(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 شهریور 1391 - شماره 20311

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روكش نظامي بر عمليات رواني ! (يادداشت روز)
خرمن (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در حاشيه جلسه هيئت دولت
احمدي نژاد محورها و برنامه هاي سفر به نيويورك را تشريح كرد
آيت الله لاريجاني: چرا مدعيان آزادي بيان عاملان توطئه عليه اديان را مورد پيگيري قضايي قرار نمي دهند؟
ژنرال قهرمان ايراني خار چشم رئيس سازمان سيا (خبر ويژه)
اسلحه را براي تسويه حساب درون گروهي لازم داريم! (خبر ويژه)
يك نگاهي هم به ما بيندازيد! (خبر ويژه)
80 درصد ايرانيان خارج كشور به اپوزيسيون بي محلي مي كنند (خبر ويژه)
عليه حاكميت خبر جعل مي كنيم اما نمي گوئيم دوران اصلاحات و سازندگي چه خبر بود؟! (خبر ويژه)
مدير روزنامه زنجيره اي سابق آلزايمر گرفته! (خبر ويژه)


روكش نظامي بر عمليات رواني ! (يادداشت روز)

درباره چرايي اهانت به ساحت نوراني پيامبر اسلام(ص) تاملات و پرسش هاي متعددي مطرح است.
بي ترديد اين اهانت كه از طريق انتشار يك فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي ساماندهي و تدارك شد يك پروژه تعريف شده با سناريوي از پيش طراحي شده است.
شواهد و قرائن غيرقابل خدشه، نشان مي دهد تصادفي و اتفاقي پنداشتن اين اقدام وقيح و وهن آلود به قول اهل منطق ممتنع الوجود است.
اطلاعات موثق و غيرقابل انكار حاكي از آن است كه اين فيلم موهن، ماه ها قبل ساخته شده است و براي جمع محدودي به نمايش درآمده بود؛ خب، سؤال اين است كه چرا همان ايام در سطح گسترده توزيع نشد؟
سؤال بعدي اين است كه چرا اين فيلم همزمان با سالگرد حادثه 11سپتامبر پخش و منتشر مي شود؟
نكته ديگري كه از رصد اخبار به دست مي آيد تلاش ها و تحركات گسترده و سازماندهي شده براي توزيع و انتشار اين فيلم موهن است. چرا كسي چون تري جونز كشيش بدسابقه و افراطي آمريكايي عهده دار توزيع و انعكاس اين فيلم سخيف مي شود؟
ناگفته پيداست انتشار اين فيلم در تايم 13 دقيقه اي حاوي «خشونت» و «صحنه هاي ابتذال»، اهانت و جسارت به مقدسات را دنبال مي كرده است!!
توزيع گسترده و انتشار اينترنتي اين فيلم موهن و وقيحانه در حالي است كه پس از چندين روز و در پي واكنش هاي غيرقابل پيش بيني و خروش ميليوني اعتراض ها نسبت به آن، شركت هاي گوگل و ياهو و... اين فيلم اهانت آميز را حذف و يا فيلتر نكردند و حتي گوگل طي بيانيه اي اعلام مي كند؛ «انتشار گسترده اين فيلم با قوانين ما همخواني دارد و بنابراين دريوتيوب باقي مي ماند...»!
اكنون پس از اشاره اي به شواهد و قرائني كه در بالا آمد و حاكي از آن است كه انتشار اين فيلم موهن يك پروژه است؛ بايد ديد هدف از اين اهانت و گستاخي به مقدسات اسلام چه بوده است؟ دشمنان اسلام و جبهه جاه طلبان و سلطه گران چه سناريويي را پيگيري و رهگيري مي نمايند؟
آيا قرار است در گام بعد از اين پروژه مشمئزكننده آمريكايي- صهيونيستي، اتفاق ديگري رقم بخورد؟
هرچند سؤالات و پرسش هاي ديگري درباره چرايي اين دسيسه پلشت وجود دارد و هركدام در سطحي قابل تحليل و اعتناست ولي در اين ميان كه «چرايي» و «هدف نهايي» اهانت به پيامبر اسلام(ص) از طريق يك فيلم موهن چيست؛ يك گمانه و احتمال اين روزها از سوي برخي محافل بيشتر پيش كشيده مي شود و از قضا يادداشت پيش روي مي كوشد اين گمانه را مورد بررسي قرار دهد. رسانه هاي صهيونيستي اصرار بر انتشار اين توهم دارند كه بوي يك جنگ و درگيري نظامي در منطقه به مشام مي رسد.
به طور خلاصه علت اين گمانه و احتمال بدين صورت توجيه مي شود كه اولا: حادثه اهانت به پيامبر اسلام(ص) مانند حادثه 11 سپتامبر در سال 2001 است كه اين بار پس از 11 سال در 11 سپتامبر 2012 اين پروژه كليد زده شده است. معناي اين مقايسه اين است كه نظام سلطه، درصدد بوده تا واكنش و خروش اعتراض آميز مسلمانان عليه اهانت به پيامبر اسلام(ص) را در يك عمليات فريبكارانه و رسانه اي، «خشونت»! و «تروريسم»! معنا كرده و آن را در سطح گسترده پمپاژ مي كند تا زمينه و بستر شروع يك جنگ را براي مقابله با اقدامات مسلمانان در پهنه افكار عمومي مشروعيت ببخشد.
ثانيا و در همين راستا؛ رزمايش اخير در خليج فارس كه به كارگرداني آمريكايي ها چند روز پس از اهانت به پيامبر(ص) آغاز شده و اكنون نيز در حال برگزاري است. به عنوان نشانه اي براي آن فرضيه احتمالي- جنگ در منطقه- ارزيابي مي شود.
خاطرنشان مي شود كه برخي از منابع رسانه اي غربي- مانند روزنامه لاستامپا ايتاليا- در گزارش هاي خود رزمايش 30 كشور به رهبري آمريكا در خليج فارس را در مقابله با تهديد ايران دانسته اند.
اين منابع رسانه اي با اذعان به اينكه ايران قادر است و مي تواند در صورت هرگونه درگيري نظامي، تنگه هرمز را ببندد، هدف از رزمايش 12روزه مورد اشاره را كشف مين هاي دريايي و استفاده از برخي از فناوري ها براي گشودن معابر دريايي اعلام كرده اند.
اكنون لازم است بطور مشخص به اين موضوع پرداخته شود كه آيا سناريوي اهانت به ساحت ملكوتي پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) از يكسو و برگزاري رزمايش آمريكايي ها در منطقه خليج فارس از سوي ديگر، براي شروع يك حمله و جنگ نظامي است؟
در اين باره نكاتي قابل تامل و اعتناست؛
1-سياست ها و تصميم گيري هاي چند ماه گذشته آمريكايي ها نشان مي دهد بسياري از تصميم ها و اقدامات سياسي آنها به مسئله انتخابات رياست جمهوري در نوامبر گره خورده است.
بنابراين در شرايطي كه در 6 نوامبر انتخابات رياست جمهوري قرار است در آمريكا انجام شود آيا منطقي است كه در كمتر از دو ماه مانده به آن، سياست و خطي دنبال شود كه از دل آن جنگ و درگيري نظامي بيرون بيايد.
بدون شك پاسخ منفي است و آمريكايي ها مي دانند كه سخن از جنگ، در جامعه بحران زده اقتصادي و ارتش تحقير شده آمريكا طي دهه اخير ضمن آن كه به يك شوخي بي مزه براي مردم آمريكا شبيه است، به يك چالش بزرگ و غيرقابل كنترل در آستانه انتخابات نيز تبديل مي شود.
به عبارت ديگر؛ سناريو اهانت به پيامبر اسلام(ص) با هدف گذاري جنگ به ضرر آمريكايي ها است و بيش از همه اين واشنگتن است كه به اين موضوع علم و باور دارد.
از سوي ديگر؛ صهيونيست ها نيز قادر نيستند تا جنگي را راه بيندازند كه پشتوانه آمريكا را نداشته باشند.
رژيم صهيونيستي طي سال هاي اخير علي رغم حمايت آمريكا از جنگ هاي منطقه، طرفي نبسته است، اكنون روشن است كه بدون پشتيباني آمريكا نمي تواند در عمل به راه اندازي جنگ فكر كند. همچنين اين نكته را همين جا بايد اضافه كرد كه هر دو نامزد آمريكايي ها - چه اوباما، چه رامني- بخوبي مي دانند كه ژست جنگ و لفاظي درباره گزينه نظامي يك خروجي بيشتر ندارد و آن ريزش آراء آنها در كارزار انتخابات است.
2- درباره رزمايش مين روبي آمريكايي ها به همراهي تعدادي از كشورها در خليج فارس نيز بايد گفت اين رزمايش قبل از آن كه يك تمرين نظامي باشد، يك مانور تبليغاتي براي ترميم جايگاه نظامي تحقير شده آمريكا و دلداري به چند ديكتاتور باقيمانده منطقه است و با اين انگيزه صورت مي پذيرد كه نشان بدهند در وضعيت كاملا مناسب و بدون حاشيه اي به سر مي برند.
بنابراين آنچه محرز بوده اين است كه رزمايش آمريكايي ها در خليج فارس در جهت خط جنگ و درگيري كه رژيم صهيونيستي ماه هاست آن را در بوق و كرنا كرده نمي تواند باشد.
تحليل چارلز كوپچان كارشناس شوراي روابط خارجي در واشنگتن در همين زمينه قابل توجه است كه تصريح مي كند؛ «رزمايش آمريكا و متحدانش در تنگه هرمز، حامل پيام روشني براي اسرائيل است چرا كه دولت اوباما بر خط مشي آمريكا مبني بر ادامه مسير تحريم و مذاكره با ايران به جاي ورود به جنگ تاكيد مي ورزد.»
3- آنچه كه گزينه هرگونه جنگ در منطقه را با هدف تهديد نظامي ايران ناممكن مي كند پيامدهاي اين جنگ است كه موضوع فراتر از داستان انتخابات نوامبر است.
جالب اينجاست كه اتفاقاً همين قضيه اهانت به پيامبر اسلام(ص) و انتشار آن فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي اين مسئله را ثابت مي كند كه گزينه جنگ تنها بايد به آرشيو و بايگاني سپرده شود.
در اين باره تحليل استفان والت نظريه پرداز برجسته روابط بين الملل كه اخيرا طي مقاله اي در فارين پاليسي نوشته، قابل اعتناست.
والت صريحا خاطرنشان مي كند؛ «اگر فكر مي كنيد حمله به ايران ايده خوبي است، لحظه اي به وقايع هفته گذشته [خروش غيرتمندانه ملت هاي مسلمان در اعتراض به اهانت به پيامبر اسلام(ص)] خاورميانه بينديشيد، وقتي يك ويدئوي ابلهانه [فيلم 13دقيقه موهن و سخيف] چنين اعتراضاتي را برمي انگيزد، حمله به ايران چه واكنشي خواهد داشت؟»
حسام الدين برومند
 


خرمن (گفت و شنود)

گفت: «ميت رامني» نامزد حزب جمهوري خواه در انتخابات آينده آمريكا گفته است، با فلسطيني ها نبايد مذاكره كرد. آنها صلح نمي خواهند.
گفتم: راست ميگه؛ مردم فلسطين نابودي كامل اسرائيل را مي خواهند.
گفت: رامني گفته است؛ همه ما بايد به امنيت اسرائيل فكر كنيم!
گفتم: داره براي سرمايه داران صهيونيست قر و قمبيله مياد.
گفت: اوباما هم از همين قر و قمبيله ها اومد ولي كاري از دستش ساخته نبود و حالا صهيونيست ها بهش اعتراض دارند. حالا اين يكي براي آن روزها كه بايد مثل اوباما دست از پا درازتر به ناتواني خود اعتراف كند چه چيزي آماده كرده است؟!
گفتم: فقيري از يكي از خان ها خيلي تعريف و تمجيد كرد، خان گفت؛ سر خرمن بيا جايزه ات را بگير و فقير هنگام خرمن به هواي جايزه نزد خان رفت. خان گفت؛ مرد حسابي! كشك چي؟ پشم چي؟ تو يك چيزي گفتي كه من خوشم اومد، من هم يك چيزي گفتم كه تو خوشت بياد. اين به او در!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ بدين وسيله خواستم از فرزند خلف امام خميني و پيرو حقيقي امام خامنه اي، حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن نصرالله با آن سخنان حماسي و شورانگيز در آن اجتماع كم نظير تقدير و تشكر كنم كه اشك شوق را در چشمانمان جاري ساخت. ان شاء الله كه با پرچم داري اين فرزند پيامبر(ص) در كشورهاي عربي دامنه بيداري اسلامي به قلب اروپا و آمريكا خواهد رسيد.
شجاع
¤ مدعيان آزادي جسارت به پيامبر اعظم(ص) و 5/1ميليارد مسلمانان را جزء آزادي بيان مي دانند و در عين حال تجزيه و تحليل قضيه هولوكاست را جرم محسوب مي كنند. برخي از افراد دانش آموخته مكتب غرب هم به خاطر اينكه انقلاب اسلامي خواستار محو اشغالگري صهيونيستي مي باشد، ترور دانشمندان هسته اي ما را حق دفاعي رژيم مذكور مي دانند. ما فقط شعار محو اشغالگري داده ايم و حال آن كه مستكبرين رژيم خودكامه پهلوي را بيش از 50 سال و جنگ تحميلي را 8 سال و تحريم اقتصادي را 33 سال به ملت ما تحميل كردند و از نظر آقايان باز هم بايد مورد احترام باشند؟!
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ به مسئولان و مردم مي گويم، دشمن كه هيچ گاه جرات حمله به ايران را ندارد، متأسفانه توسط برخي عوامل داخلي حمله به ريال را آغاز كرده است. از مسئولان تقاضا داريم در برابر حمله به ريال ايستادگي كنند تا ارزش پول ملي ما كم نشود.
5401---0912
¤ كشور پاكستان با ممانعت از عبور نيروها و امكانات لجستيكي ناتو از خاك خود آمريكا را به غلط كردن و عذرخواهي هرچند مصلحتي واداشت. عرض مي كنم با امكانات و توانمندي هايي كه كشورهاي اسلامي از آنها برخوردار هستند چرا در پاسداشت از ساحت حضرت محمد رسول الله(ص) اين توانمندي ها را به گونه اي به كار نمي گيرند كه آمريكايي ها واقعاً به غلط كردن بيفتند و دست از اين نوع اقدامات وقيحانه در هتك حرمت مقدسات بردارند.
1925---0916
¤ خطاب به آمريكا و صهيونيسم بنويسيد شيطان صفتان هر بار كه فرصتي به دست آورديد حريم دين و شرع را شكستيد. آيا توهين به پيامبري عظيم، آزادي است؟ پس معني هتاكي و گستاخي چيست.
تنها نه قلوب مسلمين خون كرديد
خود را به نبوتش مديون كرديد
دنيا به شراره اي ز خشم سوخته شد
زين خشم مقدس كه افروخته شد
شك نيست كه بازنده تاريخ هستيد
هرچند كنون به خواب غفلت مستيد
علي شايان از روحانيون فومن گيلان
¤ چرا كشورهاي اسلامي براي تحت فشار قرار دادن آمريكاي جنايتكار و صهيونسم كودك كش چند روز شيرهاي نفت را بر روي اين كشور نمي بندند تا مجبور شوند با عاملين توهين به پيامبر اعظم(ص) برخورد قضايي نمايند.؟!
3419---09135
¤ اين روزها شاهد تئاتر خيمه شب بازي و دعواي زرگري اوباما و نتانياهو هستيم. خودشان هم مي دانند كه اين كارها براي جذب آراي آمريكايي هاي ضدصهيونيستي در خود آمريكا به نفع اوباما است، صهيونيست ها تمايل بيشتري به حضور و ادامه كار با اوباما دارند هر چند به ظاهر نشان نمي دهند چون آنها در غير اين صورت بايد شاهد خشونت هاي بيشتري باشند.
5500---0919
¤ با توجه به خباثت آل سعود وهابي در قتل عام مردم سوريه، عراق و بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي شايسته است حجاج بيت ا... الحرام از خريد هرگونه كالاي عربستاني در حج خودداري نمايند تا با تحريم كالاهاي اين كشور روند سقوط اين وهابيون بي دين و همدستان صهيونيسم و آمريكا تسريع شود.
3419---0915
¤ در سفر آقاي احمدي نژاد رئيس محترم جمهوري به سازمان ملل بايد از زبان ايشان از آمريكايي ها سؤال شود كه اگر نيروهاي القاعده تروريست هستند چرا در سوريه از آنان حمايت مي كنيد و سلاح در اختيار اين گروه قرار مي دهيد؟ اگر تروريست نيستند چرا در افغانستان با آنان جنگ مي كنيد؟
2643---0912
¤ هرگاه استكبار جهاني به سركردگي شيطان بزرگ حماقت ابلهانه اي مي كند و مورد هجمه و قيام هاي فراگير قرار مي گيرد برخي نوكرصفتان مزدبگير داخلي با طرح موضوعات حاشيه اي قصد انحراف افكار عمومي از اصلي ترين موضوع جهان را مي كنند. اما سيلي خوردگان از انقلاب كه به عنوان سران فتنه مطرود مردم شده اند جايي در بين مردم و انتخابات ندارند.
محمودي
¤ آيا شرايط جديدي كه براي تهيه مسكن ويژه با پرداخت هر سه ماه يك بار 20 ميليون تومان از طريق رسانه ها اعلام مي شود، در حد توان خانواده هاي ضعيف و اقشار آسيب پذير جامعه است؟ ما كه توان پرداخت اين هزينه را نداريم. اگر مي توانستيم هر 3 ماه يك بار 20 ميليون تومان بدهيم كه ديگر در به در و آواره مستأجري نمي شديم.
0065---0912
¤همان طوري كه سپاه طي بيش از سه دهه كارنامه افتخارآميزي از خود برجاي گذاشته چه در برخورد با گروهكهاي الحادي و تجزيه طلب و چه در جنگ تحميلي و چه در خنثي سازي هواپيماربايي ها، و چه كودتاگران و چه پس از جنگ در سد سازي و حفاري و بزرگراه و موفق بوده است، اميدوارم در بحث برخورد با حرامخواران و زالوصفتان نيز كارنامه اي درخشان از خود برجاي گذارد تا مردم محروم و مستضعف نفس راحت از دست اين از خدا بي خبران بكشند. به نظرم اقدام رئيس جمهور در واگذاري اين امر به سپاه اقدامي تحسين برانگيز بود.
طاهري و 4686---0915
¤چرا مسئولين و متوليان ملاقات در مصلاي ساري (با رهبر معظم انقلاب در تاريخ 28/6/91) اين امكان را فراهم نكردند كه ما جانبازان شيميايي نيز بتوانيم رهبر عزيزمان را ملاقات كنيم مگر جانبازان فقط جانبازان 70% هستند؟ پس ما چي؟ بسيار از اين اقدام آنها ناراحت هستم كه زمينه زيارت امامم را فراهم نكردند.
احمد خزائي از ساري
¤چرا همه چيز را با دلار مي سنجند و قيمت گذاري مي كنند، آخر عدس و لوبيا و لپه و چه ربطي به دلار دارند؟ چرا متوليان اقتصادي سكوت كرده اند و هيچ اقدام عملي در مقابله با اين گراني ها نمي كنند، كه برخي ها گوش دادن به راديوهاي بيگانه و نيز مطبوعاتي كه به قلم همان ها به چاپ مي رسد، قيمت ها را تعيين و مردم مظلوم را له مي كنند و ما فقط تماشاكننده ايم؟!
0686---3091و2894---2091
¤هر چه لي لي به لالاي برخي از شركت هاي توليدكننده لبنيات مي گذارند و از آن ها حمايت مي كنند اين شركت ها باز هم به شيوه هاي گوناگون گران فروشي مي كنند. در حال حاضر هم از وزن محصولات خود كم كرده اند هم نرخ ها را افزايش داده اند مثلا ماست سه كيلويي (دبه اي) را به وزن دو كيلو و 060 گرم كاهش داده اند. تو را به خدا بنويسيد جلوي اين گرانفروشي ها و اجحاف عجيب در حق مصرف كنندگان را بگيرند.
رئيسي
¤چرا با گذشت 5 سال از شروع مسكن مهر در اهواز تا به حال منزلي به متقاضيان واگذار نشده است؟ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مساعدت دارم.
3162---9093
¤از سال 68 در تعاوني هاي مسكن مهر ثبت نام كردم. الان خانه هاي ما از يك سال قبل تكميل شده اما انشعابات آب و برق، گاز وصل نشده و خانه ها را به ما تحويل نمي دهند. هرچه به مسئولان استان البرز-مهرشهر- شهرك ابريشم مراجعه مي كنيم كسي پاسخ نمي دهد.
يك متقاضي مسكن مهر
¤سازمان بهزيستي كشور با ارسال بخشنامه اي به ادارات كل بهزيستي سراسر كشور معلولاني را كه بيماري صرع داشته و در بهزيستي تشكيل پرونده داده اند از هرگونه خدمات و مستمري خارج نموده است. از وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست مي شود اين بيماران را مجددا تحت پوشش بهزيستي قرار دهند.
0038---7093


در حاشيه جلسه هيئت دولت

احمدي نژاد محورها و برنامه هاي سفر به نيويورك را تشريح كرد

احمدي نژاد محورها و برنامه هاي آخرين سفر خود به عنوان رئيس جمهور كشورمان به نيويورك را در حاشيه جلسه هيئت دولت تشريح كرد.
رئيس جمهور در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره برنامه ها و محورهاي سفر خود به نيويورك، گفت: به عنوان رئيس جمهور امسال سال آخري است كه من در اين جمع حضور پيدا مي كنم از اين رو بايد جمع بندي در اين خصوص صورت بگيرد .
وي افزود: يك بخش ديگر كار ملاقات هاي دوجانبه است كه شامل ديدار دبير سازمان ملل متحد، رؤسا و مسئولين كشورها مي شود ما بايد هم مسائل فوق را در اين ديدارها مطرح كنيم و هم روابط دو جانبه را مطرح كنيم.
احمدي نژاد اظهار داشت: بحث ديگر ملاقات هاي خاص به عنوان رئيس جنبش نم است. ما در اين سفر ملاقات ها و جمع هايي را ترتيب داده ايم كه شامل دو محور است.
وي گفت: محور اول شامل ايجاد و تغيير ساختارهاي لازم براي جنبش عدم تعهد است و محور دوم شامل بحران ها و مسائلي است كه در بعضي نقاط دنيا است و ما با عنوان رئيس جنبش عدم تعهد موظفيم آن را دنبال كنيم.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم نهادهاي لازم را براي ايجاد و اصلاح ساختارهاي مورد نياز در كشور داشته باشيم. يك بخش ديگر گفت وگو با مردم جهان و آمريكاست كه اين هم بخش مفصلي است و بخش ديگر ديدار با ايرانيان ساكن آنجاست و بخشي هم ملاقات با گروه هاي اجتماعي گوناگون در آمريكاست.
وي افزود: امسال كمي وضعيت اين ديدارها متفاوت است، بخشي از آن شامل بحث و گفت وگوي آزاد است و بخشي از آن به صورت سؤال و جواب است.
احمدي نژاد گفت: اميدواريم بتوانيم امسال برنامه هاي خوبي را در اجلاس پياده كنيم و وظيفه اي كه ملت بر دوش ما گذاشته انجام دهيم.
به گزارش فارس، رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سؤال ديگري درباره اظهار نظر محمد خاتمي درباره عدم امكان ايجاد 2 ميليون شغل توسط دولت گفت: مگر من بايد به عنوان رئيس جمهور درباره هر چيزي كه ديگران درباره آن صحبت كردند اظهار نظر كنم.
وي افزود: در يك كنفرانس خبري به اين شبهات پاسخ خواهم داد.
توضيحات فوتبالي احمدي نژاد
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد وضعيت نگران كننده فوتبال در كشور گفت: من از همه شما خبرنگاران تشكر مي كنم كه بالاخره سؤال متفاوتي پرسيديد. متأسفانه هم اكنون كمي نگراني در مورد فوتبال كشور وجود دارد و فوتبال جزو بهترين ورزش هاست و محبوبيت زيادي دارد.
وي افزود: فوتبال ايران بسيار استخوان دار است و در سطح آسيا و بين الملل مطرح است و من افتخار مي كنم بازيكنان بسيار خوبي را داريم كه اين روزها در آستانه مسابقات مقدماتي جام جهاني خود را براي اين اتفاق بين المللي آماده مي كنند.
رئيس جمهور ادامه داد: اين مسئله باعث مي شود تا مسئوليت مربيان و بازيكنان بسيار سنگين باشد و همه بايد كمك كنيم تا فضاي كشور، فضاي آرام و پراطميناني باشد. بالاخره در تمام بخش ها مشكلاتي نيز وجود دارد اما اين مشكلات بايد در جاي خود مطرح و حل شود.
احمدي نژاد گفت: اما اينكه به هر بهانه اي فضاي فوتبال را مورد هجوم سنگين قرار بدهند مصلحت نمي دانم، بالاخره آنها نيز جوانان كشور ما هستند و قصد دارند تا در ميدان هاي مختلف پرچم عزيز كشورمان را به اهتزاز درآورند.
وي افزود: آنها در اين ماه بايد با تيم هاي قدرتمندي مواجه شوند و بايد با اطمينان در اين صحنه ها جلو بروند. من از تمام دلسوزان و رسانه ها مي خواهم تا در اين مرحله از مطرح كردن مسائل غيربرجسته خودداري كنند. فوتبال ما تيم بسيار خوبي است و بايد بتواند با قدرت به جام جهاني صعود كند.
احمدي نژاد ادامه داد: مربيان ما بايد به اين نكته توجه كنند كه فوتبال از حساسيت بالايي برخوردار است و بازيكنان ما نيز بايد غيرت ايراني خود را نشان دهند.
رئيس جمهور ادامه داد: عوامل و بازيكنان فوتبال به خاطر برخي فضاسازي ها دلسرد نشوند و تيم ايران نيز بايد جزو 10-12تيم اول دنيا شود. همان گونه كه واليبال ما به اين جمع صعود كرد و خوشبختانه اين مسئله در ظرفيت تيم ملي ما وجود دارد تا بتواند به سطح بالاتر برسند.


آيت الله لاريجاني: چرا مدعيان آزادي بيان عاملان توطئه عليه اديان را مورد پيگيري قضايي قرار نمي دهند؟

رئيس دستگاه قضا با محكوم كردن اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) تاكيد كردند كه هزينه چنين توهين هايي براي اهانت كنندگان و حاميان آنها بسيار سنگين خواهد بود.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالي قضايي، اهانت به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) را «حادثه اي جانگداز» دانست و با تاكيد بر اين كه در پشت صحنه اين اقدام، حمايت ها و تلاش هايي براي توطئه عليه اديان و نزاع ميان اديان وجود دارد، گفت: متاسفيم كه در جوامع مدعي آزادي بيان به مقدس ترين مقدسات بيش از يك ميليارد مسلمان توهين مي شود، اما هيچ گونه پيگرد قضايي صورت نمي گيرد و بلكه به بهانه آزادي بيان از توهين كنندگان حمايت نيز مي شود.
رئيس قوه قضائيه ادعاهاي آزادي خواهي، دموكراسي و آزادي بيان غرب را ادعاهايي واهي دانست و افزود: بسيار عجيب و البته تاسف آور است كه در چنين جوامعي توهين به اشخاص به صورت فردي پيگرد قضايي دارد و اگر شخصي به شخص ديگر توهين كرد تحت تعقيب قرار مي گيرد اما اهانت به مقدسات ديني هيچ گونه پيگرد قضايي ندارد. آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اين كه غرب در عمل و نظر داراي تعارض و تناقض هاي فراوان در زمينه ادعاهاي حقوق بشري و دموكراسي است، تصريح كرد: در حالي كه در غرب سريالي از توهين هاي مختلف عليه مقدسات ديني و بويژه مسلمانان به راه افتاده است و كوچك ترين واكنشي از سوي دولت هاي غربي صورت نمي گيرد؛ اما با مورخ آزاده اي كه درباره هولوكاست مطالبي مطرح و در اصل آن تشكيك كرده است، برخورد مي شود و اين مسئله نمونه اي از تناقض ادعاهاي غربيان است. رئيس قوه قضائيه پيامبر اسلام را «نور الهي و شخصيتي معنوي و مورد احترام مسلمانان و حتي افراد غيرمسلمان» دانست و با تاكيد بر اين كه اين گونه توهين ها حتي از روزهاي نخست آغاز رسالت پيامبر بزرگ اسلام نسبت به ايشان وجود داشته و ادامه دارد، گفت: شخصيت معنوي و مقدس پيامبر بزرگ اسلام با اينگونه توهين ها ذره اي خدشه دار نخواهد شد كما اين كه اين توهين ها از همان روزهاي نخست آغاز رسالت نيز وجود داشت، اما به اراده الهي، انوار دين مبين اسلام سراسر جهان را گرفت.
آيت الله آملي لاريجاني اظهار داشت: متاسفانه كشورهاي غربي همواره به دنبال آتش افروزي عليه كشورهاي ديگر و بويژه مسلمانان هستند و هر روز قالب و شكل اين آتش افروزي به گونه اي مي شود، روزي با لشكركشي و كشتار مسلمانان و روزي هم از طريق چنين اهانت هايي به دنبال آتش افروزي هستند.
رئيس قوه قضائيه توهين اخير را آزمايشي بزرگ براي تمام مسلمانان و بويژه دولت هاي اسلامي برشمرد و افزود: مسلمانان جهان بايد با اعتراض يكپارچه به افراد مغرض و دشمنان نشان دهند كه هزينه هاي چنين توهين هايي چقدر براي آنان سنگين خواهد بود تا ديگر جرات چنين اقدامات شرم آوري عليه مسلمانان در كسي يافت نشود و اگر اين اعتراض ها صورت نگيرد چه بسا تازيانه هاي سنگيني در آينده بر دولت هاي كشورهاي اسلامي وارد خواهد شد.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود و با اشاره به آئين نامه ماده دو قانون محكوميت هاي مالي خطاب به قضات سراسر كشور گفت: در اصلاحيه صورت گرفته در اين ماده مقرر شده است، افرادي كه اعسار يا عدم اعسار آنان در امور مالي از سوي قاضي محرز نشده، محكوم به زندان نشوند؛ اما اين توضيح لازم است كه در دعواهاي مالي كه مسبوق به اخذ يا رد و بدل شدن مالي است در صورت شك به استناد استصحاب اصل بر بقاي مال بوده و بايد حسب ظاهر ماده 2 قانون محكوميت هاي مالي عمل شده و به ادعاي اعسار وي هم رسيدگي شود.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: استصحاب بقاي مال چيز روشني است كه آن را بايد قضات محترم تشخيص دهند. اين موارد اساسا از بحث موضوع آئين نامه خارج مي باشد چون ماده 18 آئين نامه در جايي است كه محكوم عليه ادعا كند من مالي ندارم كه بدهم و قاضي نيز ملائت وي را احراز نكند استصحاب بقاي مال براي محكوم عليه در واقع احراز ملائت اوست. به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، مسئولان عالي قضايي پس از پايان سخنان رئيس قوه قضائيه همچون جلسات گذشته به ادامه بررسي آئين نامه نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد ديگري از آن را به تصويب رساندند.
 


ژنرال قهرمان ايراني خار چشم رئيس سازمان سيا (خبر ويژه)

«ژنرال قاسم سليماني مغز متفكر يگان قدس را فردي ميهن دوست، پرحرارت و قهرمان جنگ مي دانند. ظاهرا او در سوريه هم نبايد چيزي كمتر از پيروزي براي ملت ايران به دست آورده باشد».
روزنامه سوئيسي تاگس آنسايگر ضمن درج اين تحليل نوشت: هرگاه رئيس سيا پترائوس به زماني مي انديشد كه ژنرال چهار ستاره در عراق بود، قاسم سليماني علي الدوام جلوي چشم او ظاهر مي شود. سليماني از 32 سال پيش در خدمت سپاه پاسداران است. او در جنگ با صدام شركت داشت و به علت عمليات بي باكانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسيد. گزارش مي شود وي جان خود را براي حفظ جان افرادش به خطر مي انداخته است. وقتي ناچار بود فرد ديگري را بفرستد نفراتش را با اشك در آغوش مي گرفت و از كساني كه جان باخته بودند حتي سالها بعد از جنگ به عنوان شهيد ياد مي كرد. اين مطالب را موسسه انترپرايز آمريكا در تحليلي نوشته كه به گزارش هايي از ايران استناد مي كند.
اين روزنامه افزود:از سليماني به عنوان قهرمان جنگ و انساني متهور ياد شده است. سليماني با موهاي خاكستري و لبخند بر لب، مايه و زمينه اسطوره شدن را دارد هرچند كه در ليست ترورهاي آمريكا قرار دارد. كساني از او مي ترسند و كساني او را مي ستايند. وزير سابق امنيت عراق شروان الوائلي از او؛ تمجيد و به عنوان «سيد» قاسم سليماني كه لقبي براي مردان بسيار محترم است، ياد مي كند. طبق گزارش ها سليماني در سال 2006 بدون ماموران حفاظتي در قلب بغداد و منطقه سبز تردد كرده است، با لبخندي در چهره. گزارش مي شود كه آمريكا تازه وقتي فهميد وي مدت ها آنجا بوده كه سليماني به ايران بازگشته بود. معلوم نيست او آخرين بار كي به منطقه سبز بغداد سر زده است.
 


اسلحه را براي تسويه حساب درون گروهي لازم داريم! (خبر ويژه)

وضعيت شترمرغي گروهك هاي تروريست كومله و دموكرات موجب اعتراض محافل ضدانقلاب شده است كه معتقدند آنها بيشتر باعث بي اعتباري مي شوند تا كمك به اپوزيسيون.
پايگاه اينترنتي روز آن لاين وابسته به طيفي از عناصر اپوزيسيون مقيم پاريس با اشاره به نمايش هاي تبليغاتي گروهك هاي كومله و دموكرات، از قول يكي از مخالفان نوشت: انشعاب هاي مكرر كه در ميان دموكرات و كومله به وجود آمد، داستان جبهه متحد را پيچيده و دست نيافتني تر كرد. پژاك هم كه جاي خود دارد.
اين فعال ضد انقلاب با تاكيد بر عدم اقبال عمومي نسبت به گروهك هاي ياد شده نوشت: نبايد در دام مغالطه افتاد و بين مردم با گروه كوچك و عمدتا سياست زده عضو شبكه هاي مجازي «اين هماني» برقرار نمود.
«صلاح الدين-خ» گروهك هاي مذكور را متهم به گرته برداري و نمايش كرد و گفت: اين احزاب اگر مي خواهند خدمتي بكنند بايد در صورت آمدن بدون سلاح برگردند. اصلا اين يكي از تناقضات بزرگ ديگري است كه بايد به آن رسيدگي شود. بعد از حدود 20 سال از ترك مبارزه مسلحانه، هنوز در اردوگاه هاي اين گروه ها به آموزش نيروهاي مسلح مي پردازند. اينها براي چيست؟ به قول منصور حكمت اين چند ده نفر مسلح كه حتي به درد خلع سلاح اولين پاسگاه روستاي مرزي هم نمي خورند! آيا اينها به عنوان اهرم فشار در بازي هاي سياسي احتمالي در آينده است؟
يادآور مي شود تاكنون چندين بار در ميان گروهك هاي مسلح تسويه حساب هاي خونيني رخ داده و افتضاحاتي را به بار آورده است.
 


يك نگاهي هم به ما بيندازيد! (خبر ويژه)

روزنامه جديد الانتشار «مغرب» كه علي رغم تلاش بسيار براي مطرح شدن به عنوان يك روزنامه «منتقد» با بي محلي محافل سياسي و رسانه اي روبرو شده است براي رسيدن به آرزوي بر زمين مانده خود، دست به اقدام عجيب و ناشيانه اي زد و در شماره روز چهارشنبه با تيتر درشت اعلام كرد «مغرب فردا منتشر نمي شود» و در توضيح اين كلك كودكانه نوشت «روزنامه مغرب اين تعطيلي خود خواسته را فرصتي مي داند براي آرامش كساني كه حضور يك روزنامه منتقد را برنمي تابند»! و در سرمقاله آورده است «مغرب فردا منتشر نمي شود، نه براي اين كه ما خسته شده ايم، براي اينكه آنها خسته شده اند. آنها كه فكر مي كنند با نبود يك روزنامه آرامش به جامعه باز مي گردد»!!
اين اقدام روزنامه مغرب در حالي است كه به گواهي نسخه هاي موجود مطبوعات كشور و خروجي قابل مراجعه سايت هاي خبري، انتشار يك ماهه مغرب نه فقط كمترين حساسيتي را در پي نداشته بلكه مطالب اين روزنامه با بي محلي و بي اعتنايي كامل نيز روبرو بوده است و نشان مي دهد روزنامه مغرب با اين به اصطلاح «كلك مرغابي»! در پي آن است كه بي محلي انتشار يك ماهه را از طريق جلب توجه به خبر تعطيلي يك روزه جبران كند!
گفتني است روزنامه مغرب قبل از انتشار با صرف هزينه هاي كلان كه تأمين آن از سوي مديران اسمي روزنامه غيرقابل توضيح است، دست به تبليغات گسترده اي زده بود كه اجاره دهها «بيلبورد» در اتوبان ها، جاده ها و استاديوم هاي ورزشي، سفارش آگهي پي درپي در تلويزيون، پخش رايگان و انبوه در ايستگاههاي مترو و برخي از ميادين و... فقط بخشي از اين تبليغات گسترده بوده است.
اين روزنامه پيش از اين با نام «فرهنگ آشتي» منتشر مي شد و هر روز در خدمت يكي از جريانات دست چندم سياسي قرار داشت.


80 درصد ايرانيان خارج كشور به اپوزيسيون بي محلي مي كنند (خبر ويژه)

يك عضو متواري مركزيت گروهك ملي-مذهبي با ناخرسندي مي گويد 80درصد ايرانيان خارج كشور رفتاري متفاوت از اپوزيسيون دارند.
تقي رحماني ضمن مقاله اي در يكي از سايت هاي ضد انقلاب كه از پاريس به روزرساني مي شود، ضمن مرور معضلات اپوزيسيون نوشت: بايد توجه داشت كه ايرانيان خارج كشور در مدت دو دهه اخير رفتاري از خود نشان داده اند، كه مهم است؛ رفتاري كه با صداي بلند خارج از كشور متفاوت است. اكثر ايرانيان به داخل مسافرت مي كنند و سرمايه هاي خرد خود را به ايران برده اند.
وي مي افزايد: بيش از 80 درصد ايرانيان به داخل سفر مي كنند و سال گذشته در حدود 4 ميليارد دلار به ايران پول برده اند. اين رفتارها نشان از چه چيزي مي دهد؟ رفت و آمد به ايران و سرمايه گذاري در آن نشان مي دهد كه ايرانيان خارج از كشور با صداي بلند اپوزيسيون ايراني فاصله عملي دارند. اين ويژگي ها باعث مي شود كه بهره گيري از توان ايرانيان خارج از كشور منوط به درك و رفتار حساب شده از سوي اپوزيسيون باشد».
وي همچنين پرسيده است: چرا ايرانيان خارج از كشور از مختصر فضاي نيمه باز در انتخابات استقبال و در آن مشاركت قابل توجه انجام مي دهند. اما در تجمعات اپوزيسيون محو مي شوند؟
وي تصريح كرده كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي دچار تندروي هاي بي حاصل است.
 


عليه حاكميت خبر جعل مي كنيم اما نمي گوئيم دوران اصلاحات و سازندگي چه خبر بود؟! (خبر ويژه)

همكار خارج نشين نشريات زنجيره اي از رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون خواست نه به جريان «ماست ماليون» بپيوندد و نه كار فواحش رسانه اي را بكنند!
نيك آهنگ كوثر با اشاره به اينكه رسانه هاي اپوزيسيون و شبه اصلاح طلبان هركاري ولو جعل خبر براي مقابله با حاكميت مي كنند، نوشت: باز به انتخابات نزديك مي شويم و حافظه تاريخي بسياري از ما دچار نقص فني مي شود. البته زحمت يادآوري برخي نكات درباره دولت فعلي را رسانه هاي وابسته به اصلاح طلبان و اعضاي سابق ستادهاي خاتمي و موسوي و هاشمي و معين در رسانه هاي بزرگتر لندن و غيره مي كشند! ممكن است رفقاي عزيزم ناراحت بشوند اما مگر يكي از كارهاي ثابت رسانه هاي اپوزيسيون پنهانكاري ضعف دولت هاي قبلي نبوده است؟ باور نمي كنيد؟ فرض كنيد امروز خاتمي سخنراني كند و حرف هايي بزند كه قند در دل هر ساده دلي آب شود. فكر مي كنيد خبرنگاران محترم رسانه هاي خارج از كشور به بررسي موارد در دولت خود خاتمي خواهند پرداخت و به مخاطب خواهند گفت كه جناب ايشان در زمان اقتدار در آن حوزه چه كرده و چه نكرده و ميزان موفقيت و يا عدم موفقيتش براساس مدارك چقدر بوده؟
وي در «خودنويس» مي نويسد: به نظرم كار ما حسابي خراب است. وقتي من به خاطر اميدهايي كه به «سرمايه»هاي سياسي بسته ام، توان و شجاعت بررسي كارنامه ايشان را براي خواننده ام ندارم، خب، يك تبليغاتچي و منحرف كننده افكار بيشتر نيستم. مثلا وقتي دوستان رسانه اي از بررسي كارنامه اقتصادي دوران سازندگي خودداري مي كنند چون ممكن است سؤال هايي مثلا درباره شركت هايي در مناطق آزاد سيرجان و كيش پيش بيايد و بعد بحث هايي درباره شركت ها و كنسرسيوم هاي نفتي داغ شود كه نفعي براي آقاي رئيس ندارد. به عبارتي، براي حفظ سرمايه بايد صورت مساله را پاك كرد. تازه ماجرا آنجا دردناك تر مي شود كه نزديكان وي از ارتباط با روزنامه نگاران خارج از كشور و تاثيرات متقابل مي گويند و آدمي مثل من هم اين مكالمات را ثبت مي كند...
كاريكاتوريست نشريات زنجيره اي كه اكنون با سايت روزآنلاين همكاري مي كند، اضافه مي كند: خاتمي، مورد احترام من است اما نمي توانم او را در حد يك رهبر سياسي موفق ببينم؛ يك سال قبل از انتخابات مجلس شرط و شروط مي گذارد و بعد دزدكي به دماوند مي رود و راي مي دهد. حالا نه ماه پيش از انتخابات دوباره فعال شده تا بلكه بخشي از آنچه از دست رفته را بازگرداند .به اين مي انديشم كه «ممد بوقي»ها چقدر خوشحال مي شوند كه مي توانند باز دل طرفداران را به دست آورند و اميدوارشان كنند. اما يادشان مي رود كه خاتمي در دوران اقتدارش، نتوانست پاسخگو باشد و در مقابل حاكميت عملا زانو زد و قول هايش را فراموش كرد. نه، ايراد از من و امثال من است كه به اندازه كافي يادآوري نكرده ايم. جالب تر آن است كه وقتي مسائل آن زمان را يادآوري مي كني، مي گويند خصومت شخصي داري، اما ظاهرا دلدادگي و پنهان كاري و حجاب بر واقعيت كشيدن درست ترين كار دنيا است.
وي تصريح كرد: دارم به اين فكر مي كنم كه با وجود تمامي محدوديت ها، تاكنون چند بار خبرنگاران سؤال هايي سخت از احمدي نژاد پرسيده اند و عملا حالش را جا آورده اند. اما يادم نمي آيد در دوران هاشمي و خاتمي چند بار دوستان رسانه ها با همان اقتدار سؤال هايي سخت از روساي جمهوري پيشين پرسيده باشند؟ اگر يادتان مي آيد لطفا لينك ها را در كامنت ها بگذاريد.
نيك آهنگ كوثر معتقد است: بسياري از ما در سال هاي اخير براي عيان كردن ضعف ها و تضادهاي حاكميت هر كاري كرده ايم. حتي گاه با جعل واقعيت خواسته ايم نشان دهيم ميزان اختلاف در سطوح بالا چقدر است. آيا ما، در مقابل مخاطبان مان كوتاهي نكرده ايم؟ آيا هدف ما انتشار واقعيت ها بوده يا بهره برداري سياسي؟ منافع سياسي و جناح بندي برايمان مهمتر بوده يا انجام وظيفه مان؟ هفته پيش، در كنفرانس سالانه كارتونيست هاي آمريكا، تام تولز، كارتونيست سرشناس واشنگتن پست يك توصيه جانانه كرد؛ «فاحشه نباشيم». جسارتاً عرض كنم كه بسياري از ما اهالي رسانه در برابر «سرمايه»هاي سياسي از اين هم كمتريم... مغز همه ما ارزشش بيشتر از آن است كه تحت تاثير جنبش «ماست ماليون» قرار گيرد.
 


مدير روزنامه زنجيره اي سابق آلزايمر گرفته! (خبر ويژه)

مدير يك روزنامه زنجيره اي توقيف شده مي گويد: انديشه اصلاحات با تمام مصلحان آن همچون اميركبير و مصدق و طالقاني و خاتمي زنده است.
محمدصادق جوادي حصار كه در فتنه سال 88 با حزب اعتماد ملي كروبي همكاري مي كرد، مدير مسئول روزنامه زنجيره اي توس است كه در دوره اصلاحات به ترويج گروهك هاي ضدانقلاب و تخريب ارزشهاي انقلاب اسلامي مشغول بود و به خاطر شدت خيانت و دروغ پراكني توقيف شد.
وي در مصاحبه با ايلنا گفته است: اصلاحات هميشه زنده است. حتي با فرض محال اينكه اصلاحات مرده باشد نبايد فراموش كرد كه جريان مقابل از مرده اصلاحات هم بيم دارند.
اما بايد اعلام كنم كه انديشه اصلاحات با تمام مصلحان آن همچون اميركبير، مصدق، طالقاني و خاتمي زنده است و حتي نام تقويمي اين افراد نيز رعشه بر تن عده اي مي اندازد.
وي همچنين درباره انتخابات گفته است: مطرح كردن پيش شرط هايي براي شركت در عرصه سياسي كشور آن هم در آستانه انتخابات تنها مي تواند در مجراي قانون باشد. بنابراين كسي نمي تواند خود را محور قرار داده و ادعا كند كه ديگر جريان ها بايد خود را با ما تنظيم كند.
جوادي حصار همچنين گفت: ايجاد ائتلاف تنها براي برگزاري يك انتخابات آرام و بدون تنش امري شدني است اما نمي توان تضمين داد كه پس از انتخابات هر كس سر طناب خود را نكشد چرا كه اين اختلافات از زمان امام(ره) تا به امروز امري طبيعي بوده است.
عناصر نفوذي ضمن فريب كروبي او را وادار كردند با 300 هزار راي مدعي تقلب در انتخابات شود و به قول جوادي «سر طناب را بكشد»!
قياس اميركبير با برخي عناصر خائن مدعي اصلاحات در حالي است كه اميركبير جان خود را براي مقابله با نفوذ استعمارگران گذاشت حال آن كه برخي از عناصر منافق مدعي اصلاحات كوشيدند پاي بيگانگان را دوباره به كشور باز كنند. آنها حتي مصدق هم نبودند چرا كه آمريكا و انگليس عليه مصدق كودتا كردند اما همين افراطيون مدعي اصلاحات را براي كودتاي مخملي عليه جمهوري اسلامي نامزد كردند.
گفتني است اگر چه جوادي حصار خود را حامي و عضو حزب اعتماد ملي جا زده، اما در سابقه خود مديرمسئولي روزنامه زنجيره اي «توس» را دارد. وي سال 78 درباره برخورد دادگاه با پرونده تخلفات و خيانت هاي اين روزنامه از جمله بستن اتهام درخواست پناهندگي از فرانسه به حضرت امام(ره)! تصريح كرده بود: «سفارت ايتاليا قصد داشت به خاطر توقيف روزنامه توس به دولت ايران وام ندهد اما من به خاطر مصالح كشور از حق خود گذشتم»!
جالب اينكه عطاء الله مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي مهر ماه سال 77 روزنامه تحت مديريت جوادي حصار را وابسته به گروهك نهضت آزادي معرفي كرده و به روزنامه لبناني السفير گفته بود: «اگر من هم عضو هيئت منصفه مطبوعات بودم، راي به بستن توس مي دادم. اين روزنامه به جاي آگاهي بخشي به افكار عمومي، اوضاع سياسي را متشنج و با چاپ مقاله هاي روزنامه نگاران و نويسندگان دوره شاه، نسبت به اصول و ارزش هاي ديني كه عموم مردم ايران به آنها ايمان دارند، ابراز شك و ترديد كرد و به مراجع ديني توهين نمود. دست اندركاران توس به بازي خطرناكي دست مي زنند زيرا تلاش مي كنند خود را طرفدار خاتمي جلوه دهند حال آن كه گروه توس در واقع سخنگوي نهضت آزادي به رياست ابراهيم يزدي است... اين گروه [دست اندركاران توس] به گونه اي عمل مي كند كه گويي خاتمي، گورباچف و آنان يلتسين هستند كه قدرت را در دست خواهند گرفت. آنها روزنامه را براي متشنج كردن اوضاع سياسي به كار مي گيرند.»


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14