(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 شهریور 1391 - شماره 20301

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بغداد: واشنگتن دليلي براي اثبات ادعاي ضدايراني خود ندارد
رهبر انقلاب در جمع رئيس و اعضاي مجلس خبرگان هشدار دادند
مغالطه ها در داخل مسئولان را دچار تحليل اشتباه نكند
درپرتو وحي
پيام آيت الله نوري همداني به رهبر انقلاب
بيانات شما در اجلاس تهران تشنگان حقيقت را سيراب كرد
مهمانپرست مطرح كرد
محكوميت اقدامات آل خليفه و رژيم صهيونيستي
عباس: مانعي براي ايجاد روابط حسنه با ايران نداريم
با صدور بيانيه اي اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي به كار خود پايان داد
در حاشيه اجلاس عدم تعهد توافق شد
راه اندازي خط پروازي تهران - مسقط
كانادا سفارتش در تهران را تعطيل كرد
معاون ثبت احوال: زمان صدور كارت ملي ايرانيان خارج كشوريك ماهه شد
حنا رباني: پاكستان تمركز ويژه اي بر توسعه روابط با ايران دارد
درگردهمايي انتخاباتي صورت گرفت
تعهد اوباما به حمايت از اسرائيل و ايستادگي در مقابل ايران
سردار بكايي خبر داد
همكاري با 5هزار شركت دانش بنيان در دستور كار وزارت دفاع
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
بزرگترين پرديس سينمايي كشور در مشهد افتتاح شد
دادستان خوزستان: با فرقه هاي تجزيه طلب به شدت برخورد مي شود
علي اكبر ولايتي: سران كشورهاي اسلامي مشتاق ديدار با رهبري بودند
وزير جهاد كشاورزي: تسهيلات ارزان قيمت صنايع تبديلي بخش كشاورزي در راه است
جانشين فرمانده كل سپاه: شهدا سند حقانيت جمهوري اسلامي هستند
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: اقتصاد مقاومتي در گرو تقويت بخش تعاون است
مسئول توسعه مكانيزه كشاورزي كشور:
يارانه توليدكنندگان تجهيزات كشاورزي رتبه بندي مي شود
رئيس ستاد اقامه نماز كشور: محور حقوق شهروندي ، ساخت مسجد است
اخبار ادبي و هنري


بغداد: واشنگتن دليلي براي اثبات ادعاي ضدايراني خود ندارد

سخنگوي دولت عراق در پاسخ به ادعاي واشنگتن مبني بر ارسال سلاح از سوي ايران براي سوريه از طريق عراق، اعلام كرد آمريكا هيچ دليل و مدركي براي اثبات ادعاي خود ندارد.
سخنگوي دولت عراق اعلام كرد: هيچ دليل و مدركي براي اثبات اين ادعا كه ايران از طريق عراق، به سوريه اسلحه مي فرستد، وجود ندارد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري السومريه نيوز، وي افزود: بغداد اجازه نمي دهد كه هيچ يك از طرف هاي درگير در سوريه از آسمان و زمين عراق براي انتقال اسلحه استفاده كنند. عراق در بحران سوريه، به تمامي تعهدات بين المللي پايبند است.
دباغ تصريح كرد: تمامي دولت ها كمك هاي انساني و بشردوستانه خود را به سوريه منتقل مي كنند و تنها برخي طرف هاي مشخص سلاح را به دست معارضان مي رسانند.
وي بار ديگر تاكيد كرد كه عراق از همان آغاز بحران در سوريه، موضع شفاف خود در اين زمينه را اعلام كرد.
دباغ گفت: عراق اين امكان را ندارد كه محموله هايي را كه از طريق آسمان اين كشور به عراق مي رود را بررسي كند اما در صورتي كه به يك محموله مشكوك شود، اين حق را دارد كه جلوي آن را بگيرد و مانع اين انتقال شود.
سخنگوي دولت عراق گفت: عراق اين آمادگي را دارد كه با جامعه بين الملل براي توقف ارسال اسلحه براي طرف هاي درگير در سوريه همكاري كند. ضمن اينكه ارتش عراق در نخستين نقطه مرزي مشترك با اردن و سوريه تا نقاط مرزي مشترك با سوريه در منطقه شمالي مستقر شده است و اجازه ورود و خروج اسلحه از اين نقاط مرزي را نمي دهد.
اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» چند روز پيش نوشته بود كه مقامات مسئول عالي رتبه آمريكا اعلام كرده اند كه ايران تجهيزات نظامي متعددي را از طريق عراق به سوريه مي رساند تا از دولت «بشار اسد» در مقابل تلاش هاي موجود براي براندازي آن، حمايت كند. اين ادعاي مقامات آمريكايي با واكنش شديد عراق مواجه شد و بغداد خواستار ارائه مدارك و شواهد لازم واشنگتن در اين زمينه شد.
«علي الموسوي» مشاور نخست وزير عراق نيز چند روز پيش اعلام كرد كه كشورش هنوز منتظر آمريكا است تا شواهدي درخصوص ادعاي خود مبني بر آنكه ايران از محدوده حريم هوايي عراق براي ارسال سلاح به سوريه استفاده مي كند، ارائه دهد.
وي تاكيد كرد كه ايران از حريم هوايي عراق استفاده مي كند اما تهران به «نوري المالكي» نخست وزير عراق تضمين داده است كه اين پروازها شامل محموله هاي غذايي و ديگر كمك هاي بشردوستانه براي قربانيان جنگ سوريه است.


رهبر انقلاب در جمع رئيس و اعضاي مجلس خبرگان هشدار دادند

مغالطه ها در داخل مسئولان را دچار تحليل اشتباه نكند

حضرت آيت الله خامنه اي روز پنج شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان تاكيد كردند: دشمنان ملت ايران، با حماقت خود، اجلاس نم در تهران را به يك جنگ ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران تبديل كردند كه نتيجه آن، شكست مفتضحانه آنها بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي داشتن يك جمع بندي صحيح و منطقي از وضعيت كشور را ضروري خواندند و افزودند: ارزيابي مسائل از جهات گوناگون، نشانگر شرايط مناسب و خوب كشور براي نشان دادن عظمت اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يك نمونه از شرايط مهيا و آماده نظام فكري است كه جمهوري اسلامي ايران به دنيا ارائه كرده است.
ايشان برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را از همه جهت، نمايش اقتدار، شكوه و عظمت دانستند و گفتند: منشأ اين شكوه و عظمت، همان تفكري است كه امام(ره) براساس اسلام، در كشور بوجود آورد و آن را پرورش داد تا رويش پيدا كرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اجلاس سران عدم تعهد در تهران، مي توانست همانند ساير اجلاس هاي بين المللي، بصورت معمولي برگزار شود اما شرايط سياسي دنيا و زمان و مكان برگزاري اجلاس و همچنين حماقتي كه بدخواهان ملت ايران انجام دادند، موجب شد كه اين اجلاس به پديده اي تاثيرگذار و مورد توجه در دنيا و يك جنگ ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران، تبديل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: تلاش شد تا با برخي فضاسازي ها، جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس خود سانسوري كند و مواضع خود را بخصوص بر ضد رژيم صهيونيستي، اعلام نكند اما اجلاس آنچنان پرابهت برگزار شد كه اين تلاش ها نيز نتيجه نداد.
رهبر انقلاب اسلامي حضور حدود دو سوم كشورهاي جهان را در نشست تهران و ايجاد زمينه براي اعلام مواضعي كه در اجلاس هاي بين المللي ديگر بيان نمي شوند، از ديگر نقاط برجسته اجلاس سران عدم تعهد دانستند و افزودند: مواضعي كه از زبان برخي رؤساي كشورها و هيات هاي حاضر در نشست تهران بويژه انتقاد از ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت و ديكتاتوري بين المللي حاكم بر جهان، بيان شد در اجلاس هاي بين المللي مشابه آن سابقه ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از نتايج برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثي شدن تبليغات و هياهو در مورد تحريم ها دانستند و افزودند: رؤساي كشورها و هيات هاي شركت كننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزديك جريان عادي زندگي و نشاط مردم را در پايتخت و شهرهاي ديگر ديدند و در حاشيه اجلاس نيز با مسئولان كشور در خصوص قراردادهاي مختلف رايزني كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه نتيجه جنگ ديپلماتيك بدخواهان ملت ايران، شكست مفتضحانه آنها بود، خاطرنشان كردند: موفقيت و شكوه و عظمت اجلاس تهران به گونه اي بود كه مخالفان نظام اسلامي و رسانه هاي آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعيات شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تعابير رسانه هاي غربي از جمله «سيلي ايران بر صورت معارضان» و «اقدام ايران در گوشمالي كساني كه مي خواستند او را منزوي كنند»، گفتند: براساس قاعده قرآني، هر كاري كه دشمن را به عصبانيت وادارد، يك حسنه و عمل صالح است، بنابراين برگزاري باشكوه و موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يك عمل صالح بود.
ايشان تاكيد كردند: در مسائل مختلف از جمله مسائل داخلي بايد مراقب بود تا مغالطه ها ما را به اشتباه در تحليل گرفتار نكند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ارزيابي من از شرايط اين است كه كشور، در مجموع در حال پيشرفت مطلوب است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: البته ممكن است در برخي مسائل اجرايي و فكري، نقاط ضعفي هم وجود داشته باشد اما ارزيابي از شرايط كشور، با درنظر گرفتن همه نقاط قوت و پيشرفت ها و برخي نقاط ضعف، است.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن با ارزش خواندن مباحث مطرح شده در نشست دوازدهم مجلس خبرگان گفت: نشست هاي مجلس خبرگان از لحاظ شكلي و محتوايي مهم است زيرا علماي صاحب نام و صاحب نفوذ، از سراسر كشور حضور دارند و در مورد مسائل مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و بين المللي اظهارنظر مي كنند.
در ادامه آيت الله محمد يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از مهمترين محورهاي مطرح شده در اين اجلاس ارائه كرد.
وي افزود: قدرداني از برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، تاكيد بر بازسازي سريع تر مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اقتصاد مقاومتي و شرايط اقتصادي كشور، مسائل فرهنگي و اجتماعي جامعه از جمله حجاب و عفاف و مسائل سوريه از جمله مباحثي بود كه در نشست دوازدهم خبرگان مورد بحث قرار گرفتند.


درپرتو وحي

چه كسي خوش گفتارتر از مسلمانان است؟!
قرآن كريم:
چه كسي خوش گفتارتر است از كسي كه (مردم را) به سوي خدا دعوت مي كند
و عمل صالح انجام مي دهد
و مي گويد:
من از مسلمانانم؟!
صوره فصلت- آيه 33
 


پيام آيت الله نوري همداني به رهبر انقلاب

بيانات شما در اجلاس تهران تشنگان حقيقت را سيراب كرد

حضرت آيت الله نوري همداني در پيامي خطاب به مقام معظم رهبري، تشكيل اجلاس سران غيرمتعهدها كه با شكوه و عظمت مخصوصي در ايران اسلامي به وقوع پيوست و يكي از رخدادهاي بسيار مهم و كم نظير تاريخ است، را به ايشان تبريك گفت.
به گزارش خبرگزاري رسا، در بخشي از پيام آيت الله نوري همداني خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به اجلاس غيرمتعهدها در تهران آمده است؛ در افتتاحيه اين اجلاس باشكوه بيانات حضرتعالي كه با توفيق خداوند حاوي پيامي از جنس حضرات انبياي عظام و ائمه كرام عليهم السلام بود آنچنان پرمحتوا و متين و مستدل و راهگشا و پايه گذار صلح پايدار و عدالت بود كه در اعماق فطرت حضار فرو نشست و تشنگان حقيقت را سيراب نمود و خستگان دردها و رنجها و تحقيرها و مصيبتهائي كه قدرت هاي استكباري و آتش افروزان جنگهاي شيطاني با لفاظي هاي فريبنده - مانند حقوق بشر، دموكراسي و مبارزه با تروريست در شيپورهاي تبليغاتي خود دميده بودند را اميد و نشاط بخشيد و زمينه را - مخصوصا با ملاقاتهائي كه در رابطه با اجلاس با حضرتعالي انجام گرفت براي تحولات وسيع در فرهنگ سياست و اقتصاد كشورهاي غيرمتعهد فراهم ساخت كه در آينده ان شاءالله اين شجره طيبه به بار خواهد نشست.


مهمانپرست مطرح كرد

محكوميت اقدامات آل خليفه و رژيم صهيونيستي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با ابراز نگراني شديد از صدور احكام زندان براي تعدادي از زندانيان سياسي بحرين، اين احكام را ادامه سياست اشتباه و بي نتيجه سركوب و برخورد امنيتي با حركت مسالمت آميز مردم بحرين توصيف كرد.
رامين مهمانپرست با اشاره به نقض آشكار حقوق بشر در بحرين كه مورد اعتراض مراجع ذيربط بين المللي قرار گرفته است، حكومت اين كشور را به رعايت حقوق اساسي مردم فرا خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران همانطور كه قبلا نيز اعلام كرده، تنها راه حل بحران بحرين و بازگشت ثبات و امنيت به اين كشور را پاسخ مسئولانه به مطالبات مشروع مردم مي داند و تاكيد مي كند استمرار سياست اشتباه كنوني موجب پيچيده تر شدن اوضاع در اين كشور مي شود كه آثار منفي آن به كل منطقه نيز مترتب خواهد شد.
سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان همچنين اقدام جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن و مجروح كردن تعدادي از ساكنان نوارغزه و تجاوز به مناطق خزاعه و بيت حانون را شديدا محكوم كرد.
همچنين در پي وقوع انفجار در انبار مهماتي در شهر افيون تركيه كه منجر به كشته و مجروح شدن تعدادي از شهروندان اين كشور شد، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت تركيه، اين حادثه تاسف بار را به بازماندگان آن تسليت گفت.
 


عباس: مانعي براي ايجاد روابط حسنه با ايران نداريم

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت كه هيچ مانعي براي ايجاد روابط حسنه با تهران وجود ندارد.
«محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين روز پنجشنبه گفت كه اين تشكيلات هيچ مانعي براي ايجاد روابط حسنه با ايران ندارد.
عباس اين سخنان را پس از ديدار با «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر مطرح كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطين اليوم، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين افزود: ما ملتي اشغال شده هستيم و با همه گفت وگو مي كنيم و هيچ راز مخفيانه اي نداريم و به همين دليل هيچ مانعي براي ايجاد رابطه حسنه با ايران و ديگر كشورهاي دنيا وجود ندارد.


با صدور بيانيه اي اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي به كار خود پايان داد

سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي با صدور بيانيه اي به كار خود در اصفهان پايان داد.
به گزارش ايسنا، در مراسم پاياني سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي، بيانيه اي قرائت شد كه محورهاي مهم و نقاط اساسي آن بيانگر اين مطلب است:
بيداري اسلامي استكبارستيزي، فرآيند زوال رژيم صهيونيستي در كشورهاي حوزه بيداري اسلامي، راهبردهاي پيش رو براي حمايت از مقاومت اسلامي و آزادي فلسطين، نقش مقاومت اسلامي و تاثير آن بر آينده تحولات منطقه، چشم انداز و تحولات آينده مقاومت و بيداري اسلامي، نقش و جايگاه رسانه در توسعه فرهنگي اسلامي، توسعه فرهنگ در كشورهاي اسلامي است.
در بخش هاي ديگري از اين بيانيه، آمده است مقاومت اسلامي از نعمت ها و وعده هاي صادق الهي بوده كه حضور گسترده آحاد مردم در ميدان عمل و مبارزه عليه استكبار از مهم ترين مولفه ها و مشخصه هاي اصلي اين جنبش به شمار مي آيد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: تحولات اجتماعي اخير در جهان اسلام موجب تقويت نقش جهاد و مبارزه در جوامع اسلامي شده و حضور موثر فعالان در خيزش هاي مردمي ايجاب مي كند كه از ظرفيت و توانمندي هاي اين نيروي عظيم در ابعاد اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي به نحو احسن استفاده كنيم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سومين ا جلاس بين المللي مقاومت اسلامي در روزهاي پانزدهم و شانزدهم شهريور ماه با حضور بيش از 500 انديشمند و فعال عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و رسانه اي برگزار شد.
همچنين با حضور احزاب و تشكل هاي اسلامي كشورهاي مختلف در اصفهان، آخرين تحولات و چالش هاي مقاومت اسلامي، نقش و جايگاه فعالان عرصه هاي مقاومت در آن مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.
وزير امور خارجه ايران طي پيام تصويري به سومين ا جلاس بين المللي مقاومت اسلامي در اصفهان گفت: ظلم ستيزي و حمايت از مظلوم بر مبناي ارزش هاي اسلامي است و امروز زنده نگهداشتن موضوع فلسطين يكي از كارهاي نيك است.
 


در حاشيه اجلاس عدم تعهد توافق شد

راه اندازي خط پروازي تهران - مسقط

سفير عمان در ايران از توافق دو كشور براي راه اندازي خط پروازي تهران - مسقط در حاشيه اجلاس عدم تعهد خبر داد.
«شيخ يحيي العريمي» سفير عمان در تهران با ابراز خرسندي از اقدام شركت هواپيمايي عمان و استقبال مناسب سازمان هواپيمايي كشوري در برقراري خط مستقيم پروازي خاطرنشان كرد: دو كشور سلطنت عمان و جمهوري اسلامي ايران ظرفيت هاي فراواني را براي توسعه همكاري ها و جذب سرمايه گذاري در زمينه هاي اقتصادي و گردشگري دارند.
وي در گفت وگو با فارس، افزود: افزايش همكاري سازمان هاي هواپيمايي دو كشور مي تواند نقش مهمي در توسعه روابط دو كشور ايفا كند.
سفير عمان با اشاره به اجرايي شدن تفاهمنامه برقراري خط پروازي مستقيم بين تهران و مسقط در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را يكي از موفقيت هاي اين اجلاس برشمرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره جايگاه مهمي در عرصه سياست خارجي كشور عمان دارد و از هر فرصتي براي بهبود و توسعه مناسبات استفاده خواهيم كرد.
وي روابط سلطنت عمان و جمهوري اسلامي ايران را مثبت، تاريخي و رو به رشد دانست و تاكيد كرد: مسئولان عالي رتبه دو كشور علاقمند به توسعه روابط و گسترش مناسبات سياسي، فرهنگي، علمي و گردشگري هستند و از هر تلاشي براي توسعه مناسبات دو كشور فروگذار نمي كنند.
نخستين پرواز مستقيم عمان-تهران پس از 11 سال از امضاي تفاهمنامه اجرايي بين ايران و عمان، روز شنبه گذشته با فرود يك فروند هواپيماي ام برائر 175 از مبدا مسقط پايتخت عمان به تهران انجام شد.
بر اين اساس اكنون پروازها به صورت روزانه در نظر گرفته شده و ظرفيت هر پرواز 71 نفر مسافر عادي و تجاري است.


كانادا سفارتش در تهران را تعطيل كرد

كانادا سفارت خود در تهران را به حالت تعطيل درآورد.
به گزارش فارس خبرگزاري رويترز گزارش داد كانادا سفارت خود در تهران را بسته است.
بر اساس اين گزارش، سفارت كانادا اعلام كرد ديپلمات هاي ايراني سفارت كانادا ظرف 5 روز آينده اين كشور را ترك خواهند كرد.
جان بيرد، وزير خارجه كانادا دليل اين تصميم را آنچه حمايت تهران از نظام سوريه خواند، اعلام كرد.
اين ادعاي جان بيرد در حالي صورت گرفت كه كانادا از جمله كشورهايي بوده است كه با افزايش حمايت از مخالفان سوريه بستر تشديد خشونت در سوريه را فراهم آورده است.
جان بيرد، در جريان كنفرانس استانبول موسوم به دوستان سوريه اعلام كرد كشورش يك ميليون دلار براي كمك به معارضان سوري اختصاص داده است.
كانادا پيش از اين نشست نيز تحريم هاي جديدي عليه دولت رئيس جمهور سوريه اعمال كرده بود كه 12 نفر و دو شركت نفتي را شامل مي شد.
وي همچنين برنامه هسته اي ايران و دشمني تهران با اسرائيل را از جمله دلايل ديگر اين اقدام برشمرد.
بيرد گفت:«در چنين شرايطي كانادا ديگر نمي تواند حضور ديپلماتيك در ايران را حفظ كند... روابط ديپلماتيك بين ايران و كانادا به حالت تعليق در آمده است».
رويترز نوشت:«كانادا از خيلي وقت پيش با ايران به خاطر دشمني تهران با متحدش يعني اسرائيل روابط ضعيفي داشت».


معاون ثبت احوال: زمان صدور كارت ملي ايرانيان خارج كشوريك ماهه شد

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از كاهش زمان صدور كارت ملي براي ايرانيان خارج كشور به يك ماه خبر داد.
محسن كرمي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به خدمات سازمان ثبت احوال به ايرانيان خارج از كشور از راه اندازي وب سرويس دريافت كارت ملي براي اين دسته از هموطنان خبر داد و گفت: در گذشته، بعضا صدور كارت ملي براي ايرانيان مقيم خارج حدود شش ماه به طول مي انجاميد، چرا كه درخواست ها از طريق پست به وزارت خارجه و سپس ثبت احوال ارسال و پس از صدور نيز، همين مسير با استفاده از پست طي مي شد.
وي افزود: با راه اندازي وب سرويس، اطلاعات مربوط به صدور كارت ملي ايرانيان خارج كشور به صورت الكترونيكي از نمايندگي هاي ثبت احوال در كشورهاي ديگر به وزارت خارجه و در نهايت ثبت احوال ارجاع مي شود. بنابراين زمان صدور كارت ملي ايرانيان مقيم خارج به يك ماه كاهش يافته است.
معاون سازمان ثبت احوال همچنين از راه اندازي درگاه اينترنتي پرسش و پاسخ با هموطنان مقيم خارج در پايگاه اينترنتي سازمان ثبت احوال به نشاني www.sabteahval.ir خبر داد.
وي با بيان اينكه ايرانيان مقيم خارج كشور در گذشته از طريق تلفن و مكاتبه مسائل مربوط به ثبت احوال را پيگيري مي كردند، گفت: با راه اندازي درگاه اينترنتي پرسش و پاسخ، در كوتاه ترين زمان ممكن پاسخ سوالات افراد از طريق پست الكترونيكي ارسال مي شود.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه بالاترين فراواني ايرانيان مقيم كشورهاي ديگر، متعلق به «آمريكا» است، گفت: كشورهاي امارات متحده عربي، انگلستان و كانادا در رده هاي بعدي قرار دارند.
وي با اشاره به اقامت يك ميليون و 400 هزار ايراني در كشور آمريكا گفت: بيش از 800 هزار نفر در كشور امارات متحده عربي، 410 هزار نفر در انگلستان و 410 هزار نفر نيز در كانادا هستند.
به گفته وي كشورهاي آلمان، فرانسه، سوئد، استراليا، تركيه، هلند، مالزي، هند و بلژيك به ترتيب در رده هاي بعدي فراواني ايرانيان مقيم قرار دارند.


حنا رباني: پاكستان تمركز ويژه اي بر توسعه روابط با ايران دارد

وزير امور خارجه پاكستان بر تمركز ويژه اسلام آباد بر توسعه روابط با تهران تاكيد كرد.
حنا رباني كهر، وزير امور خارجه پاكستان در گفت وگو با ايسنا در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران درباره زمينه اصلي گسترش روابط ميان ايران و پاكستان گفت: پاكستان روابط خود را با همسايگانش بسيار حائز اهميت مي داند و در خصوص ايران اين اهميت بيشتر است؛ زيرا ملت پاكستان با ملت ايران داراي نزديكي هاي فرهنگي، ديني و ارزش هاي مشترك بسياري است.
وي افزود: طي سال هاي اخير سطح روابط دو كشور ارتقا يافته و رئيس جمهور پاكستان تمركز ويژه اي بر توسعه روابط با ايران دارد. پاكستان و ايران مي توانند در حوزه ها و زمينه هاي مختلفي با يكديگر همكاري كنند از جمله حوزه فعاليت هاي اقتصادي، پروژه هاي زيرساختي و عمراني مشترك.
وزير امور خارجه پاكستان اضافه كرد: از سوي ديگر مسائل منطقه اي مختلفي است كه مستلزم همكاري دو طرف است و همين امر باعث نزديكي بيشتر دو كشور مي شود. تا به حال پروژه هاي مشترك متعددي با همكاري دو كشور به سرانجام رسيده است. البته بايد از طريق سرمايه گذاري هاي بيشتر در دو كشور و همچنين همكاري هاي مشترك بين تهران و اسلام آباد اين روابط گسترش پيدا كند.
وي همچنين تاكيد كرد: ايران و پاكستان بايد در حوزه مسائل بين المللي و همچنين برقراري امنيت و ثبات در منطقه روابط خود را ارتقا بخشند.


درگردهمايي انتخاباتي صورت گرفت

تعهد اوباما به حمايت از اسرائيل و ايستادگي در مقابل ايران

رئيس جمهور آمريكا بار ديگر تعهد خود به تأمين امنيت اسرائيل و ايستادگي در مقابل جمهوري اسلامي ايران را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از مجله «فوروارد»، «باراك اوباما»، روز پنجشنبه در سومين نشست گردهمايي حزب دموكرات براي انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا در اشاره اي كوتاه به مسائل خاورميانه براي چندمين بار اعلام كرد كه تعهد ما به امنيت اسرائيل و پي گيري صلح نبايد متزلزل شود.
وي درباره برنامه هسته اي ايران نيز مدعي شد كه دولت ايران بايد با جهاني روبرو باشد كه عليه خواسته هاي هسته اي اين كشور متحد است.
همزمان با فشارهاي آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران، دولت انگليس نيز مدعي شد كه بايد تحريم ها عليه تهران تشديد شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه؛ ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در گفت وگوهاي غير رسمي با 26 وزير امور خارجه اتحاديه اروپا در نشست دو روزه قبرس گفت: ضروري است فشار بر ايران افزايش يابد، تحريم ها تشديد شود و به تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران افزوده شود.
وزير امور خارجه انگليس در عين حال گفت: برخورد با مسأله هسته اي ايران امري حياتي است اما بسيار بهتر است كه اين كار به روشي مسالمت آميز از طريق تحريم ها و نيز مذاكرات انجام شود.
تلاش هاي غرب براي فشار عليه ايران و منزوي كردن تهران در حالي است كه رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه نيز در گفت وگو با سي ان ان مخالفت آنكارا با هرگونه فشار و تهديد عليه برنامه هسته اي ايران را اعلام كرد.


سردار بكايي خبر داد

همكاري با 5هزار شركت دانش بنيان در دستور كار وزارت دفاع

جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه برنامه ما افزايش همكاري با شركت هاي دانش بنيان در سال جاري و رساندن آن به پنج هزار شركت است.
سردار مجيد بكايي در گفت وگو با فارس، با اشاره به همكاري اين وزارتخانه با طيف وسيعي از شركت هاي تحقيقاتي در زمينه هاي علوم دانش بنيان گفت: وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم اكنون با بيش از يك هزار شركت دانش بنيان در زمينه هاي مختلف همكاري دارد.
جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه اين همكاري ها طيف وسيعي از علوم كاربردي مختلف، مانند هوافضا، الكترونيك و مواد را دربر مي گيرد، افزود: برنامه ما براي افزايش همكاري با شركت هاي دانش بنيان در سال جاري و رساندن آن به پنج هزار شركت است.
بكايي گفت: شركت هاي دانش بنيان در حقيقت مبنا و مصالح لازم براي طرح هاي پيشرو را فراهم مي كنند.
وي افزود: پيش از اين طراحان مجبور بودند فن آورهاي لازم براي ساخت طرح هاي خود را فراهم كنند، در حالي كه امروز اين فن آوري از سوي تامين كنندگان فن آوري فراهم مي شود.
جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اضافه كرد: اين امر موجب كاهش زمان اجراي طرح ها نيز خواهد شد.


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

بزرگترين پرديس سينمايي كشور در مشهد افتتاح شد

بزرگترين پرديس سينمايي كشور در مشهد با حضور سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مجموعه هويزه اين شهر افتتاح شد.
به گزارش مهر، سيدمحمد حسيني شب پنجشنبه در مراسم افتتاح پرديس سينمايي هويزه افزود: همه هنرمندان و فيلمسازان نسبت به توليد آثاري متناسب با آرمان ها، فرهنگ غني كشور و اصول توجه داشته باشند.
وي به ساخت پرديس هاي سينمايي در استان ها اشاره كرد و افزود: با ساخت پرديس هاي سينمايي در استان ها، مي توان جشنواره هاي بين المللي را بصورت همزمان با تهران در استان هاي كشور نيز برگزار كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: پرديس سينمايي هويزه مشهد متناسب با شأن شهر مشهد است.
حسيني با بيان اينكه اميد است با بازسازي سينماهاي كشور و تبديل آن به پرديس هاي سينمايي هنرمندان و فيلم سازان اهتمام ويژه نسبت به ساخت آثار فاخر داشته باشند، گفت: در مدت باقيمانده از دولت دهم معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد همه تلاش خود را در حوزه ساخت فيلم هايي با آرمان هاي كشور در دستور كار قرار دهد. وي اظهار داشت: براي توليد آثار فاخر در كشور زيرساخت ها و فضاي مناسب آماده سازي شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه با برگزاري اجلاس عدم تعهد در كشور سطح انتظارات از كشور افزايش يافته است، تصريح كرد: ظرفيت سينمايي ايران قابليت برگزاري جشنواره فيلم «نم» را دارد چرا كه در حال حاضر سالن هاي سينمايي ايران از حيث ظرفيت و استانداردهاي جهاني قابليت برگزاري جشنواره هاي بين المللي را دارد.


دادستان خوزستان: با فرقه هاي تجزيه طلب به شدت برخورد مي شود

اهواز-خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي استان خوزستان اظهار كرد: به همت نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي و قضايي با قاچاقچيان مواد مخدر، آدم ربايان، سارقان و فرقه هاي تجزيه طلب به شدت برخورد خواهيم كرد.
فرهاد افشارنيا از جمله وظايف دادستاني را كشف جرم، تعقيب متهم به جرم، اقامه دعوا از جنبه حق اللهي و حدود اسلامي، اجراي احكام، شركت در كميسيون ها و عضويت در شوراهاي مختلف دانست.
وي با اشاره به موجوديت چندين كميته و شورا در مجموعه دادگستري كل استان خوزستان، خاطرنشان كرد: يكي از اين كميته ها، كميته حمايت از سرمايه گذاري هاي مشروع و مالكيت است.
فرهاد افشارنيا از جمله فعاليت هاي اين كميته را اعلام فراخوان براي كارآفرينان و سرمايه گذاران دانست و اظهار داشت: اين فراخوان بدين منظور است كه اگر آنها با مشكلاتي در جهت پيشبرد اهدافشان روبرو باشند ما سعي خواهيم كرد، مشكلات برطرف شوند.
وي گفت: عمده مشكلاتي كه در اين كميته با آن مواجه هستيم به عملكرد بانك ها و عدم همكاري هاي لازمه برخي بانك ها، درخصوص حل مشكلات كارآفرينان و سرمايه داران برمي گردد.
دادستان عمومي و انقلاب استان خوزستان، دومين كميته دادستاني استان را كميته حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي دانست و بيان كرد: عمده كار اين شورا بيشتر مربوط به بحث پيشگيري زمين خواري ها برمي گردد كه با تشكيل جلسات مختلف اقدامات خوبي در زمينه اراضي ملي و تعقيب زمين خواران صورت گرفته است.


علي اكبر ولايتي: سران كشورهاي اسلامي مشتاق ديدار با رهبري بودند

دكتر علي اكبر ولايتي از اشتياق فراوان سران كشورهاي اسلامي براي ديدار با رهبر معظم انقلاب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، مشاور عالي رهبر معظم انقلاب و دبير ستاد بيداري اسلامي در مراسم نخستين سالگرد شهيد عباسعلي جان نثاري در جمع مردم محله لادان اصفهان افزود: در اجلاس غيرمتعهدها شاهد ملاقات رهبر معظم انقلاب با رؤساي كشورهاي مختلف عضو عدم تعهد بودم.
دبير ستاد بيداري اسلامي با اشاره به اصرار رئيس اتحاديه آفريقا براي ملاقات با رهبر معظم انقلاب بيان داشت: وي در حالي كه به صورت مؤدبانه در حضور رهبري نشسته بود خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «من به نمايندگي از 53 كشور آفريقايي سخن مي گويم، ما اميدمان به شماست و موقعي كه متوجه شديم كه شما رهبري كشوري را عهده دار هستيد كه رياست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد، خوشحال شديم.»
وي افزود: رئيس اتحاديه آفريقا خطاب به رهبر معظم انقلاب ادامه داد: «جنبش عدم تعهد تاكنون جنبش حرف بود و از شما خواستاريم تا با رياست خود اين جنبش را از حرف به عمل تبديل كنيد و ما را از دست سازمان ملل كه به ابزاري در دست 5 كشور عضو دائم شوراي امنيت تبديل شده نجات دهيد و اين كشورها هر كاري كه دلشان مي خواست انجام مي دهند و ما خواهان اين هستيم ايران رياست اين جنبش را بر عهده گرفته ما را از دست اين كشورها نجات دهد.»
ولايتي در ادامه سخنان خود به اشتياق وصف ناپذير سران كشورهاي عدم تعهد براي ديدار با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و بيان داشت: نخست وزير يكي از كشورهاي مهم جنبش عدم تعهد موقع سفر به ايران قبل از ديدارهاي خود با سران ديگر كشورها همواره زمان ديدار با رهبر معظم انقلاب را مي خواست و مشتاقانه منتظر ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي بود.
وي افزود: اجلاس غيرمتعهدها نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي ايران و در راس آن رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي در ميان مسلمان و غيرمسلمان چه اعتباري دارد و غافل شدن از اين نعمت بزرگ كفران نعمت است.
دبير ستاد بيداري اسلامي به ديدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزير بنگلادش اشاره كرد و بيان داشت: وي دختر شيخ مجيب الرحمن رهبر مذهبي بنگلادش است كه در كودتايي پدر و همه اعضاي خانواده خود را از دست داده است و هر ساله نيز در اين روزها طي مراسمي براي آنها عزاداري مي كند اما وي خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت «من با اينكه عزادار بودم اما موقعي كه فهميدم اجلاس غيرمتعهدها به ميزباني و رياست ايران برگزار مي شود سنت چند ساله خانوادگي ام را رها كرده و مشتاقانه به ايران آمدم.»
وي به ديدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزير يك كشور بزرگ اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: اتاق ملاقات هاي رهبري به طوري است كه مهمانان مي توانند با كفش وارد اتاق شوند اما موقعي كه نخست وزير اين كشور اسلامي قصد ورود داشت كفش هاي خود را درآورد و با لباسي كه با آن براي عبادت به مسجد مي رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسيد و از ايشان خواست تا براي كشورشان دعا كنند.
 


وزير جهاد كشاورزي: تسهيلات ارزان قيمت صنايع تبديلي بخش كشاورزي در راه است

وزير جهاد كشاورزي از ارائه تسهيلات ارزان قيمت براي راه اندازي صنايع تبديلي بخش كشاورزي در كشور و به خصوص استان فارس خبر داد.
به گزارش مهر، صادق خليليان شامگاه پنجشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه جشنواره ملي مردمي انجير استهبان، درخصوص كم توجهي به توسعه صنايع تبديلي، گفت: از مهمترين فعاليت هايي كه بايد در بخش كشاورزي مد نظر قرار داده شود راه اندازي صنايع تبديلي است.
وي افزود: ارائه تسهيلات و امكانات مناسب جهت راه اندازي هرچه بيشتر صنايع تبديلي بخش كشاورزي از جمله مواردي است كه مي تواند باعث توسعه و ايجاد ارزش افزوده فراوان در بخش كشاورزي شود.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه استان فارس بايد در راه اندازي صنايع تبديلي بخش كشاورزي فعاليت و تلاش بيشتري داشته باشد، گفت: با توجه به جايگاه بالاي استان فارس در توليد محصولات كشاورزي كشور تسهيلات مناسبي را جهت راه اندازي صنايع تبديلي در فارس مد نظر قرار داده ايم كه بزودي اين كمك ها ارائه خواهد شد.
خليليان با بيان اينكه آبياري نوين از ديگر موارد مورد تاكيد در بخش كشاورزي است، يادآور شد: با توجه به شرايط خاص آب و هوايي موجود در كشور و به خصوص جنوب كشور توجه به نوين سازي آبياري مد نظر قرار دارد كه خوشبختانه استان فارس در اين بخش نيز موفقيت هاي چشمگيري داشته است.
وي تصريح كرد: براي تكميل آبياري نوين نيز در سال جاري كمك هاي مختلفي به كشاورزان خواهد شد.
وزير جهاد كشاورزي پس از حضور در اولين جشنواره ملي مردمي انجير استهبان به سمت شهرستانهاي ارسنجان، ني ريز و اقليد حركت كرد تا از بخش هاي كشاورزي اين مناطق نيز بازديد داشته باشد.


جانشين فرمانده كل سپاه: شهدا سند حقانيت جمهوري اسلامي هستند

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: در صورت هرگونه تجاوز عليه كشور جنگ را به درون مرزهاي دشمنان مي كشانيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از لنگرود، سرتيپ حسين سلامي در مراسم يادواره 115 شهيد بخش كومله اين شهرستان با ابراز خرسندي از حضور در جمع خانواده هاي شهدا اظهار كرد: در تمام نقاط اين سرزمين شهيدان والامقامي وجود دارند، همانگونه كه تنها از يك كوچه 30 متري در كومله لنگرود و از 6 خانواده محب اهل بيت و وفادار به ولايت 9 شهيد به آسمان پر كشيدند.
وي با بيان اينكه امروز شهدا سربلندترين نسل ما هستند، گفت: شهدا يك ذخيره تمام ناشدني و پايان ناپذير براي عزت ايران اسلامي هستند زيرا اگر اينها نبودند ما امروز شاهد گام برداشتن دشمنان چكمه پوش در كوچه ها و شهرهاي خود مانند گذشته بوديم.
سلامي با اشاره به اينكه دو عامل موجب عزت ايران اسلامي است، اذعان كرد: يكي ولايت فقيه كه در زمان غيبت امام عصر(عج) مقتدر، دانا و نافذ بر قلب ها حكومت مي كند و ديگري شهدا هستند كه خون خود را براي سربلندي ايران عزيز نثار كردند.
جانشين فرمانده كل سپاه با تصريح بر اينكه ما در متن حوادث زندگي مي كنيم، خاطرنشان كرد: دشمن در خواب و بيداري به دنبال شكست ايران است و شهدا موجب شدند ريشه هاي استقلال ما حفظ شود تا هيچ قدرتي توان مقابله با درخت تناور عزت ما را نداشته باشد.
وي گفت: در مدت 34 سال گذشته هيچ توطئه و طرحي نبوده كه دشمن با تمام قوا عليه ايران به كار نگرفته باشد و دشمن با جنگ اقتصادي همه جانبه كه با اتحاد قدرت هاي اقتصادي انجام گرفت براي فلج كردن اقتصاد ايران تلاش كرد و همگان ديدند كه دشمن خود در بحران اقتصادي فرو رفت و جامعه ما بدون اتكا به هيچ قدرتي و بدون ترس از تهديدها هر روز چند نوآوري جديد در كشور ارائه مي كند و ما بي اعتنايي به دشمن را از شهدا آموختيم.
سلامي، شهدا را سند حقانيت ايران ناميد و يادآور شد: دشمنان فكر مي كنند با كشتن چند استاد دانشگاه مي توانند اراده ملت ايران را متحول كنند و مي بينيم كه خداوند تصوير شهدا و خودروي منفجر شده آنها را نظير ستاره اي به 120 كشور دنيا نشان مي دهد و دختر يك شهيد جهاني مي شود.


وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: اقتصاد مقاومتي در گرو تقويت بخش تعاون است

يزد- خبرنگار كيهان:
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اجراي موفق و بهتر اقتصاد مقاومتي در كشور را در گرو حمايت و تقويت اقتصاد بخش تعاوني دانست.
«عبدالرضا شيخ الاسلامي» در هفتمين مراسم تجليل از تعاوني ها و كارآفرينان برتر استان يزد، افزود: اقتصاد تعاوني با حضور مردم است و همچنان كه در انقلاب و در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل همين مردم بودند كه انقلاب را پيروز كردند، اكنون نيز در اين جبهه، حضور مردم باعث شكست توطئه هاي دشمنان مي شود.
وي اظهار كرد: تعاوني ها بايد در قالب اتحاديه ها، پيگير فعاليت هاي خود باشند و بخش دولتي وظيفه آموزش و پشتيباني را بر عهده دارد و اگر اتحاديه هاي تعاوني با كمك دولت در حمايت از بخش تعاون فعاليت كنند، اثرگذار تر خواهند بود.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: نظام اسلامي ايران در معرض تهاجم جبهه كفر و الحاد است و در حال حاضر دشمنان به بنيه هاي اقتصادي ايران نيز هجمه برده اند و لذا بايد با تقويت اقتصاد بخش تعاون، دسيسه هاي دشمنان را ناكام بگذاريم.
شيخ الاسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه بخش عظيمي از سرمايه هاي خرد در بخش تعاون به خدمت مردم مي پردازند، گفت: دو هزار مركز بهداشتي- درماني در كشور به صورت تعاوني تشكيل شده اند و صدها ميليارد ريال سرمايه تعاوني، خدمات بسيار ارزشمندي را به مردم و كشور ارائه مي دهند.


مسئول توسعه مكانيزه كشاورزي كشور:

يارانه توليدكنندگان تجهيزات كشاورزي رتبه بندي مي شود

همدان-خبرنگاركيهان:
مسئول مركز توسعه مكانيزه جهاد كشاورزي گفت: يارانه توليدكنندگان ماشين آلات كشاورزي رتبه بندي مي شود.
مهندس روح الله سنابادي در مراسم افتتاح نهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات، نهاده ها و سيستم هاي آبياري كشاورزي و هفتمين نمايشگاه صنعت مرغداري، دامپزشكي و شيلات كشور در همدان افزود: در سال جاري در پي گروه بندي و ارتقاي كيفيت محصولات گروه هاي توليدي ماشين آلات كشاورزي هستيم.
وي ادامه داد: براساس گروه بندي، به توليدكنندگان رده اول معادل 45 درصد يارانه تعلق مي گيرد و رده هاي دوم و سوم نيز به ترتيب معادل 20 درصد و 10 درصد از يارانه توليد برخوردار مي شوند.
وي اضافه كرد: در اين زمينه شركت هاي بازرسي نيز ايجاد و فعال شده و طي 3 ماهه پايان سال كار بازرسي را از توليدي ها انجام مي دهند تا تفاوت بين محصول با كيفيت و كم كيفيت مشخص شود.
سنابادي يادآور شد: همچنين اجراي طرح مكانيزاسيون سبزي و صيفي ديگر برنامه امسال ما را تشكيل مي دهد چرا كه در برداشت اين محصولات به شدت مشكل داريم و براي نشا كاري خوب برنج نيز از همكاري و كمك همه افراد توانمند و بهره برداران و توليدكنندگان، بسيار استقبال مي كنيم. وي از طرح پايش محصولات به ويژه غلات به عنوان طرح ديگر در سال جاري نام برد و افزود: اين طرح داراي 35 ميليارد ريال اعتبار است و مطابق آن، ناوگان برداشت غلات از مبدا تا مقصد رصد مي شود.
سنابادي به ايجاد سامانه رتبه بندي براي توليدكنندگان ماشين ها و تجهيزات كشاورزي در سال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: اين سامانه به منظور پرداخت سرمايه در گردش به توليدكنندگان برتر ايجاد شد اما استقبال خوبي از آن انجام نگرفت به طوري كه از تعداد 1700 واحد توليدي، فقط 157 شركت در سامانه ثبت نام كردند كه 320 ميليارد ريال در مجموع، اعتبار سرمايه در گردش به آنها پرداخت شد.


رئيس ستاد اقامه نماز كشور: محور حقوق شهروندي ، ساخت مسجد است

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب شايسته نيست كه كمبود مسجد داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در بيست ويكمين اجلاس سراسري نماز و نهضت مسجدسازي در كرمانشاه افزود: مسجدسازي نهضتي است كه زن و مرد و كودك و بزرگسال ندارد و همه بايد در اين نهضت مشاركت داشته باشند.
وي با تاكيد بر اهميت و جايگاه مساجد در جامعه گفت: اولين سخنراني حضرت امام خميني(ره)، در مسجد اعظم بود و 95 درصد از بچه هاي جبهه، اهل مسجد بودند و حركت خود را از مساجد آغاز كردند.
قرائتي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: خيلي از مساجد را به صورت نيمه كاره رها كرده اند چرا كه به دنبال تجمل گرايي بوده اند اگر به دنبال ساخت مساجدي ساده بوديم قطعا مشكلات فعلي را نداشتيم.
در ادامه اين مراسم استاندار كرمانشاه و رئيس بيست ويكمين اجلاس نماز و نهضت مسجدسازي طي سخناني گفت: به بركت سفر رهبر معظم انقلاب و تاكيد معظم له امروز شاهد تحول ديگري در استان كرمانشاه هستيم كه همانا برگزاري اين اجلاس مهم و معنوي است.
مهندس دادوش هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: به بركت برپايي اين اجلاس مقرر شده بود كه 70 مسجد در استان احداث و يا بازسازي شود كه با برنامه ريزي به عمل آمده 78 مسجد را جهت احداث در دستور كار قرار داديم و در حال حاضر 14 مسجد روستايي و 2 مسجد شهري را آماده بهره برداري داريم.
شايان ذكر است، در اولين روز بيست ويكمين اجلاس سراسري نماز از تمبر يادبود اجلاس رونمايي شد.


اخبار ادبي و هنري

توهين به جلال آل احمد به دليل بيان واقعيات
سايت رسمي جريان برانداز، جلال آل احمد را به دليل نقد غرب زدگي و روشنفكرنمايي هدف حمله قرار داد! به گزارش خبرنگار كيهان، سايت «جرس» در يادداشتي، مرحوم آل احمد را به خاطر افشاي واقعيت هاي رسوب كرده در جريان هاي وابسته به غرب محكوم كرد و اين نويسنده را مروج «تصويري آشفته و ناصواب از روشنفكري در ايران» معرفي نمود!
سايت مذكور، در مواجهه با انتقادهاي منطقي آل احمد نسبت به غربگراها چنان عصبي برخورد كرده كه از تعابيري چون آشفته فكري، خردگريزي، ويرانگري و جفاپيشگي درباره اين نويسنده استفاده كرده است. جرس در نهايت، واقع گويي هاي مرحوم آل احمد درباره بي سوادي و وابستگي شبه روشنفكران به دولت هاي غربي را تاب نياورده و با لحني توهين آميز نوشته است: «اين گونه داوري هاي كاذب، غيرمنصفانه و عامه پسند، به ويژه پس از مرگ آل احمد تا روزگار ما، دستمايه سوءاستفاده هاي ظاهرگرايان، قدرت پرستان، تاريك انديشان و دانش و دانشگاه ستيزان در يورش به علم، آگاهي و نوانديشي قرار گرفته است.» نويسنده سايت جرس در حالي بيان واقعيت هاي جاري در ميان روشنفكرنماها و غرب زدگان از سوي جلال آل احمد را غيرمنصفانه و جفاكارانه توصيف كرده كه عملكرد جريان مطبوع اين سايت و ساير فتنه گران اسنادي براي اثبات ديدگاه هاي آل احمد هستند.
آيا همراهي جريان هاي غرب زده و شبه روشنفكر ايراني- از جمله سايت جرس- با سياست ها و منافع دولت هاي جنگ طلب و خون ريز غربي و قدرت طلبي با توسل به دروغ هايي چون تقلب در انتخابات، مصداقي امروزي از واقع گويي هاي جلال آل احمد نيست؟
انتشار فيلم توقيفي با بخش ويژه صحنه هاي اصلاح شده!
در اتفاقي عجيب، يكي از فيلم هايي كه در حين اكران توقيف شده بود، همراه با بخش ويژه صحنه هاي حذف شده منتشر شد!
به گزارش خبرنگار كيهان، يكي از فيلم هاي مشكل دار كه به خاطر اعتراض اقشار انقلابي و ائمه جمعه، از اكران عمومي كنار گذاشته شده بود، نه تنها در تيراژي گسترده در شبكه نمايش خانگي منتشر شده كه در نسخه دي وي دي آن، بخش هاي ويژه اي شامل توهين به مخالفان فيلم و صحنه هاي اصلاح شده نيز گنجانده شده است. در حالي كه روابط عمومي سازمان سينمايي با انتشار اطلاعيه اي مدعي غيرقانوني بودن اين نسخه شده، كارگردان اين فيلم، انتشار آن را با مجوز اين سازمان مي داند! جاي ترديدي نيست كه انتشار نسخه كنوني فيلم مذكور، اتفاقي غيرقانوني بوده، اما سؤال اينجاست كه چرا مسئولان مربوطه مانع از ورود اين نسخه نشده اند و اكنون كه بخش اعظم اين فيلم در دسترس مردم قرار گرفته، به فكر برخورد با آن افتاده اند؟!
نويسنده فرانسوي: 11سپتامبر، دروغي بزرگ بود
نويسنده فرانسوي حادثه 11سپتامبر را يك كودتا و دروغ بزرگ مي داند.
تي ير ميسان نويسنده و فيلمساز فرانسوي به بهانه حضور در جشنواره افق نو در برنامه صبح بخير ايران شركت نمود و گفت: به اعتقاد من انسان بايد به دنبال عدالت باشد. من به دنبال آن رفتم و عواقب آن را هم ديدم.
وي درباره واقعه 11سپتامبر و تاثير آن بر زندگي شخصي اش گفت: اين اتفاق تاثيرات شگرفي را بر حيطه رسانه اعمال كرد. اما اين تاثيرات، زندگي شخصي مرا تحت شعاع قرار داد. آمريكا و اسرائيل به دنبال ايجاد يك نوع تباني بودند كه به اعتقاد آنها واقعه 11سپتامبر اين امكان را فراهم مي ساخت. اين قضيه دروغي محض است، ولي آنها از خودشان دفاع مي كنند.
فيلمساز مستقل فرانسوي افزود: شخصي از طرف خانم رايس به من مراجعه كرد تا موجبات منصرف نمودن مرا از پيگيري 11سپتامبر فراهم كند. حتي او قصد تطميع مرا داشت. اما بعد از اينكه مقاومتم را ديدند و از من جواب رد شنيدند، تهديدها شروع شد و در نهايت منجر به كوچ من از اروپا به لبنان گرديد.
ميسان پيرامون اخراج از كشورش گفت: من آنچه را كه درست مي دانم، انجام مي دهم. بهايش را هم پرداخته ام. بعد از ورود من به اين پروژه فاسد، توطئه هاي مختلفي برنامه ريزي شد كه در انتها عرصه را بر من تنگ كردند. آنها با از بين بردن تعداد زيادي از مردم، قصد رسيدن به مقاصد خودشان را داشتند. يك گروه محدودي در ايالات متحده آمريكا وجود دارند كه از نظريه هاي يك فيلسوف روسي پيروي مي كنند و تفكر آنها در بعضي از محافل روشنفكرانه مطرح مي گردد.او مي گويد من ديدم كه چگونه دموكراسي به وجود آمد تا بتوانند به وسيله آن مابقي مردم دنيا را در قيد و بند قرار دهند.
تغيير در معاونت فرهنگي وزارت ارشاد
پس از كنار رفتن بهمن دري از معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي حكمي علي اسماعيلي را به عنوان «سرپرست معاونت امور فرهنگي» منصوب كرد. شايعه تغيير در معاونت فرهنگي ارشاد از روزهاي برگزاري نمايشگاه كتاب تهران بر سر زبان ها افتاد كه همان روزها تكذيب شد، اما با عدم حضور بهمن دري در محل كار خود طي چند ماه اخير شايعه تغيير در معاونت فرهنگي قوت گرفت و خبرگزاري فارس نيز از اين موضوع خبر داده بود. در همين حال دري پس از بركناري از سمت معاونت فرهنگي وزارت ارشاد در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه چرا دو ماه در محل كار خود حضور نمي يافت گفت: مي خواستم با كنار رفتن از اين سمت نيروي جوانتري جايگزين من شود.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14