(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 شهریور 1391 - شماره 20311

تلاش آينده سازان ايران براي رسيدن به جام قهرماني آسيا
نوجوانان طلسم ناكامي هاي فوتبال را مي شكنند؟
گزارش خبري
نگران چيزي نيستم
دوستي مهر:حضور در جام جهاني وقهرماني در آسيا را باهم مي خواهيم
زنجيره ناكامي ها با مقام هشتمي نوجوانان در آسيا تكميل شد
هندبال در سراشيبي سقوط
مشكلات مالي همچنان دارنده مدال برنز المپيك را رنج مي دهد
لشگري: معلوم نيست در ليگ كشتي بگيرم
نكات جالب مسابقات بوكس نوجوانان ايران
محروميت 8 خاطي، جعل اسناد و رفتن به آگاهي!
سرپرست سابق دووميداني با تبر همه را زد
موسوي: دستور داده اند كه هيچ ورزشكار المپيكي را جذب نكنند


تلاش آينده سازان ايران براي رسيدن به جام قهرماني آسيا

نوجوانان طلسم ناكامي هاي فوتبال را مي شكنند؟

رسول عسكري
در حالي كه عملكرد ضعيف تيم ملي بزرگسالان فوتبال موجي از نا اميدي را بين اهالي فوتبال ايجاد كرده تيم فوتبال نوجوانان كشورمان كمتر از 48 ساعت ديگر براي شركت درپانزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا و كسب سهميه حضور در جام جهاني 2013 امارات در تهران به ميدان مي رود.
علي دوستي مهر به همراه مهدي غفاري، نادر عزت الهي و مهدي حيدري بعد از گذشت 4 سال از بدست آوردن نخستين جام قهرماني فوتبال ايران در رده نوجوانان، بار ديگر در آستانه حضور در اين مسابقات هستند. اين كادر كه دو سال پيش نتوانست موفقيتي را در رده جوانان تكرار كند اما با فرصت مجدد فدراسيون فوتبال، بار ديگر هدايت تيم نوجوانان را برعهده گرفت تا اين تيم را براي حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان 2012 تهران آماده كند.
امروز انتظارات از كادر علي دوستي مهر و شاگردانش زياد است زيرا همه منتظر تكرار موفقيت هاي سال 2008 اين تيم هستند، ضمن اينكه ميزباني ايران در اين رقابت ها هم مسئوليت كادر فني و بازيكنان تيم نوجوانان را بيشتر مي كند.
بدون شك يكي ازمهمترين مسائل در كسب موفقيت اين تيم نگهداري روحيه بازيكنان درحد بالادر زمان انجام مسابقات است. خوشبختانه تيم نوجوانان كشورمان برنامه هاي آماده سازي خوبي را سپري كرده و روند رو به رشدي داشته است.
معيني رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال هم چند روز پيش از برگزاري نشست با كادر فني تيم نوجوانان خبر داده بود و عنوان كرد دوستي مهر و ساير اعضاي كادر فني كاملا مصمم و با انگيزه هستند تا با توجه به شرايط خوب و اردوهايي كه تيم نوجوانان در تركيه و بازي هاي تداركاتي داشته اند بتوانند قهرماني سال 2008 را تكرار و سهميه حضور در جام جهاني 2013 امارات را كسب كنند.
مجتبي مقتدايي، علي هزامي، ساسان جعفري كيا، عرفان وجداني، كميل حق زاده، رضا كرملاچعب، دانيال كاظم نيا، علي ريگي، سيدسجاد سيد، سيدمجيد حسيني، اميرمحمد مظلوم، علي شجاعي، اميد نورافكن، محمد بازاج، ميلاد داعي، امير نصرآزاداني، كيوان هاشمي، شروين كاظم، سعيد عزت اللهي، صادق محرمي، پارسا سليمي، عبدالرضا زارعي و عرفان استخري 23 بازيكني هستند كه قرار است تيم نوجوانان كشورمان را صاحب يك قهرماني ديگر در قاره كهن كنند.
مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا از اول تا پانزدهم مهرماه سال جاري در دو ورزشگاه دستگردي و اكباتان تهران برگزار مي شود كه تيم ايران در گروه A اين رقابتها طي روزهاي يكم، سوم و پنجم مهرماه به ترتيب به مصاف تيم هاي لائوس، يمن و كويت مي رود. گروه بندي پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا به شرح زير است:
گروه A : ايران، كويت، يمن و لائوس
گروه B : استراليا، عراق، عمان و تايلند
گروه C : كره شمالي، ژاپن، عربستان و كره جنوبي
گروه D : ازبكستان، سوريه، چين و هند
همچنين تيم فوتبال جوانان كشورمان در گروه A مرحله نهايي مسابقات قهرماني جوانان آسيا با تيم هاي امارات ميزبان مسابقات، ژاپن و كويت هم گروه است. اين رقابت ها از 13 تا 27 آبان ماه سال جاري در كشور امارات برگزار مي شود.
 


گزارش خبري

نگاهي به آخرين وضعيت تيم هاي شركت كننده در ليگ واليبال
پيكان بدهي دارد اما ستاره مي گيرد!
در فاصله كمتر از يك ماه مانده به آغاز فصل جديد رقابت هاي واليبال ليگ برتر وضعيت 11 تيم براي شركت در اين دوره مسابقات نهايي شده اما وضعيت دو تيم نامشخص است و پيكان هم شرايطي دارد كه موجب انتقاد رئيس سازمان ليگ شده است.
فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 19 مهرماه آغاز مي شود اما هنوز مشخص نيست كه اين فصل از رقابت ها مانند فصل گذشته با حضور 14 تيم برگزار مي شود يا اينكه تعداد تيم هاي شركت كننده به 12 تيم كاهش پيدا مي كند.
كمتر از يك ماه به آغاز مسابقات واليبال ليگ برتر در سال 91 باقي مانده است و تاكنون 11 تيم حضور خود را در اين تيم ها نهايي كرده اند. ميزان مشهد، كاله مازندران، جواهري گنبد، متين وارنا ورامين، بانك كشاورزي تهران، پيشگامان كوير يزد، شهرداري تبريز، شهرداري اروميه، سايپاي البرز، باريج اسانس كاشان و آلومينيوم المهدي بندرعباس تيم هايي هستند كه وروديه 40 ميليوني خود را به فدراسيون پرداخت كرده و خيال خود و همه را بابت شركت در ليگ جديد راحت كرده اند.
مسئولان اين تيم ها تا پيش از 15 شهريور ماه كه آخرين مهلت براي ارسال مدارك ثبت نام و قرارداد بازيكنان بود، مدارك خود را در اختيار فدراسيون قرار دادند اما ناقص بودن آنها باعث شد، مسئولان سازمان ليگ 31 شهريورماه را به عنوان آخرين مهلت براي تكميل و ارسال مدارك تعيين كنند.
در هر صورت حضور اين 11 تيم در ليگ برتر سال جاري قطعي است اين در حالي است كه دو تيم شهرداري رشت و شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي با وجود اعلام آمادگي هنوز براي ثبت نام اقدام نكرده اند و پيكان هم شرايطي مشابه اين دو تيم دارد هرچند در نقل و انتقالات فعال بوده است!
نمايندگان رشت و خراسان شمالي جايگزين اصفهاني ها و گنبدي ها
گيتي پسند و هاوش گنبد دو تيمي بودند كه در فصل گذشته رقابت هاي ليگ برتر شركت داشتند اما از حضور در فصل جديد مسابقات انصراف دادند. به همين دليل مسئولان سازمان ليگ قصد دارند نمايندگان رشت و خراسان شمالي را جايگزين كنند.
منوچهر پورحسن، رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال در اين زمينه گفت: مسئولان گيتي پسند و هاوش به صورت تلفني از شركت دوباره در ليگ برتر انصراف دادند. با اين حال ما دوبار به صورت كتبي آنها را آگاه كرديم كه در صورت عدم اقدام براي ثبت نام، تيم هاي ديگري جايگزين شان مي شوند. آخرين نامه 25 شهريورماه براي اين دو تيم ارسال شد.وي تصريح كرد: از طرفي شهرداري رشت و شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي هم براي حضور در ليگ 91 اعلام آمادگي كرده بودند. به همين دليل و با توجه به اينكه هيچ اقدامي از سوي گيتي پسند و هاوش نشد، به اين دو تيم اعلام شده كه مي توانند به عنوان تيم جايگزين براي ثبت نام اقدام كنند. مسئولان شهرداري رشت و شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي موضوع را پذيرفتند اما هنوز ثبت نام نكرده اند.
پيكان بدهكار فعال در فصل نقل و انتقالات
پيكان كه پرافتخارترين تيم ايران و آسيا به حساب مي آيد، جزو هيچ يك از گروه ها نيست يعني نه ثبت رسمي انجام داده و نه انصراف داده است اما يكي از تيم هاي فعال در فصل نقل و انتقالات بود و البته پيش از آن هم قرارداد با پيمان اكبري به عنوان سرمربي را تمديد كرد.
در فصل نقل و انتقالات بازيكنان زيادي از جمع خودروسازان جدا شدند. محسن عندليب، داود مقبلي و علي حسيني به تيم تازه ليگ برتري شده متين وارنا ورامين پيوستند. پرويز پزشكي به تبريز رفت. البته در مقابل بازيكناني مانند امير حسيني و مهدي بازارگرد هم جذب پيكان شدند و البته فرهاد ظريف كه جديدا با اين تيم قرارداد بسته است.
خودروسازان بازيكناني مانند آرش كشاورزي را هم حفظ كرده اند و اين در حالي است كه پيكان نه وروديه ليگ جديد را پرداخت كرده و نه بدهي هاي فصل گذشته را تسويه كرده است!
پورحسن ضمن تائيد اين مطلب گفت: پيكان بابت قرارداد بازيكنانش در فصل گذشته ليگ برتر حدود 30 تا 35 ميليون تومان به فدراسيون بدهكار است ضمن اينكه با بازيكنانش كه فصل گذشته اش هم بابت آن كميته انضباطي تشكيل شد هنوز تسويه نكرده است. وروديه امسال را هم نداده است آن وقت بازيكن جذب مي كند مگر شتر سواري دولا دولا مي شود؟
وي ادامه داد: البته مسئولان پيكان به صورت كتبي و بااشاره به مشكلات كه كارخانه ايران خودرو با آن مواجه است، از ما درخواست كرد تا ثبت نام اين تيم صورت بگيرد تا در آينده اي نزديك وروديه پرداخت شود. آقاي داورزني هم اين موضوع را پذيرفت كه 50 درصد وروديه الآن پرداخت شود و 50 درصد باقي مانده آبان ماه!
رئيس سازمان ليگ تاكيد كرد: من با اين موضوع موافق نبودم چون پيكان به خاطر بدهي به بازيكنان شاكي دارد. به همين دليل رئيس فدراسيون هم اعلام كرد كه پيكان مي تواند پس از تسويه و پرداخت كامل بدهي ها، با 50 درصد وروديه ثبت نام كند و 50 درصد باقي مانده را در وقت ديگربپردازد.
حداقل و حداكثر تيم ها در ليگ 91
پورحسن يادآور شد: با همه اينها حضور پيكان هم در ليگ آتي قطعي است. بنابراين با توجه به نامشخص بودن وضعيت تيم هاي شهرداري رشت و شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي، فصل جديد مسابقات ليگ برتر با حداقل 12 تيم و حداكثر 14 تيم برگزار مي شود. اگر دوازده تيم برگزاركننده اين دوره از مسابقات باشند، در پايان دو تيم به ليگ دسته اول سقوط مي كنند و در غير اين صورت چهار تيم سقوط كرده خواهيم داشت.
 


نگران چيزي نيستم

دوستي مهر:حضور در جام جهاني وقهرماني در آسيا را باهم مي خواهيم

سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران در آستانه مسابقات قهرماني آسيا هدف تيمش را حضور در جام جهاني مي داند و مي گويد اميدوارم ابتدا نوجوانان و سپس تيم هاي جوانان، بزرگسالان و فوتسال در مسابقات پيش رو موفق ظاهر شده و فضاي فوتبال شادي را براي مردم به ارمغان آورند.
علي دوستي مهر در آستانه اين مسابقات با رضايت از وضعيت اين تيم ابراز اميدواري كرد با حمايت مسئولان، رسانه ها و هواداران فوتبال، اين تيم بتواند ضمن كسب مجوز حضور در مسابقات جام جهاني نوجوانان 2013 امارات، بار ديگر جام قهرماني اين رقابتها را به فوتبال ايران هديه كند. چكيده اي از صحبت هاي دوستي مهر را در زير مي خوانيد:
خوشبختانه شرايط تيم خوب است و هيچ مصدومي نداريم، ضمن اينكه بازيكنان با روحيه بسيار خوب و براي موفقيت پا به رقابت ها
مي گذارند.ضمن اينكه با اقدامات مسئولان فدراسيون و كميته جوانان، اردوهاي آماده سازي داخلي و خارجي خوبي را برگزار كرديم تا هر چه بهتر آماده حضور در مسابقات شويم كه در اين بين اردوي بسيار خوبي در تركيه داشتيم و در آن بازيكنان به شرايط مطلوب رسيدند.
¤ لائوس، يمن و كويت حريفان ايران در مرحله گروهي هستند كه آنها هم با آمادگي كامل و تمام توانشان در اين رقابت ها شركت مي كنند و به نظرم هيچ حريف آساني وجود ندارد. البته امسال همه رقابت ها از كيفيت بالاي برخوردار هستند زيرا كشورهاي آسيايي در سطح فوتبال پايه به شدت كار مي كنند و نمايش توسعه فوتبال آسيا در رده پايه را مي توان در مسابقات امسال ديد. به طور مثال لائوس تيمي سرعتي و گردن كلفت است كه در مرحله گروهي كره جنوبي را متوقف كرد، تيم نوجوانان كويت هم از لحاظ فيزيكي در شرايط خوبي قرار دارد و جثه بازيكنان اين تيم بزرگ است! اما ما هم ايران هستيم و اين تيم حاصل زحمات تمام مربيان سازنده در سراسر كشور است. شايد بازي سختي را پيش رو داشته باشيم اما با كمك خداوند دست به دست هم مي دهيم، مسابقات را با يك پيروزي شيرين آغاز كنيم. البته فوتبال در رده نوجوانان غير قابل پيش بيني است ولي سعي داريم از روز اول رقابت ها را با قدرت آغاز كنيم.
¤ بنده و همكارانم عمرمان را صرف خدمت و كار در رده پايه كرده ايم. امروز هم دست به دست همديگر داده ايم تا بتوانيم با دعاي مردم، پوشش رسانه ها و حمايت پيشكسوتان موفقيت هاي ارزشمندي را براي فوتبال ايران كسب كنيم.اين حرف را از قلبم مي زنم، تيم ملي براي همه است و هر كسي حتي در زمان مسابقات اگر نقصي مشاهده كرد، آنرا به من منتقل كند زيرا مي دانم هدف همه نتيجه گيري تيم و صعود آن به جام جهاني است. موضوعي كه باعث خوشحالي مردم مي شود.ضمن اينكه با توجه به برگزاري مسابقات در تهران، همه از تيم نوجوانان توقع خاصي دارند و اميدواريم به ياري خدا، كمك مسئولان و حمايت مردم و رسانه ها بتوانيم قهرماني سال 2008 را تكرار كنيم و سهميه حضور در جام جهاني 2013 امارات را كسب كنيم.
¤ ميزباني مسابقات مهم قهرماني نوجوانان آسيا به راحتي به ايران نرسيده و تمام مسئولان فدراسيون تلاش خود را به كار بسته اند تا اين رقابت ها را به بهترين شكل برگزار كنند. قطعا حضور مردم و خانواده ها در ورزشگاه هم تاثير مثبتي در عملكرد تيم خواهد داشت و نفرات تيم را از لحاظ رواني تقويت مي كند. البته شايد اين ميزباني حساسيت هايي براي تيم ما داشته باشد اما محاسن آن بيشتر بوده و مي تواند امتياز مثبتي براي موفقيت تيم نوجوانان باشد. بايد از ميزباني نهايت استفاده را ببريم. اميدوارم زمان بازي تيم ايران ورزشگاه ها پر باشد زيرا اگر ورزشگاه خالي باشد، بين ما و تيم هاي ديگر فرقي نداشته و تيم ايران ميهمان خواهد بود نه ميزبان.
¤ اميدواريم تماشاگران از تيم نوجوانان كه مي توانند آينده سازان فوتبال ايران باشند، حمايت كنند و پس از فوتسال، تيم نوجوانان دومين تيم فوتبال كشور باشد كه در سال 2012 جهاني شده است. همچنين اين موفقيت با جهاني شدن تيم جوانان و بزرگسالان و موفقيت فوتسال در مسابقات جهاني كامل شود تا اين موفقيت ها باعث خوشحالي فوتبالدوستان شده و فضاي فوتبالي شادي را براي مردم ايران به ارمغان آورد.
¤ من نگراني خاصي ندارم. دعا مي كنم اتفاق خاص و پيش بيني نشده نيفتاده و در مسابقات هم طوري پيش برويم كه به اهداف ترسيم شده، دست يابيم.


زنجيره ناكامي ها با مقام هشتمي نوجوانان در آسيا تكميل شد

هندبال در سراشيبي سقوط

پس از بازماندن بزرگسالان از المپيك و جام جهاني، ششمي جوانان و از دست رفتن سهميه جهاني، حالا تيم نوجوانان هم با ناكامي خود بار ديگر موجب سرازير شدن هجمه انتقادها عليه فدراسيون شده است.
زنجيره ناكامي هاي هندبال در يكي، دو سال گذشته با مقام هشتمي نوجوانان در آسيا تكميل شد. پس از نايب قهرماني تيم ملي در بازي هاي آسيايي «گوانگجو» به سختي مي توان بارقه اي از اميد را در هندبال يافت. اگر به آرشيو خبرگزاري ها در طول دو سال گذشته نگاهي بياندازيم تقريباً هيچ كجا خبري از موفقيت، كسب مدال يا حتي صعود تيم هاي ايران در رنكينگ جهاني نمي بينم. كسب رتبه دوازدهم در جام جهاني هندبال جوانان شايد آخرين جرقه هايي بود كه از آتش هندبال سال هاي دور ايران برافروخته شد. پس از آن تيم ملي بزرگسال ايران از كسب سهميه المپيك و جام جهاني باز ماند. تيم هاي باشگاهي ايران در آسيا توفيقي چنداني نيافتند. تيم جوانان به رتبه ششم در آسيا اكتفا كرد و تيم ملي نوجوانان هم با قرار گرفتن در رده هشتم و از دست دادن سهميه مسابقات جهاني زنجيره ناكامي هاي هندبال را تكميل كرد. ناكامي هايي كه صداي افراد ريز و درشت خانواده هندبال را درآورد و دوست و دشمن را به انتقاد از رييس فدراسيون واداشت.جلال كوزه گري رييس فدراسيون هندبال نيز هر بار با آغوش باز به استقبال انتقادها رفت و بي آن كه خم به ابرو بياورد بر خلاف بسياري از مديران، دست دوستي به سوي منتقدان دراز كرد. گشاده رويي كوزه گري موجب شد بسياري از منتقدان ديروز مثل نصيري و نجف پور خود به عرصه مديريت فدراسيون وارد شوند و در كنار كوزه گري گوشه كار را بگيرند. اگرچه در طول دو سال گذشته خيلي ها آمدند و بسياري هم عطاي كار در هندبال را به لقايش بخشيدند، اما دردي از اين رشته ورزشي دوا نشد. تمام آمار و نتايج تيم هاي ملي بيانگر شيب نزولي عملكرد آنها است. نزولي كه موجب دامن زدن به اختلاف هاي كهنه شد.
هيچ كس در هندبال امروز نيست كه از اختلاف قطب هندبال اصفهان و تيم ملي خبر نداشته باشد. نه چهره هاي شاخص هندبال كه قريب به اتفاق اصفهاني هستند تمايلي به همكاري با فدراسيون فعلي دارند و نه مسئولان فدراسيون چراغ سبزي به بزرگان اصفهان نشان مي دهند. در اين ميان ريشه درخت نحيف اما كهنسال هندبال درحال خشك شدن است. جايي كه ساير رشته هاي توپ و تور مثل واليبال و بسكتبال هر روز به موفقيتي جديد مي رسند، هندبالي ها تنها از شكست برابر اين و آن خبر مي دهند.
سرانجام خسرو نصيري دبير فدراسيون هندبال از برگزاري كار گروه ويژه بررسي ناكامي هاي تيم هاي ملي در تاريخ ششم مهرماه خبر داد. كار گروهي كه براساس اعلام مسئولان قرار است با حضور مهدي اخوان، محسن جهان پناه و كادر فني تيم هاي جوانان و نوجوانان و همچنين كميته مربيان و ساير اعضاي فدراسيون تشكيل شود تا شايد سرانجام پس از دو سال دري به تخته بخورد و ناكامي هاي هندبال تمام شود.
غلامي: نگوييد رييس فدراسيون هندبال بگوييد رييس داوران هندبال!
پيشكسوت هندبال اصفهان گفت: انصافاً فدراسيون از كارشناسي نظر مي خواهد يا فقط از كساني دعوت مي كند كه از خودش دفاع كنند!
مصطفي غلامي با بيان اينكه سال هاي پيش تيم هايي داشتيم كه راهي جام جهاني مي شدند، ادامه داد: چرا تركيب آن تيم ها را به هم ريختند؟ مي خواستند چه چيزي را ثابت كنند؟ غير از آقاي طاهري بقيه مربيان در تيم هاي جوانان و نوجوانان چند سال است كه از هندبال دور بودند؟ بعد از چند سال وارد گود شدند و مي خواستند نتيجه خوبي هم بگيرند!غلامي خاطرنشان كرد: انصافاً فدراسيون از كارشناسي نظر مي خواهد يا فقط از كساني دعوت مي كند كه از خودش دفاع كنند! مي خواستند هندبال اصفهان را نابود كنند تا در سطح استان هاي ديگر تنزل كند، چرا سعي نكرديد به جاي نابودي اصفهان با سعي و تلاش استان هاي ديگر را در سطح اصفهان بياوريد؟پيشكسوت هندبال اصفهان با بيان اينكه نگوييد رييس فدراسيون هندبال بلكه بگوييد رييس داوران هندبال، عنوان كرد: به جاي اينكه مربيان در فدراسيون باشند داوران يكه تازي مي كنند! چرا در فدراسيون مربي جايگاهي ندارد چرا كسي كه فوق ديپلم دارد و يك زماني بازي مي كرده و به داوري مشغول بوده اكنون بايد رئيس فدراسيون هندبال باشد! آخر كجاي دنيا در پيشكسوتان هم جوانگرايي مي كنند. من 32 سال است در همه رده ها و مسابقات مربيگري كرده ام چرا يك بار از من دعوت نكردند به عنوان پيشكسوت؟غلامي با بيان اينكه بايد رئيس فدراسيون احترام پيشكسوت ها را نگه دارد، يادآور شد: ناكامي ها بايد بررسي شود، بايد برنامه ريزي كنند تا در آينده موفق باشيم.


مشكلات مالي همچنان دارنده مدال برنز المپيك را رنج مي دهد

لشگري: معلوم نيست در ليگ كشتي بگيرم

ملي پوش وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد، گفت: هنوز براي كشتي گرفتن در ليگ، تصميمي نگرفته ام.
احسان لشگري اظهار كرد: پيشنهاداتي از طرف تيم هاي گاز مازندران، پرسپوليس و داماش گيلان دريافت كرده ام، اما بعد از گرفتن تصميم مبني بر حضور در ليگ كه تا امروز يا فردا مشخص مي شود، با آنها وارد مذاكره مي شوم.
برنده مدال برنز المپيك ادامه داد: اگر بخواهم با تيمي قرارداد ببندم با بالاترين مبلغ اين كار را انجام مي دهم تا كشتي گيران دوم و سوم تيم نيز قراردادهايي داشته باشند كه در زندگي شان كمك حال آنها شود.
لشگري با اشاره به مبالغ قراردادها در سال گذشته، تصريح كرد: بايد به كشتي گيران بهترين مبلغ را بدهند تا پاسخگوي زحمت آنها در طول سال باشد در غير اين صورت اگر مانند سال گذشته مبلغ قراردادها با 20 تا 40 ميليون تومان باشد نگرفتن آن بهتر است.
وي برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي را گزينه مناسبي دانست و گفت: مسابقات انتخابي كشتي گير را از بلاتكليفي كه آيا انتخاب مي شود يا نه، خارج مي كند.
وي درباره اردوي مقدماتي تيم ملي كشتي آزاد نيز بيان كرد: در اين اردو فشار تمريني وجود ندارد و تنها براي اين است كه بدن هاي كشتي گيران از شكل و آمادگي خود خارج نشود.
لشگري در پايان اظهار كرد: فردي كه براي رياست فدراسيون كشتي انتخاب مي شود بايد كساني كه عمر و جواني شان در كشتي گذاشته اند را حفظ كند و مهم تر اين كه حرف او مورد قبول و تأييد باشد و فكر مي كنم هرچه سريع تر تكليف فدراسيون مشخص شود، بهتر است.


نكات جالب مسابقات بوكس نوجوانان ايران

محروميت 8 خاطي، جعل اسناد و رفتن به آگاهي!

در شرايطي كه فدراسيون بوكس اين روزها دچار تغيير و تحولات زيادي در بخش هاي مختلف كادر اجرايي و مديريتي خود شده است برگزاري مسابقات قهرماني نوجوانان كشور هم كه با حاشيه هايي همراه بود اين فدراسيون را يك بار ديگر با چالش روبرو كرده است.
محروميت هشت بوكسور خاطي به دليل استفاده از اسناد مخدوش و رفتن به آگاهي براي اثبات سن واقعي بوكسورها در هنگام برگزاري مسابقات از جمله مواردي بود كه اين رقابتها را تحت تاثير خود قرار داد.
همايون اردلان دبير فدراسيون بوكس دراين خصوص گفت: اين دوره از مسابقات قهرماني نوجوانان در سطح خوبي برگزار شد، اما متاسفانه بازهم مشكلاتي وجود داشت كه هميشه دغدغه ما بوده اند. در اين مسابقات در مجموع هشت بوكسور به خاطر مشكلات صغرسن و شناسنامه اي كه داشتند اجازه مبارزه پيدا نكرده اند.
وي افزود: سه مورد از اين افراد كساني بودند كه شناسنامه مخدوش به ما ارائه كردند كه ما نمي توانستيم دقيق تشخيص دهيم عكس براي چه كسي است و تاريخ تولد چه زماني است كه پس از استعلام هاي لازم به اين نفرات اجازه مبارزه نداديم.
دبير فدراسيون بوكس با اشاره به اين كه بقيه خاطيان هم به دليل محرز شدن صغر سن شان اجازه مبارزه كردن نيافتند، گفت: هدف ما اين بود كه مبارزات سالمي را برگزار كنيم تا هيچ كس نتواند با صغرسن در حق بقيه بوكسورها اجحاف كند. اجحاف كردن در حق ديگران حتماً اين نيست كه به زور از آنها چيزي گرفته شود، بلكه وقتي يك ورزشكار با سن بيشتر با يك ورزشكار كوچك تر مبارزه مي كند اين يك نوع بي عدالتي است.
وي با تاكيد بر اين كه به منظور برگزاري هرچه بهتر مسابقات حتي سه يا چهار بار به پليس آگاهي رفت، گفت: اين كار راانجام دادم تا همه چيز طبق روال قانوني و حتي محكم تر از آن برگزار شود. نمي خواستم مشكلاتي براي هيچ يك از فرزندان ايران به وجود آيد.
دبيرفدراسيون بوكس ادامه داد: از افراد مظنوني كه در مورد صغرسن آنها شك داشتيم در پليس آگاهي انگشت نگاري شد و آن چند شناسنامه مخدوش شده را هم نشان داديم تا همه چيز قانوني انجام شود.
اردلان در پاسخ به اين سؤال كه چه برنامه اي بايد اجرا شود تا اين صغر سن ها ديگر رخ ندهد؟ گفت: در تلاش هستيم تا اسامي بوكسورهاي حاضر در مسابقات نوجوانان و نونهالان را ثبت كرده و به آنها كارتي بدهيم تا در مسابقات بعدي كه شركت مي كنند اين همه مشكل نداشته باشيم.
 


سرپرست سابق دووميداني با تبر همه را زد

موسوي: دستور داده اند كه هيچ ورزشكار المپيكي را جذب نكنند

عضو تيم ملي دووميداني ايران با انتقاد شديد از سرپرست فدراسيون دووميداني گفت: آشتياني زماني كه از سرپرستي فدراسيون دووميداني كنار گذاشته شد، تبري برداشت و علاوه بر خودزني سايرين را هم زد.
كاوه موسوي درخصوص شركت نكردنش در ليگ برتر دووميداني تصريح كرد: امسال براي حضور در ليگ برتر تيم نداشتم. ضمن اينكه صلواتي هم نمي توان در ليگ شركت كرد.
وي با بيان اينكه امسال مدت زيادي را در روسيه براي حضور پرقدرت در المپيك تمرين مي كردم، افزود: هزينه پرواز روسيه به اروميه و عكس آن، ششصدهزارتومان مي شود. امسال آشتياني سرپرست سابق فدراسيون و مسئول ارنج تيم دووميداني نفت ايران اعلام كرد كه به ما دستور داده شده است كه نبايد هيچ ورزشكار المپيكي را جذب كنيم چرا كه اين كار مقرون به صرفه نيست.
ملي پوشان پرتاب چكش ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن ادامه داد: آشتياني به دليل اينكه احتمال دارد ورزشكاران المپيكي در زمان برگزاري مراحل سه گانه ليگ در اردوي تيم ملي و يا مسابقات حضور داشته باشند، جذب آنها كار درستي نيست. من هم سال گذشته موفق به كسب ورودي المپيك شده بودم كه به همين دليل نتوانستم جذب تيمي براي شركت در ليگ برتر دووميداني شوم. آقايان به جاي اينكه دست المپيكي ها را بگيرند و به آنها كمك كنند، چنين حركاتي را پيش از آغاز المپيك انجام دادند.
وي اظهار داشت: آشتياني اعلام كرد به دليل اينكه احتمال دارد «محمد» و «محمود صميمي» هم ورودي المپيك را كسب كنند، نبايد جذب تيمي شوند! آشتياني زماني كه از سرپرستي فدراسيون كنار گذاشته شد، تبري برداشت و علاوه بر خودزني، سايرين را هم زد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه هدف آشتياني از اين كار چه بود؟ تأكيد كرد: او با اين كارها مي خواست بگويد كه من شايسته بودم و بايد در فدراسيون باقي مي ماندم.
نماينده پرتاب چكش ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن در پايان تأكيد كرد: پس از المپيك انگيزه هاي ما خيلي بالا رفته است. برنامه هايي را مدون كرده ام كه بايد آنها را به داوري رئيس فدراسيون هماهنگ كنم كه البته او موافقت ضمني خود را با برنامه هايم اعلام كرده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14