(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 شهریور 1391 - شماره 20301

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارشي از ديدار نويسنده كتاب «پايي كه جا ماند» با رهبر معظم انقلاب
آقا، سيد را از پايي كه نداشت شناخت
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
جريان ايمان در تاريخ هيچ گاه بي دشمن نبوده ، نيست و نخواهد بود
در مكتب امام
اگر تزكيه شويد، دست از اختلاف برمي داريد
موسي قرباني خبر داد
ارسال 9 گروه قوانين تنقيح شده به مجلس
هشدار روسيه به هرگونه ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي
هيچ نشانه اي از انحراف در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد
گزارش خبري از جنجال رژيم اسرائيل در مورد حمله به ايران
 بلوفي كه روز به روز كمرنگ تر مي شود
جليلي در ديدار با محمود الزهار:
مقابله با رژيم صهيونيستي فصل مشترك بيداري اسلامي است
ايران ادعاهاي مطرح شده درباره حمايت از «پ.ك.ك» را رد كرد
سرلشكر فيروزآبادي: سوريه سرانجام صحنه شكست و رسوايي تمام عيار آمريكا و غرب خواهد شد
احمدي نژاد اوايل مهر به نيويورك مي رود
نقوي حسيني: زمينه آزادي 48 زائر ايراني فراهم شده است
دست رد سوئيس به سينه آمريكا براي همراهي در تحريم ايران


گزارشي از ديدار نويسنده كتاب «پايي كه جا ماند» با رهبر معظم انقلاب

آقا، سيد را از پايي كه نداشت شناخت

فكر مي كردم مثلا قرار است چه اتفاقي داخل جلسه بيفتد؟ اينكه بگويند كتاب خوب بود؟ بگويند آفرين كه خاطراتتان را نوشتيد و يك گوشه تاريخ را روشن كرديد؟
نه! اصل ماجرا چيز ديگري است. رهبر انقلاب دركنار هزاران مسأله خرد و كلان، پيش از برگزاري اجلاس غير متعهدها در تهران، نوشته اي بر حاشيه يك كتاب ديگر از كتاب هاي دفاع مقدس نوشتند و بنابراين، بلافاصله بعد از برگزاري تعداد زيادي ديدار با رؤساي كشورهاي مختلف شركت كننده در اجلاس غير متعهدها، در اولين فرصت، از سيدناصر حسيني پور دعوت شد تا از كتاب خاطرات اسارت او تجليل شود؛ از كتاب او، خود او، خانواده او و همه اينها با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آقا همراه بود. اصل متن و حاشيه همين است و عاقل را يك اشاره بس است.
قبل از ديدار البته جلسه ديگري برگزار شد با حضور خود سيدناصر حسيني پور و خانواده محترمشان. عليرضا مختارپور، دكتر مجتبي رحماندوست، سردار رحيم صفوي مشاور عالي نظامي رهبر انقلاب، حجت الاسلام رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، حجت الاسلام ابوترابي فرد نماينده و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و محسن مؤمني رئيس حوزه هنري.
جلسه در اتاقي ساده و سفيد رنگ برگزار شد و حضرات دور هم روي 9 صندلي نشستند و هركدام نكته اي گفتند و البته آقايان مختارپور و رحماندوست بيشترين نكات را درباره كتاب. مختارپور گفت اين پنجاه و دومين كتابي است كه آقا درباره اش به صورت عمومي حرفي زده اند و نوشته اي دارند و اگر قرآن و نهج البلاغه و ادعيه و بعضي كتب تاريخي و همچنين كتابهايي كه از بابت نكته اي معرفي شده اند را كنار بگذاريم، ايشان حدود 30 كتاب را توصيه كرده اند براي خواندن كه همگي در باره جهاد مقدس ماست. نكات آقاي رحماندوست هم جالب بود.
سيد ناصر حسيني پور از14 سالگي رفته جنگ و در 16 سالگي مجروح و اسير شده و نزديك به سه سال اسير بوده. در اين دوران پايش را آنجا گذاشته و عوضش 23 صفحه يادداشت خلاصه و رمزي از خاطرات اردوگاه با خودش آورده. ظاهراً معامله خوبي نيست ولي بعد از اينكه طي مدت بيش از 10 سال نوشتن خاطرات را از همان23 صفحه و البته آنچه در حافظه مانده بود و آنچه ديگران يادآوري كردند، تمام كرد و كتاب «پايي كه جا ماند» در بيش از 700 صفحه به جا ماند... نمي دانم، به عنوان يك مخاطب فكر مي كنم شايد ارزشش را داشت!
آنچه رهبر انقلاب در پايان اين كتاب نوشته اند زودتر از اين جلسه لو رفته بود و روزنامه ها و خبرگزاري ها كار كرده بودند. حالا بعضي نگران بودند كه ديگر چه محتوايي باقي مانده براي اين جلسه كه بخواهد منتشر بشود و من هنوز فكر مي كنم مهمترين نكته اين جلسه خود جلسه است. «ديدار و تجليل از نويسنده كتاب پايي كه جاماند و خانواده مجاهد او».
اين خبر مي تواند تيتر يك حتي مطبوعات خارجي باشد. مهمترين فراز اين يادداشت كوتاه هم اين جمله است:«... اين يك روايت استثنايي از حوادث تكان دهنده اي است كه از سويي صبر و پايداري و عظمت روحي جوانمردان ما را و از سويي ديگر پستي و خباثت و قساوت نظاميان و گماشتگان صدام را جزء به جزء و كلمه به كلمه در برابر چشم خواننده مي گذارد و او را مبهوت مي كند.»...
آخر همين جلسه ابتدايي سيدناصر گفت: من ديدبان بودم و هميشه عراقي ها را از دور مي ديدم. وقتي اسير شدم هم تصميم گرفتم ديده بان باقي بمانم اين بار اما از نزديك.
تقديميه اين كتاب هم در نوع خودش جالب است. سيدناصر كتاب را تقديم كرده به وليد فرحان سرنگهبان اردوگاه 16 تكريت كه شكنجه گرش بوده: با عشق فراوان اين كتاب را به او تقديم مي كنم. به خاطر آن همه زيبايي هايي كه با اعمالش آفريد. و آنچه بر من گذشت جز زيبايي نبود. و ما رايت الا جميلا.
همين تقديميه آدم را شيفته خواندن كتاب مي كند.
رفتيم داخل بيت و در صفهاي نماز منتظر آمدن آقا شديم. دو برادر ديگر سيد ناصر هم بودند. بعضي از دوستان سيدناصر اسم خانواده او را گذاشته اند 1+5! چون در زمان جنگ 5 برادر از اين خانواده هم زمان در جبهه بودند به علاوه پدرشان. از آن 5 نفر سيد هدايت الله شهيد مي شود. سيدناصر اسير و مجروح و دو برادر ديگر هم مجروح. يكي از برادرها هم طعم مبارزه و زندان را در زمان شاه چشيده بود. سيدناصر تخريب چي و ديده بان بوده و برادر بزرگشان فرمانده گردان و ديگري مسئول اطلاعات و يكي تك تيرانداز و ... خلاصه خودشان يك گردان بودند اين 1+5.
همسرش هم آمده بود و سه بچه اش. دخترش كوچك بود و بغل مادر. گاهي هم صدايي به گريه بلند مي كرد. چهره سيدناصر و برادرهايش بشاش بود. سيدناصر هيچ وقت فكر نمي كرد آن چند صفحه و اين خاطرات او را برساند به اينجا.
آقا كه آمدند سلام و عليك مختصري با جمع كردند و نماز شروع شد. معمولاً بين دو نماز هم بدون توجه به مأمومين، تعقيبات مي خوانند؛ اما بين دو نماز برگشتند و ته صف ها را نگاه كردند، همانجا كه صداي بچه كوچكي گاهي به گريه بلند مي شد. اين توجه آقا به بچه هاي كوچك براي من البته تازگي نداشت.
بعد از نماز رفتيم در اتاق كناري نشستيم. رهبر انقلاب كه وارد شدند، يكراست رفتند به طرف سيد ناصر. او را قبلا نديده بودند ولي شايد همان يكي دو قدمي كه سيد ناصر به سمت آقا برداشت آن هم لنگان با آن پاي مصنوعي ميزبان را هوشيار كرده بود كه اصلي ترين مهمان كيست. سيد ناصر يكراست رفت در بغل رهبر. او دست رهبر را مي جست براي بوسيدن و رهبر صورت او را. سيدناصر را نزديك يك دقيقه در آغوش نگه داشتند و در اين موقع اشك ريختن همسر سيد ناصر ديدني بود.
بعد هم آقا با برادرها و بقيه خانواده سلام و عليك كردند و همه نشستند.
«اين كارهايي كه از روي ايمان انجام مي شود مثل خشت هاي اوليه محكمي است كه بنا را نگه مي دارد. ممكن است اين سنگ هاي زيرين ديده هم نشود ولي اثر استحكامش هست. ذره ذره كارها و مقاومت هاي شما در آن لحظات سخت مثل قطره خوني در كالبد جمهوري اسلامي بوده و آن را زنده نگه داشته است. حالا ديگران ببينند يا نبينند، بدانند يا ندانند».
آقا اين حرف ها را براي اتفاقات دوران اسارت گفتند و بعد احساس كردند اين حرفها براي جمع كمي بي مقدمه بوده. شروع كردند و ماجراي كتاب و ماجراي سيدناصر را تعريف كردن. و جمع كه شايد بعضي شان كتاب را نخوانده بودند گوش مي دادند.
بعد هم از خانواده پرسيدند و پدر و مادر و خواهر و برادرهاي سيد ناصر.
آقا در آن دستنوشته دو نكته بعد از مطلب نوشته بودند به عنوان كارهاي لازم كه پيگيري شود يكي اينكه: «درود و سلام به خانواده مجاهد و مقاوم حسيني» كه با برگزاري اين جلسه انجام شد و ديگري: «ترجمه سليس به زبان هاي عربي و انگليسي» كه در اين جلسه هم تاكيد دوباره كردند كه: «بسيار كتاب خوبي است اين كتاب و بايد ترجمه شود تا بخوانند عرب ها و غيرعرب ها». و شنيدم كه محسن مومني گفت ترجمه كتاب در حال انجام است.
وسط جلسه دكتر ولايتي هم با يك سلام بلند آمد و نشست. رهبر انقلاب هم جواب سلامش را دادند و انگار كه با ديدن او ياد مطلبي افتاده باشند، گفتند: «صدام با ما 8 سال جنگيد و آن همه فاجعه درست كرد. داخل زندان ها هم اينجور برخورد كرد كه در اين كتاب مي خوانيد. بعد از يك مدتي قدرتي خارجي يعني آمريكا به او حمله كرد ولي ما حتي يك گلوله به ضرر صدام شليك نكرديم چون دشمن او استكبار آمريكا بود. ما جلسه گذاشتيم و به همه ابلاغ كردم تا وقتي اين دو با هم مشغول جنگ هستند ما وارد قضيه نمي شويم و به آمريكا كمكي نمي كنيم. با اينكه ما از صدام دل خوشي نداشتيم و نبود و نابودي او براي ما هم خوشايند بود ولي ما اصولي داريم كه از آن عدول نمي كنيم؛ عدم همراهي با استكبار يكي از اين اصول است. حالا مقايسه كنيد آن رفتار ايران را با رفتار بعضي ها كه مدعي هستند ولي با آمريكا و صهيونيستها همراه مي شوند و عليه ملت هاي منطقه مي جنگند. اينجا معلوم مي شود اصولي يعني چه و اصولگرا يعني كي.
دكتر ولايتي داشت حظ مي كرد. فضا كاملا جنبش غير متعهدي شد!
رهبر انقلاب يك مجلد قرآن نفيس به سيدناصر هديه دادند در آخر جلسه و هدايايي هم به همسر و بچه هاي سيدناصر. جلسه تمام شد دوباره با اشك و لبخند مثل شروع آن و آقا يكي از كتاب ها را براي همسر سيدناصر امضا كردند. هرچند حرف هاي مهمي در جلسه زده شد ولي من هنوز معتقدم شايد برگزاري خود اين جلسه مهمتر از حرف هايش بود.
آنچه از كتاب «پايي كه جا ماند» بر مي آيد روايت صادقانه سيدناصر حسيني پور است كه هيچ ادعايي در نويسندگي ندارد. از رفقا شنيدم كه به شوخي از سيدناصر پرسيده اند چرا شهيد نشده است و او رندانه جواب داده بود: چون به دو چيز دل بسته بودم؛ يكي دوربين ديده باني ام و ديگري يادداشت هاي روزانه ام. او اكنون در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كارمند ميز ادبيات مقاومت بخش جنگ نرم شده است و جالب اينكه در سفري كه همراه سعيد جليلي به عراق رفته بود از مسئولين عراقي خواسته بود اگر در اسناد استخبارات دفترچه خاطرات او در دوران جنگ (كه هنگام اسارت به دست بعثي ها افتاد) را پيدا كردند، به او برگردانند.
به رفقا گفتم اين مرد يك نويسنده است و خودش خبر ندارد. كسي كه به نوشته هايش دل مي بندد و بعد از سال ها اميد دارد بخش گم شده آن را در اسناد استخبارات بيابد، يك نويسنده تمام عيار است، هرچند خودش خبر نداشته باشد.
دور نخواهد بود كه از او آثار ديگري هم ببينيم. شايد از يادداشت هايي كه اميد پيدا شدنش را دارد!
منبع: پايگاه اطلاع رساني
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي


آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:

جريان ايمان در تاريخ هيچ گاه بي دشمن نبوده ، نيست و نخواهد بود

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به دو عنصر ايمان و مقاومت در پيروزي ملت ايران گفت: جريان ايمان در تاريخ هيچ گاه بي دشمن نبوده، نيست و نخواهد بود.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) گفت: در مورد مقام عظيم ايشان دو مسئله مطرح است. يكي امامت ايشان كه همه ما افتخار مي كنيم تحت امامت و ولايت ايشان قرار داريم و ديگري جايگاه علمي ايشان است كه تمام دانشمندان شيعه و سني بر صلاحيت علمي امام صادق(ع) تأكيد دارند و خود را شاگردان علمي ايشان مي دانند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: جا دارد در روز شهادت امام صادق(ع) تمام مسلمانان اعم از شيعه و سني به ميدان بيايند و تجليل از مقام علمي امام صادق(ع) را تبديل به نمادي از نمادهاي وحدت و تقريب شيعه و سني كنند.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران تأكيد كرد: خوشبختانه در مورد اجلاس غيرمتعهدها اطلاع رساني بسيار خوبي شد.
خاتمي با اشاره به ناراحتي آمريكا و رژيم صهيونيستي از برگزاري اين اجلاس در تهران گفت: آنها از چند ماه قبل كشورهاي حاضر در اين جنبش را به شركت نكردن و يا شركت در سطح پايين تطميع مي كردند اما در نهايت حدود يكصد و بيست هيئت از كشورهاي مختلف و 20 هيئت از سازمان هاي بين المللي در اين اجلاس شركت كردند.
آيت الله خاتمي گفت: روزنامه الاهرام در مورد اين مسئله به خوبي به اين نكته اشاره كرد كه برگزاري اين اجلاس در تهران خواب و خوراك را از اسرائيل گرفته است.
وي افزود: نكته بعدي در اين خصوص اين است كه از مدت ها پيش رسانه هاي گروهي آمريكا اين گونه تبليغ مي كردند كه ايران در جامعه جهاني منزوي شده است اما اين اجلاس نشان داد كه ايران به هيچ عنوان منزوي نيست.
خطيب امروز نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به نقش پررنگ رهبر معظم انقلاب در اين اجلاس گفت: نطق بلند، مستدل و شجاعانه مقام معظم رهبري در افتتاحيه اين اجلاس يك نقطه محوري بود.
وي ادامه داد: ضرورت تغيير در مديريت ناعادلانه جهان و اينكه آمريكا به هيچ كشوري به جز رژيم صهيونيستي وفادار نيست و دشمن مشاركت ساير كشورها در عرصه جهاني است، ارائه راهكار عملي براي مسئله فلسطين شامل يك راي براي هر فلسطيني برآمده از عمق جان كشورها بود.
آيت الله خاتمي تصريح كرد: رئيس جمهور بنين نيز در سخنان خود به اين نكته اشاره كرد كه حضرت آقا در سخنان خود حرف دل 53 درصد مردم جهان را بيان كردند.
وي با اشاره به 18ديدار مقام معظم رهبري با سران كشورها در حاشيه اين اجلاس افزود: اين تعداد ديدار نشانه دغدغه ايشان براي تبليغ پيام انقلاب بود و ايشان در ديدار با رؤساي جمهور هر كشور به تناسب آن رهنمودهاي لازم خود را داشتند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: به عنوان مثال نخست وزير هند در مصاحبه اي كه با يكي از روزنامه هاي هندي داشت نسبت به اطلاعات ايشان از كشور هند و مبارزات مردم اين كشور ابراز تعجب كرد.
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران همچنين در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه با بيان اينكه خداوند وعده داده اگر مؤمنان پاسدار عنصر ايمان باشند تمام توطئه هاي دشمنان عليه آنها را خنثي مي كند، اظهار داشت: جريان ايمان در طول تاريخ هيچگاه بي دشمن نبوده، نيست و نخواهد بود.
امام جمعه موقت تهران بر همين اساس هدف دشمنان را خداحافظي مؤمنان با دين دانست و تصريح كرد: انتظار اينكه مؤمن باشيم، نظام ديني داشته باشيم اما دشمن عليه ما مدام برنامه ريزي نكند انتظار خام و نابجايي است.
آيت الله خاتمي با تأكيد بر اينكه خداوند در قرآن كريم مي فرمايند اگر مي خواهيد توطئه هاي دشمنان در مورد شما خنثي شود بايد 2 عنصر داشته باشيد، افزود: صبر و مقاومت يكي از عناصر موفقيت ملت ايران در طول 33 سال گذشته بوده و است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه وقتي آمريكا دشمني مي كند مستحق شعار «مرگ بر آمريكا» است، افزود: اين موضوع خستگي ندارد آنچنان كه نماز و روزه هميشگي است جهاد هم به همين شكل است.
وي بر همين اساس عنصر دوم را تقوا دانست و اظهار داشت: در عرصه فردي بايد با تقوا مانوس شويم، در عرصه خانوادگي نيز زندگي بايد عطر دين داشته باشد؛ چرا كه هرچه فاز دين در زندگي كم شود آسيب ها بيشتر خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه تقوا بايد در همه عرصه ها باشد، افزود: سياستمدار ديني با سياستمدار غيرمتدين فرق دارد، سياستمدار غيرديني مي گويد به هر طريق بايد پيروز شوم و مرزي برايش وجود ندارد اما سياستمدار متدين بر اين باور است كه دينش را نبايد فدا كند؛ سياستمداري كه دروغ گفت و تهمت زد با يك سياستمدار لائيك فرقي ندارد.


در مكتب امام

اگر تزكيه شويد، دست از اختلاف برمي داريد

همه اختلافاتي كه در بشر هست براي اين است كه: تزكيه نشده است.
غايت بعثت اين است كه: تزكيه كند مردم را تا بوسيله تزكيه هم تعلم حكمت كند و هم تعلم قرآن و كتاب.
و اگر چنانچه (انسان ها) تزكيه بشوند طغيان پيش نمي آيد.
صحيفه نور، ج 14، ص 253


موسي قرباني خبر داد

ارسال 9 گروه قوانين تنقيح شده به مجلس

رئيس كارگروه ويژه تنقيح قوانين سازمان بازرسي گفت: تاكنون 9 گروه از قوانين كشور تنقيح و به مجلس ارائه شده است كه پيش بيني مي شود 41 گروه قوانين ديگر نيز به مرور آماده ارائه شود.
موسي قرباني درباره روند تنقيح قوانين در كشور گفت: مجلس شوراي اسلامي يك معاونت تنقيح قوانين دارد كه اين معاونت به همت سازمان بازرسي كل كشور و پيشنهاد اين سازمان كار خود را براي تنقيح قوانين آغاز كرده است.
وي به فارس گفت: متاسفانه در سازمان بازرسي كل كشور اين موضوع متولي خاصي نداشت تا اينكه در پايان مجلس هشتم رئيس سازمان بازرسي حكمي براي اينجانب به عنوان رئيس كارگروه ويژه تنقيح قوانين صادر كرد.
عضو سابق كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: با تشكيل اين كارگروه از اواخر مردادماه امسال كار تنقيح قوانين به صورت جدي تري در سازمان بازرسي كل كشور پيگيري شد.
قرباني گفت: پيش از اين براساس كارهايي كه در مجلس شوراي اسلامي انجام شده بود 9 گروه قوانين پس از تنقيح آماده ارائه به صحن مجلس بود و كارهاي نهايي آن انجام شده بود.
رئيس كار گروه ويژه تنقيح قوانين سازمان بازرسي در پاسخ به اين سوال كه در نهايت چند گروه قوانين قرار است تنقيح شود گفت: پيش بيني ما اين است كه در مجموع 50 گروه قوانين تنقيح شود و كل قوانين موجود در كشور زير مجموعه اين 50 گروه باشد.
قرباني تصريح كرد: در حال حاضر 41 گروه قوانين در شرف آغاز عمليات تنقيح هستند.


هشدار روسيه به هرگونه ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي

هيچ نشانه اي از انحراف در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد

معاون وزير خارجه روسيه با هشدار به پيامدهاي هرگونه حمله نظامي احتمالي عليه كشورمان تأكيد كرد كه هيچ نشانه اي از برنامه هسته اي نظامي در ايران وجود ندارد.
«سرگئي ريابكوف» در گفت وگو با خبرگزاري اينترفكس گفت: «روسيه نمي تواند استفاده برون مرزي از قوانين داخلي آمريكا در مورد ايران را بپذيرد و اين روش نقض شرم آور اصول اوليه قوانين بين المللي به حساب مي آيد».
وي گفت: «روش اعمال تحريم براي رسيدن به اهداف سياستمداران جهان را رنجانده است و اين روش نشان دهنده ناپخته بودن سياستمداران است». ريابكوف در عين حال تأكيد كرد: «روسيه هيچ نشانه اي از تلاش ايران براي پي گيري جنبه هاي نظامي در برنامه هسته اي خود نديده است. ماده هسته اي كه در ايران توليد مي شود تحت نظارت كامل متخصصان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد. اين ماده هسته اي براي استفاده نظامي تبديل نشده است و آژانس اين مطلب را رسماً تاييد كرده است».
معاون وزير امور خارجه روسيه همچنين اعلام كرد: «ما به كساني كه با راه حل هاي نظامي غريبه نيستند هشدار مي دهيم كه حمله به ايران براي ثبات منطقه اي مضر و فاجعه بار خواهد بود. حمله به ايران شوك هاي عميقي بر حوزه هاي امنيتي و اقتصادي وارد خواهد كرد كه ارتعاش آنها به فراتر از مرزهاي منطقه خاورميانه خواهد رسيد».
اظهارات معاون وزير خارجه روسيه در حالي مطرح شد كه «دان شاپيرو» سفير آمريكا در تل آويو روز پنجشنبه گفت: كشورش و اسرائيل داراي استراتژي مشترك براي منع ايران از تبديل شدن به كشوري هسته اي هستند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، شاپيرو كه در ديدار با مقامات محلي صحبت مي كرد، مدعي شد: تمامي گزينه ها [در قبال برنامه هسته اي ايران] بر روي ميز است كه از جمله گزينه نظامي نيز وجود دارد.
سخنان شاپيرو پس از آن مطرح مي شود كه روز چهارشنبه هفته گذشته «شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي در ديدار با «جوليو تيرسي» وزير امور خارجه ايتاليا گفت كه زمان گزينه فشار به ايران از راه هاي غيرنظامي گذشته است.
همچنين «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر خواستار تعيين خط قرمزي براي برنامه هسته اي ايران و تشديد فشارهاي اقتصادي عليه تهران شد.
 


گزارش خبري از جنجال رژيم اسرائيل در مورد حمله به ايران

بلوفي كه روز به روز كمرنگ تر مي شود

علي رغم ادعاي مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر شمارش معكوس براي حمله به ايران، اخبار و گزارش هاي منتشره از واشنگتن و تل آويو نشان مي دهد اين بلوف روز به روز در حال كمرنگ تر شدن است.
چند وقتي است كه مقامات رژيم صهيونيستي جنگي رسانه اي و تبليغاتي را عليه جمهوري اسلامي به راه انداخته و مدعي هستند كه به زودي به ايران حمله خواهند كرد اما هرچه مي گذرد تو خالي بودن اين طبل جنگي بيشتر آشكار شده و روشن مي شود كه اين بلوف تنها براي عمليات رواني در عرصه سياسي زده مي شود و گزينه جنگ هرگز از روي كاغذ فراتر نمي رود.
در اين رابطه روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» نوشت:كانال تلويزيوني 10 اسرائيل با پخش برنامه اي گفته است اگر اوباما در ديدار روز 27 سپتامبر با بنيامين نتانياهو، «خط قرمزها» در زمينه برنامه هسته اي ايران را تعيين كرده و در زمينه هاي ديگر به وي اطمينان خاطر بدهد وي طرح حمله به ايران را لغو خواهد كرد.
كانال 10 اسرائيل به نقل از منابعي «بسيار نزديك به نتانياهو» گفت: احتمال حمله اسرائيل به ايران «روز به روز كمتر مي شود».
اين شبكه تلويزيوني افزود: «اگر اوباما، خط، قرمزها [مربوط به برنامه هسته اي ايران] را تعيين و به صورت شخصي تعهدات لازم را بدهد، اسرائيل به ايران حمله نخواهد كرد.».
ساعت ها تنظيم نيستند!
همچنين «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت كه ساعت هاي اسرائيل و آمريكا براي حمله به ايران روي زمان هاي متفاوتي تنظيم شده اند.
ايهود باراك گفت: «اسرائيل خودش درباره امنيت آينده اش تصميم خواهد گرفت».
وي همچنين افزود: اسرائيل نبايد درباره آمادگي آمريكا براي مقابله با تهديد ايران دچار هيچ اشتباهي شود. مشكل ايران بين ما و آمريكا مشترك است، اما ساعت هاي اسرائيل و آمريكا روي زمان هاي متفاوتي تنظيم شده اند.
علي رغم اين ، «زاچي هانگبي»، وزير سابق اسرائيل روز پنجشنبه گفت: اسرائيل با سرنوشت سازترين 50 روز تاريخ مواجه است.
وي گفت: «بنيامين نتانياهو بايد تصميماتي بگيرد كه هر دوي آنها تبعات پرهزينه اي خواهد داشت».
واكنش چين و روسيه
نشريه فارين پاليسي نيز طي گزارشي ضمن اشاره به ادعاي رژيم اسرائيل درخصوص حمله نظامي به ايران، به اين رژيم هشدار داده است كه در صورت دست زدن به چنين اقدامي ممكن است با واكنش كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي مواجه شود؛ چرا كه ايران عضو ناظر اين سازمان محسوب مي شود.
بنابراين گزارش، «حمله به ايران منجر به بروز پاسخ هايي از سوي مركزيت روسيه - چين خواهد شد. آنچه اسرائيلي ها ممكن است با حمايت سعودي ها به دست آورند، احتمالا در بخش هاي مهم تر جهان در حوزه هاي ديپلماتيك و اقتصادي از دست مي دهند. سازمان همكاري هاي شانگهاي، سازماني بسيار بزرگ است.»
سي ان ان: آمريكا قول ندهد
سي ان ان نيز با انتشار مقاله اي به قلم يكي از انديشمندان موسسه «رند» به واشنگتن هشدار داد نبايد در زمينه حمله به ايران به تل آويو قول همكاري و پشتيباني دهد.
سي ان ان با بر شمردن دلايل متعدد، اين حمله احتمالي را بي اثر خوانده و همكاري كاخ سفيد با تل آويو در چنين موردي را اشتباه عنوان كرده است.
همچنين در حالي كه اختلاف ميان مقامات آمريكا و رژيم اسرائيل بر سر ايران به موضوعي تكراري بدل شده، سفير واشنگتن در تل آويو آخرين مورد اين اختلاف را بيان كرد.
وي كه چندي پيش با نخست وزير رژيم اسرائيل ديدار داشته درباره اين ديدار گفت؛ نتانياهو در اين ديدار به شدت از آمريكا انتقاد كرد و معتقد بود كاخ سفيد درباره اينكه «تمام گزينه ها روي ميز است» اصلا جدي نيست.


جليلي در ديدار با محمود الزهار:

مقابله با رژيم صهيونيستي فصل مشترك بيداري اسلامي است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: موضوع فلسطين و مقابله با رژيم صهيونيستي ستون استوار و فصل مشترك بيداري اسلامي است.
«محمود الزهار» از رهبران سياسي حماس با سعيد جليلي نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دكتر سعيد جليلي با تأكيد بر اهميت ويژه قضيه فلسطين و مقاومت اسلامي اظهار داشت: نگاه ما به موضوع مقاومت نگاهي فرا راهبردي و اصولي است كه ريشه در فكر اسلامي دارد. همين نگاه موجب شده در طول 34 سال گذشته جمهوري اسلامي ايران كوچكترين تزلزلي در موضع اصولي خود نسبت به فلسطين نداشته باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به روند تكاملي تحولات بيداري اسلامي در پهنه جهان اسلام، به عنوان فرصتي بزرگ براي امت اسلامي، تأكيد كرد: موضوع فلسطين و مقابله با رژيم صهيونيستي ستون استوار و فصل مشترك بيداري اسلامي است.
جليلي با تأكيد بر ضرورت تجميع ظرفيت هاي گوناگون كشورهاي اسلامي، خصوصاً ظرفيت هاي جديد ايجاد شده به واسطه بيداري اسلامي گفت: دشمن از طريق اختلاف افكني مي خواهد مانع از تجميع ظرفيت ها و هم افزايي امت اسلامي شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، تصريح كرد: با ناكامي دشمنان در جلوگيري از روند پيشرفت موفق اسلام سياسي، بيگانگان قصد دارند تا از انتقال الگوي پايداري و پيشرفت ايران اسلامي به ديگر ملت ها جلوگيري كنند.
وي تلاش هاي مذبوحانه برخي قدرت ها در القاي اسلام هراسي را ناشي از اسلام پذيري گسترده و عميق ملت ها در سطح دنيا دانست.
در اين ديدار محمود الزهار با تأكيد بر مقاومت اسلامي اظهار داشت: «مقاومت» جزيي از اعتقاد ماست و نه تغيير مي كند و نه جايگزيني دارد.
وي با اشاره به تماميت و يكپارچگي سرزمين فلسطين بيان داشت: كل فلسطين سرزمين ماست و حتي از يك وجب آن نخواهيم گذشت.


ايران ادعاهاي مطرح شده درباره حمايت از «پ.ك.ك» را رد كرد

سخنگوي سفارت ايران در آنكارا در مورد ادعاهاي حمايت ايران از حزب كارگران كرد تركيه موسوم به پ ك ك گفت: جمهوري اسلامي ايران بزرگترين حامي تركيه در مبارزه با تروريسم است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه آكشام چاپ تركيه در شماره روز پنجشنبه خود ، گفت وگوي خبرنگار اين روزنامه با سخنگوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تركيه را با عنوان «براي برهم زدن روابط ايران و تركيه تلاش مي كنند» به چاپ رساند كه در آن عبدالرضا شقاقي درباره ادعاهاي فعاليت جاسوسي ايران در تركيه و حمايت اين كشور از پ.ك.ك با تاكيد بر اين كه ايران بزرگترين حامي تركيه در مبارزه با تروريسم است، گفت: تلاش هايي براي برهم زدن روابط دو كشور وجود دارد.
وي با اشاره به اين كه دولت آنكارا درباره پرسش نيروهاي امنيتي در خصوص آنچه كه فعاليت جاسوسي ايران در رسانه ها بازتاب يافته است، اطلاعاتي در اختيار سفارت ايران قرار نداده است، گفت: سفارت ايران هفته گذشته يادداشتي را در اين زمينه تقديم وزارت امور خارجه تركيه كردكه هنوز پاسخي دريافت نكرده است.
وي با تكذيب ادعاهاي حمايت ايران از پ.ك.ك گفت: به هيچ وجه موضوع حمايت ايران از پ.ك.ك مطرح نيست و ايران نخستين كشور حامي تركيه در مبارزه با پ.ك.ك است و طرح اين گونه ادعاهاي هدفمند، ريشه خارجي دارد و تلاش مي شود روابط دو كشور را برهم زنند.


سرلشكر فيروزآبادي: سوريه سرانجام صحنه شكست و رسوايي تمام عيار آمريكا و غرب خواهد شد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سوريه سرانجام صحنه شكست و رسوايي تمام عيار آمريكا و غرب در پي گيري سناريوي فرقه سازي هاي انحرافي و تروريستي براي رخنه در جهان اسلام و ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي خواهد شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر حسن فيروزآبادي پيرامون نقش آفريني سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي استكباري در شكل گيري گروه هاي تروريستي و تكفيري اظهار داشت: فرقه سازي در جهان اسلام و افراطي گري القاعده و تكفيري ها نقشه سازمان هاي جاسوسي سيا، موساد و MI6 عليه امت اسلامي است.
فيروزآبادي ادامه داد: ظهور اشكال جديد از تروريسم از جمله آنچه اينك در قالب القاعده و تكفيري ها در رويارويي با دولت و مردم سوريه در جريان است، نقشه ديرين نظام هاي استكباري و استعمارگر عليه جهان اسلام است كه هم اكنون ملل جهان به ويژه كشورهاي اسلامي منطقه آن را مشاهده مي كنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: سيا و موساد مولد القاعده و تكفيري ها و جريان تروريسم دولتي در منطقه و بلكه جغرافياي استكبارستيزي هستند. آنها درصددند تا با استفاده از فرقه هاي به ظاهر مذهبي اما درواقع تروريستي به رغم تلاش هاي مستمر و جدي برخي كشورهاي اسلامي براي ايجاد وحدت و اتحاد فراگير مسلمين بين شيعه و سني جنگ هدفمند را راه بيندازند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر اينكه با هوشمندي و بيداري تشيع و تسنن دشمنان اسلام موفق به دست يابي به اهداف شوم خود نشده اند، تصريح كرد: جامعه جهاني بداند القاعده، تكفيري و ساير فرقه هاي افراطي و تندرو هيچگونه نسبتي با اهل تسنن و شيعه ندارند و آنچه كه مولود دستگاه تروريستي رژيم هاي سلطه مي باشد به زودي دامن گير جوامع اروپايي و آمريكايي خواهد شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: تقويت القاعده و تكفيري ها و سپردن مأموريت هايي چون جنگ داخلي در سوريه و كشتار مردم اين كشور به تروريست هاي اجاره اي سرانجام مانند آنچه در دوران جنگ سرد به منظور فروپاشي كمونيسم پيش آمد، عليه خود غربي ها وارد عمل خواهد شد و ضربات مهلك و جبران ناپذيري به آنها واردخواهد ساخت، لذا هم اكنون حقيقتي به نام غفلت بزرگ تاريخي در رويكرد و رفتار غربي ها جاري است.
اين فرمانده ارشد نظامي تأكيد كرد: سوريه سرانجام صحنه شكست و رسوايي تمام عيار آمريكا و غرب در پي گيري سناريوي فرقه سازي هاي انحرافي و تروريستي و سازماندهي گروه هاي برانداز و مزدوران بين المللي براي رخنه در جهان اسلام و ايجاد حاشيه امنيت براي رژيم صهيونيستي است، اين حقيقتي است كه بر خلاف ادعاي برنامه ريزان آمريكايي و همراهان آنها در نبرد با سوريه درحال وقوع است.


احمدي نژاد اوايل مهر به نيويورك مي رود

مديركل امور بين الملل دفتر رياست جمهوري از سفر احمدي نژاد در اوايل مهرماه سال جاري به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سالانه سازمان ملل متحد خبر داد.
وي در گفت وگو با فارس، با اشاره به برگزاري مجمع عمومي سالانه سازمان ملل متحد در نيويورك گفت: امسال نيز رئيس جمهور براي حضور در اين مجمع به آمريكا سفر خواهد كرد.
وي افزود: زمان دقيق و قطعي اين سفر روشن نيست، اما به احتمال زياد احمدي نژاد در اوايل مهرماه راهي نيويورك خواهند شد.
مديركل امور بين الملل دفتر رياست جمهوري ادامه داد: طبق سنوات گذشته، سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اصلي ترين برنامه رئيس جمهور در اين سفر خواهد بود.
فرقاني اضافه كرد كه همچنين ديدار با سران ساير كشورها در حاشيه اجلاس سران سازمان ملل متحد از جمله ديگر برنامه هاي رئيس جمهور در اين سفر است.
رئيس جمهور اسلامي كشورمان امسال درحالي به اجلاس ساليانه سازمان ملل متحد مي رود كه رياست جنبش كشورهاي غيرمتعهد را نيز برعهده دارد.


نقوي حسيني: زمينه آزادي 48 زائر ايراني فراهم شده است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: طبق اعلام مقامات سوري به زودي خبرهاي خوشي از وضعيت زائران ايراني ربوده شده در اين كشور اعلام خواهد شد كه به معني فراهم شدن زمينه آزادي آنها است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيدحسين نقوي حسيني با اشاره به آخرين وضعيت 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه گفت: طبق آخرين اطلاعات دريافتي ما از منابع معتبر، تمام 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه سالم بوده و در صحت و سلامت كامل به سر مي برند.
وي تصريح كرد: در حاشيه نشست اخير سران جنبش عدم تعهد، مقامات سوري حاضر در اين اجلاس اعلام كردند به زودي خبرهاي خوشي از وضعيت زائران ايراني ربوده دريافت خواهيد كرد كه نشان مي دهد زمينه آزادي آنان فراهم شده است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: 48 زائر ايراني ربوده شده در بند معارضين دولت حاكم سوريه بوده و رايزني ها براي آزادي آنها كماكان ادامه دارد.
گفتني است چندي پيش 48 نفر از هموطنانمان براي زيارت عتبات عاليات به سوريه عازم شده بودند كه توسط گروهي به گروگان گرفته شدند و تاكنون رايزني ها براي آزادي آنها حاصلي نداشته است.
 


دست رد سوئيس به سينه آمريكا براي همراهي در تحريم ايران

سوئيس دست رد به سينه فرستاده آمريكا براي همراهي در تحريم ايران زد و اعلام كرد، در تحريم ايران مشاركت نمي كند.
به گزارش صداي روسيه؛دولت آمريكا با اعزام معاون وزيرخارجه خود به كشور سوئيس و تلاش به برقراري تماس با مقامات ارشد دولتي اين كشور نتوانست حمايت اين كشور براي پيوستن به تحريم نفتي و بانكي ايران جلب كند.
دولت سوئيس و نمايندگان بانكهاي سوئيس بارها اعلام كرده اند كه از تحريم ها ي آمريكا تبعيت نكرده و اطلاعات در مورد تبادلات مالي و اقتصادي را در اختيار اين كشور قرار نخواهد داد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14