(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

حديث دشت عشق
دومين پيروزي برابر مصر بدست آمد
ايران در يك قدمي ليگ جهاني واليبال
اخبار كوتاه از فوتبال
نقشه ايران و نام خليج نيلگون فارس
تيم هاي ملي صاحب لباس متحدالشكل مي شوند؟!
شجاعي و حمودي به اردوي تيم ملي رسيدند
برگزاري ديدار ايران- اردن روز چهارشنبه در امان
اخبار پارالمپيك 2012 لندن


حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد سردار جانباز شهيد «سيدمحمد صنيع خاني»
رهبر عزيزمان، علي زمان را تنها نگذاريد
فرازهايي از وصيت نامه شهيد:به امت شهيدپرور و مسئولان توصيه مي نمايم رهبر عزيزمان، علي زمان را تنها نگذارند و تا ظهور آقا امام زمان(عج) پشتيبان ولايت و رهبري باشند.«ان شاء الله مطمئن باشيد كه انقلاب و حكومت به رهبري امام خامنه اي (دامت بركاته) تحويل آقا امام زمان(عج) خواهد شد.» با تأييد دكترها و دستور فرمانده محترم و مسئولين عزيز، پس از مشورت با خداوند متعال و استخاره حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب، مجبور به ترك ديار شدم و جهت ادامه درمان به لندن آمدم كه پس از تشخيص، قرار شد به مداوا مشغول شوم. دوست داشتم در كشور امام زمان(عج) وكشور خون و قيام انقلاب حضرت مهدي(عج) با خواست خداوند كه مقدر باشد دار فاني را وداع كنم؛ ولي مجدد تكليف شد كه درمان را شروع كنم...
از مسئولين عزيز خواهش مي كنم نگذارند نيروهاي مخلص انقلاب و بسيجي هاي عزيز و جانبازان و خانواده معظم شهدا و زجر كشيده هاي انقلاب مورد كم لطفي زيردستان قرار گيرند. اين ها بركت هاي انقلابند. خداي ناكرده ناراحتي آنها باعث بي بركتي و ناخشنودي خداوند خواهد شد. بنده، كوچك تر از اين حرف ها هستم؛ ولي حالا كه به طرف بيمارستان در حركت هستم گفتم چند كلمه اي بنويسم. عذر و پوزش مي خواهم. از خداي منان درخواست مي كنم من را با امام عزيز و شهدا محشور كند. از كليه مسئولين، خانواده معظم شهدا، جانبازان، بسيجيان عزيز و انقلابيون خواهش مي كنم چنانچه از بنده حقير و گنهكار كوتاهي در كار ديده اند، حلالم نمايند. از همه دوستان، اقوام و همكاران درخواست عفو مي كنم.اما خانواده عزيزم! بسيار شرمنده ام كه در طول مدت انقلاب به خاطر فشار كار نتوانستم خدمات درستي بدهم، معذرت مي خواهم. و از همسر مظلومم كه فداكاري نموده و با هرگونه ناملايمات با من همراهي نمود، تشكر مي كنم. ان شاء الله در روز قيامت شفاعت بنده را بكني و با خانم حضرت زينب(س) محشور شوي. از پدر و مادرم كه زحمات زيادي را با فقر براي به ثمر رساندن بنده كشيده اند، ممنون و سپاسگزارم و طلب عفو و بخشش مي نمايم. از اين كه نتوانستم جبران زحمات يك شب شماها را بكنم معذرت مي خواهم. وضعيت زندگيم، همان طور كه خانواده و مسئولين عزيز اطلاع دارند، بنده اول انقلاب منزل شخصي و زندگي مناسب و ماشيني داشتم و يك هزار متر هم زمين كه مهر همسرم بود. همه را در طول پانزده سال فروختم و همه را خرج خود و انقلاب نمودم.
به فرزند برومندم:خودت را آماده كن براي جنگ با آمريكا و اسرائيل، ان شاء الله جاي پدرت را بايد پركني.
به دخترم:صبور باش، آني خدا را فراموش نكن و با توكل به خدا راه حضرت زينب(س) را پيشه كن و از درس و قرآن خواندن كناره گيري نكن.
جانباز پاسدار شهيد سردار «سيدمحمد صنيع خاني»، سال 1332 در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود.وي كه در دوران نوجواني وارد مبارزات سياسي عليه رژيم طاغوت شده بود، در پاييز 1357در حال توزيع اعلاميه هاي امام(ره) توسط ساواك دستگير و زنداني گرديد. سيدمحمد با اوج گرفتن مبارزات مردمي و باز شدن درب زندان ها، همراه با ساير انقلابيون در بند آزاد شد و در تظاهرات و حركت هاي مردمي تا طلوع فجر انقلاب اسلامي حضوري فعال يافت.
او در روز تاريخي 12 بهمن ماه 1357در كميته استقبال از امام خميني(ره) در بهشت زهرا(س) در گروه انتظامات مراسم، عاشقانه خدمت كرد و در حماسه 19 تا 22بهمن در تسخير مراكز مهم و پادگان ها نقش ارزنده اي ايفا نمود.
سيدمحمد صنيع خاني در بهار سال 1358به عضويت رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد.از ابتداي جنگ تحميلي با ايجاد مركز اعزام نيروي سپاه در محل لانه جاسوسي آمريكا، مسئوليت اعزام رزمندگان را به مناطق عملياتي بر عهده گرفته بود. او همچنين بنيانگذار و فرمانده ترابري سپاه بود. شهيد صنيع خاني با حضور مستمر در صحنه هاي دفاع مقدس براي پشتيباني از يگان هاي رزمي، باعث شده بود در معرض گازهاي شيميايي دشمن بعثي قرار گيرد. سيدمحمد در فاو و بخصوص در عمليات والفجر 10 در حلبچه در معرض گازهاي شيميايي قرار گرفت و آسيب ديد. سيدمحمد صنيع خاني پس از پايان جنگ علي رغم درد و رنج مجروحيتش، به كشور و مردم محروم خدمت كرد و آرام آرام همانند شمعي سوخت و به متن جامعه، نورانيت بخشيد. او كام بسياري از هموطنان محرومش را با ياري بي دريغ شيرين كرد و در روز چهاردهم شهريور ماه سال 1374 در حالي كه قائم مقامي بنياد تعاون سپاه را بر عهده داشت به آرزوي ديرينه اش رسيد. گفتني است «سيدمحمدحسن»، برادر كوچكتر اين شهيد نيز سال 1361 در حالي كه 17 سال بيشتر نداشت در عمليات بيت المقدس به شهادت رسيد.
از طرف خانواده شهيد
 


دومين پيروزي برابر مصر بدست آمد

ايران در يك قدمي ليگ جهاني واليبال

تيم ملي واليبال ايران با پشت سر گذاشتن مصر در رقابت هاي زيرگروه ليگ جهاني حالا تنها دو بازي با ژاپن را پيش رو دارد. دو بازي در تهران و با حمايت هواداران.
تيم ملي واليبال ايران موفق شد در دومين رويارويي، تيم ملي مصر با نتيجه سه بر يك را از پيش رو بردارد و به اين ترتيب براي حضور در ليگ جهاني تنها ژاپن را رو به روي خود مي بيند. تيم ملي واليبال ايران موفق شد با پيروزي در ست هاي اول، سوم و چهارم با نتايج 25 بر 17، 25 بر17 و 25 بر 22 و در مقابل تك پيروزي مصر در ست دوم با نتيجه 28 بر 30 اين ديدار را با نتيجه سه بر يك به سود خود به پايان ببرد. تيم ملي واليبال ايران شنبه شب هم موفق شده بود تيم ملي مصر را با نتيجه سه بر صفر شكست دهد. تيم ايران براي صعود به مرحله بعد تنها به يك ست پيروزي در ديدار دوم نياز داشت اما موفق شد نتيجه نهايي ديدار دوم را هم از آن خود كند. بدين ترتيب تيم ملي ايران براي نخستين حضور در ليگ جهاني بايد دو ديدار خانگي برابر ژاپن برگزار كند.
تركيب 14 نفره تغيير نمي كند
خوليو ولاسكو پس از پيروزي تيم ملي واليبال مقابل مصر در دومين ديدار رقابت هاي گزينشي ليگ جهاني با يادآوري اينكه تيمش گيم هاي اول، سوم و چهارم اين بازي را به سود خود تمام كرد، اظهار داشت: گيم اول عالي بازي كرديم ولي عالي تر اين بود كه ما بازي را برديم. وي با اشاره به اينكه ملي پوشان واليبال گيم دوم ديدار برابر مصر را واگذار كردند، خاطرنشان كرد: اين ويژگي تيم هاي كوچك است كه در جريان بازي و وقتي صعودشان قطعي مي شود بازي را رها مي كنند و ديگر به نتيجه كاري ندارند. ما تمرين مي كنيم كه بزرگ باشيم و بازي را در هر صورتي به نتيجه برسانيم. اين البته به ذهنيت بازيكنان هم مربوط مي شود كه چطور ذهن و روحشان را براي يك مسابقه آماده كنند. ما در اين زمينه ها هم تمرين مي كنيم. سرمربي تيم ملي همچنين با تجليل از عملكرد بازيكنان جانشين ايران گفت: من خيلي خوشحالم چون هر بازيكني را به زمين فرستادم خوب بازي كرد و به كار آمد. وي تأكيد كرد كه براي بازي با ژاپن از چهارده بازيكن اعزامي به مصر استفاده خواهد كرد و هيچ تغييري در تركيب تيم ملي واليبال ايجاد نخواهد شد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال برگزاري بازي برگشت دربي بدون تماشاگر!
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي خود را در مورد تخلفات ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس از سري رقابتهاي ليگ برتر از هفته ششم اعلام كرد. بر اساس راي كميته انضباطي و طبق بررسي هاي صورت گرفته تيم استقلال را به عنوان شروع كننده سنگ پراني دانسته و اين باشگاه را به مبلغ 200 ميليون ريال و تيم پرسپوليس را به مبلغ 150 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. با توجه به كيفيت رفتارهاي غير ورزشي برخي تماشاگران دو تيم، كميته انضباطي اعلام كرد كه چنانچه دو تيم دررقابتهاي آتي رفتارهاي غير ورزشي مشابه از هريك از هواداران دو تيم مشاهده شود، حكم به برگزاري مسابقات بعدي دو تيم ( از جمله مسابقه برگشت شهر آورد) بدون حضور تماشاگران صادر خواهد شد.همچنين امير قلعه نويي سرمربي تيم استقلال مبني بر اعتراض به تصميمات داور مرتكب تخلفاتي شد كه وي به توبيخ كتبي و درج در پرونده و پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.ضمن اينكه كميته انضباطي به دليل رفتار جوانمردانه سه بازيكن به نام هاي علي كريمي، محسن بنگر و سيد مهدي رحمتي به منظور آرام كردن جو ورزشگاه، از آنان تقدير كرده و مراتب را در سوابق انضباطي اين سه بازيكن ثبت و درج مي كند.
درگيري داور ليگ يكي با رئيس دپارتمان داوري فوتبال
رئيس دپارتمان داوري فوتبال با بيان اين كه درگيري اش با يكي از داوران ليگ يكي شديد نبوده، گفت: اين فرد لياقت داوري را ندارد و پيش از اين هم با مسئولان هيات استانش درگير شده بود.حسين عسگري درباره درگيري اش با يكي از داوران ليگ يكي كه گفته مي شود او را مورد ضرب و شتم قرار داده است، گفت: مساله خاصي نبود و آن طور كه گفته شده درگيري ما شديد نبوده است . آن داور يكي از كساني بود كه لياقت داوري ندارد و حتي پيش از اين با مسئولان هيات فوتبال آذربايجان شرقي نيز درگير شده است. اين داور هم از نظر فني و هم از نظر اخلاقي مردود شده است.رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال همچنين گفت: ما در حال انجام تست از داوران ليگ يكي بوديم كه اين داور به وسط زمين آمد و با شاخ و شانه كشيدن و سر و صدا قصد ايجاد اخلال در تست را داشت. ما اين مساله را از طريق كميته انضباطي فدراسيون پيگيري خواهيم كرد، اما از آنجايي كه مسئول ورزشگاه از اين داور شكايت كرده بود، نيروي انتظامي او را بازداشت و به كلانتري منتقل كرد.
ژوزه: تا موفق نشوم نمي روم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تاكيد بر اينكه تا پرسپوليس موفق نشود اين تيم را ترك نخواهد كرد،گفت: بعضي ها نمي خواهنددر پرسپوليس موفق باشم و برخي نيز نمي خواهند پرسپوليس موفق باشد اما روزهاي خوبي را پيش رو خواهيم داشت. مانوئل ژوزه در خصوص نتايج و آخرين وضعيت تيم فوتبال پرسپوليس ضمن بيان مطلب فوق گفت: 50 سال است در فوتبال هستم و در 36 سال آن مربي بوده ام. با اين تجربه اي كه دارم مي دانم چه حرف هايي را بايد بزنم و چه حر ف هايي را نزنم.وي در ارتباط با طرح مسائلي مبني بر اينكه به باشگاه گفته، مي توانند او را بر كنار كنند، تصريح كرد: من هيچگاه چنين حرفي نمي زنم. هيچ مشكلي بين من و باشگاه وجود ندارد و در اين ميان مسائلي از قول من مطرح مي شود كه صحت ندارد.مانوئل افزود: رويانيان مرا به پرسپوليس آورد. وي نهايت حمايت را از من داشته و هيچگاه پشت من و تيم را خالي نكرده است. من هم تا آخر، پاي ايشان و پرسپوليس ايستاده ام. تمام تلاش خودم را به كار مي گيرم تا اين تيم به آنچه شايسته آن است برسد. پرسپوليس پتانسيل بالايي دارد و من اين تيم را ترك نمي كنم تا شاهد موفقيت آن باشم و روزهاي خوبي را به هواداران هديه كنم.
شمارش معكوس براي بركناري كاستا
مديرعامل باشگاه صنعت نفت در خصوص شرايط اين تيم و قرار گرفتن در رده هفدهم جدول گفت: وضعيت تيم ما خوب نيست ولي اگر امتيازات جدول را نگاه كنيد متوجه مي شويد با يك پيروزي مي توان تا ميانه هاي جدول بالا رفت. متاسفانه ما در سه مسابقه در دقايق پاياني امتياز از دست داده ايم.علي حكمت افزود: اين نشان مي دهد كه بازيكنان ما از نظر بدني مشكل دارند و در دقايق پاياني كم مي آورند. من از اين مسئله به مربيان گلايه كرده ام و اميدوارم كه اين مشكل در مسابقات بعدي حل شود. وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه تا چند مسابقه ديگر به «آلبرتو كاستا» سرمربي صنعت نفت فرصت مي دهيد، گفت: يكي، دو مسابقه ديگر، ولي اميدوارم با كسب يك پيروزي به شرايط خوبي از نظر امتيازي برسيم.
اعلام اسامي داوران ديدار ايران - كره جنوبي
كميته داوران فدراسيون بين المللي فوتبال اسامي داوران ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در هفته پنجم از مرحله چهارم و نهايي انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را اعلام كرد. قضاوت ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي كه از ساعت 20 روز سه شنبه 25 مهر 91 در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود، برعهده «عبدالمالك عبدالبشير» از سنگاپور است.او را در امر قضاوت اين بازي دو هموطنش به نام هاي «گو گك فنگ» و «مون يو تانگ» همراهي مي كنند.
 


نقشه ايران و نام خليج نيلگون فارس

تيم هاي ملي صاحب لباس متحدالشكل مي شوند؟!

كاروان ورزشي ايران در پارالمپيك براي اولين بار طرحي يكدست براي ورزشكارانش طراحي كرده كه مي تواند نمادي مناسب باشد براي همه تيم هاي ملي ورزشي كشورمان.
ورزشكاران كشورمان در بازي هاي پارالمپيك براي اولين بار با لباس فرمي، ويژه تيم هاي ملي كشورمان در رقابت ها حاضر شده اند. لباسي كه 4 ماه پيشتر محمود خسروي وفا درباره اش گفته بود: «طرحي را خودم كشيدم و به يكي از توليدي ها دادم. اين لباس مي تواند گزينه اي مناسب باشد براي همه تيم هاي ملي ايران. البته فعلاً نمي توانم بگويم چه شكلي است!» لباسي كه تا روز شروع بازي ها هم رونمايي نشد. حالا گرمكن هاي ست بازيكنان تيم هاي مختلف ملي پارالمپيك ايران، به رنگ پرچم كشورمان است و نقشه كشورمان با درياهاي نيلگونش بر آن نقش بسته. نام درياي خزر و خليج فارس در بالا و پايين نقشه در كنار نام تهران قرار گرفته تا براي اولين بار شايد همه از اينكه لباسي فرم براي تيم هاي ملي كشورمان داريم، شاد باشيم.ايران هيچ گاه در تمام اين سال ها نتوانسته بود لباسي متحدالشكل براي تيم هاي ملي اش داشته باشد. شايد در المپيك 2012 اين فدراسيون كشتي بود كه سعي كرده بود با دوبنده هايي متحدالشكل استارت طراحي لباسي يكدست براي ورزشكارانش داشته باشد اما حالا اين لباس مي تواند الگوي مناسبي باشد براي همه رشته هاي ورزشي كشورمان.
لباس فرمي كه طراحي شده شايد به دليل تنوع رنگ در بسياري از رشته ها چون فوتبال با ايراداتي از سوي مسئولان برگزاري بازي ها مواجه شود اما مي تواند الگويي مناسب باشد براي ارائه به بهترين طراحان ايراني تا پس از اصلاحات تبديل به نمونه اي واحد براي تيم هاي ورزشي كشورمان شود.
 


شجاعي و حمودي به اردوي تيم ملي رسيدند

برگزاري ديدار ايران- اردن روز چهارشنبه در امان

مسعود شجاعي بازيكن تيم اوساسونا اسپانيا و علي حمودي بازيكن استقلال تهران بعدازظهر روز يكشنبه به اردوي تيم ملي فوتبال ايران در اردن پيوستند.
حمودي كه ساعت 30/15وارد امان شد، از فرودگاه مستقيم به محل تمرين تيم ملي آمد و مورد استقبال كادر فني و بازيكنان قرار گرفت و سپس در كنار زمين به دستور كي روش، به دويدن نرم و گرم كردن پرداخت. وي براي نخستين بار است كه به تيم ملي ايران دعوت مي شود. شجاعي نيز كه ساعت 18به اردن رسيد، زماني وارد هتل محل اقامت تيم ايران شد كه بازيكنان از تمرين بازگشته بودند و مورد استقبال كي روش، اعضاي كادرفني، بازيكنان و ساير كادر تيم قرار گرفت. وي كه براي مدتي طولاني آسيب ديده بود، از زمان مربيگري كي روش، براي نخستين بار است كه به تيم ملي دعوت شده است. با ورود اين دو بازيكن، شمار بازيكنان حاضر در اردوي اردن به 22 نفر رسيد. رضا قوچان نژاد نيز روز دوشنبه به اردو ملحق خواهد شد. تيم ملي فوتبال ايران تا روز 19 شهريور ماه در اردن خواهد بود و در اين ميان روز 15 شهريور يك ديدار دوستانه و تداركاتي با تيم ملي اين كشور برگزار خواهد كرد. اين ديدار ساعت 19 بوقت محلي (30/20 به وقت ايران) در ورزشگاه ملك عبدالله دوم شهر امان برگزار مي شود. تيم ايران سپس روز 19 شهريور براي برگزاري ديدار با تيم ملي لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 به بيروت سفر خواهد كرد. ديدار اين دو تيم روز 21 شهريور ماه برگزار خواهد شد.
 


اخبار پارالمپيك 2012 لندن

كسب مدال نقره توسط رستمي
روح الله رستمي با كسب مدال نقره وزنه برداري، تعداد مدال هاي ايران در پارالمپيك را به شش رساند.در ادامه بازي هاي پارالمپيك 2012، روح الله رستمي ملي پوش دسته 5.67 كيلوگرم وزنه برداري قدرتي (پاورليفتينگ) ايران موفق شد مدال نقره اين دسته را بر گردن آويزد و تعداد مدالهاي ايران را به 6 برساند.
تقديم مدال به ملت ايران و شهداي شلمچه
روح الله رستمي پس از كسب مدال نقره در وزنه برداري پارالمپيك گفت: مدالم را تقديم به ملت ايران، خانواده و بويژه شهداي شلمچه مي كنم. روح الله رستمي پس از كسب مدال نقره در جمع خبرنگاران گفت: نذر كردم مدال نقره ام را تقديم كنم به مردم ايران و شهداي شلمچه. از مدالي كه گرفتم رضايت دارم. آقاي دكتر رواسي سرمربي تيم صحبتهايي را در اين خصوص كه من بايد ركورد بيشتري را مي زدم داشتند. من هم عزمم را براي مدال جزم كرده بودم. واقعا ايشان و آقاي آستاركي مربي من زحمات زيادي كشيدند و در انتخاب وزنه ها فوق العاده عمل كردند ولي من مقداري آسيب ديده بودم و به خاطر مريضي كه قبلا داشتم بدنم عفونت هم داشت.
صعود گلبال ايران به مرحله يك چهارم
تيم ملي گلبال ايران پنجمين ديدار خود در بازي هاي پارالمپيك را با پيروزي برابر الجزاير به پايان رساند و به عنوان صدرنشين گروه B به مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها صعود كرد. در چارچوب روز پنجم بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن ديروزتيم ملي گلبال كشورمان به مصاف الجزاير رفت و موفق شد اين تيم را با نتيجه 4 بر 2 شكست دهد.
رنجبر از دستيابي به مدال بازماند
كماندار ايران در رقابت هاي تير و كمان بازي هاي پارالمپيك در بخش ريكرو انفرادي ايستاده مردان نتيجه ديدار خود در مرحله رده بندي اين مسابقات را واگذار كرد و از دستيابي به مدال برنز بازماند. ابراهيم رنجبر پس از آنكه ديروز در مرحله نيمه نهايي مسابقات ريكرو ايستاده انفرادي مردان در مصاف هاسيهين سناوي با نتيجه 6 بر 5 شكست خورد و از صعود به فينال بازماند، راهي مرحله رده بندي شد تا شانس خود را براي كسب مدال در اين مرحله امتحان كند.
رقابت ورزشكاران ايران در پنج رشته روز ششم
چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك امروز با برگزاري رقابت هاي روز ششم در لندن پيگيري مي شود. زهرا نعمتي اولين ورزشكار ايران است كه در اين روز از بازي ها، رقابت هاي خود با حريفانش را آغاز مي كند. زهرا نعمتي امروزدر مرحله نيمه نهايي ريكرو انفرادي زنان با حريفي از ايتاليا بازي خواهد داشت. پس از رقابت نمايندگان ايران در رشته هاي دووميداني، وزنه برداري، فوتبال پنج نفره و واليبال نشسته به تناوب انجام مي شود. دووميداني يكي از روزهاي شلوغ خود در اين دوره از بازي ها را فردا پشت سر خواهد گذاشت. محسن كائيدي كه پيش از اين در پرتاب نيزه صاحب مدال طلا شد، در اين روز از بازي ها شانس خود را براي مدال آوري در پرتاب وزنه امتحان مي كند. عبدالرضا جوكار هم اميد كاروان ايران براي مدال آوري در پرتاب نيزه است ضمن اينكه در پرتاب وزنه هم نمايندگان مرد و زن ايران براي كسب مدال با حريفان شان رقابت مي كنند. رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي پارالمپيك هم امروز با حضور نمايندگان ايران در دو دسته 5.82 و 90 كيلوگرم دنبال خواهد شد. تيم فوتبال پنج نفره كه تا كنون نتيجه ديدار برابر تيم هاي آرژانتين و اسپانيا را واگذار كرده است امروز آخرين ديدار خود در گروه B مرحله مقدماتي را برابر بريتانيا برگزار مي كند. البته اين ديدار تاثيري در صعود ايران به رده هاي بالاتر براي رده بندي تيم هاي برتر ندارد و تيم ايران در مرحله دوم بايد رقابت هاي خود را براي كسب رده هاي پنجم تا هشتم دنبال كند. تيم واليبال نشسته هم امروز چهارمين ديدار خود در مرحله مقدماتي بازي هاي پارالمپيك را برگزار خواهد كرد.
رضايي: مي خواهم محمد بناي دووميداني ايران باشم
سرمربي تيم ملي دووميداني معلولان ايران گفت تمام تلاش خود را در بازي هاي پارالمپيك لندن به كار خواهد بست تا ورزشكاران با كسب مدال هاي طلاي بيشتري به كار خود پايان دهند تا بدين ترتيب نقش محمد بنا را در دو وميداني ايفا كند. بهمن رضايي اظهار داشت: محمد بنا در كشتي فرنگي كار ماندگاري انجام داد و كشتي گيران ما توانستند سه مدال طلا در بازي هاي المپيك كسب كنند. من هم سال هاي سال است كه در رشته دووميداني فعاليت مي كنم و تا به حال ورزشكاران من مدال هاي رنگارنگ بسياري از رقابت هاي معتبر بين المللي و از جمله پارالمپيك كسب كرده اند. مي خواهم در اين دوره از بازي هاي پارالمپيك همانند بنا نتايج ماندگاري از خود بر جاي بگذارم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14