(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مهر 1391 - شماره 20325

شناسنامه يك روزه صادر مي شود
22 مهر، آغاز تعويض كارت هاي پايان خدمت قديمي
رئيس سازمان مديريت بحران خبر داد
ضرورت بازسازي و مقاوم سازي 72 ميليون هكتار بافت فرسوده شهري و روستايي
آتش سوزي در انبار ضايعات
بارش باران و رگبار شديد در استان هاي غربي كشور
قطع 18 ساعته آب در كهك قم
آتش سوزي مهيب در كارخانه رنگرزي اصفهان
شهردار تهران خبر داد
افتتاح 7 ايستگاه جديد آتش نشاني تا پايان سال
كميته امداد خبر داد
جمع آوري 75 ميليارد تومان صدقه در 6 ماه گذشته
راه اندازي گشت هاي شكار در بزرگراه هاي تهران
نحوه ارجاع بيماران از پزشك خانواده به بيمارستان هاي خصوصي
دستگيري 2 جوان متجاوز به عنف
در ايلخچي تبريز
مصرف آش مسموم 400 نفر را روانه بيمارستان كرد
برزويي خبر داد
برگزاري پنجمين جشنواره علمي كاربردي در 19 مهر
جاده هراز از امروز تا چهارشنبه مسدود است
كميته امداد خبر داد
مددجويان 15 ميليون تومان تسهيلات خود اشتغالي دريافت مي كنند
2 ميليون تاير در اعماق آب ها
برخورد كشتي ها
تصادف زنجيره اي در فلوريدا
ركورد بي سابقه مسافرت با قطار
تخم مرغ استثنايي!


شناسنامه يك روزه صادر مي شود


معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: بزودي هموطنان با مراجعه به هر يك از دفاتر پيشخوان يا ادارات ثبت احوال، خدمات شناسنامه اي موردنياز خود را يك روزه دريافت مي كنند.
به گزارش روابط عمومي ثبت احوال، «حميد پارسايي» افزود: دستورالعمل بهره برداري از اسنادي كه تاكنون به صورت الكترونيكي آرشيو شده، تدوين شده و در آينده نزديك ابلاغ مي شود.
وي گفت: حدود 90 سال از شكل گيري سازمان ثبت احوال مي گذرد و در اين مدت، ارائه تمامي خدمات مربوط به شناسنامه براي هر فرد، تنها در محل صدور سند ميسر بوده است.
پارسايي تصريح كرد: اگر درخواستي در رابطه با شناسنامه، به ادارات خارج از محل صدور سند ارائه مي شد اين درخواست از طريق پست به محل صدور سند ارسال و در آنجا به آن رسيدگي مي شد، بنابراين اين پروسه بسيار زمان بر و هزينه بر بود به طوري كه تعويض شناسنامه يا صدور المثني، يك تا سه ماه طول مي كشيد.
وي خاطرنشان كرد: بزودي با بهره برداري از طرح آرشيو الكترونيك، صدور شناسنامه يك روزه خواهد شد.
 


22 مهر، آغاز تعويض كارت هاي پايان خدمت قديمي

جانشين سازمان نظام وظيفه عمومي، از آغاز تعويض كارت پايان خدمت سربازي قديمي از 22 مهر خبر داد.
سردار سرتيپ كريمي به ايرنا گفت: در اين مرحله كارت هاي پايان خدمتي كه بعد از سال 85 صادر شده است، تعويض خواهد شد.
وي با اشاره به تعويض بيش از يك ميليون و سيصد هزار كارت معافيت از دي پارسال تا تير امسال افزود: افرادي كه تاكنون براي دريافت كارت هوشمند به دفاتر پليس بعلاوه 10 مراجعه نكرده اند مي توانند تا پايان سال اقدام كنند. جانشين سازمان نظام وظيفه عمومي گفت: از تير امسال كارت هاي معافيت قديمي بي اعتبارست و دارندگان اين كارت ها از دريافت گذرنامه و تسهيلات اداري محروم هستند. سردار كريمي با بيان اينكه براي تعويض كارت هاي قديمي با هوشمند، حداقل يك ماه فرصت لازم است، افزود: كساني كه به اين طرح بي توجه باشند، در هنگام سفرهاي خارجي و گذرنامه دچار مشكل مي شوند. يكنواخت شدن كارت هاي سربازي نيروهاي مسلح، ايجاد تمركز اطلاعاتي، افزايش ضريب امنيتي و غير قابل جعل شدن آن و تسهيل در فراخوان نيروها براي گذراندن دوره هاي احتياط و ذخيره از جمله مزاياي تعويض كارت هاي پايان خدمت و معافيت از سربازي با كارت هاي الكترونيكي و هوشمند است.
 


رئيس سازمان مديريت بحران خبر داد

ضرورت بازسازي و مقاوم سازي 72 ميليون هكتار بافت فرسوده شهري و روستايي

رئيس سازمان بحران كشور گفت: حدود 72 ميليون هكتار بافت فرسوده شهري و روستايي در سراسر كشور وجود دارد كه بايد با يك برنامه ريزي منسجم و عملياتي، بازسازي و مقاوم سازي شود.
«حسن قدمي» در نشست خبري هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي افزود: با توجه به امكان وقوع 31 حادثه طبيعي در كشورمان هم اكنون ايران در زمره 10 كشور نخست حادثه خيز دنيا قرار گرفته كه سيل، زمين لرزه، خشكسالي، سرمازدگي و شيوع برخي از بيماريها در اين ميان بيشترين سهم را به خود اختصاص داده، به نحوي كه هرازگاهي يكي از حوادث ياد شده بخشي از كشور را تخريب كرده و يا خسارات زيادي را وارد مي سازد.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور ادامه داد: هم اكنون اين سازمان وابسته به وزارت كشور به منظور پيشگيري، آمادگي و مقابله و رويارويي با انواع حوادث و سوانح طبيعي، غيرطبيعي و انسان ساخت برنامه هاي مختلفي را در دستور كار قرار داده كه مي توان به پيگيري بحث مقاوم سازي بافت هاي فرسوده كه يكي از مهم ترين كارهاي اجرايي اين سازمان مي باشد اشاره كرد.
قدمي اضافه كرد: به منظور انجام روند مقاوم سازي در بافت هاي فرسوده شهري و روستايي اين سازمان تمام تلاش خود را بر روي اين موضوع متمركز كرده به طوري كه هم اكنون با اقدامات پيگيرانه اين سازمان يك ميليون و 500 هزار بافت فرسوده، واحدهاي روستايي در سراسر كشور در مقابل وقوع انواع حوادث طبيعي مقاوم سازي شده است.
به گزارش ايرنا وي با گلايه از اينكه در برخي مناطق روستايي تخريب شده در استان آذربايجان شرقي و شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان اصول مقاوم سازي سازه اي بافت هاي فرسوده روستايي انجام نشده بود گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته از سوي كارشناسان مديريت بحران در اين روستاها مشخص شد كه روستاييان و ساكن اين روستاها از مصالح ساختماني مناسب استفاده نكردند و در ساختن منازل مورد استفاده خود اصول مهندسي سازه اي را رعايت نكرده اند.
اين مقام مسئول در سازمان مديريت بحران كشور اظهار داشت: اين سازمان به منظور فرماندهي واحد در زمان وقوع حادثه و انجام بهتر عمليات آمادگي و مقابله، اقدام به برنامه ريزي مشخصي جهت احداث پروژه هاي تحت عنوان مراكز مديريت و كنترل حوادث در مراكز استان هاي سراسر كشور كرده است.
قدمي افزود: با توجه به كاركردهاي مورد انتظار از اين مراكز در شرايط عادي و بحراني مي بايست ضوابط و معيارهاي خاصي براي طراحي، الزامات مكان يابي، استحكام سازه و تجهيزات مورد نياز در نظر گرفته شود تا در برابر حوادث غيرمترقبه از جمله زلزله هاي شديد، سيل، طوفان و نظاير آن داراي قابليت استفاده و كارآمدي بالا باشد.
به گفته وي، با توجه به ارتباط مداوم اين سازمان با سازمان هواشناسي و اعلام اطلاعيه هاي هشدار آمادگي 48 ساعت قبل، از طريق ادارات كل مديريت بحران استانها به مردم و مسئولان محلي به منظور برنامه ريزي و آمادگي، آبگرفتگي و سيل حادثه غيرمترقبه محسوب نمي شود.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور اظهار داشت: شدت بارندگي و طول مدت آن، عدم پوشش گياهي در مسير سيلاب ها، ميزان نفوذ ناپذيري زمين، نوع خاك و شيب زمين از عوامل وقوع سيلاب به شمار مي آيند.
قدمي عوامل انساني نظير دخل و تصرف در بستر و حريم رودخانه هاي دايمي و فصلي، ساخت و ساز در حريم رودخانه ها، بي توجهي به آمارهاي اقليمي و هيدرولوژيكي در طراحي و اجراي بندهاي انحرافي و سيل بندهاي محافظ و كانال هاي هدايت سيل را از ديگر عوامل بروز اين پديده ذكر كرد.
وي با اشاره به اينكه روند فزاينده بكارگيري فناوري هاي نوين اين امكان را فراهم مي آورد تا پيش بيني دقيق تري نسبت به پديده هاي طبيعي صورت گيرد، گفت: از رسانه ها انتظار مي رود با حساسيت بيشتري اين اخطارها را منعكس كنند تا مردم و مسئولان محلي اقدامات لازم را در خصوص پيشگيري و مقابله با سيل و آبگرفتگي را انجام دهند.
قدمي اظهار داشت: سازمان مديريت بحران براي پيشگيري و مقابله با انواع سيلاب هاي مخرب در كشور و مناطق مختلف، يك هزار و 174 طرح اجرايي مناسب را انجام داده است.
 


آتش سوزي در انبار ضايعات

سرويس اجتماعي-
انبار ضايعات لاستيك و كاغذ و كابل واقع در خيابان ملت- اكباتان آتش گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان ساعت 50/14 ديروز در يك محوطه 400 مترمربعي واقع در كوچه قديم نوايي كه ضايعات لاستيك و كاغذ و كابل اسقاطي نگهداري مي شد، آتش سوزي مهيبي صورت گرفت.
در حالي كه شعله هاي آتش به سمت ملك هاي مجاور زبانه مي كشيدند، آتش نشانان ايستگاههاي 1، 2 و 3 موفق شدند بسرعت آن را مهار و مانع سرايت آن به ساختمان هاي مجاور شوند.به گفته اصفهاني مدير منطقه يك آتش نشاني علت بروز اين حادثه هنوز مشخص نشده است.
 


بارش باران و رگبار شديد در استان هاي غربي كشور

سازمان هواشناسي با صدور اطلاعيه اي از بارش باران و رگبار طي 2 روز آينده در استان هاي غربي كشور خبر داد.
در اطلاعيه سازمان هواشناسي آمده است، دماي هوا در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه بين 4 تا 8 درجه افزايش خواهد داشت.
نفوذ هواي گرم به سوي شمال شرق در روز سه شنبه نيز سبب مي شود تا دماي هوا در استان هاي خراسان شمالي و خراسان رضوي نيز بين 3 تا 5 درجه افزايش پيدا كند.
همچنين فردا در برخي نقاط استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندان، گلستان، كردستان، زنجان، شمال كرمانشاه و ارتفاعات البرز رگبار باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.اين شرايط در روز دوشنبه به استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، زنجان، شمال كرمانشاه و ارتفاعات البرز محدود خواهد شد.گفتني است طي دور روز آينده وزش باد و گرد و خاك در استان هاي غربي دور از انتظار نيست.
 


قطع 18 ساعته آب در كهك قم

قطع 18 ساعته آب در شهر كهك قم بدون اطلاع قبلي مشكلات زيادي را براي مردم اين منطقه فراهم كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مشكل كمبود آب در كهك به همراه خرابي پمپ و شكستگي شبكه آبرساني باعث قطع طولاني مدت آب در اين منطقه شد.
عضو شوراي اسلامي شهر كهك در اين باره گفت: در تابستان امسال اين شهر در شبانه روز 10 ساعت قطعي آب داشت كه بيشتر آن در شب بود.
محمدرضا حاج اسماعيلي افزود: در هفته گذشته به علت خرابي پمپ و شكستگي شبكه مشكلات آب كهك تشديد شد تا جايي كه اعتراض شديد مردم را به همراه داشت. در اين مدت شهر كهك در 72 ساعت تنها 6 ساعت آب داشت، يعني در طول شبانه روز بيش از 18 ساعت آب در شهر كهك قطع بود. وي گفت: بيشتر اعتراض مردم به دليل عدم اطلاع رساني درباره قطعي آب بود.عضو شوراي اسلامي شهر كهك با اشاره به اينكه قطعي آب در شهر كهك به مدت پنج روز وجود داشت، گفت: با پيگيري هاي صورت گرفته مسئولان شركت آب و فاضلاب روستايي چهار دستگاه تانكر را براي آبرساني به شهر كهك در نظر گرفتند كه روزانه 25 تانكر آب را در منبع شهر كهك تخليه مي كردند و به اين وسيله كمي از قطعي آب شهر كاسته شد.
وي افزود: اگر چاه جديدي كه در شهر كهك احداث شده است مورد بهره برداري قرار گيرد، تا حد زيادي مشكل آب شهر كهك رفع مي شود و قطعي آب به حال قبلي يعني از ساعت 9 شب تا 4 صبح باز خواهد گشت.
علي قاسمي ورجاني رئيس شوراي اسلامي قم نيز افزود: در حال حاضر طرح آبرساني به شهر كهك در دستور كار قرار گرفته كه به گفته مسئولان طي چند روز آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
نماينده قم در شوراي عالي استان ها گفت: تعدادي از واحدهاي مسكن مهر شهر كهك هم به متقاضيان واگذار شده است كه اين واحدها در حال حاضر انشعاب آب ندارند و مردم از اين موضوع ناراضي هستند.
قاسمي كمبود منابع مالي و اعتبار را تنها مشكل كند بودن اجراي طرح آبرساني به شهر كهك عنوان كرد و گفت: با توجه به مشكلاتي كه در زمينه كمبود آب وجود دارد مسئولان استان بايد هرچه سريع تر نسبت به رفع اين مشكل اقدام كنند.
 


آتش سوزي مهيب در كارخانه رنگرزي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي مهيب كارخانه توليد رنگ و سلفون ارغوانيه اصفهان با تلاش آتش نشانان در كمتر از 5 ساعت مهار شد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان در اين باره گفت: وقوع آتش سوزي مهيب در كارخانه بزرگ ارغوانيه در ساعت 15و29 دقيقه پنجشنبه گذشته باعث انفجارهاي پي درپي بشكه هاي تينر شد كه بلافاصله 80 آتش نشان با استفاده از 30 دستگاه خودرو به محل حادثه روانه شدند و به اطفاي حريق پرداختند.
بهزاد بزرگزاد با اشاره به مهار شعله ها توسط آتش نشانان در كمتر از 5 ساعت افزود: تمام اين انبار كه 2500 متر وسعت داشت دچار سوختگي شد و همچنين چندين آتش نشان دچار جراحت سطحي شدند.
وي افزود: در داخل كارخانه بزرگ رنگرزي، مواد شيميايي مخصوص توليد رنگ و تينر وجود داشت، و آتش نشانان موفق شدند در لحظات اول حريق را مهار كرده و از گسترش آن به نقاط ديگر جلوگيري كنند.
 


شهردار تهران خبر داد

افتتاح 7 ايستگاه جديد آتش نشاني تا پايان سال

شهردار تهران گفت: هفت ايستگاه آتش نشاني تا پايان سال به مجموعه ايستگاههاي احداث شده افزوده مي شود.
به گزارش مهر، محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح 6 ايستگاه آتش نشاني جديد كه روز شنبه برگزار شد، گفت: سازمان آتش نشاني در زمينه توسعه ايستگاه ها، كاهش زمان رسيدن به محل حادثه، جذب نيروي جوان، گسترش مراكز آموزشي و آمادگي جسماني و همچنين به روز كردن امكانات به خوبي عمل كرده است.
وي با بيان اينكه سهم آتش نسبت به ديگر حوادث در شهر تهران كمتر است، گفت: هر جا ايمني شهروندان به خطر مي افتد، همكاران آتش نشان من حاضر شده اند و تلاش آنها باعث افزايش آمادگي شان شده، به گونه اي كه تا پايان سال هفت ايستگاه ديگر به مجموعه ايستگاه هاي احداث شده افزوده خواهد شد.
 


كميته امداد خبر داد

جمع آوري 75 ميليارد تومان صدقه در 6 ماه گذشته

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: بيش از 75 ميليارد تومان در بخش صدقات در 6 ماه ابتداي سال جاري در سطح كشور جمع آوري شده است.
سعيد ستاري اظهار داشت: سطح كمك هاي جمع آوري شده در 6 ماه ابتداي سال جاري نسبت به مشابه سال گذشته رشد قابل توجهي را داشته است.
وي ادامه داد: كمك هاي جمع آوري شده در بخش صدقات در 6 ماهه اول سال جاري به 75 ميليارد تومان رسيده است كه از رشد نسبتا خوبي نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد بيان داشت: مجموعه امداد در تلاش است آمار مشاركت هاي مردمي خود را با استفاده از ظرفيت هاي فعلي و روش هاي نوين از جمله استفاده از خدمات مخابرات و بانك ها افزايش دهد.
وي تاكيد كرد: تا پايان سال رشد كمك هاي مردمي بسيار فراتر از سالهاي اخير خواهد بود و در اين بخش مي توانيم با جهش قابل توجهي روبرو بشويم.
ستاري افزود: كميته امداد در حال حاضر در مناطق زلزله ديده اقداماتي را در بخش هاي مختلف درماني، حمايتي، ساخت مسكن انجام داده است به طوري كه بنا داريم 3 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده بسازيم.
 


راه اندازي گشت هاي شكار در بزرگراه هاي تهران

جانشين رئيس پليس راهور تهران از فعاليت گشت هاي شكار در بزرگراه ها در آينده نزديك خبر داد.
سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: با افتتاح دو قطعه جديد از بزرگراه هاي شهيدان زين الدين و خرازي، پليس نيز طرح تقويت ناوگان پليس بزرگراه را به اجرا گذشت. هم اكنون خودروهاي مگان به اين بخش از پليس راهور اضافه شده و گشت هاي مأموران در بزرگراه ها افزايش يافته است.
وي ادامه داد: علاوه بر حضور فعال در بزرگراهها، مأموران با تخلفات شبانه و دور دور كردن برخي از رانندگان برخورد كرده و گشت هاي شبانه نيز حضوري فعال دارند.
به گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران، تيم هاي شكار پليس بزرگراه به زودي فعال مي شود و با تخلفات رانندگي برخورد مي كنند.
بذرافشان با اشاره به طرح هاي ويژه پليس گفت: هم اكنون طرح كنترل گذرگاههاي عابر پياده، برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ايمني و نبستن كمربند ايمني خودرو اجرا مي شود و متخلفان از سوي پليس جريمه مي شوند.
تبديل ميدان شهدا
به سه راهي
جانشين پليس راهور تهران بزرگ گفت: با اجراي طرح شهرداري منطقه 7 ميدان امام حسين(ع) تا شهدا پياده راه و تبديل به سه راهي شد.
سرهنگ بذرافشان گفت: با اجراي طرح شهرداري منطقه 7 محدوده ميدان امام حسين تا شهدا پياده راه شد و از بامداد ديروز اين خيابان مسدود اعلام شده و ترافيك جنوب به شمال به سمت ميدان امام حسين(ع) وجود ندارد.
وي ادامه داد: خيابان پيروزي پشت اداره برق تا ميدان شهدا غرب به شرق سابق يك طرفه بود و در حال حاضر دو طرفه شده است.
بذرافشان اظهار داشت: با اجراي طرح ميدان شهدا به يك سه راهي تبديل شده و ترافيك در طول خيابان پيروزي به سمت مجاهدين و در ضلع شرق به غرب 17 شهريور به سمت جنوب سنگين است.
وي با اشاره به اينكه ترافيك سنگين تا دو سه روز آينده وجود دارد مسيرهاي جايگزيني را اعلام و خاطرنشان كرد: مسير خيابان پيروزي شرق به غرب به سمت 17 شهريور جنوب شهروندان بايد از خيابان شكوفه وارد و بعد از تقاطع دولاب وارد 17 شهريور به سمت جنوب شوند، مسير پيروزي شرق به غرب ادامه مسير مجاهدين به سمت غرب ميسر است، مسير دماوند شرق به غرب به ميدان امام حسين و 17 شهريور شهروندان بايد قبل از بيمارستان امام حسين(ع) وارد خيابان ايرانمهر يا شهيد منتظري شوند و از سمت جنوب وارد خيابان خشكبارچي و خيابان محوي و از خيابان شكوفه به سمت جنوب ادامه مسير با گذر تقاطع دولاب و به سمت 17 شهريور رهنمون شوند و اما شهرونداني كه از خيابان سپاه تقاطع فخرآباد شمال به شرق و غرب به شرق قصد ورود به 17 شهريور را دارند بايد وارد خيابان شهيد ناطقي شوند و با توجه به بسته شدن اين خيابان بايستي سپاه را ادامه مسير به سمت بهارستان دهند و در ادامه از خيابان شهيد مشكي، خيابان شهيد مصطفي خميني تقاطع نيروز وارد خيابان 15 خرداد شرقي و از آنجا به 17 شهريور وارد شوند.
 


نحوه ارجاع بيماران از پزشك خانواده به بيمارستان هاي خصوصي

رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده، نحوه مراجعه بيماران از طريق پزشك خانواده به بيمارستان هاي خصوصي را اعلام كرد.
دكتر محمد شريعتي در خصوص اينكه گفته مي شود با اجراي برنامه پزشك خانواده، مردم از مراجعه به بيمارستانهاي خصوصي محروم خواهند شد، به مهر گفت: اصلا چنين بحثي مطرح نيست. بيمارستانهاي خصوصي هم در اين برنامه ديده شده اند به طوري كه مردم مي توانند بعد از اينكه پزشك خانواده آنها را به تخصص مورد نياز ارجاع داد، نسبت به انتخاب پزشك متخصص خود اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم براي انتخاب پزشك متخصص خود آزاد هستند، تصريح كرد: انتخاب تخصص با پزشك خانواده است اما متخصص را خود مردم انتخاب مي كنند. يعني اينكه اگر پزشك خانواده تشخيص داد كه بيمارش نياز دارد به متخصص قلب ارجاع داده شود، انتخاب متخصص قلب با بيمار است و پزشك خانواده او نمي تواند تعيين كند كه به بيمارستان دولتي برود يا خصوصي.
شريعتي با اعلام اينكه تاكنون اطلاعاتي بيش از 22 ميليون و 330 هزار نفر از جمعيت شهري كشور در سامانه پزشك خانواده وارد شده است، افزود: بيش از 58 هزار نفر از شهروندان نيز خودشان با ورود به سايت، نسبت به ثبت نام و انتخاب پزشك خانواده اقدام كرده اند.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده با اشاره به افتتاح به برنامه پزشك خانواده در استان هاي فارس، مازندران، سيستان و بلوچستان و تهران، اظهار داشت؛ هم اكنون اين برنامه در شيراز اجرايي شده و افرادي كه پزشك خانواده خود را انتخاب كرده اند، رايگان ويزيت و معاينه مي شوند.

 


دستگيري 2 جوان متجاوز به عنف

پرونده شرارت هاي دو پسر كه با استفاده از خودروهاي مدل بالا دختران جوان را فريب داده و آن ها را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
اين دو پسر دختران جوان را با طرح دوستي فريب مي دادند و بعد از آزار و اذيت و سرقت اموالشان آن ها را در حاشيه شهر رها مي كردند.
تحقيقات پليس براي دستگيري اعضاي اين باند با شكايت دختر جواني آغاز شد كه مدعي بود در دام شيطاني دو پسر جوان گرفتار شده است.
وي به ماموران آگاهي گفت: در حال رفتن به مدرسه بودم كه يك خودروي ماكسيما با دو سرنشين پسر مقابلم توقف كرد. يكي از پسرها ضمن ابراز علاقه از من شماره موبايلم را گرفت و قرار ملاقات گذاشتيم. روز ملاقات سوار خودروي وي شدم و چنان مجذوب حرف هاي عاشقانه اش شدم كه متوجه نشدم به سمت منطقه لشگرك در حركت هستيم. وقتي به خودم آمدم كه متوجه شدم او مرا به باد كتك گرفته است و قصد آزار و اذيتم را دارد ولي از آنجا كه در برابرش مقاومت كردم راننده نيز با پارك كردن خودرو در خاكي جاده به كمك دوستش آمد و هر دو نقشه شومشان را عملي كردند.
با شكايت دختر جوان پرونده در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي قرار گرفت كه بعد از چهره نگاري از آن ها بعد از چند ماه هويت يكي از متهمان به نام محمد شناسايي و بلافاصله دستگير شد.
نفر دوم از متهمين نيز كه به نام كامران شناسايي شده بود بلافاصله در هنگام فرار دستگير و هر دو به جنايت هاي خود اعتراف كردند.
بعد از انجام تحقيقات از متهمان، كيفرخواست براي آن ها صادر و پرونده براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد اما تاكنون شعبه رسيدگي كننده به اين پرونده هنوز تعيين نشده است.
 


در ايلخچي تبريز

مصرف آش مسموم 400 نفر را روانه بيمارستان كرد

مصرف آش نذري در شهر ايلخچي آذربايجان شرقي بيش از 400 نفر را مسموم و روانه بيمارستان كرد.
به گزارش ايرنا، مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي روز شنبه اظهار كرد: شب گذشته در اثر مصرف آش كه توسط يكي از خيران در شهر ايلخچي توزيع شده بود 400 نفر دچار مسموميت غذايي شدند.
حبيب حسينقلي زاده افزود: افراد مسموم شده به درمانگاه ايلخچي انتقال يافتند كه برخي به صورت سرپايي درمان و برخي ديگر نيز به دليل نامناسب بودن وضعيتشان به بيمارستان اسكو انتقال داده شدند.وي خاطر نشان كرد: در مجموع وضعيت بيماران مناسب است و نگراني حادي در اين زمينه وجود ندارد.
حسينقلي زاده بر ضرورت رعايت موارد بهداشتي و استفاده از مواد غذايي تازه در پخت غذاهاي مهماني و نذري تاكيد كرد.

 


برزويي خبر داد

برگزاري پنجمين جشنواره علمي كاربردي در 19 مهر

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي از برگزاري پنجمين جشنواره علمي كاربردي در 19 مهر ماه خبر داد.
رجبعلي برزويي ديروز در يك نشست خبري هدف از برگزاري اين جشنواره را فرهنگ سازي آموزشي نظام فناوري اعلام كرد. وي تاكيد كرد: ما نبايد به دنبال ايجاد شغل هاي دولتي باشيم بلكه بايد سعي كنيم كاري كنيم تا نيروي انساني بتواند براي خود شغل توليد كند.به گفته برزويي در اين جشنواره كه قرار است وزيران علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير كار حضور خواهند داشت كارگاه آموزشي براي مديران مراكز علمي، كاربردي در نظر گرفته شده است.معاون آموزشي دانشگاه علمي، كاربردي در مورد برگزاري آموزش هاي ويژه در اين جشنواره گفت: با همكاري كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار شد كساني كه در اين دوره هاي آموزشي شركت مي كنند در نظام دستمزد و جذب جايگاه ويژه اي داشته باشند.
 


جاده هراز از امروز تا چهارشنبه مسدود است

اداره كل راه و شهرسازي مازندران در اطلاعيه اي اعلام كرد: جاده هراز از امروز تا چهارشنبه مسدود است.
به گزارش ايرنا از ساري محور مواصلاتي هراز به منظور انجام عمليات راهسازي- تكميل باند دوم مسدود است.
در ايام انسداد اين محور مواصلاتي، رانندگان وسايل نقليه مي توانند با رعايت كليه نكات ايمني و با احتياط از طريق ديگر محورهاي ارتباطي استان تردد كنند.
مركز اطلاعات راه هاي استان مازندران با دو شماره تلفن 141 (گويا) و 2222320 (شبانه روزي) و سامانه پيام كوتاه 10000141 آماده پاسخگويي به مسافرين و اهالي استان براي اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي استان است.
 


كميته امداد خبر داد

مددجويان 15 ميليون تومان تسهيلات خود اشتغالي دريافت مي كنند

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) از افزايش سقف تسهيلات خوداشتغالي مددجويان كميته امداد به 15 ميليون تومان براي هر متقاضي خبر داد.
«محمد اميد» با بيان اينكه سقف تسهيلات خوداشتغالي در سال گذشته 10 ميليون تومان براي هر متقاضي بوده است، افزود: امسال شوراي عالي اشتغال كشور اين رقم را به 15 ميليون تومان افزايش داده است كه پس از تصويب در شوراي پول و اعتبار، قابليت اجرايي پيدا مي كند.
ايجاد 500 هزار فرصت شغلي
اين مقام مسئول اظهار داشت: كميته امداد در سال گذشته 310 هزار فرصت شغلي ايجاد كرد كه حدود 170 هزار آن در قالب مشاغل خانگي، حدود 120 هزار در قالب طرح هاي خودكفايي و خوداشتغالي و حدود 20 هزار فرصت شغلي نيز در قالب كاريابي بوده است.
اميد با بيان اينكه امسال منابع ايجاد فرصت شغلي به اندازه سال گذشته تأمين و ابلاغ شده است، خاطر نشان كرد: شوراي عالي اشتغال كشور، خوداشتغالي روستائيان را نيز به كميته امداد واگذار كرده است.
وي ادامه داد: در صورت تأمين منابع و اعتبارات لازم در اين بخش حدود 200 هزار فرصت شغلي روستايي ايجاد خواهد شد كه در مجموع، امسال اين نهاد ايجاد حدود 500 هزار فرصت شغلي را در دستور كار دارد.معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد تصريح كرد: براي ايجاد 300 هزار فرصت شغلي يك هزار و 500 ميليارد تومان و براي 200 هزار فرصت شغلي روستايي نيز يك هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
 


2 ميليون تاير در اعماق آب ها

اين تصوير بخشي از ميليون ها تن زباله اي است كه همه ساله به درياها ريخته مي شود و محيط زيست را آلوده مي كند.
به گزارش فارس، تصويري كه مي بينيد بيش از 2 ميليون تاير مدفون شده در اعماق اقيانوس را نشان مي دهد. اين تايرها در سال 1970 براي ساخت صخره مصنوعي به اقيانوس ريخته شدند.
 


برخورد كشتي ها

برخورد يك كشتي حامل فولاد با يك كشتي ديگر در چين 11 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شينهوا، پليس محلي چين از كشته شدن 11 نفر بر اثر برخورد دو كشتي در استان مركزي «هونان» خبر داد.
«ليو لنپينگ» سخنگوي دولت در شهر «يوان جيانگ» گفت: بعد از ساعت ها جستجو هنوز يك نفر مفقود است.
براساس اين گزارش، كشتي فولادي حامل 22 خدمه حوالي ساعت 4 صبح جمعه با يك كشتي ديگر كه در حال تخليه بار بوده در رودخانه شهر يوان جيانگ تصادف كرده است و هر 22 خدمه آن به داخل رودخانه افتاده اند. امدادگران 21 نفر از آنها را از آب بيرون كشيدند اما 11 نفر از آنها جان باختند.
يك نفر نيز مفقود شده است و جستجو براي يافتن وي ادامه دارد.
 


تصادف زنجيره اي در فلوريدا

مقامات آمريكا از تصادف شديد 47 خودرو در يكي از جاده هاي ايالت فلوريدا و زخمي شدن 52 نفر خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات رسمي ايالت فلوريدا در آمريكا اعلام كردند: بر اثر برخورد 47 خودرو در يكي از جاده ها در نزديكي مرز شهر «ساراسوتا» و «ماناتي» دست كم 52 نفر به شدت زخمي شدند.
بنابراين گزارش، اين تصادف هاي شديد كه بعدازظهر روز جمعه اتفاق افتاد، تلفات جاني منجر به فوت نداشته است.
به دنبال اين تصادف هاي شديد مسير منتهي به محل حادثه دست كم 6 ساعت تمام مسدود شده بود.مقامات رسمي فلوريدا اعلام كردند كه اين جاده از ساعت 9 شب گذشته به حالت عادي بازگشت و رفت و آمد خودروها مجددا برقرار شد.براساس اين گزارش، علت اين تصادف ها باران سنگين و اشتباهات رانندگان و از جمله موتورسواراني عنوان شده است كه با سرعتي بيشتر از حد مجاز حركت مي كردند.
 


ركورد بي سابقه مسافرت با قطار

مديران حمل و نقل ريلي كشور چين اعلام كرده اند كه به دليل تعطيلات 8 روزه امسال ركورد مسافرت با قطار در اين كشور شكسته شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تي آرتي، مديران حمل و نقل چين عنوان كرده اند كه در روز اول تعطيلات در اين كشور 9 ميليون و 140هزار نفر با قطار در اين كشور مسافرت انجام داده اند كه يك ركورد جديد در مسافرت با قطار در اين كشور محسوب مي شود.اين ركورد به دليل تعطيلات 8 روزه در چين است كه چيني ها با نام عيد پاييز و تعطيلات ملي چين هرساله آن را گرامي مي دارند.سال گذشته حجم مسافرت با قطار در روز مشابه 8 ميليون و 200 هزار نفر اعلام شده بود.
 


تخم مرغ استثنايي!

بعضي از چيزها هستند كه اندازه هاي ثابتي دارند و از حالت اصلي شان خارج نمي شوند اما هر چيزي در دنياي امروز ممكن است روزي شگفتي ساز شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بسياري از افراد هستند كه دوست دارند روز خودشان را با تخم مرغ آب پز شروع كنند و چه بهتر اين تخم مرغ به اندازه تخم شترمرغ باشد.به تازگي يك سرآشپز به نام Brendan F ylde يك تخم مرغ آب پز بزرگ وارد منوي غذاي اش كرده است كه از بهم پيوستن 20 تخم مرغ جداگانه درست شده است.
اين سرآشپز همچنين مدل هاي مختلفي را از اين تخم مرغ بزرگ ارائه مي دهد و مي تواند آنها را با 11طعم مختلف براي مشتريان سرو كند.به گفته سرآشپز تقريبا 45 دقيقه براي پخته شدن اين تخم مرغ ها زمان لازم است و درست كردن آن نيز بسيار سخت است و به تمركز بالايي نياز دارد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14