(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 شهریور 1391 - شماره 20294

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقشه راه محاسبات (يادداشت روز)
نصف خواب (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نگاه جهانيان به اجلاس سران
نقشه راه عدم تعهد در بيانات امروز رهبر انقلاب
همزمان با حضور سران جنبش عدم تعهد
آيت الله امامي كاشاني نماز جمعه اين هفته تهران را اقامه مي كند
دكتر ولايتي: پذيرفتني نيست اداره دنيا در اختيار چند كشور خاص باشد
ادعاي رسانه هاي غربي در آستانه گزارش آژانس
ايران 350 سانتريفيوژ جديد نصب كرده است
بي بي سي: ايران تنها كشوري بود كه توانست نظم نوين آمريكا را به هم بزند (خبر ويژه)
وقتي حلقه انحرافي مانور حقارت مي دهد! (خبر ويژه)
تركيه بايد مقابل اسرائيل بايستد اما سپر بلاي آن شده است (خبر ويژه)
پريشاني آمريكا از اين است كه مي داند ايران تهديدهاي خود را عملي مي كند (خبر ويژه)
آرميتا، عليرضا و ديپلمات مصري همدرد هستند


نقشه راه محاسبات (يادداشت روز)

1- بعد از فتنه سال 88 و ناكامي بزرگ دشمن در عملياتي كردن يك كودتاي چند جانبه عليه نظام جمهوري اسلامي يك اتفاق محسوس در ادبيات سياسي رسانه ها و تحليلگران غربي رخ داد؛ استفاده از «تغيير رفتار ايران» به جاي «تغيير ساختار» كه تلاش قبلي و البته ناكام دشمنان بود. به عبارت روشن تر اگر نظام سلطه راهبرد تغيير ساختار در دايره قدرت سياسي ايران اسلامي را پيگيري و رهگيري مي كرد و با به صحنه آوردن پروژه براندازي در فتنه 88 مي كوشيد اين نقشه- بخوانيد آرزو- را جامه عمل بپوشاند از پس از آن بود كه با نقش بر آب شدن سناريوي كارگردانان فتنه، گزينه تنزل يافته تغيير رفتار ايران را در دستور كار قرار داده است.
براي همين بود كه برژينسكي كه سابقه مشاور امنيت ملي جيمي كارتر در كارنامه سياسي او برجسته است اواخر سال 88 در گفت وگو با وال استريت ژورنال بر اين فرمول تكيه مي كند؛ «آمريكا با انديشه تغيير ساختار در ايران خود را فريب ندهد.»
2- اين بار با انتخابات مجلس نهم در سال 90، دشمن سعي كرد تا سناريوها و برنامه هاي راهبردي خود در مقابله و مواجهه با ايران اسلامي را بازسازي نمايد.
از همين روي؛ - همچنان كه در توضيح بند قبلي آمد- «تغيير رفتار ايران» افقي بود كه كارگردانان و بازيگران شكست خورده فتنه 88 در نظر گرفته بودند.
سال 90 را به يك معنا مي توان در همين راستا ارزيابي كرد و مجموعه الف- پروژه انزواي سياسي ب- تحريم اقتصادي پ- تهديد نظامي براي اين بود كه در روزهاي پاياني سال يعني در موعد 12 اسفند و در بزنگاه انتخابات شاخصه تغيير رفتار ايران، رخ بنمايد.
اما اجازه بدهيد قضاوت درباره اين كه آيا دشمن به اهداف و برنامه هاي خود رسيد و يا در تغيير رفتار ايران به مانند راهبرد تغيير ساختار ناكام بود را در تحليل خواندني انديشكده بروكينگز پي بگيريم كه مي نويسد؛ «آمريكا آنجا كه بايد كم آورده است و آن همانا ايجاد تغييرات در رفتار ايران است.»
اين انديشكده آمريكايي كه در شرايط كنوني و در دوره قدرت دموكرات ها بيشترين نقش را در تصميمات دولت اوباما دارد بعد از انتخابات اسفند 90 در به نتيجه نرسيدن گزينه تغيير رفتار ايران اذعان مي كند كه؛ «ايران در طول تاريخ ثابت كرده كه ظرفيت مقابله با مشكلات براي رسيدن به اهداف موردنظر خود را دارد.»
آنچه قابل اعتناست تصريح بروكينگز بر اين موضوع است كه براي تغيير رفتار ايران، گزاره «فشار كارساز است» باطل است و نبايد با فشار بيشتر اين را به يك حلقه باطل تبديل كرد.
3- بنابراين از آنجايي كه دشمن وظيفه ذاتي اش دشمني كردن است و از راه هاي مختلف به كارزار مقابله برمي گردد طبيعي است كه برنامه و راهبرد ديگري را براي خود تدارك و ساماندهي كند. در اين ميان اين مطلب را نيز بايد اشاره كرد كه دشمن بار ديگر به صحنه انتخابات سال 92 چشم دوخته است.
اما ماه گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع كارگزاران نظام و همچنين در جمع دانشجويان نقشه راه دشمن را فاش كردند و خاطرنشان نمودند كه؛ «دشمن به دنبال تغيير در محاسبات ايران است». «آقا» بطور مشخص و دقيق و عميق در ميان مسئولان و كارگزاران نظام- 3 مرداد 91- با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب براي به بن بست كشاندن راه ملت ايران تاكيد كردند؛ «آنها به صراحت مي گويند بايد با تشديد فشارها و تحريم ها، مسئولان ايراني را وادار كرد كه در محاسبات خود تجديدنظر كنند اما ملاحظه واقعيات باعث مي شود كه ما نه تنها در محاسبات خود تجديدنظر نكنيم بلكه با اطمينان بيشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهيم.»
4- اگر بخواهيم صورت مسئله را ساده كنيم بدين صورت است كه اولاً؛ دشمن از تغيير ساختار ايران اسلامي نااميد شده است و حتي هزينه سنگيني با پيش كشيدن تمام ظرفيت ها و پتانسيل ها در پروژه فتنه 88 مي سوزد.
ثانياً؛ دشمن در حالي به تغيير رفتار ايران اميدوار بوده كه اين برآورد نيز هيچگاه محقق نشده است.
ثالثاً؛ آخرين ارزيابي راهبردي دشمن اين است كه با مجبور كردن ايران در تغيير محاسبات، روزنه اي براي تغيير رفتار ايران ايجاد كند.
اكنون اين پرسش به ميان مي آيد كه چرا از يكسو ايران در محاسبات خود تغيير نمي دهد و از سوي ديگر چرا دشمن نمي تواند ايران را به دالان تغيير در محاسبات بكشاند؟
5- علت اينكه ايران محاسبات خود را تغيير نمي دهد روشن است و بهترين گواه و داور در اين بين عنصر زمان است كه واقعيات را از القائات نشان مي دهد.
رئوس محاسبات ايران طي سال هاي گذشته كه اكنون به اثبات رسيده و غيرقابل انكار است را مي توان در چند محور تيتروار فهرست كرد؛
الف- خاورميانه جديد خاورميانه اسلامي خواهد بود و طرح خاورميانه بزرگ و سپس خاورميانه جديد آمريكا شكست خورده است.
ب- پروژه انزواي سياسي جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه اي و فرامنطقه اي به نتيجه نمي رسد.
پ- تحريم هاي اقتصادي عليه ايران ولو با توصيفاتي چون «گزنده بودن»، «هوشمند بودن» و «فراگير بودن» كارساز نخواهد بود.
ت- تهديدات نظامي عليه ايران يك بلوف بزرگ است و رژيم رو به اضمحلال اسرائيل كه به نفس افتاده است در جايگاهي نيست كه به ايران حمله كند.
ث- اعتبار از سر زور و تطميع آمريكا و صهيونيست ها در معادلات سياسي دنيا بصورت فزاينده در قوس نزولي قرار گرفته است.
ج- قيام ها و انقلاب هاي منطقه در بستر بيداري اسلامي است و الهام بخشي ايران به كشورهاي مسلمان غيرقابل خدشه است و دامنه اين بيداري تا خاك اروپا نفوذ خواهد كرد.
اكنون نمونه بارزي كه ثابت مي كند محاسبات ايران صحيح بوده و در نقطه مقابل، دشمن در محاسبات خود دچار اشتباهات پي در پي بوده است برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران با حضور 120 كشور دنيا- دو سوم سازمان ملل- است كه به تعبير برخي از رسانه هاي غربي نشان دهنده شكست سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي در قبال جمهوري اسلامي است.
خب؛ در شرايطي كه واقعيت ها آشكارا بيانگر اين است كه ايران در محاسباتش اشتباه نكرده و از سوي ديگر دشمن در گرداب اشتباهات راهبردي گرفتار شده است ناگفته پيداست كه بطور قطع ايران محاسبات خودش را تغيير نخواهد داد.
6- اما اينكه چرا دشمن نمي تواند بستر و فضايي را بوجود آورد كه ايران را با طرح فريب به دالان تغيير در محاسبات وادار سازد نكته اي است كه اين روزها برخي از رسانه هاي غربي به رگه اي از پاسخ دست يافته و آن را به بيرون درز داده اند.
واشنگتن تايمز و وال استريت ژورنال اخيرا در مطالب جداگانه اي با اشاره به تلاش گسترده آمريكا در لغو سفر دبيركل سازمان ملل به ايران به اين نكته مشترك رسيده اند كه ايران با اجلاس تهران و حضور بان كي مون در اين كشور بر آمريكا غلبه كرده و مشخصا در رقابت ميان [آيت الله] خامنه اي و اوباما- با پوزش از اين مقايسه- رهبر ايران پيروز اين مبارزه بوده است.
اين واقعيت ترجمان همان مطلبي است كه انقلابيون مصري در بحبوحه مبارزه و قيام اعلام مي كنند؛ ما از سقوط رژيم مبارك مايوس بوديم و قرار بر پايان تحصن در ميدان التحرير بود كه خطبه امام خامنه اي روح اميد در ما دميد و ايستادگي و مقاومت در جان هاي ما شعله كشيد و اين پيروزي را مديون امام خامنه اي هستيم.
همچنانكه روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال كه روز گذشته اجلاس تهران را نشانه كيش و مات غرب ارزيابي كرد پيش تر بر اين نكته انگشت تاكيد گذاشت كه؛ «رهبر عالي ايران مسائل جانبي بسياري را كه ما پديد مي آوريم به خوبي مديريت مي كند در حالي كه ما در اوهام هستيم و تحريم ها به شكست فاحشي انجاميده و از سوي ديگر برنامه هسته اي ايران در مسير پيشرفت است و...»
و بالاخره آنكه به قول موسسه رند -RAND-، حرف آخر را آيت الله خامنه اي مي زند و اينچنين است كه با درايت «آقا» ايران اسلامي نه تغيير محاسبه مي دهد و نه در دالان اجباري تغيير محاسبات گرفتار مي شود. اما دشمنان بايد منتظر اين واقعيت باشند كه سخنان و بيانات راهگشاي امروز «آقا» در افتتاحيه اجلاس سران غيرمتعهدها، محاسبات آنها را بار ديگر بهم مي ريزد چون نقشه راه غيرمتعهدها در تهران ترسيم خواهد شد.
حسام الدين برومند
 


نصف خواب (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يك خاخام يهودي از ساكنان فلسطين اشغالي خواسته است براي نابودي ايران دعا كنند!
گفت: ديگه چي؟!
گفتم: اين خاخام مي گويد «مردم ايران، مردم شروري هستند پس لازم است كه همه ما با تمام قلبمان براي نابودي آنها به درگاه خدا دعا كنيم!»
گفت: حالا دعايش به كجا رسيده؟
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت ديشب خواب ديدم كه يك گنج كه خمره اي پر از سكه هاي طلا بود پيدا كرده و آن را روي كولم گذاشته بودم و از شدت سنگيني خودم را خراب كرده بودم. وقتي بيدار شدم ديدم نصف خوابم تعبير شده. از خمره گنج خبري نبود ولي شلوارم بدجوري نياز به شستشو داشت!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤تصورم اين است كه به فضل الهي منافع، آثار و تبعات سياسي، اقتصادي، راهبردي و تبليغاتي اجلاس تهران، خيلي بيشتر از برگزاري مراسم بازيهاي المپيك لندن خواهد بود. مدعي خواست كه از بيخ كند ريشه ما، غافل از آنكه خدا هست در انديشه ما.
8516---0919
¤با گذشت بيش از 30 سال از شهادت دو يار همسنگر رئيس جمهور محبوب و نخست وزير عزيز شهيدان رجايي و باهنر آيا وقت آن نرسيده به پرونده شهادت اين دو بزرگوار رسيدگي شود؟ يكي از عوامل اين پرونده كه از فتنه گران 88 و در حال حاضر هم زنداني است به عنوان يكي از متهمان اين پرونده است.
1793---0912
¤با پيشرفت هاي مختلفي كه در طول اين چند سال در عرصه هاي مختلف از جمله در عرصه علم و دانش داشته ايم گزاف نيست كه دوران دولت اصولگرايان را دوران طلايي انقلاب بدانيم اين حقيقتي است كه بايد به آن اذعان كرد. بگذار بدخواهان انقلاب هرچه مي خواهند و مي توانند سياه نمايي كنند.
0299---0912
¤بازگشايي گذرگاه رفح به سوي مردم مظلوم نوار غزه در خاك كشور مصر قلب ما ايرانيان و همه مسلمانان جهان را شاد و خوشحال كرد. اين تحول و پيشرفت مثبت در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس را به فال نيك مي گيريم و بر همه كساني كه اين حادثه را رقم زدند درود مي فرستيم.
8516---0919
¤در مورد موضوع جدايي يا عدم جدايي ري از تهران صحبت هاي زيادي از سوي صاحب نظران شده است. هركدام استدلال خود را دارند وقت آن رسيده كه از خود ساكنين ري نيز در اين مورد نظرخواهي بشود.
6263---0938
¤مدتي قبل تماس گرفتم و مشكل جانبازان شهر رويان در استان مازندران را مطرح كردم، اين پيام ما جانبازان چاپ شد و بلافاصله از دفتر رياست محترم جمهوري و همچنين از سوي نماينده مردم اين منطقه در مجلس شوراي اسلامي تماس گرفتند و پيگير حل مشكل شدند. از اينكه با راه اندازي اين ستون كار مردم را راه مي اندازيد و گره گشايي مي كنيد بي نهايت تشكر مي كنم.
خزايي - جانباز انقلاب
¤به عنوان يك مسافر كه وارد سومين حرم اهل بيت در ايران شدم از وجود معتادين و افغاني هاي رها شده در اطراف حرم، بوي نامطبوع، عدم نظافت و منازل تخريب شده در اطراف حرم حضرت احمدبن موسي(ع) شيراز بسيار متعجب شدم. از مسئولين شهر به ويژه شهردار انتظار مي رود حداقل به اطراف حرم شريف توجه جدي نمايند. اگر اين وضع تداوم يابد زائرين با خاطره اي ناخوشايند شهر شيراز را ترك خواهند كرد.
9059---0937
¤در شهرستان هاي خور و بيابانك سامانه ديجيتال سيماي جمهوري اسلامي راه اندازي نشده است و ساكنين هر دو شهر از ديدن شبكه هاي جديد راه اندازي شده محروم هستند.
9814---0913
¤از مسئولين صدا و سيما درخواست مي شود مشكل گيرنده ديجيتال سيماي جمهوري اسلامي در شهرستان نير و سرعين اردبيل را رفع نمايند تا هموطنان در اين شهرها بتوانند از شبكه هاي مختلف استفاده كنند.
5452---0937
¤از مسئولين استان خوزستان درخواست مي شود اتوبوسهاي بين شهري را به كولر مجهز كنند. سزاوار نيست مردم زحمتكش استان با گرماي 50 درجه با درآمدهاي كلاني كه از اين استان عايد كشور مي شود با اتوبوسهاي قديمي فاقد كولر بين شهرهاي استان تردد نمايند.
حاجي زاده
¤ريشه بسياري از بيماري ها عدم رسيدگي به بهداشت دهان و دندان است. عدم رسيدگي به بهداشت و دندان هم ريشه در هزينه هاي سرسام آور اين نوع درمان دارد.
8516---0919
¤جاده روستاي بامدژ منشعب از جاده اصلي اهواز-انديمشك حدود 18 روستاي ديگر را تحت پوشش قرار داده ولي به دليل خرابي بيش از حد و عدم رسيدگي به آن خيلي از روستائيان طول مسير به همين دليل به شهر مهاجرت كرده اند. چرا مسئولين امر رسيدگي نمي كنند؟
7478---0916
¤بازنشسته تامين اجتماعي هستم. بنويسيد حقوق ما مستمري بگيران با ملاحظه مقدار افزايش يافته باز كفاف ده روز زندگي را نمي دهد. چه بايد بكنيم؟
0718---0936
¤شير پاكتي كم چرب كه قيمت آن 1250 تومان بود در حال حاضر به 1850 تومان افزايش پيدا كرده است. دولت هم مي گويد بايد قيمت ها پايين بيايد ولي هيچ اقدامي صورت نمي گيرد و خبري نمي شود. بالاخره چه كسي مقصر است؟
صالحي
¤6 سال است كه عضو تعاوني مسكن شركت مخابرات هستم. مسئولين اين تعاوني در اين چند سال فقط قراردادهاي متعدد امضا و سپس عقب نشيني مي كنند. با پولي كه چند سال قبل داده ايم اگر همان موقع يك آپارتمان كوچك خريده بوديم در حال حاضر قيمت آن چند برابر مي شد. علاوه بر آن مستاجر نيز نبوديم.
2366---0912
¤2 ماه قبل در آزمون استخدامي استانداري اصفهان شركت كردم. اعلام كردند نتيجه در زماني بين 22مرداد، تا آخر مرداد اعلام مي شود؟! تا اينكه اخيرا در سايت اعلام داشته اند اسامي هنوز به تأييد معاون نيروي انساني رئيس جمهور نرسيده است. با توجه به تورم و گراني و بيكاري جوانان اين بدقولي ها منطقي است؟!
5370---0935
¤از مسئولين مترو درخواست مي شود به وضعيت نامناسب تهويه خط 2 مترو و بخصوص در ايستگاه امام خميني(ره) رسيدگي كنند.
8976---0935
پاسخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج در 16/5/91 با عنوان: «آيا رواست كه در طرح پزشك خانواده بانوان توسط آقايان معاينه شوند» به آگاهي مي رساند: براساس بند 33 «انتخاب پزشك خانواده به صورت اختياري و خانواري است. اما انتخاب فردي هم مشروط به درخواست سرپرست مقدور است و يكي از دلايل انتخاب فردي كه بارها به آن تاكيد كرده ايم رعايت طرح انطباق مي باشد. بنابراين هيچ اجباري در انتخاب پزشك وجود ندارد و تمامي افراد مي توانند با توجه به صلاحديد خود اقدام به انتخاب پزشك خانواده خود نمايند.»
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 19/5/91 روزنامه با عنوان «قطع برق» در محدوده خيابان ولي عصر(عج) شرقي منشعب از خيابان شهيد مخبرشمالي و كوچه هاي منشعب از آن به آگاهي مي رساند: خاموشي محدوده مذكور به دليل ايجاد نقص فني در شبكه برق رساني بوده كه مشكل مرتفع و در حال حاضر محل فوق از جريان برق پايدار برخوردار مي باشد.
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 17/5/91 درخصوص افت فشار آب در منطقه تهران نو، ميدان چايچي لازم مي داند به آگاهي برساند،» پس از بررسي هاي متعدد مشخص شد عده اي از مشتركان آن محدوده اقدام به نصب پمپ آب بدون مخزن و بدون رعايت اصول استاندارد كرده اند. اين در صورتي است كه فشار آب آن محدوده در حد استاندارد (2-5/2 اتمسفر) بوده است. اين اقدام غيراصولي موجب مكش آب به صورت مستقيم از شبكه و افت فشار آب شده، به همين منظور اين شركت براي مقابله با اين مشكل ضمن ارسال اخطاريه به مشتركان متخلف، شيوه هاي صحيح نصب پمپ را در جلسات متعدد به مشتركان آموزش داده است.
يادآور مي شود برطرف شدن اين مشكل مستلزم همياري بيش از پيش شهروندان محترم خواهد بود.»


نگاه جهانيان به اجلاس سران

نقشه راه عدم تعهد در بيانات امروز رهبر انقلاب

سرويس سياسي-
امروز آخرين و البته مهم ترين بخش شانزدهمين اجلاس كشورهاي غيرمتعهد در تهران آغاز مي شود و قطار زورآزمايي ايران و غرب به ايستگاه آخر خود مي رسد. قطاري كه غرب به سركردگي آمريكا و رژيم اسرائيل از مدت ها پيش تمام تلاش خود را به كار بستند تا آن را از ريل اصلي خود خارج و به ايستگاه انزواي ديپلماتيك ايران هدايت كنند و در اين مسير از هيچ گونه تهديد و تطميعي در مورد شخصيت هاي بين المللي و سران كشورهاي تاثيرگذار دريغ نكردند، اما نتيجه اين جدال آشكار و ديپلماتيك، آنگونه كه واشنگتن و تل آويو مي خواستند رقم نخورد و قطار شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها امروز به آخرين ايستگاه و مقصد نهايي خود، يعني اجلاس سران مي رسد.
پس از اجلاس كارشناسان و وزراي خارجه، امروز سران و هيات هاي عاليرتبه و فرستادگان ويژه و مسئولان ارشد نهادهاي بين المللي گرد هم مي آيند تا نظرات خود را درباره مسائل و چالش هاي مهم بين المللي و چگونگي رويارويي با آنها و نظام آينده جهاني مطرح و در اين مورد تصميم گيري كنند.
طبق اخبار اعلام شده رهبر جمهوري اسلامي ايران با سخنان خود اين اجلاس بين المللي را كه شركت كنندگانش، نماينده دوسوم كشورهاي جهان هستند، آغاز خواهند كرد.
در حالي كه ايران براي سه سال آينده رهبري بزرگ ترين مجمع جهاني پس از سازمان ملل را برعهده دارد، سخنان آيت الله خامنه اي چه براي اعضا و چه براي ديگر كشورها از اهميت بالايي برخوردار است، چرا كه مسير اصلي و راهبرد بزرگ ترين بلوك جهاني را در مقابل سياست هاي آمريكا و متحدانش مشخص مي كند.
ابعاد گوناگون اين اجلاس و دستاوردهاي گوناگون آن براي ايران چنان است كه حتي ناظرين غربي را نيز ناچار به اعتراف و اذعان به شكست آمريكا در قبال ايران كرده است.
در اين زمينه روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز با اشاره به اجلاس تهران درباره رويارويي سياسي آمريكا و ايران مي نويسد: «اوباما نه تنها ديگر در جهان محبوب نيست بلكه ديگر كسي از او نمي ترسد. چند روز قبل يكي از اتفاقات بسيار مهم در حوزه سياست خارجي آمريكا رخ داد و آن اعلام سفر بان كي مون به تهران بود.»
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: «همزمان با برگزاري جنبش غيرمتعهدها در ايران، دولت آمريكا از دبيركل سازمان ملل خواسته بود تا در اين اجلاس حاضر نشود اما او توجهي نكرد و اعلام كرد به تهران خواهد رفت. در حال حاضر در زمينه محبوبيت جهاني، رقابتي ميان [آيت الله] خامنه اي و باراك اوباما ايجاد شده است كه تاكنون [آيت الله] خامنه اي پيروز اين رقابت بوده است.»
شبكه روسي «راشا تودي» نيز با اشاره به اهميت اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: «اجلاسيه غيرمتعهدها در تهران و حضور اكثر كشورها در آن و از همه مهمتر حضور اولين رهبر مصر پس از 32سال در اين كشور بزرگ ترين مانور سياسي براي ايران است كه نشان مي دهد تحريم ها ضد اين كشور هيچ ارزش و تواني نداشته است.»
اين شبكه افزود: «تنها نگاهي به نقشه جهان بياندازيد اجلاسيه تهران يك كنفرانس بزرگ بين المللي است و تلاش غرب و آمريكا براي ضعيف جلوه دادن آن كاملا ناكام بوده است.»
«وال استريت ژورنال» نيز در گزارشي به تلاش هاي وافر واشنگتن و تل آويو براي تضعيف اجلاس تهران و منزوي نشان دادن ايران پرداخته و آمريكا و رژيم اسرائيل را بازنده اين بازي معرفي كرده است.
اين روزنامه آمريكايي در گزارش خود به موضوع سفر بان كي مون پرداخته و درباره آن مي نويسد؛ قرار است دبيركل سازمان ملل با «آيت الله علي خامنه اي» رهبر ايران و «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور و ساير مقامات ايران ديدار و گفت وگو كند. اين سفر، تهران را از نظر بين المللي برجسته مي كند و آن را در مركز توجهات جهاني قرار مي دهد.
به نوشته اين روزنامه سفر بان كي مون به ايران عليرغم مخالفت ها و تبليغات كشورهاي غربي نشان دهنده اين است كه ايران منزوي نيست.
اين روزنامه اجلاس تهران و كشمكش هاي حول آن را سنگ محكي براي محبوبيت رئيس جمهور آمريكا و رهبر ايران در مقياس جهاني دانسته و درباره آن مي نويسد؛ «نمي توان از نكته محوري اين كشمكش غافل ماند، در مسابقه محبوبيت جهاني بين باراك اوباما و [آيت الله] خامنه اي، رهبر ايران برنده شد.»
اين شكست چنان براي آمريكا سنگين بود كه صداي تندروهايي مانند جان بولتون را درآورد.
نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل در مصاحبه اي گفت: اين كار به ايران مشروعيت مي دهد... «رفتن دبيركل سازمان ملل به ايران، به اين كشور مشروعيت مي دهد. من بيش از بيست سال است بان را مي شناسم. اين بدترين اشتباهي بود كه او از زمان رسيدن به سمت دبيركلي اين سازمان مرتكب شده است.»
پايگاه خبري واشنگتن اگزمينر نوشت: باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا سعي كرد در مراحل اوليه رياست جمهوري اش نشان دهد برنامه هايش در خصوص ايران باعث اعتباربخشي به آمريكا در سطح بين المللي شد و تحميل تحريم هاي شديدتر عليه تهران را تسهيل كرد، اما سفر دبيركل سازمان ملل به تهران بر تلاش هاي اوباما براي منزوي كردن ايران خط بطلان كشيد.
كانادا هم پيش از سفر بان كي مون از وي خواسته بود از رفتن به ايران خودداري كند.
«جان بيرد» وزير خارجه اين كشور درباره اين قضيه گفته است: «نگرانيم كه از حضور وي براي تقويت سياسي نظام اين كشور (ايران) استفاده شود. بديهي است ما نيز نظير چندين متحد ديگر خود، پيش از سفر او، نامه اي به وي نوشته و او را شديدا براي نرفتن تشويق كرديم»!
 


همزمان با حضور سران جنبش عدم تعهد

آيت الله امامي كاشاني نماز جمعه اين هفته تهران را اقامه مي كند

نماز عبادي-سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني اقامه مي شود.
به گزارش فارس حجت الاسلام سيديدالله شيرمردي رئيس ستاد نماز جمعه تهران گفت: نماز عبادي- سياسي جمعه اين هفته پايتخت، به امامت آيت الله امامي كاشاني برگزار مي شود.
وي همچنين اعلام كرد كه امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) نيز به مناسبت سالروز تشكيل اين قرارگاه راهبردي پيش از خطبه ها سخنراني خواهد كرد.
رئيس ستاد نماز جمعه تهران پيش از اين گفته بود كه از سوي اين ستاد، تمهيدات لازم براي حضور اعضاي جنبش عدم تعهد در نماز جمعه اين هفته، در نظر گرفته شده است.


دكتر ولايتي: پذيرفتني نيست اداره دنيا در اختيار چند كشور خاص باشد

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل گفت: ايران به عنوان موثرترين قدرت غرب آسيا ارزش هاي جديدي را مطرح مي كند و به دنبال ايجاد مديريت متوازن و متعادل در دنيا و شكست انحصار اداره صحنه بين المللي است.
علي اكبر ولايتي در گفت وگو با فارس، در خصوص اهميت و تاثير اجلاس غيرمتعهدها اظهار داشت: اين اجلاس مهمترين اجلاس بين المللي رسمي در تاريخ ايران است، اين مقطع زماني در تاريخ نهضت عدم تعهد يك مقطع زماني ويژه با حساسيت هاي خاص خود است و نهضت عدم تعهد هيچ گاه با چنين موقعيت و شرايط حساسي كه امروز در دنيا وجود دارد مواجه نبوده است، زيرا معادلات و موازنه هاي بين المللي منطقه اي از شكل سابق درآمده و هنوز شكل جديد را به صورت پايدار به خود نديده است.
وي افزود: هر قدرت و هر مجمع تاثيرگذار بين المللي، سعي مي كند در شكل گيري صحنه بين المللي آينده، سهم و نقش بيشتر و موثرتري داشته باشد و اگر اعضاي جنبش عدم تعهد با توجه به شرايط ويژه و حساس منطقه قدر اين زمان را بدانند، ارزيابي درست داشته و ظرفيت هاي موجود را از قوه به بالفعل برسانند در آينده نقش بسيار موثري در سرنوشت جهان ايفا مي كنند.
ولايتي در خصوص اهميت نقش ايران براي عـدم تعهد اظهار داشت: تا به حال ميزباني اجلاس عدم تعهد به عهده كشوري با ويژگي هايي كه ايران دارد نبوده است؛ ايران به عنوان موثرترين قدرت غرب آسيا و يك قدرت انقلابي داراي ظرفيت هاي بالايي است كه ارزش هاي جديدي با ديدگاه ها و خواسته هاي متفاوت را مطرح مي كند؛ يكي از ديدگاه ها اين است كه بايد نوعي مديريت متوازن و متعادل در دنيا وجود داشته باشد نه اينكه اداره صحنه بين المللي در اختيار چند كشور خاص باشد و آنها هرگونه كه منافع شان اقتضاء كرد جهان را اداره كنند.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران يك حكومت آرماني است، كشوري در دنيا وجود ندارد كه با محتوا و هدف گيري هاي آرماني و ديني اداره شود و آن را به صراحت اعلام و در تاريخ پيدايش خود اين هدف گيري آرماني را دنبال كند؛ نكته ديگر اين است ايران كه به مدت 3 سال ميزباني جنبش عدم تعهد را به عهده دارد كشوري صاحب اثرگذاري در منطقه و صحنه بين المللي است و اين تاثيرگذاري را در عمل به منصه ظهور گذاشته است كه همان موضوع بيداري اسلامي است و آثار آن را مشاهده مي كنيم.


ادعاي رسانه هاي غربي در آستانه گزارش آژانس

ايران 350 سانتريفيوژ جديد نصب كرده است

در حالي كه به زودي گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران منتشر مي شود، رسانه هاي غربي از قول ديپلمات ها مدعي شدند ايران 350 سانتريفيوژ جديد نصب كرده است.
خبرگزاري فرانسه به نقل از چندين ديپلمات آژانس بين المللي انرژي اتمي مدعي شده است كه ايران 350 سانتريفيوژ جديد در تاسيسات هسته اي «فردو» نصب كرده است. اين ديپلمات ها همچنين گفته اند كه احتمالا گزارش جديد آژانس ايران را به دليل مخفي كردن فعاليت ها در مركز نظامي «پارچين» مواخذه خواهد كرد.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي جروزالم پست هم با تكرار ادعاهاي پيشين رسانه هاي غربي، به نقل از اين ديپلمات ها گفته است كه فعاليت هاي پاكسازي در پارچين مي تواند منجر به آن شود كه بازرسي از اين محل «بي معني» شود.
اين روزنامه صهيونيست به احتمال بازديد سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از تاسيسات ايران نيز اشاره كرده و نوشته است كه اين اقدام، دولت هاي غربي را آرام نخواهد كرد.
چندي پيش يكي از ديپلمات هاي غربي از قريب الوقوع بودن انتشار گزارش جديد آژانس انرژي اتمي با موضوع ايران خبر داده بود. از سويي، همواره رسانه هاي غربي به سنت شايعه پراكني و اتهام زني به ايران پيش از انتشار گزارش آژانس، پايبند بوده اند.


بي بي سي: ايران تنها كشوري بود كه توانست نظم نوين آمريكا را به هم بزند (خبر ويژه)

رسانه دولتي انگليس ضمن اعتراف به اقتدار ايران ناشي از جهت گيري هاي اسلامي در سطح جهاني، خواستار حذف اين مواضع و بازگشت به رويكردهاي ناسيوناليستي و شبه ملي شد.
وبسايت بي بي سي فارسي در تحليلي ضمن اشاره به شعار فتنه گران در روز قدس سال 88 (نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران) نوشت: در نخستين ماه هاي پس از پيروزي انقلاب سال 1357 آيت الله خميني، رهبر و بنيان گذار جمهوري اسلامي، آخرين جمعه ماه رمضان را روز قدس ناميد. منظور از برگزيدن اين روز اعلام همبستگي با جنبش مقاومت مسلمانان جهان و مقابله با بي عدالتي و خودكامگي و نمود و نماد آن مقاومت و مقابله با اسرائيل و پشتيباني از جنبش رهايي بخش فلسطينيان بود. اعلام روز قدس از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك حركتي ماهرانه بود. از نظر ايدئولوژيك، حاوي تغيير تعيين بخش بود؛ ملت را به امت بدل ساخت و بدين ترتيب مومنان را وراي مرزهاي جغرافيايي و سياسي با هم متحد كرد. اين تغيير به راستي تغييري انقلابي بود. تا پيش از آن، همه مخالفان منتقد ديكتاتوري شاه زير تاثير آرمان هاي ملت ساز جنبش مشروطه خواهي بودند كه ايرانيان را ملتي متكي به خود مي دانست، نه جزئي از جماعتي بزرگ تر و متنزع تر.
بي بي سي مي افزايد: اين تغيير پارادايم خيري دوگانه براي جمهوري اسلامي داشت: نخست، با بهره گرفتن از سند همبستگي با مسلمانان جهان، ايرانيان به مبارزه با قدرت آمريكا و متحدانش در منطقه وسراسر جهان ترغيب مي شدند؛ ديگر اينكه، متحدان بالقوه ايران در لبنان و فلسطين و جاهاي ديگر بخشي از اين نيروي انقلابي اسلامي به شمار مي آمدند كه با تكيه بر مشروعيتي كه از همكاري با ايران در مبارزه عليه ارتش هاي اشغالگر بيگانه (ارتش اسرائيل در لبنان وارتش روسيه در افغانستان) يا در مبارزه با حاكمان خود (در عراق و عربستان سعودي) به دست مي آوردند آتش جنبش هاي رهايي بخش را روشن نگاه داشته و گروه هاي مخالف تشكيل مي دادند.
شبكه دولتي انگليس اذعان كرد: اين تغيير پارادايم، از لحاظ استراتژيك، به موقعيت ايران در منطقه دوام و قوام مي بخشيد. ايران در خاورميانه بزرگ پس از جنگ سرد به راهبر همه اعمال نيابتي تبديل گشت؛ در لبنان حزب الله و در عراق سپاه بدر را كه متشكل از شيعيان بود و به مبارزه عليه صدام حسين قد برافراشته بود تشكيل داد. و با دادن پناهندگي و كمك هاي نظامي به مبارزان افغانستان از ايشان در مقابله با ارتش اتحاد جماهير شوروي و بعدها طالبان پشتيباني كرد. و بدين طريق بود كه جمهوري اسلامي در ميان برخي از جناح هاي نيروي مقاومت فلسطينيان ارج و قرب و نفوذ يافت.
بي بي سي مي نويسد: پس از شكست شوروي در افغانستان و حمله آمريكا به صدام، ايران تنها كشور منطقه بود كه قادر به بر هم زدن «نظم نوين جهاني» مطلوب آمريكا، تهديد اسرائيل و عربستان سعودي و ساير بازيگران طرح صلح آمريكايي در منطقه بود.
بي بي سي پس از اين اعترافات، وارد فاز عقده گشايي و توهم پراكني شده و ادعا كرد: پس از ماجراي 11 سپتامبر 2001 در آمريكا، به تمايل مردم ايران براي قرار گرفتن در جرگه امت اسلام- مفهومي كه القاعده آن را به كار مي برد- خدشه اي سخت وارد آمد. گذشته از اين، بعدها رياست جمهوري باراك اوباما و مخاطب قرار دادن ايرانيان در پيام نوروزي و جهان اسلام در سخنراني اش در قاهره، پايه هاي اخلاقي شعار «امت تحت هجوم» را كه زبانزد حكومت ايران بود، از بين برد.
بي بي سي همچنين ادعا كرده كه شعار نه غزه نه ايران در بستر اين تغيير پارادايم درك شود.
تحليل گران بي بي سي در اين ميان چند واقعيت را كتمان مي كنند و آن اينكه؛ اولا رويكرد رژيم كودتايي پهلوي (پدر و پسر) تحت عنوان ناسيوناليسم و ايراني گري، در حقيقت رويكردي انگلوفيل و يا آمريكوفيل بود و از دل اين ادعاي معارفه با اسلام و سرسپردگي قدرت هاي بيگانه درآمد همان طور كه تكرار اين تراژدي را در جريان فتنه سبز و عاقبت مدعيان شعار نه غزه نه لبنان ديديم. و سپس شعار «مكتب ايران» به جاي مكتب اسلام را در رويكرد حلقه انحرافي شاهد بوديم. كه همه در مقابل اراده ملت مسلمان ايران دود شد و به هوا رفت.
ثانيا «ملت ايران» بودند كه بساط فتنه انگيزي نيابتي و شعارهاي صهيونيستي را با حضور جانانه خود در كف خيابان جمع كردند و داغ بر دل آمريكا و انگليس و اسرائيل گذاشتند. آيا منظور بي بي سي از «ملت ايران»، چهار تا و نصفي مهره ورشكسته اي هستند كه به آمريكا و انگليس و فرانسه گريخته و دست سرويس هاي جاسوسي غرب باد كرده اند.
ثالثا اين اعتراف خانم هيلاري كلينتون است كه القاعده و طالبان را ما در افغانستان راه اندازي كرديم و همان ها دردسر براي آمريكا شدند. بنابراين با صدمن سريش هم نمي توان اين جريان انگليسي-آمريكايي را به اسلام چسباند.
رابعا آقاي اوباما پاسخ فريبكاري هاي خود را طي اين چند سال هم از ملت ايران و هم ملت مصر گرفته است. يعني سخنراني اوباما در قاهره اي كه مبارك بر آن حكومت مي كرد، باعث ماندگاري رژيم هاي مرتجع و مزدوري نظير رژيم مبارك شد؟!


وقتي حلقه انحرافي مانور حقارت مي دهد! (خبر ويژه)

فاصله گذاري منطقي كيهان ميان رويكردهاي انقلابي و خدمتگزارانه در دولت با عملكرد خيانت آلود حلقه انحرافي، براي اين حلقه سخت گران آمده است.
به دنبال يادداشت مدير مسئول روزنامه كيهان كه ضمن آن از جهت گيري هاي اسلامي و انقلابي در دولت تمجيد شده و در عين حال عملكرد حلقه انحرافي، آسيبي بر حيثيت دولت ارزيابي شده بود، روزنامه ايران و سايت وابسته به آن به نيابت از حلقه انحرافي، تلاش مذبوحانه اي را سامان دادند تا ضمن يك مغالطه نه چندان پيچيده، اولا حلقه انحرافي را از قانون شكني ها و خيانت هاي ارتكابي تبرئه كنند و از سوي ديگر چنين القا كنند كه نقادي هاي كيهان و چهره هاي انقلابي، متفاوت از مواضع رهبر انقلاب است. روزنامه ايران و سايت وابسته به آن مدت هاست ضمن مغالطه اي، صورت مسئله را اين گونه مي چينند كه اگر دولت خدمتگزار و داراي جهت گيري هاي انقلابي است، پس چرا منحرف خطاب مي شود؟ يا مثلا اينكه اگر نمره كيهان به دولت از 100نمره، 90 است- آن گونه كه مدير مسئول روزنامه تصريح كرده- پس چرا دولت منحرف و ضدانقلاب خوانده مي شود؟! برخي گردانندگان اين شبكه البته به رفتارهاي حقارت آميز متعددي نيز دست يازيده اند كه بايد در مجال ديگري به آنها اشاره كرد.
اشاره به اين نكته ضروري است كه حلقه انحرافي به دلايل متعدد، سخت علاقه مند است ميان خود و دولت، نسبت «اين هماني» برقرار كند و چنين القا كند كه اثبات هر خيانت يا قانون شكني از سوي اين جريان بايد به پاي همه دولت و انبوه خدمتگزاران در آن نوشته شود و يا متقابلا تلاش دارند خدمت خدمتگزاران را براي خود مصادره كنند. آنها بدين ترتيب به زعم خود مي كوشند از اتهامات وارده و بازخواست هاي قضايي و رسانه اي فرار كنند و در حاشيه امنيت قرار گيرند. اين در حالي است كه دولت يك مجموعه كلان متشكل از انواع دستگاه ها و وزارتخانه ها و مقامات است كه ذيل آن هم مي تواند رويكردهاي انقلابي و قانوني و اسلامي اعمال شود- چنان كه شاهديم- و هم تخطي و تخلف هايي صورت پذيرد. آيا اگر در يك تيم ورزشي بازيكنان به مسئوليت هاي خود خوب عمل كردند و گل به دروازه حريف زدند، اين مي تواند كتمان كننده رفتار بازيكن يا بازيكناني باشد كه اصرار دارند گل به دروازه خودي بزنند يا براي رقيب- دشمن- ميدان بازي فراهم كنند؟!
براي مثال ساده زيستي و پركاري و خدمتگزاري و پاكدستي انبوه كارگزاران دولت، موضوعي ثابت شده و سزاوار تكريم است اما آيا اين امر رد پاي امضاها و سفارش هاي چند عنصر خاص در برخي زد و بندها و فسادهاي مالي نظير پرونده 3 هزار ميليارد توماني يا پرونده شركت بيمه و پروژه تالارهاي بين المللي كيش و... را مي پوشاند؟!
آيا اينكه شاكله دولتمردان رژيم صهيونيستي و اتباع آن را اشغالگر مي شمارند، مي تواند اين واقعيت را كتمان كند كه فلان فرد حاشيه ساز در دولت خواستار دوستي با مردم(!؟) اسرائيل شد؟ يا مثلا جهت گيري ضد استكباري اغلب دولتمردان و تاكيد آنها بر پاسداري از فرهنگ اسلامي و مقابله با ليبراليسم فرهنگي و سياسي (اباحي گري) نقيض اين واقعيت است كه حلقه انحرافي دنبال كمرنگ كردن گرايش هاي ضد استكباري و ترويج اباحه گري فرهنگي و سياسي است؟! يعني حمايت از جريان آلوده فرهنگي و سياسي و رسانه اي- حتي با دور زدن مسئولان ذي ربط- و اعطاي مبالغ كلان به آنها را مي توان انكار كرد؟ تلاش براي دور زدن مقامات ذي ربط همان اتفاقي بود كه از جمله بسترساز فساد كلان بانكي و خدشه در حيثيت برخي مراكز دولتي شد و متاسفانه باعث گرديد خدمات گسترده مسئولان در حاشيه خيانت هاي حلقه انحرافي بيفتد و پس از آن نيز وابستگان به اين حلقه كوشيدند چنين القا كنند كه مبارزه با فساد اقتصادي، معارض خدمتگزاري است و به همين دليل نيز رهبر معظم انقلاب در ملاقات اخير با اعضاي دولت، به روشنگري درباره يك تلقي انحرافي پرداختند و فرمودند «واقعا نمي شود ما كار اقتصادي درست و قوي بكنيم اما با مفاسد اقتصادي مبارزه نكنيم؛ اين واقعا نشدني است... اكثر كساني كه مي خواهند وارد ميدان اقتصادي بشوند اهل كار و سالم اند، مرداني سالم هستند؛ حالا يكي دو نفر هم آدم هاي ناسالم پيدا مي شوند. بايد با چشم هاي تيزبين، ريزبين و دوربين مراقبت كنيد كه كساني نيايند به عنوان ايجاد اشتغال و ايجاد كارآفريني تسهيلات بانكي بگيرند اما كارآفريني واقعي انجام نگيرد.» اين يكي دو نفر چه كساني هستند؟! با كدام محفل پشت پرده زد و بند كرده و بيت المال مردم مظلوم را به حلقوم چه كساني ريخته و كدام مفسد اقتصادي را فراري داده اند؟!
نكات دقيق ديگري درباره عملكرد حلقه انحرافي و نقش آفريني ناشيانه مديريت روزنامه ايران در خدمت اين حلقه كه به مانور حقارت شبيه است وجود دارد كه مي گذاريم و مي گذريم اما آنچه روشن است اينكه حلقه مذكور اصرار دارد تخلفات و كجروي هاي خود را پاي كليت دولت بنويسد تا براي خويش حاشيه امنيت بسازد. نتيجه اين تقلاي مشكوك و مردود، ملكوك ساختن حيثيت دولت جمهوري اسلامي است و بايد پرسيد كه آيا چنين خيانتي صرفا به خاطر فرصت طلبي و كام جويي است يا نوعي نيابت از دشمنان و معاندان نيز هست؟! چرا كه با توجه به سوابق شناخته شده حلقه انحرافي مي دانيم اين حلقه از نمايش صلابت جمهوري اسلامي ايران در جريان اجلاس تهران به شدت عصباني است و مانند بقيه موارد مشابه در پي حاشيه سازي براي تحت الشعاع قرار دادن اين موفقيت بزرگ هستند.


تركيه بايد مقابل اسرائيل بايستد اما سپر بلاي آن شده است (خبر ويژه)

«تركيه در طول يك سال گذشته، اسرائيل را از سيبل برداشت و خود را جاي آن گذاشت».
يك روزنامه چاپ تركيه ضمن انتشار اين تحليل، به انتقاد از سياست خارجي دولت آنكارا پرداخت و نوشت: تنها يك رژيم از وضعيت فعلي سود مي برد و آن اسرائيل است. ما اسرائيل را از تخته سيبل برداشتيم و خود را جاي آن گذاشتيم. بايد ديد درباره تحولات سوريه چه كسي سود مي برد، تركيه يا اسرائيل؟
روزنامه «خبر ترك» مي افزايد: آيا به ياد داريد كه تركيه قبل از اين كه با سوريه دچار مشكل شود، در خاورميانه چه وضعيتي داشت؟ ما با سوريه روابط بسيار نزديكي داشتيم، تجارت و روابط سياسي بسيار خوب. سوريه هم دست از حمايت از پ ك ك برداشته بود. آن زمان تروريست ها وارد تركيه نمي شدند. روابط ما با عراق و ايران نيز خوب بود.
اين روزنامه نوشت: آن زمان حزب الله لبنان با كسب حمايت ايران و سوريه با اسرائيل مي جنگيد. حماس از سوي سوريه كنترل مي شد و به مبارزه با اسرائيل ادامه مي داد ايران هم بزرگترين خطر در برابر اسرائيل به شمار مي رفت. اما بعد از اين رويدادهاي اخير يك باره روابط ميان تركيه و سوريه به هم ريخت و اين دو كشور به دو دشمن تبديل شدند. از سوي ديگر به دليل طارق الهاشمي روابط ما با دولت مركزي عراق دچار مشكل شد. او به تركيه پناهنده شد و تشنجي كه بعد از استقرار رادار سپر موشكي در «ملاتيه» با ايران به وجود آمده بود به دليل مسئله سوريه افزايش پيدا كرد. ما بدين ترتيب خود را به جاي اسرائيل سيبل كرديم.
در همين حال روزنامه المنار چاپ بيت المقدس با انتقاد از دولت آنكارا پرسيد چرا تركيه به جاي عضويت در جنبش عدم تعهد، عضو ناتو (شاخه نظامي اتحاديه اروپا) مي باشد. اين روزنامه مي نويسد: چرا كشوري همچون تركيه كه در انظار عمومي به حمايت از فلسطين معروف شده است در جنبش عدم تعهد عضويت ندارد؟
المنار در مطلبي تحت نام «تركيه تعهددار؛ فاقد اختيار!!» كه اشاره اي به عدم عضويت اين كشور در جنبش غيرمتعهدها بود نوشت: تركيه خارج از چارچوب دولت هاي عضو جنبش عدم تعهد است زيرا به آمريكا تعهد دارد. او عضوي از پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) است كه مهمترين ماموريتش حمايت از اسرائيل و تامين امنيت اين رژيم در برابر هرگونه تهديدي است، دقيقا بر جنبش عدم تعهد.
المنار خاطرنشان كرد: شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد بدون حضور تركيه برگزار مي شود زيرا تركيه در اين جنبش بزرگ و مستقل عضويت ندارد. گويا تركيه نمي تواند رفتاري برخلاف ديكته هاي آمريكا و بدون هماهنگي با اسرائيل انجام دهد. آنكارا از استقلال راي برخوردار نيست زيرا تابع و پيرو است. او از سوي اشرار واشنگتن تحقير و هدايت مي شود و به ظلم و شر و كفر و تروريسم متعهد است. دولت آنكارا سرزمين ملت تركيه را تحت اشغال آمريكا و اسرائيل قرار داده است. اضافه كنيد به اين اقدامات ايجاد اردوگاه هاي تروريستي در مرز با سوريه را.


پريشاني آمريكا از اين است كه مي داند ايران تهديدهاي خود را عملي مي كند (خبر ويژه)

مقامات ايراني مثل برخي حاكمان منطقه نيستند كه تسليم زورگويي هاي آمريكا شده اند.
روزنامه نواي وقت چاپ پاكستان در تحليلي نوشت: مسئولان ايراني هر سخن خود را كه عليه آمريكا باشد بدون درنگ آن را اجرا مي كنند و در مجموع مقام هاي جمهوري اسلامي ايران مانند برخي از حاكمان كشورهاي منطقه نيستند كه تسليم زورگويي هاي آمريكا و ديگر قدرت هاي استكباري شوند. مقامات ايراني به ويژه رهبر عالي آن به قدرت خداوند متعال ايمان و يقين دارند.
اين روزنامه با اشاره به لفاظي هاي آميخته با عجز آمريكا و رژيم صهيونيستي نوشت: پريشاني آمريكا بدين خاطر است كه جمهوري اسلامي ايران با تمام قدرت اعلام مي كند، هر نوع حركت احمقانه اي از رژيم نامشروع اسرائيل سر بزند، بلافاصله با موشك هاي آتشين مواجه خواهد شد. به جز ايران، حزب الله لبنان نيز كه پيش از اين با عمليات هاي صاعقه اي خود رژيم غاصب صهيونيستي را در جهان به طور فجيعي خجالت زده كرده بود هم اكنون براي مقابله با اين رژيم اشغالگر از آمادگي كامل برخوردار است.
نواي وقت همچنين در بخش ديگري از تحليل خود با انتقاد از وحشي گري هاي آمريكا در افغانستان نوشت: ما دموكراسي و حقوق بشر را از ايران ياد مي گيريم و نه از آمريكا و اوباما.


آرميتا، عليرضا و ديپلمات مصري همدرد هستند

يكي از ابتكارهاي جالب شانزدهمين اجلاس كشورهاي عدم تعهد در تهران، ظاهر شدن آرميتا و عليرضا در قامت دو ديپلمات كوچك بود كه مهم ترين پيام جمهوري اسلامي ايران را به نمايندگان دو سوم كشورهاي جهان ابلاغ كردند.
نمايش خودروهاي دانشمندان شهيد هسته اي ايران كه تبديل به پاره اي آهن شده اند در كنار معصوميت كودكان آنها از ده ها بيانيه و سخنراني و ميزگرد گويا تر است. گوياي اين واقعيت و حقيقت مظلوم كه آمريكا و رژيم اسرائيل نعل وارونه مي زنند و نگراني شان براي حقوق بشر و صلح جهاني و ... فريبي مضحك بيش نيست كه اگر چنين نبود حالا آرميتا و عليرضا كنار پدران خود بودند.
و اينگونه بود كه آرميتا و عليرضا، ديپلمات مصري را به ياد كودكي خود انداختند. او هم مانند آنها قرباني صهيونيسم بود. پدر يسري ابوشادي -نماينده سابق مصر در آژانس بين المللي انرژي اتمي- هم در جنگ با اسرائيل به شهادت رسيده بود، آن هم وقتي او تنها سه ماه داشت.
آرميتا به دو زبان انگليسي و فارسي پيام ديپلماتيك خود را صادر كرد؛ ما زنده ايم و پاي خون پدرانمان ايستاده ايم.
ديپلمات مصري به او و عليرضا شاخه اي گل اهدا كرد. اشك در چشمان همه حلقه زد، كه آرميتا و عليرضا و يسري همدرد هستند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14