(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 شهریور 1391 - شماره 20293

حديث دشت عشق
گيله مردان در ورزشگاه عضدي به ميدان مي روند
عمل به عهدنامه قهرماني يا تداوم فانوس بدستي؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري مراسم افتتاحيه بازي هاي پارالمپيك
تيم ملي واليبال امروز در مصر
هدف تازه بولت؛ دويدن 200متر زير 19ثانيه !
اعتراض پرچمدار ايران در المپيك لندن
اينجا هم حق مرا خوردند!
خبري كه نايب رئيس فدراسيون اعلام كرد
وزير ورزش خواستار تعطيلي فوتبال نشده است
رئال - بارسا؛ جنگ قهرماني در برنابئو


حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «حسن روشنايي»
معلم جانباز شهيد
نامش را حسن گذاشتند چون مصادف با ولادت امام حسن مجتبي(ع) به دنيا آمد، در دوران دبيرستان به دليل خانواده مذهبي و مطالعه كتب اعتقادي پي به ماهيت رژيم سفاك شاهنشاهي برد و از همان دوره دبيرستان مبارزه را شروع كرد كه منجر به دستگيري وي در سال 1354 گرديد پس از آزادي ديپلم گرفت و در سال 1356 به سربازي رفت و با فرمان حضرت امام خميني(ره) از پادگان گريخت. سال 1359 به كردستان اعزام گرديد و پس از مراجعت به نجف آباد به عنوان مسئول امور تربيتي از طرف آموزش و پرورش نجف آباد به علويجه اعزام شد. خدمات شايان توجهي اعم از همكاري با سپاه پاسداران جهت آموزش نظامي به دانش آموزان و... انجام داد. ايشان مرتب به جبهه مي رفت كه در همين اثنا به درجه جانبازي نائل شد و سپس با مسئوليت هاي مختلفي كه در جبهه داشت در عمليات والفجر 4 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.معلم شهيد «حسن روشنايي»، سال 1337 متولد شد و در 28/7/1362 به شهادت رسيد.
 


گيله مردان در ورزشگاه عضدي به ميدان مي روند

عمل به عهدنامه قهرماني يا تداوم فانوس بدستي؟!

هفتمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در غياب استقلال هفته اي ويژه براي پرسپوليسي ها است كه براي فرار از فانوس بدستي ناچار به اجراي عهدنامه قهرماني هستند!
هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز چهارشنبه تحت تأثير برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران،لغو ديدار استقلال- پيكان تهران،كار دشوار پرسپوليسي ها در هواي گرم اهواز، برگزاري دربي گيلان در ورزشگاه شهيد عضدي رشت و رويارويي منصور ابراهيم زاده با تيم سابقش پيگيري خواهد شد. در زير اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي روز دوم از هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت:
داماش گيلان- ملوان بندرانزلي
دربي گيلان بدون شك يكي از ديدارهاي حساس هفته هفتم ليگ برتر و شايد يكي از ديدارهاي جذاب نيم فصل اول ليگ برتر خواهد بود. دربي گيلان هم به مانند تمام دربي هاي فوتبال ايران و جهان جذابيت خاص خود را دارد و استان گيلان از چند روز پيش در تكاپوي برگزاري اين مسابقه است. در اين دربي هم تمام قوائد و مقررات مربوط به دربي هاي ايراني به اجرا درآمده و قبل از بازي تمام عوامل مربوط به مسابقه دم از بازي جوانمردانه و دوستي دو تيم مي زنند اما در جريان بازي خدا مي داند، چه مي شود! در اين فصل دو تيم داماش گيلان و ملوان بندرانزلي در شرايطي خاص و ويژه به مصاف هم مي روند. پس از آنكه فصل گذشته تيم داماش موفق شد در انزلي تيم ملوان را شكست دهد و در بازي برگشت نيز به نتيجه تساوي دست يابد، اتفاقاتي پيش از آغاز فصل دوازدهم ليگ برتر رخ داد كه روابط داماشي ها را با ملوانان سردتر كرد. حضور هدايتي در باشگاه ملوان و در اختيار گرفتن مالكيت اين باشگاه در حالي كه تا يكقدمي خريد سهام باشگاه داماش پيش رفته بود، آتش اختلاف بين دو باشگاه را بيشتر كرد.
فولاد خوزستان- پرسپوليس
پرسپوليس و فولاد خوزستان دو تيمي هستند كه در فصل دوازدهم ليگ برتر تا به اينجا نتايج خوبي كسب نكرده و نتوانسته اند رضايت هواداران خود را جلب كنند. پرسپوليس پس از دو شكست پي درپي مقابل صباي قم و داماش گيلان در هفته ششم نمايشي بهتر (بهتر نسبت به هفته هاي ابتدايي ليگ) مقابل استقلال داشت و اين اميدواري را به وجود آورد كه در هفته هاي پيش رو شكست هاي ابتداي فصل را جبران كند. حالا تنها دو روز پس از امضاي عهدنامه قهرماني توسط مربيان و بازيكنان تيم پرسپوليس و صعود اين تيم به رده پانزدهم جدول رده بندي ليگ برتر سرخپوشان به اهواز مي روند تا در گرماي اين شهر با تيم حسين فركي بازي كنند. همانطور كه عنوان شد اين تيم نيز به مانند پرسپوليس پرفراز و نشيب عمل كرده و در شش ديدار گذشته تنها به يك پيروزي رسيده است. فركي كه تحت فشار شديد هواداران تيمش است، در مصاف خانگي مقابل پرسپوليس بايد پيروز شود و يا حداقل نمايشي در خور توجه داشته باشد، چرا كه در غير اينصورت بايد صداي سكوهاي ناراضي را بلندتر از قبل بشنود. «مانوئل ژوزه» نيز وضعيتي بهتر از فركي ندارد و از عوامل ناكامي سرخپوشان در هفته هاي ابتدايي ليگ دوازدهم به شمار مي رود. او كه تداوم حضورش در جمع سرخپوشان بسته به نتايج اين تيم است، بايد در اين هفته برنده شود، چون با توجه به در پيش بودن تعطيلات ليگ برتر هيچ بعيد نيست گزينه بركناري او جدي تر از گذشته مدنظر مديران پرسپوليس قرار گيرد.
- برنامه ديدارهاي هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ گهر دورود- صنعت نفت آبادان (ساعت 19)
¤ داماش گيلان- ملوان بندرانزلي (ساعت 19)
¤ سپاهان اصفهان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 19)
¤ نفت تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 19)
¤ تراكتورسازي تبريز- صباي قم (ساعت 20:19)
¤ آلومينيوم هرمزگان - مس كرمان (ساعت 30:19)
¤ فولاد خوزستان- پرسپوليس (ساعت 20).


اخبار كوتاه از فوتبال

آخرين اخبار از تغييرات در هيات مديره استقلال و پرسپوليس
معاون حقوقي و پارلماني وزير ورزش و جوانان در خصوص تعداد اعضاي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اظهار داشت: برخلاف آنچه كه در برخي از رسانه ها مطرح شده تعداد اعضاي هيات مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس قطعا پنج نفر خواهد بود نه سه نفر. رسولي نژاد در خصوص وضعيت مدير عامل هاي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در تركيب هيات مديره جديد اعلام كرد: قطعا محمد رويانيان و علي فتح الله زاده مديرعاملان دو باشگاه پرسپوليس و استقلال همچنان عضو هيات مديره باقي خواهند ماند. ما سعي كرده ايم كه اعضاي موثر و پرنفوذي را براي عضويت در هيات مديره دو باشگاه در نظر بگيريم، بنابراين نيازي نيست كه برخي از اين افراد حتما ورزشي باشند.
مديرعامل نفت آبادان ماندني است
مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان مي گويد: قصد كناره گيري ندارم و هر صحبتي در رابطه با استعفايم را تكذيب مي كنم. علي حكمت گفت: مشكلي كه درخصوص دوشغله بودن من مطرح بود، حل شده و من همچنان مديرعامل باشگاه نفت آبادان هستم و به كارم ادامه مي دهم. وي در ادامه به شرايط تيم نفت براي ديدار با گهر دورود اشاره و عنوان كرد: باتوجه به بردي كه برابر صباي قم در هفته گذشته كسب كرديم، انگيزه تيم براي اين بازي و ادامه كار بالاتر رفته است.
پيروزي الخريطيات با درخشش آندو
تيم الخريطيات با درخشش آندرانيك تيموريان موفق به شكست تيم الوصل امارات شد. تيم الخريطيات قطر كه براي فصل جديد آندرانيك تيموريان را در اختيار گرفته، براي برپايي اردوي آماده سازي به نورنبرگ آلمان سفر كرده است . اين تيم دوشنبه شب موفق شد تيم الوصل امارات را با نتيجه سه بر صفر از پيش رو بردارد. تيموريان هافبك ايراني اين تيم با دادن دو پاس گل نقش موثري در اين پيروزي داشت. الخريطيات پيش از اين در اردوي آلمان با نتيجه دو بر دو برابر تيم الوحده امارات به تساوي رسيده بود. هدايت تيم اماراتي بر عهده برانكو ايوانكوويچ سرمربي سابق تيم ملي ايران است.
پرسپوليس بليت رفت و برگشت به اهواز را پيدا كرد
كاروان تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته با پرواز ساعت 19 تهران را به مقصد اهواز ترك كرد. با پيگيري هاي سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس شرايط سفر هوايي به اهواز براي كاروان اين تيم ميسر شد. سرخپوشان براي بازگشت نيز روز پنجشنبه اهواز را به مقصد تهران ترك خواهند كرد.
انتظارات وزير ورزش از پرسپوليس
مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت: وزير ورزش انتظار داشت تيم پرسپوليس اوج گرفته و متحول شود. محمد رويانيان كه عصر دوشنبه با محمد عباسي وزير ورزش و جوانان ديدار داشت، درباره اين جلسه گفت: نشست خوبي با وزير ورزش و جوانان داشتيم و درباره موضوعات مختلفي صحبت كرديم. وزير ورزش انتظار داشت تيم پرسپوليس متحول شده و اوج بگيرد. انتظار ايشان از بازيكنان، كادرفني و باشگاه اين بود كه پرسپوليس به واسطه برخورداري از بازيكنان ملي پوش و توانمند در سايه همدلي، اتحاد و هماهنگي تيمي بيشتر تبديل به يك تيم قدرتمند و مدعي قهرماني شود چراكه پرسپوليس باشگاهي پرطرفدار است كه خيل عظيمي از جوانان اين مرز و بوم توجه ويژه اي به آن دارند.
زايد به تيم ملي ليبي دعوت شد
فدراسيون فوتبال ليبي در نامه اي به باشگاه پرسپوليس، از ايمون زايد براي حضور در اردوي تيم ملي فوتبال ليبي جهت حضور در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 دعوت به عمل آورد. با موافقت باشگاه پرسپوليس، زايد سوم سپتامبر (13 شهريور) عازم ليبي مي شود تا پس از حضور در اردويي 5 روزه خود را براي بازي مقابل مراكش آماده كند.
منتفي شدن حضور مدافع سوري در سپاهان
حضور ماجدالدين حمصي مدافع ملي پوش سوريه در تيم سپاهان منتفي شد. اين بازيكن سوري كه در چند روز اخير در تمرينات طلايي پوشان حضور يافته بود در نهايت مورد تائيد سرمربي و كادر فني باشگاه قرار نگرفت و حضور وي در سپاهان منتفي شد.
پولدارترين باشگاه هاي ايران از ديدگاه مديرعامل تراكتورسازي
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي با تاكيد بر اينكه استقلال و پرسپوليس پولدارترين باشگاه هاي كشور هستند، گفت: من فكر نمي كنم كه باشگاه هاي پرسپوليس، استقلال و سپاهان به اندازه باشگاه تراكتورسازي مشكلات مالي داشته باشند و حتي معتقدم كه در حال حاضر باشگاه هاي پرسپوليس، استقلال و سپاهان به ترتيب سه باشگاه پولدار كشور هستند. شما مطمئن باشيد كه پول در فوتبال ايران نقش تعيين كننده اي دارد. به عنوان نمونه وضعيت مساعد مالي باشگاه سپاهان طي چند سال اخير نقش تعيين كننده اي در جذب بازيكنان خوب و قهرماني هاي اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر داشته است.
 


برگزاري مراسم افتتاحيه بازي هاي پارالمپيك

مراسم افتتاحيه چهاردهمين دوره بازيهاي پارالمپيك لندن روز چهارشنبه در ورزشگاه اصلي المپيك پارك برگزار خواهد شد.
چهاردهمين دوره بازيهاي پارالمپيك لندن عصر امروز و از ساعت 20 با برگزاري مراسم افتتاحيه رسما آغاز خواهد شد و تا روز 18 شهريورماه ادامه خواهد داشت. در اين دوره از بازيها حدود 4200 ورزشكار از 140 كشور جهان حضور خواهند داشت. كاروان ورزشي پارالمپيك ايران با نام شهيد رئيسعلي دلواري و به پرچمداري عبدالرضا جوكار در رقابت هاي لندن حضور دارد و سرپرستي آن بر عهده محمد مهدي كاظمي، فرزند سردار شهيد احمد كاظمي خواهد بود.
در اين كاروان 79 ورزشكار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشي (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابينايان و كم بينايان) در رقابت هاي پارالمپيك چهاردهم شركت مي كنند و شعار كاروان ايران در رقابت هاي لندن 2012 «توكل، تلاش، ميثاق با شهدا»است.


تيم ملي واليبال امروز در مصر

تيم ملي واليبال كه براي حضور در رقابت هاي گزينشي ليگ جهاني آماده مي شود، در دومين ديدار متوالي مقابل كرواسي به برتري دست يافت.
دومين ديدار تداركاتي تيم هاي ملي واليبال ايران و كرواسي دوشنبه شب و به فاصله يك روز پس از ديدار نخست اين دو تيم در ماريبور اسلووني برگزار شد. در اين بازي شاگردان خوليو ولاسكو در سه گيم متوالي و با نتايج (25بر23)، (25بر21) و (25بر18) حريف خود را شكست دادند. پس از اتمام اين بازي و با توافق مربيان دو تيم، بازيكنان ايران و اسلووني در قالب يك گيم ديگر هم مقابل هم قرار گرفتند كه در اين گيم هم ملي پوشان كشورمان حريف خود را با نتيجه 25 بر22 شكست دادند. تيم ملي واليبال ايران در چارچوب ديدارهاي تداركاتي در اسلووني، يكشنبه شب نيز موفق به شكست 3بر2 كرواسي شده بود ملي پوشان واليبال ايران طي روزهاي گذشته هم مقابل اسلووني پيروز شدند اما در ديدار با پرتغال يك بار به برتري دست يافتند و يك بار متحمل شكست شدند. تيم ملي واليبال ديشب آخرين ديدار تداركاتي خود را برابر نروژ برگزار كرد تا امروز از طريق وين، پايتخت اتريش به قاهره سفر كند. ويزاي سفر تيم ملي واليبال به مصر روز دوشنبه صادر شد.
ملي پوشان واليبال ايران در چارچوب رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني بايد طي روزهاي دهم و دوازدهم شهريورماه در قاهره به مصاف تيم ملي مصر بروند. آنها در صورت برتري در مجموع اين دو ديدار، در تهران و طي روزهاي 17 و 19شهريور ماه ميزبان ژاپن خواهند بود.


هدف تازه بولت؛ دويدن 200متر زير 19ثانيه !

يوسين بولت مي گويد، درنظر دارد 200متر را در زماني كمتر از 19ثانيه بدود.
«صاعقه» باز هم در انديشه ركوردشكني است و هدف هاي بزرگ تري را درسر دارد. اين دونده جامائيكايي مي گويد، ماده 200متر هميشه رقابت مورد علاقه اش بوده است: «200متر را همواره دوست داشته ام و مي خواهم در اين ماده كارهاي حيرت آوري را انجام دهم. بدون آن كه با مربي ام حرف زده باشم، مي توانم بگويم زير 19ثانيه. بدون ترديد اين يكي از هدف هايي است كه دنبالش مي كنم.» بولت هم چنين عنوان كرد به توانايي هاي دوست، رقيب و هموطنش «يوهان بليك» براي شكستن ركوردهاي جهاني اطمينان دارد: «او را در تمرين ها زيرنظر داشته و حس مي كنم، مي خواهد اين ركورد را ثبت كند.»
او در گفت وگو با روزنامه سوئيسي «نويه تسورشر تسايتونگ» اين سخنان را درباره قهرمان 100متر جهان بيان كرد: «اكنون در پايان فصل بليك هم بسيار باانگيزه است ولي خودم مي خواهم از دويدن لذت ببرم. زماني كه او ركوردي را مي شكند، برايم انگيزه اي مي شود. با اين حال قرار نيست او زير 19ثانيه بدود. اين كار يك شوك خواهد بود.»


اعتراض پرچمدار ايران در المپيك لندن

اينجا هم حق مرا خوردند!

بوكسور پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك لندن از نوع پرداخت پاداش نسبت به خودش در مراسم تجليل از مدال آوران المپيك انتقاد كرد.
علي مظاهري در بازيهاي المپيك لندن، در وزن 91- كيلوگرم بوكس درهمان مبارزه اول به دليل ناداوري مقابل بوكسوري از كوبا شكست خورد كه پس از اعتراضات گسترده داور اين مبارزه محروم شد. پس از اين ناداوري و همچنين ناداوري كه در مورد سعيد عبدولي در رقابتهاي كشتي فرنگي المپيك رخ داد مسئولان كاروان ايران از پرداخت پاداش ويژه به اين دو ورزشكار خبر دادند كه علي مظاهري از نوع پرداخت پاداش مسئولان انتقاد كرد و گفت: در مراسم تجليل باز هم مانند بازيهاي المپيك حق من خورده شد. وي افزود: در آن بازيها خارجي ها حق مرا خوردند اما در مراسم تجليل مسئولان ورزش كشور، فدراسيون و آنهايي كه در پرداخت اين پاداش دخيل بودند حق مرا از بين بردند. اگر مي خواستند اين طور به من پاداش بدهند بهتر بود نمي دادند چرا كه پرداخت اين پاداش به اين شكل به من اصلا كار قشنگي نبود. بوكسور وزن 91- كيلوگرم ايران در پاسخ به اين سؤال كه پاداشش چه بوده است كه اين همه ناراحت است، گفت: آنجا به من قول دادند كه يك پاداش خوب بدهند ولي وقتي ديروز جايزه ام را دادند و من بيرون از مراسم آن را باز كردم و ديدم كه حواله يك دستگاه خودرو تيبا است بسيار ناراحت شدم. وي در پاسخ به اين سؤال كه چه پاداشي انتظار داشت به او بپردازند، ادامه داد: ميزان خاصي مد نظرم نبود اما انتظار داشتم كه حداقل حقم را بدهند. براي من و عبدولي ناداوري صورت گرفت و هر دومان حذف شديم حال چطور به او 200 سكه مي دهند و به من اين پاداش را. انتظار بيشتري داشتم. قهرمان بازيهاي آسيايي 2006 دوحه با اشاره به اين كه وزيرورزش بايد در مقابل اين ضايع شدن حق او پاسخگو باشد گفت: چرا با يك كشتي گير آن طور برخورد مي كنند و با يك بوكسور اين طور، مگر هر دوي ما ورزشكار نيستيم. از آقاي عباسي توقع نداشتم كه اين طور برخورد كنند.


خبري كه نايب رئيس فدراسيون اعلام كرد

وزير ورزش خواستار تعطيلي فوتبال نشده است

نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال در باره برخي خبرها مبني بر اينكه وزير ورزش و جوانان در ديدار با رئيس فدراسيون فوتبال، خواستار تعطيلي فوتبال شده است، گفت: فكر نمي كنم وزير ورزش چنين حرفي زده باشد.
سيدهادي آيت اللهي تصريح كرد: وزير ورزش و جوانان از حاميان ورزش فوتبال است واين چنين صحبت كردن درباره تعطيلي فوتبال از قول وي صحت ندارد. وي درخصوص وضعيت برگزاري مسابقه هاي جام حذفي فوتبال باشگاه هاي ايران نيزاظهار داشت: در مورد اين مساله، هنوز تصميم نهايي گرفته نشده است و هيچ چيز معلوم نيست.
آيت اللهي در ادامه خاطرنشان كرد: كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، يك راي را چند روز قبل براي باشگاه پرسپوليس تهران اعلام كرد و ديگر فكر نمي كنم راي جديدي براي ديدار دربي اعلام شود. وي در خصوص اينكه آيا قرار نيست هواداران تيم استقلال تهران را هم جريمه كنند، اظهار داشت: در اين باره بي اطلاع هستم اما فكر نمي كنم ديگر راي جديدي اعلام شود.


رئال - بارسا؛ جنگ قهرماني در برنابئو

ال كلاسيكوي برگشت سوپرجام فوتبال اسپانيا امشب با معرفي قهرمان در برنابئو برگزار مي شود.
ديدار برگشت سوپر جام فوتبال اسپانيا ميان رئال مادريد و بارسلونا بامداد پنج شنبه (يك بامداد به وقت تهران) در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار خواهد شد و دو تيم با شرايط كاملا متفاوت به جدال با يكديگر خواهند پرداخت. مادريدي ها در شرايطي ميزباني از كاتالان ها را برعهده خواهند داشت كه شروع نااميدكننده اي در 3 بازي ابتدايي فصل خود داشته اند. شاگردان مورينيو در ديدارهاي خود مقابل والنسيا، بارسا و ختافه تنها يك تساوي به دست آورده اند تا در 39 سال اخير بدترين شروع فصل خود را داشته باشند.
در نقطه مقابل بارساي جديد با هدايت تيتو ويلانووا در 3 بازي پشت سر گذاشته 3 پيروزي به دست آورده و تيم او از نظر روحي در شرايط مطلوبي به سر مي برد. هر چند هنوز كاتالان ها بازي هاي روتين و چشم نواز فصل هاي اخير را به نمايش نمي گذارند اما همچنان مي توان اين تيم را به عنوان برترين تيم فوتبال جهان معرفي كرد. كاتالان ها هفته گذشته در ديدار رفت در ورزشگاه نيوكمپ با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيده اند و اميدوارند بتوانند برتري خود را در پايتخت اسپانيا هم حفظ كنند و اولين جام قهرماني فصل خود را با هدايت تيتو ويلانووا بالاي سر ببرند. رئال نيز با توجه به 2 گلي كه در نيوكمپ به ثمر رسانده اميد بالايي براي جبران نتيجه دارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14