(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

تويسركاني خبر داد
آغاز صدور سند خانه هاي بدون سند
پزشكي قانوني: شمار كشته هاي اتوبوس زائران عتبات به 21 نفر رسيد
رونمايي از بزرگترين آبشار صخره سنگي پايتخت
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي خبر داد
ممنوعيت انتقال و تغيير رشته در دوره ارشد علوم پزشكي
مهلت ثبت نام بدون آزمون كارشناسي ارشد تمديد شد
كشف سكه هاي متعلق به دوره ايلخاني در همدان
اعلام نتايج آزمون دستياري دندانپزشكي
وزير علوم: هيچ برنامه اي براي حذف ارز دانشجويي نداريم
خسارات گسترده سيل در استان گيلان
ميزان و تعرفه حق فني داروخانه ها ابلاغ شد
غربالگري رايگان دانشجويان ورودي جديد
آغاز ثبت نام آزمون مدرسي معارف اسلامي از 15 شهريور
در پي شكايت مترو 28 ميليارد تومان از اموال بيمه ايران توقيف شد
دستگيري هكر كاربران اينترنت در رشت
معدوم شدن 1352 كيلوگرم مواد غذايي آلوده در ماه رمضان
برخورد مرگبار سرويس مدرسه با درخت
مركز فساد در خانه يك مقام سعودي
جنايت هولناك در هندوراس
حمله پليس لس آنجلس به زن سياهپوست
نخستين مجري باحجاب در تلويزيون مصر


تويسركاني خبر داد

آغاز صدور سند خانه هاي بدون سند

معاون قوه قضائيه از آغاز صدور سند براي خانه هاي بدون سند از طريق اينترنت خبر داد.
احمد تويسركاني در گفت وگو با مهر با اعلام آغاز صدور سند براي خانه هاي بدون سند گفت: براي نخستين بار تمامي مراحل درخواست سند مالكيت تا نتيجه نهايي توسط هيئت بررسي از طريق اينترنت انجام مي شود.
وي افزود: شرط نخست در اجراي قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي انجام تمامي مراحل آن با استفاده از فن آوري هاي نوين است. به همين منظور اكنون سامانه پذيرش الكترونيكي تقاضاها تهيه شده تا متقاضيان با مراجعه به سايت سازمان به آدرس www.ssaa.ir به راحتي بتوانند تقاضاي خود را به واحد ثبتي ارسال كنند، تا سازمان ثبت پس از بررسي براساس مستندات و اسناد سازمان ثبت، سند تك برگ 6 دانگ براي مالكان صادر كند. متقاضيان دريافت سند تنها مي توانند از طريق پايگاه اينترنتي درخواست خود را ثبت و از طريق پيامك و ايميل پاسخ را دريافت كنند و مالكان در صورت مراجعه حضوري قادر به ثبت اين درخواست نيستند.
رئيس سازمان ثبت اسناد در پاسخ به اينكه چه افرادي مي توانند در اين سامانه تقاضاي خود را ثبت كنند گفت: مالكان رسمي، مشاعي و اشخاصي كه املاكي را به صورت عادي خريداري كرده اند و به دليل فوت مالك و ورثه و يا عدم دسترسي به آنان موفق به اخذ سند مالكيت مفروزي (شش دانگ) نشده اند، مي توانند در سامانه، تقاضاهاي خود را ثبت كرده تا سند شش دانگ صادر شود.
وي افزود: 420 واحد ثبتي در سراسر كشور آماده انجام درخواست هاي مالكان براي صدور سند هستند كه به پيش بيني ما در سال جاري سه ميليون تقاضا براي بررسي در سامانه سازمان ثبت اسناد ثبت مي شود.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در پاسخ به اينكه مدت زمان اجراي اين طرح چقدر است گفت: يكي از مزيت هاي اين قانون اين است كه مدت زمان ندارد و مردم يا همان مالكان مي توانند هر زمان براي اخذ سند مالكيت درخواست الكترونيكي خود را ارائه نمايند. تويسركاني اظهار داشت: البته هنوز فراخوان عمومي اعلام نكرديم چون بايد تمامي بسترهاي لازم از نظر سخت افزاري و نرم افزاري مهيا شود ولي هم اكنون اين كار در ادارات كل ثبتي در حال اجراست و سامانه هم در حال دريافت اطلاعات مالكان است.
تويسركاني با اشاره به ابلاغ رسمي اين مصوبه مجلس شوراي اسلامي به همراه آيين نامه اجرايي آن به سازمان ثبت اسناد در سراسر كشور گفت: در هر حوزه ثبتي هيئت يا هيئت هاي حل اختلاف كه در اين قانون هيئت ناميده مي شود با حضور يك قاضي به انتخاب رئيس قوه قضائيه، رئيس اداره ثبت و حسب مورد رئيس اداره راه و شهرسازي يا رئيس اداره جهاد كشاورزي تشكيل جلسه مي دهند كه اين اعضا با بررسي مدارك و دلايل ارايه شده و در صورت لزوم انجام تحقيقات لازم و جلب نظر كارشناس مبادرت به صدور رأي مي كنند.
معاون قوه قضائيه در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني هيئت اختلاف به اين نظر مي رسند كه براي اين ملك و زمين سندي صادر نشود گفت: در برخي از موارد مثل فوت مالك رسمي و حداقل يك نفر از ورثه وي، عدم دسترسي به مالك رسمي، صورت فوت مالك، عدم دسترسي به حداقل يك نفر از ورثه مالك، مفقودالاثر بودن مالك رسمي و حداقل يك نفر از ورثه مالك و عدم دسترسي به مالكان مشاعي در مواردي كه مالكيت متقاضي، مشاعي و تصرفات وي در ملك، مفروز است صدور سند صورت نمي گيرد.
 


پزشكي قانوني: شمار كشته هاي اتوبوس زائران عتبات به 21 نفر رسيد

اداره كل پزشكي قانوني استان فارس شمار كشته شدگان اتوبوس زائران عتبات را 21 نفر اعلام كرد.
به گزارش سازمان پزشكي قانوني، صبح ديروز محسن سالاري فرزند نبي الله از مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس زائران كربلا كه روز يكشنبه اتفاق افتاد، درگذشت و جسد وي به بستگانش در شيراز تحويل شد.
بر اين اساس تعداد كشته شدگان حادثه واژگوني اتوبوس زائران كربلا به 21 تن رسيد.
همچنين باادامه بررسي ها در پزشكي قانوني شهرستان حاجي آباد استان هرمزگان، تعداد اجساد شناسايي شده حادثه كه صبح ديروز به استان هرمزگان منتقل شده اند، به 17 تن رسيد.
يادآور مي شود صبح ديروز به منظور سهولت دسترسي خانواده هاي متوفيان، 18 تن از اجساد حادثه واژگوني اتوبوس زائران كربلا به حاجي آباد هرمزگان منتقل شد.
سازمان پزشكي قانوني كشور همچنين اسامي 10 تن از اجساد شناسايي شده زائرين استان هرمزگان را به شرح زير اعلام كرد:
1- محمد طياري 2- ماهي ميرزاده 3- خجسته بني اسدي 4- محسن نوروزي 5- نرگس شجاعي 6- علي جعفري 7- ماهرو سالاري جائيني 8- نرگس سالاري 9- حبيب اله الحاقي صفت (مصدوم فوت شده در بيمارستان) 10- ابراهيم مجدم (راننده)
بنابراين گزارش همچنين جسد فاطمه ميرزاده كوهشاهي فرزند احمد از فوت شدگان اين حادثه نيز شناسايي و تحويل بستگان شد.
 


رونمايي از بزرگترين آبشار صخره سنگي پايتخت

بزرگترين آبشار صخره سنگي دنيا كه با تكنيك مجسمه سازي و ساخت سنگهاي مصنوعي براي نخستين بار از سوي هنرمندان ايراني طراحي و اجرا شده است از سوي شهرداري منطقه 3 تهران رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، رضا مددي اعلام كرد: اين اثر شامل 3 آبشار اصلي و گله اسب سنگي شامل 5 رأس اسب است كه 5 برابر اندازه واقعي ساخته شده و نمايانگر اسب هاي وحشي و نژاد اصيل كرد ايراني هستند.
مددي در ادامه با اشاره به اينكه اين آبشار در بزرگراه همت تقاطع بزرگراه شهيد مدرس قرار دارد افزود: اين آبشار داراي ارتفاعي بالغ بر 32 و عمق 22 متر است و پهناي اثر در بخش زيرين آن حدود 50 متر است.
معاون شهردار منطقه 3 با تأكيد بر اينكه براي نورپردازي اين اثر در شب هنگام از رنگ هاي اصيل و طبيعي استفاده شده است، تصريح كرد: در نورپردازي اين اثر تلاش شده است از نورهاي شبيه مهتاب استفاده شود تا جلوه طبيعي تري داشته باشد.
وي با اشاره به مقاومت اين سازه افزود: در ساخت اين آبشار از تكنيك ساخت سنگ هاي مصنوعي با مواد رزيني و بتن گلاسه و رنگ دانه هاي معدني استفاده شده است كه مقاومت و ماندگاري بسيار بالايي در مقابل شرايط جوي دارند.مددي با تأكيد بر اينكه اين اثر بزرگترين اثر در جهان است، گفت: بزرگترين نمونه قبلي اين آبشار در شهر لاس وگاس كشور آمريكا در ارتفاع 12 متر اجرا شده است كه با توجه به ارتفاع 32 متري اين آبشار كه از سوي هنرمندان ايراني طراحي و ساخته شده است بزرگترين اثر حال حاضر در جهان است.معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 3 با اشاره به اينكه با گذشت زمان بر زيبايي اين اثر افزوده مي شود، تصريح كرد: با توجه به كاشت گياهان رونده در اطراف اين آبشار و همچنين مواد استفاده شده در طراحي آن، پس از رشد گياهان در اطراف اين آبشار بر زيبايي و جلوه طبيعي آن افزوده مي شود.وي گفت: در سيستم تأسيسات اين اثر از مخزن 40 هزار ليتري و موتور خانه هوشمند استفاده شده كه بي نياز از سرويس هاي مداوم و دائم است و روشن بودن آن اين گمان را براي شهروندان به وجود آورده است كه اين آبشار چشمه اي طبيعي در قلب تهران است. گفتني است، اين اثر توسط گروه هنري اميركاظم مولوي زاده طراحي و اجرا شده است.
 


رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي خبر داد

ممنوعيت انتقال و تغيير رشته در دوره ارشد علوم پزشكي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي هرگونه تغيير رشته يا جابه جايي محل تحصيل در اين دوره را ممنوع اعلام كرد.
جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: كليه پذيرفته شدگان بايد براي ثبت نام براساس رشته و دانشگاه، محل قبولي، با همراه داشتن مدارك مورد نياز تا آخر وقت امروز به اداره آموزش دانشگاه هاي پذيرفته شده مراجعه كنند، همچنين اعلام اسامي پذيرفته شدگان فقط براساس گزينش علمي بوده و مراحل گزينش عمومي پذيرفته شدگان به طور مستقل توسط دانشگاه ها انجام مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه هرگونه انتقال، تغيير رشته و يا جابه جايي محل تحصيل در دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته ممنوع است. گفت: با توجه به اينكه خود فرد محل پذيرش را به هنگام انتخاب محل تحصيل با آگاهي كامل تعيين كرده است، بنابراين هيچ گونه تغييري در محل پذيرش انجام نمي گيرد.
سراجي افزود: عدم مراجعه و ثبت نام هر يك از پذيرفته شدگان در زمان هاي مقرر به منزله انصراف بوده و هيچ گونه اعتراضي در اين مورد پذيرفته نيست. وي تصريح كرد: پذيرفته شدگاني كه پس از زمان ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند يا جهت ثبت نام مراجعه نكنند، حق شركت در آزمون ورودي سال بعد وزارت بهداشت براي اين مقطع را ندارند.
وي افزود: داوطلباني كه علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون كارشناسي ارشد وزارت علوم يا ساير مراكز نيز پذيرفته شده باشند، ملزم به ثبت نام در يكي از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبولي آنها در رشته هاي مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصيل كان لم يكن تلقي مي شود.رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به اعلام اسامي پذيرفته شدگان استعدادهاي درخشان همراه با ساير پذيرفته شدگان، گفت: داوطلباني كه براساس نمره اكتسابي در كارنامه و نمره آخرين فرد پذيرفته شده آن رشته، حائز نمره قبولي بوده ولي پذيرفته نشده اند به دليل انتخاب نامناسب دانشگاه هاي پذيرنده دانشجو در رشته مربوطه مي باشد، بنابراين اين دسته از داوطلبان به دليل تكميل ظرفيت پذيرش از مراجعه به اين مركز خودداري كنند.
 


مهلت ثبت نام بدون آزمون كارشناسي ارشد تمديد شد

سخنگوي سازمان سنجش از تمديد مهلت ثبت نام دوره بدون آزمون كارشناسي ارشد تا 20 شهريور خبر داد.
حسين توكلي در گفت وگو با مهر، گفت: داوطلبان حائز شرايط تا دوشنبه 20 شهريورماه مهلت نام نويسي در سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org را دارند.
وي تاكيد كرد: در سال جاري 6 هزار داوطلب ورود به مقطع كارشناسي ارشد بدون كنكور وارد دانشگاه ها مي شوند.
به گزارش مهر، دانشجويان رتبه اول دوره كارشناسي ناپيوسته ورودي سال هاي 88 يا 89 كه در بين دانشجويان هم رشته و هم ورودي دانشگاه محل تحصيل خود كه پس از 3 نيمسال تحصيلي داراي ميانگين كل حداقل 17 باشند و حداكثر در 4 نيمسال تحصيلي دانش آموخته شوند و در دوره كارداني به لحاظ ميانگين كل جزو 10 درصد برتر باشند از جمله شرايط ورود به مقطع كارشناسي ارشد در سال جاري اعلام نشده است.
 


كشف سكه هاي متعلق به دوره ايلخاني در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
پايگاه اطلاع رساني پليس از كشف 134 سكه عتيقه متعلق به دوره هاي ايلخاني و اسلامي در شهرستان بهار خبر داد.
فرمانده انتظامي بهار در اين باره گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان با همياري مردم موفق به كشف يك محموله عتيقه شدند.
سرهنگ رضا زارعي افزود: ماموران انتظامي پاسگاه «همه كسي» بهار پس از دريافت خبري از منابع مردمي مبني بر اكتشاف عتيقه جات در روستايي به نام سارپاتلر بلافاصله به محل اعزام شدند كه در اين محل 127 عدد سكه طلا و يك حلقه گوشواره متلعق به دوره اسلامي منقش به طرح اسليمي به همراه يك تنگ لعابدار كشف شد. وي يادآور شد: طي سال جاري علاوه بر اين كشف، 70 عدد انواع سفالينه مربوط به دوره هزاره اول قبل از اسلام توسط نيروي انتظامي شهرستان بهار كشف و از چنگال سارقان تمدن و فرهنگ ميهن اسلامي بيرون آورده شد.
 


اعلام نتايج آزمون دستياري دندانپزشكي

دبير شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي وزارت بهداشت با اشاره به اعلام نتايج نهايي آزمون دستياري دندانپزشكي، از آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان از روز چهارشنبه خبر داد.
دكتر اكبر فاضل با بيان اين كه ثبت نام كليه پذيرفته شدگان بيست و ششمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي دندانپزشكي از 15 تا 25 شهريورماه انجام مي شود، افزود: كليه پذيرفته شدگان بايد در زمان ثبت نام با توجه به سهميه پذيرش خود، اصل مدارك كلي و مدارك استفاده از سهميه مربوطه چون مدرك مربوط به پذيرش بومي و مدارك مربوط به سهميه رزمندگان و مدارك مربوط به سهميه نيروهاي مسلح را براساس مندرجات راهنماها و دستورالعمل هاي مرتبط، به دانشگاه محل پذيرش ارائه كنند.
وي با بيان اين كه ساير تعهدات از قبيل تعهدات استاني و نيز تعهدات مناطق 2 و 3 به قوت خود باقي است، تصريح كرد: نوع سهميه پذيرش به دانشگاه هاي علوم پزشكي محل آموزش اعلام مي شود.
فاضل با اشاره به آغاز آموزش كليه پذيرفته شدگان مرحله اصلي آزمون دستياري دندانپزشكي براساس تقويم دانشگاهي، گفت: كليه دانشجوياني كه با استفاده از مقررات رتبه هاي برتر استعددا درخشان و قانون تسهيل ازدواج جوانان و... مجاز به شركت و پذيرش در آزمون شده اند، بايد تا 31 شهريور ماه فارغ التحصيل شوند. وي با تاكيد بر اين كه عدم ثبت نام در موعد مقرر و يا عدم شروع به آموزش براساس تقويم دانشگاه به منزله انصراف قطعي پذيرفته شده محسوب مي شود، گفت: دانشگاه ها بايد اسامي افرادي كه در تاريخ مقرر ثبت نام نكرده اند و يا انصراف داده اند را حداكثر تا 30 شهريورماه به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي براي معرفي جايگزين، اعلام كنند.
دبير شوراي آموزش دندانپزشكي وزارت بهداشت، افزود: در صورت عدم ثبت نام و خالي ماندن ظرفيت فقط با نظر كميسيون موارد خاص دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي حداكثر تا 15 مهرماه تكميل ظرفيت اعلام مي شود.


وزير علوم: هيچ برنامه اي براي حذف ارز دانشجويي نداريم

وزير علوم تاكيد كرد: اين وزارتخانه هيچ برنامه اي براي حذف ارز دانشجويي ندارد.
كامران دانشجو در حاشيه سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه صنعتي شريف در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: در حالي كه شرايط تحصيل خوبي در كشور وجود دارد منطقا درست نيست كه ارز از كشور خارج شود اما فعلا هيچ برنامه اي براي حذف ارز دانشجويي نداريم.
وي با اشاره به برگزاري يكپارچه آزمون كارشناسي ناپيوسته سال 91 و ادغام اين آزمون بين دانشگاه هاي دولتي و آزاد، گفت: بايد نتايج اين آزمون بررسي شود و اگر مثبت باشد، از سال آينده براي آزمون هاي ديگر نيز اجرايي خواهد شد.
وزير علوم افزود: در اين رابطه بايد كار كارشناسي بيشتري صورت بگيرد تا هر كاري بهتر است، انجام شود. دانشجو در رابطه با سرانجام بازنگري آزمون دكتري و با بيان اين كه برگزاري آزمون دكتري مانند آزمون هاي ديگر سابقه 50 ساله ندارد، گفت: آزمون دكتري تنها دو سال است كه به اين شيوه جديد برگزار مي شود، بنابراين بايد هر سال بازنگري را انجام دهيم تا به حالت تثبيت برسد.
وي درباره برگزاري آزمون دكتري سال 91، تصريح كرد: آزمون دكتري امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر اجرا شد، به طوري كه نمره آزمون در گزينش نهايي اثر دارد و اين نشان از تخصصي تر شدن اين آزمون است.
 


خسارات گسترده سيل در استان گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
بارش شديد باران و طغيان رودخانه در شهرستان هاي فومن،ماسوله و رودبار خسارت برجاي گذاشت.
بارندگي شديد و طغيان رودخانه روز يكشنبه به 20 دهنه پل روستايي در شهرستان فومن خسارت وارد كرد.
در اين باره سرپرست فرمانداري شهرستان فومن گفت: شكسته شدن پل روستاي چپول، چپولكش، درفشه، كمال محله و وقفي بخش سردار جنگل فومن موجب قطع راه ارتباطي اين روستاها شده است.
اسماعيل قربانزاده افزود: خسارت اوليه طغيان رودخانه هاي فومن 25 ميليارد ريال برآورد شده است. در شهرستان رودبار هم طغيان رودخانه ها به 35 هكتار از شاليزارهاي رحمت آباد و بلوكات رودبار 2 ميليارد ريال خسارت وارد كرده ضمن اين كه طغيان رودخانه پل موقت رحيم آباد به رودسر كه در سيل ماه گذشته تخريب شده بود را دوباره تخريب كرد.
همچنين جاري شدن سيل باعث تخريب 5 پل ارتباطي روستاهاي ماسوله شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از ماسوله بارش شديد باران روز يكشنبه در شهر تاريخي ماسوله موجب جاري شدن سيل و طغيان رودخانه «ماسوله روخان» شد به طوري كه 5 دهنه پل ارتباطي روستاهاي سق بن، بركيله، وقفي، چپول و كمادول بر اثر اين سيل به كلي تخريب شد.
پيش از اين نيز در سيل فروردين ماه سال جاري پل هاي ارتباطي روستاهاي كمادول و سق بن تخريب شده بود كه علي رغم وعده هاي مسئولان ذيربط، تنها با خودياري مردم اين روستاها ساخته شد كه اين 2 پل هم بار ديگر بر اثر سيل اخير تخريب شد.


ميزان و تعرفه حق فني داروخانه ها ابلاغ شد

ميزان و تعرفه خدمات حرفه اي داروخانه ها در بخش دولتي و خصوصي، پس از تعيين در هيئت وزيران، از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تاييد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و شوراي عالي بيمه سلامت و به استناد بند «هـ» ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران- مصوب 1389- تصويب كرد؛ ارايه خدمات حرفه اي در داروخانه ها از قبيل تشخيص داروي تجويز شده توسط پزشك مربوط، تشخيص اصلي بودن داروي تجويز شده و معتبر بودن تاريخ مصرف آن، ارايه توضيحات لازم به بيمار در خصوص نحوه مصرف و عوارض داروي مورد نياز و نيز ساخت داروهاي تركيبي تجويز شده توسط پزشك مربوط، جزء خدمات تشخيصي حوزه سلامت محسوب مي شود.
بخش دولتي
بر اين اساس، تعرفه ارايه خدمات حرفه اي ياد شده در بخش دولتي و خصوصي نظام سلامت شامل؛ پانزده درصد بهاي هر نسخه و حداكثر تا سقف (5000) ريال. در مورد داروهاي تركيبي و ساختني در داروخانه، ده درصد قيمت مواد مصرفي و حداكثر تا سقف (9000) ريال به عنوان هزينه ساخت تعيين مي شود.
همچنين داروهاي تركيبي و ساختني مشمول دريافت تعرفه 15درصد بهاي نسخه مربوط به خدمات حرفه اي دارويي نيست.
براساس اين مصوبه، در صورتي كه داروخانه خصوصي در مركز بهداشتي- درماني مستقر نشود ولي مركز مربوط براي همكاري با برنامه پزشك خانواده، خدمات دارويي (مشتمل بر خدمات سياري و ده گردشي داروخانه و غيره) ارايه كند، تعرفه معادل (3500) ريال است.
بخش خصوصي
بر اين اساس، نسخ با مبلغ كمتر از (15000) ريال، معادل (4000) ريال و نسخ با مبلغ بيشتر از (15000) ريال، معادل (10000) ريال است.
همچنين داروخانه هاي شبانه روزي براي ايام تعطيل و ساعت (22) تا (8) صبح روز بعد مجاز به دريافت حداكثر 20 درصد بيش از تعرفه فوق هستند. تعرفه ارايه خدمات حرفه اي داروساز براي داروهاي بدون نسخه كه فهرست آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام مي شود، 15درصد مبلغ كل دارو و حداكثر تا مبلغ (4000) ريال است.
براساس اين مصوبه، تعرفه ارايه خدمات حرفه اي داروساز براي ساخت داروهاي تركيبي شامل؛ دستمزد ساخت داروهاي نيمه جامد: دو قلمي (6000) ريال، سه قلمي (7500) ريال، بيشتر از سه قلم (9000) ريال است.
همچنين دستمزد ساخت داروهاي مايع: دو قلمي (4000) ريال، سه قلمي (5000) ريال، بيشتر از سه قلم (6000) ريال و هزينه ساخت هر كپسول (70) ريال تعيين شده است.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.
 


غربالگري رايگان دانشجويان ورودي جديد

رئيس مركز مشاوره وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از معاينه رايگان وضعيت سلامت روان و جسم دانشجويان جديد كارشناسي و كارشناسي ارشد خبر داد و گفت: دانشگاه ها تا پايان آبان فرصت دارند اين غربالگري را انجام دهند.
دكتر حميد يعقوبي در گفت وگو با مهر گفت: با اين چكاپ متوجه مي شويم دانشجوي ما از نظر سلامت روان و جسم در چه وضعيتي قرار دارد و براساس اطلاعاتي كه از پرسشنامه وضعيت روان و بررسي وضعيت جسماني دانشجو به دست مي آيد اگر دانشجويي نيازمند مشاوره باشد، جهت راهنمايي به مراكز مشاوره دانشگاه دعوت مي شود.
وي ادامه داد: امسال هم مثل سال هاي گذشته دانشجويان جديد الورود كارشنايي و كارشناسي ارشد تحت پالايش سلامت جسمي و رواني قرار مي گيرند و پس از بررسي وضعيت سلامت جسم دانشجويي، از طريق معاينات قد، وزن و فشار خون، بينايي و دهان و دندان و بررسي سلامت روان دانشجو، نتايج به صورت كارنامه در اختيار وي قرار مي گيرد.


آغاز ثبت نام آزمون مدرسي معارف اسلامي از 15 شهريور

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها از آغاز ثبت نام اينترنتي متقاضيان تدريس دروس معارف اسلامي از فردا خبر داد.
معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد رهبري در دانشگاه ها با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان پس از مراجعه به سايت Asatid.org و دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و اطمينان از احراز شرايط تا 15 مهرماه فرصت دارند كه براي شركت در اين آزمون ثبت نام كنند.
كارت ورود به جلسه آزمون از طريق سايت www.asatid.org از 10 بهمن قابل چاپ و دريافت مي باشد و زمان آزمون نيز روز جمعه 13 بهمن تعيين شده است، محل برگزاري آزمون از طريق درج در كارت ورود به جلسه آزمون به اطلاع داوطلبين مي رسد


در پي شكايت مترو 28 ميليارد تومان از اموال بيمه ايران توقيف شد

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران از توقيف 28 ميليارد توماني اموال بيمه ايران به دليل تاخير در پرداخت خسارت بيمه ايستگاه هاي آب گرفته مترو در جريان سيلاب تهران خبر داد.
علي محمد قلي ها اظهار داشت: 28 ميليارد از اموال بيمه ايران به دليل عدم پرداخت خسارت ايستگاه هاي آب گرفته مترو در حادثه سيلاب توقيف شد.
وي با بيان اين كه در پي حادثه سيلاب و آب گرفتگي نيمه غربي خط 4 مترو تهران، بيمه ايران بارها به بهانه هاي واهي از پرداخت خسارت وارده به مترو سر باز مي زد گفت: براساس قرارداد منعقد شده بين مترو و شركت بيمه ايران، اين شركت مكلف به پرداخت 100 درصد خسارات وارده بود اما از روز اول هر روز به دلايل غيرمنطقي از پرداخت خسارات ممانعت مي كرد و تاكنون كه حدود 5 ماه از حادثه مي گذرد هنوز رقمي از خسارات را پرداخت نكرده است.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: بنابراين مدتي پيش عليه بيمه ايران دادخواستي را در مراجع قضايي مطرح كرديم و مبلغ خسارت وارده 21 ميليارد تومان اعلام شد.
وي افزود: در پي شكايت قضايي مترو از شركت بيمه ايران براساس حكم قضايي اموال بيمه ايران در بانك تجارت توقيف شد.
وي ادامه داد: 21 ميليارد خسارت تعيين شده از سوي شركت بيمه بود و 7 ميليارد ديگر بابت خسارت ديركرد تعيين شد.
به گزارش فارس، خسارات وارده به مترو تهران در حادثه سيلاب و آب گرفتگي بخش غربي خط 4 مترو، شامل خسارات به تونل، تجهيزات و واگن هاي مترو تهران بوده است.
 


دستگيري هكر كاربران اينترنت در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
عامل هك تعدادي از كاربران مراكز اينترنت پرسرعت شهرهاي مركزي كشور در رشت دستگير شد.
رئيس پليس فتا استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: به دنبال شكايت فردي مبني بر اينكه از حجم دانلود اينترنت پرسرعت وي به صورت غيرمجاز استفاده مي شود، موضوع توسط پليس فتا مورد بررسي قرار گرفت.
سرهنگ محمدخاني افزود: پليس با تحقيقات از شاكي موفق به شناسايي هكر جواني شد كه با سوءاستفاده از غفلت كاربران و بي توجهي به رعايت نكات ايمني توانسته بود شناسه كاربري و گذر واژه اينترنت پرسرعت آنان را هك كرده و به صورت غيرمجاز از حجم دانلود آنان سوءاستفاده كند.
وي با بيان اينكه اين فرد پس از شناسايي دستگير و با اقرار به اتهامات خود روانه زندان شد.


معدوم شدن 1352 كيلوگرم مواد غذايي آلوده در ماه رمضان

مسئول بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: در طي طرح بازديدهاي كارشناسان بهداشت محيط در ماه مبارك رمضان 1352 كيلوگرم مواد غذايي آلوده معدوم شد.
مهندس قاسم قنبري، با اشاره به 29هزار و 924 مورد بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي گفت: 1226 مورد بازديد از حسينيه و مساجد و 2103 مورد بازديد از مراكز توليد و توزيع زولبيا و باميه توسط بازرسين صورت گرفته است كه از اين تعداد بازديدها 2649 مورد متخلف به مراجع قضايي ارجاع داده شده اند، همچنين 18 مورد پلمب كارگاه غيرمجاز تهيه زولبيا و باميه داشتيم.
مهندس قنبري با بيان اين كه 254 مركز پلمب مواد غذايي و مراكز توزيع در اين ماه داشتيم عنوان كرد: 1352 كيلوگرم مواد غذايي در طي بازرسي اين يك ماه معدوم شدند، همچنين 1586 كيلوگرم زولبيا و باميه نيز معدوم شده است.
وي ادامه داد: 95 نمونه برداري از زولبيا و باميه در طي بازديدها صورت گرفته كه 81 مورد آن قابل مصرف و 14 مورد غيرقابل مصرف بودند.
وي با تاكيد بر اين كه 475 مورد و رسيدگي به شكايات نيز در اين ماه انجام شد عنوان كرد: خوشبختانه برنامه هاي بازديد امسال منسجم تر از سال گذشته بود. چرا كه سال گذشته ادغام دانشگاه ايران انجام شد و به اين خاطر نتوانستيم سال گذشته با يك برنامه ريزي درست به بازرسي ها بپردازيم.
 


برخورد مرگبار سرويس مدرسه با درخت

در سانحه رانندگي كه در استان «هوبئي» چين اتفاق افتاد، دو دانش آموز كشته و 13 تن ديگر مجروح شدند.
بنابر اعلام پليس محلي استان «هوبئي»، اتوبوس حامل اين دانش آموزان پس از برخورد با يك اصله درخت واژگون شد.
يكي از مقامات دولتي اين استان نيز گفت: يك گروه 34 نفره از دانش آموزان مقطع دبيرستان به همراه دبيرانشان عازم محل برگزاري مسابقات علمي بودند كه خودروشان دچار حادثه شد.به گفته مقامات بيمارستاني استان 13 تن در اين حادثه مجروح شدند كه حال دو تن از آنان وخيم گزارش شده است.


مركز فساد در خانه يك مقام سعودي

يك مسئول سعودي كه خانه خود را به مركز فساد تبديل كرده بود، از دست ماموران هيئت امر به معروف نيروهاي سعودي گريخت.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني الجزيره العربيه، اين مقام سعودي در منطقه «احساء» عربستان با دو همراه خود از بيم بازداشت توسط هيئت امر به معروف و نهي از منكر سعودي از در پشتي حياط خانه خود فرار كرد.
هيئت امر به معروف و نهي از منكر سعودي مي گويد كه شكايات بي شماري به دست اين هيئت رسيده كه نشان مي دهد در خانه اين مسئول سعودي شب نشيني هاي مشكوك برگزار مي شود و اين خانه به خانه فساد تبديل شده است.اين هيئت مي گويد كه پس از تحت نظر قرار دادن خانه و تصرف آن سه نفر بازداشت شدند، اما صاحبخانه به همراه دو نفر ديگر از چنگ ماموران گريختند.ماموران هيئت امر به معروف و نهي از منكر سعودي مي گويند كه هنگام بازرسي خانه بيش از 50 خمره شراب خارجي و لباس هاي زنانه در اتاق هاي خواب يافته اند.همچنين اين خانه داراي يك سالن رقص مجهز به سيستم هاي صوتي و بلندگوهاي مخصوص بوده است.


جنايت هولناك در هندوراس

پليس هندوراس از كشف جسد پنج نوجوان داخل چند كيسه زباله خبر داد.
پليس هندوراس با اعلام اينكه تنها جسد يك مرد ميان اين اجساد بود، تصريح كرد: بررسي هاي اوليه نشان مي دهد اين پنج تن پيش از آن كه گردنشان جدا شود، مورد شكنجه شديد قرار گرفته بودند.يكي از مقامات پليس هندوراس گفت: اين كشور بيشترين ميزان قتل در جهان را دارد اما نحوه كشته شدن اين پنج تن همه را شوكه كرده است.
«جوز لاينز» سخنگوي پليس هندوراس گفت: يكي از ساكنان محلي متوجه وجود اين اجساد داخل سطل زباله شد و موضوع را به پليس اطلاع داد.پزشكي قانوني نيز در گزارشي آورده است كه سن قربانيان از 16 تا 24 سال بوده و دست ها و پاهايشان براي مدت زيادي با طناب بسته شده و جراحت هاي عميقي روي بدنشان وجود داشت.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، پليس هندوراس تاكنون عوامل اين جنايت را دستگير نكرده و تحقيقات براي شناسايي هرچه سريع تر متهمان ادامه دارد.


حمله پليس لس آنجلس به زن سياهپوست

لگد يك افسر زن پليس آمريكا به زني سياهپوست در حالي كه دستبند به دست داشت باعث مرگ وي شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست»، ماموران پليس آمريكا اعلام كردند كه دستكم 5 افسر پليس را پس از كشته شدن اين زن سياهپوست مورد بازجويي قرار داده اند.
ماموران پليس آمريكا در «لس آنجلس» يك ماه پيش طي عملياتي به يك زن سياهپوست به نام «آليسيا توماس» 35 ساله حمله كردند و به وي آسيب جدي وارد نمودند.
پليس لس آنجلس در توجيه اين اقدام خود مي گويد كه اين درگيري بعد از آن رخ داد كه توماس دو فرزند 3 و 12 ساله خود را حدود ساعت 2 صبح در اداره پليس رها كرد.
به گفته پليس آمريكا اين زن از آنجايي كه به مواد مخدر معتاد بوده است، كودكان خود را در اداره پليس رها كرده بود.
براساس اين گزارش، پليس لس آنجلس در تعقيب و گريز براي دستگيري اين زن سياهپوست، يك گشت خياباني به راه انداخت.
توماس كه تمامي تلاش خود را به كار گرفته بود تا مانع از دستگير شدنش شود، مورد حمله پليس قرار گرفت و يكي از افسران پليس او را بر روي زمين هل داد و به او دستبند زد و زماني كه او را به سمت خودروي پليس مي بردند يك افسر زن پليس تهديد كرد كه او را به شدت كتك خواهد زد و در نهايت اين كار را هم كرد.
گزارش ها و تصاوير ويدئويي گرفته شده از اين صحنه حاكي از آن است، زماني كه اين زن سياهپوست به سمت خودروي پليس مي رفت، بر اثر ضربه وارد شده به سختي نفس مي كشيد و در نهايت اين مادر 35 ساله آمريكايي درگذشت.
 


نخستين مجري باحجاب در تلويزيون مصر

براي نخستين بار بعد از چهار دهه، روز يكشنبه در بخش اخبار نيمروزي تلويزيون مصر، يك مجري زن محجبه مقابل دوربين ظاهر شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الجزيره »، «فاطمه نبيل» براي نخستين بار در شبكه يك تلويزيون مصر در بخش خبري نيمروزي در حالي كه با پوششي مشكي، يك روسري سفيد بر سر داشت، ظاهر شد.اين اقدام از زمان شروع به كار اين شبكه دولتي در سال 1960 بي سابقه است.
براساس اين گزارش، اين امر بيانگر تغيير در رسانه رسمي دولت مصر از زمان سقوط رژيم مبارك در فوريه 2011 است.
«نبيل» در گفت وگو با الجزيره، ابراز اميدواري كرد كه اين اقدامش گشايشي براي همه باشد زيرا بسياري از روزنامه نگاران و خبرنگاران محجبه هستند كه شايستگي و توانمندي لازم براي حضور در صداوسيما را دارند.وي در گفت وگو با روزنامه «الحريه و العداله » وابسته به اخوان المسلمون مصر گفت: در حال حاضر انقلاب به رسانه هاي مصر رسيده است.گفته مي شود كه در دوران حكومت حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع مصر، مقرراتي غيررسمي عليه پوشاندن موي سر براي مجريان زن وجود داشت و افراد محجبه حق نداشتند در مقابل دوربين ظاهر شوند اما در پشت دوربين مي توانستند مشغول كار باشند.
«صلاح عبدالمقصود» وزير اطلاع رساني مصر وابسته به جماعت اخوان المسلمون مصر، شنبه گذشته اعلام كرده بود كه دليلي براي جلوگيري از حضور زنان محجبه در مقابل دوربين در بخش هاي خبري تلويزيون نمي بيند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14