(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مهر 1391 - شماره 20332

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس:
مشكلات اقتصادي امروز ناشي از كم كاري مجلس در نظارت است
در مكتب امام
خارج از دستور
مراسم نكوداشت جانباز سرافراز حاج محمدرضا عليان جاسبي
 پاسداشت 40 سال جهاد فرهنگي
با حضور وزير دفاع 8 واحد توليدي جديد
در حوزه مواد منفجره و پيشرانه افتتاح شد
با حضور وزير ارشاد صورت گرفت
تجمع دانشجويان و دانش آموزان در محكوميت توهين به پيامبر اسلام(ص)
عليزاده : مهدي هاشمي 3بار با پدرش تماس تلفني داشته است
تقدير رهبر بوميان كانادا از مواضع حق طلبانه ايران
حسن روحاني:
موضوع هسته اي با فشار و تهديد حل نمي شود
فردا در سالروز شهادت امام نهم
پيكر 2 شهيد گمنام در دانشگاه آزاد آرام مي گيرد
بازپس گيري زمين هاي كشاورزان از گروهك منافقين
سرلشكر فيروز آبادي:
فرمايشات رهبر انقلاب در خراسان شمالي راهبرد و فرمان عملياتي است
ميرسليم رئيس شوراي مركزي حزب مؤتلفه شد


رئيس مجلس:

مشكلات اقتصادي امروز ناشي از كم كاري مجلس در نظارت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز بهارستان با بيان اينكه مجلس در امر نظارت خود به دنبال مچ گيري نيست گفت: دولت اگر اشكالي در قانون مي بيند با ارائه لايحه پيشنهاد خود را به مجلس بدهد.
علي لاريجاني با بيان اينكه امروز خوشبختانه سند چشم انداز، سياست هاي كلي و قانوني برنامه تنظيم شده است، گفت: با وجود اين قوانين، نقصي در مسيري كه بايد طي شود، وجود ندارد، اما با توجه به شرايط نيازمند تحليل و ارزيابي دقيق موقعيت هستيم تا متناسب با وضعيت تصميم گيري هاي درست انجام شود.
وي با تاكيد بر اينكه كميسيون هاي تخصصي و مركز پژوهش هاي مجلس بايد با رصد و ارزيابي شرايط تصميم گيري كنند و تغيير قوانين بخصوص تغييرات ضروري در قوانين برنامه را متناسب با وضعيت در دستور كار خود قرار دهد.
رئيس مجلس افزود: در مورد اوضاع اقتصادي لازم است مركز پژوهش ها در اين زمينه اتاق بررسي وضعيت را فعال كنند و كميسيون ها و نمايندگان را نيز در جريان اين بررسي ها قرار دهد.
بدون عزم ملي
تغييري در اراده دشمن ايجاد نمي شود
رئيس مجلس با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحريم ها تاكيد كرد: فرمايشات رهبري روشنگري دقيقي بود و درست است كه تحريم ها مشكلاتي پديد آوردند، اما برخي بي تدبيري ها مشكلات را افزايش داده و آنچه مهم است علاج كار در اين بخش است و نمي توان انتظار داشت بدون عزم ملي و اراده عمومي در ساماندهي وضع اقتصادي و بهبود شرايط ملي كشور، تغييري در اراده دشمنان اسلامي ايجاد شود.
لاريجاني همچنين ادامه داد: تاكيد مجدد مقام معظم رهبري و مراجع تقليد در حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني وظيفه سنگيني را بر دوش دولت و ساير قوا مي گذارد و از بين رفتن گراني و ايجاد اشتغال كه دو مبحث بسيار مهم كشور هستند در گرو ساماندهي درست در اين زمينه است.
كليد كنترل تورم حمايت از توليد است
لاريجاني با تاكيد بر اينكه كميسيون هاي تخصصي مجلس با برگزاري جلسات كارشناسي با حضور نمايندگان دولت و بانك ها و بخش هاي توليدي به حمايت از توليد بپردازند، گفت: كليد كنترل تورم و ايجاد اشتغال در حمايت از توليد ملي است.
وي همچنين به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسئوليت شناسي قوا و نيانداختن مشكلات به گردن همديگر، اظهار داشت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبنايي براي قواي سه گانه است و سابقه امر نشان مي دهد كه بسياري از اختلافات ريشه در عدم اجراي درست قانون دارد و اگر همگان بر صراط حركت كنند، فضاي همكاري و همدلي در كشور حاكم مي شود.
وي ادامه داد: از دولت انتظار داريم كه به اين تدبير رهبري توجه تام كند و اگر اشكالي در قانون مي بيند، از طريق ارائه لايحه، پيشنهاد خود را به مجلس بدهد و طبيعتا مجلس نيز بناي مچ گيري در نظارت خويش ندارد و نظارت خود را تنها براي بهبود شرايط مردم دنبال مي كند.
درس اخلاق رهبري
در مدرسه سياسي
علي لاريجاني به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد كنترل جمعيت اشاره كرد و اظهار داشت: اين فرمايشات جداي از القاي اين معنا كه در اين بحث بايد دولت و مجلس توجه جدي كنند يك درس اخلاقي در مدرسه سياسي كشور بود كه با قبول اشتباهات، عذر خود را به درگاه پروردگار و مردم عرضه داشتند.
وي با بيان اينكه اهميت آموزش اين روش سياسي در بين مسئولان كشور كمتر از خود موضوع كنترل جمعيت نيست، گفت: اگر همه قواي سه گانه و مسئولان اين گونه محاسبه اعمال خويش را در محضر مردم داشته باشند هم مردم حمايت بيشتر مي كنند و هم راه هاي بهتر براي اداره كشور كشف مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما نمايندگان مجلس بايد بپذيريم در نظارت بر اجراي قوانين و جلوگيري از تخلفات نقص داشته ايم، گرچه مستمرا برخي از موارد تذكر داده شده اما در اين زمينه بايد نظارت ها به نحوي انجام مي گرفت كه به اين وضعيت اقتصادي دچار نمي شديم.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه با صرف اعلام نظر مسئوليت انجام نمي پذيرد گفت: براي جبران برخي كم كاري ها بايد كميسيون ها در اين شرايط حساس اقتصادي مسئولان را به پاسخگويي وادار كنند.
وي درس ديگر رهبري در حوزه اخلاق را گسترش فرهنگ بردباري دانست و گفت: قاعدتاً همه قبول دارند كه فضاي جدال و تهمت و افترا در ادبيات سياسي جامعه ما متأسفانه رواج پيدا كرده و باعث كدورت ها و كاهش ظرفيت هاي كار شده است.
وي افزود: درس ديگر رهبر معظم انقلاب در اخلاق سياسي جلوگيري از فرهنگ تمجيد و مبالغه گويي بود كه بسيار حكيمانه و خيرخواهانه بيان كردند و اين تفاوت ولايت در مكتب تفكر اسلامي را با سلطه سياسي ساير مكاتب نشان مي دهد.
افزايش 700 ميلياردي اعتبارات بيمه كشاورزي
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز دولت را مكلف كردند در راستاي توسعه بيمه كشاورزي اعتباري معادل 850 ميليارد تومان در قالب حق بيمه سهم دولت و مازاد خسارات پرداختي تأمين و پرداخت كند. بهارستان نشينان با 177 رأي موافق، 11 رأي مخالف و 15 رأي ممتنع از 246 نماينده حاضر در صحن علني جزئيات اين طرح را به تصويب رساندند.
اعلام وصول استيضاح وزير جهاد كشاورزي
طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي با 36 محور و 39 امضا در صحن علني اعلام وصول شد.
عدم ارائه آمار واقعي توليدات محصولات كشاورزي اعم از زراعي، باغي، دام و طيور و آبزيان به تفكيك محصول و برش استاني، عدم ارائه آمارهاي واقعي آبياري تحت فشار و افشاي محل اجراي اين سيستم به تفكيكي استاني، عدم ارائه برنامه عملياتي و بسته حمايتي مناسب از بخش كشاورزي در زمان اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها و ايجاد تبعات منفي در بخش هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني كشور، عدم وجود برنامه مدون و تخصيص بهينه بودجه و منابع در جهت مقابله با خشكسالي، افزايش قيمت نهاده هاي خوراكي دام و طيور و افزايش بي رويه قيمت محصولات كشاورزي ناشي از كاهش توليد و نابساماني در بخش هاي توليدي وزارتخانه ها، ورشكستگي تعداد زيادي از واحدهاي پرورش دام و طيور به دليل عدم برنامه ريزي وزير جهاد كشاورزي و ورشكستگي تعداد كثيري از شركت هاي توليد داروهاي دامپزشكي داخلي ناشي از اتخاذ سياست هاي نادرست در خصوص واردات داروهاي دامي از جمله محورهاي استيضاح وزير جهاد كشاورزي است.
ادامه بررسي طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي
بررسي طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي در دستور كار جلسه علني ديروز مجلس قرار گرفت اما ادامه بررسي اين طرح بحث برانگيز به دليل اتمام وقت جلسه به نشست روز چهارشنبه نمايندگان موكول شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني يكشنبه طرح دو فوريتي حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح قانون بودجه سال 1391 كل كشور را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
در جريان رسيدگي به اين طرح، چندين پيشنهاد وكلاي ملت مورد بررسي قرار گرفت اما هيچ يك از پيشنهادات به تصويب نرسيد.
بند الف ماده واحده اين طرح داراي يك ابهام بود كه بهارستان نشينان پس از بحث و بررسي پيرامون اين امر، ابهام را رفع كرده و جمله اي به متن بند الف اضافه كردند.
اما به دليل نزديك شدن به پايان جلسه علني ادامه رسيدگي به اين طرح بحث برانگيز در مجلس، به جلسه بعدي خانه ملت موكول شد.
در صورت تصويب نهايي طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح بودجه 91، تمامي منابع حاصل از فروش ارز ناشي از صادرات نفت خام و ميعانات گازي سهم دولت، بخشي از منابع عمومي دولت محسوب مي شود و دولت حق هزينه كردن از اين منبع را براي موارد خاص مانند پرداخت يارانه نقدي به جز بند (44-2) قانون بودجه سال 91 ندارد.
همچنين با تصويب نهايي اين طرح، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مكلف مي شود منابع مزبور را روزانه به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور واريز كند. عدم اجراي اين حكم به منزله تصرف غيرقانوني در اموال عمومي و مستوجب تعقيب قضايي است.
اعلام وصول 3 طرح
در صحن علني مجلس
هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز 3 طرح را اعلام وصول كرد.
طرح اصلاح موادي از قانون سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري بخشي از تصدي هاي دولت به شهرداري ها از طريق نمايندگان مجلس امروز به هيئت رئيسه مجلس ارسال شد و هيئت رئيسه مجلس نيز اين طرح را اعلام وصول كرد.
همچنين طرح ممنوعيت بكارگيري سلاح سرد و تشديد مبارزه با جرائم خشونت بار كه به امضاي جمعي از نمايندگان رسيده بود، در صحن علني مجلس اعلام وصول شد.
همچنين هيئت رئيسه مجلس طرح اصلاح قانون تأسيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور را كه به امضاي جمعي از نمايندگان رسيده بود، اعلام وصول كرد.
انتقاد توكلي از واردات كالاهاي لوكس
نماينده مردم تهران با انتقاد از واردات كالاهاي غيراساسي و لوكس به كشور با ارز مرجع خواستار برخورد مسئولان متخلف شد.
احمد توكلي با بيان اينكه مجلس شأن نظارتي دارد، افزود: دولت در شش ماه گذشته صدها ميليون دلار واردات غيراساسي داشته و كالاهاي لوكس وارد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: دولت با واردات ماشين هاي پورشه با ارز مرجع، مانور تجمل در كشور را به راه انداخته است، در حالي كه ادعاي نرخ ارز مرجع غيرقانوني است.
توكلي در پايان گفت: مسئولاني كه منابع ملي را براي كالاهاي غيراساسي و لوكس هزينه كرده اند بايد محاكمه شوند.
 


در مكتب امام

هميشه رضاي خدا را مدنظر قرار دهيد!
من فقط يك موعظه (به شما) مي كنم و آن اين است كه:
براي خدا قيام كنيد!، هم قيام كنيد، همه قيامتان براي خدا باشد.
اگر بخواهيد قيام شما يك قيام مثمر باشد.
صحيفه نور - ج4 - ص 253
 


خارج از دستور

كاركنان و نمايندگان مجلس
خون اهداء كردند
نمايندگان و كاركنان مجلس به بيماران و نيازمندان، خون اهدا كردند.
سازمان انتقال خون به منظور دريافت خون از نمايندگان و كاركنان مجلس شوراي اسلامي در خانه ملت مستقر شد.
بر اساس اين گزارش تعدادي از نمايندگان و كاركنان مجلس با حضور در راهروهاي پارلمان خون اهدا كردند.
نمايندگان روحاني اظهارات قرضاوي را محكوم كردند
نمايندگان روحاني مجلس با صدور بيانيه اي سخنان اخير و اظهارات دشمن پسند يوسف قرضاوي را محكوم كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بنابر نقل خبرگزاري ها آقاي يوسف قرضاوي مفتي درباري قطري، ايران را به خاطر عدم حمايت از تروريست هايي كه در سوريه به كشتن مسلمانان مشغولند و آلت دست رژيم صهيونيستي، آمريكا و غرب و رژيم هاي مرتجع عربي قرار گرفته اند، دشمن خوانده و به مسلمانان درباره تشكيل امپراطوري ايران هشدار داده است.
نمايندگان ادامه دادند: اظهارات آقاي قرضاوي حقيقتا هر مسلمان دردمندي را متأسف مي كند كه چرا انقلابي كه بر مبناي وحدت مسلمانان شكل گرفته است و وحدت عملي آنها از اصول آرماني بنيان گذار انقلاب اسلامي ايران و رهبري فرزانه آن بوده و هست چگونه توسط عالمي درباري متهم به امپراطوري و دشمني با مسلمانان مي شود؟
تشكيل كميته طراحان سؤال
از رئيس جمهور
نماينده مردم ساري در مجلس از تشكيل كميته اي براي انجام طرح سؤال از رئيس جمهور خبر داد.
محمد دامادي در گفت و گو با فارس به جلسه نمايندگان طراح سؤال اشاره كرد و از تشكيل كميته اي براي انجام طرح سؤال از رئيس جمهور خبر داد.
دامادي، علي مطهري، عوض حيدرپور، علي پور، غلامعلي جعفرزاده، منصور حقيقت پور و محمد حسين حسين زاده اعضاي اين كميته را تشكيل مي دهند.
 


مراسم نكوداشت جانباز سرافراز حاج محمدرضا عليان جاسبي

پاسداشت 40 سال جهاد فرهنگي

روز گذشته با همت ستودني مجمع ناشران انقلاب اسلامي، از چهل سال خدمات فرهنگي «محمدرضا عليان جاسبي» مدير انتشارات «پيام آزادي» تجليل شد.
عليان جاسبي چهره نام آشناي حوزه نشر و مرشد حقيقي جمع كثيري از جوانان انقلابي است كه پا در عرصه فرهنگ گذاشته و در اين راه مجاهده مي كنند.
مرد خستگي ناپذيري كه عمر پربركتش را صرف ترويج معارف اسلامي و مباني انقلاب اسلامي كرد. انتشاراتي كه ساليان سال سنگر مبارزه او بود، فهرستي طولاني از افتخارات را در كارنامه خود دارد. ناشر نمونه، خادم قرآن، ناشر نمونه كودكان و نوجوانان در سال هاي متمادي بخشي از عناويني است كه در كارنامه پيام آزادي و حاج محمدرضا عليان جاسبي ثبت شده است.
در اين مراسم كه جمع كثيري از اصحاب علم و فرهنگ شركت كرده بودند، علاوه بر وزير ارشاد، مسئولان حوزه هنري سازمان تبليغات، اتحاديه ناشران و كتابفروشان، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سازمان دارالقرآن، انجمن اسلامي ناشران و... حضور داشتند.
اين چهره سختكوش عالم نشر كه به حق بايد او را يكي از «خدمتگزاران» و «چهره ماندگار عالم نشر» بدانيم اين روزها درگير بيماري سخت سرطان است و به حرمت همه خدماتي كه به فرزندان ايران اسلامي كرده، وظيفه خود مي دانيم كه از درگاه خداوند متعال شفاي عاجل او را مسئلت نماييم.
 


با حضور وزير دفاع 8 واحد توليدي جديد

در حوزه مواد منفجره و پيشرانه افتتاح شد

با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از 8 واحد توليدي جديد در حوزه مواد منفجره و پيشرانه بهره برداري شد.
در دويست و نهمين روز از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با حضور سرتيپ پاسدار احمد وحيدي خط توليد پوكه سلولوئيدي، خط توليد ماده انفجاري پتن، توسعه و افزايش ظرفيت مواد منفجره امولسيوني، كارخانه توليد مواد قرص نيترو دارو، كارخانه توليد دنيتراسيون شيشه اي، واحد توليد آندهاي نئوپرون با پوشش پلاتيني، كارخانه گندله سازي خاك فسفات واحد اسيد فسفريك و واحد توليد ميكرو بالن پليمري افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وحيدي در مراسم افتتاح اين خطوط توليدي در جمع خبرنگاران گفت: خودكفايي در توليد مواد اصلي مورد نياز كارخانجات و مراكز توليدي صنايع دفاعي يكي از راهبردهاي كليدي وزارت دفاع به شمار مي رود.
به خصوص در شرايطي كه دشمنان پيشرفت و تعالي ملت ايران با اعمال فشار و تحريم مي خواهند روند توسعه و توليد را متوقف كنند، خطوطي كه امروز ما شاهد افتتاح و افزايش ظرفيت آنها بوديم در همين راستا شكل گرفته و به بهره برداري رسيده است.
وزير دفاع افتتاح خط توليد پوكه سلولوئيدي را گامي بلند در ارتقاي فناوري در حوزه توليد مواد ذكر كرد و گفت: پوكه سلولوئيدي براي خرج پرتاب در خمپاره هاي 60، 81، 120 و 160ميليمتري و ورق هاي سلولوئيدي در صنايع راكتي كاربرد دارد.
وحيدي، ماندگاري بالاي محصول، سهولت كاربري، كاهش قيمت تمام شده را از مزاياي راه اندازي اين خط توليد ذكر كرد.
وزير دفاع در خصوص راه اندازي واحد توليدي پتن نيز گفت: پتن به عنوان يكي از مواد پر انرژي پايه اي، ماده اصلي محصولات انفجاري ناريه از قبيل فيتيله انفجاري، چاشني ها و انواع بوسترهاي پنتوليتي محسوب مي شود.
وي افزود: اين واحد توليدي از ويژگي هايي نظير دستيابي به دانش فني و فناوري توليد پتن به روش پيوسته، افزايش ظرفيت توليد نسبت به خط ناپيوسته، كاهش قيمت تمام شده، افزايش ايمني در توليد، حمل و نقل و مصرف آن برخوردار است.
وحيدي همچنين پيرامون توسعه و افزايش توليد مواد منفجره امولسيوني گفت: سازمان صنايع دفاع به عنوان تنها توليدكننده مواد منفجره امولسيوني به منظور تامين نياز معدن كاران و وزارتخانه هاي نيرو و راه و شهرسازي، با توجه به برنامه پيش بيني شده، منطبق بر سند چشم انداز بيست ساله كشور اقدام به افزايش ظرفيت از 8 هزار تن در سال به 14 هزار تن كرد.
پرواز پهپاد حزب الله
بر فراز فلسطين اشغالي حق طبيعي مقاومت است
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه افتتاح 8 واحد توليدي جديد در حوزه مواد منفجره و پيشرانه با اشاره به دستاورد اخير حزب الله گفت: پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز اراضي اشغالي، نشان از سستي و ضعف آن چيزي است كه رژيم صهيونيستي به آن گنبد آهنين مي گويد.
وي افزود: حزب الله لبنان با اين اقدام نشان داد كه مي تواند براي روزهاي مبادا به طور كامل آماده باشد و ضرب شست لازم را در برابر هرگونه تخطي رژيم صهيونيستي با قوي ترين اقدام، پاسخ دهد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره ايراني بودن اين پهپاد و نيز ميزان استمرار حمايت هاي كشورمان، گفت: توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران بسيار بالاست و در اختيار و خدمت امت اسلامي است.
 


با حضور وزير ارشاد صورت گرفت

تجمع دانشجويان و دانش آموزان در محكوميت توهين به پيامبر اسلام(ص)

تجمع دانشجويان و دانش آموزان تهراني با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در محكوميت توهين به ساحت پيامبر اعظم(ص) روز گذشته در ميدان بهارستان برگزار شد.
در اين تجمع، دانشجويان و دانش آموزان شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن» و ... سردادند. تجمع كنندگان همچنين به عزاداري و سينه زني پرداختند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني در تجمع دانشجويان و دانش آموزان بسيجي كه در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اعظم(ص) برگزار شد، با بيان اينكه به دليل اختلاف افق در سراسر جهان نام زيباي پيامبر در همه زبان ها جاري است، تصريح كرد: توهين به پيامبر جز بحث ديني و مذهبي نيست، بلكه يهودي ها و صهيونيست ها چنين كارهايي را انجام مي دهند كه به هيچ دين و اصولي پايبند نيستند.
سيدمحمد حسيني به آتش سوزي قرآن كريم نيز توسط كشيش آمريكايي اشاره كرد و اظهار داشت: اين كشيش اگر به تعاليم دين مسيح اعتقاد داشت، حاضر نمي شد قرآن را كه تعابير زيبا و بسياري را از حضرت مريم و حضرت مسيح آورده است، آتش بزند و چنين جسارتي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه امروز بايد نويسندگان، شاعران و هنرمندان اين اقدام توهين آميز را محكوم كنند، تصريح كرد: بنا بر اخبار منتشر شده جشنواره هاي بين المللي فيلم، تئاتر، شعر و... و بخش هاي ويژه اي براي معرفي ابعاد شخصيتي پيامبر اسلام بايد در نظر گرفته شود.
حسيني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران اسكار را تحريم كرده است، اظهار داشت: به دليل اهانت به پيامبر اعظم، با وجود آنكه فيلم هايي را براي اسكار تهيه كرده بوديم، ولي اسكار را تحريم كرديم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از سكوت مجامع بين المللي در قضيه توهين به پيامبر اعظم(ص) گفت: سازمان هاي بين المللي بايد اين حركت توهين آميز به پيامبر اعظم را محكوم مي كردند و سوال اين است كه چرا يك قانون براي جلوگيري از اين توهين ها تصويب نمي كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: محكوميت اين اقدام موهن را بايد به جرياني عليه استكبار، آمريكا و صهيونيزم تبديل كنيم و پيروان ديگر اديان را نيز براي مقابله با چنين اقداماتي دعوت كنيم.

 


عليزاده : مهدي هاشمي 3بار با پدرش تماس تلفني داشته است

مهدي هاشمي رفسنجاني تاكنون سه بار از بازداشتگاه با پدرش تماس تلفني داشته و وضعيت خود در اوين را تشريح كرده است.
محمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با فارس درباره آخرين وضعيت مهدي هاشمي اظهار داشت: مهدي همچنان در انفرادي به سر مي برد و ممنوع الملاقات است.
وي افزود: مهدي تاكنون سه بار از بازداشتگاه با آيت الله هاشمي رفسنجاني تماس داشته و وضعيت خود را در زندان در حدي كه مجاز بوده، گزارش داده و تقاضا كرده است براي وي كتاب ببريم.
عليزاده طباطبايي ادامه داد: مهدي هاشمي در سلول سه ونيم متر در سه ونيم متر در اوين نگهداري مي شود و اتاق او سرويس بهداشتي و يك دست رختخواب ساده دارد و از نوع برخورد دو بازجويش هم ابراز رضايت كرده است.
«مهدي به مزاح به پدرش گفت كه من در انگليس هم در انفرادي بودم و اينجا هم در انفرادي و تنها هستم اما تفاوت اين است كه آنجا مجبور بودم خودم غذا درست كنم ولي اينجا به من غذا مي دهند.»
وكيل مهدي هاشمي گفت كه آخرين تماس موكلش با هاشمي رفسنجاني مربوط به اواخر هفته گذشته است كه گفته بود هنوز كتاب هاي تاريخي كه براي وي فرستاده ايم، به دستش نرسيده است.
عليزاده طباطبايي در پايان تصريح كرد: تحقيقات از مهدي هنوز تمام نشده اما با توجه به اينكه معمولا مدت بازداشت موقت يك ماهه است، احتمال مي دهيم تحقيقات از وي به زودي تمام شود.
وي در عين حال گفت كه چنانچه بازداشت موقت وي بيش از يك ماه طول كشيده و تمديد شود، رسماً به اين موضوع اعتراض خواهد كرد.

 


تقدير رهبر بوميان كانادا از مواضع حق طلبانه ايران

تري نلسون، رهبر بوميان كانادا به شدت از دولت استفان هارپر، نخست وزير اين كشور به دليل نقض فاحش حقوق بشر عليه جامعه بوميان انتقاد كرد.
نلسون همچنين با قدرداني از دولت ايران به خاطر محكوم كردن رفتار دولت كانادا به شهروندان بومي اين كشور گفت كه تنها سفارت ايران در كانادا به شكايت ما پاسخ داد.
وي در مصاحبه با شبكه پرس تي وي گفت: «ما قصد داريم به جايي برويم كه در آن جا صداي «اقوام نخستين» شنيده شود. ما براي مطرح كردن مسائل حقوق بشر سخت تلاش كرديم و اسناد زيادي را به سفارت خانه هاي گوناگون فرستاديم. سفارت خانه ايران تنها سفارت خانه اي بود كه پاسخ داد. اما ما اطلاعات خود را براي آمريكايي ها، انگليسي ها، فرانسوي ها و ايتاليايي ها فرستاديم، اما هيچ يك از آن ها پاسخي ندادند.»
رهبر بوميان براي گرفتن كمك با هدف افشاي بهره برداري و سوءاستفاده دولت كانادا از جوامع بومي اين كشور، در حال حاضر در تهران به سر مي برد.
نلسون همواره براي جلب توجه جهاني به مسئله قتل و مفقود شدن زنان بومي كانادا، از دولت جمهوري اسلامي ايران كمك خواسته است.
وي با اشاره به شمار روزافزون زنان و دختران بومي كانادا كه ناپديد يا كشته مي شوند گفت كه دولت انگليس نيز مسئول وخيم تر شدن اين شرايط در كانادا است.
رئيس بوميان كانادا تصريح كرد: «600 زن بومي در كانادا كشته يا ناپديد شده اند بيش از صد سال قانون انگليس و قانون اتحاديه كانادا بوميان را مجبور كرده است در اماكني دولتي زندگي كنند كه از نظر قانوني نامناسب است.»
سازمان ملل متحد به تازگي با انتقاد از دولت كانادا به خاطر نقض گسترده حقوق كودكان، اوتاوا را به اعمال «تبعيض جدي و گسترده» عليه كودكان بومي و مهاجران متهم كرده است.
بسياري از فعالان حقوق بشر معتقدند، از زماني كه استفان هارپر در سال 2006 قدرت را به دست گرفت، نقض حقوق بشر و سركوب بي سابقه آزادي سخن در كشور به طور چشم گيري افزايش يافته است.
نلسون همچنين افزود: «پليس به [كشتار زنان بومي] توجهي نمي كند آن ها [دولت كانادا] سعي خود را مي كنند كه كاري انجام دهند، اما هيچ اراده اي براي انجام اين كار وجود ندارد. در واقع، كشتار زنان بومي در بسياري از شهرهاي كانادا همچنان ادامه دارد.»
همچنين، بر پايه گزارش ها، دولت كانادا هزاران كودك بومي را به زندگي در مدارس شبانه روزي وحشتناكي وادار كرده است كه در آن جا مورد سوءاستفاده جنسي، رواني و جسمي قرار مي گيرند.»
 


حسن روحاني:

موضوع هسته اي با فشار و تهديد حل نمي شود

حسن روحاني با اشاره به گام هاي مثبت ايران در مسئله هسته اي گفت: غرب بداند اين موضوع با فشار تهديد حل نمي شود.
رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش برند برتر، كيفيت برتر با انتقاد از وضع توليد و افزايش واردات در كشور، كاهش برخي تعرفه ها از 150 به 4 درصد را عامل صدمات جبران ناپذير به بخش كشاورزي و توليد دانست.
روحاني در سخنان خود كه بيشتر بوي انتخابات از آن به مشام مي رسيد با اشاره به اينكه مردم مدير نوكر مي خواهند، نه نوكر خالي، اظهار داشت: زمان شعار به پايان رسيده است. مردم از ارائه آمارهاي ناصحيح خسته شده اند و تنها خواهان صداقت هستند. از اين رو حل مشكلات اقتصادي در شرايط فعلي بايد اولويت اصلي و اساسي كشور باشد.
رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اميدواريم دستگاه قضايي كشورمان در شرايط فعلي اقتصاد با دانه درشتان با شهامت برخورد كند تا اوضاع كشور بهتر شود.
وي در حاشيه همايش در پاسخ به اين سؤال كه آيا با سخت تر شدن شرايط و فضاي مذكراتي امكان حل و فصل مسئله به طور مسالمت آميز وجود دارد؟ گفت: ايران قدم هاي خوبي را برداشته است و آنها بايد پاسخ مثبت دهند صحبت هايي كه مسئولان مذاكراتي مطرح مي كنند و يا سخنگوي وزارت خارجه به آن اشاره كرده است پيشنهادهاي خوبي هستند يعني راه هايي براي مذاكره و حل و فصل مسأله وجود دارد، اما غرب بايد در برابر اين فضاي بوجود آمده واكنش مثبت و مناسب از خود نشان دهد. فكر نكنند با فشار و تهديد مسأله هسته اي حل مي شود آنها تاكنون بيشترين بها را به تهديد و فشار داده اند، اما بايد بهاي اصلي را به مذاكره دهند.
وي در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اينكه آيا در انتخابات رياست جمهوري كانديدا مي شويد؟ گفت: حالا وقت براي اين صحبتها زياد است و از پاسخ بيشتر خودداري كرد.
روحاني درباره كانديداتوري هاشمي رفسنجاني و ناطق نوري در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: اينهايي كه نام مي بريد گفتند كه نمي آيند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اگر بخواهيد پس از 7 سال به دولت فعلي نمره دهيد چه نمره اي خواهيد داد؟ گفت: من معلم نبوده ام كه بتوانم نمره بدهم.
وي درباره طرح دولت وحدت ملي هاشمي رفسنجاني گفت: اصل وحدت ملي خواست همه است، اما دولت وحدت ملي يعني افكار و جناح هاي مختلف در آن حضور داشته باشند. در شرايط فعلي دولتي مي تواند موفق باشد كه فراجناحي باشد.
 


فردا در سالروز شهادت امام نهم

پيكر 2 شهيد گمنام در دانشگاه آزاد آرام مي گيرد

همزمان با سالروز شهادت امام محمد تقي(ع) پيكرهاي مطهر دو شهيد گمنام دفاع مقدس در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي تشييع و به خاك سپرده مي شود.
25 مهر ماه همزمان با سالروز شهادت امام محمد تقي(ع) و با حضور مردم شهيدپرور و ولايتمدار تهران پيكر دو شهيد گمنام جنگ تحميلي در اين واحد دانشگاهي از ساعت 8 و 30 دقيقه صبح، از انتهاي اتوبان شهيد ستاري (ميدان دانشگاه) تا مقبره الشهدا واحد علوم و تحقيقات تشييع مي شود.
ستاد هماهنگي خاكسپاري شهداي گمنام متشكل از كميته هاي اطلاع رساني و تبليغات، فرهنگي، پشتيباني، اجرايي، فني و عمراني و انتظامات براي برگزاري مراسمي باشكوه براي خاكسپاري اين شهداي گمنام در واحد علوم و تحقيقات تشكيل و تمامي امور مربوطه را برنامه ريزي و سازماندهي مي كند.
به همين مناسبت همچنين مراسمي با عنوان «شب وداع با شهدا»، امروز 24 مهرماه در مسجد علي ابن ابي طالب(ع) از ساعت 8 شب براي وداع مشتاقان ولايت و شهادت، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران با اين دو شهيد گمنام برگزار مي شود.
مراسم شب اول، سوم، هفتم و اربعين خاكسپاري شهداي گمنام نيز در واحد علوم و تحقيقات واقع در شهرك نيروي هوايي برگزار خواهد شد.
 


بازپس گيري زمين هاي كشاورزان از گروهك منافقين

دولت عراق پس از اخراج عناصر گروهك تروريستي منافقين زمين هاي كشاورزان را به آنها پس مي دهد.
به گزارش خبرگزاري عراقي «براثا»، سرلشكر ستاد «عبدالامير الزيدي» اعلام كرد كه پس از انتقال آخرين كاروان از عناصر گروهك منافقين به اردوگاه «ليبرتي» در بغداد، فرماندهي عمليات دجله قصد دارد اردوگاه اشرف را كه به نام اردوگاه «عراق جديد» تغيير يافته است، به عنوان مقر فرماندهي عمليات دجله در نظر گيرد.
به گزارش العالم، زمين هاي كشاورزي اردوگاه (اشرف سابق) به صاحبان اصلي بازگردانده خواهد شد و اراضي دولتي اين اردوگاه به عنوان طرح هاي سرمايه گذاري در اختيار مردم استان ديالي قرار خواهد گرفت.
گفتني است، هشتمين كاروان از عناصر گروهك منافقين، كه يك كاروان قبل از آخرين كاروان است، روز پنجشنبه از اردوگاه عراق نوين(اشرف سابق) به اردوگاه ليبرتي در بغداد منتقل شد.
 


سرلشكر فيروز آبادي:

فرمايشات رهبر انقلاب در خراسان شمالي راهبرد و فرمان عملياتي است

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه رهبر معظم انقلاب راه را براي دستگاههاي نظارتي و مردم حاضر در صحنه براي نظارت بر كار مسئولان و شناسايي انحرافات و مقابله صحيح با آن را ابلاغ فرمودند.
سرلشكر سيدحسن فيروز آبادي با سپاس از استقبال باشكوه و بي نظير مردم خراسان شمالي از سفر نوراني و پربركت رهبر معظم انقلاب به خطه پرنشاط باب الرضا(ع) گفت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين استان همه تدبير، راهبرد و فرمان عملياتي است.
وي افزود: آنچه ايشان در جمع مردم در بجنورد و اسفراين فرمودند، نقشه راه و تدابير عملياتي و راهبردهاي روشن براي مسئولان كشور و همه دستگاههاي اجرايي و نهادهاي عمومي براي پيشرفت كشور در سال جاري و سال هاي آينده است. همچنين معظم له راه را براي دستگاههاي نظارتي و مردم حاضر در صحنه براي نظارت بر كار مسئولان و شناسايي انحرافات و مقابله صحيح با آن را ابلاغ فرمودند.
فيروزآبادي تصريح كرد: نكته و چراغ روشن ديگري كه نايب امام زمان(عج) در اين استان روشن فرمودند، كتاب مرجعي بود كه در بياناتشان براي نخبگان، فرهيختگان و فعالان در تحول علوم انساني باز فرمودند و عناوين زيادي را براي پژوهش و تحقيق و تاليف و كرسي هاي نظريه پردازي و كرسي هاي آزادانديشي گشودند.
 


ميرسليم رئيس شوراي مركزي حزب مؤتلفه شد

يك عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي از انتخاب سيدمصطفي ميرسليم به عنوان رئيس شوراي مركزي اين حزب خبر داد.
«حميدرضا ترقي» با اعلام اين خبر به ايسنا، افزود: در جلسه شوراي مركزي شنبه شب حزب موتلفه اسلامي، سيدمصطفي ميرسليم به عنوان رئيس شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي، حبيب الله عسگراولادي به عنوان نايب رئيس و سيدمهدي جولايي و پزشكيان نيز به عنوان منشي هاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي انتخاب شدند.
وي درباره انتخاب دبيركل براي اين حزب اظهار داشت: هنوز كسي نامزد دبيركلي نشده و تنها در اين باره صحبت شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14