(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 شهریور 1391 - شماره 20294

فقط 2درصد از اعتبارات مهر ماندگار به لرستان رسيد (يادداشت خبرنگار)
با حضور وزير كشور صورت گرفت
بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح بهشت در همدان
مشاور ارشد بنياد بوعلي سيناي همدان:
بودجه بنياد بوعلي پاسخگوي فعاليتهايش نيست
تاكيد استاندار يزد برلزوم سرمايه گذاري در مناطق محروم
نماينده ولي فقيه در استان گلستان:
مرحوم آخوند طلايي فردي تأثيرگذار در ايجاد وحدت در منطقه بود
تقدير از دختر موفق اردبيلي
برپايي نهمين نمايشگاه كتاب اردبيل
كمك 3 ميليارد و 800 ميليون ريالي كيش به زلزله زدگان
ثبت 44 پروژه پژوهشي در وزارت نفت
كوتاه از هفته دولت


فقط 2درصد از اعتبارات مهر ماندگار به لرستان رسيد (يادداشت خبرنگار)

امسال در پيام نوروزي از طرف رئيس محترم جمهور خبر از اجراي طرحي به نام «مهر ماندگار» براي تكميل و بهره برداري از تمام طرح هاي بزرگ عمراني، علمي، بهداشتي، صنعتي، فناوري و كشاورزي و فرهنگي به مردم داده شد كه در بودجه پيش بيني شده براي اين طرح بستگي به توان جذب مديران داشت ، اما طي اين تلاش ها كه مديران استان لرستان خصوصا از سوي استاندار پرتلاش صورت گرفت فقط دو درصد اعتبارات فوق به لرستان رسيد كه در بحث استاني شهرستان پلدختر، ضعيف ترين عملكرد را در اين حين داشته است.
دولت در اين راستا در روزها و ماههاي گذشته در نشست و جلسات فشرده با وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، نيرو و جهادكشاورزي، استانداران و مديران جهاد كشاورزي استان ها با شناسايي اين طرح ها و تمهيد منابع و امكانات لازم براي اجراي آنها به گونه اي طراحي كرده است كه با اجرايي شدن همه اين طرح ها تا پايان دولت دهم زيرساخت هاي كشور تكميل شده و يك بستر آماده و مهيا براي خدمت رساني به دولت هاي بعدي ارائه شود.
اما سهم استان لرستان از 900 طرح مهرماندگار كشور به گفته علي اكبر محرابيان مشاور رئيس جمهور حدود 40 طرح با اعتبار بالغ بر 37000 ميليارد ريال است كه شناسايي و مقدمات اجرايي آن در حال انجام است و مي بايست قبل از نيمه دوم سال آينده به بهره برداري برسد.
با يك حساب سرانگشتي مي توان گفت ميزان كل اعتبارات اختصاص يافته از طرف دولت به پروژه هاي طرح مهر ماندگار لرستان حدود 2درصد است.
باتوجه به برگزاري جلسه هاي طرح مهرماندگار در استانداري لرستان، در نشست اول از 36طرح سهميه اين استان، براي شهرستان پلدختر دو پروژه به تصويب رسيد، چه اتفاقي افتاد كه به يكباره در نشست دوم بعد از سفر محرابيان اين طرح ها به حدود 40 طرح افزايش و سهميه شهرستان پلدختر به يك طرح كاهش پيدا كرد؟!
آيا دليل اين امر عدم حضور فرماندار شهر نيست؟! علت عدم حضور فريدون رشيدي فرماندار پلدختر در اين جلسه براي جلوگيري از حذف طرح چهار بانده كردن پلدختر-خرم آباد و اختصاص اعتبار آن به شهرستان كوهدشت چه بوده است؟! آيا مشغله كاري ايشان درميانكوه و چمشك مهم تر از دفاع از طرح هاي نيمه تمام است؟!
با وجود اينكه برخي از اعتبارات مهر ماندگار استاني، به شهر خاصي تعلق نگرفته است، از مديران اجرايي شهرستانها انتظار مي رود، با نقدكردن و پذيرش صادقانه اهمال كاري و كاستي هاي مديريتي خود بايد سعي در جذب اين اعتبارات داشته باشند كه خدايي نكرده اين اعتبارات هم مثل گذشته به خزانه دولت برگشت نپذيرد.
در پايان بر اين باوريم كه با مديريت فعلي استان و دخالت برخي نمايندگان مجلس و حذف نيروهاي كارآمد و توانا و جايگزين كردن افراد ناتوان تكميل پروژه هاي مهر ماندگار طبق جدول زمانبندي كه تا قبل از نيمه دوم سال 92 است، تحقق پذير نيست و امري بعيد به نظر مي رسد، مگر اينكه مديريت ارشد استان شايسته سالاري را مدنظر و نسبت به عزل مديران ناكارآمد اقدام كند.
پلدختر-خبرنگاركيهان
 


با حضور وزير كشور صورت گرفت

بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح بهشت در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
تقاطع غيرهم سطح بهشت شهر همدان با حضور وزير كشور افتتاح شد.
شهردار همدان در مراسم بهره برداري از پروژه پل بهشت گفت: اين پل در محل تقاطع بلوار امام خميني و بلوار بهشت به طول 672 متر، عرض 18 متر و حداكثر ارتفاع 6/5 متر، ساخته شده است. «سيد محمود عسگريان» افزود: اجراي تقاطع غير هم سطح بهشت طي 12 ماه كاري، انجام شده و در مجموع 55 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.
«مصطفي محمد نجار» وزير كشور گفت: بحث تسهيل در عبور و مرور مردم و احداث معابر از مباحث مورد توجه دولت است.
وي افزود: در دولت هاي نهم و دهم، امور شهري تحول يافته و فضاي سبز، عمران شهري، حمل و نقل و... توسعه پيدا كرده است به طوري كه اعتبارات جهت چنين اموري، چندين برابر دولت هاي گذشته اختصاص يافته است.
وزير كشور تأكيد كرد: اختصاص اعتبار براي پروژه قطار شهري همدان را پيگيري مي كنيم و جهت احداث 3 تقاطع غير هم سطح در دست اجرا نيز آماده كمك و مساعدت هستيم.
وي در مراسم معارفه و توديع استانداران جديد و سابق همدان، افزود: در يك سال باقي مانده از عمر دولت دهم بنا به تأكيد رئيس جمهور بايد تا ثانيه آخر فرصت خدمت را قدر بدانيم و كارها را با قدرت بيشتري انجام بدهيم.
وي ادامه داد: بعضي افراد تصور مي كنند در يك سال باقي مانده رخوت و سستي در كارها پيش مي آيد و اقدامي نمي شود انجام داد اما برعكس است و قرار است كارها شتاب و سرعت بيشتري بگيرد.
در پايان اين مراسم وزير كشور علي محمد آزاد را به عنوان استاندار جديد همدان معرفي كرد. يادآوري مي شود «آزاد» پيش از اين استاندار سيستان و بلوچستان بود.
 


مشاور ارشد بنياد بوعلي سيناي همدان:

بودجه بنياد بوعلي پاسخگوي فعاليتهايش نيست

همدان -خبرنگاركيهان:
مشاور ارشد بنياد علمي فرهنگي بوعلي سينا، گفت: اعتبارات جايزه جهاني دوسالانه ابوعلي سينا، هنوز تامين نشده است.
«يوسف شاه حسيني» درگفتگو با خبرنگاران افزود: اولين دوره جشنواره حكمت سينوي و اهداي جايزه جهاني بوعلي سينا درسال 1388 درهمدان برگزار شد و برپايي دوره آن نيز به علت عدم تحقق زمينه ها درسال 90 به امسال موكول شد.
وي ادامه داد: عليرغم تصويب برگزاري آن و نيز وعده تامين 50 درصد هزينه ها از سوي استانداري ونيم ديگر آن توسط وزارت ارشاد، تاكنون اين اعتبارات تامين نشده و بنابر اين احتمال بر پايي جشنواره و جايزه جهاني تا پايان سال جاري بسيار ضعيف است.«شاه حسيني» تاكيد كرد: بنياد بوعلي به علت غير دولتي بودن داراي رديف بودجه نيست و هرسال بودجه مختصري به عنوان كمك دريافت مي كند كه جوابگوي فعاليت ها نيست.وي خاطرنشان ساخت: با اين وجود در راستاي انجام فعاليت هاي محوله و ذاتي،بنياد بوعلي تاكنون نسبت به انعقاد تفاهم نامه هايي با موسسات و نهادهاي فرهنگي كشورهاي تاجيكستان،ازبكستان، هندوستان، بوسني و هرزگوين و چند موسسه داخلي جهت همكاري هاي علمي و فرهنگي اقدام كرده است.وي اظهار داشت: همچنين ايجاد گنجينه معنوي با 3000 جلد كتاب بوعلي سينا شناسي، طرح گردآوري كتب خطي و چاپي مرتبط بابوعلي، تصحيح جديد كتاب قانون وحمايت از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا با موضوع بوعلي از جمله اقدامات انجام گرفته يا درحال اجرا توسط اين بنياد است.
 


تاكيد استاندار يزد برلزوم سرمايه گذاري در مناطق محروم

يزد-خبرنگاركيهان
استاندار يزد سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال را در مناطق محروم مورد تاكيد قرار داد.
محمدرضا فلاح زاده گفت: اجراي طرح آمايش، حل مشكلات مناطق محروم، اعطاي وام در زمينه مشاغل خانگي، راهكارهاي تحقق شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و تشكيل جلسات كارگروه بنگاه هاي زود بازده بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي در كارگروه اشتغال استان با اشاره به تحريم هاي استكبار جهاني عليه جمهوري اسلامي ايران، بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي درخصوص اقتصاد مقاومتي را يادآور و خواستار توجه به اين نوع اقتصاد شد.بنابراين گزارش معاون برنامه ريزي استاندار نيز يزد را دومين استان در جذب صندوق توسعه ملي دانست و خواستار توجه بيشتر بانك ها به بخش صنعت در استان شد.محمدرضا بابايي همچنين از وجود 925 واحد صنعتي نيمه تمام در استان خبر داد و استان يزد را اولين استان صنعتي در كشور دانست.
عضويت 4هزار دانش آموز يزدي در گروه هاي مهدي ياور
يزد- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: در راستاي اجراي طرح تربيت مهدوي چهارهزار دانش آموز استان در گروه هاي مهدي ياور ثبت نام كردند.
«حميد رستگاري» افزود: به منظور سازماندهي، آموزش و آشنايي دانش آموزان مهدي ياور با وظايف تكاليف فردي و اجتماعي و برنامه ريزي لازم براي كسب آمادگي اعضا در سال تحصيلي جديد اردوي تشكيلاتي مهدي ياوران سوم تا نهم شهريور ماه در اردوگاه سانيج برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: اين اردو به مدت سه روز براي خواهران و سه روز هم برادران به طور جداگانه برگزار مي شود 155 نفر دانش آموز دختر و 112 پسر حضور دارند.
رستگاري همكاري با ستاد مدرسه، برگزاري مسابقات مرتبط با موضوع انتظار و امام زمان(ع)، برپايي مراسم ادعيه، برپايي مراسم صبحگاه انتظار درمدارس، گراميداشت اعياد و مناسبت ها و جشن انتظار، برپايي خيمه هاي انتظار، نمايشگاه مهدويت و جلسات پرسش و پاسخ را از جمله وظايف دانش آموزان مهدي ياور در مدارس بيان كرد.

 


نماينده ولي فقيه در استان گلستان:

مرحوم آخوند طلايي فردي تأثيرگذار در ايجاد وحدت در منطقه بود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان گلستان، مرحوم آخوند طلايي امام جمعه سابق اهل سنت گنبدكاووس را فردي تأثيرگذار در ايجاد وحدت در منطقه ذكر كرد.
آيت الله سيد كاظم نورمفيدي در مراسم سومين روز درگذشت آخوند نورمحمد طلايي كه در مسجد آخوند طلايي شهر گنبدكاووس برگزار شد. گفت: مقام و شخصيت اين روحاني بزرگ در زهد و تقوا و تحكيم وحدت و همدلي بين مردم بر هيچكس پوشيده نبود.
وي با تسليت درگذشت اين روحاني بزرگ افزود: مرحوم آخوند طلايي انساني بزرگوار بود كه مشاركت بالايي در زمينه هاي مختلف سياسي و اجتماعي در منطقه داشت و امروز جاي ايشان خالي است.
آيت الله نورمفيدي همچنين با اشاره به مقام و شخصيت علماي اسلام به ويژه علماي صد راسلام و نقش تأثيرگذار آنان در گسترش اسلام، گفت: علما و روحانيان جايگاه والايي در ترويج معارف اسلامي دارند و نبود يكي از آنان ضايعه اي بزرگ محسوب مي شود.در اين مراسم كه با قرائت قرآن و فاتحه همراه بود، ائمه جمعه شيعه و سني، نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي مديركل مديريت درمان استان گلستان، جمعي كثيري از علما و روحانيون و مردم منطقه، شهردار و اعضاي شوراي شهر گنبدكاووس و برخي مسئولان اين شهرستان حضور داشتند.
 


تقدير از دختر موفق اردبيلي

اردبيل -خبرنگاركيهان:
دارنده رتبه 10كشوري در رشته تجربي كنكور سراسري 91 در شوراي اداري اردبيل مورد تجليل قرار گرفت.
در جلسه شوراي اداري استان اردبيل از «پروا جوان شاياني» دارنده رتبه دهم كنكور سراسري سال 91 دررشته تجربي تقدير به عمل آمد.
استاندار اردبيل درسخناني ضمن تقدير از موفقيت قابل توجه دانش آموز اردبيلي سال 91 گفت: موفقيت هاي به دست آمده درسايه زحمات والدين و معلمان بوده و بايد قدر و منزلت اولياء و مربيان به شكل واقعي گرامي داشته شود.
«سيد حسين صابري» افزود: اين دختر با استعداد اردبيلي بايد حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوي خود قرار بدهد و با تبعيت از اين بانوي بزرگ اسلام بتواند در آينده به موفقيت هاي بيشتري دست يابد.
 


برپايي نهمين نمايشگاه كتاب اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
نهمين نمايشگاه كتاب اردبيل به مدت يك هفته در محل نمايشگاه بين المللي اردبيل برگزار شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: براي حضور در اين نمايشگاه بيش از 500ناشر از سراسر كشور ثبت نام كرده بودند كه به دليل محدوديت مكان و ظرفيت استان 220 ناشر پذيرفته شده در قالب 140 غرفه كتاب هاي خود را عرضه كردند.
«منصور شرفي» افزود: در نهمين نمايشگاه كتاب اردبيل بيش از 24 هزار عنوان كتاب در معرض ديد عموم قرار گرفت و علاقه مندان با تخفيف 40درصدي نسبت به تهيه كتاب هاي مورد علاقه خود اقدام كردند.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه حجت الاسلام والمسلمين «سيدحسن عاملي» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در سخناني گفت: بايد زمينه هاي دسترسي آسان به كتاب توسط مسئولان فراهم شود.
وي در پايان گفت: در حال حاضر از زمين و آسمان به سوي جوانان شبهه هاي مختلف مي بارد و كتاب اصلي ترين نياز براي رفع اين شبهه هاست


كمك 3 ميليارد و 800 ميليون ريالي كيش به زلزله زدگان

كيش- خبرنگار كيهان:
مردم، فعالان اقتصادي و سازمان منطقه آزاد كيش 3 ميليارد و 800 ميليون ريال به زلزله زدگان آذربايجان شرقي كمك كردند.
درراستاي كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي سازمان منطقه آزاد كيش پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي را در اين جزيره برپا كرد.
براساس اين گزارش، سازمان منطقه آزاد كيش مبلغ يك ميليارد ريال براي كمك به زلزله زدگان اختصاص داد. همچنين فعالان اقتصادي اين جزيره مبلغ دو ميليارد و 800 ميليون ريال براي كمك به زلزله زدگان جمع آوري كرد. گفتني است بيشتر ساكنان جزيره كيش كمك هاي خود را به زلزله زدگان به صورت غيرنقدي ارائه داده اند.
 


ثبت 44 پروژه پژوهشي در وزارت نفت

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير انرژي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر از انجام 44 پروژه پژوهشي در يك سال اخير در اين سازمان و شكستن ركورد حجم كار پژوهشي در وزارت نفت خبر داد.
«حسن ميناوي» با اعلام اين خبر اظهار داشت: در سال 1390 از بين 97 پروژه اعلام شده توسط بخش هاي مختلف اين سازمان به واحد پژوهش، 44 پروژه با برآورد اعتبار 116 ميليارد و 980 ميليون ريال مراحل كارشناسي و بررسي اوليه را توسط كميته فني طي كرد و توسط معاونت پژوهشي وزارت نفت تصويب شد.
وي گفت: از ميان اين 44 پروژه، 17 طرح پژوهشي در زمينه محيط زيست، 10 پروژه در زمينه مديريت انرژي، چهار پروژه زيربنايي، پنج پروژه درخصوص ايمني، سه پروژه مرتبط با مديريت استراتژيك، سه پروژه بهداشتي و دو پروژه مربوط به فضاي سبز انجام شد.
بنا به اظهار دبير معاونت پژوهشي وزارت نفت، اين تعداد پروژه پژوهشي نه تنها در سطح پتروشيمي، بلكه در سطح وزارت نفت بي سابقه بوده است كه ركورد آن توسط سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به ثبت رسيد.
واحد پژوهش سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر تنها در سال اول فعاليت خود موفق به كسب اين ركورد شده است.
ميناوي مدير انرژي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر افزود: براساس مفاد بند الف ماده واحده 108 قانون بودجه سال 1390 همه دستگاه هاي اجرايي كشور مكلفند حداقل 5/0 تا 3درصد از اعتبارات خود را صرف انجام امور پژوهشي و توسعه علمي و دانش و فن آوري كنند.
همچنين واحد پژوهش سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر در مدت كوتاه تولد خود تاكنون تفاهم نامه هاي همكاري با موضوع هاي علمي پژوهشي و فناوري با 12 دانشگاه طراز اول كشور بسته است.
 


كوتاه از هفته دولت

افتتاح 99 پروژه عمراني
اردبيل- خبرنگاركيهان: در اولين روز از هفته دولت 99 پروژه در زمينه هاي عمراني، اقتصادي و توليدي در شهرستان اردبيل به بهره برداري رسيد.
از مجموع پروژه هاي افتتاح شده 80 پروژه عمراني و 19پروژه اقتصادي و توليدي بوده است كه با صرف هزينه اي معادل 490ميليارد ريال به مرحله بهره برداري رسيده است.
عطرافشاني مزار شهدا
لارستان- خبرنگاركيهان: در هفته دولت فرماندار و مسئولان شهرستان لارستان با حضور در گلزار شهداي اين شهر با اداي احترام به مقام شامخ آنان، مزار شهدا را گلباران و عطرافشاني كردند. گفتني است تعداد زيادي از شهداي لارستان از كاركنان دولت و معلمان اين منطقه هستند.
اجراي طرح هادي
مهربان- خبرنگاركيهان: در هفته دولت طرح هادي روستاي شادباغي از توابع بخش مهربان با هزينه اي افزون بر دو ميليارد و 437ميليون ريال، طرح ساماندهي گلزار شهداي روستاي قيصريه با صرف هزينه 370ميليون ريال به بهره برداري رسيدند. همچنين مسئولان بخش مهربان با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه با آرمان هاي آنان تجديد ميثاق كردند.
راه اندازي كارخانه
¤ فرماندار سراب از افتتاح 38پروژه عمراني در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين پروژه ها شامل طرح هاي هادي، آبرساني، مسكن مهر، مسكن روستايي، راه و ترابري، كشاورزي و صنعت است. وي افزود: در مجموع حدود 215ميليارد ريال اعتبار براي اجراي آن ها هزينه شده است.
دكتر سعادتي، بهره برداري از كارخانه ظروف يك بار مصرف، ساختمان پزشكي قانوني، آبرساني روستايي، ساختمان اداره برق را از مهم ترين طرح هايي دانست كه در هفته دولت به بهره برداري رسيده اند.
احداث سيلو
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي سيلوي 16هزار تني گندم در شهرك صنعتي ايوان غرب به بهره برداري رسيد. اين سيلو در زميني به مساحت 10هزار مترمربع با زيربناي دو هزار و 500مترمربع ساخته شده است. اين پروژه با هزينه اي بالغ بر 85ميليارد دلار به بهره برداري رسيده است.
آبرساني به 5روستا
شهركرد- خبرنگاركيهان: 5پروژه آبرساني روستايي در شهرهاي فارسان و لردگان با هزينه اي بالغ بر 13ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. با افتتاح اين پروژه ها 12هزار و 189نفر از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار شدند.
عملياتي شدن طرح ها
يزد- خبرنگار كيهان: معاون امور عمراني استاندار يزد از بهره برداري از 313 پروژه بزرگ عمراني استان يزد با اعتبار 646 ميليارد ريال در هفته دولت خبر داد.
حيدر نوروزي گفت: عمده اين پروژه ها در حوزه آب و فاضلاب شهري و روستايي، شهرداري ها، راه و شهرسازي، پست، مخابرات، توزيع برق، ميراث فرهنگي، بنياد مسكن، دانشگاه ها، گاز، شهرك هاي صنعتي و ورزش و جوانان رقم خورده است.
معاون عمراني استاندار از در دست اجرا بودن 3هزار و 381 پروژه استاني و 158 پروژه ملي در استان يزد خبر داد و گفت: اين پروژه ها در مجموع بالغ بر 97درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
بهره برداري از 264 پروژه
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهادكشاورزي اصفهان گفت: در هفته دولت 264 پروژه در بخش كشاورزي با سرمايه گذاري بيش از 52 ميليارد تومان و اشتغالزايي 2107 نفر افتتاح شد.
مهندس رضا نريماني افزود: اين طرح ها شامل 188 طرح در بخش هاي آب خاك، 24 طرح در بخش منابع طبيعي، 22 طرح دام و آبزيان، 15 طرح امور عشاير، 7 طرح بيوتكنولوژي كشاورزي، 4 طرح صنايع كشاورزي، 3 طرح باغباني و يك طرح سازمان تعاون روستايي هستند.
وي اضافه كرد: از 5/52 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده در پروژه هاي هفته دولت معادل 26ميليارد تومان يعني قريب 50درصد آن آورده شخصي افراد و 50درصد مابقي به صورت تسهيلات بانكي يا منابع دولتي است.
ساخت 9 دهياري
دامغان- خبرنگار كيهان:9 ساختمان جديدالاحداث دهياري در بخش مركزي دامغان رسماً مورد بهره برداري قرار گرفت.
بخشدار مركزي شهرستان دامغان با بيان اين مطلب افزود: به منظور ساخت هر يك از اين 9 دهياري 230 ميليون ريال و در مجموع يك ميليارد و 350 ميليون ريال هزينه شده است.
به گفته وي، فضاي فيزيكي هر يك از ساختمان هاي اين دهياري ها 64 مترمربع است.
افتتاح 43 پروژه عمراني
شرق گلستان- خبرنگار كيهان:همزمان با سومين روز از هفته دولت، 43 پروژه عمراني و اقتصادي با حضور معاون استاندار گلستان تني چند از مديران كل استان گلستان، امام جمعه و مسئولان شهرستان گاليكش به بهره برداري رسيد.
اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 24 ميليارد و 400 ميليون تومان از اعتبارات ملي و استاني آماده بهره برداري شد.
علي اكبر سوخته سرايي «معاون توسعه و منابع انساني استانداري گلستان» در اين مراسم گفت: همزمان با هفته دولت ده ها طرح عمراني، اقتصادي و اشتغالزايي در سطح استان به بهره برداري مي رسد كه با افتتاح اين طرح ها تحول اساسي در استان بوجود خواهد آمد.
بهره برداري از مراكز فرهنگي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:به مناسبت بزرگداشت هفته دولت بزرگترين مركز فرهنگي ديجيتال استان گلستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس به بهره برداري رسيد.
مركز بزرگ فرهنگي ديجيتال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كه داراي بخش هاي مختلفي چون «اينترنت پاك، خدمات الكترونيك، عرضه محصولات آموزشي و فرهنگي، انواع نرم افزار رايانه، كلاس هاي آموزش و نشست ها است، با هزينه 4ميليارد ريال راه اندازي شده است.
اجراي 442 پروژه در 7 شهر
سمنان- خبرنگار كيهان: استاندار سمنان گفت: در هفته دولت 442 پروژه عمراني و اقتصادي در نقاط مختلف اين استان به بهره برداري رسيد.
دكتر عباس رهي افزود: اين پروژه ها با اعتبار دو هزار و 600 ميليارد ريال و در بخش هاي مختلف عمراني و اقتصادي اجرا شده است.
وي با بيان اينكه اين پروژه ها در هفت شهرستان استان سمنان افتتاح شده گفت: از اين تعداد 88 پروژه در سمنان، 64 پروژه در دامغان، 35 پروژه در مهديشهر، 17 پروژه در آرادان، 127 پروژه در شاهرود، 57 پروژه در گرمسار و 21 پروژه در ميامي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر رهي گفت: در هفته دولت سه پروژه استاني و 30 پروژه تسهيلاتي نيز در اين استان مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: امور ورزشي، راه، برق رساني، آبرساني، آموزشي، كشاورزي و... از جمله اين پروژه ها است.
كلنگ زني طرح آبرساني
برازجان- خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي خط انتقال آب و احداث مخزن بتوني روستاهاي شمال شهرستان برازجان كلنگ زني شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان بوشهر در مراسم كلنگ زني اين طرح گفت: 5هزار و 470 خانوار با جمعيتي افزون بر 24 هزار و 600 نفر تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند. وي اعتبار اوليه اين طرح را يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: به منظور تداوم اين طرح به 10ميليارد تومان اعتبار نياز است كه تا سال 92 آماده بهره برداري شود.
بهره برداري از خط انتقال برق
¤ طي مراسمي با حضور فرماندار برازجان خط انتقال برق 66 كيلوولت اين شهرستان افتتاح شد. در اين مراسم مهندس مشفقيان از مديران برق ناحيه فارس- بوشهر گفت: ايستگاه موقت 4 برازجان با 35 كيلومتر خط دومداره با اعتبار 4 ميليارد تومان افتتاح خط 5 نيز راه اندازي شد. وي افزود: خط 4 افزايش پايداري ولتاژ و كاهش خاموشي ها را به همراه خواهد داشت.
احداث مدرسه 6 كلاسه
¤ در سومين روز هفته دولت كلنگ احداث آبنماي سه طبقه ميدان شهيد چمران برازجان به زمين زده شد. شهردار برازجان گفت: اين آبنما الكترونيكي و داراي رقص نور است. همچنين روكش آسفالت دو خيابان اين شهر با حضور مسئولان برازجان افتتاح شد. به علاوه مسئولان اين شهر در مراسم كلنگ زني احداث مدرسه خيرساز 6 كلاسه برازجان شركت كردند. اين مدرسه در يكي از محله هاي محروم اين شهرستان با هزينه اي افزون بر 450 ميليون تومان ساخته مي شود.
اجراي 42طرح
شرق گلستان- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت، 41پروژه عمراني، توليدي و اقتصادي در شهرستان كلاله به صورت متمركز در مركز بخش پيشكمر به بهره برداري رسيد و يا عمليات اجرايي آن آغاز شد.
فرماندار كلاله گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 108ميليارد و 868ميليون ريال افتتاح و كلنگ زني شده است.
نورالله نوراللهي افزود: مجتمع آموزشي شبانه روزي دختران روستايي در سايت پيشكمر، گازرساني به روستاهاي قره جه، صوفيان، شهرك صنعتي دهنه و 4واحد توليدي آجر، واحد آموزشي كار و دانش، سالن ورزشي پسران، سالن ورزش هاي رزمي، مجتمع گردشگري آق سو، مقاوم سازي 200واحد مسكن روستايي، طرح هادي روستاي صوفي شيخ داز و احداث جاده بين مزارع از پروژه هاي مهم كلاله بود كه افتتاح شد.
گازرساني به 5روستا
شوشتر- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت 5روستاي شوشتر به شبكه گاز سراسري وصل شدند.
رئيس شركت گاز شوشتر با اعلام اين مطلب افزود: روستاهاي مذكور شامل سه بنه سفلي، سه بنه عليا، فياض آباد، عله و حاج علي است.
محمد جمال پور با اشاره به طول شبكه گذاري براي گازدار شدن اين روستاها گفت: براي رسيدن گاز به اين روستاها بيش از 30كيلومتر شبكه گذاري انجام شده است.
رئيس شركت گاز تصريح كرد: در اين 5روستا تاكنون بيش از 700انشعاب از شبكه اصلي با نصب علمك داير شده است. وي در ادامه گفت: براي گازدار شدن اين روستاها بيش از 12ميليارد و 900ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
اصلاح و توسعه شبكه آبرساني
گناباد- خبرنگاركيهان: فرماندار گناباد گفت: طي هفته دولت 34طرح عمراني در اين شهرستان افتتاح و يا عمليات اجرايي آن آغاز شد. وي افزود: راه اندازي سيستم يكپارچه سازي واحد شهرسازي، نصب تلويزيون شهري، اصلاح و توسعه شبكه آبرساني گناباد و بهره برداري از بند خاكي روستاي گيسور از جمله طرح هايي است كه در اين هفته افتتاح شدند. به گفته فرماندار گناباد، در هفته دولت عمليات احداث كارخانه تبديلي آلونه ورا، مدرسه ابتدايي در روستاي بيلند، مركز بهداشت در روستاي زيبد شروع شد.
توسعه كشاورزي
قائن- خبرنگاركيهان: در گراميداشت هفته دولت 145 پروژه عمراني- خدماتي و بهداشتي- آموزشي در شهرستان قاين با اعتباري بالغ بر 15ميليارد و 900ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
آلامي معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري قاينات با اعلام اين خبر گفت: پروژه هاي گازرساني، مسكن مهر روستايي و شهري، طرح هاي هادي روستايي، اجرا و اصلاح شبكه هاي آب، بيابان زدايي، اجراي شبكه برق رساني، احداث ساختمان هاي اداري، آموزشي و بهداشتي توسعه بخش كشاورزي و آموزش عالي و پايگاه هاي بسيج از عمده پروژه هاي افتتاحي هفته دولت در قاينات بود.
وي توسعه بيمارستان قاين، شبكه زير سد فرخي، باند دوم محور قاين بيرجند، فولاد قاين و پيگيري اجراي پروژه راه آهن شرق را نيز از پروژه هاي مهر ماندگار شهرستان معرفي كرد و افزود: با اجراي اين پروژه ها در شهرستان توسعه و اشتغال قابل توجهي در قاينات ايجاد خواهد شد.
افتتاح ساختمان دانشكده بهداشت
اوز- خبرنگاركيهان: در هفته دولت 10طرح عمراني ورزشي و آموزشي با اعتباري افزون بر 26ميليارد و 650ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي و مردمي بخش اوز كلنگ زني و يا مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين طرح ها عبارتند از:
1- افتتاح ساختمان دانشكده بهداشت اوز با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و 700ميليون ريال از محل كمك هاي مردمي
2- افتتاح ساختمان اداري آبفاي شهري اوز با 250مترمربع زيربنا و اعتباري معادل يك ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي.
3- حصاركشي تالار تربيت بدني رياست جمهوري اوز و آسفالت پيست دور چمن ورزشگاه با اعتباري معادل يك ميليارد و 200ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي.
4- بهره برداري از خيابان شيخ محمد فقيهي به طول 500متر با اعتباري معادل 980ميليون ريال از محل اعتبارات شهرداري اوز.
5- افتتاح نمازخانه آموزشگاه حق شناس با اعتباري معادل 500ميليون ريال از محل كمك هاي مردمي.
6- بهره برداري از طرح هادي روستاي اسلام آباد با اعتباري معادل 500ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي.
7- بهره برداري از آسفالت خيابان شهيد رجائي با اعتباري معادل 1ميليارد ريال از محل اعتبارات شهرداري اوز.
8- كلنگ زني ساختمان مركزي دانشكده بهداشت اوز در زميني به مساحت 12هكتار و با 3هزار و 500مترمربع زيربنا با اعتبار مردمي معادل 15ميليارد ريال.
9- آغاز ساخت دهياري روستاي فيشور با هزينه اي معادل 500ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي.
10- آغاز ساخت زمين هاي ورزشي روستاهاي توحيد و كهنه با هزينه معادل 500ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي.
احداث دامداري
بادرود- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت، 5طرح توليدي عمراني كشاورزي با اعتباري افزون بر دو ميليارد و 500ميليون ريال در شهرستان نطنز به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها شامل احداث يك واحد پرواربندي گوساله در منطقه قلعه گوشه بادرود با ظرفيت 100رأس و توليد سالانه 45تن گوشت، بهره برداري از 2واحد گاوداري شيري در روستاي فمي بادرود با توليد سالانه 100تن شير، ساخت 2500متر كانال سيماني آب و 1500متر لوله گذاري آب كشاورزي در شهر طرقرود نطنز است كه با حضور مسئولين شهرستان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
52 پروژه اجرايي در شبكه برق
اهواز- خبرنگار كيهان: مدير عامل شركت توزيع برق شهرستان اهواز از بهره برداري 52 پروژه اجرايي در شبكه برق شهرستان اهواز به مناسبت هفته دولت خبر داد.
مهندس يداله حضرتي با اعلام اين خبر افزود: اين پروژه ها در زمينه هاي ساماندهي و نوسازي مناطق حاشيه نشين و روستايي، اصلاح و بهينه سازي شبكه توزيع برق و ساماندهي شبكه روشنايي معابر صورت پذيرفته است با هزينه اي بالغ بر 74 ميليارد ريال اجرا و به بهره برداري رسيد.
وي در ادامه گفت: اين پروژه ها در بخش توسعه و احداث شبكه برق به صورت توسعه و ساماندهي شبكه برق 35روستاي شهرستان هاي اهواز، حميديه و ملاثاني است. همچنين در بخش ساماندهي شبكه برق نيز مناطق كوي منبع آب، كوي الصافي، كوي زرگان و روستاي غيزانيه اهواز به طور كامل ساماندهي و اصلاح شده است.
مهندس حضرتي برق رساني به مصلاي بزرگ اهواز، برق دار كردن چاه هاي كشاورزي ملاثاني، احداث خط فشار متوسط دومداره شيبان و توسعه شبكه خط دومداره وحدت را از ديگر پروژه هاي بهره برداري شده در هفته دولت در بخش توزيع برق دانست.
مرمت 15 رشته قنات
نايين- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي نايين گفت: 20 پروژه بخش كشاورزي در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
احمد باقريان افزود: كل اعتبار هزينه شده در اين پروژه ها بالغ بر 550 ميليون تومان است.
وي تصريح كرد: اين پروژه ها شامل مرمت و بازسازي 15 رشته قنات در روستاها و مزارع، بهره برداري از دو كانال آبياري عمومي در مزارع چوپانان و بافران و لوله گذاري در سه دهستان لاي سياه، دهستان كوهستان و بافران نيز است.
باقريان افزود: كل مبالغ هزينه شده در اين پروژه ها از محل اعتبارات ملي و استاني بوده است.
159 طرح راهسازي
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت بيش از 30 هزار مسكن مهر و 159 پروژه راهداري و راهسازي در استان اصفهان به بهره برداري رسد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل مسكن و شهرسازي در بخش مسكن 30 هزار و 584 پروژه را در حوزه هاي مختلف مسكن مهر با گرايش سرمايه گذاري 10 هزار ميليارد ريال، 8 طرح توسعه و عمران شهري و تعداد 4 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد ريال به بهره برداري رسد.
پروژه هاي بخش راه شامل احداث بزرگراه، راه هاي اصلي، فرعي به طول 68 كيلومتر، بهسازي و روكش آسفالت راه هاي اصلي، فرعي و روستايي به طول 269 كيلومتر، تعمير و تعويض 174 دستگاه پل، اجراي خط كشي 2490 كيلومتر از راه هاي استان، و نصب گارديل از جمله طرح هايي است كه در هفته دولت به بهره برداري رسيدند.
عملياتي شدن 1000 پروژه
استاندار اصفهان اعلام كرد: بالغ بر يكهزار پروژه در بخش هاي مختلف در اصفهان به بهره برداري رسيد.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» افزود: بخش مهمي از اين پروژه ها در قالب 264 پروژه در حوزه كشاورزي، دام و آبزيان بود كه به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينكه در هفته دولت پروژه هاي مختلفي در شهرستان هاي اين استان به بهره برداري رسيد، گفت هم اكنون بيش از 5 هزار پروژه در دست اقدام داريم و اگر اعتبار لازم تخصيص يابد تا پايان دولت دهم حداقل 10 ايستگاه مترو در شهر اصفهان به بهره برداري خواهد رسيد.
انجام 120 طرح در روستاها
فرماندار شهرستان مباركه از بهره برداري 20 پروژه بزرگ با اعتباري بالغ بر 49 ميليارد ريال در هفته دولت خبر داد.
«حبيب اله معتمدي» با اعلام اينكه پروژه هاي مزبور شامل طرح هاي كشاورزي فضاي سبز و عمراني هستند افزود: علاوه بر اين پروژه ها كه در هفته دولت به مردم واگذار مي شود، طرح هاي زيادي نيز تا پايان شهريور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: در حال حاضر يك اعتبار 50 ميليارد ريالي براي اجراي 146 طرح توزيع شده است.
به گفته فرماندار مباركه هم اكنون 120 طرح در روستاها و 162 طرح در 5 شهرستان مباركه در حال اجراست.
ايجاد اشتغال
رشت- خبرنگار كيهان: يك هزار و 290 طرح عمراني در گيلان به طور همزمان از طريق ويدئو كنفرانس توسط استاندار گيلان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما، براي اجراي يكهزار و 290 طرح عمراني 845 ميليارد تومان هزينه شده، كه اين مقدار نسبت به سال قبل 60 درصد افزايش داشته است ضمن اينكه با اجراي اين طرح ها براي يك هزار نفر شغل موقت و 828 نفر شغل پايدار ايجاد شده است.
اين طرح ها در زمينه خدمات زيربنايي، صنعت، كشاورزي، شيلات، گردشگري، فرهنگي، ورزشي و خدمات اجرا شده است.
احداث تصفيه خانه
گرگان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان استان گلستان هفت پروژه آبرساني روستايي مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنين عمليات اجرايي 3 پروژه ديگر در همين زمينه شروع شد. اين پروژه ها با اعتباري افزون بر 23 هزار و 500 ميليون اجرايي شده اند. مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان گلستان گفت: اين پروژه ها شامل؛ حفر و تجهيز چاه عميق، اجراي مخزن هوايي و مخزن ذخيره، اجراي شبكه توزيع آب و 3 مورد احداث تصفيه خانه و شيرين سازي آب است. وي اظهار داشت: با بهره برداري و افتتاح اين 10 پروژه، تعداد 61 روستا با جمعيتي بالغ بر 17 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شدند.
ساماندهي گلزار شهدا
لارستان- خبرنگار كيهان: در سومين روز از هفته دولت چند طرح عمراني و توليدي در روستاهاي بخش مركزي لارستان با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 862 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها شامل: احداث ساختمان دهياري روستاهاي بريز و كرمستج، اجراي طرح هادي، افتتاح بلوار ورودي روستاهاي كورده و بريز، ساماندهي گلزار شهداي روستاهاي درز و بلوچي و بهره برداري از پرواربندي گوساله بود.
بهره برداري از خوابگاه پزشكان
قشم- خبرنگار كيهان: در پنجمين روز هفته دولت 4 پروژه در بخش شهاب اين جزيره به بهره برداري رسيد. پانسيون و خوابگاه پزشكان و درمانگاه شهر سوزا با هزينه اي افزون بر يك ميليارد تومان، احداث ساختمان دهياري روستاي دهخدا با هزينه اي بالغ بر 233 ميليون ريال، افتتاح دبستان 3 كلاسه گوران شمالي با اعتباري بيش از يك ميليارد و 451 ميليون ريال، ساختمان دهياري و شوراي اسلامي روستاي مرادي با صرف هزينه اي بالغ بر 270 ميليون ريال به بهره برداري رسيدند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14