(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 شهریور 1391 - شماره 20311

حديث دشت عشق
از نبرد خودروسازان تا تقابل درخشان و دايي در آخرين روز تابستان
فجر سپاسي سد راه استقلال براي رسيدن به صدر جدول
نامه هاي تقدير فيلا به فدراسيون مي رود نامه هاي تهديد به رسانه ها!
اخبار كوتاه از فوتبال
خبري كه سرمربي تيم كشتي نوجوانان داد
محمد بنا به كشتي فرنگي برنمي گردد
مبارزه در روسيه با وجود مصدوميت
باقري معتمد: دوست ندارم كسي جايگزينم شود
تيم ملي كاراته ايران از سفر به آلمان بازماند
تيم ها اعزام نمي شوند تا هزينه ها مديريت شود!
ليگ قهرمانان اروپا
 20 دقيقه طوفاني در سانتياگوبرنابئو


حديث دشت عشق

از نوشته طلبه بسيجي شهيد «ولي الله داودي»
دوست دارم جان دهم تا روي جانان را ببينم
طلبه بسيجي شهيد «ولي الله داودي»، سال 1349 متولد شد.
در سن 10سالگي ضمن حضور در مدرسه به فراگيري علوم حوزوي هم همت گماشت. او در وصيت نامه اش نوشته است: خدايا! اين سومين باري است كه به جبهه مي آيم و هميشه آرزو داشتم و دارم كه در راهت عاشقانه بسوزم و دست و پا بزنم تا به وصالت برسم.
خدايا! از تو عاجزانه خواستارم تقديرم را طوري قرار دهي كه اين دفعه آخرين بار من باشد. طلبه بسيجي كه در ابتداي ورودش به حوزه رستم كلا با استقبال گرم رئيس حوزه روبرو شده بود پس از مدتي براي ارتقاء علمي وارد حوزه علميه قم شد. عاقبت اين سرباز آقا امام زمان(عج) و يار خميني بزرگ و دلير مرد جبهه هاي جنگ، سال 1365 در جزيره ام الرصاص به شهادت رسيد و پس از 9سال پيكر پاكش در جوار يارانش بخاك سپرده شد.


از نبرد خودروسازان تا تقابل درخشان و دايي در آخرين روز تابستان

فجر سپاسي سد راه استقلال براي رسيدن به صدر جدول

سرويس ورزشي-
هفته نهم ليگ برتر فوتبال جمعه 31شهريور با انجام هشت ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود كه در مهم ترين ديدار اين روز استقلال در تهران به مصاف فجرسپاسي مي رود.
ليگ برتر فوتبال از روز جمعه 31شهريور وارد نهمين هفته خود مي شود و تيم ها با انجام هشت ديدار جايگاه خود را در جدول تثبيت كرده يا ارتقا مي دهند. در جريان بازي هاي اين هفته دو تيم استقلال و فجر سپاسي مهم ترين بازي را انجام مي دهند. آبي پوشان كه نسبت به ساير تيم ها يك بازي كمتر دارند، با پيروزي برابر فجر سپاسي مي توانند خود را به صدر جدول بچسبانند، چرا كه اين تيم هم اكنون تنها سه امتياز با نفت تهران كه صدرنشين است، فاصله دارد. از سوي ديگر فجر سپاسي كه فصل دوازدهم را بسيار خوب آغاز كرده و هفته گذشته موفق شده بود با شش گل داماش گيلان را در هم بكوبد، اين هفته براي انجام كاري بزرگ راهي تهران مي شود. ويژگي بسيار مهم فجر سپاسي حضور محمود ياوري در راس كادر فني اين تيم است. اين سرمربي با سابقه تخصص بالايي در كسب امتياز از استقلال و پرسپوليس در تهران دارد به همين دليل شيرازي ها اميد زيادي دارند كه بتوانند استقلال را شكست داده و خود در صدر جدول قرار گيرند. در ديگر ديدار مهم اين هفته نفت تهران، صدرنشين جدول رده بندي برابر صباي قم قرار مي گيرد. شاگردان منصور ابراهيم زاده امسال روند رو به رشد خود را حفظ كردند و توانستند كه تا اينجاي ليگ صدر جدول را از آن خود كنند. نفت سال گذشته نيز تا هفته هاي پاياني جزو سه تيم اول جدول بود، اما به يكباره با چند نتيجه ضعيف تا رده پنجم پايين آمد و سهميه ليگ قهرمانان آسيا را تقديم صباي قم كرد. اينك دو تيم نفت و صبا در حالي به مصاف يكديگر مي روند كه تيم قمي در هفته گذشته تحت تأثير يك خبر ناراحت كننده قرار گرفت. يحيي گل محمدي سرمربي اين تيم كه از ناراحتي قلبي رنج مي برد، هفته گذشته در جريان ديدار تيمش برابر گهر دچار حمله قلبي شد و به بيمارستان منتقل شد. سرمربي صبا به همين دليل و به توصيه پزشكان از هدايت اين تيم قمي استعفا داد، ولي استعفايش مورد قبول مديران باشگاه قرار نگرفت و او اينك بايد در برابر نفت روي نيمكت تيمش بنشيند. در ساير ديدارهاي هفته نهم تيم هاي سايپا، داماش، تراكتورسازي، مس، آلومينيوم و فولاد در خانه پذيراي رقبا خواهند بود و آخرين ديدار اين هفته نيز يكشنبه دوم مهر بين تيم هاي سپاهان و پرسپوليس برگزار مي شود. برنامه ديدارهاي هفته نهم ليگ برتر به اين شرح است:
جمعه 31/6/1391
¤سايپا- پيكان (ساعت 25/17)
¤نفت تهران- صبا(ساعت 25:17)
¤داماش- راه آهن (ساعت 30:16)
¤تراكتورسازي- گهر (ساعت 30:16)
¤مس- ذوب آهن (ساعت18)
¤آلومينيوم- نفت آبادان (ساعت 05:18)
¤استقلال- فجر سپاسي (ساعت 30:18)
¤فولاد- ملوان (ساعت 45:18)
يكشنبه 2/7/1391
¤سپاهان- پرسپوليس (ساعت 30:18).


نامه هاي تقدير فيلا به فدراسيون مي رود نامه هاي تهديد به رسانه ها!

در حالي كه برخي از رسانه ها خبر از نامه تهديد آميز فيلا به فدراسيون كشتي ايران داده اند، فدراسيون كشتي ايران نامه هاي تشكر پياپي مارتينتي از فدراسيون ايران را منتشر مي كند!
چندي است كه نامه هاي مختلفي از جانب رسانه ها و فدراسيون كشتي منتشر مي شود كه نيمي از آنها تهديدآميز گزارش شده و در همان زمان، نامه هاي ديگري از سوي فدراسيون كشتي منتشر مي شوند كه تقدير آميز هستند!
چند هفته قبل اعلام شد كه فدراسيون كشتي ايران به خاطر برگزار نشدن انتخاباتش تهديد به تعليق شده است كه فدراسيون كشتي آن را تكذيب كرد. سپس عنوان شد كه به خاطر ايميل هاي توهين آميز كه پس از كشتي سعيد عبدولي به فيلا ارسال شده، فدراسيون جهاني از ايران خواسته كه عذرخواهي كند و رسما بپذيرد كه داوري اين مسابقه مشكلي نداشته كه فدراسيون كشتي ايران در قبال اين خبر سكوت كرد اما نايب رئيس فدراسيون كه مشخص نيست با سرپرست فدراسيون هماهنگ بوده يا نه، در مصاحبه اش گفت فدراسيون ايران به هيچ وجه از فيلا عذرخواهي نخواهد كرد؛ مصاحبه اي كه اگر براي فيلانشينان ترجمه شود شايد تبعات بدتري براي كشتي ايران به همراه داشته باشد. در همين اثنا، سايت فدراسيون كشتي اخيرا نامه ديگري مبني بر تشكر مارتينتي از فدراسيون كشتي ايران و داوران المپيكي منتشر كرده است تا ابهام ها دو چندان شوند.
بهتر است فدراسيون كشتي صراحتا اعلام كند كه آيا فيلا كشتي ايران را تهديد به تعليق كرده و خواستار عذرخواهي شده يا نه و اگر چنين موضوعي صحت دارد، موضع رسمي فدراسيون كه در راس آن حجت الله خطيب قرار دارد، چيست؟
مطمئنا اظهار نظر سرپرست فدراسيون مي تواند به عنوان موضع رسمي كشتي ايران تلقي شود و سكوت وي كه با اظهار نظر سايرين همراه شده، ابهام ها را بر طرف نخواهد كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

درخشان حضورش در پرسپوليس كمرنگ مي شود
حميد درخشان كه پس از بركناري اميد هرندي هدايت داماش را بر عهده گرفته است ، گفت: من يك مربي حرفه اي هستم و بالاخره بايد يك جا مربيگري كنم. وقتي آقاي عابديني از من براي كار دعوت كرد، احساس كردم كه مي توانم به او و داماش كمك كنم و به همين دليل اين كار را پذيرفتم.وي كه هم اكنون عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس نيز هست درباره تداخل وظايفش در پرسپوليس و داماش، گفت: سعي مي كنم كه كم كم حضورم را در پرسپوليس كمرنگ كنم و تمام تمركزم را روي داماش بگذارم.
احتمال رويارويي پرسپوليس با شاگردان سابق ژوزه
مجري يك برنامه ورزشي در مصر از احتمال بازي دوستانه الاهلي مصر با پرسپوليس در اوايل ماه اكتبر خبر داد. خالد الغندور مجري يك برنامه ورزشي در شبكه «دريم» مصر از احتمال رويارويي پرسپوليس با الاهلي در اردوي اين تيم مصري در امارات خبر داد.الغندور كه خود سابقه بازي در الاهلي را دارد، گفت: اسپانسر باشگاه الاهلي بدون هماهنگي با كادر فني الاهلي با تيم پرسپوليس تهران براي برگزاري يك بازي دوستانه به توافق رسيده است، اما احتمال مي رود كه اين بازي دوستانه برگزار نشود، چرا كه الاهلي مي خواهد اين ديدار اواخر اكتبر برگزار شود، اين در حالي است كه قرار شده است كه بازي دو تيم در اوايل اكتبر در امارات برگزار شود.
پشت پرده انتخاب شهبازي به عنوان مديرعامل جديد مس
ناصر شهبازي كه پيش از اين معاون ورزشي باشگاه سايپا بوده در حالي ديروز به عنوان مديرعامل جديد باشگاه مس به طور رسمي معرفي شد كه پوستين دوز رييس شركت ملي صنايع مس و ديگر مديران ارشد اين مجموعه براي انجام اين انتخاب به شدت از سوي مسئولان رده بالاي استان كرمان تحت فشار بودند.به گزارش ايسنا ماجرا از اين قرار بود كه روز دوشنبه بركناري گنجعلي خاني از مدير عاملي باشگاه مس قطعي شده بود و مديران شركت ملي صنايع مس ناصر شهبازي را به عنوان جايگزين او در نظر گرفته بودند. از ابتداي روي كار آمدن پوستين دوز كه چند هفته اي است به جاي سعد محمدي بر مسند رياست شركت ملي صنايع مس نشسته است نمايندگان كرمان در مجلس اعلام كرده بودند كه عملكرد او را به ويژه در تغيير و تحولات باشگاه مس به دقت تحت نظر خواهند داشت.زماني كه زمزمه هاي آمدن شهبازي به جاي گنجعلي خاني به گوش نمايندگان و همچنين استاندار كرمان رسيد آنها به شدت مخالفت خود را با حضور فردي غير بومي در باشگاه مس اعلام كردند.استاندار كرمان با انتقاد از انتخاب فردي غير بومي براي مدير عاملي باشگاه مس اعلام كرده بود كه خط قرمز ما برگزاري مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد است. جو براي آمدن شهبازي به كرمان به حدي سنگين شده بود كه در روز دوشنبه و زماني كه شهبازي قصد رفتن به اين شهر را داشت فرودگاه كرمان مملو از افرادي شده بود كه براي استقبال (!) از اين مدير غير بومي آمده بودند تا به او نشان دهند حضور فردي غيربومي را در راس باشگاه شان نمي پذيرند.با اين حال مراسم توديع و معارفه گنجعلي خاني و شهبازي ديروز در سكوت كامل در باشگاه مس انجام شد. خود گنجعلي خاني هم در اين مراسم حضور نداشت. به اين ترتيب مديران شركت ملي مس كوچك ترين توجهي به مخالفت استاندار و مجمع نمايندگان كرمان نكردند تا با اين انتخاب نارنجي پوشان مس بيش از پيش روزهاي سخت تري را در انتظار خود ببينند. حال مشخص نيست با آمدن شهبازي ، ابراهيم قاسمپور كه تا به اينجا نتايج خوبي در مس نگرفته چه وضعيتي روي نيمكت مس خواهد داشت. به احتمال فراوان آمدن شهبازي تغييرات بعدي را هم چه روي نيمكت اين تيم و چه در كادر مديريتي باشگاه مس به دنبال خواهد داشت.
شايد رابطه خوبي با كي روش ندارم اما بهانه نمي گيرم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: بايد مقابل سپاهان امتياز بگيريم تا از چاهي كه در جدول ليگ برتر در آن افتاده ايم بيرون بياييم.مانوئل ژوزه درباره ديدار يكشنبه آينده با سپاهان اظهار داشت: اگر مشكل روحي و رواني ما حل شود خيلي از مسائل را پشت سر خواهيم گذاشت. جايگاه ما در رده چهاردهم جدول اصلاً خوب نيست و بايد بيشتر تلاش كنيم. اگر سپاهان را در خانه خودش شكست دهيم نقطه شروع دوباره اي براي ما در ليگ برتر خواهد بود.ژوزه در پاسخ به اين سؤال كه برخي مي گويند ضربه هاي زيادي از تيم ملي ايران خورده ايد تاكيد كرد: ما مصدوم داريم و مشكلاتي بوده اما من نبايد درباره تيم ملي ايران حرفي بزنم. شايد رابطه من با كارلوس كي روش خوب نباشد اما حرفه اي هستم و در چارچوب خودم حرف مي زنم و دوست ندارم دنبال بهانه باشم.
بازي راه آهن - مس در كرمان برگزار مي شود
ديدار تيم هاي فوتبال راه آهن و مس كرمان از هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه قرار بود در تهران برگزار شود به كرمان منتقل شد. اين بازي طبق برنامه اوليه قرار بود در تاريخ پنجم مهرماه در ورزشگاه اكباتان برگزار شود اما سازمان ليگ ديروز اعلام كرد به دليل همزماني بازي با مسابقات نوجوانان قهرماني آسيا كه بخشي از بازي هاي آن در ورزشگاه اكباتان برگزار مي شود، اين مسابقه در همان تاريخ در كرمان برگزار مي شود.
 


خبري كه سرمربي تيم كشتي نوجوانان داد

محمد بنا به كشتي فرنگي برنمي گردد

سرمربي تيم كشتي فرنگي نوجوانان كه به عنوان يكي از دوستان قديمي و نزديك محمدبنا سالها با وي كار كرده از عدم بازگشت مجدد بنا به تيم ملي كشتي فرنگي ايران خبر داد.
رشيد محمدزاده ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به اين مسائل و همچنين شناخت من از روحيات محمد بنا، بعيد مي دانم او دوباره با وضعيت موجود به عرصه مربيگري كشتي بازگردد. همين چند روز قبل با او صحبت كردم و از بازگشت دوباره اش پرسيدم، اما او گفت تا زماني كه وضعيت مبهم و نامشخص باشد و امكانات لازم براي فرنگي كاران مهيا نشود، از بازگشت خبري نيست! البته حق با اوست، چرا كه محمدبنا از اين پس بايد در رأس امور تيمي قرار گيرد كه عنوان قهرماني المپيك 2012 لندن را دركارنامه دارد و به گفته خودش بايد از اين پس المپيكي تمرين كند. اين مربي پيشكسوت و قديمي با اشاره به آخرين باري كه محمدبنا به دليل برخي مشكلات با دلخوري خانه كشتي را ترك كرد، گفت: محمدبنا بعد از مشكلي كه در بحث خروجي و ويزاي دو فرنگي كار اصلي تيم ملي اعزامي به جام جهاني 2012 روسيه خيلي ناراحت و خشمگين شد، بطوري كه خانه كشتي را ترك كرد و به دوستان نزديكش گفت كه ديگر قصد بازگشت ندارد! او معتقد بود با اين وضعيت نمي تواند كار كند، چرا كه با اين اتفاقات ممكن است برنامه هايش به هم بخورد و درنهايت شرمنده كشتي گيران و مردم شود. البته باز هم با پادرمياني من و برخي چهره هاي ديگر كشتي متقاعد شد تا بازگردد و نتيجه زحمات 8 ساله اش را در المپيك لندن درو كند كه خوشبختانه همين اتفاقات نيز رخ داد.
محمدزاده ادامه داد:محمد بنا همواره مي گفت خدايا به من صبر بده تا دراين ماه هاي باقيمانده تا المپيك لندن، بدون مشكل به كارم در تيم ملي ادامه دهم كه خوشبختانه همينطور شد و او با تاريخي ترين نتيجه در ورزش ايران توانست مزد تلاش خود و شاگردانش را بگيرد. ولي هم اكنون وضعيت فرق كرده و بعيد است كه او با توجه به همان مسائل و مشكلات قبلي، دوباره با پادرمياني اين و آن به تيم ملي بازگردد. محمدبنا اين بار از متوليان امر انتظار دارد تمامي ابزار و امكانات مورد نياز كشتي گيرانش فراهم شود؛ چرا كه اين فرنگي كاران، همان قهرمانان المپيك هستند و بايد جدي تر به حق و حقوق آنها رسيدگي شود.
 


مبارزه در روسيه با وجود مصدوميت

باقري معتمد: دوست ندارم كسي جايگزينم شود

محمد باقري معتمد گفت: دوست ندارم كسي جايگزينم در مسابقات منتخب آسيا و اروپا در روسيه شود.
دارنده نشان نقره بازي هاي المپيك لندن در پاسخ به اين پرسش كه چرا با وجود داشتن مصدوميت و توصيه پزشك تيم ملي قصد دارد به مسابقات اعزام شود، اظهار كرد: تصميم گيري براي خودم بسيار سخت بود، فدراسيون جهاني از من براي شركت در مسابقات منتخبان آسيا و اروپا دعوت كرده است. به همين دليل با نظركادر فني قصددارم كه در اين رقابت ها حضور پيدا كنم. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا حضور در اين رقابت ها باعث تشديد آسيب ديدگي ات نمي شود؟ تاكيد كرد: هرچه نظر پزشك باشد را انجام مي دهم. باقري معتمد با بيان اين كه انگيزه زيادي براي موفقيت در اين مسابقات دارم، خاطرنشان كرد: تمريناتم را از روز شنبه آغاز كردم. شرايطم خوب است. اميدوارم كه پيروز باشم. وي در پايان با بيان اين كه نمي خواهم كسي جايگزين من در اين مسابقات شود، گفت: چون براي حضور در اين مسابقات دعوت شدم، دوست نداشتم كس ديگري جايگزينم شود. به همين دليل با كادر فني مشورت كردم و آنها هم پذيرفتند كه اعزام شوم. همه تلاشم را مي كنم كه بهترين نتيجه را بگيرم.


تيم ملي كاراته ايران از سفر به آلمان بازماند

تيم ها اعزام نمي شوند تا هزينه ها مديريت شود!

ملي پوشان كاراته كشورمان كه قرار بود براي حضور در رقابت هاي كاراته وان راهي آلمان شوند ، به دليل مخالفت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان از سفر به اين كشور بازماندند.
تيم ملي كاراته كشورمان كه آماده حضور در رقابت هاي قهرماني جهان مي شود درنظر دارد براي حضور در مرحله ديگري از ليگ جهاني راهي آلمان شود كه اين امر تاكنون به دليل مخالفت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان محقق نشده است. مخالفت شوراي برون مرزي درحالي صورت گرفته كه مقدمات انجام اين سفر از جمله اخذ رواديد و تهيه بليت فراهم شده و قرار بود بامداد روز چهارشنبه اعضاي تيم ملي كاراته كشورمان راهي آلمان شوند. مسئولان فدراسيون كاراته تلاش دارند تا ظرف امروز و فردا طي مذاكره با مسئولان وزارت ورزش و جوانان موافقت هاي لازم براي انجام اين سفر را كسب كنند. در صورتي كه اين سفر براي تيم ملي كاراته محقق نشود علاوه بر محروم شدن اعضاي تيم از حضور در يك ميدان بزرگ، ميليون ها ريال خسارت متوجه فدراسيون خواهدشد. رقابت هاي كاراته وان فرانكفورت، پنجمين مرحله از رقابت هاي جهاني است كه اول و دوم مهرماه برگزار خواهدشد و در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان اين تيم روز جمعه راهي آلمان خواهدشد.
اما علت مخالفت شوراي برون مرزي با اين سفرها چيست؟! هرچند مقامات وزارت ورزش و جوانان توضيحاتي را دراين خصوص ارائه نكرده اند اما خبرهاي دريافتي حكايت از آن دارد كه به دليل مشكلات مالي وزارتخانه، دستگاه ورزش قصد دارد از سفرهاي خارجي اي كه اهميت اش براي ورزش زياد نيست جلوگيري كند تا بدين طريق از هزينه هاي ورزش كاسته باشد. شايد مخالفت با سفر تيم ملي كاراته نيز در همين راستا باشد.


ليگ قهرمانان اروپا

 20 دقيقه طوفاني در سانتياگوبرنابئو

مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا با پيروزي تيم هاي رئال مادريد اسپانيا، آرسنال انگليس و دورتموند آلمان آغاز شد.
مرحله گروهي فصل 13 - 2012 مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا از سه شنبه شب با برگزاري هشت ديدار آغاز شد كه طي آن تيم هاي رئال مادريد و مالاگاي اسپانيا، شالكه 04 و دورتموند آلمان، آرسنال انگليس، پورتوي پرتغال و پاري سن ژرمن فرانسه مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و ديدار ميلان ايتاليا و اندرلشت بلژيك نيز به تساوي بدون گل انجاميد.
در حساس ترين ديدار روز نخست از هفته اول مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا تيم هاي رئال مادريد و منچسترسيتي در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو شهر مادريد به مصاف هم رفتند كه جدال آنها در پايان به برتري 3 بر 2 تيم رئال انجاميد. در اين بازي براي تيم رئال مادريد مارسلو (76)، كريم بنزما (87) و كريستيانو رونالدو (90) گل زدند و گل هاي تيم من سيتي نيز توسط ادين ژكو (70) و الكساندر كولاروف (85) به ثمر رسيد. نتايج ديدارهاي روز نخست از هفته اول مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا به شرح زير است:
گروه A
¤ ديناموزاگرب كرواسي صفر - پورتوي پرتغال 2
¤ پاري سن ژرمن 4- دينامو كي يف اوكراين يك
گروه B
¤ مون پوليه 1 - آرسنال انگلستان 2
¤ المپياكوس يونان يك - شالكه 2
گروه C
¤ ميلان ايتاليا صفر - اندرلشت بلژيك صفر
¤ مالاگاي اسپانيا 3 - زنيت سنت پترزبورگ صفر
گروه D
¤ دورتموند آلمان يك - آژاكس هلند صفر
¤ رئال مادريد 3 - منچسترسيتي 2
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14