(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 شهریور 1391 - شماره 20294

از ديروز به اجرا درآمد آغاز محدوديت هاي ترافيكي در محدوده اجلاس
سردار رادان عنوان كرد هيچ گونه مشكل امنيتي از ا جلاس تهران نداشته ايم
زنگ شكوفه ها امسال در مناطق زلزله زده نواخته مي شود
اعمال محدوديت ترافيكي در محورهاي گيلان
در سردشت رخ داد شهادت
 2 نفر بر اثر انفجار مين
بازرسان نامحسوس در اتوبوس هاي جاده اي
حوادث كوتاه از كشور
باقرزاده: تا بي سوادي ريشه كن نشود جشن هاي كاذب را تعطيل مي كنيم
ادامه كمك هاي خارجي به زلزله زدگان ايران
مراكز پزشكي قانوني تعطيل نيست
سازمان هواشناسي هشدار داد
احتمال سيلابي شدن رودخانه ها و معابر اردبيل، گيلان و مازندران
نفريه: افزايش شهريه مهدهاي كودك قبل از اعلام تعرفه غيرقانوني است
مهلت انتخاب رشته كارداني به كارشناسي تمديد شد
توسط پليس بستان آباد و هشترود
قاچاقچيان انسان با 15 شهروند خارجي دستگير شدند
ايران در جايگاه چهارم آسيايي توليد دارو قرار گرفت
كشف قطعات يدكي قاچاق در يزد
ازدواج در ارتفاع 270 متري!
مرد مست قاتل 70 هزار مرغ
سوئيت 3 اتاقه زندان قاتل نروژي!
بازديد هزاران گردشگر از فرش ايراني مسجد امارات
ادعاي صهيونيست ها درباره نابودي آمريكا


از ديروز به اجرا درآمد آغاز محدوديت هاي ترافيكي در محدوده اجلاس

رئيس پليس ترافيك شهري از آغاز محدوديت هاي ترافيكي در محدوده اجلاس سران غير متعهد خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي گفت: از ساعت 24 ديروز محدوديت هاي دائمي در محدوده اجلاس سران اعمال مي شود.
وي ادامه داد: از آنجايي كه در ضلع شمالي و شرقي محل اجلاس هيچ گونه محدوده مسكوني و تجاري وجود ندارد هيچ گونه توقف حاشيه اي پديد نخواهد آمد.
رئيس پليس ترافيك شهري خاطرنشان كرد: محدوده نمايشگاه بين المللي تهران، محورهاي شمالي ميدان تجريش از ساعت 24 از تردد خودرو منع خواهد شد و اين محدوديت تا پايان اجلاس ادامه خواهد داشت.
در زمان برگزاري اجلاس پليس از شهروندان تهراني خواسته است تا از هرگونه تردد غيرضروري در اطراف محل برگزاري اجلاس خودداري كنند و در اين زمينه با پليس همراهي لازم را داشته باشند.
اعلام مسيرهاي جايگزين
بنا بر اظهارات سردار رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، در تمام مسيرهايي كه محدوديت تردد اعمال مي شود، بنرهاي راهنما براي مسيرهاي جايگزين نصب شده و ماموران پليس راهور نيز شهروندان را براي رسيدن به مقاصد خود راهنمايي مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه در خيابان هايي كه ممنوعيت دائمي تردد اعمال مي شود، ون هايي براي جابجايي افراد به صورت رايگان در نظر گرفته شده است، افزود: در عين حال انتظار داريم شهروندان تهراني كماكان مانند روزهاي قبل همكاري لازم را با ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ داشته باشند تا شاهد كمترين مشكل در آمد و شد پايتخت باشيم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به محدوديت هاي دائمي تردد اشاره كرد و گفت: از ساعت 24 روز چهارشنبه هشتم شهريور ماه سال جاري در طول خيابان يمن حد فاصل يمن - چمران تا يمن و پروانه، طول خيابان رشيد فضل الله حد فاصل ميدان دانشگاه - تا خيابان شادآور در مقدس اردبيلي، طول خيابان البرزكوه در محدوده ميدان تجريش و خيابان هاي فاطمي و ملكي محدوديت كامل تردد اعمال مي شود.
رحيمي به محدوديت هاي مقطعي روزهاي نهم و دهم شهريورماه اشاره كرد: و گفت: بر اين اساس از ساعت 7 صبح به مدت سه ساعت تردد در بزرگراه مدرس از جنوب به شمال از پل صدر تا پل چمران - نيايش ممنوع است.
وي با اشاره به اينكه تردد از اتوبان صدر به سمت شمال مدرس و پل پارك وي نيز در اين مدت ممنوع است، گفت: بر اين اساس رانندگان مي توانند از خيابان هاي شريعتي جنوب و مدرس جنوب براي تردد استفاده كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه خيابان شهيد باهنر از ميدان قدس به سمت خيابان شهرداري و ميدان تجريش و متعاقب آن تا پل پارك وي و ميدان ونك در طول خيابان وليعصر(عج) ممنوعيت تردد اعمال مي شود، افزود: بر اين اساس رانندگاني كه از خيابان شهيد باهنر به ميدان قدس مي رسند، بايد به سمت شريعتي جنوب ادامه مسير داده و از مسيرهاي جايگزين براي تردد به سمت غرب استفاده كنند. از سوي ديگر آن دسته از رانندگاني كه از دربند و خيابان هاي اطراف آن به سمت ميدان قدس و ميدان تجريش تردد مي كنند نيز بايد از طريق ميدان تجريش، خيابان شهرداري به سمت شرق، ميدان قدس و شريعتي جنوب ادامه مسير دهند.
رحيمي در خصوص ساكنان خيابان هاي البرزكوه و طاهري در اطراف مجموعه سعدآباد نيز گفت: اين دسته از افراد مي توانند از مسير خيابان اعجازي، ميدان اعجازي و خيابان هاي منتهي به خيابان اعجازي به سمت جنوب، غرب يا مركز تهران تعيين مسير كنند.
وي به محدوديت تردد در خيابان هاي يمن جنوبي و شمالي، رشيد الدين فضل الله و پروانه اشاره كرد و گفت: بر اين اساس مسيرهاي چمران، يادگار امام، شهيد كچويي، ميدان شهرداري، بلوار دانشجو، ولنجك و خيابان منتهي به اين مسير براي تردد اين افراد در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه بزرگراه چمران از جنوب به شمال تردد از پل نيايش در ساعات ياد شده (7 تا 10) صبح روزهاي نهم و دهم ممنوع است، تصريح كرد: بر اين اساس رانندگان مي توانند از خيابان ملاصدرا يا نيايش و خيابان هاي منشعب به آفريقا و اسفندياري تردد كنند.
رحيمي به ممنوعيت تردد حد فاصل ميدان ونك تا چهارراه پارك وي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس خيابان هاي ملاصدرا به غرب، حقاني و چهارراه جهان كودك به سمت شرق، مركز و شمال و جنوب براي تردد در نظر گرفته شده است. از سوي ديگر خيابان وليعصر(عج) حد فاصل ميدان ونك تا چهارراه پارك وي داراي ممنوعيت تردد مي باشد و تردد خودروها از تمامي خيابان هاي مابين آفريقا و خيابان وليعصر(عج) در اين محدوده ممنوع بوده و رانندگان مي توانند مسير جنوب آفريقا و پس از آن به سمت شرق را براي تردد استفاده كنند.
وي تاكيد كرد: محدوديت هاي ترافيكي كه از ساعت 7 صبح روزهاي پنجشنبه و جمعه اعمال مي شود، به صورت كلي از ميدان تجريش تا ميدان ونك و پل صدر تا پل ملاصدرا و نيايش خواهد بود.
به گفته رحيمي، تمامي ممنوعيت هاي تردد ياد شده مشمول موتورسيكلت سواران نيز مي شود.


سردار رادان عنوان كرد هيچ گونه مشكل امنيتي از ا جلاس تهران نداشته ايم

فرمانده قرارگاه امام علي(ع) گفت: تاكنون هيچ مشكل امنيتي از برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران گزارش نشده است.
سردار احمد رادان افزود: تا امروز كه آخرين روز جلسه وزراي امور خارجه كشورهاي غيرمتعهد در تهران است هيچ گونه مشكل امنيتي در رابطه با اجلاس و ساير موضوعات در كشور گزارش نشده كه از نظر امنيتي در نوع خود بسيار عالي است.
وي اظهار كرد: جا دارد از آن دسته از مردم كه در اجراي اقدامات ترافيكي و انتظامي موجبات زحمت را برايشان فراهم كرده عذرخواهي كنيم و تمنا داشته باشيم اين دو روز باقيمانده تا پايان اجلاس را با همكاري خودشان پليس را ياري دهند تا بتوانيم اين روزهاي پاياني را همانند روزهاي گذشته با اقتدار پشت سر بگذاريم.
سردار رادان تاكيد كرد: در دو روز باقيمانده به پايان اجلاس نيز قطعا محدوديتهاي ترافيكي در محدوده اجلاس به اجرا درخواهد آمد كه همكاران من تلاش خواهند كرد اين محدوديتها مقطعي باشد تا كمترين زحمت را براي مردم ايجاد كنند اما باز هم از مردم خواهش مي كنيم چنانچه در محدوده برگزاري اجلاس كار ندارند ترددشان را در اين مسيرها كم كنند تا مدعويني كه ميهمان كشور هستند با سهولت بتوانند تردد داشته باشند و پليس نيز امكان رفت وآمد آنها را به راحتي فراهم كند.


زنگ شكوفه ها امسال در مناطق زلزله زده نواخته مي شود

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از نواخته شدن زنگ شكوفه ها در يكي از مدارس مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و هريس خبر داد.
ابراهيم سحرخيز گفت: با توجه به شرايط ويژه مناطق زلزله زده و همچنين آسيب ديدگي بسياري از كودكان اين مناطق، قرار شد وزير آموزش و پرورش زنگ شكوفه ها را در يكي از مدارس روستاهاي زلزله زده آذربايجان شرقي به صدا درآورد.
وي افزود: با توجه به سالم بودن مدارس روستاهاي زلزله زده ترتيبي اتخاذ شده كه زنگ شكوفه هاي سال تحصيلي آينده روز چهارشنبه 29 شهريور ماه جاري در يكي از مدارس به صدا در آيد.


اعمال محدوديت ترافيكي در محورهاي گيلان

رئيس پليس راه استان گيلان گفت: به منظور كشش ترافيكي و تسهيل در تردد و عبور خودروها، در سه روز آينده محدوديت ترافيكي در محورهاي رشت- قزوين و آستارا- اردبيل اعمال مي شود.
«مجيد جمشاد» اين محدوديت ها را شامل ممنوعيت تردد انواع كاميون ها و تريلر به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني عنوان كرد و افزود: اين محدوديت از امروز پنجشنبه ساعت 12 آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه مي يابد.
وي اضافه كرد: براي روزهاي جمعه و شنبه نيز اين محدوديت ترافيكي از ساعت 6 تا 24 اعمال خواهد شد.
وي تصريح كرد: طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه فقط از مسير محور رشت- قزوين 52 هزار دستگاه خودرو به استان وارد و 22 هزار دستگاه خودرو از همين مسير خارج شده اند.
وي اظهار داشت: در روزهاي ياد شده 20 فقره تصادف مهم در جاده هاي گيلان رخ داد كه بر اثر آن چهار نفر كشته و 25 نفر مجروح شدند.
وي داشتن صبر و حوصله را لازمه رانندگي دانست و از رانندگان خواست تا براي سفري ايمن، ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و سرعت مطمئنه از انجام حركات مخاطره آميز نيز خودداري كنند.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح ترافيكي پليس راه گيلان در نيمه دوم تعطيلات تابستان از 31 مردادماه در استان آغاز شده است.


در سردشت رخ داد

 شهادت 2 نفر بر اثر انفجار مين

معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه آذربايجان غربي از شهادت 2 تن پاسدار بر اثر برخورد با مين خبر داد.
سرهنگ يوسف حقدوست در گفت وگو با ايسنا ضمن تكذيب شهادت اين دو نفر بر اثر تيراندازي، خاطرنشان كرد: روز يكشنبه دو تن از پاسداران ما به نام هاي مهندس «فرشيد بهاري» اهل مياندوآب و همچنين يك سرباز به نام «دلير محمد رحيمي» اهل سردشت، در حين انجام كارهاي عمراني و راهسازي در شهرستان سردشت بر اثر برخورد با مين هاي بر جاي مانده از زمان دفاع مقدس به شهادت رسيدند. وي با تكذيب هرگونه تحركات مشكوك گروهك هاي تروريستي در اين مورد، افزود: موضوع تحركات اين گروهك ها يك شايعه است و متاسفانه عده اي در جامعه اقدام به رواج چنين شايعاتي مي كنند و حتي در بحث سانحه اخير رخ داده براي بالگرد سقوط كرده نيز چنين القا مي كنند كه اين سانحه توسط گروهك هاي معاند صورت گرفته است در حالي كه به وجود آمدن سانحه براي بالگردها يك امر طبيعي است كه در همه جا اتفاق مي افتد.


بازرسان نامحسوس در اتوبوس هاي جاده اي

فرمانده پليس راه كشور از حضور بازرسان نامحسوس پليس در ناوگان حمل و نقل عمومي كشور خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: با توجه به تعطيلات پنج روزه پايتخت و آغاز مرحله دوم سفرهاي تابستاني، پليس راه كشور تمام توان خود را براي كاهش تصادفات و تلفات در جاده هاي كشور به كار گرفته است و نيروهاي پليس به صورت آماده باش در تمامي جاده ها حضور دارند.
وي با اعلام حضور بازرسان نامحسوس در ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: در مرحله دوم سفرها بازرسان نامحسوس پليس راه با حضور در اتوبوس هاي بين شهري ضمن كنترل رفتار رانندگان و نحوه رانندگي آنها با تخلفات برخورد كرده و در صورت ارتكاب تخلفات حادثه ساز ضمن جلوگيري از تردد خودرو، با رانندگان برخورد مي كنند. ضمن اين كه ماموران در پاسگاه ها اتوبوس ها را از نظر معاينه فني و ايمني كنترل مي كنند.
مهماندار از برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: پليس برابر قانون و در طرح تابستاني نيز با تشديد برخورد با متخلفان، با تخلفات حادثه ساز به ويژه سرقت و سبقت غيرمجاز برخورد مي كند. تيم هاي محسوس و نامحسوس پليس در جاده ها حضور دارند و رانندگان متخلف را اعمال قانون مي كنند.


حوادث كوتاه از كشور

انتقال مواد مخدر در بار هندوانه
شهريار- خبرنگار كيهان: 4 عضو يك باند قاچاق در صدد انتقال مواد مخدر از استان هاي شرقي به غرب كشور در پوشش بار هندوانه بودند كه توسط پليس غرب استان تهران شناسايي و دستگير شدند از قاچاقچيان 241 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد و قاچاقچيان پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف 885 كيلوگرم مواد مخدر در جاسك
ايرنا: ماموران انتظامي شهرستان جاسك پس از كنترل منجر به درگيري موفق به كشف 895 كيلو و 800 گرم ترياك از اشرار شدند. در اين درگيري 2 نفر از قاچاقچيان دستگير و يك دستگاه خودرو و 3 دستگاه موتورسيكلت متعلق به اين باند قاچاق توقيف شد.
شهردار شبانكاره دچار حادثه شد
برازجان- خبرنگار كيهان: خودرو شهردار شهر شبانكاره برازجان هنگام رانندگي در محور ممسني برازجان از روي پل به رودخانه سقوط كرد. به دنبال اين حادثه 2 نفر از سرنشينان خودرو جان خود را از دست دادند. راننده نيز در حالت كما به سر مي برد.
پارچه قاچاق در مرودشت
مرودشت- خبرنگار كيهان: ماموران پاسگاه انتظامي و پليس مبارزه با مواد مخدر مرودشت، از يك دستگاه خودرو پژو پارس يك هزار و 407 ثوب البسه زنانه خارجي به ارزش تقريبي 280 ميليون ريال كشف كردند. راننده خودرو دستگير و تحويل پليس آگاهي شد.
كشف مواد مخدر در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: در عمليات هاي مختلف ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نزديك به 135 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد و 4 سوداگر مرگ دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
سد امند قرباني گرفت
تبريز- خبرنگار كيهان: با تلاش گروه امداد و نجات آتش نشاني تبريز جسد فردي كه در سد امند غرق شده بود، پس از 3 روز جست وجو از آب بيرون كشيده شد.
دستگيري سارقان با هوشياري پليس
بوشهر- خبرنگار كيهان: نيروهاي پليس با تعقيب يك خودرو پرايد مشكوك، مسير آن را مسدود كرده و دو نفر سارق به هويت «س.ن» و «س.ر» را دستگير كردند. سارقان دست و پاي راننده را بسته، و قصد سرقت خودرو را داشتند.
 


باقرزاده: تا بي سوادي ريشه كن نشود جشن هاي كاذب را تعطيل مي كنيم

معاون وزير آموزش و پرورش با اعلام تعطيلي برگزاري جشن هاي شكرگزاري باسوادي گفت: تا بي سوادي در كشور طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برنامه چهارم توسعه محقق نشود جشني نخواهيم گرفت.
علي باقرزاده در گفت وگو با فارس با اشاره به تعطيلي يك ساله جشن شكرگزاري گفت: در برنامه چهارم توسعه و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمده بود كه هر روستا، بخش، شهرستان و استاني كه به 97 درصد باسوادي رسيد، مي تواند اعلام كند كه برنامه سوادآموزي اش تمام شده است.
باقرزاده با بيان اينكه منظور از باسوادي در گروه سني 10 تا 49 سال بوده است، گفت: جشن شكرگزاري به معناي اتمام برنامه سوادآموزي بوده است.
وي تاكيد كرد: معتقدم يكي از دلايلي كه سوادآموزي از محور افكارعمومي و دستگاه ها خارج شد، برگزاري همين جشن ها بود يعني ارضاي كاذب در جامعه ايجاد شد و فكر مي كردند كه سوادآموزي در كشور تمام شده است و دستگاه ها هر ظرفيتي كه قبلا در نهضت گذاشته بودند را برداشتند.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با بيان اينكه رقم ريشه كني بي سوادي در كشور بايد عدد صفر باشد، گفت: منظور از صفر، صفر مطلق نيست بلكه صفر آماري است؛ به اين معني كه نبايد رقم بي سوادي آنقدر باشد كه در جمعيت معنادار باشد.
وي تاكيد كرد: به پايان ريشه كني بي سوادي در برخي مناطق اطمينان نداريم و بايد در اين زمينه مطمئن شويم چرا كه برخي استان ها اعلام آمادگي براي پايان بي سوادي داشتند اما وقتي بررسي كرديم، مشاهده كرديم كه به صفر نرسيده است.
باقرزاده گفت: نمي خواهيم در جامعه القا كنيم كه بي سوادي وجود ندارد و نمي خواهيم سياه نمايي كرده يا بزرگنمايي كنيم؛ بايد واقعيت ها را انعكاس داد.


ادامه كمك هاي خارجي به زلزله زدگان ايران

تبريز- خبرنگاركيهان:
كشورهاي سوئيس، قطر و پاكستان كمك هاي خود به زلزله زدگان آذربايجان شرقي را به ايران ارسال كردند.
مديركل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي روز سه شنبه گفت: كمك رساني ها با 6 پرواز خارجي صورت گرفته است.
علي رستمي افزود: پاكستان 38 تن و قطر 59 تن و سوئيس نيز 70 تن كمك ارسال كرده است كه شامل مواد غذايي، دارو، چادر و پوشاك و ديگر اقلام مي شود.
وي در گفت وگو با خبرنگاران يادآور شد: اين كمك ها از طريق فرودگاه بين المللي تبريز در اختيار زلزله زدگان قرار گرفته و عملكرد اين فرودگاه از ساعات اوليه زلزله تاكنون فعالانه بوده است.


مراكز پزشكي قانوني تعطيل نيست


معاون اداري سازمان پزشكي قانوني از فعاليت مراكز اين سازمان در تهران در طول تعطيلات خبر داد.
حميد داودآبادي در گفت وگو با فارس، با اشاره به فعال بودن مركز معاينات پزشكي قانوني گفت: مركز معاينه پزشكي به صورت 24ساعته در پارك شهر، خيابان بهشت داير است و مردم مي توانند براي معاينات بدون هيچ مشكلي به اين مركز مراجعه كنند.
وي با اشاره به تعطيلي بسياري از مراكز دولتي به دليل برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: اين در حالي است كه پزشكي قانوني به هيچ عنوان تعطيل نيست و مركز تحقيقات اين سازمان در كهريزك نيز متولي پاسخگويي و محل ارجاع اجساد است كه به صورت 24ساعته فعاليت مي كند.وي خاطرنشان كرد: مركز معاينات پزشكي قانوني در حال حاضر با فعاليت 24ساعته و حضور پزشكان زن و مرد پاسخگوي ارجاعات نزاع، مرگ هاي مشكوك و معاينات موارد مختلف به مردم است.


سازمان هواشناسي هشدار داد

احتمال سيلابي شدن رودخانه ها و معابر اردبيل، گيلان و مازندران

سازمان هواشناسي با صدور اخطاريه اي نسبت به وقوع سيل در معابر و رودخانه هاي استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران هشدار داد.
به گزارش فارس، طبق اخطاريه شماره 25 سازمان هواشناسي از امروز با نفوذ هواي خنك به نوار شمالي كشور، بارندگي در اين مناطق آغاز مي شود و به تناوب تا روز يكشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي ادامه خواهد داشت.
طي اين مدت دماي هوا در اين مناطق بين 4 تا 8 درجه سلسيوس كاهش مي يابد.
بنابر اين گزارش، پيش بيني مي شود كه بارش در روزهاي جمعه تا يكشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار باشد.
از اين رو در همين مدت آبگرفتگي معابر عمومي و احتمال سيلابي شدن رودخانه ها در اين مناطق بيشتر است.
سواحل درياي خزر نيز در اين مدت مواج خواهد بود.
 


نفريه: افزايش شهريه مهدهاي كودك قبل از اعلام تعرفه غيرقانوني است

افزايش شهريه مهدهاي كودك تا قبل از اعلام تعرفه هاي جديد غيرقانوني است.
«محمد نفريه» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: همه مهدهاي كودك در كشور موظف هستند كه براساس نرخ تعرفه هاي سال 90 به فعاليت آموزشي خود ادامه دهند.
وي با بيان اينكه هيچ يك از مهدهاي كودك اجازه افزايش شهريه را ندارند، گفت: قرار است در پانزدهم شهريورماه جاري، نرخ اصلي و جديد دريافت شهريه مهدهاي كودك در تمام استان هاي كشور اعلام شود.
اين مسئول در سازمان بهزيستي اضافه كرد: ميزان شهريه در مهدهاي كودك هر استان متفاوت بوده و ممكن است در بعضي استان ها با افزايش قيمت مواجه باشيم.
به گفته نفريه، اكنون 14 هزار مهدكودك در سراسر كشور فعال است.


مهلت انتخاب رشته كارداني به كارشناسي تمديد شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از تمديد مهلت انتخاب رشته آزمون كارداني به كارشناسي 91 تا 21 شهريور ماه خبر داد.
جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه انتخاب رشته آزمون كارداني به كارشناسي 91 به دليل تعطيلات تهران به مدت 4 روز تمديد شد، گفت: داوطلبان حاضر در آزمون كارداني به كارشناسي 91 براي انتخاب رشته بايد به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه كنند.
به گفته وي داوطلباني كه تا امروز انتخاب رشته خود را انجام داده اند نيز مي توانند در مهلت باقي مانده با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: انتخاب رشته داوطلبان حاضر در جلسه آزمون كارداني به كارشناسي كه علاقه مند به رشته محل هاي دانشگاه آزاد اسلامي هستند از 21 شهريورماه آغاز مي شود و تا 18 شهريورماه ادامه دارد اين داوطلبان براي انتخاب رشته بايد به پايگاه اينترنتي مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org مراجعه كنند.


توسط پليس بستان آباد و هشترود

قاچاقچيان انسان با 15 شهروند خارجي دستگير شدند

تبريز-خبرنگاركيهان:
3 قاچاقچي انسان به همراه 15 شهروند خارجي هنگام حركت به سوي مناطق مرزي در آذربايجان شرقي شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش پليس آذربايجان شرقي با هوشياري نيروهاي انتظامي بستان آباد 2 دستگاه خودروي پژو در حال انتقال غيرمجاز اتباع خارجي به تبريز به منظور خروج از كشور به مقصد تركيه، شناسايي و بازداشت شدند.در شهرستان هشترود نيز يك دستگاه پژو متوقف و 5 سرنشين آن كه شهروند خارجي بوده، و به صورت غيرمجاز در ايران اقامت داشتند، شناسايي و بازداشت شدند.


ايران در جايگاه چهارم آسيايي توليد دارو قرار گرفت

ايران با توليد 8 داروي نوتركيب جديد به رتبه چهارم آسيا ارتقاء يافت.
دكتر احمد شيباني، رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به رونمايي از 8 داروي نوتركيب با فناوري بالا اظهار كرد: كيفيت داروهاي رونمايي شده نه تنها با نمونه هاي خارجي برابري مي كند، بلكه بسيار بالاتر از آنهاست؛ چرا كه تمام كارهاي اين داروها ازابتدا در كشور انجام شده است.
وي با بيان اينكه قيمت داروهاي رونمايي شده نوتركيب 40 تا 50 درصد ارزان تر از نوع وارداتي آن است، گفت: اين داروها به راحتي و فراواني در دسترس بوده و صرفه جويي ارزي بسيار بالايي را به دنبال دارد.
شيباني تصريح كرد: سال گذشته 150 ميليون دلار صادرات دارويي به كشورهاي خارجي داشتيم كه پنجاه درصد آنها به داروهاي نوتركيب اختصاص دارد.


كشف قطعات يدكي قاچاق در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
ماموران انتظامي ايستگاه شهيد مدني يزد يك دستگاه تريلر با 64 موتورسيكلت زانتيا و پژوي قاچاق را كشف و ضبط كردند.
سرهنگ منوچهر امان اللهي گفت: در بازرسي از خودرو تعداد 64 دستگاه موتور زانتيا و پژو، 44 عدد داشبورد، يك بسته باك و سيني فن رادياتور، 8 عدد جاچراغي، 14 عدد جعبه فرمان، 8 عدد بخاري، 16 عدد در صندوق عقب، 8 عدد در موتور (كاپوت) و 35 عدد مني فولد موتور كه به طرز بسيار ماهرانه اي در قالب جعل كليه اسناد گمركي بود كشف و ضبط كردند كه طي ارزيابي كارشناسان گمرك استان ارزش كالاي مذكور پنج ميليارد ريال برآورد و جريمه متعلقه ده ميليارد ريال محاسبه شد. در اين رابطه 2 نفر كه قصد داشتند كالاي قاچاق مذكور را به تهران انتقال دهند دستگير و پس از تشكيل و تكميل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.


ازدواج در ارتفاع 270 متري!

يك زوج صخره نورد مراسم ازدواج خود را در ارتفاع 270 متري برگزار كردند.
«باب اوينگ» و «انتوني اوينگ» عروس و دامادي هستند كه پس از صعود به يكي از قله هاي بلند «سنكا راكس» در ويرجينياي غربي مراسم ازدواج خود را برگزار كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل، عروس صخره نورد در مراسم ازدواج خود لباس عروسي مادرش را به تن كرد. مادر عروس خانم نيز پيش از اين موفق به فتح اين قله سنگي شده بود.
 


مرد مست قاتل 70 هزار مرغ

مردي مست در آمريكا 70 هزار مرغ را كشت
مردي در آمريكا به كشتن 70 هزار مرغ متهم شد.
به گزارش فارس، مارك شاكلي، كشاورزي در منطقه دلمار در ايالت كاليفرنيا صبح يك روز هنگامي كه براي سر زدن به مرغداني اش وارد شد ديد كه چراغ ها و دستگاه تهويه مطبوع خاموش اند.
و هنگامي كه چراغ را روشن كرد متوجه شد همه 70هزار مرغ مرغدانيش مرده اند.
پليس مي گويد مرغها به اين خاطر مرده اند كه مردي مست، برق اين مرغداني كه تامين كننده غذا، آب و سيستم خنك كننده مرغ ها بوده را قطع كرده و باعث كشته شدن همه آنها شده است.
اين مرد 21 ساله كه «يوشه شلتون» نام دارد ادعا مي كند چيزي از آمدن به اين مزرعه و خاموش كردن برق مرغداني به خاطر نمي آورد.
برآورد مي شود مرغ هاي اين مرغداني 20 هزار دلار ارزش داشتند.


سوئيت 3 اتاقه زندان قاتل نروژي!

«آندرس برويك» قاتل نروژي كه سال گذشته با حمله مسلحانه به گردهمايي جوانان حزب كارگر در جزيره اوتوياي نروژ 70 نفر از شهروندان نروژي را به قتل رساند، قرار است 21 سال آينده را در زنداني به سر برد كه تصاوير اين زندان در روزهاي اخير منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاريها، در نظام قضايي نروژ مجازات اعدام ملغي شده است و قاتلان، جانيان و خلافكاران نيز حداكثر به مجازات حبس به مدت 21 سال محكوم مي شوند.
برويك مي تواند پس از گذراندن 10 سال در زندان از دستگاه قضايي اين كشور تقاضاي آزادي زودهنگام كند.
زنداني كه برويك قرار است در آن سر كند البته با استانداردهاي نروژ بسياري از امكانات لازم را براي يك زندگي متعارف دارد و سوئيت او و امكاناتي كه در اختيار او خواهد بود در بسياري موارد همانند امكاناتي است كه در بيرون از زندان به آن دسترسي دارد. سلول «آندرس برويك» در زندان سه اتاق دارد كه مجهز به امكانات شخصي و تجهيزات ورزشي است.
برويك در زندان به اينترنت و تلويزيون، كتابخانه و سالن ورزشي و ديگر تفريحاتي كه مايل به انجام آن باشد دسترسي دارد.
گفتني است، طبق قانون نروژ حداكثر مجازات براي يك انسان حبس او به مدت 21 سال است و مجازات حبس ابد در اين كشور وجود ندارد، ولي در صورتي كه پس از طي 21 سال دادگاه تشخيص دهد كه آزادي فرد زنداني خطراتي براي جامعه در پي داشته باشد مي تواند طول دوره زندان مجرم را تمديد كند.
برويك در آخرين جلسه دادگاه خود كه روز جمعه برگزار شد به 21 سال زندان محكوم شد. وي در اين جلسه از اينكه نتوانسته بيش از اين تعداد آدم بكشد از راست هاي افراطي نروژ عذرخواهي كرد و تاكنون هيچ نشانه اي از پشيماني در اظهارات و رفتار اين قاتل ديده نشده است.
اقدام برويك در قتل عام دهها نفر (در ژوئيه 2011) در نروژ بدترين حادثه در اين كشور از زمان پايان جنگ دوم جهاني محسوب مي شود.


بازديد هزاران گردشگر از فرش ايراني مسجد امارات

از بزرگترين فرش جهان كه زينت بخش مسجدي در شهر ابوظبي امارات است، روزانه بيش از 2 هزار گردشگر بازديد مي كنند.
بزرگترين فرش جهان كه دسترنج 1200 قاليباف ايراني و حاصل تلاش دو شيفت كاري آنها در مدت 18 ماه است، از دو سال پيش به مسجد شيخ زايد در ابوظبي منتقل شد.
اين فرش بزرگ كه 5 هزار و 634 متر مربع مساحت دارد، داراي 133 متر طول و 48 متر عرض است و وزن آن به 48 تن مي رسد.
اين فرش كه در نيشابور بافته شده، از 2 ميليارد و 100 ميليون گره تشكيل شده است و 72 درصد آن از پشم و 28 درصد آن را پنبه تشكيل مي دهد.
نام اين فرش به عنوان بزرگترين فرش جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شده است و مقامات امارات تلاش دارند از وجود اين فرش در كشورشان به عنوان يك جاذبه توريستي بهره برداري كنند.


ادعاي صهيونيست ها درباره نابودي آمريكا

يك گروه افراطي صهيونيست براي ارعاب شهرك نشيناني كه از اراضي اشغالي به آمريكا بازگشته اند، تبليغات گسترده اي را در رسانه هاي عبري مبني بر نابودي آمريكا در كمتر از يك سال آينده به راه انداخته است.
در اين تبليغات به صهيونيست ها هشدار داده شده است، قبل از آنكه فاجعه اي بزرگ جان آنها را به خطر بيندازد به اراضي اشغالي باز گردند، چرا كه در كمتر از يك سال آمريكا غرق خواهد شد و فاجعه هايي بزرگ در اين كشور روي خواهد داد.
اين هشدار در حالي مطرح مي شود كه تلاشها براي بازگرداندن شهرك نشينان صهيونيست از طريق دادن وعده هاي مالي و امتيازات ناكام مانده است.
در اين تبليغات كه اين بار با هدف ارعاب صهيونيست ها منتشر شده، اشغالگران مدعي شده اند كه كابينه فعلي آخرين حكومت در اراضي اشغالي است و حكومت بعدي به رياست «ميشياح» تنها حكومتي است كه يهوديان را از جنگ نهايي نجات خواهد داد. بنابراين آنها بايد براي نجات خود و خانواده و «ملت» يهود از نابودي، به اراضي اشغالي بازگردند!
صهيونيست ها همچنين مدعي شده اند كه «خداوند، يهودياني را كه در آمريكا بمانند نمي بخشد»!


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14