(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مهر 1391 - شماره 20315

يادداشت خبرنگار
فرمانده گروه 422 پل شناور:
90درصد مناطق خوزستان از مين پاكسازي شده اند
كوتاه از هفته دفاع مقدس
اين توقع زيادي است؟!
فرمانده سپاه فجر فارس:
گردان هاي عاشورا براي مقابله با جنگ نرم آماده شده اند
نمايش عكس طلايه داران دفاع در نيشابور
پاسخ صنايع چوب و كاغذ ايران به اظهارات نماينده مردم فومن و شفت در مجلس
افزايش اعتبارات عمراني آموزش و پرورش آذربايجان غربي
پيش بيني اعزام 34 هزار دانش آموز مازندراني به مناطق عملياتي
برگزاري جشنواره خاطره نويسي در البرز
معاون استاندار اصفهان:
مردم باوري از شاخص هاي گفتمان امام و انقلاب است
ششمي هاي كاشان آزمايشگاه را كلاس درس خود كردند
موزه ابزار و ادوات دريانوردي دربندرعباس احداث مي شود
گناباد 1400دانش آموز كلاس اولي دارد
احداث 45 سالن ورزشي در لرستان در هفته دفاع مقدس


يادداشت خبرنگار

اميد به استاندار جديد
پس از گذشت حدود دوماه از رفتن استاندار سابق همدان براي به دست گرفتن مسند استانداري قم، سرانجام حدود يك ماه پيش علي محمد آزاد به عنوان استاندار جديد رسما اداره همدان را به دست گرفت تا به تمام حرف و حديث هاي مرتبط با انتصاب و معارفه ديرهنگام مدير ارشد اين خطه پايان داده شود.
بنا به گفته بزرگان، به دست آوردن حتي يك روز فرصت براي خدمت به خلق و در راه رضايت خالق، غنيمتي بزرگ است و بايد قدر دانسته شود. پس آن كه مدير و اهل كار و صاحب انديشه باشد قطعا مي تواند نتايج درخشاني را رقم بزند.
اگر بخواهيم پاشنه آشيل مسئوليت مهم مديريت استان را ذكر كنيم، قطعا مهم ترين آن عدم تعامل با نخبگان و صاحب نظران و عدم اجراي توصيه هاي دلسوزان است. چنانچه پيش از اين، مسائلي نظير تمايل نداشتن برخي مديران ارشد، به اظهارنظر از جانب منتقدان و يا مخالفان حتي درسطح مديران كل استان، اهل مشورت نبودن و يكه تازي در عرصه تصميم گيري، گاه چالش هايي را براي استان ايجاد كرده و فرصت هاي بسياري را سوزانده است.
تجربه نشان مي دهد كه مردم مديراني را هم به خوبي استقبال و هم به خوشي بدرقه مي كنند كه اطرافيان خود را بيشتر به تعهد كاري و ميزان درايت و توانمندي مي سنجند و به كار مي گمارند تا به ميزان بله قربان گويي و مجيز بالادستان گفتن!
همدان-خبرنگاركيهان
 


فرمانده گروه 422 پل شناور:

90درصد مناطق خوزستان از مين پاكسازي شده اند

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرمانده گروه 422 پل شناور گفت: تاكنون بيش از 90درصد مناطق آلوده به مين در خوزستان پاكسازي شده اند.
سرهنگ اكبر زواره، اظهار داشت: درحال حاضر نيروي زميني ارتش اقدام به بازبيني بخشي از مناطق آلوده به مين در داخل كشور كرده است چرا كه بخشي از مناطق نوار مرزي و بخشي از زمين هاي موجود در خاك عراق همچنان آلوده به مين هستند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مركز مين زدايي كشور با تلاش بخش هاي خصوصي و نظامي مناطق آلوده به مين را پاك سازي مي كند افزود: بخشي از پاك سازي ها به صورت دولتي توسط يگان ها و گردان هاي ارتش انجام مي شود كه در جنوب كشور گروه هاي 411 و 422 مسئوليت پاك سازي را برعهده دارند.
زواره پيرامون فعاليت كشاورزان و نيز شركت هاي دولتي نظير شركت نفت در مناطق مين زدايي شده نيز يادآور شد: با توجه به پاك سازي هاي انجام شده، شرايط براي فعاليت كشاورزان فراهم شده، ولي براي فعاليت شركت نفت در منطقه بايد استانداردهاي رفع آلودگي رعايت شود.
فرمانده گروه 422 پل شناور خاطرنشان كرد: هم اكنون فعاليت هاي مورد نياز در راستاي تحقق استانداردهاي پاك سازي در منطقه درحال انجام است و يگان هاي مهندسي نيروي زميني به صورت مستمر در منطقه مشغول به فعاليت هستند و در جهت تحقق اين مهم برخي از نيروهاي ما به شهادت مي رسند.
 


كوتاه از هفته دفاع مقدس

چاپ 3 عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس
اهواز- خبرنگار كيهان: فرمانده پايگاه بسيج و مدير امور ايثارگران شركت آب و فاضلاب استان خوزستان از تأليف و چاپ 3 عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس خبر داد.
حميدرضا عليرضايي هدف از اين اقدام را ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت و حماسه سازي هاي رزمندگان در هشت سال دفاع از كيان جمهوري اسلامي عنوان كرد.
وي افزود: اين سه عنوان كتاب با عناوين، «چهارراه خندق»، «دندون موجي» و «نامه مخصوص» به همت سيد فريد موسوي با جمع آوري خاطرات رزمندگان دفاع مقدس چاپ و به علاقمندان حوزه فرهنگ مقاومت ارائه شده است.
رژه نيروهاي مسلح
لارستان- خبرنگار كيهان: در اولين روز از هفته دفاع مقدس يگان هاي نمونه مسلح سپاه ناحيه لارستان، فرماندهي انتظامي، نيروي هوا و فضا سپاه لارستان، گردان «عاشورا، حوزه هاي مقاومت سردار شهيد نجفعلي مفيد و بسيج شهداء، پايگاه هاي مقاومت ادارات، اصناف و كارگري و پايگاه هاي مقاومت شهري از مقابل فرمانداري ويژه لارستان رژه رفتند.
گفتني است مراسم مشابهي نيز در مراكز بخش هاي تابعه شهرستان اوز، بيرم، بنارويه، جويم، صحراي باغ لارستان برگزار شد.
نمايش اقتدار
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس، گردان هاي ويژه نيروهاي مسلح شامل ارتش، سپاه و بسيج و گردان هاي نمونه عاشورا و الزهراء شهرستان گنبدكاووس با اقتدار و شكوه خاصي قدرت و توان خودشان را با حضور اقشار مختلف مردم به نمايش گذاشتند.
همچنين يگان هاي ويژه توپخانه، زرهي، پياده پادگان سرلشكر شهيد هوشنگ اسدالله پور، تيپ 60 زرهي عمار و ياسر و نيروي انتظامي گنبد كاووس با نظم خاصي از مقابل جايگاه رژه رفتند كه مورد توجه حاضران قرار گرفت. در اين مراسم فرماندار گنبدكاووس گفت: احياي گفتمان مقاومت بهترين هديه جنگ تحميلي بوده است كه اين مهم سبب شده از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون دشمنان قسم خورده ايران و اسلام نتوانند به انقلاب اسلامي صدمه وارد كنند.
در اين مراسم ائمه جمعه شيعه و سني، مسئولان، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان، اقشار مختلف مردم و فرماندهان سپاه و ارتش شهرستان گنبد كاووس حضور داشتند.
برپايي نمايشگاه
بابل- خبرنگار كيهان: دبير ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس شهرستان بابل گفت: رژه نيروهاي مسلح، برگزاري صبحگاه مشترك، تجليل از مديران سازمان ها و نهادها كه در سال هاي دفاع مقدس نقش داشتند، برپايي نمايشگاهي با 25 غرفه و ديدار با خانواده معظم شهداء و جانبازان و ايثارگران از مهم ترين برنامه هايي است كه طي هفته دفاع مقدس در بابل برگزار مي شود.
خاطرات ماندگار
ساري- خبرنگار كيهان: مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در هفته دفاع مقدس گفت: خاطرات دفاع مقدس در حقيقت خاطرات ماندگاري است كه موجب تقويت معنويت در جامعه مي شود. عباسعلي رضايي نژاد افزود: الگوسازي فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت يكي از نتايج هفته دفاع مقدس است كه مي توان آن را به نسل جوان انتقال داد. وي تصريح كرد. شهداء درس مقاومت و مردانگي به آيندگان آموختند.
خواسته شهداء
ورامين- خبرنگار كيهان: امام جمعه بخش جوادآباد ورامين در هفته دفاع مقدس ضمن گراميداشت ياد و خاطره 150 شهيد اين بخش گفت: آنان شهيد شده اند تا ما آسوده باشيم و در راستاي برطرف شدن مشكلات مردم همت والا داشته باشيم. حجت الاسلام والمسلمين حسيني با اشاره به مشكلات بخش جوادآباد ورامين تصريح كرد: به رغم تمام خدماتي كه دولت در اين بخش ارائه كرده هنوز مشكلات مردم باقي است.
گراميداشت ياد و خاطره شهداء
¤ در هفته دفاع مقدس مراسمي در شهرستان پيشواي ورامين با حضور فرماندار اين شهر برگزار شد. در اين مراسم ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس به ويژه شهيدان منطقه پيشواي ورامين گرامي داشته شد. فرماندار پيشوا در اين مراسم گفت: انتظار شهداء از ما اين است كه
شبانه روز به مردم خدمت كنيم. وي خواستار اختصاص بودجه كامل براي تكميل آزاد راه شريف آباد به پيشوا شد.
 


اين توقع زيادي است؟!

پس از گذشت حدود 7ماه از سال جديد هنوز نماينده منتخب مردم شهرستان چايپاره با اهالي اين منطقه ديداري نداشته است.
شهرستان چايپاره از توابع استان آذربايجان غربي است و مردم آن در مجلس شوراي اسلامي يك نماينده كه مشتركاً از شهرستان هاي خوي و چايپاره است را به عنوان وكيل خود برگزيده اند. گفتني است، جمعيت 50هزار نفري چايپاره كه چهارسال از شهرستان شدن محل سكونتشان مي گذرد، از نماينده خود توقع دارند تا در ديدار با وي به طرح مشكلات خود پرداخته و راهكاري لازم را از ايشان بشنوند.
قره ضياءالدين خبرنگار كيهان

 


فرمانده سپاه فجر فارس:

گردان هاي عاشورا براي مقابله با جنگ نرم آماده شده اند

شيراز-خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه فجر استان فارس اظهاركرد: گردان هاي عاشورا براي مقابله با جنگ نرم دشمن ساماندهي شده اند.
سرتيپ «غلامحسين غيب پرور» با بيان اين مطلب در جمع بسيجيان گردان هاي امام حسين(ع) استان افزود: دشمني دشمنان تمامي ندارد و در شرايطي كه هر روز اين توطئه ها بيشتر مي شود، آمادگي بسيج هم براي مقابله با آن بيشتر مي شود.
وي با اشاره به ساماندهي نيروهاي بسيج براي مقابله با تهديدهاي نرم، سخت و نيمه سخت دشمن اظهارداشت: بسيج با استفاده از بدنه مردمي، گردان هاي امام حسين(ع) را براي مقابله با تهديدهاي سخت، گردان هاي امام علي(ع) براي مقابله با تهديدهاي نيمه سخت و امنيتي ساماندهي كرده است.
غيب پرور افزود: تمام بسيجيان در اين گردان ها سازماندهي شده اند و ساليانه با برگزاري رزمايش ها آمادگي خود را حفظ مي كنند.
وي گفت: سپاه و بسيج دركنار ساماندهي براي مقابله با تهديدهاي نظامي و امنيتي دشمنان، براي مقابله با تهديدهاي اقتصادي دشمن نيز ورود كرده است.
فرمانده سپاه فجر فارس اظهار داشت: امروز يكي از كارهاي مهم تحقق و تبيين فرمايشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتي است.
وي افزود: برخي از كج انديشان اقتصاد مقاومتي را به اقتصاد رياضتي معنا كرده اند در حالي كه شاخصه اقتصاد رياضتي افزايش ماليات و كاهش حقوق و اخراج نيروي كار است و شاخصه اقتصاد مقاومتي پويايي، استقلال و مولدبودن است.
 


نمايش عكس طلايه داران دفاع در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه عكس «طلايه داران دفاع» به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و دهه كرامت در نيشابور برگزار شد.
مسئول كانون بسيج هنرمندان نيشابور و فيروزه با اعلام اين خبر افزود: اين نمايشگاه با اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن سينماي جوان نيشابور در معرض ديد عموم قرار گرفت.
موسي نوكاريزي گفت: اين نمايشگاه مجموعه آثار هنرمندان عكاس شامل 30 اثر رنگي و سياه و سفيد است كه در آن به فرهنگ ايثار و شهادت و اشاعه آن در جامعه پرداخته شد.
وي تصريح كرد: نمايشگاه عكس «طلايه داران دفاع» از 25 لغايت 30 شهريور 91 در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور داير بود.
 


پاسخ صنايع چوب و كاغذ ايران به اظهارات نماينده مردم فومن و شفت در مجلس

رشت- خبرنگار كيهان:
به دنبال چاپ مطلبي در صفحه 11 روزنامه كيهان مورخ 15/6/91 از قول نماينده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي با عنوان «ناكارآمدي مسئولان علت تعطيلي 2 كارخانه در گيلان است» جوابيه اي از سوي روابط عمومي صنايع چوب و كاغذ ايران- چوكا به كيهان ارسال شده است كه در پي مي آيد.
1- با عنايت به افزايش توليد و فروش و كاهش ضايعات توليد طي پنج ماهه اول سال جاري نسبت به سال قبل و همچنين بهبود شاخص هاي عملياتي، معلوم نيست كه مأخذ نتيجه گيري و سنجش هاي مورد نظر نماينده محترم فومن و شفت نسبت به ناكارآمدي مديران و مسئولان زحمتكش شركت چوكا چيست؟
2- جهت مزيد آگاهي نماينده محترم، اولا طبق استانداردهاي تعريف شده كارخانه، مواد اوليه اين كارخانه كاتين و گرده پينه هاي جنگلي و باغي و كاغذهاي باطله است نه سرشاخه و زباله خشك، ثانيا در شرايط فوق رقابتي بازار كنوني ساده انگاري است كه تصور شود خارجي يا داخلي بودن مواد اوليه تنها عامل پيچيده و محدود كننده تأمين مواد است. چون ميزان عرضه و تقاضا و شرايط فوق رقابتي بازار مي تواند چنين شرايطي بمراتب پيچيده تر (مشابه وضعيت كنوني) را ايجاد كند.
3- برخلاف ادعاي نماينده محترم، اين كارخانه علي رغم محدوديتهاي منابع مالي موفق به بهره گيري از روش jit شده و ضمن جلوگيري از خواب سرمايه ناشي از انبار مواد اوليه، بكارگيري نقدينگي در ساير زمينه هاي ضروري و حياتي، جهت تداوم فعاليت شركت براي افزايش ميزان توليد و فروش اقدام كرده است كه ميزان افزايش نسبت به سال قبل گواه بر اين مطلب است.
4- سوال بسيار اساسي ديگر از نماينده محترم آنكه تعطيلي كارخانه چوكا و اخراج 920 نفر كارگر زحمتكش به عنوان بزرگترين صنعت استان گيلان، آنقدر كم اهميت است كه تاكنون مورد پيگيري و اطلاع رساني هيچ كدام از سهامداران و مسئولان محترم منطقه و استان قرار نگرفته و تنها نماينده محترم فومن و شفت معلوم نيست از چه منبع و مكانيزمي از آن مطلع شده است!!؟ جهت اطلاع اعلام مي شود نه تنها اين موضوع با واقعيت انطباق ندارد بلكه چوكا با افزايش توليد و فروش و كاهش ضايعات توليد همچنان پرسنل زحمتكش خود را پذيرا شده است. بايد گفت سرمايه گذاران اين كارخانه با ناظراني دقيق بر فعاليت اين كارخانه نظارت داشته و بطور دائمي همه موارد با اهميت را مورد ارزيابي قرار مي دهند.
5- كدام آمار نشان مي دهد كه 65درصد كاغذ بسته بندي وارداتي است؟ با توجه به وضعيت بازار داخلي و آخرين آمار مأخوذه حداكثر سهم واردات 30 درصد است، در ضمن نماينده محترم مي توانست به عنوان يك هم استاني و يك مسئول، با همفكري و كمك در تأمين مواد اوليه و تأمين منابع مالي لازم، چوكا و 920 نفر پرسنل زحمتكش هم استاني خود را ياري كند تا اينكه افكار عمومي را مشوش نمايد.
6- با توجه به آزاد بودن قيمت مواد اوليه در كنار افزايش هزينه حامل هاي انرژي پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، چنانچه نماينده محترم، وقت و توان با ارزش خود را صرف كمك و همفكري در جهت رشد و تعالي چوكا و در نتيجه استان خود كند موجب امتنان خواهد بود و به طور قطع در صورت شكل گيري، اين همياري ها چوكا را در وضعيت بهتري قرار خواهد داد.
 


افزايش اعتبارات عمراني آموزش و پرورش آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
در راستاي توسعه فضاي آموزشي استان، بيش از 100 واحد آموزشي با بيش از 900 كلاس درس در حال ساخت است.
مديركل نوسازي و تجهيز مدارس آذربايجان غربي افزود: به منظور رفع نياز اين استان گشايش مدارس 165 كلاس درس در قالب 40 طرح آموزشي به مجموعه فضاي آموزشي آذربايجان غربي اضافه شد.
اسمعيل زاده با اشاره به كمبود فضاهاي آموزشي در استان گفت: براي جبران كمبود فضاهاي آموزشي و رسيدن به ميانگين كشوري در آذربايجان غربي احداث 6 هزار كلاس نياز است كه اميد است تا پايان برنامه پنجم توسعه برطرف شود آذربايجان غربي بيش از 570 هزار نفر دانش آموز دارد كه در 5 هزار مدرسه در قالب افزون بر 25 هزار كلاس مشغول به تحصيل هستند.
 


پيش بيني اعزام 34 هزار دانش آموز مازندراني به مناطق عملياتي

ساري- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد راهيان نور سپاه كربلاي مازندران گفت: پيش بيني اعزام 34 هزار دانش آموز مازندراني به راهيان نور در دستور كار قرار گرفت.
احمد الماس پور به كيهان گفت: از سال 89 دانش آموزان به صورت سازماندهي شده به راهيان نور اعزام شدند، وي تصريح كرد: اعزام 12 هزار و 600 نفر دانش آموز در قالب راهيان نور به مناطق عملياتي جنگي اين تعداد در سال گذشته به بيش از 28 هزار نفر رسيد.
وي سهم ابلاغي امسال مازندران در قالب اعزام راهيان نور را 37 هزار و 400 نفر عنوان كرد و گفت: با اصلاحاتي كه صورت مي گيرد پيش بيني اعزام 34 هزار دانش آموز را در دستور كار قرار داديم.
معاون هماهنگ كننده سپاه كربلاي مازندران با اشاره به اينكه سال گذشته در جمع كل ارزيابي اعزام دانش آموزان به راهيان نور نمره 79 را در سطح كشور كسب كرديم، تصريح كرد: مهم ترين موضوع طرح مدرسه تا مدرسه در اعزام دانش آموزان به راهيان نور توجيه بودن آنان است.
وي از افتتاح رسمي اردوگاه احداث شده مازندراني ها در خرمشهر خبر داد و گفت: 12 مهر ماه سال جاري نخستين اعزام راهيان نور دانش آموزي از مازندران انجام مي شود كه اردوگاه شهداي خرمشهر به طور رسمي بهره برداري مي شود.
الماس پور ظرفيت پذيرش زائر در اردوگاه شهداي خرمشهر را 1800 نفر دانست و ادامه داد: بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون تومان براي احداث اردوگاه راهيان نور در جنوب كشور هزينه شد.
 


برگزاري جشنواره خاطره نويسي در البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس استان البرز با عنوان «ديده بان» برگزار مي شود.
معاون ادبيات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز با بيان اين مطلب افزود: اين جشنواره با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس از قبيل طنز دفاع مقدس، اسارت و آزادگي، زندگي در جبهه، شب هاي عمليات، تبليغات، حفاظت اطلاعات، نوجوانان و پيرمردان در جنگ، امداد و نجات، كمك هاي مردمي، پشتيباني، مخابرات مهندسي و جهاد برگزار مي شود.
ابراهيم وجواني به اهداء جوايز نفيسي به 14 اثر برگزيده اشاره كرد و گفت: آثار منتخب جشنواره در قالب كتابي در مراسم اختتاميه اين جشنواره رونمايي و در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
 


معاون استاندار اصفهان:

مردم باوري از شاخص هاي گفتمان امام و انقلاب است

فولادشهر- خبرنگاركيهان:
مردم باوري، دوري از اشرافي گري و خدمتگزاري بي منت به مردم از جمله شاخص هاي گفتمان امام و انقلاب است.
معاون سياسي، امنيتي استانداري اصفهان در جلسه معارفه فرماندار جديد لنجان با اشاره به اين مطلب افزود: انقلاب اسلامي مبتني بر استكبار پذيري، ساده زيستي و ايمان به امداد الهي بود و يك فرماندار بايد واجد اين شرايط باشد و از اتهام و افتراها نهراسد.
محمد مهدي اسماعيلي با اظهار اين مطلب كه بيشترين توسعه عمراني استان دراين شهرستان است به پروژه مهر فولاد شهر اشاره كرد و افزود: تاكيد ما روي پيوست فرهنگي مهر است و نمي شود مهر ساخته شود و امكانات مورد نياز براي آن درنظر گرفته نشده باشد، وظيفه داريم كه درحوزه مسائل فرهنگي مهر وارد شده و مشكلات آن را برطرف كنيم.
فرماندار جديد لنجان نيز درجلسه معارفه خود درسالن فرمانداري شهرستان لنجان گفت: به عنوان يك بنده ناتوان افتخارم خادمي و نوكري مردم است و تمام توان خود را براي خدمت به مردم به كار خواهم گرفت.
عباس اقبال ولايتمداري و اطاعت محض از ولايت فقيه، توجه به ارزش هاي اسلامي و خدمت به مردم را از جمله خصوصيات كاري خود دانست و در بخشي از سخنانش گفت: در اداره اي كه نماز جماعت برگزار مي شود و مسئول اداره سركارش باشد بايد به او شك كرد.
 


ششمي هاي كاشان آزمايشگاه را كلاس درس خود كردند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش كاشان از ورود چهار هزار و 500 دانش آموز اين شهرستان همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد به كلاس ششم ابتدايي خبر داد.
حسين حنطه اي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 142 كلاس درس ششم ابتدايي براي اين تعداد دانش آموز كاشاني آماده شده است. وي متذكر شد: از اين تعداد كلاس آماده شده براي پايه ششم ابتدايي، 61 كلاس پسرانه و 61 كلاس دخترانه و 20 كلاس درس نيز به صورت مختلط است.
حنطه اي تصريح كرد: آموزش و پرورش كاشان نيازمند فراهم شدن زيرساخت هاي لازم طرح تحول بنيادين در مدارس اين شهرستان است.
وي عنوان كرد: تعداد 142 كلاس درس با استفاده از راهكارهاي مختلف از جمله تبديل آزمايشگاه به كلاس، تقسيم كلاس هاي بزرگ به دو كلاس مجزا و زير نظر نوسازي مدارس فراهم شده است.
 


موزه ابزار و ادوات دريانوردي دربندرعباس احداث مي شود

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از احداث موزه تاريخچه ابزار وادوات قديمي دريانوردي دربندرعباس خبرداد.
علي اكبر صفايي گفت: با توجه به تاريخچه غني دريانوردي در استان هرمزگان فقدان موزه ابزار و ادوات دريانوردي دراستان احساس شد و احداث اين موزه به جد در دستور كارقرارگرفته است.
وي افزود: با تلاش دو ساله از سوي همكاران و مساعدت دريانوردان قديمي ابزار و ادوات ابتدايي و بسيار زيبايي مربوط به دوره هاي گذشته از سراسر استان جمع آوري شده كه به زودي يك موزه زيبا به عنوان يكي از جاذبه هاي ديدني هرمزگان تقديم مردم خواهد شد.
 


گناباد 1400دانش آموز كلاس اولي دارد

گناباد- خبرنگار كيهان:
دانش آموزان كلاس اولي شهرستان گناباد كه 1400نفر هستند در قالب 84كلاس ساماندهي شده اند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان گناباد در مراسم جشن شكوفه هاي اين شهرستان با اعلام اين خبر افزود: آموزش و پرورش گناباد براي آغاز سال تحصيلي جديد آمادگي كامل داشته و از لحاظ فضاي آموزشي و نيرو آمادگي كامل براي ورود به دوره جديدي از علم آموزي را دارد. احمد خاكستاني همراه شدن سال تحصيلي با آغاز دهه كرامت را به فال نيك گرفت و با تبريك اين ايام گفت: اميدواريم كه همزماني اين دو مناسبت دانش آموزان ما را به تبعيت از راه آن بزرگواران در راه كسب علم و دانش قرار دهد.
وي افزود: پدران و مادران بايد همراه و هم جهت با آموزش و پرورش، تحولات نظام آموزشي را دنبال كنند. وي با اشاره به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از اين سند به عنوان نقشه راه تعليم و تربيت در كشور نام برد و آن را اقدامي ارزشمند و قابل قدرداني دانست.
 


احداث 45 سالن ورزشي در لرستان در هفته دفاع مقدس

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
45 سالن ورزشي مجهز احداثي سپاه لرستان، درهفته دفاع مقدس افتتاح و به مردم استان اهداء شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اعلام اين خبر افزود: هر يك از اين سالن هاي ورزشي مجهز چندمنظوره حداقل داراي 500 متر مربع فضاي مفيد هستند.
سرهنگ حسين پازدار از انتقال تقويت فرهنگ جهاد، شهادت و بالندگي فضاي معنويت از برنامه هاي محوري هفته دفاع مقدس است.
معاون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: برنامه هاي هفته دفاع مقدس با همكاري مردم و دستگاه هاي مختلف از سي و يكم شهريور سالروز آغاز جنگ تحميلي با شكوه فراوان در سراسر لرستان به اجرا درآمده اند.
سرهنگ پازدار با بيان اين مطلب كه برنامه هاي متعدد و متنوع فرهنگي، ورزشي، رزمي و عمراني سپاه در همه شهرها و روستاهاي بزرگ با حضور رده هاي مختلف سپاه و بسيج به اجرا درآمده است، خاطرنشان ساخت: نمايشگاه دست آوردهاي افتخارآفرين سپاه در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي در حوزه بسيج بوستان زيباكنار خرم آباد با همكاري ساير دستگاه ها افتتاح شد كه با استقبال مردم مواجه شد.
معاون سپاه با اعلام خبر بازسازي عمليات غرورآفرين بيت المقدس به عنوان تجلي گاه حماسه آفريني آحاد مردم لرستان نام برد و افزود: اجراي نمايش سرداران آسماني، كشتي محلي و ورزش هاي باستاني، صبحگاه ميثاق در گلزار شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، جشنواره علمي- پژوهشي شهداي بسيجي، تبيين نقش زنان در دفاع مقدس و تجليل از خانواده هاي شهداي زن، برپايي بيمارستان صحرايي در كوهدشت و اعزام تيم هاي امدادي به مناطق مختلف با همكاري دانشگاه علوم پزشكي، همايش پيشكسوتان دفاع مقدس، تبيين و روايت عمليات ثامن الائمه را از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: برنامه هاي متعدد و متنوع اين هفته با استقبال مردم روبرو شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14