(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوستان آقاي رئيس (يادداشت روز)
محسني اژه اي قول داد
نكته هاي شنيدني از پرونده فساد كلان بانكي بعد از قطعي شدن احكام
قوطي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
دفتر ولايتي اظهارات سخنگوي بان كي مون را با انتشار متن آن تكذيب كرد
تكرار ادعاهاي ضد ايراني در بيانيه شوراي همكاري خليج فارس
دوازدهمين اجلاس خبرگان رهبري امروز آغاز به كار مي كند
مانده ايم غش غش بخنديم يا زار زار گريه كنيم؟! (خبر ويژه)
مجري بي بي سي شوكه شد اسلام لندن را فتح كرده است؟! (خبر ويژه)
منوشه امير: برخلاف فلسطين از ما در قرآن ياد شده است! (خبر ويژه)
رويتر: آمريكا تروريست هاي القاعده را انقلابيون سوريه جا مي زند (خبر ويژه)


دوستان آقاي رئيس (يادداشت روز)

1-آن روزها- قبل از پيروزي انقلاب اسلامي- و در دوران دانشجويي، چند تن از دوستان براي تحقيق و بررسي ميداني درباره يك پروژه درسي عازم اصفهان بودند. اواخر شب با اتوبوس يك شركت معروف مسافربري به راه افتادند. چند ساعت بعد، سپيده صبح نزديك به دميدن بود ولي از توقف اتوبوس براي نماز صبح خبري نبود. يكي از برادران نزد راننده رفت و از او خواست براي اداي فريضه صبح توقف كند و آقاي راننده قول داد كه بعد از رسيدن به اولين رستوران بين راه توقف كند، اما همچنان به حركت ادامه مي داد. درخواست توقف يك بارديگر هم تكرار شد و پاسخ، بازهم، همان بود. قول توقف بدون توقف. دوستان كه احساس كردند تا چند دقيقه ديگر نمازشان قضا خواهد شد به راننده گفتند؛ همين جا توقف كن، ما پياده مي شويم و شما به راه خود ادامه بدهيد و تاكيد كردند كه ما هيچ شكايتي هم از شما نخواهيم داشت- و صد البته در دوران طاغوت گوش شنوايي هم براي اينگونه شكايت ها نبود- در اين هنگام، صداي برخي ديگر از مسافران هم بلند شد كه خواستار توقف اتوبوس و اداي نماز صبح بودند.
راننده كه به غيرت ديني اش برخورده بود، به نرمي و با صدايي كه شرمندگي از آن مي باريد گفت؛ پسرم! من كه شمر نيستم! و در حالي كه قطره اشكي به گونه اش دويده بود، كنار يك روستا توقف كرد. بعد از توقف، 19 نفر از 24 مسافر اتوبوس پياده شده و به نماز ايستادند!... مسافران كه دوباره سوار شدند، يكي از دوستان خطاب به چند تن از آنهايي كه براي نماز پياده شده بودند گفت؛ شما كه اهل نماز هستيد چرا ساكت نشسته بوديد و از همان ابتدا، اعتراض نكرديد؟ پاسخ عبرت انگيز بود و درس آموز كه هنوز در گوش دوستان زنگ مي زند. مرد ميان سالي گفت «فكر نمي كرديم كه اعتراض شما نتيجه اي داشته باشد، اما، وقتي به راننده گفتيد كه حاضريد براي اداي نمازصبح وسط بيابان پياده شويد و اتوبوس به راه خود ادامه بدهد، از خودمان خجالت كشيديم و فهميديم كه شما چند جوان در آنچه مي خواهيد جدي هستيد. پس چرا ما هم كه همان خواسته را داريم با شما همصدا نشويم؟... گفتني است كه راننده اتوبوس هم به نماز ايستاد. عجيب بود؟! نه! بخوانيد؛
2- مروري گذرا بر مجموعه اظهارنظرهاي مقامات آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي در آستانه برگزاري اجلاس تهران كه در پاره اي از موارد با تهديد كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و خط و نشان كشيدن براي آنها نيز همراه بود، به وضوح نشان مي دهد آمريكا و متحدانش از اين كه دو موضوع «رژيم اشغالگر قدس» و «بحران سوريه» در دستور كار اجلاس تهران قرار گيرد، بيشترين دغدغه و نگراني توأم با اضطراب را داشته اند. تا آنجا كه در فاصله چند هفته اي قبل از برگزاري اجلاس حجم انبوهي از رايزني ها و رفت و آمدهاي ديپلماتيك را مي توان آدرس داد كه براي پيشگيري از مطرح شدن دو محور ياد شده صورت پذيرفته بود و به گواهي اظهارات رسما اعلام شده مقامات غربي و عبري و برخي از كشورهاي عربي، نگراني ياد شده از آن بود كه دو محور مورد اشاره با نگاه و ديدگاه جمهوري اسلامي ايران مطرح شود و از مطرح شدن آن با نگاه آقاي بان كي مون كه نظريه محو اسرائيل از جغرافياي سياسي جهان را غيرمنطقي مي دانست! و يا ديدگاه ارائه شده از سوي آقاي محمد مرسي كه خواستار بركناري دولت بشاراسد شده بود! نه فقط مخالفتي نداشتند كه از آن استقبال هم مي كردند. اما، آنچه در اجلاس تهران اتفاق افتاد و اعتراض نزديك به فحاشي نتانياهو و مقامات آمريكايي به سران و هيئت هاي نمايندگي كشورهاي شركت كننده در اجلاس را به دنبال داشت، دقيقا و بي كم و كاست حاكي از آن بود كه دغدغه و اضطراب حريف از اجلاس تهران بي علت نبوده است و به قول نتانياهو، در حالي كه در اجلاس بر محو اسرائيل از جغرافياي سياسي جهان تاكيد شده بود، هيچيك از سران و هيئت هاي نمايندگي حاضر در اجلاس، نه فقط به عنوان اعتراض محل اجلاس را ترك نكردند، بلكه از ارسال يك يادداشت اعتراض آميز به هيئت رئيسه نيز خودداري ورزيدند و به نوشته نيويورك تايمز؛ بحران سوريه در اجلاس تهران همانگونه مطرح شد كه جمهوري اسلامي ايران خواستار آن بود و شركت كنندگان در اجلاس، اظهارات بان كي مون و محمد مرسي درباره بحران سوريه را با سكوت معني دار خود به حاشيه راندند. و البته نيويوركر در تحليلي كه دقيق به نظر مي رسد، نوشت؛ اظهارات آقاي مرسي درباره سوريه با ديدگاه هاي ديگر او كه «مصر را شريك استراتژيك ايران» معرفي كرده و بر ضرورت تشكيل دولت مستقل فلسطين، تغيير ساختار سازمان ملل و ديني بودن حكومت آينده مصر تاكيد ورزيده بود، همخواني نداشت. اين موارد، نظر وي را درباره بحران سوريه از آنچه مطرح كرده بود كمرنگ تر مي كند. اين ديدگاه با طرح پيشنهادي 4جانبه- عربستان، مصر، ايران و تركيه- براي حل بحران سوريه نيز در تناقض است.
3- حالا به بند اول اين يادداشت بازمي گرديم؛ تقريبا تمامي سران شركت كننده در اجلاس تهران كه فرصت ديدار با رهبر معظم انقلاب را يافته بودند بر اين نكته تاكيد ورزيده اند كه نظرات مطرح شده از سوي ايشان را مستند و مستدل و راهگشا مي دانند ولي تاكنون اراده محكم و با صلابتي براي تحقق آن نمي ديدند و اكنون كه رهبر انقلاب را پي گير ماجرا مي بينند و صلابت و تدبير ايشان را بارها آزموده اند، نسبت به تحقق آن اطمينان يافته و آماده همكاري و همراهي در اين راستا هستند. آن عده از سران و هيئت ها كه موفق به ديدار نشده بودند نيز با ارسال پيام و پيغام و يا در ديدار با ساير مسئولان نظام بر همين نكات تاكيد ورزيده اند.
و اما، اكثريت قريب به اتفاق سران و هيئت هاي ياد شده «بحران سوريه» را فوري ترين موضوعي دانسته اند كه بايد تحت مديريت مستقيم رهبر معظم انقلاب براي حل آن چاره انديشي شود. برخي از آنان به اين واقعيت غيرقابل ترديد اشاره داشته اند كه حمايت آشكار آمريكا، اسرائيل و برخي كشورهاي اروپايي از مخالفان دولت سوريه با ادعاي انقلابي بودن و اسلامي بودن مخالفان در تناقض است و نظر رهبر معظم انقلاب را كاملا مستند و واقعي ارزيابي كرده اند كه برخي از كشورهاي منطقه به نيابت از قدرت هاي استكباري با سوريه مي جنگند و حذف آن از محور مقاومت را دنبال مي كنند. در پيشنهادهاي ارائه شده از سوي آنان، «بحران سوريه» مسئله اي ارزيابي شده است كه در جغرافياي جنبش عدم تعهد اتفاق افتاده و برخي ديدگاه ها را نفي كرده اند كه اصرار دارند اين بحران را در حوزه كشورهاي عربي قلمداد كنند. يكي از سران در اين باره گفته است اگر بحران در حوزه كشورهاي عربي است، چرا تركيه كه يك كشور غيرعرب است در اين ماجرا به كار گرفته شده و اگر مخالفان در پي برقراري دموكراسي هستند، حمايت آشكار آمريكا و اسرائيل از آنان چگونه قابل توضيح است؟! و چنانچه داعيه اصلاحات دارند چرا به قول رهبر معظم انقلاب، طرح كوفي عنان را با عمليات تروريستي به بن بست كشانده اند و...
4- در پي اين درخواست هاي مصرانه بود كه فرمول «دوستان آقاي رئيس»- THE FRIENDS OF CHAIR- كه به كارگيري آن بارها در جنبش عدم تعهد سابقه داشته است به ميان كشيده شده و به رئيس جمهور محترم كشورمان ابلاغ شد. مطابق اين فرمول، رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد، تعدادي از سران يا مقامات عالي رتبه كشورهاي عضو را به عنوان همكاران خود انتخاب مي كند و اين مجموعه به بررسي بحران، گفت وگو با طرفين ماجرا و رايزني با صاحبنظران مي پردازند و نتيجه بررسي هاي خود را همراه با شواهد و اسناد مربوطه به رئيس جنبش عدم تعهد ارائه مي كنند و او نيز نظر نهايي را پس از مشورت با هيئت ياد شده به اطلاع اعضاء مي رساند.
گفتني است كه آقاي بان كي مون نيز در ديدار با رهبر معظم انقلاب ضمن اعتراف تلويحي به شكست طرحي كه در دست اجرا داشته اند از ايشان مي خواهد كه نه تنها به عنوان رهبر مذهبي ايران، بلكه به عنوان رهبر مذهبي دنياي اسلام در اين زمينه ايفاي نقش كنند. همين جا بايد اشاره كرد كه دو هفته قبل، آقاي محمد مرسي در اجلاس مكه پيشنهاد كرده بود 4 كشور ايران، مصر، عربستان و تركيه براي حل بحران سوريه وارد عمل شوند ولي آقاي مرسي با اظهارات خود در اجلاس تهران كه خواستار حذف دولت بشار اسد شده بود، اين طرح را زير پا گذاشت. ضمن آن كه بسياري از صاحبنظران- از جمله ايران- طرح ياد شده را غيرمنطقي و غيرعملي ارزيابي كرده بودند، زيرا، تركيه عضو ناتو و حامي تسليحاتي تروريست ها و عربستان كه كمترين نشانه اي از مردم سالاري در نظام حكومتي آن ديده نمي شود نمي توانستند و نمي توانند داعيه دموكراسي خواهي براي مردم سوريه را داشته باشند. از اين روي حضور آنها در طرح 4جانبه مضحك به نظر مي رسيد.
و بالاخره اين نكته قابل ذكر است كه مرسي و اخوان المسلمين مصر همكاري در اين زمينه با عربستان و تركيه زير چتر حمايتي آشكار آمريكا و اسرائيل را براي انقلاب اسلامي مصر به شدت زيان آور ارزيابي مي كنند. چرا كه در انقلاب اسلامي مردم مصر، عربستان و آمريكا و اسرائيل در صف دشمنان ايستاده بودند و آقاي رجب طيب اردوغان براي مصر نظام لائيك را پيشنهاد كرده بود كه با مخالفت شديد مردم روبرو شد. براي درك بهتر شرايط آقاي مرسي و چالش هايي كه با آن روبروست بايد خاطرنشان كرد سفر آقاي محمد مرسي به عربستان كه بعد از انتخاب وي به رياست جمهوري مصر صورت گرفته بود با اعتراض شديد مردم مصر روبرو شد تا آنجا كه سخنگوي آقاي مرسي در تلويزيون قاهره حاضر شده و اعلام كرد، سفر رئيس جمهور صرفا زيارتي و براي شكرگزاري به درگاه خداي سبحان بوده است!
حسين شريعتمداري
 


محسني اژه اي قول داد

نكته هاي شنيدني از پرونده فساد كلان بانكي بعد از قطعي شدن احكام

سخنگوي قوه قضاييه در نشست ديروز خود با خبرنگاران، به سوالات گوناگوني پيرامون پرونده فساد بزرگ مالي پاسخ داد و گفت كه احكام 39 متهم پرونده فساد بزرگ مالي، 1660 برگ است و بعد از قطعي شدن احكام، نكته هاي شنيدني را درباره اين پرونده در نشستي اختصاصي بيان خواهد كرد.
حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي در ابتداي اين نشست تصريح كرد: زماني كه پرونده فساد بزرگ مالي به دادگاه آمد، 13 هزار برگ داشت. رييس دادگاه اين 13 هزار برگ و همچنين لوايح 53 وكيل را بايد مطالعه مي كرد. شايد يكي از دلايل طولاني شدن دادگاه اين امر بود. جلسات دادگاه فقط 833 برگ صورتجلسه داشت.
راي 1660 برگي
براي 39 متهم
وي افزود: از مجموع لوايحي كه تحويل دادگاه شده است، علاوه بر 13 هزار برگي كه دادسرا به دادگاه ارجاع داده بود، 9 هزار برگ هم در زمان دادگاه اضافه شد.
سخنگوي دستگاه قضايي با بيان اينكه هزار و 660 برگ فقط حكم دادگاه به صورت تايپ شده است، اظهار كرد: اين مقدار فقط دادنامه 39 متهم پرونده فساد بزرگ مالي است و اگر همين هزار و 660 برگ را تايپيست ها، تايپ كنند و بعد هم غلط گيري شود، شايد براي تايپ و غلط گيري و تطبيق آن با دست نوشت چند بار بين رياست دادگاه و تايپيست ها رفت و آمد شده است و اين موضوع مي تواند زمان بر باشد.
بيان نكته هاي شنيدني
در نشست اختصاصي
محسني اژه اي ادامه داد: از زمان تشكيل اين پرونده تا به امروز حدود 13 ماه مي گذرد. طي اين مدت كار بسيار فشرده اي انجام گرفت. ان شاءالله بعد از اينكه احكام متهمان قطعي شد، در يك نشست اختصاصي توضيحات لازم را خواهم داد چرا كه اين توضيحات براي مردم شنيدني است.
وي ادامه داد: پرونده تعدادي از متهمان اين پرونده در پايان دي ماه سال گذشته تكميل و به دادگاه ارسال شد و در 24 بهمن ماه سال 90 كيفرخواست اين متهمان صادر شد.
محسني اژه اي افزود: تعداد متهمان پرونده فساد بزرگ مالي در ابتدا 32 نفر بود ولي بعد چند نفر ديگر هم به اين متهمان اضافه شدند و جمعا متهمان اين پرونده به 39 نفر رسيد. 25 تيرماه امسال و با گذشت پنج ماه، محاكمه اين متهمان در دادگاه به پايان رسيد.
وي با بيان اينكه سوال مي شود چرا رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است و بايد 13 ماه طول بكشد، گفت: اگر شما بسياري از پرونده ها را با حجم كمتر و متهم كمتر نگاه كنيد خواهيد ديد كه چه زماني مي برد.
515 لايحه دفاعيه
محسني اژه اي افزود: وكلاي متهمان اين پرونده 515 لايحه در اين پنج ماه تحويل دادگاه داده اند و همانطور كه استحضار داريد، اين پرونده ظرف 20 روز قابل تجديدنظر در ديوان عالي كشور است. ديوان عالي كشور حداقل بايد 1660 برگ دادنامه را مطالعه كند؛ نه اينكه فقط آن را نگاه كند، بلكه بايد كلمه به كلمه و سطر به سطر اين دادنامه مطالعه شود. بعد از آن بايد كل پرونده را مطالعه كند. علاوه بر اين وكلاي اين 39 متهم كه اعتراض مي كنند، 39 لايحه اعتراضي نوشته مي شود كه اين لوايح هم بايد مورد مطالعه قرار گيرد. حتما پرونده اي با اين حجم با اتهامات مختلف و متعدد متهمان در ديوان عالي كشور بايد به دقت مورد مطالعه قرار گيرد تا نسبت به آن اظهارنظر شود.
وي اظهار كرد: ده ها هزار نفرساعت كار كارشناسي، تحقيقاتي و پيگيري براي رديابي پول ها، سندسازي ها، شركت هاي كاغذي و شناسايي اموال منقول و غيرمنقول انجام شد. شركت ها و كارخانجات مورد نظارت قرار گرفتند تا رسيدگي به اين پرونده منجر به تعطيلي آنها نشود و نهايتا با تلاشي كه شد، بعضي از اين كارخانجات نه تنها كارشان متوقف نشد، بلكه توانستند به سوددهي بيشتري برسند و تقريبا مي توانم بگويم كه كمترين خدشه اي به شركت هاي فعال اين گروه وارد نشد.
سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: ارزيابي من اين است كه اين 13 ماه نه تنها زمان زيادي نيست، بلكه با توجه به حجم و نوع كار، كساني كه در دادسرا و در بخش هاي مختلف كار كارشناسي كرده اند و همچنين جناب آقاي سراج يك كار بسيار خارج از حد معمول و مترادف اداري انجام دادند تا پرونده به نتيجه برسد.
محاكمه مديرعامل سابق
بانك صادرات
وي ادامه داد: مورد مديرعامل سابق بانك صادرات نيز قبلا گفته شد كه بازپرس قرار مجرميت صادر كرد و دادستان به اين قرار نقص گرفت و پرونده را بازگرداند تا رفع نقص كند. پرونده او هم به دادگاه خواهد رفت و دادگاه اظهارنظر خواهد كرد.
در ادامه، خبرنگاري با بيان اينكه قصد انتقاد از سخنگوي قوه قضاييه را دارد، از خروج فائژه هاشمي از كشور به رغم داشتن حكم قضايي و عدم اجراي حكم مرتضوي پرسيد.
محسني اژه اي در اين زمينه اظهار كرد: خانم هاشمي هم در حالي كه ممنوع الخروج نبوده در تاريخ 12 مرداد از كشور خارج شده بود و 29 مرداد هم به كشور برگشت. شايد تاريخ دوازدهم و بيست ونهم در جايي مطرح نشد و فقط اصل موضوع خروج از كشور گفته شد.
محسني اژه اي درباره تاخير در اجراي حكم ديوان عدالت اداري در مورد مرتضوي نيز گفت: ديوان عدالت حكم انتصاب مرتضوي را لغو كرد و وزير هم بايد كار خود را انجام دهد ولي من الان از اقدام وزير خبر ندارم.
دستگيري تعدادي از افراد خرابكار در مناطق زلزله زده
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال خبرنگاري كه پرسيد «آيا درست است كه 26 نفر از افراد در زلزله آذربايجان قصد خرابكاري داشته اند و گفته مي شود كه اين افراد منافق و بهايي بوده اند؟» گفت: بله، اين خبر صحت دارد. تعدادي افراد دستگير شده اند كه بعضي از آنها زود آزاد شدند و بعضي در بازداشت به سر مي برند و اينكه فردي بهايي يا عنوان ديگري داشته باشد دليل دستگيري نيست مگر اينكه اقدامي را انجام داده باشد. در زلزله آذربايجان اين افراد قصد خرابكاري داشتند كه همه آنها در بازداشت نيستند و تعدادي از آنها آزاد شده اند و پرونده اين افراد كه به تعداد 20 و چند نفر مي رسد در مرحله تحقيقات مقدماتي و در دادسرا است.
هيات منصفه جوانفكر را مجرم نشناخته است
سخنگوي قوه قضاييه درباره پرونده جوانفكر كه مجرم شناخته نشده و همچنين روزنامه اعتماد كه مجرم شناخته شده است، اظهار كرد: در پرونده اخير هيات منصفه تشخيص داده كه آقاي جوانفكر مجرم نيست و روزنامه اعتماد مجرم است و تشخيص اين موضوع بر عهده هيات منصفه است.
بايد مرز بين تخريب
و توهين و افترا و انتقاد را بدانيم
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم مسامحه دستگاه قضايي در برخورد با دانشجويان منتقد، خاطرنشان كرد: من در رابطه با اينكه فردي بازداشت شده است يا خير، چيزي يادم نيست.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: رياست قوه قضاييه در پي فرمايشات مقام معظم رهبري به قضات سفارش كرده اند كه به فرمايشات ايشان توجه كنند و نه تنها نسبت به قشر دانشجو بلكه نسبت به سايرين هم تا آنجايي كه امكان دارد طبق تاكيدات مقام معظم رهبري كسي به انفرادي نرود و اگر انفرادي رفت، اگر با پنج روز تمام مي شود به آن بي توجه نباشيم كه اين پنج روز به 10 روز برسد زيرا اين سفارش مقام معظم رهبري است و قانون است و ما اگر در اين زمينه عمد و قصوري داشته باشيم قابل تعقيب هستيم.
افراد زيادي ازبازداشت شدگان پس از سال 88 با ابراز ندامت آزاد شده اند
در ادامه اين نشست، خبرنگاري به تحليل هاي ارائه شده در مورد آزادي زندانيان سياسي اشاره كرد و از سخنگوي دستگاه قضايي خواست تا نظر قوه قضاييه را در اين زمينه بيان كند.
محسني اژه اي در اين باره خاطرنشان كرد: اولا يك عفو در عيد فطر داشتيم و كساني كه مشمول بخشنامه قرار گرفتند عفو شدند و محكوميت تعدادي هم تقليل پيدا كرد. در خصوص زندانيان امنيتي هم چندين بار گفته شد كه ما دوست نداريم افراد در زندان بمانند. هم دوست نداريم افراد به زندان بروند و هم دوست نداريم در آنجا بمانند. در خصوص افرادي هم كه به جرم امنيتي به زندان مي روند چنانچه واقعا توبه و ابراز پشيماني كنند و آن مجموعه اي كه بايد اين مساله را احراز كند كه متشكل از قاضي صادركننده حكم، قاضي ناظر زندان و دادستان اجراي حكم هستند، با توجه به تعهدي كه فرد زنداني و خانواده او مي دهد ممكن است او را در ليست عفو قرار دهند يا محكوميت وي تقليل يابد. تعداد زيادي از كساني كه بعد از سال 1388 زنداني شدند همين طور آزاد شدند. يعني آمدند و گفتند ما واقعا نمي دانستيم، در جو قرار گرفتيم و شيشه اي شكستيم اما الان پشيمانيم.
محسني اژه اي همچنين گفت كه در چند وقت اخير حدود 90 نفر در ليست عفو قرار گرفته اند.
پيگيري ها در مورد بازگشت «خاوري» به نتيجه نرسيده است
اين خبرنگار در مورد اينكه چرا محمود خاوري هنوز در ليست اينترپل قرار نگرفته است، سوال پرسيد كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: دنياي زور است. من قبلا هم عرض كردم كه هم از طريق سياسي و هم از طريق قضايي اين مساله پيگيري شد ولي تا الان به نتيجه اي نرسيده است. به هر تقدير پرونده ايشان به دادگاه رفته و تكرار مي كنم اگر خاوري بيايد و دفاع كند به نفعش خواهد بود وگرنه نسبت به بخشي از پرونده حكم غيابي صادر خواهد شد.
حالش خوب است!
در ادامه خبرنگاري درباره وضعيت يكي از سران فتنه پرسيد كه اژه اي پاسخ داد: حالش خوب است.
اين خبرنگار پرسيد يعني ما همچنان از قوه قضاييه پيگير اين موضوع باشيم؟
محسني اژه اي گفت: شما سوال كرديد و پاسخ داديم كه حالش خوب است.
توضيح دادستان كل كشور درباره كشف سلاح
در جريان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها
محسني اژه اي گفت: گاهي جرم جنبه هاي مختلفي دارد يعني علاوه بر اينكه يك جرم جنبه خصوصي دارد ممكن است جنبه عمومي هم داشته باشد و حتي با گذشت شاكي مرتكب جرم بايد محكوميت را بگذراند.
خبرنگاري به خبر منتشر شده مبني بر كشف 113 قبضه اسلحه در ايام برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران اشاره كرد و پرسيد: آيا در اين زمينه پرونده اي در قوه قضاييه تشكيل شده است؟
محسني اژه اي پاسخ داد: پرونده يك مورد از كساني كه دستگير شده اند در دستگاه قضايي مطرح شده است. البته اين مساله شايد اصلا ربطي به بحث امنيتي اجلاس نداشت و سلاح هاي مختلفي نيز كشف شده است. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هيچ كدام از اين موارد امنيتي نبوده است، گفت: يك مورد امنيتي بوده كه پرونده اش هم در دستگاه قضايي مطرح شده است.
 


قوطي (گفت و شنود)

گفت: سخنگوي دبيركل سازمان ملل در مصاحبه با بي بي سي، نقل قول دكتر ولايتي از بان كي مون را كه در ملاقات با رهبر معظم انقلاب گفته بود تكذيب كرد.
گفتم: كدام نقل قول را؟!
گفت: بان كي مون خطاب به رهبر معظم انقلاب گفته بود «شما نه فقط به عنوان رهبر مذهبي ايران بلكه به عنوان رهبر مسلمانان جهان مي توانيد در حل بحران ها نقش موثري داشته باشيد».
گفتم: ولي دفتر دكتر ولايتي متن كامل اظهارات بان كي مون و سند صوتي و تصويري آن را در اختيار دارد.
گفت: پس سخنگوي بان كي مون چه چيزي را تكذيب مي كند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو افتاده بود تو جوي آب، براي اين كه خيلي ضايع نشه تا در خونه شون صداي قوطي درمياره!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤روزنامه هاآرتص تحليل كرده كه لفاظي هاي جنگ طلبانه مسئولين رژيم صهيونيستي عليه ايران براي اثرگذاري روي گزارش آژانس درخصوص پرونده هسته اي ايران بوده است. ولي حقيقت ماجرا چيز ديگري است. اين برنامه يا بهتر بگوييم نمايشنامه براي ناامن نشان دادن كشورمان در ميزباني اجلاس غيرمتعهدها صورت گرفت كه خوشبختانه نتيجه عكس داد و اجلاس باشكوه بي نظير و بدون هيچ مشكلي و حادثه اي در امنيت كامل برگزار شد.
مشايخي
¤از كليه مسئولين و مديران كشور از شخص رئيس جمهور گرفته تا شهردار تهران و مناطق و مسئولين امنيت كشور از جمله نيروهاي سپاهي و انتظامي كه با تلاش و كوشش شبانه روزي خود شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها را به نحو شايسته برگزار كردند و باعث عزت كشور و ملت ايران شدند صميمانه تشكر مي كنيم.
جمالي
¤شايسته بود در سالروز ترور ناجوانمردانه و شهادت رئيس جمهور محبوب و مردمي دولت جمهوري اسلامي شهيد رجايي و دكتر باهنر تصاويري همانند دانشمندان هسته اي و ظلم و جنايت استكبار و منافقين كور دل مورد حمايت غرب در نشست سران به نمايش در مي آمد.
0651---0912
¤از شهرستان ماهشهر تماس گرفته ام. بنويسيد شركت گاز اين شهر گاز منزل بنده را كه جانباز 35 درصد هستم به خاطر مبلغ ده هزار تومان بدهي كه دير پرداخت كرده ام قطع كرده و در اين شرايط ما را به زحمت انداخته است.
6067---0936
¤از طريق اين ستون به مسئولين شهرداري پاكدشت يادآوري مي كنم اين شهر نياز به ميدان تره بار دارد. فضاي پشت ساختمان شهرداري كه بلا استفاده افتاده براي خدمات رساني به شهروندان مناسب مي باشد.
7642---0919
¤كارمند قراردادي ثبت اسناد و املاك هستم الان شش ماه است كه حقوق ما را پرداخت نكرده اند از كساني كه نگاهشان به اول ماه است بپرسيد اگر يك هفته حقوقشان به تاخير بيفتد چه مي كنند با اقساط و اجاره بها و و آيا اين عدالت است كه مسئولين سازمان اسناد با حقوق چند ميليوني در هر ماه و به موقع حقوق خود را دريافت كنند و امثال ما با حقوق 500 - 400 هزار توماني 6 ماه چشم انتظاري بكشيم؟
9351---0913
¤به علت عدم سيستم كنترل و نظارت بر شركت قطارهاي مسافربري رجا مشهد-تهران و برعكس اتفاقاتي رخ مي نمايد كه لازم است مسئولين مورد توجه قرار دهند از جمله:
1- سوار كردن مسافران اضافي به صورت رسمي و صدور قبض و ايجاد مزاحمت آنها براي مسافريني كه با بليط سوار شده اند.
2-عدم رعايت نظافت و پاكيزگي در سرويس هاي بهداشتي به ويژه در نزديكي هاي مقصد و با توجه به اشتراك سرويس هاي آقايان و خانم ها و سطل هاي زباله فاقد سرپوش.
3-نبودن هيچ گونه برنامه ريزي براي دريافت نظرات و پيشنهادهاي مسافرين
4-وقت محدود اقامه نماز كه گاه منجر به قضا شدن نماز برخي از مسافران مي شود.
به راستي چه دستگاه و نهاد و ارگاني بر اين گونه شركت هاي مسافربري نظارت مي كنند؟!
مسافر قطار 319 مشهد-تهران جمعه 10 شهريور
¤مشكلي كه در جامعه ديده مي شود و مسئولين نيروي انتظامي نسبت به آن بي تفاوت شده اند موضوع دودي كردن شيشه اتومبيل ها مي باشد. متاسفانه در سطح شهر تعداد زيادي مغازه براي اين كار اختصاص پيدا كرده است. اگر كسي منظوري ندارد چرا دست به اين كار مي زند.
روحي
¤چرا با توجه به تاكيد دولت محترم براي ازدواج آسان وام ازدواج ما بعد از 2 ماه هنوز هم به تأييد اينترنتي بانك مركزي نرسيده است؟
شهروندي از لاهيجان استان گيلان
¤از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود به قيمت و كيفيت غذاهاي رستوران هاي بين راهي نظارت بيشتري نمايند.
2842---0919
از مسئولين شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه درخواست مي شود اتوبوس هاي خط آزادي-خليج فارس را كه فاقد كولر و بخاري اند مجهز كنند و يا اتوبوس هاي جديد وارد اين مسير نمايند. در تابستان از گرما بال بال مي زنيم و در زمستان از سرما به خود مي پيچيم.
6681---0912
¤از مسئولين صدور مجوز ساخت منازل مسكوني و تجاري شهرداري درخواست مي شود براي ساختمان هاي بيش از 3 طبقه مجوز ساخت بدون آسانسور داده نشود چرا كه هم براي افراد مسن مشكل ساز است و هم براي افراد جوان و ميانسال كه به درد كمر و زانو دچار مي شوند.
2148---0937
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 19/5/91 با عنوان: «بلاتكليفي فارغ التحصيلان تربيت معلم و وعده هاي آموزش و پرورش» به آگاهي مي رساند:
«مطابق بخشنامه شماره 73/710-11/11/90 و 11/710-1/3/91 وزارتي درخصوص استخدام دانش آموختگان (صرفا فارغ التحصيلان ورودي سال 88 و دارندگان كارت پايان خدمت پسر تا تاريخ 1/7/91) كارشناسي و كارداني مراكز تربيت معلم وابسته به آموزش و پرورش اين اداره كل فرم هاي پيوستي بخشنامه مذكور را از طريق سايت اداره كل در اختيار واجدين شرايط قرار داد، بعد از تهيه و تكميل فرم ها، مستندات واجدين شرايط به وزارت متبوع ارسال گرديد.
اين اداره بعد از طي مراحل گزينش و بررسي مدارك، اقدام به اخذ كد پرسنلي براي 96 نفر از افراد واجد شرايط و سازماندهي آنان نموده كه اين تعداد از تاريخ 1/7/91 با شروع بكار در مناطق تعيين شده به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
قابل ذكر است حدود 60 نفر از دانش آموختگان مراكز تربيت معلم اين استان طبق مفاد بخشنامه وزارتي به علت نداشتن مدارك فارغ التحصيلي يا كارت پايان خدمت تا تاريخ 1/7/91 واجد شرايط استخدام نبوده اند.»


دفتر ولايتي اظهارات سخنگوي بان كي مون را با انتشار متن آن تكذيب كرد

دفتر مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب اظهارات منتشر شده از سوي سخنگوي بان كي مون در خصوص ديدار دبيركل سازمان ملل با رهبر معظم انقلاب را تكذيب كرد.
به گزارش مهر، دفترعلي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پاسخ به مطلب نقل شده در شبكه بي بي سي در روز يكشنبه دوازدهم شهريور از مارتين نسيركي، سخنگوي دبيركل سازمان ملل، در بيانيه اي اعلام كرد:
آنچه جناب آقاي دكتر ولايتي از سخنان بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد در جلسه ديدار وي با رهبر معظم انقلاب نقل كرده است، برگرفته از سخنان شخص آقاي بان كي مون مي باشد و طبيعتاً اسناد صوتي و تصويري اين جلسه كه با حضور خبرنگاران برگزار شد، موجود است.
در آن جلسه دبيركل سازمان ملل از حضرت آيت الله خامنه اي چنين ياد كرد:
As a supreme leader and also religious leader of not only Iran but also this region you can play crucially important role.
«به عنوان رهبر معظم و همچنين رهبر مذهبي نه تنها ايران بلكه اين منطقه، شما مي توانيد نقش بسيار مهمي ايفا نمائيد.»
در جاي ديگر نيز دبيركل اينگونه اظهار داشت:
You have an important role to play you have been playing in the situation in Lebanon Iraq. I know you are very much concerned for situation in Bahrain.
These are all the areas that Iran has been plying and will continue to play an important role.
I like to focus on one area today on Syria. One of my main purposes of coming to meet you is to ask you to exercise maximum influence in resolving this crisis in Syria.
I think in this region only Iran can play this crucially important role......
«ايران داراي نقش مهمي است و شما اين نقش را در ارتباط با وضعيت لبنان و عراق ايفا كرده ايد و من معتقد هستم كه شما بسيار نگران اوضاع بحرين مي باشيد.
اينها موضوعاتي هستند كه ايران تاكنون نقش مهمي ايفا نموده و در آينده نيز اين نقش را ادامه خواهد داد.
من مايلم امروز راجع به يك موضوع تأكيد نمايم و آن موضوع سوريه است. يكي از اهداف ملاقات بنده با جنابعالي درخواست از شما براي بكارگيري حداكثر نفوذ خود جهت حل و فصل بحران در سوريه مي باشد.
من عقيده دارم كه در اين منطقه تنها ايران مي تواند چنين نقش بسيار مهمي را ايفا نمايد.......»
البته مناسب بود كه مسئولان سازمان ملل متحد به اندرز رهبر معظم انقلاب مبني بر شنيده نشدن سخن آمريكا از زبان آنان توجه نموده و چنين بيان آشكاري از دبيركل را مورد انكار قرار نمي دادند.
 


تكرار ادعاهاي ضد ايراني در بيانيه شوراي همكاري خليج فارس

كشورهاي عضو همكاري خليج فارس در بيانيه پاياني بار ديگر ادعاهاي ضد ايراني خود را تكرار كردند.
نشست وزراي خارجي شوراي همكاري هاي خليج فارس درشهر جده عربستان سعودي برگزار شد و در بيانيه پاياني ادعاهاي خود عليه دولت سوريه و كشورمان را تكرار كرد.
در بيانيه اي كه اين شورا بعد از پايان نشست خود منتشر كرد، بر اهميت تحقق انتقال مسالمت آميز قدرت در سوريه بر اساس حفاظت از امنيت و ثبات وحدت اين كشور تأكيد كرد. اين كشورها كه خود عاملان اصلي انتقال پول و سلاح براي تروريست هاي مسلح هستند، سعي كردند با فرافكني دولت را مسئول كشتارهاي صورت گرفته در اين كشور بدانند.
شوراي همكاري خليج فارس در بخش ديگري از بيانيه مذكور ادعاهاي واهي خود درباره مالكيت جزاير سه گانه ايراني را مطرح كرد.
جمهوري اسلامي بارها تأكيد كرده است جزاير سه گانه جزء جدايي ناپذير و لاينفك خاك ايران محسوب مي شود.


دوازدهمين اجلاس خبرگان رهبري امروز آغاز به كار مي كند

دوازدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان از امروز به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.
اجلاس دو روزه خبرگان رهبري امروز و فردا در ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي تشكيل مي شود.
در اين اجلاس رئيس مجلس خبرگان سخنراني خواهد داشت و برخي طرح هاي پيشنهادي در جهت انتخاب اعضاي كميسيون ها بررسي خواهد شد. دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان علاوه بر نطق هاي قبل از دستور و سخنراني رئيس مجلس، برنامه هاي ديگري نيز خواهد داشت.
از جمله برنامه هايي كه در اجلاس دوازدهم مجلس خبرگان رهبري انجام مي شود مراسم تحليف دو تن از نمايندگان خبرگان است كه در انتخابات ميان دوره اي از خراسان رضوي و كردستان به اين مجلس راه يافتند، همچنين انتخاب كميته پنج نفره براي تدوين محورهاي بيانيه پاياني، بررسي برخي طرح هاي پيشنهادي در جهت انتخاب اعضاي كميسيون ها، سخنراني دو شخصيت سياسي مدعو در اجراي تبصره يك و دو از ماده 92 آيين نامه، گزارش جلسه مشترك هيئت رئيسه با كميسيون ها و اجلاس با توجه به تبصره دو ماده 15 آيين نامه خواهد بود. طبق برنامه اين اجلاس در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به صورت جلسات كاري برگزار خواهد شد، در روز پنج شنبه نيز نمايندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب ديدار خواهند داشت و به زيارت مرقد امام خميني خواهند رفت.
گفتني است رياست اين جلسه برعهده آيت الله مهدوي كني است و سخنرانان مدعو اين جلسه دبير شورايعالي امنيت ملي و مهدي غضنفري وزير صنعت و تجارت خواهند بود.


مانده ايم غش غش بخنديم يا زار زار گريه كنيم؟! (خبر ويژه)

«شوراي هماهنگي سبز و سايت هاي كلمه و جرس و ديگران چرا درباره سرانجام فراخوان الله اكبر شبانه مقارن با برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران هيچ توضيحي نمي دهند؟».
اين مطلب را شبكه بالاترين كه خود يكي از اعضاي شبكه رسانه اي عنكبوت در افتضاح حاشيه سازي براي اجلاس غيرمتعهدها بوده، منتشر كرد. اين شبكه ضدانقلابي مي نويسد: دعوت كنندگان در روزهاي منتهي به آغاز اجلاس، چندين بيانيه و نامه و فراخوان منتشر كردند اما اكنون كه روزها از پايان اجلاس گذشته، هيچ توضيحي از سوي آنها منتشر نمي شود. اين در حالي است كه فراخوان الله اكبر ساده ترين فراخوان بود و با كم محلي و بي توجهي مشابه فراخوان هاي قبلي روبرو شد.
بالاترين مي نويسد: تعجب در اين است كه چطور تشكلي كه خود را وارث و صاحب جنبش سبز و صدا و سخنگوي آنها مي داند با چنين بي محلي و سردي از جانب هواداران و طرفداران و فعالين خود مواجه مي گردد و چرا مردم اين دعوت ها را اجابت نمي كنند؟
بالاترين افزود: چرا اين تشكل كه خود را بسيار مطرح و پر آوازه و محبوب و شناخته شده مي داند و مدعي حرف اول در تشكل هاي خارج از ايران مي باشد، حتي جوابي از آقاي مرسي بابت التماسشان در مورد خبر گرفتن از موسوي دريافت نكردند؟ و چرا با فراخوان امضا و ارسال نامه به آقاي بان كي مون، هيچ مطلبي در مورد آقاي موسوي و وضعيت وي از رئيس سازمان ملل متحد بيان و گفته نشد و همانند گذشته تنها به كلي گوئي پرداخت. حتي جوابي به نامه و امضاكنندگان آن پس از پايان كنفرانس مطبوعاتي و رفتن خبرنگاران در گوشي و يواشكي هم به خبرنگار جرس يا كلمه در اين مورد نگفت و رفت؟
اين سايت ضد انقلابي يادآور شده است: پيامدهاي مهم همراه با توهم و غلو احمقانه يكي از نابينايان سبز را ببينيد؛ «فراخوان بزرگ جنبش سبز براي فرياد تكبير در شب هاي برگزاري اجلاس سران در تهران، فراخوان براي ارسال نامه به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد كه مهمان مخصوص اين اجلاس بود و نهايتاً به موضع گيري وي در قبال نقض حقوق بشر در ايران و پيگيري وضعيت رهبران جنبش از حاكميت در تهران منجر شد و حملات گسترده سايبري به سايت كلمه از جمله پيامدهايي است كه بيداري دوباره جنبش بر جاي گذاشته است. پيامدهايي كه پس از حصر رهبران جنبش در دو سال اخير كمتر شاهد آن بوده ايم.» آدم مي ماند غش غش بخندد يا زار زار گريه كند؟!!
يادآور مي شود رسانه هاي زنجيره اي عضو شبكه عنكبوت به هنگام تبليغ سناريوهاي ديكته شده از سوي محافل ضد انقلاب و سرويس هاي جاسوسي بيگانه بسيار پرهياهو ظاهر مي شوند اما پس از سپري شدن موعد و رخ ندادن كمترين اتفاقي، سكوت مطلق پيشه مي كنند، انگار نه انگار كه چند روز يا چند هفته كري خواني مي كردند.


مجري بي بي سي شوكه شد اسلام لندن را فتح كرده است؟! (خبر ويژه)

مجري شبكه بي بي سي فارسي با انتشار عكسي از زنان محجبه در لندن خشم و تعجب خود را از رشد بي سابقه اسلام در اين شهر ابراز كرد.
«رعنا-ر» مجري شبكه بي بي سي فارسي با انتشار عكسي كه از يك واگن مترو شهر لندن از زنان محجبه گرفته، تعجب و خشم خود را از رشد زنان محجبه ابراز و سؤال كرده كه آيا اسلام لندن را فتح كرده است؟ او در فيس بوك نوشته كه تنها زن بي حجاب آن واگن بوده است.
نظرات دوستان و همفكران اين مجري رسانه انگليسي نيز كه از كشورهاي مختلف اروپايي و آمريكايي هستند در مورد اين عكس نيز بسيار جالب و خواندني است. دوستان اين كارمند وطن فروش ملكه انگليس با ابراز همدردي با وي نوشتند كه در شهرهاي مختلف اروپا و آمريكا نيز زنان مسلمان و محجبه بسياري را مي بينند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران فردي از هلند نوشته است: «سوار يك تراموا در آمستردام بشين، به عين خواهيد ديد، شايد 80 درصد محجبه هستند!»


منوشه امير: برخلاف فلسطين از ما در قرآن ياد شده است! (خبر ويژه)

تحليلگر راديو اسرائيل مدعي شد كشور فلسطين وجود خارجي نداشته است. وي براي توجيه ادعاي خود گفت: آيا در قرآن حتي يك بار از فلسطين نام برده شده است؟
منوشه امير كه از بيانات دقيق و حكيمانه ولي امر مسلمين در اجلاس بين المللي تهران آشفته و عصباني بود، مدعي شد: شما در طول تاريخ دوهزار سال گذشته كجا شنيده ايد كه كشور عربي فلسطين وجود داشته است؟
وي همچنين گفت: در آيه هاي قرآن جستجو كنيد كه همه جا از بني اسرائيل و سرزمين يهود سخن رفته است. آيا در قرآن حتي يك بار از فلسطين نامي برده شده است؟ حضرت ابراهيم كه از بين النهرين رهسپار كنعان گرديد، اين سرزمين را به خاك ملت اسرائيل مبدل ساخت.
اين صهيونيست در ادامه درباره دعوت رهبر معظم انقلاب به برگزاري رفراندوم براي تعيين تكليف حاكميت اين كشور نوشت: اين ظاهرا يك طرح مسالمت آميز اما در واقع نوعي تقيه حكومت ايران است. مردم فلسطين يعني چه؟ آيا اگر همه پرسي شود، عرب مسلمان رأي مي دهد كه در كشور اسرائيل زندگي كند؟
يادآور مي شود در پي برگزاري اجلاس تهران و بيانات روشنگر و كوبنده رهبر معظم انقلاب درباره جنايات و اشغالگري رژيم صهيونيستي، سران اين رژيم به شدت سرآسيمه شده و وزير خارجه اين رژيم اذعان كرد «حضور دبيركل و نمايندگان 120كشور در اجلاس تهران نشان مي دهد براي جامعه جهاني موجوديت اسرائيل اهميتي ندارد.» نتانياهو نيز گفته بود «حضور نمايندگان 120كشور در جايي كه براي موجوديت اسرائيل خط و نشان مي كشند، غيرقابل باور است.»
اما درباره دروغ بافي منوشه امير بايد يادآور شد كه اولا تشكيل امپراطوري عثماني يا اشغال منطقه توسط نيروهاي انگليسي، دليل بر انكار فلسطين به عنوان يك حقيقت تاريخي چند هزار ساله نمي شود و نام فلسطين عجين شده با تاريخ و جغرافياي منطقه است. دوم اينكه در كنگره جهاني صهيونيست ها در اواخر قرن 19رسما از «فلسطين» در كنار كشورهايي نظير آرژانتين و...- به عنوان يكي از نامزدهاي تشكيل رژيم صهيونيستي- اسم برده شده بود كه نهايتا نيز روي همين كشور براي اشغال و غصب توافق شد و در واقع ذكر نام كشورهاي ديگر در كنار نام فلسطين نشان مي داد كه صهيونيست ها دنبال ايجاد يك هويت مصنوعي هستند. ثالثا اغلب مقامات و اتباع رژيم صهيونيستي به ويژه در آغاز اشغال خاك فلسطين از كشورهاي اروپايي و شوروي سابق و آمريكا به فلسطين رفته و در اصل فاقد شناسنامه و هويت جعلي اسرائيلي بوده اند، و از جمله خود منوشه امير يهودي صهيونيست ايراني الاصل است.
چهارم اينكه در قرآن كريم نام بسياري از اماكن و كشورها ذكر نشده اما نام شريف مسجدالاقصي به عنوان محل آغاز معراج پيامبر اعظم(ص) ذكر شده است. از سوي ديگر جهت اطلاع منوشه امير صهيونيست، در مصحف شريف نامي از سرزمين يهود نيامده اما به وفور از يهوديان لعنت شده نام آورده شده كه دل حضرت موسي- علي نبينا و آله و عليه السلام- را خون كردند؛ از جمله در ماجراهاي 1-گوساله پرستي به تبعيت از سامري 2-درخواست از حضرت موسي جهت تراشيدن بت براي آنان و پاسخ موسي كه شما قوم ناداني هستيد 3- كتمان مداوم آيات و حقايق الهي يا تحريف آن 4- دچار شدن به غضب الهي و ذلت و مسكنت و سرگرداني در بيابان ها به علت نافرماني و تعدي گري 5-دست يازيدن به حيله در ماجراي ممنوعيت صيد ماهي در روز شنبه (دور زدن قانون با حيله شرعي) و تبديل آنان به ميمون (قرده ً خاسئين) 6- طفره رفتن از شناسايي قاتل و متهم كردن فرد بي گناه ديگر 7- دچار شدن به قساوت و دنياپرستي و لعنت الهي 8-لجبازي در برابر بعثت حضرت عيسي(ع) و پيامبر مكرم اسلام(ص) و معارضه با اين دو پيامبر بزرگ الهي، صرفا بدان خاطر كه از قوم آنها نبودند و با انحراف و فساد مبارزه مي كردند9- قتل مكرر انبياي الهي 01- تهمت بستن به اغلب انبياي الهي و پيشه كردن آداب شيطان پرستي 11-تبعيت از شياطين در دوران نبوت و حكومت حضرت سليمان(ع) و... بنابراين صهيونيست ها نسبتي با انبياي الهي جز دشمني ندارند و به اعتبار حجم جنايت و خيانت و نسل كشي و فسادانگيزي در صف مقدم دشمنان پيامبران قرار دارند.
در اين ميان تقلاي گسترده مقامات و رسانه هاي صهيونيستي در واكنش به نشست جهاني تهران و بيانات دقيق ولي امر مسلمين نشان مي دهد اتفاق تاريخي اجلاس سران جنبش عدم تعهد ضربه اي استراتژيك به بنيان پوسيده و جعلي رژيم اشغالگر قدس بوده است.


رويتر: آمريكا تروريست هاي القاعده را انقلابيون سوريه جا مي زند (خبر ويژه)

خبرگزاري رويتر فاش كرد تنش سياسي موجود در سوريه ربطي به انقلاب مردم ندارد و طرحي است كه سال 2007 از سوي سازمان سيا نوشته شد. طبق اين گزارش سيا از همان زمان گروه تروريستي القاعده را نامزد اجراي طرح خود كرده بود.
رويتر در گزارش خود نوشت: آمريكا و انگلستان و برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس، گروه هاي مسلح به درون سوريه مي فرستند و وسائل ارتباط جمعي غرب گزارشهاي بي خدشه درباره اين «انقلابي»ها انتشار مي دهند. برخي از اين گروه ها در فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا قرار دارند.
رويتر مي افزايد: ليبيائي هايي كه در سوريه به مبارزان مسلح سوريه كمك مي كنند، تخصص مخابرات دارند و به اسلحه سنگين مجهز هستند. اردوگاه هاي تعليماتي ايجاد كرده اند و در آنها افراد را تعليم مي دهند.
در اين گزارش تصريح شده است: جنگ كنوني در سوريه هيچ ربطي به دموكراسي ندارد. اين گروه هاي تروريستي تا وقتي كه غرب به هدف خود كه ساقط كردن رژيم اسد است نائل شود، در سوريه مي مانند. هزينه هايشان را آمريكا و كشورهاي نفت خيز عرب تأمين مي كنند. منافع آمريكا بلحاظ امنيت ملي، سوريه و بسا بخش وسيعي از منطقه را گرفتار خشونت و جنگ كرده است. تركيه و لبنان و اردن و عراق و اسرائيل در معرض خشونت قرار گرفته اند. اين كشورها عرصه القاعده گشته اند.
خبرگزاري انگليس مي نويسد: طرفه اين كه دو دشمن، يكي محافظه كاران جديد آمريكا و ديگري القاعده، اينك در سوريه، در كنار هم، بر ضد رژيم اسد مي جنگند. يادآور مي شود كه كساني چون اليوت آبرامس و ماكس بوت و الن بورك و... در شمار كساني بودند كه جنگ با تروريسم را مهندسي كردند.
در ادامه اين گزارش با اشاره به حضور 6 هزار جنگجوي مسلح كه از ليبي به سوريه منتقل شده اند، آمده است: ايوان و استون گزارشگر سي ان ان كه همراه اين افراد مسلح از طريق مرز تركيه به حلب رفته، فاش مي كند در حلب، افراد خارجي بسياري مشاهده مي شوند و از اتباع چندين كشور شمال آفريقائي در ميان شورشيان حضور دارند. اينان با همان اسلحه اي براي جنگ به سوريه رفته اند كه ناتو، بهنگام جنگ در ليبي به آنها داده بود.
رويتر آنگاه به نقل از نيويورك تايمز و مقاله «سيا مأمور شده است به اپوزيسيون مسلح سوريه كمك كند»، نوشت: افسران سيا، در جنوب تركيه، محرمانه، با شورشيان سوريه اسلحه، از جمله سلاحهاي اتوماتيك و خمپاره انداز و مهمات مي رسانند. نيويورك تايمز خاطرنشان مي كند كه تركيه و عربستان و قطر كشورهائي هستند كه بيش از همه، به شورشيان پول و اسلحه مي رسانند و هماهنگ كننده سيا است.
رويتر در عين حال نوشت: اما حقيقتي كه بر زبان ها و قلمها جاري نمي شود، اينست كه تصميم به سرنگون كردن رژيم سوريه در 2007 گرفته شده است. آن طرح، با استفاده از افراد مسلح غير سوري مي بايد به اجرا گذاشته مي شد. هزينه سرنگون كردن رژيم سوريه را سعوديها مي بايد مي پرداختند. طرح مي بايد به طريقي انجام مي گرفت، كه مداخله آمريكا آشكار نگردد. سيمون هرش در گزارش 9 صفحه اي خود، كه در نيويوركر، در سال 2007 انتشار داد، نقشه آمريكا و چگونگي بكاربردن وسائل مخفي براي سرنگون كردن دولت سوريه را تشريح كرد. سرنگون كردن رژيم سوريه هدف دومي نيز مي داشت و آن از ميان برداشتن رژيم ايران بود. طرفه اين كه كار را مي بايد گروه هاي افراطي سني انجام مي دادند كه اسلام را توجيه گر مبارزه جوئي خويش كرده اند و امروز مي بينيم همان گروه ها و القاعده طرح سرنگون كردن رژيم اسد را اجرا مي كنند. سازمان رزمندگان اسلام در سال 2007، توسط آمريكا و عربستان سعودي بوجود آمده است.
در پايان گزارش رويتر آمده است: آمريكا استراتژي خود در دنياي عرب را توسط رژيمهاي سعودي و قطر و امارات متحده عرب و گروه هاي تروريست، عملي مي كند. و مراقب است كه به اين كار، پوشش عربي بدهد و با تبليغات سنگين عليه دولت اسد چنين القا كند كه تروريست ها مردم سوريه هستند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14