(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

لزوم توجه به اماكن تاريخي كرمان
شهر شدن راوند مشكلات آن را كاهش مي دهد
معاون رئيس جمهور: زندگي نامه شهيد آيت الله مدني در متون درسي گنجانده شود
ايران در كيهان
چهار پرواز به فرودگاه خرم آباد افزوده شد
انتقاد امام جمعه اليگودرز از مشكلات درماني شهر
همكاري دانشگاه آزاد اسلامي اراك با نيروي انتظامي
رئيس شوراي اسلامي آبادان اعلام كرد: لزوم سرمايه گذاري در احداث جزيره شادماني
طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس در دهلران اجرايي شد
ورود رسوبات 5 رودخانه گيلان به تالاب انزلي
معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
اختصاص 60ميليارد ريال به آزادراه مشكين شهراردبيل
مسابقه ملي ماهيگيري در تالاب شيرين سوي كبودرآهنگ برگزار شد
آخرين روستاي طالقان برقدار شد
نيكوكار جاسكي 31 باب خانه براي نيازمندان احداث كرد
انتصابات جديد در شهرستان ها
137 خانه بهداشت در نيشابور فعال است
پس از صعود به قله سبلان رئيس هيئت كوهنوردي اردبيل فوت كرد


لزوم توجه به اماكن تاريخي كرمان

كرمان يكي از شهرهاي تاريخي كشور است كه از جاذبه هاي گردشگري منحصر به فردي سود مي برد. يكي از اماكن تاريخي اين شهر بازار بزرگ و يا همان ارگ كرمان است، زيبايي و معماري كم نظير آن نظر هر گردشگري را به خود جلب مي كند و اين مي تواند براي صنعت گردشگري كشور مفيد فايده باشد.
مكاني در بازار بزرگ وجود دارد كه به گفته كسبه، مربوط به وزارت فرهنگ دوره قاجاريه بوده است، اما از ظاهر آن پيداست كه تا تخريب آن فاصله اي وجود ندارد و اين مكان تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، مدرسه بوده است و بعد از آن هم به ارگان هاي مختلف نظامي و فرهنگي تعلق داشته است و به گفته مغازه داران اطراف اين مكان، مدتي است كه در آن بسته شده و هيچ گونه فعاليتي در آن انجام نمي شود.
در پايان از مسئولان منطقه درخواست مي شود نسبت به حفظ اماكن تاريخي اين شهر به خصوص بخش هاي مختلف ارگ كرمان توجه بيشتري داشته باشند.
جزيره قشم- خبرنگاركيهان
 


شهر شدن راوند مشكلات آن را كاهش مي دهد

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي گفت: تا زماني كه راوند به شهر ارتقاء نيافته، مشكلات آن نيز ادامه دارد.
عباسعلي منصوري در نشست با اهالي منطقه راوند و خزاق از توابع شهرستان كاشان، اظهار داشت: ارتقاي راوند به شهر باعث برطرف شدن مشكلات و رشد و توسعه اين منطقه صنعتي مي شود.
وي افزود: ارتقاي منطقه راوند، خزاق، طاهرآباد و مشكات به شهرستان براي تأسيس استان كاشان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
منصوري، راوند را مستحق ارتقاء به شهر دانست.
منطقه راوند كاشان با 30هزار نفر جمعيت در 5كيلومتري كاشان و در مسير جاده ترانزيتي جنوب به شمال كشور و جاده قديم كاشان- قم واقع شده است.


معاون رئيس جمهور: زندگي نامه شهيد آيت الله مدني در متون درسي گنجانده شود

همدان- خبرنگار كيهان
معاون رئيس جمهور در امور اجراي قانون اساسي گفت: زندگي نامه شهيد آيت الله مدني و ديگر عالمان بزرگ در متون درسي گنجانده شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آيت الله اسدالله مدني در مسجد مهديه همدان، افزود: گذشت زمان بين اين عالمان با مردم و به ويژه با جوانان فاصله انداخته و لازم است كه براي الگوپذيري از اين بزرگان از جمله آيت الله مدني، زندگي آنان در متون درسي دوران ابتدايي تا دانشگاه ارائه شود.
وي آيت الله شهيد مدني را نمونه بارز يك فرد تابع محض ولايت دانست و ادامه داد: تبعيت محض از امام خميني ويژگي بارز اين شهيد بود و همه وجود اين عارف بزرگ، سرشار از ايمان، صداقت و شايستگي بود.
حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الديني به حضور شهيد مدني در همدان اشاره كرد و اظهار داشت: همدان مهد عالمان و عارفان فرهيخته است و حضور شهيد مدني در اينجا، نشان از عالم شناس بودن مردم اين شهر دارد. وي خاطرنشان ساخت: اين عارف بزرگ در جريان مبارزات خود با رژيم شاه، هر جا كه تبعيد مي شد، نور علم و عرفان را نيز با خود همراه مي كرد.


ايران در كيهان

آزادسازي پروژه شهيد همت
اصفهان- خبرنگار كيهان: شهردار اصفهان از نصب تمثال سرداران شهيد، مفاخر و بزرگان اين كلان شهر خبر داد و گفت: فقط براي آزادسازي پروژه شهيد همت 300 ميليارد ريال هزينه شده است.«دكتر سيدمرتضي سقاييان نژاد» با اشاره به ويژگي هاي پروژه شهيد همت اظهار داشت: تقاطع غيرهمسطح شهيد همت- شهيد لاوي با 70 ميليارد ريال هزينه و يك هزار و 900 مترمربع مساحت و تونل زير باند فرودگاه به عنوان اولين تونل زير باند در كشور با 84 ميليارد ريال هزينه با 340 متر طول قسمتي از پروژه شهيد همت را شامل مي شود.
شهردار اصفهان بزرگراه شهيد همت تا شهيد كشوري با 47 ميليارد ريال هزينه و تقاطع هاي غيرهمسطح شهيد همت- شهيد كشوري با 30 ميليارد ريال اعتبار را از ديگر بخش هاي پروژه شهيد همت دانست و افزود: براي اين پروژه بالغ بر 600 ميليارد ريال هزينه شده اين درحالي است كه فقط 300 ميليارد ريال براي آزادسازي پروژه شهيد همت صرف شده است.
نصب سامانه در اتوبوس
¤ 750 دستگاه اتوبوس شهر اصفهان به سامانه AVL مجهز مي شوند.
مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: يك هزار و 250 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان خدمات رساني مي كند كه تاكنون 500 دستگاه آن به سامانه AVL مجهز شده اند و در سال جاري به مرور 750 دستگاه ديگر ناوگان اتوبوسراني به سامانه AVL مجهز مي شوند.
«همايون يزدان پناه» افزود: كاهش هزينه ها، صرفه جويي در انرژي و وقت، مديريت بهينه و مدرن بر ناوگان و ارتقاي امنيت در شبكه حمل و نقل عمومي از اهداف پياده سازي اين سامانه است.
440 حامي ايتام
جاسك- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني جاسك گفت: هم اكنون 660 يتيم در اين شهرستان تحت حمايت مادي و معنوي 440 افراد نيكوكار هستند.
غلامرضا غلامي افزود: طي ماه مبارك رمضان بيش از 100 ميليون ريال از طريق افراد نيكوكار به صورت نقدي و غيرنقدي به ايتام كمك شده است.
تكميل طرح هاي نيمه تمام
كاشان- خبرنگار كيهان: شهردار كاشان از اختصاص76 درصد از بودجه اين شهرداري به بخش عمراني كاشان خبر داد. سعيد مدرس زاده بودجه شهرداري در سال جاري را بيش از 70 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: اولويت اول شهرداري در سال جاري اتمام طرح هاي نيمه تمام است. به گفته وي، علاوه بر اتمام طرح هاي نيمه تمام شهرداري، از بودجه امسال حدود 5 ميليارد تومان براي آسفالت خيابان ها و معابر اختصاص يافته است.
مدرس زاده سرانه هر شهروند كاشاني را بدون سرمايه گذاري بخش خصوصي 230 هزار تومان اعلام كرد.
برنامه هاي جشن دهه كرامت
طبس- خبرنگار كيهان:جشن هاي بزرگ دهه كرامت ايام ميلاد عالم آل محمد حضرت رضا(ع) و كريمه اهل البيت حضرت معصومه(س) گل هاي بوستان نبوي از 28 شهريور لغايت 7 مهر ماه برگزار مي شود.
اين جشن ها و برنامه ها كه همزمان با هفته دفاع مقدس و در شهرهاي طبس و كاشمر، قائن و نمازخانه ها و استراحتگاه هاي بين راهي برگزار مي شود بالغ بر 100 برنامه فرهنگي، هنري، ادبي، با نشاط ويژه گروه هاي سني مختلف با سمت و سوي فرهنگ و سيره رضوي و با حضور سخنرانان و مداحان و قاريان و شعراي برجسته كشوري خواهد بود.
برگزاري نشست ساماندهي
¤ در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان طبس آسيب هاي اجتماعي پيش روي جوانان اين شهرستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين نشست اشتغال، ازدواج و اعتياد از مهم ترين مشكلات جوانان شناخته و بر ضرورت از بين بردن اين مشكلات تاكيد شد.
برپايي نمايشگاه هاي فرهنگي
آبادان- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي و هنري به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه اكرام در اين شهرستان خبر داد. پور غراوي علواني گفت: اين فعاليت هاي فرهنگي از 24 شهريور ماه سال جاري به مدت 10 روز و در محل موزه هنرهاي معاصر آبادان واقع در تانكي ابوالحسن، پارك بازسازي شروع به كار كرد. وي به برنامه ها و موضوعيت اين نمايشگاه ها اشاره كرد و بيان داشت: نمايشگاه كتاب با 40 درصد تخفيف، نمايشگاه عكس، پوستر و نقاشي با موضوعات دفاع مقدس و امام رضا(ع) در مدت اين 10 روز برگزار خواهد شد. وي به ساير برنامه هاي اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: شب شعر عربي در دو بخش دفاع مقدس و آزاد، نقد و بررسي قصيده عمودي (تفعيله) در شعر محلي عربي، شب شعر فارسي در دو بخش دفاع مقدس و آزاد و پخش فيلم هاي جذاب از جمله برنامه هايي است كه اجرا مي شود.
ساماندهي سرويس مدارس
¤ مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني آبادان از اتخاذ تدابير لازم براي سرويس مدارس در اين شهر خبر داد. عبدالحسين مكوندي گفت: براي اين منظور در كار گروهي متشكل از تاكسيراني، اتوبوسراني، راهداري و آموزش و پرورش جزئيات و مسائل مطرح و براي آن برنامه ريزي شد. وي با اشاره به انجام هماهنگي هاي لازم افزود: آن دسته از رانندگاني كه قصد سرويس دهي به مدارس را دارند بايد صلاحيت شان به لحاظ اخلاقي از سوي نيروي انتظامي مورد تاييد قرار گيرد. مكوندي اظهار داشت: پس از طي اين مرحله انجام معاينه فني خودرو، استفاده از آرم مشخصه سرويس مدارس و به همراه داشتن كارت شناسايي صادر شده براي اين افراد الزامي خواهد بود.
ثبت 11 هزار شركت تعاوني در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: سيدخلف موسوي مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: اين استان با ثبت بيش از 11 هزار شركت تعاوني در فهرست 3 استان برتر كشور ازنظرتشكيل شركت تعاوني قرار دارد.
وي گفت: از سال 86 تاكنون تعداد 9 هزار واحد مسكن مهر به استثناي واحدهاي تعاوني مسكن اداره ها و سازمان ها به اتمام رسيد و تحويل صاحبان آن ها شدو همچنين تعداد 49 هزار و 200 واحد مسكوني ديگر نيز درحال ساخت است كه تا نيمه دوم سال آينده در استان به بهره برداري مي رسند.
سفر 145 هزار گردشگر به بادرود
بادرود- خبرنگار كيهان: 145 هزار گردشگر از آغاز شهريورماه جاري تاكنون ازشهرستان بادرود ديدن كردند. روستاي تاريخي ابيانه، امامزادگان آقاعلي عباس و شاهزاده محمد(ع) در بادرود از مهم ترين مكان هاي گردشگري اين شهرستان است كه در شهريور امسال بيشترين بازديدكننده را داشت. هر ساله بالغ بر 5/1 ميليون زائر امامزادگان آقاعلي عباس و شاهزاده محمد(ع) بادرود را زيارت مي كنند.
بررسي كشت بدون خاك درمحلات
اراك- خبرنگار كيهان: دومين همايش ملي كشت بدون خاك (كشت هيدروفونيك) با شعار راهي براي غلبه كردن كمبود آب و خاك به مدت سه روز با شركت 300 پژوهشگر، صاحب نظر، استاد و دانشجو درمركز تحقيقات گل و گياهان محلات برگزار شد. در اين همايش سه روزه 250 مقاله به صورت سخنراني و پوستر ارائه شد. در اين همايش 300 پژوهشگر شركت كننده به بررسي آخرين يافته هاي علمي خود در اين زمينه پرداختند.


چهار پرواز به فرودگاه خرم آباد افزوده شد

خرم آباد - خبرنگاركيهان:
چهار پرواز به پروازهاي فعلي فرودگاه خرم آباد درمسير تهران - خرم آباد - تهران افزوده شد.
مدير فرودگاه خرم آباد گفت: پيرو مصوبه سفر وزير راه و شهرسازي به لرستان و پيگيري هاي دهمرده استاندار لرستان، تعداد چهار پرواز در مسير تهران - خرم آباد - تهران ازتاريخ 14/6/91 به پروازهاي فرودگاه خرم آباد افزوده شد.
اسفنديار كياني اظهار داشت: پروازهاي جديد توسط شركت هواپيمايي ماهان در روزهاي شنبه، يكشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته صورت گرفته و هم اكنون پروازهاي شركت فوق از تهران به خرم آباد همه روزه شده است كه هر روز ساعت 14 و 50 دقيقه از تهران حركت و ساعت 17و 10دقيقه از خرم آباد به تهران انجام مي گيرد.
وي افزود: بليط پروازهاي افزايش يافته و از هم اكنون از طريق دفاتر فروش آژانس هاي هواپيمايي عرضه مي شود.
كياني گفت: هر هفته يكشنبه ها يك پرواز توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي (ايران اير) علاوه بر پروازهاي فوق ساعت 11از تهران و ساعت 13 از خرم آباد به تهران درحال انجام است.
 


انتقاد امام جمعه اليگودرز از مشكلات درماني شهر

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اليگودرز گفت: يكي از مشكلات ما در بيمارستان و بخش زايشگاه است كه مسئولان بايد به اين موضوع رسيدگي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان در جمع نمازگزاران اين شهر اظهار كرد: فلسفه وجودي همه دستگاهها و ادارات نظامهاي سياسي خدمت به مردم است كه در اين ميان در كشور ما براساس مباني ديني نگاه ويژه اي به اين موضوع شده است.
وي با اشاره به حساسيت بهداشت و درمان و تشكر از خدمات انجام گرفته، گفت: در چند روز گذشته عده اي در تماس تلفني اعلام كردند كه زايشگاه اليگودرز به دليل نداشتن پزشك از پذيرش مراجعان خودداري مي كند، در حالي كه اين شهر چند پزشك متخصص زايمان و زنان دارد كه بايد نوبتي از آنها استفاده شود. امام جمعه اليگودرز، افزود: اين عده پس از اينكه به بيمارستان ازنا مراجعه كرده و با برخورد نامناسب مواجه شده اند، مجدد تماس گرفته و خواستار سفارش اينجانب به امام جمعه ازنا براي پذيرش آنها شدند.
وي با اشاره به اينكه اگر شهرهاي ازنا و بروجرد و دورود نبودند تكليف ما چه بود، افزود: شأن مردم ما بالاتر از اين است كه با اين مشكلات پيش پا افتاده، حل شدني اما مهم دست به گريبان باشند.
امام جمعه اليگودرز خطاب به برخي مديران گفت: همانگونه كه براي گرفتن پست شب و روز را از خودتان و ما مي گيريد همان گونه هم براي خدمت به مردم دغدغه داشته باشيد.
وي افزود: اين مشكلات به حدي نيستند كه در خطبه ها اعلام شوند اما مردم صدايشان به جايي نمي رسد و براي مشكلات خود به ائمه جمعه مراجعه مي كنند.
 


همكاري دانشگاه آزاد اسلامي اراك با نيروي انتظامي

اراك- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك از همكاري همه جانبه با نيروي انتظامي استان مركزي خبر داد.
ملك حسيني در ديدار با فرمانده نيروي انتظامي استان مركزي گفت: اين دانشگاه به عنوان بزرگترين دانشگاه غرب كشور با بيش از 25 هزار دانشجو و يكهزار و 200 هيئت علمي از ظرفيت بسيار بالايي در حوزه هاي مختلف علوم اجتماعي و فني برخوردار است كه مي تواند خدمات بسيار خوبي به ناجا ارائه دهد.
وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي اراك آماده است در همه زمينه ها با نيروي انتظامي استان همكاري كند.
بنابراين گزارش فرمانده نيروي انتظامي استان مركزي دراين ديدار با اشاره به جنگ نرم دشمن، عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: دراين ارتباط نه تنها نيروي انتظامي بلكه همه آحاد جامعه خصوصا دانشگاهيان درمقابله و مبارزه با آسيب ها مسئول هستند.
سرهنگ ملكي با انتقاد از برگزاري جلسات مختلف درسطوح سازمان ها و نهادها در حوزه آسيب هاي اجتماعي گفت: درجلسات حرف هاي زيبايي زده مي شود و تصميمات خوبي گرفته مي شود اما همين كه بحث عمل پيش مي آيد، همه به نوعي عقب نشيني مي كنند.
وي اظهارداشت: امنيت يك توليد جمعي است و بايد همه سازمان ها و ارگان ها با دلسوزي نيروي انتظامي را در ايجاد و حفظ آن ياري كنند.


رئيس شوراي اسلامي آبادان اعلام كرد: لزوم سرمايه گذاري در احداث جزيره شادماني

آبادان- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر آبادان گفت: احداث جزيره شادماني روي رودخانه بهمنشير نياز به مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي دارد.
سيد فياض موسوي در محل برگزاري نخستين همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرداري هاي كشور، افزود: اين طرح فرهنگي، تفريحي و گردشگري در زميني به مساحت 45هكتار احداث مي شود كه هم اكنون پنج هكتار آن تملك شده و تملك باقي اراضي درحال انجام است.
وي تأكيد كرد: باتوجه به موقعيتي كه اين جزيره گردشگري دارد، مي تواند به يكي از پرجاذبه ترين اماكن تفريحي كشور تبديل شود بنابراين سرمايه گذاري در اين بخش، براي سرمايه گذاران سودآور و اطمينان بخش خواهد بود.
موسوي اظهار داشت: يكي ديگر از طرح هايي كه شهرداري آبادان براي مشاركت با بخش خصوصي آماده كرده است، اجراي يك مجموعه بزرگ پارك آبي است كه 300ميليارد ريال سرمايه گذاري را نياز دارد و علاوه بر افزايش تعداد گردشگران، زمينه اي براي تحول و پويايي و ايجاد درآمدهاي پايدار براي شهرداري خواهد بود.
رئيس شوراي اسلامي شهر آبادان افزود: ساحل سازي و ايجاد پلاژهاي ساحلي در كنار بهمنشير و راه اندازي گشت هاي دريايي و ورزش هاي آبي، پاركينگ طبقاتي و بازارچه ساحلي يكي ديگر از طرح هايي است كه در صورت توجه و سرمايه گذاري مي تواند شكوفايي مجدد آبادان را به همراه داشته باشد. وي يادآور شد: امروز مهم ترين و بزرگ ترين مشكل آبادان بيكاري است بنابراين اجراي اين قبيل طرح ها ضمن اينكه سرمايه گذاري سودآوري براي بخش خصوصي خواهد بود، زمينه ايجاد اشتغال هاي پايدار را نيز فراهم مي كند.


طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس در دهلران اجرايي شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
با توجه به در پيش بودن آغاز سال تحصيلي جديد و افزايش تقاضا براي خريد لوازم التحرير، كيف و كفش مورد نياز دانش آموزان طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس اعمال مي شود.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت دهلران با بيان اين مطلب افزود: در راستاي اجراي مطلوب اين طرح، واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت دهلران و بازرسي نظارت اصناف مورد كنترل و نظارت قرار گرفته اند.
تيمور هاشمي گفت: در اجراي اين طرح با هرگونه تخلف صنفي و افزايش خودسرانه قيمت ها در حوزه نوشت افزار، كيف و كفش برخورد قانوني مي شود.
وي گفت: اجراي اين طرح نظارتي تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.
به گفته هاشمي هم اكنون نمايشگاه فروش پائيزه با هدف تأمين كالاهاي مورد نياز دانش آموزان دهلراني با 45 غرفه برپاست.


ورود رسوبات 5 رودخانه گيلان به تالاب انزلي

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري گيلان از آغاز احداث 7تله رسوبگير در تالاب انزلي خبر داد.
اكبرزاده گفت: براي برطرف شدن ورود رسوبات به تالاب انزلي 7 طرح با عنوان طرح هاي اورژانس آغاز شد تا از ورود رسوبات به تالاب انزلي جلوگيري شود.
وي شناسايي چند منطقه اضطراري را در اين راستا از جمله كارهاي صورت گرفته عنوان كرد و افزود: به دليل بالا آمدن كف تالاب انزلي مردم نمي توانند به تمام نقاط تالاب دسترسي پيدا كنند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 65 درصد كارهاي مربوط به احداث تله هاي رسوب گير در تالاب انزلي انجام شده تصريح كرد: مجموع اعتبار براي احياي تالاب انزلي 100 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ تاكنون 9ميليارد تومان اختصاص داده شده و پيش بيني مي شود در سال جاري هم 20 ميليارد تومان ديگر به اين كار اختصاص داده شود.
برپايه همين گزارش رسوبات از 5 رودخانه گيلان كه مهم ترين آنها رودخانه پسيخان رشت است وارد تالاب انزلي مي شود.
 


معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد

اختصاص 60ميليارد ريال به آزادراه مشكين شهراردبيل

مشكين شهر- خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 60ميليارد ريال براي تكميل آزادراه مشكين شهر- اردبيل اختصاص يافت.
عليرضا محفوظي در حاشيه بازديد از طرح هاي عمراني مشكين شهر با بيان اين مطلب افزود: مبلغ 15ميليارد ريال براي تعريض و روشنايي كمربندي مشكين شهر، 7ميليارد ريال براي تكميل عمليات اجرايي جاده قينرجه نيز اختصاص يافته است. وي اضافه كرد: مبلغ يك ميليارد ريال براي احداث پل قره درويش و مبالغ ديگر هم براي طرح هاي راهسازي در اين منطقه اختصاص يافته است.
نماينده مشكين شهر نيز در اين بازديد گفت: براساس آمار رسمي پليس راه استان اردبيل بيش از 60درصد از تصادفات فوتي استان در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان روي مي دهد. وي خواستار توجه بيشتر مسئولان وزارت راه و شهرسازي براي توسعه جاده هاي مشكين شهر و استقرار پاسگاه هاي دائمي پليس راه در اين شهرستان شد.
 


مسابقه ملي ماهيگيري در تالاب شيرين سوي كبودرآهنگ برگزار شد

همدان- خبرنگار كيهان
مسابقه ملي ماهيگيري با قلاب در تالاب شهر شيرين سوي شهرستان كبودرآهنگ برگزار شد.
در اين مسابقات كه براي اولين بار به ميزباني شيرين سو و در تالاب حفاظت شده و زيباي اين بخش برپا شد، خانواده هايي از 13 استان كشور و دو خانواده مهمان خارج از كشور حضور داشتند كه به مدت 8 ساعت به رقابت با يكديگر پرداختند.
در پايان اين مسابقه كه با شركت 190 نفر در رده هاي مختلف سني و در سطح بالايي برگزار شد، تيم آذربايجان غربي به عنوان قهرمان معرفي شد و تيم هاي استان مركزي و همدان به ترتيب به مقام هاي دوم و سوم رسيدند.
همچنين به نفرات برگزيده در هر رده سني قلاب طلا و ديپلم افتخار اهدا شد.


آخرين روستاي طالقان برقدار شد

طالقان-خبرنگاركيهان:
فرماندار طالقان گفت: آخرين روستاي طالقان برقدار شد.
ساسان دلاويز در مراسم افتتاحيه پروژه برق رساني به روستاي «عاليسر» طالقان اظهار داشت: براي پروژه برق رساني به اين روستا كه 35 خانوار در آن زندگي مي كنند 120 ميليون تومان هزينه شده است.
وي افزود: اين پروژه از ابتداي سال 90 شروع و شهريور ماه سال جاري به اتمام رسيده است.
دلاويز گفت: روستاي عاليسر تنها روستاي فاقد برق طالقان بود كه با همت مسئولان مردم اين روستا از نعمت برق برخوردار شدند. به گفته وي درهفته دولت 55 طرح عمراني در طالقان به بهره برداري رسيده است.


نيكوكار جاسكي 31 باب خانه براي نيازمندان احداث كرد

جاسك: خبرنگار كيهان
يك نيكوكار اهل بندرجاسك 31باب خانه براي افراد نيازمند بدون سرپناه اين شهرستان احداث كرد.
زيربناي هر كدام از اين بناهاي ساخته شده 30تا 60مترمربع است و در مجموع ساخت اين ميزان منزل مسكوني 6ميليارد و 450ميليون ريال هزينه در برداشته است.
همچنين درمانگاه احداثي توسط اين فرد نيكوكار در دهستان جاسك كهنه سال گذشته با زيربناي 380مترمربع و در قالب 13اتاق با سالن انتظار و خانه پزشك و سرايداري به ارزش يك ميلياردو 700ميليون ريال ساخته و تحويل دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان شد.


انتصابات جديد در شهرستان ها

اهواز- خبرنگار كيهان: طي احكام جداگانه اي از سوي سرپرست شركت آب و فاضلاب «مهراب قنبري» و «موسي سواحلي» به ترتيب به عنوان سرپرست اداره آب و فاضلاب آبادان و انديمشك منصوب شدند.
¤ طي مراسمي سرتيپ علي ظريفي يگانه به عنوان فرمانده جديد قرارگاه ارتش در جنوب غرب كشور معرفي شد.
زنجان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان بازرسي كل كشور با صدور حكمي رضا محمدي را به عنوان سرپرست جديد اداره كل بازرسي استان زنجان منصوب كرد.
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي، اصغر عاليخاني به عنوان فرماندار جديد شهرستان شازند معرفي و مشغول به كار شد.
بروجرد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ پاسدار محمد پايي نژاد به عنوان فرمانده جديد ناحيه مقاومت بسيج سپاه بروجرد معرفي شد.
اليگودرز- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي استاندار لرستان رضا آريايي بعنوان سرپرست فرمانداري اليگودرز معرفي شد.
اهواز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مهدي اقبال به عنوان مدير كل اداره كل ثبت اسناد و املاك خوزستان منصوب شد.
 


137 خانه بهداشت در نيشابور فعال است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز بهداشت نيشابور گفت: هم اكنون در 137 خانه بهداشت در شهرستان نيشابور 214 بهورز در حال فعاليت و خدمات رساني هستند.
محمدجعفر صادقي با اعلام اين خبر، اظهار داشت: ارائه خدمات توسط نيروهاي بهورز به عنوان خط مقدم ارائه خدمات در نظام ارجاع، از دلايل ايجاد مراكز آموزش بهورزي درنيشابور است، چرا كه افزايش دسترسي جامعه به خدمات بهداشتي و بالا رفتن سطح سلامت جامعه توسط بهورزان انجام مي شود.
وي افزود: روز بهورز فرصتي است كه هدف ها و برنامه هايي را كه مركز در اجراي مراقبت هاي اوليه بهداشتي داشته بازخواني كنيم و از تلاش هايي كه بهورزان انجام داده اند، قدرداني كنيم.صادقي تصريح كرد: افزايش آگاهي جامعه درخصوص مسائل بهداشتي و كاهش هزينه هاي درمان به دليل رعايت بهداشت و پيشگيري از بيماري ها هم از ديگر دلايل ايجاد اين مراكز است.


پس از صعود به قله سبلان رئيس هيئت كوهنوردي اردبيل فوت كرد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت كوهنوردي استان اردبيل در آغوش سبلان جان به جان آفرين تسليم كرد.
سيدمحمد موسوي رئيس هيئت كوهنوردي استان پس از صعود به قله سبلان كه در يك هواي نامساعد جوي انجام شد بر اثر ايست قلبي فوت كرد.
مرحوم موسوي يكي از عاشقان كوه و از خدمتگزاران صديق ورزش استان اردبيل بود كه از محبوبيتي خاص در بين ورزشكاران و دوستداران طبيعت و كوهنوردان استان برخوردار بود.
مراسم تشييع و تدفين آن مرحوم با حضور گسترده مردم اردبيل به طرز باشكوهي برگزار شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14