(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 شهریور 1391 - شماره 20298

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خبر داد
ساخت سامانه اي بسيار قوي تر از «اس-300»
شينهوا:
اجلاس عدم تعهد شكست محاصره ديپلماتيك غرب عليه ايران بود
پاي درس علي (ع)
وزير دفاع در دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور:
تجهيزات دفاعي هوشمند مي شوند
يديعوت آحارونوت گزارش داد
اختلاف نظر جدي آمريكا و اسرائيل درباره ايران
سومين جشنواره و نمايشگاه ملي «علم تا عمل» آغاز به كار كرد
رئيس كميسيون عمران مجلس:
زلزله زدگان آذربايجان اواسط مهرماه خانه هاي خود را تحويل مي گيرند
اخبار ادبي و هنري
31 شهريور پايان مهلت ثبت نام معلولان براي دريافت خودرو
ورود بي سابقه مسافران به انزلي طي تعطيلات اخير
ايران سالانه 200 ميليون دلار دارو صادر مي كند
برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزان استثنايي در قزوين
1114 مورد درخواست تغيير نام در 4 ماه امسال
بدهي علت تعطيلي پتروشيمي اصفهان
از سوي سازمان ملل صورت گرفت
انتخاب تهران به عنوان مركز بين المللي مطالعات آينده پژوهي شهرهاي آسيا و اقيانوسيه
قربان: پايان آموزش 70 هزار معلم پايه دوم ششم و تا آخر شهريور


فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خبر داد

 ساخت سامانه اي بسيار قوي تر از «اس-300»


فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با اعلام اين كه 30 درصد از ساخت سامانه بومي جايگزين اس-300 انجام شده است، تأكيد كرد كه اين سامانه بسيار قوي تر از نمونه روسي آن است.
امير سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» صبح ديروز در نشستي خبري كه به مناسبت 10 شهريور، سالروز تشكيل پدافند هوايي تشكيل شد در اين باره گفت: «باور 373» نامي است كه براي سامانه بومي جايگزين 300S انتخاب شده است.
وي درباره اين سامانه جايگزين با بيان اينكه «سامانه جديد با قابليت هاي بالاتر و پيشرفته تر از 300S به منظور كشف، شناسايي و انهدام اهداف در حال پيگيري است»، گفت: سال گذشته كشور متعهد به تحويل سامانه 300S به ايران قرارداد را منتفي كرد و براين اساس، ما خود بر آن شديم كه سامانه بومي پيشرفته تر از 300S را جايگزين آن كنيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش ادامه داد: نخبه فعال در زمينه سامانه جايگزين 300S، خود شخصاً درباره اين سامانه با مقام معظم رهبري صحبت كرد و مقام معظم رهبري نيز فرمودند كه باور داشته باشيد مي توانيد. براين اساس، كلمه «باور» از سخنان مقام معظم رهبري به عنوان نام اين سامانه انتخاب شد و عدد 373 نيز مربوط به بحث صنعتي آن است و در واقع نام سامانه جايگزين اس300، باور 373 است.
اسماعيلي با بيان اينكه «تكنولوژي اين سامانه بسيار پيشرفته است»، اظهار كرد: حدود 30 درصد از كار مربوط به ساخت «باور 373» انجام شده است و تلاش خواهيم كرد تا سال آينده خبر اتمام اين پروژه را اعلام كنيم.
پدافند هوايي در
سه هزار و 600 نقطه كشور
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي در بخش ديگري از اين نشست گفت: ما از تمام سيستم هاي پدافند هوايي كشور اعم از راداري، موشكي و پرنده هاي پروازي استفاده مي كنيم و امروز پدافند هوايي با گستره بيش از سه هزار و 600 نقطه در كشور در حال انجام وظيفه است و اين نقاط بيشتر نيز خواهد شد.
اسماعيلي با بيان اينكه «كشف، شناسايي، رهگيري و انهدام چهار مأموريت قرارگاه پدافند هوايي است»، گفت: يكي از مأموريت هاي ما مراقبت از مراكز حساس همانند پالايشگاه ها، پايگاه هاي هسته اي و ... است و عمده حضور ما در مناطق صعب العبور است تا بتوانيم به موقع در صورت هر تهديدي دشمن را غافلگير و كشف و شناسايي كنيم.
وي كمك به هواپيماهاي در حال اضطرار، كمك به سوخت رساني و مراقبت از پروازهاي منطقه اي و فرامنطقه اي را از ديگر مأموريت هاي پدافند هوايي خواند و تأكيد كرد: ما همواره در حال رصد مرزهاي هوايي كشور هستيم.
تكميل مغز متفكر قرارگاه پدافند هوايي تا 8 ماه ديگر
وي در ادامه، به دستاوردهاي قرارگاه پدافند هوايي اشاره كرد و افزود: سامانه فرماندهي و كنترل بومي كشور به عنوان مغز متفكر قرارگاه پدافند هوايي از هشت ماه پيش آغاز به كار كرده است و حدوداً هشت ماه ديگر تكميل مي شود و ما شاهد يك سامانه فرماندهي و كنترل كاملاً ايراني خواهيم بود. البته بايد اين سامانه به گونه اي باشد كه تا. 10 سال آينده نيز بتواند با پيشرفت هاي صورت گرفته همخواني داشته باشد.
ديدار با وابستگان نظامي
در ايران
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ديروز همچنين با وابستگان نظامي بيش از 30 كشور از جمله روسيه، چين، برزيل، ونزوئلا، سوريه، ژاپن، پاكستان، افغانستان، اوكراين، هند، تركيه، اندونزي كه در مراسم روز «پدافند هوايي» حضور داشتند، ديدار كرد.
 


شينهوا:

اجلاس عدم تعهد شكست محاصره ديپلماتيك غرب عليه ايران بود

خبرگزاري چيني شينهوا در گزارشي حضور رهبران و نمايندگان بيش از 100 كشور جهان در اجلاس عدم تعهد در تهران را شكست سياست هاي غرب براي انزوا و محاصره ديپلماتيك ايران توصيف كرد.
به گزارش مهر، اين خبرگزاري در تحليل خود به تلاش هاي ايالات متحده پيش از برگزاري اين اجلاس مبني بر سزاوار نبودن ايران براي ميزباني اشاره كرد و نوشت: به رغم اين اقدامات دبيركل سازمان ملل نيز براي شركت در اين اجلاس راهي تهران شد.
خبرگزاري شينهوا حضور تمام نمايندگان اكثريت غريب به اتفاق 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد در تهران را باعث ايجاد احساس سرشكستگي براي واشنگتن دانسته و افزود: حتي استراليا متحد سنتي آمريكا نيز دو تن از مقامات عالي رتبه خود را براي شركت در اجلاس عدم تعهد به تهران اعزام كرده بود.
شينهوا تاكيد كرده است ميزباني اجلاس عدم تعهد در تهران نشان مي دهد نفوذ غرب در خاورميانه با توجه به ادغام تدريجي قدرت هاي منطقه اي در حال پايان يافتن است.
در تحليل شينهوا با استناد به سخنان رهبرمعظم انقلاب در اجلاس سران جنبش عدم تعهد آمده است: جنبش عدم تعهد بايد نقش بزرگتري در دنياي جديد بازي كند و روابط كشورهاي جهان بايد به جاي توسل به ارعاب بر اساس منافع مشترك باشد.
ادامه واكنش ها
به اجلاس تهران
واكنش ها به برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران همچنان ادامه دارد.
ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي برگزاري فاخر، موفق و تاثيرگذار اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را نشان جايگاه ممتاز منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران و شكست پروپاگانداي سلطه گران در اجراي سناريو ايران هراسي دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: خداي بزرگ را سپاسگزاريم كه در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ، برگزاري شكوهمند شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران را عامل اثبات حقانيت و جايگاه بلند نظام و ملت رشيد ايران اسلامي در جهان قرار داد.
فعالان سياسي نيز با تمجيد از برگزاري موفقيت آميز اجلاس تهران، دستاوردهاي اين اجلاس را نشانه ناكامي دشمنان در انزواي ايران ارزيابي كردند.
آيت الله «حسن ممدوحي» عضو مجلس خبرگان رهبري دراين باره گفت: بيانات رهبري در اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد روح تازه اي را به تحركات اين سازمان بخشيد و نقشه راه جديدي را براي سازمان دهي برنامه هاي اين جنبش ترسيم كرد.
وي با اشاره به اينكه ايران در برگزاري اجلاس نم موفقيت چشمگيري داشت، افزود: برگزاري باشكوه اين مراسم با حضور بيش از دو سوم كشورهاي جهان بسياري از دشمنان جمهوري اسلامي ايران را شگفت زده كرد و قدرت ايران را در عرصه جهاني بار ديگر به رخ همه جهانيان كشيد.
«عليرضا زاكاني» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به بيانات رهبرمعظم انقلاب در مراسم افتتاحيه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: نكته قابل توجه اين است كه طي شانزده دوره گذشته اجلاس عدم تعهد، قطعا كمتر سخنراني را شاهديم كه از يك جامعيت و غناي كافي و منطق استواري مثل فرمايشات مقام معظم رهبري برخوردار باشد از اين رو به فرمايشات ايشان از زواياي مختلف مي توان پرداخت.
علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هم دراين باره گفت: به نظر من نطق مقام معظم رهبري در تك تك اعضا اثر گذاشت چرا كه ايشان از موضع يك رهبر ديني با فطرت، وجدان و عقل آنها سخن گفتند.
وي با بيان اينكه مصاحبه هايي كه برخي سران عدم تعهد بعد از اجلاس و حتي در كشور خود داشتند اين امر را تاييد مي كند، گفت: اصل ورود رهبر انقلاب در برنامه اين اجلاس، چه به صورت نطق و چه به صورت ملاقات هايي كه پس از آن با سران كشورها داشتند، كيفيت و تاثير اين اجلاس را افزايش داد و كار لازم و حكيمانه اي بود و در واقع يك اغتنام فرصت بود.
 


پاي درس علي (ع)

از بدگماني
بپرهيزيد!
شايسته نيست به سخني كه از دهان كسي خارج شد، گمان بد ببري.
زيرا:
براي آن برداشت نيكويي مي توان داشت!
نهج البلاغه
حكمت 360

 


وزير دفاع در دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور:

تجهيزات دفاعي هوشمند مي شوند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور و هوشمند گفت: با تكيه بر هوش سرشار جوانان ايراني هوشمندسازي تجهيزات دفاعي را در اولويت قرار داده ايم.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در افتتاحيه دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي ها كنترل از راه دور و هوشمند كه با همت دانشگاه صنعتي مالك اشتر و سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع برگزار شده است، افزود: استقبال بسيار خوبي كه از سوي مراكز علمي، تحقيقاتي، دانشگاهي و جوانان مستعد كشورمان از اين مسابقات به عمل آمده نشان از استعدادهاي درخشاني است كه در اين حوزه وجود دارد.
وزير دفاع، ايجاد فضاي مناسب براي ورود خلاقيت، نوآوري و ايده هاي نو، فعال كردن استعدادهاي نهان در زمينه شناورهاي زيرسطحي در كشور، تقويت ارتباط هدفمند ميان سازمان هاي مرتبط با دريا و دانشگاه ها و زمينه سازي براي رفع نيازهاي تجاري و دفاعي كشور را از اهداف عمده برگزاري اين مسابقات ذكر كرد و افزود: شكوفايي هرچه بيشتر دانش زيرسطحي در پرتو مشاركت فعال و همه جانبه مراكز علمي و دانشگاهي كشور قابل تحقق است.
وحيدي، با بيان اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران از توانمندي هاي بسيار بالايي در حوزه سطحي، اثرسطحي و زيرسطحي برخوردار است، تصريح كرد: اين توانمندي با بهره گيري از تجارب ارزشمند دفاع مقدس، خلاقيت و جسارت فعالان اين عرصه به دست آمده است.
وزير دفاع با تأكيد بر اينكه نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع همه جانبه و مؤثر از حريم دريايي كشور نيازمند تجهيزات و تسليحات راهبردي است، گفت: هوشمندسازي از مهمترين اقدامات براي تحقق چنين رويكردي است.
در پايان وحيدي با قدرداني از عوامل برگزاري اين مسابقات بر تداوم آن تاكيد كرد.
گفتني است، دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور و هوشمند با حضور 35 تيم از 13 تا 16شهريور ماه سال جاري در شاهين شهر اصفهان برگزار و به نفرات برتر لوح تقدير و جوايز ويژه اي اهداء خواهد شد.
 


يديعوت آحارونوت گزارش داد

اختلاف نظر جدي آمريكا و اسرائيل درباره ايران

يك روزنامه صهيونيستي از اختلاف نظر شديد ميان مقامات كاخ سفيد و تل آويو بر سر نحوه برخورد با ايران خبر داد.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» مدعي شد، مقامات ارشد دولت اوباما طي چند روز گذشته به تهران پيامي ارسال كرده اند مبني بر اينكه اگر اسرائيل براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران تصميم بگيرد، آمريكا قصد ندارد در اين طرح به اسرائيل بپيوندد.
به نوشته اين روزنامه، آمريكا اين پيام را به ايران ارسال كرده تا مانع واكنش نظامي ايران شود؛ واكنشي كه مي تواند پايگاه هاي آمريكا در منطقه خليج فارس را هدف قرار دهد.
به گزارش فارس، نكته قابل تامل درباره روزنامه «يديعوت آحارونوت» به عنوان منتشر كننده اين خبر اينكه، پيش از اين «آمنون لرد» يكي از روزنامه نگاران با سابقه اسرائيلي گفت: آمريكا از طريق تباني با اين روزنامه اسرائيلي در تلاش است مانع حمله تل آويو به ايران شود.
وي با به تصوير كشيدن دخالت آمريكا در پروسه هاي امنيتي و سياسي داخلي اسرائيل به منظور ممانعت از موفقيت اقدام نظامي اين رژيم عليه ايران، افزود: از نقطه نظر مسائل فني-نظامي، اسرائيل به هماهنگي با آمريكايي ها نياز ندارد.
اين روزنامه نگار اسرائيلي نوشت: اين نگراني وجود دارد كه آمريكايي ها بكوشند به روش هاي مختلف مانع حمله اسرائيل به ايران شوند. آمريكايي ها طي دو سال گذشته، اين احساس را به اسرائيلي ها منتقل كرده اند كه در عرصه عملي آنها شركاي خوبي نيستند. در مقابل اين امر، وزارت جنگ اسرائيل فعاليت هاي پيشگيرانه آمريكايي ها براي ممانعت از جنگ با ايران را شناسايي كرده است.
آمنون لرد با بيان مطلب فوق افزود: اين خرابكاري ها محصول متحد ماست آن هم با همكاري يكي از بزرگترين رسانه هاي اسرائيلي كه در خدمت دولت اوباما و عليه كابينه اسرائيل است. در واقع، آمريكايي ها كساني هستند كه اطلاعات غلط را در اختيار كارشناسان قرار مي دهند.
سردرگمي ميان مقامات تل آويو درباره حمله به ايران نيز به حدي است كه «ميخائيل بن آري»، نماينده عرب كنست (پارلمان اسرائيل) روز يكشنبه در جمع هواداران خود گفت: اگر كابينه آماده مبارزه با دشمنان است، بايد از غزه شروع كند چرا كه ما مشكلاتي بزرگتر از ايران داريم.
وي با اشاره به اينكه اسرائيل مشكلاتي بزرگتر از تهديدات ايران دارد، هشدار داد: تهديدات داخلي عليه هويت اسرائيل، علت واقعي نگراني ماست. بنابراين اگر مقامات اسرائيلي آماده حمله به دشمنان اسرائيل هستند، بايد به غزه حمله كند چرا كه حماس همواره به اسرائيل حمله مي كند.
اين نماينده كنست اظهار داشت: دليل مهم ديگري نيز وجود دارد كه باعث مي شود حمله به تاسيسات هسته اي ايران اولويت نباشد و آن اينكه دولت ايران مي تواند بدون توليد سلاح هسته اي، اين تسليحات را به طور مخفيانه از متحدانش در اروپاي شرقي و چين خريداري كند. بنابراين لازم است با دولت ها بجنگيم نه بمب ها.
بن آري در ادامه گفت: مهمترين نگراني اسرائيل فقدان ارتباط آن با ميراث يهود است. نسلي در اسرائيل روي كار آمده كه درك نمي كند چرا اكنون در اسرائيل به سر مي برد.
 


سومين جشنواره و نمايشگاه ملي «علم تا عمل» آغاز به كار كرد

سومين جشنواره و نمايشگاه ملي «علم تا عمل» با برگزاري مراسم افتتاحيه در مصلاي امام خميني تهران آغاز به كار كرد.
مراسم افتتاحيه سومين جشنواره و نمايشگاه ملي «علم تا عمل» با حضور نسرين سلطانخواه معاون علم و فناوري رئيس جمهور و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور برگزار شد.
بنابراين گزارش، سومين جشنواره و نمايشگاه ملي «علم تا عمل» به همت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از 13 لغايت 16 شهريور ماه در مصلي بزرگ امام خميني(ره) شهر تهران برگزار مي شود.
گفتني است، در اين نمايشگاه بيش از هزار و 400 طرح و دستاورد علمي كه در آستانه تجاري شدن قرار دارند در 31 غرفه به نيابت از 31 استان كشور در معرض بازديد عموم و به ويژه علاقه مندان به سرمايه گذاري قرار گرفته اند.
 


رئيس كميسيون عمران مجلس:

زلزله زدگان آذربايجان اواسط مهرماه خانه هاي خود را تحويل مي گيرند

رئيس كميسيون عمران مجلس از تحويل منازل زلزله زدگان در اواسط مهرماه و پيش از شروع فصل سرما خبر داد.
علي اكبر آقايي مغانجويي نماينده مردم خوي و سلماس در مجلس در تشريح فعاليت هاي اين كميسيون در شهرستان هاي زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: مجلس نقش نظارتي بر فعاليت هاي دولت دارد و به همين دليل كميسيون عمران را مسئول پيگيري و بهسازي اين شهرستان ها كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: توصيه هيئت هاي اعزامي كميسيون عمران به مناطق زلزله زده بازسازي خانه ها در مكان هاي جديد با فاصله از محل گسل هاي فعال شده و همچنين اعمال استانداردهاي اوليه در ساخت اين خانه ها است.
رئيس كميسيون عمران مجلس، ساخت و ساز در آذربايجان شرقي را با تيپ هاي مقاومتي و قابل قبول نظام مهندسي دانست و اظهار داشت: ساخت و سازهاي جديد در مناطق زلزله زده با هماهنگي كميسيون عمران و سازمان نظام مهندسي و با مقاومتي قابل قبول ساخته مي شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران نماينده مردم خوي و سلماس در پايان از اسكان خانوارهاي روستايي در محل هاي مناسب خبر داد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر پي ريزي تعداد زيادي از واحدهاي مسكوني انجام شده و اين خانه ها تا اواسط مهرماه به مردم زلزله زده شمال غرب كشور تحويل خواهد شد.
 


اخبار ادبي و هنري

هشتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني در مشهدمقدس
برگزار مي شود
دبيرجشنواره هشتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش از برگزاري اين جشنواره در آبان سال جاري در مشهد مقدس خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سهيل جهان بيگلري، در نشست خبري اين جشنواره با بيان اينكه تاكنون 620 فيلم به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است، افزود: از اين تعداد 407 فيلم توسط بخش خصوصي توليد شده است كه اين بيانگر جدي شدن موضوع فيلم كوتاه از ديدگاه بخش خصوصي است.
وي از ارسال 183 فيلم از 30 كشور به بخش بين المللي بيداري اسلامي خبر داد و افزود: چشم انداز 1404 و خانواده، از موضوعاتي هستند كه در اين جشنواره هدف توجه قرار خواهند گرفت.
اين جشنواره از دوم تا سيزدهم آبان در محل سينما هويزه مشهد مقدس برگزار مي شود.
اهانت «بي بي سي» به ساحت پيامبر اعظم(ص)
شبكه «بي بي سي چهار» مستندي را درباره تاريخچه دين اسلام پخش كرده است كه موجب ايجاد خشم و ناراحتي در بين جوامع اسلامي اين كشور شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين مستند كه با عنوان «اسلام: تاريخ گفته نشده» هفته گذشته از كانال «بي بي سي چهار» پخش شده است بر پايه تحقيقات و نظرات يك مورخ انگليسي به نام «تام هولاند» ساخته شده است.
اين مستند كل وجود دين و آييني به نام اسلام را در زمان زندگي رسول اكرم(ص) زير سوال برده است. اين مستند خشم بسياري از مسلمانان و وجدان هاي بيدار و حقيقت جوي انساني را برانگيخته و باعث شده است تا اعتراضات شديدي در شبكه هاي اجتماعي نسبت به اين مستند مطرح شود.
اداره نظارت بر رسانه هاي انگلستان به نام «آفكام» و خود شبكه بي بي سي تاكنون، 550 مورد شكايت رسمي درباره اين مستند دريافت كرده اند.
در عين حال «آكادمي اسلامي انگلستان» اعلام كرده است كه هولاند در مستند خود بسياري از مستندات و تحقيقات ساير مورخين را درباره اسلام ناديده انگاشته است.
رقابت 12 فيلم براي كسب عنوان بهترين فيلم دفاع مقدس سال
فيلم هاي سينمايي راه يافته به بخش مسابقه دوازدهمين جشنواره فيلم مقاومت مشخص شدند. عناوين فيلم هاي سينمايي راه يافته به بخش مسابقه جشنواره به اين ترتيب است:
«بزرگ مرد كوچك» ساخته صادق صادقي دقيقي به تهيه كنندگي حبيب الهياري و پروانه مرزبان، «روزهاي زندگي» ساخته پرويز شيخ طادي به تهيه كنندگي سعيد سعدي، «سي و سه روز» ساخته جمال شورجه به تهيه كنندگي مهدي همايون فر، «راه نجات» ساخته راما قويدل به تهيه كنندگي سعيد سعدي، «فيلادلفي» ساخته سيد مجتبي اسدي پور و اسماعيل رحيم زاده، «پاريس تا پاريس» ساخته محمدحسين لطيفي به تهيه كنندگي منصور سهراب پور، «خاك و آتش» ساخته مهدي صباغ زاده به تهيه كنندگي محمد قهرماني، محصول سيمافيلم، «گلوگاه شيطان» ساخته حميد بهمني به تهيه كنندگي سعيد شرفي كيا، «شورشيرين» ساخته جواد اردكاني به تهيه كنندگي ابراهيم اصغري، «گلچهره» به كارگرداني و تهيه كنندگي وحيد موسائيان، «ملكه» ساخته محمدعلي باشه آهنگر به تهيه كنندگي مرحوم سيد ابوالقاسم حسيني، «بوسيدن روي ماه» ساخته همايون اسعديان به تهيه كنندگي منوچهر محمدي. هيئت انتخاب فيلم هاي سينمايي جشنواره متشكل از انسيه شاه حسيني، علي شاه حاتمي، مجيد رجبي معمار، محمدحسين قناديان و روح الله سهرابي پس از ارزيابي فيلم هاي سينمايي رسيده به دبيرخانه جشنواره، 12 فيلم سينمايي را براي حضور در بخش مسابقه جشنواره معرفي كرد. اين هيئت همچنين دو فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي و تهيه كنندگي محمد خزاعي و انيميشن سينمايي «عطر ولايت» به كارگرداني و تهيه كنندگي مسعود صمدي را براي بخش خارج از مسابقه جشنواره انتخاب كرد.
شبكه خبر 24 ساعته شد
شبكه بين المللي خبر با هدف پوشش كامل تر و سريع تر اخبار ايران و ساير نقاط جهان 24 ساعته شد. بر اين اساس، اين شبكه با افزودن بخش هاي خبري سه بامداد (اخبار)، چهار بامداد (اخبار انگليسي) و پنج بامداد(اخبار) به صورت 24 ساعته فعاليت خبري خود را با هدف پوشش كامل تر اخبار ادامه مي دهد.
 


31 شهريور پايان مهلت ثبت نام معلولان براي دريافت خودرو

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: معلولان تا پايان شهريور فرصت دارند تا با مراجعه به سايت بهزيستي مشخصات خود را براي دريافت خودروي مناسب سازي شده وارداتي ثبت و اصلاح كنند.
يحيي سخنگويي با اشاره به ثبت نام بيش از 60 هزار نفر از معلولان براي دريافت خودروهاي مناسب سازي شده اظهار داشت: از روز گذشته شرايطي فراهم شده تا معلولان با مراجعه به سايت مد نظر ويرايش هاي اوليه را انجام دهند.
وي تصريح كرد: معلولاني كه قبلاً در سايت اياب و ذهاب ثبت نام كرده اند مي توانند با مراجعه مجدد به سايت چنانچه مشكلاتي در موقع ثبت نام در خصوص نوع معلوليت، شدت معلوليت، تعداد فرزندان و... داشته اند را ويرايش و اصلاح كنند.
سخنگويي بيان داشت: پس از پايان مهلتي كه براي ويرايش مشخصات معلولان در نظر گرفته شده است، معلولان ديگر نمي توانند به سايت مراجعه كنند و در واقع مرحله بعدي براي معرفي معلولان به اداره گمرك آغاز مي شود.
معاون امور توانبخشي بهزيستي ادامه داد: براساس برنامه ريزي انجام شده 4700 نفر از معلولان براي دريافت خودروي مناسب سازي شده به اداره گمرك معرفي مي شوند كه از معافيت 30ميليوني برخوردار خواهند شد.
وي بيان داشت: پس از اتمام ثبت نام معلولان در سايت اياب و ذهاب، قرعه كشي با حضور نماينده NGOها و نماينده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام مي شود و در نهايت ليست معلولان متقاضي ارسال مي شود.
سخنگويي اضافه كرد: پيش بيني مي شود پس از ارسال اسامي معلولان متقاضي خودروهاي مناسب سازي شده به اداره گمرك سريعاً در خصوص تحويل آنها از سوي اداره گمرك اقدام شود.
 


ورود بي سابقه مسافران به انزلي طي تعطيلات اخير

رشت- خبرنگاركيهان:
امنيت ملموس در شهرستان بندرانزلي، سيل مسافران را طي تعطيلات اخير به اين شهر ساحلي آورد.
فرمانده نيروي انتظامي بندرانزلي با بيان اين مطلب گفت: شمار انبوه مسافران ورودي طي تعطيلات 5روزه تهران علاوه بر اينكه موجب تكميل شدن مهمانپذيرها، كمپ مسافران، بوستانها و پاركهاي جنگلي شده بود، ميادين و پياده روهاي شهر را نيز فراگرفت.
رحيم شعباني حجم ورود مسافران طي تعطيلات اخير به شهرستان انزلي را بي سابقه عنوان كرد و افزود: ورود اين جمعيت انبوه هرچند موجب ايجاد گره هاي ترافيكي بويژه در ساعاتي از روز در خيابان هاي مركزي و اطراف بازارهاي اين شهر ساحلي شده بود ولي نيروهاي پليس اين شهرستان با تلاش مضاعف در اسرع وقت، تسهيل در تردد وسايل نقليه به وجود آوردند.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود طي روزهاي آينده مسافران زيادتري به اين شهرستان سفر كنند خاطرنشان ساخت: كاركنان فرماندهي انتظامي شهرستان انزلي با آمادگي بيشتري به استقبال مسافران خواهند رفت.
برپايه اين گزارش، سواحل ماسه اي درياي خزر، تالاب انزلي، رويشگاه گلهاي نيلوفر آبي و زيستگاه پرندگان آبي، پارك هاي جنگلي، بندرگاه، بوستان ساحلي قدس (بلوارانزلي)، موج شكن انزلي، بوستان ساحلي پاسداران، كاخ ميان پشته (موزه نظامي)، ساختمان قديمي دادگستري، مناره فانوس دريايي (برج ساعت) و منطقه آزاد انزلي از نقاط ديدني اين شهرستان است.
 


ايران سالانه 200 ميليون دلار دارو صادر مي كند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
رئيس دانشكده داروسازي و علوم دارويي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: سالانه بالغ بر 200 ميليون دلار دارو از ايران به كشورهاي آسياي مركزي صادر مي شود.
سيدابوالفضل مصطفوي گفت: داروهاي ايراني به كشورهاي آسياي مركزي و حوزه خليج فارس بويژه عراق، افغانستان و كشورهاي آفريقايي صادر مي شود.
وي با اعلام اين كه هم اكنون 70 كارخانه داروسازي فعال در كشور وجود دارد افزود: 15 درصد اين كارخانجات در استان اصفهان فعاليت دارند.
رئيس دانشكده داروسازي و علوم دارويي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه 98 درصد داروها در داخل كشور توليد مي شود كه مشابه داروهاي خارجي هستند، گفت: 50 درصد مواد اوليه اين داروها در داخل توليد مي شود به طوري كه 97 درصد فرآورده هاي دارويي توسط دانشمندان ايراني به مرحله توليد مي رسد.
وي با اعلام اين كه بزودي از داروي حل كننده لخته خون ساخته شده در اصفهان رونمايي مي شود، گفت: اين دارو در دانشكده داروسازي و علوم دارويي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به توليد رسيده است.
وي در حاشيه سيزدهمين همايش ملي علوم دارويي كشور با اعلام اينكه داروهاي ساخت داخل كشور داراي استانداردهاي بين المللي است، اضافه كرد: بسياري از داروهاي ساخته شده در كشورهاي مختلف، كيفيت كمتري نسبت به داروهاي ايراني دارند.
در اين همايش 1500 شركت كننده از 20 استان كشور در حضور 5 نفر از دانشمندان بزرگ كشورهاي مختلف جهان با آخرين يافته هاي دارويي دنيا آشنا شدند.
 


برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزان استثنايي در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
چهاردهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان دختر با نيازهاي ويژه ذهني به ميزباني قزوين در حال برگزاري است.
اين مسابقات در 5 رشته ورزشي طي روزهاي 11 تا 14 شهريورماه و به همت اداره آموزش و پرورش اين استان برپا شده است.
دانش آموزان شركت كننده در اين مسابقات در رشته هاي دووميداني، گويراني و تنيس روي ميز (دووميداني پيش حرفه اي، دووميداني متوسطه حرفه اي، دووميداني سندرم داون، گويراني سندرم داون، تنيس روي ميز كم توان ذهني) به رقابت خواهند پرداخت. در اين دوره از مسابقات، دانش آموزان 30 استان كشور در سالن ورزشي تربيت معلم شهيد رجايي و ورزشگاه معلم قزوين به يكديگر به رقابت مي پردازند.

 


1114 مورد درخواست تغيير نام در 4 ماه امسال

راه اندازي 31 كميته مشورتي نامگذاري معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از يك هزار و 114 مورد درخواست تغيير نام طي 4 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: 768 نام مورد موافقت قرار گرفته است و همچنين 31 كميته مشورتي نامگذاري نيز در سراسر كشور ايجاد شده است.
محسن كرمي با بيان اين مطلب افزود: براساس آمارهاي موجود در سال گذشته ثبت احوال 13 ميليون و 92 هزار و 16 مورد خدمات سجلي و هويتي مانند تعويض شناسنامه مستعمل، صدور شناسنامه المثني، صدور شناسنامه نوزاد، ثبت وقايع حياتي، ابلاغ شماره ملي و... به مردم ارائه كرده است.
وي از صدور 2 ميليون و 61 هزار و 812 مورد كارت ملي خبر داد و تاكيد كرد: استان هاي تهران، خراسان رضوي، خوزستان، اصفهان و فارس بيشترين سهم را در صدور كارت ملي داشته اند.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از اجرايي شدن دستورالعمل جديد تغيير نام در سال آينده خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل جديد تغيير نام و نام خانوادگي از اين پس در دفاتر سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد در حالي كه در گذشته فقط از طريق محاكم قضايي اين موضوع محقق مي شد.
كرمي افزود: از ارديبهشت ماه تغيير نام در ثبت احوال به صورت آزمايشي آغاز شده و سال آينده نيز به صورت رسمي درخواست هاي تغيير نام در اين سازمان انجام مي شود.
به گفته وي، طي 4 ماهه اول امسال يك هزار و 114 مورد درخواست تغيير نام به سازمان انجام شد كه در نهايت 678 مورد آن مورد موافقت قرار گرفت و با 428 نام نيز به دليل مغايرت با دستورالعمل موافقت نشد.
وي افزود: در سراسر كشور 31 كميته مشورتي نام وجود دارد كه اساتيد دانشگاه ها كه تمامي آنان دكتراي زبان شناسي و ادبيات دارند، عضو كميته هستند و در نهايت نام ها را اين افراد تعيين مي كنند.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال در مورد ثبت وقايع حياتي 4 گانه در ثبت احوال نيز اشاره كرد و به مهر گفت: با توجه به اين كه در سراسر كشور 40 هزار نفر اعم از دهيار، اعضاي شوراهاي روستاها و شهر، نهضت سواد آموزي، بسيج و... عضو شبكه اعلام ما هستند به همين دليل آمارهاي ثبت احوال دقيق تر از سازمانهاي ديگر است و مي توان براي استفاده رسمي و آماري به آنها استناد كرد.
 


بدهي علت تعطيلي پتروشيمي اصفهان

معاون برنامه ريزي وزير نفت مامور پيگيري و حل مشكل پتروشيمي تعطيل شده اصفهان گرديد.
به گزارش ايسنا، كاركنان پتروشيمي اصفهان با ارسال نامه اي به وزير نفت از تعطيلي اين واحد پتروشيمي در اوايل تير ماه امسال خبر دادند و از رستم قاسمي خواستار حل مشكلات اين واحد شدند.
پالايشگاه اصفهان تامين كننده خوراك مورد نياز پتروشيمي اصفهان به دليل بدهي هاي اين واحد ارسال خوراك مايع را متوقف كرده است.
محسن خجسته مهر معاون وزير نفت در برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري با دستور وزير نفت مامور پي گيري و حل اين مشكل شده است. از سوي ديگر، عليرضا ضيغمي مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي با تاكيد بر اينكه با دستور وزير نفت فروش خوراك به پتروشيمي اصفهان قطع شده است گفت: تا زماني كه پتروشيمي اصفهان بدهي هاي خود را پرداخت نكند، خوراك به اين واحد عرضه نخواهد شد.
ضيغمي در گفت وگو با مهر درباره دلايل توقف عرضه خوراك «پلاتفرميت» توسط پالايشگاه نفت اصفهان به پتروشيمي، گفت: در حال حاضر سهام پالايشگاه نفت و پتروشيمي اصفهان به بخش خصوصي واگذار شده است.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي با اعلام اينكه با اين وجود نشست هايي با حضور وزير نفت، مسئولان پالايشگاه و پتروشيمي براي حل موضوع اختلاف برگزار شد، تصريح كرد: در اين جلسات از پتروشيمي اصفهان درخواست شد كه در كوتاه ترين زمان نسبت به تسويه حساب بدهي هاي خود با پالايشگاه اقدام كند.
وي با تاكيد بر اينكه برخلاف صورتجلسه پتروشيمي اصفهان اقدامي براي تسويه بدهي هاي خريد خوراك با پالايشگاه اصفهان نكرد، اظهار داشت: حتي اين واحد پتروشيمي حاضر به امضاي قرارداد جديد خريد خوراك از پالايشگاه نفت اصفهان هم نشده است.
اين عضو هيات مديره شركت ملي نفت با تاكيد بر اينكه با دستور وزير نفت فروش خوراك به پتروشيمي اصفهان قطع شده است، بيان كرد: مطابق با صورتجلسه تا زماني كه پتروشيمي اصفهان بدهي هاي خود را پرداخت نكند خوراك به اين واحد عرضه نخواهد شد.
جليل سالاري رئيس هيات مديره شركت پالايش نفت اصفهان هم با رد ادعاي پتروشيمي اصفهان مبني بر افزايش غيرقانوني فروش خوراك، گفت: پتروشيمي اصفهان اصلا قراردادي با پالايشگاه نفت اصفهان براي خريد خوراك امضا نكرده است.
اين مقام مسئول با يادآوري اينكه پالايشگاه نفت اصفهان هم به عنوان يك بنگاه اقتصادي براي تامين هزينه ها بايد درآمد داشته باشد، اظهار داشت: با اين وجود پتروشيمي اصفهان نسبت به پرداخت بدهي هاي خود تاكنون اقدامي نكرده است.
وي با اعلام اينكه با وجود عدم امضاي قرارداد و افزايش حجم بدهي ها اما پالايشگاه اصفهان تا خرداد ماه امسال نسبت به عرضه خوراك به پتروشيمي اقدام كرده است، تاكيد كرد: اين اقدام در راستاي حمايت از صنايع همجوار انجام شده است.
 


از سوي سازمان ملل صورت گرفت

انتخاب تهران به عنوان مركز بين المللي مطالعات آينده پژوهي شهرهاي آسيا و اقيانوسيه

در حاشيه ششمين نشست مجمع شهري جهان كه در شهر ناپل ايتاليا در حال برگزاري است، تهران از سوي سازمان ملل به عنوان مركز بين المللي مطالعات آينده پژوهي شهرهاي آسيا و اقيانوسيه انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي آسيا، اعضاي هيئت امناي اين مركز، معاون مركز اسكان بشر سازمان ملل متحد، رئيس مركز مطالعات شهرداري تهران و جمعي از مقامات شهري آسيا هستند كه رياست هيئت امنا و هيئت مديره اين مركز روز دوشنبه رسما به شهردار تهران واگذار شد.
بر اين اساس دبيرخانه دايمي مركز بين المللي مطالعات آينده پژوهي شهرهاي آسيا و اقيانوسيه ظرف يكماه آينده در تهران راه اندازي مي شود.
اين مركز به عنوان يكي از اركان مطالعاتي اصلي برنامه اسكان بشر ملل متحد است.
به گفته مقامات سازمان ملل با توجه به ظرفيت هاي پژوهشي شهر تهران و ارزيابي كارشناسان اين سازمان، مسئوليت مركز بين المللي مطالعات آينده پژوهي شهرهاي آسيا و اقيانوسيه به تهران واگذار شده است.
 


قربان: پايان آموزش 70 هزار معلم پايه دوم ششم و تا آخر شهريور

معاون آموزشي ابتدايي آموزش و پرورش از پايان آموزش 60 درصد معلمان پايه دوم و ششم تا آخر شهريور ماه خبر داد.
فاطمه قربان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: 60 درصد آموزش معلمان پايه دوم و ششم ابتدايي تا آخر شهريورماه پايان مي يابد.
وي با بيان اينكه 40 درصد باقي مانده آموزش اين معلمان نيز تا نيمه اول سال تحصيلي جديد تمام مي شود افزود: آموزش براي معلمان پايه ششم 180 ساعت و براي آموزش معلمان پايه دوم 120 ساعت در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه 120 هزار معلم براي آموزش در اين دو پايه آموزش مي بينند گفت: براي اين دو پايه 90 هزار معلم نياز بود كه آموزش و پرورش براي حصول اطمينان از آمار خود 30 هزار معلم را افزون به نياز آموزش مي دهد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14