(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 شهریور 1391 - شماره 20306

حديث دشت عشق
هفته هشتم ليگ برتر به روز دوم خود رسيد
تقابل قلعه نويي و دايي در ايستگاه راه آهن
اخبار كوتاه از فوتبال
اگر مسائل سياسي در ميان باشد، فدراسيون جهاني با دليل هم قانع نمي شود
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري: تعليق شويم، تصميم ديگري مي گيريم
حضور قلعه نويي در تيم ملي دروغ و بي اهميت است
كي روش: با 8 يا 9 امتياز ديگر به جام جهاني مي رويم
تكليف كشتي مشخص نيست اما...
بنا : نه از رئيس شدن كسي حمايت كرده و نه خط و نشاني مي كشم
دوري بسكتبال ايران از اقتدار سنتي اش
بچيروويچ: همانند يك قهرمان نبوديم
خواندني از ورزش ايران
تشكيل اردوي تيم ملي تكواندو در غياب كرمي


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «ناصر شايسته»
شيفته سربازي امام زمان(عج)
شيفته سربازي امام زمان(عج) و تحصيل در علوم اهل بيت(ع) بود. دوره متوسطه را گذراند و وارد حوزه شد. اما زماني كه كفتاران بعثي به بيشه شيران هجوم آوردند وظيفه شرعي و الهي خود ديد تا به صف رزمندگان دلاور سپاه اسلام بپيوندد. اولين قدمش در عمليات فتح المبين بود كه همراه با سپاهيان اسلام فتحي درخشان آفريد. بعد هم عمليات رمضان كه آخرين سكوي پرواز ناصر بود. 23 تير 61 آخرين باري بود كه قامت رعناي او را دوستانش ديدند تا از نظر پنهان شد. سيزده سال پيكر شريفش در سرزمين خون و حماسه و خاك هاي گرم شلمچه ماند تا روزي كه دستان با كرامت مردم گوگد پيكر سبكبارش را تشييع كرد.
طلبه بسيجي شهيد «ناصر شايسته»، سال 1342 در گلپايگان متولد شد و در 23/4/1361 در شلمچه به شهادت رسيد.


هفته هشتم ليگ برتر به روز دوم خود رسيد

تقابل قلعه نويي و دايي در ايستگاه راه آهن

در شرايطي كه فوتبال در عرصه ملي شرايط خوبي ندارد، ديدارهاي روز دوم از هفته هشتم ليگ برتر امروز با تقابل جذاب قلعه نويي و دايي در جامه مربيان استقلال و راه آهن، تكاپوي ذوب آهن و فولاد براي فرار از بحران و تلاش ملوانان براي تراكتورسازي برگزار مي شود.
هنوز شكست تيم ملي مقابل لبنان هضم نشده كه بازي هاي ليگ برتر در هفته هشتم به اوج خود مي رسد. در اوج فوتبال زدگي مردم در روز شنبه تيم هايي به ميدان مي روند كه بيشترشان بازيكنان ملي پوش در اختيار دارند، بازيكناني كه متهم به عملكرد ضعيف در ديدارهاي ملي هستند. در زير اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي روز دوم از هفته هشتم ليگ برتر مي شود، ديدارهايي كه تيم هاي بالا و پايين جدول در آنها با انگيزه متفاوت به ميدان مي روند:
ملوان - تراكتورسازي
ملوان بندرانزلي و تراكتورسازي تبريز در جدول رده بندي ليگ برتر باهم همسايه هستند و ملوان تنها به خاطر يك گل زده بيشتر بالاتر از تراكتورسازي در رده پنجم جدول ايستاده است. با اين شرايط تقابل دو تيم يك بازي 6 امتيازي براي آنهاست. ملوان كه تنها دو امتياز با صدر جدول فاصله دارد براي بازگشت دوباره به اين جايگاه پيروزي خانگي مقابل تراكتورسازان را هدف قرار داده و اين در حالي است كه ميهمان تبريزي نيز براي ماندن در ميانه بالاي جدول به دنبال امتياز يا امتيازات ديدار مقابل ملوان است. همين مسئله بازي عصر امروز دو تيم ملوان و تراكتورسازي را حساس، جذاب و احتمالاً تماشايي خواهد كرد.
راه آهن- استقلال
استقلال شروع خوبي در ليگ دوازدهم نداشته است. اين را حتماً قلعه نويي هم قبول دارد و متوجه اين نكته است كه فاصله سه امتيازي تيمش با صدر جدول توجيه مناسبي براي عملكرد ضعيف آبي پوشان نيست. تيم قلعه نويي خوب بازي نمي كند و قطعاً در بازي مقابل راه آهن عملكرد ملي پوشان اين تيم نيز متأثر از باخت تيم ملي مقابل لبنان خواهد بود. با اين شرايط قلعه نويي بايد تيمش را با طرح و برنامه اي ويژه به مصاف تيم دايي بفرستد. راه آهن اما فعلاً شرايطي بهتر در مقايسه با تيم استقلال دارد. دايي و شاگردانش با عملكردي خوب در هفت هفته اخير و بهره برداري لازم از تعطيلي مسابقات ليگ برتر با انگيزه به مصاف استقلال خواهند آمد و هدف شان كسب حداكثر امتياز در مصاف خانگي اما در خانه استقلال است! اين مسابقه مجالي است براي رويارويي امير قلعه نويي و علي دايي. اين دو كه سابقه هدايت تيم ملي فوتبال كشورمان را نيز دارند، طي سال هاي گذشته بارها با هم بازي كرده اند كه رقابتشان جذاب و تماشايي بوده است. برنامه ديدارهاي هفته هشتم ليگ برتر به اين شرح است:
شنبه-25/06/91
¤ ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان (ساعت 30:18)
¤ مقاومت سپاسي شيراز- داماش گيلان (ساعت 30:18)
¤ صباي قم- گهر زاگرس دورود (ساعت 45:18)
¤ ملوان بندرانزلي- تراكتورسازي تبريز (ساعت 45:18)
¤ راه آهن تهران- استقلال تهران (ساعت 45:19)
يكشنبه-26/06/91
¤ پرسپوليس- نفت تهران (ساعت 45:19).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ليگ شروع شد؛ سرمربي تيم ملي به مرخصي رفت!
سرمربي تيم ملي فوتبال براي رسيدگي به امور شخصي خود ديروز از ايران رفت.با پايان بازي تيم ملي مقابل لبنان و با توجه به اينكه اردوي بعدي تيم ملي از تاريخ 13 مهر آغاز مي شود كارلوس كي روش براي مدت يك هفته به مرخصي رفت. كي روش و دستيارانش در حالي به مرخصي رفتند كه از امروز ليگ دوباره آغاز مي شود. البته با انتخاب هاي گذشته كي روش بعيد است كه تيم ملي براي وي مهم بوده باشد و شايد به همين دليل اين بار هم تهران را ترك كرد!
شرط باشگاه پرسپوليس براي پرداخت بدهي حيدري
نماينده باشگاه پرسپوليس در جلسه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال براي پرداخت فوري طلب سپهر حيدري شرط گذاشت و اعلام كرد در صورتي كه حيدري 20 درصد از مبلغ طلبش را ببخشد باشگاه پرسپوليس بلافاصله طلب اين بازيكن را پرداخت مي كند. حيدري حاضر نشد 20 درصد از طلب 90 ميليون توماني اش را ببخشد و قرار شد هفته آينده كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي قطعي خود را در مورد اين پرونده صادر كند.
انتقادات دايي از كي روش
سرمربي راه آهن در تازه ترين صحبت هاي خود انتقاداتي را متوجه سرمربي تيم ملي كرد. علي دايي گفت: من درباره كي روش حرف نمي زنم. نتايج كي روش را كنار هم قرار دهيد، تا جايي كه ذهن من ياري مي كند او به عنوان نفر دوم كادر فني موفق بوده اما به عنوان نفر اول كارنامه اش را نگاه كنيد. آن موقع كه مي خواستيم سرمربي تيم ملي انتخاب كنيم بايد اين كارنامه را بررسي مي كرديم اكنون صحبت كردن در اين مورد پوچ و بيهوده است. وي در مورد اينكه اگر پيشنهاد سرمربي گري تيم ملي به شما شود آن را قبول مي كنيد يا نه گفت: اصلا و ابداً به تيم ملي فكر نمي كنم. با توجه به اتفاقاتي كه براي من در تيم ملي افتاد اصلاً با چنين فدراسيوني كار نمي كنم. بازي لبنان را هم نديدم و نمي توانم نظر بدهم.
پرسپوليسي ها با تارتار وارد مذاكره شدند
در پي كناره گيري مهدي تارتار به دليل مشكلات مالي از تيم فوتبال گهر لرستان مسئولان باشگاه پرسپوليس كه به دنبال مذاكره با چند گزينه ايراني براي دستياري ژوزه بودند با اين مربي جوان وارد مذاكرات اوليه شدند. قرار است در صورتي كه جدايي تارتار از گهري ها قطعي شود، به عنوان دستيار ايراني ژوزه در جمع قرمزپوشان شروع به كار كند.
قلعه نويي: عدالت درباره من اجرا شد تعجب كنيد!
امير قلعه نويي در واكنش به اين كه شما در هفته اي كه محروم بوديد، از سوي كميته انضباطي جريمه شديد؟ گفت: من فكر مي كنم ساير مربيان را هم به خاطر من جريمه كردند و اين داستان سر من به وجود آمد. او خنديد و گفت اگر عدالت از سوي فدراسيون درباره قلعه نويي اجرا شود، بايد به آن شك كنيم! به هر حال چاره اي نيست و جريمه كردند و بايد پرداخت كنيم. حداقل فقط من را جريمه مي كردند و مربيان ديگر را جريمه نمي كردند.
سرمربي تيم ملي فقط به نام ها توجه دارد
سرمربي سابق استقلال معتقد است كه كارلوس كي روش تنها از روي نام بازيكنان را به تيم ملي دعوت مي كند. پرويز مظلومي با انتقاد از روند حاكم بر تيم ملي گفت: اگر حرفي زده مي شود برداشت نشود كه مي خواهيم مقابل تيم ملي بايستيم. مي خواهيم كمك كنيم كه تيم ملي به جام جهاني برود. تيم ملي براي همه مردم است و 70 ميليون نفر از برد آن خوشحال مي شوند. پس بايد هر كس هر كمكي مي تواند براي موفقيت آن انجام دهد. وي ادامه داد: من نمي دانم آقاي كي روش چگونه به ورزشگاه مي رود و بازيكنان را انتخاب مي كند. فكر مي كنم كي روش اصلا بازي را تماشا نمي كند. اگر تماشا مي كند چرا بازيكناني كه روي نيمكت هستند به تيم ملي دعوت مي شوند.مظلومي خاطرنشان كرد: افراد دلسوزي هستند كه مي توانند كمك كنند تا بدتر از اين نشده بايد كارلوس كي روش به اين مساله توجه كند. براي خودش هم كه شده يك دستيار ايراني به تيم اضافه كند. اين همه كارشناس و مربي دلسوز وجود دارند كه دلشان براي تيم ملي كشورشان مي سوزد.
وقتي اردوهاي بلندمدت از مشكلات تيم ملي مي شود
دبير كل فدراسيون فوتبال گفت كه يكي از مشكلات تيم ملي اردوهاي بلند مدت است كه روي بعضي از بازيكنان تاثير منفي مي گذارد.نبي درتازه ترين صحبت هاي خود گفت: يكي از مشكلاتي كه ما داريم، اردوهاي بلند مدت تيم ملي است كه بر روي بعضي از بازيكنان تاثير مثبت مي گذارد، اما از طرفي روي بعضي ديگر تاثير منفي دارد و بايد بر روي اين مساله كار كنيم. دبير فدراسيون فوتبال به درستي به اين موضوع اشاره كرده است اما تعجب فوتبال دوستان از اين است كه نبي و ساير مسئولان فدراسيون فوتبال چرا چنين نكاتي را به كي روش منتقل نمي كنند؟!


اگر مسائل سياسي در ميان باشد، فدراسيون جهاني با دليل هم قانع نمي شود سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري: تعليق شويم، تصميم ديگري مي گيريم

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري گفت: اگر فدراسيون جهاني يكسري موارد ديگر از جمله مسائل سياسي را در حل مشكلات فدراسيون ايران به ميان بياورند؛ در اين صورت ادله هم داشته باشيم، مشكل ما را حل نخواهد كرد.
خسرو قمري در خصوص حضور ملي پوشان دوچرخه سواري ايران در مسابقات قهرماني جهان 2012 هلند گفت: از نظر مالي خيلي وضعيت مناسبي نداريم كه بخواهيم در رقابت هايي شركت كنيم كه نتايج آن شبيه مسابقات المپيك 2012 لندن باشد. دو لژيونر اروپايي ما هم با تأكيد باشگاه هاي خود كه علاقه دارند در اين رقابت ها شركت كنند، در هلند حاضر شده و ركاب خواهند زد.
وي ادامه داد: درخواست كرديم تا قبل از جلسه مجمع فدراسيون جهاني و كميته تصميم گيري در خصوص فدراسيون دوچرخه سواري ايران كه 31 شهريور برگزار مي شود، يك پيش جلسه با مسئولان فدراسيون جهاني داشته باشيم تا بتوانيم آنها را با ارائه اسناد و مدارك متقاعد كنيم. قمري تأكيد كرد: اگر پاي مباحث سياسي در ميان نباشد ما مشكلي نخواهيم داشت. اگر نخواهند پاي مسائل سياسي را باز كنند با ارائه يكسري مستندات، مي توانيم نظراتشان را جلب كنيم، اما اگر از همان ابتداي كار تصميم گرفته باشند تا ما را تعليق كنند، اين كار را كرده و آن زمان ما هم تصميم ديگري خواهيم گرفت.


حضور قلعه نويي در تيم ملي دروغ و بي اهميت است

كي روش: با 8 يا 9 امتياز ديگر به جام جهاني مي رويم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، شايعه حضور قلعه نويي در تيم ملي را بي اهميت مي داند و مي گويد اين مسائل دروغي بيش نيست.
كارلوس كي روش كه اين روزها و پس از اولين شكست تاريخ فوتبال ايران برابر لبنان تحت فشار است در گفت وگو با خبرگزاري فارس به انتقادهاي كارشناسان پاسخ داد. اگرچه بسياري از كارشناسان از سبك بازي تيم ملي انتقاد و اعلام كرده اند تيم ملي برنامه و تاكتيك مشخصي ندارد اما كي روش معتقد است تيمش خوب بازي مي كند. گزيده اي از صحبت هاي سرمربي تيم ملي در ادامه مي آيد:
¤ بايد اعتراف كنم از شكست برابر لبنان راضي نيستم. بايد مسئوليت اين شكست را برعهده بگيرم. در درجه اول خودم مسئوليت ناكامي برابر لبنان را برعهده مي گيرم بعد ساير اعضاي كادر و بازيكنان بايد مسئوليت اين شكست را پذيرا باشند. هيچ بهانه و توجيهي نيست و بايد مسئوليت اين شكست را برعهده بگيريم.
¤ در حال حاضر 4 امتياز داريم و طبق محاسبات من براي صعود به جام جهاني 12 يا 13امتياز نياز داريم. هدف اول ما صعود به جام جهاني است و بعد مي خواهيم در آن مسابقات عملكرد خوبي داشته باشيم. در پايان هيچ اهميتي ندارد كه ما اين امتيازها را در كره، لبنان يا جاي ديگري كسب كرده باشيم.
¤ ما در 3، 4 بازي اخير خوب نبوديم. مقابل قطر، تونس، اردن و لبنان آمار گلزني خوبي نداشتيم. در 2 بازي رسمي مقابل قطر و لبنان نتوانستيم گل بزنيم در حالي كه پيش از اين 11 بازي رسمي انجام داده و 23گل به ثمر رسانده بوديم اما حالا ضعف داريم. در اين پست به اندازه كافي خوب نيستيم. ما بايد گلزني كرده و دروازه حريفان را باز كنيم.
¤ اگر لازم باشد تغييراتي را در تيم ملي ايجاد خواهم كرد اما براي اين كار بايد دلايل منطقي و خوبي داشته باشيم. مسيري كه براي صعود به جام جهاني داريم طولاني است و در راه امكان رخ دادن چنين اتفاق هايي وجود دارد.
¤ 2 سال پيش گفتم بايد ليگ ايران با كيفيت و منظم تر باشد. من گفتم چرا بازيكنان ايراني مانند 10 سال پيش نمي توانند به اروپا بروند. چرا پيش از اين ايران بازيكنان متعددي در ليگ هاي اروپايي داشت، اما اكنون هيچ بازيكني در اروپا ندارد؟ آيا الان همه مربيان و باشگاه هاي اروپايي كور شده اند و ديگر بازيكنان ايراني را نمي بينند؟!
¤ تجارب كافي را در فوتبال دارم و بارها با چنين فضاهايي روبه رو شده ام. من كه به بلوغ در فوتبال رسيده ام مي دانم مطرح شدن سرمربيگري امير قلعه نويي در تيم ملي دروغي بيش نيست و اهميتي هم ندارد.
سرويس ورزشي كيهان: تمام صحبت هاي كي روش از عملكرد ضعيف تيم ملي خواندني بود اما اي كاش سرمربي تيم ملي تنها به دادن وعده اكتفا نمي كرد و علت ضعف مفرط تيم ملي در بازي هاي اخير را نيز تشريح مي كرد. مسلما فوتبال ايران رقمي نزديك به 15ميليارد را براي كي روش و همكارانش هزينه كرده تا مشكلات برطرف شود نه اينكه وعده هاي تكراري شنيده شود!


تكليف كشتي مشخص نيست اما...

بنا : نه از رئيس شدن كسي حمايت كرده و نه خط و نشاني مي كشم

محمد بنا گفت، براي انتخابات فدراسيون كشتي قصد خط و نشان كشيدن ندارد چون مسائل مديريتي به او مربوط نمي شود.
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بازگشت به كشور درباره مسائل مطرح شده اخير و همچنين انتخابات فدراسيون كشتي اظهار كرد: براي انتخابات فدراسيون كشتي نه از كسي حمايت كرده و نه قصد دارم خط و نشاني بكشم. متاسفانه در حال حاضر شرايطي ايجاد شده كه وزارت ورزش و جوانان يك نظر دارد و كميته ملي المپيك نظر ديگري. در اين بين تكليف كشتي مشخص نيست اما از هيچ كس حمايت نكرده ام و اصلا كار مديريتي به من مربوط نمي شود. انتخاب رئيس فدراسيون به تشخيص وزارت ورزش و جوانان و راي هيات ها كه رئيس را انتخاب مي كنند، بستگي دارد و به خودم حق دخالت نمي دهم.
بنا همچنين تاكيد كرد: شرايط كشتي فرنگي با گذشته تفاوت پيدا كرده است و كار كردن شرايطي دارد، حالا كه با سه مدال طلا قهرمان المپيك شده ايم، وضعيت كاملا فرق كرده و براي پيشرفت به شرايط خاصي نياز است. من مملكتم را دوست دارم و براي آن كار مي كنم. دنبال ثبات هستم تا بشود برنامه 4 ساله داد. پس رئيس فدراسيون هم بايد هر چه زودتر انتخاب شود و ثبات كاري داشته باشد تا بشود برنامه 4 ساله را به اجرا درآورد، نه اين كه برنامه ريزي شود اما 3 ماه يا يك سال بعد از آن رئيس عوض شود.
وي در پايان گفت: الان قهرمان المپيك هستيم و توقع جامعه بالا رفته است. براي المپيك ريودوژانيروي 2016 بايد برنامه داشت و براي بازي هاي آسيايي 2014 يك برنامه ديگر. مسابقات جهاني كه هر ساله است، تفكرات ديگري را نياز دارد. در واقع بايد براي 4 سال برنامه هاي دقيق و متفاوتي را به اجرا درآورد كه به ثبات كار و حمايت احتياج است. در حال حاضر نيز ترجيح مي دهم، اظهارنظر ديگري نكنم تا تكليف كشتي مشخص شود.


دوري بسكتبال ايران از اقتدار سنتي اش

بچيروويچ: همانند يك قهرمان نبوديم

سايت كنفدراسيون بسكتبال آسيا در گزارشي پس از ديدار ايران برابر هند عملكرد تيم كشورمان را دور از اقتدار سنتي اش در بسكتبال آسيا توصيف كرد.
تيم بسكتبال هند در نخستين ديدارش در رقابت هاي كاپ آسيا برابر ايران قرار گرفت و در مجموع عملكرد خوبي داشت. هندي ها نيمه نخست را خوب آغاز كردند، اما در جريان مسابقه نتوانستند برابر قدرت ايران كه از بزرگان غرب آسيا محسوب مي شود، دوام بياورند و در نهايت 83 بر 71 مغلوب شدند. تيم ملي بسكتبال ايران كه پيش از اين همه از فاصله قدرتي آن با حريفش صحبت مي كردند، برخلاف انتظارات در اين مسابقه همانند هميشه نبود و از قدرت سنتي اش در آسيا دور بود.
مهمد بچيروويچ سرمربي تيم بسكتبال ايران پس از اين ديدار، اظهار كرد: ما سجاد مشايخي، صالح فروتن و امير صديقي را به دليل مشكل خروجي در اختيار نداشتيم، اما فكر مي كنم كه خيلي سريع ريتم بازي خود را به دست خواهيم آورد. البته مي دانم كه همانند يك تيم قهرمان بازي نكرديم، اما اين مسابقه نيز ديدار فينال نبود. وي ادامه داد: اين اولين مسابقه ايران بود و همانند هميشه نخستين مسابقه ها شرايط منحصر به فردي دارند. فكر مي كنم گام به گام بهتر خواهيم شد و به شرايط ايده آل خواهيم رسيد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم واليبال نيروهاي مسلح ايران با غلبه بر قطر در ديدار پاياني رقابت هاي ارتش هاي جهان به عنوان قهرماني دست پيدا كرد.
¤ شجاعي سرپرست فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: به عنوان يك ايراني معتقدم كه بايد به سمتي برويم كه شرايط بين المللي را بپذيريم و از سوي ديگر به دنبال بچه بازي ها و پذيرفتن موارد تحميلي نباشيم. لازم به يادآوري است فدراسيون جهاني تيراندازي كه چند روز پيش وضعيت فدراسيون كشورمان را به همراه 5 كشور سوئد، ويتنام، بوتان، پاكستان و سنگاپور با رنگ قرمز مشخص كرده بود تا در خصوص اين 5 كشور تصميم گيري لازم را به عمل بياورد، ديروز بدون اين كه اتفاق خاصي در فدراسيون تيراندازي با كمان ايران رخ دهد، وضعيت فدراسيون را به حالت عادي بازگرداند.


تشكيل اردوي تيم ملي تكواندو در غياب كرمي

نخستين اردوي تيم ملي تكواندو از امروز در تهران آغاز خواهد شد.
نخستين اردوي تيم ملي تكواندو پس از بازي هاي المپيك 2012 لندن از امروز در تهران آغاز خواهد شد. در اين اردوها عليرضا نصرآزاداني، محمد باقري معتمد، كوروش رجلي، فرزاد عبدالهي و مسعود حجي زواره حضور خواهند داشت و خود را براي مسابقات بين قاره اي در 21مهرماه آماده مي كنند. فريبرز عسگري و محمدعلي بسحاق هدايت ملي پوشان را برعهده خواهند داشت.
يوسف كرمي كاپيتان تيم ملي، بزرگترين غايب اين اردوها است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14