(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 شهریور 1391 - شماره 20311

ستاد مبارزه با مواد مخدر: 3700 نفر جان خود رادر راه مبارزه با مواد مخدر فدا كردند
مترو تهران به بوستان ولايت رسيد
معاون سازمان محيط زيست هشدار داد
تردد 2 هزار اتوبوس آلوده در تهران
وزير بهداشت خبر داد
بازرسي از اورژانس هاي بيمارستاني شدت مي يابد
كميته امداد خبر داد اعزام 10 هزار مددجوي دختر به اماكن زيارتي
بيماري هاي قلبي و عروقي عامل 40 درصد مرگ هاست
ابتلاي سالانه 90 هزار ايراني به انواع سرطان
سردار مومني خبر داد
كنترل ترافيك مهر ماه با بالگردهاي پليس
رونمايي از پهپاد ايراني در نمايشگاه ايپاس
مزاحم اينترنتي در اردبيل دستگير شد
شهردار بروجرد بركنار شد
رئيس پليس ترافيك شهري راهور:
گشت هاي پليس مستقر در اطراف مدارس با متخلفان برخورد مي كنند
زورگيران مسافركش نما در بروجرد دستگير شدند
دستگيري سارقان اينترنتي در لرستان
ظرفشويي شغلي پردرآمد!
آتش سوزي در تاسيسات گاز مكزيك
تنيسور 95 ساله
هتلي در اعماق دريا!
دستگيري قاچاقچي معروف


ستاد مبارزه با مواد مخدر: 3700 نفر جان خود رادر راه مبارزه با مواد مخدر فدا كردند

مدير كل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست مشترك مديران كل تخصصي اين ستاد با مسئولان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر سعي در شكستن تمركز محوري برنامه هاي مبارزه دارد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدصادق فتح الهي در اين نشست كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: واقعيت اين است كه استكبار جهاني به كمك ابزار رسانه اي خود تلاش كرده تا چهره غيرواقعي از جامعه اسلامي ايران به نمايش بگذارد و لذا گاهي ديده مي شود كه به دليل همين شناخت ناصحيح و غيرواقعي، برنامه هاي غير منطبق بر واقعيات جامعه ما ارائه شده و نقش جدي مردم در جامعه مردم سالاري ديني با سابقه فرهنگي و تمدني خاص خود ناديده انگاشته مي شود.
وي تصريح كرد: بنابراين اگر طرحي براي يك برنامه اجتماعي با نگاه مشخص جامعه شناختي و مردم شناختي طراحي نشود، قطعا در اجرا با مشكلاتي روبرو خواهد شد يا حداقلش اين است كه اصطكاكات و موانع اجتماعي باعث مي شود سرعت اجراي برنامه ها آن گونه كه مورد انتظار است انجام نشود.
مدير كل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد با بيان اينكه تاريخ نشان داده است كه مردم هرگاه احساس مسئوليت مي كنند به خوبي وارد عرصه مبارزه مي شوند، اظهار كرد: برخي برنامه هاي مبارزه منطبق بر شناخت غير اصولي ساير جوامع، تمركز محور و بر محوريت دستگاه هاي دولتي هستند و متقابلا ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز با تكيه بر سوابق تاريخي مردم تلاش دارد تا اين تمركز محوري را بشكند تا مردم، فرصت اداي وظيفه براساس احساس مسئوليت خود داشته باشند، بنابراين به جايگاه سمن ها نه فقط به عنوان يك ابزار بلكه بايد به عنوان يك مبنا نگاه شود.
فتح الهي در پايان گفت: بيش از 3700 نفر در جمهوري اسلامي ايران جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر از دست داده اند تا جوانان ساير كشورها به ويژه اروپايي معتاد نشوند و اين نكته اي است كه دوستان ما در سازمان ملل بايد به آن توجه كنند، ما به عنوان يك ايراني مسلمان در مقابل مواد مخدري كه در دنيا توزيع مي شود احساس مسئوليت مي كنيم و كمترين توقع ما از دوستانمان در آن سوي مرزها اين است كه حساسيت ما را متناسب با ماموريت هاي خود درك كنند و با بهانه هاي واهي تحريم، مانع از ارسال تجهيزات و امكانات مورد نياز براي مبارزه جدي تر بر عليه سوداگران بين المللي مواد مخدر نشوند.
 


مترو تهران به بوستان ولايت رسيد

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از افتتاح نيمه جنوبي خط 3 مترو شامل ايستگاههاي چهاردانگه، آزادگان، راه آهن و بوستان ولايت خبر داد.
جعفر تشكري هاشمي ديروز در حاشيه جلسه ستاد استقبال از مهر با بيان اينكه تمامي نهادهاي مسئول آماده ارائه خدمات به شهروندان و دانش آموزان در هفته نخست ماه مهر هستند، گفت: براي نخستين بار شهرداري تهران با تعامل بهزيستي سامانه حمل ونقل ويژه معلولان و جانبازان ويلچري را در قالب اتوبوس و ون راه اندازي كرده است.
وي از ورود 90 واگن به ناوگان مترو تهران خبر داد و افزود: 70 واگن به خط 1 و 2 و 4و 20 واگن به خط 5 افزوده مي شود. همچنين قول مي دهيم هر ماه 15 واگن به مترو تهران اضافه شود.
معاون شهردار تهران اعلام كرد: 22 مانيتور بزرگ براي اعلام نقشه ترافيك شهر در پايتخت نصب خواهد شد كه 18 تاي آنها نصب شده است. همچنين اين نويد را به شهروندان تهراني مي دهم كه بزودي اتوبوسهاي مدرن و پيشرفته با آخرين تكنولوژي روز دنيا به صورت سه كابين و ظرفيت بالاي حمل مسافر وارد خطوط اتوبوسراني مي شود.
تشكري هاشمي پيشنهاد كرد مسئولان براي كاهش ترافيك، ساعت كار بازار و كارخانجات را كمي تغيير داده تا خدمات رساني بهتر انجام شود.
 


معاون سازمان محيط زيست هشدار داد

تردد 2 هزار اتوبوس آلوده در تهران

معاون سازمان محيط زيست نسبت به تردد 2 هزار دستگاه اتوبوس آلوده در تهران هشدار داد.
علي محمد شاعري گفت: در حال حاضر در تهران بيش از 2 هزار دستگاه اتوبوس آلوده و 10 هزار كاميون آلوده وجود دارد.
وي اظهار داشت: به ستاد سوخت و حمل ونقل اعلام كرده ايم كه به خودروهاي آلوده سوخت ندهند اما متاسفانه اين كار توسط ستاد حمل ونقل و سوخت انجام مي شود.
اين مقام مسئول در سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه طي سه ماه گذشته 100 دستگاه ميني بوس آلوده را از چرخه حمل ونقل عمومي تهران خارج كرده ايم، گفت: براي اجراي طرح جمع آوري خودروهاي فرسوده منابع خوبي را مي توان اختصاص داد ولي همه دستگاه ها بايد پاي كار باشند و به يكديگر كمك كنند.
شاعري اظهار داشت: اميدواريم ظرف يك تا 2 سال آينده تمام خودروهاي فرسوده را حذف كنيم.
به گفته معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست 70 درصد آلودگي هاي تهران به واسطه آلوده بودن خودروها و موتورسيكلت ها است. خوشبختانه در 8 كلان شهر كشور گازهاي آلاينده را مديريت كرده ايم.
شاعري با بيان اينكه هر موتورسيكلت 5 برابر خودرويي با استاندارد يورو 4 آلودگي ايجاد مي كند ادامه داد: در حال حاضر طرح جمع آوري خودروهاي فرسوده انجام مي شود كه در شهري مثل تهران 190 هزار خودرو مشمول اين طرح مي شوند.
به گفته اين مقام مسئول در سازمان محيط زيست بخشي از آلودگي هوا و ذرات معلق به علت ساخت و سازها و گودبرداري هايي است كه در شهر تهران و اطراف آن صورت مي گيرد.
طرح جامع مقابله با ريزگردها در مجلس است
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست ادامه داد: در بخش مقابله با ريزگردها طرح جامع منطقه اي و ملي تهيه شده است كه اين طرح در حال حاضر در مجلس است.
شاعري ادامه داد: در اين طرح جامع يك طرح براي كشور عراق و طرح ديگر براي اجراي عمليات مقابله با ريزگردها در داخل كشور تهيه شده است.
وي گفت: در حال حاضر منتظر هستيم كه طرح جامع مقابله با ريزگردها در صحن علني مجلس به قيد دو فوريت تصويب شود.


وزير بهداشت خبر داد

بازرسي از اورژانس هاي بيمارستاني شدت مي يابد

وزير بهداشت ضمن اعلام اينكه روند بازرسي از اورژانس هاي بيمارستاني شدت مي يابد، گفت: در مرحله دوم اجراي برنامه اصلاح اورژانس هاي بيمارستاني به سمت پايش و رصد كل اورژانس هاي سراسر كشور خواهيم رفت.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در توضيح آخرين وضعيت اورژانس هاي بيمارستاني در كشور عنوان كرد: تمام بيمارستان هاي تهران كه افزون بر 30 هزار مراجعه كننده دارند به جز يك بيمارستان، همگي پزشك متخصص مقيم در اورژانس دارند كه اغلب متخصص طب اورژانس هستند و در بيمارستان هايي هم كه تك تخصصي هستند، پزشك متخصص در رشته مربوطه به صورت مقيم حضور دارد.
وي ادامه داد: جلساتي در اين راستا برگزار شده است كه طي آن ها، تمامي شاخص ها از جمله تعيين تكليف بيماران ظرف 6 ساعت، كاهش ترك اورژانس بيمارستان با رضايت شخصي، رضايت پرسنلي و كارانه هاي پرستاري مورد بررسي و رصد قرار گرفته اند.
وزير بهداشت با اشاره به ارتقاي جدي تمامي اين شاخص ها در تهران گفت: اين شاخص ها به روش هاي مختلف پايش مي شوند، همچنين تيم هاي بازرسي ويژه وزارت بهداشت، تيم هاي بازرسي قطبي، ميداني و تيم هاي بازرسي معاونت درمان همگي پيگير وضعيت اورژانس هستند و ارتقاي جدي شاخص هاي اورژانس بيمارستاني را گزارش كرده اند.
وحيد دستجردي با بيان اين كه پايش ها و رصد اورژانس هاي بيمارستاني ادامه مي يابد، اظهار كرد: خوشبختانه اين برنامه در سراسر كشور نيز پياده مي شود، در همين راستا به روساي دانشگاه ها نيز چندين بار تاكيد شده است كه اورژانس هاي خود را اصلاح كنند.
وي با اشاره به اينكه در مرحله دوم اجراي برنامه اصلاح اورژانس هاي بيمارستاني به سمت پايش و رصد كل اورژانس هاي سراسر كشور خواهيم رفت، گفت: سال گذشته 5 مرتبه بازديد از اورژانس ها به عمل آمد كه نتايج اصلاحات به زودي از سوي استان ها به بنده گزارش مي شود.
وزير بهداشت در پايان گفت: مدت زمان رسيدن اورژانس بر بالين بيمار در جاده، همچنان 14 دقيقه و در مناطق شهري 7 تا 8 دقيقه البته غير از كلانشهرهايي چون تهران بويژه در مواقع ترافيك است.


كميته امداد خبر داد

اعزام 10 هزار مددجوي دختر به اماكن زيارتي

مديركل امور تربيتي و جوانان كميته امداد امام(ره) از اعزام 10 هزار نفر از دختران تحت حمايت اين نهاد به اماكن زيارتي در 6 ماهه دوم سال 91 خبر داد.
بهروز مهربانيان با بيان اين كه حدود 480 هزار دانش آموز تحت حمايت اين نهاد قرار دارند، گفت: حدود 50 درصد از اين جمعيت را دختران در مقاطع مختلف تحصيلي تشكيل مي دهند و حدود 600 هزار نفر جوان نيز تحت پوشش اين نهاد قرار دارند كه از اين تعداد هم 5 درصد را دختران شامل مي شوند و براي آنان برنامه هاي متنوعي با توجه به نيازهايشان در دستور كار حوزه فرهنگي قرار گرفته است.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي اين نهاد در 6 ماهه اول سال 91 براي جوانان به خصوص دختران، تصريح كرد: 60 درصد از خوابگاه هاي اين نهاد به دختران تحت حمايت كميته امداد اختصاص دارد كه 4 هزار و 500 نفر از اين دانش آموزان مستعد و كوشا در مراكز شبانه روزي از اول مهرماه مشغول به تحصيل مي شوند و از امكانات اين مراكز بهره مند خواهند شد.
مهربانيان با اشاره به بهره مندي از اساتيد متعهد و متخصص در حوزه و دانشگاه در 100 كانون فرهنگي كميته امداد، يادآور شد: از ديگر برنامه هاي اين حوزه برگزاري اردوگاه هاي زيارتي است كه در 6 ماهه اول امسال صورت گرفته كه اميد است در 6 ماهه دوم نيز 10 هزار دختر تحت حمايت اين نهاد را به امكان زيارتي و تفريحي اعزام كنيم.
مديركل امور تربيتي و جوانان كميته امداد امام(ره) گفت: در 6 ماهه اول حدود 12 هزار نفر از دختران به اردوگاه هاي كميته امداد اعزام شدند مسابقات مختلفي با موضوع حجاب، سيره و روش عملي آن حضرت براي مخاطبان عزيز در كانون هاي مختلف امداد برگزار شد.
 


بيماري هاي قلبي و عروقي عامل 40 درصد مرگ هاست

مشاور وزير بهداشت گفت: 40 درصد مرگ وميرها در كشور به علت بيماريهاي قلبي و عروقي است كه اين ميزان در دنيا 48درصد است و سالانه 17ميليون نفر از جمعيت دنيا بر اثر بيماري هاي قلبي و عروقي جان خود را از دست مي دهند.
حسن آقاجاني پيش از ظهر ديروز در چهاردهمين كنگره قلب و عروق كه در پژوهشكده نيرو برگزار شد اظهار داشت: با توجه به گذار اپيدميولوژيك و تغيير سبك زندگي در دنيا بيماري هاي غيرواگير بيشترين مشكل را ايجاد كرده است و بنا به گزارش سازمان جهاني بهداشت اصلي ترين عامل مرگ ومير جمعيت دنيا بيماري هاي قلبي و عروقي است كه 48 درصد مرگ وميرها را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به اينكه حدود 80 درصد از اين بيماري ها در كشورهاي در حال توسعه رخ مي دهد افزود: كشورهاي پيشرفته نيز قبل از ما دچار مشكل شده بودند ولي براي مواجهه با آن پيشگيري هاي عالمانه در نظر گرفته اند.
اين متخصص قلب و عروق تصريح كرد: سالانه حدود 17 ميليون نفر از مردم دنيا به خاطر بيماري هاي قلبي و سكته هاي قلبي از بين مي روند ولي مواجهه درست با اين بيماري مي تواند از ميزان بروز آن يا ناتوان كردن افراد كم كند.
آقاجاني گفت: تغذيه صحيح، منع مصرف سيگار و كنترل ديابت نوع دوم مي تواند تا 50 درصد از بيماري هاي قلبي و عروقي و يك سوم سرطان ها را كاهش دهد.
وي ميزان مرگ ومير ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي در كشور را 171 نفر در هر صدهزار جمعيت كشور عنوان كرد و افزود: مي توان گفت بيماريهاي قلبي و عروقي عامل بيش از 3/39 درصد مرگ وميرها در كشور است كه مداخله در سطح و ثبت زندگي مردم مي تواند اين روند را كاهش دهد.
مشاور وزير بهداشت خاطرنشان كرد: يكي از كارهايي كه وزارت بهداشت در اين زمينه صورت داده شناسايي عوامل خطر براي ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي در سطح كشور است كه به صورت سالانه در همه استان هاي كشور عوامل خطري مانند فشارخون، چربي ها، ديابت، ميزان مصرف سيگار، بي تحركي، چاقي و مصرف صحيح سبزيجات در بين مردم شهري و روستايي بررسي مي شود.به گفته آقاجاني متاسفانه رعايت زنجيره صحيح غذايي مانند استفاده از 5 وعده ميوه و سبزي در روز در كشور پايين است كه خود مي تواند عامل زمينه ساز بسياري از بيماري ها باشد.
وي ادامه داد: در عين حال چاقي و اضافه وزن در خانم ها وضعيت بدتري دارد و طبق آمار موجود مصرف سيگار علي رغم محدوديت هاي موجود در آقايان 21 درصد و در خانم ها يك درصد است.
اين متخصص قلب و عروق بي تحركي را يكي ديگر از عوامل خطر در بيماري هاي قلب و عروقي دانست و گفت: بي تحركي هم در كشور رو به افزايش است كه خود سندروم متابوليك را در پي دارد و مي توان گفت قريب به نيمي از جمعيت ما بي تحرك محسوب مي شود.
مشاور وزير بهداشت ايجاد پيوست سلامت را از ديگر راه هاي وزارت بهداشت براي جلوگيري از گسترش عوامل خطر در بيماري هاي قلبي و عروقي دانست و گفت: به عنوان مثال اگر قرار است در يكي از شهرستان ها كارخانه صنعتي ايجاد شود آن كارخانه بايد پيوست سلامت داشته باشد تا مبادا توليدات كارخانه مشكلي را براي مردم به ويژه موارد مخل سلامت نداشته باشد.
 


ابتلاي سالانه 90 هزار ايراني به انواع سرطان

مسئول كميته راهبردي انجمن سرطان ايران از ابتلاي ساليانه 90 هزار نفر در كشور به انواع سرطان هاي مختلف و گوناگون خبر داد.
دكتر «پيام آزاده» در حاشيه هفتمين كنگره سراسري انجمن جراحان عمومي ايران اظهار كرد: تغيير سبك زندگي باعث شده تا شيوع ابتلا به سرطان در كشور بيش از گذشته افزايش يابد.
وي با بيان اين كه در كنترل بيماري سرطان در كشور تاخير داشته ايم گفت: اگر برنامه جامع كنترل سرطان زودتر اجرا شود مي توان ميزان ابتلا به اين نوع بيماري ها را به طور چشمگيري كاهش داد.
وي هواي آلوده، استعمال دخانيات، تغيير جمعيت از جواني به ميانسالي را از مهمترين عوامل افزايش شيوع ابتلا به سرطان در كشور اعلام و گفت: چنانچه برنامه جامع كنترل سرطان در كشور اجرا نشود ميزان ابتلاي به آن در يك دهه آينده سه برابر خواهد شد.
مسئول كميته راهبردي انجمن سرطان ايران شايعترين سرطان در شرايط كنوني كشور را سرطان سينه عنوان كرد.
هفتمين كنگره سراسري انجمن جراحان عمومي ايران با همكاري انجمن مراقبت هاي ويژه و انجمن سرطان ايران، با حضور يك هزار و 500 نفر از متخصصان رشته هاي جراحي عمومي، اطفال، زنان و زايمان، به مدت 3 روز در سالن همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.


سردار مومني خبر داد

كنترل ترافيك مهر ماه با بالگردهاي پليس

رئيس پليس راهور ناجا از رونمايي از پلاك ملي كلاسيك و نيروهاي مسلح، آغاز به كار پليس مدرسه، محروميت 5 هزار راننده و كاهش 6 درصدي تلفات در شهريور ماه خبر داد.
سردار اسكندر مومني صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: پليس طرحهايي را براي كنترل ترافيك مهر برنامه ريزي كرده و همه ظرفيتهاي پليس در دو هفته اول مهر ماه بكارگيري مي شوند ضمن اينكه ستاد مهر در پليس راهور تشكيل شده و براساس برنامه ريزي ها، ترافيك كلانشهرها با استفاده از بالگرد كنترل مي شود.
وي با بيان اينكه ترافيك مهر ماه نسبت به شهريورماه 30 درصد افزايش خواهد داشت گفت: ما هيچ گزينه اي جز برنامه ريزي براي ساماندهي، ترافيك نداريم.
مومني بيان داشت: ناجا و پليس راهور طرح هاي خاصي را براي ترافيك مهر ماه به ويژه دو هفته اول آن ساماندهي كرده اند لذا با تشكيل ستاد مهر در راهور ناجا اميدواريم بتوانيم ترافيك در اين ماه را به خوبي كنترل كنيم.
مومني گفت: كنترل ترافيك با بالگردها رصد ترافيك از طريق مراكز كنترل و برگزاري جلسات با شهرداري و آموزش و پرورش اين آمادگي را به ما داده تا بتوانيم تا حد امكان ترافيك را كنترل كنيم.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه خودروهاي سرويس مدارس بايد داراي معاينه فني برچسب باشند گفت: به هيچ عنوان خودروهايي كه معاينه فني ندارند و راننده آن صلاحيت هاي لازم را كسب نكرده از نظر ما مورد تاييد نيست و ما به وي اجازه تردد نخواهيم داد لذا از خانواده ها مي خواهيم تا از سرويس هاي فاقد مجوز استفاده نكنند.
وي با اعلام كنترل تمامي مدارس به ويژه مدارس ابتدايي كشور و استقرار ماموران پليس در اطراف مدارس از اجراي طرح پليس مدرسه خبر داد و افزود: قانون، 20 تخلف رانندگي را احصا كرده و به علاوه جريمه، براي آنها نمره منفي هم در نظر گرفته است. در قانون عدم توجه به فرمان ايست يا توجه نكردن به دستور پليس مدرسه، داراي 3 تا 5 نمره منفي است كه دانش آموزان پليس مدرسه با توجه به اختيارات قانوني آن را اعمال مي كنند. فعاليت پليس مدرسه همانند بازرسان نامحسوس است.
توليد پلاك ملي براي خودروهاي كلاسيك و نظامي
مومني با بيان اينكه تمام پلاكها تا ابتداي سال 92 در كشور ملي شده و به صورت يكپارچه در مي آيد، تاكيد كرد: پس از پلاك معلولان و خودروي تشريفات، ساخت پلاك ملي خودروهاي كلاسيك انجام شد و در گام بعدي تمامي خودروهاي نظامي نيز پلاك ملي دريافت مي كنند. در گام اول با دستور فرمانده نيروي انتظامي در هفته ناجا تمامي خودروهاي پليس داراي پلاك ملي مي شوند. با نصب پلاك ملي بر روي خودروهاي نظامي و كلاسيك از اين پس تمامي خودروها در يك سامانه يك پارچه قرار گرفته و سيستم ها مي توانند آنها را رصد كنند.
محروميت 5 هزار راننده
به علت گرفتن 30 نمره منفي
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه 5 هزار راننده از ابتداي سال تا پايان مرداد ماه به علت گرفتن 30 نمره منفي 3 ماه از رانندگي محروم شده و گواهينامه آنها ضبط شده است.
وي در رابطه با آخرين تغييرات صورت گرفته در گواهينامه ها گفت: يكي از مهمترين تغييرات گواهينامه ها افزايش مدت اعتبار آنها به 10 سال و تغيير اعتبار در سنين مختلف است. ضمن اينكه كار آموزش تغيير كرده و كتاب آئين نامه نيز دچار تغييراتي مي شود. از اين پس افسران پليس آزمونها را برگزار و از كساني كه متقاضي گواهينامه هستند امتحان مي گيرند. طرح تغيير نظام گواهينامه از نيمه دوم امسال اجرايي مي شود.
 


رونمايي از پهپاد ايراني در نمايشگاه ايپاس

نخستين فنس هاي هوشمند حفاظتي و پهپاد ايراني در يازدهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي رونمايي و در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
نخستين فنس هاي هوشمند حفاظتي ساخت ايران در يازدهمين نمايشگاه ايپاس رونمايي مي شود.
اين فنس ها از قابليت اتصال به پردازشگر هوشمند برخوردار بوده و قادرند هرگونه عبور غيرمجاز يا تخريب و هرگونه عمليات ديگري كه منجر به ورود افراد غيرمجاز به محدوده هاي حفاظت شده مي شود را بلافاصله شناسايي و اطلاعات شخص وارد شده را پردازش و به سرور مركزي اطلاع دهند.
اين فنس ها قابليت استفاده در نقاط حساس مرزي و حفاظت از مراكز پراهميت نظير پالايشگاه ها، نيروگاه ها و سكوهاي نفتي را دارند و در ارتقاي امنيت نرم اين مراكز اهميت به سزايي دارند.
نخستين نمونه اين فنس ها براي نخستين بار در كشور ساخته شده و در اين نمايشگاه رونمايي خواهد شد.
رونمايي از يكي از نمونه هاي پهپاد ايراني و تجهيزات ويژه تامين امنيت بانوان و خانواده ها بخشي ديگر از برنامه هاي يازدهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي است.
 


مزاحم اينترنتي در اردبيل دستگير شد

يك دانشجو كه براي هم دانشگاهي خود در اردبيل مزاحمت اينترنتي ايجاد كرده بود، توسط پليس فتا دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران پليس فتا استان اردبيل در پي شكايت دانشجوي جواني مبني بر اين كه فردي در يكي از شبكه هاي اجتماعي با نام و مشخصات او صفحه اي را ايجاد كرده است، وارد عمل شدند.
فرد خاطي با ارسال شماره تماس شاكي در اين صفحه و ارسال پيام هاي كذب و دروغين سبب ايجاد تفرقه در بين دوستان و آشنايان شاكي شده بود.
در بررسي هاي صورت گرفته، پليس اعلام كرد كه احتمال دارد فرد خاطي يكي از دانشجويان و از دوستان فرد شاكي باشد بنابراين با تلاش كارشناسان پليس فتا، متهم شناسايي و دستگير شد.
متهم كه هم دانشگاهي شاكي بوده، هدف از انجام اين كار را اذيت و آزار دوست خود عنوان كرد.
براساس اين گزارش هتك حيثيت و نشر اكاذيب و انتشار اطلاعات خصوصي ديگران در فضاي مجازي به هر قصدي جرم تلقي شده و پليس فتا با عاملان آن برخورد قانوني مي كند.


شهردار بروجرد بركنار شد

بروجرد- خبرنگار كيهان:
به اتفاق آرا، همه اعضاي شوراي اسلامي شهر بروجرد راي به بركناري شهردار دادند.
رئيس شوراي شهر بروجرد با اعلام مطلب فوق افزود: با تصميم قاطع اعضاي شوراي اسلامي شهر بروجرد راي به بركناري شهردار بروجرد آقاي الله يار گودرزي داده و به جاي ايشان آقاي غلامعباس ياراحمدي را به عنوان سرپرست شهرداري منصوب كردند.
مرادي در ادامه خاطرنشان كرد: از جمله دلايل عزل شهردار بروجرد سوء مديريت، عدم اجراي پروژه هاي در دست اقدام مانند فاز 2 ميدان قيام، پاركينگ خيابان سعدي و نيز عدم تعديل نيرو و معوق افتادن حقوق كارگران شهرداري است.


رئيس پليس ترافيك شهري راهور:

گشت هاي پليس مستقر در اطراف مدارس با متخلفان برخورد مي كنند

رئيس پليس ترافيك شهري راهور از آمادگي كامل پليس در اول مهر براي بازگشايي مدارس و تسهيل ترافيك خبر داد.
سرهنگ مهرايي گفت: پليس آمادگي لازم براي تسهيل ترافيك و تامين ايمني آمد و شد دانش آموزان را دارد و امروز همزمان با آغاز جشن شكوفه ها ماموران پليس نيز تا پايان عادي سازي ترافيك در مهرماه در آماده باش به سر مي برند.
وي ادامه داد: از امروز نيروهاي پياده و گشت هاي پليس در اطراف مدارس و معابر اصلي شهر مستقر شده و علاوه بر جلوگيري از ايجاد ترافيك با تخلفات برخورد مي كنند.
رئيس پليس ترافيك شهري راهور از والدين خواست هنگام رساندن فرزندانشان به مدرسه از توقف در اطراف مدارس به ويژه توقف هاي دوبله خودداري و هميشه خودرو را چند متر پايين تر از درب مدرسه پارك كنند ضمن اين كه با هماهنگي شهرداري ها محل هايي براي سوار و پياده شدن دانش آموزان در اطراف مدارس شناسايي و ايمن سازي شده است.
به گفته سرهنگ مهرايي، والدين در صورت امكان براي جلوگيري از بروز حوادث و ترافيك در سطح شهر از سرويس مدرسه استفاده كنند و دانش آموزان خود را از طريق سرويس جابجا و به مدرسه منتقل كنند. البته خانواده ها در مقابل سرويس مدارس داراي حق و حقوقي هستند كه بايد به آنها آشنا باشند تا ايمني فرزندشان تامين شود.
وي، نداشتن معاينه فني و ارتكاب تخلفات را خطوط قرمز پليس در رابطه با سرويس مدارس عنوان كرد و گفت: داشتن سرويس ايمن و راننده قانونمدار حق دانش آموزان و والدين است به همين دليل پليس از والدين مي خواهد براي آمد و شد فرزندانشان حتما از سرويس هاي مدارس مجاز استفاده كنند.
رئيس پليس ترافيك شهري راهور از رانندگان خواست با توجه به افزايش 30 درصدي ترافيك در مهرماه از ترددهاي غيرضرور در سطح شهر حتي الامكان تا 15 مهرماه خودداري كنند و همكاري لازم را با ماموران داشته باشند.
مهرايي تاكيد كرد: در مهرماه ساعت پيك ترافيك تغيير كرده و در صبح ها از 7 تا 9 صبح، ظهرها 12 تا ساعت 30/13 و عصرها از 30/16 تا 19 ادامه دارد. البته پيش بيني مي كنيم در روزهاي ابتدايي مهرماه ترافيك عصرگاهي با ترافيك شبانگاهي پايتخت به يكديگر متصل شده و شاهد ترافيك سنگين و نيمه سنگين در برخي از نقاط باشيم.


زورگيران مسافركش نما در بروجرد دستگير شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اعضاي باند زورگيري كه در قالب مسافر و مسافركش به سرقت اموال مردم مي پرداختند، در بروجرد دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: دو عضو اين باند تحت عنوان مسافر و مسافركش، طعمه را سوار خودرويي كه در اختيار داشتند، كرده و سپس با طي مسير انحرافي در موقعيت مناسب، وجوه نقد و اشياي قيمتي آنان را به زور غصب كرده و با پياده كردن مسافر در مكاني خلوت متواري شده اند.
سرتيپ كاظم عليزاده گفت: دو نفر از اعضاي باند شامل يك مرد و يك زن كه يكي از آنان در پوشش مسافركش رانندگي خودرو را به عهده داشت و يك زن نيز به عنوان مسافر به شكار طعمه مي پرداخت، شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: زن مذكور به اين بهانه كه زودتر پياده مي شود، ابتدا مسافر را سوار كرده و سپس خود كنار وي مي نشست و در طول مسير با تهديد چاقو، طلاجات، موبايل و وجوه نقد وي را به زور گرفته است.
عليزاده گفت: اعضاي اين باند پس از غصب جواهرات، وجه نقد و تلفن همراه يك خانم و شكايت وي به پليس، پس از چند ساعت تلاش نيمه شب شناسايي و دستگير شدند.


دستگيري سارقان اينترنتي در لرستان

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
6 عضو يك باند سرقت اينترنتي از حساب هاي مشتريان بانك ها درخرم آباد دستگير شدند.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: 6 عضو اين باند شناسايي و دستگير شدند كه به سرقت اينترنتي از حساب هاي بانكي مشتريان چند استان كشور اقرار كردند.
سرهنگ بهشتي گفت: شناسايي مالباختگان كه سارقان به سرقت بانكي از حساب هاي آنان اقرار كرده اند، آغاز شده است.


ظرفشويي شغلي پردرآمد!

يك رستوران ژاپني در سنگاپور كارگران ظرفشوي را با دستمزد ماهانه 3000 دلار سنگاپوري معادل 1900 يورو استخدام مي كند.
به گزارش جام جم آن لاين، شعبه سنگاپوري رستوران زنجيره اي ساكائه سوچي ژاپن يك روز پس از درج آگهي استخدام با تعداد زيادي درخواست روبرو شد؛ دستمزد ماهانه 3000 دلار سنگاپوري براي شستن كاسه و بشقاب ها دو برابر بيشتر از دستمزد متداول ظرفشويان است.رستوران خواستار كاركنان جدي علاقه مند به كارشان شده و افزوده است علاوه بر شستن ظروف، وظيفه نظافت رستوران نيز با متقاضيان اين شغل است.«گريگ لويس» مدير رستوران گفته است: ساعات كاري 12 ساعت در روز شامل ساعات استراحت بوده و يك روز در هفته نيز كارگران تعطيل هستند؛ اين مسئله موجب اعتراض سنديكاهاي كارگري سنگاپور شده است زيرا اين ميزان ساعات كاري برخلاف قانون كار بوده كه حداكثر 44 ساعت در هفته به استثناي ساعات اضافه كاري تعيين شده است؛ با اين حال، رستوران ژاپني ادعا مي كند دستمزد ساعات اضافه كاري در پيشنهادش ملحوظ شده است.در پي اين مسئله اغلب متقاضيان از پذيرفتن پيشنهاد استخدام رستوران ژاپني چشم پوشيده اند؛ تعدادي از نمايندگان پارلمان سنگاپور در سايت هاي اينترنتي ابراز تعجب كرده اند كه به رغم دستمزد 3000 دلاري كارفرما نتوانسته كاركنان مورد نيازش را بيابد.در هر حال، پيشنهاد استخدام ظرفشوي رستوران زنجيره اي ساكائه سوچي سنگاپور هنوز معتبر است و مديريت آن قصد دارد پنج نفر را استخدام كند!


آتش سوزي در تاسيسات گاز مكزيك

وقوع آتش سوزي در تاسيسات دولتي گاز مكزيك در نزديكي مرز آمريكا جان 36 تن را گرفت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وقوع آتش سوزي در يك تاسيسات گاز كه متعلق به شركت «پماكس» مكزيك در نزديكي مرز آمريكاست، در روز سه شنبه در نزديكي شهر مرزي «ريونسا» در ايالت «تاموليپاس» در شمال شرقي مكزيك روي داد. آتش ساعت 45/10 دقيقه به وقت محلي ناگهان زبانه كشيد و به يك خط لوله و شيرهاي كنترل اين تاسيسات گاز خسارت زد. آتش نشانان موفق شدند دو ساعت پس از شروع آتش سوزي حريق را مهار كنند.
 


تنيسور 95 ساله

تنيس يكي از ورزش هاي بسيار سخت است كه انجام حركات سخت اين بازي به انعطاف زياد و بدني جوان نياز دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، استخوان هاي اين پيرمرد 95 ساله همچنان به خوبي كار مي كند و باعث نشده است كه او دست از بازي تنيس بكشد. «آرتين المانيان» كه 95 سال سن دارد به عنوان پيرترين بازيكن تنيس حاضر در رده بندي جهان شناخته مي شود و تقربا سه بار در هفته تنيس بازي مي كند. او مي گويد گاهي اوقات به فينال مي ر سم و در سال گذشته توانستم دو بار مقام دومي را به دست آورم. او دليل بازي خودش را در اين سن علاقه بسيار زياد به اين ورزش مي داند.
 


هتلي در اعماق دريا!

هتلي شناور در وسط درياچه اي در شرق استكهلم سوئد ساخته شده است كه به گردشگران امكان اقامت در اتاق هايي زير دريا را مي دهد.
اين هتل در واقع بر روي سطح آب قرار دارد و ورودي آن مشخص است، اما پس از آن به وسيله آسانسوري به 10 متر زير آب منتقل مي شود و مسافران كنار ماهي ها به استراحت مي پردازند. اين ايده در واقع نشات گرفته از ايده ذهني فردي سوئدي تبار به نام «ميكائيل جنبرگ» است كه براي اولين بار اينگونه هتل ها را ساخت. اين هتل داراي اتاق خوابي است دو تخته كه به طور كامل در اختيار مسافرانش قرار گرفته و از دريچه اي پنجره مانند به طور كامل دنياي زير آب مشخص است. اين هتل با ساير هتل هاي آبي يك تفاوت عمده دارد و آن اختصاصي بودن فضاي روي آب است.
 


دستگيري قاچاقچي معروف

دولت كلمبيا اعلام كرد كه «دانيل باره» ملقب به «ال لوكو» قدرتمندترين رئيس باند قاچاقچيان مواد مخدر در ونزوئلا دستگير شد.
به گزارش «خوان مانوئل سانتوس» رئيس جمهوري - سه شنبه شب- به وقت محلي گفت: بازداشت ال لوكو، مهمترين دستگيري يك قاچاقچي مواد مخدر در سال هاي اخير است.وي افزود: شايد در جهان كساني كه ال لوكو را بشناسند، زياد نباشند، اما فعاليت وي بسيار گسترده بود و دولت كلمبيا براي دستگيري او سه ميليون دلار پاداش تعيين كرده بود.به گفته سانتوس، ال لوكو بزرگترين قاچاقچي كلمبيايي بود كه مأموران امنيتي و سازمان جاسوسي آمريكا- سيا- نيز از پنج سال پيش در تعقيب او بودند.رئيس جمهوري كلمبيا درباره چگونگي دستگيري ال لوكو در خاك كشور همسايه اش- ونزوئلا- گفت: «ما مي دانستيم كه او از حدود پنج سال قبل در ونزوئلا زندگي مي كند، اما دستگيري اش با همكاري سرويس اطلاعاتي بريتانيا موسوم به «ام اي6» و سازمان جاسوسي آمريكا امكان پذير شد.»براساس گزارشها، ال لوكو از 6 سال پيش با شورشيان شبه نظامي «فارك» و باندهاي قاچاق مواد مخدر در آمريكاي جنوبي پيمان همكاري داشت و شماري از مقامهاي بلندپايه كلمبيا را نيز با دادن پول و رشوه فاسد كرده بود تا با كمك آنها، بيش از دو دهه از چنگ قانون بگريزد.به نوشته رسانه هاي منطقه، ال لوكو در كلمبيا فردي خارق العاده محسوب مي شد چرا كه از 15 سال قبل از طريق اتحاد با تبهكاران مكزيكي، مسيرهاي بين المللي براي فعاليت قاچاقچيان مواد مخدر كشورش ايجاد كرده و هرگز در اين مدت تسليم ارتش كلمبيا نشده بود.كارشناسان مي گويند او به عنوان قدرتمندترين قاچاقچي مواد مخدر در كلمبيا كارهايي كرده كه تاكنون هيچ قاچاقچي انجام نداده است. براساس اين گزارشها، ال لوكو 60 درصد كل تجارت مواد مخدر را در شرق كلمبيا و مناطق توليد ماده مخدر «كوكائين» كنترل مي كرد.به گفته يك مأمور مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هر كيلو كوكائيني كه در شهر بوگوتا پايتخت كلمبيا وجود داشت يا متعلق به ال لوكو بود و يا اينكه وي اجازه توزيع آن را داده بود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14