(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 شهریور 1391 - شماره 20304

فرمانده سپاه عاشورا: 10 خرابكار در تبريز شناسايي و دستگير شدند
محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته محورهاي مواصلاتي
واژگوني جرثقيل سنگين بر روي ساختمان و خودروها
4 تن گلوله نفتي از سواحل درياي خزر جمع آوري شد
رئيس اداره بيماري هاي منتقله وزارت بهداشت:
زائران عتبات مراقب آب هاي آلوده عراق باشند
جديدترين سرويس فروش بليت پروازهاي هما
پليس با مزون هاي زيرزميني برخورد مي كند
گاز رساني به كلا ردشت تعطيل شد!
حوادث كوتاه از كشور
تجار آهن مواظب اين دو تبهكار باشند
بوي تعفن راز قتل آرايشگر بين المللي را فاش كرد
دستگيري اعضاي شركت هرمي كوئست نت
پيام فيسبوكي عامل قتل نوجوان
حادثه درمعدن
آوارگي هزاران كانادايي
سيلاب در پاكستان
اعتراض عجيب!


فرمانده سپاه عاشورا: 10 خرابكار در تبريز شناسايي و دستگير شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
10 عضو يك باند خرابكاري توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در تبريز و چند منطقه شمال غرب كشور شناسايي و دستگير شدند.
سرتيپ علي اكبر پورجمشيديان با يادآوري اينكه از خرابكاران، سلاح هاي جنگي و چاشني هاي انفجاري كشف شده است افزود: اعضاي اين باند قبل از اينكه موفق به انجام عمليات شوند توسط مركز اطلاعات سپاه عاشورا شناسايي و دستگير شدند.
وي ديروز خطاب به خبرنگاران گفت: افراد دستگير شده، قصد ايجاد ناامني و اقدامات ضد امنيتي را داشتند و به دنبال سرقت بزرگ اشياي باستاني نيز بودند و از آنها چاشني هاي انفجاري سلاح و مهمات جنگي و شكاري، اسپري بيهوش كننده، دوربين هاي نظامي و شوكر، به دست آمده است.
پورجمشيديان افزود: اعضاي اين باند خرابكار، هم اينك در اختيار قوه قضائيه هستند.
فرمانده سپاه عاشورا، با تقدير از همكاري هاي مردم، وجود آنان را موجب اقتدار نظام دانست و خواستار تعميق بيشتر مشاركت هاي مردمي در جهت تحكيم پايه هاي امنيت كشور شد.


محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته محورهاي مواصلاتي

سرويس اجتماعي ـ
پليس راه راهنمايي و رانندگي ناجا با صدور اطلاعيه اي محدوديت هاي ترافيكي روزهاي پاياني هفته جاري، همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 21شهريورماه الي ساعت 24 روز جمعه 24 شهريورماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز- فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعكس ممنوع است.
همچنين رفت و آمد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس همچنان ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17تا 22 روز پنجشنبه مورخ 23 شهريور از كرج تا دهانه شمالي تونل كندوان به منظور تخليه بار ترافيكي ممنوع مي باشد و همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12روز جمعه 24شهريور تا ساعت يك بامداد روز شنبه 25 شهريور از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.
در محور هراز نيز تردد تمامي تريلرها ممنوع و رفت و آمد تمامي كاميونها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12تا 24روز سه شنبه مورخ 21شهريور و ساعت 6 صبح تا 24 روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ 22، 23 و 24 شهريورماه در اين محور ممنوع مي باشد.
همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 لغايت 24 روز جمعه 24 شهريور از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و رفت و آمد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 الي 24 همين روز از آب اسك تا رودهن بصورت يكطرفه است.
تردد تمامي تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14تا 24 روز سه شنبه مورخ 21 شهريورماه و از ساعت 6 صبح الي 24 روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 22، 23 و 24 شهريور از تهران به قائم شهر و برعكس ممنوع است.
در محور قديم جاده رشت به قزوين نيز رفت و آمد انواع كاميون و تريلر به استثناي مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز پنجشنبه 23 شهريور و همچنين از ساعت 8 صبح تا 24 روز جمعه 24 شهريور از اين محور و برعكس ممنوع است.
در محور آستارا به اردبيل، تردد انواع كاميون و تريلر به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه 22 شهريور و همچنين از ساعت 8 صبح تا 24روز جمعه 24شهريور از آستارا به اردبيل و برعكس ممنوع خواهد بود.
در محور قديم ساوه به همدان نيز رفت و آمد انواع تريلر و كاميونها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 22 روز چهارشنبه 22 شهريور و همچنين از ساعت 6 تا 22 روزهاي پنجشنبه و جمعه 23 و 24 شهريورماه از ساوه به همدان و برعكس ممنوع مي باشد.
در محور زاهدان به زابل، تردد تمامي تريلرها و كاميونها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 16 تا 21 روزهاي سه شنبه و جمعه 21و 24 شهريورماه از محور زاهدان به زابل و برعكس ممنوع است.
در محور زاهدان- خاش نيز تردد تريلرها و كاميونها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 16 تا 21روزهاي سه شنبه و جمعه 21 و 24 شهريور از محور زاهدان به خاش و برعكس ممنوع خواهد بود.
در محور مريوان نيز رفت و آمد تريلر و كاميونها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 16 تا 24 روز جمعه 24 شهريور از سنندج به مريوان و برعكس ممنوع مي باشد.


واژگوني جرثقيل سنگين بر روي ساختمان و خودروها

يك دستگاه جرثقيل سنگين در خيابان سعادت آباد بر روي يك ساختمان و تعدادي خودروي سواري سقوط كرد.
بنابرگزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران، در ساعت 55/12 ظهر ديروز يك دستگاه جرثقيل سنگين هنگام چيدن تيرآهن براي يك برج در حال ساخت به علت سست بودن جاي جك ها، ابتدا بر روي ساختمان مسكوني سقوط كرده و باعث تخريب بخشي از آن شده است.
اين جرثقيل پس از آن بر روي سيم هاي برق افتاده و در نهايت بر روي تعدادي از خودروهايي كه در حاشيه خيابان پارك شده بودند، واژگون شد.
همچنين در محل واژگوني جرثقيل يك دستگاه تاكسي مشغول پياده كردن مسافر بود كه به محض ديدن حادثه راننده و مسافر هر دو به سرعت از تاكسي خارج شدند و لحظاتي پس از آن جرثقيل به طور كامل به روي تاكسي سقوط و خسارت زيادي به آن وارد كرد.
بنابراين گزارش در جريان اين حادثه فردي كشته نشده است و تنها مجروح اين حادثه راننده جرثقيل بوده كه پس از عمليات نجات، عوامل آتش نشاني وي را به تكنيسين هاي اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل دادند.
 


4 تن گلوله نفتي از سواحل درياي خزر جمع آوري شد

معاون سازمان محيط زيست با اشاره به آلودگي نفتي اخير در سواحل درياي خزر گفت: حدود 4 تن گلوله نفتي از سواحل درياي خزر جمع آوري شده است.
عبدالرضا كرباسي، اظهار كرد: ايران هنوز چاه نفتي در درياي خزر ندارد و تهمت هايي كه در خصوص آلودگي نفتي به ايران مي زنند بي پايه و اساس است.
وي گفت: از سال هاي متمادي چندين نوبت كشور آذربايجان باعث آلودگي سواحل ايران شده است.
كرباسي با اشاره به آلودگي اخير نفتي در سواحل درياي خزر گفت: نزديك به 4 تن گلوله نفتي از سواحل گيلان جمع آوري شده و اين جمع آوري همچنان ادامه دارد. متأسفانه اين آلودگي نفتي به لنگرود هم رسيده و انتظار مي رود به كل سواحل مازندران هم كشيده شود.
معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست به اقدامات انجام شده در اين زمينه اشاره كرد و گفت: با هتل دارها، ماهي گيرها و مديران مناطق توريستي صحبت شده و از مناطق آلوده فيلمبرداري شده است.
كرباسي گفت: ضرر و زياني كه به مناطق توريستي وارد شده برآورد شده است و نفتي كه از اين سواحل جمع آوري شده براي مشخص شدن و ثابت كردن اينكه اين لكه هاي نفتي مربوط به آذربايجان است به آزمايشگاه فرستاده شده است.
وي اظهار داشت: هر زمان كه مدارك تكميل شود از طريق مراكز بين المللي براي دريافت خسارت اقدام خواهيم كرد.
معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست با اشاره به برگزاري مانور مشترك جمع آوري لكه هاي نفتي كه قرار است در درياي خزر با حضور 5 كشور ساحلي برگزار شود گفت: كشور آذربايجان نيز در اين مانور مشترك شركت خواهد كرد و از نزديك با توانمندي هاي ايران آشنا مي شوند.
 


رئيس اداره بيماري هاي منتقله وزارت بهداشت:

زائران عتبات مراقب آب هاي آلوده عراق باشند

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بيماري هاي منتقله از آب و غذا و عفونت هاي بيمارستاني وزارت بهداشت گفت: با توجه به مشاهده موارد ابتلا به بيماري بيلارزيوز در كشور عراق، زائران عتبات مراقب آب هاي آلوده آنجا باشند.
حسين معصومي اظهاركرد: با توجه به اينكه خطر سرايت بيماري بيلارزيوز از كشورهاي همسايه به كشور ما وجود دارد، هماهنگي و ارائه آموزشهاي لازم در اين راستا ضروري است.
وي در حاشيه برگزاري كارگاه بين المللي مراقبت هاي بيماري بيلارزيوز در اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بيلارزيوز يك نوع بيماري انگلي است كه عامل آن يك دوره از زندگي خود را در بدن حلزون طي مي كند.
معصومي در ادامه تصريح كرد: پس از مدتي انگل از بدن حلزون خارج شده و در آب هاي آلوده قرار مي گيرد؛ بنابراين افرادي كه در آب هاي آلوده شنا كنند يا با آب آلوده تماس داشته باشند، در معرض خطر ابتلا به اين بيماري قرار مي گيرند.
وي افزود: عامل بيماري از طريق پوست وارد بدن اين افراد مي شود و پس از حدود دو ماه اين عامل به يك كرم بالغ تبديل و در اطراف مثانه لانه گزيني مي كند و بيمار با علائمي مانند سوزش ادرار و خون ادراري به پزشك مراجعه مي كند و مراحل تشخيص و درمان آغاز مي شود.
معصومي اصل با بيان اينكه اگر اين بيماري طولاني و مزمن باشد، مي تواند عوارضي مانند نارسايي كليه و سرطان مثانه را به دنبال داشته باشد، خاطرنشان كرد: خوشبختانه اين بيماري پيش از سال 1380 در ايران و فقط در استان خوزستان ديده مي شد كه در حال حاضر 12 سال از ريشه كني اين بيماري در كشور مي گذرد ولي در كشورهايي مانند مصر، يمن، عربستان و عراق موارد ابتلا مشاهده شده و اين خطر وجود دارد كه بيماري از اين كشورها به ايران سرايت كند.
وي درباره ضرورت برگزاري كارگاه مراقبت هاي بيماري بيلارزيوز در اهواز نيز يادآور شد: با توجه به تردد زوار به عتبات عاليات در كشور عراق و مواردي از ابتلا به اين بيماري كه در اين كشور مشاهده شده ضروري دانستيم كه اقدامات كنترلي در اين زمينه ميان دو كشور صورت گيرد و اين امر ضرورت برگزاري اين كارگاه با حضور مسئولان كشور عراق را بيش از پيش كرد.رئيس اداره بيماري هاي منتقله از آب و غذا و عفونت هاي بيمارستاني وزارت بهداشت در راستاي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري توصيه كرد: هموطنان عزيز در مسافرت حتماً از آب سالم استفاده و از شنا در آب هاي مشكوك و آلوده خودداري كنند.
 


جديدترين سرويس فروش بليت پروازهاي هما

هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» در جديدترين خدمت، سيستم فروش تلفني بليت پروازهاي «هما» را راه اندازي كرده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي «هما»، اين سيستم كه براي اولين بار در كشور راه اندازي شده است، از مردادماه سال جاري براي رفاه حال مسافران و ايجاد سهولت و دسترسي آنان براي خريد بليت پروازهاي «هما» تعبيه شده است.
در اين سيستم ابتدا مسافر با سامانه فروش تلفني تماس مي گيرد و با تكميل اطلاعات درخواست شده شامل نام، مسير درخواستي و شماره تلفن همراه مي تواند درخواست خود را در سامانه ثبت كند. سپس سامانه با استفاده از شماره تلفن همراه مسافر قيمت بليت و شناسه پرداخت را به مسافر اطلاع مي دهد.
بعد از دريافت تأييد رزرواسيون مسافر با استفاده از هرگونه كارت شتاب و با دارا بودن رمز دوم مي تواند مبلغ بليت را پرداخت كند. بعد از واريز مبلغ بليت و ارسال تأييديه آن به سامانه، بلافاصله همكاران فروش تلفني، بليت الكترونيكي مسافر را صادر و شماره آن را به همراه شماره پيگيري از طريق پيام كوتاه به تلفن مسافر ارسال مي كنند و در صورت ثبت آدرس پست الكترونيكي تصوير بليت صادر شده براي وي ايميل مي شود.گفتني است راه اندازي اين سيستم علاوه بر سهولت دسترسي به بليت پروازهاي «هما» صرفه جويي زمان را نيز به همراه دارد.


پليس با مزون هاي زيرزميني برخورد مي كند

معاون اجتماعي ناجا با عنوان اين مطلب كه از برگزاري جشنواره هاي مد و لباس وزارت ارشاد حمايت مي كنيم، گفت: پليس با مزون هايي كه لباس خلاف شئونات اسلامي ارائه دهند، برخورد مي كند.
سردار بهمن كارگر در گفتگو با مهر اظهار داشت: پليس از برگزاري نمايشگاهها و فروشگاههاي كارگروه مد و لباس وزارت ارشاد حمايت مي كند چرا كه اين نمايشگاهها فرصتي براي عرضه لباس هاي مناسب و شايسته مردم ما است. هر لباسي كه ترويج كننده حجاب اسلامي است و با معيارها مطابقت كند مورد حمايت ما است. پليس با معاونت هنري وزارت ارشاد هماهنگ است و از اقدامات فرهنگي آنها حمايت مي كند.
وي با اشاره به برخورد با مراكز عرضه لباس نامناسب، افزود: هر نمايشگاه يا مزون زميني و زيرزميني كه ارائه كننده لباس هاي خلاف شئونات اسلامي باشد از سوي پليس پلمب شده و ماموران با عرضه كنندگان لباس هاي نامناسب برخورد مي كنند. وقتي لباس فروشي هاي مناسب در سطح شهر وجود دارد، لزومي به برگزاري شوهاي زيرزميني نيست.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي همچنين در مورد جمع آوري فيلم گشت ارشاد از مراكز عرضه محصولات فرهنگي و سوپرماركت ها گفت: نيروي انتظامي در اين مورد دخالتي نمي كند و تاكنون اقدامي براي جمع آوري اين فيلم انجام نداده ايم.


گاز رساني به كلا ردشت تعطيل شد!

كلاردشت-خبرنگاركيهان:
پيمانكاران طرح گاز رساني در منطقه كلاردشت به دليل نداشتن اعتبار كافي دست از كار كشيدند و عمليات گاز رساني در اين شهر تعطيل شد.
محمد سنايي بخشدار كلاردشت با اعلام اين خبر گفت: طي صورتجلسه اي قرار بود امسال 6 هزار خانوار در منطقه صاحب گاز بشوند در حالي كه كل انشعاب نصب شده تاكنون 1700خانوار را پوشش مي دهد، و اين با وعده داده شده همخواني ندارد.
وي افزود: به دليل گاز رساني مردم اين شهر تاكنون موفق به خريد سوخت نفت و گاز زمستاني خود نشده اند، كه ما با توجه به تعطيلي عمليات گاز رساني و كار نكردن پيمانكاران در اطلاعيه اي از مردم خواستيم نفت و گازوئيل زمستان خود را كه دير هم شده است خريداري كنند.


حوادث كوتاه از كشور

برخورد پرايد با گارد ريل
كاشان- خبرنگار كيهان: برخورد يك دستگاه خودرو پرايد با گاردريل در آزادراه كاشان- نطنز 2 كشته و يك مجروح برجاي گذاشت. راننده خودرو به هويت «زينب.ب» 25 ساله و يكي از سرنشينان به هويت «زهره. ك» در دم جان باختند و سرنشين ديگر به بيمارستان منتقل شد.
دستگيري شكارچيان متخلف
كاشان خبرنگار كيهان: مأموران اداره حفاظت محيط زيست آران و بيدگل 2 نفر شكارچي غيرمجاز را كه مشغول شكار در اراضي سفيدشهر (علي آباد كوير) بودند، دستگير كردند. از شكارچيان لاشه 17قطعه پرنده به همراه دو قبضه اسلحه دولول ساچمه زني و 37 تير فشنگ كشف و ضبط شد.
بازداشت 5 نفر جيب بر در كيش
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: ماموران گشت كلانتري 12 نيروي انتظامي جزيره كيش،5 سارق جيب بر را در سطح جزيره كيش شناسايي و دستگير كردند. بخشي از لوازم مسروقه آنان كشف و ضبط شد و سارقان پس از تكميل پرونده و گذراندن مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي جزيره كيش شدند.
بي احتياطي راننده پرايد حادثه آفريد
خبرگزاري فارس: برخورد يك دستگاه كاميون با خودروي پرايد در جاده ابراهيم آباد بخش دانسفهان شهرستان بويين زهرا موجب فوت راننده پرايد و جراحت شديد دو سرنشين ديگر آن شد. كارشناسان علت وقوع اين تصادف را بي احتياطي راننده پرايد اعلام كردند.
مأمور قلابي دستگير شد
خرم آباد- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان كوهدشت افزود: به دنبال مراجعات حضوري شهروندان مبني بر اخاذي يك نفر به عنوان مامور اداره اماكن نيروي انتظامي از آنان با بررسي هاي پليسي، نامبرده شناسايي و دستگير شد و به 6 فقره كلاهبرداري اقرار كرد.
يك دست لباس فرم نيروي انتظامي با درجه ستوان دومي، نقاب مخصوص سرقت، 2 عدد چاقو و پايپ استعمال مواد مخدر از داخل اتومبيل متهم كشف و ضبط شد.
جريمه 500 ميليون ريالي يك شركت تعاوني
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مديرعامل يك شركت تعاوني به جرم عرضه 300 تن جو خارج از شبكه توزيع در شعبه پنجم بدوي تعزيرات حكومتي لرستان به 500 ميليون ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم شد. وي 300 تن جو يارانه اي را از شبكه توزيع در استان خارج و با انتقال آن به خراسان رضوي در اختيار اتحاديه گاوداران آن استان قرار داده بود. حكم صادره شعبه بدوي در شعبه تجديد نظر تأييد و به اجرا گذاشته شد.
 


تجار آهن مواظب اين دو تبهكار باشند

پليس آگاهي تهران ضمن هشدار به تجار آهن از آن ها خواست كه با شناسايي تصاوير متهمان هرگونه اطلاعات خود در خصوص اين دو كلاهبردار را گزارش كنند.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دو مرد تبهكار كه به بهانه خريد محموله آهن 100 ميليون تومان كلاهبرداري كرده و متواري شده بودند تحت تعقيب پليس قرار گرفته اند.
وي گفت: سوم تير ماه امسال فردي با مراجعه به كلانتري 151 يافت آباد، با معرفي خود به عنوان فروشنده ورق آهن در منطقه شادآباد به مأموران گفت: دو نفر پس از چندين نوبت انجام معامله خريد و فروش و جلب اعتماد من به خودشان، در آخرين خريدشان اقدام به خريد چندين تن ورق آهن به مقصد استان هاي شمال غربي، به ارزش تقريبي 100ميليون تومان كرده اما پس از تخليه و فروش بار آهن، هيچ پولي به حساب من واريز نكرده و از آن زمان نيز هر دو نفر متواري شده اند.
بنابراين گزارش مالباخته پس از حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي، به كارآگاهان گفت: من در بازار آهن به عنوان فروشنده ورق هاي آهن مشغول به كار هستم، در ارديبهشت ماه سال جاري شخصي به هويت موسوي به همراه فرد ديگري كه او را شريك خود معرفي مي كرد، با مراجعه به محل كار من در بازار آهن اقدام به خريد ورق آهن به مقصد يكي از شهرهاي شمال غرب كشور كرد و قرار شد تا پس از رسيدن بار، پول آن را به حساب من واريز كنند. در چندين نوبت، اين دو نفر اقدام به خريد محموله هاي آهن از من كرده و هر بار نيز پول بار را سر موقع به حساب من واريز مي كردند و به اين شيوه و شگرد اعتماد مرا جلب كردند. حتي در طي اين مدت آقاي موسوي نشاني محل سكونت اعضاي خانواده اش در منطقه تهران نو و همچنين دفتر كار خود در منطقه چهارراه خاقاني را نيز به من داده بود.
وي ادامه داد: پس از انجام چندين معامله، 17 خرداد فرد مزبور طبق روال گذشته اقدام به سفارش خريد يك محموله بار ورق آهن به ارزش 100ميليون تومان كرد و قرار شد تا طبق روال هميشگي پول را پرداخت كند اما هرچه منتظر پرداخت و واريز پول از سوي موسوي و شريكش شدم، از پرداخت پول خبري نشد. ابتدا به دفتر كار وي در منطقه چهارراه خاقاني رفته و در كمال تعجب متوجه تخليه دفتر شدم. پس از آن نيز به نشاني محل سكونت اعضاي خانواده وي مراجعه كردم و متوجه شدم كه اين آدرس نيز جعلي است.
سرهنگ اسدي در ادامه با اشاره به متواري بودن متهمان و احتمال افزايش ديگر جرايم ارتكابي و تعداد مالباختگاني كه از سوي متهمان مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي بازپرس پرونده صادر شده است. لذا از كليه شهروندان كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده و آدرس و نشاني مشخصي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد آنها در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين خصوص را از طريق شماره تماس هاي 51055138 و 51055459 در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
وي افزود: از ديگر مالباختگان احتمالي كه موفق به شناسايي متهمان شده اند نيز دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، واقع در خيابان وحدت اسلامي، مراجعه كنند.


بوي تعفن راز قتل آرايشگر بين المللي را فاش كرد

پرونده آرايشگر بين المللي كه قرباني سرقت 4 ميليارد تومان از گاو صندوق خانه اش شده بود براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.
18 آبان ماه سال 89 ساكنان مجتمعي در خيابان پاسداران در تماس با پليس اعلام كردند زن تنهايي كه در يكي از آپارتمان هاي مجتمع زندگي مي كند از چند روز قبل ناپديد شده و اين در حالي است كه از داخل خانه اش بوي تعفن به مشام مي رسد.
در پي اين اطلاع رساني ماموران كلانتري پاسداران با دستور قضائي وارد آپارتمان شدند كه با جسد ناهيد 55 ساله در اتاق خواب وي مواجه شدند.
در جريان تحقيقات مشخص شد كه ناهيد از آرايشگران بين المللي بوده كه نيمي از سال را در كشور ژاپن مشغول بوده و براساس گفته همسايه ها چند هفته قبل به ايران آمده است.
صاحب خانه ناهيد در بازجويي ها از رفت و آمد جواني به نام علي به خانه ناهيد خبر داد و ماموران با استفاده از همين سرنخ متهم را در منزل خود دستگير مي كنند.
متهم در بازجويي هاي اوليه منكر قتل مي شود اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: من و ناهيد از چند سال قبل با هم آشنا بوديم. او به من قول داده بود كه در صورتي كه ازدواج كنم يك هديه گرانقيمت به من و همسرم مي دهد. چند هفته قبل با دختر 19 ساله اي به نام زينب ازدواج كردم. روز حادثه با همسرم تصميم گرفتيم ناهيد را بيهوش كرده و از گاو صندوق خانه اش سرقت كنيم.
متهم در اعترافات خود گفت: ناهيد با خوردن شربت خواب آور به جاي به خواب رفتن دچار حالت تهوع شد و با ديدن من در اتاق خواب و در كنار گاوصندوق شروع به فحاشي كرد و من هم به ناچار با يك شمعداني ضربه اي به سرش زدم و با روسري خفه اش كردم.
علي تأكيد كرد: آن روز نتوانستيم در گاوصندوق را باز كنيم به همين خاطر با برداشتن طلاهاي مقتول از آنجا فرار كرديم.
وي ادامه داد: دو روز بعد به همراه يكي از دوستانم به نام محمد به خانه مقتول رفته و در گاوصندوق را باز كرديم و با سرقت 4ميليارد تومان پول نقد از گاوصندوق ناهيد،، گريختيم.
بنابراين گزارش با اعتراف هاي متهم اصلي جنايت، همدستان وي نيز دستگير و آنها نيز در بازجويي ها به جرم خود اعتراف كردند.
قرار است سه متهم پرونده به زودي در شعبه 74 دادگاه كيفري و به رياست قاضي اصغر عبداللهي محاكمه شوند.


دستگيري اعضاي شركت هرمي كوئست نت

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از دستگيري 22 عضو شركت هرمي «كوئست نت» در محدوده خيابان خاوران خبر داد.
سرهنگ مهرداد اميدي افزود: به دنبال ثبت خبرهاي مردمي و شناسايي مكان هايي كه براساس گزارشات مردمي محل رفت و آمد مشكوك جوانان مجرد شده بود، چهار اكيپ عملياتي با كسب مجوز قضايي همزمان به چهار آدرس اعلامي شركت هاي هرمي اعزام شدند.
به گزارش پليس آگاهي ناجا در اين دفاتر 22 عضو شركت هرمي «كوئست نت» بازداشت شدند.
تحقيقات نشان داد كه افراد دستگير شده عمدتاً دانشجو يا جوياي كار از استان هاي كرمان، يزد، اصفهان، اسفراين و بجنورد بودند. جزوات آموزشي و سي دي و ديگر اقلام مورد استفاده در فعاليت شركت هاي هرمي نيز در اين مكان ها يافت شد.
اميدي با بيان اينكه در بررسي اجاره نامه اين مكان ها مشخص شد كه اين افراد از ارديبهشت ماه سال جاري با استقرار در اين مكان ها، به فعاليت هاي مجرمانه خود اقدام مي كردند، گفت: تجربه نشان داد، پس از ضربات متعددي كه شركت هاي هرمي از سوي پليس دريافت كرده اند، فعاليت اين گروه ها به مناطق حاشيه اي و جنوبي تهران رانده شده و مردم نبايد از فعاليت اين گروه ها غافل شوند.


پيام فيسبوكي عامل قتل نوجوان

پليس انگليس در گزارشي اعلام كرد: در پي حمله چند فرد مسلح به محل برگزاري يك مهماني يك نوجوان با ضربات چاقو به قتل رسيد.
به گزارش ايسنا، اين سارقان كه از طريق پيام هاي شبكه اجتماعي فيسبوك از برگزاري اين مراسم مهماني و مكان آن باخبر شده بودند به محل موردنظر رفتند و دست به اين جنايت زدند.يكي از شاهدان به پليس گفت: اين مهمانان ناخوانده پس از ورود به مهماني شروع به آزار مهمانان كردند و قصد سرقت داشتند.وي همچنين گفت: «جي ويستون» 17 ساله كه قصد داشت مانعي براي اين افراد باشد سعي كرد آنان را از ساختمان خارج كند، اما با ضربات چاقوي مهاجمان روبرو شد.
پليس انگليس با اعلام اينكه «ويستون» ساعتي پس از انتقال به بيمارستان كشته شد، تصريح كرد: تاكنون سه تن در ارتباط با اين جنايت مظنون شناخته شده و مورد بازجويي قرار گرفته اند اما بررسي هاي آنان به نتيجه اي نرسيده است.


حادثه درمعدن

در پي ريزش يك معدن ذغال سنگ در چين و گير افتادن 11 كارگر ميان آوار تلاش ها براي زنده يافتن آنان ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، نيروهاي امداد و نجات چين اظهار داشتند: با ريزش اين معدن، نشت گازهاي سمي و مسدود شدن مسيرهاي ارتباطي، عمليات امدادرساني به كارگران به سختي در حال انجام است.بنابر اعلام نيروهاي امداد و نجات شهر «وانييوآن» در ايالت «سيچوآن»، محل دقيق حبس شدن اين كارگران شناسايي شده؛ اما تلاش آنان براي يافتن حادثه ديدگان نتيجه اي نداشته است.
به گزارش پليس محلي شهر «وانييوآن»، در زمان وقوع حادثه 24 كارگر مشغول كار در اين معدن ذغال سنگ بودند كه 13 تن از آنان توانستند خود را بيرون بكشند.
بررسي هاي اوليه نيروهاي آتش نشان اين شهر نشان مي دهد كه انفجار گاز علت وقوع اين حادثه بوده است. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، در پي وقوع اين حادثه پليس اين شهر مالكان معدن را تحت بازجويي قرار داد.
 


آوارگي هزاران كانادايي

در پي گسترش آتش سوزي در منطقه «پيچلند» كانادا بيش از هزار تن مجبور به ترك خانه هايشان شدند.
به گزارش ايسنا، بر اثر وقوع اين آتش سوزي هاي گسترده بخش هاي وسيعي از اراضي منطقه در آتش سوخت و شماري از ساكنان را آواره كرد.نيروهاي آتش نشاني اعلام كردند شعله هاي آتش موجب مسدود شدن تعدادي از مسيرهاي ارتباطي شده است. همچنين تعدادي از ساكنان به مناطق امن منتقل شده اند.
بنابر اعلام مقامات محلي اين منطقه علت وقوع اين آتش سوزي كه از سه روز قبل آغاز شده، مشخص نيست.
به گفته نيروهاي آتش نشان سرعت شديد باد موجب گسترش سريع آتش سوزي و به خطر انداختن جان ساكنان شده است.


سيلاب در پاكستان

بر اثر بارش باران هاي موسمي در بخش هايي از پاكستان حدود 70 تن جان خود را از دست دادند و 62 نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش ايسنا، بارش شديد باران كه تا چند روز آينده در بيشتر بخش هاي اين كشور ادامه خواهد يافت حدود 7 هزار خانه را تخريب كرده است.
بنابر اعلام مقامات مديريت بلاياي طبيعي پاكستان، بيشتر كشته شدگان اين حادثه طبيعي بر اثر تخريب ساختمان، هنگام عبور از پل هاي ارتباطي يا برق گرفتگي جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام مقامات داخلي پاكستان، بارش باران هاي موسمي در ماه سپتامبر در اين منطقه غيرمعمول است اما طي دو سال گذشته اين كشور شاهد بارش هاي شديد باران در اين ماه از سال بوده است.


اعتراض عجيب!

51 نفر از زنان و مردان روستايي در اعتراض به دستور دولت ايالتي ماديا پرادش هند كه منجر به زير آب رفتن دهكده شان شده، 14روز را در آب غوطه ور خواهند ماند.
به گزارش فارس از دهلي نو، در منطقه ماديا پرادش هند، 51 زن و مرد در اعتراض به دستور ايالتي مبني بر باز كردن تمامي دروازه هاي سدي در اين منطقه كه منجر به زير آب رفتن دهكده شان شده است، 14 روز را در آب غوطه ور خواهند ماند. معترضان به دليل از دست دادن خانه هايشان خواستار پرداخت خسارت از سوي دولت هستند.
براساس گزارش ها، دولت براي بالا بردن سطح آب سد مذكور و بدون توجه به بازسازي روستاهايي كه در مناطق پايين تري قرار داشتند اقدام به باز كردن تمامي دروازه هاي سد كرده كه اين امر خلاف دستور دادگاه عالي نيز بوده است.
براساس دستور دادگاه عالي دولت پيش از اجراي اين اقدام مي بايست اين روستاها مورد بازسازي قرار مي گرفت. اكنون در اعتراض به نقض اين دستور و زير آب رفتن دهكده، تمامي اين زنان و مردان كه تعدادشان به 51 نفر مي رسد، 14 روز را در آب غوطه ور خواهند ماند.
اعتراض از دو روز پيش آغاز شده و تا 12روز ديگر ادامه خواهد داشت و اين در حالي است كه به دليل گزند ماهي ها و خرچنگ هاي داخل آب، پوست بدن اين اعتراض كنندگان تحت تاثير قرار گرفته و بارندگي نيز از سوي ديگر سلامتي آنها را مورد مخاطره قرار داده است.
براساس گزارش ها، اعتراض كنندگان كه بسيار خشمگين هستند، بي توجهي دولت شان را مورد نقد قرار داده و عنوان كرده اند كه دولت كاملاً چشمانش را به روي آنها بسته است.
اعتراض كنندگان خواستار اين هستند كه دولت صرفاً نيم متر از سطح آب را كاهش دهد. اعتراض كنندگان با تأكيد بر اينكه دولت بايد به آنها خسارت بپردازد، عنوان كردند كه دولت چاره اي جز گوش كردن به آنها ندارد در غير اين صورت عواقب بسيار جدي تر در پيش خواهد بود زيرا برخي افراد تا گردن در آب فرو رفته اند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14