(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مهر 1391 - شماره 20325

دكتر دهمرده:
تعداد واحدهاي ساخته شده مسكن مهر در لرستان از متقاضيان بيشتر شد
پلمب 8شهربازي در استان خوزستان
با حضور قاريان بين المللي قرآن كريم
طرح ملي تلاوت در مشهد آغاز شد
با حضور سرلشكر رحيم صفوي
يادواره 4280 شهيد تبريز برگزار شد
رئيس كل دادگستري استان يزد:
سرقت در يزد كاهش چشمگيري داشته است
امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس:
تامين امنيت و مرزباني از كشور، بالاترين اجر را نزد پروردگار دارد
تدوين دستورالعمل مديريت بحران دانشگاه هاي علوم پزشكي
برگزاري جشنواره بين المللي طلبه آسماني در مشهد
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه هشترود:
زنان، فرزندان خود را براي قيام حضرت مهدي (عج) تربيت كنند
درختان كهنسال حاشيه نهرهاي اصفهان در معرض نابودي قرار دارند
ورزشكاران خوانساري
 11 مدال رنگارنگ درمسابقات كشوري و استاني گرفتند
كوتاه از ورزش ايران


دكتر دهمرده:

تعداد واحدهاي ساخته شده مسكن مهر در لرستان از متقاضيان بيشتر شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مسكن مهر ساخته شده در سه شهر لرستان از تعداد متقاضيان بيشتر است.
استاندار لرستان در جلسه كارگروه مسكن استان با اعلام خبر فوق گفت: در شهرهاي الشتر، كوهدشت و ازنا آنقدر مسكن مهر احداث شده كه از تعداد متقاضيان مسكن مهر بيشتر است. دكتر حبيب الله دهمرده افزود: در ساير شهرهاي استان نيز اين روند استمرار خواهد يافت و بيش از تعداد متقاضيان خانه خواهيم ساخت.استاندار لرستان گفت: در بسياري از شهرهاي ساير استان هاي كشور نيز تعداد واحدهاي مسكن مهر ساخته شده بيش از تعداد متقاضيان است.دهمرده با بيان اين مطلب كه ساخت مسكن مهر موجب آرامش خاطر افراد فاقد مسكن گرديده و مانع حرص و ولع بسياري نابساماني ها در بازار مسكن شده است، تصريح كرد: به هر ميزان كه نياز باشد مسكن ارزان قيمت مي سازيم و در اختيار مردم قرار خواهيم داد.
 


پلمب 8شهربازي در استان خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
از ابتداي سال جاري تاكنون 8شهربازي كه داراي 89وسيله غير استاندارد بوده اند توسط كارشناسان اداره كل استاندارد خوزستان پلمب شده اند.
مدير كل استاندارد خوزستان با اعلام اين خبر افزود: برخي وسايل بازي در شهر بازي هاي استان به دليل برطرف نكردن عدم انطباق ها پلمب شده اند و در صورتي كه نقص هاي وارده رفع شود، فك پلمب شده و اجازه فعاليت به آن ها داده مي شود در غير اينصورت و در صورت عدم دريافت مجوز بهره برداري قطعي وسيله مربوطه بايد از شهربازي خارج و جمع آوري شوند.
رضا دهدشتي زاده بر ضرورت افزايش نظارت ها توسط شهرداري بر شهربازي هاي تحت تملك آنها تاكيد كرد. به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خوزستان رضا دهدشتي زاده هم چنين برافزايش روند بازرسي ها توسط اداره استاندارد اشاره و خروج وسايل غيراستاندارد از شهر بازي ها را توسط مسئولان مربوطه لازم دانست تا از وقوع هرگونه حادثه اي جلوگيري بعمل آورده شود.
ادره كل استاندارد خوزستان به عنوان پيشرو در امر استانداردسازي شهرهاي بازي در سطح كشور، به صورت شبانه روزي آماده دريافت نقطه نظرات، پيشنهادات و انتقادات مردم شريف خوزستان از طريق سامانه 1517 است.
 


با حضور قاريان بين المللي قرآن كريم

طرح ملي تلاوت در مشهد آغاز شد

مشهد- خبرنگاركيهان:
با برگزاري اولين كارگاه آموزشي و توجيهي، نخستين طرح ملي تلاوت قرآن درمشهد آغاز به كار كرد.
هدف اصلي اين طرح كه با حمايت و پشتيباني مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني در خراسان رضوي اجرا مي شود، كشف و شناسايي نوجوانان مستعد قرآني و پرورش آنها به منظور تربيت قاريان ممتاز و برجسته از بين آنهاست.
به گزارش كيهان پس از شناسايي و استعداديابي از بين نوجوانان پسر گروه سني 10تا 16 سال، پذيرفته شدگان نهايي در2 دوره 16ماهه (مقدماتي و تكميلي) با اصول تجويد، صوت، لحن، ترجمه و مفاهيم قرآني آشنايي كامل پيدا مي كنند.
گفتني است در اجراي اين طرح، برجسته ترين اساتيد و قاريان ممتازملي و بين المللي به عنوان استاد و مشاور حضور دارند.
 


با حضور سرلشكر رحيم صفوي

يادواره 4280 شهيد تبريز برگزار شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
با حضور دستيار عالي فرمانده كل قوا، يادواره بزرگ 4280 شهيد دفاع مقدس تبريز برگزار شد.
سر لشكر سيد يحيي رحيم صفوي دراين كنگره گفت: دوران دفاع مقدس عصر دفاع از موجوديت اسلام وكشور و اعتقادات ديني ما بود و دشمنان نظام به دنبال تصرف خوزستان و نابودي ظرفيت هاي انقلاب اسلامي و درنهايت سقوط نظام اسلامي بودند ولي شهيدان اجازه اين كار را ندادند و با اطاعت از امام بزرگوار (ره)، از انقلاب اسلامي دفاع كردند و دشمن نتوانست به هيچيك از اهداف خود دست يابد و در نهايت صدام نيز اعدام شد و ما در 8 سال دفاع مقدس، دشمنان خود را رسوا كرديم.
وي با اشاره به كمك هاي سوريه در دفاع مقدس به ايران اسلامي گفت:اين درحالي است كه دشمن از حمايت قوي شرق و غرب برخوردار بود ولي نتوانست ما را شكست دهد. و در جنگ 33 روزه لبنان و نبردهاي 22 روزه غزه نيز سربند شهيدان ما، ديده مي شد و آمريكايي ها نيز مانند شوروي كه با ذلت افغانستان را ترك كردند، مجبور به شكست و فرار مفتضحانه خواهند شد.
مشاور و دستيار عالي فرماندهي كل قوا همچنين افزود: انقلاب اسلامي امروزه تا مديترانه، شرق افغانستان و بسياري از كشورها گسترش يافته و مردم عليه حاكمان ظالم قيام و جهاد كرده اند و مي كنند.
وي سپس به تجليل از شهداي آذربايجان پرداخت و گفت: بايد به اين فكر كنيم كه آيا پاسخي به سؤال هاي شهدا خواهيم داشت؟ و كارنامه ها چقدر موفق است؟
در پايان اين مراسم در حضور سرلشكر رحيم صفوي از يادمان شهداي بمباران تبريز، پرده برداري شد.
 


رئيس كل دادگستري استان يزد:

سرقت در يزد كاهش چشمگيري داشته است

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت سرقت در استان كاهش چشمگيري داشته است.
غلامحسين حيدري در اولين نشست هم انديشي قضايي- انتظامي پيشگيري از وقوع جرم سرقت با اشاره به اين كه سلامت و امنيت دو نعمت از نعمت هاي بزرگ الهي است، گفت: ايجاد امنيت در جامعه از مسئوليت هايي است كه برعهده دستگاه قضايي و نيروي انتظامي مي باشد و بايد بتوانيم به اين مسئوليت بزرگ جامه عمل بپوشانيم.
وي با اشاره به اين كه دستگاه قضايي استان يزد جهت پيشگيري از وقوع سرقت در جامعه اقدامات گسترده اي انجام داده است، ابراز داشت: خوشبختانه احكام قاطع و محكمي در محاكم بدوي و تجديدنظر استان براي سارقين صادر شده و در شش ماهه اول سال جاري نيز آمار سرقت كاهش چشمگيري در استان داشته است.
حيدري با تاكيد بر اينتكه به زندانيان داراي جرم سرقت كمتر مرخصي داده مي شود، افزود: نيروي انتظامي استان نيز گام هاي موثري جهت برخورد با سرقت و سارقين برداشته و اقدامات خوبي در زمينه اجراي احكام دستگاه قضايي انجام داده است.
وي با تاكيد بر اين كه برخورد با سرقت از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح نمود: مساله سرقت به طور مستقيم با امنيت جامعه در ارتباط است و موجب ناامني و همچنين افزايش احساس ناامني در جامعه مي گردد و در اين زمينه مسئوليت سنگيني داريم.
رئيس كل دادگستري استان يزد خاطرنشان كرد: آمار سرقت از لحاظ كميت در استان كاهش پيدا كرده است، ولي كيفيت سرقت قابل مقايسه با سال هاي گذشته نيست و سارقين به شيوه هاي جديد مبادرت به سرقت مي كنند.
 


امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس:

تامين امنيت و مرزباني از كشور، بالاترين اجر را نزد پروردگار دارد

گنبد كاووس - خبرنگار كيهان:
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس اظهار كرد: تامين امنيت و دفاع از مرزهاي كشور، بالاترين اجر و ثواب را نزد پروردگار متعال دارد.
آخوند عبدالباسط نوري زاد درديدار با فرماندهان انتظامي و هنگ مرزي اترك اين شهرستان به مناسبت هفته ناجا ضمن اعلام مطلب فوق افزود: به فرموده پيامبر(ص)، حق تعالي، دو گروه از مردم را مورد رحمت خود قرار داده و ورود به بهشت را پاداش آن ها قرار مي دهد كه يك گروه، افرادي هستند كه شبانه روز از دين، مرزها، وطن وناموس مردم پاسداري مي كنند.
وي با مهم و حساس دانستن شغل نيروهاي مسلح به ويژه نيروي انتظامي گفت: پرسنل اين نيرو از مصاديق اين حديث نبوي هستند زيرا شبانه روز براي تامين امنيت داخل كشور و نيز مرزهاي آن تلاش مي كنند.
آخوند نوري زاد هم چنين اضافه كرد: امنيت براي جامعه يك امر ضروري و حياتي است و بدون آن زندگي افراد جامعه در همه ابعاد آن به مخاطره مي افتد.
وي هم چنين با قدرداني از تلاش هاي نيروي انتظامي گنبدكاووس در تامين امنيت، بر لزوم حفظ وحدت و صميمت بين همه اقوام و مذاهب اسلامي در جامعه تاكيد كرد و گفت: امروز دشمنان تلاش زيادي براي بر هم زدن اين وحدت انجام مي دهند كه بايد مراقب اين توطئه ها بود ضمن اين كه اقوام مختلف ساكن در استان گلستان و گنبد كاووس همواره با وحدت و صميميت در كنار هم زندگي كرده اند.
 


تدوين دستورالعمل مديريت بحران دانشگاه هاي علوم پزشكي

زنجان- خبرنگار كيهان:
دستورالعمل جامع مديريت بحران روابط عمومي هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي تدوين شده است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان، رييس شوراي روابط عمومي منطقه يك دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور گفت: دستورالعمل جامع مديريت بحران روابط عمومي هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي تدوين شده است.
براساس اين گزارش علي افشاني در نهمين گردهمايي شوراي منطقه يك روابط عمومي هاي دانشگاه علوم پزشكي كشور در زنجان افزود: اجراي بهينه دستورالعمل مديريت بحران در دانشگاه هاي علوم پزشكي مي تواند به ارائه خدمات مطلوب منجر شود.وي همچنين راه اندازي پايگاه هاي خبري وب دا در دانشگاه هاي علوم پزشكي را از جمله فعاليت هاي اين شورا از آغاز به كار آن اعلام كرد و گفت: راه اندازي اين پايگاه با هدف انعكاس فعاليت ها در اين بخش انجام گرفته است.
 


برگزاري جشنواره بين المللي طلبه آسماني در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
جشنواره بين المللي «طلبه آسماني» با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و جامعه المصطفي(ص) العالميه در مشهد برگزار مي شود.
معاون پژوهش مدرسه علميه اسلام شناسي حضرت زهرا(س) مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به آغاز سال تحصيلي جديد طلاب و حضور پررنگ آن ها در جشنواره بين المللي طلبه آسماني، مهلت ارسال اثر به اين جشنواره تا پايان آبان ماه تمديد شد.
فرزانه طالقاني، با اشاره به ضرورت هاي برگزاري اين جشنواره گفت: حوزه علميه براي ايفاي رسالت تاريخي خود بايد در نخستين گام به ترسيم مطلوب ها و ايده آل ها بپردازد و نمونه اعلاي طلبه را در ابعاد آموزش و پرورش به تصوير بكشد.
وي با بيان اينكه نقش طلبه در اجتماع و سهم او در جامعه سازي و تاريخ سازي، باز تعريف شده و نياز است كه الگوي ناكارآمد گذشته ترميم يا تكميل شود، تصريح كرد: طلبه امروز بايد متناسب با نيازهاي متغير اين زمان و تحولات پرشتاب امروز تربيت شود، از اينرو معاونت پژوهشي مدرسه علميه اسلام شناسي حضرت زهرا(س) در نظر دارد جشنواره بين المللي طلبه آسماني را برگزار كند.
طالقاني، محورهاي جشنواره را بايسته هاي اخلاقي، معنوي، شخصيتي و بايسته هاي علمي و اجتماعي طلاب عنوان كرد و گفت: اين جشنواره در 3 بخش هنري، علمي ووبلاگ نويسي در نيمه دوم آذرماه برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه مهلت ارسال متن كامل مقالات و آثار هنري و وبلاگ تا پايان آبان ماه جاري است، تصريح كرد: تمامي آثار ارسالي بايد به دبيرخانه جشنواره به نشاني مشهد، خيابان امام خميني(ره)، امام خميني(ره) 84، واحد پژوهش مدرسه علميه اسلام شناسي حضرت زهرا(س) و يا از طريق پايگاه اينترنتي به نشاني talabe.islamshenasi.ir ارسال شود.
 


مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه هشترود:

زنان، فرزندان خود را براي قيام حضرت مهدي (عج) تربيت كنند

هشترود- خبرنگاركيهان:
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه هشترود: رزمندگان بيشتر با تشويق همسر و مادرانشان به جبهه مي رفتند.
اميرنژاد در جمع دانش آموزان دختر اين منطقه با بيان اينكه زنان در هشت سال دفاع مقدس نقش موثري داشتند، اظهارداشت: حضور كيفي و غيرمستقيم و تربيت آنها باعث شده بود كه مردان بيشتر به جبهه رفتن تشويق شوند.
وي افزود: زنان كشورمان با اعتقاد به قيام عاشورا و با عشق و علاقه به امام خميني(ره) فرزندان خود را نيز عاشق اين بزرگواران تربيت كردند و فرزندان آنها نيز با تأسي از اين تربيت و عشق به مكتب عاشورا كه از مادران خود فرا گرفته بودند راهي جبهه هاي حق عليه باطل شدند.
اميرنژاد ادامه داد: در زمان جنگ بيشتر، والدين فرزندان را تشويق به جبهه رفتن مي كردند اين در حالي بود كه احتمال شهادت آنها نيز وجود داشت.
ضمن اينكه زنان در پشت جبهه نقش امدادي، پشتيباني نيز ايفا مي كردند.وي با بيان اينكه-هم اكنون زنان ما بايد فرزندان خود را براي قيام حضرت مهدي(عج) تربيت كنند، افزود: از آنجايي كه توطئه گران و دشمنان انقلاب و نظام اسلامي در صدد ضربه هستند حضور زنان در صحنه بيش از گذشته احساس مي شود چرا كه زنان بايد با حفظ بنيان خانواده و تربيت صحيح فرزندان خود اين توطئه ها را خنثي كنند و فرزندان خود را براي قيام حضرت مهدي(عج) آماده كنند.
 


درختان كهنسال حاشيه نهرهاي اصفهان در معرض نابودي قرار دارند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
شهردار منطقه 9 اصفهان گفت: درختان كهنسال حاشيه نهرها در اين منطقه به دليل خشكسالي در معرض خطر نابودي قرار گرفته اند.
عبدالرسول امامي افزود: با وجود تلاش شهرداري براي حفظ درختان حاشيه نهرها آبرساني از طريق تانكر و حفر چاه ادامه دارد اما خشكسالي و خشكي رودخانه زاينده رود باعث شده اين درختان در معرض خطر نابودي قرار گيرند.
شهردار منطقه 9 اصفهان گفت: براي ساماندهي و احياي اين نهرها هزينه اي بالغ بر 3ميليارد و500 ميليون ريال در سال جاري درنظر گرفته شده است. وي يادآور شد: به دليل خشكسالي و خشكي زاينده رود تاكنون خسارات زيادي به نهرها وارد شده است.
 


ورزشكاران خوانساري

11 مدال رنگارنگ درمسابقات كشوري و استاني گرفتند

خوانسار- خبرنگار كيهان:
11 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات كشوري كيوكوشين كاراته بانوان و دو مدال طلا و يك نقره درمسابقات پرس سينه استان اصفهان از دستاوردهاي ورزشكاران خوانساري در اين مسابقات بود.
به گزارش روابط عمومي اداره ورزش و جوانان خوانسار، 600 كاراته كار از 21 استان در مسابقات كيوكوشين كاراته كشوري بانوان در رده هاي مختلف سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شركت كردند.
در اين مسابقات كه به ميزباني شهرستان فريدن برگزار شده بود، بانوان كاراته كار خوانساري 11 مدال اين مسابقات را از آن خود كردند.
فاطمه يزداني در بخش كاتا مدال طلا، حنانه خدارحمي در بخش كوميته مدال طلا، زهرا رفعتي در بخش كوميته مدال طلا، مينا عقيقي دربخش كاتا مدال نقره، مژگان محرابيان در بخش كوميته مدال برنز، سمانه دهاقين در بخش كوميته مدال برنز، عاطفه السادات غضنفري دربخش كاتا مدال برنز، فريبا كامراني در بخش كوميته مدال برنز، نجمه متين پور در بخش كوميته مدال برنز، فاطمه شهرياري در بخش كوميته مدال برنز و كوثر مزروعي در بخش كاتا مدال برنز، يازده بانوي كاراته كار خوانساري هستند كه به سرپرستي سميه حاجي غلامي موفق به كسب مدال در اين دوره از مسابقات شدند.
همچنين در مسابقات پرس سينه آقايان قهرماني استان اصفهان كه در شاهين شهر برگزار شد، تيم خوانسار شامل اسماعيل ميرشفيعي دروزن 59 كيلوگرم در رده سني جوانان و كامبيز داناي در وزن 53 كيلوگرم در رده سني نوجوانان موفق به كسب مدال طلا و احسان مومني در وزن 105 كيلوگرم موفق به كسب مدال نقره اين مسابقات شدند.
محمدعلي محمدي مسئول هيئت بدنسازي و پرورش اندام شهرستان خوانسار يكي از داوران اين مسابقات بود.
 


كوتاه از ورزش ايران

قهرماني تيم فوتبال پتروشيمي
اراك-خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال در رده سني 10سال در استان مركزي برگزار شد كه با قهرماني تيم پتروشيمي شازند پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات كه درشهرهاي اراك و مهاجران با شركت 10تيم برگزار شد، تيم هاي «صبا» و «آبي پوشان» از اراك به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
جام اخلاق اين مسابقات هم، نصيب تيم ستارگان شهرستان محلات شد.
معرفي نفرات برتر شطرنج بانوان
¤نفرات برتر مسابقات شطرنج انتخابي دختران استان مركزي،معرفي شدند.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 57 ورزشكار از شهرستانهاي، اراك، ساوه، آشتيان، محلات، زرنديه، شازندو خمين در پنج دور به روش سوئيسي در خانه شطرنج اراك برگزار شد.در رده سني زير هشت سال اين مسابقات مهديس قديمي از اراك،زير 10سال فاطمه حيدري از شهر مهاجران، زير12سال نگارنژادي از اراك، زير 14سال نيلوفر عزيزي از خمين، زير 16 سال مهيا بيگي از اراك و رده سني زير 18 سال هانيه جمشيدي از شهر مهاجران عناوين برتر اين مسابقات را كسب كردند.
شركت در جشنواره ورزشي معلولان كشور
بندرعباس-خبرنگار كيهان: 11 نفر پسر و 2دختر داراي معلوليت هاي جسمي حركتي و ذهني تحت حمايت بهزيستي هرمزگان براي نخستين بار در رشته هاي بسكتبال با ويلچر واليبال نشسته، تنيس روي ميز و دووميداني در جشنواره ورزشي نوجوانان و جوانان معلول كشور كه در مشهد برگزار شده بود شركت كردند.
پيروزي چناران بر قوچان
چناران- خبرنگار كيهان: تكواندوكاران چناران در هفته هشتم مسابقات ليگ تكواندو خراسان رضوي موفق شدند با نتيجه 7 بر 4 بر تيم قوچان غلبه كنند.
در اين مسابقات كه در محل خانه تكواندو مشهد برگزار شد عليرضا لعل بيداري، عباس فيروزآبادي، سجاد شيرمحمدي، مهرداد ميري، پوريا صفرزاده، مصطفي قرباني و محمد قادري مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند. حميد بابايي، مجيد علمداري و عليرضا لعل بيداري مربي گري اين تيم را برعهده داشتند.
درخشش فوتبال روستاي بونجي
جاسك- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال منطقه يك روستاهاي بخش مركزي جاسك كه با شركت 9 تيم به همت هيئت روستايي و عشايري و هيئت فوتبال بخش مركزي و همكاري اداره ورزش و جوانان جاسك در زمين ورزشي روستا كروك جاسك برگزار شده بود با قهرماني تيم روستاي بونجي به پايان رسيد. تيم هاي روستا گزي و روستاي كروك به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين مسابقات شدند.
در اين دوره از مسابقات واحد جانفزا با 7 گل زده به عنوان بهترين گلزن و ابوبكر زارعي به عنوان بهترين بازيكن معرفي و جوايزي دريافت كردند.
برگزاري مسابقات فوتبال در جاسك
¤ سومين دوره از مسابقات فوتبال يادواره مرحوم عبدالله بهروجه يكي از ورزشكاران روستا باغان بخش مركزي جاسك به همت اداره ورزش و جوانان و همكاري هيئت روستايي و عشايري اين شهر در زمين ورزشي روستا باغان برگزار شد. اين مسابقات با قهرماني تيم دهياري روستا جاسك كهنه به پايان رسيد. تيم هاي روستا بونجي و روستا باغان به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين مسابقات را كسب كردند.
در اين مسابقات مهدي رحماندوست به عنوان بهترين گلزن معرفي شد و جوايزي دريافت كرد.
صعود به قله سبلان
اراك- خبرنگار كيهان: تيم پنج نفره نابينايان اين استان موفق شد براي نخستين بار طي دو روز به قله 4 هزار و 811 متري سبلان صعود كند.
در اين صعود منصور نوري، نسرين اماني، رضا كاظمي و ملوك باغي، مصطفي رسولي سرپرست تيم را همراهي مي كردند.
رقابت پينگ پنگ بازان نوجوان
¤ مسابقات پينگ پنگ نوجوانان استان مركزي، با شركت 36 ورزشكار از شهرستانهاي اراك، دليجان، خمين، تفرش ساوه و آشتيان، در آشتيان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، سينا ملكي، اميرمحمد توكلي و مرتضي رضايي هر سه از خمين به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
برتري جانبازان و معلولان استان مركزي
¤ مسابقات تنيس روي ميز جانبازان و معلولين كشور با شركت 30 استان در رامسر برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، عقيل عليمرداني و حجت اله اسدميرزايي از استان مركزي در كلاس 5 نشسته مقام اول تيمي را بدست آوردند.
در كلاس 5 نشسته انفرادي هم عقيل عليمرداني مقام نخست را كسب كرد. ابراهيم نصيري نيز در كلاس ويژه ايستاد. در جايگاه دوم قرار گرفت.
معرفي بهترين هاي بدمينتون
¤ مسابقات بدمينتون انتخابي استان مركزي، با هدف شناخت نفرات برتر، براي اعزام به مسابقات كشوري در اراك برگزار شد. در اين مسابقات، در بخش انفرادي، سهراب ميرزايي از محلات محمد يوسفي از خمين مقامهاي اول و دوم را كسب كردند و سجاد دلياني و حميد گيلي هر دو از اراك در جايگاه سوم قرار گرفتند. در بخش دوبل هم عرفان فتحيان و اشكان ميرمحمد هر دو از اراك عنوان نخست را بدست آوردند.
زرنديه در كيك بوكسينگ مقام گرفت
¤ تيم كيك دوكسينگ بانوان شهرستان زرنديه متشكل از 90 ورزشكار در مسابقات كشوري كه در گلپايگان استان اصفهان برگزار شد، حضور يافتند.
در پايان اين مسابقات ورزشكاران «زرنديه» در اوزان مختلف عناوين زير را بدست آوردند.
الهام ركوعي و زهرا كشفي عنوان نخست را كسب كردند، مريم فروهي به نايب قهرماني دست يافت، مريم روانبخش و شقايق جاوي هم در سكوي سوم ايستاد.
آشخانه مقام اول كشتي با چوخه
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:يك دوره كشتي با چوخه با حضور كشتي گيران مانه و سملقان در محل گود كشتي آشخانه برگزار شد. در اين مسابقه به مدت دو روز با حضور 120چوخه كار از شهرستانهاي مشهد، چناران، نيشابور، فاروج، اسفراين، شيروان، گرمه، بجنورد و 3تيم از شهرستان مانه و سملقان شركت كرده بودند در بخش تيمي آشخانه اول اسفراين مقام دوم و تيم هاي فاروج و شيروان به طور مشترك مقام سوم را كسب كردند.
در بخش انفرادي وزن 70كيلو محمد قلي پور از آشخانه مقام اول، ابراهيم وليان از اسفراين مقام دوم، مهدي دليران از بجنورد مقام سوم و در وزن 80كيلوگرم هادي قديمي، حسين اكبري و الياس اكبري به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند. در وزن 90كيلوگرم علي محمدنيا و مسلم نوري از آشخانه و جعفر يونسي از قوچان مقام اول تا سوم را كسب كردند و در وزن بالاي 90كيلوگرم جواد محجوب از آشخانه، امين جعفرزاده از چناران و عليرضا صحراي آشخانه مقام هاي اول تاسوم را از آن خود كردند كاپ اخلاق اين رقابت ها نيز به تيم شيروان رسيد.
قهرود فاتح دومين جشنواره بومي محلي كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: دومين جشنواره بازي هاي بومي محلي كاشان با عنوان «جام روستا» با قهرماني ورزشكاران روستاي قهرود كاشان به پايان رسيد. در اين جشنواره 3هزار ورزشكار دختر و پسر از روستاهاي 4بخش مركزي، برزك، قمصر و نياسر در 12 رشته ورزشي، 6 رشته آقايان و 6 رشته بانوان با هم به رقابت پرداختند.
صعود به قله ارگاتس
بناب- خبرنگار كيهان: اعضاي گروه كوهنوردي «آذربناب» موفق به فتح قله 4هزار و 95متري ارگاتس در ايروان شدند. اعضاي 22نفري اين گروه در مدت 4روز به اين قله صعود و پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز آن نصب و به اهتزاز درآوردند.
فيروزآباد قهرمان كشتي جوانان فارس
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني كشتي جوانان استان فارس كه با حضور 108 كشتي گير و در قالب 21 شهرستان به ميزباني فيروزآباد برگزار شده بود، با قهرماني اين شهرستان خاتمه يافت و شيراز و كازرون مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
سرپرستي اين دوره از مسابقات برعهده فريبرز منوچهري نايب رييس هيات كشتي فارس بود.
در وزن 50كيلوگرم، رحمان رحيم پور از مرودشت، 55كيلوگرم: حيدر فرماني از فيروزآباد
60كيلوگرم: وحيد ثمربخش از كازرون، 66كيلوگرم: محمدرضا صفري از فيروزآباد
74كيلوگرم: سجاد فرجي از زرقان،
84كيلوگرم: منصور شجاعي از شيراز
96كيلوگرم: دانيال بهمن از فيروزآباد و 120كيلوگرم: محسن كاظمي از شيراز نفرات اول اين مسابقات معرفي شدند.
سواركاران كاشاني كورس گذاشتند
كاشان-خبرنگاركيهان:
نوجوانان كاشاني در يك دوره مسابقه سواركاري كورس به رقابت با يكديگر پرداختند.
در اين دوره از رقابت ها كه براي نخستين بار در شهرستان كاشان برگزار شد با استقبال سواركاران نونهال و نوجوانان 10 تا 17ساله روبروي شد. در پايان اين مسابقات «ليلا كريم زاده» با اسب تندر از باشگاه سمند به مقام قهرماني رسيد و«محمد محسن سياحي كاشي» با اسب نگارستان، مقام دوم و «وحيد نقدي» مقام سوم اين مسابقات را كسب كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14