(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 شهریور 1391 - شماره 20294

افراد مسلح ناشناس رئيس پليس بغداد را ترور كردند
افشاي حضور 300 جاسوس موساد در خاك تونس
امضاي 8 توافقنامه اقتصادي ميان روساي جمهور چين و مصر در پكن
بشار اسد: كار تروريست ها را يكسره مي كنيم
دادگاه آل خليفه 2 نوجوان معترض را به زندان انداخت
تظاهرات همبستگي با زندانيان فلسطيني در رام الله
27 كشته و 48 مجروح در عمليات تروريستي دمشق
مردم و دانشجويان كانادا عليه دولت به خيابان ها ريختند
فعالان ضدجنگ در فلوريدا كاندوليزا رايس را جنايتكار جنگي خواندند
دادستاني كل آمريكا از طرح كودتا عليه اوباما پرده برداشت
رامني در انتخابات رياست جمهوري آمريكا رقيب اوباما شد
چها رسوي پنج قا ره
رهبر حزب ايتاليايي: ساختار سازمان ملل بايد اصلاح شود
درگيري پليس با دانشجويان در خيابان هاي سانتياگو


افراد مسلح ناشناس رئيس پليس بغداد را ترور كردند

افراد مسلح ناشناس رئيس پليس شهر بغداد را در مركز اين شهر ترور كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صبح ديروز افراد مسلح به سلاح هاي داراي صدا خفه كن سرتيپ «ناظم التايه» را در مسير فرودگاه «المثني» ترور كردند. در همين حال رئيس پليس استان كركوك در شمال عراق از ترور نجات يافت. در اين عمليات تروريستي كه از بمب استفاده شد، چهار نظامي عراقي شهيد و پنج تن ديگر به شدت زخمي شدند.
دو افسر عراقي نيز سه شنبه به دست افراد مسلح ناشناس در مركز بغداد ترور شدند. اين روزها تروريست هاي فعال در عراق از سلاح هاي مجهز به صدا خفه كن استفاده مي كنند و مقامات دولتي و شيعيان از هدف هاي ثابت آنها هستند.


افشاي حضور 300 جاسوس موساد در خاك تونس

رسانه هاي تونسي فاش كردند 300 عضو دستگاه جاسوسي موساد در داخل اين كشور فعال هستند و حتي در دستگاه هاي اطلاعاتي تونس حضور دارند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «عبدالرئوف العبادي»، رهبر «جنبش وفا» گفت: 300 عضو موساد در داخل تونس فعال هستند. العبادي افزود: اسرائيل ده ها نفر از اعضاي موساد را تحت عناوين مختلفي وارد تونس كرده و حتي روند نفوذ اين افراد طي ماه هاي اخير افزايش يافته است. وي گفت: عناصر موساد در وزارت كشور نفوذ كرده اند و برخي از كاركنان اين وزارتخانه نيز با عوامل موساد همكاري دارند.العبادي افزود كه از آنچه مي گويد مطمئن است ولي نمي تواند نام منبعي را كه اين اخبار را به او رسانده است فاش كند. عوامل موساد در گذشته نيز در تونس فعال بوده اند.


امضاي 8 توافقنامه اقتصادي ميان روساي جمهور چين و مصر در پكن

روساي جمهور مصر و چين با هدف گسترش مناسبات ميان خود، هشت توافقنامه بزرگ امضا كردند.
به گزارش شين هوا، «محمد مرسي» در سفر سه روزه اش به چين، هشت توافقنامه بزرگ همكاري در حوزه هاي تجاري، مالي، كشاورزي، ارتباطات و گردشگري امضا كرد.
اكنون بزرگترين چالش پيش روي مرسي و دولتش، خارج كردن اقتصاد اين كشور از حالت ركود است. به همين خاطر قاهره درصدد تحكيم مناسبات اقتصادي با چين برآمده است.
رئيس جمهور چين «هوجين تائو» در استقبال از مرسي در پكن گفت: شما پس از به قدرت رسيدن، چين را (پس از عربستان) انتخاب كرديد و همين نشان مي دهد كه به روابط ميان دو كشور اهميت زيادي مي دهيد. من معتقدم كه ديدارتان از چين، اين همكاري را در همه زمينه ها افزايش خواهد داد.
مرسي نيز گفت: چين و مصر دو تمدن باستاني هستند و همين چارچوبي را براي دوستي پايدار ايجاد مي كند. من بالاخره اينجا در چين هستم. از ميهمان نوازي شما خيلي متشكر هستم.
سال گذشته ارزش مناسبات تجاري دوجانبه ميان اين دو كشور تا رقم هشت ميليارد و 800 ميليون دلار رسيد و اين ميزان طي سال هاي گذشته سالانه 30درصد رشد داشته است.
در طول حضور مرسي در چين، دو طرف درباره مسائل بين المللي خصوصا اوضاع سوريه نيز گفت وگو كردند.


بشار اسد: كار تروريست ها را يكسره مي كنيم

رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، اوضاع سياسي بهتر شده، ما به سوي جلو حركت مي كنيم و كار تروريست ها را يكسره خواهيم كرد.
بشار اسد در گفت وگو با شبكه سوري الدنيا اظهار داشت، يكسره كردن كار تروريست ها نياز به زمان بيشتري دارد.
وي گفت، سوريه هم اكنون درگير جنگي منطقه اي و جهاني است. رئيس جمهور سوريه در بخش ديگر اين گفت وگوي تلويزيوني به تركيه اشاره كرد و گفت، به سبب جهل برخي از مسئولين تركيه ما در روابط خود با اين كشور تجديدنظر نمي كنيم ولي حساب ملت از دولت تركيه جدا است به ويژه آنكه مردم تركيه با دولتمردان خود همسو نيستند و در كنار ما ايستاده اند.
اسد درباره جدايي برخي از افراد اظهار داشت، فرار خائن ها پاكسازي خودكار ميهن است.
رئيس جمهور سوريه اضافه كرد، سوريه با پشتيباني ملت در مقابل همه توطئه ها ايستادگي خواهد كرد.
از سوي ديگر فيصل المقداد معاون وزير خارجه سوريه اظهار داشت، حمايت كشورهاي غربي و برخي از كشورهاي عربي از مخالفان عامل اصلي بحران در سوريه است.
وي افزود، مخالفان سوري از مذاكره با دولت امتناع مي كنند چرا كه از بيگانگان پول و تسليحات مي گيرند.
در همين رابطه وزارت خارجه روسيه با صدور بيانيه اي با اشاره به حمايت گسترده نظامي و مالي غربي ها از مخالفان سوري آن را عاملي براي ادامه خشونت ها در سوريه دانست.
در اين بيانيه آمده است: روسيه بارها اعلام كرده است كه كمك مالي، تكنولوژيك، نظامي و اطلاعاتي به يكي از طرف هاي درگير در سوريه از سوي بازيگران خارجي تشديد خشونت ها در اين كشور را به دنبال خواهد داشت كه سبب بي ثباتي سوريه و كل منطقه خاورميانه خواهد شد.
وزارت خارجه روسيه تصريح كرد: اين موضوع سبب مي شود كه مخالفان سوري علاقه اي به گفت وگو نداشته باشند كه اين مغاير با قطعنامه هاي شوراي امنيت، طرح كوفي عنان و بيانيه پاياني گروه اقدام درباره سوريه در ژنو است.
گفتني است، برخي رسانه ها از كمك اطلاعاتي انگليسي ها، فرانسوي ها و برخي ديگر از كشورهاي غربي به گروه هاي مسلح و تروريست در سوريه خبر داده بودند.
شوراي امنيت نيز قرار است امروز نشستي در سطح وزيران خارجه و به منظور بررسي اوضاع سوريه برگزار كند.
به گزارش ايسنا، در اين نشست قرار است حاضران درباره ايجاد منطقه حائل در سوريه گفت وگو كنند. اين در حالي است كه هنوز نيروهاي بين المللي آمادگي خود را براي كمك براي ايجاد منطقه حائل و ايجاد منطقه پرواز ممنوع در حريم هوايي سوريه اعلام نكرده اند.
همچنين اعلام شده است كه هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا به دليل سفرهايش به اندونزي، چين، تيمور شرقي و روسيه در اين نشست شركت نخواهد كرد.
هيئت روسي حاضر در نيويورك اعلام كرد كه سرگئي لاورف، وزير خارجه اين كشور نيز در نشست مذكور حضور نخواهد داشت.
اين در حالي است كه يان الياسون، معاون بان كي مون دبيركل سازمان ملل نيز به جاي وي در نشست مذكور حاضر خواهد شد.
يكي از مسئولان آمريكايي نيز اعلام كرد كه اين نشست در حقيقت فرصتي براي بحث و گفت وگو ميان اعضاي شوراي امنيت براي بحث درباره بحران سوريه و اوضاع انساني در اين كشور است.
از سوي ديگر اپوزيسيون سوريه در نشستي در برلين بر سر طرحي براي كمك به دولت آينده سوريه به توافق رسيد و اعلام كرد به زودي دولت انتقالي را تشكيل خواهد داد. اين در حالي است كه ارتش سوريه در چارچوب عمليات بازگرداندن ثبات و امنيت به مناطق ناآرام با همكاري مردم به تعقيب گروه هاي مسلح ادامه مي دهد و تلفات سنگيني به آنان در برخي محله هاي حلب، اطراف دمشق، حماه، حسكه و ريف ادلب وارد كرد و مقادير زيادي سلاح از آنان مصادره و تعدادي از انبارهاي مهمات و همچنين خودروهاي مجهز به تيربار آنها را منهدم كرد.
منابعي از گروهك ارتش آزاد سوريه اذعان كردند كه ارتش سوريه در سه روز اول اين هفته نزديك به 700 فرد مسلح را در دمشق، حمص و حلب از پاي درآورده است.


دادگاه آل خليفه 2 نوجوان معترض را به زندان انداخت

دادگاه آل خليفه دو نوجوان بحريني را به اتهام شركت در تظاهرات ضد دولتي به زندان محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس دادگاه رژيم آل خليفه دو نوجوان بحريني به نام هاي «عبدالشهيد» (12ساله) و «العرب»
(13 ساله) را پس از يك ماه بازداشت متهم شناخت و به يك هفته زندان محكوم كرد.
اين دو كودك بحريني ماه مبارك رمضان به اتهام شركت در تجمعات ضد دولتي توسط نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه بازداشت شدند.
جمعيت الوفاق بحرين، بزرگ ترين گروه مخالف بحريني در بيانيه اي اعلام كرد: محاكمه اين دو نوجوان نمونه آشكار گسترش نقض حقوق شهروندي، به ويژه حق كودكان در بحرين توسط آل خليفه است.
اين جمعيت افزود: اين احكام دروغ بودن ادعاهاي رژيم آل خليفه مبني بر حمايت از حقوق كودكان را آشكار مي كند.
در اين بيانيه آمده است: اين دو نوجوان «از هفتم اوت 2012» در بازداشت رژيم آل خليفه به سر مي برند، و حتي پس از عيد و باز شدن مدارس همچنان در زندان هستند.
جمعيت الوفاق در اين بيانيه تأكيد كرده است: بيش از 80 كودك با اتهامات سياسي همچنان در بازداشت رژيم آل خليفه هستند.


تظاهرات همبستگي با زندانيان فلسطيني در رام الله

فلسطينيان ساكن شهر رام الله در كرانه باختري با برگزاري تظاهراتي، همبستگي خود را با هزاران زنداني در بند رژيم اسرائيل اعلام كرده و خواستار پايان مذاكرات دولت خودگردان با رژيم اشغالگر شدند.
به گزارش پرس تي وي اين تظاهرات كه روز سه شنبه برگزار شد يك جنبش جديد فلسطيني به نام «فلسطيني ها براي كرامت انساني» سازمان دهي كرد.
تظاهركنندگان از تشكيلات خودگردان فلسطين خواستند به همه اشكال مذاكرات با رژيم اسرائيل پايان دهد.
اسارت فلسطينيان محبوس در زندان هاي رژيم اسرئيل مساله اي است كه همواره خشم مردم فلسطين را بر مي انگيزد در حال حاضر 4 هزار و 500 فلسطيني در زندان هاي رژيم اسرائيل اسير هستند.
بسياري از زندانيان فلسيطني در زندان، بازداشت اداري هستند كه اغلب رژيم اسراييل عليه فلسطينيان به كار مي برد و نوعي حبس بدون محاكمه يا اتهام است كه به نيروهاي اين رژيم اجازه مي دهد بدون اتهام رسمي فرد را تا 6ماه بازداشت كنند؛ اين دستور بازداشت مي تواند براي دفعات بيشمار تمديد شود.
خضر عدنان، مجاهد فلسطيني كه او نيز پيشتر در زندان رژيم اسرائيل محبوس بود در ميان تظاهركنندگان حضور داشت. عدنان هنگامي كه در اعتراض به بازداشت اداري اعتصاب غذاي نامحدود خود را آغاز كرد، به نماد مقاومت فلسطين تبديل شد.
در تظاهرات روز سه شنبه شمار گسترده اي از شركت كنندگان از طيف هاي گوناگون سياسي شركت كردند.
 


27 كشته و 48 مجروح در عمليات تروريستي دمشق

در پي انفجار خودروي بمب گذاري شده در شهر دمشق دست كم 27 تن كشته و 48 تن ديگر زخمي شدند.
اين انفجار در مراسم تشييع جنازه دو تن از حاميان بشار اسد رئيس جمهور سوريه در گورستاني به وقوع پيوست كه قرار بود اين اجساد در آن به خاك سپرده شوند.
اين انفجار دومين انفجار در منطقه جرمانا بود و پيش از آن نيز در پي انفجار يك بمب كار گذاشته در خودرو سه تن زخمي شدند. همچنين گروهك هاي مسلح طي روزهاي اخير چندين نفر از مردم از جمله چند زن و كودك را ربودند و در مقابل اهالي شهرك زملكا در نزديكي دمشق آنان را سر بريدند. افراد مسلح اجساد اين افراد را در مسجد شيخ عسكر انداخته و مسجد را بمب گذاري كردند.


مردم و دانشجويان كانادا عليه دولت به خيابان ها ريختند

مردم و دانشجويان شهر كبك كانادا همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد تظاهرات ضد دولتي برگزار كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران نفر از مردم و دانشجويان كبك كانادا در اعتراض به شرايط سخت معيشتي و افزايش شهريه هاي تحصيلي دست به تظاهرات زدند. اين اعتراضات از بهمن سال گذشته آغاز شده است. كانادايي ها خصوصا به طرحي اعتراض دارند كه توسط دولت فدرال ارائه شده است و در صورت اجراي آن، 75 درصد به شهريه هاي دانشگاهي در منطقه كبك افزوده مي شود.
80 درصد شهروندان كبك فرانسوي زبان هستند. تظاهركنندگان در شعارهاي خود «ژان شارت» رئيس دولت فدرال را فاشيست خواندند. اين تظاهرات ابتدا توسط دانشجويان آغاز شد و سپس مردم نيز به آنها پيوستند، كه همين نشان دهنده نارضايتي گسترده در ميان مردم است.
پليس 11 نفر از معترضان را دستگير كرد. پليس كبك به شدت معترضان را سركوب مي كند. اين در حالي است كه معترضان منطقه كبك نيز از برپايي اعتصاب عمومي سخن مي گويند و اين كه اين اعتصاب ها نامحدود خواهد بود. يك دانشجوي كانادايي در اين خصوص گفت: مردم كانادا بايد با شركت در انتخابات هفته آينده نظر خود را درباره عملكرد دولت و سياست هايش نشان بدهند. نامزد حزب جدايي طلب كبك در نظرسنجي ها از ديگر رقبايش در انتخابات كبك پيش است. وي خواهان استقلال كبك است. او با افزايش شهريه هاي دانشگاه ها مخالف بوده و به همين علت، حمايت دانشجويان را به خود جلب كرده است. اگر اين حزب به پيروزي برسد درباره جدايي منطقه كبك از كانادا، همه پرسي برگزار خواهد كرد. اما ژان شارت با اين برنامه مخالف است. كبك پيش از اين دو مرتبه درباره جدايي كبك از كانادا همه پرسي برگزار كرده است. آخرين همه پرسي در سال 1995 بود كه به شكست منجر شد. مردم كبك همواره با كاناداي انگليسي زبان مشكل داشته اند. مردم كبك مي خواهند از انتخابات هفته آينده استفاده كنند تا نشان بدهند متفاوت هستند و مي خواهند متفاوت باقي بمانند.


فعالان ضدجنگ در فلوريدا كاندوليزا رايس را جنايتكار جنگي خواندند

مخالفان نظام سرمايه داري و فعالان ضدجنگ با تجمع در مقابل گردهمايي انتخاباتي جمهوري خواهان، وزير خارجه سابق آمريكا را جنايتكار جنگي خواندند.
به گزارش فارس، پليس شهر تاميا در ايالت فلوريدا روز سه شنبه از ورود تظاهركنندگان ضدجنگ و فعالان جنبش تسخير وال استريت به مراسمي كه «كاندوليزارايس» در آن شركت داشت، جلوگيري كردند.
تظاهركنندگان با خود دستبندهايي را همراه داشته و تلاش كردند تا وارد سالني شوند كه اين مراسم در حال اجرا بود. اين برنامه از سري گردهمايي هاي ملي جمهوري خواهان بوده و بنابر گزارش هاي منتشر شده، معترضان قصد داشتند با ورود به آن، رايس را كه در زمان حمله آمريكا به عراق وزير خارجه اين كشور بود، دستگير كنند.
اين معترضان با حمل پلاكاردهايي با اين مضمون كه رايس مرتكب جنايات جنگي شده و در جنگ 2003 آمريكا عليه عراق مقصر است خواستار دستگيري وي شدند.
اعتراض جنبش «عدالت، صلح اجتماعي» در آمريكا همزمان با برگزاري نشست جمهوري خواهان در آمريكا كه ميت رامني را به عنوان نامزد رسمي اين حزب، در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا تعيين كردند صورت گرفت.
اعضاي اين گروه همچنين اعلام كرده اند كه همچنان به تلاش خود براي دستگيري ديگر اعضاي دولت جرج بوش ادامه خواهند داد.


دادستاني كل آمريكا از طرح كودتا عليه اوباما پرده برداشت

دادستاني كل آمريكا فاش كرد، گروهي از نظاميان پايگاه نظامي «جورجيا» قصد داشتند با ترور «باراك اوباما» رئيس جمهوري اين كشور، دولت را سرنگون كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، مسئولان دادستاني كل آمريكا تاكيد كردند، براساس اطلاعات به دست آمده انگيزه اصلي اين توطئه نظاميان، سرنگوني دولت بود.
شبكه سي ان ان آمريكا تاكيد كرد، نظامياني كه براي اين ترور برنامه ريزي كرده بودند به همين منظور سلاح و مواد منفجره جمع آوري كرده بودند.
«مايكل بوميت» يكي از اين نظاميان مقابل دادگاه محلي در «لونج كانتي» به جزئيات اين برنامه اعتراف كرده است. وي گفته است كه اعضاي اين گروه يكي از دوستان نظامي خود را كه قصد داشت از برنامه ترور انصراف دهد، به قتل رساندند.
بوميت تاكيد كرد به همراه چهار نفر ديگر از دوستانش در چارچوب گروهي فعاليت مي كنند كه هدف آنها باز گرداندن حكومت به ملت آمريكا از طريق «انقلاب» است.
وي خاطرنشان كرد كه اين گروه هزاران دلار براي خريد سلاح و بمب هزينه كرده است.
بوميت گفت: دولت آمريكا بايد تغيير كند و ما معتقديم كه مي توانيم اين ماموريت را انجام دهيم.
دادستان كل آمريكا به زمان انجام اين كودتا و جزئيات بيشتري از آن اشاره اي نكرد.


رامني در انتخابات رياست جمهوري آمريكا رقيب اوباما شد

«ميت رامني» در جلسه گردهمايي سالانه جمهوري خواهان در شهر «تامپا» فلوريدا، رسما به عنوان نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا معرفي شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «بي بي سي»، در نخستين روز از گردهمايي سالانه جمهوري خواهان در شهر «تامپا» در ايالت «فلوريدا»، «ميت رامني» فرماندار پيشين ماساچوست روز سه شنبه، رسما بعنوان نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا معرفي شد.
در جلسه روز گذشته، فرستادگان ايالات مختلف آمريكا از حزب جمهوري خواه نامزد مورد نظر ايالتشان را معرفي كردند.
در آمريكا، بسته به جمعيت هر ايالت، تعدادي راي براي آن ايالت در نظر گرفته مي شود كه اين آرا را فرستادگان هر ايالت نمايندگي مي كنند.
«پل رايان» نيز پس از آنكه رامني بيشترين آرا را به دست آورد بعنوان معاون وي برگزيده شد.
گزارش ها نشان مي دهد كه رامني در زمان اعلام نتايج در محل حضور نداشته و با «آن رامني» همسر خود در هتلي در نزديكي محل برگزاري گردهمايي از طريق تلويزيون مراسم را مشاهده مي كرده است.معترضان وال استريت بر اين باورند كه رامني به نفع ثروتمندان جامعه فعاليت مي كند. همزمان با انتخاب رامني معترضان وال استريت در محل گردهمايي سالانه جمهوريخواهان تجمع و به سياست هاي ضدمردمي آنها اعتراض كردند. پليس تعدادي از معترضان را بازداشت كرد.
هفته آينده گردهمايي انتخاباتي دموكرات ها در «كاروليناي شمالي» برگزار مي شود و قرار است اوباما به صورت رسمي نامزد دموكرات ها براي انتخابات رياست جمهوري شود.
نتايج نظرسنجي ها حكايت از رقابت تنگاتنگ رامني و اوباما در انتخابات رياست جمهوري در 5 نوامبر (آبان-ماه) دارد.


چها رسوي پنج قا ره

داشتن كرسي در سازمان اپك
كره شمالي از روسيه خواست در نشست ماه آينده سازمان اپك در مسكو به عنوان عضو ميهمان حضور داشته باشد. از جمله كشورهاي مهم سازمان اپك روسيه، ژاپن، چين، آمريكا و استراليا هستند.
اولين نشست رودررو
مقام هاي كره شمالي و ژاپن براي اولين بار پس از چهار سال به صورت رودررو مذاكره كردند و زمينه هاي لازم براي آغاز همكاري را مورد بررسي قرار دادند.
روابط دو كشور چندين دهه است كه به دليل بي اعتمادي دو جانبه دچار تنش شده است.
21 ميليون دلار غرامت
نخست وزير اسبق سومالي كه متهم به اعمال شكنجه است از سوي يك دادگاه آمريكايي به 21 ميليون دلار غرامت محكوم شد.
محمدعلي سامانتار اتهام جنايات جنگي و مسئوليت آسيب هاي اعمال شده بر شاكيان را بين سال هاي 1987 تا 1990 كه نخست وزير بوده است را پذيرفته است.
توقف شهرك سازي در فلسطين اشغالي
روزنامه هندي اكونوميك تايمز نوشت، وزير خارجه هند خواستار توقف شهرك سازي اسرائيل در فلسطين اشغالي شد.
هند مسئله فلسطين را بسيار با اهميت مي داند و بر تشكيل كشور مستقل فلسطين نيز تاكيد دارد.
بزرگترين صادركننده سلاح به آفريقا
آمريكا بزرگ ترين صادركننده سلاح به آفريقا است.
روزنامه گلوبال تايمز نوشت، آمريكا به تمام مناطق دنيا سلاح هاي سنگين و مخرب صادر مي كند و بدون شك بزرگترين سهم را در بازار تسليحاتي جهان برعهده دارد.
اعتراض شديد نسبت به حضور بلر
اسقف اعظم آفريقاي جنوبي در اعتراض به حضور توني بلر در نشست رهبران آفريقا كه قرار است در اين كشور برگزار شود شركت نخواهد كرد.اسقف اعظم آفريقاي جنوبي كه برنده جايزه صلح نوبل و از همراهان نلسون ماندلا در جنبش ضد آپارتايد بود علت حضور نيافتن خود را سياست هاي مداخله جويانه انگليس عنوان كرد.


رهبر حزب ايتاليايي: ساختار سازمان ملل بايد اصلاح شود

يك حزب ايتاليايي با تشبيه كردن سازمان ملل به يك هيولاي ناقض حقوق ملت ها، خواستار اصلاح ساختار اين سازمان شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، خانم «بنيني» رهبر حزب «در جهت منافع مشترك» ايتاليا از اجلاس جنبش غيرمتعهدها خواست براي تغيير ساختار سازمان ملل يك طرح عملي ارائه كنند. وي گفت: ساختار كنوني اين سازمان به گونه اي است كه اجازه مي دهد تا منافع برخي كشورها به ويژه آمريكا بر ساير كشورها ترجيح داده شود.
وي با يادآوري نقش حساس كشورهاي غيرمتعهد در مبارزه با بي عدالتي قدرت هاي استكباري افزود: آمريكا و اسرائيل حقوق بين الملل را ناديده مي گيرند و بارها قطعنامه هاي مرتبط با حقوق فلسطينيان را نقض كرده اند.
اين سياستمدار ايتاليايي افزود: بدتر از همه اينكه سازمان ملل اجازه انواع دخالت ها، تحريم ها، تجاوزات و جنگ هاي ممنوعه و مغاير با قوانين و منشور اين نهاد را به كشورهاي سلطه گر جهان مي دهد.
به گفته وي، اين سازمان همانند هيولايي است كه حقوق بين الملل را نقض كرده و عليه ماهيت خود گام برمي دارد.


درگيري پليس با دانشجويان در خيابان هاي سانتياگو

خيابان هاي شهر سانتياگو پايتخت شيلي بار ديگر شاهد زد و خورد شديد پليس و دانشجويان معترض بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دانشجويان معترض خواستار بهبود كيفيت آموزش عمومي و در اختيار گذاشتن امكانات آموزشي براي عموم مردم توسط دولت هستند.
در تظاهرات ديروز، پليس با دانشجويان درگير و شماري از آنان نيز بازداشت شدند.
امكانات آموزشي در شيلي در اختيار بخش خصوصي قرار دارد و دانشجويان خواستار دولتي و رايگان شدن اين امكانات هستند.
سال گذشته ميلادي نيز، شيلي و شهرهاي بزرگ اين كشور از جمله سانتياگو، پايتخت شاهد اعتراضات گسترده دانشجويي عليه دولت و سيستم آموزشي اين كشور بود و بسياري از كلاس هاي درس در دبيرستان ها و دانشگاه هاي شيلي به نشانه اعتراض تعطيل شدند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14