(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 شهریور 1391 - شماره 20304

يادداشت خبرنگار
نخستين تله سي يژ استان سمنان در شهميرزاد به حركت درآمد
ايران در كيهان
برگزاري نشست مجمع عمومي شبكه پارك هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي در رشت
صدا و سيماي مركز قزوين 24ساعته مي شود
كمك 22ميليون ريالي مردم دامغان به زلزله زدگان آذربايجان شرقي
سرپرست اوقاف شهرستان:ميانگين سني حافظان قرآن نيشابوري 20سال است
بنا بر گفته دستيار ويژه رئيس جمهور تأمين اعتبار پروژه هاي مهر ماندگار مشكلي ندارد
بهره برداري از نخستين كاوشكده علوم و فنون در كاشان
معرفي 10 منطقه جديد شكار ممنوع در استان اصفهان
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس: بانك ها به سمت نابودي كارگاه هاي توليدي مي روند
نماينده آبادان در مجلس شوراي اسلامي:
اقتصاد مقاومتي با تكيه بر امكانات داخلي محقق مي شود
نماينده مردم مهريز و بافق در مجلس شوراي اسلامي:
بافق مي تواند قطب صنعتي كشور شود
معاون استانداري يزد: 60طرح تحقيقاتي در جشنواره علم تا عمل حضور دارند
عضو كميسيون اجتماعي مجلس خواستار شد
ضرورت ايجاد كارگاه هاي زودبازده دراستان مركزي
پاي صحبت مردم
پاسخ شركت آب وفاضلاب گيلان به يك خبر


يادداشت خبرنگار

بسته فرهنگي قاين كدام است؟
ساختار و فضاي فرهنگي، اجتماعي هر منطقه سندي است بر اعتبار و امكان توسعه زير ساخت ها و پيشرفت و آباداني آن منطقه يا شهرستان و بنيادي ترين عرصه اعتبار، ارزش، خلاقيت و نهايتاً سازندگي آن جامعه و مطلوب ترين زمينه ساز توسعه و پيشرفت جامع، مناطق محسوب مي شود.
از اين جهت مديران و سرمايه گذاران در بدو مطالعه و شروع يك كار بزرگ و مهم اين فضا را مورد بررسي و ارزيابي قرار مي دهند و آنرا تضمين و تامين سلامت انجام كار در بهره وري و استفاده از منابع انساني و غيرانساني و جلب مشاركت نخبگان و آحاد شهروندان مي دانند.
قاينات يكي از مناطق مرزي و محروم كشور است كه گام در توسعه و آباداني دارد، بهره مندي آن از اين فضا و توجه متوليان امور فرهنگي به اين مهم بحثي است كه بايد باتوجه به اهميت فرهنگ و كاركرد آن در شهرستان به آن پرداخته شود.
شهري كه در توطئه كشف حجاب پهلوي در كشور، ماموران شهرباني، به زور باتوم نتوانستند روسري ها را از سر زنان آن بردارند و خانواده ها ترجيح مي دادند فرزندان خود را به مدرسه و مناصب دولتي نفرستند تا آلوده به بي ديني و لامذهبي نشوند، اكنون با معضلاتي مانند بدحجابي و بداخلاقي مواجه است و جاي تامل و تاسف است.
آيت الله اصفهاني امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي قاين در بررسي معضلات فرهنگي و موانع پيشرفت شهرستان با انتقاد از عملكرد نهادهاي دولتي و فرهنگي مي گويد: مشكلات فرهنگي و اجتماعي شهرستان بدليل عدم همسويي فرهنگي متوليان است و نهادهاي دولتي گام هاي موثري ندارند، در صورتي كه نقش آنها برجسته است.
ايشان بخشي از مشكلات فرهنگي قاين را نتيجه عملكرد ناصواب و غيرمنطقي مديريت استان مي داند و مي گويد به مطالبات مردمي بعد از تقسيم استان توجه لازم نمي شود و كم توجهي به جايگاه و تاريخ قاينات بيشترين ضربه فرهنگي را در شهرستان موجب شده و احساس حمايت از مردم و مطالبات آنان بايد افزايش يابد تا با جلب مشاركت عمومي بتوان قاينات را در شأن مردم انقلابي و ايماني آن ساخت.
امام جمعه قاين ريشه معضلات فرهنگي در قاينات را اعتياد مي داند و معتقد است، مسئولان بايد با تدبير به حل اين مشكل اقدام كنند و دانشگاه ها نيز به مسئله حجاب و تبعات آن بايد توجه بيشتري داشته باشند.
آنچه متوليان امور فرهنگي قاينات در اظهارنظرهاي خود بر آن تاكيد دارند، وجود معضلات و مشكلات فرهنگي رو به افزايش شهرستان است و اينكه اين مسائل مانع اساسي توسعه و پيشرفت اين منطقه محروم و مرزي است و مضاف بر آن ضرورت تدبير مشكلات معيشتي و اقتصادي شهروندان است كه براي چاره آن بايد در جستجوي بسته فرهنگي بود و از مديريت شهرستان پرسيد، بسته پيشنهادي فرهنگي قاين كدام است!؟ بسته اي كه بتواند گذشته فرهنگي و تاريخي شهرستان را احيا و زمينه صدور فرهنگ، اخلاق و سياست را براي منطقه بدنبال داشته باشد.
قاين- خبرنگار كيهان
 


نخستين تله سي يژ استان سمنان در شهميرزاد به حركت درآمد

سمنان- خبرنگار كيهان:
با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال نخستين تله سي يژ استان سمنان و شرق كشور به مساحت 1700 متر در شهميرزاد راه اندازي شد.
اين تله سي يژ از محل اعتبارات شهرداري با 47 صندلي به بهره برداري رسيد و مردم شهميرزاد و گردشگران مي توانند از آن استفاده كنند.
حسين الماسي شهردار شهميرزاد احداث ساختمان اداري اين شهر در زميني به مساحت 3470 متر با زيربناي 1740 متر در 4 طبقه با اعتباري بيش از 10ميليارد ريال از محل اعتبارات شهرداري و راه اندازي 6 دستگاه بازي كودكان در پارك كوهستان ايجاد 14 آلاچيق و ايجاد 2 نمازخانه در پارك پرديس و اجراي نورپردازي شيرقلعه شهميرزاد، احداث آبنماي سه راه ملك طيبي، ساخت 12 سوئيت در پارك كوهستان، پلاك كوبي 7هزار اصله درخت و تهيه شناسنامه درختان را از جمله پروژه هاي انجام شده در اين شهر اعلام كرد. وي به تهيه و نصب تنديس سرداران شهيد اين شهر با اعتباري بالغ بر 120 ميليون ريال و آزادسازي معابر، احداث جاده سنگي دسترسي به كوهستان و خريد خودروي امداد و نجات و خريد خودروي حمل گوشت و مشاركت در راه اندازي بانك مسكن، احداث بازار مركزي شهميرزاد احداث درياچه مصنوعي و احداث آبشار شيرقله و بهره برداري از چند پروژه ديگر را بعنوان اقدامات انجام شده شهرداري شهميرزاد ياد كرد.
الماسي به 29 پروژه در دست اقدام شهرداري اشاره كرد و گفت: اين پروژه ها از پيشرفت 50درصدي تا 95درصدي برخوردار هستند كه مهمترين آن احداث بزرگترين استخر روباز استان سمنان با گنجايش 2500 مترمكعب آب، احداث 12 سوئيت اقامتي در پارك كوهستان و چند پروژه مهم است كه اغلب اين پروژه ها تا سه ماه آينده به بهره برداري مي رسند.


ايران در كيهان

ارائه تسهيلات
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديركميته امداد امام خميني بروجن گفت: 248 نفر از زنان سرپرست خانوار و مددجويان زير پوشش اين نهاد تسهيلات اشتغال زايي و خودكفايي دريافت كردند.
عليار كياني اضافه كرد: در سه ماهه نخست امسال يك ميليارد و 53 ميليون ريال هم به منظور بهره مندي زنان تحت پوشش كميته امداد از خدمات بيمه تامين اجتماعي به حساب اين سازمان واريز شده است.
افتتاح كتابخانه ثامن الائمه
شهريار- خبرنگار كيهان: كتابخانه ثامن الائمه در فاز دو انديشه شهريار با حضور مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفت. اين ساختمان در زميني به مساحت 414 مترمربع و زيربناي 621 مترمربع با اعتباري بالغ بر سه ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
صادرات گاز
اصفهان- خبرنگار كيهان: استاندار اصفهان با اشاره به صادرات كالاهاي استان در 4ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در اين مدت با صادرات يك ميليارد و 40ميليون دلار كالا از اين استان به كشورهاي مختلف ميزان 48 درصد افزايش را شاهد بوده ايم.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» در گردهمايي شهرستان هاي استان اصفهان، ميزان صادرات استان اصفهان به كشورهاي جهان در سال گذشته را 2ميليارد و 600ميليون دلار اعلام كرد و افزود: پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري ميزان صادرات استان اصفهان به بيش از 3ميليارد دلار برسد.
 


برگزاري نشست مجمع عمومي شبكه پارك هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي در رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
نشست مجمع عمومي شبكه پارك هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي دررشت برگزار شد.
اين مجمع همزمان با برگزاري نشست سران جنبش غيرمتعهد ها درتهران با حضور نمايندگاني از كشورهاي مالزي، پاكستان، نيجريه، تونس، تركيه، تانزانيا، سوريه و سنگال ششم وهفتم شهريور ماه برگزار شد.
بررسي راهكارهاي حمايت از توليد و تجاري سازي محصولات دانش بنيان و كارآفرين كشورهاي اسلامي، ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي و تبادل تجربيات و فناوريهاي موجوددر پارك هاي علم و فناوري از اهداف برگزاري اين نشست دو روزه بود.
برپايه اين گزارش، دبيرخانه پاركهاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي درپارك علم و فناوري گيلان مستقر است.


صدا و سيماي مركز قزوين 24ساعته مي شود

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديركل صداوسيماي مركز قزوين گفت: برنامه هاي اين مركز از 31شهريور ماه جاري به صورت 24ساعته روي آنتن مي رود.
ابوالحسن صادقي جهاني در ديدار با نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري افزود: تحكيم بنيان خانواده و توجه به عوامل آسيب زا در اين نهاد مقدس از رويكردهاي شاخص و بسيار مهم صداوسيماي مركز قزوين است.
مديركل صداوسيماي مركز قزوين با بيان اينكه رشد شاخص هاي فرهنگي اين استان بسيار شتابان و اميدواركننده است، تصريح كرد: اشاعه فرهنگ هاي صحيح در خانواده از جمله عواملي است كه مي تواند در شكست پروژه هاي ضدفرهنگي دشمنان مؤثر باشد.
وي با اشاره به انتخاب صداوسيماي مركز قزوين از سوي معاونت امور استان هاي رسانه ملي به عنوان رسانه ارزشي و منتخب در ارائه برنامه هاي قرآني و ديني عنوان كرد: اين جايگاه با تلاش خستگي ناپذير مسئولان و مديران مختلف صداوسيماي مركز قزوين محقق شد.
صادقي جهاني خاطرنشان كرد: در حوزه برنامه هاي مهارتي نيز در تلاش هستيم تا با ارائه راهكارهاي مناسب و بهره گيري از تجارب فعالان رسانه اي فضاي مناسبي را براي بروز استعدادهاي جوانان و نوجوانان مهيا كنيم.
وي با اشاره به ضرورت پيگيري مطالبات و درخواست هاي فعالان فرهنگي و هنري در استان قزوين عنوان كرد: لازم است كه با برنامه هاي صحيح و راهبردي مشكلات و موانع احتمالي موجود را برطرف كنيم.


كمك 22ميليون ريالي مردم دامغان به زلزله زدگان آذربايجان شرقي

دامغان- خبرنگاركيهان:
مدير كميته امداد امام خميني(ره) دامغان از كمك 22ميليون ريالي مردم دامغان به مردم زلزله زده در استان آذربايجان شرقي خبر داد.
محمد قوسي اظهار داشت: اين ميزان كمك هاي مردمي تحويل جمعيت هلال احمر اين شهرستان شده است.
وي اضافه كرد: جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان در استان آذربايجان شرقي ادامه دارد و اين نهاد همچون قبل اين آمادگي را دارد كه كمك هاي مردمي را جمع آوري كند. مدير كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان دامغان از جمع آوري 125ميليون ريال فطريه عام و 6ميليون و 825هزار ريال سهم سادات و 24ميليون و 180هزار ريال كفاره غيرعمد از روزه داران دامغاني خبر داد.


سرپرست اوقاف شهرستان:ميانگين سني حافظان قرآن نيشابوري 20سال است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
سرپرست اوقاف و امور خيريه نيشابور اظهار كرد: ميانگين سني شركت كنندگان طرح تربيت حافظ قرآن كريم در اين شهرستان 20سال است.
سرپرست اوقاف و امور خيريه شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: براساس تدابير رهبر معظم انقلاب تربيت حافظان و قاريان قرآن از سال گذشته به صورت جدي تر در سطح شهرستان نيشابور آغاز شده است و امسال نيز چندين جلسه با اعضا ستاد قرارگاه قرآني اداره اوقاف كه شامل پيشكسوتان قرآني، حافظان و قاريان ممتاز شهرستان مي شوند. برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد ذاكري، افزود: ميانگين سني شركت كنندگان طرح تربيت حافظ قرآن كريم در نيشابور 20سال است كه اين امر بيانگر استقبال خوب جوانان از طرح حافظ قرآن است.
وي خاطرنشان كرد: براساس تعهدات، اداره اوقاف شهرستان نيشابور بايد تا پايان سال جاري بالغ بر 2300نفر حافظ قرآن كريم در شهرستان نيشابور و فيروزه تربيت كند.
وي به ظرفيت هاي موجود در اين شهرستان در راستاي تربيت فعالان قرآني اشاره كرد و ادامه داد: از ابتداي ماه رمضان كانون هاي فرهنگي و قرآني بقاي متبركه موجود در اين شهرستان فعال شده اند و تاكنون در 15بقعه متبركه و 7مسجد الهادي، قدس، نبي اكرم، مهر ولايت، اعظم، پنج تن، مسجد جامع روستاي شورگشت، 1900 نفر ثبت نام كرده اند.
ذاكري يادآور شد: طرح تربيت حافظان و قاريان قرآن كريم تا چهارسال آينده به صورت جدي در اين شهرستان ادامه دارد كه با استقبال خوب مردم مواجه شده است.


بنا بر گفته دستيار ويژه رئيس جمهور تأمين اعتبار پروژه هاي مهر ماندگار مشكلي ندارد

همدان- خبرنگار كيهان:
دستيار ويژه رئيس جمهور در امور مهر ماندگار گفت: براي تامين اعتبار پروژه ها مشكلي وجود ندارد.
مهندس علي اكبر محرابيان در بازديد از پروژه هاي مهر ماندگار استان همدان افزود: پروژه هاي مهر ماندگار در كشور، 905 مورد را شامل مي شود كه اعتبار آنها از محل فروش اوراق مشاركت، تملك دارايي ها و فروش اموال مازاد تامين مي شود.
وي كه از پروژه خط آهن همدان- تهران بازديد مي كرد، خاطرنشان ساخت: عمليات ريل گذاري خط آهن همدان-تهران از مهرماه امسال آغاز مي شود و روزانه يك كيلومتر از آن به اجرا درمي آيد.
وي يادآور شد: تا پايان دولت دهم، قطار به همدان مي رسد.
محرابيان با اشاره به پروژه هاي ديگر مهر ماندگار استان اظهار داشت: روند اجرايي پروژه آزادراه ساوه- همدان نيز مطلوب است و تا پايان آبان ماه امسال، به بهره برداري كامل خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: 32 پروژه در استان همدان زير پوشش طرح مهر ماندگار قرار گرفته كه با 30 هزار ميليارد ريال اعتبار در دست اجرا قرار دارند و تلاش داريم تا پايان دولت دهم آنها را به اتمام برسانيم.
دستيار ويژه رئيس جمهور همچنين دربازديد از پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان گفت: براي اجراي اين پروژه نيز 1500 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است و اجراي آن بايد تا اتمام كار دولت دهم به سرانجام برسد.
 


بهره برداري از نخستين كاوشكده علوم و فنون در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان: مديركل سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان از افتتاح نخستين كاوشكده علوم و فنون در جنب فرهنگسراي مهر اين سازمان خبر داد.
مهدي نادعلي در جمع خبرنگاران، هدف از راه اندازي اين كاوشكده را ترويج نگرش علمي در زندگي روزمره شهروندان به ويژه دانش آموزان، اشاعه علوم به زبان ساده، فراهم سازي بستر علمي مناسب براي قشرهاي مختلف جامعه از طريق آموزش هاي علمي، كاربردي و ايجاد امكان حضور شهروندان در فضاهاي علمي به تناسب ميزان توانايي و فرصت آنها برشمرد.
وي افزود: كاوشكده علوم و فنون داراي بخش هاي مختلفي چون فيزيك و مكانيك، نور و آئينه ها، نجوم وستاره شناسي هوا فضا و بخش كارگاه خلاقيت و بازي است.
به گفته وي خريد وسايل، تجهيزات، تعميرات و احداث ساختمان اين كاوشكده با هزينه 350 ميليون تومان از محل اعتبارات شهرداري كاشان انجام شده است.
 


معرفي 10 منطقه جديد شكار ممنوع در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
10 منطقه شكار ممنوع جديد به مساحت 767 هكتار در استان اصفهان شناسايي و معرفي شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان مساحت اين مناطق را 767 هكتار اعلام كرد و گفت: اين مناطق شامل سد حناي سميرم، زرچشمه شهرضا، سه طبله فريدن، كوه بزرگي نايين، كلاته خورو بيابانك، پلنگ گالان نجف آباد، دشتك دهاقان، شاه قنداب شهرضا، كركس نطنز و خارو اردستان است.
علي كلانتري افزود: در اين مناطق انواع پرندگان مهاجر آبزي و كنار آبزي انواع گونه هاي كويري، گونه حمايت شده يوزپلنگ آسيايي و گربه هاي وحشي زندگي مي كنند.
وي گفت: با نصب تابلو در مناطق جديد شكار ممنوع هرگونه شكار و صيد و بوته كني در اين مناطق، تخلف از قانون به شمار مي آيد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان يادآور شد: در حال حاضر مجموع مساحت مناطق حفاظت شده استان بيش از 2ميليون هكتار است كه اين مقدار حدود 20درصد از مساحت استان اصفهان را شامل مي شود.


نماينده مردم كرمانشاه در مجلس: بانك ها به سمت نابودي كارگاه هاي توليدي مي روند

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
هر بانكي كه در كشور تأسيس مي شود منجر به نابودي تعدادي كارگاه هاي توليدي مي گردد، چراكه سرمايه به سمت رباخواري سوق داده مي شود.
اين مطلب را عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران بيان داشت و تصريح كرد: بانك ها با سرمايه هايي كه در اختيار دارند بيشتر اين سرمايه ها را صرف تبليغات و خريد املاك مي كنند و بر همين اساس سرمايه هاي مردم در اختيار توليد قرار نخواهدگرفت.
وي در ادامه با اشاره به كانون بانكداري اسلامي در كشور اظهار داشت در سال 63قانون بانكداري اسلامي در كشور تصويب شد اما اين قانون به دلايل مختلف اجرا نشد و حاصل آن سوءاستفاده هاي كلان در بانكهاي كشور شد. عبدالرضا مصري در بخشي از سخنانش گفت: يكي از دلايل عقب ماندگي استان كرمانشاه عدم اجراي يك چرخه بزرگ اقتصادي است. وي افزود: پالايشگاه آناهيتا كرمانشاه يكي از پروژه هاي ملي است كه با دخالت برخي مديران اين پروژه هنوز اجرا نشده است. نماينده مردم كرمانشاه تصريح كرد: عبدالرضا مصري نرخ بالاي بيكاري در استان كرمانشاه را عدم همخواني مسئولان و خروجي دانشگاه ها عنوان كرد و افزود: ما بايد اشتغال را از ظرفيت دولتي خارج و به سمت بخش خصوصي انتقال دهيم. وي درخصوص پروژه منوريل كرمانشاه گفت: اجراي اين پروژه از ابتدا هم اشتباه بود چرا كه طبق بررسي به عمل آمده منوريل كرمانشاه تنها 8درصد مشكل ترافيك را مرتفع مي كند و برهمين اساس ادامه اين پروژه از ميدان آزادي كرمانشاه به بعد بايد به صورت مترو اجرا شود. نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در خاتمه درخصوص پديده ريزگردها اظهار داشت: بخش عمده پديده ريزگردها در كشور مربوط به كشور عراق است و نمايندگان موضوع ريزگردها را دومين اولويت كاري خود پس از مشكلات اقتصادي مي دانند كه تا به حال يك هزار ميليارد تومان براي مقابله با پديده ريزگردها و همچنين بيابان زدايي اختصاص داده اند و در آينده نزديك طرح هاي خوبي در مقابله با پديده ريزگردها اجرا خواهدشد.


نماينده آبادان در مجلس شوراي اسلامي:

اقتصاد مقاومتي با تكيه بر امكانات داخلي محقق مي شود

آبادان- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: با تكيه بر امكانات داخلي، اقتصاد مقاومتي تحقق مي يابد.
سيدحسين دهدشتي با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب افزود: ايشان با پيش بيني به موقع توطئه دشمنان، فشار اقتصادي بر كشورمان را كنترل كردند.
دهدشتي با تأكيد بر اهميت و ضرورت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتي گفت: كاهش وابستگي به نفت، مديريت مصرف، استفاده از منابع ملي و امكانات داخلي، مردمي كردن اقتصاد و توانمندكردن بخش خصوصي از جمله كارهايي است كه مي تواند پايه هاي اقتصاد مقاومتي را محقق و ايجاد كند.
او تصريح كرد: در اين راستا تقويت تجارت، صادرات و حمايت از توليدات داخلي در اولويت برنامه هاي كاري مسئولان منطقه قرارگرفته است.


نماينده مردم مهريز و بافق در مجلس شوراي اسلامي:

بافق مي تواند قطب صنعتي كشور شود

يزد- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم مهريز، بافق، بهاباد و خاتم و ابركوه در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: پس ازسالها برداشت از ذخاير معدني و تخريب محيط زيست، شهرستان بافق مي تواند به قطب صنعتي و معدني كشور تبديل شود.
حجت الاسلام والمسلمين دخيل عباس زارع زاده در شوراي اداري شهرستان بافق گفت: در اعتقادات مردم بافق اصول و ارزش هاي اسلامي نهفته است.
وي افزود: همين اعتقاد و اصول و ارزش ها بود كه تعداد زيادي از مردم اين منطقه را به جبهه هاي حق عليه باطل رهنمون كرد و با ايثار، فداكاري و از خودگذشتگي، كيان اسلامي را از گزند دشمنان در امان نگه داشتند.
زارع زاده با بيان اينكه ما در قبال مردم و اصول و ارزش ها مسئوليم، گفت: اين مسئوليت براي اين است كه مردم را به نظام مقدس جمهوري اسلامي، آرمان هاي شهدا و تعبد به خدا نزديكتر كنيم.
سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس اظهارداشت: اين ظرفيت در مسئولان حوزه انتخابيه مهريز وجود دارد كه هنر خدمت و عشق به مردم را در هم آميزند تا آنها را به پيشگاه خداي متعال نزديك و به نظام وفادارتر كنند.
 


معاون استانداري يزد: 60طرح تحقيقاتي در جشنواره علم تا عمل حضور دارند

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون توسعه و مديريت منابع انساني استاندار يزد از حضور 60طرح تحقيقاتي در سومين جشنواره و نمايشگاه علم تا عمل خبر داد.
عباسعلي رضايي گفت: به منظور توسعه فعاليت هاي علمي در استان اقدام به ايجاد منطقه علم و فناوري در استان يزد خواهد شد.
وي با اشاره به حضور گسترده استان هاي مختلف در سومين نمايشگاه و جشنواره علم تا عمل، افزود: استان يزد به تبع ساير استان ها در اين جشنواره و نمايشگاه با عرضه آخرين يافته هاي محققان حضور يافته است.
وي تعداد طرح هاي ارائه شده در اين جشنواره را 60طرح تحقيقاتي ذكر كرد و اظهار داشت: با بازديدي كه از اين طرح ها صورت گرفت، مشخص شد كه كليه طرح هاي تحقيقاتي عرضه شده، بسيار ارزشمند است.
بنابراين گزارش، رباتيك يكي از رشته هاي جشنواره علم تا عمل است و محققان صنعت رباتيك با طراحي و پياده سازي پروژه هايي در حوزه مكاترونيك با ساخت 4نوع ربات در اين جشنواره شركت مي كنند.
يكي از اعضاي شركت كننده درخصوص ساخت روبات هاي ارائه شده در سومين جشنواره علم تا عمل اظهار داشت: ربات مين ياب توانايي حركت در مناطق كوهستاني و بياباني را دارد و به منظور شناسايي و خنثي سازي مين ها در ميادين مين ساخته شد. مأموريت اين ربات شناسايي مين هاي زيرسطحي، جابه جايي مين زير سطحي، علامت گذاري مين هاي زير سطحي و باز كردن مسير عبوري كه توسط تله هاي انفجاري مسدود شده است.
كارگر افزود: ربات امدادگر با مأموريت امدادرساني يكي ديگر از ربات هاي ساخته شده كه اين ربات به منظور استفاده در عمليات امدادي در مواقع بحران است و به راحتي مي تواند درون خرابه ها و آوارها، حركت و مصدومان ناشي از حوادث طبيعي چون زلزله را پيدا كند و علائم حياتي مصدومان را گزارش كند. همچنين اين ربات قادر است مكان هايي كه امكان ريزش مجدد آوار وجود دارد را شناسايي كند.
وي از ربات پرنده عمود پرواز به عنوان يكي ديگر از ربات هاي طراحي شده در اين جشنوره نام برد و افزود: اين ربات در كلاس 40سانتيمتري با 4ملخ و در كلاس 50سانتيمتري با 6ملخ طراحي شده و قادر به تصويربرداري هاي هوايي است.


عضو كميسيون اجتماعي مجلس خواستار شد

ضرورت ايجاد كارگاه هاي زودبازده دراستان مركزي

اراك -خبرنگاركيهان:
نماينده مردم آشتيان، تفرش و فراهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ايجاد كارگاههاي توليدي زودبازده دراستان مركزي ضروري است.
عضوكميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، در نشست هم انديشي با مدير كل و معاونان كميته امداد امام خميني (ره) استان مركزي گفت: كميته امداد استان مركزي بايستي درجهت ايجاد كارگاههاي توليدي زودبازده در سطح استان گام بردارد تا بدين وسيله هم مشكل اشتغال در استان مرتفع شود و هم به واسطه درآمد حاصل از توليدات اين كارگاهها بتواند خدمات بيشتري را به محرومان و نيازمندان ارائه دهد.
صلاحي با اشاره به رويكرد فعاليتي كميته امداد در دهه چهارم خدمتگزاري مبني بر توانمندسازي خانواده ها، گفت تا پيش از اين، هر زمان كه نام كميته امداد به ميان مي آمد، تصويري كه در اذهان نقش مي بست اين بود كه افراد تحت حمايت اين نهاد، تنها مستمري بگيران و افراد فاقد توانايي هستند.
نماينده مردم شهرستانهاي آشتيان، تفرش و فراهان ادامه داد:
ليكن دراين برهه زماني با توجه به خدمات متنوعي كه توسط اين نهاد ارائه مي شود، اين نگرش به كلي در افكار عمومي تغيير يافته است.
وي اظهار داشت: خدمات كميته امداد امام خميني استان مركزي در جهت ايجاد اشتغال و نيل به خودكفايي درراستاي توانمندسازي خانواده ها درتمامي نقاط استان بخوبي مشاهده است كه كسب رتبه نخست درحوزه اشتغالزايي در سطح استان توسط كميته امداد استان مركزي خود بيانگر اين مهم است.
وي ضمن اشاره به محروميت هاي گسترده در بخش «خنجين» شهرستان فراهان و بخش «رودبار» شهرستان تفرش گفت: اين بخش ها كه از نقاط بسيار محروم استان است، نيازمند توجه ويژه مسئولان كميته امداد درجهت محروميت زدايي ازآنان است.


پاي صحبت مردم

به فكر صيادان جاسك باشيد
تعدادي از صيادان جاسكي مشكلات خود را به شرح ذيل اعلام كردند و از مسئولان درخواست كردند تا مشكلات آنها را پيگيري و برطرف كنند.
1- كشتي هاي بزرگ صنعتي به آب هاي نزديك و محل صيد صيادان شهرستان وارد مي شوند، با داشتن تورهاي مدرن باعث مي شوند كه به ذخاير دريا ضربه بزنند و حتي ماهي هاي كوچك را صيد مي كنند و دريا را جارو مي كند علاوه بر صيد اين كشتي ها موجب مي شوند، به تمام ادوات صيادي صيادان ضربه بزنند و تورهاي صيادان را تكه پاره مي كنند و خسارت سنگيني به ادوات صيادي وارد مي كنند، صيدگاه هاي جاسك در خطر انقراض توسط كشتي هاي صنعتي هستند.
2- قايق هاي صيادي كشور عمان به آب هاي جاسك وارد مي شوند و به صيد صيادي مشغول مي شوند و مزاحم صيد صيادان جاسكي هستند. شيلات هيچ گونه نظارتي به اين امر ندارد.
3- صيادان جاسكي مي گويند: شيلات با يك شركت بيمه اي قرارداد دارد و صيادان را مجبور مي كند، قايق و تمامي سرنشينان را بايد بيمه كنند، اگر ما صيادان قايق و سرنشين قايق ها را بيمه نكنيم، شيلات مجوز ما را تمديد نمي كند. هر سرنشين 900 هزار ريال و هر قايق 500 هزار ريال بايستي براي بيمه پرداخت كند. اين شركت بيمه اي هيچ گونه خدماتي به صيادان ارائه نمي كند و فقط پول مي گيرد.
جاسك- خبرنگار كيهان


پاسخ شركت آب وفاضلاب گيلان به يك خبر

بدنبال چاپ مطلبي درصفحه 11 روزنامه كيهان مورخ 25/5/91 با عنوان «افتتاح پروژه نيمه تمام به قصد فريب مردم» جوابيه اي از سوي روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان گيلان در پاسخ به مطلب مذكور به كيهان ارسال شده است كه درپي مي آيد.
دراين جوابيه آمده است: باستحضار عضو محترم شوراي اسلامي رشت مي رساند بهره برداري از مدول اوليه تصفيه خانه فاضلاب اين شهر در راستاي تحقق يكي از آرزوهاي ديرينه مردم رشت مي باشد.
دربخش ديگري از اين جوابيه آمده است: اين شركت در راستاي راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب و عملياتي كردن فرآيند تصفيه فاضلاب، درگام اول فاضلاب را از دو نقطه در دو سمت پل تاكسيراني و قسمتي از خروجي خيابان گلزاران واقع در بلوار شهيد قلي پور كه به رودخانه زرجوب و انهار آبياري سرريز مي شدند، به سمت تصفيه خانه فاضلاب هدايت كرد.
با اين عمل روزانه از ورود بيش از 17هزار مترمكعب فاضلاب به معابر ذكر شده خودداري و نتايج اوليه ناشي از فرآيند تصفيه فاضلاب بيانگر كاهش بار آلودگي و هدايت پساب به رودخانه گوهررود است.
شايان ذكر است، 20درصد فاضلاب رشت براساس برنامه ريزي هاي انجام شده شركت آب و فاضلاب استان گيلان درپايان سال 1390 وارد تصفيه خانه فاضلاب رشت شد كه پس از طي مراحل آزمايشي درسال 1391 مورد بهره برداري قرارگرفت.
درخاتمه از تمامي عزيزان بزرگوار صميمانه استدعا دارد در فرصتي مناسب از پروژه هاي به بهره برداري رسيده طرح فاضلاب رشت بازديد و از نزديك شاهد اين تلاش باشند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14