(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مهر 1391 - شماره 20332

فراخوان مشمولان متولد 1373 و قبل از آن
انتقاد معاون آموزش و پرورش از برخي شيوه هاي آموزشي در كشور
رويداد هاي خارجي
قطع حقوق ماهيانه ورزشكاران و قهرمانان معلول تحت پوشش بهزيستي
سارقان نوجوان اعتراف كردند
سرقت 26دستگاه خودرو براي تفريح
آتش سوزي در پاساژ 10طبقه پوشاك
منصور قمشه خبر داد
معافيت مددجويان امداد از پرداخت حق التحرير ثبت اسناد
حوادث كوتاه از كشور
تصويب 3 سند ملي ارتقاي سلامت لبنيات فرآورده هاي گوشتي و سيلوها
آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 از امروز
دستگيري فروشندگان داروهاي غيرمجاز اينترنتي در رشت
درگيري كافه نشين ها در رشت به قتل انجاميد
افزايش هنرستان هاي كشور به 6 هزار باب
اختلاس 30 ميليارد ريالي در قشم ناكام ماند
خاك دزدي صهيونيست ها
آخرين لحظات زندگي 3 تروريست
آسمان خراش هاي چوبي
ممنوعيت مصرف سيگار در دانشگاه كلمسون


فراخوان مشمولان متولد 1373 و قبل از آن

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي اعلام كرد همه مشمولان متولد 73 و قبل آن موظفند در سال 91 وضعيت خدمتي خود را مشخص كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، سرهنگ «رحمان عليدوست» گفت: هر فرد ذكور ايراني كه به سن 18 سال تمام مي رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي بوده و بايد در فرصت هاي تعيين شده براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) اقدام كند.
وي افزود: تغييرات ايجاد شده در قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب 22 آبان ماه سال 90 باعث شده تا همه متولدين 73 و قبل از آن مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي شوند، لذا همه مشمولان ياد شده موظفند در سال 91 وضعيت خدمتي خود را مشخص كرده تا براساس قانون و مقررات به خدمت اعزام و يا از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي در خصوص مهلت معرفي مشمولان اظهار داشت: افرادي كه قبل از سن مشموليت (18 سال تمام) فارغ التحصيل شده، انصراف داده، ترك تحصيل كرده و يا اخراج شده اند، از اول ماهي كه طي آن وارد سن مشموليت مي شوند شش ماه فرصت معرفي داشته و افرادي كه پس از سن مشموليت، ترك تحصيل و يا فارغ التحصيل مي شوند از زمان ترك تحصيل و يا فراغت از تحصيل يكسال فرصت معرفي خواهند داشت.
عليدوست با بيان اينكه مشمولاني كه معافيت موقت كفالت يا پزشكي دريافت داشته اند پس از انقضاء مدت اعتبار معافيت موقت خود حداكثر يك ماه فرصت تجديد رسيدگي خواهند داشت، تأكيد كرد: اين دسته از مشمولان حداقل 15 روز قبل از پايان مهلت بايد خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) معرفي تا وارد غيبت نشوند.
اين مقام مسئول در خصوص رسيدگي به درخواست تمديد در موعد اعزام مشمولان بيان داشت: صرفاً موعد اعزام مشمولاني تمديد خواهد شد كه به جهت وجود پاره اي از مشكلات، شرايط اعزام به خدمت را نداشته باشند.
وي تأكيد كرد: مشمولان از زمان و مهلت معرفي، استفاده بهينه كرده تا نيازمند تمديد در موعد اعزام نشوند.
 


انتقاد معاون آموزش و پرورش از برخي شيوه هاي آموزشي در كشور

معاون آموزش و پرورش با انتقاد شديد از برخي كوتاهي ها در عرصه تعليم و تعلم در كشور تاكيد كرد: چه لزومي دارد، 12ميليون دانش آموز را 12سال براي شركت در كنكور بدوانيم و در نهايت برخي از موسسات تلاش هاي 11ساله معلمان را با يك ثبت نام به نام خودشان مصادره كنند.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با ايسنا تصريح كرد: برخي از موسسات تلاش هاي 11ساله آموزش و پرورش را به بهانه ثبت نام دانش آموز نخبه و يا با استعداد بالا در سال آخر تحصيل، به نام خودشان مصادره و در ويترين هاي تبليغاتي خود قرار مي دهند، در حالي كه معلمان سال هاي سال براي تعليم و تربيت اين دانش آموزان تلاش مي كنند.
وي گفت: در حال حاضر يكي از اتفاقاتي كه به طور گسترده شاهد آن هستيم، تبليغات رنگين موسسات و آموزشگاه هايي است كه در خصوص تدوين كتاب هاي كمك آموزشي و يا كلاس هاي كنكور فعاليت مي كنند، اين در حالي است كه فعاليت آنها و كتاب هاي ارائه شده در اين موسسات بايد توسط سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش تصويب شود.
سحرخيز با اشاره به اينكه تبليغات گسترده موسسات و آموزشگاه هاي خصوصي خانواده ها را به سمت استفاده از كلاس هاي خارج از مدرسه تشويق كرده است، تصريح كرد: براساس مصوبات آموزش و پرورش، كتاب هاي كمك درسي بايد طبق استاندارد و با تاييد سازمان پژوهش به عنوان مكمل درسي ارائه شود، در حالي كه كتب ارائه شده در راستاي آسان سازي و راحت كردن حل مسائل براي دانش آموزان بكار گرفته مي شود.
وي كتاب هاي حل المسائل و كتاب هاي خارج از تاييد آموزش و پرورش را نه تنها براي دانش آموزان مفيد ندانست، بلكه آنها را مغاير با سياست ها و اهداف تعيين شده در سند تحول بنيادين و تفكر محوري و دانش پژوهي دانش آموزان عنوان كرد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه تبليغات فريبنده موسسات خصوصي به ويژه در پايه سوم و چهارم دبيرستان و آماده سازي دانش آموزان بسيار گسترده است، خاطرنشان كرد: كلاس هاي تندخواني، تست زني و يا تضمين قبولي دركنكور از جمله مهمترين بخش تبليغات اين موسسات است اين در حالي است كه آموزش و پرورش تا زماني كه به دانش آموزان ديپلم ارائه دهد، سوالات خود را به صورت تشريحي برگزار مي كند، لذا دانش آموزان نيازي به تست زني ندارند و اين مسئله به مشكلات قانون كنكور بازمي گردد.
سحرخيز گفت: تا زماني كه سايه كنكور به قدري سنگين است كه دانشگاه رفتن فرزندان مهمترين اولويت خانواده هاست، فرياد آموزش و پرورش نيز به جايي نخواهد رسيد؛ ضمن آنكه در قانون كنكور علاوه بر آموزش و پرورش ساير دستگاه ها از جمله وزارت علوم، بهداشت و سازمان سنجش نيز مسئول هستند و بايد ساختار آن را اصلاح كنند.وي با بيان اينكه چه لزومي دارد 12ميليون دانش آموز را 12سال براي شركت در كنكور بدوانيم؟ خاطرنشان كرد: اگر خانواده ها بدانند كه دانش آموزان با اخذ ديپلم نيز مي توانند وارد بازار كار شده و در صورت نياز به اطلاعات و دانش بيشتر دست يابند الزامي براي ورود همه دانش آموزان به دانشگاه وجود ندارد.
حذف دفتر مشق اشتباه بود
سحرخيز با بيان اينكه نبايد ضعف هاي فعلي آموزش و پرورش را نيز ناديده بگيريم، بيان كرد: يكي از انتقاداتي كه به برنامه هاي آموزش و پرورش وارد است، حذف «دفتر مشق» دانش آموزان و جايگزيني كتاب كار به جاي دفتر است.
وي تصريح كرد: به نظر مي رسد بايد برخي اصلاحات نيز در اين حوزه صورت بگيرد، چرا كه نوشتن مشق نه تنها دانش آموزان را خلاق و متفكر تربيت مي كرد، بلكه آنها را به خوش خط نويسي نيز وا مي داشت، در حالي كه امروز با ارائه كتاب كار دفتر مشق دانش آموزان حذف شده است.
معاون وزير آموزش و پرورش همچنين با انتقاد شديد از صدا و سيما در خصوص تبليغات گسترده براي برخي موسسات و آموزشگاه ها نيز گفت: اگر صدا و سيما نمي گذارد هر مواد خوراكي به دليل زيان هاي وارده آن به جسم مردم تبليغ شود، پس چرا اجازه مي دهد تبليغاتي از اين رسانه منتشر شود كه براي روح و روان مضر است؟ چرا شهرداري ها اجازه مي دهند تا هر تبليغي بر روي در و ديوار شهر جاي بگيرد؟ در حالي كه بايد مشاورين فرهنگي آموزش و پرورش در دستگاه ها حضور داشته باشند؟
معاون وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه بايد فرهنگ سازي لازم در خصوص استفاده از كتاب ها و كلاس هاي مكمل دانش آموزان در بين خانواده ها شكل بگيرد، خاطرنشان كرد: همه اين اتفاقات را نبايد از چشم آموزش و پرورش ببينيم چرا كه آموزش و پرورش در برابر تبليغات گسترده تنهاست.
 


رويداد هاي خارجي

برخورد زيردريايي هسته اي با رزم ناو موشكي
يك زيردريايي هسته اي و يك رزم ناو موشكي آمريكا در سواحل شرقي اين كشور تصادم كردند.
به گزارش شينهوا، مقامات زيردريايي هسته اي آمريكا اعلام كردند كه با يك رزم ناو موشكي در يول يكي از عمليات هاي عادي خود در سواحل شرق آمريكا برخورد كردند.
براساس اين گزارش، ناو «يو اس اس سان جاسينتو»، رزم ناو حامل موشك هاي كروز و زيردريايي هسته اي «يو اس اس مونت پليه» ساعت 30:3 دقيقه عصر به وقت محلي تصادم كردند كه باعث آسيب ديدگي رزم ناو موشكي شد اما هيچ يك از خدمه آن آسيب نديدند.
در اين حادثه هيچ آسيبي به زيردريايي هسته اي آمريكا وارد نشد و زيردريايي با انرژي توليدي خودكار مي كند.
ناو آمريكايي اعلام كرد كه علت حادثه در دست بررسي است اما از دادن اطلاعاتي در مورد اينكه حادثه در كدام نقطه رخ داده است، خودداري كرد.
 


قطع حقوق ماهيانه ورزشكاران و قهرمانان معلول تحت پوشش بهزيستي

سازمان بهزيستي در سال هاي اخير به ورزشكاران و قهرمانان معلول تحت پوشش مبلغي را ماهيانه به عنوان حقوق پرداخت مي كرد كه در چند ماه گذشته اين خدمت به معلولان حذف شده است.
سازمان بهزيستي براي حمايت از قهرمانان و ورزشكاران معلول در سال هاي اخير برنامه اي را طراحي كرده است كه در اين بخش، ماهيانه مبلغي را به عنوان حقوق به حساب معلولان قهرمان واريز مي كند.
در حال حاضر و پس از گذشت حدود 7 ماه از سال 91 حقوقي به حساب معلولان واريز نشده است و مشكلاتي را براي ورزشكاران و قهرمانان معلول تحت پوشش بهزيستي ايجاد كرده است.
در همين زمينه همايون هاشمي رئيس سازمان بهزيستي كشور در گفت و گو با فارس خاطرنشان كرد: سازمان بهزيستي به طور منظم و مرتب مبلغ در نظر گرفته شده را به حساب معلولان ورزشكار و قهرمان واريز مي كند.
وي بيان داشت: محدوديتي در اين بخش وجود ندارد و سازمان مي تواند به ورزشكاران و قهرمانان معلول كمك كند.
به گزارش فارس علي رغم صحبت هاي رئيس سازمان بهزيستي هم اكنون شاهد عدم پرداخت حقوق ماهيانه ورزشكاران و قهرمانان معلول و تحت پوشش بهزيستي هستيم.

 


سارقان نوجوان اعتراف كردند

سرقت 26دستگاه خودرو براي تفريح

فرمانده نيروي انتظامي كرج از دستگيري سارقان نوجواني خبر داد كه براي تفريح 26 دستگاه خودروي سواري ربودند.
سرهنگ خيرخواهان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا در تشريح خبر دستگيري اعضاي باند نوجوانان سارق در ولدآباد گفت: در پي وصول چند فقره پرونده سرقت خودروي پرايد به پليس آگاهي شهرستان كرج، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران در بررسي اين پرونده دريافتند كه خودروهاي ربوده شده پس از مدتي بدون هيچ گونه سرقتي از داخل آنها در سطح شهر رها شده و از خودروهاي مسروقه در اعمال مجرمانه نيز استفاده نشده است.
سرهنگ خيرخواهان گفت: در چهارم مهرماه سال جاري ماموران كلانتري 44 ولدآباد در حين گشت زني در حوزه استحفاظي بودند كه فردي با مراجعه به خودروي پليس عنوان كرد كه دو پسر نوجوان با يك دستگاه خودروي سواري پرايد نقره اي رنگ قصد سرقت پرايد وي را داشتند اما با فعال شدن دزدگير اين افراد اقدام به فرار كردند. فرمانده نيروي انتظامي كرج با بيان اينكه ماموران كلانتري اقدام به برقراري طرح مهار در سطح منطقه كردند، گفت: پس از مدتي ماموران كلانتري پرايد نقره اي رنگ را در يكي از خيابان ها مشاهده و آن را متوقف و يكي از سارقان را دستگير كردند.
وي اظهار داشت: اين سارق 14ساله به همدستي پسرعمه اش در سرقت خودروها اعتراف كرد كه اين سارق 18 ساله نيز دستگير و به 26 فقره سرقت خودروي سواري اعتراف كرد. سرهنگ خيرخواهان تصريح كرد: متهمان در اعترافات خود عنوان كرده اند كه صرفا براي تفريح و پر كردن اوقات فراغت خود مبادرت به سرقت خودروهاي سواري كرده اند.
 


آتش سوزي در پاساژ 10طبقه پوشاك

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي در يكي از واحدهاي پاساژي 10طبقه در چهارراه استانبول تهران خبر داد.
سيد جلال ملكي در تشريح جزييات اين خبر گفت: وقوع آتش سوزي در يكي از واحدهاي طبقه پنجم يك مجتمع تجاري پوشاك 10طبقه در ساعت 30:11به سامانه 125اطلاع داده شد كه به دنبال آن ستاد فرماندهي آتش نشانان سه ايستگاه و دو گروه نجات را به همراه نردبام هيدروليكي و تجهيزات تنفسي به محل حادثه واقع در چهارراه استانبول خيابان فردوسي اعزام كرد.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ادامه داد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد كه يك انبار 40متري در طبقه پنجم اين مجتمع تجاري دچار حريق شده كه دود ناشي از آن به طبقات بالايي و واحدهاي مجاور نيز سرايت كرد.
وي با بيان اينكه يك گروه از آتش نشانان عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند گفت: گروه ديگر نيز عمليات تخليه دود از پشت بام را به طور همزمان اجرا كردند.
ملكي با بيان اينكه در جريان اين حادثه تعدادي از مالكان و مشتريان دچار دودزدگي شدند، گفت: آتش نشانان اين افراد را به پشت بام انتقال داده و پس از ايمن سازي محل و تخليه كامل دود به عوامل اورژانس مستقر در محل تحويل دادند.
گفتني است علت و ميزان خسارت ناشي از اين حادثه مشخص نيست و كارشناسان مشغول بررسي علت اين حادثه هستند.
 


منصور قمشه خبر داد

معافيت مددجويان امداد از پرداخت حق التحرير ثبت اسناد

با حضور حسين انواري، سرپرست كميته امداد و دكتر تويسركاني، معاون رئيس قوه قضاييه و رئيس سازمان اسناد و املاك كشور و به منظور ايجاد تعامل و هماهنگي جهت رفع مشكلات ثبتي خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد امام(ره) تفاهم نامه في مابين كانون سردفتران و دفترياران قوه قضاييه و كميته امداد امام(ره) به امضا رسيد.
اين تفاهم نامه كه توسط محمدرضا دشتي اردكاني، رئيس كانون سردفتران و دفترياران قوه قضاييه و منصور قمشه معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد به امضا رسيد داراي 7 ماده مي باشد.
منصور قمشه معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد پيرامون مفاد اين تفاهم نامه، با قدرداني از همكاري قوه قضاييه و ايجاد تسهيلات لازم جهت بهره مندي نيازمندان، بويژه خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد و تشكر از ظرفيت هاي فراهم شده در بخش هاي مختلف دستگاه قضايي كشور، گفت: موضوع اصلي اين تفاهم نامه، معافيت مددجويان كميته امداد از پرداخت حق التحرير ثبت اسناد رسمي مي باشد.
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام(ره) اهداف اين تفاهم نامه را تلاش در جهت ترغيب و تشويق مددجويان تحت پوشش كميته امداد به منظور ثبت اسناد رسمي و ترغيب و تشويق روحيه نيكوكاري در جامعه حقوقدانان و جلوگيري از حدوث مشكلات حقوقي ناشي از عدم ثبت رسمي اسناد براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد و تسهيل احقاق حقوق و رسيدگي مستند به دعاوي له و عليه مددجويان كميته امداد در محاكم قضايي دانست.
منصور قمشه يكي ديگر از اهداف مهم اين تفاهم نامه را معاضدت حقوقي كانون سردفتران و دفترياران از مددجويان تحت حمايت كميته امداد برشمرد.
 


حوادث كوتاه از كشور

واژگوني تريلر حامل گازوئيل
اردبيل - خبرنگار كيهان: يك دستگاه تريلر حامل گازوئيل در كمربندي دوم اردبيل واژگون و گازوئيل آن در سطح جاده پخش شد همزمان عبور يك دستگاه خودروي سمند موجب آتش سوزي آن و جراحت يكي از سرنشينان خودرو شد.
قاچاقچيان حرفه اي به دام افتادند
جزيره كيش - خبرنگار كيهان: 3 نفر از قاچاقچيان حرفه اي با بيش از يك كيلو و200 گرم موادمخدر شيشه در جزيره كيش دستگير شدند. قاچاقچيان قصد توزيع اين ماده مخدر صنعتي را در سطح جزيره كيش داشتند.
امحاي يك تن موادمخدر در گيلان
خبرگزاري فارس: جانشين فرمانده انتظامي استان گيلان از امحاي يك هزار و 164 كيلوگرم انواع موادمخدر در اين استان خبر داد.
واژگوني خودرو قرباني گرفت
زاهدان - خبرنگار كيهان: واژگوني يك دستگاه خودروي وانت به رانندگي «علي-ز» موجب جراحت وي و فوت سرنشين خودرو به هويت «خاطره - ز» شد. علت حادثه توسط كارشناسان در دست بررسي است.
مرگ دانش آموز موتورسوار
هويزه - خبرنگار كيهان: يك دانش آموز روستايي در مسير بازگشت از مدرسه به روستا، با موتورسيكلت خود با يك دستگاه خودرو سواري پرايد برخورد كرده و پس از انتقال به بيمارستان درگذشت.
سرقت با لباس زنانه
بادرود - خبرنگار كيهان: دو سارق مسلح، در حالي كه چادر زنانه بر سر داشتند با ورود به يك طلافروشي در شهر خالدآباد قصد سرقت داشتند كه با هوشياري طلافروش و داد و فرياد وي و تجمع مردم، با شليك تيرهوايي، با موتورسيكلت خود از صحنه فرار كردند. تحقيقات نيروي انتظامي براي شناسايي سارقان ادامه دارد.
نخلستان طعمه حريق شد
خبرگزاري فارس - بر اثر آتش سوزي در يك نخلستان موقوفه در فهرج 30 اصله درخت خرما و 60 اصله مركبات طعمه حريق شد.
نخلستان موقوفه بي بي مريم در روستاي الله آباد بخش مركزي شهرستان فهرج قرار داشت. علت آتش سوزي در دست بررسي است.
دستگيري قاتلان مسلح در اصفهان
اصفهان - خبرنگار كيهان: پليس آگاهي اصفهان طي عمليات ضربتي 2 قاتل مسلح را كه مدتها تحت تعقيب پليس آگاهي استان فارس بودند، شناسايي و دستگير كرد. حين بازرسي 2 برادر قاتل، يك قبضه سلاح كمري، و مهمات كشف و ضبط شد. متهمان به ارتكاب 6 فقره قتل در استان فارس اعتراف كردند.
كشف موادمخدر در لرستان
خرم آباد - خبرنگار كيهان: 121 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك كه در يك دستگاه كاميون جاسازي، و از شرق به غرب كشور در حركت بود، توسط ماموران پليس مبارزه با موادمخدر لرستان كشف و ضبط شد، در اين ارتباط يك باند تهيه و توزيع موادمخدر در لرستان متلاشي شد.
راننده قرباني سرعت خودرو شد
خوراسگان - خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو سواري پرايد كه با سرعت غيرمجاز در سطح شهر در حركت بود، بشدت با جدول و درختان كنار خيابان برخورد كرد و راننده آن به هويت «الف خ» جان خود را از دست داد.
 


تصويب 3 سند ملي ارتقاي سلامت لبنيات فرآورده هاي گوشتي و سيلوها

3 سند ملي ارتقاي ايمني و سلامت فرآورده هاي لبني، گوشتي و سيلوها در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي تصويب شد.
بهروز جنت، معاون امور غذايي سازمان غذا و دارو با اعلام اين خبر افزود: دو سند ملي ارتقاي ايمني و سلامت شير و فرآورده هاي لبني و فرآورده هاي گوشتي و پروتئيني، تقريبا شبيه هم هستند و هدف از تدوين آنها كنترل و نظارت بر تمام مراحل توليد اين محصولات از مزرعه و حتي قبل از آن در زمينه خاك و زمين تا مراحل برداشت، فرآوري، بسته بندي، برچسب گذاري، توزيع، نگهداري، عرضه و در نهايت سفره مردم را در برمي گيرد.معاون سازمان غذا و دارو افزود: مشكلي در گذشته وجود داشت اين بود كه مسئول هر يك از اين مراحل به درستي مشخص نبود و ارتباطات بين واحدهاي مختلف مسئول در اين چرخه مشخص نبودند و از كارهاي همديگر اطلاعي نداشتند و به علت نبود انسجام و مديريت موثر در اين مسير ممكن بود اتفاقاتي بيفتد كه سلامت مردم را به مخاطره بيندازد.
جنت گفت: مسئله اينجاست كه اگر در هر يك از اين مراحل توليد و توزيع محصولات لبني و گوشتي مشكلي پيش بيايد نهايتا خروجي آن به وزارت بهداشت كه متولي و مسئول سلامت مردم است وارد مي شود، به همين علت وزارت بهداشت با تدوين اين سندها كه به زودي از سوي هيئت دولت ابلاغ خواهند شد مسئول نظارت بر تمام مراحل توليد اين محصولات خواهد بود و در صورت لزوم پيگيريهاي لازم را از دستگاههاي مسئول ديگر مانند وزارت كشاورزي، سازمان دامپزشكي و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نيز واحدهاي توليدي و توزيعي انجام مي دهد.
وي ادامه داد: واحدهاي توليدي و توزيعي نيز موظف هستند در صورت بروز هر مشكل موارد را به وزارت بهداشت گزارش كنند.
 


آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 از امروز

انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور كارشناسي ارشد 91 از امروز آغاز شد.
مهلت انتخاب رشته در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور از امروز دوشنبه آغاز مي شود، در اين مرحله داوطلبان مي توانند ظرفيت هاي جديد و كد رشته محل هايي كه تكميل نشده اند، را انتخاب كنند.
تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد 91 اعم از قبول شدگان و داوطلباني كه در مرحله اول پذيرفته نشده اند، مي توانند براي شركت در اين مرحله به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه كنند.پذيرفته شدگان رشته هاي داراي شرايط خاص و بورسيه حق شركت در مرحله تكميل ظرفيت را ندارند و پذيرفته شدگاني كه علاقمند به شركت در مرحله تكميل ظرفيت هستند، در صورت قبولي در اين مرحله، قبولي قبلي آنها منتفي تلقي مي شود.
 


دستگيري فروشندگان داروهاي غيرمجاز اينترنتي در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي گيلان از شناسايي و دستگيري 2 نفر از گردانندگان سايت هاي فروش داروهاي غيرمجاز اينترنتي در استان خبر داد.
ايرج محمدخاني با اعلام اين خبر افزود: در اجراي عمليات پانگه آ5 كه با مشاركت 88 كشور جهان از جمله ايران، به درخواست پليس اينترپل جهت شناسايي گردانندگان سايت هاي فروش داروهاي غيرمجاز اينترنتي در فضاي سايبري به مرحله اجرا درآمده، تيم رصد پليس فتاي گيلان موفق به شناسايي 64 سايت اينترنتي فعال در اين زمينه شد.
محمدخاني اظهار كرد: 2 سايت از اين 64 سايت اينترنتي فعال در زمينه فروش داروهاي غيرمجاز و تقلبي مربوط به استان گيلان بود كه با هماهنگي مقام قضايي 2 نفر از گردانندگان آن دستگير و 200 قلم انواع داروي غيرمجاز و تقلبي از آنان كشف و ضبط شد.
وي در ادامه با بيان اينكه متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت تحويل داده شدند، گفت: مشخصات 62 سايت ديگر جهت اقدامات قانوني به استان هاي مربوط اعلام شده است.
 


درگيري كافه نشين ها در رشت به قتل انجاميد

رشت- خبرنگار كيهان:
در نزاع 2 گروه كافه و رستوران نشين در محور خمام به رشت يك جوان 27 ساله به نام آرش كشته شد.
اين درگيري زماني اتفاق افتاد كه بهرام دوست آرش در حدود 2 هفته قبل از حادثه در يكي از كافه هاي سنتي بين راهي بر اثر درگيري با شخصي به نام عليرضا با چاقو مجروح مي شود، از اين رو بهرام براي انتقام گرفتن منتظر فرصتي مناسب مي شود تا اينكه پس از اطلاع از حضور عليرضا با جمعي از دوستانش در يكي از رستوران هاي بين راهي به جهت تلافي، با آرش و ديگر دوستانش به سمت رستوران مزبور حركت مي كند، غافل از اينكه گروه مقابل آماده تر از آنان هستند.
گفتني است، آرش و دوستانش در اين درگيري با تهاجم سرنشينان خودرو سواري مواجه مي شوند كه متعاقب اين درگيري آرش 27 ساله و يكي از دوستانش توسط خودرو 405 رقيب زير گرفته مي شوند و در همين حين عليرضا نيز با چاقو به قفسه سينه آرش حمله ور شده و پس از ايراد ضربات چاقو به وي، در حالي كه مجروح بود متواري مي شود.
بنابراين گزارش پليس در بررسي هاي خود پس از اطلاع از مرگ آرش در بيمارستان، دستگيري عليرضا را در دستور كار خود قرار مي دهد كه در همين راستا از مراجعت عليرضا به يكي از درمانگاههاي شهرستان بندرانزلي اطلاع يافته و وي را طي عملياتي ضربتي دستگير مي كنند.
لازم به ذكر است متهم در بازجويي پليس به جهت تعدد حضور افراد در نزاع سعي داشت خود را از ارتكاب جرم تبرئه كند ولي با ديدن دلايل و مستندات پليس به ايراد ضربه با چاقو به آرش اعتراف كرد.
پليس ديگر عاملان درگيري را نيز دستگير كرده و پرونده همچنان در حال رسيدگي است.
 


افزايش هنرستان هاي كشور به 6 هزار باب

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزايش شمار هنرستان هاي فني و حرفه اي و دبيرستان هاي كاردانش كشور به شش هزار و 609 باب در سال تحصيلي جاري خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، «ابراهيم سحرخيز» با اشاره به روند تغييرات تعداد جمعيت دانش آموزي كشور به تفكيك دوره تحصيلي، گفت: تعداد دانش آموزان مراكز كاردانش كشور در سال تحصيلي 91-90، 355 هزار و 805 دانش آموز بود كه اين تعداد در سال تحصيلي 92-91 به 369 هزار و 635 دانش آموز افزايش يافته است.
 


اختلاس 30 ميليارد ريالي در قشم ناكام ماند

قشم- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي قشم از ناكام ماندن اختلاس 30 ميليارد ريالي در يكي از بانك هاي اين جزيره خبر داد.
سرهنگ محمد بوستاني اظهار داشت: كارمند يكي از بانك هاي منطقه آزاد قشم كه به امور رايانه اي آشنايي كامل داشت با همدستي فردي در مركز فناوري اطلاعات بانك در تهران قصد داشتند 30 ميليارد ريال از طريق نفوذ به سيستم بانك عامل در قشم اختلاس كنند. وي افزود: كارآگاهان پليس با انجام اقدامات فني متهمان رديابي و شناسايي كردند كه يكي از متهمان در تهران دستگير شد.
سرهنگ بوستاني اظهار داشت: متهم اصلي پرونده كه داراي گذرنامه و اقامت در يكي از كشورهاي اروپايي بود و بليت سفر به آن كشور نيز خريداري كرده بود بلافاصله بعد از آگاهي از پيگيري پليس جزيره قشم را شبانه ترك كرد و به همراه خانواده اش به كشورهاي حاشيه خليج فارس متواري شد.وي تصريح كرده مامورين با حكم قضايي از محل زندگي متهم بازرسي و خانه او را پلمب كردند.
 


خاك دزدي صهيونيست ها

روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به بررسي پديده خاك دزدي شهرك نشينان از زمين هاي فلسطينيان پرداخته و اذعان مي كند كه مسئولان اسرائيلي نه تنها كاري در برابر اين پديده نمي كنند، بلكه با قوانين خود از آن حمايت مي كنند.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» گزارش داده است كه پديده خاك دزدي شهرك نشين ها از فلسطينيان به امري رايج بدل شده است.هاآرتص مي نويسد اين اقدام در حالي در ده ها شهرك اسرائيلي انجام مي شود كه مقامات صهيونيست هيچ اقدامي براي جلوگيري از آن انجام نمي دهند.اين روزنامه به عنوان نمونه به موردي اشاره مي كند كه اسرائيلي هاي شهرك «افرا»، براي ساخت شهرك هاي خود به نوعي خاص از خاك نياز داشته اند و اين خاك را از 2 روستاي فلسطيني «سلواد» و «دير ديبوان» دزديده اند.اين سرقت با توجه به اين واقعيت كه بخش هاي بزرگي از زمين هاي متعلق به «سلواد» و «دير ديبوان» را فنس هاي امنيتي «افرا» محصور كرده اند و ساكنان روستا به اين زمين ها دسترسي ندارند، امكان پذير و حتي ساده شده است. گذر از اين فنس ها نيازمند هماهنگي با نيروهاي نظامي و با همراهي يك تيم امنيتي امكان پذير است. اين حصارها نيز همانند بسياري ديگر از آن ها در افرا، بدون اجازه (از ساكنان فلسطيني اين مناطق) ايجاد شده اند.هاآرتص اطلاع يافته است كه استفاده از زمين هاي خصوصي فلسطينيان كه در ميان شهرك هاي اسرائيلي محصور شده اند، در بسياري از نقاط رخ داده است. مسئولان شهري كرانه باختري هم هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نداده اند. شهرك «آلمون» در نزديكي بيت المقدس يكي از شهرك هايي است كه بخش هاي بزرگي از زمين هاي خصوصي فلسطينيان در آن در محاصره فنس كشي ها قرار گرفته است. با اين كار اين اطمينان ايجاد شده كه ساكنان «آلمون» در اين زمين ها ساختمان سازي نمي كنند. اما در وسط اين شهرك كه در منطقه اي كوهستاني واقع است، گودالي (در اين زمين هاي فنس كشي شده) به وجود آمده است. سرقت خاك اين زمين هاي جزيره مانند كه كيفيت خوبي دارد، اين گودال را به وجود آورده است. يك كاميون خاك سرقت شده از اين زمين ها چيزي حدود 500 دلار مي ارزد.
اين روزنامه در ادامه نام چندين شهرك اسرائيلي ديگر در مناطق مختلف چون «الخليل» را مطرح مي كند كه ساكنان آن از اراضي خصوصي فلسطينيان خاك دزدي مي كنند.پليس از اين قضيه آگاه است، اما همچنان اقدامي در برابر آن انجام نمي دهد. به نوشته هاآرتص پليس مسئوليت اين امر را به گردن اداره عمران اسرائيل انداخته و آن را پيگيري نمي كنند.«درور اتكس» كارشناس امور حقوقي در رابطه با دست اندازي به زمين هاي خصوصي فلسطينيان مي گويد: «براي چندين دهه، كابينه هاي مختلف اسرائيل تمام تلاش خود را كرده اند و هنوز هم تلاش مي كنند تا رؤياي اسرائيلي ها براي ساخت ويلا و باغ هاي شخصي در شهرك ها را به واقعيت بدل كنند».او پديده خاك دزدي شهرك نشينان را اينطور توصيف مي كند: «عوارض جانبي تركيب گسترش حضور بورژوازي (سرمايه داري) در شهرك ها و جنگلي از قوانيني كه همان حكومت، آن ها را به وجود آورده اند. قوانيني كه اجازه غارتگري سرزمين هاي فلسطينيان را بدون ايجاد هيچ مانع حقوقي مي دهد (و حتي آن را تشويق مي كند).
 


آخرين لحظات زندگي 3 تروريست


اين تصوير كه با سرعت شاتر بالاي دوربين يك عكاس خبري به ثبت رسيده، لحظه انفجار يك گلوله خمپاره ارتش سوريه در وسط محل تجمع چند تروريست عرب در سوريه را به تصوير كشيده است كه در يك عكس منحصر به فرد اين گزارش، لحظه انفجار و موج انفجار قابل رؤيت است.
 


آسمان خراش هاي چوبي

معماران جهان در حال حاضر از شيوه جديدي براي تبديل چوب به مواد ساختمان سازي استفاده مي كنند كه مي تواند راه حلي سريع و سازگار با محيط زيست براي سازه هاي جديدي باشد.
اتمام اخير بلوك هشت طبقه چوبي اداري در اتريش و يك بلوك مسكوني 9 طبقه در لندن نشانه اي از ورود سريع اين رويكرد به جامعه انساني است.
ساختمان LCT One در دورنبيرن اتريش يك ساختمان دوگانه از چوب و بتن بوده كه توسط شركت معماري Cree طراحي شده است.
گلولام كه از به هم چسباندن تكه هاي كوچكتر چوب براي ساخت عناصر ساختاري با كشش بيشتر از فولاد بوجود آمده، مي تواند حتي بهتر از بتن در برابر فشار مقاومت كند اما در عين حال از وزن كمتري برخوردار بوده و پايدارتر است.به ادعاي اين شركت، پيش ساخت عناصر گلولامي در خارج از محل ساختمان سازي مي تواند زمان ساخت را تا نصف كاهش داده، كيفيت را تضمين كرده و انتشارات كربن را از بين ببرد.طبق محاسبات معماران انگليسي، از توليد 125 تن دي اكسيدكربن در زمان ساخت ساختمان 9طبقه Stadthaus كه بلندترين سازه الوار مدرن جهان در لندن بوده، جلوگيري شده است.
اين ساختمان از بتن كمتري نسبت به سيستم اتريشي استفاده كرده و ديوارهاي تيغه و تاوه هاي كف به همراه پلكان، كاملا از پانل هاي الوار تار عمودي (CLT) ساخته شده اند.
 


ممنوعيت مصرف سيگار در دانشگاه كلمسون


دانشگاه كلمسون آمريكا قصد دارد مصرف دخانيات و مواد مخدر را در محيط دانشگاهي خود ممنوع كند.
مسئولان دانشگاهي كلمسون اعلام كردند آنها با ايجاد يك «گروه ضربت»، قصد دارند تا سال 2014 به طور كامل از مصرف دخانيات و مواد مخدر در محوطه اين دانشگاه جلوگيري كنند.جرج كلي مدير امور دانشجويي دانشگاه كلمسون و مسئول گروه ضربت در اين باره مي گويد: مهم ترين فايده اجراي اين طرح، افزايش سلامت جامعه دانشگاهيان و همچنين ترويج فرهنگ آن است.وي ادامه داد: افراد سيگاري طول عمر كمتري دارند و معمولا از بيماري هاي مختلفي به ويژه مشكلات ريوي رنج مي برند. دانشجويان نيز معتقدند آنها دوست دارند از طبيعت لذت ببرند نه دود سيگار.براساس تصميم دانشگاه كلمسون، ممنوعيت استعمال دخانيات مشمول كليه افراديست كه در دانشگاه تحصيل و فعاليت مي كنند. مسئولان دانشگاه و مهمانان نيز از اين آيين نامه مستثني نيستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14