(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

اعتراض مسلمانان هند به هتك حرمت قرآن كريم 6 كشته و 12 مجروح بر جاي گذاشت
انفجار بمب در پاكستان 14 غيرنظامي را كشت
همكاري تنگاتنگ مردم سوريه با ارتش براي مقابله با تروريست ها
اعتراض هاي ضدژاپني شهرهاي چين را فرا گرفت
از وحشت گسترش اعتراض مسلمانان به فيلم موهن صورت گرفت
تعطيلي موقت سفارتخانه هاي آمريكا در ليبي، سودان، تونس و عراق
سرگرداني 350 هزار دانش آموز آمريكايي به دنبال اعتصاب معلمان در شيكاگو
يورش پليس به معترضان وال استريت در خيابان هاي نيويورك
درخواست تازه انقلابيو ن بحريني سرنوشت آل خليفه را به همه پرسي بگذاريد
نتانياهو: مرسي حتي حاضر نيست كلمه اسرائيل را به زبان آورد
تظاهركنندگان: جاي اولمرت ديوان عدالت بين المللي است نه آلمان
هزاران نفر در مسكو عليه دولت پوتين به خيابان ها ريختند
در جنوب كرانه باختري اتفاق افتاد اهتزاز پرچم فلسطين در يك پايگاه نظامي اسرائيل
تظاهرات ميليوني عليه دولت در شهرهاي اسپانيا و پرتغال
در اعتراض به شرايط سخت كاري صورت گرفت
تجمع صدها افسر كانادايي مقابل دفتر نخست وزير


اعتراض مسلمانان هند به هتك حرمت قرآن كريم 6 كشته و 12 مجروح بر جاي گذاشت

اعتراض مردم هند عليه هتك حرمت نسبت به قرآن كريم در ايالت اوتارپرادش، شش كشته و 12 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در پي مشاهده شدن ورق هاي پاره پاره شده قرآن كريم در يك ايستگاه قطار شهر «اسانا» واقع در اوتارپرادش هند، يك اعتراض خودجوش در ميان مردم شكل گرفت و اين اعتراض كم كم به درگيري با نيروهاي پليس انجاميد. در اين درگيري نيروهاي دولتي از باتوم استفاده كردند و مردم نيز به سمت پليس سنگ و چوب پرتاب مي كردند و چند فقره آتش سوزي نيز رخ داد. شمار كشته هاي اين درگيري شش نفر و زخمي ها هم 12 تن اعلام شد. دو نفر از زخمي شدگان از افراد پليس هستند.حال اين دو پليس زخمي شده وخيم است. قرار است كه دولت هند به خانواده افراد كشته شده 50 هزار روپيه (حدود 1000 دلار) و به خانواده هاي مجروحين نيز 25 هزار روپيه (حدود 500 دلار) پرداخت كند.
 


انفجار بمب در پاكستان 14 غيرنظامي را كشت

تروريست هاي فعال در شمال غرب پاكستان با انفجار بمب، يك اتوبوس مسافربري را منهدم كردند و 14 غيرنظامي را كشتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديروز تروريست ها يك اتوبوس در حال حركت را در منطقه «بونازه» هدف انفجار يك بمب كنترل از راه دور قرار دادند و اتوبوس را منهدم كردند. بر اثر اين حادثه تروريستي، 14 نفر غيرنظامي جان خود را از دست دادند و دو نفر نيز زخمي شدند. هر چند هيچ گروهي مسئوليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است، ولي منابع دولتي و امنيتي پاكستان، طالبان محلي و شبكه حقاني را مسئول اين جنايت مي دانند.
ارتش پاكستان نيز صبح ديروز عملياتي را در منطقه قبيله اي «اوركزايي» واقع در شمال غرب پاكستان انجام داد. در اين عمليات پنج شبه نظامي وابسته به طالبان كشته شدند.


همكاري تنگاتنگ مردم سوريه با ارتش براي مقابله با تروريست ها

مردم سوريه براي مقابله با نفوذ افراد مسلح همكاري تنگاتنگي را با ارتش سوريه آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ارتش سوريه با همكاري مردم توانست نفوذ افراد مسلح در بسياري از مناطق و شهرهاي اين كشور را با ناكامي مواجه سازد و به پيروزي هاي زيادي دست يابد.
نيروهاي ارتش سوريه در اطراف منطقه «حجرالاسود» در ريف دمشق با تروريست هاي مسلح درگير و در جريان آن ده ها فرد مسلح كشته و زخمي شدند.
در اردوگاه يرموت نيز نيروهاي امنيتي سوريه با كمك اهالي ساكن اين اردوگاه از نفوذ تروريست هاي مسلح به اين اردوگاه جلوگيري كردند. در مناطق مختلف «غوطه شرقيه»، «عين ترما»، «جوبر»، «حماه» و مناطق ديگر سوريه ارتش سوريه موفق شد با حمايت و همكاري مردم ده ها تروريست را از پاي درآورد. در جريان اين حادثه تعداد بي شماري از تروريست ها دستگير شدند.
همكاري مردم با ارتش سوريه ثابت كرد كه تروريست هاي مسلح برخلاف آنچه كه ادعا مي كنند هيچ پايگاهي بين مردم سوريه ندارند.
شهروندان سوري معتقدند تروريست ها مزدور بيگانه هستند كه با گرفتن پول و سلاح مردم سوريه را به خاك و خون مي كشند.
گروهك هاي تروريستي همچنان به اقدامات خرابكارانه خود و قتل و كشتار مردم و غارت اموال و زندگي آنها و آواره كردن ساكنان مناطق و شهرهاي مختلف اين كشور و ايجاد رعب و وحشت ميان آنها ادامه مي دهند.
يكي از اهالي منطقه زينبيه در اين باره گفت، گروهك هاي تروريستي پسر دو ساله اش را كشتند و جسد او را به خيابان انداختند و سپس خانه را غارت كردند و به آتش كشيدند.
يكي ديگر از اهالي شهر حلب اظهار داشت، تروريست ها خانه او را به آتش كشيدند و او را وادار به ترك محل سكونتش كردند.
اين شهروند سوري اضافه كرد، اين افراد مزدوران صهيونيست هستند زيرا هيچ شهروند سوري راضي نمي شود هموطنش كشته يا آواره شود. از سوي ديگر «فيليپ جرالدي» از افسران عالي رتبه سازمان جاسوسي سيا اعلام كرد كه از كشورهاي آمريكا، فرانسه، انگليس، تركيه و كشورهاي ديگر 50 جاسوس در تركيه بحران سوريه را دنبال مي كنند.
وي افزود، در حال حاضر پنج سرويس اطلاعاتي در قالب يك جبهه امنيتي مشترك در تركيه به دقت اوضاع سوريه را زير نظر گرفته و در حال فعاليت امنيتي هستند.
جرالدي تصريح كرد، سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس، فرانسه و تركيه هر كدام 10 تا 15 مامور عالي رتبه را مسئول عمليات كرده اند تا اطلاعات را با هم تقسيم كرده و در پايگاه هاي آدانا، اينجرليك و انتاكيه جلسات هفتگي مشترك دارند.
وي همچنين گفت، سرويس هاي اطلاعاتي عربستان سعودي و قطر نيز در تركيه فعال و با وزارت خارجه تركيه در تماس هستند و از طريق تركيه در حوزه اطلاعات و امنيت سوريه فعاليت مي كنند.
فيليپ جرالدي تاكيد كرد، ماموران عاليرتبه امنيتي اين كشورها افراد دون پايه يا معمولي نيستند بلكه نخبه هاي امنيتي هستند كه با آگاهي و اطلاعات كافي به ميدان مقابله با نظام بشار اسد فرستاده شده اند.
در همين رابطه بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در ديدار اخير خود با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه اظهار داشت كه علت اصلي تداوم بحران در سوريه كمك هاي مالي و تسليحاتي غربي ها و متحدانشان به گروه هاي مسلح سوري است.
وي افزود، سوريه با هر تلاش سازنده اي تا زماني كه بي طرف و مستقل باشد همكاري مي كند و به آن پايبند است.


اعتراض هاي ضدژاپني شهرهاي چين را فرا گرفت

هزاران نفر از مردم شهرهاي مختلف چين در اعتراض به اقدامات تحريك آميز دولت توكيو در قبال جزاير مورد اختلاف تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم شهرهاي شانگهاي، شنزن، گوانگجو و بسياري از شهرهاي بزرگ ديگر چين تظاهرات ضدژاپني برگزار كردند. در تظاهرات ديروز بر خلاف قبل، نيروهاي پليس نيز مردم را همراهي مي كردند، هر چند در شنزن اين تظاهرات به درگيري با پليس انجاميد. در شهر گوانگجو واقع در جنوب چين، مردم خشمگين پرچم ژاپن را به آتش كشيدند و به هتلي در كنار كنسولگري ژاپن حمله كردند.
در همين حال، نخست وزير ژاپن ضمن ابراز تاسف نسبت به حمله به منافع اين كشور در چين، از پكن خواست از شهروندان و شركت هاي ژاپني مستقر در چين محافظت كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «يوشي هيكونودا» از دولت چين خواست، اقدامات لازم را براي جلوگيري از خشونت عليه شهروندان و شركت هاي ژاپني مستقر در چين به عمل آورد. نودا گفت: ما از به آتش كشيده شدن پرچم ژاپن در چين بسيار متاسف هستيم.
وي گفت: سياست خود را در قبال جزاير مورد اختلاف ادامه مي دهيم، اما در عين حال مخالف خشو نت هستيم.
مردم چين طي روزهاي اخير به سفارتخانه و كنسولگري هاي ژاپن در چين حمله كرده اند. خودروهاي ژاپني زيادي نيز به دست چيني هاي معترض واژگون شده است.
مردم ژاپن به جزاير مورد اختلاف «سنكاكو» و چيني ها نيز به آنها «ديائويو» مي گويند. تنش ها ميان طرفين از زماني آغاز شد كه توكيو از تصميم خود براي خريد اين جزاير خبر داده بود. پكن پرونده اين دعوا را به يك دادگاه بين المللي ارجاع داده است. چيني هاي مقيم شهرهاي شيكاگو و هوستون آمريكا نيز در اعتراض به اقدام ژاپن، تظاهرات كردند. معترضان در اين راهپيمايي ها پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه روي آن نوشته شده بود: ديائويو متعلق به چين است. معترضان همچنين از دولت پكن خواستند منافع مردم چين را در مورد اين جزاير حفظ كند.
سازمان دهندگان تجمع شيكاگو يك هواپيماي جت را هم اجاره كرده بودند كه هنگام تظاهرات در بالاي سر معترضان به پرواز درآمده و از آن پرچمي آويزان شده بود كه روي آن نوشته شده بود: ديائويو متعلق به چين است.
خبر ديگر اين كه ، سفير جديد ژاپن در چين درگذشت. «شينيجي نيشيما» تنها دو روز بر كرسي سفارت ژاپن در چين تكيه زده بود.


از وحشت گسترش اعتراض مسلمانان به فيلم موهن صورت گرفت

تعطيلي موقت سفارتخانه هاي آمريكا در ليبي، سودان، تونس و عراق

دولت آمريكا از وحشت حمله مسلمانان خشمگين به سفارتخانه و كنسولگري ها، دستور تخليه برخي از آنها را صادر كرد و از اتباع خود خواست تا اطلاع ثانوي به اين كشورها سفر نكنند.
به گزارش خبرگزاري ها، به دنبال گسترش تظاهرات مسلمانان بر ضد آمريكا به دليل نمايش فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص)، كاخ سفيد دستور تعطيلي موقت سفارتخانه و كنسولگري هاي خود در مصر، ليبي، سودان، تونس و عراق را صادر كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با قرائت اين بيانيه در جمع خبرنگاران اعلام كرد: با توجه به اوضاع امنيتي در برخي از كشورهاي اسلامي، وزارت خارجه به همه خانواده ها و پرسنل غيرضروري دستور داده است تا از آنجا خارج شوند.
براساس اين گزارش، وزارت خارجه آمريكا، همزمان به شهروندان آمريكايي در خصوص سفر به تونس، سودان و مصر هشدار داد و از آنها خواست تا در صورت حضور در آن كشورها، از ظاهر شدن در اماكن عمومي و محل تجمع معترضان خودداري كنند.
از سوي ديگر نمايش فيلم موهن و واكنش مسلمانان به آن در آمريكا نيز بازتاب فراواني داشته است و بسياري از شخصيت ها و رسانه هاي آمريكا، به شدت از دولت باراك اوباما انتقاد كردند.
براساس اين گزارش، هم اكنون تظاهرات مسلمانان در اعتراض به فيلم ضداسلامي به يكي از موضوعات مبارزات انتخابات رياست جمهوري آمريكا تبديل شده است. شبكه خبري الجزيره طي گزارشي اعلام كرد كه هر دو نامزد اين انتخابات از واكنش هاي طرف مقابل به حوادث مرتبط با اين فيلم انتقاد كردند.
«پال رايان» نامزد معاونت «ميت رامني» نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري از اين موضوع براي حمله به دولت اوباما و نامزد حزب دموكرات استفاده كرده است.
وي خاطر نشان كرد: واكنش دولت اوباما، امنيت ملي آمريكا را به خطر انداخته است و ما ديگر آن ابهت سابق را نزد هم پيمانان خود نداريم.
اين سياستمدار راستگراي آمريكايي عنوان كرد: اگر ما قوي باشيم و يك امنيت ملي و ارتش قوي داشته باشيم، دشمنان ديگر جرئت نخواهند كرد كه به ما بي احترامي كنند.
اين در حالي است كه باراك اوباما در مراسم تشييع جنازه سفير آمريكا و سه تفنگدار دريايي در مقابل انتقادات مخالفان خود اعلام كرد: هيچ توجيهي براي هدف قرار دادن سفارتخانه هاي ما وجود ندارد و تا زماني كه من رئيس جمهور آمريكا هستم، حمله به آمريكايي ها را تحمل نخواهم كرد.
تظاهرات در اروپا
در همين حال چندين پايتخت كشور اروپايي طي روزهاي اخير شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده مسلمانان به فيلم موهن به ساحت پيامبر(ص) بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پايتخت هاي اروپايي هر چند با تشديد اقدامات امنيتي تلاش دارند تا از برگزاري تظاهرات مسلمانان در مقابل سفارتخانه و كنسولگري هاي آمريكا جلوگيري كنند، اما هنوز در اين كار موفق نشده اند.
برپايه اين گزارش، پليس سوئد با ضرب و شتم جوانان و ساير معترضان، تلاش آنها براي نزديك شدن به ساختمان سفارت آمريكا در «استكهلم» را ناكام گذاشت.
همچنين مسلمانان سوئدي با فرياد الله اكبر، لااله الاالله محمدرسول الله مانع از نمايش فيلم موهن در يكي از سالن هاي نمايش شدند. مسلمانان انگليس نيز روز يكشنبه در اعتراض به توليد و پخش فيلم موهن و ضد اسلامي در مقابل سفارت آمريكا در لندن تجمع و شعارهايي بر ضد آن سر دادند.
در پاريس نيز، به رغم تدابير شديد امنيتي اطراف سفارتخانه آمريكا در پاريس، شمار زيادي از معترضان مسلمان، عليه فيلم موهن ضد اسلامي، در پاريس تظاهرات كردند.
تجمع در بلژيك نيز به درگيري با نيروهاي پليس كه به شدت از ساختمان سفارت آمريكا محافظت مي كردند، انجاميد و يورش نيروهاي امنيتي باعث شد كه دهها تن از معترضان بازداشت شوند.
در تركيه نيز هزاران نفر از مسلمانان با در دست داشتن پارچه نوشته و سر دادن شعارهايي، اهانت كارگردان صهيونيست آمريكايي به ساحت پيامبر اسلام را به شدت محكوم كردند و اخراج سفير آمريكا از خاك كشورشان را خواستار شدند و در اين مراسم همچنين پرچم آمريكا و اسرائيل به آتش كشيده شد.
در قاره آسيا نيز همچنان كه در روزهاي گذشته شاهد آن بوديم، مردم بسياري از كشورهاي اسلامي، هماهنگ با ميليون ها تن از مسلمانان، فيلم ضد اسلامي و موهن را محكوم كرده و خواستار عذرخواهي آمريكا شدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، هزاران قطري در دوحه (پايتخت) با ترتيب دادن يك راهپيمايي اعتراض آميز، اخراج سفير آمريكا و تعطيلي پايگاه نظامي اين كشور را خواستار شدند.
در مصر نيز تظاهرات همچنان ادامه دارد و روز يكشنبه، هزاران تن از مسلمانان خشمگين نخستين قرباني تظاهرات ضد آمريكايي در قاهره را تشييع كردند.
در افغانستان نيز هزاران شهروند عصباني با لگدكوب كردن پرچم آمريكا و تصاوير باراك اوباما، از جهان اسلام خواستند تا مجالي به توهين كنندگان به ساحت پيامبراعظم(ص) ندهند.
اين در حالي است كه اعتراض هاي ضد آمريكايي كه در منطقه شمال آفريقا و خاورميانه آغاز شده است، چهارگوشه جهان را فرا گرفته است و در كشورهاي غيرمسلمان به سمبلي براي مبارزه با زورگويي آمريكا و حمايت از مظلومان تبديل شده است.
ساير رويدادها
¤ دبيركل جماعت اسلامي پاكستان خواستار محاكمه دولتمردان آمريكايي به جرم اهانت به اديان الهي و بشريت شد.
¤ سخنگوي وزارت امور خارجه چين گفت: پكن با هر نوع هتك حرمت مقدسات اسلامي مخالف است.


سرگرداني 350 هزار دانش آموز آمريكايي به دنبال اعتصاب معلمان در شيكاگو

اعتصاب و تظاهرات معلمان آمريكايي در شيكاگو مدارس اين شهر را تعطيل و صدها هزار دانش آموز را سرگردان كرد.
خبرگزاري ايسنا به نقل از رويتر نوشت: هزاران معلم شهر شيكاگو كه بيش از يك هفته است در اعتصاب به سر مي برند با برپايي يك تظاهرات با طرح هاي شهردار اين شهر براي تحت فشار گذاشتن معلمان مخالفت كردند.
براساس اين گزارش «رام امانوئل» شهردار شيكاگو با ارائه طرح «تغييرات بنيادين» در شيوه ارزيابي عملكرد معلمان و «تضعيف ضمانت هاي شغلي» آنها، خشم معلمان را برانگيخته است. معلمان مدارس شيكاگو كه با اعتصاب خود يك هفته اي است 350 هزار دانش آموز را معطل نگه داشته اند مي گويند اين طرح فقط يك نتيجه دارد و آن تضييع حقوق آنهاست.
رهبر معلمان مخالف كه شهردار شيكاگو را «دروغگو» مي خواند تهديد كرده است در صورت لغو يا تعديل نشدن اين طرح اعتصاب در سومين منطقه تحصيلي بزرگ آمريكا همچنان ادامه خواهد داشت. برخي خبرها حاكي است شهردار شيكاگو تا حدودي از طرح خود عقب نشيني كرده است.


يورش پليس به معترضان وال استريت در خيابان هاي نيويورك

پليس آمريكا ده ها نفر از معترضان وال استريت را دستگير و روانه زندان كرد.
نيويورك، محل تولد جنبش تسخير وال استريت كه از قضا امروز يكساله مي شود، طي روزهاي گذشته شاهد تجمع گسترده اعتراضي عليه يك درصد حاكم بر آمريكا بود.
منابع خبري با اعلام اين خبر افزودند، معترضان وال استريت كه در اين چند روز خود را آماده برگزاري اولين سالگرد تولد جنبش مي كردند به شدت از سوي پليس نيويورك سركوب شدند.
17 سپتامبر سال 2011، شماري از جوانان آمريكايي با شعار «ما 99 درصديم» عليه حاكميت يك درصد ثروتمندان بر كشورشان تجمعاتي برپا كردند كه با گذشت يكسال بر دامنه اين اعتراض ها افزوده شده است.
ديروز معترضان پس از اين كه به سمت پارك معروف «زاكوتي»، اولين محل دائم تجمعات خود حركت مي كردند با مقاومت و خشونت پليس مواجه شدند. گروهي از معترضان در اين پارك و گروهي ديگر نزديك كليساي «ترينيتي» بازداشت شدند. اين دو محل مدت ها ميزبان تحصن معترضان وال استريت بود.
روزنامه نيويورك تايمز شماره بازداشتي هاي ديروز را 15 نفر اعلام كرده است. وال استريتي ها اعلام كرده اند امروز و در اولين سالگرد تولد جنبش كه شش هفته تا انتخابات رياست جمهوري باقي مانده، براي تسخير وال استريت، مركز تجاري آمريكا بازخواهند گشت.
پليس آمريكا تدابير امنيتي خود را افزايش داده و به هرگونه اعمال خشونت از سوي معترضان هشدار داده است.
يكي از سخنگويان جنبش اعلام كرده با تشكيل يك ديوار انساني مقابل بازار بورس نيويورك سعي در تسخير آن خواهند كرد.
پيش بيني مي شود پليس آمريكا امروز براي جلوگيري از تسخير ساختمان بورس آمريكا(وال استريت) به هرگونه خشونت متوسل شود.


درخواست تازه انقلابيو ن بحريني سرنوشت آل خليفه را به همه پرسي بگذاريد

انقلابيون بحريني خواستار برگزاري همه پرسي با نظارت سازمان ملل درباره سرنوشت آل خليفه شدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه رژيم بحرين از دموكراسي و انسان دوستي بسيار فاصله دارد و با تفكر استبدادي و قبيله اي حكومت مي كند. اين رژيم اصل گفت وگو را باور ندارد و خواهان اصلاحات نيست به همين دليل بايد سرنوشت اين خاندان به همه پرسي گذاشته شود.
مردم بحرين خواستار بركناري آل خليفه، انحلال مجلس شورا و مجلس نمايندگان، تدوين قانون اساسي جديد براي كشور و انجام اصلاحات هستند.
دبيركل جمعيت الوفاق بحرين نيز اظهار داشت، اصلاحات در بحرين با وجود آل خليفه ممكن نيست.
شيخ علي سلمان گفت، نقض حقوق بشر در بحرين همچنان ادامه دارد و با وجود اقدامات سركوبگرانه آل خليفه مردم دست از مبارزات خود برنمي دارند.
وي تاكيد كرد، نظاميان رژيم بحرين همانند نظاميان صهيونيست رفتار مي كنند، پدران را مي كشند، مادران را بازداشت مي كنند و كودكان را هدف تيراندازي خود قرار مي دهند.
از سوي ديگر، مردم بحرين در اعتراض به تاييد حكم دادگاه تجديدنظر عليه 13 نفر از مخالفان رژيم آل خليفه از جمله عبدالهادي الخواجه عزم خود را براي مبارزه مصمم تر كرده و با برگزاري تظاهرات مداوم خشم خود را نسبت به اقدامات آل خليفه ابراز مي كنند.
در همين رابطه مناطق مختلف بحرين شاهد برگزاري تظاهرات ضد آل خليفه بود و نيروهاي امنيتي اين رژيم شماري از آنها را به ضرب گلوله زخمي كردند.


نتانياهو: مرسي حتي حاضر نيست كلمه اسرائيل را به زبان آورد

نخست وزير رژيم صهيونيستي كه به شدت از بي اعتنايي «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر به وي عصباني است، اعلام كرد «مرسي» حتي از به زبان آوردن كلمه «اسرائيل» خودداري مي كند.
نتانياهو با اشاره به بي اعتنايي مرسي به وي اظهار داشت: مرسي حتي تمايل ندارد كلمه اسرائيل را به طور علني به زبان بياورد.
به گزارش فارس، «بنيامين نتانياهو» كه با روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» مصاحبه مي كرد، تأكيد كرد كه از زماني كه مرسي منصب رياست جمهوري مصر را به دست گرفته است هيچ تماس مستقيمي با وي نداشته است.
نتانياهو با اشاره به اينكه تماس هاي نظامي بين دولت اسرائيل و دولت مصر تأثيرگذار نبوده است، تأكيد كرد: حفظ معاهده صلح با قاهره در اولويت ماست. تل آويو نگران آن است كه فشار افكار عمومي مصر موجب لغو پيمان كمپ ديويد شود.
از زمان تصدي منصب رياست جمهوري مصر توسط مرسي، نتانياهو به هر وسيله ممكن سعي كرده است با وي تماس تلفني برقرار كند اما تاكنون مرسي از هرگونه گفت وگويي با نتانياهو خودداري كرده است.


تظاهركنندگان: جاي اولمرت ديوان عدالت بين المللي است نه آلمان

نهادها و انجمن هاي فلسطيني و آلماني در شهر ايسالوهن آلمان در اعتراض به سفر ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي به اين كشور دست به تظاهرات زدند و وي را جنايتكار خواندند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين، شركت كنندگان در اين تظاهرات پرچم هاي فلسطين و تصاوير قربانيان جنگ سال 2008 غزه را در دست داشتند و عليه رژيم صهيونيستي شعار مي دادند.
عضو اتحاديه اقليت هاي فلسطيني در آلمان گفت: اين تظاهرات در واكنش به جنايات وحشيانه ايهود اولمرت، نخست وزير سابق اسرائيل در دوران نخست وزيري اش عليه ملت فلسطين برگزار شده است.
وي از مقامات برلين و اتحاديه اروپا خواست تا به حمايت هاي خود از رژيم غاصب صهيونيستي پايان بخشند و از امضاي توافقنامه با سران تل آويو خودداري ورزند.
تظاهركنندگان از دولت آلمان خواستند تا اسرائيل را تحت فشار قرار دهد و اين رژيم را به اجراي توافقنامه هاي بين المللي ملزم كند.
هواداران فلسطين تأكيد كردند، جاي جنايتكاران جنگي ديوان عدالت بين المللي است، نه آلمان.
 


هزاران نفر در مسكو عليه دولت پوتين به خيابان ها ريختند

هزاران نفر از مردم روسيه با برگزاري تظاهراتي در مسكو خواستار استعفاي دولت ولاديميرپوتين شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين تظاهرات كه با مجوز دولت بعدازظهر شنبه در مسكو صورت گرفت تظاهركنندگان خواستار استعفاي دولت، برگزاري انتخابات پيش از موعد دوماي روسيه و رياست جمهوري شدند.
مخالفان دولت روسيه در بيانيه اي خواستار آزادي همه زندانيان سياسي از جمله افراد دستگيرشده در جريان تظاهرات و ناآرامي هاي ماه گذشته در مسكو شدند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار آزادي برگزاري اجتماعات و نيز كاهش تعرفه هاي خدمات آب و برق شدند.
معترضان به دولت هشدار دادند در صورتي كه با خواسته هاي آنان موافقت نشود با قاطعيت مبارزات خود را ادامه خواهند داد.


در جنوب كرانه باختري اتفاق افتاد اهتزاز پرچم فلسطين در يك پايگاه نظامي اسرائيل

جوانان فلسطيني موفق شدند پرچم فلسطين را در پايگاه نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در نزديكي شهرك «عتصيون» واقع در جنوب كرانه باختري به اهتزاز درآورند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رام الله، ده ها جوان فلسطيني با برگزاري تظاهرات تجاوزات شهرك نشينان يهودي عليه شهروندان فلسطيني و اماكن مقدس فلسطين را محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات كه پرچم هاي فلسطين را در دست داشتند خود را به پايگاه نظامي ارتش رژيم صهيونيستي واقع در شهرك عتصيون در نزديكي شهر بيت لحم رساندند و موفق شدند پرچم فلسطين را بر بالاي اين پادگان نظامي به اهتزاز درآورند.
جوانان فلسطيني اعلام كردند اين اقدام در پاسخ به تجاوز اخير شهرك نشينان به مساجد و اماكن مقدس در كرانه باختري صورت گرفته است.
اين در حالي است كه نيروهاي ارتش صهيونيستي مستقر در مرزهاي شرق خان يونس واقع در نوار غزه منازل فلسطيني هاي ساكن در خان يونس را گلوله باران كردند.
آتشباري نيروهاي صهيونيست ساعت ها به طول انجاميد و در اين مدت مزارع كشاورزي و مناطق مسكوني هدف گلوله توپخانه رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
حملات توپخانه اي ارتش صهيونيستي تلفات جاني دربر نداشت اما خسارت هايي به بخش هاي كشاورزي و مسكوني فلسطينيان ساكن در شرق خان يونس وارد آمد.
از سوي ديگر ارتش رژيم صهيونيستي به بهانه فرا رسيدن اعياد يهودي منطقه بيت المقدس و كرانه باختري را منطقه بسته اعلام كردند.
راديو سراسري رژيم اشغالگر قدس اعلام كرد، ارتش و نيروهاي پليس اسرائيل از شنبه شب سلسله تدابير امنيتي شديدي را در اطراف قدس و كرانه باختري به اجرا درآورده است. اين تدابير تا سه شنبه به قوت خود باقي است و تمامي اين مناطق از جمله قدس شرقي به محاصره نيروهاي ارتش و پليس درخواهد آمد.
مقامات صهيونيستي بيم آن دارند كه در اين ايام ميان فلسطيني ها و صهيونيست ها درگيري به وجود آيد و يا فلسطيني ها از فرصت پيش آمده براي عمليات ضد صهيونيستي اقدام كنند.


تظاهرات ميليوني عليه دولت در شهرهاي اسپانيا و پرتغال

صدها هزار نفر از مردم اسپانيا و پرتغال در اعتراض به اوضاع اقتصادي عليه دولت هاي خود به خيابان ها ريختند.
شهرهاي مختلف اسپانيا و پرتغال طي دو روز گذشته شاهد حضور انبوهي از مردم از اقشار مختلف بود كه عليه اوضاع وخيم اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولت شعار مي دادند.
اسپانيايي ها كه چند سالي است بار سنگين طرح رياضت اقتصادي دولت را به دوش مي كشند، پس از اينكه از طرح تازه دولت براي اجراي رياضت هاي جديد اقتصادي با خبر شدند خواستار توقف اين روند شدند.
آنطور كه خبرگزاري فرانسه نوشته، در اين تظاهرات كه پرستاران، معلمان، كاركنان بخش خدمات اجتماعي و... خواستار توقف طرح افزايش ماليات و كاهش بودجه عمومي شدند.
اسپانيايي ها با «دروغگو» خواندن دولتمردان خود شعارهاي انتخاباتي «ماريانو راخوي»، نخست وزير اين كشور را به وي يادآوري كردند كه طي آن به مردم وعده داده بود اجازه افزايش ماليات را نخواهد داد.
شبكه تلويزيوني يورونيوز نيز در اين باره نوشت: ده ها هزار نفر از اسپانيايي ها در شهر مادريد، دولت را متهم كردند كه با اجراي رياضت هاي اقتصادي در حال نابودي كشور هستند. دولت اسپانيا ژوئيه گذشته اعلام كرد براي مقابله با بحران بدهي مجبور به كاهش 56 ميليارد دلاري بودجه عمومي در قالب اجراي رياضت هاي اقتصادي است.
مردم شهرهاي مختلف پرتغال نيز با برپايي تظاهرات گسترده ضد دولتي از دولتمردان خود خواستند همه بار سنگين بحران اقتصادي را بر دوش آنها نگذارند.
پرتغالي ها در خيابان هاي ليسبون به مقر صندوق بين المللي پول حمله بردند و با گوجه فرنگي با نيروهاي امنيتي حاضر در آن منطقه درگير شدند. پليس شماري از معترضان را دستگير كرد. مردم پرتغال صندوق بين المللي پول را يكي از عوامل اصلي تمام بدبختي هاي خود مي دانند.
يادآور مي شود، به رغم اينكه مردم اروپا سال هاست با ريختن به خيابان ها به نحوه مقابله دولتمردان خود با بحران سنگين اقتصادي اعتراض كرده اند اما دولت تاكنون ترجيح داده به جاي توجه به خواسته هاي مردم دستورات تروئيكاي اروپا (صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا) را مو به مو اجرا كند. در اين ميان حتي وقتي يكي از رهبران اروپايي اعلام كرد خواستار به همه پرسي گذاشتن طرح هاي تروئيكاي اروپاست، از سوي آنها تهديد به اخراج از منطقه يورو و اتحاديه اروپا شد!
بسياري معتقدند اين بحران سرانجام باعث فروپاشي اتحاديه اروپا خواهد شد.


در اعتراض به شرايط سخت كاري صورت گرفت

تجمع صدها افسر كانادايي مقابل دفتر نخست وزير

صدها افسر زندان هاي كانادا در اعتراض به شرايط كاري مقابل دفتر نخست وزير اين كشور تظاهرات كردند.
افسران زندان هاي كانادا ديروز از سرتاسر اين كشور خود را به مقابل دفتر كار «استفان هارپر» نخست وزير رساندند و با ايجاد سر و صدا و سر دادن شعار به وي اعلام كردند كه به هيچ وجه از شرايط كاري خود راضي نيستند.
شبكه خبري «سي تي وي نيوز» با اعلام اينكه شمار افسران شركت كننده در اين تجمع بيش از 500 نفر بود افزود: معترضان مي گويند كاهش بودجه زندان ها به دليل بحران اقتصادي از يك طرف و افزايش شمار زندانيان از طرف ديگر باعث شده شرايط كاري افسران زندان ها خطرناك و نامساعد شود.
اتحاديه افسران تأديبي كانادا اعلام كرده، تركيب جمعيت زندان ها و افزايش تنش ميان زندانيان كه بسياري از آنها با باندهاي تبهكار مرتبط هستند، خشونت ها در زندان ها را افزايش داده و مسئولان كانادايي نيز با كاهش بودجه اين بخش شرايط را براي كاركنان زندان ها سخت كرده اند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14