(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مهر 1391 - شماره 20315

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن سوي اين هياهو! (يادداشت روز)
ساعت (گفت و شنود)
ولي امر مسلمين در ديدار كارگزاران حج:
نبايد گذاشت جبهه استكبارخود را از خشم امت اسلامي نجات دهد
با تعيين 22 عضو، كميسيون مشترك اصلاح قانون نظارت بر نمايندگان تشكيل شد
اعلام آمادگي كميسيون اصل 90
 براي انتشار بخش هاي منتشر نشده گزارش فتنه
هيئتي از كميسيون امنيت ملي به ميانمار مي رود
كيهان و خوانندگان
سي ان ان:
ايران توانسته آمريكا را خلع سلاح كند (خبر ويژه)
آيت الله رفسنجاني:
فرزندان خود را متمايز ازساير شهروندان نمي دانم (خبر ويژه)
سردبير نيويوركر:
نتانياهو بي سابقه ترين خسارت را به اسرائيل زد (خبر ويژه)
كرباسچي:
در انتخابات مي آييم اما نه با خاتمي و هاشمي (خبر ويژه)


آن سوي اين هياهو! (يادداشت روز)

از حضرت امير عليه السلام است كه «وقتي پاسخ ها
-درباره يك موضوع- درهم و فراوان مي شود، جواب درست و صحيح از نظرها پنهان مي ماند». حكمت 243 نهج البلاغه.
اين روزها، بازگشت و بازداشت مهدي هاشمي و دستگيري فائزه هاشمي كه پيش از آن صورت پذيرفته بود به يكي از مسائل جنجالي روز تبديل شده و حجم انبوهي از اظهارنظرهاي متفاوت و گاه متضاد را در داخل و خارج كشور به دنبال داشته است. رسانه هاي بيگانه و نوچه هاي نشان دار آنها، از اين ماجرا با عنوان حركتي عليه آيت الله هاشمي رفسنجاني ياد مي كنند كه تضعيف و تخريب شخصيت ايشان را نشانه رفته است! برخي از مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه 88 نيز با همين ساز همصدا شده اند و از سوي ديگر، توده هاي مردم و كساني كه دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، اين اقدام را نشانه و نماد «عدالت» مورد انتظار از دستگاه قضايي كشور مي دانند و در فاصله اين دو نقطه، اظهارنظرها و تفسير و تحليل هاي ديگري نيز ديده و شنيده مي شود كه نهايتا به يكي از دو ديدگاه ياد شده نزديك است. از اين روي ماجراي مورد اشاره را مي توان يكي از مصاديق كلام-بخوانيد هشدار- حضرت اميرعليه السلام تلقي كرد كه ادامه آن به مخفي ماندن حقيقت و جابه جايي پندارها و انگاره ها با «واقعيت» مي انجامد و حال آن كه راه كار منطقي براي برون رفت از اين ترافيك -به ظاهر- سنگين در همان كلام حضرت آمده است، كنار زدن پرده هاي اوهام و مشاهده واقعيت به گونه اي خالي از ابهام و در اين باره گفتني هايي هست.
1- بازداشت مهدي هاشمي بعد از بازگشت به ايران در پي اسناد و شواهد فراواني صورت گرفته است كه از مجرم بودن او حكايت مي كند. بنابراين وظيفه قانوني و تعريف شده دستگاه قضايي كشور كه در تمامي نظام هاي حقوقي و قضايي دنيا نيز به كار گرفته مي شود، بازداشت و محاكمه اوست. از اين روي در بازداشت مهدي هاشمي بعد از بازگشت به ايران، كمترين نقطه مبهم و نكته پيچيده و غيرقابل فهمي وجود ندارد و نمونه هاي ديگري از اين دست بارها اتفاق افتاده و خواهد افتاد. آيا كساني كه در اين ماجرا دست به هياهو زده و مي زنند بر اين باورند كه دستگيري يك مجرم و يا متهم به ارتكاب جرم، اقدامي غيرقانوني! بي سابقه! و بيرون از ضوابط و معيارهاي تعريف شده قضايي است؟ به يقين پاسخ منفي است. پس اين همه جنجال و غوغا براي چيست؟!
2- تنها تفاوت آقاي مهدي هاشمي با ساير مجرمان فراري آن است كه ايشان فرزند يكي از مسئولان عالي رتبه نظام يعني حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني است. تفاوت ديگري هم در ميان است؟! پاسخ اين پرسش نيز منفي است. بنابراين آيا غوغاسالاران معتقدند كه عدالت، تنها درباره كساني كه از خانواده مسئولان برجسته نظام نباشند قابل اجراست و فرزندان و منسوبان مسئولان محترم بايد از اين قاعده قانوني مستثني باشند؟! اگر چنين عقيده قرون وسطايي و سخيفي ندارند- كه متاسفانه دارند، ولي آشكارا ابراز نمي كنند!- با استناد به كدام دليل منطقي، قانوني و مردم سالارانه، در اعتراض به بازداشت مهدي هاشمي جيغ بنفش مي كشند؟!
3- دستگيري خانم فائزه هاشمي نيز براساس و با استناد به يك روال قضايي روشن و خالي از ابهام صورت گرفته است. ايشان به جرم اثبات شده اخلال در امنيت كشور، محاكمه و به 6ماه زندان محكوم شده است. آيا از نظر غوغاسالاران، خانم فائزه هاشمي تنها به اين علت كه فرزند آيت الله هاشمي رفسنجاني است بايد از محاكمه و مجازات در امان باشد؟! و چنانچه ميان ايشان و ساير متهمان با جرايم مشابه تفاوتي غير از انتساب وي به بيت محترم آقاي هاشمي رفسنجاني تفاوت ديگري مي بينند، بفرمايند اين تفاوت كجاست؟ و اگر انتساب به مسئولان محترم نمي تواند و نبايد باعث تبعيض و مانع اجراي عدالت باشد، پس جنجال آفريني هاي اخير براي چيست؟!
4- مي گويند، اين اقدام دستگاه قضايي با هدف تضعيف و تخريب شخصيت آيت الله هاشمي رفسنجاني صورت پذيرفته است! كه در اين باره بايد گفت؛
الف: آيا دستگيري فرزند حضرت آيت الله محمدي گيلاني كه از قضا با دخالت خود ايشان صورت پذيرفت و اعدام وي را در پي داشت، اقدامي عليه شخصيت آن بزرگوار بود؟ و يا دستگيري فرزند مرحوم آيت الله مشكيني يا دستگيري منجر به اعدام فرزند حجت الاسلام والمسلمين حسني- از پيشگامان شجاع و برجسته انقلاب اسلامي- دستگيري و زنداني شدن فرزند حضرت آيت الله خزعلي و... كه در تمامي اين نمونه ها استقبال آن بزرگواران عزيز را نيز در پي داشت، با هدف تضعيف و تخريب آنان صورت پذيرفته بود؟! و آيا اين اقدامات به جايگاه رفيع و بلندمرتبه آنان، كمترين آسيب و خدشه اي وارد كرد؟! اين عزيزان بزرگوار كماكان در شمار اسوه هاي بلندمرتبه و مردان خداجوي انقلاب به شمار مي آيند و براي ملت و انقلاب و نظام افتخارآفرين بوده و هستند.
ب: آيت الله هاشمي رفسنجاني بعد از محكوميت خانم فائزه هاشمي و در حالي كه آقاي مهدي هاشمي يك متهم فراري بود، از سوي رهبر معظم انقلاب به رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام كه جايگاهي رفيع و بلندمرتبه در جمهوري اسلامي ايران است، منصوب شدند و هم اكنون بسياري از شخصيت ها و مسئولان نظام در جلسات سرنوشت ساز مجمع كه به رياست ايشان تشكيل مي شود حضور پيدا مي كنند. ضمن اين كه آيت الله رفسنجاني در بسياري از نشست هاي تصميم ساز و سياست پرداز نظام به عنوان يكي از مسئولان بلندمرتبه حضور فعال دارد. بنابراين، صرفنظر از برخي مواضع قابل انتقاد و سوال برانگيز ايشان، آنچه از سوي نظام درباره آيت الله رفسنجاني حتي بعد از محكوميت يكي از فرزندان و فرار يكي ديگر صورت پذيرفته، تلاش براي حفظ حرمت و جايگاه وي بوده است. اكنون بايد از جنجال آفرينان پرسيد ادعاي آنان درباره بازداشت فرزندان آقاي هاشمي كه هدف از آن را تضعيف و تخريب شخصيت وي قلمداد مي كنند، با كدام دليل و شاهد و قرينه قابل قبول است؟! و اگر ياوه مي گويند- كه مي گويند- چرا بر طبل بدصداي تضعيف و تخريب آيت الله هاشمي مي كوبند؟!
ج: فائزه هاشمي كه نقش فعالي در فتنه 88 داشت به جرم اقدام عليه امنيت ملي به 6ماه زندان محكوم شده است و اين در حالي است كه يكي از برادران بسيجي به جرم اهانت به وي بازداشت، محاكمه و به 8 ماه زندان محكوم شده است و در اين دو ماجرا، نكته اي نهفته است كه نمي توان به آساني از كنار آن گذشت. بسيجي ياد شده به جرم اهانت به فائزه هاشمي - كه البته قابل دفاع نيست- به 8 ماه زندان ولي خانم فائزه هاشمي به جرم اقدام عليه امنيت كشور و همدستي و همراهي با فتنه گران به 6 ماه حبس- يعني 2 ماه كمتر- محكوم مي شود. قصد قياس در ميان نيست ولي بايد از غوغاسالاران پرسيد اگر بازداشت دختر آيت الله رفسنجاني با هدف تضعيف پدر ايشان صورت گرفته است، چرا اهانت كننده به فائزه هاشمي بايد به 8 ماه حبس محكوم شود؟ محكوميت خانم فائزه هاشمي به جرم اقدام عليه امنيت نظام- كه حفظ آن به قول حضرت امام اوجب واجبات است- صورت گرفته و محكوميت آن برادر بسيجي به جرم اهانت به خانم فائزه هاشمي. بنابراين منطقي تر و قابل باورتر آن است كه جنجال آفرينان به دستگاه قضايي خرده بگيرند كه چرا حفظ حرمت دختر آقاي هاشمي رفسنجاني را بر حفظ حرمت نظام ترجيح داده است؟! نه آن كه اين اقدام قوه قضائيه را تضعيف جايگاه آيت الله رفسنجاني قلمداد كنند!
5- براساس يك خبر موثق، بازگشت مهدي هاشمي به درخواست شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني و با اطلاع ايشان از بازداشت و محاكمه وي صورت گرفته است و اين همراهي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دقيقا همان نكته اي است كه دشمنان بيروني و برخي از دنباله هاي داخلي آنان را به خشم آورده، يكشنبه شب گذشته- دوم مهرماه- بي بي سي، شبكه دولتي انگليس، كه مي دانست بازگشت و بازداشت مهدي هاشمي، رشته هاي آنان را پنبه خواهد كرد، آرزوي خود را در قالب اين خبر پخش كرد! كه؛ «ورود اعلام شده مهدي هاشمي، پسر اكبر هاشمي رفسنجاني از دوبي به تهران مي تواند درياي سياست جمهوري اسلامي ايران را بار ديگر متلاطم كند»! و توضيح نداد كه اين تلاطم در اردوگاه نوچه هاي انگليس پديد خواهد آمد- كه آمد- يا در پهندشت سياست مقتدرانه ايران اسلامي؟! بي بي سي، هنگامي آرزوي خود را بر باد رفته ديد كه ديروز آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با برخي از اعضاي حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد؛ حساب فرزندان و عملكرد آنها از حساب شخص وي جداست و گفت در زمينه رسيدگي قضايي نيز، فرزندان خود را متمايز از ساير شهروندان نمي داند.
6- و بالاخره در حالي كه اقدام اخير دستگاه قضايي نماد و نشانه روشني از تاكيد بر اجراي عدالت را آدرس مي دهد، شواهد و قرائن بسياري- كه به نمونه هايي از آن در خبر ويژه امروز كيهان اشاره شده است- حكايت از آن دارد كه مديران بيروني فتنه و دنباله هاي داخلي آنها از اين ماجرا به شدت آسيب ديده و در پي ايجاد «ميدان كاذب» با هدف ماهيگيري از آب گل آلود برآمده اند. و اين در حالي است كه ماجرا در چارچوب قوانين نظام مسير طبيعي خود را طي مي كند و بايد هوشيار بود كه برخي از كم توجهي ها در برخي از اظهارنظرها به اين مسير روشن آسيبي نرساند.
حسين شريعتمداري
 


ساعت (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري در صفحه فيس بوك خود خطاب به اردشير اميرارجمند و مزروعي نوشته است؛ شما تا كي مي خواهيد به نام ما رياست كنيد؟!
گفتم: ولي اين دو نفر به عنوان نمايندگان خاتمي و كروبي و موسوي از انگليس و فرانسه پناهندگي گرفته اند.
گفت: اتفاقا همين يارو نوشته، اگر گروه هاي اپوزيسيون نبودند شما با چه بهانه اي مي توانستيد از آمريكا و اروپا كمك مالي بگيريد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: نوشته؛ پول و امكانات را شما مي گيريد و دربه دري و بدبختي را به ما حواله مي دهيد.
گفتم: راست ميگه! يارو نصف شب به يكي زنگ زد و پرسيد ساعت چنده؟ و طرف كه حسابي عصباني شده بود، گفت؛ مگه خودت ساعت نداري؟ و يارو گفت؛ ساعتم خوابيده، دلم نيومد بيدارش كنم!
 


ولي امر مسلمين در ديدار كارگزاران حج:

نبايد گذاشت جبهه استكبارخود را از خشم امت اسلامي نجات دهد

حضرت آيت الله خامنه اي پيش ازظهر ديروز (دوشنبه) در ديدار كارگزاران حج با اشاره به اهانت انجام گرفته به پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و تجلي عظمت شخصيت آن حضرت در چشم دوستداران و حتي دشمنان، حج امسال را داراي موقعيتي خاص و متفاوت از سالهاي گذشته ارزيابي كردند.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند: تبلور زيبا و عظيم اتحاد امت اسلامي به واسطه وجود مقدس خاتم الانبياء(ص) و اظهار تنفر و خشم عميق همه مسلمانان از جبهه استكبار، بايد در حج كه مركز تجمع مسلمانان از سراسر دنيا است، خود را نشان دهد و اين، معناي واقعي برائت از مشركين است.
حضرت آيت الله خامنه اي، اقدام مستكبران و عوامل آنها در اهانت به درگاه قدسي پيامبر رحمت، عزت و كرامت را نشان دهنده عمق دشمني و بغض و كينه جبهه استكبار با پيامبر اسلام(ص) دانستند و افزودند: موضعي كه سياستمداران غربي در قبال اين اهانت بزرگ، اتخاذ كردند، هيچ تفاوتي با موضع دشمني نداشت.
ايشان، خاطرنشان كردند: قضيه اهانت به پيامبر اسلام(ص) و موضع گيري سردمداران جبهه استكبار، چهره واقعي آنان و محور اصلي تقابل جبهه حق و باطل را آشكار كرد و مشخص شد اساس دشمني مستكبران با اصل اسلام و وجود مقدس خاتم الانبياء(ص) است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به خروش يكپارچه و عظيم مسلمانان در كشورهاي اسلامي و حتي در اروپا و آمريكا، در مقابل اين اهانت، افزودند: حركت جوشان دنياي اسلام در اظهار ارادت به پيامبر اسلام(ص) و ابراز تنفر عميق از دشمنان، صحنه عجيب و بسيار مهمي است كه نشانگر ظرفيت بزرگ تحرك امت اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، وجود مقدس خاتم الانبياء(ص) را محل تلاقي همه مسلمانان اعم از مذاهب و فرقه هاي مختلف دانستند و خاطرنشان كردند: در اين عرصه، شيعه و سني و معتدل و تندرو، ديگر موضوعيتي ندارد و همه با دل و جان به صحنه آمده اند زيرا پيامبر اسلام(ص) محور و قطب عقايد الهي و اسلامي هستند.
ايشان استمرار تبلور ارزشمند وحدت حول شخصيت عظيم نبي مكرم اسلام(ص) و ابراز تنفر از دشمنان ايشان را در حج، ضروري و مهم خواندند و تاكيد كردند: برائت از مشركين يعني همه مسلمانان احساس كنند كه در مقابل يك دشمن قرار دارند و از عمق وجود نسبت به او برائت بورزند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مقام شامخ و بسيار والاي حضرت خاتم الانبياء(ص) و درودهاي خاص خداوند و ملائك الهي به ايشان، افزودند: مسلمانان بايد پاي سخن پيامبر(ص) يعني توحيد، اسلام و قرآن بايستند و حج را مظهر اظهار عشق و ارادت به آن حضرت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، امت اسلامي را به هوشياري در قبال توطئه خطرناك ايجاد اختلاف در صحنه عظيم و يكپارچه خروش مسلمانان، فراخواندند و خاطرنشان كردند: دشمنان دين و مستكبران بدانند كه امت اسلامي با وجود مذاهب مختلف و برخي تفاوت هاي نظري و عقيدتي، در مقابل آنها يكپارچه و متحد هستند.
ايشان تاكيد كردند: نبايد گذاشت كه جبهه استكبار با حربه ايجاد اختلاف، خود را از خشم امت اسلامي نجات دهد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، حج را فريضه اي سرشار از ياد و ذكر خدا دانستند و افزودند: حج يكي از بهترين و شايد بي نظيرترين فرصت ها براي تعميق ياد خدا و خشوع و تضرع در مقابل پروردگار است.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين زائران بيت الله الحرام را به تعميق ارتباط قلبي با مسلمانان كشورهاي مختلف از طريق تكيه بر مشتركات و اظهار محبت و رعايت آداب و اخلاق اسلامي توصيه كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني بيت الله الحرام در سخناني با اشاره به انتخاب شعار «حج، عزت، همبستگي و مسئوليت اسلامي» براي حج امسال و همچنين اقدامات انجام گرفته در طول عمره 91-90، گفت: برگزاري 97 همايش در مكه و مدينه با حضور جوانان و قشرهاي تحصيل كرده جهان اسلام، برگزاري 21 همايش براي زائران و علماي اهل تسنن، جلسات هم انديشي با نخبگان و شخصيت هاي علمي و فرهنگي كشورهاي اسلامي، برگزاري محافل قرآني، برگزاري جلسات آموزشي براي عمره گزاران و حجاج و توليد ده ها عنوان كتاب جديد از جمله اقدامات فرهنگي است.
آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز سخناني در خصوص حج و جايگاه آن و همچنين ويژگي هاي حج امسال بيان كرد.
حجت الاسلام موسوي رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از اقدامات و خدمات اجرايي براي حدود 75 هزار زائر ايراني كه در قالب 449 كاروان عازم حج هستند، ارائه كرد.
 


با تعيين 22 عضو، كميسيون مشترك اصلاح قانون نظارت بر نمايندگان تشكيل شد

22 عضو كميسيون مشترك براي بررسي طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان انتخاب شدند.
به گزارش فارس، چندي پيش تعدادي از نمايندگان با تهيه طرحي خواستار الحاق يك تبصره به ماده 6 طرح نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان شدند و هيئت رئيسه مجلس هم اين طرح در تاريخ 11 مرداد ماه را اعلام وصول كرد.
براساس اين طرح و در صورت تصويب نهايي آن در مجلس، در پايان هر دوره ميزان فعاليت نمايندگان در ابعاد مختلف قانونگذاري و نظارت، ارزيابي و در قالب كارنامه اي منتشر مي شود.
براي بررسي اين طرح نيز مقرر شد، كميسيون مشتركي متشكل از 3 كميسيون اصل 90، قضايي و حقوقي و تدوين آئين نامه مجلس تشكيل و به بررسي اين طرح بپردازد.
جلسات اين كميسيون از هفته آينده براي انتخاب هيئت رئيسه و پس از آن بررسي طرح اصلاح تشكيل مي شود.
 


اعلام آمادگي كميسيون اصل 90

براي انتشار بخش هاي منتشر نشده گزارش فتنه

رئيس كميسيون اصل 90 از اعلام آمادگي اين كميسيون براي انتشار بخش هاي منتشر نشده گزارش فتنه خبر داد.
محمد علي پورمختار با ابراز بي اطلاعي از خبر برخي نمايندگان مبني بر عدم انتشار بخشي از گزارش كميسيون اصل 90 مجلس هشتم از فتنه 88، گفت: اگر بخش هاي منتشر نشده اي از گزارش اصل 90 درباره فتنه 88 در كميسيون باشد، آن را منتشر مي كنيم.
وي در گفت وگو با فارس، با ابراز بي اطلاعي از خبر برخي از نمايندگان مبني بر عدم انتشار بخشي از گزارش كميسيون اصل 90 مجلس از فتنه 88، گفت: بنده از اين موضوع خبر ندارم و فكر مي كنم اعضاي كميته ويژه بررسي فتنه 88 ملاحظه خاصي درباره فتنه 88 در نظر نداشتند.
وي با بيان اينكه نبايد حضور و يا عدم حضور يك فرد متهم در كشور موجب عدم گزارش مجلس شود، افزود: موضوع عدم انتشار بخش هايي از گزارش فتنه 88 را بررسي خواهيم كرد.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر احيانا گزارش منتشر نشده در كميسيون اصل 90 مجلس وجود داشته باشد، در صورت لزوم آنرا بررسي و سپس منتشر خواهيم كرد.
 


هيئتي از كميسيون امنيت ملي به ميانمار مي رود

هيئتي پارلماني از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي بررسي و ضعيت مسلمانان و آوارگان در ميانمار به اين كشور سفر مي كند.
به گزارش فارس، هيئتي پارلماني از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي براي بررسي وضعيت مسلمانان و آوارگان در ميانمار به اين كشور سفر مي كنند.
احتمالا منصور حقيقت پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي، احمد بخشايش نماينده كنگاور و ابراهيم آقامحمدي نماينده خرم آباد، اعضاي اين هيئت را تشكيل مي دهند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ گفتم كليد قفل شهادت شكسته است- يا اندر اين زمانه در باغ بسته است- خنديد و گفت: ساده نباش اي قفس پرست- در بسته نيست بال و پر ما شكسته است- هفته دفاع مقدس بر جا ماندگان از قافله شهدا مبارك..
0170---0912
¤ هفته دفاع مقدس فرصتي است براي بازشناسي جنگ تحميلي كه بنا به فرمايش امام راحل مان(ره) كه هر روز آن براي كشور نعمتي بود. به راستي پس از چند سال با مروري بر آن روزها پي مي بريم كه هر روز آن، الگويي براي زمان حال است. پرونده طلايي آن روزها هرگز بسته نمي شود چرا كه حاصل خون عزيزان پاك طينتي است كه هر يك به مثابه ياران امام حسين(ع) بودند. بايد در اين زمان سجده شكر بجا آوريم و با استقامت و پايداري در برابر دسيسه هاي دشمن، با شهدا و امام خود همراهي كنيم.
طالعي
¤ رسانه هاي عراقي از قول وزير كشور عراق دست به افشاگري هايي زدند و اسناد مستدلي از مشاركت مؤثر و فعال انگليس و آمريكا و شركتهاي بلك واتر و امنيتي غربي در حوادث تروريستي عراق ارائه كردند. اين موضوع خيلي حائز اهميت است. مسئولان ديپلماسي ما بايد اين اسناد را با كمك كشورهاي دوست جمع آوري كنند و در جلسه اي كه به صورت جهاني تشكيل مي شود اين اسناد را افشا كنند يا از شوراي امنيت درخواست تشكيل جلسه كنند و اين اسناد را نمايان سازند. هر چه بتوانيم ماهيت غرب، آمريكا و اسرائيل را براي دنيا افشا كنيم آنها نمي توانند شعارهاي توخالي سر دهند و به مسلمانان و ملت هاي مظلوم ظلم كنند.
يك هموطن
¤ سكوت خفت بار سران مرتجع عرب و وهابيون كه ديگر مسلمانان را تكفير مي كنند در قبال اهانت آمريكايي ها و صهيونيست ها به پيامبر اكرم ثابت كرد كه مزدور آنان هستند.
8681---0912
¤ دنياي استكبار هر زمان كه كشوري با آن ها همساز نباشد بلافاصله از حربه تحريم استفاده مي كند ولي متأسفانه كشورهاي اسلامي از كالاهاي آنها به وفور استفاده مي نمايند و در كشور خودمان نوشابه هاي آمريكايي پپسي و كوكاكولا و ماشين هاي كره اي كه آمريكايي هستند به فروش مي رسند. چرا مسئولين به دنبال مقابله به مثل با شيطان بزرگ نيستند؟
6156---0912
¤ مردم انتظار دارند كه مسئولان قضايي با مهدي هاشمي بصورت دقيق و هيچ ملاحظه اي برخورد كنند و منتظر اقدام عملي مقامات قضايي با اين متهم هستند.
5563---0912 و چند تلفن ديگر
¤ به رئيس جمهور آمريكا و فرانسه عرض مي كنم محكوميت و حمله به جاسوس خانه هاي شما در دنيا بر مبناي همان آزادي بيان است كه خود مدعي آن هستيد.
4578---0914
¤ اگرچه غرب به بهانه آزادي بيان به اديان توهين مي كند ولي اسلام و مسلمانان تحت هيچ شرايطي توهين به اديان را روا نمي دانند. اين است آن ديني كه يعلوا ولايعلي عليه.
6091---0915
¤ از مسئولان فرهنگي تقاضا داريم به مسئله عفاف و حجاب زنان و دختران در جامعه بخصوص در كلان شهرها توجه كنند و جلوي استحاله فرهنگي مورد نظر دشمنان را بگيرند و هيچ بهانه اي دست دشمنان ندهند و بايد از رواج تجمل گرايي در زندگي كه يكي از اهداف اصلي دشمنان است، جلوگيري به عمل آيد.
رضايي منش
¤ يك نفر از اصلاح طلبان در مصاحبه خويش گفته آنان در دوره اصلاحات كمترين مشكل را با غرب و آمريكا داشتند. بنويسيد طبيعي است كه وقتي به مستكبران سواري بدهند و رام آنها باشند كاري با آنان ندارند. هر چند علي رغم اينكه در آن دوران انفعال نشان دادند باز آمريكايي ها ايران را محور شرارت خواندند.
8858---0919
¤ شركت صنايع شير ايران به جاي اينكه خودش عاملي در جهت ثبات قيمت ها باشد، در حال حاضر عاملي براي گراني شده است. پنير سفيد ايراني كه تا هفته قبل گران شده و 3 هزار تومان شده بود، دوباره امروز به 3 هزار و500 تومان افزايش يافته است. وقتي بخش دولتي اقدام به چنين كارهايي مي كند و قيمت ها را هرچند روز يك بار افزايش مي دهد از بخش خصوصي چه انتظاري است؟!
يك شهروند
¤ علي رغم افزايش سود سپرده هاي 5 ساله از ابتداي سال جاري متاسفانه بانك صادرات همان 17% سال قبل را مبناي محاسبه قرار داده است وقتي اعتراض مي شود مي گويند در صورتي كه مشتريان كتبا تقاضا كنند 20% اعمال مي كنيم. از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود نسبت به خطاي بانك صادرات رسيدگي نمايد.
يكي از مشتريان بانك صادرات
¤ در بندر گناوه در برخي لنج ها گازوئيل قاچاق مي كنند و هيچ نظارت جدي بر فعاليت آنها نيست. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
فواد كاسب
¤ بيش از يك سال است كه بيمه تامين اجتماعي از بيمه كردن كارگران ساختماني سر باز مي زند. چرا كسي در اين مورد پاسخگو نيست.
يك كارگر ساختماني
¤ با دو بانده شدن جاده فيروزكوه رفت و آمد آسان شد، كه جاي تشكر دارد اما مشكل تازه اي كه آزاردهنده است ترافيك سنگين و ازدحام خودروها از حد فاصل فيروزكوه تا ساري است كه جاده يك طرفه است. اگر جاده دوطرفه شود مشكل حل مي گردد. بخصوص در ايام تعطيلات رانندگان خودروها با مشكل روبه رو هستند.
يك شهروند
¤ از دولت محترم درخواست مي شود با توجه به افزايش تورم و گراني نسبت به افزايش حقوق كارگران در 6 ماهه دوم سال 91 اقدام نمايند واقعا كمر برخي از كارگران از گراني و تورم و حقوق پايين خم شده است.
9560---0938
¤ به عنوان يك روستانشين از روستاي بيدهند در 50 كيلومتري قم با شما تماس گرفته ام. بنويسيد با اين كار دولت كه يارانه ها را سه برابر بكند و قيمت ارز را آزاد اعلام نمايد موافق هستم. در ضمن آزاد كردن قيمت بنزين نيز به نفع ما روستانشينان تمام شد چون هيچ گاه ماشين نداشته و ندارم.
ابوالقاسمي
¤ بيش از يك ماه است كه تلفن هاي چندين روستا و بخش استان زنجان قطع است و به جز امكان ارتباط با برخي روستاهاي همجوار، هيچ گونه امكان تماس با زنجان، تهران و شهرهاي ديگر را ندارند و اين امر مشكلات فراواني را براي اهالي ايجاد كرده و متاسفانه كسي هم به اين موضوع رسيدگي نمي كند. تقاضاي رسيدگي فوري داريم.
اكبر اسكندري وجمعي از ساكنين روستاي خوش
¤ شهرداري به جاي پرداختن به امور به ظاهر فرهنگي و ورزشي كه باعث از بين رفتن و حيف وميل بيت المال مي شود به رسالت اصلي خود كه همانا رسيدگي به امور شهري است بپردازد. نظافت محله در منطقه 6 اصلاً رعايت نمي شود.
عليزاده
¤ از شهرداري و راهداري بندرانزلي تقاضا مي شود بريدگي جلوي ساختمانهاي شركت نفت را مسدود كنند چون موجب تصادف هاي زيادي مي شود.
اميد روحاني
¤ از طريق رسانه ملي واكنش مسلمانان جهان را در اشكال مختلف نسبت به حركت توهين آميز كارگردان آمريكايي- صهيونيستي ديدم ولي در هيچ كدام از صحنه ها واكنش مسلمانان آتش زدن برندهاي آمريكايي و بخصوص كوكاكولا را نديدم. دقيقاً به همين دليل است كه دولتمردان آمريكا گستاخانه نسبت به اين مسئله معذرت خواهي ساده هم نكردند و روي موضع خود ايستادند. تنها راه به زانو درآوردن رهبران مستكبر آمريكايي- صهيونيستي فشردن گلوي آنهاست. پرچم واقعي آمريكا برند كوكاكولاست.
كاشاني
¤ آقاي لاريجاني رئيس مجلس گفتند مشكلات ارز و سكه به خاطر رشد نقدينگي است. اما ريشه اصلي مشكلات اقتصادي بي دردي و شكم سيري برخي از مسئولان است. اين عده از مسئولان اگر خودخواهي ها و منيت ها را كنار بگذارند مشكلات اقتصادي كشور حل مي شود.
5526-0912
¤ از بانك مركزي درخواست مي شود تدبيري نمايند كه جلوي پرداخت وام هاي كلان بيش از چند ميليون (5-3) به صورت قرض الحسنه به جز موارد ازدواج، بيماري، تحصيل گرفته شود تا شاهد سوءاستفاده شيادان اقتصادي نباشيم.
2148---0937
¤ به كوري چشم دشمنان از مردم مي خواهم هر روز با خواندن آيه 56 سوره احزاب حداقل صد صلوات نثار پيامبر اعظم(ص) نمايند.
9432---0918
¤ از شوراي شهر انتظار مي رود با نظارت بيشتر مانع آن شوند كه برخي افراد ناصالح ، نماد شهر تهران را از ميدان آزادي (محل اجتماعات بزرگ انقلاب اسلامي) به برج ميلاد تغيير دهند.
8516---0919
¤ برخي شيادان خانم با ايجاد سايت همسريابي به كلاه برداري از جوانان مبادرت مي ورزند. بنده براي همسريابي به سايت گوهردشت مراجعه و عضو شدم و خانمي با ذكاوت و حيله گري تمام مشخصات مرا گرفت و سپس به بهانه هاي مختلف از من طلب پول كرد . بعد از مدتي متوجه شدم كه وي كلاه بردار است و متأهل نيز هست و اين كار را با چندين نفر ديگر انجام داده است. جوانان مواظب دام هاي شياطين جني و انسي باشند.
هادوي
¤ در ساعت 59/15 دقيقه تاريخ 25/6/91 در تبليغ برنامه فيتيله شبكه 2 يك دست لباس به همراه «كراوات» نمايش داده شد. مسئولين شبكه 2 چه اهدافي از نمايش چنين لباس هايي دارند؟ برخي افراد يا جاهلند يا خائن؟
3656---0910
¤ در نمايشگاه پاييزه ارم در كنار غرفه هاي روباز دست فروش ها اقدام به فروش مانتو «لي» دست دوم به قيمت مانتو نو داشتند. اين لباس ها كه اغلب از سطل هاي زباله جمع آوري مي شود به علت عدم نظارت با بي انصافي و قيمت گزاف در قالب لباس نو به مشتريان عرضه مي شود. لازم است مسئولين امر در برپايي نمايشگاه ها چنين مواردي را مدنظر قرار دهند.
8038---0919
¤ اگر مسلمين به آيه «واعتصموا بحبل الله جميعا ولاتفرقوا» عمل كنند ، همگي به ريسمان مستحكم الهي چنگ زنند و متفرق نشوند، خواهيد ديد كه هيچ كس در دنيا جرأت جسارت به مقدسات را نخواهد داشت. ولي اگر مثل گذشته متفرق باشيم بايد انتظار چنين اهانت هايي را در آينده نيز داشته باشيم. دشمن با ايجاد اختلاف (تفرقه بينداز و حكومت كن) به مقصد خود رسيده است و ما غافل هستيم.
خراساني
¤ نمي دانم چرا برخي روزنامه هاي وابسته به راحتي دست خود را رو مي كنند و با چاپ خبر مرگ سفير آمريكا در ليبي به صورت خيلي كوچك هم وابستگي خود را به آمريكا و هم بي لياقتي خود را در حمل پرچم دفاع از پيامبر اعظم(ص) به مردم نشان مي دهند؟
وثوقي
¤ به نظرم بهترين و با محتواترين شبكه اي كه بر آگاهي افراد مي افزايد شبكه قرآن است.
3494---0915
¤ به اعتقاد بنده آقاي كفاشيان مقصر اصلي وضع فعلي و غيرقابل قبول فوتبال كشورمان است. با اينكه ناكامي هاي پي درپي براي فوتبال كشور به وجود مي آيد ولي ايشان مرتب لبخند مي زند.
6406---0912
¤ اگر روزي قرار باشد تغييري در قانون اساسي به وجود بيايد بايد قانوني وضع بشود كه براساس آن به مقام اول نظام اختيار داده شود با مديران و افراد منحرف نفوذي در عرصه هاي مديريتي و اجرايي از طريق قانون برخورد بكند.
9005-0913
¤ روزنامه ايران در دفاع از آقاي رئيس جمهور به تملق گويي افتاده است. بايد به گردانندگان اين روزنامه تذكر داده شود كه اولا حساب پول بيت المال را داشته باشند كه بايد روزي پاسخگو باشند. ثانيا اين كار آنان دفاع بد از رئيس جمهور مي باشد و نتيجه عكس دارد.
يك شهروند
¤ كيفيت نان لواش بسيار پايين آمده در ضمن وزن هر عدد ناني كه به دست مردم مي دهند 70 گرم نمي شود. چگونه اعلام كرده اند 170 گرم است؟ خلاصه مشكل به خود مسئولين اتحاديه نانوايان برمي گردد كه به وظيفه قانوني خود در اين مورد عمل نمي كنند.
بجستاني
¤ پيامبر اكرم چقدر مظلوم است كه در قيد حيات به او تهمت سحر و جادو زدند و در لحظه احتضار به او تهمت هذيان گويي .بعد از رحلت آن بزرگوار نيز خلاف دستور او حضرت علي را ترك كردند و بعد در خانه دخترش حضرت زهراء را آتش زدند و خود آن حضرت را نيز مجروح ساختند. تا امروز كه از روي دشمني فيلم دروغ آميز عليه آن بزرگوار تهيه و پخش مي كنند. اما اراده الهي به اين تعلق گرفته كه نور پيامبر فراگير شود.
8313-0919
¤ برخي صاحبخانه ها از تخلفات و نيرنگ بازي هاي مستأجرين خود به ستوه آمده اند فلذا تمايلي به اجاره دادن خانه خويش ندارند يكي از اقوام بنده چهار سال است كه براي بلند كردن مستأجر كه خانه اش را به خانه فساد تبديل كرده در راه دادگاه ترددمي كند. عرضم اين بود كه بنويسيد قانون مالك و مستأجر بايد مورد تجديدنظر قرار بگيرد.
يك شهروند
¤ شركت هاي پارس خودرو و ايران خودرو برنامه پيش فروش محصولات خود را متوقف كرده و اقدام به فروش آزاد به قيمت 20 درصد بالاتر از قيمت واقعي مي كنند. به عنوان مثال در حال حاضر اتومبيل ال90 را به قيمت 23 ميليون تومان يعني 5 ميليون گران تر از قيمت پيش فروش عرضه مي كنند. چرا هيچ مرجعي با اين گرانفروشي برخورد نمي كند؟
يك شهروند
¤ اين چه كاري است كه شركت مخابرات از يك طرف تلفن ثابت شهرهاي اطراف تهران را بدون كد كرده ولي از سوي ديگر هزينه تلفن همراه را برحسب شهرستان محاسبه و دريافت مي كند.
9520-0912
¤ از دولت محترم بپرسيد اين نيروهاي شركتي تا كي بايد منتظر قراردادي شدن خود بمانند؟ اميدوارم دولت دهم در پايان راه خود ما را از اين نااميدي به اميد برساند.
9280-0912
¤چرا كسي در كشور پاسخگوي نابساماني وضعيت ارز نيست؟ چرا كسي به داد قشر ضعيف جامعه نمي رسد؟
يك شهروند
¤ آقاي علي مطهري در سخناني اظهار داشته كسي بايد رئيس جمهور آينده باشد كه رهبري كمتر در دولت او دخالت كند (نقل به مضمون) به ايشان عرض مي كنم اگر شما به جايگاهي رسيدي از بركت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و خون پدر شهيدتان است نه از داشتن مدرك دكتري . خيلي ها مدرك دكتري دارند.
ارداني از انگليس
¤ بابا طاهر همداني چه حكيمانه و دلنشين به موضوع «عفاف» پرداخته است:
زدست ديده و دل هر دو فرياد
كه هر چه ديده بيند دل كند ياد
بسازم خنجري نيشش زفولاد
زنم بر ديده تا دل گردد آزاد
6263-0938
¤ چرا در وزارت آموزش و پرورش، بازنشستگي پيش از موعد اجرا نمي شود؟
1580-0913
¤ بيمار اعصاب و روان مزمن 80% هستم از خيرين درخواست مي كنم به من و 2 فرزند پسرم كه بدون داشتن محبت مادر به زندگي و تحصيل ادامه مي دهند با پدر بيكار و بيمارشان مي سازند مساعدت نمايند.
0585-0919
¤ از رئيس فرهنگستان علوم آقاي دكتر حداد عادل درخواست مي شود واژه جايگزيني براي «پايتخت» جمهوري اسلامي كه به شكر خدا ديگر در آن از تاج و تخت خبري نيست پيدا كند.
زرينه باف
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايد: نماز باعث نزديك شدن هر پرهيزگاري به خداست.
6263-0938
¤ گفته مي شود بعضي از بانك ها دلار را با نرخ رسمي از بانك مركزي مي خريدند و با قيمت بيشتر در بازار آزاد مي فروختند. وقتي خود بانك ها عامل افزايش قيمت دلار در بازار هستند چگونه مي خواهند جلوي دلال هاي خرده پا را بگيرند.
1895-0912
¤ موضوع جلو و عقب كشيدن ساعت رسمي كشور سياست مجالس دولت هاي گذشته است. چه خوب است مجدداً مورد تجديدنظر قرار گيرد. اگر بهانه اين كار صرفه جويي در مصرف برق است راههاي بهتري براي صرفه جويي وجود دارد. مثلاً چه اشكال دارد كه در نيمه اول هر سال دستگاههاي دولتي و شركت ها ساعت 7 صبح مشغول به كار شوند و نيمه دوم سال ساعت شروع كار از ساعت 8 صبح باشد ؟ نيازي به تقليد از كشورهاي غربي نيست.
حسين زاده
¤ بازگرداندن هر تبعه خارجي مثل افغاني از ايران به كشورش، مساوي با نجات يك جوان معتاد ايراني و يك اشتغال زايي است.
5624-0913
¤ در روستاهاي فاقد دبيرستان دختراني كه تحصيلات ابتدايي را تمام كرده اند خانه نشين شده و بعضاً از روي بي ميلي و ناچاري مجبور به ازدواج با مردهاي بزرگ سال مي شوند. در حالي كه طبق قانون اساسي بايد از تحصيل رايگان تا سطوح عالي برخوردار باشند.
2148-0937
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايند: اگر انسانها بدانند با هم بودنشان محدود است محبتشان به هم نامحدود مي شود.
0142-0913
¤ هيچ غباري در جهان چهره تابان محمد رسول الله را نخواهد پوشاند. گمراهاني كه در حيات طيبه اش بر او خاك و خاكستر باريدند، لبخند مهر نصيب بردند، گمراهان ديگري امروز او را آماج تصاوير موهن خود قرار داده اند و از هيبت خشم مسلمانان در پستوهاي خود خزيده اند، باشد كه انوار تابناك رسول مهرباني در آن مغاك تنهايي بر آنان بتابد و بيدارشان كند.
هموطني از گنبد كاووس
¤ اين وزير خارجه آمريكا اعلام مي كند كه ما اگر جلوي پخش اين فيلم را بگيريم به آزادي لطمه زده ايم. زهي بي شرمي و بي حيايي! واژه اي كه بتواند اين وقاحت را بيان كند وجود ندارد. امت حزب الله بايد تمام لانه هاي جاسوسي آنها را با خاك يكسان كنند تا آنها باز به ياد بياورند، آن قدر احمق هستند كه با آن همه لشگر به خاك عراق رفتند و ذليل برگشتند. آن ها پيش چشم مسلمانان خوار هستند و بايد از ريشه نيست و نابود شوند.
عليمرداني
¤ دولت و رئيس جمهور آمريكا براي جلب نظر صهيونيست ها در انتخابات چقدر زبون و بيچاره اند كه در برابر فيلم توهين آميز به پيامبر اعظم(ص) گوش و چشم بسته تسليم صهيونيست ها شدند.
5764---0912
¤ اظهارات يكي از سران فتنه در واكنش به فيلم موهن و ضداسلامي آمريكا، شبيه يكي از عملكردهاي شاه ظالم و مقبور ايران است كه در عين دم از اسلام زدن صددرصد برخلاف آن عمل مي كرد.
سليمان بلغار
¤ قلب مسلمانان سراسر دنيا از اهانت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) مالامال از درد و اندوه است. مسلمين بايد با تحريم كالاهاي آمريكايي- صهيونيستي به زندگي نكبت بار آنها خاتمه دهند.
0850---0911
¤ در مورد فيلم آمريكايي توهين به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام بايد عرض كنم صهيونيست ها چون خود را در محاصره مي بينند و مي دانند هر روز اين محاصره تنگ تر مي شود به دست و پا افتاده اند تا جنگ مذهبي اسلامي- مسيحي بين غرب به رهبري استكبار جهاني و نهضت هاي اسلامي منطقه راه بيندازندو خودشان را از نابودي حتمي كه افق آن به خوبي مشاهده مي شود نجات دهند و به حيات ننگين خود ادامه دهند، اما همگان مي دانند كه كسي با اين كارهاي ننگين، از اسلام رويگردان نمي شود. ضمنا از توطئه هاي داخلي و خارجي در شرايط فعلي جامعه نبايد غافل بود.
يك شهروند
¤ الآن دوران جنگ نرم است و مسئولان بايد وضعيت زرد و قرمز در جامعه اعلام كنند تا اهميت بيشتري نسبت به وضعيت فرهنگي داشته باشند. چطور مسئولان به مسافراني كه براي كارهاي ضدفرهنگي و عياشي به آنتاليا مي روند ارز مي دهند؟ ارز بايد فقط براي زائران لحاظ شود.
كاشانيان
¤ به كوري چشم دشمنان اسلام نذر كرده ايم نام زيباي محمد را براي فرزندان پسري كه منتظر تولدشان در آينده هستيم انتخاب بكنيم. تا كور شود هر كس كه نمي تواند نور محمد(ص) را ببيند.
1925---0916
¤ غربي ها بي صبرانه و عاجزانه از پيشرفت هاي روزافزون علمي در دانش هسته اي با محوريت صهيونيست ها دنبال اين هستند كه يك خط قرمز ساختگي در پوشش نهادهاي بين المللي براي ايران وضع كنند، اما بايد هوشيار باشيم و حتي اورانيوم را تا 99درصد هم غني كنيم. اگر چه مي تواند كاربرد نظامي داشته باشد، اما در عين حال مي تواند كاربرد كاملا صلح آميز هم داشته باشد.
محمود رضايي
¤ در اخبار شنيديم كه دولت اوباما در فكر بازسازي زرادخانه هسته اي خود است. آخر نمي دانيم تأسيسات هسته اي خوب است يابد. دولتمردان ما بارها به غربي ها گفته اند كه اگر بد است چرا براي شما خوب است؟ ما بايد به صراحت اعلام كنيم كه داشتن اين تأسيسات حق مسلم ماست و از هيچ اقدامي در اين زمينه فروگذار نمي كنيم.
كاشاني
¤ سياست غلط آمريكا در عرصه هاي مختلف جهاني به ويژه در جهان اسلام اين كشور را به اضمحلال كشانده است. از حمايت مسئولين آمريكا از توهين سلمان رشدي به پيامبر عظيم الشأن اسلام گرفته تا اجازه به ساخت فيلم موهن عليه اين مقام و ساحت مقدس همگي نشان از حماقت و كم عقلي آنان دارد كه حتي مصلحت خودشان و كشورشان را تشخيص نمي دهند و اسباب رسوايي خويش را فراهم مي كنند.
بختياري
¤ آقاي نوباوه نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفته است سينماي ايران در اين سي و سه سال براي خنثي كردن اين فيلم هاي موهن دشمن چند فيلم مثل فيلم «محمد(ص) رسول الله» ساخته است؟! وقتي وضع به گونه اي است كه فرج الله سلحشور خانه سينما را به لجن زار وخانه فسق و فجور و... تشبيه مي كند از چنين سينمايي مي توان انتظار ساخت فيلم اسلامي داشت؟!
2825-0912
¤ مبلغ بيست هزار تومان شارژ همراه اول از طريق عابربانك گرفتم كه بعد معلوم شد همان سريال شارژ به فرد ديگري نيز فروخته شده است وقتي به شركت مخابرات مراجعه كردم گفتند 2 ماه طول مي كشد تا پاسخ خود را دريافت كنيد.
عبدالرضا بهرامي «كرمانشاه»
¤ آل سعود خبيث كه خود را خادم الحرمين مي داند در برابر اهانت به پيامبر اعظم چرا تاكنون سكوت اختيار كرده است؟ شايد پشت پرده با آمريكاي خبيث سردر آخور اسرائيل غاصب دارند كه دارند.
يك هموطن
¤ ضمن محكوم ساختن هتك حرمت دشمنان به ساحت مقدس نبي اكرم(ص) ما مسلمانان با هدف تكريم مقام اعظم رسول الله و تسلاي قلب نازنين حضرت صاحب الزمان امام مهدي(عج) در هر ركوع و سجود نمازهايمان بر پيامبراكرم صلوات خواهيم فرستاد. اللهم صل علي محمد و آل محمد.
1755-0912
¤ در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبراسلام حضرت محمد(ص) توسط صهيونيسم و آمريكا؛ ضمن محكوم نمودن اين عمل ددمنشانه هر روز صدها صلوات به روح آن حضرت نثار مي كنيم و نام يكي از فرزندانمان را محمد مي گذاريم.
1926-0914
¤ سالها پيش امام راحل(ره) با دورانديشي بي نظيري كه داشتند فرمود: «آمريكا شيطان بزرگ است» و هرچه بر عمر ننگين آن مي گذرد جهانيان بيشتر به اين ژرف انديشي امام پي مي برند. اين ديو صفت تاريخ بداند كه تاوان سنگين الهي در انتظار اوست. همه اين شيطان صفتي ها ناشي از دردي است كه فرعونيان از رشد اسلام و بيداري و مقاومت در جهان احساس مي كنند. حماقت دشمنان منجر به اين شد كه دنياي اسلام متحد و يكپارچه از مبدأ نمازجمعه همصدا شوند و براي مقابله با فرعونيان حركت نمايند.
طالعي
¤ سينه ام از غم تو بيمار شده
ديگر به خدا طاقتمان طاق شده
انگار جسارت به شما باب شده
در ماتم هتك حرمت به رسول(ص)
مهدي موعود به بكا گوشه سرداب شده
آجرك الله يا صاحب الزمان(عج)
9155-0916
¤ اين فيلم كثيف هتك ايمان كرده
توهين به ستون دين و قرآن كرده
بنگر كه به دنيا چه خروشي برپاست
گويا كه دوباره همه جا كرببلاست
اين شعله نمي شود كه خاموش شود
امري است محال كه حق فراموش شود
حامي چنين جنايتي است شيطان بزرگ
در چشم تمام مسلمين است چو گرگ
بر دفتر هر سفارتش چنگ زدند
چون منسك حج به خانه اش سنگ زدند
علي شايان
 


سي ان ان:

ايران توانسته آمريكا را خلع سلاح كند (خبر ويژه)

شبكه سي ان ان جاي آينده نگري در سياست هاي آمريكا مقابل ايران را خالي دانست و دست ايران را در اين زمينه بالاتر توصيف كرد.
وب سايت سي ان ان در تحليل خود با عنوان «آمريكا چگونه بايد با ايران اتمي روبرو شود؟» تصريح مي كند: واشنگتن هنوز نمي داند چگونه با برنامه هسته اي ايران مواجه شود. اما اكنون در آستانه انتخابات رياست جمهوري زمان آن رسيده كه راه حل درستي براي اين مسئله پيدا شود. جاي آينده نگري در سياست هاي آمريكا در قبال ايران خالي است. تحريم هاي سنگين تر و تهديد به درگرفتن جنگ نيز رفتار ايران را عوض نكرده است. آمريكا در واقع نمي داند كه چطور ايران را مغلوب كند.
تحليلگر سي ان ان خاطرنشان كرد: تحريم ها چون بركتي بر سر ايران نازل شده و نوعي اتحاد سياسي را در ميان جناح هاي سياسي ايران پديد آورده است. جناح هاي سياسي ايران علي رغم اختلافات عميق سياسي، درباره ادامه ظرفيت خاصي از غني سازي توافق دارند. ايران زير بار تحريم ها بيشتر به خودش متكي شده است. تحريم ها ايران را ماجراجوتر نيز كرده و اين كشور تاكتيك هايي را براي دور زدن تحريم ها به كار گرفته است.
در ادامه اين تحليل مي خوانيم: تحريم ها طرز فكر جمهوري اسلامي را نيز تقويت كرده است. جمهوري اسلامي مي گويد اگر جنگ بهاي مقابله با آمريكا است از آن ابايي ندارد. از سويي طبقه متوسط ايران با تجربه جنگ هشت ساله با عراق بلد است كه چطور در شرايط جنگي زندگي را به پيش ببرد.
سي ان ان تاكيد كرد: تهديد جنگ و حمله نظامي انگيزه هاي ايران را روشن تر كرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي گويد اگر ايران هدف حمله قرار بگيرد چه مواضع آمريكا و چه مواضع اسرائيل را هدف اقدامات تلافي جويانه قرار مي دهد. سپاه مي گويد شانس برنده شدن سربازان ايراني در يك جنگ منطقه اي بسيار بالاتر است.
اين شبكه آمريكايي معتقد است: تهديدها از سويي به ايران اين فرصت را داده تا از نظر اخلاقي دشمنش را خلع سلاح كند. تهران باور دارد كه بعيد است هدف حمله قرار بگيرد زيرا آمريكا درگير جنگ در عراق و افغانستان است. اسرائيل نيز تا زماني كه در محاصره نيروهاي اسلامگرا در غزه و مصر و اردن و سوريه است بعيد است به ايران حمله كند. در بقيه جهان عرب نيز به سختي مي توان كسي را يافت كه از حمله اسرائيل به ايران حمايت كند.
بينوش تحليلگر وب سايت سي ان ان در ادامه اين تحليل خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي مي گويد وقايع منطقه اي به نفع اين كشور است زيرا ديگر جنبش هاي اسلامگرا در منطقه عليه اسرائيل و آمريكا كار مي كنند. آمريكا نيز مانند ايران حرف و حديث زياد دارد، اما ابزار كارش مانند ايران نيست. آمريكا مي گويد تحريم ها و تهديد به جنگ ايران را تسليم خواهد كرد اما وقتي برعكسش را مشاهده مي كند خواستار زمان بيشتر براي تاثير عميق تر تحريم ها بر ايران و به تاخير انداختن گزينه جنگ مي شود.
اين تحليل مي افزايد: واشنگتن معتقد است كه مي توان با ايران به توافق رسيد اما گيج شده و نمي داند كه بايد چه كرد. واشنگتن مي داند كه شركاي بزرگ اقتصادي ايران يعني روسيه و چين از تحريم ها حمايت نمي كنند پس به سراغ متحدان ايران مثل دولت لبنان مي رود و آنان را ترغيب مي كند تا به تحريم هاي اقتصادي عليه ايران احترام بگذارند. اين طفره روي ها و مانع تراشي ها منجر به خودفريبي مي شود. چه در دوره اوباما و چه رقيب انتخاباتي او رامني، واشنگتن بايد حدس و گمان و طفره را كنار بگذارد و به اصول پايبند بماند.
سي ان ان با دفاع تلويحي از پذيرش ايران هسته اي نوشت: راه حل مسئله از اعتراف به اين موضوع آغاز مي شود كه در صورت رسيدن تهران به دانش توليد بمب اتم، ايران اولين كشوري نخواهد بود كه آمريكا در جلوگيري از اتمي شدنش شكست مي خورد. ايران اتمي حتي اگر به توانايي سلاح اتمي دست يابد نبايد به معناي پايان بازي باشد. آمريكا بايد بداند كه متقاعد كردن ايران به نساختن بمب شايد از طريق رابطه با ايران آسانتر باشد. دكترين نظامي فعلي ايران استفاده از سلاح كشتار جمعي را رد مي كند. در نهايت، واشنگتن بايد ضرب الاجلي دوطرفه را با ايران تعيين كند تا به يك راه حل برد- برد برسند. آمريكا براي اين كار مي تواند اسرائيل و همسايگان عرب ايران را درباره آينده منع تكثير سلاح در خاورميانه گرد هم آورد و همزمان مذاكره با ايران را نيز ادامه دهد.
 


آيت الله رفسنجاني:

فرزندان خود را متمايز ازساير شهروندان نمي دانم (خبر ويژه)

بازجويي از مهدي هاشمي و صدور قرار بازداشت براي وي، سازمان رسانه اي فعال در فتنه سال 88 را شوكه كرد.
شبكه دولتي انگليس بلافاصله پس از بازگشت مهدي هاشمي به تهران در شامگاه يكشنبه مدعي شد «ورود اعلام شده مهدي هاشمي پسر اكبر هاشمي رفسنجاني از دوبي به تهران مي تواند درياي سياست در جمهوري اسلامي ايران را بار ديگر متلاطم كند» اما همزمان سايت خبري خودنويس خاطرنشان كرد: دستگيري مهدي هاشمي باعث نگراني كساني مي شود كه اميدوارند هاشمي ريش خود را بجنباند و تغييري در ساختار سياسي فعلي ايجاد كند. اين گروه از فعالان سياسي كه خروج از بن بست فعلي را تنها به دست وي ممكن مي دانند، مطمئناً با نگراني، وضعيت فائزه و نيز مهدي هاشمي را دنبال مي كنند... با اين حال هاشمي ديگر نفوذ قديمي را ندارد.
در واقع دو تحليل بي بي سي و خودنويس را مي شد اين گونه جمع بندي كرد كه تلاطم به اردوگاه فتنه گران سرخورده و مضطرب باز گذشته است. توهم آنها كه به سرعت معلوم شد با واقعيات ناهمخوان است اين بود كه اراده برخورد با تخلفات امثال فائزه و مهدي هاشمي وجود ندارد. اين محافل تصور مي كردند مهدي هاشمي به نحوي به كشور برمي گردد كه اسباب روحيه بخشي به ضدانقلاب و سرخوردگي مردم فراهم گردد اما برخورد كاملاً معمولي دستگاه قضايي با اين دو متهم فتنه كه براي يكي حكم زندان صادر شده و ديگري در مرحله بازجويي - پس از 3 سال فرار از پاسخگويي- است، مانند آب سردي بود كه بر سر محافل ضدانقلاب ريخت و در واقع در نعلبكي فتنه گران طوفان و تلاطم برپا كرد. بي بي سي درست حدس زده بود اما تنها نيمي از واقعيت را. تلاطم واقعيت داشت اما نه در فضاي سياست ايران بلكه اردوگاه فتنه گران در كمتر از 24 ساعت، آخرين مظنه سياست و قانونمندي در ايران را به دست آورد.
بي بي سي در عين حال در پايان تحليل خود به سياق ديگر فعالان شبكه سياسي- رسانه اي فعال در محور فتنه 88، كوشيده تا تخلفات سياسي و مالي فائزه و مهدي هاشمي را به سرنوشت آقاي هاشمي رفسنجاني گره بزند. بي بي سي مدعي شده مهدي هاشمي ناگفته هايي دارد! و اين در حالي است كه حلقه لندن با واسطه گري شبكه دولتي انگليس طي 3 سال گذشته آنچه از دروغ پراكني و تحريف در آستين داشته، رو كرده است.
محور ديگر فعاليت رسانه ها و سياسيون آلوده به فتنه سال 88، ادعاي اين مطلب بوده كه عدم بازگشت مهدي هاشمي به ايران طي سه سال گذشته درخواست مسئولان قضايي! بوده و اين در حالي است كه نامبرده با بهانه كردن مديريت جديد در لندن- چيزي كه رسماً از سوي دانشگاه تكذيب شد- از كشور خارج شده و حاضر به بازگشت نبود.
آنچه در اين ميان جالب توجه است نقش آفريني عليزاده و طباطبايي از عناصر تندروي مدعي اصلاحات در كسوت وكيل مهدي هاشمي است. نامبرده در اظهارنظري كه بار حقوقي و قضايي دارد و قابل تعقيب است، قوه قضائيه را متهم كرده كه با مهدي هاشمي دعوا ندارد بلكه با پدر وي دعوا دارد(!) همين خط را سايت جرس ارگان حلقه لندن (وابسته به تيم مهاجراني و كديور) در پيش گرفته و ادعا كرده «خانواده هاشمي در تيررس قرار دارند و زمان انتقام گيري است»! پايگاه اينترنتي «نداي سبز آزادي» نيز كه دو قلوي جرس و وابسته به رجب مزروعي و شماري از فراريان حزب مشاركت و گروهك ملي- مذهبي است، مطلبي منتشر كرده كه مانند جرس عكس خانوادگي آقاي هاشمي را برجسته نموده و القاي برخورد با آقاي هاشمي را مي كند. همچنين كلمه- ضلع ديگر رسانه هاي طيف فتنه- مصاحبه مشابهي را با فاطمه هاشمي ترتيب داده و توپ را در زمين آقاي هاشمي انداخته است. اين همه در حالي است كه بنابر تصريح آقاي هاشمي در ملاقات هاي مكرر- از جمله در ملاقات با برخي اعضاي حزب مؤتلفه- حساب فرزندان و عملكرد آنها از حساب شخص وي جداست و در زمينه رسيدگي قضايي نيز فرزندان خود را متمايز از شهروندان نمي داند.
گفتني است پولشويي و سوء استفاده از بيت المال براي فعاليت هاي ضد امنيتي، تخريب و دروغ پراكني عليه نظام در پوشش برخي فعاليت هاي رسانه اي نظير سايت جمهوريت، تمهيد اغتشاش و فتنه از طريق برخي شبكه ها در پوشش كميته صيانت از آراء از جمله اتهاماتي است كه متوجه مهدي هاشمي است.
 


سردبير نيويوركر:

نتانياهو بي سابقه ترين خسارت را به اسرائيل زد (خبر ويژه)

«خسارتي كه نتانياهو به اسرائيل زد، بسيار است. او اسرائيل را در دنيا به انزواي بي سابقه كشانده است.
اين مطلب را سردبير مجله آمريكايي نيويوركر به يك روزنامه سوئيسي گفته است. روزنامه نويه زوريخر سايتونگ در گزارشي تأكيد كرد: نخست وزير اسرائيل نيز هفته هاست هيچ فرصتي را از دست نمي دهد براي اينكه قضاوت خود را درباره روش برخورد با بلند پروازي هاي هسته اي ايران مطرح كند. اما در رسانه هاي اسرائيلي بلافاصله از حضيض و سقوط بي سابقه در مناسبات با آمريكا حرف به ميان آمد. همچنين اين نكته قابل تأمل در افواه منتشر شد كه نتانياهو از آمريكا مي خواهد براي ايران خط قرمز تعيين كند اما خود چراغ قرمزي را كه مخصوص وي است ناديده مي گيرد.
اين روزنامه با وجود اينكه تصريح كرد:«اسرائيل در حال تبليغات نفرت پراكنانه عليه ايران است»، افزود: ديويد رمنيك سردبير مجله آمريكايي نيويوركر يكي از زبان آورترين منتقدان نتانياهو، وضعيت را جدي مي بيند. به باور او خسارت به وجود آمده به دست نتانياهو بسيار است. رمنيك مي گويد نتانياهو، اسرائيل را در صحنه جهان به انزوايي بي سابقه كشانده است اما نه تنها به دليل جنگ طلبي هايش عليه ايران. اتحاد رئيس دولت با نيروهاي مرتجع در اسرائيل چشم انداز رسيدن به توافق با فلسطيني ها را به دور دست ها برده اگر كه حتي ناممكن نساخته باشد.
نويه زوريخر سايتونگ خاطرنشان كرد: معلوم نيست نتانياهو با تهديدها و خواسته هايش دنبال چيست. كم نيستند در اسرائيل شخصيت هاي مهمي كه با تأ كيد از حمله نظامي به ايران برحذر مي دارند. اينان استدلال مي كنند كه ظرفيت هسته اي ايران را نمي توان تنها با وسايل نظامي از بين برد، و در صورت حمله خطر آتش سوزي سراسري منطقه را تهديد مي كند و رهبري ايران قدرتمندتر مي شود.
اين روزنامه در پايان نوشت: نگراني نخست وزير اسرائيل دو علت عمده دارد. غير از خطر برنامه هسته اي ايران، منطقه در دو سال گذشته دچار تغيير اساسي در زمينه انقلاب ها و بهار عربي شده است.
 


كرباسچي:

در انتخابات مي آييم اما نه با خاتمي و هاشمي (خبر ويژه)

دبير كل حزب كارگزاران مي گويد از خاتمي به خاطر اينكه در جريان محاكمه اش حمايت نكرده دلخور نيست اما با نامزدي خاتمي براي انتخابات مخالف است.
غلامحسين كرباسچي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد، كارگزاران را اصلاح طلب توصيف كرد و درباه هجمه اصلاح طلبان به هاشمي در انتخابات مجلس ششم گفت: آن برخورد در واقع برخورد تمام اصلاح طلبان با آقاي هاشمي نبود و فقط بحث حزب مشاركت بود و دوستان در اشتباه سياسي افتادند.
وي درباره اين سؤال كه آيا آقاي كرباسچي از خاتمي دلخور هستيد گفت: ايشان شخصيت دوست داشتني هستند من هم دلخوري شخصي ندارم ولي ممكن است به برخي عملكردها انتقاد داشته باشم. من به نوع عملكرد ايشان در دوره رياست جمهوري منتقدم.
كرباسچي درباره اين پرسش كه «اگر اصلاح طلبان روي كانديداي خاصي مثل خاتمي اجماع كنند آيا شما حمايت مي كنيد؟» مي گويد: من اصولاً معتقد نيستم كه افرادي كه يك بار در اين سمت حضور داشتند دوباره به صحنه بيايند، چه آقاي خاتمي، چه رفسنجاني و چه احمدي نژاد. هنوز كشور در قحط الرجالي فرو نرفته كه از اين چهره ها دوباره استفاده كنيم. بايد با ورود افراد جديد هواي تازه اي به جامعه سياسي وارد شود. خود اين آقايان هم علاقه مند به حضور در انتخابات نيستند. آقاي خاتمي قسم خورده اند كه در انتخابات كانديدا نشوند!
كرباسچي درباره خودش نيز اظهار داشت: به طور قطع من در انتخابات كانديدا نخواهم بود شايد به عنوان مشاور و كمك كننده در جايي مفيد باشيم.
وي در اين مصاحبه اگر چه از فعاليت حزبي در انتخابات و در فضاي سياسي دفاع كرد اما درباره گسيختگي كارگزاران در انتخابات سال 88 و از جمله حمايت خود از كروبي به جاي موسوي تصريح كرد: درون حزب نتوانستيم روي كانديداي خاصي اجماع كنيم و اين جمع بندي نهايي بود كه در واقع عمل شد، از آن طرف هم مي توان نگاه كرد كه چرا ديگران نظر دبير كل را نپذيرفتند، به هر حال در حزب تصميم نهايي جمع مطرح است و ديكتاتوري حزبي حاكم نيست. در درون حزب بحث هايي مطرح شد، به اجماع نرسيديم و در آن مقطع من به دوستان گفتم براي اينكه نمي توانم استدلال دوستان را بفهمم از دبيركلي حزب كنار مي روم، اما دوستان در حزب مخالفت كردند. در آن روزها اكثريت حزب نظر ديگري داشت و من نظر ديگري، بنابر اين خود دوستان اين تصميم را گرفتند كه دبير كل از يك كانديدا حمايت كند و بدنه حزب از شخص ديگري.
كرباسچي درباره فعاليت ها و مذاكرات انتخاباتي اصلاح طلبان اظهار داشت: ما هميشه در حال مذاكره و بحث هاي سياسي هستيم. انتخابات هم يكي از اين موضوعات است. دوستان گفتند شرايط براي شركت در انتخابات سال 90 مناسب نبود، اما الان كمتر از نه ماه به انتخابات سال 92 باقي مانده است. هم انتخابات رياست جمهوري و هم انتخابات شوراي شهر. برخي جريانات سياسي مدت هاست كه فعاليت هايي را براي حضور در اين دو انتخابات آغاز كرده اند، گروه هاي سياسي و جريان اصلاح طلبي فضا را بايد براي حضور جدي خود آماده كنند. در نبرد قدرت براي كسي فرش قرمز نمي اندازند.
وي در اين مصاحبه، اين قضاوت را كه گريه اش در فيلم تبليغاتي كروبي براي انتخابات، «شو» بوده تكذيب كرد و گفت: از نگاه من واقعيت بود. من هنرپيشه نيستم شو اجرا كنم. انسان عواطف دارد و تحت تأثير واقع مي شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14