(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مهر 1391 - شماره 20332

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در اجتماع پرنشاط جوانان خراسان شمالي:
پيشرفت حقيقي و تمدن ريشه دار در انتخاب مكتب توحيد است
دبير هيئت دولت:
جلسه چهارشنبه دولت در محضر رهبر معظم انقلاب تشكيل مي شود
درپرتو وحي
حاشيه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي
نسيم رحمت الهي بر ديار باب الرضا
مقام سابق وزارت خارجه آمريكا با اشاره به جنجال هاي تل آويو:
ايران هيچگاه آغازگر جنگ نيست
توسط فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه
پژوهشگر ايراني به عنوان محقق جوان برتر 2012 انتخاب شد
قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان خبر داد
 10 آبان آخرين مهلت ثبت نام وام دانشجويي
با ورود به سايت آزمون
كنكوري هاي آزمون مشترك آزاد و سازمان سنجش انتخاب رشته كنند
با اشاره به نشست اتحاديه اروپا
آلمان : زمان راه حل سياسي با ايران فرا رسيده است
قبولي هاي چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز كنكور اعلام شد
با حضور مسئولان عالي رتبه آموزشي كشور
حذف كنكور فردا تعيين تكليف مي شود
اخبار ادبي و هنري
رئيس تبليغات اسلامي كاشان:
هيئت هاي مذهبي مراقب رواج بدعت ها و خرافات باشند
قهرماني كاسپين قزوين در مسابقات هندبال نوجوانان كشور
در پايان نوزدهمين دوره جشنواره بين المللي
تئاتر همدان برگزيدگان خود را شناخت
مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور:
شركت هاي مسافربري در كشور رتبه بندي مي شوند
550 تومان نرخ خريد تضميني گندم سال آينده
معاون دانشگاه آزاد خبر داد
جذب اعضاي هيئت علمي و بورس تا نيمه دوم آبان
مهاجرت پرندگان شكاري به دلفان آغاز شد


رهبر انقلاب در اجتماع پرنشاط جوانان خراسان شمالي:

پيشرفت حقيقي و تمدن ريشه دار در انتخاب مكتب توحيد است

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح يكشنبه در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجويان، دانش آموزان و ديگر جوانان خراسان شمالي فرمودند: برخلاف كشورهاي مقلد، ملتهايي كه در مقابل تمدن غرب، مكتب توحيد را انتخاب مي كنند هم به پيشرفت حقيقي و همه جانبه دست مي يابند و هم تمدني عميق و ريشه دار مي سازند كه فكر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش مي دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح يكشنبه در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجويان، دانش آموزان و ديگر جوانان خراسان شمالي، «سبك زندگي» را بخش اساسي و حقيقي پيشرفت و تمدن سازي نوين اسلامي خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فكر و انديشه براي «پرداختن به اين مفهوم مهم، آسيب شناسي وضع موجود سبك زندگي در ايران و چاره جويي در اين زمينه» تأكيد كردند: پيشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سياست كه بعد ابزاري تمدن اسلامي را شكل مي دهد وسيله اي است براي دستيابي به سبك و فرهنگ صحيح زندگي و رسيدن به آرامش، امنيت، تعالي و پيشرفت حقيقي.
ايشان، مفهوم پيشرفت را تداعي كننده حركت، راه و صيرورت دانستند و افزودند: در هر برداشتي (چه مادي و چه معنوي) از مفهوم توقف ناپذير پيشرفت، سبك زندگي، رفتار اجتماعي و شيوه زيستن اهميت فراواني دارد.
رهبر انقلاب براي تبيين بيشتر اهميت سبك زندگي به تشريح جايگاه آن در تمدن نوين اسلامي پرداختند و افزودند: اگر پيشرفت همه جانبه را به معناي تمدن سازي نوين اسلامي بگيريم اين تمدن داراي دو بخش ابزاري - و«حقيقي و اساسي» خواهد بود كه سبك زندگي بخش حقيقي آن را تشكيل مي دهد.
تمدن اسلامي و سبك زندگي
حضرت آيت الله خامنه اي، تحقق هر دو بخش تمدن نوين اسلامي را ضروري خواندند و افزودند: بخش ابزاري، يا سخت افزاري اين تمدن، موضوعاتي است كه در فضاي امروز، به عنوان نمودهاي پيشرفت مطرح مي شود از قبيل علم، اختراع، اقتصاد، سياست، اعتبار بين المللي و نظائر آن.
ايشان، خاطرنشان كردند: در اين زمينه البته پيشرفتهاي خوبي داشته ايم اما بايد توجه كرد كه اين پيشرفتها، وسايل و ابزاري است براي دستيابي به بخش حقيقي و نرم افزاري تمدن اسلامي يعني سبك و شيوه زندگي.
رهبر انقلاب اسلامي، در تشريح مفهوم سبك و فرهنگ زندگي، به مسائلي نظير خانواده، ازدواج، نوع مسكن، نوع لباس، الگوي مصرف، تفريحات، كسب و كار و رفتارهاي فردي و اجتماعي در محيطهاي مختلف، اشاره كردند و افزودند: در واقع سبك زندگي به همه مسائلي بر مي گردد كه متن زندگي انسان را شكل مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به توجه عميق اسلام به مفهوم سبك و فرهنگ زندگي افزودند: در معارف اسلامي، اصطلاح عقل معاش در مفهوم جامع خود، مترادف مفهوم سبك و فرهنگ زندگي است و در قرآن كريم نيز آيات فراواني در اين زمينه وجود دارد.
ايشان با تأكيد بر اينكه بدون پيشرفت در بخش حقيقي تمدن سازي نوين اسلامي يعني «سبك و فرهنگ زندگي»، اهداف اين تمدن بزرگ محقق نخواهد شد افزودند: متأسفانه ما در اين بخش، پيشرفت چشمگيري نداشته و مثل بخش اول يعني علم و صنعت و نظائر آن پيشرفت نكرده ايم.
آسيب شناسي سبك زندگي
رهبر انقلاب اسلامي، آسيب شناسي و علت يابي در زمينه عدم پيشرفت لازم در بخش سبك و فرهنگ زندگي را ضروري خواندند و با دعوت از انديشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سياسي و فكري، دستگاههاي مرتبط با فرهنگ و تعليم و نيز جوانان خاطرنشان كردند: در اين زمينه بايد همه به خود نهيب بزنيم و ضمن تلاش جدي براي آسيب شناسي، به چاره جويي و جستجوي راههاي علاج بپردازيم.
ايشان ابراز اطمينان كردند: اگر گفتماني در زمينه آسيب شناسي و چاره جويي مشكلات موجود در سبك و فرهنگ زندگي بوجود آيد، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگي ملت ايران در اين زمينه نيز، چشم جهانيان را متوجه خود خواهد كرد.
چند سوال
حضرت آيت الله خامنه اي، با توجه به نو بودن بحث «سبك زندگي» در ادبيات و فضاي گفتماني كشور، سخنان خود را با نوعي آسيب شناسي عيني ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند.
چرا فرهنگ كار جمعي در ايران ضعيف است؟ چرا در روابط اجتماعي، حقوق متقابل رعايت نمي شود؟ چرا در برخي مناطق، طلاق زياد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگي انضباط لازم رعايت نمي شود؟ الزامات آپارتمان نشيني چيست آيا رعايت مي شود؟ الگوي تفريح سالم كدام است؟ آيا در معاشرتهاي روزانه، هميشه به هم راست مي گوييم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخي پرخاش گريها و نابردباريها در روابط اجتماعي چيست؟ طراحي لباسها و معماري شهرها چقدر منطقي و عقلاني است؟ آيا حقوق افراد در رسانه ها و در اينترنت رعايت مي شود؟ علت بروز بيماري خطرناك قانون گريزي در برخي افراد و بعضي بخشها چيست؟ چقدر وجدان كاري و انضباط اجتماعي داريم؟ توجه به كيفيت در توليدات داخلي چقدر است؟ چرا برخي حرفها و ايده هاي خوب در حد حرف و رؤيا باقي مي ماند؟ ساعات كار مفيد در دستگاهها چرا كم است؟ چه كنيم ريشه ربا قطع شود؟ آيا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده ها بطور كامل رعايت مي شود؟ چرا مصرف گرايي، براي برخي افتخار شده است؟ و چه كنيم تا زن هم كرامت و عزت خانوادگيش حفظ شود و هم بتواند وظايف اجتماعي خود را انجام دهد؟
رهبر انقلاب اسلامي پس از طرح فهرست وار اين سؤالات افزودند: دهها سؤال و مسئله اساسي ديگر نيز وجود دارد كه همه آنها با سبك و فرهنگ زندگي مرتبطند و به علت اهميت اين مسائل در زندگي انسان است كه قضاوت در مورد يك تمدن با توجه به پيشرفت آن در بخش سبك و فرهنگ زندگي صورت مي پذيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، پس از تبيين اهميت عيني «سبك و فرهنگ زندگي»، به مباني كارگشاي اين مبحث از منظر اسلام پرداختند و تأكيد كردند: اسلام، «خردورزي، اخلاق و حقوق» را مايه هاي اصلي فرهنگ صحيح مي داند و ما نيز بايد بطور جدي به اين مقولات بپردازيم وگرنه پيشرفت اسلامي و تمدن نوين اسلامي شكل نخواهد گرفت.
تمدن بدون مكتب
محقق نمي شود
ايشان در ترسيم چگونگي شكل گيري سبك و شيوه زندگي افزودند: فرهنگ زندگي، متأثر از تفسير ما از زندگي است و هر هدفي را براي زندگي تعيين كنيم، سبك خاصي را به همراه مي آورد.
ايشان، تحقق هدف اصلي تعيين شده در هر «مكتب و نظريه سياسي، اجتماعي، اقتصادي» را نيازمند اعتقاد و ايمان به آن هدف دانستند و افزودند: بدون اعتقاد جدي و تلاش هيچ هدفي محقق نمي شود.
رهبر انقلاب در همين زمينه به مغالطه اي اشاره كردند كه برخي فيلسوف نماهاي غربي و مقلدان داخلي آنها مطرح مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اين افراد مي گويند جامعه را با ايدئولوژي و مكتب نمي شود اداره كرد اما تمام تجربيات تمدن ساز، نشان مي دهد كه مكتب، هدايت كننده و اداره كننده حركات عظيم اجتماعي است و بدون داشتن مكتب و ايدئولوژي، و بدون «ايمان و تلاش و پرداخت هزينه هاي لازم»، هيچ تمدني امكان تحقق نمي يابد.
ذلت تقليد
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته برخي كشورها، بدون ايمان به مكتبي خاص، مقلد تمدن غربند. اين ها ممكن است به پيشرفتهاي صوري نيز برسند اما زيانهاي بي انتهاي ذلت تقليد، آنها را دچار آسيبهاي جدي مي كند و ريشه آنها را از بين مي برد بنابراين اگر طوفاني بپا شود توانايي استقامت ندارند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: برخلاف اين كشورهاي مقلد، ملتهايي كه در مقابل تمدن غرب، مكتب توحيد را انتخاب مي كنند هم به پيشرفت حقيقي و همه جانبه دست مي يابند و هم تمدني عميق و ريشه دار مي سازند كه فكر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش مي دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از كساني كه در محيط هاي شبه روشنفكري، ملت ايران را از شعارهاي مكتبي مي ترسانند، افزودند: آنها مي خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل كنند به همين علت مدام مي گويند شعارهاي مكتبي، دردسر و تحريم و تهديد مي آورد.
ايشان افزودند: اگر خوشبينانه به اين گفته ها نگاه كنيم بايد بگوييم اين افراد از تاريخ بي خبرند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: در بحث سبك و فرهنگ زندگي، اسلام عزيز همه نيازهاي انسان را برآورده مي سازد و دانشوران حوزه و دانشگاه بايد علاوه بر تلاش در فقه و حقوق، در بحث اخلاق اسلامي و عقل و سلوك عملي اسلام نيز كارهاي متراكم و با كيفيت انجام دهند تا نتايج اين تلاشها مبناي برنامه ريزي و تعاليم نسلها قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از تبيين ضرورت ايمان به هدف به عنوان يكي از عوامل اساسي تمدن سازي، بحث مهم امروز را با تأكيد بر يك نكته اساسي ديگر ادامه دادند: پرهيز كامل از تقليد از سبك و سلوك زندگي در تمدن غربي.
آسيب هاي تقليد
از مكتب غرب
ايشان خاطرنشان كردند: ما البته بناي بر غرب ستيزي نداريم اما براساس بررسي و تحقيق تأكيد مي كنيم كه تقليد از غرب، هيچ ملتي را به جايي نمي رساند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با استناد به تجربيات مكرر چند قرن اخير خاطرنشان كردند: فرهنگ غرب، اصولاً فرهنگي مهاجم است و به هر دليلي در هر كشوري رواج يابد بتدريج فرهنگ و هويت آن ملت را نابود مي كند.
ايشان، با اشاره به عادي شدن گناه بزرگ هم جنس بازي در غرب، فروپاشي خانواده ها و بحرانها و مشكلات عميق ديگر در كشورهاي غربي و كشورهاي مقلد فرهنگ غرب افزودند: پوسته فرهنگ غربي پيشرفت ظاهري است اما، باطن آن «سبك زندگي مادي شهوت آلود گناه آفرين هويت زداي ضد معنويت» است.
ايشان، با اشاره به تقليد از فرهنگ غربي در برخي مظاهر زندگي در كشور افزودند: بايد با فرهنگ سازي لازم، يك حركت تدريجي در زمينه اصلاح اين مسئله ايجاد شود.
سوءاستفاده از هنر
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، سوء استفاده گسترده غرب از ابزار هنر بويژه هنرهاي نمايشي و سينما را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: سياستمداران غربي با استفاده از اين روش، بدنبال سليقه سازي و ترويج سبك زندگي غربي در جوامع ديگر هستند.
رهبر انقلاب به استناد تحقيقات به عمل آمده افزودند: آنها در پروژه هايي تعريف شده، و با استفاده از جامعه شناسان، روانشناسان و مورخان، نقاط ضعف ملتها بويژه ملتهاي اسلامي را بررسي مي كنند و با شناخت راههاي تسلط بر آنها، ساخت فيلمهاي خاصي را به فيلم سازان سفارش مي دهند كه در اين زمينه همه مسئولان و مردم بايد از فرهنگ اصيل خود و كشور، مراقبت كنند.
رهبر انقلاب با اشاره به نكته اي ديگر، پرهيز همزمان از «سطحي گرايي و تحجر» و نيز سكولاريزم را ضروري دانستند و افزودند: برخي حرفها و تبليغات ظاهر ديني دارد اما در باطنش جدايي دين از زندگي را دنبال مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان در جمع پرشور جوانان خراسان شمالي تأكيد كردند: انقلاب اسلامي داراي توانايي، ظرفيت و انرژي متراكمي است كه مي تواند همه موانع را از سر راه بردارد و تمدن «ممتاز، متعالي، برجسته و باشكوه» اسلامي را در مقابل چشم همه جهانيان برپا سازد.
در ابتداي اين ديدار خانم ها و آقايان:
- سيد مصطفي نجفيان - مقام اول المپياد رياضي و مقام دوم المپياد ادبي استان خراسان شمالي
- محبوبه رضائيان - دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي بجنورد و دانشجوي نمونه
- مهدي قناد شيروان - دارنده مدال طلاي مسابقات بين المللي اختراعات
- كتايون يزداني - عضو تشكيلات فرزانگان و نخبه قرآني و مقام سوم استاني جشنواره خوارزمي
- ميلاد حسين پور - دانشجوي رشته عمران و مسئول بسيج دانشگاه بجنورد
در سخناني در زمينه مسائل دانشگاهي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي به محورهاي زير اشاره كردند:
- برنامه ريزي هاي مؤثر براي تعالي روحي- معنوي دانش آموزان و دانشجويان
- افزايش آمادگي دانش آموزان براي مقابله با جنگ نرم از طريق حضور در خط مقدم جهاد علمي، بصيرت افزايي و فعاليت مؤثر در عرصه فضاي سايبري
- ضرورت تشكيل پژوهشكده هاي فعال توليد و پرورش فكر
- لزوم افزايش انتقاد پذيري مسئولين و تعامل مستقيم آنان با دانشجويان
- پيشنهاد تشكيل شهر قرآن
- ايجاد شبكه نخبه يابي و نخبه پروري در آموزش و پرورش
- تأليف كتاب هاي پژوهش محور و آشتي دادن صنعت و آموزش
- تقويت احساس مسئوليت در دانش آموزان از همان دوره ابتدايي با مسئوليت سپاري در قالب تشكل هاي دانش آموزي
- تقويت اردوهاي جهادي و پيگيري ويژه طرح هجرت روحانيون در استان خراسان شمالي
- بومي گزيني مديريت كلان در استان خراسان شمالي
- توجه جدي مسئولين به مشكلات و دغدغه هاي مردم به جاي ضعف نظارت، فرافكني و اختلاف انتخاباتي
- ارائه الگوي جامع براي احياي تمدن اسلامي در فضاي فراهم آمده در اثر بيداري اسلامي
- ايجاد تشكلهاي متنوع در مدارس با توجه به نيازهاي متنوع دانش آموزي
 


دبير هيئت دولت:

جلسه چهارشنبه دولت در محضر رهبر معظم انقلاب تشكيل مي شود

دبير هيئت دولت گفت كه جلسه چهارشنبه دولت، در محضر رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالي و با حضور هيئت وزيران تشكيل مي شود.
علي صدوقي در گفت و گو با فارس با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي گفت: ان شاءالله جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت روز 26 مهرماه در محضر رهبر معظم انقلاب و با حضور اعضاي دولت تشكيل خواهد شد.
وي افزود: در اين جلسه آخرين مصوبات مرتبط با پيشرفت استان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
دبير هيئت دولت تصريح كرد: سرپرستي دولت را در اين سفر محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور برعهده خواهد داشت.
صدوقي درباره مصوبات هيئت دولت در اين سفر گفت: هم اكنون بررسي مصوبات مورد نظر براي تصويب در اين جلسه در حال انجام است و ان شاءالله جمع بندي نهايي در اين خصوص صورت خواهد گرفت.
وي در ادامه تصريح كرد: حضور هيئت دولت در روز پاياني سفر رهبر معظم انقلاب به استان يك رويه معمول است كه در هر سفر براي بررسي پيشرفت استان صورت مي گيرد.
 


درپرتو وحي

رو به آئين استوار اسلام كن!
قرآن كريم:
پس روي خود را متوجه آئين خالص پروردگار كن. اين فطرتي است كه خداوند، انسانها را بر آن (فطرت) آفريده است.
دگرگوني در آفرينش الهي نيست.
اين است آيين استوار (اسلام). ولي اكثر مردم نمي دانند.
سوره روم -آيه 30
 


حاشيه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي

نسيم رحمت الهي بر ديار باب الرضا

¤ رئيس كميته اطلاع رساني سفر رهبر انقلاب اسلامي به خراسان شمالي از تشكيل جلسه دولت با حضورحضرت آيت الله خامنه اي در اين استان خبر داد و گفت: اين نشست چهارشنبه اين هفته همزمان با آخرين روز از سفر رهبر انقلاب به استان انجام مي شود.
عليرضا جلالي با اشاره به سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به اين استان اظهار كرد: كارهاي كارشناسي و هماهنگي هاي 130 پيشنهاد براي توسعه استان قبلا انجام شده و در اين نشست ارائه خواهد شد.
سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استانداري خراسان شمالي بيان داشت: رياست هيئت دولت بر عهده معاون اول رييس جمهور خواهد بود.وي تصريح كرد: در جريان جلسه هيئت دولت به مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب، مصوبات لازم براي آباداني اين استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.
¤ به مناسبت سفر پربركت رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي اضافه خدمت ناشي از غيبت اوليه ( سنواتي) تمامي سربازان مشغول به خدمت نيروهاي مسلح اين استان مورد بخشش قرار گرفت.اين بخشودگي شامل سربازاني مي شود كه از تاريخ چهارم خرداد ماه امسال تا اول آبان ماه امسال به خدمت اعزام شده اند.
¤ نماينده ويژه رهبر معظم انقلاب به شهرستان فاروج عزيمت كرد، وي پس از استقبال مردم ولايتمدار به گلزار شهداي اين شهر رفت و نسبت به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي ديروز با حضور در گلزار شهداي اين شهر با نثار فاتحه ياد شهدا را گرامي داشت.
¤ ايستگاه هاي صلواتي به يمن سفر رهبر معظم انقلاب در شيروان برپا شده است.اين ايستگاه ها در ميادين و تقاطع هاي اين شهر كار خود را آغاز كرده و تعدادي نيز در ساير ميادين و معابر در حال تدارك و برپايي هستند. در اين ايستگاه ها شربت، شيريني و چاي به مردم مشتاق حضور رهبري در استان ارائه مي شود.
همچنين ايستگاه هاي فرهنگي به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب در مركز اين شهر راه اندازي شده كه اقدام به توزيع پوستر، نشريه و بيانيه هاي مختلف به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب مي كنند.
¤ رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان جاجرم از برگزاري مسابقات نويسندگي ويژه سفر رهبر معظم انقلاب خبر داد .مسابقات مذكور با موضوع سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي برگزار مي شود و تمام علاقه مندان براي شركت در اين مسابقه مي توانند تا 15 آبان براي تكميل فرم و ارائه آثار به اين مسابقه اقدام كنند.
عباس زاده محورهاي برگزاري اين مسابقه نويسندگي را، ولايت به روايت يك خط (احساس من در لحظه ديدار حضرت آقا ...)، نامه اي به رهبر (دوست داشتم به آقا بگويم ...) و مسابقه خاطره نويسي ( بهترين خاطره من از سفر آقا ...) اعلام كرد.
¤ دانش آموزان مقطع ابتدايي خراسان شمالي در زمان حضور رهبر فرزانه انقلاب هزاران نامه به ايشان نوشتند و آنچه را كه از زلال قلب كودكانه شان جاري مي شد صميمانه با آقاي خود در ميان گذاشتند.
دانش آموزان مقطع ابتدايي خراسان شمالي با حضور پر شور خود در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب رنگي ديگر به چهره شهر داده بودند.
آن ها هزاران نامه به ايشان نوشتند و آنچه را كه از زلال قلب كودكانه شان جاري مي شد صميمانه با آقاي خود در ميان گذاشتند.
متن ذيل يكي از هزاران نامه اي است كه با عنوان نسيم مهر به رهبر معظم انقلاب نوشته شده است:
اي پدر مهربان فرزندان ايران
درود بر تو و بر خاندان پاكي كه شفقت پدرانه و سرپرستي بر مؤمنان را از آنان به يادگار داري.
و سلام بر مهدي موعود كه وعده ديدارش در نگاه مهربان تو تازه شد و رايحه نرگس ها با نسيم نوازش دستانت در هواي خراسان پيچيد. سال هاست اين سرزمين، اين خيابان، اين كوچه ها، كوله بار انتظارشان بر دوش، چشم به آسمان دوخته اند. امروز به خانه ام آمدي و بار سنگين انتظار را سبك كردي؛ همه قاصدك ها را فرستاده ام تا خبر خوش حضورت را به گوش مهدي برسانند؛ او را به اين جشن كودكانه فراخوانده ام تا اين شادي را رونق بخشد.
آقاي من
در هفته اي كه يك روز آن به نامم بود آمدي و با ديدنت دنيا به كامم شد. اين پيام، عهدنامه ميثاق همه كودكاني است كه امروز آمده اند تا خاطره خوش ديدارت را در ذهن خود ثبت كنند و سال ها لذت اين ديدار كامشان را شيرين كند.
ما فرزندان خراسان شمالي، قرن ها همسايه خورشيد بوده ايم؛ امروز، اما طلوعي ديگر است زيرا كلامت بر جان ما خواهد تابيد و نوري فرا راه آينده روشن ما خواهد شد؛ امروز گرماي نگاه تو خورشيد را بي تاب خواهد كرد.
مانند نسيم آمدي شاد شدم لبريز سرور و نور و فرياد شدم
ويرانه صد دريغ بودم اي مرد! يك جرعه بهار دادي آباد شدم
¤ عكاسان حوزه هنري استان از ميان خيل عظيم مردم ولايت مدار خراسان شمالي كه براي استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامي حضور داشتند، لحظات پرشور و شوق مردم را ثبت كردند. اين تيم عكاسي كه متشكل از 10 نفر از عكاسان و فعالان پاتوق عكس حوزه هنري خراسان شمالي بود، شور و هيجان مردم شهيدپرور اين خطه را در دو قالب مردم و رهبري در مسير استقبال و محل سخنراني معظم له به تصوير كشيدند.
¤ مستند راديويي شوق ديدار به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب در شبكه استاني صداي مركز خراسان شمالي توليد مي شود. اين مستند راديويي در يك قسمت 30 دقيقه اي احساسات پاك مردم خراسان شمالي در استقبال رهبر معظم انقلاب و ديدارهاي ايشان را به گوش مردم مي رساند.
¤ معاون فني صدا و سيماي مركز خراسان شمالي گفت: سومين استوديو مجازي صدا و سيماي مراكز استان ها در اين استان به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب به بهره برداري مي رسد.محمود هزارجريبي اظهار كرد: اين استوديو مجازي با استفاده از فضاي استوديو توليد مركز با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال آماده بهره برداري است.
¤ مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: ستاد پاسخگويي به نامه هاي رهبر معظم انقلاب در اين اداره كل تشكيل شد.عطاءالله قادري در نشستي كه به همين منظور در محل ستاد اين اداره كل با حضور عوامل ستاد تشكيل شد، اظهاركرد: بايد عوامل ستاد در پاسخگويي به نامه ها وقت زيادي بگذارند و با مساعدت ويژه به نامه هاي مردم جوابگو باشند.
 


مقام سابق وزارت خارجه آمريكا با اشاره به جنجال هاي تل آويو:

ايران هيچگاه آغازگر جنگ نيست

مشاور سابق وزارت امور خارجه آمريكا با بيان اينكه اسرائيل درباره ايران اغراق مي كند، گفت : ايراني ها ثابت كرده اند هيچگاه آغازكننده جنگ نيستند مگر آنكه با تجاوز روبرو شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جان اسپوزيتو» در گفت و گو با شبكه تلويزيوني راشا تودي روسيه گفت:وقتي نتانياهو طوري اقدام مي كند كه نشان دهد اسرائيل با خطر نابودي روبرو است، تا بتواند يك حمله پيشگيرانه را توجيه كند، باورش سخت خواهد بود كه بگوئيم نتانياهو واقعا فكر مي كند كه ايراني ها به چنين خطري دست مي زنند! آنها ثابت كرده اند هيچگاه آغازكننده جنگ نيستند مگر آنكه با تجاوز روبرو شوند.
وي در باره اختلاف بين كاخ سفيد و تل آويو بر سر ايران اظهار داشت: به نظر من تكبري كه نتانياهو دارد به شدت افزايش يافته و باعث شده است كه وي براي دولت آمريكا خط و نشان بكشد و بگويد كه بايد درباره ايران خط قرمز تعيين كند. فكر مي كنم اوباما به علت انتخاباتي كه در پيش است خيلي با دقت و احتياط عمل كرده است. اوباما به صراحت بيان كرد كه تمايل ندارد تهديد مداخله نظامي را مطرح كند. اين مسئله باعث آزردگي نتانياهو شده است. نتانياهو مي خواهد به دنيا بگويد كه اسرائيلي ها آماده حمله اند و اين حمله با حمايت كامل آمريكا محقق خواهد شد.نتانياهو مي خواهد به آمريكا فشار وارد كند.
جان اسپوزيتو درباره كاهش جايگاه آمريكا در ميان كشورهاي اسلامي نيز گفت: اگر به آمار منتشر شده از كشورهاي اسلامي، براي مثال آماري كه موسسه گالوپ منتشر كرد و به 35 كشور اسلامي مربوط مي شود، نگاهي داشته باشيد، مشخص خواهد شد كه اكثريت مسلمانان از سياست خارجي مداخله گرانه آمريكا انتقاد مي كنند. اين سياست خارجي به ترويج حقوق بشر براساس معيارهاي دوگانه مربوط مي شود.
وي افزود: اوباما اين حس را ايجاد كرد كه چه درباره فلسطين و چه درباره اسرائيل مي خواهد سياستي متفاوت از جرج بوش رئيس جمهور پيشين آمريكا داشته باشد اما واقعيت اين است كه بسياري از سياست هاي دولت باراك اوباما به طرق مختلف شبيه سياست هاي دولت جرج بوش است.
اين استاد دانشگاه گفت: سياستمداران آمريكايي مي دانند كه بسياري از مردم آمريكا ديگر خواستار مداخله بيشتر در كشورها نيستند ؛ چون ديگر نمي خواهند شاهد كشته شدن شمار بيشتري از آمريكايي ها باشند. ضمن آنكه آمريكا مشكلات زيادي در داخل دارد پس چرا بايد پول هاي زيادي در جنگ ها خرج شود؟.
 


توسط فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه

پژوهشگر ايراني به عنوان محقق جوان برتر 2012 انتخاب شد

 عضو هيئت علمي «دانشكده فني مهندسي مرند» دانشگاه تبريز از سوي دفتر منطقه اي آسياي ميانه و جنوب آسياي «فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه»-TWAS- به عنوان محقق برتر 2012 معرفي شد.
به گزارش ايسنا از آذربايجان شرقي، «سيامك طلعت اهري»، استاديار جوان دانشگاه تبريز با حضور در بيست و سومين اجلاس عمومي فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه در شهر «تيانجين» كشور چين به عنوان يكي از محققان جوان برتر 2012 انتخاب و به مدت 5 سال عضو اين فرهنگستان شد.
براساس اين گزارش، با تصويب اجلاس عمومي «TWAS» هر ساله تعدادي از پژوهشگران و محققان جوان زير 40 سال از سراسر جهان از سوي دفتر منطقه اي فرهنگستان به عنوان عضو جوان وابسته به اين نهاد علمي بين المللي انتخاب مي شوند.
داشتن سوابق علمي- پژوهشي برتر و چاپ حداقل 10مقاله علمي- تخصصي در مجلات ISI يكي از شرايط لازم جهت برگزيده شدن در اين نهاد است.
فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه به ابتكار استاد عبدالسلام، فيزيكدان مشهور مسلمان و برنده جايزه نوبل با هدف گسترش علم و همكاري هاي علمي در كشورهاي جهان سوم پايه گذاري شده است.
سيامك طلعت اهري مدرك دكترا، كارشناسي ارشد و كارشناسي خود را در رشته عمران گرايش سازه از دانشگاه تبريز اخذ و از سال 1390 به عنوان عضو هيئت علمي دانشكده فني مهندسي مرند وابسته به دانشگاه تبريز فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي خود را ادامه مي دهد.
وي طي چهار سال اخير موفق به چاپ و پذيرش بيش از 50 مقاله در مجلات معتبر بين المللي شده كه از اين تعداد 37مقاله در مجلات ISI بوده است. ارايه بيش از 20 مقاله در كنفرانس هاي ملي و بين المللي و تأليف 7 فصل از كتب بين المللي از ديگر فعاليت هاي پژوهشي دكتر طلعت اهري است. كسب عنوان محقق برتر استان آذربايجان شرقي در سال 1390-1389 و يكي از اساتيد برگزيده دانشگاه تبريز در سال تحصيلي 1391-1390 از آخرين موفقيت هاي وي به شمار مي رود.
بيست و سومين اجلاس عمومي فرهنگستان علوم كشورهاي در حال توسعه روزهاي 18 تا 21 سپتامبر در كشور چين برگزار شده بود.
 


قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان خبر داد

10 آبان آخرين مهلت ثبت نام وام دانشجويي

به گفته قائم مقام صندوق رفاه، دانشجويان تا 10 آبان ماه براي ارسال درخواست هاي دريافت انواع وامهاي دانشجويي مهلت دارند.
منصور حبيب پور گودرزي با اعلام اين خبر افزود: بخشي از انواع وام هاي مورد نياز دانشجويان پرداخت شده و دانشجويان بايد 10 آبان ماه تقاضاي خود را براي دريافت اين وام ها به معاونت دانشجويي دانشگاه محل تحصيل خود ارسال كنند.
وي تاكيد كرد: اين مهلت براي دانشجويان تمديد نخواهد شد.
به گفته قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان، وام شهريه اي كه هر دانشجو متقاضي دريافت آن است به حساب دانشگاه واريز مي شود و از اين طريق بدهي دانشجو از دانشگاه به صندوق رفاه منتقل خواهد شد.
 


با ورود به سايت آزمون

كنكوري هاي آزمون مشترك آزاد و سازمان سنجش انتخاب رشته كنند

امكان انتخاب رشته و محل جديد جهت داوطلبان شركت كننده در آزمون مشترك كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان سنجش كشور فراهم شد.
دكتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: داوطلباني كه در آزمون مشترك دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان سنجش آموزش كشور شركت كرده اند و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مي توانند با مراجعه به سامانه انتخاب رشته/ شهر، بر روي پايگاه اينترنتي مركز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
رئيس مركز آزمون به خبرگزاري مركز آزمون گفت: داوطلباني كه در آزمون مشترك ثبت نام كرده اند و علاقه مند ثبت نام در اين مرحله هستند و فقط يك كارت اعتباري خريده اند، مي توانند با خريد يك قطعه كارت اعتباري ديگر به مبلغ 110هزار ريال در سامانه الكترونيكي ثبت نام كنند.وي در ادامه تاكيد كرد: داوطلباني كه در زمان ثبت نام دو كارت اعتباري براي گزينش علمي در دانشگاه آزاد تهيه كرده اند نيازي به خريد كارت اعتباري در اين مرحله نخواهند داشت.
تنها داوطلبان مجموعه هاي امتحاني متناظر با رشته هاي داير در دانشگاه آزاد اسلامي مجاز به ثبت نام در اين سامانه هستند.
 


با اشاره به نشست اتحاديه اروپا

آلمان : زمان راه حل سياسي با ايران فرا رسيده است

در ادامه سياست هاي ضد ايراني و تحريم هاي يك جانبه عليه كشورمان وزير امور خارجه آلمان در آستانه نشست اتحاديه اروپا خواستار تحريم هاي شديدتر عليه ايران شد و در عين حال گفت زمان راه حل سياسي فرا رسيده است.
گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان روز يكشنبه با انتشار بيانيه اي ادعا كرد: ايران در چند ماه گذشته به هيچ يك از پرسش هاي مهم پاسخ نداده است به همين دليل ما بايد فشار تحريم ها را افزايش دهيم.
به گزارش روزنامه ديلي استار، وزير امور خارجه آلمان با بيان اينكه «ما با اعمال تحريم هاي بيشتر خواستار اين هستيم كه اتحاديه اروپا فردا پيام واضحي براي تهران بفرستد»، افزود كه هنوز فرصت براي مذاكره وجود دارد.
وستروله با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران گفت كه پيشنهاد براي «مذاكرات قابل توجه با هدف صريح جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي» همچنان باقي است.
وي تاكيد كرد: زمان يك راه حل سياسي فرا رسيده است.
به گزارش ايسنا، منابع ديپلماتيك هفته گذشته اعلام كردند كه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا توافق كرده اند كه تحريم ها عليه ايران را افزايش دهند و اين تحريم ها را روي تعاملات بانكي، تجارت و واردات گاز متمركز كرده اند.
يك ديپلمات گفت كه تحريم هاي جديد در نشست وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا كه روز دوشنبه در لوگزامبورگ برگزار مي شود، تصويب خواهد شد.
ديپلمات ديگري كه خواست نامش فاش نشود، گفت كه وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا براي اولين بار توافق خواهند كرد كه بخش ارتباطات ايران را هدف قرار دهند و شركت هايي را كه به ادعاي آنها به ايران كمك مالي مي كنند، تحريم كنند.
اين اظهارات در حالي است كه ايران همواره بر صلح آميز و غيرنظامي بودن برنامه هسته اي اش تاكيد داشته و دارد.
 


قبولي هاي چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز كنكور اعلام شد

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز كنكور 91 خبر داد.
حسين توكلي، مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه اسامي پذيرفته شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز كنكور در سايت اين سازمان قابل مشاهده است، گفت: نتايج نهايي رشته هاي نيمه متمركز در اواخر دي يا اوايل بهمن ماه اعلام و سال تحصيلي براي پذيرفته شدگان اين رشته ها از بهمن ماه آغاز مي شود.
به گفته وي در روش نيمه متمركز، اسامي پذيرفته شدگان نهايي به صورت قطعي در يك مرحله اعلام نمي شود، چرا كه براي پذيرش دانشجو در اين رشته ها نياز به مصاحبه است و بر همين اساس بعد از اعلام نتايج نهايي رشته هاي متمركز و از بين داوطلباني كه كد اين رشته ها را انتخاب كرده و در اولويت انتخاب قبل از اين كدها در رشته متمركز پذيرفته نشده باشند، به صورت چند برابر ظرفيت گزينش انجام مي شود.
 


با حضور مسئولان عالي رتبه آموزشي كشور

حذف كنكور فردا تعيين تكليف مي شود

 رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از جايگزيني نظام جامع سنجش و پذيرش دانشجو به جاي كنكور خبر داد.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: طرح حذف كنكور مصوبه مجلس است كه البته طرح هايي به عنوان جايگزين مطرح است كه طرح نظام جامع سنجش و پذيرش دانشجو يكي از آن هاست.
وي با اشاره به تشكيل جلسه كارگروه ماده 4 نظام سنجش و پذيرش دانشجو گفت: فردا در اين جلسه موضوع حذف كنكور از سال 93 و طرح هاي جايگزين بررسي خواهد شد.
دكتر خدايي با اشاره به پيشنهاد دانشگاه آزاد براي حذف آزمون در برخي مقاطع گفت: اين پيشنهاد از سوي دانشگاه آزاد داده شده است چرا كه ظرفيت پذيرش دانشجو در برخي از كد رشته هاي مقاطع مختلف اين دانشگاه پر نمي شود.
رئيس سازمان سنجش تاكيد كرد: اين جلسه با حضور مسئولان وزارتخانه هاي علوم، آموزش و پرورش و بهداشت، سازمان سنجش و دانشگاه آزاد در دفتر وزير علوم برگزار خواهد شد.
 


اخبار ادبي و هنري

 قسم حضرت عباس را باور كنيم يا...؟
مديرعامل خانه هنرمندان ايران در حالي روز گذشته تاكيد كرد كه اين مركز جايگاهي را براي چهره هاي دگرانديش قائل نيست كه عملكرد آن به گونه اي ديگر است!
مجيد سرسنگي روز گذشته در نشستي خبري در حالي گفت «خانه هنرمندان ايران در چارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران تعريف مي شود و جاي اپوزيسيون و دگرانديشان نيست» كه هنوز چند روز بيشتر از برگزاري مراسمي در تجليل از ابراهيم گلستان (نويسنده وابسته به انگليس) در خانه هنرمندان ايران نگذشته است. همچنين چندي پيش در اين «خانه» مراسم رونمايي براي جديدترين كتاب بهرام بيضايي كه اتفاقا او نيز مدتي است جلاي وطن كرده، برگزار شد. مراسمي كه بيشتر به تريبون عقده گشايي عليه نظام شبيه بود.علاوه بر اين مسائل، مدير محترم خانه هنرمندان در همين نشست سخناني را گفت كه نوعي همنوايي با اپوزيسيون و دگرانديشان محسوب مي شود. مثل حمايت او از خانه سينما و يا اين سخن كه «اسكار را تحريم مي كنيم كه چه بشود؟!»سرسنگي همچنين گفته: «در كشوري كه 33 سال است انقلاب اسلامي حرف اول را مي زند، به لحاظ فرهنگي آن قدر عقب هستيم كه آدمي آن طرف فيلم مي سازد و ما واكنش نشان مي دهيم!»وي همچنين در بخشي از اين نشست اظهارات متناقضي داشت. از جمله اين كه از يك طرف اعلام كرد خانه هنرمندان با كسري بودجه 900 ميليون توماني مواجه است و از طرف ديگر از عدم همكاري وزارت ارشاد در توسعه مراكز خانه هنرمندان در شهرستان ها گلايه كرد كه بايد گفت مركزي كه با چنين كمبود بودجه اي مواجه است چطور مي تواند در ساير شهرها نيز شعبه ايجاد كند؟!
اعتراض طنز آميز يك بازيگر سينما
به مخالفت غربي ها با برنامه هسته اي ايران
اكبر عبدي با زبان طنز، تلاش هاي كشورهاي غربي در ممانعت از دستيابي جمهوري اسلامي ايران به انرژي هسته اي صلح آميز را مسخره كرد.
اين بازيگر سينما و تلويزيون با حضور در برنامه «شب مهتاب» شبكه سه سيما در پاسخ به مجري برنامه كه از وي خواست با سه كلمه آينده، انرژي و ايران جمله بسازد با زبان طنز، تلاش كشورهاي غربي در جهت ممانعت از دستيابي جمهوري اسلامي ايران به انرژي هسته اي را به تمسخر كشيد و گفت: ان شاءالله بزودي ما به انرژي هسته اي دست پيدا مي كنيم، اما آن ها خودشان چشم و پوست و گوشت دارند، آن وقت ما مي خواهيم يك هسته داشته باشيم، چشم شان نمي بيند؟
انصراف هنرمند سوري
از جشنواره اتريش در اعتراض به حضور رژيم صهيونيستي
يك خواننده سوري در مخالفت با حضور رژيم صهيونيستي در جشنواره موسيقي اورينت 2012 از حضور در اين جشنواره انصراف داد و گفت: مشكل من در قبول كردن همكاري با اسرائيل و سياست هاي غيرانساني آن است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري نورت مصر، لينا شماميان خواننده سوري از حضور در جشنواره موسيقي «سلام اورينت 2012» انصراف داد.
بنابر اين گزارش وي قرار بود در 30 اكتبر (9 آبان) در اين جشنواره برنامه اجرا كند اما گفته است كه به دليل قرار گرفتن پرچم رژيم صهيونيستي در اين جشنواره از حضور در آن انصراف داده است.همچنين بسياري از خوانندگان آمريكايي چون «ويلسون كاساندرا» «تون يار دز»، «چان مارشال» معروف به «كت پاور» و گروه آمريكايي موسوم به «دردهاي خالص و پاك قلب» كنسرت هاي خود در تل آويو و سرزمين هاي اشغالي را لغو كرده بودند.
وزير ارشاد خواستار موضع گيري
يونسكو در توهين به مقدسات اديان الهي شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اظهار تاسف از موضع گيري نكردن مجامع بين المللي نسبت به توهين فيلمساز آمريكايي، خواستار تصويب قوانيني از سوي يونسكو براي جلوگيري از توهين به مقدسات الهي شد.
سيدمحمد حسيني در تجمع بزرگ بسيجيان، دانش آموزان و علماي حوزه براي اعتراض به توهين فيلمساز آمريكايي كه در ميدان بهارستان برگزار شد، ضمن محكوم كردن مجدد اين عمل سخيف گفت: دشمنان اسلام كه خود به هيچ آئيني ايمان ندارند در اين حادثه ثابت كردند كه با اساس خداپرستي و توحيد مخالفند.عضو كابينه دولت دهم با اشاره به تحريم اسكار در اعتراض به توهين فيلمساز آمريكايي از سوي جمهوري اسلامي ايران اظهار اميدواري كرد اين گونه واكنش ها به هجمه عليه دشمنان و ضد پيروان اديان الهي در جهان تبديل شود.حسيني با ابراز تاسف از اين كه چرا برخي مجامع بين المللي مانند سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي سازمان ملل متحد «يونسكو» نسبت به اين گونه توهين ها واكنش نشان نمي دهد؛ خواستار برخورد اين مجامع با توهين كنندگان به اديان الهي شد.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان با اشاره به اين كه در جشنواره هاي فجر تاكيد شده كه تا بخش ويژه اي براي معرفي ابعاد شخصيتي پيامبر اعظم(ص) و آموزه هاي معارف ناب محمدي(ص) در نظر گرفته شود؛ از اهالي فرهنگ و هنر خواست با جديت در زمينه معرفي چهره پيامبر گرامي اسلام تلاش كنند.
 


رئيس تبليغات اسلامي كاشان:

هيئت هاي مذهبي مراقب رواج بدعت ها و خرافات باشند

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان اظهار كرد: رواج بدعت در شعائر مذهبي كاري است كه بيگانگان آن را ساماندهي مي كنند و هيئت هاي مذهبي مراقب رواج خرافه و بدعت باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالصاحب حسيني اظهار كرد: در برخي از جلسات هيئت هاي مذهبي، اقدام به كفرگويي و انحراف از مسير اصلي عزاداري شده و مرتكب تهمت و افترا به ديگران و بدعت گذاري در دين شده اند.
وي با اشاره به اينكه اين هيئت ها به طور صريح به جاي نام خدا از نام حضرت علي(ع) استفاده كرده و غلو در دين كرده اند، بيان داشت: غلوكنندگان در دين افرادي بودند كه حضرت علي(ع) با آنها برخورد شديد داشت.
به گفته وي، برگزاري اربعين براي حضرت علي(ع) و يا توسل به امامزادگان به جاي توسل به ائمه معصومين(ع) در ماه مبارك رمضان امسال از جمله موارد انحراف در عزاداري ها به شمار مي رود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان تصريح كرد: براي برگزاري جلسه مدح و ذكر امام علي(ع) نه تنها مخالفتي نيست، بلكه پشتيباني هم مي شود اما برگزاري مراسم اربعين براي ائمه اطهار به جز امام حسين(ع) نه تنها عزاداري و ذكر نيست، بلكه رواج بدعت است.
وي، برگزاري مراسم اربعين را فقط ويژه امام حسين(ع) دانست و افزود: اگر بنا بود براي حضرت علي(ع) مراسم اربعين گرفته شود، پيش از اين توسط امام حسن(ع)، امام حسين(ع) و ديگر ائمه برگزار شده بود.
حسيني يادآور شد: برگزاري اربعين امام حسين(ع) در كشورهاي اسلامي به نمايش گذاشتن عظمتي است كه اين روز از آن بهره مند است.
وي خواندن زيارت امام حسين(ع) را از نشانه هاي شيعه در روايات اعلام كرد و ابراز داشت: برگزاري اربعين براي ساير ائمه اطهار، بدعتي براي تحت الشعاع قرار دادن اربعين سيدالشهدا(ع) است.
وي از برگزاري پنجمين جلسه آموزشي براي مسئولان و اعضاي هيئت هاي مذهبي شهرستان با استفاده از اساتيد حوزه علميه قم براي پيشگيري از بدعت ها خبر داد و بيان داشت: انتظار مي رود برگزاري كلاس هاي آموزشي بتواند عزاداري ها را در مسير اصلي قرار دهد تا عزاداري هاي سيدالشهداء(ع) تحت الشعاع مسائل سليقه اي، بدعت ها و انحرافات قرار نگيرد.
 


قهرماني كاسپين قزوين در مسابقات هندبال نوجوانان كشور

قزوين-خبرنگار كيهان:
تيم هندبال كاسپين قزوين با برتري 21 بر 20 برابر تيم كرمانشاه به عنوان قهرماني مسابقات هندبال نوجوانان ايران دست يافت.
ديدار رده بندي اين دوره از مسابقات را تيم هاي هندبال تهران و آذربايجان غربي برگزار كردند كه در پايان مسابقه تيم تهراني با برتري 28 بر 23 عنوان سومي را از آن خود كرد.
در اين رقابت ها تيم هاي البرز، تهران، زنجان، آذربايجان شرقي، لرستان، كردستان، قم، كرمانشاه، آذربايجان غربي و كاسپين قزوين در دو گروه 5 تيمي به رقابت پرداختند و دو تيم برتر هر گروه راهي مرحله نيمه نهايي شدند.
شايان ذكر است كه مسابقات قهرماني هندبال نوجوانان ايران از 16 تا 21 مهر ماه به صورت متمركز در سالن ورزشي شهيد رجايي قزوين جريان داشت.

 


در پايان نوزدهمين دوره جشنواره بين المللي

تئاتر همدان برگزيدگان خود را شناخت

همدان- خبرنگار كيهان:
با پايان نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان، تنديس هاي زرين آن برفراز دستان برگزيدگان قرار گرفت.
در مراسم پاياني جشنواره همدان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به رهنمود اخير رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالي مبني بر لزوم ايجاد نشاط همگاني در جامعه گفت: برپايي جشنواره ها، فضايي را در كشور ايجاد مي كند تا رهنمود اخير رهبر معظم انقلاب تحقق يافته و جامعه به سوي شور و نشاط پيش برود.
دكتر سيد محمد حسيني با اشاره به برگزاري خوب جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در همدان يادآور شد: تفكيك بخش هاي كودك و نوجوان از يكديگر در جشنواره امسال، اقدام بسيار خوبي است و بهتر است از سال آينده بخش خردسال نيز جداگانه ارزيابي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: با توجه به شعار جشنواره امسال يعني «نقش تئاتر در آموزش و تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان»، جا دارد كه وزارت آموزش و پرورش در مدارس، اهتمام بيشتري نسبت به آموزش تئاتر براي دانش اموزان داشته باشد و البته انتظار داريم كه كار از مهد كودك ها آغاز شود.
در پايان مراسم، برگزيدگان بخش هاي جشنواره شامل هيئت داوران كودك و نوجوان، مسابقه نمايشنامه نويسي، مسابقه بخش كودك، مسابقه بخش نوجوان و بخش تئاتر خياباني در رشته هاي مختلف معرفي و تنديس زرين، لوح تقدير و جايزه نقدي دريافت كردند.
همچنين نمايش هاي «اخمالوخان» به كارگرداني امير مشهدي عباس از تهران و «گلاب» كار محسن پورقاسمي از همدان به عنوان دو اثر منتخب تماشاگران انتخاب شدند.
سپس برگزيدگان بخش هاي مسابقه كودك و نوجوان جشنواره به شرح زير معرفي شدند:
¤ بخش كودك:
- هيأت داوران از دو كودك هنرمند و بازيگر نمايش «دزدان دريايي» به نام كيميا و ماهان دهقان تقدير كرد.
الف- موسيقي:
جايزه برگزيده موسيقي به صورت مشترك به سعيد تهراني براي نمايش «آواي تار» و شهروز هماوران براي نمايش «اخمالوخان» تعلق گرفت.
ب- بخش طراحي لباس:
جايزه دوم طراحي لباس به شيدا صفوي براي طراحي لباس نمايش آواي تار و جايزه اول به زهرا يعقوبي براي طراحي لباس نمايش «رينارد روباهه» اهدا شد.
ج- بخش طراحي صحنه:
جايزه دوم طراحي صحنه به فاطمه سلطان حسيني براي نمايش «آواي تار» و جايزه اول به محمدرضا فلاحي براي نمايش «سام بازيوجونتو» تعلق گرفت.
د- بخش بازيگري مرد:
جايزه دوم بازيگري مرد به مهرداد باقري براي بازي در نمايش «اخمالوخان» و جايزه اول بازيگري مرد به صورت مشترك به حميدرضا حسينعلي براي بازي در نمايش «اخمالوخان» و عبدالله آتشاني براي بازي در نمايش «رينارد روباهه» تقديم شد.
هـ- بخش بازيگري زن:
جايزه دوم به شيرين كاشفي براي بازي در نمايش «آواي تار» و جايزه اول بازيگري زن به آنالي شكوري براي بازي در نمايش «اخمالوخان» اهدا شد.
و- بخش كارگرداني:
جايزه دوم كارگرداني به فريبا دليري براي كارگرداني «آواي تار» و جايزه اول كارگرداني به امير مشهدي عباس براي كارگرداني نمايش «اخمالوخان» تعلق گرفت.
در اين بخش جايزه ويژه به گروه نمايش «سام بازيو جونتو» تقديم شد.
ز- بخش نمايشنامه نويسي
هيئت داوران لوح تقدير را به هادي حسنعلي براي نمايش نامه «آواي تار» اهدا كرد و جايزه دوم به خالق استواري براي نمايشنامه سام بازيو جونتو و جايزه اول به امير مشهدي عباس براي نمايشنامه «اخمالوخان» تقديم شد.
¤ آراي هيأت داوران بخش نوجوان:
بخش موسيقي:
ضمن تقدير از آهنگساز «افسانه هاي نو» ساخته بابك نصيري خواه، جايزه ويژه به سارا بيگدلي شاملو- روزبه فدوي و پويا پورامين اهدا شد.
طراحي لباس:
با تقدير از طراح لباس نمايش «تا آنجا كه او به يادداشت» اكرم ابوالمعالي، جايزه ويژه اين بخش به طراح لباس نمايش «پريماه در آسمان» زيبا موسوي اهدا شد.
طراحي صحنه:
ضمن تقدير از طراحان صحنه نمايش «مترسك» ويشكا آسايش و محمد حسن معجوني، جايزه ويژه اين بخش به طراح نمايش «من-من-من» مهدي فرشيدي سپهر تعلق گرفت.
بازيگري زن:
لوح تقدير به بازيگر نمايش «پريماه در آسمان» معصومه كاظمي اهدا شد و جايزه ويژه اين بخش به بازيگر نمايش «تا آنجا كه او به يادداشت» آسيه بني طبا اهدا شد.
بازيگري مرد:
با تقدير از مهدي فرشيدي سپهر بازيگر نمايش «من-من-من»، جايزه ويژه اين بخش به هوتن شكيبا بازيگر نمايش «مترسك» اهدا شد.
نمايشنامه نويسي:
ضمن تقدير از اكرم ابوالمعالي نويسنده نمايش «تا آنجا كه او به يادداشت»، جايزه ويژه اين بخش به مهدي فرشيدي سپهر نويسنده نمايشنامه «من-من-من» اهدا شد.
كارگرداني:
با تقدير از محمد حسن معجوني كارگردان نمايش «مترسك»، جايزه ويژه اين بخش به مهدي فرشيدي سپهر كارگردان «من من من» تقديم شد.
جايزه ويژه هيأت داوران:
جايزه ويژه به خاطر تلاش پيگير، هماهنگي مبتكرانه گروهي به گروه بازيگران عروسكي نمايش «گلاب» به كارگرداني محسن پورقاسمي از همدان تعلق گرفت.
 


مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور:

شركت هاي مسافربري در كشور رتبه بندي مي شوند

رشت- خبرنگاركيهان:
شركت هاي مسافربري در كشور رتبه بندي مي شوند.
اين مطلب را مديركل حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور در نشست كانون انجمن هاي حمل و نقل مسافر كشور در رشت عنوان و طي سخناني اظهار داشت: اين شركت ها براساس ميزان رضايت مندي مسافران، نوسازي ناوگان، كنترل نامحسوس پليس، خدمات ارائه شده و اجراي قوانين بين المللي حمل و نقل از يك تا 5 درجه بندي مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما، باقر جوان افزود: با اجراي طرح رتبه بندي شركت هاي مسافربري پيش بيني مي شود جابه جايي مسافر با ناوگان عمومي حمل و نقل از 500 ميليون به 800 ميليون نفر در سال افزايش يابد.
وي از اشتغال 175هزار راننده در ناوگان عمومي حمل مسافر خبر داد و خاطرنشان كرد: براي اين رانندگان، كارت هاي هوشمندي صادر مي شود كه حاوي همه اطلاعات فردي آنهاست و ديگر نيازي به همراه داشتن مدارك مختلف نيست.
بر پايه همين گزارش در حال حاضر 95 هزار اتوبوس، ميني بوس و خودروهاي سواري در ناوگان عمومي حمل مسافر فعالند كه ميانگين عمر آنها 11سال است.
 


550 تومان نرخ خريد تضميني گندم سال آينده

نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: نرخ خريد تضميني گندم در ماه رمضان تعيين و قبل از سفر رئيس جمهور به نيويورك به امضاي وي رسيده است، اما نمي دانم چرا آن را ابلاغ نمي كند.
محمد اسماعيل نيا در گفت وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اينكه چرا به رغم تعيين نرخ تضميني خريد محصولات كشاورزي اين نرخ از سوي دولت ابلاغ نمي شود، گفت: كارگروهي در ماه رمضان نرخ خريد تضميني محصولات كشاورزي را با حضور اعضاي كارگروه، معاونين وزراي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت و نيز بخش خصوصي تعيين كرد.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس افزود: نرخ خريد تضميني گندم در سال آينده كيلويي 550 تومان تعيين شد و قبل از سفر رئيس جمهور به نيويورك به امضاي ايشان رسيد.
وي ادامه داد: البته در تأييد اين نرخ تأكيد شده است اگر در طول سال نوسانات ارزي و يا اتفاقات پيش بيني نشده رخ دهد كه درآمد كشاورزان را به مخاطره اندازد قابل تجديدنظر خواهد بود.
اسماعيل نيا در پاسخ به اينكه چرا دولت تاكنون اين نرخ را اعلام نكرده است؟ گفت: بايد از خود آنها بپرسيد اما در كار گروه هفته گذشته هم به شدت در مورد اين مسئله تذكر داده شد.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس همچنين تصريح كرد: در خصوص محصولاتي مانند: گوشت، مرغ و تخم مرغ و ساير محصولات قرار شده قيمت گذاري به صورت توافقي و تحت حمايت دولت باشد. براساس قانون نرخ هاي خريد تضميني بايد تا 15 شهريور هر سال اعلام شود.
كاهش ذخيره گندم
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس نيز گفت: معتقدم امسال 11 ميليون تن گندم در كشور توليد شده اما به دليل نرخ پايين خريد تضميني سال گذشته، كشاورزان تمايلي به فروش گندم به دولت ندارند و گندم كمتري وارد سيلوها شده است.
عباس رجايي در پاسخ به اينكه به رغم پيش بيني 14 ميليون تني توليد گندم اما برنامه ريزي واردات 6 ميليون تن انجام مي شود، گفت: اگرچه ظرفيت توليد گندم در كشور 15 ميليون تن است اما به دليل خشكسالي ها و مديريت توليد كه يكي از آنها تعيين نرخ خريد تضميني است ميزان ذخيره سازي گندم در نوسان است.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس تصريح كرد: اگرچه اعتقاد دارم توليد گندم امسال 11 ميليون تن است اما خريد و ذخيره سازي كافي نيست.
رجايي گفت: سال گذشته قيمت تضميني گندم مناسب تعريف نشد و مردم گندم خود را به سيلوها ندادند.
وي افزود: به دليل پايين بودن نرخ خريد تضميني، بيشتر گندم به صورت خودمصرفي، تغذيه دام و صادرات به عراق و افغانستان در قالب آرد و گندم مصرف شد و گندم كافي ذخيره نشد.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس تصريح كرد: در صورتي كه نرخ خريد تضميني گندم مناسب باشد ظرفيت ذخيره سازي نيز بالاتر مي رود.
 


معاون دانشگاه آزاد خبر داد

جذب اعضاي هيئت علمي و بورس تا نيمه دوم آبان

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي از اعلام فراخوان جديد جذب اعضاي هيئت علمي و بورس اين دانشگاه براساس نيازهاي كشور، استان و واحدها و مراكز آموزشي تا نيمه دوم آبان ماه سال جاري خبر داد.
حسين بلندي، معاون آموزشي دانشگاه آزاد در حاشيه بازديد از امكانات آزمايشگاهي و كارگاهي دانشكده فني و مهندسي (مجتمع نيايش) واحد تهران مركزي با بيان اين مطلب افزود: اين فراخوان از طريق سايت Jazb.iau.ir صورت خواهد گرفت و به دنبال آن دور دوم هيئت هاي اجرايي جذب در سراسر كشور فعال خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه با فعاليت مجدد هيئت مميزه دانشگاه آزاد، 627 پرونده مورد بررسي قرار گرفته كه طي آن بيش از 260 نفر از درجه مربي به استادياري ارتقا داشته اند، افزود: مركز امور هيئت علمي، ويژه دانشگاه آزاد اسلامي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده است.
بلندي با بيان اينكه جذب و بورس اعضاي هيئت علمي براساس طرح جامع آموزشي صورت مي گيرد، گفت: در يك طرح پنج ساله، برنامه ريزي براي جذب اعضاي هيئت علمي جديد و ارتقاي اساتيد براساس اين طرح صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي با دارا بودن فضاهاي آموزشي، ابزار و تجهيزات و امكانات مناسب داراي پتانسيل عظيمي است، گفت: اعضاي هيئت علمي براي تشريك مساعي ظرفيت هاي پنهان را بايد شناسايي و مورد استفاده قرار دهند.
 


مهاجرت پرندگان شكاري به دلفان آغاز شد

دلفان-خبرنگار كيهان:
مهاجرت پرندگان شكاري به شهرستان دلفان آغاز شد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان دلفان با اعلام خبر فوق گفت: مهاجرت پرندگان شكاري به شهرستان دلفان از اواخر تابستان آغاز مي شود و تا اواسط پاييز به مدت دو ماه در اين منطقه ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، حسنوند افزود: از مهمترين پرندگان شكاري مي توان دليجه، سارجكه، عقاب طلايي، كركس و شاهين را عنوان كرد.
وي ابراز داشت: اداره محيط زيست اين شهرستان با برنامه ريزي هاي انجام شده تمام تلاش خود را با انجام گشت هاي متناوب در طول روز و ايجاد نگهباني در محل هاي حساس و تجمع اين پرندگان سعي دارد يك محيط امن را براي آنان ايجاد كند.
وي با اشاره به اينكه برخي از اين پرندگان شكاري از گونه هاي كمياب و در خطر انقراض هستند، اظهار داشت: از مردم مي خواهيم براي جلوگيري از انقراض و نيز زنده گيري اين پرندگان توسط صيادان همكاري لازم را با ماموران محيط زيست داشته باشند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14