(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 شهریور 1391 - شماره 20304

عمليات تروريستي در پاكستان 10 كشته و 40 مجروح بر جاي گذاشت
تظاهرات در عربستان و بحرين به حمايت از آيت الله نمر
القاعده: انفجارهاي يك شنبه عراق را به حمايت از طارق الهاشمي به راه انداختيم
آغاز رايزني هاي اخضر ابراهيمي در قاهره براي حل بحران سوريه
اعتصاب و تظاهرات گسترده عليه تشكيلات خودگردان در كرانه باختري
29 شهيد و 64 مجروح در انفجار شهر حلب
اعتراض دولت كابل به طرح آمريكايي- انگليسي تجزيه افغانستان
چها رسوي پنج قا ره
شعار فيليپيني ها در تظاهرات مانيل آمريكايي ها را بيرون كنيد
با تجمع ضد صهيونيستي در قاهره مردم مصر:
سفارت اسرائيل را ببنديد پيمان كمپ ديويد را ملغي كنيد
به علت شركت در اعتراض هاي ضد حكومتي آل خليفه
 80 دانش آموز را از تحصيل محروم كرد
گفت وگوي فرستادگان اروپا در آتن براي حل بحران اقتصادي يونان
مخوف ترين زندان عربستان
درگيري با پليس شيلي در سالگرد كودتاي ژنرال پينوشه


عمليات تروريستي در پاكستان 10 كشته و 40 مجروح بر جاي گذاشت

تروريست هاي فعال در پاكستان با انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در «پاراچنار» 10 نفر را كشتند و 40 تن ديگر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از اسلام آباد، ديروز تروريست ها با خودروي بمب گذاري شده مردم يك بازار شهر «پاراچنار» را هدف قرار دادند. به گفته منابع بيمارستاني اين انفجار جان 10 تن را گرفت و 40 نفر ديگر را نيز زخمي كرد. احتمال افزايش قربانيان نيز وجود دارد. به گفته شاهدان، خودروي بمب گذاري شده مذكور به وسيله دستگاه كنترل از راه دور منفجر شد. چند خودروي پارك شده در محل نيز خسارت ديدند.هر چند كسي مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است، ولي از آنجا كه مردم شهر پاراچنار شيعه هستند، احتمالا جريان هاي وابسته به وهابيت مثل «جهنگوي» و «سپاه صحابه» دست به اين عمليات زده اند.


تظاهرات در عربستان و بحرين به حمايت از آيت الله نمر

شيعيان شرق عربستان با سردادن شعارهايي عليه ملك عبدالله، آزادي روحاني دربند رژيم آل سعود را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» شيعيان شهر القطيف در شرق عربستان با سردادن شعار «هيهات مناالذله» حمايت خود را از آيت الله «نمر باقرالنمر» روحاني زنداني اعلام كردند. بر اساس اين گزارش مردم شهر القطيف در اين تظاهرات اعتراض آميز، پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود،: «رژيم آل سعود مردم را مي دزدد و با خودرو زرهي به قتل مي رساند.»آيت الله نمر از دو ماه پيش توسط نيروهاي امنيتي آل سعود در حالي كه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بازداشت و به زنداني در رياض انتقال داده شد.همچنين مردم بحرين با سر دادن شعار «يا معتقل يا مظلوم» اي زنداني اي مظلوم، اقدام رژيم آل سعود در بازداشت روحاني شجاع شيعه را محكوم و خواستار آزادي وي شدند.
 


القاعده: انفجارهاي يك شنبه عراق را به حمايت از طارق الهاشمي به راه انداختيم

تروريست هاي عراق اعلام كردند، عمليات بمب گذاري خونين يكشنبه در پاسخ به حكم اعدام «طارق الهاشمي» بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، گروه تروريستي فعال در عراق كه خود را «القاعده» مي نامد، با صدور بيانيه اي اعلام كرد بمب گذاري هاي يكشنبه در واكنش به حكم دادگاه كيفري عراق بوده است.
معاون سابق رئيس جمهور عراق به جرم فعاليت هاي تروريستي، به طور غيابي به اعدام محكوم شده بود. القاعده با ابراز خشنودي از به راه انداختن حمام خون در عراق، آن را اقدامي تلافي جويانه عليه دولت شيعي دانست و تهديد به تشديد حملات كرد.
حملات تروريستي روز يكشنبه در شهرهاي مختلف عراق بيش از 100شهيد و دست كم 400 مجروح برجاي گذاشته است.
دهن كجي ترك ها
در پي صدور حكم اعدام الهاشمي، «احمد داوود اوغلو»، وزير خارجه تركيه، بلافاصله وي را در آنكارا به حضور پذيرفت و با اين اقدام خود نشان داد كه براي احكام دادگاه هاي دولت بغداد ارزشي قائل نيست. الهاشمي علاوه بر اوغلو، با «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه نيز ديدار كرد.
دستگاه قضايي عراق، الهاشمي و تيم محافظانش را به اتهام دخالت در 150حمله تروريستي، از جمله ترور شش قاضي و تعدادي از مقامات مسئول بلندپايه، تحت تعقيب قرار داده بود.
يكشنبه آخرين جلسه دادگاه غيابي الهاشمي برگزار شده بود و وي به همراه رئيس دفترش كه دامادش نيز هست، به اعدام محكوم شد.


آغاز رايزني هاي اخضر ابراهيمي در قاهره براي حل بحران سوريه

نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه رسماً رايزني هاي خود را براي حل بحران سوريه با ورود به قاهره آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، اخضر ابراهيمي فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب روز گذشته وارد قاهره شد تا با محمد مرسي رئيس جمهور مصر و نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب درباره اوضاع سوريه گفت وگو كند.
منابع خبري اعلام كردند، علت سفر ابراهيمي به مصر و ديدار با مقامات اين كشور پيشنهاد براي تشكيل فوري كميته اي متشكل از كشورهاي ايران، مصر، تركيه و عربستان و پايان بخشيدن به بحران سوريه است.
اين منابع افزودند ابراهيمي پس از سفر به مصر براي ديدار با مقامات سوريه به دمشق مي رود.
اين در حالي است كه نماينده مجلس تركيه با انتقاد از سخنان ضد سوري نخست وزير اين كشور كه حوادث سوريه را به حادثه كربلا تشبيه كرده بود گفت، عامل اصلي خونريزي در سوريه نوكران و ايادي آمريكا هستند.
«احسان اوزكاس» افزود، عامل خونريزي ها در سوريه كساني هستند كه در همكاري با امپرياليست ها موجب بروز فتنه و تفرقه ميان مسلمانان هستند.
گفتني است اردوغان طي سخناني گفته بود كه كشتن غيرنظاميان در سوريه همانند كشتار اهل بيت پيامبر عظيم الشأن اسلام در كربلا است.
در اين حال يك تحليلگر سوري گفت كه خاندان آل سعود از گروه هاي تروريستي در سوريه با نظارت شاهزاده بندربن سلطان حمايت مي كند.
معاون وزير خارجه روسيه نيز در تفسير اظهارات دبيركل سازمان ملل درباره ناكارآمدي شوراي امنيت در حل بحران سوريه گفت، در حال حاضر نبايد به دنبال مقصر بود، بلكه مسئله مهم يافتن راه حل مناقشه در سوريه است.
معاون وزير خارجه روسيه افزود: در حال حاضر مسئله مهم يافتن مقصر نيست، بلكه يافتن سريع راه حلي براي بحران سوريه و كمك به جريان افتادن روند سياسي حل و فصل اين مناقشه است.
رسانه ها قبلا اعلام كردند كه بان كي مون در نشست غيررسمي مجمع عمومي سازمان ملل پيرامون سوريه، شوراي امنيت را به «ناكارآمدي» در حل و فصل مناقشه مسلحانه در سوريه متهم كرد.
ساير رويدادها
¤ وزير خارجه آمريكا تهديد كرد اگر قطعنامه جديد سازمان ملل عليه سوريه الزام آور نباشد آمريكا براي تغيير نظام در سوريه به صورت يكجانبه وارد عمل مي شود.
¤ رئيس گروه افراطي سلفي اعلام كرد كه افراد گروهش بشار اسد رئيس جمهور سوريه را به قتل خواهند رساند.
¤ يك منبع نظامي سوري اظهار داشت كه 85 درصد تروريست ها تبعه سوريه نيستند.
¤ دولت سوريه كشور فرانسه را به علت حمايت از گروه هاي مسلح كه سبب شورش در اين كشور شده اند به جنون رواني متهم كرد.
¤ رسانه هاي سوري تصاويري را منتشر كردند كه در آنها نشان داده شده تروريست هاي سوري يك فرد عقب مانده را شكنجه مي كنند درحالي كه وي به دليل عقب ماندگي و ناتواني جسمي قادر به هيچ گونه واكنشي نيست.


اعتصاب و تظاهرات گسترده عليه تشكيلات خودگردان در كرانه باختري

در پي اعتصاب بخش حمل و نقل عمومي در كرانه باختري نسبت به سياست هاي دولت سلام فياض، مدارس، ادارات و مغازه ها به حالت تعطيل درآمدند و اين منطقه عملاً فلج شد.
به گزارش خبرگزاري ها، فلسطينيان كرانه باختري روز گذشته در اعتراض به افزايش بهاي سوخت، كالا و سياست نابسامان اقتصادي تشكيلات خودگردان دست به اعتصاب عمومي زدند.
اين اعتصاب و نارضايتي گسترده ابتدا از بخش حمل و نقل آغاز شد و تمامي خودروها اعم از كاميون ها، اتوبوس ها، تاكسي هاي شهري، سرويس هاي مدارس و مهدكودك ها از تردد خودداري كردند و به تدريج به مغازه ها، مدارس و ادارات نيز كشيده شد.
همچنين فلسطينيان شهرهاي نابلس و رام الله در كرانه باختري با آتش زدن لاستيك و برگزاري تظاهرات شعارهايي عليه سلام فياض نخست وزير و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين سر دادند و خواستار استعفاي آنان شدند.
تظاهركنندگان خيابان هاي اصلي شهرها را بستند و قول دادند تا استعفاي فياض و عباس به تظاهرات خود ادامه دهند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند، اين تازه آغاز كار است و مسئولان تشكيلات بايد كنار بروند.
مردم كرانه باختري اظهار داشتند، مقامات تشكيلات خودگردان در سياره ديگري زندگي مي كنند و از مسائل و مشكلات مردم فلسطين خبر ندارند.
علاوه بر مدارس دولتي و خصوصي، ادارات و مغازه ها، آژانس امداد و كاريابي براي آوارگان فلسطيني (آنروا) نيز به خاطر اينكه معلمان و دانش آموزان در مدارس حضور نداشتند به حالت تعطيل درآمد.
جوانان فلسطيني از نخستين ساعات صبح روز گذشته جاده راس الوار در نزديكي روستاي دارصلاح و منتهي به جاده وادي النار را با چيدن سنگ بستند و مانع از تردد خودروهاي شخصي شدند.
اين در حالي است كه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ضمن اعتراف نسبت به وجود اعتراضات گسترده در كرانه باختري به دليل وجود فقر، گراني و بيكاري گسترده در اين منطقه اظهار داشت، ما درانتخاب راه اشتباه كرديم و به ورشكستگي حقيقي دچار شده ايم.
سلام فياض نخست وزير تشكيلات خودگردان نيز پيشتر اعلام كرده بود به محض پايان سفر محمود عباس و بازگشت به كرانه باختري استعفا خواهد داد.از سوي ديگر بر اثر حمله جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف غزه پنج فلسطيني از جمله دو كودك زخمي شدند. ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شد كه اين حملات در واكنش به حمله موشكي مبارزان فلسطيني به جنوب فلسطين اشغالي صورت گرفته است.


29 شهيد و 64 مجروح در انفجار شهر حلب

بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در حلب 29 شهروند سوري شهيد و 64 نفر ديگر مجروح شدند.
اين انفجار در نزديك يك مجتمع بيمارستاني رخ داد و به تخريب سه بيمارستان و يك مهد كودك منجر شد.
اين انفجارها در حالي روي مي دهد كه نيروهاي ارتش سوريه با پيشروي در شهر حلب بخش هاي زيادي از اين شهر را پاكسازي و تلفات سنگيني به تروريست ها وارد كردند.
منابع محلي سوريه همچنين از كشته شدن فرمانده گردان هاي تروريستي «احرار السلقين» در شهر حارم سوريه خبر دادند.
مصطفي نجار از ديگر سركردگان تروريست ها است كه در ميان كشته شدگان ديده مي شود.
در حمص نيز پاكسازي كامل شهر ادامه دارد و تعداد زيادي از افراد مسلح كشته شدند.
 


اعتراض دولت كابل به طرح آمريكايي- انگليسي تجزيه افغانستان

دولت كابل به طرح انگليس و آمريكا در مورد تجزيه افغانستان واكنش نشان داد و آن را احمقانه دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «جانان موسي زي» سخنگوي وزارت خارجه افغانستان در واكنش به طرح منتشر شده انگليسي ها و آمريكايي ها در مورد تجزيه افغانستان اعلام كرد، جهان از افراد احمق خالي نيست و كساني كه اين موضوع را مطرح كرده اند، داراي عقل و فكر سالم نيستند. طي گزارشي كه يك نماينده انگليسي به پارلمان ارايه كرده بود، افغانستان به هشت ايالت كوچك تقسيم مي شود و بخش هايي از خاك اين كشور نيز به طالبان سپرده مي شود. موسي زي افزود؛ وحدت ملي افغانستان در بدترين شرايط حفظ شده است.
بر اساس طرح آمريكا و انگليس، افغانستان بر مبناي «قطب هاي اقتصادي» اين كشور يعني كابل، قندهار، هرات، مزارشريف، قندور، جلال آباد، خوست و باميان به هشت بخش تقسيم مي شود. هر بخش نيز توسط يك شورا متشكل از نمايندگان گروه هاي مختلف قومي اداره شده و تحت نظارت يك يا دو كشور خارجي قرار مي گيرد.
مجلس سناي افغانستان نيز يكشنبه طرح انگليسي- آمريكايي فوق را به شدت محكوم و اعلام كردند: مردم افغانستان به هيچ يك از دشمنان اين كشور اجازه نمي دهند به اهداف شوم خود برسند.
جاسوسان صهيونيست
شبكه اطلاع رساني افغانستان فاش كرد، شماري از عوامل جاسوسي و نظامي رژيم اسرائيل در پايگاه «شيندند» افغانستان مستقر شدند. اين افراد حتي براي اينكه توسط ساير نيروهاي خارجي شناسايي نشوند، در محدوده اي خاص و مستقل مستقر شده اند. اين پايگاه در نزديكي مرزهاي ايران قرار دارد و صهيونيست ها قصد دارند فعاليت هاي جاسوسي خود را در داخل خاك كشورمان از اين پايگاه مديريت كنند.
خبرديگر اينكه يك دستگاه تانك نظاميان خارجي ديروز بر اثر انفجار مين در بزرگراه جلال آباد- كابل منهدم شد. ناتو ضمن تأييد اين خبر، اعلام كرد كه چهار نظامي خارجي نيز در جريان آن زخمي شدند.يك نظامي انگليسي نيز بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي در استان هلمند كشته شد.
در استان «فراه» نيز انفجار بمب جان يك نوجوان 12 ساله را گرفت و 16 فرد ديگر را زخمي كرد. يك دوچرخه بمب گذاري شده هم در استان «پكتيا» منفجر شد. اين انفجار يك دستگاه خودروي پليس را هدف قرار داد و جان يك غيرنظامي را گرفت و سه تن ديگر را مجروح كرد.
انفجار انتحاري
واحد مركزي خبر عصر ديروز از يك انفجار انتحاري در شمال افغانستان خبر داد. فرد انتحاري در اين انفجار تظاهركنندگان را هدف قرار داد و جان 21 نفر را گرفت. در ارتباط با شمار زخمي ها و محل دقيق انفجار گزارشي نرسيده است.


چها رسوي پنج قا ره

عرفات مسموم شده بود
«ناصر القدوه» خواهرزاده «ياسر عرفات» و رئيس بنياد عرفات گفت كه وي به مرگ طبيعي نمرده، بلكه به طور مرموزي مسموم شده است. القدوه افزود كه براي اثبات اين مسموميت نيازي به ارائه مدارك جديدي نيست.
تظاهرات ضد آمريكايي
ده ها هزار نفر از مردم شهر «ديربالا» در پاكستان تظاهرات ضد آمريكايي برگزار و مداخلات واشنگتن در كشورشان را محكوم كردند.
معترضان از اسلام آباد خواستند به هرگونه همكاري با آمريكا پايان دهد.
دستگيري جاسوس اسرائيلي
نيروهاي امنيتي يمن يك جاسوس وابسته به «موساد» كه تابعيت اسرائيلي دارد، را در يمن دستگير كردند. اين فرد تاكنون اعتراف كرده كه در قاچاق كودكان ربوده شده يمني به كشورهاي همسايه دست داشته است.
تنش در درون 14 مارس
تنش ميان دو حزب مسيحي ائتلاف 14 مارس لبنان بالا گرفت. اين در حالي است كه پاپ هفته آينده به لبنان مي رود. ائتلاف مذكور مخالف جريان مقاومت و حزب الله لبنان است.


شعار فيليپيني ها در تظاهرات مانيل آمريكايي ها را بيرون كنيد

صدها تن از شهروندان فيليپيني مقابل سفارت آمريكا در مانيل تظاهرات كردند و شعارهاي ضد آمريكايي سردادند.
تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «آمريكا هواپيماهاي جاسوسي را از فيليپين خارج كند»، «ناوها و زيردريايي هاي آمريكايي بايد آب هاي ساحلي فيليپين را ترك كنند» و «نيروهاي آمريكايي همين الان از فيليپين خارج شوند.»
آمريكا در فيليپين پايگا ه هاي دائمي دارد و حتي مي خواهد نيروهايش را در اين كشور بر اساس راهبرد جديد خود، تقويت هم بكند.


با تجمع ضد صهيونيستي در قاهره مردم مصر:

سفارت اسرائيل را ببنديد پيمان كمپ ديويد را ملغي كنيد

هزاران مصري در نخستين سالگرد حمله به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تجمع كردند و خواستار قطع رابطه قاهره با تل آويو شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شركت كنندگان در اين تجمع با سردادن شعارهاي «سفير اسرائيل اخراج بايد گردد، سفارت اسرائيل تعطيل بايد گردد، پيمان كمپ ديويد ملغي بايد گردد،» خواستار طرد سفير رژيم صهيونيستي و بسته شدن سفارت آن در قاهره شدند.
براساس اين گزارش معترضان خشمگين كه كنترل آنها از سوي پليس و نيروهاي امنيتي مصر به سختي صورت مي گرفت، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و حمايت قاطع خود از مردم فلسطين در مبارزه عليه اشغالگران را اعلام كردند. اين گزارش حاكي است؛ تجمع كنندگان پس از آن به سوي سنديكاي روزنامه نگاران مصر در قاهره راهپيمايي كردند و براي گراميداشت محكومين در حادثه حمله به سفارت رژيم صهيونيستي، نشستي با حضور خبرنگاران برگزار و با آنها اعلام همبستگي كردند.
در همين حال رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه در صورت اقدام قاهره براي خريد دو فروند زيردريايي از آلمان كمك هاي آمريكا به مصر در آينده نزديك قطع خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «مصري اليوم» چاپ قاهره، رژيم صهيونيستي از آلمان خواسته است كه پيش از عقد قرارداد فروش سلاح به كشورهاي عربي با «تل آويو» هماهنگي به عمل آورد تا قدرت بازدارندگي اين رژيم در خاورميانه حفظ شود. روزنامه «بيلد» چاپ آلمان نيز به نقل از مقام هاي ديپلماتيك اسرائيلي فاش كرد كه تل آويو تصميم دارد از اقدام مصر براي خريد دو فروند زيردريايي مدل 209 ممانعت كند به نوشته اين روزنامه در اين راستا، عاموس گلعاد رئيس هيئت سياسي، امنيتي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي هفته گذشته به برلين سفر كرد و با مسئولان آن كشور به گفت وگو و رايزني پرداخت.
رژيم صهيونيستي پس از روي كارآمدن «محمد مرسي» رئيس جمهور اسلامگراي مصر، تلاش هاي وسيعي را به منظور وارد كردن فشار به اين كشور آغاز كرده است.
به گفته كارشناسان مسائل خاورميانه تل آويو در اين راستا با طراحي و اجراي سناريوي حمله افراد مسلح به مرزبانان مصري، اقدام به سنجش حساسيت مصر در مورد پيمان كمپ ديويد كرد اما با پاسخ قاطع قاهره و استقرار ارتش و نيروهاي مسلح در مرزهاي مشترك در صحراي سينا مواجه شد.
اين در حالي است كه پس از سقوط رژيم مبارك و روي كارآمدن اسلامگرايان در مصر، انزجار و تنفر مردم اين كشور از اسرائيل به شدت افزايش يافته است.
در زمينه تحولات داخلي پس از بركناري افسران بلندپايه وابسته به رژيم مبارك مورد اعتماد رژيم صهيونيستي و آمريكا از مسند قدرت، مردم مصر خواستار محاكمه و مجازات آنها شدند.
اين گزارش حاكي است، دادستاني مصر روز دوشنبه عليه سپهبد «محمد حسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و وزير دفاع سابق و «سامي عدنان» رئيس ستاد مشترك ارتش به جرم خيانت و سركوب مخالفان كيفرخواست صادر كرد.
به گزارش رسانه هاي خبري مصر، دادستاني كل اين كشور، كيفرخواستي را تقديم دادگاه نظامي كرده است كه در آن طنطاوي و عنان به كشتن تظاهركنندگان و خيانت متهم شده اند.
از سوي ديگر «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر در تلاش براي جلب حمايت اتحاديه اروپا و افكار عمومي اين قاره، اواخر هفته جاري به بروكسل (مقر اتحاديه اروپا) سفر خواهد كرد. «ياسر علي» سخنگوي نهاد رياست جمهوري مصر گفت: محمد مرسي اواخر هفته جاري به بروكسل مي رود و هدف از سفر وي، تعميق روابط با اتحاديه اروپا، بررسي چشم انداز سرمايه گذاري هاي اروپايي و جلب حمايت آنها از رشد اقتصادي مصر خواهد بود. به گفته سخنگوي رياست جمهوري مصر، سفر دوره اي مرسي به اروپا، آلمان را در بر نخواهد گرفت، و در اين راستا، هماهنگي لازم انجام نشده است.
اين در حالي است كه آنگلا مركل صدراعظم آلمان پيش از اين با مرسي گفت وگوي تلفني كرده و از وي دعوت رسمي به عمل آورده، اما هنوز زمان سفر مرسي به برلين مشخص نشده است.


به علت شركت در اعتراض هاي ضد حكومتي آل خليفه

 80 دانش آموز را از تحصيل محروم كرد

جمعيت ملي اسلامي الوفاق بحرين اعلام كرد، رژيم آل خليفه در سال جديد تحصيلي 80 دانش آموز را به دليل شركت در اعتراض هاي ضد دولتي از تحصيل محروم كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، جمعيت الوفاق بحرين با اشاره به بازداشت بيش از 80 نفر از دانش آموزان مدارس تأكيد كرد سال تحصيلي جديد سال نقض حقوق دانش آموزان از سوي رژيم آل خليفه است.
اين جمعيت افزود، اين بازداشت ها شامل عموم شهرونداني شده كه از زورگويي رسمي و انتقام هاي ظالمانه رژيم حاكم رنج مي برند. جمعيت الوفاق با اشاره به شمار زيادي از دانش آموزان مدارس و دانشجويان تحت تعقيب اظهار داشت، رژيم آل خليفه به دليل ضديت مردم با نظام پادشاهي مي خواهد از شهروندان انتقام بگيرد.
بازداشت، شكنجه و حتي شهادت كودكان بحريني از سوي رژيم آل خليفه در شرايطي صورت مي گيرد كه شيخ حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين به مناسبت روز تولد نوه خود يك چك 10 ميليون دلاري به وي هديه داده است.
پايگاه خبري المنار با اشاره به اين موضوع افزود، شهادت، شكنجه و نقص عضو هداياي پادشاه بحرين به كودكان اين كشور است جنايت هايي كه در سايه سكوت مرگبار جهاني هنوز ادامه دارد.
از سوي ديگر سعيد الشهابي عضو جنبش آزادي بخش بحرين اظهار داشت، مردم بحرين به سرنگوني نظام بحرين مصمم هستند و ديگر با آل خليفه كنار نخواهند آمد.وي افزود، آل خليفه عداوت، قساوت و خشونت نسبت به مردم را از حد گذرانده است و مردم با ريختن به خيابان ها و سردادن شعار «مرگ بر حمد» سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستارند.
 


گفت وگوي فرستادگان اروپا در آتن براي حل بحران اقتصادي يونان

نمايندگان تروئيكاي اتحاديه اروپا براي نجات يونان از بحران اقتصادي با مقامات اين كشور وارد مذاكره شدند.
به گزارش خبرگزاري ها گروه سه جانبه موسوم به تروئيكاي يونان متشكل از نمايندگان بانك مركزي اروپا، كميسيون اروپا و صندوق بين المللي پول با سفر به آتن با نخست وزير و وزير امور مالي يونان وارد مذاكره شدند.هدف از اين مذاكرات بررسي روند اصلاحات اقتصادي دولت يونان براي برون رفت از بحران اقتصادي عنوان شده است.تروئيكاي اروپا قرار است گزارش نهايي خود را از وضعيت اقتصادي اين كشور تا پايان ماه سپتامبر به مسئولان اروپائي ارائه دهد.مسئولان اروپايي و مقامات آتن تلاش مي كنند به توافقي براي تدبير جديد رياضتي و صرفه جويي 5/11 ميليارد يورويي تا سال 2014 دست يابند.اين تلاش ها در حالي است كه تدابير جديد رياضت اقتصادي شامل كاهش حقوق كارمندان دولت و حقوق بازنشستگان و نيز اخراج شمار فزاينده اي از كارمندان مي شود، با مخالفت شديد يوناني ها مواجه شده و خشم آنها را برانگيخته است.ايرنا به نقل از رسانه هاي يونان گزارش داد تعدادي از طرح هاي پيشنهادي دولت يونان براي كاهش كسري بودجه مورد توافق نمايندگان تروئيكاي اروپا قرار نگرفته است.همزمان با ورود نمايندگان تروئيكاي اتحاديه اروپا به آتن، نشست سران حزب حامي دولت ائتلافي نجات ملي يونان براي حل مشكل كسري بودجه اين كشور بدون نتيجه پايان يافت.
«اندونيس ساماراس» رهبر حزب راستگراي دموكراسي نوين (نخست وزير)، «ونگليس و نيزلوس» رهبر حزب سوسياليست پاسوك و «فوتيس كووليس» رئيس حزب چپ ائتلاف دموكراتيك يعني رؤساي سه حزب حامي دولت، يكشنبه بعد از ظهر با حضور در كاخ نخست وزيري در مورد نحوه حل مشكل كسري بودجه اين كشور رايزني و بحث و تبادل نظر كردند. ولي اين ديدار بدون نتيجه پايان يافت.
در بسته پيشنهادي دولت آتن براي كاهش كسري بودجه 11 ميليارد و 500 هزار يورويي براي دو سال آينده، كاهش حقوق و مزاياي تعداد زيادي از ادارات دولتي، نيروهاي امنيتي، بازنشستگان، كاركنان شركت هاي خصوصي و افزايش بهاي نفت گنجانده شده است.همزمان با شروع دور جديد تلاش ها براي نجات يونان از بحران اقتصادي هزاران يوناني در شهرهاي مختلف اين كشور به خيابان ها ريختند و خواستار توقف اجراي طرح رياضت اقتصادي ديكته شده توسط اتحاديه اروپا شدند. در تظاهرات 40 هزار نفري مردم در شهر تسالوئيك يونان روز يكشنبه پرچم اتحاديه اروپا نيز به آتش كشيده شد.


مخوف ترين زندان عربستان

زندان الحائر علاوه بر اينكه يكي از مخوف ترين زندان هاي رژيم سعودي به شمار مي رود، يكي از بزرگ ترين زندان هاي جهان است كه بيش از 7000 زنداني سياسي در آن به سر مي برند.
به گزارش خبرگزاري فارس، زندان الحائر در 30 كيلومتري جنوب رياض، پايتخت عربستان سعودي واقع شده است.تمام زندانيان زندان الحائر را زندانيان سياسي و آزادي بيان و همچنين القاعده تشكيل مي دهند و بنا به گفته فعالان حقوق بشر شكنجه ها در اين زندان چنان وحشتناك و سخت است كه در موارد بسيار مشاهده شده كه زندانيان براي رهايي از اين شكنجه ها دست به خودكشي مي زنند.اين زندان در ماه مبارك رمضان شاهد ناآرامي هايي هم در داخل و هم در خارج زندان بود.در خارج زندان خانواده ها و بستگان زندانيان با تحصن مقابل الحائر خواستار رسيدگي به وضعيت فرزندان و بستگان خود در زندان شدند كه سال هاست بدون محاكمه در الحائر بازداشت شده و تحت شكنجه قرار دارند.در داخل زندان نيز درگيري هايي بين زندانيان سياسي و زندانبانان زندان الحائر به وقوع پيوست؛ امري كه باعث شد تا نيروهاي ويژه براي مهار وضعيت و كنترل اوضاع وارد عمل شوند.شاهدان عيني مي گويند: بازداشت شدگان بند 10 زندان حائر كه زندانيان سياسي در آن نگهداري مي شوند، مورد ضرب و شتم شديد زندانبانان قرار گرفته اند و آنها سپس به بند نهم برده شده و با وجود جراحت برخي از آنها و خونريزي از درمان محروم شده اند.


درگيري با پليس شيلي در سالگرد كودتاي ژنرال پينوشه

هزاران تن از مردم شيلي در سي و نهمين سالگرد كودتاي ديكتاتور اين كشور تظاهرات كردند و با پليس درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، هزاران شيليايي يكشنبه در خيابان هاي «سانتياگو» تظاهرات كردند.
اين تظاهرات هر ساله در اعتراض به كودتاي خونين ژنرال «آگوستو پينوشه» عليه دولت منتخب و سوسياليست «سالوادور آلنده» برگزار مي شود.
در كودتاي فوق كه سال 1973رخ داده، دولت آلنده با كمك «سيا» سرنگون شد.مردم در تظاهرات يكشنبه پرچم هاي شيلي را در دست داشتند و عكس هاي خويشاوندانشان را نيز با خود حمل مي كردند. اين خويشاوندان در طي كودتاي فوق و يا پس از آن كشته و يا مفقود شده اند. تظاهركنندگان خشمگين در طول مسير راهپيمايي خود به سوي ساختمان هاي دولتي سنگ پرتاب كردند، شماري از چراغ هاي راهنمايي در خيابان ها را شكستند و لاستيك آتش زدند.
نيروهاي پليس نيز با ماشين هاي آب پاش و گاز اشك آور به مقابله با تظاهركنندگان پرداختند.
پينوشه از سال 1973 تا 1990 بر مسند قدرت بود. وي در سال 2006 مرد، بدون آنكه محاكمه شود و در مورد مرگ و يا مفقود شدن 3200 نفر و زنداني شدن 37 هزار تن ديگر مواخذه گردد و چيزي بگويد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14