(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مهر 1391 - شماره 20315

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امير اسماعيلي:
نيازي به همكاري خارجي در پدافند هوايي نداريم
يك روز پس از ورود به تهران مهدي هاشمي روانه زندان شد
در مكتب امام
مشاور رئيس مجلس:
لاريجاني دخالتي در انتصاب جاسبي نداشت
سرلشكر جعفري:
رزمايش آمريكا در خليج فارس اقدامي انفعالي در مقابل توانمندي ايران است
بروجردي در ديدار با همتاي سوري:
ايستادگي ملت سوريه الگويي براي مقاومت ملت هاي مستقل است
انديشكده «شوراي آتلانتيك»:
غرب بايد حقوق هسته اي ايران را به رسميت بشناسد
براساس رأي ديوان عالي
اعضاي حزب منحل شده حسني مبارك مي توانند در انتخابات مصر شركت كنند
استقبال لابي صهيونيست از قطعنامه ضد ايراني مجلس سناي آمريكا
برگزيدگان كتاب سال رضوي معرفي شدند
ال مانيتور:
اسرائيل در قفسي آهني روز به روز منزوي تر مي شود
خدايي خبر داد
احتمال تغيير زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد
دبير جشنواره مقاومت:
ايران به پايگاهي براي فيلمسازان مقاومت اسلامي تبديل شود
انتخاب رشته تكميل ظرفيت ارشد آزاد آغاز شد
مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد استعفا كرد


امير اسماعيلي:

نيازي به همكاري خارجي در پدافند هوايي نداريم

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) گفت: اگرچه ممكن است بسياري از دانشمندان خارجي علاقه مند به همكاري با ايران در بخش پدافند هوايي باشند، اما ما رغبتي به اين كار نداريم.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با واحد مركزي خبر يكي از اهداف تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) را جلوگيري از موازي كاري عنوان كرد و گفت: اكنون بيش از 3000 نقطه در كشور، پهنه پدافند نظامي است و قرارگاه تمام سيستم هاي پدافند كشور اعم از راداري، پرنده پروازي، توپخانه و موشكي ارتش و سپاه را كنترل و راهبري تاكتيكي مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه حملات و تهديدات هواپايه است، افزود: اين حملات و تهديدات به شكل هواپيماهاي استراتژيك و يا موشك هاي بالستيك و نيمه بالستيك است و نخستين يگاني كه بايد با اين تهديدات مقابله كند، پدافند هوايي است.
وي گفت: پدافند هوايي براي مقابله با تهديدات روز دنيا، تنوع گرايي را در دو بعد تاكتيكي و تكنيكي در دستور كار خود قرار داد، چرا كه در چنين شرايطي است كه مي تواند مانع از غافلگيري خود شود.
اسماعيلي افزود: سامانه هاي پدافند هوايي بايد با سيستم هاي پروازي اعم از موشك هاي كروز، موشك هاي بالستيك و نيمه بالستيك و پهپادها كه از پيچيدگي خاصي برخوردارند و احتمالا مي خواهند تهديدي عليه ما باشند، مقابله كنند.
وي با بيان اينكه حتي اگر لحظه اي پشتيباني دانشي و قطعه اي از پدافند هوايي قطع شود، محكوم به غافلگيري و عقب گرد هستيم، گفت: ما از توان خوبي در جهاد خودكفايي برخورداريم و لذا بايد از توانمندي هاي بومي استفاده كنيم.
اسماعيلي افزود: هر چند ممكن است بسياري از دانشمندان خارجي علاقه مند به همكاري با ايران در بخش پدافند هوايي باشند، اما ما رغبتي به اين كار نداريم، چرا كه معتقديم پدافند هوايي براي اينكه بتواند با تهديدات دشمن مقابله كند بايد لايه هاي پنهان تاكتيكي و تكنيكي داشته باشد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) خاطرنشان كرد: امروز 250 نخبه كشوري در سطح كارشناسي ارشد و دكترا با قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) همكاري مي كنند و صنعت دفاعي كشور به حد مطلوبي از بلوغ رسيده است.
وي با بيان اينكه فضاي جنگ و صلح براي پدافند يكي است، ماموريت پدافند هوايي را 24 ساعته و اورژانسي اعلام كرد و افزود: پدافند فقط در سايه تهديدات تقويت خواهد شد و هرچه تهديدات عليه پدافند هوايي زيادتر باشد، بيشر تقويت مي شود چرا كه در چنين شرايطي تكنيك را افزايش و تاكتيك را تغيير خواهيم داد.
 


يك روز پس از ورود به تهران مهدي هاشمي روانه زندان شد

مهدي هاشمي رفسنجاني كه شامگاه يكشنبه با هواپيماي اماراتي وارد كشور شده بود قبل از ظهر ديروز پس از تفهيم اتهام جهت بازجويي به زندان اوين منتقل شد.
مهدي هاشمي ساعت 30:19شامگاه يكشنبه دوم مهرماه با پرواز شماره EK977 هواپيماي امارات، از دوبي راهي تهران شد و هواپيماي وي ساعت 24:21 بر زمين نشست. در حالي كه تعدادي از خبرگزاري ها پس از ورود مهدي هاشمي به كشور از تفهيم اتهام وي در فرودگاه خبر دادند عليزاده طباطبايي وكيل خانوادگي هاشمي گفت: در فرودگاه اتهامي به مهدي هاشمي تفهيم نشده است زيرا اصولا در فرودگاه تفهيم اتهام نمي شود بلكه تنها به وي اخطار داده شد و اين امر ابلاغ شد كه ظرف 24ساعت خود را به دادسرا معرفي كند.
ياسر هاشمي پس از خروج مهدي هاشمي از فرودگاه با حضور در جمع خبرنگاران مدعي شد كه برادرش بازداشت شده است خبري كه بلافاصله از سوي وكيل خانواده هاشمي تكذيب شد.
عليزاده در اين زمينه گفت: ماموران دادستاني مهدي را از ياسر و فاطمه جدا كردند و به همين دليل چنين خبري از روي عصبانيت اعلام شد وگرنه مهدي بازداشت نشد بلكه تحت تدابير امنيتي به سوي منزل پدري راهي شد.
احضار مهدي هاشمي به دادسراي امنيت
معاون دادستان تهران در بدو ورود مهدي هاشمي به كشور در فرودگاه امام حضور يافته و ضمن ابلاغ حكم احضار از نامبرده تعهد گرفت ظرف 24ساعت خود را به دستگاه قضايي معرفي كند.
مهدي هاشمي نيز كه شب را در منزل پدري گذرانده بود صبح ديروز به همراه دو وكيل خود به دادسراي ويژه شهيد مقدس رفت و خود را معرفي كرد.
از سوي ديگر محسن هاشمي با بيان اينكه قرار كفالت براي بازداشت احتمالي مهدي هاشمي تهيه شده است گفت: منتظر نظر دادسراي امنيتي درباره مهدي هستيم.
فاطمه هاشمي نيز با اشاره به بازداشت خواهرش فائزه تصريح كرد: آنها فائزه را گرفتند تا مهدي به كشور بازنگردد اما مهدي به ايران بازگشت چون هيچ مسئله اي نداشت.
مهدي هاشمي روانه اوين شد
به گزارش فارس مهدي هاشمي كه صبح ديروز براي تفهيم اتهام راهي دادسراي امنيت شهيد مقدس شده بود براي انجام مراحل بازپرسي به زندان اوين منتقل شد.
برپايه اين گزارش مهدي هاشمي را در زمان حضور در دادسرا دو وكيل و برادش محسن همراهي مي كردند كه براساس قانون در مرحله بازپرسي اين افراد مجاز به حضور در محل بازجويي نيستند.
به قرار بازداشت اعتراض مي كنيم
وكيل مهدي هاشمي با تاييد ادامه بازپرسي از وي گفت: به قرار بازداشت اعتراض مي كنيم.
عليزاده در گفت وگو با فارس گفت: سرپرست دادسراي شهيد مقدس اعلام كرده كه بازجويي ادامه دارد اما گويا دادستاني از بازداشت مهدي هاشمي خبر داده است.
وي ادامه داد:اينكه دادسرا مي گويد در حال بازجويي هستيم اما دادستاني مي گويد مهدي هاشمي بازداشت شده است اصلا براي دادستاني زيبا نيست و اين موضوع نشان مي دهد يك جا بازجويي مي كنند و جاي ديگري تصميم مي گيرند.
وي در مورد آخرين خبرها از پرونده مهدي هاشمي گفت: ما از ساعت 9 صبح تاكنون اينجا نشسته ايم و مرتب به ما مي گويند منتظر باشيد تا به شما نتيجه را اعلام كنيم؛ ما هم منتظريم اگر وثيقه مي خواهند فراهم كنيم اما تا اين لحظه چيزي اعلام نكرده اند و آخرين خبر اين بود كه بازجويي ادامه دارد.
ادامه بازجويي از مهدي هاشمي به سه شنبه موكول شد
وكيل مهدي هاشمي گفت: ادامه بازجويي از مهدي هاشمي به سه شنبه موكول شد.
عليزاده وكيل مهدي هاشمي درباره بازداشت مهدي هاشمي اظهار داشت: بخش اول بازجويي از مهدي هاشمي ساعت 17 به پايان رسيد.
وي ادامه داد: ادامه بازجويي از مهدي هاشمي صبح سه شنبه انجام مي شود و ما دوباره به دادسرا مي آييم.
واكنش آيت الله هاشمي به بازداشت مهدي و فائزه
اولين واكنش آيت الله هاشمي رفسنجاني نسبت به بازداشت مهدي و فائزه هاشمي منتشر شد.
محسن هاشمي رفسنجاني در گفت وگو با فارس، در پاسخ به سؤالي درباره نظر آيت الله هاشمي رفسنجاني درباره بازداشت مهدي و فائزه هاشمي، گفت: ايشان مي گويند، بچه هاي من مثل بچه هاي بقيه افراد هستند و فرقي بين بچه هاي من با بچه مردم نيست.
وي افزود: نظر ايشان اين است كه نبايد تبعيضي صورت بگيرد و بايد بدون تبعيض با فرزندان ايشان برخورد شود.
محسن هاشمي با بيان اينكه آيت الله هاشمي رفسنجاني جوياي حال مهدي و فائزه است، گفت: ايشان از بازداشت مهدي و فائزه نگران نيستند؛ حاج آقا به اين بحران ها عادت دارند.
عفت مرعشي و فاطمه هاشمي به ملاقات فائزه رفتند
مادر و خواهر فائزه هاشمي با موافقت دادسراي امنيت به ملاقات وي در زندان اوين رفتند.
سرپرست دادسراي امنيتي براي ملاقات خانواده هاشمي با فائزه موافقت كرد و به همين منظور قبل از ظهر ديروز عفت مرعشي مادر و فاطمه هاشمي خواهر فائزه هاشمي وارد زندان اوين شده و با وي ملاقات كردند.
سعيد تاجيك راهي زندان شد
خبر ديگر آنكه سعيد تاجيك كه به جرم توهين به فائزه هاشمي به 8 ماه حبس و 50 ضربه شلاق محكوم شده بود صبح ديروز به زندان رفت.
براساس اين گزارش، سعيد تاجيك به جرم استفاده از الفاظ ركيك و توهين به هاشمي رفسنجاني و فائزه به 8 ماه حبس و 50 ضربه شلاق محكوم شده است.
فائزه هاشمي دختر دوم هاشمي رفسنجاني نيز كه از سوي دادگاه انقلاب به 6 ماه حبس و 5 سال محروميت ازفعاليت هاي سياسي و فرهنگي محكوم شده است شنبه هفته جاري به زندان اوين منتقل شد.
طومار دانشجويان براي محاكمه مهدي هاشمي
دانشجويان دادخواستي با بيش از 2 هزار امضا براي محاكمه مهدي هاشمي به آيت الله لاريجاني مي دهند.
ابوالفضل چمندي دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور گفت: بيش از 2 هزار نفر از دانشجويان كشور طي دادخواستي خواستار محاكمه قانوني مهدي هاشمي شدند.
وي با بيان اينكه در اين دادخواست اتهامات مطرح درباره مهدي هاشمي آمده است، اظهار داشت: دادخواست ياد شده در واقع يك شكايت عمومي است كه طي 2 روز آينده به رياست قوه قضاييه تحويل داده مي شود.
 


در مكتب امام

مسلمانان! حكام جنايتكار را از كشورهايتان برانيد!
اي مستضعفان جهان و اي كشورهاي اسلامي و مسلمانان جهان، بپاخيزيد و حق را با چنگ و دندان بگيريد و از هياهوي تبليغاتي ابرقدرتها و عمال سرسپرده آنان نترسيد و حكام جنايتكار كه دسترنج شما را به دشمنان شما و اسلام عزيز تسليم مي كنند از كشور خود برانيد و خود و طبقات خدمتگزار متعهد، زمام امور را به دست گيريد و همه در زير پرچم پرافتخار اسلام مجتمع، و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخيزيد، و به سوي يك دولت اسلامي با جمهوري هاي آزاد و مستقل به پيش رويد...
وصيت نامه الهي سياسي - صحيفه نور- ج 21 ص448
 


مشاور رئيس مجلس:

لاريجاني دخالتي در انتصاب جاسبي نداشت

مشاور رئيس مجلس خبر منتشره در برخي رسانه ها مبني بر انتخاب جاسبي به عضويت شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها با پيشنهاد علي لاريجاني را تكذيب كرد.
به گزارش اداره اخبار مجلس حسن زماني گفت: جلسه مذكور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست علي لاريجاني تشكيل شد و موضوع آن نيز درباره شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها و مراكز آموزشي بود.
زماني افزود: در اين جلسه آقاي لاريجاني، پيشنهاد عضويت برخي از اعضاي روحاني شوراي انقلاب فرهنگي را داد كه آنها نپذيرفتند و سپس نفرات ديگري مطرح شدند كه آنان نيز قبول نكردند و در نهايت بحث ادامه عضويت جاسبي كه وي قبلا نيز عضو اين شورا بوده، پيشنهاد شد و پس از انجام روال عادي شورا و اظهارنظر اعضا به عنوان مخالف و موافق در نهايت ادامه عضويت جاسبي در شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها با اكثريت آراء به تصويب اعضاء رسيد.
مشاور رئيس مجلس با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي مغرضانه سياسي و جهت دار از سوي برخي افراد يادآور شد: جاي تاسف است كه مباحث و موضوعات عادي اداري كه در جلسات صورت مي پذيرد از سوي برخي نخبگان كه اين انتظار از آنها نمي رود، در جهت اغراض سياسي و به دور از روش هاي اخلاق مدارانه مورد سوءاستفاده و دست آويز قرار گرفته و متاسفانه در رسانه ها به گونه اي مطرح مي شود كه گويا لاريجاني آقاي جاسبي را منصوب كرده اند كه اين امر به دور از واقعيت است.
 


سرلشكر جعفري:

رزمايش آمريكا در خليج فارس اقدامي انفعالي در مقابل توانمندي ايران است

فرمانده كل سپاه با اشاره به رزمايش آمريكا و چند كشور ديگر در خليج فارس اعلام كرد كه اين رزمايش اقدامي انفعالي در مقابل توانمندي و آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين باره گفت: رزمايش مقابله با مين ريزي و آمادگي هاي ما كه آمريكا قرار است آن را برگزار كند، يك اقدام انفعالي در مقابل آمادگي هاي نيروهاي مسلح ايران است.
جعفري تاكيد كرد: اين حداقل كاري است كه آمريكا براي اميد دادن به طرفدارانش و يا آنهايي كه حمايتش مي كنند، انجام مي دهد.
فرمانده كل سپاه همچنين با اشاره به ابتكاراتي كه در نيروهاي مسلح به خصوص در سپاه ايجاد شده، اظهار داشت: ما فكر نمي كنيم كه اين اقدامات آمريكايي ها در زمان درگيري احتمالي، كارآيي داشته باشد زيرا خيلي از شيوه هايي كه نيروهاي ما به آن عمل مي كنند، تاكنون بيان نشده است.
جعفري به فارس گفت: دشمن از روش هاي جنگ ما به خصوص روش هاي نامتقارن، اطلاعي ندارد، لذا بعيد مي دانيم آنها بتوانند در خود آمادگي براي مقابله با روش هاي جديد نيروهاي مسلح كشورمان ايجاد كنند.
 


بروجردي در ديدار با همتاي سوري:

ايستادگي ملت سوريه الگويي براي مقاومت ملت هاي مستقل است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ديدار با همتايان سوري خود گفت: ايستادگي ملت سوريه الگويي براي مقاومت ملت هاي مستقل خواهد بود.
به گزارش اداره اخبار مجلس، روساي كميسيون هاي امور خارجي و امنيت ملي مجلس سوريه كه در راس يك هيئت بلندپايه پارلماني به تهران سفر كرده اند، با علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كردند.
در ابتداي اين ديدار، بروجردي با بيان اين كه بي ترديد ملت سوريه برنده نهايي بحران كنوني خواهد بود و اين شرايط سخت و دشوار را سرافرازانه پشت سر خواهند گذاشت، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در دفاع از مردم و حاكميت ملي سوريه به عنوان محور مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي جدي است و همچنان در كنار ملت اين كشور خواهد ايستاد.
وي افزود: مجلس از هر اقدامي در حمايت از سوريه در مقابل توطئه هاي دشمنانش پشتيباني مي كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه با اشاره به اين كه ملت ايران با دقت و حساسيت تحولات سوريه و مقاومت شجاعانه ملت آن كشور را پيگيري مي كند، تصريح كرد: ايستادگي ملت سوريه، الگويي براي مقاومت ملت هاي مستقل در برابر قدرت هاي جهاني خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: هرگونه راه حلي براي بحران سوريه بدون موافقت دولت اين كشور، محكوم به شكست است.
در ادامه اين ديدار «محمد صبحي ابوالشامات» رئيس كميسيون امنيت ملي و خانم «فاديا ديب» رئيس كميسيون امور خارجي مجلس سوريه ضمن قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از سوريه طي بحران بيست ماه گذشته اين كشور، تاكيد كردند: مناسبات راهبردي ايران و سوريه محور اصلي خط مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي است.
 


انديشكده «شوراي آتلانتيك»:

غرب بايد حقوق هسته اي ايران را به رسميت بشناسد

انديشكده«شوراي آتلانتيك» تاكيد كرد ايران عضو ان پي تي است و دوسوم كشورهاي سازمان ملل با فعاليت هاي هسته اي آن موافقند بنابراين زمان آن رسيده كه غرب نيز اين واقعيت را بپذيرد.
«سرور كاشمري» از اعضاي ارشد انديشكده شوراي آتلانتيك در برنامه امنيت بين الملل در مقاله اي كه اين انديشكده آن را منتشر كرد نوشت : دوسوم كشورهاي سازمان ملل متحد با تحريم ايران مخالف و با برنامه هسته اي اين كشور موافقند، اين دومين پيروزي بزرگ ايران پس از برگزاري اجلاس عدم تعهد با حضور دبيركل سازمان ملل و رهبران بسياري از كشورهاست.
نويسنده اين مقاله در ادامه تاكيد كرد : نتيجه اينكه زمانش رسيده آمريكا بفهمد سياستي كه در قبال ايران در پيش گرفته نامعقول است و در مقابل رأي جمع سر تعظيم فرود آورد.
سرور كاشمري در ادامه مقاله خود نوشت : اخيراً دوسوم كشورهاي سازمان ملل متحد، اعلاميه اي رسمي در حمايت از برنامه هسته اي ايران امضا كرده اند و با تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه اين كشور مخالفت كرده اند، اين حركت چراغ قرمزي به نشانه هشدار براي آمريكاست تا نشان دهد سياست اين كشور در جهت منزوي ساختن ايران و متعاقباً دست كشيدن از برنامه هاي هسته اي اش به جاي آنكه ايران را منزوي سازد، كم كم خود آمريكا را به انزوا مي كشاند.
بر اساس اين گزارش ايران علاوه بر اعلاميه اي كه به تحريم هاي آمريكا اعتراض كرده، يك پيروزي ديگر نيز در ارتباط با روابط عمومي در اين اجلاس به دست آورد، دبيركل سازمان ملل علي رغم اعتراضات فراوان آمريكا و اسرائيل، دعوت ايران را پذيرفت و به اين كشور سفر كرد.
در ادامه اين گزارش تاكيد شده است : اگر ايران بر اين باور است كه لازم است به دليل اولويت هاي امنيتي و ملي اش توانايي هسته اي خود را گسترش دهد، دير يا زود به اين مهم اقدام خواهد كرد. علاوه بر اين، ايران كشوري مستقل و خودمختار است و عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي نيز هست، پس دستيابي به انرژي هسته اي از حقوق مسلمش به شمار مي رود. شايد غرب نخواهد اين حق را به رسميت بشناسد اما دوسوم كشورهاي سازمان ملل با ايران موافقند. ديگر زمانش رسيده كه اين واقعيت را بپذيريم و سياست آمريكا را در اين جهت تغيير دهيم.
 


براساس رأي ديوان عالي

اعضاي حزب منحل شده حسني مبارك مي توانند در انتخابات مصر شركت كنند

ديوان عالي اداري مصر به اعضاي حزب سابق حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر اجازه داد در انتخابات پارلماني آينده اين كشور نامزد شوند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديوان عالي اداري مصر با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه هيچ يك از شهروندان مصر را نمي توان از حقوق مدني شان از جمله حق نامزد شدن براي تصدي سمت در نهادهاي قانونگذاري محروم كرد. در اين بيانيه آمده است، اعضاي پيشين حزب ملي دموكرات (حزب حسني مبارك كه اكنون منحل شده است) اجازه دارند كه در انتخابات پارلماني آينده مصر كه قرار است در سال 2013 برگزار شود نامزد شوند مشروط بر اينكه آنها معيارهاي لازم را براي اين كار داشته باشند.
در آوريل سال 2011 چند هفته پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك تحت فشار اعتراضات مردمي، ديوان عالي اداري مصر حزب سياسي حسني مبارك را منحل كرد و دستور داد دارايي ها و سرمايه هاي اين حزب در اختيار دولت قرار گيرد.
شنبه گذشته همين نهاد قضايي مصر حكم ديوان عالي قانون اساسي كشور را تأييد كرد.
از سوي ديگر مشاور رئيس جمهور مصر گفت، مردم مصر از اوضاع سينا ناراضي هستند و خواستار تجديدنظر در بندهاي معاهده كمپ ديويد هستند.
 


استقبال لابي صهيونيست از قطعنامه ضد ايراني مجلس سناي آمريكا

سخنگوي كابينه رژيم صهيونيستي و لابي اين رژيم در آمريكا از قطعنامه اخير مجلس سنا عليه فعاليت هسته اي صلح آميز كشورمان استقبال كردند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» در اين باره نوشت: در قطعنامه غيرالزام آور مجلس سنا كه سناتورهايي نظير «باب كيسي»، «ليندسي گراهام» و «جوزف ليبرمن» آن را ارائه كرده اند، آمده است كه اين به نفع آمريكاست كه مانع دستيابي ايران به ظرفيت تسليحات هسته اي شود.
در اين قطعنامه همچنين بيان شده، كنگره در رد سياستي كه بازدارندگي را به عنوان گزينه اي براي پاسخ به تهديد هسته اي ايران قلمداد مي كند، با رئيس جمهور همراه است.
جروزالم پست نوشت: لحن اين قطعنامه كه درباره ظرفيت هسته اي سخن گفته و نه دستيابي به تسليحات هسته اي، با خطوط قرمز اسرائيل هماهنگي دارد و حتي فراتر از خطوط قرمز دولت اوباماست كه خط قرمزي را درباره دستيابي ايران به تسليحات هسته اي تعيين كرده است.
به نوشته اين روزنامه، يكي از بزرگترين اختلافات ميان تل آويو و واشنگتن در ماه هاي اخير درباره جدول زماني فعاليت هسته اي ايران است به اين معنا كه اسرائيل اصرار دارد، ايران بايد پيش از تصميم گيري براي ساخت بمب اتمي متوقف شود، در حالي كه آمريكا تأكيد مي كند زمان اقدام براي متوقف كردن ايران لحظه اي است كه اين كشور براي ساخت بمب تصميم سياسي اتخاذ مي كند.
به خاطر تصويب اين قطعنامه غيرالزام آور بود كه سخنگوي بنيامين نتانياهو از كنگره به علت حمايت از اسرائيل استقبال كرد و گفت: رأي به اين قطعنامه نشانه حمايت از تأكيد نخست وزير اسرائيل بر اين موضوع است كه مسئله ايران هسته اي، موضوعي حزبي نيست و همه مردم آزاد بايد نگران آن باشند.
علاوه بر سخنگوي نتانياهو، كميته روابط عمومي اسرائيل و آمريكا مشهور به «آيپك» نيز از تصويب اين قطعنامه استقبال و اعلام كرد: آيپك از سنا به خاطر رد سياست بازدارندگي در قبال ظرفيت تسليحات هسته اي ايران حمايت مي كند و خواستار افزايش تحريم ها عليه اين كشور است.

 


برگزيدگان كتاب سال رضوي معرفي شدند

مشهد- خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي، با معرفي نفرات برتر بخش هاي گوناگون در مشهد به كار خود پايان داد.
ببه گزارش كيهان، در اختتاميه اين جشنواره، برگزيدگان در بخش هاي كتاب برتر، پايان نامه برتر، آثار شايسته چاپ و توليدكننده برتر آثار رضوي معرفي و تقدير شدند.
بر اين اساس در بخش كتاب برتر با موضوع علوم و معارف رضوي، كتاب« معارف الهي، تفسيري بر احتجاج امام علي بن موسي الرضا(ع) با عمران صابق» نوشته علامه محمدتقي جعفري كه سال گذشته توسط مدرسه تدوين و نشر آثار علامه جعفري منتشر شده بود، رتبه نخست را كسب كرد. كتاب بازشناسي مفهوم زيارت نوشته حجت الاسلام والمسلمين حسن زماني نيز در موضوع زيارت به عنوان اثر برگزيده معرفي و تقدير شد. در محور آثار ترجمه شده هم كتاب هاي «احاديث خاص اهل سنت» و «حكايت آفتاب» نوشته احمد لعايي و دكتر انور بابايف به ترتيب عنوان هاي اول ودوم را كسب كردند. كتاب «الامام مهدي(ع) نص احاديث الامام الرضا(ع) نيز در محور زبان هاي خارجي به عنوان اثر برگزيده معرفي و تقدير شد. در محور شعر نيز 2 كتاب با عنوان هاي «نسيم جنان» اثر محمدابراهيم مالير و فاطمه كلاهچيان و «بااسليمي گنبد نيلي» از مرضيه و معصومه مرادي حائز رتبه هاي اول و دوم شدند.
كتاب هاي چشم مرا روشن كن و نجواي دل به كوشش ساسان ناطق و اداره كل ارشاد استان مازندران عنوان هاي دوم و سوم بخش كتاب با محور داستان را كسب كردند.
در اين بخش هيچ اثري حائز رتبه اول شناخته نشد.
در بخش پايان نامه برتر نيز 2 پايان نامه «مناسبات امام رضا(ع) با فرق شيعي غيراماميه» به قلم زهرا بختياري و «تاريخ تشيع در دوران امام جواد(ع)» از حسين نعيم آبادي حائز رتبه هاي اول و دوم شدند.
معاونت تبليغات آستان قدس رضوي نيز به عنوان توليدكننده برتر آثار رضوي در اين مراسم معرفي و تقدير شد.
 


ال مانيتور:

اسرائيل در قفسي آهني روز به روز منزوي تر مي شود

ال مانيتور با تاكيد بر اينكه اسرائيل قادر به حمله يكجانبه به تاسيسات هسته اي ايران نيست، نوشت: حمله آمريكا و اسرائيل به ايران فرصت سوزي است و دستيابي به راه حل مسالمت آميز در پرونده هسته اي ايران را با شكست روبه رو مي كند.
باربارا اسلاوين در مقاله اي كه ال مانيتور آن را منتشر كرد با اشاره به كتاب «پاتريك تيلر» با نام اسرائيل نفوذناپذيرنوشت: تيلر، گزارشگر كهنه كار نيويورك تايمز و واشنگتن پست، در اين كتاب تاريخچه جنگ ها و عمليات هاي نظامي اسرائيل را شرح داده و به استفاده اسرائيل از زور و اقدامات سري خلاف اخلاق براي اشغال سرزمين ها اشاره مي كند.
وي در ادامه مي نويسد: به كارگيري اين تاكتيك ها هزينه هاي زيادي براي اسرائيل در بر داشته و اسرائيل به يك پادگان نظامي در قفسي آهني تبديل شده كه در منطقه اي پر التهاب، روز به روز منزوي تر مي شود.
به گفته تيلر در اسرائيل، چنين تصور مي شود كه بدترين سناريوها تنها نتايج ممكن هستند. فقدان رهبران صلح طلب و حمايت تسليحاتي آمريكا از اسرائيل، سبب شد تا تل آويو وارد جنگ هاي متعددي شود.
تيلر در كتاب خود به توصيف رابطه آمريكا و اسرائيل مي پردازد و از آن به عنوان نفوذ غلام بر ارباب ياد مي كند.
بر اساس اين گزارش اقدامات بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل، در قبال روساي جمهور آمريكا عمدتا پرخاشجويانه بوده است ، تا جايي كه بيل كلينتون در اين زمينه مي گويد : نتانياهو فكر مي كند كه اسرائيل ابر قدرت است و ما بايد از دستورات وي پيروي كنيم . گفتني است، نتانياهو در اواخر دهه 90 نيز، نخست وزير اسرائيل بود.
در ادامه گزارش ال مانيتور آمده است : مقامات اسرائيل به بهانه هاي گوناگون از جمله: وقوع «هولوكاستي» ديگر، جنگ سرد آمريكا و شوروي و سياست هاي داخلي آمريكا، تاكنون ميليارد ها دلار به جيب زده اند. با اين حال، اين كمك ها نيز، نتوانسته حس امنيت را در اسرائيل برقرار كند.
 


خدايي خبر داد

احتمال تغيير زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از احتمال تغيير زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 92 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور خبر داد.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: با توجه به جابجايي زمان برگزاري آزمون دكتري به هجدهم اسفندماه، احتمال تغيير زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد نيز مطرح شده است.
وي با بيان اينكه پيشنهاد اين مسئله به معاون آموزشي وزارت علوم ارائه شده است، گفت: پيش از اين آزمون كارشناسي ارشد طي روزهاي 25 تا 27 بهمن برگزار مي شد كه در صورت تصويب اين تغيير، زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد يك هفته زودتر و به 18 تا 20 بهمن موكول خواهد شد.
رئيس سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينكه تغييري در نوع و نحوه برگزاري آزمون كارشناسي ارشد ايجاد نخواهد شد گفت: ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد نيز همچون سال هاي گذشته انجام خواهد شد.
دكتر حسين نادري منش معاون آموزشي وزارت علوم هم در اين رابطه گفت: آزمون كارشناسي ارشد 92 بدون تغيير و طبق روال سال هاي گذشته برگزار مي شود.
وي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در آزمون ارشد 91، گفت: برنامه وزارت علوم افزايش اين ظرفيت براي سال هاي آينده است.
 


دبير جشنواره مقاومت:

ايران به پايگاهي براي فيلمسازان مقاومت اسلامي تبديل شود

محمد خزايي با تاكيد بر اينكه ترسي كه در منتقدين و رسانه هاي صهيونيستي ايجاد شده است نشان مي دهد ما موفق بوده ايم، خاطرنشان كرد: تلاش مي كنيم جشنواره فيلم مقاومت به پايگاهي براي فيلمسازان مقاومت اسلامي تبديل شود.
دبير دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي كيهان به كرمان با اشاره به جنگ رسانه اي شبكه هاي خبري صهيونيستي با اين دوره از جشنواره فيلم مقاومت گفت: علاوه بر روزنامه هاي صهيونيستي كه تاكنون مخالفت خود را با اين جشنواره ابراز كردند همچنان موج حمله رسانه اي غرب ادامه دارد و تاكنون چند رسانه ديگر نيز جشنواره را مورد حمله قرار دادند كه مطالب آنها در دست ترجمه است.
وي دليل موضع گيري اين روزنامه ها را نگراني صهيونيست ها از به انزوا كشيده شدن اين رژيم دانست و افزود: همين عامل باعث مي شود اقدام به ساختن فيلم موهن به اسلام و ساحت رسول اكرم كنند. غرب با استفاده از تاثيرگذاري سينما تلاش مي كند به وسيله آن چهره اسلام را مخدوش كند اما واقعيت اين است كه هرچقدر تبليغات منفي بيشتر باشد گرايش به اسلام نيز افزايش مي يابد.
خزايي: خاطرنشان كرد رژيم صهيونيستي به اين نتيجه رسيده است كه با توجه به گسترش اسلام منافع خود را در منطقه از دست خواهد داد اين در حالي است كه موج بيداري اسلامي نيز علي رغم ميل آنها در حال فراگير شدن است اين ها باعث مي شود آنها براي حفظ منافع خود تلاش بيشتري كنند.
خزايي افزود: در اين شرايط وقتي جشنواره اي با عنوان مقاومت و با چنين دامنه گسترده اي برگزار مي شود از نظر تحليلگران غربي استراتژي مهمي است هرچند شايد اين موضوع در فضاي رسانه اي داخلي چندان مورد توجه قرار نگيرد.
دبير جشنواره مقاومت گفت: بخشهاي مختلف اين جشنواره همچون بخش عماد مغنيه، مقاومت اسلامي و بخش بيداري اسلامي براي آنها حساسيت برانگيز شده است و اين باعث شده عليه اين جشنواره نقدهاي تندي منتشر كنند.
وي همچنين با اشاره به ساخت فيلم موهن عليه نبي اكرم(ص) در آمريكا افزود: در مراسم افتتاحيه اين فيلم، از طرف هنرمندان و فيلمسازان محكوم شد و همچنين طوماري توسط هنرمندان داخلي و خارجي در ايام جشنواره امضا مي شود.
خزايي با بيان اينكه زماني مقاومت ما در خاكريزهاي دفاع مقدس بود امروز در عرصه فرهنگي است و شايد فردا وارد حيطه ديگري شود، گفت: بيانيه دادن و محكوم كردن صرفا يك حركت نمادين است اما حركت هاي اساسي برمي گردد به استراتژي هاي ما در آينده. اگر دشمن سلاحي همچون رسانه و سينما را انتخاب مي كند ما هم بايد با سينما به حمله آنها پاسخ دهيم.
جشنواره بين المللي فيلم مقاومت هم اينك در كرمان در حال برگزاري است.
 


انتخاب رشته تكميل ظرفيت ارشد آزاد آغاز شد

انتخاب رشته تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي از ساعت 11 ديروز سوم مهر ماه آغاز شد.
بر اين اساس تمامي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي كه در مرحله اول اعلام اسامي موفق به پذيرش نشده اند، مي توانند تا ساعت 24 روز يكشنبه 9 مهر 91 با مراجعه به پايگاه ثبت نام الكترونيكي مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته شهر مجدد اقدام كنند.
داوطلبان در اين مرحله حداكثر تا 10 كد رشته محل را مي توانند انتخاب كنند، در اين دوره بيش از 1800 رشته محل در معرض انتخاب داوطلبان قرارگرفته است و گزينش علمي در اين دوره در 10 انتخاب با اولويت نمره كل داوطلب در رشته انتخابي صورت مي گيرد.
بنابراين گزارش براي هدايت داوطلبان به انتخاب رشته شهر مناسب نمرات داوطلبان در هر يك از رشته هاي مجموعه امتحاني در سيستم انتخاب رشته درج شده است.
وضعيت داوطلبان در مرحله تكميل ظرفيت ابتدا در رشته محل هاي انتخابي در آزمون مورد بررسي قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذيرش فرد در رشته شهر انتخابي اوليه در رشته محل هاي انتخابي 10گانه مورد بررسي قرار مي گيرد.
 


مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد استعفا كرد

محمدجواد آقاجري، مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد از سمت خود استعفا كرد.
محمدجواد آقاجري اظهار داشت: روز يكشنبه از سمت خود در معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد استعفا كرده ام.
وي درباره دليل استعفاي خود گفت: استعفاي من از سمت مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد به دليل برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد عقب افتاد.
آقاجري افزود: به دليل اينكه موضوعات پژوهشي و فعاليت هاي علمي ام عقب افتاده بود و به دنبال ادامه دادن آنها بودم، از سمتم كناره گيري كردم.
مديركل پيشين مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد افزود: در حال حاضر در دانشگاه مشغول به تدريس هستم و فعاليت هاي پژوهشي خود را ادامه خواهم داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدجعفر محمد زاده روز يكشنبه از سمت خود استعفا كرد ولي در اين زمينه تاكنون خبري منتشر نشده است. همچنين محمدجواد محمدزاده در حال حاضر سرپرست اداره كل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14