(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 شهریور 1391 - شماره 20306

تظاهرات مردمي در شرق عربستان عليه رژيم آل سعود
استقرار 6 ناو چين در آب هاي مورد مناقشه با ژاپن
گفت وگوهاي اخضر ابراهيمي در دمشق براي حل بحران سوريه
خروش يكپارچه جهان اسلام عليه اهانت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص)
مردم بحرين خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند
مصطفي ابوشاقورنخست وزير ليبي شد
گفت وگوي مرسي در رم براي تقويت مناسبات مصر و ايتاليا
هزاران كارگر كارخانه جنرال موتورز دست از كار كشيدند
ناآرامي هاي انتخاباتي در ونزوئلا 14مجروح برجاي گذاشت
چها رسوي پنج قا ره
دور تازه اعتراض هاي ضد دولتي يونان را فرا گرفت
با هدف تضعيف جبهه مقاومت منطقه
وزارت خزانه داري آمريكا رسما ً دبيركل حزب الله را تحريم كرد
آغاز سفر 3 روزه پاپ به لبنان
هزاران نفر در آرژانتين عليه دولت به خيابان ها ريختند


تظاهرات مردمي در شرق عربستان عليه رژيم آل سعود

هزاران نفر از مردم عربستان در «القطيف» عليه رژيم آل سعود تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، ديروز هزاران نفر از مردم عربستان در خيابان امام علي (ع) شهر «القطيف» تظاهرات كردند. مردم معترض در اين راهپيمايي ضمن سر دادن شعارهايي عليه رژيم سعودي، خواستار احقاق حقوق مشروع و قانوني خود شدند. تظاهركنندگان همچنين از نهادهاي بين المللي خواستند درباره حوادث القطيف و جنايات رژيم سعودي تحقيق كنند. آزادي آيت الله «نمر باقر النمر» و شيخ «توفيق العامر» از ديگر خواسته هاي مردم معترض بود.
خبرهاي ديگر از عربستان حاكي است زندانيان زندان هاي «الدمام»، «الطرفيه» و «ذهبان» در اعتراض به وضعيت و شكنجه هاي مكرر خود به دست مزدوران سعودي، اعتصاب غذا كرده اند.
 


استقرار 6 ناو چين در آب هاي مورد مناقشه با ژاپن

گارد ساحلي ژاپن از ورود 6 ناو نظارتي چين به آب هاي جزاير مورد اختلاف دو كشور خبر داد.
فارس به نقل از خبرگزاري كيودو، گزارش داد 6 كشتي نظارتي چين در آب هاي مورد مناقشه در درياي ژاپن لنگر انداخته اند.دولت ژاپن اخيرا طرح خريد جزاير مورد مناقشه ميان دو كشور را تصويب و اعلام كرد كه به زودي مالكيت سياسي اين جزاير را رسما در اختيار خواهد گرفت.از زمان تصويب اين طرح اين براي اولين بار است كشتي هاي چيني وارد آب هاي اين جزاير مي شوند.
تنش در روابط توكيو و پكن بر سر مالكيت جزاير «ديائويي» كه ژاپني ها به آن «سنكاكو» مي گويند آغاز شده است.
دولت چين هدف از اعزام ناوهاي نظارتي گارد ساحلي خود به اين جزاير را تضمين حاكميت چين بر جزاير مورد مناقشه با ژاپن اعلام كرده است.


گفت وگوهاي اخضر ابراهيمي در دمشق براي حل بحران سوريه

فرستاده ويژه سازمان ملل با وزير خارجه سوريه در دمشق ديدار و درمورد نحوه برون رفت از بحران جاري با وي گفت و گو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز «اخضر ابراهيمي» با «وليد معلم» درشهر دمشق ديدار كرد. در بيانيه مطبوعاتي سازمان ملل كه دراين رابطه منتشر شده، آمده است؛ طرفين دراين ديدار گفت وگوهاي صادقانه و همه جانبه اي درباره تحولات كنوني سوريه داشتند. ابراهيمي دراين ديدار به معلم قول داد همه تلاش خود را براي حل بحران سوريه به كار خواهد بست. معلم نيز وعده داد، براي موفقيت مأموريت ابراهيمي، مساعدت هاي لازم را به عمل آورد.
امروز نيز قرار است، ابراهيمي با «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه، ديدار و گفت وگو كند. وي با ورود به دمشق رسماً مأموريت خود را به عنوان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب براي برقراري آتش بس در سوريه آغاز كرد. ابراهيمي ديروز قبل از ديدار با معلم به خبرنگاران گفته بود: درباره توقف خشونت ها درسوريه اختلاف نظري وجود ندارد. ما اميدواريم درباره اين مسئله به توافق كامل برسيم.
انهدام 19 دستگاه خودرو
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ارتش سوريه 19 دستگاه خودروي متعلق به شورشيان را در مناطق مختلف سوريه از جمله «حمص» و «حلب» منهدم كرد. درجريان اين حملات، شمار زيادي از افراد مسلح نيزكشته و يا زخمي شدند. شماري از اين خودروهاي منهدم شده حامل تيربار «دوشكا» بودند.
علاوه برحملات مذكور، شمار زيادي از شورشيان هم در مناطق ديگري از شهر حلب و حومه دمشق كشته شدند.
ساير رويدادها
¤ ويليام هيگ وزير خارجه انگليس با عقب نشيني از مواضع قبلي خود گفت: مداخله نظامي در سوريه را تأييد نمي كنيم.
¤ روسيه 16فروند «ميگ - 31» را براي گشت زني به سوريه اعزام مي كند.
¤ايمن الظواهري، سركرده شبكه القاعده رسماً خواستار كمك به گروه هاي تروريستي مخالف دولت دمشق شد.
¤ شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله لبنان به دخالت «14مارس» درسوريه اعتراض كرد.
¤ سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه اعلام كرد مسكو هر قطعنامه اي درجهت سرنگوني دولت بشاراسد را وتو خواهد كرد.


خروش يكپارچه جهان اسلام عليه اهانت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص)

گسترش اعتراضات مردمي در كشورهاي اسلامي عليه فيلم موهن به ساحت پيامبراعظم(ص) آمريكا را به وحشت انداخت و كاخ سفيد به سفارتخانه هاي خود در سراسر جهان دستور آماده باش داد.
به گزارش خبرگزاري ها، جهان اسلام روز جمعه شاهد خيزش دوباره مسلمانان عليه نمايش فيلم اهانت آميز بود و در بسياري از كشورها براي چندمين روز تظاهرات ضد آمريكايي ادامه يافت.براساس اين گزارش، انتشار اين فيلم كه با حمايت مالي قطر و همكاري صهيونيست ها تهيه شده باعث گسترش تظاهرات و اعتراضات ضدآمريكايي در سراسر جهان اسلام شده است.
اين گزارش حاكي است، مسلمانان بسياري از كشورهاي اسلامي روز جمعه پس از برگزاري نمازجمعه با برگزاري تجمع هاي خودجوش و تظاهرات در مقابل سفارتخانه هاي آمريكا در مصر، ليبي، تونس، يمن، عراق، كويت، اندونزي، بنگلادش، پاكستان و... خواستار عذرخواهي آمريكا و مجازات عوامل ساخت اين فيلم موهن شدند.
خشم مردم مصر
ميليون ها تن از مردم مصر روز جمعه به دعوت جماعت اخوان المسلمين با برگزاري تظاهرات در سراسر اين كشور، اهانت كارگردان صهيونيست آمريكايي به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) را محكوم كردند.
تظاهركنندگان با در دست داشتن پرچم هاي اسلامي و پارچه نوشته هايي در محكوميت اين فيلم ضداسلامي تعطيلي سفارت آمريكا و طرد سفير اين كشور از خاك كشورشان را خواستار شدند.
اين در حالي است كه از روز سه شنبه تاكنون، با وجود تدابير شديد امنيتي در منطقه «گاردن سيتي» در قاهره كه سفارت آمريكا در آن قرار دارد، هزاران مصري براي چهارمين روز به تظاهرات ضدآمريكايي خود ادامه دادند. شوراي وزيران مصر نيز با صدور بيانيه اي خشم خود را از ساخت و نمايش فيلم موهن اعلام و آن را محكوم كرد.
اعضاي مجلس شوراي مصر نيز با انتقاد شديد از وزارت خارجه، خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر بي حرمتي آمريكا و قطع روابط با كاخ سفيد شدند.
«محمد مرسي» رئيس جمهوري اسلامگراي مصر اين اقدام را توهين آشكار به مسلمانان دانست و مجازات مسئولان آن را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از شبكه «اسكاي نيوز»، مرسي در سفرش به بروكسل و مقر اتحاديه اروپا اظهار داشت: ما با هرگونه اهانت به ساحت پيامبر(ص) مخالف هستيم و توهين به مقدسات را نمي پذيريم و با هر كسي كه در سخن يا در عمل به پيامبر(ص) اهانت كند دشمني مي ورزيم.
اين در حالي است كه منطقه گاردن سيتي براي چندمين روز پياپي شاهد رويارويي تظاهركنندگان و پليس ضد شورش است و دولت مصر براي جلوگيري از تصرف سفارتخانه آمريكا به دست مردم اقدام به قرار دادن ديوارهاي بتوني در اطراف ساختمان سفارتخانه كرده است. همچنين نزديك به 300 تن از معترضان بر اثر اصابت گلوله، گاز اشك آور و باتوم، مجروح و روانه بيمارستان هاي قاهره شده اند.
تخليه سفارت آمريكا
در يمن
هزاران تن از مسلمانان يمني كه از توهين كارگردان صهيونيست آمريكايي به پيامبر اعظم(ص) به خشم آمده بودند با يورش به سفارت آمريكا در صنعا، درب هاي آهني آن را از جا كندند و به درون ساختمان وارد شدند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان كه اغلب آنها را جوانان تشكيل مي دادند اقدام به آتش زدن خودروهاي سفارتخانه آمريكا در محوطه سفارت كردند و بر روي ديوارهاي آن شعارهاي لااله الاالله محمدرسول الله، تسقط آمريكا (مرگ بر آمريكا) و النبي خط الاحمر (پيامبر خط قرمز ماست) نوشتند. گزارش خبرگزاري ها حاكي است، پس از آنكه سفارت آمريكا در يمن مورد حمله معترضان قرار گرفت، نيروهاي امنيتي به به شليك گلوله و گاز اشك آور اقدام كردند. گزارش شاهدان عيني حاكي است در جريان آتش گشودن پليس و نيروهاي امنيتي چهار تن از تظاهركنندگان كشته و ده ها تن زخمي شدند.
در همين حال منابع خبري از تخليه سفارت آمريكا در صنعا خبر دادند و نيروهاي نظامي و امنيتي با استقرار در اطراف سفارت از نزديك شدن تظاهركنندگان به ساختمان آن جلوگيري كردند.
«عبدربه منصورهادي» رئيس جمهور يمن، اين حمله را محكوم كرد و به گفته دولت يمن به سفير و اعضاي سفارت آمريكا آسيبي نرسيده است و آنها به جاي امني در صنعا منتقل شدند. رسانه هاي خبري مخالف دولت نيز اعلام كردند كه تفنگداران آمريكايي در جريان اين تظاهرات برخي از معترضان را هدف گلوله قرار داده و زخمي كردند. همچنين گفته مي شود تعدادي از تفنگداران نيروي دريايي آمريكا، براي حفاظت از سفارت اين كشور وارد صنعا شدند و شبكه خبري «الميادين» اعلام كرد كه 150نظامي آمريكايي براي حفاظت از سفارت كشورشان وارد صنعا شده اند. در همين حال به دنبال عذرخواهي عبدربه منصور رئيس جمهور يمن از «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به خاطر حمله مردم به سفارت آن كشور بسياري از احزاب، گروه ها و شخصيت هاي سياسي يمن، خواستار طرد سفير آمريكا و قطع روابط با اين كشور شدند.آنها همچنين از اين اقدام رئيس جمهور كشورشان انتقاد و محكوميت توهين به مقدسات اسلامي را از سوي وي خواستار شدند.
اعتراض مردم ليبي
و تهديد آمريكا
در پي حمله مردم خشمگين ليبي به كنسولگري آمريكا در بنغازي و كشته شدن سفير آن كشور، پنتاگون تصميم گرفت، از در تهديد وارد شود و براي ترساندن مردم ليبي، علاوه بر ارسال هواپيماهاي جاسوسي، ده ها تن از نيروهاي ويژه خود را به خاك آن كشور اعزام كند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مسئولان آمريكايي ادعا كرده اند كه هدف از ارسال اين هواپيماها، جمع آوري اطلاعات از گروه هاي مسلح و طرف هاي مسئول در حمله به كنسولگري آمريكا در بنغازي است.
از سوي ديگر پنتاگون حدود 50 تن از نيروهاي موسوم به «يگان ويژه مبارزه با تروريسم» را براي حمايت از ساختمان و تأسيسات سفارتخانه خود به ليبي اعزام كرده است.
اين در حالي است كه به دستور آمريكا، پرواز هواپيماها بر فراز آسمان ليبي همچنان ممنوع اعلام شده و دولت ليبي اقدام به بازداشت گسترده و شناسايي عوامل حمله به كنسولگري آمريكا در بنغازي كرده است.
اما با وجود اين استقرار دو ناو جنگي در نزديكي سواحل ليبي، مردم آن كشور همچنان به اعتراضات خود بر ضد فيلم موهن در طرابلس و بنغازي ادامه مي دهند.
واكنش آمريكا
دولت آمريكا از وحشت حمله مسلمانان خشمگين سفارتخانه هاي خود را در 50 كشور جهان به حال آماده باش درآورد. به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني «الميادين»، آمريكا با ابراز نگراني شديد از تظاهرات مسلمانان در روز جمعه، تدابير امنيتي را در سفارتخانه هاي خود در 50 كشور جهان تشديد و تجهيزات پيچيده اي را براي حفاظت از آنها ارسال كرد.
همچنين «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا در سخناني با هدف فرو نشاندن آتش خشم و احساسات جريحه دار شده مسلمانان، با نكوهش كردن اين فيلم تلاش كرد تا اين طور وانمود كند كه همه اديان از نگاه وي قابل احترام است.
به گزارش مهر به نقل از بي بي سي، كلينتون در سخنان خود اظهار داشت: آمريكا به طور كلي اين فيلم تحريك آميز و قابل نكوهش را رد مي كند و تمام اديان با توهين روبه رو مي شوند، اما اين خشونت را توجيه نمي كند.
ساير رويدادها
در پي توهين به ساحت رسول اعظم(ص)، هزاران تن از مردم مسلمان در كشورهاي هند، پاكستان، عراق، اندونزي، بنگلادش، كشمير، كويت، عربستان و... دست به تظاهرات زدند و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.همچنين بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلامي، وزارت خارجه پاكستان، افغانستان، تركيه، مالزي و رئيس جمهور اندونزي توهين به مقدسات اسلامي را محكوم كردند. در نوار غزه نيز، «اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب فلسطين، عذرخواهي آمريكا از مسلمانان را خواستار شد.
¤ مفتي اعظم لبنان، اتحاد مسلمانان و مسيحيان عليه توطئه غرب و آمريكا را خواستار و اقدام صهيونيست هاي آمريكايي را محكوم كرد.
¤ پليس آلمان از ارسال يك بسته مشكوك و تعطيلي كنسولگري آمريكا در برلين خبر داد.
¤ مردم خشمگين سودان در اقدامي اعتراض آميز بخشي از ساختمان سفارت آلمان در خارطوم را تصرف و به آتش كشيدند.
¤دولت آلمان دستور تعطيلي سفارتخانه هاي خود را در كشورهاي اسلامي صادر كرد.
¤ در پي تظاهرات مردم در شمال لبنان و به آتش كشيدن يك رستوران آمريكايي، پليس با گشودن آتش يك نفر را كشت و 30 نفر را زخمي كرد.


مردم بحرين خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند

نيروهاي رژيم آل خليفه تظاهرات مردم در جزيره «ستره» بحرين را سركوب كردند.
به گزارش پرس تي وي، ساكنان جزيره ستره درشمال شرق بحرين پنجشنبه عليه رژيم آل خليفه تظاهرات كردند و سرنگوني اين رژيم را خواستار شدند.
تظاهركنندگان درحالي كه شعارهاي ضد حكومتي سرمي دادند، با دانشجويان و فعالان زنداني اعلام همبستگي كرده و آزادي فوري آنان را خواستار شدند.
نيروهاي آل خليفه نيز با استفاده از گلوله هاي حاوي گازهاي سمي اين تظاهرات را سركوب كردند. دو كودك هشت ساله از جمله افراد دستگير شده دراين تظاهرات بودند.
با اين حال، معترضان اعلام كردند كه به تظاهرات خود ادامه مي دهند. تظاهرات دربحرين كه از بهمن سال 1389 آغاز شده است، تاكنون ده ها كشته و صدها مجروح داشته است.


مصطفي ابوشاقورنخست وزير ليبي شد

پارلمان ليبي «مصطفي ابوشاقور» را به عنوان نخست وزير اين كشور انتخاب كرد.
به گزارش پرس تي وي، مجمع ملي (پارلمان) ليبي ابوشاقور را به عنوان نخست وزير انتخاب كرد. در راي گيري پارلمان كه 200 نماينده دارد، اكثريت آرا به ابوشاقور داده شد و رقيب وي، «محمود جبريل» نتوانست راي لازم را بياورد.كارشناسان ابوشاقور را به عنوان «حامد كرزاي» ليبي مي شناسند و معتقدند كه ابوشاقور در آينده به رياست جمهوري ليبي نيز خواهد رسيد.مردم ليبي 17 تير گذشته اعضاي مجمع ملي را انتخاب كردند. دولت جديد تا زمان برگزاري انتخابات جديد پارلماني و تدوين قانون اساسي جديد، بر سر قدرت خواهد بود.
تقريباً يك سال پس از سرنگوني رژيم «معمر قذافي» شوراي ملي انتقالي ليبي قدرت را در 18 مرداد ماه به پارلمان واگذار كرده است.
 


گفت وگوي مرسي در رم براي تقويت مناسبات مصر و ايتاليا

رئيس جمهور مصر در ادامه سفرش به اروپا با همتاي ايتاليايي خود ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «محمد مرسي» كه در سفر اروپايي خود به بروكسل رفته بود، پنجشنبه وارد ايتاليا شد و با «جورجيو نايولينايو» رئيس جمهور ايتاليا در كاخ رياست جمهوري اين كشور ديدار و گفت وگو كرد. اين مذاكرات بيشتر حول تقويت مناسبات بين دو كشور دور مي زد. مرسي در ايتاليا همچنين با «ماريو مونتي» نخست وزير اين كشور نيز ديدار و گفت وگو كرد.
محور گفت وگوهاي طرفين پيرامون جذب سرمايه گذاري هاي خارجي و ايتاليايي در مصر بود. مرسي شركت هاي كوچك و متوسط ايتاليايي را به عنوان الگويي براي توسعه اقتصادي مصر دانست.
مرسي در بروكسل نيز با «باروسو» رئيس كميسيون اروپا ديدار داشت. باروسو گفت، 200 ميليون يورو براي كمك به اصلاحات دموكراتيك در مصر، در اختيار دولت قاهره قرار مي دهد. علاوه بر آن، باروسو به خبرنگاران گفت كه اتحاديه اروپا تا 500 ميليون يورو براي اقتصاد كلان مصر اختصاص مي دهد. وي در كنفرانس خبري مشترك گفت: ما آمادگي داريم تا در حوزه اقتصاد كلان به مصر كمك كنيم به شرط آنكه توافقات ميان قاهره و صندوق بين المللي پول نيز عملي گردد.
مرسي در اين سفر قصد داشت به اروپايي ها بگويد كه حكومت جديد مصر واقعا دموكراتيك است، اما سفر او به اروپا تحت الشعاع تحولات داخلي اين كشور در مورد حمله به سفارت آمريكا قرار گرفته است.
در اين ميان «سيف الدوله» مشاور مرسي گفت، پيمان كمپ ديويد بايد اصلاح شود و صحراي سينا نيز به طور كامل در اختيار دولت مصر قرار گيرد.


هزاران كارگر كارخانه جنرال موتورز دست از كار كشيدند

هزاران كارگر كارخانه خودروسازي جنرال موتورز در برزيل در اعتراض به شرايط بد كاري اعتصاب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها هزاران كارگر كارخانه خودروسازي جنرال موتورز در شهر «سان كاتانو» در نزديكي «سائوپائولو» اعتصاب كردند.
دليل اعتصاب 24 ساعته كارگران جنرال موتورز حقوق پايين عنوان شده و نمايندگان كارگران تهديد كرده اند در صورت افزايش نيافتن حقوق به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
در ماه هاي اخير شهرهاي مختلف برزيل شاهد تظاهرات و اعتصاب كارگري در اعتراض به شرايط بد اقتصادي اين كشور بوده است.


ناآرامي هاي انتخاباتي در ونزوئلا 14مجروح برجاي گذاشت

رسانه هاي خبري با اشاره به درگيري هاي خشونت بار ميان دو نامزد انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا درشهر پرتوكابلو از زخمي شدن 14نفر و به آتش كشيده شدن يك دستگاه خودرو متعلق به مخالفان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شين هوا، تلويزيون دولتي ونزوئلا گزارش داد كه هواداران و مخالفان «هوگو چاوز» رئيس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه درشهر پرتوكابلو با يكديگر درگير شده و به طرف همديگر سنگ، چوب و گاز اشك آور پرتاب كردند.
درجريان اين درگيري هاي خشونت بار 14نفر زخمي شدند و يك خودروي مخالفان به آتش كشيده شد.
پيش از بازگشت «هنريك كاپريلز» نامزد جناح مخالف ونزوئلا به كشور تنها 25 روز پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري، هواداران چاوز جاده اصلي منتهي به فرودگاه شهر پرتوكابلو را مسدود كردند.
رقيب چاوزكه در پي پايان دادن به حضور 14 ساله سوسياليست ها در راس قدرت است، به شبكه تلويزيوني «گلوبوويژن» گفت: طرفداران چاوز راه دسترسي به فرودگاه را مسدود كردند.
از زمان آغاز رقابت انتخاباتي، درگيري روز پنجشنبه خشونت بارترين درگيري هواداران و مخالفان چاوز بود.


چها رسوي پنج قا ره

سفر هيئت حماس به قاهره
هيئت منتخب حماس اين هفته براي ديدار با محمد مرسي رئيس جمهور مصر به قاهره مي رود.
رياست اين هيئت را خالد مشعل برعهده دارد. خبر ديگر اينكه اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين به دلايل فني سفر خود به قاهره را لغو كرده است.
حبس 44 روزنامه نگار در تركيه
تركيه 44 روزنامه نگار را به دليل پشتيباني از حزب كارگران كردستان به حبس هاي طولاني مدت محكوم كرد.
44 روزنامه نگار طرفدار كردها در تركيه با احكام حبسي بين 7 تا 20 سال مواجه شدند.
ساخت شهرك هاي غيرقانوني
كابينه رژيم صهيونيستي تلاش دارد در كرانه باختري 40 شهرك صهيونيست نشين تازه احداث كند.
كابينه اسرائيل از دادگاه عالي خواستار اعطاي مجوز براي ساخت اين 40 شهرك در كرانه باختري شده است.براساس حكم دادگاه عالي اسرائيل ساخت شهرك هاي جديد غيرقانوني است.


دور تازه اعتراض هاي ضد دولتي يونان را فرا گرفت

همزمان با تلاش دولت يونان براي تصويب طرح هاي جديد رياضت اقتصادي، تمام اقشار جامعه اعم از كارگران شهرداري، معلمان، پزشكان، بيماران و نيروهاي مسلح به نشانه اعتراض به كاهش دستمزدها و افزايش نرخ بيكاري به خيابان هاي شهر آتن آمدند.
به گزارش مهر به نقل از شين هوا، بيماران سرطاني و افرادي كه از بيماري هاي مزمن رنج مي برند، مقابل ساختمان پارلمان و در نزديكي وزارت اقتصاد تجمع كردند.
معترضان پلاكاردهايي را حمل مي كردند كه روي آن نوشته شده بود: «بدون پزشك و دارو آنها ما را محكوم به مرگ كردند.»
اين تظاهرات در حالي برگزار شد كه دور جديد مذاكرات عصر چهارشنبه «آنتونيس ساماراس» نخست وزير يونان و شركاي ائتلافي در آتن درباره دور جديدي از طرح هاي رياضت اقتصادي براي دريافت وام بدون هيچ پيشرفتي پايان يافت.
اين نشست در حالي بدون نتيجه پايان يافت كه دولت آتن زمان زيادي را براي نهايي كردن كاهش 5/11ميليارد يورو
(7/14ميليارد دلار) از هزينه هاي دولتي تا سال 2013 و 2014 براي دريافت وام صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا ندارد.
از سوي ديگر فشارهاي اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانك مركزي اروپا بر دولت يونان براي كاهش حقوق مستمري بگيران تا حدود 5/3 ميليارد يورو، كاهش خدمات پزشكي تا ميزان 47/1 ميليارد يورو، كاهش هزينه هاي نظامي به ميزان 517 ميليون يورو و كاهش حق سنوات خدمت كاركنان دولت و تجديدنظر در ساعت هاي كاري روز به روز در حال افزايش است.
به نوشته راشاتودي، در گزارش مؤسسه «استاندارد اند پورز» آمده است كه كاهش شديد توليد ناخالص داخلي يونان كه مغاير پيش بيني هاي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول است، بيانگر اين نكته است كه دولت يونان براي سال جاري ميلادي به 7 ميليارد يورو كمك مالي بيشتر يعني معادل 7/3درصد توليد ناخالص داخلي خود نيازمند است.


با هدف تضعيف جبهه مقاومت منطقه

وزارت خزانه داري آمريكا رسما ً دبيركل حزب الله را تحريم كرد

وزارت خزانه داري آمريكا در راستاي تضعيف جبهه مقاومت در منطقه اعلام كرد «سيدحسن نصرالله» و دو تن از رهبران حزب الله لبنان را در فهرست تحريم هاي خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت خزانه داري آمريكا پنجشنبه رسما دبيركل حزب الله را به بهانه حمايت از دولت «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه تحريم كرد. علاوه بر سيدحسن نصرالله، دو مقام ارشد حزب الله به نام هاي «مصطفي بدرالدين» و «طلال حميه» نيز از طرف خزانه داري آمريكا تحريم شدند.
در چارچوب اين تحريم ها، اتباع آمريكايي حق ندارند دست به هرگونه معامله اي با اين سه رهبر حزب الله بزنند. همچنين، اين سه تن اگر در آمريكا اموالي داشته باشند، اين اموال نيز بلوكه مي شوند.
 


آغاز سفر 3 روزه پاپ به لبنان

پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك هاي جهان در سفري 3 روزه به لبنان وارد بيروت شد.
به گزارش فارس به نقل از رسانه هاي لبنان، پاپ بنديكت شانزدهم در مدت اقامت خود در لبنان از گروه هاي مختلف در خاورميانه خواهد خواست جنگ را متوقف ساخته و صلح و آشتي را جايگزين آن كنند.
پاپ 85 ساله در سفر سه روزه خود به خاورميانه كه از ديروز آغاز شد و تا يكشنبه به طول خواهد كشيد، قصد دارد تا در بيروت مسلمانان و مسيحيان را به صلح و آشتي فرا خواند.
پاپ در يك سخنراني عمومي گفت: از همه مسيحيان خاورميانه مي خواهم تا صلح را برقرار سازند و در سازش و آشتي پيشقدم باشند.
پاپ بنديكت در اين سفر دو سخنراني عمومي در فضاي آزاد خواهد داشت و با نمايندگان مسيحيان لبنان، رهبران سياسي و انجمن هاي اسلامي ديدار و گفت وگو مي كند.
 


هزاران نفر در آرژانتين عليه دولت به خيابان ها ريختند

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتين با برپايي تظاهرات در شهرهاي بزرگ اين كشور، به سياست هاي دولت اعتراض كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، برخي از سياست هاي دولت آرژانتين مانند ممنوعيت خريد ارزهاي خارجي خشم مردم را برانگيخته است.
تظاهركنندگان بيشتر از ممنوعيت معامله ارز، آمار جرم و جنايت و پيشنهاد احتمالي فرناندز كرشنر رئيس جمهور آرژانتين براي اصلاح قانون اساسي با هدف كانديدا شدن براي سومين دوره متوالي در انتخابات رياست جمهوري خشمگين بودند.
ماريا فلورنسيا مارينو، يكي از تظاهركنندگان در بوينوس آيرس، گفت من عليه اصلاح قانون اساسي در تظاهرات شركت كرده ام، زيرا در اين كشور به موضوع تقسيم قدرت اصلا توجه نمي شود.
درهمين حال، هزاران نفر از مردم آرژانتين درميدان پلازا دوميو بيرون كاخ رياست جمهوري در بوينوس آيرس، تجمع كردند. برخي از آنها نيز قابلمه و ماهي تابه همراه داشتند و به نشانه اعتراض روي آن مي كوبيدند.
يكي ديگر از معترضان به نام ماريا كاناله از آمار بالاي جرم و سختگيري هاي دولت شكايت كرد. اين تظاهركننده گفت مي خواهد كشوري امن داشته باشد كشوري كه درآن آزادي باشد.
سياست هاي دولت كرشنر درخصوص نرخ ارز سبب شده است تا نرخ هاي ارز چندگانه در آرژانتين ايجاد شود و همين مسئله نيز به تهديدي براي سرمايه گذاري دراين كشور تبديل شده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14