(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 شهریور 1391 - شماره 20293

از سوي سردار مومني اعلام شد
جزئيات محدوديت هاي ترافيكي در زمان برگزاري اجلاس تهران
پليس راه كشور اعلام كرد
محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور
در گفت وگوي تلفني با دكتر فقيه اعلام شد
دولت ليبي مسئول حفظ سلامت و آزادسازي اعضاي ربوده شده هلال احمر است
استاندار آذربايجان شرقي خبر داد
دستگيري يك گروه كه با پوشش امدادگر در ميان زلزله زدگان تبليغ بهائيت مي كرد
در پي شكايات مردمي و استانداري يزد انجام گرفت
محكوميت 2 ميليارد ريالي نظام مهندسي استان يزد
روستا آزاد خبر داد
احداث دانشگاه بدون ديوار در پژوهشكده صنعتي شريف
معاون گردشگري كشور خبر داد:
افتتاح نمايشگاه گردشگري براي ميهمانان اجلاس
آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي گرگان
قرآن سوزي توسط نظاميان آمريكايي
مردان كوچك جهان!
ناپديد شدن ماهيگيران چيني
سونامي بحران اقتصادي پليس هاي نيوجرسي را برد!


از سوي سردار مومني اعلام شد

جزئيات محدوديت هاي ترافيكي در زمان برگزاري اجلاس تهران

سرويس اجتماعي ـ
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ديروز آخرين محدوديت هاي ترافيكي و محدوديت هاي تردد در پايتخت را به مناسبت برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار اسكندر مومني، رئيس كميته ترافيك شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها با تاكيد بر اينكه نمايندگان 5 ميليارد نفر از جمعيت جهان معادل 70 درصد جمعيت دنيا، هم اكنون در تهران حضور دارند، افزود: قطعا بايد براي تردد اين افراد تمهيدات ويژه ترافيكي درنظر گرفته شود كه بر اين اساس تلاش شده است تا محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در سطح شهر در حداقل ممكن نسبت به ساير كشورهاي جهان اعمال شود.
وي افزود: تمامي رانندگان و موتورسيكلت سواران در طول برگزاري اجلاس مكلفند كارت شناسايي خودرو و گواهينامه خود را حتما همراه داشته باشند، در غير اينصورت از تردد وسايل نقليه آنها جلوگيري به عمل خواهد آمد.
همچنين همراه داشتن بارنامه براي خودروهاي حمل بار نيز در تهران ضروري است و قطعا با خودروهاي متخلف برابر قانون برخورد مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در ادامه صحبت هايش گفت: تمهيدات ترافيكي اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در چهار بخش محدوديت هاي مقطعي (بنا به ضرورت)، محدوديت هاي كامل، ممنوعيت هاي توقف و ممنوعيت هاي تردد كاميون ها اعمال مي شود.
وي به محدوديت هاي دائمي تردد اشاره كرد و گفت: از ساعت 24 روز چهارشنبه تا پايان مراسم، در طول خيابان يمن (حد فاصل يمن- چمران تا يمن- پروانه) و طول خيابان رشيد فضل الله (حد فاصل ميدان دانشگاه تا خيابان شادآور در مقدس اردبيلي) محدوديت هاي دائمي تردد اعمال مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه محدوديت هاي دائمي تردد در معابر اطراف ميدان تجريش نيز از ساعت 24روز چهارشنبه تا پايان مراسم اعمال خواهد شد، تاكيد كرد: بر اين اساس در طول خيابان «البرز كوه» محدوديت كامل تردد اعمال شده و خيابان «طاهري» و كليه فرعي هاي آن نيز مسدود است. از سوي ديگر خيابان «اعجازي» حد فاصل خيابان «حامد» به صورت شرق به غرب تردد به صورت يك طرفه انجام مي شود.
سردار مومني به محدوديت هاي مقطعي اشاره كرد و گفت: پليس بنا به ضرورت از ساعت24 روز چهارشنبه تا پايان مراسم در بزرگراه مدرس از تقاطع بزرگراه آيت الله صدر به سمت شمال، ميدان قدس و ميدان تجريش به سمت خيابان وليعصر(عج) و سپس تقاطع شهيد چمران، بزرگراه شهيد چمران از تقاطع بزرگراه شهيد همت به سمت شمال و خيابان وليعصر(عج) از تقاطع چمران به سمت ميدان تجريش محدوديت هاي مقطعي را اعمال مي كند.
وي به ممنوعيت توقف وسايل نقليه اشاره و تاكيد كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، توقف در طول بلوار رشيد فضل الله و ميدان دانشگاه شهيد بهشتي، ضلع شمال و جنوب بزرگراه شهيد چمران در اطراف محدوده نمايشگاه بين المللي، خيابان هاي طاهري، ملكي، افراز، جاودان، فلاحي و البرز در هر دو مسير و معابر همجوار كاخ حافظيه و ميدان دربند و خيابان دربند حد فاصل ميدان تا درب سنگي سعدآباد، ممنوع است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين در ادامه به محدوديت تردد كاميون ها نيز اشاره كرد و گفت: اين محدوديت از ساعت 6 تا 23هر روز تا پايان اجلاس در بزرگراه شهيد چمران به سمت شرق از بزرگراه آزادگان، بزرگراه حكيم از سه راه دهكده به سمت شرق، جاده مخصوص از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه آيت الله سعيدي از ميدان فتح به سمت شمال، بزرگراه كرج- تهران از آزادگان به سمت شمال، بزرگراه يادگار امام(ره) به سمت شمال، بزرگراه شهيد تندگويان به سمت شمال و بزرگراه نيايش از بلوار سردار جنگل به سمت شرق اعمال مي شود.
بنا به گزارش كيهان در انتهاي نشست خبري سردار مومني از پلاك تشريفات رونمايي كرد و گفت: به منظور يكپارچه سازي پلاك هاي كشور، به زودي كليه پلاك ها حتي پلاك هاي نظامي نيز ملي مي شود كه بر اين اساس در فاز اول، پلاك تشريفات كه براي تردد مهمانان اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها درنظر گرفته شده است، ملي شده است.


پليس راه كشور اعلام كرد

محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كشور

معاون عمليات پليس راه كشور محدوديتهاي ترافيكي جاده ها را در تعطيلات پنج روزه پايتخت اعلام كرد.
سرهنگ صمد اسفندياري اظهار داشت: با توجه به برگزاري اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد و تعطيلي 5 روزه تهران به منظور افزايش ايمني، ايجاد كشش و تسهيل در امر عبور و مرور وسايل نقليه، ممنوعيتها و محدوديتهاي ترافيكي جاده هاي كشور از روز گذشته تا پايان اجلاس به اجرا در مي آيد.
به گفته وي، تردد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس كماكان ممنوع بوده و تردد وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 روز شنبه 11 شهريور ماه از ميدان اميركبير كرج به سمت چالوس ممنوع است. ضمن اينكه تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 تا 24 از مرزن آباد به سمت كرج يكطرفه مي شود.
همچنين تردد انواع تريلرها از محور هراز كماكان ممنوع است و كاميونها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا 24 روز دوشنبه و از ساعت 6 تا 24 روزهاي سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه از جاده هراز ممنوع است.
اسفندياري با اشاره به محدوديتهاي جاده فيروزكوه گفت: تردد تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 14 تا 24 روز دوشنبه 6 شهريور ماه و از ساعت 6 تا 24 روزهاي سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 6 روز شنبه 11 شهريور ماه تا ساعت 2 بامداد روز يكشنبه 12 شهريور از تهران به قائم شهر و مسير مخالف ممنوع است.
وي در پايان تأكيد كرد: تردد انواع كاميون و تريلر به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز پنجشنبه9 شهريور و همچنين از ساعت 6 تا 24 روزهاي جمعه و شنبه از محور رشت- قزوين و مسير برگشت ممنوع است.


در گفت وگوي تلفني با دكتر فقيه اعلام شد

دولت ليبي مسئول حفظ سلامت و آزادسازي اعضاي ربوده شده هلال احمر است

سرويس اجتماعي-
رئيس جمعيت هلال احمر ايران مي گويد: دولت ليبي مسئول حفظ سلامت و آزادسازي اعضاي ربوده شده جمعيت هلال احمر ايران است. آنها نبايد اجازه دهند تا مسائلي از اين قبيل بين ارتباط ملت هاي دو كشور كه رو به پيشرفت است خلل ايجاد كند.
بعد از گذشت يك ماه از ربوده شدن غيرانساني 7 عضو جمعيت هلال احمر ايران كه براي انعقاد تفاهم نامه هايي در زمينه ارائه خدمات توانبخشي و آموزشي به بنغازي ليبي سفر كردند، اقدامات و تلاش هاي گسترده اي از طرف هلال احمر ايران، وزارت امور خارجه، فدراسيون و كميته بين المللي صليب سرخ براي آزادي آنها انجام گرفته است كه همچنان ادامه دارد.
با توجه به بي نتيجه بودن تمامي تلاش ها بر آن شديم تا گفت وگويي تلفني با دكتر فقيه، رئيس جمعيت هلال احمر ايران داشته باشيم و از آخرين اخبار در اين زمينه مطلع شويم.
¤دكتر فقيه با توجه به اينكه مصطفي عبدالجليل، معاون وزير كشور دولت ليبي مامور انجام اقدامات لازم براي آزادي ايراني هاي ربوده شده است، آيا توانسته ايد تماسي با اين افراد داشته باشيد؟
در تماس هاي مكرر و جلساتي كه از سوي سفير ايران و دبيركل جمعيت هلال احمر در ليبي با اكثر مسئولان عالي رتبه اين كشور داشته ايم، همگي از سلامت كامل آنها اطلاع داده اند و به ما قول داده شده تا تمام تلاش خود را براي آزادي هيئت اعزامي جمعيت هلال احمر ايران به كار بندند.
اما متاسفانه تاكنون توفيقي از اين پيگيري ها و وعده ها به دست نيامده و هنوز ارتباطي بين افرادي كه به گروگان گرفته شده اند و خانواده هايشان برقرار نشده است.
همه اينها حاكي از آن است كه دولت ليبي بايد پيگيري هاي جدي تري در اين زمينه انجام دهد و تنها نمي توان به گفت وگوها و قول ها و مسايل ديپلماتيك دولت ليبي اكتفا كرد.
¤ همانطور كه مي دانيد محمد يوسف المقريف، رئيس مجلس ليبي در گفت وگو با دكتر لاريجاني ضمن ابراز تاسف شديد از حادثه ربوده شدن جمعي از كاركنان هلال احمر ايران در ليبي گفته است كه شخصا اين موضوع را پيگيري كرده و به زودي شاهد اخبار خوشحال كننده در اين زمينه خواهيم بود. آيا مي توان اميدوار بود؟
افرادي كه در دولت ليبي مسئوليت دارند افرادي انقلابي هستند. افرادي هم كه هيئت هلال احمر ايران را به گروگان گرفته اند به گفته مقامات دولتي ليبي از گروه هاي انقلابي مي باشند. حال آنكه ما در كمك هايي كه به ليبي داشتيم به گروه هاي انقلابي كمك كرديم و تعداد زيادي از مجروحان آنها در بيمارستان هاي ايران مداوا شدند، در ضمن چندين محموله كمك رساني براي انقلابيون ليبي ارسال شده است. لذا وضعيت كنوني قابل پذيرش نيست كه هم مسئولان دولتي و هم گروگانگيران از افراد انقلابي هستند و هيچ كاري انجام نشده است. انتظار ما اين است پيگيري جدي تر و قوي تري از سوي مسئولان دولت ليبي انجام گيرد تا گروگان هاي ايراني هرچه سريعتر آزاد شوند.
¤ گفته شده علت حضور مسئولان هلال احمر در ليبي ترويج شيعه بوده و به همين دليل به گروگان گرفته شده اند؟
7 عضو جمعيت هلال احمر كه اكثر آنها جزو مسئولان باسابقه اين نهاد هستند داراي پيشينه كاملا روشني مي باشند. براساس مصوبه مجلس فعاليت هاي ما كاملا چهارچوب انساني دارد. كمك هاي ما به هر كشوري كه نيازمند كمك باشد و يا در آنجاها انسان مستضعف و مظلومي وجود داشته باشد جدا از مرزبندي هاي سياسي، مذهبي، نژادي و جغرافيايي ارسال خواهد شد
و اين جزو اصول فدراسيون جهاني است كه مطابق با اصول ملي ما و اصول جهاني است.
انجام فعاليت هاي مذهبي به هيچ وجه جزو اساسنامه جمعيت هلال احمر ايران نيست. همانطور كه گفتم پيشينه هيئت اعزامي ما كاملا مشخص است و داراي چهره بين المللي مي باشند. تمام مسئولان فدراسيون بين المللي و كميته صليب سرخ با آنان آشنايي دارند و در طول سفرشان به ايران بارها با آنها ديدار داشته اند.
براي مثال آقاي محمدي عراقي، معاون بين المللي جمعيت هلال احمر در اجلاس هاي بيش از 30 كشور شركت كرده است. دكتر شاه حسيني، معاون درمان جمعيت نيز با سابقه 17 ساله داراي پيشينه بسيار شفافي است. لذا اين ادعاها نمي تواند واقعيت داشته باشد.
¤چرا مسئولان رده بالاي جمعيت هلال احمر به يكباره به ليبي اعزام شدند؟
بعد از پيروزي انقلاب ليبي كارهاي متعددي در اين كشور از سوي جمعيت هلال احمر صورت گرفت مثل ارسال محموله هاي امدادي، برپايي بيمارستان صحرايي، برپايي اردوگاه و انجام كارهاي درماني و آموزش توانبخشي و بعد از انجام اينكارها كه همگي در دوران بحران انجام شده بود لازم بود تا تفاهم نامه اي بين جمعيت دو كشور به امضا برسد تا چهارچوب همكاري هايمان در درازمدت مشخص شود و به همين دليل افرادي را به ليبي فرستاديم كه با توجه به تجربه و مسئوليت هايشان بتوانند در اين مورد تصميم گيري كنند و تفاهم نامه نهايي را به امضا برسانند.
متاسفانه بعد از 2 روز و 2 شب اقامت هيئت اعزامي و امضاي تفاهم نامه بين دو طرف، آنان ربوده شدند.
¤ با توجه به اينكه ما در تاريخ ليبي ربوده شدن دكتر موسي صدر را داشته ايم به نظر شما چه دلايلي در پشت اين قضيه وجود دارد؟
به عقيده من گروه هاي تندروي ليبي تمايلي به انجام فعاليت هاي بشردوستانه هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در آن كشور ندارند آنها نمي خواهند جاي پايي براي جمهوري اسلامي ايران در اين كشور باز شود لذا به زعم خودشان اينكار را انجام دادند تا نگذارند رابطه مناسب و پابرجايي بين دو ملت و دو دولت شكل بگيرد.
به نظر من مردم ليبي و مسئولان دولت اين كشور بايد هرچه سريعتر اين مساله را حل نمايند. چون اين يك رفتار ناپسند است كه با مهماني كه بصورت رسمي و با دعوت نامه وارد كشورشان شده چنين رفتاري داشته باشند.بالاخره دولت در آن جا عوض شده و ما بايد نشانه هاي تغيير دولت را در آنجا مشاهده كنيم. رفتار اين افراد تفاوتي با رفتار قذافي ندارد و كاملا سوال برانگيز است.
همان رفتاري كه قذافي سال ها پيش با امام موسي صدر كرد هم اكنون انقلابيون ليبي با اعضاي هلال احمر انجام بدهند.
سوال اينجاست كه مردم ليبي براي چه انقلاب كردند؟
در واقع شرايط درگيري پيچيده است. آنچه براي ما اهميت دارد حفظ سلامت اين عزيزان در درجه اولي و سپس آزادي هرچه سريع تر آنهاست.
لذا هر كاري كه انجام مي دهيم بايد در اين چهارچوب باشد.
دولت ليبي مسئول حفظ سلامت اين افراد است و ما بي صبرانه منتظريم تا اقدامي جدي براي آزادي آنها صورت گيرد و اجازه داده نشود تا مسائلي از اين قبيل و اقدامات گروه هاي تندرو بين ارتباط ملت ها كه رو به پيشرفت است خلل ايجاد كند.
¤با توجه به حضور سران ليبي در اجلاس سران عضو جنبش كشورهاي غيرمتعهد چه برنامه هايي در پيش داريد؟
فردا مسئولان هلال احمر و خانواده افراد ربوده شده جلسات جداگانه اي با رئيس كميته بين المللي صليب سرخ و وزير امور خارجه ليبي خواهند داشت.
اين جلسات از قبل هماهنگ شده و اميدواريم كه به نتايج مثبت و خوبي در مسير آزادسازي هرچه سريعتر اين عزيزان دست پيدا كنيم.


استاندار آذربايجان شرقي خبر داد

دستگيري يك گروه كه با پوشش امدادگر در ميان زلزله زدگان تبليغ بهائيت مي كرد

سرويس شهرستانها-
استاندار آذربايجان شرقي گفت: اعضاي يك گروه بهايي كه در قالب امدادگر اقدام به تبليغ بهائيت در بين زلزله زدگان مي كردند دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمد عليرضا بيگي در مراسم تجليل از خبرنگاران استان با بيان اينكه دشمنان ايران از هر فرصتي براي ضربه زدن به ملت ايران استفاده مي كنند، افزود: دشمنان حتي به دنبال استفاده از زلزله ارسباران و ضربه زدن به نظام بودند.
وي با اشاره به دستگيري افرادي كه در پوشش و با عنوان امدادرسان به زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي اقدام به شايعه پراكني براي تشويش اذهان مردم زلزله زده مي كردند گفت: اين جريان رسانه اي با اعزام نفرهاي خود در قالب امدادگر و توزيع اجناس تاريخ گذشته به نوعي عليه نظام جمهوري اسلامي تبليغ مي كرد كه با آگاهي از اين ترفند افراد اين جريان دستگير شدند.
وي گفت: زلزله يك فرصت طلايي براي بازسازي و آبادي منطقه است. وي حضور رهبر معظم انقلاب در كنار مردم مصيبت ديده و زلزله زده آذربايجان شرقي را موجب تسلاي خاطر آسيب ديدگان دانست.
گزارش فارس حاكي است، هفته گذشته پس از وقوع زلزله آذربايجان شرقي اخباري در رسانه ها منتشر شد كه يك تشكيلات مخفي براي ارسال گزارش و فروش خبر با عنوان شاهد عيني از شبكه هاي ضدانقلاب از جمله بي بي سي و VOA عازم اين استان مي شوند تا با شايعه پراكني، فروش خبرهاي دروغين و تبليغ بهائيت اقدام به جمع آوري پول هاي هنگفت كنند.
در بين آنان بهايي ها، منافقين، عناصري از كمونيست ها و برخي از افراد وابسته به جبهه موسوم به ملي به چشم مي خورد كه قصد داشتند با ارسال خبرهاي دروغين و جعلي از زلزله آذربايجان، نحوه امدادرساني به آنان را طور ديگري جلوه دهند.
نكته قابل توجه اينجاست كه برخي از عناصر اين شبكه با پول هاي جمع آوري شده و هزينه تبليغ اقدام به خريد خودروي لوكس مي كنند اما در ميانه راه اين خودرو تصادف كرد و موجب مجروح شدن سرنشينان آن شد اما آنان خود را به جاي زلزله زدگان معرفي كردند تا به صورت رايگان درمان شوند.
نگران شيوع بيماري
در مناطق زلزله زده هستيم
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، مصداقي نيا معاون بهداشتي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در جريان بازديد از مناطق زلزله-زده گفت: در حال حاضر تنها نگراني جدي ما، با توجه به نزديكي فصل سرما، سرد شدن هوا است كه امكان شيوع بيماري هاي تنفسي را در منطقه زلزله زده آذربايجان شرقي بيشتر مي كند كه بايد نسبت به اسكان دائم و احداث ساختمان هاي مردم جديت شود.
وي بر بازسازي و نوسازي سريع مراكز و خانه هاي بهداشت آسيب ديده از زلزله تاكيد كرد.
ثبت 1770 زمين لرزه
در آذربايجان شرقي
به گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، از ساعت 16 (شنبه مورخ 21 مرداد 1391، مصادف با زلزله اخير استان آذربايجان شرقي تاكنون، تعداد 1770 زمين لرزه در حوالي اهر و ورزقان توسط اين مركز به ثبت رسيده است.
بزرگترين پس لرزه با بزرگي 3/5 ريشتر در ساعت 32:18 روز 24 مرداد 1391 حوالي ورزقان اتفاق افتاد و آخرين پس لرزه بزرگ در ساعت 13:14 يكشنبه 5 شهريور 1391 با بزرگي 0/4 ريشتر حوالي ورزقان روي داد.
اعزام هر روزه اكيپ هاي بهداشتي به مناطق زلزله زده
از زمان وقوع زلزله در آذربايجان شرقي هر روز 30 اكيپ بهداشتي و درماني سيار به 178 روستاي زلزله زده، اعزام شده است.
علي رضا يعقوبي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: اين اكيپ ها شامل 30 پزشك و 30 ماما، 22 كارشناس بهداشت محيط و 22 كارشناس بيماري ها به همراه 12 كارشناس روان و 33 داروساز و مسئول امور عمومي و خدمات با 30 راننده و خودرو مي باشند كه به تمام روستاهاي آسيب ديده مناطق زلزله زده، سركشي مي كنند و با معاينه اهالي و بخصوص كودكان، داروهاي مورد نياز را در محل تجويز و در صورت بد حال بودن، آنان را به مراكز درماني انتقال مي دهند.
66 درصد جان باختگان زلزله
زنان بودند
مديركل پزشكي قانوني آذربايجان شرقي گفت: از جان باختگان زلزله اخير در شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان 66درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بهرام صمدي راد روز سه شنبه آمار قطعي و نهايي جان باختگان اين حادثه را 258نفر اعلام و اظهار كرد: از اين تعداد 171نفر زن و 87 نفر مرد بودند.
وي درباره تركيب سني فوت شدگان گفت: 52 نفر از فوت شدگان زير 10سال، 17نفر 10 تا 19سال، 54 نفر 20 تا 39 سال، 38 نفر 40 تا 59 سال، 58 نفر 60 تا 79 سال و 24 نفر نيز 80 سال به بالا سن داشتند.
ساخت 2 هزار واحد مسكوني توسط اصفهاني ها
مديركل مديريت بحران استان اصفهان، از بهسازي دو هزار واحد مسكوني مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي توسط اين استان خبر داد.
«منصور شيشه فروش» روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد يك هزار و800 واحد توسط بنياد مسكن اصفهان و 200واحد ديگر توسط بسيج سازندگي استان بهسازي مي شود.
وي از ارسال 40 تن آرد و 12تانكر آبرساني سيار از اين استان به مناطق آسيب ديده زلزله خبر داد.
نياز به 9 هزار ميليارد ريال
براي ساخت خانه
در جريان زلزله 2/6ريشتري شهرهاي تبريز، هريس، ورزقان و اهر بيش از 17هزار واحد مسكوني روستايي تخريب شد.
گزارش خبرنگار كيهان از تبريز حاكي است قربان محمدي رئيس بنياد مسكن آذربايجان شرقي، در حاشيه امضاي تفاهم نامه بسيج سازندگي با بهزيستي براي ساخت مسكن زلزله زدگان مددجو گفت: براي ساخت واحدهاي تخريبي به 9 هزار ميليارد ريال بودجه نياز است كه 6 هزار ميليارد ريال آن براي واحدهاي مسكوني و 3 هزار ميليارد ريال نيز براي مدارس، خانه هاي بهداشت و مساجد مي باشد و از 17هزار و400 واحد تخريبي روستاها 10هزار واحد كه ساكنان آن در روستاها سكونت دايمي دارند، در اولويت احداث مي باشند.
وي مساحت واحدهاي ساخته شده را 60 متر اعلام كرد و خواستار تامين سيمان، آجر، ميلگرد و درب و پنجره واحدهاي مسكوني زلزله زده از سوي مردم شد.
مشكل نگهداري حيوانات
در نزديكي مردم
خبرنگار كيهان از تبريز به نقل از محمدمهدي گويا رئيس مركز مبارزه با بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم اكنون مشكل عمده نگهداري حيوانات در نزديكي زندگي مردم است كه بايد مكان مخصوص نگهداري دام ها به سرعت آماده شود و مردم از فضولات حيواني دور باشند.
وي گفت: تاكنون هيچ نوع بيماري واگيردار در منطقه مشاهده نشده است و كنترل آب آشاميدني، سرويس بهداشتي، حمام و دفع بهداشتي زباله به خوبي در حال انجام است.
خريد 700 ميليارد ريال
مصالح ساختماني
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي گفت: مصالحي به ارزش 600 تا 700 ميليارد ريال براي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خريداري شده است.
قربان محمدي به خبرنگار كيهان گفت: آجر، سيمان، ميلگرد و ساير مصالح خريداري و انبار شده تا در زمان نياز به روستاها ارسال شود.
وي افزود: مشكلي از بابت مصالح ساختماني نداريم و نيازها يا تامين شده يا در حال تامين است.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه در امر ساخت و ساز قرارداد سه جانبه بين بنياد مسكن، سازنده و مالك منعقد مي شود، گفت: تسهيلات اعطايي به خود مردم داده نخواهد شد بلكه از طريق بنياد مسكن به عنوان ناظر در مراحل مورد نياز هزينه و به كارهاي اجرايي تزريق مي شود.
وي اظهار كرد: واحدهايي كه بنياد مسكن در حال احداث است تا مرحله سفيدكاري ادامه خواهد داشت و از آن به بعد به مالك تحويل داده مي شود تا با توجه به سليقه خود براي انجام امور داخلي و تزئيناتي واحدها اقدام كند.
به گزارش علوم پزشكي تبريز از 43 بيمارستان آذربايجان شرقي 42 بيمارستان قادر به مقاومت در برابر زلزله نمي باشند و تنها بيمارستان امام رضا(ع) تبريز، در برابر زلزله مقاوم است.همچنين سپاه عاشورا در 10روز عمليات آواربرداري از 50 روستاي اهر، ورزقان و هريس را انجام مي دهد و مكان هاي مناسب نگهداري از دام و احشام روستائيان زلزله زده را به زودي احداث مي كند.


در پي شكايات مردمي و استانداري يزد انجام گرفت

محكوميت 2 ميليارد ريالي نظام مهندسي استان يزد

اخذ حق الزحمه طراحي و اجرا توسط سازمان نظام مهندسي استان يزد از مالكان، غيرقانوني اعلام شد.
به گزارش ايسنا، به دنبال شكايات و اعتراضات متعدد مردمي و نامه رئيس دفتر بازرسي و ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات استانداري يزد، مبني بر اخذ وجوه اضافي توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد از مالكان، تحت عنوان 5 درصد حق الزحمه طراحي و 2 در هزار حق الزحمه مجري، اداره كل بازرسي استان يزد با تشكيل پرونده موردي نسبت به بررسي موضوع اقدام و براي رسيدگي به اداره كل تعزيرات حكومتي استان يزد ارسال كرد.
اين گزارش حاكي است پس از رسيدگي و صدور آرا از ناحيه شعب بدوي و تجديدنظر تعزيرات حكومتي استان يزد سازمان مذكور علاوه بر تعليق 2 ساله ممهور كردن پروانه واحد به مهر تخلف اول به پرداخت بيش از دو ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و استرداد وجوه مأخوذه به اشخاص حقيقي و حقوقي محكوم شد.


روستا آزاد خبر داد

احداث دانشگاه بدون ديوار در پژوهشكده صنعتي شريف

رئيس دانشگاه صنعتي شريف از احداث دانشگاه بدون ديوار در منطقه 22 تهران خبر داد.
رضا روستا آزاد، در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح انتقال تحصيلات تكميلي و مراكز پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف به منطقه 22 تهران، گفت: مراسم كلنگ زني آغاز به ساخت پژوهشكده صنعتي شريف در ضلع شمال غرب تقاطع اتوبان همت و آزادگان با يك ماه تأخير، مهر ماه سال جاري با حضور شهردار تهران برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه نقشه هاي طرح كشيده شده و آماده اجراست، تصريح كرد: براي اولين بار در ايران، طرح الگوي دانشگاه بدون ديوار در پژوهشكده صنعتي شريف اجرا خواهد شد.
به گفته رئيس دانشگاه صنعتي شريف در اين طرح دانشگاه جزوي از شهر مي باشد و فاقد ديوار مي باشد. به طوري كه همه فضا در اختيار شهرداري خواهد بود و تنها طرح جامع صنعتي شريف در اين محوطه اجرايي مي شود.
وي با اشاره به مساحت 50 هكتاري اين طرح، گفت: 10 درصد اين مساحت اعياني ساخته شده و مابقي عرصه شامل فضاي سبز، مشاعات و... مي باشد.
روستا آزاد با اشاره به اينكه ميزان بودجه مورد نياز اين طرح بسيار بالا مي باشد تصريح كرد: با توجه به اينكه حجم سرمايه گذاري بسيار بالاست مجبور به استفاده از يك كنسرسيون هستيم، به طوري كه شهرداري تهران قبول كرده است كه بخشي از آن را بپردازد اما به علت ارتباط وسيع و نزديك دانشگاه با صنعت قرار بر اين شد كه هر بخش از دانشگاه به سهم خود در اين طرح شريك باشد.
 


معاون گردشگري كشور خبر داد:

افتتاح نمايشگاه گردشگري براي ميهمانان اجلاس

معاون گردشگري كشور از افتتاح نمايشگاه گردشگري در برج ميلاد براي ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها خبر داد و گفت: به علت افزايش ميهمانان اجلاس سران غيرمتعهدها تعداد هتل هاي ميزبان به 25 هتل افزايش يافت.
منوچهر جهانيان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: قرار بود 21 هتل در تهران براي اقامت ميهمانان اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اختصاص يابد كه به علت افزايش تعداد ميهمانان 4هتل ديگر نيز به اين تعداد اضافه شد.
وي از بازرسي مداوم مسئولان معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از هتل هاي اختصاص يافته به ميهمانان اجلاس نيز خبر داد.
معاون گردشگري كشور گفت: در لابي اين هتل ها جاذبه هاي گردشگري كشور تبليغ شده است.
جهانيان با اشاره به افتتاح نمايشگاه گردشگري در برج ميلاد نيز گفت: 50 هزار اقلام تبليغاتي گردشگري در 10هزار پكيج به بازديدكنندگان نمايشگاه ارائه مي شود.
به گفته وي اين نمايشگاه گردشگري 35 غرفه دارد كه از 14 استان در آن حضور دارند.
معاون گردشگري كشور تاكيد كرد كه اين نمايشگاه تنها ويژه ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها است و عموم مردم امكان بازديد از اين نمايشگاه را ندارند.


آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي گرگان

بخشي از عرصه هاي بيشه اي اراضي ملي گلستان در انتهاي شهرك سروش جنگل گرگان در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار مهر از گرگان اين آتش سوزي در حد فاصل شهرك سروش جنگل در نزديك پارك النگ دره گرگان به وقوع پيوست. اين منطقه داراي پوشش بيشه اي و تك درخت جنگلي است.
حميد سلامتي مدير كل منابع طبيعي گلستان با تاييد اين خبر گفت: اين آتش سوزي كه اكنون اطفاء شده است، خسارت چنداني در بر نداشته است.
گلستان 450 هزار هكتار عرصه هاي جنگلي دارد.


قرآن سوزي توسط نظاميان آمريكايي

تحقيقات به عمل آمده از سوي ارتش آمريكا نشان مي دهد نظاميان آمريكايي تنها در ماه فوريه گذشته، اقدام به سوزاندن يكصد جلد قرآن مجيد كردند.
به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني روزنامه «تلگراف» گزارش داد، يك گروه تحقيق ارتش آمريكا نتايج اين بررسي را اعلام كردند.
اين گزارش حاكي است در جريان اين قرآن سوزي كه در پايگاه هوايي بگرام واقع در شمال كابل در افغانستان روي داد، 6 نظامي اشغالگرا آمريكايي مورد مجازات قرار گرفتند.
در گزارش اين تحقيق آمده است كه عواملي از جمله نبود اعتماد بين آمريكايي ها و افغان ها منجر به انجام اين اقدام شده است.
تلگراف نوشت در اين گزارش اشاره دقيقي به تنبيه نظاميان خاطي نشده است.
اين گزارش حاكي است در زماني كه خبر قرآن سوزي در پايگاه نظامي آمريكايي بگرام انتشار يافت، موجي از خشم و اعتراض سراسر افغانستان را فرا گرفت.
اين گزارش افزود: «حامد كرزي» رئيس جمهوري افغانستان در آن زمان اين اقدام را توحش و فاقد خوي انساني خواند.
 


مردان كوچك جهان!

سالانه افراد زيادي به دليل ويژگي هاي منحصري كه دارند، نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت مي رسانند اما در اين ميان برخي به دليل ويژگي كوتاه قد بودن ركورددار شده اند.
به گزارش ايسنا، «چاندرا دانگي» از كشور نپال با قدي به طول 6/54 سانتي متر هم اكنون عنوان كوتاه قدترين مرد جهان را در اختيار دارد. «چاندرا» در سال 1939 ميلادي متولد شد و تمامي اعضاي خانواده اش از قدي مناسب برخوردار هستند. او كه 72 ساله است آرزو دارد به تمامي كشورهاي جهان سفر كند.
پيش از «چاندرا»، «گل محمد» از كشور هند با 57 سانتي متر اين عنوان را در دست داشت. «گل محمد» متولد سال 1957 ميلادي است و پس از فوتش در سال 1997 اين عنوان را از دست داد.
«جونري بالاوينگ» فيليپيني پيش از «گل محمد» ركورددار عنوان كوتاه قدترين مرد جهان بود. او كه در سال 1993 ميلادي متولد شده است قدي برابر با 56 سانتيمتر دارد و در سن 18 سالگي اين ركورد را به دست آورد.«ايستوان تت» از مجارستان با قدي برابر با 65 سانتيمتر اين عنوان را در اختيار داشت اما با شناسايي «جونري بالاوينگ» عنوان كوتاه قدترين مرد جهان را از دست داد. او كه متولد 1963 ميلادي است در سال 2011 ميلادي در 48 سالگي فوت كرد.
«كاگاندرا تاپاماگار» با قدي برابر 67 سانتيمتر از كشور نپال براي مدتي ركورددار اين عنوان بود. او كه در سال 1992 ميلادي متولد شده بود، هم اكنون يكي از ساكنان اين كشور است.
«لين يو چين» از تايوان نيز با قدي برابر 5/67 سانتيمتر تنها ركورددار اين عنوان تا سال 2009 ميلادي بود. پيش از «لين»، «ادوارد نينوهرناندز» كلمبيايي با قدي برابر با 21/70 سانتيمتر اين عنوان را در اختيار داشت.به گزارش پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، هشتمين مرد كوچك جهان «هي پينگ پينگ» از كشور چين بود كه 72 سانتيمتر قد داشت و در سال 2010 ميلادي فوت كرد.


ناپديد شدن ماهيگيران چيني

توفان سهمگين «بولاون» كه در سواحل شرقي چين جريان دارد باعث ناپديد شدن 34 ماهيگير اين كشور در آب هاي نزديك كره جنوبي شد.
منابع رسمي اعلام كردند به رغم هشدار براي بازگشت قايق هاي ماهيگيري به سواحل از 34 ماهيگير چيني هيچ خبري به دست نيامده است.
اين در حاليست كه بر اساس گزارش مركز پيش بيني هاي اقليمي دريايي چين، مركز توفان «بولاون» به سمت شمال غرب چين در حركت است و به مرزهاي كره شمالي نيز مي رسد.مركز ياد شده روز دوشنبه هشدار زرد رنگ مربوط به توفان دريايي و هشدار نارنجي رنگ براي امواج دريايي را اعلام كرده بود.اين مركز همچنين از وقوع توفان ديگري به نام «تمپين» خبر داده است.


سونامي بحران اقتصادي پليس هاي نيوجرسي را برد!

مقامات «خطرناكترين شهر آمريكا» در ايالت نيوجرسي تصميم گرفته اند براي مقابله با بحران اقتصادي، تمام نيروهاي پليس اين شهر را اخراج كنند.
به گزارش شبكه «راشاتودي»، يكي از خطرناك ترين شهرهاي آمريكا در نظر دارد، اداره پليس خود را به طور كامل تعطيل كند و حدود 270 افسر پليسي را كه در اين اداره كار مي كنند اخراج كند.
بنابر اين گزارش، شهر «كمدن» در ايالت نيوجرسي كه يكي از خطرناك ترين شهرهاي آمريكا به حساب مي آيد، هم اكنون با كسري بودجه شديدي مواجه شده است و در نظر گرفته تا براي مقابله با اين كسري بودجه اداره پليس اين شهر را تعطيل كند.
بر اساس اين گزارش، «كمدن» در سال 2011 به عنوان فقيرترين شهر ايالت نيوجرسي معرفي شد.
ظاهراً قرار است برقراري امنيت در اين شهر از اين پس به عهده يك اداره پليس جديد گذاشته شود و البته هيچ يك از افسراني كه در اين اداره به خدمت گرفته مي شوند، از مزاياي شغلي برخوردار نخواهند بود.
در حال حاضر ميزان جرائم و جناياتي كه در اين شهر اتفاق مي افتد، بيش از 97 درصد جنايات ديگر شهرهاي آمريكا است.
سالانه يكهزار و 846 مورد خشونت از جمله قتل در اين شهر كوچك به ثبت مي رسد.در سال 2004 شهر «كمدن» نيوجرسي عنوان «خطرناك ترين شهر آمريكا» را كسب كرد.
اين گزارش افزود: با كم شدن نيروهاي پليس اين شهر، مأموران پليس كمدن از رسيدگي به جرائم كوچكتر چون دزدي هاي كوچك و تخريب اموال عمومي و همچنين حوادث رانندگي سر باز مي زنند.
فاكس نيوز گزارش كرد: با اخراج نيروهاي پليس اين شهر، اين 270 نفر جستجو براي يافتن مشاغل جديد را آغاز خواهند كرد و با توجه به اوضاع اقتصادي نامساعد در اين شهر بعيد است كه حتي يك نفر از آنها بتواند شغل جديدي پيدا كند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14