(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مهر 1391 - شماره 20332

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين ملت تني (يادداشت روز)
نامه تمام ! (گفت و شنود)
كميسيون ويژه مجلس ارائه كرد
پيشنهادات 4 گانه به سران قوا براي ساماندهي فوري بازار ارز
مهمان پرست:
تحريم ها تبادلات تجاري ايران با ديگر كشورها را افزايش داده است
آيت الله محي الدين انواري به لقاءالله پيوست
براي تامين نظر شوراي نگهبان
لايحه مجازات اسلامي در كميسيون حقوقي اصلاح شد
اخضر ابراهيمي وارد تهران شد
كيهان و خوانندگان
توصيه يك توده اي نفتي؛ برويد سر اصل موضوع! (خبر ويژه)
خودش نمي خواهد بيايد اما به نظر ما 10 به يك جلو است! (خبر ويژه)
تحريم ها ميهن پرستي ملت ايران و نفرت از غرب را شدت مي بخشد (خبر ويژه)
نگراني آمريكا از حملات خسارت بار سايبري در حوزه نفت (خبر ويژه)
دانشگاه تل آويو: اعتماد به ارتش در اسرائيل متزلزل شده است (خبر ويژه)
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت آيت الله انواري


اين ملت تني (يادداشت روز)

9321كيلومتر راه است از بجنورد در شمال شرق ايران تا استان كرمانشاه در غرب ايران و مرز عراق. اما عربده متجاوزان بعثي كه از مرز كرمانشاه و خوزستان و ايلام بلند شد، فاصله بجنورد و اسفراين و شيروان تا مرز عراق- فاصله خاور و باختر، فاصله خراسان و باختران و كرمانشاه- هم برداشته شد تا در اين دگرگوني سخت روزگار، گوهر مردمان خوب و خدايي ما صيقل خورد و آشكار شود. جنگ ناخوشايند مي نمود و عربده متجاوزان شوم بود اما همين كوره سخت حادثه ما را گداخت و تار و پود دل هاي مردم ما را در هم تنيد تا سبك خوب و خدايي زيستن را تمرين كنند. يكي از هزاران، همين خانواده شهيدان «دورانديش» بود كه «آقا» پريشب در بجنورد به ديدارشان رفت. اين خانواده 4 شهيد تقديم انقلاب كرده، مادر و 3 فرزند. دو تن از اين سه -محمد و حسين- را پدر و مادر در 6 و 9 سالگي از پرورشگاه آورده و پرورانده و به عنفوان جواني رسانده بودند كه عربده دشمن بلند شد. و اين دو تاب نياوردند حميدرضا تنها در برابر خصم سينه سپر كند و در خون بتپد و آنها در بجنورد تن آساني كنند. آنها كه ناتني نبودند! نشان به آن نشان كه بي تابي كردند و رفتند و با شهادت، در همان خاكي به دست آمدند كه حميدرضا.
از بجنورد تا كرمانشاه پهنه اي براي روياندن و روييدن است. ميداني است براي دعوت به زندگي و پايندگي و پويندگي، دعوت به پيشرفت. يك سال پيش در همين روزهاي مهر، مقتداي انقلاب ميهمان مردم خونگرم كرمانشاه بود و اين روزها خراسان شمالي است كه ميزبان مراد و مقتداي از جان عزيزتر شده است. 24 مهر سال گذشته آقا با جوانان دانشجوي كرمانشاه از جواني انقلاب و افق پيشرفت گفت و شنيد. و ديروز بيست و سوم مهر 1391 محفل نشين جوانان دانشجوي خراسان شمالي شد و با آنها درباره تمدن اسلامي، سبك زندگي و آسيب شناسي آن سخن گفت. اين ديدارها هرچند ميعادگاه صفا و محبت است اما ضمنا از تشويق و تهييج به خردورزي و آينده انديشي و نقادي و رصد كردن افق هاي دور در عين آسيب شنايي موقعيت فعلي انباشته است. اما چرا جمع جوانان به ويژه نخبگان و كوشندگان آنان براي مقتداي انقلاب شيرين و دلنشين است؟ ايشان راز اين حلاوت را سال گذشته در همان جمع جوانان دانشجوي كرمانشاهي گشود آنجا كه فرمود «براي من ديدار با شما جوانان عزيز از دو جهت مهم است. يكي اينكه خود حضور در ميان جوانان، شنيدن از آنها، گفتن با آنها، به انسان روحيه جواني و نشاط مي بخشد؛ كه امروز در مسئوليت هاي مختلف به اين روحيه نشاط نيازمنديم. در يك چنين جمع هايي حالت ابتكار و نوآوري و طلبگاري قله هاي بلند موج مي زند. و اين همان چيزي است كه براي ما مطلوب است. جهت دوم اين است كه نسل جوان، بار انقلاب را بر دوش داشته است و دارد و در آينده هم خواهد داشت. اين مخصوص جوان دهه 60 نيست، جوان دهه 90 هم كه شما هستيد، بار سنگيني را بر دوش داريد و من مي بينم كه بحمدالله جوان كشور ما به خصوص جوانان دانشجو و تحصيل كرده اين بار را به خوبي پيش مي برند و ان شاءالله به منزل خواهند رساند».
مقتداي انقلاب يك سال پيش با جوانان دانشجوي كرمانشاهي «زنجيره منطقي» شامل «انقلاب اسلامي، تشكيل نظام اسلامي، تشكيل دولت اسلامي، تشكيل جامعه اسلامي و تشكيل امت و تمدن اسلامي» را تبيين فرمودند و بر اين مهم انگشت تاكيد گذاشتند كه ما در ميانه راه هستيم و بايد به سوي مقصد پيشرفت و تمدن و امت اسلامي پيش برويم. ايشان امسال بر مبناي همان هندسه راهبردي، با جوانان درباره پيشرفت و تمدن اسلامي و سبك زندگي مبتني بر آن سخن گفتند؛ اينكه «اگر گفتماني در زمينه آسيب شناسي و چاره جويي مشكلات موجود در سبك و فرهنگ زندگي به وجود آيد با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتما درخشندگي ملت ايران در اين زمينه نيز چشم جهانيان را متوجه خود خواهد كرد.» آنچه در پس زمينه و عمق اين مباحث گفتماني و راهبردي وجود دارد، چند محور مهم است. 1-حسن ظن كامل سكاندار انقلاب به مردم خود به ويژه جوانان 2-رويكرد بسيج گرانه و دعوت محور، مبتني بر شناساندن ظرفيت ها و تشويق و تهييج براي به فعليت رساندن آنها 3- بلند همتي و آينده نگري با وجود دشمني هاي آكنده و فزاينده مستكبران، و كج فهمي يا كم گذاشتن برخي همراهان قافله انقلاب. اين رويكرد در بحبوحه تلاطم هايي كه كيد دشمن و غفلت پاره اي دوستان پديد مي آورد، به چاره انديشي چالش هاي موجود بسنده نمي كند و ضمن تبيين عملياتي گفتمان پيشرفت، به بسترسازي براي آن و ايجاد جنبش ملي و جنبش جوانان متمركز است. به همين دليل هم در خمودگي و عيب جويي و فسردگي هاي رايج بازار سياست- و پسند جبهه جنگ رواني دشمن- معطل نمي ماند و در قول و فعل، دعوت به ايمان و اراده و اميد و نشاط و تلاش و سختكوشي مي كند.
اگر جماعتي خواسته يا ناخواسته، هواي مسموم ياس و ترديد و فشلي و وادادگي و فلجي اراده ها را به فضاي عمومي پمپاژ مي كنند، مقتداي انقلاب بر آن است كه رويش و پويش و پيشرفت را باغباني كند و اين پاسداري زندگي واقعي را تبديل به گفتمان دعوت عمومي سازد. اين البته عين حكمت است. قافله سالار در قافله اي كه مقصد را سرلوحه حركت خويش قرار داده و رو به سوي آن ره مي سپارد، هرچند رفيقان نيمه راه را نيز مي پايد و ترغيب به ادامه مسير مي كند اما همت اصلي او صرف رهروان و رهسپاران به سوي مقصد است. باغبان كاربلد نيز هرچند برگ هاي خشك را مي ريزد و علف هاي هرز را مي چيند اما اصل همت او معطوف به كاشتن و داشتن و پروراندن نهال است. تنها امروز پيروز نيست كه مقتداي ما با نشاط و روحيه و اطمينان به وعده الهي به سوي قله هاي پيشرفت مي خواند و مي راند. 9 سال پيش كه دشمن ياغي در مرزهاي شرقي و غربي اردو زده بود و جماعت حاكم بر دولت و مجلس وقت- شماري از سر وادادگي و گروهي به نيابت از دشمن - جام زهر به ملت و نظام تعارف مي كردند، خلاصه خميني در ملاقات با نمايندگان مجلس استناد به اين آيات الهي سوره فتح كرد كه «هو الذي انزل السكينه في قلوب المومنين ليزدا دوا ايمانا مع ايمانهم و لله جنود السماوات و الارض». آرامش را خدا بر دل هاي مومنان ارزاني مي دارد تا بر ايمان آنان بيفزايد كه لشكر آسمان و زمين در قبضه خداوند است.
مقتداي امت در اين رويكرد به امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) اقتدا كرده؛ بزرگ مردي كه شهيد مطهري(ره) در اوصافش مي گفت «من كه قريب 21 سال در خدمت اين مرد بزرگ تحصيل كرده ام، باز وقتي كه در سفر اخير پاريس به ملاقات و زيارت ايشان رفتم، چيزهايي از روحيه او درك كردم كه نه فقط بر حيرت من بلكه بر ايمانم نيز اضافه كرد. وقتي برگشتم و دوستانم پرسيدند چه ديدي! گفتم چهار تا آمن ديدم آمن بهدفه. به هدفش ايمان دارد، دنيا اگر جمع بشود، نمي تواند او را از هدفش منصرف كند. آمن بسبيله، به راهي كه انتخاب كرده، ايمان دارد. امكان ندارد بتوان او را از اين راه منصرف كرد، شبيه همان ايماني كه پيغمبر(ص) به هدفش و به راهش داشت. آمن بقومه. در ميان همه رفقا و دوستاني كه سراغ دارم. احدي مثل ايشان به روحيه مردم ايمان ندارد. به ايشان نصيحت مي كنند كه آقا كمي يواش تر، مردم دارند سرد مي شوند، مردم دارند از پا در مي آيند، مي گويد نه مردم اين جور نيستند كه شما مي گوييد، من مردم را بهتر مي شناسم و ما همگي مي بينيم كه روز به روز صحت سخن ايشان بيشتر آشكار مي شود و بالاخره بالاتر از همه، آمن بربه. در يك جلسه خصوصي ايشان به من گفت فلاني اين ما نيستيم كه چنين مي كنيم، من دست خدا را به وضوح حس مي كنم. آدمي كه دست خدا و عنايت خدا را حس مي كند و در راه خدا قدم برمي دارد، خدا هم به مصداق ان تنصروالله ينصركم بر نصرت او اضافه مي كند... خداي متعال هم قلبي قوي به او عنايت كرده كه اصلا تزلزل و ترس در آن راه ندارد».
مردم خوب و پا به ركاب ما باور دارند خامنه اي پرورده مكتب خميني است، اگر كه مي گويند «خامنه اي خميني ديگر است- ولايتش ولايت حيدر است». باور ما اين است كه مقتداي انقلاب پا جاي پاي امام خميني نهاده و اين كاروان بزرگ را كه امروز ميليون ها دل مشتاق در لبنان و فلسطين و مصر و عراق و بحرين و يمن و حجاز همره اوست، به سوي مقاصد متعالي پيش مي برد. و هر كاروان را با پويندگي و پيش روندگي او به سوي مقصد مي سنجد نه معدود همراهاني كه خسته شوند و جا بزنند يا منزل را با مقصد اشتباه بگيرند و اسير تن آساني شوند. البته كه تندباد دشمني ها و سنگلاخ مشكلات و ناهمراهي برخي همرهان ناهمدل هم هست اما آنچه مهم است اينكه مقصود و مقصد و اراده و ايمان حركت، به واسطه امواج محبت ميان مقتدا و امت گم نشده است. آري كج تابي و بدفهمي و كج روي و كم فروشي ها هست، اينها را نمي توان كتمان كرد. ناجوانمردي نابرادران هست، درست. اينكه برخي همراهان قافله به عمد يا از سر غفلت و لجاجت، تكيه گاه اهرم دشمني هاي دشمنان -مثلاً در زمينه جنگ رواني و تحريم- مي شوند و چونان لبه دوم قيچي خصم عمل مي كنند، واقعيت دارد. اما متن حقيقي و تصويرواقعي حركت ملت ايران، همان نشاط و سرزندگي و مهيا بودني است كه در باختر و خاور اين مملكت از كرمانشاه تا خراسان مي توان نظاره كرد.
ملت ما به فضل الهي و با همين مودت و همدلي، كمر دشمن را مي شكند. ملت ما كليت زندگي اش، زندگي برادران شهيد «دورانديش» است و ناتني ندارد. ملت ما همه تني اند و يك تن بيش نيستند. بگذار شرمندگي براي نابرادران بماند؛ براي برادران ناتني يوسف كه تمام تهمت هاي سزاوار خود را به او بستند اما عاقبت طرفي نبستند.
در بيابان گر به شوق كعبه خواهي زد قدم
سر زنش ها گر كند خار مغيلان غم مخور
حال ما در فرقت جانان و ابرام رقيب
جمله مي داند خداي حال گردان غم مخور
محمد ايماني
 


نامه تمام ! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يكي از ضدانقلابيون فراري در سايت بالاترين به مدعيان اصلاحات اعتراض كرده كه «در اوج آشوب ها به ما گفتيد فعلاً وقت عمل است و سؤال ها بماند براي بعد و حالا هم كه از پاسخ طفره مي رويد».
گفت: راست ميگه! حالا سؤالش چي هست؟!
گفتم: نوشته «شما كه از قدرت رژيم با خبر بوديد چرا ما را با وعده سقوط رژيم فريب داديد و حالا هم كه همه ما را آواره كرده ايد چرا خودتان براي ورود دوباره به درون سيستم سر و دست مي شكنيد»؟!
گفت: حالا مدعيان اصلاحات چه جوابي داده اند؟!
گفتم: حرف حساب كه جواب نداره! از پاسخ طفره مي روند. شاگرد مدرسه از آدم بي سوادي كه خودش رو به عنوان معلم رياضي جا زده بود يك سؤال پرسيد؛ يارو در جواب گفت؛ سؤال شما دو بخش داره، بخش اول اون مهم نيست و بخش دوم هم به تو مربوط نيست و به قول «جميل» در سريال تلويزيوني «ديوار»؛ نامه تمام!
 


كميسيون ويژه مجلس ارائه كرد

پيشنهادات 4 گانه به سران قوا براي ساماندهي فوري بازار ارز

سخنگوي كميسيون ويژه نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي و حمايت از توليد ملي مجلس شوراي اسلامي ازارائه پيشنهادات 4 گانه به سران قوا براي ساماندهي فوري بازار ارز خبر داد .
جعفر قادري در گفت وگو با مهر گفت: كميسيون ويژه اعطاي يارانه ريالي به واردات گندم، مواد غذايي و دارو و نظام ارزي تك نرخي را به عنوان پيشنهادات به رياست مجلس شوراي اسلامي براي طرح در جلسه سران قوا ارائه مي دهد.
وي در خصوص جلسه ديروز كميسيون براي بررسي نوسانات ارزي و ضرورت حمايت از توليد ملي گفت: در اين جلسه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر لزوم شكل گيري نظام تك نرخي ارزي و لزوم تثبيت نرخ ارز حداقل تا 6 ماه آينده تاكيد كردند .
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نرخ ارزي كه دولت براي 6 ماه آينده تعيين و تثبيت مي كند بايد قابل دفاع بوده و مورد توافق كارشناسان اقتصادي باشد .
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اعضاي كميسيون معتقد بودند كه پس از تثبيت نرخ ارز بر قيمتي قابل دفاع بايد يارانه ريالي براي واردات كالاهاي اساسي مثل گندم، مواد غذايي و دارو در نظر گرفته شود .
وي ادامه داد: علاوه بر اين بايد از اين پس مبادلات ارزي تنها از كانال صرافي ها و بانك ها انجام شود .
قادري اظهار داشت: اين پيشنهادات از طرف كميسيون ويژه به رياست مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد تا به عنوان راهكارهاي قوه مقننه در جلسه روساي قوا مطرح شود .
 


مهمان پرست:

تحريم ها تبادلات تجاري ايران با ديگر كشورها را افزايش داده است

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران تأكيد كرد كه تحريم ها نه تنها روابط ايران با ديگر كشورها را كاهش نداده بلكه به افزايش تبادلات تجاري نيز منتهي شده است.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه ايران در نشست خبري خود در سفارت جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان، با توجه به اعمال تحريم هاي جديد آمريكا بر اقتصاد ايران و طرح حمله احتمالي رژيم اسرائيل به ايران تأكيد كرد كه مدت 32 سال است آمريكايي ها ايران را تحريم مي كنند و نتيجه آن پيشرفت كشور ماست. ريشه اين فشارها به خاطر انقلاب اسلامي و قطع منافع آمريكا در ايران است. ما از تحريم خوشحال نمي شويم، مردم ما رژيم صهيونيستي را نامشروع و اشغالگر مي دانند. آنها توانايي وارد شدن به چنين بحث هاي مهمي را ندارند. اصولاً كسي كه قصد و قدرت حمله را داشته باشد، راجع به آن زياد حرف نمي زند. چون ما در بالاترين حد قدرت دفاعي از كشورمان هستيم، احتمال جنگ خيلي پايين است، هزينه و فايده خيلي مهم است و عقل حكم مي كند جنگي رخ ندهد.
به گزارش فارس، سخنگوي وزارت خارجه همچنين در خصوص تأثير تحريم ها بر تبادل كالا بين ايران و قزاقستان گفت: حجم تبادلات اقتصادي و تجاري ايران با برخي كشورها بيش از 20 برابر روابط تجاري ايران و قزاقستان است، اما تحريم ها نه تنها اين روابط را كاهش نداده، بلكه به افزايش اين تبادلات منتهي شده است.
بنابراين كساني كه تجارت انجام مي دهند، خود به دنبال افزايش روابط تجاري هستند و راه گسترده تر كردن تجارت را پيدا مي كنند. ما فكر مي كنيم كه همكاري ايران و قزاقستان براي انتقال غلات اين كشور به ساير كشورها مي تواند گسترده تر باشد.
وي در خصوص خط آهن «آكتائو-گرگان» اعلام كرد در صورتي كه اين خط آهن تكميل شود، حجم صادرات غلات قزاقستان افزايش مي يابد، زيرا يكي از مشكلاتي كه براي انتقال غلات قزاقستان به ايران داشتيم، كمبود واگن بود و اگر اين خط آهن كامل شود، ساليانه 10 ميليون تن غلات مي تواند جابه جا شود.
ثابت بودن موضع ايران
در پيگيري
حقوق مسلم هسته اي
سخنگوي وزارت امور خارجه بر موضع ثابت جمهوري اسلامي ايران در پيگيري حق مسلم مردم و دولت ايران دربهره مندي از فناوري صلح آميز هسته اي تاكيد كرد.
اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روز يكشنبه گزارش داد رامين مهمان پرست درباره انعكاس و برداشت غيردقيق از اظهاراتش در كارگروهي با عنوان فعاليت هاي هسته اي در حاشيه دهمين نشست رسانه اي اروآسيا در شهر آستانه قزاقستان به تاكيد گفت كه مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد پيگيري حق قانوني كشور در بهره مندي از فناوري صلح آميز هسته اي صريح و شفاف است.
وي خاطرنشان كرد كه برنامه صلح آميز هسته اي ايران در چارچوب قوانين و مقررات بين المللي و تحت نظارت مستمرآژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه يادآور شد جمهوري اسلامي ايران براي اثبات حسن نيت خود تاكنون حتي فراتر از تعهدات مصرح در مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي با اين نهاد در جهت رفع ابهامات احتمالي طرف مقابل، همكاري و تعامل سازنده داشته است و در عين حال از گفت وگوي هدفمند و تعامل سازنده و متقابل با گروه 1+5 و آژانس استقبال مي كند.
 


آيت الله محي الدين انواري به لقاءالله پيوست

آيت الله محمدباقر محي الدين انواري، عالم وارسته و مبارز و يار ديرين حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در سن 86 سالگي دار فاني را وداع گفت.
آيت الله انواري ساليان درازي از عمر خويش را از اسفندماه 1343تا بهمن ماه 1355 به دفاع از نهضت امام خميني(ره) در زندان رژيم ستمشاهي سپري كرد. آن مرحوم بعد از پيروزي انقلاب عضو برجسته جامعه روحانيت مبارز تهران بود و در اولين دوره مجلس شوراي اسلامي از شهرستان رزن و در دور دوم نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بود. ايشان در دور اول مجلس خبرگان رهبري از استان همدان و در دور دوم از استان تهران در اين مجلس حضور داشت. آيت الله انواري از سوي رهبر معظم انقلاب مسئوليت مركز رسيدگي به امور مساجد را نيز برعهده داشت.
پيام تسليت مسئولان ارشد نظام در پي در گذشت آيت الله انواري
رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس دستگاه قضا و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درپيام هاي جداگانه اي در گذشت آيت الله محمدباقر محي الدّين انواري را تسليت گفتند .
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز طي سخناني درگذشت آيت الله انواري يكي از پيشكسوتان مبارزه با رژيم شاهنشاهي و از سابقون نهضت امام خميني كه بيش از يك دهه از عمر خود را در زندان ها و سياه چال هاي رژيم شاه گذراند ، تسليت گفت.
همچنين در بخشي از پيام تسليت آيت الله هاشمي رفسنجاني آمده است : اين عالم مبارز جليل القدر، در طول مبارزه و زندگي پربركت خود، يكي از طولاني ترين دوران زندان هاي ستم شاهي را تحمل نمود و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز علاوه بر تبليغ و نشر معارف اسلامي، افتخار نمايندگي حضرت امام(ره) در ژاندارمري و نمايندگي دوره هاي مختلف مردم همدان و تهران در مجالس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را به عهده داشت.
در پيام آيت الله آملي لاريجاني نيز آمده است : ارتحال آيت الله آقاي محمدباقر محي الدين انواري كه به حق يكي از ياران با وفاي ولايت فقيه در دوران مبارزه با رژيم ستم شاهي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي بودند موجب تاثر و تاسف گرديد.
كيهان درگذشت اين عالم وارسته و بزرگوار را به ملت شريف ايران، حوزه هاي علميه و بازماندگان آن روحاني جليل القدر تسليت مي گويد.
 


براي تامين نظر شوراي نگهبان

لايحه مجازات اسلامي در كميسيون حقوقي اصلاح شد

نماينده مردم نائين، خور و بيابانك در خانه ملت گفت: لايحه مجازات اسلامي در جلسه امروز كميسيون قضايي بررسي و ايرادات وارده از سوي شوراي نگهبان به اين لايحه رفع و اصلاحات لازم در آن صورت گرفت.
سيد حميدرضا طباطبايي نائيني نائب رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفتگو با فارس گفت: اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در جلسه امروز خود لايحه مجازات اسلامي را كه ايراداتي از سوي شوراي نگهبان به آن وارد شده بود بررسي و در اين بررسي تغييرات مورد نظر شوراي نگهبان در آن اعمال شد.
وي افزود: شوراي نگهبان قانون اساسي چهار ايراد در مواد 14 و 19 به اين لايحه وارد كرده و آن را مغاير با شرع دانسته بود كه ايرادات مورد نظر در جلسه امروز كميسيون رفع شد. نائب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه كميسيون حاضر شده و به ارائه گزارشي در خصوص نحوه ارتباط كميسيون حقوقي مجلس و سازمان بازرسي و نيز طرح دائمي شدن قانون اصلاح موادي از قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور پرداخت.
 


اخضر ابراهيمي وارد تهران شد

فرستاده سازمان ملل به سوريه عصر ديروز وارد تهران شد.
به گزارش العالم؛ «اخضر ابراهيمي» براي انجام گفت و گو با مقامات ايراني در خصوص اوضاع سوريه به تهران آمده است.
بنابراين گزارش قرار است ، ابراهيمي در اين سفر درباره آخرين تحولات سوريه با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ، رئيس جمهور و دبير شوراي عالي امنيت ملي به رايزني بپردازد.
وي پيش از اين به عربستان و تركيه سفر كرده بود.
اخضر ابراهيمي بر ضرورت و اهميت رايزني با جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل مسئله سوريه، تأكيد كرد.
گفتني است، ابراهيمي بعدازظهر امروز براي رايزني با مقامات عراق به بغداد خواهد رفت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤سفر پرخير و بركت رهبرمعظم انقلاب به خراسان شمالي و استقبال بي نظير و پرشور و شعف مردم اين خطه از ميهن اسلامي از رهبر محبوب خود ، يك بار ديگر اقتدار ملي و پيوند امت و رهبري را به رخ جهانيان كشيد. در ضمن دم مسيحايي ايشان اميد و شادابي را براي همگان در جاي جاي كشور براي ادامه مسير انقلاب به ارمغان آورد. از مسئولين انتظار داريم با الگو قرار دادن رهنمودهاي رهبر انقلاب در سخنراني ها و مصاحبه هاي خويش بذر اميد را در دل هاي مخاطبين خود بنشانند و از تفرقه و ايجاد ياس و نااميدي پرهيز بكنند.
بختياري
¤آسمان شهر تهران مي شود حالي به حالي
رفته آن خورشيد گرمش تا خراسان شمالي
شهر دلتنگ است حتي جمكران چشم انتظارش
كي بپيچد باز بوي عطر او در اين حوالي
6794---0912
¤وقتي دشمنان مشاهده مي كنند مردم هر نقطه ايران زمين پروانه وار بر گرد رهبر عزيز خويش اجتماع مي كنند و بدين وسيله ارادت خود را به جايگاه ولايت به نمايش مي گذارند از غصه مي خواهند بميرند. مردمي كه گرفتار مشكلات اقتصادي هستند بصيرت شان به حدي بالاست كه مي گويند نبايد بگذاريم انقلاب دشمن شاد بشود.
6091---0915
¤به حول و قوه الهي ما ايرانيان توانستيم آخرين تكنولوژي آمريكا را سالم از روي آسمان بر روي زمين و خاك كشور فرود بياوريم امروز هم قدرت علمي ما از فراز گنبد آهنين رژيم صهيونيستي عبور كرده و هواپيماي بي سرنشين توانسته است خود را به عمق منطقه پرواز ممنوع آنان برساند. بنابراين باورمان بشود كه با توكل به خدا مي توانيم از غرب جلو بزنيم.
يك شهروند
¤در طول دهه گذشته كه كشور ما تحت فشار شديد از سوي غربي ها به بهانه دانش هسته اي قرار دارد، اين نكته نمايان است كه دستشان از هر نظر تهي است و دروغ بودن تهمت هاي آنان اثبات شد. و بيشترين همكاري را ايران با آنها داشته است و علي رغم برخي خيانتهاي داخلي در بزرگ نمايي فشار دشمن و نابساماني بازار ارز، كشور ما رو به صعود و تعالي است و برعكس دشمنان ما رو به زوال و نابودي هستند و بحران فشار اقتصادي دارند كه عاقبت خوشي براي آن قابل تصور نيست و اين طبيعي است كشور ايران كه به مترقي ترين دين و آئين مجهز است و هم متعهدترين دانشمندان را در ايران داريم. و هم منابع زيادي در اختيار ما است.
محمود رضايي
¤خوش باورها بدانند نظر استكبار جهاني در مورد تعليق غني سازي اورانيوم در ايران، نه تنها شرط برچيدن تحريم ها نخواهد شد، بلكه فشار مضاعفي را بر ايران مستقل وارد خواهد كرد. اين را خود رسانه هاي آمريكايي اذعان كردند.
يك شهروند
¤دعواهاي آمريكا و اسرائيل با ايران بر سر غني سازي اورانيوم نيست بلكه آنها با كشور مستقلي كه به نام اسلام پايه ريزي شده است مخالفت دارند زيرا مي دانند كه اسلام حقيقي بنيان برانداز همه ظلمها خواهد بود.
دبير بازنشسته از سراب
¤رهبر معظم انقلاب در ديدار با اساتيد و معلمين شهرستان بجنورد به اهميت بي پايان تربيت اسلامي نسل جديد اشاره داشتند آيا وقت آن نشده افراد مغرض و مسئله داري كه خلاف اين مسير گام برمي دارند از اين جايگاه خطير كنار گذاشته شوند.
6263---0938
¤كساني كه امتحان خودشان را در دولت هاي گذشته داده اند و نمره خوبي نگرفته اند با وضعيتي كه در قيمت ارز به وجود آمده به هوس افتاده اند كه از فرصت سوءاستفاده كرده و آدرس غلط به مردم بدهند ولي مطمئن باشند كه مردم از راهي كه از سال 84 شروع كرده اند بازنمي گردند.
8858---0919
¤اقدام شهرداري در نصب تابلوهاي بزرگ با سخنان بزرگان براي تربيت فرزندان در سطح شهر خيلي خوب است ولي چاپ عكس بچه هاي غربي چشم آبي با لباسهاي غربي چه معني و مفهومي دارد اين كارها هيچ تناسبي با فرهنگ غني ايران اسلامي ما ندارد. شهرداري بايد در اين مورد پاسخگو باشد.
يك شهروند
¤انتظار داشتيم قيمت تخم مرغ كاهش پيدا كند اين اتفاق كه نيفتاد هيچ بلكه قيمتها چندين برابر افزايش يافت. چرا در چنين شرايطي كسي به داد دل مردم نمي رسد، چرا كسي از رئيس جمهور سوال نمي كند كه در اين كشور چرا گراني بيداد مي كند.
يك شهروند
¤8 ماه از ازدواجم مي گذرد و 10 بار براي دريافت وام ازدواج به بانكهاي مختلف مراجعه كرده ام، اما تاكنون موفق به دريافت اين وام كه مبلغ آن هم بسيار ناچيز است، نشده ام.
شهبازي
¤چرا ارز تحصيلي دانشجويان دوره كارشناسي خارج از كشور قطع شده است؟ تكليف ما با گراني دلار چيست؟
نشاط
¤در دانشگاه آزاد چرا همچنان از نيروهاي بازنشسته براي كار دعوت به عمل مي آيد در حالي كه اين همه فارغ التحصيل بيكار داريم. بهتر است مسئولان از نيروهاي جوان و بيكار استفاده كنند. انتظار داريم در مديريت جديد، آقاي دانشجو به اين مسائل توجه بيشتري داشته باشند.
6431---0912
¤لنت ترمز پارس كه دو ماه قبل قيمت آن 9 هزار تومان بوده در حال حاضر به قيمت 14 هزار تومان فروخته مي شود. عرض مي كنم اين كالا كه ساخت و توليد داخل كشور است ارتباطي با دلار ندارد. چرا اجازه داده مي شود قيمت آن افزايش پيدا كند. اين گونه مسائل و مديريت هاي ضعيف است كه مردم را ناراحت مي كند.
حسيني از اسلامشهر
¤ پرسه آزادانه سگ هاي ولگرد در بلوار نيلوفر واقع در فاز 2 شهر جديد انديشه در شهريار موجب سلب آسايش و آرامش اهالي شده است. ديروز 8 صبح يكي از اين سگ ها به فرزند من حمله كرد. از مسئولين محترم مربوطه تقاضاي پاك سازي اين محل را دارم.
امير شهاني
پاسخ شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 12/7/1391 با عنوان «روكش آسفالت بلوار جنوبي شهداي صادقيه» به آگاهي مي رساند: عمليات بازسازي بلوار شهداي صادقيه در سند راهبردي محلات ذكر شده است و عمليات انجام شده در قالب بازسازي رفيوژ وسط بوده و صدمه اي به روكش آسفالت وارد نشده است.
در ضمن مد نظر شهروند محترم از خرابي موزائيك فرش همان محل احتمالا خيابان ستارخان مي باشد كه لازم به ذكر است اين قسمت نيز داراي طرح بازسازي بوده كه بعد از تاييد طرح ارائه شده، توسط مشاور به صورت پياده راه درخواهد آمد و در سال آينده اجرا خواهد شد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 17
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 17/7/91 با موضوع «طرح احداث بازارچه ميدان جليلي» به نظر مي رسد به جهت تنوير افكار عمومي ذكر موارد ذيل ضروري مي باشد:
«اساسا موضوعي تحت عنوان احداث بازارچه محلي و يا احداث پياده راه در خيابان شهيد آقاياري (منتهي به ميدان جليلي) طي سالهاي اخير در برنامه هاي مصوب و رديف هاي بودجه شهرداري منطقه 17 قرار نداشته و از سوي شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران نيز طرحي در اين خصوص تصويب و ابلاغ نشده است. لازم به ذكر است موضوع مورد اشاره در سال 86 بنا به درخواست و پيشنهاد برخي از كسبه خيابان شهيد آقاياري توسط مديريت شهري مورد بررسي و مطالعه و امكان سنجي قرار گرفت كه نهايتا براساس بررسي هاي انجام شده اجراي پياده راه در محدوده مذكور به علت وجود مشكلات كالبدي محل به تصويب نرسيد. لازم به ذكر است در مقطع مذكور نشريه همشهري محله 17 در خبري از انجام بررسي كارشناسي اين پيشنهاد شهروندان خبر داده بود. لكن با گذشت 5 سال از رد موضوع، متاسفانه هر از چند گاهي اين مسئله با تحريم برخي افردا ذي نفع در اجراي اين طرح غيركارشناسي به شكلي وارونه در رسانه ها و فضاي محلي مطرح و موجبات تشويش اذهان عمومي ساكنان منطقه را فراهم مي آورد.»
 


توصيه يك توده اي نفتي؛ برويد سر اصل موضوع! (خبر ويژه)

پايگاه اينترنتي گروهك ملي- مذهبي كه از فرانسه بارگذاري مي شود، در تحليلي نوشت بايد حاكميت و رهبري را نشانه گرفت و نه اين سياست احمدي نژاد يا آن رفتار هاشمي رفسنجاني را.
سايت ملي- مذهبي در اين تحليل نوشت: هاشمي رفسنجاني از زمان انتخابات سال 88 تاكنون مواضع مختلفي اتخاذ كرده است. نخستين موضع او به نوعي در حمايت از جنبش سبز و موسوي و كروبي بود. او كوشيده فضاي سياسي بازتر شود. اين نقش او تاكنون قابل توجه است. به هرحال او يك عامل فشار در زمينه داخلي و خارجي است اما با توجه به صحبت هاي رهبري در بجنورد كه به هيچ وجه نشاني از انعطاف بروز نداد، نقش و تاثير هاشمي هم در اين شرايط نامعلوم است.
«بيژن- ح» نويسنده اين تحليل مي افزايد: درباره اين كه اپوزيسيون بايد چگونه با رفسنجاني برخورد كند من فكر مي كنم شكاف هايي كه در درون حكومت وجود دارد، گروه هاي مختلف را در مواضع مختلف قرار مي دهد. اما مسئله مهم اين است كه اينها يك حاكميت يكدستي را زير نظر و رهبري آقاي خامنه اي برقرار كرده اند و به هر حال آماج اصلي مخالفت ها و انتقادات اپوزيسيون بايد حاكميت و رهبري باشد.
وي به رغم تاكيد بر اين كه نبايد از تخطئه به احمدي نژاد و هاشمي غافل شد، خواستار تمركز حملات عليه رهبري شد و نوشت: در عين اين كه نبايد نسبت به سهم هركدام از اين آقايان بي اعتنا باشيم اما بايد توجه داشته باشيم كه آماج اصلي ما حاكميت، به رهبري آقاي خامنه اي است و نه افشاي اين يا آن سياست احمدي نژاد يا برخورد با اين يا آن رفتار رفسنجاني.
شايان ذكر است بيژن- ح از اعضاي حزب لائيك توده بود كه پس از فروپاشي بلوك شرق، در زمره چپ هاي آمريكايي درآمد و ظاهرا در چند سال اخير مسلمان هم شده و در جرگه ملي- مذهبي هاي نه ملي- نه مذهبي درآمده است.
 


خودش نمي خواهد بيايد اما به نظر ما 10 به يك جلو است! (خبر ويژه)

با وجود بي ميلي رئيس مجلس به نامزدي انتخابات رياست جمهوري، مشاور وي مي گويد بهترين گزينه انتخابات لاريجاني است. فراكسيون حامي لاريجاني و مجلس نيز از او به عنوان نامزد بالقوه ياد مي كند.
حسن زماني مشاور لاريجاني در مصاحبه با يك روزنامه زنجيره اي گفته است: هنوز در اين مقطع زماني از سوي لاريجاني هيچ صحبت يا اظهارنظر رسمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده مطرح نشده است و هنوز مشخص نيست كه آيا در اين مورد، تصميم گيري مي كند يا خير.
وي در عين حال مي گويد: نبايد از اين نكته غافل بود كه بهترين گزينه موجود براي اين امر خطير در شرايط فعلي كشور آقاي لاريجاني است. او با داشتن سابقه دو دوره رياست مجلس و بيش از 30 سال سابقه كار اجرايي در كشور و همچنين تعامل مثبتي كه با دلسوزان نظام و انقلاب دارد، مي تواند بهترين گزينه براي انتخابات باشد تا در كشور وحدت لازم را برقرار كند. البته باز هم تاكيد مي كنم كه رئيس مجلس در مقطع كنوني هنوز هيچ اظهارنظري نكرده است و حتي در گذشته نيز بارها اعلام كرده بود قصد ورود به عرصه انتخابات را ندارد.
زماني اين را هم گفته كه از سوي ساير اصولگرايان اسامي متفاوتي به عنوان كانديدا براي انتخابات مطرح شده كه هنوز سرنوشت بيشتر آن ها همچون كانديداتوري آقاي لاريجاني مبهم است اما بدون شك، بايد گفت كه اگر بخواهيم در ميان تمام گزينه هايي كه چه در ميان اصولگرايان و چه در ميان اصلاح طلبان مطرح شده است مقايسه اي در مورد قابليت ها و سوابق آنان انجام دهيم، آقاي لاريجاني 10 به يك جلوتر از همگي آنان است كه اين برتري ها نيز همگي به علت داشتن يك سابقه درخشان در كارنامه وي است. از همين روست كه اين تاكيد وجود دارد كه بايد به كانديداتوري علي لاريجاني بيشتر و عميق تر فكر كرد چرا كه گزينه بهتر از وي وجود ندارد. البته بايد منتظر تصميم گيري رئيس مجلس براي انتخابات بمانيم.
در همين حال كاظم جلالي نماينده شاهرود و رئيس فراكسيون رهروان اعلام كرده كه «لاريجاني كانديداي بالقوه اين فراكسيون مي باشد و نظر فراكسيون بر روي ايشان است». عليرضا منادي ديگر عضو فراكسيون رهروان نيز مي گويد «راستش را بخواهيد ته دل فراكسيون با آقاي لاريجاني است و اعضا دوست دارند آقاي لاريجاني به ميدان بيايد.»
وي اضافه كرد: «آقاي لاريجاني گزينه اصلي فراكسيون رهروان ولايت براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم است ولي خودش قبول نمي كند كه بيايد و مي گويد نمي خواهم بيايم.»
منادي در پاسخ به اين كه آيا فراكسيون رهروان ولايت مجلس، براي انتخابات كانديدا معرفي مي كند، گفت: «فراكسيون رهروان ولايت قطعاً كانديدا معرفي مي كند، رهروان ولايت بزرگترين فراكسيون مجلس است و دو سوم نمايندگان يعني 210 نفر از نمايندگان عضو اين فراكسيون هستند.»
 


تحريم ها ميهن پرستي ملت ايران و نفرت از غرب را شدت مي بخشد (خبر ويژه)

يك تحليلگر انگليسي متخصص در امور خاورميانه نسبت به عواقب زيانبار تحريم هاي ضد ايراني براي آمريكا و غرب هشدار داد.
پاتريك ميل در اين تحليل كه براي انديشكده «شوراي منافع ملي» نگاشته شده، ضمن سرزنش وزراي خارجه انگليس و فرانسه و آلمان- به خاطر پيگيري تحريم ها عليه ايران- مي نويسد: آنها تصور مي كنند بدين ترتيب به اقتصاد ايران لطمه مي زنند و ايران به خاطر اين لطمه ها، خواست غرب و اسرائيل براي تعليق برنامه هسته اي خود را خواهد پذيرفت اما ممكن است آنها در اين محاسبه اشتباه كرده باشند. علت رويه اروپا مشخص نيست. ايران با اروپا چه كرده كه سزاوار اين مجازات است؟ هيچ دليل قانع كننده اي كه نشان دهد ايران مايل به ساخت سلاح هسته اي باشد وجود ندارد بلكه برعكس، آيت الله خامنه اي رهبر عالي ايران ضمن صدور فتوايي با توليد سلاح هسته اي مخالفت كرده است. همچنين سرويس هاي جاسوسي غرب معتقدند ايران تا اين لحظه تصميم به ساخت سلاح اتمي نگرفته است هرچند كه با وجود تهديدهاي اسرائيل شگفت آور نيست كه تصميم ايران عوض شود.
وي با اشاره به اينكه «ايران بارها تاييد كرد در صورت دريافت سوخت 20درصد، نيازي به غني سازي 20درصد نمي بيند»، نوشت: با اين حال به نظر مي رسد دولت هاي غربي نمي خواهند موضع ايران را بشنوند و همين امر، موجب تقويت اين سوءظن مي شود كه هدف واقعي غرب نه فقط توقف غني سازي بلكه براندازي حكومت است.
تحليلگر امور خاورميانه مي نويسد: ايران كشوري پرافتخار با جمعيت 70 ميليوني است. تاريخ و تمدن آن به هزاران سال قبل بازمي گردد. ايراني ها همانطور كه در سالهاي تلخ جنگ 8 ساله با عراق نشان دادند به شدت ميهن پرست هستند. آنها فراموش نمي كنند كه در سال 1953 سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكا با ترتيب دادن يك كودتا دولت منتخب محمد مصدق را ساقط كردند صرفاً به اين دليل كه وي جرأت كرده بود صنعت نفت ايران را از دستان شركت بريتانيايي نفت ايران و انگليس (كه بعدها به BP تغيير نام داد) خارج كند. قدمت بخش عمده اي از دشمني تاريخي ايران با آمريكا و انگليس به دخالت متكبرانه و امپرياليستي آنها در امور داخلي ايران برمي گردد.
پاتريك اضافه كرد: يكي از دلايل سقوط شاه در سال 1979 اين بود كه وي از غرب و به ويژه آمريكا و انگليس تبعيت مي كرد. جمهوري اسلامي، كه پس از آن انقلاب پديد آمد ارزش به سزايي به حق حاكميت و استقلال ايران گذاشته است؛ انقلاب مي خواست كه با ايران با احترامي كه شايسته يك قدرت بزرگ منطقه اي است رفتار شود. تسلط بر چرخه سوخت اورانيوم يك پيروزي براي نوخواهي ايرانيان بوده و پيشرفت علمي را به همراه داشته است.
وي با بيان اينكه اسرائيل، آمريكا و اروپا را به دشمني با ايران و تكرار اشتباهات گذشته تحريك مي كند، نوشت: در اقدام بي شرمانه اسرائيل، هيچ رازي نهفته نيست. اسرائيل مي خواهد بر منطقه مسلط شود و آمريكا را براي از بين بردن رقبايي كه غلبه تل آويو را به چالش كشيده اند، به خدمت بگيرد. آيا رئيس جمهور آتي آمريكا آنقدر سياستمدار هست كه به يك توافق با ايران برسد؟ آيا او آن قدر شجاعت دارد كه تحريم هاي ايران را لغو كند؟ مفهوم چنين رويكردي، چالش با كنگره نادان، رشوه خور، حامي اسرائيل و شست و شوي مغزي داده شده است.
 


نگراني آمريكا از حملات خسارت بار سايبري در حوزه نفت (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا نسبت به گسترش حملات سايبري عليه تأسيسات مهم و منافع اين كشور اعلام نگراني كرد.
لئون پانه تا گفته است: آمريكا با احتمال افزايش حملات سايبري خطرناك و خسارت بار مواجه است. ما به طور فزاينده در معرض حملات هكرهاي بيگانه قرار گرفته ايم. اين حملات ويرانگر مي تواند شبكه هاي دولتي و اقتصادي و سامانه حمل و نقل ما را با اختلال روبرو و كشور را فلج كند. دشمنان ما مي توانند از امكانات سايبري براي رخنه و اخلال در موقعيت هاي حساس ما بهره بگيرند. در همين هفته هاي اخير چند شركت بزرگ آمريكايي با حملات گسترده اينترنتي توسط انبوه داده هاي آلوده مواجه شده اند. اكنون دامنه و سرعت عمل مهاجمان گسترش بي سابقه اي يافته است.
پانه تا درباره حمله سايبري اخير به برخي شركت هاي نفتي در منطقه خليج فارس گفت: ويروس شامون (شمعون) فايل هاي اساسي شركت آرامكو را از بين برد و به جاي آن تصوير پرچم آمريكا را جايگزين كرد كه در حال سوختن بود. اين ويروس موجب شد بيش از 30هزار كامپيوتر از كار بيفتند. حمله به سيستم هاي كامپيوتري شركت قطري «راس گاز» نيز كيفيت مشابهي داشت.
پانه تا مي افزايد: حملات اين ويروس بسيار پيچيده نشانگر اوج گيري قابل توجه تهديدهاي سايبري است.
وي مي گويد: ما سالانه بيش از 3 ميليارد دلار براي افزايش توان سايبري خود هزينه مي كنيم تا بتوانيم از رايانه ها و سيستم سايبري خود محافظت كنيم.
اخبار هفته گذشته حاكي از آن بود كه برخي سيستم هاي مربوط به شركت نفت ايران مورد حمله سايبري قرار گرفته اما ناكام مانده است. با اين حال يكي از اعضاي سابق دولت آمريكا به آسوشيتدپرس گفته است: مقامات آمريكا معتقدند هكرهاي ايراني كه احتمال مي رود حكومت ايران آنها را حمايت مي كند، مسئول حملات سايبري اخير به شركت هاي نفت و گاز هستند و به نظر مي رسد اين حملات به تلافي آخرين دور تحريم هاي ايالات متحده عليه اين كشور انجام شده باشد.
وي اضافه كرد: ما نگران افزايش توان سايبري روسيه، چين و ايران هستيم.
خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از لوئيس، كارشناس امنيت سايبري دستگاه هاي نظامي آمريكا نوشت: «ما به حملات چين عادت داشتيم، براي مقابله با حملات روسيه آماده ايم، اما ايران عضو جديد اين حملات است. بسياري از ما گمان نمي كرديم كه ايران به اين سرعت قابليت هاي خود را توسعه داده و شروع به حملات سايبري سازمان يافته كند.»
 


دانشگاه تل آويو: اعتماد به ارتش در اسرائيل متزلزل شده است (خبر ويژه)

55 درصد مردم آمريكا معتقدند موقعيت استراتژيك و نظامي اين كشور در خاورميانه در صورت درگيري نظامي اسرائيل با ايران بدتر خواهد شد. تنها 8 درصد شهروندان آمريكايي تصور مي كنند كه چنين جنگي باعث بهبود موقعيت آمريكا خواهد شد.
براساس نظرسنجي «كرسي سادات براي پيشبرد صلح و توسعه در دانشگاه مريلند» و «برنامه سياست بين الملل»، 70 درصد شهروندان آمريكايي معتقدند در صورت وقوع چنان جنگي، ايران به پايگاه هاي آمريكا حمله خواهد كرد و 86 درصد نيز معتقدند حمله به ايران موجب «افزايش شديد» قيمت نفت مي شود.
به گزارش سايت ضد انقلابي «مردمك» اكثريت پاسخ دهندگان خواهان موضع بي طرفانه آمريكا در قبال حمله اسرائيل به ايران هستند، 29درصد مي خواهند آمريكا تلاش كند اسرائيل را از حمله بازدارد و تنها 12درصد خواهان آن هستند كه آمريكا اسرائيل را به حمله به ايران تشويق كند.
همچنين دوسوم پاسخ دهندگان مخالف فرستادن تجهيزات نظامي به مخالفان دولت سوريه و بمباران پايگاه هاي هوايي اين كشور هستند 77درصد نيز مخالف فرستادن نيروهاي نظامي به سوريه هستند.
در همين حال خبرگزاري رسمي اسپانيا (افه) به نقل از يك نظرسنجي در فلسطين اشغالي گزارش داد «اكثريت اسرائيلي ها از احتمال وقوع جنگ با ايران مي ترسند و معتقدند وسعت عواقب آن معلوم است.»
خبرگزاري اسپانيا با اشاره به اينكه نظرسنجي مذكور توسط دانشگاه تل آويو انجام شده، نوشت: نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد اعتمادي كه جامعه اسرائيل بطور سنتي نسبت به توان ارتش خود به عنوان يكي از قوي ترين ارتش هاي جهان براي دفاع از خويش در برابر هر حمله اي داشته متزلزل شده است.
به نوشته «افه» آخرين جنگ ارتش اسرائيل با لبنان در سال 2006 كه در آن شبه نظاميان حزب الله با پرتاب موشك، رژيم صهيونيستي را مات كردند بر اين اعتماد تاثير گذاشته و موجب شده تا آنان درباره قابليت هاي خود در يك درگيري با مقياس بزرگ، ترديد بسيار بيشتري نسبت به گذشته داشته باشند.
دكتر «ميخائيل زيوور» كارشناس جنگ رواني در موسسه مطالعات علمي «ريشون له زيون» در اسرائيل در اين باره به خبرگزاري افه گفت: در ماههاي اخير ميزان ترس مردم افزايش يافته است.
خبرگزاري رسمي اسپانيا همچنين از قول ويولته يهود صهيونيست 73 ساله مي نويسد: هيچ كس باور ندارد كه ما خوب هستيم. مردم كره زمين يك تصوير بد غيرقابل توجيه از اسرائيل و ساكنانش پيدا كرده اند.
 


پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت آيت الله انواري

رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت عالم مجاهد مرحوم آيت الله شيخ محي الدين انواري را تسليت گفتند.
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت عالم مجاهد مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ محي الدين انواري رحمت الله عليه را به بازماندگان محترم و همه ارادتمندان به ايشان تسليت عرض مي كنم .
اين عالم بزرگوار در شمار نقش آفرينان روحانيت مبارز در دوران طاغوت بوده و سال هاي دراز، رنج زندان هاي آن رژيم ستمگر را تحمل كرده بودند و در دوران جمهوري اسلامي همواره منشأ خدمات در بخش هاي گوناگون بودند. روحيه خيرخواه و خدوم و سرشار از صفا و نجابت، شخصيتي محبوب از اين روحاني بزرگوار ساخته بود. رحمه الله عليه.
از خداوند متعال مزيد رحمت و مغفرتش را بر ايشان مسئلت مي نمايم . سيد علي خامنه اي-23مهر1391
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14