(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 شهریور 1391 - شماره 20306

خيابان ولي عصر بار ديگر نشست كرد
مهر ماه زمان اعلام اسامي نيمه متمركزهاي كنكور
توفان شن فعاليت پايانه مرزي ميلك را مختل كرد
امكان ثبت بين المللي اختراعات تا پايان سال
متخصصان زنان و زايمان در صدر شكايات مردم از پزشكان
تا مهرماه اجرا مي شود
ساماندهي 20 هزار سرويس مدارس
نخستين كنگره بين المللي زيبايي و ايمپلنت
فرهنگيان بازنشسته مرد دعوت به كار مي شوند
در استان گلستان 9 سرنشين پرايد بر اثر تصادف در گاليكش كشته شدند
افتتاح 3 مركزجديد درما ن معتادان شيشه
آزادي 3 هزار زنداني با كمك ستاد ديه
نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در قم آتش گرفت
اسماعيلي خبر داد
انتقال 7 هزار زنداني تهراني از كرج به زندان فشافويه
مرگ 300 كره اي در سيل
حوادث كوتاه از كشور
آتش سوزي گسترده در واشنگتن
افتتاح بلندترين برج مسكوني جهان
ركورد بلعيدن شمشير
مرگ 19 كارگر با سقوط آسانسور


خيابان ولي عصر بار ديگر نشست كرد

معاون نظارت بر بهره برداري منطقه 5 شركت آب و فاضلاب شهر تهران از نشست زمين در خيابان وليعصر محدوده ميدان وليعصر خبر داد.
اصغر صفري در گفتگو با مهر با اشاره به نشست دوباره خيابان ولي عصر در ماه هاي اخير گفت: روز پنج شنبه 23 شهريور ماه در اثر حفاري شركت مترو 2 نشست در خيابان وليعصر به فاصله 25 متر از هم رخ داد كه سبب شد يكي از لوله هاي اصلي ما به قطر 500 ميلي متري، كمرشكن كند.
معاون بهره برداري آبفاي منطقه 5 تهران ادامه داد: اين حادثه منجر به مسدود شدن خط آب رساني اين منطقه شد و اهالي از محدوده منيريه تا ميدان راه آهن با كمبود فشار آب در طبقات روبرو شدند.
اصغري با بيان اين كه اين چندمين حادثه در يك ماه گذشته است كه دستگاه هاي حفاري مترو بر روي لوله هاي آب اثر گذاشته و منجر به خسارت شده است گفت: تمامي پرسنل عملياتي ما در محل حادثه هستند و تعميرات لازم انجام شده و تنها 40 مشترك در حريم خيابان ولي عصر به مدت 2 ساعت دچار قطعي آب شده اند.
وي افزود: در اين حوادث تاثير عمليات عمراني مترو بر لوله هاي آب كاملا مشهود است و شكايت قضايي در اين زمينه انجام مي شود.
نشت آب علت نشست خيابان ولي عصر
مجري بخش جنوبي خط 3 متروي تهران نيز در اين باره گفت: نشت آب دليل نشست جزئي زمين در خيابان ولي عصر بوده است.
بهمن اسكندري با اشاره به نشست خيابان ولي عصر گفت: بعد از نشستي كه در خيابان فرهنگ ايجاد شده بود و به دليل خاك بد منطقه در عمق 180 تا 200 متري از خيابان فرهنگ تا ميدان منيريه عمليات تزريق بتن را انجام داده و 105 گمانه به فاصله 15 متر زده و تزريق سيمان نيز انجام شد.
وي ادامه داد: دو دستگاهTBM نيز با دقت يك سانتي متر طي روزهاي گذشته وارد خط شده و مشكلي در خطوط نداشتيم.
اسكندري با بيان اين كه نشست دوم 12 ظهر امروز پنج شنبه رخ داد و به دليل وسعت آن بخشي از خيابان ولي عصر بسته شد گفت: روز گذشته چهارشنبه 22 شهريور ما متوجه ورود آب به زير دستگاه هاي TBM شده بوديم كه به شركت آب و فاضلاب منطقه 5 خبر داده اما آنها اعلام كرده بودند ما نشت آب نداريم. سپس از منطقه 4 آب و فاضلاب درخواست كرديم نشت آب در اين منطقه رابررسي كنند كه آنها نيز اعلام كردند مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
وي اضافه كرد: به دليل آن كه مانعي براي توقف وجود نداشت بالاجبار به حركت خود ادامه داده اما نشت آب شديدتر و بخشي از آب وارد تونل هاي ما شد. پس از بررسي ها متوجه شديم جوي آب بخش جنوب شرقي خيابان در كنار بانك صادرات مدتي است مسدود است و هيچ آبي در آن جريان ندارد و آب ها به تونل هاي ما سرازير مي شود.
وي با تاكيد بر اين كه در محدوده ميدان منيريه و خيابان فرهنگ هر 2 متر عمليات تزريق انجام شده است گفت: نزديك به 100 هزار تن سيمان تنها در اين محدوده تزريق داشته ايم و در هيچ بخشي از اين مسير به جز منطقه اي كه آب تزريق ها را خيس كرده بود مشكل نشست نداشته ايم.


مهر ماه زمان اعلام اسامي نيمه متمركزهاي كنكور

فهرست اسامي معرفي شدگان رشته هاي تحصيلي نيمه متمركز كنكور 91 تا چند برابر ظرفيت هر رشته از طريق سايت سازمان سنجش در نيمه دوم مهر ماه منتشر مي شود.
در اين اطلاعيه تاريخ و محل مصاحبه، معاينه و يا مصاحبه و معاينه، آزمون عملي و علمي و ساير مراحل گزينش رشته هاي تحصيلي نيمه متمركز كنكور 91 مشخص مي شود.
معرفي شدگان هر يك از رشته هاي تحصيلي مذكور لازم است با توجه به برنامه زماني اعلام شده و ضوابط مندرج در اطلاعيه براي شركت در مراحل مختلف گزينش رشته يا رشته هاي مربوط اقدام كنند.
اطلاعيه تكميل ظرفيت و يا پذيرش در برخي رشته محل هاي جديد در كنكور سراسري 91 سازمان سنجش در اول آبان 91 از طريق سايت سازمان و هفته نامه پيك سنجش منتشر خواهد شد.
براي كليه پذيرفته شدگان و همچنين به آن دسته از داوطلباني كه فرم انتخاب رشته اينترنتي خود را تكميل كرده اند ولي پذيرفته نشده اند، كارنامه علمي داده خواهد شد.
داوطلبان پس از دريافت كارنامه از طريق سايت سازمان سنجش در صورتي كه منحصرا درباره كد رشته هاي انتخابي و ساير مندرجات كارنامه سوالي داشته باشند، مي توانند حداكثر تا 15 آبان 91 منحصرا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي در سايت سازمان در رابطه با كد رشته هاي انتخابي و مندرجات كارنامه نهايي آزمون سراسري سال 1391، اقدام كنند و از ارسال نامه پستي و مراجعه حضوري اكيدا خودداري كنند.
 


توفان شن فعاليت پايانه مرزي ميلك را مختل كرد

فرماندار شهرستان مرزي هيرمند در شمال سيستان و بلوچستان گفت: توفان شن و كاهش ديد افقي در هيرمند فعاليت «پايانه بين المللي ميلك» را مختل كرد و حركت كاميون هاي ترانزيتي در آن به كندي انجام مي شود.
به گزارش ايرنا از زاهدان محمد گمركي زاده افزود: گرد و خاك شديد و كاهش ديد افقي در ميلك موجب شده تا صف هاي طولاني از كاميون هاي ترانزيتي در اين پايانه شكل گيرد.
وي ادامه داد: توفان شن و گرد و غبار ناشي از آن كه از چهارشنبه شهرستان هيرمند را فرا گرفته فعاليت «بازارچه هاي ميلك و گمشاد» را نيز دچار مشكل كرده است.
گمركي زاده گفت: توفان شن فعاليت روزمره مردم را نيز مختل كرده لذا ادارات و بازار شهرستان هيرمند به حالت نيمه تعطيل درآمدند. فرماندار هيرمند اظهار داشت: 84 روستاي اين شهرستان در محاصره شن هاي روان قرار گرفتند و راهداران با وجود بدي هوا و دشواري كار مشغول ماسه روبي در مسيرهاي روستاهاي «اكبرآباد، شندل، سيادك و نياتك» و بازارچه مرزي ميلك شدند.
وي گفت: غلظت گرد و غبار ناشي از توفان شن در شهرستان هيرمند به 12برابر حد استاندارد و «آلودگي هوا» به سه برابر حد بحران رسيده است. براساس داده هاي ايستگاه پايش هواي قرقري شهرستان هيرمند در آلوده ترين ساعات، غلظت گرد و غبار هزار و 700 ميكروگرم بر مترمكعب بوده است.
فرماندار هيرمند ادامه داد: توفان شن خساراتي را به محورهاي درون روستايي، كشاورزان و گلخانه داران اين شهرستان وارد كرده كه جبران آنها هزينه هاي هنگفتي به دنبال دارد.
گمركي زاده اظهار داشت: خشكي درياچه هامون و كم آب بودن رودخانه هيرمند باعث شده به محض وزش باد، گرد و غباري غليظ منطقه را فرا گيرد و مشكلات تنفسي براي مردم ايجاد كند.
مدير شبكه بهداشت و درمان هيرمند نيز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: از چهارشنبه تاكنون 34 نفر از مردم اين شهرستان به علت مشكلات تنفسي ناشي از آلودگي هوا به 10 مركز بهداشتي و درماني مراجعه كرده اند كه سه نفر از آنان به علت مشكلات حاد ريوي بستري شده اند.
كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان نيز به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: گرد و غبار ناشي از توفان شن اغلب شهرهاي شمال، مركز و برخي نواحي جنوب استان را فرا گرفته است.
حسينعلي حسين آبادي پيش بيني كرد وزش توفان شن و گرد و خاك تا دوشنبه آينده در شمال سيستان و بلوچستان ادامه داشته باشد.
يكي از مهمترين ويژگي هاي سيستان وزش بادهاي 120روزه است كه به طور معمول از اوايل خرداد ماه شروع مي شود و تا پايان شهريور ماه ادامه مي يابد.
با توجه به شرايط كنوني درياچه هامون، وزش بادهاي 120روزه خسارات زيادي به تأسيسات زيربنايي، معابر و منازل شهري و روستايي وارد كرده، ضمن اينكه درصد ابتلا به بيماري هاي ريوي، چشمي و حتي روده اي نيز در منطقه سيستان به ميزان چشمگيري افزايش يافته است.


امكان ثبت بين المللي اختراعات تا پايان سال

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: امكان ثبت بين المللي اختراعات تا پايان امسال فراهم مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، احمدي تويسركاني در جلسه شوراي فناوري سازمان ثبت با اشاره به سياست ها و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در راستاي مكانيزه كردن فرآيندهاي ثبتي با بيان اين نكته كه با پيگيري ها و تلاش هاي انجام شده در چند ماهه اخير هم اكنون ثبت اختراعات و طرح هاي صنعتي در داخل كشور بدون مراجعه حضوري و از طريق شبكه از متقاضيان پذيرفته و به صورت مكانيزه انجام مي گيرد، اظهار داشت: با عنايت به اينكه زيرساخت هاي لازم به منظور ثبت بين المللي اختراعات پيش بيني شده است، ان شاءالله تا پايان سال جاري امكان ثبت بين المللي اختراعات فراهم مي شود.
تويسركاني افزود: ماهيت اختراعات و جنبه هاي گوناگون آن در نظام مالكيت فكري و رعايت حق و حقوق مخترعان از پيچيدگي و اهميت بالايي برخوردار است و به همين دليل براي جلوگيري از تضييع حقوق مخترعان توجه به ثبت بين المللي اختراعات داراي اهميت ويژه اي است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به نيازهاي مالي و كارشناسي و محدوديت هاي موجود در خصوص روند بررسي اختراعات و ضرورت تبديل سيستم اعلامي به سيستم بررسي در ثبت بين المللي، گفت: اين سازمان به منظور حمايت از مخترعان و كاهش هزينه هاي مربوط به بررسي اختراعات با تعامل با دستگاه هاي ذيربط و وزارتخانه هاي تخصصي از آنان خواسته است تا با ايجاد بسترهاي مناسب و اتخاذ تدابير، مساعدت لازم را در حمايت مادي و معنوي از مخترعان عزيز به عمل آورند.
وي بيان داشت: با پيگيري هاي صورت گرفته توسط اين سازمان در برنامه پنجم توسعه كشور نيز به منظور حمايت از ثبت بين المللي اختراعات توسط مراجع و دستگاه هاي متولي پيش بيني لازم به عمل آمده است.


متخصصان زنان و زايمان در صدر شكايات مردم از پزشكان

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي گفت: ميزان شكايات از متخصصان زنان و زايمان بالاتر از ساير گروه هاي تخصصي است.
دكتر غلامرضا نيك نژاد افزود: تعداد شكايات از متخصصان زنان و زايمان از 10 تا 20 هزار پرونده متغير است. البته شكايت از متخصصان رشته هاي ديگر هم وجود دارد اما شايد به هزار تا هزار و 500 مورد برسد.
وي با اشاره به اين كه هر چقدر جامعه آماري بالاتر باشد ميزان شكايات بيشتر مي شود، گفت: به عنوان مثال در اورژانس ها ابتدا پزشكان عمومي هستند كه بيمار را معاينه مي كنند. در واقع پزشك عمومي سنگربان است. در مراكز بهداشتي هم همين گونه است هر چه جامعه آماري بالاتر باشد، مراجعه بيشتر و در نتيجه شكايت بيشتر است.
نيك نژاد درباره علت شكايت از پزشكان توضيح داد: صرف انجام شكايت، دليل بر صحت و درستي آن نيست. ممكن است خطايي رخ دهد كه البته سهوي است و علتهاي مختلفي مي تواند داشته باشد.
معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي درباره ميزان شكايات از جراحان پلاستيك گفت: شكايات از شهرهاي صدهزار نفر جمعيت به بالا به تدريج شروع مي شود تا به كلان شهرها مي رسد. اغلب مردم تمايل دارند بيني هاي عمل شده داشته باشند. البته جراحي هاي زيبايي گسترده است و به عمل جراحي بيني محدود نمي شود.


تا مهرماه اجرا مي شود

ساماندهي 20 هزار سرويس مدارس

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران گفت: تا شروع مهرماه ساماندهي سرويس مدارس به 20 هزار دستگاه خودرو مي رسد.
سردار رحيمي با اعلام اين خبر افزود: بنا به آمار دو سال قبل 2 هزار سرويس مدارس ساماندهي شده بود و اين در حالي است كه امسال تاكنون 16 هزار سرويس ساماندهي و تا شروع مهرماه هم نيز اين آمار به 20 هزار دستگاه خواهد رسيد.
وي در ادامه بيان كرد: طرح زوج و فرد و طرح ترافيك از بازگشايي مدارس به بعد جدي گرفته مي شود تا جايي كه از زمان مقرر به بعد برخورد با رانندگاني كه وارد اين طرح مي شوند سنگين خواهد بود.
سردار رحيمي اذعان كرد: در ايام بازگشايي مدارس نيروهاي ما 100 درصد توان خود را براي اين مهم خواهند گذاشت، در ضمن بر نيروهايمان در ايام بازگشايي مدارس افزوده نمي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ادامه بيان كرد: قبل از شروع مدارس سازماندهي و آماده سازي و ايمن سازي اطراف مدارس را شروع كرديم و در حال انجام اقدام مذكور هستيم، بر همين اساس معابر پياده تابلوها بازسازي و در صورت لزوم تابلوهايي نيز نصب مي كنيم البته در اين حين به ايمني و معاينه فني خودروها توجه ويژه اي خواهد شد.
سردار رحيمي خاطرنشان كرد: با توجه به سفرهاي روزهاي آغازين بازگشايي مدارس و افزايش تعداد سفرهاي داخل شهري در 15 روز اول مهرماه 5/1 ميليون نفر جابجايي شهروندان را داريم كه بنابر پيش بيني هاي صورت گرفته بالغ بر 25 درصد ترافيك به نسبت قبل افزايش خواهد يافت.


نخستين كنگره بين المللي زيبايي و ايمپلنت

رئيس نخستين كنگره بين المللي ICOI در منطقه خاورميانه ايمپلنت را بهترين روش درماني در اغلب موارد براي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته برشمرد و افزود: البته در مواردي كه در مجاورت دندان از دست رفته 2 دندان تراشيده وجود دارد بريج شايد درمان انتخابي مناسبي به جاي ايمپلنت باشد.
به گزارش ستاد خبري نخستين كنگره بين المللي ICOI د رمنطقه خاورميانه، دكتر بيژن اخوان آذري با بيان اين كه براي كاشت دندان (ايمپلنت) هيچ محدوديت سني وجود ندارد، اظهار كرد: شرايط فيزيولوژيكي بيمار بايد براي پروسه ايمپلنت (كاشت دندان) مناسب باشد.
وي ادامه داد: ايمپلنت نوعي جراحي الكتيو (انتخابي) است و در جراحي هاي اين چنيني بايد وضعيت سيستميك بيمار مساعد باشد به طور مثال ديابت كنترل شده و يا مصرف مقادير فراوان كورتون ترميم استخواني را با مشكل مواجه مي كند.
رئيس نخستين كنگره بين المللي ICOI در منطقه خاورميانه با بيان اين كه مصرف كنندگان برخي داروهاي خاص با عارضه استئوپوروز (پوكي استخوان) هم كانديداي مناسبي براي ايمپلنت نيستند، افزود: به اين دسته از افراد بايد فرصت داد تا وضعيت استخواني اصلاح شود.
دكتر اخوان آذري گفت: براي داشتن ايمپلنت مناسب و موفق بايد ديواره هاي استخواني ضخيم و نسبتا متراكم در اطراف پيچي از جنس تيتانيوم وجود داشته باشد تا فشارهاي وارده به هنگام جويدن به خوبي تحمل شود نقطه و فاصله در دندان هاي طبيعي به علت وجود ليگامنت هاي پريودونتال (رباط هاي ظريف اطراف دندان) فشار وارده به هنگام جويدن كاهش مي يابد به عبارتي ليگامنت ها نقش فشارشكن را بازي مي كنند.
اين جراح فك و صورت ادامه داد: حال آن كه در ايمپلنت هاي امروزي پيچي تعبيه شده كه به داخل استخوان فك قرار مي گيرد و با استخوان سازي در شيارهاي پيچ استحكام ايمپلنت افزايش مي يابد اما با اين وجود ميزان فشار وارده به استخوان اطراف ايمپلنت به هنگام جويدن بيش از دندان هاي طبيعي است از اين رو ايمپلنتها به مراقبت بيشتري به لحاظ رعايت بهداشت نياز دارند.
رئيس نخستين كنگره بين المللي ICOI در منطقه خاورميانه افزود: دندانپزشكان همواره توصيه مي كنند روزانه 2 بار به كمك مسواك ويژه ايمپلنت كه در داروخانه ها يافت مي شود به دقت اطراف ايمپلنت ها را از مواد غذايي تميز كنند تا مانع از تحليل استخواني شوند.دكتر اخوان آذري گفت: در مواردي چون تحليل استخوان فك بر اثر افزايش سن و نيز مي توان از روش هاي نوين جراحي تقويت استخوان فك استفاده كرد به طور مثال در «اتوگرافت» (پيوند از بيمار) استخوان از خود بيمار يا برجستگي استخوان ايلياك (لگن) و يا از فك بالا و پايين گرفته و پيوند زده مي شود.
وي ادامه داد: در ديگر موارد مي توان از استخوان هاي مصنوعي كه به طور سنتتيك ساخته شده استفاده كرد بدين ترتيب با افزايش استحكام استخواني، ايمپلنت (دندان كاشته شده) فشارهاي بيشتري را تحمل مي كند.
گفتني است، نخستين كنگره بين المللي ICOI در منطقه خاورميانه براي اولين بار با حضور شماري از اساتيد و سخنرانان برجسته ايراني و همچنين صاحب نظران زيبايي و ايمپلنت از كشورهاي آمريكا، كانادا، ايتاليا، مصر و تركيه 25 الي 28 مهر ماه جاري در مركز نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.


فرهنگيان بازنشسته مرد دعوت به كار مي شوند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: برابر قانون و مقررات بازنشستگي كشور، آموزش و پرورش در صورت نياز مي تواند بازنشستگان فرهنگي داراي مدرك ليسانس به بالا را دعوت به كار كند.
ابراهيم سحرخيز با اشاره به نحوه به كارگيري معلمان و فرهنگيان بازنشسته مرد براي تدريس در مدارس گفت: براساس بخش نامه و قوانين مربوطه امكان جذب نيروهاي بازنشسته براي تدريس و مشاوره در دوره متوسطه وجود دارد، اما در حال حاضر با توجه به ساماندهي نيروها براي سال تحصيلي جديد نيازي به استفاده از اين نيروها نداريم. وي افزود: امسال با توجه به اين كه براي استقرار نظام آموزشي جديد به طور موقت پايه اول راهنمايي را نخواهيم داشت. لذا وضعيت ساماندهي نيروها در مقطع راهنمايي و دبيرستان مطلوب است.
سحرخيز تصريح كرد: آموزش و پرورش به هيچ وجه كمبود معلم «زن» ندارد و در بخش معلمان «مرد» نيز با بخشي از اضافه تدريس كه يك روال عادي است، امسال كمبود نيروي انساني نخواهيم داشت.
وي به ايسنا گفت: در صورتي كه در مناطق دورافتاده با كمبود معلم مرد مواجه شويم، مي توانيم براساس قانون از نيروهاي بازنشسته براي تدريس و يا مشاوره استفاده كنيم كه به نظر مي رسد بكارگيري اين نيروها، موردي و بسيار كم باشد.
به گفته معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، در 2 سال گذشته آموزش و پرورش با مازاد معلم زن و كمبود معلم مرد مواجه بوده، اين در حاليست كه در ساماندهي نيروهاي انساني براي سال تحصيلي 92-91 اين مشكل برطرف شده است.


در استان گلستان 9 سرنشين پرايد بر اثر تصادف در گاليكش كشته شدند

در تصادف يك دستگاه خودروي پرايد با اتوبوس، در محور روستاي آق قميش-شهرستان گاليكش در استان گلستان، 9 سرنشين خودرو پرايد كشته شدند .
به گزارش ايرنا، در اين سانحه رانندگي كه پنج شنبه رخ داد، خودروي پرايد كه از مشهد به گلستان در حال حركت بود پس از انحراف به چپ با يك دستگاه اتوبوس برخورد مي كند .
به گفته شاهدان عيني، خودروي پرايد پس از تصادف با اتوبوس، با يك دستگاه كاميون ديگر برخورد كرده و دچار آتش سوزي مي شود .
دو تن از سرنشينان خودروي پرايد، كودكان خردسال بودند كه به بيرون از خودرو افتاده و كشته شدند و مابقي قربانيان بر اثر ضربات ناشي از تصادف و آتش سوزي جان باختند .
سرهنگ علي اصغر مهري فرمانده پليس راه استان گلستان كه در صحنه حضور يافت انحراف به چپ خودروي پرايد را عامل اصلي اين تصادف اعلام كرد . وي افزود: سوار كردن مسافر بيش از ظرفيت خودروي پرايد نيز در عدم كنترل اين خودرو قطعا تاثير داشته است.
وي از رانندگان خواست با رعايت قوانين و مقررات، مسافرت خوبي را براي خود و خانواده هايشان رقم بزنند.


افتتاح 3 مركزجديد درما ن معتادان شيشه

مديركل درمان و پيشگيري از اعتياد بهزيستي كشور از افتتاح 3 مركز جديد درمان شيشه در تهران و شيراز خبر داد.
فريد براتي سده با اشاره به اينكه مركز TC ويژه درمان افراد وابسته به شيشه مخصوص زنان در شيراز آماده است اظهار داشت: به زودي اين مركز با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور افتتاح خواهد شد.
وي تصريح كرد: اين مركز ظرفيت دارد بيش از 60 هزار نفر از زنان وابسته به شيشه را در يك پروسه زماني سه ماهه درمان كند ضمن اين كه برنامه هاي ارائه شده در اين مركز استانداردهاي لازم را دارد.
براتي به افتتاح 3 مركز جديد (2 مركز در تهران و يك مركز در شيراز) اشاره كرد و گفت: كمپ ويژه زنان وابسته به مواد صنعتي و سنتي و همچنين سه مركز درمان شيشه به زودي افتتاح خواهد شد.
مديركل درمان و پيشگيري از اعتياد بهزيستي كشور گفت: مركز جديدي نيز در چيتگر افتتاح خواهد شد كه اين مركز با همكاري جمعيت خيريه تولد دوباره راه اندازي مي شود.
وي اضافه كرد: به زودي مركز TC ويژه درمان زنان معتاد وابسته به مواد صنعتي و مركز اشتغال زنان بهبود يافته در شيراز افتتاح خواهد شد.


آزادي 3 هزار زنداني با كمك ستاد ديه

مديرعامل ستاد ديه كشور از آزادي سه هزار و 41 نفر از محكومان جرايم غيرعمد با مجموع بدهي حدود 385 ميليارد تومان از زندان خبر داد.
سيداسدالله جولايي با اعلام اين مطلب تصريح كرد: مردم خوب كشورمان با اعتقادي كه به دستگاه هاي مورد قبول نظام دارند، به ستاد ديه كمك مي كنند كه اين كمك هاي مردمي به صورت مستمر در خودپرداز بانك هايي كه ستاد ديه در آن ها حساب دارد، قابل دريافت است.
وي ادامه داد: متولي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد، ستاد ديه است و مردم به خوبي اين موضوع را درك كرده اند و اگر موسسه اي مدعي شود كه متولي آزادسازي زندانيان است، مردم متوجه مي شوند كه اين حرف قابل قبول نيست.
مديرعامل ستاد ديه افزود: طبق اطلاعاتي كه به دست آورديم در جشن هاي گلريزان امسال كمك هاي مردمي افزايش پيدا كرده بود.


نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در قم آتش گرفت

6 غرفه نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در قم دچار آتش سوزي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون برنامه ريزي استاندار قم در اين باره گفت: با حضور به موقع نيروهاي آتش نشاني از گسترش حريق در نمايشگاه عرضه كالا جلوگيري شد و فقط 6 غرفه آن خسارت ديد.
رضا دهناد خاطرنشان كرد: با اقدام سريع و به موقع نيروهاي آتش نشاني و همچنين وجود تجهيزات اطفاء حريق در محل نمايشگاه، در دقايق اوليه حريق كنترل و اطفاء شد.
وي با اشاره به بازديد خود از وضعيت نمايشگاه تصريح كرد: خسارت وارد شده به غرفه ها كه مربوط به بخش پوشاك نمايشگاه بوده زياد نيست و نمايشگاه بزودي كار خود را آغاز خواهد كرد.
علت اين حادثه اتصالي سيم هاي برق اعلام شده است.
اين نمايشگاه از 22 شهريورماه با حضور 170 غرفه از اصناف و توليدكنندگان عرضه مستقيم كالا به عنوان نمايشگاه «پائيزه» پذيراي شهروندان بود.


اسماعيلي خبر داد

انتقال 7 هزار زنداني تهراني از كرج به زندان فشافويه

رئيس سازمان زندان ها از انتقال زندانيان تهراني از زندان هاي كرج به فشافويه خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: 7 هزار نفر از زندانيان تهران كه در زندان هاي كرج هستند به زندان جديد تهران در فشافويه منتقل شدند. به گفته اسماعيلي فاز يك اين زندان به بهره برداري رسيده است و دو فاز ديگر آن در حال آماده شدن است. اسماعيلي با اشاره به اعتراض كرجي ها به حضور زندانيان تهراني در اين شهر گفت: البته دو زندان از زندان هاي كرج مربوط به استان تهران است اما به مرور زمان زندانيان تهران منتقل مي شوند. رئيس سازمان زندان هاي استان تهران گفت: براي راه اندازي دو فاز ديگر زندان فشافويه با سرعت در حال فعاليت هستيم و به محض آماده شدن، ساير زندانيان را هم منتقل مي كنيم.


مرگ 300 كره اي در سيل

خبرگزاري رسمي كره شمالي روز جمعه اعلام كرد: بر اثر سيل اخير در اين كشور 300 نفر كشته و 600 نفر ديگر مفقود شده اند.
بر اثر سيل كه در اواسط ماه ژوئن و اواخر ماه اوت در اين كشور به وقع پيوست، 87 هزار و 280 خانه ويران شد و به 298 هزار و 50 نفر از ساكنان منطقه خساراتي وارد آمد. خبرگزاري كره شمالي همچنين گزارش داد، اين سيل باعث ويراني مزارع و زيرساخت هاي اجتماعي از قبيل شبكه توزيع برق، معادن زغال سنگ و ريل هاي قطار شده است. به گزارش خبرگزاري شين هوا از پيونگ يانگ، طوفان نيز اواخر ماه اوت در كره شمالي خسارات زيادي به اين كشور فقير وارد كرد. در جريان اين طوفان 59 نفر كشته و 50 نفر ديگر مفقود شدند. كره شمالي روز چهارشنبه اعلام كرد اين كشور مقدار ناچيز كمك هاي كره جنوبي را نمي پذيرد و همسايه جنوبي خود را صادق نمي داند.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف احشام سرقتي
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شازند گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان با توقف يك دستگاه كاميون حامل احشام در يكي از محورهاي شازند 48 راس دام سرقتي را كشف كردند. سرگرد چگني افزود: در اين رابطه 4 متهم دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري اخاذ آرايشگاه زنانه
زني كه با جعل عنوان مسئول اتحاديه آرايشگران از آرايشگاه هاي زنانه اخاذي مي كرد به دام پليس افتاد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان مركزي با بيان اين مطلب افزود: متهم تحت عنوان حق بيمه، از آرايشگاه هاي زنانه در اراك پول دريافت مي كرد. به گفته سرهنگ عباسي متهم در بازجويي هاي پليس به چند فقره اخاذي در اراك اعتراف كرده است.
برخورد تريلر با پژو 405
زاهدان- خبرنگار كيهان: در اثر تصادف يك دستگاه تريلر با يك دستگاه خودروي پژو 405 در محور زابل به زاهدان يك نفر جان خود را از دست داد و 3 سرنشين ديگر پژو به بيمارستان منتقل شدند. علت اين حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
بازداشت قاچاقچيان سيگار
ماموران يگان امداد شهرستان زاهدان در هنگام گشت زني در سطح شهر به يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك و خودرو را متوقف كردند.
ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند تعداد 34 هزار و 600 نخ انواع سيگار قاچاق كشف و ضبط كنند و دو نفر در اين رابطه دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.
قاچاقچي عتيقه به دام افتاد
مشهد- خبرنگار كيهان:در بازرسي از مسافر قطار مشهد- تهران تعداد قابل توجهي اشياء عتيقه كشف و ضبط شد.
متهم مذكور كه از اتباع بيگانه است قصد داشت به وسيله قطار اشياء عتيقه را از مشهد به تهران قاچاق كند كه در بازرسي پليس تعداد 5 عدد تسبيح قديمي، 7 عدد سنگ سياه، 174عدد سنگ قيمتي رنگي، 3 عدد مهر فلزي سنتي، 18 عدد انگشتر و... از وي كشف و ضبط شد و متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
يك تصادف و4 قرباني
برازجان- خبرنگار كيهان: در اثر تصادف يكدستگاه پژو با يكدستگاه سمند در محور ياسوج- برازجان 3 نفر جان خود را از دست دادند و 3 نفر ديگر هم روانه بيمارستان شدند. همچنين در اثر تصادف يك دستگاه وانت بار با يك پسر بچه 3 ساله در شهر آب پخش، كودك مزبور به بيمارستان 17 شهريور برازجان منتقل شد كه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.


آتش سوزي گسترده در واشنگتن

ماموران آتش نشاني اعزام شده براي مهار آتش در مناطق شرقي واشنگتن همچنان از مهار شعله هاي حريق ناتوان مانده اند و دامنه به سرعت در حال گسترش آتش صدها خانه مسكوني را تهديد مي كند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، شعله هاي به شدت در حال گسترش آتش در واشنگتن روز پنجشنبه دست كم 3 خانه مسكوني را با خاك يكسان كرد و گمانه زني ها از احتمال تخريب 350 خانه ديگر حكايت دارد.
بنابراين گزارش، دامنه حريق در واشنگتن بيش از 52 هزار هكتار را درنورديده و انتظار مي رود به دليل جريان موافق باد وضعيت از اين نيز بدتر شود.بنابر اعلام مقامات رسمي، اين تنها يكي از چندين آتش سوزي است كه غرب آمريكا را در بر گرفته است.
بنابر اين گزارش، هفته گذشته، آسمان غرب آمريكا شاهد هزاران رعد و برق بود كه بيش از 150 مورد آتش سوزي گسترده در سراسر اين منطقه بوجود آورد.شديدترين موارد آتش سوزي در حدود 140 مايلي شرق سياتل كه شهري بندري در شمال غرب واشنگتن است، گزارش شده است كه دامنه اين حريق به حدود 4 هزار هكتار گسترش يافته و حدود 125 خانه مسكوني در اين منطقه را تهديد مي كند.تاكنون بيش از 700 خانوار، منازل خود را در سياتل ترك كرده اند.ماموران آتش نشاني واشنگتن اعلام كردند: با وجود اعزام 620 آتش نشان به اين منطقه تاكنون تنها بخش بسيار كوچكي از حريق مهار شده است.بنابر اين گزارش، آتش سوزي در مناطق شرقي واشنگتن روز پنجشنبه خانه و 9 ساختمان ديگر را تخريب كرد.
 


افتتاح بلندترين برج مسكوني جهان

بلندترين برج مسكوني جهان در شهر «دبي» امارات افتتاح شد و نام خود را در كتاب ركوردهاي «گينس» به ثبت رساند.
به نوشته روزنامه «الرياض» عربستان، پس از آنكه شهر «دبي» امارات در روز نخست سال 2010 ميلادي شاهد افتتاح رسمي برج «خليفه»، بلندترين برج جهان بود، روز چهارشنبه نيز از بلندترين برج مسكوني جهان در اين شهر رونمايي شد و نام آن نيز در كتاب ركوردهاي «گينس» به ثبت رسيد.مسئولان شركت مجري طرح ساخت بلندترين برج مسكوني جهان در شهر «دبي» روز چهارشنبه در كنفرانسي خبري در اين شهر اعلام كردند كه برج «پرنسس تاور»، با ارتفاع 414 متر، بلندترين برج مسكوني جهان به شمار مي آيد.برج «پرنسس تاور» كه در مساحت 37 هزار و 410 فوت مربع بنا شده و علاوه بر طبقه همكف آن، شامل 6 طبقه زيرزميني و 100 طبقه ديگر در بالاي طبقه همكف نيز مي شود، در مجموع 763 آپارتمان جدا از هم تك خوابه، دو خوابه، سه خوابه و لوكس را در خود جاي داده است.گفتني است در حال حاضر برج خليفه شهر دبي با 828 متر ارتفاع همچنان بلندترين آسمانخراش جهان به حساب مي آيد.
 


ركورد بلعيدن شمشير

يك هنرمند استراليايي با بلعيدن همزمان 18 شمشير توانست اين ركورد را با نام خود در كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس به ثبت برساند.
به گزارش ايسنا، «چاين هولترن» در سال 2008 ميلادي توانسته بود با بلعيدن شمشيرهايي به طول 72 سانتيمتر در سيدني اين ركورد را به دست آورد، اما در سال 2010 ركورد خود را شكست.
«چاين» پس از كسب اين موفقيت گفت: از 16 سالگي اجراي حركات نمايشي با شمشير را آغاز كردم و توانسته با كمك روش هاي متنوعي اين هنر را به نمايش بگذارم.
«چاين» با بيان اينكه بلعيدن شمشير، كار خطرناكي نيست، گفت: ساعات زيادي را براي آموزش اين مهارت تمرين كردم.


مرگ 19 كارگر با سقوط آسانسور

رسانه هاي داخلي چين در گزارشي اعلام كردند بر اثر سقوط آسانسور 19 كارگر كشته شدند.
بنا بر اعلام نيروهاي امداد و نجات چين اين دستگاه آسانسور پس از سقوط از طبقه سي ام يك ساختمان نيمه كاره 19 كارگر را قرباني كرد.
نيروهاي امداد و نجات شهر «ووهان» در مركز چين پس از اطلاع از وقوع اين حادثه به محل اعزام شدند اما تمامي قربانيان در دم جان باخته بودند.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، حفظ امنيت محيط كار يكي از مشكلات عمده در چين است چرا كه كارگران و كارفرمايان مقررات ايمني را ناديده مي گيرند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14