(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

44محموله كالاي غيراستاندارد وارداتي برگشت داده شد
براي 3 روز متوالي جشن عاطفه ها از 5 مهر ماه برگزار مي شود
توقيف شناور متجاوز به آب هاي ايران
از ميان 197 كشور ايران لوح تقدير حفاظت از لايه اوزن را دريافت كرد
ثبت نام كنندگان پزشك خانواده وضعيت خود را پيگيري كنند
سيل مردم بهكده رضوي را غافلگير كرد
از سوي كرمي عنوان شد
جزئيات خدمات الكترونيكي ثبت احوال با 100 دستگاه و سازمان
500 مدرسه پرخطر شناسايي شد
2 سانحه رانندگي در كاشان مرگ 4 نفر را به دنبال داشت
رئيس پليس آگاهي كشور هشدار داد: افزايش سرقت خودرو در كشور
رويدادهاي خارجي
نمره منفي و جريمه براي متخلفين از فرمان پليس مدرسه
سرقت از گاوصندوق عمه خانم با كتلت!
الكل خون آل سعود بيشتر از پلاسماست
كارگردان فيلم موهن عليه پيامبر(ص) به مخفيگاه رفت
قرباني قاتل شد
سقوط اتوبوس مسافربري به دره
روبات هاي سخنگو هم صحبت جديد انسان


44محموله كالاي غيراستاندارد وارداتي برگشت داده شد

مديركل بازرسي كالا و امور صادرات و واردات سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: 44 محموله كالاي غيراستاندارد وارداتي به ارزش 330 هزار دلار به كشورهاي مبدا برگشت داده شد.
«نيره پيروزبخت» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در كرج افزود: اين كالاها از تاريخ يكم مردادماه 91 لغايت 15شهريورماه جاري به بنادر كشور انتقال يافته بودند.
وي افزود: كالاهاي غيراستاندارد پس از نمونه برداري و آزمون در ادارات گمرك كشور شناسايي شدند.
پيروزبخت ادامه داد: اين كالاها شامل لوازم برقي و خانگي، ابزارآلات و مواد خوراكي از كشورهاي عربستان سعودي و چين به بنادر ايران صادر شده بود.
سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در كرج مركز استان البرز مستقر است.
 


براي 3 روز متوالي جشن عاطفه ها از 5 مهر ماه برگزار مي شود

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد از برگزاري جشن عاطفه ها در پنجم مهر ماه در 100 هزار پايگاه مدارس سراسر كشور خبر داد.
«سعيد ستاري» با بيان اينكه امسال جشن عاطفه ها در سه روز متوالي پنجم، ششم و هفتم مهر ماه برگزار خواهد شد، افزود: اين جشن امسال با شعارهاي «همه كودكان ايراني را فرزندان خود بدانيم»، «دانش آموز باوري و دانش آموز ياوري در فرهنگ رضوي» و «هر مدرسه يك پايگاه جشن عاطفه ها» برگزار مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: تمامي كمك هايي كه در اين پايگاه ها دريافت مي شود به دانش آموزان نيازمندي كه از سوي انجمن اوليا و مربيان شناسايي شده اند و همچنين دانش آموزان نيازمند مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اهدا مي شود.
اين مقام مسئول در كميته امداد اضافه كرد: جشن عاطفه ها در روز ششم مهر ماه نيز در حدود 15 هزار پايگاه كميته امداد، آموزش و پرورش، سازمان بسيج مستضعفين و سازمان صدا و سيما اجرا مي شود و كمك هاي جمع آوري شده به دانش آموزان نيازمند شناسايي شده و زير پوشش كميته امداد و همچنين دانش آموزان آسيب ديده مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي اهدا مي شود.
ستاري خاطرنشان كرد: اين جشن روز جمعه در تمام مصلاهاي برگزاري نمازجمعه در سراسر كشور اجرا مي شود و نمازگزاران مي توانند كمك هاي خود را به پايگاه هايي كه در مصلاي برگزاري نمازجمعه مستقر هستند، اهدا كنند.
به گفته وي، كمك هاي جمع آوري شده در روز جمعه نيز به دانش آموزان نيازمند و دانش آموزان مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اختصاص مي يابد.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد يادآور شد: سال گذشته در جشن عاطفه ها در مجموع 20 ميليارد تومان جمع آوري شد كه اميدواريم اين رقم امسال به 25 ميليارد تومان افزايش يابد.
وي هدف عمده از برگزاري جشن عاطفه ها را ترويج فرهنگ احسان و نيكوكاري ميان نونهالان و نوجوانان ايران اسلامي عنوان كرد و گفت: رفع مشكلات دانش آموزان نيازمند سراسر كشور از محل كمك هاي جمع آوري شده نيز هدف ديگر برگزاري جشن عاطفه ها است.
 


توقيف شناور متجاوز به آب هاي ايران

فرمانده درياباني استان بوشهر با تاييد خبر توقيف يك فروند شناور متجاوز در خليج فارس، گفت: اين شناور براي صيادي وارد آب هاي جمهوري اسلامي ايران شده بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر قلندر لشكري اظهار داشت: ماموران درياباني استان بوشهر در راستاي وظايف خود براي حفاظت از مرزهاي آبي كشور به ويژه خليج فارس با همكاري نيروي دريايي سپاه پاسداران يك فروند شناور موتورلنج كه وارد آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي شده بود را شناسايي و توقيف كردند.
وي با بيان اين كه اين شناور صيادي 4 خدمه داشت، گفت: پس از اين كه شناور توقيف شد با هماهنگي هاي انجام شده به اسكله جلالي بوشهر هدايت شد و با توجه به اين كه شناور مزبور به آب هاي سرزميني ايران تجاوز كرده بود پرونده آن به همراه متهمان به مقامات قضايي تحويل شد.
 


از ميان 197 كشور ايران لوح تقدير حفاظت از لايه اوزن را دريافت كرد

ايران از ميان 197 كشور جهان براي دومين سال متوالي لوح تقدير حفاظت از لايه اوزن را از سازمان ملل دريافت كرد.
«محمدجواد محمدي زاده» رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ديروز به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران در مراسم بيست و پنجمين سالگرد پروتكل مونترال و روز جهاني اوزن لوح تقدير را از نماينده سازمان ملل در ايران دريافت كرد.
اين لوح تقدير حاصل تلاش و همكاري مشترك سازمان محيط زيست و ساير وزارتخانه ها و نهادهاي ذيربط كشورمان در زمينه عمل به تعهدات ايران در پروتكل مونترال و نقش برجسته ايران در حفاظت از لايه اوزن براي نسل هاي آينده است.
كاهش تدريجي و حذف مصرف مواد مخرب لايه اوزن براساس برنامه زمان بندي مصوب پروتكل به تفكيك براي گروه هاي مختلف مواد مخرب لايه اوزن از اهداف اين پروتكل است.
براساس اين برنامه زمان بندي، ايران متعهد شده است كه با فعاليت در دو زمينه شامل «فعاليت هاي انتقال تكنولوژي» براي حذف فيزيكي مواد مخرب لايه اوزن و «برنامه هاي حمايتي و نظارتي» براي تشويق مصرف كنندگان مواد مخرب لايه اوزن جهت كاهش مصرف اين مواد، نسبت به كاهش تدريجي و حذف كامل مواد مخرب اوزن اقدام كند. اجراي نظام ظرفيت سازي برنامه هاي پروتكل مونترال در كشور به تشكيل شبكه اي ملي با عنوان «شبكه ملي اوزن» انجاميده كه اين شبكه متشكل از نمايندگان امور اوزن (نمايندگان ادارات حفاظت محيط زيست) است.
اين شبكه از سال 1386 در سطح كشور به صورت فعال در امر نظارت و پايش عملكرد واحدهاي مشمول طرح ها و پروژه هاي حذف مواد مخرب لايه اوزن به دفتر حفاظت لايه اوزن كمك كرده و به عنوان الگويي پيشرو براي ساير كشورهاي منطقه نيز مطرح است.
حذف مواد مخرب لايه اوزن از طريق فعاليت هاي مربوط به حذف فيزيكي مواد مخرب لايه اوزن و انتقال فن آوري هاي جايگزين و سازگار با لايه اوزن به واحدهاي مصرف كننده واجد شرايط، سياست گذاري و اعمال قوانين و مقررات كنترلي، ارايه برنامه هاي تنوير افكار عمومي، اطلاع رساني و آموزش تخصصي و عمومي از اهداف اين شبكه است.
تاكنون حدود 9500 تن مواد مخرب لايه اوزن از بيش از 1300 واحد صنعتي حذف شده است.
صنايع توليد و مونتاژ يخچال، اسفنج سازي، تعميرگاه هاي كولر خودرو و يخچال، بخش دارويي، كشاورزي، آتش نشاني و صنايع مصرف كننده حلال هاي مخرب لايه اوزن از جمله صنايعي هستند كه مواد مخرب لايه اوزن و در واقع فريون ها، هالون ها و حلال هاي متيل كلرو فرم و تتراكلريد كربن و متيل برومايد در آنها به طور كامل حذف و يا مراحل انتهايي حذف را مي گذرانند.


ثبت نام كنندگان پزشك خانواده وضعيت خود را پيگيري كنند

رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده گفت: افرادي كه از طريق اينترنت در برنامه پزشك خانواده نام نويسي كرده اند مي توانند از طريق كد رهگيري، وضعيت خود را پيگيري كنند.
محمد شريعتي افزود: تاريخ زمان و نحوه مراجعه حضوري به پزشك خانواده از طريق سيستم اطلاع رساني هر محله به اطلاع ساكنان آن خواهد رسيد.وي يادآور شد برنامه پزشك خانواده فعلاً در استان هاي فارس، سيستان و بلوچستان و مازندران و برخي بخش هاي استان تهران آغاز شده و مردم در اين مناطق با مراجعه به مراكز تعيين شده يا با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ايرانيان به نشاني http://www.1590.ir مي توانند پزشك خانواده خود را انتخاب كنند.
شريعتي افزود: اطلاع رساني ها بيشتر به صورت استاني يا محلي انجام مي شود بنابراين مردم نگراني از جاماندن در برنامه پزشك خانواده را نداشته باشند.
گفتني است در برنامه پزشك خانواده، هر پزشك تعدادي خانواده را زير پوشش خدمات خود قرار مي دهد و با تشكيل بانك اطلاعاتي الكترونيكي حاوي وضعيت جسماني و روحي مراجعه كنندگان، مشكلات آنها را پيگيري و با توجه به يافته هاي موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشك متخصص ارجاع مي دهند.
طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، هزينه ويزيت و معاينه هاي اوليه، همچنين داروها به جز داروهاي بيماري هاي خاص، در اجراي برنامه پزشك خانواده براي مردم رايگان خواهد بود.
همچنين ساكنان استان هايي كه برنامه پزشك خانواده در آنها آغاز شده است، مي توانند هرگونه اشكال در ثبت نام اينترنتي پزشك خانواده را به سامانه ارتباطي 8999 اطلاع دهند.
تشكيل پرونده الكترونيك
پايه سلامت براي 19 ميليون ايراني
مشاور وزير بهداشت و رئيس دفتر آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تشكيل پرونده الكترونيك پايه سلامت براي 19 ميليون ايراني در اجراي برنامه پزشك خانواده خبر داد.
«حسين رياضي» افزود: پرونده الكترونيك پايه سلامت در مراحل اوليه شامل اطلاعاتي مانند محل زندگي افراد و اينكه آنان، چه پزشكان خانواده اي را براساس محل سكونت مي توانند انتخاب كنند، است.
وي خاطرنشان كرد: ساير اطلاعات مرتبط با سلامت شهروندان از جمله سابقه بيماري ها به تدريج و به صورت پيوسته به اين پرونده الكترونيكي، افزوده خواهد شد.
مشاور وزير بهداشت يادآور شد، پرونده الكترونيك سلامت يك منبع واحد و منسجم، يكپارچه و كامل از اطلاعات بهداشتي مردم را فراهم مي سازد و اين پرونده در اجراي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع مورد استفاده قرار مي گيرد.
رياضي، «اصلاح مديريت نظام سلامت كشور مبتني بر اطلاعات صحيح، دقيق و با قابليت دسترسي سريع»، «تسريع و تسهيل توليد و مديريت دانش پزشكي» و «كمك به توسعه پزشكي مبتني بر شواهد» را از جمله اهداف راه اندازي پرونده الكترونيك پايه سلامت شهروندان، ذكر كرد.
وي افزود: مرحله بعدي پس از تشكيل پرونده پايه سلامت، انتخاب پزشك از سوي مردم است.
به گزارش ايرنا، تاكنون يك ميليون و 136 هزار نفر پزشك خانواده شهري خود را انتخاب كرده اند.
 


سيل مردم بهكده رضوي را غافلگير كرد

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
سيل مردم منطقه بهكده رضوي را غافلگير و وحشت زده كرد.
بنا بر اين گزارش شدت سيل به حدي است كه هنوز گزارشي از امدادرساني ارسال نشده است.
بخشدار بخش مركزي در اين باره گفت: در حال حاضر سيل مخرب كه در حال جاري شدن است خسارات زيادي به ابنيه هاي راه ارتباطي وارد كرده است و مسير بهكده به آشخانه و بهكده به كلاله به طور كامل مسدود شد و به لحاظ قطع لوله آب شرب آب روستاهاي همجوار سوقع بالا و پايين، دامدامي و دشت گرگان قطع شده است.
علي اكبر طاهري افزود: پس از فروكش كردن سيل خسارات وارده بررسي و اعلام خواهد شد.
 


از سوي كرمي عنوان شد

جزئيات خدمات الكترونيكي ثبت احوال با 100 دستگاه و سازمان

معاون اسناد هويتي سازمان ثبت احوال با بيان جزئيات خدمات الكترونيكي پرتال ثبت احوال، از همكاري همزمان اين سازمان با 100 دستگاه و سازمان خبر داد.
محسن كرمي در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: يكي از اهداف سازمان ثبت احوال خدمات رساني سريع، شفاف و ايمن به شهروندان است و در اين خصوص سازمان اقدامات زيادي صورت داده است كه آرشيو الكترونيكي 120 ميليون سند هويتي يكي از آنها مي باشد.
وي در خصوص تبادل اطلاعات و راستي آزمايي اين دستگاه ها نيز گفت: اين اطلاعات از طريق پايگاه اطلاعات سازمان در قالب يكسري تفاهم نامه هاي اطلاعاتي ميان سازمان ها مبادله مي شود به طوري كه هم اكنون بيش از 100 دستگاه به صورت آن لاين با سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند.
معاون اسناد هويتي سازمان ثبت احوال همچنين به ارائه خدمات الكترونيكي به مردم از طريق پرتال سازمان نيز اشاره و تأكيد كرد: از طريق پرتال 12 نوع خدمات به شهروندان ارائه مي شود به طوري كه به راحتي و با ورود به آن مي توان از خدمات مختلف بهره برد.
به گفته كرمي، درخواست تغيير نشاني كارت شناسايي ملي، جستجوي شناسنامه و كارت ملي پيدا شده، درخواست براي صدور گواهي تجرد، پيگيري وضعيت كارت شناسايي ملي، رهگيري درخواست هموطنان خارج از كشور و... از جمله اقداماتي است كه با مراجعه به پرتال انجام مي شود.
وي افزود: درخواست انتخاب نام براي نوزاد، درخواست گواهي فوت، درخواست تغيير نام و نام خانوادگي، درخواست تغيير و صدور شناسنامه المثني، استعلام نظام وظيفه، اطلاعات در مورد فرهنگ نام و نام خانوادگي از ديگر خدمات اين پرتال است.كرمي از افزايش 100 دفتر پيشخوان ثبت احوال ديگر خبر داد و تأكيد كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده قصد داريم تا پايان سال جاري تعداد دفاتر پيشخوان ثبت احوال را به 240 دفتر افزايش دهيم.
آغاز صدور كارت هوشمند ملي از قم
كرمي همچنين با اعلام آغاز آزمايشي صدور كارت هوشمند ملي از استان قم گفت: تراشه نصب شده روي اين كارت داراي 75 كيلو بايت حافظه است كه امنيت فيزيكي را افزايش داده و امكان جعل هويت را به صفر مي رساند.
وي تأكيد كرد: كارت هوشمند ملي يكي از مهم ترين پيش نيازهاي مديريت هويت ديجيتال است و تا سال 94 تمامي مردم كارت هوشمند ملي دريافت مي كنند.
كرمي با اشاره به كاربردهاي اين كارت، گفت: شناسايي، تصديق هويت، امضاي ديجيتال و انتخابات الكترونيكي از مهمترين كاربردهاي استفاده از اين نوع كارت ها است.وي با بيان اينكه كارت هاي ملي فعلي كه در دسترس افراد است، تا دو سال ديگر اعتبار داشته و نيازي به تمديد ندارد، افزود: صدور كارت هوشمند ملي براي آحاد مردم حدود چهار سال زمان نياز دارد.
 


500 مدرسه پرخطر شناسايي شد

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: 500 مدرسه پرخطر شهر در مناطق 22 گانه شناسايي و به مدارس ايمن تبديل شدند.
شهرام جباري زادگان با بيان اين مطلب اظهار كرد: 500 مدرسه پرخطر در تهران كه در معرض خطرات و حوادث رانندگي هستند شناسايي شده و نسبت به ايمن سازي محدوده اطراف اين مدارس اقدام شده است.
وي افزود: مدارسي كه در مجاورت بزرگراه ها و خيابان هاي شرياني واقع شده اند و يا مدارسي كه در تقاطع ها و خيابان هاي فرعي با پياده روهاي كم عرض قرار گرفته اند، از جمله اين مدرسه ها هستند كه با نصب تابلوهاي ترافيكي، علايم هشداردهنده، علايم افقي و عمودي، احداث جزاير ايمني و... نسبت به ايمن سازي آنها اقدام شده است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در راستاي ارتقاي ايمني دانش آموزان اقدامات ديگري مانند توزيع بروشورهاي آموزشي بين دانش آموزان، اوليا و مربيان و رانندگان سرويس مدارس صورت خواهد گرفت و 3 هزار و300 دست لباس و پرچم پليس مدارس نيز بين دانش آموزاني كه پليس مدرسه هستند توزيع خواهد شد تا بتوانند با لباس و تجهيزات مناسب نسبت به هدايت دانش آموزان و تردد ايمن آنها از سطح خيابان اقدام كنند.وي در ادامه گفت: نسبت به آموزش 16 هزار راننده سرويس مدرسه اقدام شده تا خدمات رساني مطلوب تري به دانش آموزان صورت گيرد.جباري زادگان تصريح كرد: سال گذشته حتي 1 دانش آموز كه از سرويس مدارس مجاز استفاده مي كردند در سفرهاي روزانه مجروح و يا كشته نشدند و از ايمني كامل برخوردار بودند كه اميد است امسال نيز اولياي دانش آموزان فرزندان خود را به سرويس هاي مجاز بسپارند تا از ضريب ايمني بالا براي آنان اطمينان داشته باشند.


2 سانحه رانندگي در كاشان مرگ 4 نفر را به دنبال داشت

كاشان- خبرنگار كيهان:
برخورد چهار خودرو با يكديگر در محورهاي كاشان منجر به مرگ 4 نفر شد.
بر اثر برخورد يك دستگاه سمند به رانندگي ايمان- الف و سرنشيني راحله-د با يك دستگاه خودرو تريلر به رانندگي اصغر-ع، راننده و سرنشين خودرو سمند به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند.كارشناسان علت اين حادثه را عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده سمند تشخيص دادند.
همچنين بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون به رانندگي علي محمد-س(41ساله) با يك دستگاه خودرو پيكان به رانندگي جليل-ك(40ساله) و سرنشيني مرضيه-ك(28ساله)، طاها-ك9ساله، فاطمه-ك7ساله و زهرا-ك 4ماهه، راننده خودرو پيكان و سرنشين 4ماهه به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان خود را از دست دادند و بقيه سرنشينان مجروح شدند.
كارشناسان علت اين حادثه را تجاوز به چپ ناشي از سبقت غيرمجاز سواري پيكان تشخيص دادند.


رئيس پليس آگاهي كشور هشدار داد: افزايش سرقت خودرو در كشور

رئيس پليس آگاهي كشور گفت: ايمني خودروهاي كشور در حد مطلوب نيست و همين موضوع سرقت آنها را تسهيل مي كند.
سردار حسن بتولي اظهار كرد: در سالهاي اخير شركت هاي خودروسازي اقداماتي را براي افزايش ايمني خودروها انجام داده اند اما اين تلاشها كافي نيست و از نظر پليس ايمني خودروها در سطح قابل قبولي قرار ندارد.
وي با تاكيد بر لزوم افزايش سطح ايمني خودروها در برابر سرقت گفت: در برخي پرونده ها، سارقان خودروها را در كمتر از يك دقيقه سرقت مي كنند.
سردار بتولي اضافه كرد: متأسفانه در ماه هاي اخير ميزان سرقت خودرو در كشور نسبت به ساير جرايم افزايش يافته است و تنها جرمي است كه روند صعودي داشته است. برخي از سرقت ها به عدم توجه صاحبان خودرو مربوط شده و برخي نيز به علت نقص سيستم ايمني خودرو است.
به گفته رئيس پليس آگاهي كشور، پليس برنامه ويژه اي را در نظر گرفته است و با شناسايي نقاط ضعف قصد دارد ميزان سرقت خودرو را كاهش دهد. البته طرح هاي ويژه مانند برخورد با مالخران بار ديگر ارجايي مي شود


رويدادهاي خارجي

خانه وليعهد عربستان، گران ترين خانه لندن
العالم نوشت: يكي از كاخ هاي متعلق به سلطان بن عبدالعزيز وليعهد سابق عربستان، به عنوان «گران ترين ساختمان لندن» به فروش خواهد رسيد.
روزنامه فايننشال تايمز روز پنجشنبه نوشت: وراث وليعهد سابق عربستان، اين ساختمان بزرگ و مجلل را كه در يكي از بهترين مناطق لندن و در نزديكي «هايد پارك» قرار دارد، به مبلغ پايه 300 ميليون پوند (معادل 483 ميليون دلار) به فروش گذاشته اند.
اين كاخ مجلل كه هفت طبقه، 45 اتاق، 68 پنجره ضدگلوله و بيش از شش هزار مترمربع مساحت دارد، تا سال 2005 به رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان تعلق داشت و پس از كشته شدن وي، به عنوان «هديه» از سوي خانواده حريري- كه روابط نزديك با آل سعود دارند- در اختيار سلطان بن عبدالعزيز قرار گرفت.بنابراين گزارش، فروش اين ملك، «گران ترين معامله املاك در تاريخ بريتانيا» لقب گرفته است.
ركورد پيشين گران ترين ساختمان در لندن، به بنايي تعلق داشت كه به مبلغ 140ميليون پوند (كمتر از نصف ارزش پايه كاخ مذكور) به فروش رسيده بود.


نمره منفي و جريمه براي متخلفين از فرمان پليس مدرسه

رئيس پليس ترافيك شهري پليس راهور گفت: رانندگان متخلف كه به فرمان پليس مدرسه توجه نكنند علاوه بر جريمه، نمره منفي دريافت مي كنند.
سرهنگ محسن مهرايي در اين زمينه افزود: پليس مدرسه و وظايف آن در قانون مشخص شده است و دانش آموزان پس از آموزش به عنوان پليس مدرسه فعاليت مي كنند و در كنار ماموران راهور قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: رانندگان بايد به دستورات پليس مدرسه همانند پليس راهور توجه كنند و در صورت بي توجهي به فرمان پليس مدرسه يا مراقبين محصلان علاوه بر جريمه، رانندگان خودروهاي شخصي 3 نمره منفي و رانندگان خودروهاي عمومي 5 نمره منفي دريافت مي كنند.
به گفته مهرايي، پليس هاي مدارس در سواره روها، پياده روها و اطراف مدارس مستقر مي شوند و هنگام عبور و مرور دانش آموزان به وظيفه خود عمل مي كنند.
رئيس پليس ترافيك شهري از رانندگان خواست همكاري لازم را با اين پليس ها داشته باشند و به فرمان هاي آنها گوش كنند. پليس مدرسه نيز همانند ماموران راهور هستند و توجه به حرف آنها ضروري و قانوني است.
امنيت دانش آموزان اولويت كاري پليس
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ فتح الله بحريني نوشت: پليس راهنمايي و رانندگي اين استان آمادگي خود را در خصوص امنيت عبور و مرور و حمل و نقل دانش آموزان در زمان بازگشايي مدارس اعلام مي كند.
سرهنگ بحريني در ادامه افزود: اولياء دانش آموزان، مديران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش مي توانند به كمك پليس در خصوص آموزش عبور و مرور، استفاده صحيح از وسايل نقليه و سرويس مدارس به منظور جلوگيري از تصادفات و كاهش ضايعات ناشي از آن را در كنار ساير عناوين درسي به دانش آموزان سطوح مختلف تحصيلي، آموزش دهند.
وي تصريح كرد: اولين و بهترين معلم در راستاي مسائل ترافيكي والدين دانش آموزان هستند. در واقع هر فرزندي در ابتدا با والدين خويش در اجتماع حضور پيدا مي كند، بنابراين آنها مي توانند بهترين سرمشق براي فرزندانشان در اين خصوص باشند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: كودكان عموما كم تجربه، بازيگوش و عجول هستند و از خطرات وسايل نقليه آگاه نيستند لذا امنيت عبور و مرور دانش آموزان از اولويت برنامه پليس راهنمايي و رانندگي در زمان بازگشايي مدارس به شمار مي رود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بوشهر در پايان خاطرنشان ساخت: تامين خودروهاي حمل و نقل دانش آموزان در مدارس حومه شهر يا روستا و مدارس روستايي شبانه روزي به عهده بخشداري و سازمان حمل و نقل بوده و از اين طريق نيز خودروها ارزشيابي، مديريت و كنترل خواهند شد.
 


سرقت از گاوصندوق عمه خانم با كتلت!

سارق با خوراندن كتلت هاي مسموم به قرص هاي خواب آور به اعضاي خانواده اقدام به سرقت يك كيلو طلا و جواهر و 30 ميليون تومان پول نقد از گاوصندوق عمه خود كرد.
مالباخته اي با مراجعه به كلانتري 132 نبرد به ماموران اعلام كرد كه گاوصندوق منزل وي واقع در بلوار ابوذر- خيابان شهيد بهشتي مورد سرقت قرار گرفته و او به برادرزاده همسرش به هويت «مهدي.ع» (22 ساله) مظنون است.
به گفته مالباخته خانواده وي و خانواده برادر همسرش در حال خوردن شام بودند كه ناگهان همگي افراد حاضر در خانه دچار حالت بيهوشي مي شوند و زماني كه به هوش مي آيند خود را در بيمارستان مي بينند و سپس متوجه غيبت مهدي كه آن شب وي نيز در كنار آن ها بوده مي شوند. اما هرچه با تلفن همراه وي تماس مي گيرند او را پاسخگو نمي بينند.
با ارجاع پرونده به پايگاه ششم، بلافاصله تحقيقات از مالباخته، اعضاي خانواده مالباخته، شخص مهدي. ع و خانواده اش در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. مهدي در اظهارات اوليه خود همچنان منكر هرگونه اقدام به بيهوش كردن اعضاي خانواده مالباخته و خانواده خود بود، اما سرانجام ناچار لب به اعتراف گشود.
متهم در اعترافات خود در خصوص شيوه بيهوش كردن تمامي افراد حاضر در خانه مالباخته به كارآگاهان گفت: تمامي كساني كه آن شب در زمان صرف شام، از كتلت خورده بودند بيهوش شدند.وي در ادامه اعترافات خود گفت:«در تاريخ05/06/1391 به همراه مادر و ديگر اعضاي خانواده، براي ميهماني و ملاقات با خانواده عمه، از شهرستان به تهران آمديم و پس از چند روز به همراه آنها و براي تفريح به شمال رفتيم؛ قبل از حركت به سمت شمال، هنگامي كه شوهر عمه ام براي برداشتن ميزان پول مورد نياز براي مسافرت در حال صحبت كردن با عمه بود متوجه شدم كه در داخل گاوصندوق مبلغ قابل توجهي پول وجود دارد و از همانجا وسوسه سرقت پول ها به جانم افتاد و در طول مدت بازگشت به تهران و حتي در طول مسافرت، در حال طرح نقشه براي سرقت گاوصندوق بودم به طوري كه همان شب قرص هاي خواب آور زيادي تهيه كردم و به بهانه درست كردن كتلت به آشپزخانه رفته و آن ها را با كتلت ها مسموم كردم.
متهم نيمه شب پس از اطمينان از بيهوشي كامل اعضاي خانواده خود و خانواده عمه اش به سراغ گاوصندوق رفته و اقدام به سرقت محتويات آن مي كند.
مهدي بلافاصله همان شب و در حالي كه همگي افراد حاضر در داخل خانه همچنان بيهوش بودند به شهر خود بازمي گردد و طلا و جواهرات سرقت شده را نيز به مبلغ 30ميليون تومان به يكي از دوستانش مي فروشد.
به گفته سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين رابطه با توجه به اعترافات متهم كارآگاهان موفق به دستگيري مال خر در شهرستان شده و در تجسس از منزل وي حدود 600 گرم از طلا و جواهرات مسروقه كشف مي شود.
 


الكل خون آل سعود بيشتر از پلاسماست

نماينده سابق پارلمان انگليس با اشاره به سپرده گذاري چند تريليون دلاري آل سعود در بانكهاي صهيونيستي- آمريكايي خروج آن را براي فروپاشي صهيونيزم كافي دانست.
به گزارش مهر به نقل از شبكه الميادين، جرج گالوي گفت: آل سعود سه تريليون دلار در بانكهاي صهيونيستي- آمريكايي سرمايه دارد.
نماينده سابق پارلمان انگليس افزود: اگر آل سعود فقط تهديد به خروج سرمايه هاي خود از اين بانكها كنند اين براي آزادي فلسطين كافي است.
وي افزود: كمترين تأثير اين تهديد فروپاشي بازارهاي بورس آمريكايي- صهيونيستي است، اما آل سعود اين كار را انجام نمي دهند و انتظار هم نداريم كه چنين كاري انجام دهند، زيرا الكل در خون آنها بيشتر از پلاسماست.


كارگردان فيلم موهن عليه پيامبر(ص) به مخفيگاه رفت

راديو آمريكايي سوا در مصاحبه اي كه با سام باسيل، كارگردان فيلم موهن عليه پيامبر اكرم(ص) انجام داده گفت: مسلمانان غوغاسالار هستند.
وي كه از سه روز پيش به علت خشم انقلابي مسلمانان مخفي شده و از مكاني ناشناس مصاحبه هاي خود را انجام مي دهد، در گفت وگو با اين راديو مدعي شد كه اين فيلم ارتباطي به آمريكا ندارد.
سام باسيل كه تابعيت آمريكايي دارد، با توهين به مسلماناني كه در اعتراض به هتك حرمت پيامبر خود به خيابان ها ريخته اند، آنها را «غوغاسالار»، «دزد»، «غارتگر» و «حرامي» خواند و مدعي شد كه آنها نادانند و در توهم به سر مي برند.
اين اسلام ستيز آمريكايي در واكنش به سخنان بازيگران اين فيلم مبني بر صداگذاري مجدد فيلم پس از تصويربرداري، اظهارات آنها را در مورد تغيير ديالوگ هاي فيلم رد نكرد و گفت كه آنها به علت اينكه عضو سنديكاي بازيگران نيستند، حقوق خود را به صورت نقدي دريافت كرده اند و حق اعتراض به تغييرات انجام شده در اين فيلم را ندارند.
وي افزود: اين فيلم، مال من است و زمان كل آن دو ساعت است كه تنها 13 دقيقه از آن منتشر شده است.
سام باسيل با اشاره به اينكه انتظار چنين واكنشي را از مسلمانان در مورد اين فيلم نداشته، از معرفي كامل خود خودداري و از صحبت در مورد مكان حضورش امتناع كرد اما در عين حال مدعي شد كه اين كار را به خاطر كشوري كه در آن اقامت دارد انجام مي دهد.
او گفت كه مي خواهد از دنياي سينما خداحافظي كند. او حتي از ترس، به سن خود هم اشاره نكرد و تنها مدعي شد كه متولد مصر است و در سال 1969 ميلادي از دانشكده ادبيات «دفعه» دانش آموخته شده است.
 


قرباني قاتل شد

پليس تركيه در گزارشي اعلام كرد: زني پس از اينكه بارها مورد تجاوز يك مرد قرار گرفت، خود قانون را اعمال كرد و متهم را به ضرب گلوله به قتل رساند.
بنابر اعلام پليس تركيه، «نوين» كه براي مدتي مورد تجاوز قرار گرفته و نسبت به افشاي اين راز دچار تهديد شده بود، تلاش كرد تا خود متهم را به سزاي عملش برساند.
پليس تركيه اعلام كرد: «نوين» پس از اينكه متهم را به ضرب گلوله به قتل رساند با چاقو به جسد او حمله كرد و پس از وارد كردن چند ضربه چاقو جسد او را داخل كيسه اي پلاستيكي در خيابان رها كرد.
يكي از اقوام متهم پس از اطلاع از به قتل رسيدن او گفت: مطمئن هستم در صورتي كه ادعاي «نوين» صحت داشت پيش از اين به پليس مراجعه مي كرد و دست به اين قتل نمي زد.
به گزارش مجله انگليسي newstatesman، پليس «نوين» را تنها فرد مظنون به قتل شناخت و او را براي بررسي بيشتر جزئيات اين پرونده روانه بازداشتگاه كرد.


سقوط اتوبوس مسافربري به دره

رسانه هاي داخلي چين در گزارشي اعلام كردند بر اثر سقوط يك دستگاه اتوبوس مسافربري به دره دست كم 9 تن جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا بنابر اعلام پليس چين، اين اتوبوس پس از برخورد با گاردريل كنار جاده به سمت دره منحرف شد و سقوط كرد.
پليس با اعلام اينكه در اين حادثه 9 تن كشته شدند، تصريح كرد: هشت سرنشين اين اتوبوس نيز روانه بيمارستان شدند.
سرپرست نيروهاي آتش نشان حاضر در محل حادثه گفت: پس از اطلاع از وقوع اين سانحه رانندگي، 53 نيروي آتش نشان براي انجام عمليات امداد و نجات به كار گرفته شدند.


روبات هاي سخنگو هم صحبت جديد انسان

محققان دانشگاه آبردين مدعي شده اند كه روبات ها و رايانه ها به زودي و احتمالاً در سه سال آينده خواهند توانست يك ارتباط گويشي و حتي امكان بحث را با انسان ها داشته باشند.
پروژه تحقيقاتي جديد اين محققان به ساخت سيستم هايي خواهد پرداخت كه به انسان اجازه بحث با روبات ها در مورد تصميمات را داده و اين مهم مي تواند بازگشاينده امكان بحث و مشورت اپراتورهاي انساني با روبات ها در مورد نقشه ها و در صورت نياز فرمان دادن به آنها براي شكستن مقررات باشد.
در اين حالت رايانه ها قادر خواهند بود تا در مورد تصميمات به بحث پرداخته يا اپراتورهاي خود را در مورد غيرممكن بودن بعضي از فرمان ها آگاه كنند.به گفته محققان، هدف از اين پروژه افزايش اعتماد انسان به فناوري هوشمند بوده و اينكه نسخه هاي اوليه اين سيستم ها در سه سال آينده در دسترس قرار خواهند گرفت.
رايانه هاي سخنگو با قابليت گفت وگو با انسان از مدت ها پيش جزء لاينفك داستان هاي علمي تخيلي بوده اند.سيستم تحت ساخت اين محققان با كلمات نوشته شده بر روي نمايشگر رايانه به جاي سخن گفتن ارتباط برقرار خواهند كرد.
كاربريهاي احتمالي براي اين سيستم ها مي تواند شامل ماموريت هاي روباتيك بدون سرنشين به سوي سيارات يا اعماق دريا، سيستم هاي دفاعي و بررسي محيط هاي سخت مانند نيروگاه هاي هسته اي باشد.يك گفتگوي عادي ممكن است شامل پرسش هاي اپراتور انساني از رايانه در مورد چرايي يك تصميم خاص، جايگزين هاي ممكن و چرايي عدم كاربرد آنها باشد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14