(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 شهریور 1391 - شماره 20293

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جبهه غربي- عبري از چه نگران است ؟! (يادداشت روز)
ميهمان (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تازه ترين اظهارات وليد معلم درباره بحران سوريه
طرح آمريكايي مهار ايران، از دمشق شروع شده است
هاآرتص: رفتار تحقير آميز نتانياهو عزم بان كي مون براي سفر به تهران را جزم كرد
در حاشيه اجلاس غيرمتعهدها
سلطانيه: ايران ، يك ثانيه هم غني سازي اورانيوم را تعليق نمي كند
دي سايت: بحران هويت به بنيادهاي رژيم اسرائيل رسيده است (خبر ويژه)
حال شاه عربستان خوب نبود به جاي تهران راهي آمريكا شد (خبر ويژه)
موسوي جو زده بود و فكر مي كرد جنبش مثل رنگ پاشيدن به ديوار است (خبر ويژه)
الله اكبر شعار ما نيست هرچه مي كشيم از همين الله اكبر است! (خبر ويژه)


جبهه غربي- عبري از چه نگران است ؟! (يادداشت روز)

1- به اين گزاره ها توجه كنيد؛ «نشريه فرانسوي لوپوئن: اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، گوشمالي كشورهاي 1+5 است كه 6 سال است در پوشش سازمان ملل براي منزوي كردن ايران تلاش مي كنند»، «خبرگزاري رويترز: نشست عدم تعهد در تهران كودتاي ديپلماتيك عليه انزواي ايران است»، «نيويورك پست: برگزاري نشست غيرمتعهدها در تهران آخرين ميخي است كه ايران بر تابوت سياست هاي ضد ايراني آمريكا مي كوبد»، «واشنگتن پست: اجلاس تهران نشانه زوال حيثيت و اعتبار بين المللي واشنگتن است»، «لس آنجلس تايمز: ايران با برپايي اجلاس تهران به آمريكا دهن كجي كرده است»، «نوبل آبزرواتور: نشست نم مهر باطل شدي است كه ايران بر ادعاهاي غرب درباره انزواي اين كشور مي زند»، «آسوشيتدپرس: ايران اجلاس تهران را با سيلي به تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل آغاز كرد»، «روزنامه اسرائيلي اورشليم پست: تحريم ها و فشارهاي آمريكا به كجا رسيد؟ اجلاس تهران نمايش عدم انزواي ايران است»، «الاهرام مصر: نشست عدم تعهد در تهران، خواب و خوراك را از واشنگتن و تل آويو گرفته است»، «روزنامه سوئيسي تاگس اسنايگر: برخلاف ادعاي آمريكا درباره انزواي ايران، اجلاس تهران نشان مي دهد كه اين كشور امروزه در مركز تصميم گيري هاي جهاني قرار دارد»، «نيويورك تايمز: بسياري از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به اجلاس تهران با چشم همايش اميد به آينده نگاه مي كنند» و... صدها نمونه ديگر كه شماري از آنها طي چند روز گذشته بر صفحات روزنامه كيهان نشسته است.
اكنون جاي اين سؤال است كه اينهمه نگراني آمريكا و متحدانش- بخوانيد جبهه غربي ، عبري- براي چيست؟ آيا اصول بنيادين جنبش عدم تعهد تغيير كرده است؟ كه نكرده است. آيا در فاصله بين دو نشست «شرم الشيخ» و تهران، عضو جديدي به جنبش عدم تعهد اضافه شده است؟ كه نشده است. آيا در اين فاصله، كشوري از عضويت جنبش كناره گرفته است؟ كه نگرفته است. بنابراين نگراني و اضطراب جبهه غربي- عبري از چيست؟!
نمايش شكست پروژه آمريكايي انزواي جمهوري اسلامي ايران اگرچه يكي از دستاوردهاي بزرگ و بااهميت اجلاس تهران است و همين نگراني به صورت «ترجيع بند» در اظهارات و گزارش هاي رسانه ها و مقامات آمريكايي و اسرائيلي و برخي كشورهاي عربي تكرار مي شود ولي علت اصلي اضطراب آمريكا و متحدانش را بايد در نقطه ديگري جستجو كرد. بخوانيد؛
2- در فاصله 3 ساله ميان اجلاس قبلي جنبش عدم تعهد در شرم الشيخ مصر و برپايي امروز آن در تهران، وقايع تعيين كننده و سرنوشت سازي اتفاق افتاده است كه اجلاس تهران را از تمامي 15 نشست قبلي جنبش عدم تعهد متمايز مي كند. نگراني اعلام شده و اضطراب پنهان- ولي قابل درك- آمريكا و متحدانش در اين بستر قابل جستجو است. بااهميت ترين اين رخدادها عبارتند از؛
الف: در فاصله بين دو نشست ياد شده، موج بلند بيداري اسلامي سراسر منطقه را فرا گرفته و به قول نتانياهو «از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراكش را به لرزه درآورده و حكومت هاي همپيمان غرب را يكي پس از ديگري ساقط كرده و يا در حال ساقط كردن است». و به گفته برژينسكي در اجلاس راهبردي آتلانتيك «اين موج به رهبري ايران، آمريكا را از بلنداي ابرقدرتي سال 2001 به دره سال 2011 كشانده است» و به قول جيمز ولسلي رئيس اسبق سازمان سيا «دكترين پايان تاريخ فرانتس فوكوياما را درهم پيچيده و از آرشيو مراكز استراتژيك بيرون انداخته است» و...
ب: جنبش عدم تعهد با ابتكار اوليه جواهرلعل نهرو، احمد سوكارنو و جمال عبدالناصر در سال 1955 در باندونگ اندونزي كليد خورد و مقابله يا- حداقل- استقلال از جهان دو قطبي آن روز يعني اردوگاه ماركسيسم به رهبري شوروي سابق و اردوگاه امپرياليسم به رهبري آمريكا را به عنوان اصلي ترين هدف جنبش برگزيد. اين هدفگذاري و بسياري ديگر از اصول بنيادين جنبش عدم تعهد به تدريج كمرنگ شد تا آنجا كه بيشتر اين اصول فقط روي كاغذ باقي ماند و در بيانيه ها به تكرار نشست. پيروزي انقلاب اسلامي ايران با شعار به عمل درآمده نه شرقي نه غربي، شوك بيداركننده اي بود كه علايم حياتي تقريبا از بين رفته جنبش را به آن بازگرداند و با فروپاشي شوروي سابق، يكي از دو قطب رو در روي جنبش حذف شد، اما آمريكا ساز دهكده جهاني با كدخدايي خود را آغاز كرد و با آهنگ بدصداي اين ساز و جنگ افروزي و قدرت نمايي كوشيد جاي خالي شوروي سابق را به نفع خود پر كند، كه به قول حضرت آقا ويتريني از شكست هاي خود را به نمايش گذاشت. از سوي ديگر، طي دو سال اخير پتانسيل و ظرفيت پنهان جنبش با تجربه مقاومت سي وچند ساله و پيروز جمهوري اسلامي فرصت و جرأت بروز يافت و به صورت انقلاب هاي اسلامي فوران كرد و تنها قطب قدرتمند باقي مانده يعني آمريكا را نيز به ضعف و ناتواني كشيد. بنابراين امروزه شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در حالي برگزار مي شود كه آمريكا به قول «اوبر ودرين»، وزير خارجه اسبق و مشاور كنوني رئيس جمهور فرانسه «ديگر ارباب جهان نيست» و به قول برژينسكي «شرايط امروز آمريكا شبيه شرايط منجر به فروپاشي شوروي سابق در سال 1989 است» و اين پروسه طي 2 سال اخير و در فاصله دو نشست 15 و 16 جنبش عدم تعهد به بار نشسته است.
ج: در فاصله 3 ساله ميان دو اجلاس شرم الشيخ و تهران، آمريكا و اروپا با بي سابقه ترين بحران اقتصادي طي چند دهه اخير روبرو بوده اند تا آنجا كه به قول لوموند «بوي مرگ از اقتصاد آمريكا و اروپا بلند شده است» و به نوشته وال استريت ژورنال «نشست هاي پي درپي اتحاديه اروپا و چاره جويي هاي اقتصاددانان آمريكا يادآور بال بال زدن مرغ سركنده است كه مرگ نتيجه محتوم آن است». گفتني است گاندي معتقد بود وابستگي اقتصادي فاجعه بارتر از وابستگي سياسي و امنيتي است و جواهرلعل نهرو در نشست 1955 باندونگ بر همين راهكار به عنوان بستر حركت جنبش عدم تعهد اصرار مي ورزيد.
بحران اقتصادي غرب، اصلي ترين امتياز حريف 57 ساله جنبش عدم تعهد يعني توان اقتصادي آن را به ضعف و استيصال كشانده است.
د: در فاصله 3 ساله مورد اشاره، جنبش وال استريت نيز شكل گرفته و با شتاب پيش مي رود. اين جنبش فراگير در آمريكا و اروپا مقابله و ضديت با نظام سرمايه داري را محور حركت خود مي داند. به بيان ديگر ماهيت نظام هاي حكومتي آمريكا و اروپا را هدف گرفته است. قيام 99 درصدي ها عليه يك درصدي ها كه جنبش وال استريت به عنوان شعار محوري خود برگزيده است ترجمان روشني از ضديت با نظام سرمايه داري است، يعني حريف كه تاكنون در پي دست اندازي به حاكميت هاي غيرهمسو بود، امروزه با بحران جدي هويت روبروست.
هـ: در فاصله ياد شده برخي از كشورهاي منطقه كه تا 3 سال قبل در اردوگاه آمريكا و از متحدان پرو پا قرص غرب بودند نه فقط از اين اردوگاه جدا شده اند بلكه تقابل با آمريكا و اسرائيل به خواسته بنيادين مردم اين كشورها تبديل شده است كه مصر به عنوان يكي از بنيانگذاران جنبش عدم تعهد از بااهميت ترين آنهاست.
به اين فهرست مي توان نمونه ها و شواهد فراوان ديگري نيز اضافه كرد كه بيرون از محدوده اين نوشته محدود است.
3- تحولات و تغييرات ياد شده در حالي است كه به قول كارتر رئيس جمهور اسبق آمريكا، «الگوي ايران پيش روي ملت هاست» و به گفته ريچارد هاوس مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا «اين الگو بهار عربي- شما بخوانيد انقلاب هاي اسلامي- را به سوي آنچه در ايران شكل گرفته است سوق مي دهد». اين سخن از قول جرج فريدمن رئيس بنياد استراتفور آمريكا كه به باشگاه كهنه كاران سيا شهرت دارد، نيز شنيدني است. فريدمن مي گويد «مشكل ما- آمريكا- با ايران، برنامه هسته اي اين كشور نيست. مشكل آن است كه ايران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمريكا بلكه در حال درگيري و چالش با آن نيز مي توان بزرگترين قدرت نظامي و علمي منطقه بود. اين واقعيت تلخ- شما بخوانيد شيرين- در تحولات كنوني منطقه نقش اصلي را داشته است».
4- امروز در شرايطي كه به آن اشاره شد، جمهوري اسلامي ايران به عنوان پرچمدار بيداري اسلامي و نماد پيروزي بر قدرت هاي استكباري ميزبان شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران است. اكنون به پاسخ سؤالي كه در ابتداي اين يادداشت مطرح شده بود نزديك شده ايم و علت اصلي نگراني و اضطراب آمريكا و متحدانش از اجلاس تهران به وضوح قابل ديدن است. شكست پروژه منزوي كردن ايران اگرچه يكي از دستاوردهاي بزرگ اجلاس تهران است ولي اضطراب جبهه غربي- عبري را بايد در نقش جمهوري اسلامي ايران در تبديل جنبش عدم تعهد به يك نهاد- سازمان- نقش آفرين در معادلات جهاني جستجو كرد.
اين جنبش با 120 عضو دومين نهاد بين المللي جهان بعد از سازمان ملل متحد است و كشورهاي عضو آن بيش از دو سوم اعضاي سازمان ملل را تشكيل مي دهند بنابراين در صورتي كه از سوي يك نظام آبديده در كوران درگيري با قدرت هاي استكباري و داراي تجربه موفق و پيروز در مقابله با انواع چالش ها و برخوردار از اعتماد توام با اعتماد ملت ها مديريت شود، به آساني مي تواند نامعادلات ظالمانه حاكم بر روابط كنوني بين المللي را به سوي آموزه هاي ارزشمند الهي تغيير داده و دگرگون كند و اين يعني پايان حاكميت قدرت هاي استكباري بر معادلات بين المللي و عبور تاريخ از پيچ بزرگي كه نظام سلطه بين الملل را پشت آن جا گذاشته است.
5- با توجه به آنچه گذشت، اجلاس تهران بايستي و مي تواند از پيچ و خم هاي دست و پاگير و تشريفاتي خارج شود و ضمن تعريف يك راهكار منطقي براي تبديل به يك سازمان بين المللي، از هم اكنون نيز مسائل مهم و سرنوشت ساز جهان نظير تغيير ساختار سازمان ملل متحد، حذف حق ظالمانه وتو و نيز، موضوعات مهم و تعيين كننده در جغرافياي عدم تعهد، مانند موجوديت جعلي رژيم صهيونيستي و تشكيل دولت فلسطين از بحر تا نهر، و ده ها مسئله حياتي ديگر از جمله نجات مردم مظلوم بحرين از چنگال خونريز آل سعود، مقابله با تبعيض در برخورداري از فناوري هسته اي و... را به طور جدي در دستور كار خود قرار دهد و به عنوان نمونه مي تواند از بحران سوريه آغاز كند. چرا كه سوريه امروز به آوردگاه و نقطه تلاقي قدرت هاي استكباري- آمريكا، اسرائيل، ديكتاتورهاي عرب- با ملت هاي آزاده تبديل شده است. چه كسي باور مي كند كه آمريكا و اسرائيل و عربستان و تركيه و تجارتخانه قطر نگران دموكراسي در سوريه باشند؟! و اگر مدعي اصلاحات هستند چرا بلافاصله بعد از شروع اصلاحات، گله تروريست ها را به سوريه مي فرستند و حمام خون برپا مي كنند؟!
6- اجلاس تهران مي تواند براي بررسي همه جانبه و يافتن راه حل براي بحران سوريه گروه و هيئتي را به رياست تروئيكاي جنبش شامل روساي فعلي(ايران)، قبلي(مصر) و بعدي(ونزوئلا) جنبش عدم تعهد و با حضوركشورهاي همسايه سوريه كه عضو جنبش هستند، يعني سه كشور اردن، عراق و لبنان را مامور بررسي بحران سوريه كند.
حسين شريعتمداري


ميهمان (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از سايت هاي وابسته به گروه هاي اپوزيسيون به كشورهايي كه از آنها پناهندگي گرفته اند اعتراض كرده اند چرا به وعده هاي اوليه خود براي تامين هزينه زندگي آنها عمل نمي كنند.
گفتم: خب! وقتي از دست آمريكا و اسرائيل و اروپا و ديكتاتورهاي عرب كاري عليه ايران ساخته نيست، چرا به چندتا اجق وجق فراري پول توجيبي بدهند؟!
گفت: يكي از همين فراري ها در سايت بالاترين نوشته است؛ وقتي به انگليس آمده بوديم قول تامين هزينه و تحصيل رايگان داده بودند.
گفتم: يارو در خانه يكي ميهمان شده بود. صاحبخانه پرسيد؛ براي شام مرغ هست، ميل داريد؟ و يارو گفت؛ البته و صاحبخانه گفت؛ پس الان بهش ميگم تخم كنه. يارو كه خيلي عصباني شده بود گفت؛ من فكر كردم خود مرغ را مي فرمائيد! و صاحبخانه جواب داد؛ نه خير! منظورم تخمش بود!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤من از اعضاي انجمن علمي مديريت راهبردي استان كرمان هستم. مي خواستم از طرف اين انجمن به كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد شركت كننده در شانزدهمين اجلاس در تهران پيشنهاد كنم براي جلوگيري از بي عدالتي ها و تشديد اختلاف ها در سطح جهاني و خلاصله جلوگيري از تسلط كشورهاي سلطه گر بر سرنوشت ملت ها كميته يا هيئت داوري با تركيب اعضاء جنبش عدم تعهد تشكيل شود و اين كميته نقش ميانجي گري را براي برقراري صلح پايدار بر مبناي مسالمت آميز و مذاكره عادلانه برعهده بگيرد.
دكتر ايرانمنش
¤هدف شلوغ بازي هايي كه صهيونيست ها با ادعاي حمله به ايران راه انداخته بودند ناامن جلوه دادن كشورمان براي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها بود تا كشورهاي عضو شركت نكنند يا حداقل حضور ضعيف داشته باشند، ولي تيرشان به سنگ خورد.
9020---0913
¤بار ديگر ام القراي جهان اسلام خط كشي شد تا كجي ها و ناراستي ها را برطرف كرده و به امور بين الملل و نياز ملت هاي مستضعف جهت دهد. بي شك اين ساماندهي خوشايند جنايتكاران و مدعيان يك سويه مديريت جهان نيست. لذا در جهت به ضعف كشاندن و خدشه وارد كردن اين نشست مهم تلاش مي كنند و نوكرصفتان بدچهره داخلي آنها نيز با نيش قلم به مزدي خود همراه با اربابان خود هستند ولي عزتي كه خداوند نصيب جمهوري اسلامي كرده، كاخهاي ظلم را آوار بر سرشان نموده و چيزي به دفنشان نمانده است.
طالعي
¤از شوراي شهر و شهرداري تهران درخواست مي شود در جهت زنده نگه داشتن ياد شهدا بويژه شهداي مظلوم هسته اي، خيابانهاي محل شهادت اين عزيزان را به نام اين شهدا نامگذاري و مزين نمايند و تنديسي از شهيد نيز در محل شهادت نصب شود.
5100---0936
¤هديه 4 ميليارد دلاري پادشاه عربستان سعودي به سعد حريري براي تقويت جريان 14مارس و مقابله با حزب الله و حماس و سوريه و به نفع رژيم كودك كش صهيونيستي راه به جايي نخواهد برد.
سيدرضا حسيني نژاد بسيجي و آزاده از مشهد مقدس
¤برگزاري جلسات پرسش و پاسخ از سوي مسئولين در ميان مردم و همچنين راه اندازي يك ستون در روزنامه هاي كثيرالانتشار تحت همين عنوان به صلاح كشور و مسئولين است. چرا كه اولا از اين طريق مردم در جريان پيشرفت امور قرار مي گيرند و ثانيا نقاط قوت و ضعف مديران شناخته مي شود.
2148---0937
¤از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست مي شود بيمه بيكاري براي كساني كه خدمت سربازي را گذرانده اند و فاقد شغل هستند در نظر بگيريد تا بتواند به تشكيل زندگي مبادرت ورزد.
5673---0935
¤همسرم در طول دفاع مقدس در 4 عمليات شركت و در حلبچه شيميايي و 2 بار نيز زخمي و به موج گرفتگي دچار شده و حال كه به علت مشكلات و ناراحتي و درد به بنياد ايثارگران و جانبازان مراجعه مي كنيم تقاضاي صورت سانحه مي كنند؟! با توجه به گذشت حدود 25 سال از آن وقايع صورت سانحه را چطور تهيه كنيم؟ شما بنويسيد شايد بنياد فكري به حال ما كرد.
4590---0918
¤مدتي است شير در خرم آباد كمياب شده نكند مسئولين شركت ها قصد افزايش قيمت چندين باره آن را دارند؟!
سيفي
¤حقوق مستمري بگيران ده سال سابقه با 60 سال سن خيلي ناچيز است. درخواست داريم اين مبلغ از سوي مسئولين سازمان تامين اجتماعي مورد تجديد نظر قرار بگيرد.
0420---0919
¤ به جاي پرداخت انواع وام هاي بلاعوض يا بدون سود از سوي دولت به زلزله يا سيل زدگان آيا بهتر نيست قانوني تصويب شود كه براساس آن دستگاه يا نهادي موظف شود در مدت زمان تعيين شده نسبت به بازسازي و نوسازي منطقه آسيب زده از طريق منابع ملي اقدام و واحدهاي مسكوني را تحويل نمايد. البته طبيعي است كه در اين مدت آسيب ديدگان بايد در اماكن موقت اسكان داده شوند و مايحتاج آنان تأمين شود.
9005---0913
پاسخ روابط عمومي شركت ارتباطات سيار
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 14/5/91 به آگاهي مي رساند:
با توجه به گستره وسيع حوزه سلامت، در اين گروه سرويس هاي متنوعي تحت عناوين تندرستي و نكات سلامتي و تغذيه، از طرف 4 شركت همكار ارائه و براي هر سرويس اين گروه روزانه يك محتوا ارسال مي گردد. متأسفانه با توجه به عدم ذكر شماره و اشاره به يك شماره ناقص ايرانسل، امكان بررسي دقيق موضوع ميسر نمي باشد.
ضمناً شركت ها حداكثر تا ساعت 18 اجازه ارسال محتوا دارند.»
پاسخ روابط عمومي شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر
شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 1/6/91 در روزنامه با عنوان تغيير كاربري منزل مسكوني به اداري به اطلاع مي رساند: همانگونه كه شهروند محترم اشاره داشتند همواره در سطح شهر شاهد تغيير كاربريهاي غيرمجاز از واحدهاي مسكوني به اداري و يا تجاري هستيم.
برخورد با اين واحدها همواره در دستور كار شهرداري قرار داشته است به طوري كه بلافاصله پس از اطلاع نسبت به اقدامات قانوني از جمله طرح موضوع در كميسيون ماده صد اقدام مي شود.
اما چنانچه فعاليت فوق همچنين موجب مزاحمت و آلايندگي شود موضوع در كميسيون بند 20 ماده 55 قانون شهرداريها مطرح و راي مقتضي در اين خصوص صادر مي شود.
به دليل سير اداري بعضاً رسيدگي به اين موضوع زمان بر بوده اما تمام سعي پرسنل شهرداري برخورد قاطع در حداقل زمان با چنين مزاحمتهايي است.»
پاسخ سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با عنوان «پس از فوت همسر اولم ازدواج كرده ام» در تاريخ 4/5/91 به آگاهي مي رساند:«در راستاي اجراي بند 103 قانون بودجه سال 1390 كل كشور به منظور بهره مندي همسر دائم بيمه شده متوفي از مزاياي مستمري بازماندگان، صرفاً آن دسته از همسران بيمه شدگان متوفي كه در طول سال 90 مجدداً مبادرت به ازدواج كرده اند، مي توانند كماكان مستمري خود را دريافت كنند. لذا با عنايت به ازدواج مجدد نامبرده در سال 83 موضوع از شمول قانون مذكور و متعاقباً بهره مندي از مزاياي متعلقه خارج است.»
پاسخ روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج با عنوان: «اشتغال پزشكان بيكار جوياي كار» مورخ 18/5/91، به آگاهي مي رساند: وزارت متبوع همه ساله تعدادي مجوز استخدام در رشته بهداشتي، درماني به دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي تخصيص مي دهد كه از اين تعداد همواره درصد قابل توجهي برحسب نيازسنجي دانشگاهها صرف استخدام پزشك مي گردد.
با توجه به راه اندازي طرح برنامه پزشك خانواده در مناطق روستايي از سال 84 و راه اندازي طرح برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهري نياز به تعداد زيادي پزشك در مناطق گوناگون كشور به ويژه در مناطق غيربرخوردار و كمتر توسعه يافته وجود دارد. ليكن اغلب پزشكان با وجود در نظر گرفتن مشوق هاي گوناگون تمايلي به ارائه خدمت در آن مناطق نداشته و خواهان خدمت در مناطق برخوردار و كلان شهرها مي باشند. علي ايحال نيازهاي نيروي انساني كل دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي به مشاغل گوناگون (از جمله پزشك) در طول سالهاي برنامه پنجم توسعه در حال حاضر در دست بررسي و اعلام به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري است و در صورت تخصيص مجوز استخدامي مجوزهاي مربوطه از سوي مراجع ذيصلاح، مجوزها در اختيار دانشگاه ها قرار داده خواهد شد.»
پاسخ روابط عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج با عنوان: «به جاي تعيين دريافت غرامت دستمزد بيماري با پزشكان متخلف اشد برخورد را داشته باشند» مورخ 19/5/91 به آگاهي مي رساند: «برخورد با هرگونه تخلف و تضييع حقوق بيماران براساس ضوابط و مقررات مصرح در قانون صورت مي پذيرد. مع الوصف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براساس وظيفه و در جهت صيانت از حقوق بيماران بازنگري در قوانين و مقررات را در راستاي رفع كاستي ها و نواقص احتمالي همواره مد نظر داشته و در دستور كار خود دارد.»
¤ پيشنهاد مي كنم انتخابات رياست جمهوري ايران قبل از دوره رياست جمهوري آمريكا برگزار شود تا از كيد شيطان بزرگ به دور باشد.
حسيني
¤ برخلاف گفته مسئولان كه اعلام كردند ارز دانشجويي مي دهند، بانك سامان شعبه سعادت آباد ارز دانشجويي نمي دهد، بايد متذكر شويد چرا آنها ارز دانشجويي نمي دهند؟
نشاط
¤ كوچه هايمان را به نامشان كرديم كه هرگاه آدرس منزلمان را مي دهيم بدانيم از گذرگاه كدام شهيد با آرامش به خانه مي رسيم. نكند عكس آنان را ببينيم و عكس آنها عمل كنيم.
6274:0912
¤ اينجانب مبلغ بيست ميليون تومان به علت بدهي به بانك و مردم مقروضم از خيرين تقاضا مي شود مرا در پرداخت بدهي ياري نمايند. ان شاءالله به مرور بدهي خود را پرداخت خواهم كرد.
ابوالحسن همايي از قم
¤ در حالي كه مردم مسلمان ميانمار به دست افراد دولت و افراطي هاي اين كشور قتل عام و اموال آنها غارت و به نواميس آنها تجاوز و به دست بوداييها سوزانده مي شوند خبري از عجوزه مدافع حقوق بشر غربي يعني شيرين عبادي نيست؟
رضا كامراني
¤ از مسئولين قوه قضائيه مي پرسم بحث لايحه 110 سكه مهريه كي ابلاغ و اجرا مي شود؟
9330:0913
¤ آقاي هاشمي گفت دامن زدن به تفرقه ظلم به مردم و نظام است ايشان بفرمايد چرا با اين وصف در فتنه88 تكيه گاه آن ظلم بزرگ به مردم و نظام شدند؟
1177:0935
¤ صهيونيست ها بدانند ارزش خون يك كودك مسلمان سوريه در نزد خداوند به حدي است كه بايد انتقام اين خون از تمام اين جنايتكاران گرفته شود. باش تا صبح دولتت بدمد.
8313:0919
¤ وقتي در صداوسيما مرتب تبليغ مسافرت و گشت و گذار مي شود معلوم است كه با بالا رفتن آمار سفر تصادفات جاده اي زياد شده و خيلي از خانواده ها عزادار مي شوند.
6876:0911
¤ به سردمداران رژيم كودك كش اسرائيل پيام مي دهيم عن قريب نبرد خيبر را جلوي چشمانتان به نمايش خواهيم گذاشت و طومار يكايك شما را براي هميشه درهم خواهيم پيچيد، ان شاءالله
8847:0919
¤ گناه سپرده گذاران در مؤسسه مالي اعتباري ايرانيان چيست كه در اثر كشمكش به وجود آمده بين مسئولين اين مؤسسه با مسئولين بانك مركزي بايد كلي متضرر بشوند.
5920:0913
¤ ديپلماسي فعال و شجاعانه را بايد از حزب الله لبنان و مسئولين حماس بياموزيم كه با گروگان گرفتن نظاميان صهيونيست اسراي هم وطن خويش را يكي يكي آزاد كردند و به آغوش خانواده هايشان برگرداندند.
6274:0912
¤ باتوجه به ميزباني و رياست كشورمان در برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها فصل جديدي در اهداف براي جنبش گشوده مي شود. پيشنهاد مي كنيم در صورتي كه كشورهاي عضو تصويب كنند طي يك دوره پنجساله مقدمات جايگزيني غيرمتعهدها به جاي سازمان ملل پي ريزي شود.
گودرزي
¤ جانباز 20درصد و كارمند رسمي با 25 سال سابقه خدمت هستم كه با دريافت چند وام موفق به خريد يك دستگاه آپارتمان شدم ولي با موج گراني هاي اخير و بالا رفتن تورم توان پرداخت اقساط وام ها را ندارم و خانه را به فروش گذاشته ام.
4262:0914
¤ ما رزمندگان جان بركف اسلام و انقلاب سالهاي سال است كه منتظر بهانه اي براي محو شدن اسرائيل از روي زمين هستيم. از قرار معلوم سردمداران اين رژيم در حال فراهم سازي اين بهانه به دست خودشان هستند.
4207:0912
¤ جزيره ابوموسي از جهت برق با مشكل جدي مواجه شده مسئولان امر براي رفع اين معضل در اين جزيره با حرارت 40درجه فكري بكنند.
4391:0915
¤ همسرم به دليل بدهكاري در زندان است. با داشتن دو فرزند هيچ گونه درآمدي ندارم. زندگي را به سختي مي گذرانم به همين دليل از افراد نيكوكار تقاضاي مساعدت مي كنم اميدوارم كمك بكنند.
7855---0938
¤ كارگري هستم با حقوق ناچيز كه از پرداخت اجاره بها ناتوانم از افراد خير درخواست مي شود مبلغ ده ميليون تومان براي پرداخت پول پيش به من كمك نمايند.
حسام نيا از لارستان فارس
¤ ادعاي علي مطهري مبني بر توبه دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا نشان مي دهد تفكر خوارج نهروان هنوز هم طرفداراني دارد.
6580---0912
¤ اگر اسرائيل غاصب به ايران چپ نگاه كند براي هميشه چپ خواهد شد در دريا و بايد همپيمانانش تا ابد براي او مجلس سوگواري بگيرند.
3351---0916
¤ يكي از علل افزايش بي سابقه اجاره بها در تهران به ويژه اطراف بهارستان دادن وام 140 ميليون توماني به نمايندگان مجلس نهم بود كه توسط رئيس مجلس رقم خورد. شايسته است قانونگذاران با دردهاي مردمي كه آنها را به مجلس فرستادند آشنا شوند و به رفع مشكلاتشان مبادرت ورزند نه اينكه فقط به فكر خود باشند.
5608---0912
8942---0912
¤ عجب زمانه اي شده كه نه متأهلين به فكر تأهل مجردها هستند و نه شاغلين به فكر بيكارها. از همه مسئولين، پدر و مادرها و علما و دانشمندان و اساتيد درخواست مي كنم قدمي در اين راه بردارند قيامتي هست... نكند شما هم در به گناه افتادن جوانان شريك باشيد.
4403---0919
¤ رانندگان تاكسي هاي خط خيابان امام محمد باقر- شهرك جانبازان اسلام شهر در اين فصل گرما اقدام به بالا كشيدن شيشه هاي عقب اتومبيل كرده و دستگيره آن را نيز برداشته اند. اين اقدام باعث نارضايتي مسافرين گرديده است. تعجب ما از فرمانداري اسلام شهر است كه علي رغم اطلاع از اين موضوع حمايتي از مسافرين نمي كند.
9332---0912
¤ اقتصاد مقاومتي در صورتي جواب خواهد داد كه ارزاق عمومي سهميه بندي شده و رفع نيازهاي اوليه قشر محروم جامعه در اولويت برنامه ها قرار گرفته و تضمين بشود.
2523---0913
¤ فيلم «قهرمانان شرور نيستند» پر از صحنه هاي غيراخلاقي است. چرا مديران شبكه 5 سيما اجازه داده اند چنين فيلم غيراخلاقي براي خانواده ها پخش بشود؟
0354---0938
¤ به منظور آشنايي هر چه بيشتر نسل هاي چهار و پنج انقلاب با مباني دين و همچنين معارف دوران دفاع مقدس پيشنهاد مي شود شوراي عالي كودك و نوجوان در كشور تشكيل گردد.
2773---0913
¤ اينجانب از خانواده سادات با داشتن 54 سال سن و 27 سال سابقه بيمه به علت بيماري آب مرواريد و عمل جراحي و از دست دادن بيش از 80% از بينايي هر دو چشم خود قادر به كار نيستم و بايد سه سال تا تكميل بيمه ام صبر نمايم لذا با توجه به اينكه: 1-قادر به كاري نيستم 2-فاقد مسكن مي باشم 3-توان پرداخت بدهي وام 8 ميليون با اقساط 280 هزار توماني و پرداخت حق بيمه حدود 110 هزار توماني ماهانه را به علت نداشتن منبع درآمد، ندارم از افراد خير و نيكوكار تقاضا مي كنم اگر قادرند براي رها شدن از اين وضعيت تا 3 سال بدهي اقساط و هزينه زندگي ام را تقبل نمايند تا پس از دريافت حقوق بازنشستگي و دريافت وام و... كليه كمك هاي افراد را بازپرداخت كنم.
سيدي از قم
¤ سياستمداران ما نبايد به دولتمردان تركيه دل خوش كنند چون آنها گوش به فرمان اسرائيل و آمريكا هستند.
يك شهروند
¤ حضرت علي (ع) مي فرمايد: تقوا، نيش زهرآلود گناهان را قطع مي كند و با يقين منتهاي آرزو به دست مي آيد.
6263---0938
¤ حضرت امام محمدباقر(ع) مي فرمايند: خداوند دوست ندارد مردم از يكديگر درخواست بكنند ولي اصرار درخواهش از خودش را دوست دارد.
6263---0938
¤ حال و هواي ايران اسلامي، انقلاب بيداري برپا كرده كه بر اثر آن طوفاني در دل استكبار خاصه شيطان بزرگ ايجاد نموده و رعد و برق آن نه فقط گوشمالي 1+5 مي باشد بلكه راهكارهاي بعدي سازمان ملل را دربرمي گيرد ان شاءالله با استعانت از خداوند مقاومت و بيداري اسلامي در جريان و نشست عدم تعهد در تهران جان تازه اي گيرد و آزادي خواهان جهان نيز ضمن بهره مندي از آن از يوغ استكبار و هيمنه رژيم اشغالگر قدس و دسيسه هاي آن رهايي يابند.
طالعي
¤ رژيم صهيونيستي يك رژيم جعلي بدون آينده و محكوم به فنا و زوال و نيستي است و حاميان آن هم اين موضوع را مي دانند. اما شبكه جهاني صهيونيسم خطرش كمتر از رژيم صهيونيستي نيست. قلمرو اين شبكه فراتر از سرزمينهاي اشغالي است آنها يك نقشه خزنده شوم را براي آينده به صورت پله پله دارند پياده مي كنند. آنها بزرگ ترين دشمنان اسلام به تاكيد قرآن هستند هر چه با توسعه بيداري اسلامي دست غارتگران اروپايي از سرزمين هايشان كوتاه تر مي شود، صهيونيست ها كه محور تمام شياطين هستند و براي اينكه چهره تابناك اسلام ناب جمال ظهور پيدا نكند، مي آيند چهره اي زشت از اسلام تكثير و توزيع مي كنند و ويروس مرگباري كه چهره اسلامي دارد وهابيت و سلفي گري است كه دست ساخته رژيم صهيونيستي و آمريكاست لذا همه بايد به هوش و گوش باشيم و در دام اين شبكه گرفتار نياييم.
ايران منش
¤ سران خود بزرگ بين صهيونيست بدانند ما مسلمانان براي از بين بردن اسرائيل نياز به جنگ افزار اتمي نداريم، هر كس يك سطل آب بريزد، اسرائيل مثل فرعون در دريا غرق مي شود و اين كار خطر تشعشعات اتمي و زيست محيطي هم براي مسلمانان منطقه ندارد.
حسيني
¤ چرا مردمان اروپا كه خود قرباني مقامات مسئول دولتي خود هستند به ميليونها يورويي كه با پول توجيبي ملتشان به تروريستهاي ضدسوري اختصاص يافته است، اعتراض نمي كنند،در شرايطي كه با رياضت اقتصادي عرصه بر شهروندان بيچاره اروپايي تنگ تر شده است .
يك دبير بازنشسته
¤ اسرائيل در حد و اندازه اي نيست كه بخواهد به ايران حمله بكند بنابراين روي اين موضوع اصلا در روزنامه صحبت نكنيد و مطلب ننويسيد.
گل محمدي
¤ بيداري اسلامي مي گويد حاكميت قبايلي و نژادي در كشورها و اقليم هاي مسلمان به سرآمده همان طور كه جنبش 99درصدي مي گويد، حاكميت يك درصدي امپرياليستها و صهيونيستها ارتجاعي است.
طبسي
¤ اميد است غربي ها در بحبوحه ركود اقتصادي با نتايج حاصل از اجلاس غيرمتعهدها در تهران كنار آيند و اصل تمكين را آويزه گوش نمايند. در غير اين صورت با عبرت نگرفتن از فروپاشي شوروي سابق سرنوشت دردناكي خواهند داشت.
گودرزي
¤ دشمني آمريكا به كنار ولي تاريخ و تجربه ثابت كرده وهابيت عربستان در جنايت عليه مسلمانان دست كمي از آمريكا و آمريكايي ها ندارد.
3912---0917
¤از همه بزرگان دين و نهادهاي فرهنگي كشور مي خواهيم جامعه را با اهداف و ماهيت جريان شوم وهابيت آشنا سازند. چرا كه نيروهاي وهابي امروز چشم بسته براي آمريكايي ها مزدوري مي كنند و اعتقادات عجيب و خطرناكي عليه فرق مسلمين و خصوصا شيعه دارند.
انصاري
¤ از سخنان جامع و كامل آقاي استاد رحيم پورازغدي در مورد «حكومت و مديريت اسلام » بي نهايت قدرداني و سپاسگزاري مي نمايم.
2854---0910
¤ از اينكه مي بينم مصلاي تهران تبديل به محل نمايشگاههاي مختلف شده و مردم در خيابان و در آفتاب داغ تابستان نماز جمعه و عيد را برگزار مي كنند غصه مي خورم . به راستي و به قول آقاي قرائتي اگر مساجد ساده درست شوند اين همه مشكلات كمبود بودجه و... پيش نمي آيد. مسئولين پاسخ دهند.
4426---0916
¤ يك انسان چقدر بايد حقير و پست باشد كه از حوادث جان گدازي مثل زلزله و خراب شدن خانه هاي مردم در جهت منافع گروهي و حزبي خويش بهره برداري كند.
6091----0915
¤ در سال 90 براي تاكسي ها ماهي 360 ليتر بنزين در كارت سوخت لحاظ مي كردند تا در سطح تهران كار كنند. بعد از عيد اين رقم 60 ليتر كاهش يافت و قرار بود اين مقدار را به كارت سوختها واريز كنند، اما متأسفانه اين بدهي ها هنوز پرداخت نشده و بنزين معوقه را نداده اند.
يك راننده تاكسي
¤ قرار بود نيروهاي قراردادي آموزش و پرورش كه مدرك تحصيلي فوق ديپلم و بالاتر داشتند، دوره بدو خدمت را به مدت 294 ساعت سپري كنند تا از مهرماه 91 در مدارس ابتدايي تدريس كنند. اما اين كار متأسفانه بلاتكليف مانده است. از وزير آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي داريم.
يك شهروند اهل شبستر
¤ يك خانه خالي دارم كه مدت 6 ماه است كسي در آن سكونت ندارد و كنتور آب آن خراب بود و مامور مراجعه هم در جريان خرابي كنتور قرار گرفته است. بعد از مدت 6 ماه 20 روز قبل كه براي سكونت به خانه ام آمديم، در كمال ناباوري ديدم كه چند قبض آب براي ما آمده است، حال كه براي پيگيري به شركت آب شاهرود رفتيم مي گويند بايد اين قبوض را پرداخت كنيد.
يك شهروند از شاهرود
¤ مسكن مهر پيام نور در شهر پرند چندين سال است كه قرار بوده به ما يك واحد مسكوني بدهد و تا امروز هيچ اقدامي صورت نگرفته است. تقاضاي رسيدگي داريم.
كيامنش
¤ از مسئولان وزارتخانه هاي علوم و آموزش و پرورش درخواست داريم از زمان شروع سال تحصيلي جديد در مدارس و دانشگاهها، همچنان از وجود روحانيون معظم براي اقامه نماز جماعت و ارشاد نهايت استفاده را بكنند.
بلغاري
¤ از مسئولان نيروي انتظامي تقاضا داريم با مزاحمان خياباني در شبهاي عروسي كه كارناوال شادي راه مي اندازند برخورد كنند.
يك شهروند
¤ پيمانكار ساختمان هستم و 15 سال سابقه كار دارم، با توجه به گراني موجود در بازار و اينكه قيمت ميلگرد نسبت به سال قبل 2 برابر شده است و دستمزد كارگران نيز افزايش يافته است، برخي از افرادي كه جواز ساخت گرفته اند، ساخت ساختمان خود را به عقب انداخته اند و ما با موج بيكاري رو به رو شده ايم. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
3336---0912
¤اگر سري به بازار زده شود و قيمت هاي سال گذشته را با امسال مقايسه كنيد متوجه مي شويد كه بسياري از اجناس كه جزو خوراك اصلي مردم نيز هست حداقل 2برابر شده اند . حال از مسئولين دولتي و نمايندگان مجلس سؤال مي شود كه چقدر نسبت به افزايش دستمزدها اقدام نموده اند؟!
طاهري
¤ به عنوان سيم بان در بخش خصوصي شركت مخابرات تبريز مشغول به كارم. با داشتن 2 فرزند 12سال سابقه كار و مستاجري و با حقوق 490 هزار توماني با مشقت به زندگي ادامه مي دهم و نه خبري از سنواتي، عيدي و اضافه كاري است و نه مزاياي ديگر، از دولت محترم درخواست گره گشايي از مشكلات خود را داريم.
يكي از كارگران بخش خصوصي مخابرات تبريز
¤ چرا مديريت منطقه 9 دانشگاه آزاد را بايد به كسي سپرد كه تابعيت دوگانه داشته باشد؟ آيا فرد ارزشي در نظام ما براي چنين مسئوليتي وجود ندارد؟
4686---0915
¤ چرا صداوسيما شبكه هاي سراسري را به محل تبليغات شهردار تهران تبديل نموده است؟ آيا شهردار تهران شهردار كل كشور است؟
5035---0935
¤ به خاطر بدهي يك ميليوني خود به بانك مسكن اين بانك قصد مصادره منزل مسكوني ام را نموده است با توجه به داشتن سه فرزند و نابينايي از ناحيه يك چشم و پيوند قرنيه چشم ديگرم و امراض ديگر از افراد خير تقاضاي مساعدت دارم.
جاسم سواري از خوانسار
¤ خدا رحمت كند شهيد رجايي و باهنر را كه از پيران دستگيري مي كردند و مبلغي به عنوان «طرح شهيد رجايي» به مستمندان مي دادند . از دولت عدالت محور نيز درخواست مي شود ما مستمندان را دريابند.
اسماعيل قرباني
¤ برادرم مدت سه سال است كه به بيماري «صرع» دچار شده است و بايد در هر ماه حداقل 150هزار تومان دارو براي او تهيه كنيم. اين وضعيت تا پايان عمر برادر 22ساله ام ادامه دارد و با توجه به سكونت او در روستا و نداشتن منبع درآمد تا به حال از طريق يارانه نقدي و قرض و... مشكل خريد داروي او را حل نموده ايم ولي با اين وضع ديگر قادر به ادامه اين روند نيستيم. از افراد خير درخواست مساعدت داريم.
خانواده همتي- اصفهان- روستاي انارك
¤ از دولت خدمتگزار انتظار مي رود نسبت به تصاحب منازلي كه به صورت نيمه كاره و يا تكميل شده، رها شده اند اقدام نمايد تا قيمت اجاره بها و مسكن در تهران شكسته شود. يكي از صدها منازل مورد نظر در بزرگراه شهيد محلاتي بيش از 12سال از ساخت آن مي گذرد و به مرحله گچ كاري رسيده و رها شده و صاحب آن به علت سرمايه كلان آن را رها كرده است.
حيدري
¤ از رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي درخواست مي شود با نظارت و پيگيري از گروه هاي آموزشي و مركز آزمون دانشگاه نسبت به رعايت حقوق ايثارگران در پذيرش نهايي دوره دكتري حساسيت و دقت لازم را داشته باشند تا در صورت وجود داوطلب ايثارگر راه يافته به مرحله مصاحبه از ادامه تحصيل بازنمانند.
متقاضي دوره دكتري دانشگاه آزاد اسلامي
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي و وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست مي شود با حذف شرط تأهل براي افراد بالاي 24سال سن در ثبت نام پروژه مسكن مهر راه را براي تسهيل و تسريع ازدواج جوانان فراهم نمايند.
يك جوان دانشجو
¤ شبكه آموزش سيما در برنامه« راديو » از طريق پخش كليپ هاي تصويري روابط غيرشرعي بين دختر و پسر را ترويج مي كند. چرا نظارت و كنترلي روي اين برنامه ها و شبكه ها وجود ندارد؟
9092---0936
¤ فروشگاه رفاه شعبه خيابان آيت الله طالقاني با محاسبه ماليات بر ارزش افزوده به پاي مشتريان عملا باعث گرانفروشي كالا بالاتر از قيمت حك شده روي كالا مي شود. تمام اين تخلفات گرانفروشي روي قبض هاي خريد مشهود است.
5683---0912
¤ بعد از چند سال مستاجري و خانه به دوشي در حال ساخت يك خانه بدون ستون هستم! چرا كه نه پول بتن كاري و نه پول آهن دارم. فقط دعا كنيد خدا به ما صبر و سلامتي بدهد.
7834---0911
¤ با 35 سال سن سرپرست يك خانواده سه نفره هستم. كارداني كامپيوتر و ليسانس حقوق دارم ولي مع الوصف شغل ندارم. بالاترين آرزويم در زندگي اشتغال است. دعا كنيد به اين آرزويم برسم.
1829---0935


تازه ترين اظهارات وليد معلم درباره بحران سوريه

طرح آمريكايي مهار ايران، از دمشق شروع شده است

وزير خارجه سوريه در جديدترين سخنان خود درباره بحران كشورش گفت: آمريكا بازيگر اصلي اين بحران است و هدف از اين بحران سازي نيز مهار ايران است.
به گزارش فارس، وليد المعلم در گفت وگو با روزنامه انگليسي اينديپندنت اعلام كرد: آمريكا «بازيگر اصلي» در تحريك تروريست ها در سوريه است و ديگر كشورها بازيچه و آلت دست آمريكا هستند.
وزير خارجه سوريه تأكيد كرد: آمريكا سوريه را براي مقابله با نفوذ ايران در خاورميانه هدف گرفته است و [غربي ها] برنامه هسته اي ايران را بزرگنمايي مي كنند تا سلاح بيشتري به كشورهاي خليج [فارس] بفروشند.
معلم گفت: اگر بخواهم خلاصه يك پژوهش مؤسسه مطالعاتي بروكينگز آمريكا را براي شما خلاصه كنم اينطور است كه مي گويد «اگر مي خواهيد ايران را مهار كنيد، بايد از دمشق شروع كنيد».
وزير خارجه سوريه افزود: غربي ها از همان ابتداي بحران به ما گفتند كه يكي از عوامل اين بحران، روابط سوريه و ايران، سوريه با حزب الله و سوريه با حماس است.
معلم افزود: ولي هيچ كس به ما نمي گويد كه چرا سوريه نبايد با ايران رابطه داشته باشد در حالي كه بيشتر كشورهاي خليج [فارس] نه همه شان، روابط بسيار محكمي با ايران دارند.
معلم تأكيد كرد: آمريكا از حمله نظامي «جنگجويان مخالفان» [به سوريه] حمايت مي كند و اين كار را از طريق تجهيز آنان به سيستم هاي ارتباطي انجام مي دهد و اين يعني حمايت از تروريسم. وزير خارجه سوريه در ادامه در پاسخ به سؤالي بر ضرورت حمايت دولت از مردم تأكيد كرد.
بنابراين گزارش معاون رئيس جمهوري سوريه نيز در گفت وگو با المنار اعلام كرد كه دمشق از طرح منطقه اي كه در نشست سران جنبش عدم تعهد درباره سوريه مطرح مي شود، استقبال مي كند.
فاروق الشرع گفت: تلاش برخي كشورها براي دور كردن جمهوري اسلامي ايران از مشاركت در تلاش هايي كه براي حل بحران سوريه صورت مي گيرد، اشتباه سياسي آشكاري است. وي به پيشنهاد و طرح ايران درباره اهميت حضور عراق و الجزائر در نشست چهارجانبه پيشنهادي مصر اشاره كرد و تأكيد كرد كه پيشنهاد ايران سبب تعادل بيشتر در كميته چهارجانبه مي شود.
گفتني است، اخيراً مصر در نشست كنفرانس همبستگي در مكه، تشكيل گروه تماسي با حضور ايران، مصر، عربستان و تركيه براي حل موضوع سوريه پيشنهاد كرده است.
براساس گزارش هاي خبري، ايران نيز پيشنهادي فراگير براي حل بحران سوريه براساس پيشنهاد مصر تهيه كرده است كه در نشست سران عدم تعهد بررسي خواهد شد.
روز گذشته كارشناسان عضو عدم تعهد در روز دوم نشست خود در تهران، درباره پيش نويس پاياني اجلاس از جمله موضوع سوريه به توافق رسيدند.


هاآرتص: رفتار تحقير آميز نتانياهو عزم بان كي مون براي سفر به تهران را جزم كرد

روزنامه هاآرتص با اشاره به خطاي راهبردي بنيامين نتانياهو در قبال سفر دبيركل سازمان ملل به تهران، نوشت: فشار نتانياهو بر بان كي مون اثر معكوس داشت.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اشاره به تلاش نخست وزير اين رژيم براي جلوگيري از سفر دبيركل سازمان ملل به ايران نوشت: تلاش بنيامين نتانياهو فقط توانست بان كي مون را قانع كند كه سفر به ايران و ارايه ابتكار صلحي در ارتباط با مسئله هسته اي براي او امري حياتي است.
بنابراين گزارش مقامات عالي رتبه سازمان ملل گفتند كه «درخواست علني نتانياهو از بان كه از نظر كاركنان سازمان ملل با لحني تحقير آميز مطرح شده، نتيجه معكوس دارد و اراده بان كي مون براي سفر به ايران را تقويت كرد.»
حدود يك هفته قبل نتانياهو با بان تماس گرفت و از او خواست حضورش در كنفرانس ايران را لغو كند اما به جاي محرمانه نگهداشتن اين مكالمه، بلافاصله بيانيه اي مفصل را صادر كرد و در آن هر چيزي را كه در تماس تلفني به بان گفته بود، به تفصيل تشريح كرد.
دفتر دبيركل سازمان ملل از اين كه محتوي اين مكالمه توسط نتانياهو فاش شد خشمگين شد و خشم دبيركل وقتي بيشتر شد كه مشاهده كرد مكالمه آنها به يك مبارزه تبديل شد. دفتر نتانياهو يك جريان رسانه اي اجتماعي را به راه انداخت و از استفاده كنندگان از وب خواست ايميل هايي را به دبيركل ارسال كرده و از او بخواهند به تهران نرود.
در عين حال يك سري از سازمان هاي يهودي از جمله كميته يهوديان آمريكا و كنگره يهوديان جهان بيانيه هايي تند را صادر و از برنامه بان براي سفر به ايران و شركت در اجلاس غيرمتعهد ها انتقاد كردند، دستياران بان متقاعد شدند كه حملات گروه هاي يهودي به دستور دفتر نخست وزير در اورشليم انجام شده است.
يك مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه اسرائيل در بيت المقدس گفت كه رفتار نتانياهو در اين خصوص اشتباه بوده است و انتقادش از دبيركل كاملا غيرضروري بوده است.
او افزود: اگر ما به تماس هاي مسكوت با افراد بان ادامه مي داديم ممكن بود به نتايج بهتري برسيم.
بان روز چهارشنبه براي حضور در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها وارد تهران مي شود.


در حاشيه اجلاس غيرمتعهدها

سلطانيه: ايران ، يك ثانيه هم غني سازي اورانيوم را تعليق نمي كند

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به اين كه تمام فعاليت هاي هسته اي ايران تحت نظارت آژانس است، تاكيد كرد كه تهران به هيچ وجه غني سازي اورانيوم را تعليق نخواهد كرد.
«علي اصغر سلطانيه» ديروز در حاشيه نشست وزيران عضو جنبش عدم تعهد پيرامون مذاكرات اخير وين و درخواست آژانس براي بازرسي از پارچين گفت: تاكنون از پارچين دو بار بازديد شده و پس از آناليز معلوم شده كه هيچ گونه مواد هسته اي در آنجا وجود نداشته است.
وي افزود: با وجود بيش از پنج هزار نفر روز بازرسي و 100 ساعت بازرسي سرزده تاكنون هيچ شواهدي مبني بر انحراف از فعاليت ها و مواد هسته اي ايران مشاهده نشده است، ادعاهايي از سوي برخي كشورها به ويژه آمريكا مطرح شده است. در سال هاي گذشته ما با همكاري با آژانس فراتر از تعهدات خود ثابت كرده ايم كه اين اتهامات و ادعاها بي اساس است. در مداليته 2008 چارچوبي را با آژانس تنظيم كرديم و در اين قالب به شش موضوع پاسخ داديم و آقاي البرادعي در گزارشي، بي اساس بودن ادعاهاي مطرح شده درباره ايران را اعلام كردند و حل و فصل شش موضوع را متعاقبا اعلام كردند.
مطالعات ساختگي
سلطانيه با اشاره به موضوع لپ تاپ آمريكايي كه يكي از موضوعات مورد اشاره مطالعات ادعايي است، گفت: خوشبختانه با همكاري آژانس با وجود آنكه مدارك اين ادعاها به ايران تحويل داده نشد و اين مطالب با يك پاورپوينت به ايران نشان داده شد، اما ما در بيش از 100ساعت جلسه ثابت كرديم تمامي مطالب ارائه شده ساختگي و جعلي است. آنچه كه در پاورپوينت به ايران نشان داده شد عنوان مي كرد كه ايران يك پروژه سري براي توليد سلاح هسته اي انجام داده است. وقتي اين مطلب را به ما نشان دادند اولين سؤال اين بود كه چه دليلي وجود دارد اين موضوع متعلق به ايران باشد و آنها گفتند چون به زبان فارسي است. بعد مشاهده كرديم كه اين اسناد هيچ مهر محرمانه و طبقه بندي شده ندارد، اين در حالي است كه اينها اسنادي سري خوانده مي شدند كه چون ممكن است وزارت دفاع كشوري كه مي خواهد نيروهاي نظامي اش را درگير يك پروژه سري كند بر روي اسناد و مكاتباتش مهر محرمانه نمي زند. در يكي از اسناد ديگر مشاهده كرديم رونوشتي از آن سند به يك كتابخانه ارجاع شده است، چطور ممكن است يك مكاتبه سري به يك كتابخانه ارجاع شود. من در يكي از جلسات آژانس يكي از مهرهاي محرمانه ايران را به جلسه بردم و به آقاي البرادعي دادم و گفتم اين مهر را به سفير آمريكا بدهيد تا وقتي مي خواهند سندسازي كنند درست آن كار را انجام دهند.
وي افزود: ما به تمامي سؤالات آژانس در چارچوب مداليته 2008 پاسخ داديم و قرار شد روابط ايران با آژانس عادي شود اما آنها باز اسناد ديگري را به عنوان اتهامات و يا ابعاد محتمل نظامي مطرح كردند. ما اعلام كرديم يك بار موضوعات را حل و فصل كرديم اما بعد از چهار سال دوباره اعلام كرده ايم آماده ايم كه با آژانس صحبت كنيم اما اين گفت وگوها بايد چارچوب داشته باشد چون بازرسي ها طبق ان.پي.تي بايد انجام شود و بايد ضوابطي داشته باشد. در عين حال همكاري ايران با آژانس در چارچوب مذاكرات جديد در جهت شفافيت و فراتر از تعهدات ايران است.
نماينده دائم ايران در آژانس تاكيد كرد: با توجه به اهميت موضوع هسته اي و ارتباط آن با امنيت كشور، هر نوع گفت وگو و تعاملي بايد ضابطه مند باشد.
سلطانيه با بيان اين كه آژانس بايد اصل مدارك مطالبات ادعايي را به ايران تحويل دهد، تاكيد كرد: تمام فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت كامل آژانس است و تهران به هيچ وجه غني سازي اورانيوم را حتي براي يك ثانيه تعليق نخواهد كرد.
كتاب «فصل طلايي»
سلطانيه همچنين از انتشار كتابي با عنوان فصل طلايي كه به بيانيه هاي جنبش غيرمتعهدها در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران مي پردازد، خبر داد.
وي گفت: اين كتاب تمامي بيانيه هاي جنبش غيرمتعهدها، در حمايت از پرونده هسته اي ايران از 2003 تا 2012 را شامل مي شود.
 


دي سايت: بحران هويت به بنيادهاي رژيم اسرائيل رسيده است (خبر ويژه)

تهديدهايي كه اسرائيل مي كند صرفا بيانگر نگراني از برنامه هسته اي ايران نيست بلكه بحران هويتي را نشان مي دهد كه به عمق شالوده هاي رژيم اسرائيل رسيده است.
اين تحليل را نشريه آلماني دي سايت ارائه كرد و نوشت: مناسبات سياسي اسرائيل مدت ها با آمريكا به خطر افتاده است. سران تل آويو ديگر به ندرت از صلح با فلسطينيان - كه همواره درباره آن لفاظي هاي نخ نمايي انجام مي دادند- حرف مي زنند. در ميان سياستمداران اسرائيل كسي علاقمند نيست مناسبات با فلسطيني هايي را كه زير يوغ 40 ساله سر كرده اند، عادلانه سامان دهد. اسرائيل همچون كسي رفتار مي كند كه با طرف مقابلش درباره تقسيم پيتزا حرف مي زند و در عين حال جلوي چشمان او مشغول خوردن همان پيتزا مي باشد. بنابراين تعجبي ندارد كه اسرائيلي ها به جاي صحبت درباره فلسطين، از خطر ايران و جنگ و پناهگاه و ماسك گاز حرف مي زنند و تهديد مي كنند مجله آلماني خاطر نشان كرد: براي اسرائيل، اين تهديد كردن هاي هميشگي تنها بيانگر نگراني از برنامه اتمي ايران نيست. در عين حال بحران هويتي را نشان مي دهد كه به عمق شالوده هايش مي رسد. اوراهام بورگ رئيس سابق مجلس اسرائيل بر آن است در اين فاصله اتحاد ارزشي بين اسرائيل و آمريكا درباره دمكراسي و حقوق بشر و احترام به ملت هاي ديگر جاي خود را به مجموعه ساده اي از منافع مشترك داده است؛ جنگ و بمب و تهديد و نگراني و وحشت زدگي.
دي سايت اضافه كرد: اسرائيل ديگر آن كشور الگوي مورد ادعا نيست بلكه دولتي است بيمار كه در برخورد با مردم فلسطين به دستگاه امنيتي و قدرت نظامي وابسته است.
در همين حال روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» در گزارشي تصريح كرد كه لفاظي هاي سران اسرائيل عليه ايران در جهت منسجم كردن صهيونيست هاست اما در عمل به انهدام اقتصاد اسرائيل منجر مي شود. اين روزنامه خاطر نشان كرد: اقتصاد به شدت وابسته به سرمايه خارجي است در چنين شرايطي لفاظي هاي تهديدآميز عليه ايران، باعث تجديدنظر سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در اسرائيل مي شود. همچنين اين وضعيت باعث شده تا يهوديان آمريكا و فرانسه كه مايل به خريد خانه در تل آويو بودند، از تصميم خود منصرف شوند. بي ثباتي امنيتي و اقتصادي احتمالا جلوي مهاجرت يهوديان را كه راهبرد كليدي دولت اسرائيل است، مي گيرد.


حال شاه عربستان خوب نبود به جاي تهران راهي آمريكا شد (خبر ويژه)

پادشاه عربستان به اردن و مغرب رفت تا از آنجا عازم آمريكا شود.
عبدالله بن عبدالعزيز شاه سعودي 88 ساله به خاطر آنچه كه بيماري و ناتواني جسمي خود خوانده بود براي سفر به تهران و مشاركت در نشست سران جنبش عدم تعهد عذر آورده بود.
وي پيش از سفر با سپردن موقتي امور به برادر ناتني اش سلمان كه سمت وليعهدي كشور را دارد عازم اردن شد.
به گزارش خبرگزاري ها وي ابتدا براي سفري چند ساعته و ديدار با عبدالله اردني راهي امان شد و پس از ديدار با وي، امان را به مقصد رباط پايتخت مغرب ترك خواهد كرد تا در كاخ تابستاني خود در ارتفاعات اين كشور به مدت چند روز به استراحت پرداخته و با برخي از مقامات اين كشور از جمله شاه مراكش ديدار كند. سومين ايستگاه عبدالله بن عبدالعزيز در سفر دوره اي آمريكا خواهد بود تا به گفته منابع نزديك به وي آزمايشات پزشكي خود را انجام داده و تحت نظر پزشكان آمريكايي دوره درمان جديدي را شروع كند.
يك منبع آگاه كه با خبرگزاري يونايتدپرس مصاحبه مي كرد گفت كه عبدالله براي درمان بيماري مزمن خود در ستون فقرات به مراقبت هاي ويژه پزشكي احتياج دارد، هر چند كه هنوز به شهري كه شاه سعودي در آن بستري خواهد شد اشاره اي نشده است.
همزمان با سفر ملك عبدالله، خبرگزاري رويترز در گزارشي به خطرات سياسي مختلفي كه رژيم سعودي را تهديد مي كند، پرداخت و نوشت: مرگ شاهزاده نايف در ماه ژوئن امسال در سن 89 سالگي باعث شد كه خاندان آل سعود مجبور شود كه در فاصله 8 ماه دوبار وليعهد يا پادشاه آينده كشور را برگزيند. وليعهد جديد عربستان شاهزاده سلمان 76 ساله است. شاهزاده احمد كه 71 ساله و در حال حاضر وزير كشور است به عنوان وليعهد آينده كشور پس از مرگ ملك عبدالله تلقي مي شود. روند جانشيني در سال هاي آينده و پس از مرگ تمام پسران ابن سعود بنيانگذار سلسله حاكم بر عربستان سعودي پيچيده تر خواهد شد.
رويتر با اشاره به اينكه يك پنجم منابع نفت جهان در اختيار عربستان سعودي است و اين رژيم يكي از محورهاي اصلي سياست آمريكا در خاورميانه محسوب مي شود، نوشت: ملك عبدالله در سال 2011 وعده داد كه رقمي نزديك به 130 ميليارد دلار را براي اصلاحات و برنامه هاي اقتصادي هزينه كند. هدف اين برنامه ها جلوگيري از بروز تنش و اعتراضات سياسي در كشور بود. ولي حاكمان عربستان هيچ تحول و يا اصلاحات سياسي را در دستور كار قرار نداده اند و اعتراضات سياسي رو به گسترش است.
در ادامه اين گزارش آمده است: پيامدهاي جنبش هاي سياسي سال گذشته در كشورهاي عربي باعث شد كه تعدادي از رژيم هاي عربي كه متحد عربستان سعودي بودند سرنگون شده و يا به شدت تضعيف شوند. به همين خاطر موقعيت عمومي اين كشور در مقابل رقيب اصلي خود يعني حكومت ايران و محور نيروهاي سياسي همسو با آن تا حدي تضعيف شده است.
در همين حال تحقيقات تازه كنگره آمريكا نشان مي دهد دولت عربستان در سال جاري ميلادي به تنهايي نيمي از تسليحات فروخته شده توسط آمريكا (400/33 ميليارد دلار از مجموع 300/66 ميليارد دلار) را خريداري كرده است.
به گزارش روزنامه هاي نيويورك تايمز و استار تريبيون، فروش تسليحات از سوي آمريكا به نسبت سال 2011 سه برابر شده و از 400/21 ميليارد دلار به 300/66 ميليارد دلار رسيده كه افزايش خارق العاده در دوره ركود اقتصادي وسيع در آمريكاست. طبق اين گزارش «آمريكا در سال جاري 78 درصد فروش كل تسليحات در جهان را از آن خود كرده و ركوردي بي سابقه را در تاريخ خود بر جاي گذاشت. اين در حالي است كه ركود اقتصاد جهاني باعث افت فروش اسلحه در دنيا شده است».
هر چند رژيم سعودي هزينه نجات كمپاني هاي آمريكايي از ورشكستگي را از جيب ملت مسلمان اين كشور تأمين مي كند اما با اين حال برخي مقامات آمريكايي و اسرائيلي با توجه به وضعيت لرزان سياسي رژيم سعودي، نگراني سرنوشت سلاح هاي صادره به عربستان هستند.


موسوي جو زده بود و فكر مي كرد جنبش مثل رنگ پاشيدن به ديوار است (خبر ويژه)

عضو متواري مركزيت گروهك - ملي مذهبي ضمن تبرئه گروهك خود، موسوي و كروبي و ديگر فعالان تندروي فتنه سبز را متهم به جوزدگي و ناداني كرد.
تقي رحماني كه در پاريس اقامت دارد، در مصاحبه با يكي از وبلاگ هاي اپوزيسيون موسوم به «كارزار همبستگي» علت شكست فتنه 3 سال پيش را اين گونه توضيح داد كه، «مطالبه محوري لايه هايي از جنبش به سوي براندازي رفت. موسوي بايد راه گفت وگو با حكومت را باز مي كرد. مهندس سحابي مي گفت شعار عليه حكومت بدهيد اما آقايان موسوي و كروبي كلي حرف مي زدند. اين نشانه جو زدگي اين بزرگواران بود. بعد از روز قدس، با طرح شعار «جمهوري ايراني»، حكومت چند ترفند زد. با يك استراتژي حساب شده پليس را به ميدان فرستاد، نه نظامي ها را. با چوب و چماق تعداد كمتري كشته مي شدند و تعداد زيادي مجروح. ديگر اين كه با طرح شعار «جمهوري ايراني» تفرقه و تفكيك سياسي ايجاد كرد. نشانه رفتن كل نظام شعاري بود كه هماهنگي با توان و امكانات جنبش نداشت، اما احساسات را راضي مي كرد. هزينه حضور در خيابان بالا رفت. نتيجه آن شد كه از عاشوراي 88 به بعد، ديگر امكان حضور خياباني وجود نداشت.
اين اظهارات در حالي است كه گروهك هاي نفاق خود عامل اصلي فريب و سقوط برخي عناصر لجوج و ساده لوح در ميان اصلاح طلبان بودند و آنها را شريك بدبختي هاي خود كردند.
وي مي افزايد: وقتي خواسته هاي مدني مطرح مي شود، ظرافت بيشتري دارد اما اين ظريف كاري در توان سران جنبش نبود. وزارت اطلاعات با پليس تقسيم كار كرده بودند. پليس هزاران نفر را شل و پل كرد و 500 پرونده قضايي درست كرد. وزارت اطلاعات نيروهاي سابقه دار سياسي را كه فعال شده بودند گلچين مي كرد. شبكه ها توسط گروه هاي سياسي فعال شده بودند، اعم از سازمان مجاهدين انقلاب، ملي -مذهبي ها، نهضت آزادي، چپ هاي سياسي مدني شده، و... عملا با دستگيري فعالان، نفس شبكه ها گرفته شد. در صورتي كه مهندس موسوي فكر مي كرد مثل طرح و نقاشي است كه به ديوار مي پاشي و شكل مي گيرد. ما از مطالبه محوري به كلان محوري رفتيم و كل نظام نشانه رفت. شعارها تفكيك نشد و خستگي ايجاد كرد. ناهماهنگي ميان اصلاح طلبان هم تبديل به يك مانع شده بود.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره دولت خاتمي و بي توجهي به زندگي مردم گفت: انتقاد ما به خاتمي اين بود كه تيم اقتصادي ايشان دست كارگزاران بود، اما دولت احمدي نژاد سعي كرد به اقشار زحمتكش رفاه بدهد و اين جلوي فراگيري جنبش را گرفت. من در زمان انتخابات به بسياري از روستاها رفتم و ديدم هزينه هاي دولت تاثير خودش را گذاشته است. آنها مي گفتند برخلاف دولت هاي قبلي بودجه ها را نخورد و چيزي هم به ما داد.
تقي رحماني همچنين به تقليد از تبليغات صهيونيستي مدعي شد «حكومت ايران مي خواهد بمب اتمي بسازد اما مي خواهد آن را بر سر چه كساني بياندازد؟ به جاي اسرائيلي ها، فلسطيني ها هم هدف بمب اتمي واقع مي شوند»! رحماني اخيرا خواستار ارتباط با اسرائيل و به رسميت شناختن اين رژيم نامشروع شده بود.
 


الله اكبر شعار ما نيست هرچه مي كشيم از همين الله اكبر است! (خبر ويژه)

سلسله افتضاحات به بار آمده از سوي گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز موجب پنهان شدن اين گروهك پشت نام برخي سايت هاي زنجيره اي شده است.
در حالي كه برخي عناصر ضددين در اين سايت ها لانه كرده اند، شبكه مذكور در اقدامي نخ نما مدعي سر دادن شعار الله اكبر به قصد عرض اندام آشوبگران شد اما همين نبوغ ويژه باعث گرديد كه توپخانه ميرزا آغاسي سبزها دوباره از جبهه اپوزيسيون تلفات بگيرد و دور تازه اي از جنجال و فحاشي ميان دو سر اپوزيسيون- منافقين و ملحدين- آغاز شود.
تركيب گروهك شوراي هماهنگي سبز به سياق سازمان مجاهدين، فولكسي است و آنها با زرنگي منحصر به فردي سعي كرده اند ضمن راه اندازي انواع وبلاگ ها و سايت ها خود را پر جمعيت نشان دهند. به همين دليل هم اين بار به جاي ريسك مستقيم شوراي مذكور، بيانيه اي با امضاي مشترك سايت هاي كلمه، جنبش راه سبز(جرس) نداي آزادي، نداي سبز آزادي، سحام نيوز و نوروز و امروز منتشر شد.
در همين حال ادعاي منافقانه دعوت به شعار الله اكبر باعث شد طيفي از فعالان رسانه اي ضد انقلاب به اين جماعت حمله ور شوند. سايت صهيونيستي بالاترين ضمن انتشار دعوت سايت هاي ياد شده، مطالب تندي را نيز عليه اين دعوت منتشر كرد و از جمله نوشت:
«الله اكبر شعار ما نيست. اصلاح طلبان بار ديگر از سوراخ ها بيرون خزيده اند. ما هرچي مي كشيم از همين الله اكبري است كه باعث انقلاب شد. حال به ما مي گويند فرياد بزنيد الله اكبر! اين شعار مال ما نيست، شعار حكومت اسلامي است. ما بايد عليه خود اسلام و جمهوري اسلامي شعار بدهيم. مرگ بر اين اصلاح طلبان بوقلمون صفت و دروغگو! از اين شعارها جمهوري اسلامي بيرون مي آيد.
-خودتان را بگذاريد به جاي بهائيان. اگر شعار الله اكبر بشنوند، چه مي انديشند؟ آيا گمان مي كنند اينها دنبال سكولاريسم هستند يا حكومت اسلامي؟ ما براي رها شدن از اسلام، بايد قضيه كربلا و يا حسين و الله كبر را رها كنيم و اصل اسلام و حكومت را نشانه برويم.
- من الله اكبر نمي گويم. ما مي خواهيم عليه جمهوري اسلامي شعار بدهيم نه شعار جمهوري اسلامي بدهيم. جمهوري اسلامي با شعار الله اكبر است كه سه دهه حكومت كرده و ماندگار شده. همين شعار بود كه رژيم را روي كار آورد. ما كه نمي خواهيم از موسوي و كروبي حمايت كنيم، مي خواهيم اسلام نباشد.
يادآور مي شود شعبده بازي هاي مجازي از مبدأ لندن و بروكسل و پاريس و واشنگتن و تل آويو در حالي است كه اين مبارزه كنندگان مجازي غير از روش «كليك كليك، بنگ-بنگ» حاضر نيستند زحمت هيچ مبارزه ديگري را به جان بخرند و در واقع به تحميق مخاطبان خود اقدام مي كنند و بامزه تر اينكه مخاطبان مجازي اين رسانه ها نيز با گذاشتن كامنت هاي شجاعانه و حيثيتي(!) متقابلا تلاش مي كنند گردانندگان اين سايت ها را «شير» كنند و اصطلاحا اين فضاي تعامل حسابي شير تو شير شده است.
سايت هاي ياد شده در گاف منحصر به فرد ديگري از مخاطبان خاص خود خواستند يك صفحه فاخر را امضا كنند تا فهرست امضاها به عنوان اغراض تقديم مقامات خارجي شود و جالب اينكه به مخاطبان خود اعلام كرده اند اين صفحه كاملا امن است»!
برخي كمپين هاي مشابه طي سال هاي اخير، موقعيت خوبي براي شناسايي و شكار بقاياي شبكه فتنه در داخل بوده و به همين دليل افرادي نظير امير ارجمند و مزروعي به غلط متهم شده اند كه براي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي ايران كار مي كنند، در حالي كه نامبردگان به سرويس هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل وصل شده اند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14