(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 مهر 1391 - شماره 20336

حديث دشت عشق
آغاز هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال با 4 تساوي!
مشكل بزرگ استقلال در تبريز
ملي پوشان فوتسال ايران
در جام جهاني مشخص شدند
ويشگاهي براي آخرين بار روي تاتامي رفت
وداع جاسم با تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در تهران
زمان به ضرر فرنگي كاران در حال سپري شدن است
برنامه مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان آسيا اعلام شد
همگروهي ايران با سريلانكا و مغولستان
كسب نخستين مدال آسيايي تاريخ ژيمناستيك ايران


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «قربانعلي اخلاقي»
ساكنان كوي معنا، تيزپروازان عشق
سال 1338 ستاره وجودش ميزبان محفل گرم و مردم «خوراسگان» گشت. در كنار پدر و مادري كه آموزگاران عشق و ايمان بودند پرورش يافت. از اين رو جان و دلش مرغي شد مستعد پرواز و رهايي يافتن از قفس تنگ و تاريك جسم و عاشقانه به وصال يار دست يافتن.
به هنگام نماز سجاده دل را در حوضچه ايمان شستشو مي داد و از سر اخلاص و نياز كمر عبادت در پيشگاه باري تعالي دوتا مي كرد.
با نيوشيدن فرياد عصيان و سركشي مردم وطن عليه حكومت ظلم و ستم او نيز به جمع عدالت خواهان پيوست و با جان و دل سخنان پيرش را پذيرفت و در راه برافراشتن پرچم استقلال و آزادي به كار بست.
هنوز مردم سرگرم جشن و ضيافت انقلاب بودند كه حمله نابهنگام دشمن خونخوار روز سپيدشان را شبي ديجور و تاريك ساخت. از اين رو با گذراندن دوره آموزش نظامي در پادگان «غدير اصفهان» لباس سبز نبرد بر تن كرد و به كاروان كربلاييان پيوست. عاشقانه و خالصانه آماده تقديم جانش به جانان بود تا اين كه سال 1361 در منطقه «كردستان» به دست منافقين ترور شد و در زمره شهيدان گمنام قرار گرفت.
 


آغاز هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال با 4 تساوي!

مشكل بزرگ استقلال در تبريز

هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال امروز با انجام 4 ديدار ديگر پيگيري مي شود.
در ادامه هفته دوازدهم ليگ برتر امروز و در حساس ترين بازي اين هفته تيم هاي تراكتورسازي و استقلال در تبريز به مصاف هم مي روند.
بدون شك مهمترين بازي اين هفته را تيم هاي سابق و فعلي امير قلعه نويي برگزار مي كنند. استقلال كه با نتايج خوب خود در چند هفته اخير خود را به رده چهارم جدول رسانده است، براي اين بازي با مشكلات فراواني روبروست. امير قلعه نويي كه پس از جراحي زانوي خود در سوگ از دست دادن مادرش نشست هنوز نتوانسته در تمرين هاي آبي ها حضور مستمري داشته باشد و براي مثال در آخرين تمرين استقلال غايب بود. نگراني استقلالي ها به اين موضوع ختم نمي شود و غيبت جانواريو وتوزي و مصدوميت جواد نكونام و مهدي رحمتي در بازي ايران و كره جنوبي دست كادر فني آبي ها را بيش از پيش بسته است. ليام ردي دروازه بان دوم استقلال تازه روز پنج شنبه از استراليا بازگشته و بايد ديد در صورت نرسيدن رحمتي به اين ديدار چه عملكردي در نخستين بازي رسمي خود براي تيمش خواهد داشت.
از سوي ديگر درگيري هاي رسانه اي مديرعامل تراكتورسازي و مدير رسانه اي اين تيم با قلعه نويي اين بازي را به نحو ديگري حساس كرده است. هواداران تراكتورسازي كه تيمشان فصل را خوب آغاز كرده دوست دارند براي نخستين بار در تبريز استقلال را شكست دهند. توني و شاگردانش در حال حاضر دو امتياز از رقيب خود كمتر دارند. يادمان نرفته كه بازي فصل گذشته دو تيم با چه حاشيه هاي عجيبي همراه بود. بايد ديد مصاف اين دو تيم پرطرفدار در نهايت چه سرنوشتي پيدا مي كند.
در تهران پيكان كه سه باخت متوالي را متحمل شده به مصاف مس كرمان مي رود. مربيان هر دو تيم براي استحكام موقعيت خود روي نيمكت به سه امتياز اين بازي نياز مبرم دارند. در انزلي ملوان ميزبان سايپا است. هر دو تيم شروع خوبي در ليگ داشته اند و براي ماندن در ميانه بالايي جدول با هم رقابت مي كنند. محمد احمدزاده اميدوار است نخستين برد خانگي با ملوان را از زمان در دست گرفتن هدايت اين تيم كسب كند. ذوب آهن هم با روي كار آمدن فرهاد كاظمي اميدوار است به وضعيت خود در جدول سر و ساماني بدهد و براي اين كار در گام اول به مصاف آلومينيوم مي رود. بايد ديد بازگشت كاظمي به ليگ برتر كه پس از سال ها اتفاق مي افتد چه سودي براي اصفهاني ها دارد.
برنامه ديدارهاي هفته دوازدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
شنبه - 29/7/91
¤ تراكتورسازي تبريز - استقلال تهران (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان - آلومينيوم هرمزگان ( ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي - سايپاي البرز ( ساعت 45:15)
¤ پيكان تهران - مس كرمان (ساعت 45:15)
يكشنبه - 30/7/91
¤ پرسپوليس - راه آهن تهران (ساعت 18)
سريال تساوي ها
هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برترعصر ديروز با برگزاري 4 ديدار درحالي آغاز شد كه هيچ كدام از بازي ها برنده اي نداشت.
در قم تيم سپاهان اصفهان عليرغم توقف برابر صبا در صدر جدول قرار گرفت. در اين ديدار ابتدا سپاهان با گلزني اميد ابراهيمي در دقيقه 90 از ميزبان خود پيش افتاد اما ميلاد سليمان فلاح در دقيقه 4+90 كار را به تساوي كشاند و مانع از شكست صباي قم شد .
در شيراز تلاش تيم هاي فجرسپاسي و نفت تهران با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد تا شاگردان منصور ابراهيم زاده 21 امتيازشده و تنها به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار بگيرند. تيم گهر دورود در در حالي كه از فولاد خوزستان پيش بود، در دقايق پاياني پيروزي را با تساوي عوض كرد. اين دو تيم در شرايطي در ورزشگاه تختي تهران به مصاف هم رفتند كه تلاش آنان در نهايت به نتيجه يك بر يك انجاميد.مجتبي زارعي در دقيقه 14 زننده گل گهر بود و ايوب والي هم در دقيقه 3+90 بازي را به تساوي كشاند. ديدار نفت آبادان و داماش گيلان هم برنده اي نداشت تا سريال تساوي هاي هفته دوازدهم در روز جمعه ادامه يافته باشد.
 


ملي پوشان فوتسال ايران

در جام جهاني مشخص شدند

فهرست نهايي تيم ملي فوتسال ايران براي حضور در هفتمين دوره مسابقات جام جهاني فوتسال اعلام شد.
علي صانعي، سرمربي تيم ملي فوتسال فهرست نهايي اين تيم را براي حضور در مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 تايلند اعلام كرد. اسامي نهايي تيم ملي براي حضور در جام جهاني به شرح زير است:
عليرضا صميمي، علي كيايي، علي رهنما، محمد كشاورز، حميد احمدي، افشين كاظمي، علي اصغر حسن زاده، مصطفي طيبي، مسعود دانشور، محمد طاهري، حسين طيبي، مصطفي نظري، احمد اسماعيل پور و سپهر محمدي
براساس ليست اعلامي از سوي علي صانعي بازيكناني مثل جواد اصغري مقدم، مهدي جاويد، فرهاد فخيم، محمود لطفي، قدرت بهادري و مجتبي نصيرنيا كه پيش از اين به اردو دعوت شده بودند، تيم ملي را در جام جهاني همراهي نخواهند كرد. به جز اين بازيكنان وحيد شمسايي نيز به تايلند نمي رود. آقاي گل جهان حتي در ليست 20 نفره صانعي هم جايي نداشت. بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتسال مي بايست ساعت 12 امروز در محل كمپ تيم هاي ملي خود را به كادر فني معرفي كنند تا تمرينات خود را از ساعت 17 آغازكنند.
هفتمين دوره مسابقات جام جهاني فوتسال از 11 تا 28 آبان ماه به ميزباني تايلند برگزار خواهد شد.
 


ويشگاهي براي آخرين بار روي تاتامي رفت

وداع جاسم با تيم ملي

قهرمان پرافتخار تيم ملي كاراته در حضور برخي قهرمانان ديگر رشته هاي رزمي براي آخرين بار روي تاتامي كاراته مبارزه و سپس با دنياي قهرماني و تيم ملي خداحافظي كرد.
روز گذشته همزمان با هفته دوم از مسابقات سوپر ليگ كاراته باشگاه هاي كشور جاسم ويشگاهي، قهرمان جهان و آسيا در مراسمي باشكوه در حضور مسئولان فدراسيون كاراته و برخي قهرمانان و مربيان رشته هاي ديگر چون يوسف كرمي، مهدي بي باك و حسين اوجاقي از دنياي قهرماني خداحافظي كرد.جاسم ويشگاهي براي آخرين بار براي انجام يك مبارزه نمادين با سعيد فرخي، سرگروه فعلي تيم ملي كاراته روي تاتامي مسابقات حاضر شد و با برتري 7 بر يك مقابل فرخي چهارگوشه تاتامي را بوسيد و براي هميشه با تيم ملي و دنياي قهرماني خداحافظي كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان: نيمكت نشين بازي مقابل كره جنوبي را بت نكنيد!
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با تاكيد بر اينكه نبايد بازيكني كه مقابل كره جنوبي نيمكت نشين بوده است را بت كنيم، گفت: افراط و تفريط رسانه ملي ستاره هاي بادكنكي در فوتبال خلق كرده و برخي از شومن هاي فوتبال را تبديل به اسطوره كرده است. محمد رويانيان ضمن بيان مطلب فوق گفت: آقاي رسانه ملي! در المپيك فوتبال را نابود كرديد، دو ماه تمام به فوتبال تاختيد و موقع باخت تيم ملي به لبنان ميخ آخر را كوبيده و سعي كرديد كه ستاره هاي فوتبال را خاموش و بي فروغ كنيد اما چه شد با يك برد مقابل كره جنوبي قهرمانان و حماسه هاي المپيك را خاموش كرده و به يك باره فوتبال بي فروغ را به نماد ورزش كشور تبديل كرديد؟!
وي گفت: اين افراط و تفريط از سوي شما ستاره هاي بادكنكي در فوتبال خلق كرده و برخي از شومن هاي فوتبال را تبديل به اسطوره كرده است. اين موضوعات و اين روش پرداختن ريشه اصلي مشكلات فوتبال ايران است. به عنوان نمونه مجري و گزارشگري كه دو ماه به فوتبال مي تاخت به يكباره عشق آتشين خود به فوتبال را نشان مي دهد. وي در همين خصوص گفت: آقاي رسانه ملي! اگر ستاره اي رفتارش غلط بود، بگوييد اين ستاره با اشتباهات خود به تيمش ضربه زده است و نبايد او را تبديل به بت و اسطوره كنيم، منظور من بازيكن تيم ملي است كه در لبنان بازي كرد و در آن بازي تيم ملي باخت اما در مقابل كره جنوبي نيمكت نشين بود با اين حال تيم ملي موفق شد كره را ببرد. چرا چنين بازيكني را تبديل به اسطوره و بت مي كنيم بدون آنكه به رفتارهاي گذشته او در قبال باشگاهش نگاه كنيم؟!
رويانيان تاكيد كرد: آقاي رسانه ملي عزيز! اين گونه رفتارها توفيقات شما را در عرصه ورزش از بين خواهد برد و فوتبال را كماكان ستاره محور، بازيكن سالار و مديريت آن را پول محور خواهد كرد.
برگزاري مجمع عمومي فدراسيون فوتبال در 8 آبان
مهدي محمدنبي، دبير كل فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اي به كليه اعضاي مجمع فدراسيون، تاريخ و محل برگزاري آن را اعلام كرد. براساس اعلام سايت رسمي فدراسيون فوتبال، مجمع عمومي فدراسيون ساعت 30:9 روز دوشنبه 8 آبان در محل سالن همايش آكادمي ملي المپيك برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود مجمع عمومي فدراسيون فوتبال روز سه شنبه 9 آبان ماه برگزار شود.
پيتر اشمايكل به ايران مي آيد؟
سفير دانمارك در ايران با حضور در باشگاه پرسپوليس با محمد رويانيان ديدار و گفت وگو كرد. در نشست محمد رويانيان و آندرس كريستين هوگارد سفير دانمارك حرف از پيتر اشمايكل دروازه بان افسانه اي تيم ملي دانمارك و منچستر يونايتد به ميان آمد كه سفير دانمارك در اين خصوص گفت: من هم متوجه اين موضوع شده ام كه فوتبالدوستان ايراني علاقه خاصي به پيتر اشمايكل دارند. من پيام دعوت شما را به او منتقل مي كنم و اگر شرايط فراهم شود، اشمايكل به ايران خواهد آمد تا از نزديك با باشگاه پرسپوليس و فوتبال ايران آشنا شود و دو روزي ميهمان شما باشد. حضور اشمايكل در ايران و گفتگوي او با مديران باشگاه پرسپوليس و صحبتهايش درباره فوتبال در يك برنامه تلويزيوني مي تواند بسيار جالب باشد و جو بسيار خوبي را ايجاد خواهد كرد.
ال كلاسيكوي احتمالي در نيمه نهايي كوپادل ري
رئال مادريد و بارسلونا در ديدار پاياني رقابت هاي فصل جاري كوپا دل ري به هم برنمي خورند. براساس قرعه كشي جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا در فصل جاري دو تيم سرشناس اسپانيايي در دور نيمه نهايي و نه ديدار پاياني اين رقابت ها مي توانند به يكديگر برخورد كنند. دو تيم فصل گذشته ديدار پاياني جام حذفي اسپانيا را برگزار كرده بودند كه با قهرماني بارسلونا پايان يافت. رئال در سال 2011 اين عنوان را به مادريد برد.
يك الاغ مربي تيم ملي آفريقاي جنوبي را به كشتن داد
مربي تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي در يك سانحه رانندگي كشته شد. «توماس ماديگيج مك» مربي تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي پنجشنبه شب و در حالي كه در استان ليمپوپوي اين كشور در حال رانندگي بود پس از تصادف با يك راس الاغ به همراه خودروي خود در جاده واژگون شد و جان خود را از دست داد.به نوشته ساكرنت، ماديگيج پس از بازي آفريقاي جنوبي و كنيا در حال رفتن به سمت خانه خود بوده كه اين سانحه براي او رخ داده است.
كي روش: نبايد فكر كنيم همه چيز درست شده است
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينكه الان موقع جشن گرفتن نيست، گفت: نبايد فكر كنيم با يك شكست كار تيم ملي تمام شده و با يك پيروزي مقابل كره جنوبي همه چيز درست شده است.كارلوس كي روش اظهار كرد: چيزي كه الان مهم است اين است كه از يك پيروزي مغرور نشويم و فكر نكنيم موقع جشن گرفتن است. وقتي يك باخت مثل بازي با لبنان بدست مي آوريم نبايد فكر كنيم همه چيز تمام شده و با يك برد مقابل كره جنوبي هم فكر نكنيم كه همه چيز درست شده است. ما بايد از پيروزي خوشحال باشيم ولي الان موقع جشن گرفتن نيست.
 


آغاز مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در تهران

نخستين دوره مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در مواد پيست با حضور 10 تيم خارجي و 3 تيم داخلي برگزار خواهد شد.
اولين دوره رقابت هاي دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در مواد پيست از امروز به مدت 3 روز به ميزباني كشورمان و در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي شود. در اين دوره از رقابت ها ركابزنان در مواد اسپرينت، تيمي اسپرينت، كايرين، يك كيلومتر، اسكرچ، مديسون، تعقيبي انفرادي، تعقيبي تيمي، دورامتيازي و اومنيوم با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
نخستين دوره از رقابت هاي دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در مواد پيست با حضور 85 ركابزن در قالب 13تيم داخلي و خارجي برگزار خواهد شد. بر همين اساس فدراسيون دوچرخه سواري ايران 3 تيم داخلي پيشگامان كوير يزد، دانشگاه آزاد و پتروشيمي تبريز را به عنوان نمايندگان كشورمان براي حضور در اين دوره از رقابت ها معرفي كرده است.
 


زمان به ضرر فرنگي كاران در حال سپري شدن است

سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در خصوص آخرين وضعيت آغاز اردوهاي آماده سازي فرنگي كاران گفت: بيش از دو ماه از بازي هاي المپيك 2012 لندن گذشته ولي زمان همچنان به ضرر فرنگي كاران در حال سپري شدن است.
حسام الدين جعفري ضمن بيان اين مطلب افزود: متاسفانه حدود سه ماه از بازي هاي المپيك لندن مي گذرد اما هنوز شاهد بلاتكليفي و عدم حضور فرنگي كاران در اردوي آماده سازي هستيم. اميد داشتيم كه اين روند طي هفته هاي گذشته به پايان رسيده و اردوهاي آماده سازي آغاز شود ولي همچنان در انتظار اقدام فدراسيون و ساماندهي وضعيت كشتي فرنگي هستيم.
وي تصريح كرد: طي روزهاي گذشته من و برخي از مربيان تيم ملي كشتي فرنگي به صورت حضوري يا تلفني با حجت الله خطيب صحبت كرديم كه او نيز به عنوان سرپرست فدراسيون قول داد در اين خصوص همكاري و مساعدت لازم را انجام دهد. همانطور كه مي دانيد ما بايد اردوهاي آماده سازي فرنگي كاران براي حضور در رقابت هاي جام جهاني را هرچه زودتر آغاز كنيم و هر روزي كه به اين شكل سپري مي شود به ضرر كشتي گيران است.
سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان ادامه داد: ما طوري برنامه ريزي كرده بوديم كه حداكثر تا آبان ماه امسال اردوي فرنگي كاران را برگزار كنيم كه متاسفانه اين ماه نيز رو به پايان است و بايد فكري به حال برنامه هاي معوقه تيم ملي شود. هرچند جمع و جور كردن فرنگي كاران و آشنايي افراد جديد با فضاي اردوي تيم ملي زمان زيادي نمي برد ولي ما نيز بايد هرچه زودتر تكليف اردونشينان را روشن و آنان را براي رقابت هاي آتي مهيا كنيم.
وي در خاتمه به احتمال بازگشت محمد بنا به تيم ملي نيز اشاره كرد و گفت: هنوز به بازگشت او اميدواريم چرا كه متوليان ورزش و مسئولان فدراسيون كشتي وعده دادند شرايط لازم را تا حد امكان مهيا كنند تا فرنگي كاران كشورمان بتوانند هرچه زودتر برنامه هاي آماده سازي خود را آغاز كنند.
 


برنامه مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان آسيا اعلام شد

همگروهي ايران با سريلانكا و مغولستان

واليباليست هاي نوجوان ايران حريفان خود را در رقابت هاي آسيايي تهران شناختند.
نهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان آسيا از سوم آبان به ميزباني ايران و در سالن 12هزار نفري واليبال تهران آغاز مي شود. ايران به عنوان پرافتخارترين تيم مسابقات و ميزبان اين رقابت ها مدعي اصلي كسب عنوان قهرماني است. پيش از اين قرار بود كه 13تيم در اين دوره از رقابت ها با يكديگر مسابقه دهند اما پس از انصراف كويت تعداد تيم هاي حاضر در مسابقات به عدد 12كاهش يافت. براساس قرعه كشي گروه بندي مرحله مقدماتي به شرح زير است:
گروه يك: ايران، سريلانكا، مغولستان
گروه دوم: چين، تايلند و قزاقستان
گروه سوم: كره جنوبي، چين تايپه و استراليا
گروه چهارم: هندوستان، ژاپن و تركمنستان
تيم هاي اول و دوم چهار گروه دور مقدماتي براي مقام هاي اول تا هشتم در دو گروه با هم رقابت مي كنند و ساير تيم هاي ديگر نيز براي عنوان هاي نهمي تا دوازدهم به مصاف هم مي روند.
 


كسب نخستين مدال آسيايي تاريخ ژيمناستيك ايران

ژيمناستيك ايران براي اولين بار در طول تاريخ صاحب مدال رقابتهاي ايروبيك قهرماني آسيا شد.
تيم ملي ايروبيك ايران متشكل از امين ارباب، عليرضا فرخ و رضا فرخيان در بخش سه نفره تيمي رقابتهاي قهرماني آسيا موفق شد براي نخستين بار در طول تاريخ حضور در ميادين رسمي در سكوي دوم اين رقابتها بايستد و نشان نقره اين رقابتها را از آن خود كند.در پايان اين رقابتها ويتنام قهرمان شد و اندونزي نيز بعد از ايران در رده سوم جاي گرفت. فيليپين هم به رده چهارمي بسنده كرد.
رقابتهاي ايروبيك ژيمناستيك قهرماني آسيا با حضور يازده كشور در سه بخش انفرادي، تيمي و سه نفره به ميزباني اندونزي برگزار شد كه ايران تنها در بخش سه نفره شركت داشت. تيم ايران پيش از اين در رقابتهاي سال 2010 به مقام چهارمي دست يافته بود كه در اين دوره با دو پله صعود در مكان دوم اين مسابقات قرار گرفت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14