(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

لزوم توجه به فرهنگيان بازنشسته (نامه وارده)
برگزاري سومين جشنواره نشريه نگاري امام رضا(ع)
كنفرانس رياضي ايران در تبريز برگزار شد
كوتاه از هفته دولت
خطر از بين رفتن گياه كرفس در چهارمحال و بختياري
مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره كيش برگزار شد
نرم افزار شبيه سازي خاص سيالات مخازن نفت تهيه شد
برگزاري نخستين مراسم نمازجمعه در اردهال
در دور دوم سفرهاي تابستاني 3 ميليون گردشگر به اردبيل رفتند
آموزش نظامي 634 نفر در طبس
توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي قزوين صورت مي گيرد
بازسازي يك هزار و 200واحد مسكوني در ورزقان
پاي صحبت مردم
آب سالم و بهداشتي شهرهاي شرق گيلان تامين شد
رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي خوزستان:
تحقق اقتصاد مقاومتي در گرو سيستم تك محصولي است
نماينده گنبدكاووس درمجلس شوراي اسلامي:
گنبدكاووس مستعد توسعه و پيشرفت است
بهره برداري از موزه تاريخ طب دانشكده پزشكي اصفهان


لزوم توجه به فرهنگيان بازنشسته (نامه وارده)

فرهنگيان بازنشسته كه سالهاي جواني خود را در راه تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم گذرانيده و امروز كه بازنشسته شده اند و با مشكلات متعددي روبه رو هستند، با كمال تأسف مورد بي مهري برخي مسئولان قرارمي گيرند.
خوب است به چند مورد از اين بي مهري ها اشاره كنيم، شايد روزنه اي براي توجه به اين قشر از جامعه ايجاد شود: الف) عدم اجراي همه مواد قانون مديريت خدمات كشوري درباره فرهنگيان، ب) اجراي ناتمام بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته ج) سايت كانون بازنشستگان آموزش و پرورش به روزرساني نمي شود د) سود سهام عدالت براي همه فرهنگيان افزايش نيافته است، هـ) سبد كالاهاي مناسبتي در حد شعار باقي مي ماند، و) افزايش حقوق سالانه با نرخ تورم تطبيقي ندارد.
در آخر بازهم همگان را بر اين روايت حضرت علي(ع) توجه مي دهم كه هركس كلمه اي به من آموخت مرا بنده خود كرده است.
زرين شهر-خبرنگاركيهان
 


برگزاري سومين جشنواره نشريه نگاري امام رضا(ع)

مشهد- خبرنگاركيهان:
سومين جشنواره نشريه نگاري امام رضا(ع) كه از بخش هاي جشنواره فرهنگي- هنري امام رضا(ع) است به نمايندگي استان فارس پايان شهريور برگزار مي شود.
اين جشنواره در 2بخش نشريه كاغذي و نشريه الكترونيكي برگزار مي شود و گروه هاي سني 10 تا 17سال در آن شركت كرده اند كه 83اثر در بخش نشريه كاغذي و 35اثر در بخش الكترونيكي و همچنين 16 دل نوشته به دبيرخانه ارسال شده است.
معرفي شخصيت امام رضا(ع) و سيره عملي و تأثير اين امام بزرگوار در زندگي مردم و خاطرات اولين زيارت از موضوعات اين جشنواره محسوب مي شود.
گفتني است، 29شهريورماه زمان برگزاري جشنواره نشريه نگاري رضوي است، كه از 29شهريور لغايت 4مهر ماه نيز نمايشگاه آن برگزار خواهدشد.
 


كنفرانس رياضي ايران در تبريز برگزار شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
چهل و دومين كنفرانس رياضي ايران طي روزهاي ششم تا نهم شهريور ماه در دانشگاه تبريز برگزار شد.
در اين كنفرانس بيش از 550 محقق ايراني و خارجي شركت داشتند و 349 مقاله به صورت سخنراني و 167 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
سمينار مزبور با شركت محققاني از آذربايجان، آمريكا، آفريقاي جنوبي، تركيه، روسيه، ژاپن، سوئد، لبنان و هند برگزار شد.
منطق رياضي آناليز، معادلات ديفرانسيل، آناليز عددي، بهينه سازي، جبر، هندسه و توپولوژي، علوم كامپيوتر، ارتباط رياضيات در علوم و صنعت سيستم هاي ديناميكي، آمار و احتمال، محورهاي اين نشست بودند و همزمان با آن 3 كارگاه تخصصي جبر، آناليز و رياضي در صنعت نيز، تشكيل شد.
 


كوتاه از هفته دولت

گازرساني به شهرك
آوج- خبرنگار كيهان:با حضور ناصحي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي و مهندس عجم استاندار قزوين گاز واحدهاي صنعتي شهرك صنعتي آوج به مرحله بهره برداري رسيد كه در اين رابطه مبلغ 350 ميليون تومان هزينه شده است.
ناصحي در راستاي آمار گازرساني به روستاها اعلام كرد: در سراسر كشور بيش از 50درصد از روستاها از نعمت گاز برخوردارند كه در استان قزوين اين آمار به 62درصد مي رسد.
بهره برداري از 52كلاس
همدان- خبرنگاركيهان:52 كلاس درس در قالب 14پروژه آموزشي و فرهنگي در استان همدان به بهره برداري رسيد.
بنا به اعلام روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس استان، اين پروژه ها كه در كليه سطوح آموزشي مورد بهره برداري قرار گرفت داراي 3682 مترمربع زيربناست كه اعتباري معادل يك ميليارد و 500ميليون تومان جهت افتتاح آنها هزينه شده است.
از تعداد 14پروژه مذكور، 5پروژه در شهرستان همدان، 6پروژه در شهرستان اسدآباد و 3پروژه در شهرستان ملاير احداث و تحويل آموزش و پرورش شده است.
ايجاد اشتغال
شرق گلستان- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت بهره برداري از 22طرح عمراني و تسهيلات مديريت جهاد كشاورزي مينودشت آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي مينودشت گفت: براي عمليات اجرايي اين پروژه ها مبلغ 6ميليارد و 88ميليون ريال از محل اعتبارات جهاد كشاورزي و نيز تسهيلات بانكي هزينه شده است.
«عيسي قرباني» افزود: اين پروژه ها شامل «احداث جاده هاي بين مزارع و بين باغات، مرغداري گوشتي 20هزار قطعه اي، دامداري هاي كوچك روستايي، پروژه هاي آبياري تحت فشار و قطره اي و راه اندازي صندوق خرد روستايي است.
وي افزود: با راه اندازي اين پروژه ها مجموعاً 980 خانوار روستايي از مزاياي آن بهره مند و براي 57نفر نيز ايجاد شغل شده است.
آغاز عمليات احداث ساختمان
رحيم آباد- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت عمليات احداث ساختمان جديد شهرداري فيروزآباد آغاز شد. اين ساختمان در زميني به مساحت يك هزارمترمربع و در دو طبقه احداث مي شود. ساختمان جديد شهرداري با اعتبار اوليه 200ميليون تومان و طي 24ماه ساخته خواهد شد. در ساختمان جديد شهرداري پاركينگ، بانك، انبار و سوئيت نگهباني پيش بيني شده است.
اجراي 606 طرح عمراني
سرويس شهرستان ها: استاندار لرستان گفت: در هفته دولت 606 طرح با اعتباري بالغ بر يك هزار و 500 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. حبيب الله دهمرده افزود: از اين تعداد 169طرح توليدي، صنعتي، خدماتي، كشاورزي در حوزه صنعت، معدن و تجارت و كشاورزي با اعتباري حدود 200ميليارد ريال و اشتغالزايي مستقيم 400نفر و 437 پروژه عمراني در حوزه آب، برق، گاز، راه و مسكن شهري و روستايي، بهداشت، فضاهاي آموزشي قرار دارند كه بيش از يك هزار و 300 ميليارد ريال براي آنها هزينه و سرمايه گذاري شده است.
افتتاح 121 پروژه
قوچان- خبرنگار كيهان: فرماندار قوچان گفت: به مناسبت هفته دولت تعداد 121 پروژه در بخش هاي مختلف كشاورزي، توليدي و صنعتي، عمراني، مخابراتي، ورزشي و بهداشتي در شهرهاي قوچان و باجگيران، مركز بخش مرزي باجگيران و روستاهاي اين شهرستان افتتاح شد.
اسماعيل حيدري آزاد مجموع اعتبارات اين طرح ها را 130 ميليارد ريال معادل 13ميليون تومان اعلام كرد.
گازرساني به روستاها
قائن- خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت 9 پروژه گازرساني به روستاهاي قائنات مورد بهره برداري قرار گرفت.
به منظور اجرايي شدن اين پروژه ها مبلغ 34 ميليارد تومان هزينه شده است و با بهره برداري از آن يك هزار و 700خانوار از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند. گفتني است بيش از 15 درصد جمعيت روستايي خراسان جنوبي از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
اجراي پروژه هاي كشاورزي
خوانسار- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت چند طرح عمراني و كشاورزي در شهرستان خوانسار به بهره برداري رسيد.
آسفالت خيابان سيزده محرم به طول 2500متر با هزينه اي بالغ بر دوميليارد ريال، پروژه انتقال آب صفادشت به خم پيچ به طول پنج كيلومتر با هزينه اي بالغ بر دوميليارد ريال و با مشاركت مردمي به ميزان 300 ميليون ريال از طرف كشاورزان، بهره برداري از كانال آبرساني بيدهند با اعتبار دوميليارد ريال و به طول دو كيلومتر و همسان سازي جاده كنار آن به عرض 6متر از جمله پروژه هايي بودند كه در اين هفته به بهره برداري رسيدند.
شروع عمليات ساخت سد
برازجان- خبرنگار كيهان: در هفته دولت يك باب مدرسه راهنمايي در شهر آب پخش از توابع برازجان به بهره برداري رسيد. اين مدرسه در زميني به مساحت دو هزار و 809 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 720 ميليون تومان ساخته شده است. همچنين مركز فرهنگي، هنري كانون فكري كودكان و نوجوانان شهر شبانكاره با حضور مسئولان محلي افتتاح شد. به گفته سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور در استان بوشهر 13 كانون پرورش فكري وجود دارد كه ساختمان اداري كميته امداد امام خميني دشتستان با اعتباري افزون بر 552 ميليون تومان افتتاح شد.
در همين هفته كلنگ احداث سد «تنگ ارم» با حضور مسئولان محلي به زمين زده شد. اين سد با اعتبار 47 ميليارد ريال تا سال 93 ساخته مي شود.
توسعه شبكه برق رساني
اهواز- خبرنگار كيهان: فرماندار اهواز از افتتاح و بهره برداري 222 پروژه با اعتباري بالغ بر 175 ميليارد تومان در هفته دولت در اين شهرستان خبر داد.
عبدالعزيز فدعمي اين پروژه ها را شامل عمران شهري و روستايي، از بهره برداري فضاهاي آموزشي و ورزشي، افتتاح جايگاه هاي عرضه سوخت، توسعه مراكز بهداشتي و درماني و توسعه شبكه مخابراتي عنوان كرد.
به گفته وي، در هفته دولت امسال از چهار پروژه آموزشي بهره برداري شد كه از جمله آنها دو باب مدرسه روستايي و 90 كلاس درس در قالب طرح آغاز پايه ششم ابتدايي هستند.
فدعمي افزود: همچنين از مجموعه فرهنگي ام الطمير و كتابخانه عمومي گلستان در اين هفته بهره برداري شد. فرماندار اهواز به بهره برداري از 22 پروژه برق رساني با اعتباري بالغ بر 66 ميليارد ريال اشاره كرد و اظهار داشت: اين پروژه شامل توسعه و ساماندهي شبكه برق روستاها و مسير كمربندي اهواز- انديمشك، برق رساني به پروژه هاي مسكن مهر و زيباسازي شبكه هاي روستايي و معابر ورودي شهر است.
 


خطر از بين رفتن گياه كرفس در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري از خطر از بين رفتن نسل گياه كرفس در اين استان خبر داد.
عطاءالله ابراهيمي استفاده مطلوب، منطقي و بهينه از منابع ملي به ويژه گياهان دارويي را ضامن تامين بخشي از نيازهاي صنعت بهداشتي، درماني و آرايشي كشور دانست و اظهار كرد: استفاده صحيح از منابع ملي از خروج ارز جلوگيري كرده و توسعه اشتغال در اين مناطق را نيز به همراه دارد.
وي حمايت از راه اندازي فرآوري گياهان دارويي در استان چهارمحال و بختياري را از نيازهاي ضروري اين بخش بيان كرد و افزود: ايجاد صنايع فرآوري، بسته بندي و فروش اين گياهان به افزايش ارزش افزوده فروش اين گياهان كمك مي كند.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري گفت:سودآوري هاي فراوان اقتصادي و توجه روزافزون به تجارت جهاني گياهان دارويي، مشكلات زيادي براي گياهان دارويي مراتع استان چهارمحال و بختياري ايجاد كرده و برخي از گونه ها نظير كرفس را در معرض نابودي قرار داده است.
وي در جمع مسئولان عشاير و بهره برداران بخش مرتع چهارمحال و بختياري خاطرنشان كرد: بخش زيادي از تجارت و كسب درآمد مربوط به فروش و قاچاق گونه هاي گياهان دارويي است كه در برخي موارد با شيوه هاي نادرست از طبيعت جمع آوري شده و علاوه بر از بين رفتن نسل آن گياه، تنوع زيستي منطقه را نيز با خطر نابودي مواجه كرده است.
 


مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره كيش برگزار شد

كيش- خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره كيش با حضور مردم اين جزيره، گردشگران و مدال آوران المپيك لندن در رشته كشتي فرنگي برگزار شد.
مدال آوران كشتي فرنگي، هنرمندان مطرح كشور و 66 نفر از برندگان خودروي تيبا از مهمانان ويژه مراسم اختتاميه بودند.
درمراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره تابستاني كيش بيش از چهار هزار نفر در هواي گرم و شرجي اين جزيره شركت كرده بودند. در پايان اين مراسم هداياي نفيسي از سوي سازمان منطقه آزاد كيش به مدال آوران طلاي المپيك 2012 لندن اهداء شد.
 


نرم افزار شبيه سازي خاص سيالات مخازن نفت تهيه شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير امور فني شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از تهيه نرم افزار شبيه سازي خواص سيالات مخازن نفت براي نخستين بار در كشور خبر داد.
عليرضا دانشي با اعلام اين خبر گفت: اين نرم افزار به صورت صددرصد بومي با همكاري همه جانبه كارشناسان مهندسي نفت اين شركت از سوي يك شركت داخلي تهيه شده است.
وي افزود: اين نرم افزار به منظور مدل سازي و شبيه سازي سيالات مخازن نفت و گاز براي انجام تمام محاسبات رفتار فازي و خصوصيات سيالات به كار مي رود. خواص سيالات يكي از اساسي ترين اطلاعات مخازن براي هرگونه برنامه ريزي مديريتي در اين زمينه و شبيه سازي آن بسيار بااهميت است.
مديرامور فني شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با بيان اين كه برنامه ريزي براي بومي سازي اين نرم افزار از 2 سال پيش آغاز شد، اظهار داشت: در اين مدت كارشناسان معاونت مهندسي نفت مناطق نفت خيز جنوب اطلاعات فني و تخصصي در ارتباط با اين نرم افزار را براي پياده سازي نرم افزار به شركت سازنده ارائه داده اند و با بررسي هاي دقيق كارشناسي آخرين نسخه آن تهيه و تكميل شده است.
دانشي خاطرنشان كرد: نرم افزار بومي سازي شده نه تنها قابليت جايگزيني با ساير نرم افزارهاي مشابه خارجي را دارد بلكه از نظر دقت، همچنين مدل ها و الگوريتم هاي به كار رفته در بعضي موارد از سطح بالاتري نسبت به اين نرم افزارها برخوردار است.
 


برگزاري نخستين مراسم نمازجمعه در اردهال

كاشان- خبرنگار كيهان:
نخستين نمازجمعه منطقه اردهال از توابع شهرستان كاشان با حضور مسئولان اين منطقه برگزار شد.
حكم ابلاغ حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني به عنوان نخستين امام جمعه منطقه اردهال كاشان، پيش از ايراد خطبه ها توسط حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا صالحيان، رئيس ستاد سياست گذاري ائمه جمعه استان اصفهان قرائت و توسط پدر شهيد سيدمجتبي حسيني به وي اهدا شد.
سليماني در نخستين نمازجمعه اين منطقه سخنان رهبر معظم انقلاب در اجلاس غيرمتعهدها را رهگشا و مؤثر خواند.
وي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به اهميت بارگاه حضرت سلطانعلي بن امام محمدباقر(ع) به عنوان يكي از برجسته ترين فقهاي تشيع و فرزند بلافصل امام پنجم بر لزوم معرفي اين امامزاده تاكيد و برگزاري همايشي در زمينه معرفي اين امامزاده با همكاري مسئولان شهرستان را خواستار شد.
 


در دور دوم سفرهاي تابستاني 3 ميليون گردشگر به اردبيل رفتند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استان اردبيل همزمان با آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني از 3 ميليون و 300 هزار مسافر پذيرايي كرده است.
براساس اعلام معاونت گردشگري سازمان، استان اردبيل با توجه به پذيرش اين تعداد گردشگر جزو چهار استان برتر كشور در زمينه جذب گردشگر است.
درحال حاضر 225 مركز اقامتي استان با ظرفيت كامل در اختيار مسافران تابستاني بوده و ديگر مراكز گردشگري از جمله موزه ها، آب هاي گرم معدني و اماكن تاريخي و باستاني براي بازديد در اختيار مسافران هستند.
همچنين در مدت ياد شده بيش از 300 هزار مسافر خارجي از طريق مرز بيله سوار مغان وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شده اند.
 


آموزش نظامي 634 نفر در طبس

طبس- خبرنگار كيهان:
سرپرست گردان امام حسين(ع) طبس از برگزاري دوره هاي آموزش نظامي تكميلي براي 634 نفر از بسيجيان اين شهر خبر داد.
سروان مهدي باقري اظهار كرد: آموزش تكميلي بسيج در 7 دوره برگزار شد و در اين گردان 634 بسيجي در دوره هاي 45 روز آموزش هاي نظامي را فرا گرفتند.
وي با اعلام اينكه اكثريت اعضاي گردان امام حسين(ع) را بسيجيان تشكيل مي دهند گفت: با توجه به موقعيت شهرستان طبس بايد همرزمان ما در گردان هميشه آماده باشند و پويايي خود را از دست ندهند.
 


توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي قزوين صورت مي گيرد

بازسازي يك هزار و 200واحد مسكوني در ورزقان

قزوين- خبرنگاركيهان:
1200واحد مسكوني در 22روستاي ورزقان آذربايجان شرقي توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي قزوين بازسازي مي شود.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان قزوين در اين مورد اظهار داشت: بازسازي شهرستان ورزقان به 3استان قزوين، گلستان و آذربايجان شرقي واگذار شده و در اين راستا قرار است 1200واحد مسكوني در 22روستاي اين منطقه توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي قزوين احداث شود.
فيروزي تأكيد كرد: عمليات آواربرداري توسط 20اكيپ اعزامي در قزوين انجام شد به طوري كه در يك هفته 300واحد آواربرداري شده است.
وي درخصوص تسهيلات پرداختي به زلزله زدگان گفت: دولت براي يك واحد 60متري علاوه بر 20ميليون ريال وام بلاعوض، 125ميليون ريال نيز بعد از احداث به طور قرض الحسنه به متقاضيان پرداخت مي كند.
فيروزي درباره واحدهاي مسكن مهر گفت: دو هزار و 237واحد مسكوني مسكن مهر در سطح شهرستان هاي استان قابل افتتاح داشتيم كه براي اين پروژه ها مبلغ 603هزار و 990ميليون ريال هزينه شده است.
 


پاي صحبت مردم

لزوم نصب وسايل بازي در پاركهاي شوشتر
وسايل بازي كودكان در پارك هاي شوشتر بسيار قديمي و كهنه بوده، به طوري كه برخي از آنها ديگر قابل استفاده نيستند.
كودكان شوشتر و خانواده هاي آنها از شهردار و اعضاي شوراي شهر درخواست دارند تا نسبت به نصب وسايل بازي از جمله وسايل ورزشي جديد اقداماتي انجام دهند تا شادي براي كودكان فراهم شود.
شوشتر- خبرنگار كيهان
اين كوچه ها آسفالت مي خواهد
بسياري از كوچه هاي بافت قديم شهرستان شوشتر نياز به آسفالت دارند. عده اي از مردم اين مناطق در تماس با خبرنگار از بي توجهي مسئولان شهرداري اظهار نارضايتي كردند و اظهار داشتند: حدود 20 سال است كه كوچه هاي بافت قديم آسفالت نشده و آسفالت قديمي اين كوچه ها چهره زشتي به وجود آورده است. آنها در ادامه افزودند: از اعضاي شوراي اسلامي شهر انتظار داريم تا نسبت به آسفالت كوچه هاي بافت قديم اقداماتي انجام دهند.
شوشتر- خبرنگار كيهان
كاميون هاي حامل سنگ يا ارابه هاي قتل
كاميون هاي حامل سنگ در جاده جاسك به ميناب موجب وارد كردن خسارات جبران ناپذيري به وسايل نقليه سبك مي شوند و حتي باعث واژگوني خودروها شده و جان عده اي بيگناه را مي گيرند.
برخي از كاميونداران پس از حمل سنگ درب كمپرسي را نمي بندند و سنگ هايي كه روي هم قرار دارند به وسط جاده مي ريزند و بر اثر بي توجهي رانندگان كاميون ها، خسارات فراواني به ديگران تحميل مي شود.
از پليس راه جاسك به ميناب درخواست مي شود، به منظور كاهش تلفات جاده اي، كاميون هاي حامل سنگ متخلف را متوقف و با آنها برخورد كند.
جاسك- خبرنگار كيهان
لزوم نظارت بر حق فني داروخانه ها
در پي افزايش 15درصدي حق فني داروخانه ها، مردم نسبت به نظارت بازرسان دارويي توقع بيشتري داشته و اقدامات موثرتري را خواستار شده اند.
شرايط حاكم بر داروخانه ها نشان از يك نابساماني در اجراي قانون حق فني دارد. اين معضل را هم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و هم مسئولان اجرايي بايد به كمك هم حل كنند. در شرايطي كه مجلس در جست وجوي راهي براي كم كردن فشار هزينه هاي درماني از دوش مردم است، به راستي آيا وجود حق فني ضروري است؟
درحال حاضر دريافت افزايش 15درصدي حق فني داروخانه ها قانوني اعلام شده است و مسئولان موظفند بر اجراي اين قانون نظارت كنند و داروخانه ها ملزم به اجراي اين قانون هستند. مردم انتظار دارند همان گونه كه سازمان بازرسي كل كشور در گذشته شاكي اين مورد بوده و اين شكايت به ابطال و لغو حق فني و مجددا به برقراري آن انجاميده، مسئولان اين سازمان با بازرسي هاي خود بر حسن انجام اين قانون نظارت داشته باشند. زيرا اگر اين كار صورت نگيرد، اولين قشري كه بيشتر آسيب مي بيند، طبقه كم درآمد و محروم جامعه خواهد بود. در پايان مي گوئيم جايگاهي را براي مسئولان فني داروخانه ها كه رقم بسيار بالايي را قانون به عنوان درآمد براي آنان مشخص كرده است، در داروخانه ها مشخص كنيد تا مردم بتوانند از راهنمايي هاي آنان بهره مند شوند در غير اين صورت دريافت حق فني قانونا اشكال داشته و حق شكايت براي مردم محفوظ خواهد بود.
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان
 


آب سالم و بهداشتي شهرهاي شرق گيلان تامين شد

رشت- خبرنگار كيهان:
ايجاد شبكه آبياري زهكشي استان گيلان در دولت نهم و دهم 5/2 برابر افزايش داشته است.
مدير عامل شركت آب منطقه اي گيلان با بيان اين مطلب اظهار داشت: ميزان شبكه هاي ايجاد شده در مدت فعاليت دولت نهم و دهم 27 هزار هكتار و هزينه اجراي آن بالغ بر 135 ميليارد ريال است كه نشان دهنده رشد 5/2 برابري است.
آقابيگي در ادامه به افتتاح پروژه آبرساني رودسر اشاره كرد و يادآور شد: هدف از اجراي طرح آبرساني به شهرهاي شرق دور گيلان تامين آب سالم بهداشتي مورد نياز جمعيت شهري و روستايي مناطق رحيم آباد، رودسر، املش، كلاچاي،
و اجارگاه و چابكسر است.
وي اضافه كرد: با احداث مخزن هوايي 600 مترمكعبي رودسر، فشار مناسب به منظور جبران كمبود آب شهر در زمان حداكثر مصارف ساعتي شهر رودسر برطرف مي شود.
بر پايه همين گزارش هزينه اجراي طرح مخزن هوايي 600 مترمكعبي رودسر بالغ بر 21 ميليارد ريال است.
 


رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي خوزستان:

تحقق اقتصاد مقاومتي در گرو سيستم تك محصولي است

اهواز- خبرنگار كيهان:
اقتصاد مقاومتي يك اقتصاد پيوسته و ملي است و يكي از راهكارهاي تحقق آن خروج از اقتصاد تك محصولي است.
رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي خوزستان اظهار كرد: اقتصاد مقاومتي يك اقتصاد پيوسته و ملي است و هر استان بايد باتوجه به ظرفيت ها و پتانسيل ها با يك برنامه ريزي دقيق و مدون در راستاي رونق اقتصادي در چارچوب اقتصاد مقاومتي قرار گيرد تا با همكاري تك تك اعضاي اين پيكر شاهد پيشرفت روزافزون كشور خود باشيم.
صدري تصريح كرد: در مرحله اول بايد اقتصاد كشور را از دولتي به سمت بخش خصوصي سوق بدهيم و از سوي ديگر از اقتصاد تك محصولي خارج و به سوي بخش هاي ديگر نظير كشاورزي و صنايع پايين دستي برويم.
«مسعود صدري» پيرامون سرمايه گذاري خارجي در خوزستان نيز خاطرنشان كرد: در سال 90 با يك رشد بسيار مطلوب نسبت به سال 84 ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي در استان از 278 ميليون دلار به 942 ميليون دلار رسيد كه قسمت عمده اين سرمايه گذاري ها مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشيمي است.
وي از وجود 12 طرح سرمايه گذاري خارجي در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني خبر داد و گفت: از اين تعداد 2 طرح عقد قرارداد شده و 10 طرح ديگر نيز در دست اجراست. سرمايه گذاري ارزي اين طرح ها معادل يك ميليارد و 8 ميليون دلار مي باشد كه 2435 شغل به طور مستقيم و 6333 شغل به صورت غيرمستقيم ايجاد مي كنند.
اين مقام مسئول همچنين گفت: در حال حاضر 40 طرح سرمايه گذاري خارجي در منطقه آزاد اروند وجود دارد كه برنامه 15 طرح تفاهم نامه همكاري امضا شده و 3 طرح ديگر نيز عقد قرارداد شده اند و 22 طرح ديگر نيز در دست اجرا هستند.


نماينده گنبدكاووس درمجلس شوراي اسلامي:

گنبدكاووس مستعد توسعه و پيشرفت است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
گنبدكاووس ظرفيت هاي بسيار زيادي براي توسعه و پيشرفت دارد كه بايد با نگاه ويژه به اين شهرستان از آن استفاده كرد.
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي درمراسم افتتاح عمليات اجرايي 125 پروژه عمراني، اقتصادي، توليدو خدماتي اين شهرستان گفت: اين شهرستان مستعد توسعه و پيشرفت است و مسئولان بايد نقشه راه توسعه اين شهرستان راترسيم كنندو براساس آن مسير توسعه و پيشرفت را طي كرد.
«سليمان عباسي» افزود: توجه به نسل جوان و استفاده از استعدادها و خلاقيت هاي آنان در توسعه و پيشرفت گنبدكاووس ضروري است و اين استعدادها زماني شكوفا مي شود كه بستر مناسب براي سرمايه گذاري در اين شهرستان فراهم شود. وي همچنين بر لزوم تجهيز بيمارستان 96 تختخوابي اين شهرستان تاكيد كرد و با اشاره به طرح پزشك خانواده، گفت: با اجرايي شدن اين طرح ملي كه 60 هزار ميليارد ريال براي آن اعتبار پيش بيني شده است، بخش زيادي از هزينه هاي درمان خانواده ها كاسته مي شود..
 


بهره برداري از موزه تاريخ طب دانشكده پزشكي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
موزه تاريخ طب شهر اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
احياء ارزشهاي متعالي در حوزه بهداشت و درمان و نيز معرفي پزشكان متعهد و متديني كه در اين عرصه خدماتي را به جامعه خود ارائه كرده اند از مهم ترين اهداف تأسيس و راه اندازي اين موزه است.
اين موزه در فضايي در حدود 100 متر مربع و با هزينه اي بالغ بر 65 ميليون ريال بودجه اوليه كه از سوي خانواده مرحوم دكتر پرويز دبيري، به اين امر اختصاص يافت راه اندازي شد.
در اين موزه آثاري از مرحوم دكتر پرويز دبيري، مرحوم دكتر مرتضي حكيمي، مرحوم دكتر محمد رياحي، دكتر اديب، دكتر حكمتيار و تعدادي از پزشكاني كه در دهه هاي قبل مي زيسته اند از جمله دكتر ميرزا مسيح حافظ الصحه و دكتر امين جمع آوري شده است.
اسناد و مدارك اين موزه از حدود بيست سال قبل جمع آوري شده است و هم اكنون بخشي از موزه آناتومي دانشكده پزشكي به فضاي موزه تاريخ طب اختصاص يافته است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14