(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 9 شهریور 1391 - شماره 20294

حديث دشت عشق
فقط چهار گام تا ليگ جهاني
فرصتي دوباره براي واليبال ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از هيئت مديره استقلال و پرسپوليس
مأموريتي كه يكساله هم نشد!
تساوي دربي گيلان و پيروزي سپاهان پس از دو شكست پياپي نفت تهران صدرنشين جديد ليگ برتر
اعزام تيم ملي كاراته به مسابقات ليگ جهاني
قهرمان گنبدي جايزه خود را به زلزله زدگان آذربايجان تقديم كرد
روش جديد AFC براي امتياز دادن به باشگاه ها
افزايش سهميه در گرو برطرف شدن مشكلات
از امروز بازي هاي پارالمپيك 2012 آغاز مي شود
رقابت 4200 ورزشكار معلول از 166 كشور دنيا


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «محمود ملك دار»
با پيروي از قرآن و رهبر پيام خون شهيدان را زنده بداريد
وحدت خود را از دست ندهيد كه پيروزي ما از آغاز انقلاب تاكنون مرهون وحدت شماست، وحدتي كه در سايه رهبري پيامبرگونه امام مان بدست آورده ايم. ديگر آن كه آيه اطيعوالله و اطعيوالرسول و اولي الامر منكم را آويزه گوش قرار داده و فرامين اولوالامر زمان را اطاعت نماييد. ديگر [آن كه] روحانيت مبارز، اين الگوهاي مبارزه را در هر زماني ياري نموده و آنها را تنها نگذاريد.
همانطور كه امام فرمودند «جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همين جنگ است» و حقاً عزت و شرف ما در گرو همين جنگ است. جنگي كه روح شهامت و شجاعت و شهادت طلبي را در ميان پير و جوان ما زنده كرد. شهيد شمعي است كه مي سوزد و با سوختن خود به جامعه روشني مي بخشد. اميدوارم با پيروي از قرآن و رهبر پيام خون شهيدان را زنده بداريد و جمهوري اسلامي را تداوم بخشيد.
پدرم! از تو مي خواهم آيه واستعينوا بالصبر و الصلوه را فراموش نكني و صبر در هنگام مصيبت را پيشه خود نمايي. اميدوارم در كارهايت خدا را در نظر داشته باشي و فراموش نكني كه امام زمان ناظر بر كارهاي شيعيان است. اميدوارم راهتان راه اسلام و قرآن و پيروي از ولايت فقيه و رهبر باشد. بسيجي شهيد «محمود ملك دار» سال 1342 در روستاي درده فيروزكوه متولد شد و در 71/2/1361 در عمليات بيت المقدس (پادگان حميد) به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي روستاي درده فيروزكوه


فقط چهار گام تا ليگ جهاني

فرصتي دوباره براي واليبال ايران

واليبال ايران به دنبال اين است تا از فرصت دوباره اي كه از سوي فدراسيون بين المللي جهت شركت در مسابقات گزينشي ليگ جهاني در اختيارش گذاشته شده، براي شكستن طلسم ورود به اين رقابت ها و جبران ناكامي در المپيكي شدن استفاده كند.
تيم ملي واليبال ايران سه سال پيش با موافقتFIVB براي نخستين بار فرصت حضور در رقابت هاي زير گروه ليگ جهاني را به دست آورد اما نتوانست از اين فرصت براي كسب سهميه استفاده كند. آن زمان گذر از مصر در مجموع دو ديداري كه در قاهره برگزار شد و پس از آن پيروزي برابر ژاپن در قالب ديدارهاي رفت و برگشت، شرط حضور ايران در فهرست ليگ جهاني بود.
البته ايران به طور همزمان و با مربيگري حسين معدني درگير مرحله نهايي مسابقات انتخابي براي پيكارهاي 2010 قهرماني جهان (ايتاليا) هم بود. ملي پوشان واليبال سهميه حضور در اين مسابقات را به دست آوردند اما به خاطر فشردگي بازي ها، خستگي ناشي از آن و فرصت كمي تا زمان ديدار با مصري ها داشتند نتايج ديدارهاي برگزار شده درقاهره را واگذار كردند و به ديدار با ژاپن براي ورود به ليگ جهاني نرسيدند.
سال گذشته هم واليبال ايران فرصت شركت در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني را به دست آورد. تيم كشورمان بايد براي اولين بازي و به منظور تعيين نماينده آسيا در خانه چيني ها به مصاف آنها مي رفت اما شكست در اين بازي باعث شد به تك ديدار با مصر و بعد از آن يكي از تيم هاي سقوط كرده از ليگ جهاني 2011 نرسد. شكست برابر چين، نخستين ناكامي ولاسكو با واليبال ايران بود.
يك قدم تا ليگ جهاني
اينك واليبال ايران در آستانه يك مسابقه گزينشي ديگر براي ورود به ليگ جهاني است كه طي آن ابتدا بايد در قاهره برگزاركننده دو ديدار مقابل تيم ملي مصر باشد تا در صورت برتري در تهران برگزاركننده دو ديدار برابر تيم ملي ژاپن باشد. تيم ملي واليبال به خاطر قهرماني در آسيا به عنوان نماينده اين قاره در رقابت هاي گزينشي ليگ جهاني 2013 انتخاب شده است.
در چارچوب اين رقابت ها، تيم ملي روز جمعه نخستين ديدار خود را مقابل مصر برگزار مي كند و دو روز بعد، يعني دوازدهم شهريورماه دومين ديدار برابر اين تيم را برگزار خواهد كرد. ايران سه سال پيش در چارچوب همين مسابقات مغلوب مصر شد اما ديدار فردا در شرايطي متفاوت برگزار مي شود.
بازيكنان تيم ملي واليبال پس از برگزاري ديدارهاي تداركاتي در اسلووني به طور مستقيم از اين كشور به مصر سفر كرده اند و طبيعي است برخلاف سه سال پيش كه خستگي حضور در مسابقات گزينشي جام جهاني، آمادگي روحي و جسمي لازم براي ديدار با مصر را از ملي پوشان ايران گرفت و اجازه نتيجه گيري را نداد آماده اين بازي ها باشند.
آخرين فرصت ولاسكو
تيم ملي واليبال براي سومين بار فرصت حضور در مسابقات انتخابي ليگ جهاني را به دست آورده است. ليگ جهاني در كنار المپيك، از اهداف اصلي فدراسيون واليبال طي سال هاي اخير بوده است. دليل آغاز همكاري با خوليو ولاسكو هم رسيدن به همين دو هدف بود هرچند او بعد از ناكامي در المپيكي كردن واليبال ايران، گفت كه اگر مي دانستم هدف از جذب من چيست، قرارداد نمي بستم!
در هر صورت شركت در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني 2013 آخرين فرصت براي سرمربي تيم ملي ايران است تا بتواند اين تيم را به يكي از اهداف متعالي اش برساند در غير اين صورت باز هم بايد صبر كرد براي شركت در يك رقابت گزينشي ليگ جهاني ديگر، انتخابي المپيك ديگر و شايد كسب سهميه.


اخبار كوتاه از فوتبال

گل محمدي: تيم صبا را به حاشيه هاي پرسپوليس ترجيح مي دهم
سرمربي تيم صبا قم گفت: براي حضور در تيم پرسپوليس پس از نيم فصل فكري نكرده ام ولي در كل تيم جوان خودم را به حاشيه هاي پرسپوليس ترجيح مي دهم.يحيي گل محمدي اظهار كرد: آمادگي حضور در پرسپوليس را ندارم چون امسال صبا را خودم بسته ام و مي خواهم در اين تيم باشم ولي در سال هاي بعد شايد در پرسپوليس حضور داشته باشم.
رسولي نژاد: با فتح الله زاده اختلاف نداشتم
رئيس سابق هيات مديره باشگاه استقلال با رد شايعات مربوط به اين كه اختلاف او و فتح الله زاده باعث شده تا استعفا دهد، گفت كه خود فتح الله زاده از اين مساله ناراحت شده و گفته است اگر رسولي نژاد استعفا دهد، او هم استعفا خواهد داد.
احمد رسولي نژاد درباره علت استعفايش از رياست هيات مديره باشگاه استقلال، اظهار كرد: من از ارديبهشت ماه قصد داشتم كه استعفا دهم، اما به دليل اين كه تيم در فصل نقل و انتقالات بود و بحث انتخاب سرمربي ، حفظ بازيكنان و گرفتن بازيكنان جديد را پيش رو داشتيم، اين كار را نكردم و تصميمم را به تاخير انداختم، تا اين كه 40 روز پيش استعفايم را به صورت كتبي به وزير ورزش و جوانان دادم و در چندين نوبت اين مساله را پيگيري كردم تا به نتيجه برسد. همچنين به خاطر دربي، زمان استعفا را به پس از اين بازي موكول كردم. خوشبختانه وزير ورزش و جوانان با استعفاي من موافقت كرد.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد علي فتح الله زاده تغيير كند؟ گفت: بعيد مي دانم كه در سمت مدير عاملي باشگاه استقلال تغييري ايجاد شود.رسولي نژاد درباره اين كه گفته مي شود اختلافات او با فتح الله زاده باعث شده است تا استعفا دهد؟ گفت: اصلا اين گونه نيست و من اين مطالب را تكذيب مي كنم. وقتي حدود چهار روز پيش او از استعفاي من با خبر شد، فتح الله زاده ناراحت شد و مي گفت كه اگر من استعفا دهم، خودش هم پشت سر من استعفا مي دهد. زيرا من، فتح الله زاده و قلعه نويي با هم همقسم شده بوديم كه با تمام توان دست به دست هم دهيم و استقلال را به موفقيت برسانيم.
ابقاي عابديني، حضور واعظ آشتياني و 2 نماينده مجلس در هيات مديره داماش
نشست اعضاي جديد هيات مديره باشگاه داماش با رسانه ها پيش از ظهر ديروز با ابقاي عابديني، معرفي 5 عضو جديد و حضور مديرعامل پيشين استقلال در هيات مديره اين باشگاه برگزار شد.
شهرام قويدل مالك باشگاه طي احكامي اعضاي جديد هيات مديره باشگاه داماش را اعلام كرد كه اعضاي جديد با حمايت قاطع از امير عابديني، وي را به عنوان مديرعامل اين باشگاه گيلاني ابقا كردند.بر پايه اين گزارش، اعضاي جديد هيات مديره داماش را شهرام قويدل مالك باشگاه، اميررضا واعظ آشتياني مديرعامل پيشين باشگاه استقلال تهران، محمدعلي پورمختار نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شوراي اسلامي و حميدرضا محمد به عنوان اعضاي جديد هيات مديره اين باشگاه تشكيل مي دهند.
تقوي: داوري ها معني دار است
سرمربي تيم فوتبال سايپاي البرز به شدت به قضاوت هاي محسن قهرماني اعتراض دارد و معتقد است داوري هاي ليگ برتر معني دار است و حق به حق دار نمي رسد.مجتبي تقوي درباره بازي تيمش برابر راه آهن كه با نتيجه يك بر صفر شكست خورد، توضيح داد: ما از ابتداي فصل با لطف خدا خوب بازي كرديم و شايستگي برد را در تمام بازي ها داشتيم، اما در فوتبال ايران شايسته سالاري نيست. بي عدالتي موج مي زند و حقمان را مي خورند و هر كسي هم كه مي آيد شعار عدالت مي دهد.وي ادامه داد: چطور ممكن است كه يك داور از هفت بازي تيمي سه بازي اش را قضاوت كند و از اين سه بازي، دو تاي آنها هم پشت سر هم باشد. بنابراين آقاي قهرماني از اين پس بايد هر هفته برايمان قضاوت كند.تقوي همچنين گفت: او در اين بازي توپي را پنالتي گرفت كه بيرون از محوطه جريمه بود و در بازي فولاد هم همين كار را كرد. سرمربي سايپا همچنين با اشاره به اين كه محسن قهرماني از لحن نامناسبي به عنوان يك داور استفاده مي كند، افزود: قوانين را فيفا مشخص مي كند، اما آقاي قهرماني مي گويد «من» تصميم مي گيرم. فوتبال «من» نيست. به اعتقادم او از الفاظ درستي استفاده نمي كند و ديكتاتوري قضاوت مي كند. داور كه نبايد قوانين را تعيين كند.تقوي اضافه كرد: امتيازها را افراد ديگري تقسيم مي كنند، اين را به راحتي مي توان در زمين مشاهده كرد.ضمن اينكه داوري ها معني دار است. من بعد از بازي راه آهن نيز به او گفتم كه آقاي قهرماني امروز اين پنالتي را گرفتي تا ثابت كني، پنالتي بازي فولاد درست بود. او نيز در جوابم گفت كه من تصميم مي گيرم و الفاظ نامناسبي به كار برد، با وجود اين كه او آدم مودبي نيست، اما به خاطر لباسش و نه چيز ديگري احترامش را نگه داشتيم.
هانري ميشل سرمربي جديد تيم ملي كنيا
سرمربي تيم ملي فوتبال فرانسه در المپيك 1984و جام جهاني 1986 هدايت تيم ملي كنيا را پذيرفت.
هانري ميشل روز گذشته با فدراسيون فوتبال كنيا براي هدايت تيم ملي اين كشور آفريقايي به توافق رسيد.اين مربي 64 ساله با امضاي قراردادي 2 ساله جانشين «فرانسيس كيمانزي» شد كه بخاطر ناكامي در راهيابي به جام ملت هاي 2013 آفريقا ابتداي تابستان عزل شد.ميشل موظف است تيم كنيا را براي مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 آماده كند.
بازي راه آهن با گالاتاسراي قطعي شد
سرپرست تيم فوتبال راه آهن از قطعي شدن بازي دوستانه اين تيم با گالاتاسراي در اردوي تركيه خبر داد و گفت: از شنبه هفته آينده در كشور تركيه و شهر استانبول تمريناتمان را به مدت هفت روز آغاز مي كنيم و يكشنبه نوزدهم شهريور ماه به ايران باز مي گرديم. اسد فلاح در ادامه افزود: در اين اردو با تيم گالاتاسراي بازي تداركاتي انجام مي دهيم و سعي داريم با يك تيم ديگر هم كه احتمالا از بين دو تيم بشيكتاش و فنر باغچه خواهد بود، بازي كنيم.
تصميم فرگوسن براي بازيكنان جوان تيمش
سرمربي منچستر يونايتد اجازه نداد كه بازيكنان جوان تيمش از اتومبيل هاي اهدايي اسپانسر جديد باشگاه استفاده كنند.
شايد اين سوال براي بسياري پيش آيد كه چگونه سر آلكس فرگوسن سرمربي شياطين سرخ در اين دو دهه حضور خود در اولدترافورد همواره تيمش را مدعي نگه داشته است و سال به سال ستاره هايي را به جهان فوتبال معرفي مي كند. اقدام اخير او در منع بازيكنان جوانش از راندن ماشين هاي گرانبهاي مجاني كه كمپاني «شورولت» اسپانسر جديد اين تيم به تمام بازيكنان داده است مي تواند جوابي براي اين سوال باشد.كمپاني «شورولت» اسپانسر جديد باشگاه منچستر يونايتد كه يكي از توليدكننده هاي فرعي كارخانه جنرال موتورز است بعد از عقد قراداد با اين باشگاه تصميم گرفت كه به تمام بازيكنان اين تيم يك اتومبيل ورزشي گران قيمت هديه كند اما فرگوسن از ترس اينكه مبادا بازيكنان جوان اين تيم با اين هديه گرانبها مغرور شوند و تمركز خود را از دست بدهند در تصميمي جالب اعلام كرد كه بازيكنان زير 23 سال نمي توانند از اين اتومبيل استفاده كنند.روزنامه ديلي ميل انگليس در گزارشي نوشت كه فرگوسن فقط اجازه داده است كه بازيكنان بالاي 23 سال تيم از اين ماشين هاي گرانبها استفاده كند چنانكه بازيكناني چون دني ولبك(21 ساله) كريس اسمولينگ(22 ساله)رافائل داسيلوا(22ساله) و فيل جونز(20) ساله از چنين هديه اي بي نصيب مي شوند.فرگوسن از جمله مربياني است كه روي نظم و انضباط بازيكنان تيمش بسيار حساس است و هيچگونه اعتراضي را از آنها برنمي تابد كه اخراج ستاره هايي چون ياپ استام، ديويد بكام، رود فان نيستلروي و روي كين كه او را پسر فرگوسن مي خواندند شاهد گويايي در اين زمينه است.


آخرين اخبار از هيئت مديره استقلال و پرسپوليس

مأموريتي كه يكساله هم نشد!

از هفته آينده دوره اي جديد در فعاليت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس آغاز مي شود و گروهي به عنوان اعضاي هيئت مديره در باشگاه هاي پرطرفدار پايتخت مشغول كار مي شوند كه در گذشته داراي مسئوليت هاي مختلف در ورزش كشور بوده اند.
هنوز يكسال از آغاز فعاليت اعضاي هيئت مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس نگذشته كه قرار است باز هم جمع مديران ارشد اين دو باشگاه دستخوش تغيير شود. اواخر شهريورماه سال 1390 بود كه محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان تركيب هفت نفره؛ احمد رسولي نژاد، اميدوار رضايي، مقداد نجف نژاد، جواد زرينچه، حسين فرزامي، علي فتح الله زاده و عبدالرضا ساور را براي عضويت در هيئت مديره استقلال انتخاب كرد و حكم عضويت در هيئت مديره پرسپوليس را نيز به نام محمد رويانيان، لطف الله دهكردي، محمد حسين نژاد فلاح، علي پروين و محمد پنجعلي صادر كرد.
در يكسال گذشته بنابه دلايل مختلف اعضاي هيئت مديره دو باشگاه دچار ريزش شدند كه در اين بين سهم باشگاه استقلال به واسطه كثرت اعضا بيش از پرسپوليسي ها بوده است. اختلاف نظري كه بين مديران باشگاه استقلال براي انتخاب سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه به وجود آمد و تداخل كاري آنها در حوزه فني، اقتصادي، مديريتي و... ابتدا باعث استعفاي جواد زرينچه شد و پس از او عبدالرضا ساور نيز عطاي ماندن را به لقايش بخشيد.
آخرين شوك را به بدنه مديريتي باشگاه استقلال احمد رسولي نژاد وارد آورد تا اعضاي هيئت مديره اين باشگاه به چهار نفر؛ علي فتح الله زاده، اميدوار رضايي، غلامحسين فرزامي و مقداد نجف نژاد برسد. البته در اين بين به غير از فتح الله زاده دو نفر ديگر رسماً از ماندن يا رفتن در جمع مديران باشگاه استقلال سخني به ميان نياورده است و ادامه حضورشان در اين جمع هنوز مشخص نيست.
شرايط باشگاه پرسپوليس نيز بهتر از استقلال نيست و طي يك سال اخير ابتدا محمد پنجعلي و در ادامه لطف الله دهكردي از حضور در هيئت مديره اين باشگاه كناره گيري كردند تاتعداد اعضاي هيئت مديره اين باشگاه نيز به سه نفر كاهش يابد. در باشگاه پرسپوليس نيز به غير از رويانيان هنوز موضع پروين و نژادفلاح براي عضويت در هيئت مديره باشگاه مشخص نيست.
بر اساس اين گزارش، به دنبال جدايي احمد رسولي نژاد از هيئت مديره باشگاه استقلال بحث تغييرو جابه جايي در جمع مديران دو باشگاه جدي تر از گذشته مطرح شده است. ظاهراً پس از بازگشت محمد عباسي از لندن و برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران وزير ورزش و جوانان حكم اعضاي هيئت مديره دو باشگاه را امضا مي كند تا دوره اي تازه در فعاليت دو باشگاه بزرگ پايتخت آغاز شود.
آنطور كه احمد رسولي نژاد اعلام كرده است، هيئت مديره هاي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در دوره آتي پنج نفره خواهد بود كه در آن حضور علي فتح الله زاده و محمد رويانيان قطعي است. در هيئت مديره باشگاه استقلال از بين مقداد نجف نژاد، غلامحسين فرزامي و اميدوار رضايي يك نفر ديگر ناچار به جدايي است. با توجه به جايگاه مقداد نجف نژاد در مجلس شوراي اسلامي احتمال اينكه او در هيئت مديره باشگاه استقلال ماندني شود، بيش از فرزامي و رضايي است. براي حضور در هيئت مديره باشگاه استقلال از گزينه هايي چون احمد شهرياري و بهرام افشارزاده نيز نامبرده مي شود كه تا زمان اعلام رسمي از سوي عباسي نمي توان روي انتخاب قطعي اين افراد نظري داد.
در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس هم شاهد تغييراتي خواهيم بود، ادامه حضور رويانيان، تلاش نژادفلاح براي ماندن در هيئت مديره، موضع منفعل علي پروين و احتمال حضور مهدي تاج و... از مهمترين اخبار مربوط به اين باشگاه پرطرفدار پايتخت است. بايد تا روز يكشنبه هفته آينده منتظر بمانيم و ببينيم چه سرانجامي انتظار باشگاه هاي پرطرفدار تهراني را مي كشد، هر چه هست اين اميدواري وجود دارد كه اعضاي جديد هيئت مديره دو باشگاه نقشي تأثيرگذار در اداره اين دو باشگاه ايفا كنند و تنها نقش تماشاگر را نداشته باشند.


تساوي دربي گيلان و پيروزي سپاهان پس از دو شكست پياپي

نفت تهران صدرنشين جديد ليگ برتر

هفتمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با ثبت نتيجه تساوي در دربي گيلان، پيروزي سپاهان اصفهان پس از دو شكست پياپي وصدر نشيني نفت تهران پيگيري شد.
هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از روز سه شنبه با برگزاري يك ديدار بين تيم هاي سايپاي البرز و راه آهن آغاز شد.در اين ديدار كه در ورزشگاه انقلاب كرج برگزار شد راه آهن با گلي كه در دقايق پاياني به ثمر رساند به پيروزي رسيدو جمع امتيازات خود را به 12 رساند.در ساير ديدارهاي اين هفته كه ديروز برگزار شد ديدار تيم هاي تراكتورسازي تبريز و صباي قم در ورزشگاه يادگار امام تبريز با تساوي بدون گل خاتمه يافت. گل محمدي كه تيمش در اكثر دقايق برتر از حريف نشان داد درباره گلي كه بازيكنانش وارد دروازه تيم تراكتورسازي كردند و داور نپذيرفت گفت: گلي كه ما زديم صحيح بوده است و امكان ندارد چنين نباشد. متاسفانه بر اثر اشتباه داور يك گل ما در اين بازي به هدر رفت.
نفت تهران با پيروزي برابر ذوب آهن اصفهان 14 امتيازي شد و به صدر جدول رسيد. در اين بازي مهدي رجب زاده در دقيقه 53 يك ضربه پنالتي را از دست داد و دروازه بان نفت اين توپ را مهار كردضمن اينكه ابراهيم محمدي در دقيقه 63 از ذوب آهن با دريافت كارت قرمز از ميدان اخراج شد.
در اصفهان سپاهان هم پس از دو شكست پياپي با پيروزي برابر فجر به رده دوم جدول صعود كرد.
دربي گيلان با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد. در اين بازي اخلاق زير سوال رفت زيرا تماشاگران دو تيم بارها عليه يكديگر فحاشي كردند. در پايان اين بازي عليرغم اينكه بازيكنان دو تيم با يكديگر دست دادند اما تماشاگران دو تيم همچنان عليه يكديگر شعار مي دادند و فحاشي مي كردند تا دربي گيلان هم مثل دربي تهران تحت تاثير اتفاق روي سكوها باشد.
در بندرعباس تيم آلومينيوم هرمزگان سرانجام رنگ برد را به خود ديد و پس از 4 تساوي و 2 باخت موفق شد مس كرمان را با يك گل شكست دهد. در آخرين ديدار ديشب هم تيم هاي فولادخوزستان و پرسپوليس در اهواز به مصاف هم رفتند كه تلاش دو تيم به تساوي يك بريك رسيد. در اين بازي پس از گل پرسپوليس كه در دقيقه 74 توسط محمد قاضي به ثمر رسيد يك اتفاق نادر و البته زننده و ناراحت كننده رخ داد و يكي از تماشاگران حاضر در جايگاه ويژه ورزشگاه تختي با پرتاب يك شي به سمت فركي سرمربي فولاد را مجروح كرد . در دقايق پاياني فولادي ها كه چيزي براي از دست دادن نداشتند چندين بار به روي دروازه پرسپوليس سانتر كردند كه ايوب كلانتري روي يكي از همين سانترها با يك ضربه سر گل تساوي تيمش را به ثمر رساند تا بازي با همين نتيجه به پايان برسد. كلانتري در نيمه اول يك ضربه پنالتي از دست داده بود. ديدار استقلال و پيكان به دليل برگزاري نشست سران جنبش عدم تعهد به تعويق افتاد.نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤ سايپا البرزصفر - راه آهن 1
گل: بهادر عبدي(86- پنالتي)
¤ گهردورود 2- نفت آبادان 2
گل : فريد عابدي (14) و تقي نائيبي(2+90) براي گهر - رضا خالقي فر (36)و رسول نويدكيا(68)براي نفت
¤سپاهان اصفهان 1 - فجرسپاسي شيراز صفر
گل: جواهر سوكاي(86)
¤نفت تهران1 - ذوب آهن صفر
گل : يعقوب كريمي (46)
¤آلومينيوم هرمزگان1- مس كرمان صفر
گل:هنريكو دسوزا(21 )


اعزام تيم ملي كاراته به مسابقات ليگ جهاني

تيم ملي كاراته براي حضور در ليگ جهاني امروز عازم استانبول مي شود.
تيم ملي كاراته ايران در دو بخش بانوان و مردان براي شركت در چهارمين مرحله ليگ جهاني موسوم به كاراته وان امروز راهي استانبول تركيه محل برگزاري اين رقابت ها مي شود.
اسامي كاراته كاران مرد ايران در اين رقابت ها به شرح زير است: هامون درفشي پور، امير مهدي زاده، عليرضا اجدادي، سعيد احمدي، محمدرضا بخش محمدلو، سعيد فرخي، ابراهيم حسن بيگي، بهمن عسگري، علي فداكار، مازيار الهامي، ذبيح الله پورشيب، سجاد گنج زاده، جاسم ويشگاهي، سامان حيدري و فريد حقيقي.
حبيب الله ناظريان به عنوان مدير فني، مهران بهنام فر، عليرضا كتيرايي و تورج ساساني به عنوان مربي، غلامرضا دباغيان به عنوان مشاور فني و سيد محمد حسيني به عنوان مربي بدنساز هدايت تيم را بر عهده دارند.
در بخش بانوان نيز نسرين دوستي در وزن 50- و حميده عباسعلي در وزن 68+ كيلوگرم با مربيگري فريبا بداغي در رقابت هاي كاراته وان استانبول تركيه شركت مي كنند، ضمن اين كه در بخش كاتا نيز مهسا افسانه، الناز تقي پور و نجمه قاضي زاده نمايندگان كشورمان در اين پيكارها خواهند بود.
در جريان ليگ جهاني كاراته در شهر استانبول تركيه، محمدصادق فرجي، رئيس فدراسيون كاراته ايران با «آنتونيو اسپينوز»، رئيس فدراسيون جهاني كاراته ديدار خواهد كرد.
چهارمين مرحله ليگ جهاني موسوم به كاراته وان طي روزهاي 11 و 12 شهريور در استانبول تركيه برگزار مي شود.
معرفي كادر فني تيم زير 23 سال
طي احكام جداگانه اي از سوي محمد صادق فرجي، رئيس فدرسيون كاراته كادر فني تيم زير 23 سال كاراته منصوب شدند.بر اساس حكم صادره از سوي رئيس فدراسيون كاراته، مسعود رهنما به عنوان سرمربي، اكبر عبدلي به عنوان مربي و غلامعلي حيدري به عنوان كمك مربي زير 23 سال كاراته انتخاب شدند.بر اساس تصميم فدراسيون كاراته اين تيم كه براي اولين بار در راستاي پشتوانه سازي تيم ملي بزرگسالان تشكيل شده سال آينده در اولين دوره مسابقات كاپ آسيا كه در كشور قزاقستان برگزار مي شود، شركت كند.همچنين اين تيم قرار است در آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته وان آذر ماه سال جاري در سالزبورگ اتريش حضور پيدا كند.


قهرمان گنبدي جايزه خود را به زلزله زدگان آذربايجان تقديم كرد

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
در پايان رقابتهاي جام رمضان تنيس گنبدكاووس، قهرمان مسابقات جايزه نقدي 2 ميليون ريالي خود را به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اهدا كرد.
رئيس هيئت تنيس شهرستان گنبدكاووس گفت: اين رقابتها كه با حضور 20 ورزشكار در 10 شب برگزار شد، با برگزاري آئين اختتاميه به پايان رسيد و جوايز نفرات اول تا سوم اهدا شد.
محسن اهرزاده گفت: در پايان اين رقابتها به ترتيب آرمين قاضي راد و احسان قرباني اول و دوم و نيز فرهاد اهرزاده و نجم الدين مختومي نيز مشتركا به مقام سوم دست يافتند. وي افزود: در پايان اين رقابتها به نفر اول مبلغ 2 ميليون ريال، به نفر دوم مبلغ 1 ميليون ريال و به نفر سوم نيز هديه اي به رسم يادبود اهدا شد ضمن اينكه به ساير شركت كنندگان نيز هدايايي تقديم كرديم.
رئيس هيئت تنيس شهرستان گنبدكاووس خاطرنشان كرد: در آئين اختتاميه قهرمان اين رقابت ها طي حركتي انسان دوستانه جايزه نقدي خود را به بازماندگان زلزله آذربايجان شرقي اهدا كرد.اهرزاده با بيان اينكه حركت اين جوان گنبدي جاي تقدير و تشكر دارد، افزود: در روزهاي آينده از سوي اين هيئت از اين ورزشكار تقدير خواهد شد.


روش جديد AFC براي امتياز دادن به باشگاه ها

افزايش سهميه در گرو برطرف شدن مشكلات

رئيس پيشين سازمان ليگ برتر و رئيس اتحاديه فوتبال ضمن تشريح آخرين وضعيت باشگاه هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر براي كسب سهميه فوتبال ايران در قاره آسيا گفت: در روش جديد امتياز دادن به باشگاه ها ، مشكلاتي داريم كه بايد هر چه سريعتر برطرف شود.
عزيز محمدي در خصوص آخرين وضعيت باشگاه هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر پيش از بازديد نماينده هاي AFC و همچنين آخرين نحوه سهميه بندي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي تخصيص سهميه به كشورهاي شرق و غرب آسيا براي حضور در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا گفتگوي تفصيلي را با مهر انجام داد كه حاوي نكات زيادي بود. چكيده اي ازاين گفتگو را در زير مي خوانيد.
نقص مشترك باشگاه هاي ايراني
رئيس اتحاديه فوتبال در خصوص آخرين وضعيت آمادگي باشگاه هاي كشور پيش از بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا، گفت: 14 يا 15 شهريور نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بازديد از امكانات باشگاه هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر به ايران مي آيند. در حال حاضر تيرماه مدارك كليه باشگاه ها به AFC فرستاده شده اما هنوز كنفدراسيون فوتبال آسيا اين مدارك را تاييد نكرده است. پس از ارسال مدارك ما يك بار ديگر آنها را بررسي كرديم و متوجه شديم كه اكثر آنها در دو مورد مشترك نقص دارند.
تهديد به كسر 60 امتياز
وي در ادامه افزود: اين دو مورد شامل دو آيتم مشاركت سازمانهاي محلي و شركت در فعاليت هاي اجتماعي باشگاه هاست. ما در اين دو آيتم نه تنها امتياز نمي گيريم بلكه به ازاي هر آيتم 30 امتياز منفي نيز از ما كسر خواهد شد. بايد باشگاه ها هر چه سريعتر در اين خصوص فعاليت كرده و مستندات خود را ترجمه كنند تا ما اين مدارك و مستندات را ارسال كنيم.
نامه به وزير
عزيز محمدي با اعلام اينكه مسئولان مربوطه همه تلاش خود را مي كنند اما هنوز برخي از مشكلات ورزشگاه هاي ما حل نشده، تاكيد كرد: سازمان ليگ و اتحاديه فو تبال ضمن اعلام نواقص برخي ورزشگاه ها به مسئولان مربوطه، در اين خصوص هشدار لازم را به باشگاه ها داده اند. ما حتي از طريق اتحاديه فوتبال باشگاه هاي كشور به وزير ورزش نامه نوشته و در آن تاكيد كرديم كه براي برطرف كردن هرچه سريعتر نواقص باشگاه ها نياز به همكاري جدي تر وسريعتر شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي و همچنين ادارات كل ورزش و جوانان استان ها و هيات هاي استاني مربوطه داريم تا مانند سالهاي گذشته شاهد از دست دادن امتياز و در سال جاري حتي كسر امتياز از فوتبال ايران نباشيم.
وي تاكيد كرد: در بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از ورزشگاه هاي آزادي، فولاد شهر اصفهان، شهيد باهنر كرمان، يادگار امام تبريز، تختي اهواز، خليج فارس بندرعباس، انقلاب كرج و يادگار امام قم به احتمال زياد اين ورزشگاه ها به تاييد AFC خواهند رسيد. البته اين ورزشگاه ها ايرادات كوچكي دارند كه بايد برطرف شوند.
نحوه سهميه بندي AFC
وي در خصوص آخرين نحوه سهميه بندي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي تخصيص سهميه به كشورهاي عضو گفت: در نحوه امتياز بندي جديد سهميه مستقيم به 5 كشور شرق و 5 كشور غرب آسيا كه بيشترين امتياز را داشته باشند اختصاص داده مي شود به طوريكه به كشورهايي كه از نظر كسب امتياز در جايگاه هاي اول و دوم قرار گيرند چهار سهميه مستقيم، به كشوري كه در جايگاه سوم جاي گيرد سه سهميه مستقيم و يك سهميه پلي آف، كشور چهارم دو سهميه مستقيم و يك پلي آف و كشور پنجم نيز يك سهميه مستقيم و يك سهميه پلي آف خواهد گرفت ضمن اينكه كشورهايي كه از نظر كسب امتياز در رتبه هاي پنجم و ششم قرار گيرند فقط يك سهميه پلي آف خواهند گرفت. كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز اعلام كرده براي كسب حداقل سهميه حداقل 600 امتياز لازم است.
اميدواري به افزايش تعداد سهميه
عزيز محمدي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به قرارگرفتن ما از نظر امتياز در سال گذشته در جايگاه پنجم كشورهاي غرب آسيا پس از كشورهاي عربستان ، قطر، امارات و ازبكستان آيا امكان كاهش سهميه ما با احتساب قوانين جديد AFC ، وجود دارد؟ يا ما از نظر امتيازي مي توانيم اين چهار كشور را پشت سر بگذاريم؟ تاكيد كرد: من خيلي اميدوارم كه در جايگاه خوبي از نظر كسب امتياز در بين كشورهاي غرب آسيا قرار گيريم و سهميه ما نه تنها كاهش پيدا نكند بلكه افزايش نيز يابد چون ما از نظرامتياز تكنيكال استاندارد ليگ و تماشاگرا ن وضعيت خيلي خوبي داريم ، ضمن اينكه نواقص مربوط به مدارك باشگاه هاي ما نسبت به سال قبل نيز خيلي بهتر بوده اما در زمينه نواقص ورزشگاه ها هنوز ضعف داريم كه همه تلاش خود را مي كنيم تا با رفع نواقص ورزشگاه ها امتيازات تكنيكال فني خود را بالا برده و امتيازات منفي نگيريم.
برگزاري جام حذفي با وجود بازي هاي تيم ملي
وي در خاتمه در پاسخ به اين پرسش كه آيا با وجود بازيهاي تيم ملي و حضور اين تيم در رقابتهاي فوتبال غرب آسيا امكان برگزاري رقابتهاي جام حذفي وجود دارد، گفت: من با قاطعيت مي گويم با وجود بازيهاي رسمي و دوستانه تيم ملي برنامه اي تدوين كرده ام كه بازيهاي جام حذفي را بدون اينكه باشگاه ها تحت فشار قرار گرفته و آسيبي در اين خصوص ببينند برگزار كرد.


از امروز بازي هاي پارالمپيك 2012 آغاز مي شود

رقابت 4200 ورزشكار معلول از 166 كشور دنيا

چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك درحالي در لندن افتتاح شد كه قرار است از امروز 4200 ورزشكار معلول از 166 كشور دنيا رقابت شان را با يكديگر آغاز كنند.
اين در حالي است كه بر اساس آمار، اين بيشترين تعداد شركت كننده چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ كشورهاي شركت كننده در بازي هاي پارالمپيك محسوب مي شود. بر اساس آمار اعلام شده در اين دوره از بازي ها 19 كشور بيشتر از بازي هاي پيشين در پكن به رقابت ها اضافه شده اند.
بر اساس آنچه كه اعلام شده تيم بريتانيا به عنوان ميزبان بازي ها با 288 ورزشكار بيشترين تعداد شركت كننده را دارد و پس از آن چين با 282 ورزشكار، آمريكا با 216 ورزشكار و برزيل (ميزبان دوره بعد بازي ها) با 189 ورزشكار در مكان هاي بعدي قرار دارند. اين تعداد ورزشكار و تيم هاي شركت كننده قرار است در 503 ماده و 20 رشته ورزشي با يكديگر طي 11 روز رقابت كنند.
يكي از نكات جالب بازي هاي پارالمپيك لندن بازگشت دوباره بازي ها به محل تولد آن است. رقابت هاي ورزشي افراد معلول پس از جنگ جهاني دوم و با حضور معلولاني كه اين جنگ بر جاي گذاشته بود، آغاز شد. محل آغاز آن رقابت ها نيز استوك مندويل انگليس بود. اين بازي ها پس از المپيك 1948 لندن رواج پيدا كرد و اكنون شاهد برگزاري چهاردهمين دوره آن در بريتانيا هستيم.
ايران در پارالمپيك چهاردهم
كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران نيز همراه با 79 ورزشكار در اين دوره از بازي ها شركت كرده است. اين تعداد ورزشكار قرار است در 13 رشته ورزشي با حريفانشان رقابت كنند. ورزشكاران جانباز و معلول ايران در اين دوره از بازي ها براي هفتمين بار است كه در بازي هاي پارالمپيك شركت مي كنند. اولين حضور آنها به بازي هاي 1988 سئول باز مي گردد و پس از اين بازي ها بدون وقفه در همه ادوار بازي هاي پارالمپيك حاضر بوده اند. مجموع افتخارات به دست آمده توسط ورزشكاران ايران در بازي هاي پارالمپيك، 88 مدال است كه 37 مدال آن طلا، 21 نقره و 30 برنز بوده است. بهترين دوره حضور كاروان وزرشي ايران در بازي هاي پارالمپيك نيز به بازي هاي سيدني باز مي گردد. در اين دوره از بازي ها تيم ايران 12 طلا، چهار نقره و هفت برنز به دست آورد. همچنين كاروان جانبازان و معلولان در آخرين دوره بازي هاي پارالمپيك در پكن پنج مدال طلا، شش نقره و سه برنز به دست آورده بود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14