(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

آيا كي روش مقصر تمام ناكامي هاي پرطرفدارترين رشته ورزشي كشورمان است
تغييرات فوتبال با 15 ميليارد تومان حاصل نشد!
مي خواهيم در جمع 12 تيم برتر ليگ جهان باشيم
داورزني: سياست كلي ما حفظ ولاسكو است مگر اينكه خودش نخواهد
ركابزن مازني بر فراز علم كوه
اولين دوچرخه سوار بر فراز علم كوه
دلايل جدايي گارد راس تيم ملي بسكتبال از مهرام
كامراني: مرا نخواستند، مجبور به جدايي شدم!
دريغ از قبول اشتباه
وقتي مصاحبه بعد از المپيك روي نتايج تكواندو تأثير مي گذارد!
تشكيل كارگروه ويژه بررسي دلايل ناكامي هندبال
گلايه هاي مربي تيم ملي از شرايط حاكم بر كشتي فرنگي
هيچكس براي محمد بنا باقي نمانده است
از عدم اعزام به قزاقستان تا پس گرفتن ميزباني
تعليق شنا اشك ملي پوشان را درآورد!
رئيس پيشين رئال مادريد مطرح كرد
رونالدو اگر ناراضي است ، برود


آيا كي روش مقصر تمام ناكامي هاي پرطرفدارترين رشته ورزشي كشورمان است

تغييرات فوتبال با 15 ميليارد تومان حاصل نشد!

محمود محمدي
اشتباهات كي روش پرتغالي زياد بوده اما بي انصافي است كه تمام مشكلات را به پاي اين مربي پرتغالي بنويسيم؛ فوتبال ما چند سال است كه به سمت پرتگاه حركت مي كند و كي روش ميلياردي نيز تا به امروز نتوانسته مانع از اين سقوط شود!
تيم ملي فوتبال كشورمان در چهارمين ديدار مرحله مقدماتي جام جهاني برابر لبنان تن به شكست داد تا نخستين شكست تاريخ فوتبال ايران مقابل تيمي به ثبت برسد كه در طول چند دهه گذشته حتي موفق به باز كردن دروازه تيم ملي نشده بود. پس از اين شكست موجي از انتقادات به سوي تيم ملي سرازير شد و البته كي روش پرتغالي پيش از رفتن به مرخصي به قسمتي از آنها پاسخ داد و ايران را ترك كرد.
نمايش تيم ملي در بازي با لبنان به اندازه اي ضعيف بود كه اين بار كارشناسان نوك تيز انتقادات خود را به سمت كي روش نشانه رفتند. يكي از بركناري وي گفت و ديگري معتقد بود كه كي روش بايد دستيار يك مربي ايراني شود؛ نمايش ضعيف تيم ملي در بازي هاي گذشته نيز مزيد بر علت شده بود تا اين بار پرده ها كنار برود و كارشناسان بدون توجه به كارنامه كي روش انتقادات بي پروايي را عليه وي مطرح كنند. اما آيا به واقع مقصر اصلي نتايج و نمايش ضعيف فوتبال ايران در چند سال اخير علي الخصوص ديدار برابر لبنان تنها كي روش است؟! براي رسيدن به پاسخ اين پرسش بايد نكاتي را مد نظر قرار داد.
1-فوتبال كشورمان چند سالي است كه در مسير سقوط قدم برداشته است؛ اين را مي توان از «شكل نمايش بازيكنان» و «نتايج تيم ملي» استنباط كرد. وقتي كه تماشاگران فوتبال چند سالي است كه يك بازي درست و حسابي در ليگ و تيم ملي مشاهده نمي كنند افت فوتبالي كه در آن ميلياردها تومان هزينه شده، هويدا مي شود. دربي تهران بزرگترين بازي ليگ است اما نمايش بازيكنان استقلال و پرسپوليس در آن به اندازه اي رقت بار است كه حال همه از فوتبال به هم مي خورد. همين بازي شايد نمايان گر بسياري از واقعيات پنهان فوتبال ما بود كه متاسفانه باز هم بي تفاوت از كنار آن عبور كرديم. از سوي ديگر وقتي تيم ملي راهي جام جهاني 2010 نمي شود و فرصت حضور در المپيك را هم به راحتي آب خوردن از دست مي دهد، مشخص مي شود كه در بعد نتيجه گيري نيز ناكام بوده ايم.
2-فوتبال ما چند سالي است «استعداديابي» را به فراموشي سپرده است؛ يك نفر پيدا شود و بگويد در چند سال اخير به غير چند نام تكراري انصاري فر، مسلمان و علي عسگر نام فوتباليست ديگري را به عنوان پديده شنيده است؟! اين در حالي است كه روزگاري فقط باشگاهي به نام بانك ملي هر سال چند فوتباليست درجه اول را معرفي مي كرد. تازه معرفي همين استعدادهاي امروزي نيز جاي نقد و بررسي دارد؛ به عنوان نمونه اگر انصاري فر را بهترين مهاجم فوتبال ايران بدانيم پس امثال ناصر محمدخاني، فرشاد پيوس، عبدالعلي چنگيز و... قطعاً فرا زميني بوده اند! واقعيت اين است كه در زمينه استعداديابي كفگير به ته ديگ خورده است و حواس هيچ كس نيز متوجه آن نيست.
3-زماني مي توانيم كي روش را مقصر اصلي تمام مشكلات تيم ملي فوتبال بدانيم كه در عرصه باشگاهي موفق اما در عرصه ملي ناكام باشيم؛ در حالي كه اين گونه نيست. ما چند سالي است هم در مسابقات باشگاهي و هم در عرصه ملي رنگ موفقيت را نديده ايم. از جمع ملي پوشان فعلي فوتبال كدام يك از آنها در مسابقات ليگ ستاره بوده اما در تيم ملي بي فروغ شده اند؟! بدون لحظه اي فكر كردن مي توان گفت هيچ كدام آنها! قطعاً جواد نكونام تيم ملي ضعيف تر از نكونام استقلال نيست، يا علي كريمي در تيم ملي همان كاري را مي كند كه در پرسپوليس انجام مي دهد. كريم انصاري فر تيم ملي هم همان مهاجم بي خطر پرسپوليس است؛ مهاجمي كه با كلي سر و صدا به جمع سرخپوشان پيوست اما در 7 بازي تنها يك گل زده است!
از اين دست استدلال ها در خصوص شرايط نامساعد فوتبال ايران و تبرئه سرمربي پرتغالي تيم ملي بسيار است اما اين به معني «بي عيب و نقص بودن» كي روش نيست. سرمربي پرتغالي تيم ملي نيز اشتباهات زيادي داشته كه متاسفانه مسئولان فدراسيون فوتبال چشم و گوش خود را به روي تمام آنها بسته اند. به عنوان نمونه از كي روش و دستيارانش انتظار مي رود در قبال دريافت رقمي نزديك به 15 ميليارد تومان براي چهار سال، تغييراتي را در تيم ملي ايجاد كنند. زماني كه تيم كي روش به مانند بسياري از مربيان ايراني بي كيفيت بازي مي كند، پس چه فرقي ميان او و همتايان ايراني است؟! وقتي كه او هم نمي تواند از داشته هاي فعلي به بهترين شكل استفاده كند پس چه تفاوتي باامثال تارتار، ميثاقيان، ويسي و... دارد؟! واقعيت آن است كه آقاي كي روش حاكم مطلق فوتبال ايران شده، ليگ را به خواست خودش سه هفته تعطيل مي كند، اجازه نمي دهد سرپرست در تيم ملي حضور داشته باشد، هر جاي دنيا هم كه بخواهد تيم ملي را مي برد اما يك نفر صدايش درنمي آيد! مسئولان فدراسيون فوتبال توضيح دهند كه كشوري چون اردن چه شرايطي بهتر از ايران داشت كه ايشان تيم ملي را پيش از بازي با لبنان يك هفته به اين كشور برد؟! چرا آقاي كفاشيان و همكارانش از كي روش نمي پرسند كه فلسفه حضور فله اي تعدادي از بازيكنان دو رگه در تيم ملي چيست، اگر آنها خوب هستند چرا به ميدان نمي روند؟!
بله اشتباهات كي روش پرتغالي نيز زياد بوده اما بي انصافي است كه تمام مشكلات را به پاي اين مربي پرتغالي بنويسيم؛ فوتبال ما چند سال است كه به سمت پرتگاه حركت مي كند و كي روش ميلياردي نيز تا به امروز نتوانسته مانع از اين سقوط شود؟!


مي خواهيم در جمع 12 تيم برتر ليگ جهان باشيم

داورزني: سياست كلي ما حفظ ولاسكو است مگر اينكه خودش نخواهد

رئيس فدراسيون واليبال با تاكيد بر اينكه نبايد سهميه ليگ جهاني را به راحتي از دست داد، گفت: برنامه ما اين است كه تيم ملي بتواند حداقل در جمع 12 تيم برتر ليگ جهاني قرار بگيرد و اينگونه حضورش در اين رقابت ها را حفظ كند.
محمدرضا داورزني پس از قطعي شدن حضور ايران در ليگ جهاني از برنامه هاي فدراسيون واليبال براي آينده گفت: رئيس فدراسيون واليبال كماكان اميدوار است مقدمات ماندن ولاسكو در تهران را فراهم آورد. گزيده اي از تازه ترين صحبت هاي داورزني در ادامه مي آيد:
¤ جدا از المپيك كه اساس آن با ديگر رويدادها متفاوت است، ليگ جهاني بالاترين سطح مسابقات واليبال است كه در جهان برگزار مي شود و چون برخلاف رويدادهاي جهاني ديگر رشته ها مانند فوتبال، هر ساله برگزار مي شود و متمركز نيست، باعث توسعه و تقويت سطح فني تيم هاي شركت كننده مي شود. اعتبار ليگ جهاني با المپيك متفاوت است. المپيك جايگاه خاص خودش را دارد اما براي ما خيلي مهمتر بود كه وارد ليگ جهاني شويم چون در قالب اين مسابقات ديدارهاي بيشتري برگزار مي كنيم.
¤ حضور در ليگ جهاني و رويارويي با تيم هايي كه تجربه زيادي از شركت در اين بازي ها دارند در تقويت اعتماد به نفس و توانايي هاي بازيكنان تاثيرگذار است. در كل اينكه به واسطه شركت در مسابقات ليگ جهاني صددرصد راه حضورمان در مسابقات واليبال المپيك هم هموار مي شود.
¤ در پايان ليگ جهاني 6 تيم به مرحله نهايي صعود مي كند و در نهايت رده بندي تيم هاي اول تا شانزدهم تعيين مي شود. تيم هاي پانزدهم و شانزدهم بايد براي بقا در ليگ جهاني دوباره در مسابقات گزينشي شركت كنند اما ما اجازه نمي دهيم كارمان به آنجا كشيده شود. نبايد اجازه دهيم از رده چهاردهم رده بندي نهايي ليگ جهاني پايين تر بيائيم. ما در برنامه داريم كه تيم ملي ايران حداقل جزو 12 تيم برتر ليگ جهاني شود و اين مستلزم آن است كه در اين رقابت ها صاحب پيروزي شويم.
¤ در زمينه تمديد قرارداد ولاسكو بايد با وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك رايزني كنيم تا شرايط ادامه همكاري با وي بهتر مهيا شود. ولاسكو و همسرش در مدت حضور در ايران با آب و هواي تهران مشكل داشتند و در صورت ادامه همكاري با وي بايد در مورد محل سكونتش فكري كنيم.
¤ در مورد قرارداد همكاري بايد با ولاسكو به توافق برسيم و همچنين برنامه هايي كه او براي شركت در تورنمنت هاي بين المللي در نظر دارد. در كل اينكه سياست كلي ما حفظ ولاسكو است مگر اينكه خودش نخواهد. البته ولاسكو در مورد اتفاقاتي كه براي ديدار دوم برابر ژاپن افتاد هم گله مند بود اما در نهايت طي يك ماه آينده تكليف مان مشخص مي شود.


ركابزن مازني بر فراز علم كوه

اولين دوچرخه سوار بر فراز علم كوه

ركابزن مازني به همراه دوچرخه خود، دومين قله مرتفع ايران را فتح كرد.
«سعيد شريعت نژاد» عضو هيئت دوچرخه سواري «چيكا» شهرستان عباس آباد جمعه گذشته پس از طي كردن مسير 45 كيلومتري عباس آباد تا پاي قله، خود را به پناهگاه علم چال رساند و از آنجا نيز به همراه دوچرخه خود، قله 4850 متري علم كوه را فتح كرد.
شريعت نژاد 24 ساله در ارتباط با چگونگي عبور از مسير سخت و پرشيب پناهگاه تا قله به خبرنگار ما گفت: از پناهگاه تا قله را به مدت پنج ساعت طي كردم و كوهنوردان وقتي مي ديدند من به جاي كوله پشتي، دوچرخه را كول كرده ام، تعجب مي كردند.
او در مورد لحظه رسيدنش به قله نيز گفت: وقتي با مشقت به قله رسيدم، با صداي كف زدن عده زيادي غافلگير شدم. اين افراد كه عضو گروه كوهنوردي نظام مهندسي كل كشور بودند، دورم حلقه زدند و مرتب از من در مورد چگونگي صعود سؤال مي كردند و مي گفتند كه چطور توانسته ام از گردنه ها و شيب هاي 60 تا 70 درجه اي بالا بيايم.
از اين جوان خوش ذوق و پرانرژي مازندراني در مورد مقصد بعدي اش سؤال شد و او بدون معطلي گفت: اگر بخت يار باشد، به دماوند مي روم.
شريعت نژاد رتبه سومي دوچرخه سواري غرب مازندران را در سابقه خود دارد.


دلايل جدايي گارد راس تيم ملي بسكتبال از مهرام

كامراني: مرا نخواستند، مجبور به جدايي شدم!

گارد راس ملي پوش تيم بسكتبال پتروشيمي كه پس از 5 سال از مهرام جدا شده است، از دلايل جدا شدنش از مهرام صحبت مي كند. مهدي كامراني همچنين در حالي كه خبر مصدوميتش را تكذيب مي كند، مي گويد مهرام براي فصل پيش رو به او پيشنهادي نداده است.
مهرام ستاره هاي خود در بسكتبال را يكي يكي از دست مي دهد؛ پس از جدايي آفاق اين بار نوبت به كامراني رسيد تا از مهرام جدا شود. وي در گفت وگوي تازه خود از دلايل جدايي از مهرام گفت. گزيده اي از صحبت هاي مهدي كامراني در ادامه مي آيد:
¤ تركيب پتروشيمي نسبت به فصل گذشته دگرگون شده است. با اينكه قرارداد من تنها براي يك فصل است اما نگاه مديرعامل و آقاي حاتمي بلندمدت است و من از اين موضوع خوشحال شدم. آن ها هم اكنون آماده اند با تمام بازيكنان قرارداد سه يا چهار ساله امضا كنند تا با رسيدن به قهرماني، آن جايگاه را حفظ كنند.
¤ فصل گذشته جزو نخستين نفراتي بودم كه قراردادم را با مبلغي پايين تر از فصل قبلش امضا كردم. باشگاه به خوبي مي داند كه مهدي كامراني براي مهرام چيزي كم نگذاشت. پرچمدار قهرماني در اين تيم بودم و بيشتر تورهايي كه پس از قهرماني پاره كردم با نام مهرام بوده است. صددرصد دوست داشتم در مهرام باشم چرا كه تيم محبوب من است و كاپيتانش بودم. مگر مي شود كاپيتان يك تيم براي مبلغ ناچيزي تيم محبوبش را ترك كند؟ تعصب و غيرت مهدي كامراني ثابت شده است و كسي نمي تواند منكر آن شود. كوتاهي از من نبوده و صددرصد از جاي ديگر است. حالا كه بازيكن پتروشيمي هستم دوست دارم اين تيم قهرمان آسيا شود چون به نفع بسكتبال خواهد بود.
¤ اصلا من پيشنهادي از مهرام براي فصل آينده نداشتم. قبل از رفتنم به آن ها گفتم كه من از پتروشيمي پيشنهاد دارم اما آن ها در پاسخ گفتند كه وضعيت تيم مشخص نيست. سياست باشگاه اين بوده كه تنها صمد نيكخواه بهرامي را حفظ كند. شايد ديد باشگاه و مربي اين است كه با يك نفر قهرمان شوند و شايد هم به اين هدف برسند اما تا جايي كه من آموزش ديده ام و تجربه كسب كرده ام، يك نفر نيست كه تيم را قهرمان مي كند. شايد شما فكر كنيد حالا كه نه مسئله مالي درپيش است و نه دلخوري، من به صمد حسادت مي كنم اما اين را بگويم كه حاضرم بنويسم و امضا كنم كه تا 50 سال آينده بسكتبال ايران بازيكني چون صمد نخواهد داشت. او بهترين دوست من است و شايد در جريان مسابقه نيز بيشترين پاس را از من مي گيرد پس حسودي نمي كنم. به نظر من هر كس به صمد حسودي كند بزرگ ترين اشتباه عمرش را انجام داده چرا كه اين بازيكن اسطوره بسكتبال ايران است. همه به هم احتياج داريم اما اين سياست مهرام بوده كه در فصل جاري با يك بازيكن به جنگ قهرماني برود و شايد آقاي هاشمي اين توانايي را در تيمش مي بيند.


دريغ از قبول اشتباه

وقتي مصاحبه بعد از المپيك روي نتايج تكواندو تأثير مي گذارد!

جلسه شوراي گروه كارشناسي فني فدراسيون تكواندو درخصوص عملكرد تيم ملي در المپيك 2012 لندن برگزار شد و نتايج آن در نوع خود جالب بود.
اين كميته 18شهريور با حضور سيدمحمد پولادگر رييس، غلامحسن ذوالقدري دبير فدراسيون، هادي افشار، مهدي بي باك، اصغر رحيمي ناظر كميته ملي المپيك در تكواندو، محمدرضا زوار، سيدنعمت خليفه، هادي ساعي مدير فني، علي محمد بسحاق مربي، فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي و بيژن مقانلو در محل فدراسيون برگزار شد. در اين جلسه اعضاء بعد از بحث و تبادل نظر درخصوص دامنه عملكرد و اجراي فني ورزشكاران اعزامي به المپيك لندن در گروه مردان به جمع بندي ذيل دست پيدا كردند؛ 1- برخي مصاحبه ها و اظهارنظرهاي مغرضانه قبل و بعد از بازي هاي المپيك باعث عدم تمركز و حواشي در تيم ملي و جامعه تكواندو گرديد.
2- دو ملي پوش اعزامي به دليل آسيب ديدگي هاي كهنه به اوج آمادگي لازم در المپيك 2012 لندن دست پيدا نكردند.
3- يوسف كرمي در اوج آمادگي فيزيكي متأسفانه با بحران روحي و رواني مواجه شد و متعاقب آن به نتيجه دلخواه دست پيدا نكرد.
در پايان جلسه، تمامي اعضاء به اين جمع بندي دست پيدا كردند كه كسب مدال نقره المپيك از تيم دو نفره مردان با مدنظر قرار دادن مشكلات و حواشي ايجاد شده نتيجه قابل قبولي است. اين درحالي است كه برخي كارشناسان غيروابسته به فدراسيون نتايج تكواندو را به هيچ وجه راضي كننده نمي دانند. پس از اين نشست، نكات جالبي را مي توان از نتيجه اين جلسه يافت كه تناقض هاي زيادي را در خود جاي داده و خبرگزاري ايسنا به برخي از موارد آن اشاره كرده است:
- عنوان شده مصاحبه هاي قبل و بعد از المپيك تمركز ملي پوشان را برهم زد درحالي كه حدود دو ماه قبل از المپيك هيچ كارشناسي و حتي رضا مهماندوست و مجيد افلاكي هم صحبتي نكردند و اگر هم صحبت كردند بدون اشاره به كادر فني تيم ملي و عملكرد فدراسيون تنها به بيان نكات فني درمورد يوسف كرمي و محمد باقري معتمد پرداختند.
- بنا بر اعلام اين گروه كارشناسي، اگر هم مصاحبه اي مغرضانه بوده كه تمركز ملي پوشان را برهم زده، بهتر است گروه كارشناسي اعلام كند اين مصاحبه كجا و از سوي چه كسي بوده و اگر اينطور هم بوده كادر فني، روانشناس و فيزيوتراپ تيم ملي چه كار مي كردند و وظايف آنها چيست؟ نكته جالب اينجاست كه مصاحبه هاي بعد از المپيك چگونه مي توانسته روي عملكرد المپيكي ها تأثير داشته باشد؟!
- اين كميته بررسي، در بخش دوم اعلام نتايج گفته كه آسيب ديدگي هاي قديمي اجازه نداد ملي پوشان به اوج آمادگي برسند درصورتي كه قبل از اعزام همه مسئولان فدراسيون و كادر فني تيم ملي اعلام كردند كه ملي پوشان شرايط بسيار خوبي دارند.
- در بند سوم نتايج كميته آمده كه يوسف كرمي به اوج آمادگي رسيده بود ولي مشكلات رواني اجازه نداد او نتيجه مطلوب كسب كند. در واقع بند سوم نظرات اين كميته با اظهارات بند دوم تناقض دارد و معلوم نيست آيا بالاخره ملي پوشان به اوج آمادگي رسيده بودند يا خير؟ اگر به اوج رسيده بودند كه مطالب بند دوم درست نيست و اگر نرسيده بودند كه بند سوم همه چيز را نقض مي كند.
آينه چون نقش تو بنمود راست/ خودشكن آينه شكستن خطاست. بهتر است مسئولان فدراسيون تكواندو بپذيرند كه اشتباه كرده اند و اين كار خيلي بهتر مي تواند مورد قبول جامعه قرار گيرد تا اين كه براي توجيه كردن اشتباهات، بيانيه هايي صادر كنيم كه در آن تناقض هاي متعددي را در خود جاي داده است. نهايت بي انصافي است كه پس از رقم خوردن چنين نتايجي ابر و باد و مه و خورشيد و فلك را مقصر قلمداد كرده و كوچكترين نگاهي به عملكرد خود نداشته باشيم. حكيمي مي گفت: «پذيرفتن اشتباه و پوزش خواستن پس از اشتباه زيباست، حتي اگر از يك كودك باشد.»


تشكيل كارگروه ويژه بررسي دلايل ناكامي هندبال

دبير فدراسيون هندبال از تشكيل كار گروه ويژه بررسي علل ناكامي تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان خبر داد.
خسرو نصيري اعلام كرد: جلسه كميته فني و كار گروه ويژه بررسي دلايل ناكامي تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان پنجشنبه ششم مهر ماه تشكيل مي شود. در نظر داريم تا در جلسه اي با حضور كادر فني تيم هاي جوانان ، نوجوانان، كميته مربيان و همچنين داوراني كه در مسابقات آسيايي شركت كرده اند و چند پيشكسوت و كارشناس از جمله مهدي اخوان، شعبان پور و محسن جهان پناه دلايل نتايج ضعيف تيم هاي جوانان و نوجوانان در رقابت هاي آسيايي را بررسي كنيم.
نصيري تاكيد كرد: البته تركيب بازيكنان اعزامي به مسابقات جوانان و نوجوانان از بين بهترين بازيكنان حال حاضر در ايران انتخاب شدند و واقعا بازيكن بهتري از آنها نداشتيم. همچنين مربيان و كادر فني هر دو تيم اگر بهترين مربيان حال حاضر در رده سني پايه نباشند، قطعا در بالاترين سطح مربيگري هندبال قرار دارند. فدراسيون نيز تمام تلاش خود را براي موفقيت اين تيم ها به كار بست و از مدت ها پيش اردوهاي آمادگي را در دستور كار خود قرار داد، همين تيم نوجوانان دو اردوي برون مرزي در كشورهاي قطر و مجارستان را پشت سر گذاشت. به هر حال بايد در كار گروه ويژه براي بررسي اين موضوع دقيق تر درباره نتيجه نگرفتن تيم هاي جوانان و نوجوانان بحث و بررسي كنيم.


گلايه هاي مربي تيم ملي از شرايط حاكم بر كشتي فرنگي

هيچكس براي محمد بنا باقي نمانده است

مربي تيم ملي كشتي فرنگي در خصوص بلاتكليفي فرنگي كاران گفت: با توجه به اتفاقات پيش از المپيك 2012 لندن و نارضايتي و قطع همكاري برخي از مربيان تيم ملي، كسي براي همراهي و فعاليت مجدد در كنار محمد بنا باقي نمانده است.
ناصر نوربخش ضمن بيان اين مطلب افزود: متاسفانه طي ماههاي اخير اتفاقاتي در كشتي فرنگي افتاد كه باعث شد هم اكنون كشتي فرنگي در بلاتكليفي قرار گيرد. نارضايتي برخي مربيان كادر فني از تصميمات پيش از المپيك لندن و همچنين پاداش هاي توهين آميز وزارت ورزش به مربيان المپيكي باعث شد تا در حال حاضر بيشتر مربيان تيم ملي انگيزه اي براي ادامه همكاري با محمد بنا نداشته باشند. وي تصريح كرد: من و برخي ديگر از مربيان نظير جمشيد خيرآبادي و فرهاد اسماعيل نژاد به هيچ عنوان انگيزه اي براي ادامه همكاري نداريم، به ويژه خيرآبادي كه چندي پيش نيز صراحتا اعلام كرد در جمع اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران نخواهد ماند. مطمئنا محمد بنا هم براي ادامه همكاري با فدراسيون كشتي به همين بازوهاي توانمند و مطمئن خود در كادر فني نياز دارد و بدون آنها نيز واقعا كارش سخت است. مربي سازنده كشتي فرنگي كشورمان تصريح كرد: به هيچ عنوان قصد ندارم مسايل حاشيه اي كشتي فرنگي را باز و مطرح كنم، چرا كه در طول اين مدت با عشق و علاقه كار كردم و همواره با حفظ آرامش به سرنوشت كشتي فرنگي ايران و كسب نتايح درخشان در ميادين بين المللي انديشيده ام. اما اين دليل نمي شود كه همچون گذشته هر بلايي سر ما و برخي مربيان بياورند، دم نزنيم و سكوت كنيم.
نوربخش اظهار داشت: سالها بود كه در رده جوانان و بزرگسالان زحمت كشيديم، اما درست در طلايي ترين روزهاي اين رشته كه فصل برداشت ماحصل زحماتمان بود، غير مستقيم كنار گذاشته شديم تا موفقيت هاي تيم ملي به عده اي خاص تعلق گيرد. اوج نتيجه گيري كشتي فرنگي ايران در بازيهاي المپيك 2012 لندن بود، اما تنها چيزي كه نصيب ما شد، بي توجهي و بي مهري متوليان ورزش و مسئولان فدراسيون كشتي بود. وي بازگشت مجدد محمد بنا و ادامه همكاري او را بسيار بعيد خواند و گفت: محمد بنا بايد با نفراتي كار كند كه مدتها صادقانه در كنارش ماندند و با تمام كم و كاستي ها ساختند، اما هم اكنون اين نفرات انگيزه اي براي كار ندارند. با اين اوضاع و احوال محمد بنا هم شايد نتواند موفقيت هاي قبلي را در رقابتهاي جهاني آتي كسب كند، چراكه برخي فرنگي كاران تيم ملي هم اكنون قهرمان المپيك هستند و نمي توان با همان روش قديمي آنان را به تمرين و آماده سازي سوق داد. ضمنا برخي از فرنگي كاران هم به دلايل مختلف از جمله تغيير وزن يا تغيير توان جسماني بايد با نفرات جديد و جوان جايگزين شوند كه اين مساله نيز فرايند بسيار مشكل و سختي دارد.
مربي تيم ملي كشتي فرنگي در خاتمه به دستمزدهاي معوقه خود اشاره كرد و گفت: با توجه به تعريف و تمجيدهايي كه از ما مي شود، هنوز حقوق 6 ماه گذشته خود را دريافت نكرده ايم. حال چطور مي توان با اين وضعيت به ادامه همكاري با محمد بنا فكر كرد و دغدغه بازگشت به عرصه مربيگري تيم ملي را داشت.
 


از عدم اعزام به قزاقستان تا پس گرفتن ميزباني

تعليق شنا اشك ملي پوشان را درآورد!

اشك ملي پوشاني كه پس از 6 ماه تمرين مستمر از حضور در رقابت هاي بين المللي بازمانده اند، شايد دردناك ترين سوژه امروز ورزش ايران باشد. در حالي كه همچنان چانه زني در رأس هرم قدرت ورزش كشور براي تعيين سرنوشت مديريت ورزش ادامه دارد، در لايه هاي زيرين، تيم هاي ملي مختلف در فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اميدي براي ادامه فعاليت ندارند.
به دنبال تعليق برخي از فدراسيون هاي ورزشي ايران از سوي مجامع بين المللي، تيم ملي واترپلوي جوانان ايران از راهيابي به مسابقه هاي آسيايي قزاقستان بازماند و سهميه حضور در مسابقه هاي جهاني سال آينده را نيز از دست داد. از آنجايي كه در مسابقه هاي آسيايي بازيكنان رده سني زير 19 سال و در مسابقه هاي جهاني در رده سني زير 20 سال اجازه شركت در بازي ها را خواهند داشت، عملا يك نسل از واترپلوي جوانان ايران در طوفان امروز ورزش كشور از دست رفت. برانوش نيك بين سرپرست جديد فدراسيون شنا در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا تلويحاً اين موضوع را پذيرفت، چرا كه ادعاي مسئولان ورزش كشور براي صادر نشدن رواديد براي شانه خالي كردن از زير بار تعليق، موضوعي است كه بعيد به نظر مي رسد حتي خودشان باور داشته باشند. حالا پس از فرصت سوزي هايي كه براي ورزشكاران واترپلوي تيم ملي جوانان و قايقراني به وجود آمده، نسل ديگري از ملي پوشان ايران در اضطراب بازماندن از مهم ترين رويدادهاي ورزشي ماه هاي جاري، هيچ انگيزه اي براي ادامه فعاليت ندارند. اگر يكي از مسئولان ورزش كشور سري به اردوهاي تيم هاي ملي شنا، واترپلو و يا ساير رشته هاي تعليق شده بزند خواهد ديد كه هيچ يك از ملي پوشان با جديت كار خود را دنبال نمي كنند. البته كمتر مربي يا مقام مسئولي را مي توان يافت كه نسبت به موضوع تعليق اظهارنظر رسمي كند. زيرا بسياري مي ترسند مقام بالادستي به آنها چپ نگاه كنند.
بيراه نيست اگر بگوييم مشاهده حلقه اشك در چشمان ملي پوشان ايران كه بيش از 6 ماه تمرين مستمر را براي شركت در مسابقه هاي آسيايي دوبي در آبان ماه پشت سر گذاشتند، دل هر ايراني را به درد مي آورد. ملي پوشان واترپلو، شنا و شيرجه ايران بايد در آبان ماه سال جاري در مهم ترين رويداد آسيا شركت كنند. فدراسيون شناي ايران از يك سال پيش براي موفقيت در اين رويداد برنامه ريزي كرده بود و رومن پولاچيك سرمربي واترپلو و همچنين يورگ وويت سرمربي شنا را براي موفقيت در اين رقابت ها استخدام كرد. اما گويا با پررنگ تر شدن نام تعليق روي ورزش ايران، هيچ گاه ملي پوشان ايران اجازه حضور در اين مسابقه ها را نخواهند يافت. از سوي ديگر قرار بود تا با رايزني هاي انجام شده ميزباني نخستين دوره رقابت هاي واترپلوي ساحلي آسيا در مهرماه سال جاري به ايران برسد. حتي اقدامات انجام شده براي چگونگي ميزباني در جزيره كيش نيز با جديت دنبال مي شد اما به دنبال تعليق فدراسيون شنا اين ميزباني از ايران گرفته شد تا موضع فدراسيون ايران در كنفدراسيون آسيا تضعيف شود.


رئيس پيشين رئال مادريد مطرح كرد

رونالدو اگر ناراضي است ، برود

رئيس پيشين باشگاه رئال مادريد گفت در صورتي كه كريستيانو رونالدو از حضور در اين تيم راضي نيست، باشگاه بايد او را بفروشد.
رامون كالدرون در سال 2009 و زماني كه رياست باشگاه رئال مادريد را برعهده داشت رونالدو را با انعقاد قراردادي نجومي به سانتياگو برنابئو آورد.وي در خصوص شرايط رونالدو گفت: اگر بازيكني ناراضي است بايد برود. اين اتفاق در زمان من در مورد روبينيو روي داد. من او را با مبلغ 28 ميليون يورو خريدم و با مبلغ 48 ميليون فروختم.
كالدرون با اشاره به نفوذ مدير برنامه هاي رونالدو، يورگ مندس در تيم رئال مادريد اظهار داشت: مندس در حال حاضر همه كاره باشگاه است و مسئولان باشگاه، رئال مادريد را به دست او و خوزه مورينيو سپرده اند. مورينيو مربي بزرگي است و يك انگيزه دهنده خوبي محسوب مي شود اما بعضي وقت ها رفتارهايش مايه تاسف است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14