(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 شهریور 1391 - شماره 20311

تظاهرات همبستگي با زندانيان فلسطيني در رام الله
مردم يمن: خواست ما محاكمه عبدالله صالح است
گاف انتخاباتي رامني كار دستش داد
به علت ساخت فيلم ضد اسلامي
مسلمانان معترض: آمريكا بايد عذرخواهي كند
اعتراض هاي مردمي عليه آل خليفه همزمان با نشست حقوق بشر ژنو
مصر خواستار پيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده NPT شد
طرح قطر و عربستان براي اعزام تروريست به سوريه
به خاطر حمايت كاخ سفيد از ژاپن صورت گرفت
حمله چيني هاي خشمگين به خودرو حامل سفير آمريكا در پكن
وزارت كشور عراق از دستگيري چند تروريست آمريكايي و انگليسي خبر داد
10 كشته و 22 مجروح در انفجار پيشاور
حملات جداگانه افراد مسلح به نظاميان ناتو در افغانستان
مسكو از واشنگتن خواست مخالفان روسي را حمايت نكند
فرانسه از ترس اعتراض مسلمانان 20 سفارتخانه خود را تعطيل مي كند


تظاهرات همبستگي با زندانيان فلسطيني در رام الله

گروهي از فلسطينيان در همبستگي با زندانيان فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي كه دست به اعتصاب غذا زده اند در رام الله تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ده ها فلسطيني در مقابل دفاتر صليب سرخ در نزديكي رام الله واقع در كرانه باختري تظاهرات كردند و خواستار آزادي زندانيان شدند.
تظاهركنندگان از مجامع بين المللي و حقوق بشري خواستند كه در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي سكوت نكنند و جلوي اين اقدامات را بگيرند.برخي از اعتصاب كنندگان به دليل وخامت وضعيت جسماني به بيمارستان منتقل شده اند و كميته بين المللي صليب سرخ درباره حال اين زندانيان هشدار داد.در بيت المقدس شرقي نيز كه به خاك اسرائيل ضميمه شده ده ها فلسطيني در مقابل دفتر هلال احمر تظاهرات كردند و خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.


مردم يمن: خواست ما محاكمه عبدالله صالح است

ده ها هزار يمني معترض با برگزاري تظاهرات در صنعا و شهرهاي ديگر اين كشور خواستار محاكمه علي عبدالله صالح ديكتاتور پيشين يمن شدند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، معترضان يمني در اولين سالروز كشتار مردم اين كشور توسط نيروهاي علي عبدالله صالح به خيابان ها ريختند و با شعار مصونيت نه، ضمانت نه، عبدالله صالح بايد محاكمه شود خواستار محاكمه ديكتاتور پيشين يمن و نزديكان وي شدند. آنها گفتند كه محاكمه عبدالله صالح يكي از خواسته هاي آنهاست.تظاهركنندگان همچنين فرياد مي زدند: ما جنايات علي عبدالله صالح را فراموش نخواهيم كرد و «مصونيت قضايي براي وي غيرقابل توجيه است.»
سال گذشته در چنين روزهايي نيروهاي امنيتي يمني بر روي تظاهركنندگان يمني آتش گشودند و تعداد زيادي از مردم بي گناه را به خاك و خون كشيدند.


گاف انتخاباتي رامني كار دستش داد

انتشار فيلم اظهارات جنجالي نامزد جمهور يخواهان آمريكا ميزان محبوبيت وي را تحت الشعاع قرار داد.
به دنبال انتشار فيلم اظهارات جنجال برانگيز «ميت رامني»، نامزد جمهوريخواهان آمريكا در انتخابات رياست جمهوري، خبر مي رسد طرفداران وي كاهش يافته است.
براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته از سوي شبكه تلويزيوني «ان بي سي» و روزنامه «وال استريت ژورنال»، اين اظهارات در كنار چند دليل ساده ديگر باعث شده ميزان طرفداران رامني به 44 درصد كاهش يابد. طرفداران اوباما در اين نظرسنجي به 49 درصد رسيده است.
براساس اين گزارش، اشتباه هاي مكرر رامني طرفداران سياست خارجي وي را نيز به 23 درصد كاهش داده است. اين كمترين ميزان آرايي است كه نامزد جمهوريخواهان در نظرسنجي ها كسب مي كند.
رامني در يك جلسه خصوصي با گروهي از تامين كنندگان هزينه هاي مالي انتخاباتي اش كه به تازگي منتشر شده گفته بود: 47 درصد مردم و رأي دهندگان آمريكايي محتاج كمك هاي دولت و افرادي هستند كه از ماليات گريزانند. اين گروه از مردم و احتمالاً حاميان اوباما قربانيان مستحق دريافت بيمه خدمات درماني، غذا و مسكن هستند. ستاد انتخاباتي من نيازي به اين قشر از جامعه ندارد... پيام ما درباره كاهش ماليات به اين 47 درصد ربطي ندارد. كار من مراقبت از اين افراد نيست. آنها را متقاعد نخواهم كرد بلكه بايد خودشان مراقب و مسئول زندگي شان باشند!
پس از انتشار تصاوير اين اظهارات، گروهي از مردم خشمگين و تجمعات پراكنده اي عليه وي برپا كردند.


به علت ساخت فيلم ضد اسلامي

مسلمانان معترض: آمريكا بايد عذرخواهي كند

مردم معترض در كشورهاي تايلند، افغانستان، پاكستان، لبنان، سوريه و اكوادور با به آتش كشيدن پرچم آمريكا در تظاهرات اعتراض آميز، عذرخواهي واشنگتن از مسلمانان را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها با وجود گذشت 9 روز از شروع تظاهرات بر ضد فيلم اهانت آميز به پيامبر گرامي تظاهرات و محكوميت آن همچنان ادامه دارد.
براساس اين گزارش صدها مسلمان تايلندي با در دست داشتن تصاويري از امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، در زير بارش شديد باران اقدام به راهپيمايي و تجمع در مقابل سفارت آمريكا در بانكوك كردند.
راهپيمايان با سر دادن شعار فداك يا محمد (فداي تو حضرت محمد) و محمد خط قرمز ماست، اقدام دولتمردان آمريكايي در توهين به مقدسات مسلمانان را محكوم كردند.
از سوي ديگر براي چندمين روز پياپي، دانشجويان و مردم افغانستان با برپايي تظاهرات بر ضدسازنده فيلم موهن آمريكايي با پليس و نيروهاي امنيتي كه مانع رسيدن آنها به ساختمان سفارت و كنسولگري شده بود، درگير شدند.
به گزارش فارس، تظاهركنندگان كه تعداد آنها به هزاران تن مي رسيد، بر ضد آمريكا شعار داده و خواستار محاكمه سازندگان اين فيلم موهن شدند.
دانشجويان افغاني در كابل، قندوز و تخار نيز در اعتراض به ساخت فيلم موهن با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل»، پرچم آمريكا و تصاوير باراك اوباما را به آتش كشيدند.
در پاكستان نيز باوجود تعطيلي تمامي سفارتخانه و كنسولگري هاي آمريكا و اعزام كارمندان پاكستاني آنها به مرخصي، تظاهرات ضدآمريكايي در شهرهاي لاهور، اسلام آباد، راولپندي، كراچي و پيشاور ادامه دارد.
احزاب و گروه هاي مذهبي و همچنين جامعه مسيحي پاكستان هم اعلام كردند چنانچه ادامه انتشار اين فيلم متوقف نشود، به سمت سفارت آمريكا در اسلام آباد، حركت كرده و اين محل را به تسخير خود درخواهند آورد.
اين در حالي است كه دانشجويان، اصناف مختلف، گروه هاي سياسي و احزاب پاكستان تهديد كردند چنانچه دولتمردان آمريكايي از مسلمانان عذرخواهي نكنند روز جمعه تظاهرات بزرگ سراسري خود را در مقابل سفارتخانه و كنسولگري هاي آمريكا در پاكستان برگزار خواهند كرد.
در همين حال اعتراضات به فيلم موهن آمريكايي، شهر مركزي كشمير را به تعطيلي كشاند. به گزارش ايرنا، مردم معترض در حالي كه شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در شهر «سرينگر» (مركز ايالت جامو و كشمير) سر مي دادند، در خيابان هاي اصلي راهپيمايي كردند. همچنين مراكز اداري و تجاري شهر سرينگر نيز در حمايت از معترضان مسلمان در اعتصاب كامل به سر مي برد.
جمعي از رهبران مسلمانان هند در دهلي نيز از دولت اين كشور خواستند تا در مقابل انتشار فيلم موهن عليه اسلام در آمريكا كه نقض حقوق بشر نيز محسوب مي شود، واكنش نشان داده و از قدرت خود در عرصه بين الملل براي تحت فشار قرار دادن آمريكا، استفاده كند.
مجلس علماي هند نيز اعلام كرد: با هرگونه خشونتي مخالف است، اما در صورتي كه دولت آمريكا، اقدامي در اين باره اتخاذ نكند به تجمعات اعتراضي خود ادامه مي دهد.
در آسياي مركزي و به خصوص «قرقيزستان»، جمعي از مردم بيشكك (پايتخت) با سر دادن شعارهايي و حمل پارچه نوشته هايي در اعتراض به اهانت به پيامبر گرامي اسلام، در مقابل سفارت آمريكا تظاهرات كردند و طرد سفير آمريكا را خواستار شدند.
در تاجيكستان نيز سفارت آمريكا با انتشار بيانيه اي از شهروندان آمريكايي خواست از مراجعه به محل سفارت تا فروكش كردن اعتراضات و تظاهرات مردمي خودداري كنند.
در بنگلادش، اندونزي، سوريه، سرزمين هاي اشغالي و مصر نيز تظاهرات بر ضد فيلم موهن آمريكايي ادامه دارد.
در بنگلادش معترضان مسلمان با اهتزار پرچم هاي منقش به آيات قرآني و مضامين اسلامي و سربندهايي، از ساحت مقدس رسول اعظم(ص) حمايت و اساعه ادب به پيامبر اسلام را محكوم كردند.
همچنين اعتراضات ضدآمريكايي شهروندان فلسطيني در قدس شرقي به درگيري با نظاميان صهيونيست منجر شد و معترضان با پرتاب سنگ و نارنجك هاي دستي، نظاميان صهيونيست را هدف قرار دادند.
در لبنان نيز پس از فراخوان دبيركل حزب الله براي برگزاري تظاهرات بر ضد فيلم موهن آمريكايي و حمايت از ساحت مقدس رسول اكرم، تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور ادامه دارد و شهرهاي بيروت، صور، صيدا و نبطيه همچنان شاهد اعتراضات مردمي بود.
مردم سوريه نيز پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را در اعتراض به پخش فيلم موهن ضد اسلامي آتش زدند.
در مصر نيز كه همچنان دستخوش اعتراضات مردمي به فيلم موهن آمريكايي است، دادستان اين كشور از اينترپل خواست براي هفت قبطي مصري تبار مقيم خارج كه در ساخت فيلم ضداسلامي دست داشتند، حكم بازداشت بين المللي صادر كند.
نهادهاي مردمي و شخصيت هاي سياسي و مطبوعاتي مصر نيز تحريم كالاهاي آمريكايي را خواستار شدند.
همچنين مسلمانان، گروه هاي اسلامي و دولتمردان چين و روسيه با صدور بيانيه هايي تعرض به اعتقادات مسلمانان تحت لواي آزادي بيان را محكوم كردند.
ده ها تن از شهروندان اكوادور و مسلمانان مقيم اين كشور در اعتراض به ساخت فيلم توهين آميز در مقابل ساختمان سفارت آمريكا در كيتو (پايتخت) تجمع كردند.
معترضان شركت كننده در اين تجمع با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي و حمل پلاكارد و دست نوشته هايي ضمن ابراز همبستگي با معتقدان به دين اسلام خواستار عذرخواهي دولت آمريكا از جامعه مسلمانان سراسر جهان شدند.
در اين تجمع كه احزاب چپ، تعدادي از كشيشان مسيحي و برخي از نمايندگان اديان الهي حضور داشتند با وجود، پيشنهاد سفير آمريكا در كيتو براي جلوگيري از برگزاري تظاهرات، معترضان اقدام آمريكا در اهانت به انبياي الهي را محكوم كردند.
در همين حال، دولت آمريكا كه از ترس حمله به سفارتخانه هايش در جهان اسلام سكوت اختيار كرده است، خواستار حفاظت از آنها در مقابل اعتراضات مردمي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، باراك اوباما طي سخناني در شبكه «سي بي اس» گفت:«تا آن اندازه كه اين ويدئو اهانت آميز بود و بديهي است ما آن را تقبيح كرديم، دولت آمريكا، هيچ ارتباطي با اين قضيه نداشت و هرگز نبايد از آن به عنوان بهانه اي براي اعمال خشونت استفاده شود. سخنان ديرهنگام اوباما در محكوميت اين فيلم در حالي عنوان شده است كه اف بي اي حفاظت از كارگردان آن را بر عهده گرفته است.»
 


اعتراض هاي مردمي عليه آل خليفه همزمان با نشست حقوق بشر ژنو

مردم بحرين همزمان با برگزاري نشست ژنو براي بررسي جنايات آل خليفه در مناطق مختلف از جمله منامه پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم منامه و شهرها و روستاهاي مختلف بحرين روز گذشته تظاهرات كردند و خواستار محاكمه و مجازات آل خليفه به دليل ارتكاب جنايات عليه مردم اين كشور شدند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار «مرگ بر آل خليفه» سر مي دادند حمايت خود را از تلاش فعالان سياسي براي مطرح كردن جنايات رژيم آل خليفه در نشست شوراي حقوق بشر در ژنو اعلام كردند.
بحريني ها در اين تظاهرات تاكيد كردند كه به خون شهدا وفادار خواهند ماند و شعار «حي علي شهاده » را سر دادند.
نشست فعالان حقوق بشر براي بررسي نقض حقوق بشر توسط رژيم آل خليفه از روز سه شنبه در ژنو آغاز شده است.
اين نشست ها تا روز 12 سپتامبر جاري (جمعه 13 شهريور) ادامه خواهد يافت و فعالان بحريني در اين نشست ها تلاش خواهند كرد سازمان ملل متحد را قانع كنند تا رژيم آل خليفه را محكوم كند و جلوي كشتار و شكنجه و اقدامات غيرانساني آل خليفه را بگيرد.
همزمان با اين تحولات نيروهاي رژيم آل خليفه به منازل دو تن از روحانيون سرشناس بحرين يورش بردند و آنان را پس از دستگيري به نقاط نامعلومي انتقال دادند.
مخالفان بحرين از شهادت يك جوان بحريني بر اثر استنشاق گاز سمي كه توسط نيروهاي آل خليفه به سوي تظاهركنندگان پرتاب شده بود خبر دادند.
حسن عبدالله علي روز گذشته بر اثر استنشاق گاز سمي كه به درون خانه اش پرتاب شده بود دچار خفگي شد و جان خود را از دست داد.
 


مصر خواستار پيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده NPT شد

دولت مصر، خواستار پيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان پي تي) شد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه «مصري اليوم»، «خالد شمعه» رئيس هيئت مصر در آژانس بين المللي انرژي اتمي با انتقاد از بي توجهي دولتمردان اسرائيلي به معاهدات بين المللي اظهار داشت: بسياري از كشورها خواهان جهاني شدن معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي از طريق پيوستن تل آويو به اين معاهده هستند.
خالد شمعه گفت: مصر از تحولاتي مثبت در راستاي ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هاي هسته اي و اجراي توافقنامه منع گسترش سلاح هاي هسته اي در خاورميانه استقبال مي كند.
وي افزود: با توجه به تلاش هاي هدفمند جامعه بين الملل براي تحت كنترل درآوردن سلاح هاي هسته اي، اكنون خاورميانه در اوضاع ويژه اي به سر مي برد و اين مسئله نشان دهنده اتفاق نظر كشورهاي شركت كننده در كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي در سال 2010 است.
رئيس هيئت مصر در آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد: مصر خواهان برداشتن گام هايي براي اجراي معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي است و در اين راستا در ژوئن گذشته كنفرانس منطقه اي كشورهاي عربي را براي بررسي راه هاي حمايت از امنيت هسته اي و مبادله اطلاعات برگزار كرد.
سخنان اين مقام مصري در حالي عنوان شده است كه رژيم صهيونيستي داراي تعداد نامحدودي از كلاهك هاي هسته اي آماده شليك است و رژيم تل آويو بدون توجه به درخواست هاي بين المللي اجازه بازرسي از تأسيسات هسته اي خود را به نهادهاي ذيربط نمي دهد.


طرح قطر و عربستان براي اعزام تروريست به سوريه

منابع خبري در سوريه از توطئه جديد رژيم هاي عربي براي اعزام مزدور به اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري عربي پرس، يك منبع آگاه سوري اظهار داشت، برخي از رژيم هاي عربي 2000 تا 3000 مزدور پاكستاني و افغانستاني را براي عمليات تروريستي در سوريه اجير كرده اند.
اين منبع افزود، اين رژيم هاي عربي كه در رأس آنها قطر و عربستان سعودي قرار دارد تنها به جذب مزدور از پاكستان و افغانستان روي نياورده اند بلكه 600 مزدور از كشورهاي آسيايي به خدمت گرفته اند كه اكثر آنان براي عمليات انتحاري آموزش ديده اند.
به گفته اين منبع سوري، تروريست هاي انتحاري در پايگاه هاي تركيه و كشورهاي همجوار آموزش مي بينند و به هر يك از آنها رقم قابل توجهي پرداخت مي شود.
همچنين پايگاه خبري المدينه گزارش داد كه يك گروهك تروريستي در شهر ادلب سوريه به نام صدام ديكتاتور معدوم عراق كه در خونريزي و قساوت قلب بي همتا بود تشكيل شده است.
اين در حالي است كه سازمان ديدبان حقوق بشر درباره جنايات جنگي گروه هاي مسلح مخالف سوري از جمله اعدام هاي جمعي هشدار داد و اعلام كرد ممكن است اين جنايات در زمره جنايت عليه بشريت قرار گيرد.
ديدبان حقوق بشر از كشورهاي پشتيبان مخالفان خواست قاطعانه از گروه هاي مسلح مخالف سوري بخواهند تا به قوانين بين المللي حقوق بشر پايبند باشند.
اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد نيز تأكيد كرد براي كمك به ملت سوريه براي خروج از بحران موجود تمام توان خود را به كار خواهد بست.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز در ديدار با سفيران كشورهاي عربي مشاركت جامعه جهاني براي ايجاد شرايط آغاز روند حل و فصل بحران سوريه براساس قطعنامه هاي 2042 و 2043 شوراي امنيت و توافقنامه ژنو را ضروري خواند. وي همچنين بر عزم كشورش براي حمايت از مأموريت اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه تأكيد كرد.
سفيران كشورهاي عربي نيز در اين ديدار بر آمادگي كشورشان براي كمك به مأموريت اخضر ابراهيمي تأكيد كردند.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در شهر حلب به دست نيروهاي ارتش سوريه كشته شدند و سلاح هاي آنان نيز مصادره شده است.
10 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل و سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين افراد مسلح نيز در نزديكي مرز سوريه با تركيه توسط نيروهاي سوري منهدم شد.


به خاطر حمايت كاخ سفيد از ژاپن صورت گرفت

حمله چيني هاي خشمگين به خودرو حامل سفير آمريكا در پكن

تظاهركنندگان خشمگين چيني خودروي سفير آمريكا را در پكن مورد حمله قرار دادند و حمايت واشنگتن از سياست هاي منطقه اي ژاپن را محكوم كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در حالي كه اعتراضات ضد ژاپني سراسر خاك چين را فرا گرفته است و چيني ها سياست ژاپن را در ارتباط با جزاير مورد اختلاف محكوم مي كنند، ديروز نزديك به 60 چيني معترض خودروي حامل «گري لاكس» سفير آمريكا در چين را در خيابان هاي پكن مورد حمله قرار دادند.
اين حمله كه در هشتمين روز اعتراضات مداوم ضدژاپني چيني ها رخ داد، به خودروي سفير آسيب جزئي وارد كرد، اما سفير كه داخل خودرو قرار داشت توسط راننده خود توانست از معركه بگريزد و خودش را به داخل سفارت برساند. معترضان چيني در حالي كه شعارهاي ضدآمريكايي سر مي دادند، حمايت واشنگتن از سياست هاي منطقه اي ژاپن را محكوم كردند.
طي يكسال اخير علاوه بر بالا گرفتن اختلافات چين و ژاپن بر سرشماري جزيره در درياي چين، آمريكا ديگر مناطق مرزي چين را نيز ناآرام كرد و حتي شماري از ناوها و نيروهاي خود را به اقيانوس آرام منتقل كرد.
در پي شكست ژاپن در جنگ جهاني دوم، آمريكا حمايت از ژاپن در برابر همسايگان را برعهده گرفت.
وزير دفاع آمريكا در پكن
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا كه دوشنبه وارد پكن شده بود، ديروز با «شي جين پينگ» معاون رئيس جمهور چين ديدار و گفت وگو كرد.
چين و آمريكا هرچند به عنوان دو قدرت اقتصادي با يكديگر روابط گسترده اي دارند، ولي اختلافات ميان آنها نيز بسيار زياد است؛ مسائلي چون فروش سلاح به تاتوان توسط واشنگتن، حضور نظامي آمريكا در آسياي دور و اقيانوس آرام و سياست هاي تجاري از جمله اختلافات ميان دو كشور است.


وزارت كشور عراق از دستگيري چند تروريست آمريكايي و انگليسي خبر داد

وزارت كشور عراق از دستگيري چند تروريست آمريكايي و انگليسي فعال در عراق خبر داد.
به گزارش شبكه «العالم»، «عدنان الاسدي» سرپرست وزارت كشور عراق اعلام كرد، در پي وقوع انفجارهاي اخير، نيروهاي وزارت كشور چند تروريست را دستگير كردند كه تابعيت انگليسي و آمريكايي دارند. وي از توضيحات بيشتر خودداري كرد و تنها گفت: شركت هاي امنيتي خارجي فعال در عراق از عوامل مهم ناامني ها در اين كشور هستند.
الاسدي افزود: پس از بازداشت اين افراد، عوامل وزارت كشور از هرگونه دخالت در رسيدگي به پرونده هاي آنها منع شدند.
دوشنبه گذشته بمبي در منطقه سبز بغداد منفجر شد كه جمعا هفت شهيد و 24 مجروح بر جاي گذاشت. تروريست هاي مورد حمايت آمريكا، اسرائيل و عربستان در عراق فعال هستند.
 


10 كشته و 22 مجروح در انفجار پيشاور

منابع خبري از كشته شدن 10 نفر و زخمي شدن 22 تن ديگر بر اثر انفجار بمب در شمال غربي پاكستان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مقامات پليس پيشاور روز چهارشنبه اعلام كردند: انفجار بمب در حومه شهر موجب كشته شدن 10 تن و جراحت 22 نفر شد.
سخنگوي پليس پيشاور گفت: تروريست ها با استفاده از دستگاه كنترل از راه دور اين بمب را در مسير عبور خودروي متعلق به نيروي هوايي پاكستان منفجر كردند.
اين در حالي است كه به گفته شاهدان، انفجار باعث خسارت به چند خودروي پارك شده و نيز مغازه هاي اطراف محل حادثه شد.
شبكه خبري دنيا نيوز پاكستان نيز به نقل از مقام هاي محلي اعلام كرد: سه نظامي وابسته به نيروي هوايي در اين حادثه زخمي و به بيمارستان نظامي منطقه اعزام شدند.
بر پايه اين گزارش، نيروهاي پليس و ارتش پاكستان نيز با حضور در محل حادثه، منطقه مورد نظر را تحت كنترل گرفتند و براي بازداشت عاملان اين اقدام جنايتكارانه، بازرسي هاي خود را آغاز كردند.
تاكنون هيچ حزب و گروهي مسئوليت اين اقدام تروريستي را بر عهده نگرفته است.
گفتني است مناطق قبايلي در شمال غرب پاكستان و ايالت خيبر در ماه هاي اخير، شاهد افزايش حملات تروريستي و انفجار بمب توسط شبه نظاميان و گروه هاي غيرقانوني بوده است. دولت پاكستان قول داده است كه در اسرع وقت عاملان اين بمب گذاري را شناسايي و مجازات كند.


حملات جداگانه افراد مسلح به نظاميان ناتو در افغانستان

سه حمله جداگانه انتحاري در مناطق مختلف افغانستان پنج كشته و 14 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، استان هاي كنر، هرات و هلمند سه شنبه شاهد سه حمله انتحاري بود. در كنر و هرات كارمندان يك شركت امنيتي خصوصي و سربازان ناتو هدف قرار گرفتند. هر سه فرد كشته شده شهروند افغانستان هستند، اما چهار نفر از 9 مجروح از نظاميان ناتو و يا از خارجيان فعال در يك شركت امنيتي خصوصي هستند.
در انفجار استان هلمند نيز يك سرباز ارتش افغانستان و يك غيرنظامي كشته و پنج سرباز ديگر افغان نيز زخمي شدند.
در همين حال، وزارت كشور افغانستان اعلام كرد، پليس و ارتش اين كشور با حمايت ناتو 18 شورشي طالبان را در مناطق مختلف افغانستان كشتند.
 


مسكو از واشنگتن خواست مخالفان روسي را حمايت نكند

به دنبال برپايي تظاهرات ضددولتي در روسيه، كرملين به حمايت هاي مالي آمريكا از مخالفان در كشورش واكنش نشان داد.
به گزارش روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز، روسيه به ايالات متحده آمريكا دستور داده حمايت هاي مالي از مخالفان روسي را فورا متوقف كند.
روسيه مدتي است با حمايت هاي پنهان و آشكار آمريكا دستخوش ناآرامي هاي اجتماعي شده است.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه گزارش خود نوشت: مسكو با اين گونه اظهارات به دنبال مقابله با آزادي هاي اجتماعي است! آمريكا با ارائه كمك 50 ميليون دلاري به آژانس توسعه بين المللي مدتي است به دنبال تحميل دموكراسي و آزادي هاي اجتماعي بر جامعه روسيه است!
روزنامه مسكو نيوز نيز با انتشار خبري در اين باره به نقل از وزارت خارجه آمريكا نوشت: واشنگتن احتمالا دفتر آژانس توسعه بين المللي را به درخواست روسيه خواهد بست. پيش از اين روسيه خود اجازه تاسيس اين دفتر را داده بود.
به دنبال وقوع تجمعات ضددولتي اخير در شهرهاي روسيه، رهبران اين كشور با تعيين يك ضرب الاجل خواستار تعطيلي فوري دفتر اين آژانس شده اند. اول اكتبر (10 مهرماه) زمان تعيين شده از سوي روسيه براي تعطيلي اين دفتر عنوان شده است.
 


فرانسه از ترس اعتراض مسلمانان 20 سفارتخانه خود را تعطيل مي كند

در پي انتشار كاريكاتورهاي توهين آميز عليه پيامبر اسلام(ص) در يك نشريه فرانسوي، دولت فرانسه به كليه سفارتخانه ها دستور آماده باش داد.
به گزارش خبرگزاري ها، به دنبال انتشار كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اسلام(ص) در يك نشريه فرانسوي دولت اين كشور تدابير امنيتي شديدي در سفارتخانه ها و كنسولگري هاي خود در كشورهاي مختلف برقرار كرد و دستور داد تا 20 سفارتخانه موقتاً روز جمعه تعطيل شود.
وزير خارجه فرانسه در اين باره گفت، دستورالعمل هايي براي ايجاد تدابير ويژه امنيتي در كشورهايي كه ممكن است به دليل انتشار اين كاريكاتورها در آنها مشكلاتي ايجاد شود ارسال شده است. به دنبال انتشار فيلم آمريكايي اسرائيلي اهانت كننده به پيامبر اسلام(ص) مجله طنز فرانسوي «شارلي هيدو» در شماره روز گذشته خود اقدام به چاپ كاريكاتورهاي اهانت آميز به پيامبر اسلام(ص) كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14