(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 مهر 1391 - شماره 20336

برخورد پليس با متخلفان صنفي
ايران جزو 3 كشور برتر جهان در پيوند مغز استخوان
فرمانده انتظامي فارس خبر داد
برخورد قاطع با محتكران كالا و ارز
در آب هاي قشم
شناور حامل گازوئيل قاچاق در آتش سوخت
درخواست سازمان امور دانشجويان از بانك مركزي
مربيان در حال تحصيل در خارج مستحق دريافت ارز تحصيلي هستند
جوانان بيشترين مراجعان به بخش هاي مراقبت هاي ويژه
افتتاح بخش مياني خط 3 مترو همزمان با عيد غدير
پيش بيني هواشناسي
رگبار و رعد و برق در شمال و غرب كشور طي 3 روز آينده
هشدار به زائران عتبات عاليات در مورد بيماري وبا
تصادف در محور كرج-قزوين 24 مجروح برجاي گذاشت
معافيت پيام نوري هاي ايثارگر از گذراندن واحد دفاع مقدس
رويداد هاي خارجي
بارش پروازهاي ايلام را لغو كرد
كمك 8 ميلياردي خيرين آذري به زلزله زدگان
توقف چاپ نيوزويك پس از 80 سال
اصرار قاضي آمريكايي به نمايش فيلم ضد اسلامي
جداسازي دوقلوهاي بهم چسبيده
تزريق سوپ به جاي سرم!


برخورد پليس با متخلفان صنفي

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور گفت: با كساني كه تداخل صنفي به وجود مي آورند طبق قانون برخورد مي شود.
سرهنگ هلالي گفت: قانون گذار براي هر واحد صنفي مشخصاتي از حدود محصولات فروش را درج كرده است كه توسط اتحاديه ها هنگام صدور پروانه كسب به آنان ابلاغ مي گردد كه در صورت گزارش به نيروي انتظامي درخصوص عدم رعايت اين فروش محصولات متغير با محصولات درج شده در پروانه كسب با آن صنف برخورد مي شود.
وي با اشاره به ذكر مثالي در اين باره افزود: به طور فرضي اتحاديه به ما ابلاغ مي كند كه مغازه هاي خدمات رايانه اي اجازه فروش سي دي فيلم را ندارند، در صورت مشاهده با آنان طبق قانون برخورد مي شود زيرا كه آنان تداخل صنفي كرده اند و بايد طبق موضوعاتي كه در پروانه كسب برايشان درج شده در خدمت مشتريان باشند.
هلالي با اشاره به حدود صنفي براي اصناف مشابه خاطرنشان كرد: به طور يقين نظام صنفي حدود را براي هر واحد صنفي با واحد صنفي مشابه خود در نظر گرفته كه شناسايي آنان جزو وظايف اتحاديه هاي صنفي است كه به طور فرضي دو صنف مشابه مثل سوپر ماركت در كنار هم به دليل قانون حدود صنفي يكي از آنان پروانه كسب نخواهند داشت و در صورت ابلاغ اتحاديه درخصوص پلمپ اين صنف متخلف به نيروي انتظامي اين امر توسط ماموران ما صورت مي گيرد.
 


ايران جزو 3 كشور برتر جهان در پيوند مغز استخوان

ايران سالانه با انجام بيش از 400 مورد پيوند مغز استخوان، در كنار مركز سياتل و مدي اندرسون آمريكا، جزو سه كشور برتر دنيا قرار گرفته است.
دكتر «اردشير قوام زاده» در حاشيه همايش دو روزه پيوند سلول هاي بنيادين خون ساز در بيمارستان شريعتي تهران افزود: با گسترش مراكز جديد اين پيوند به جايگاه بهتري در دنيا خواهيم رسيد. اما هم اكنون به علت كمبود پرستار متخصص 300 بيمار در فهرست انتظار پيوند مغز استخوان قرار دارند.
استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: در سال 57 رشته موليكال آنكولوژي در كشور وجود نداشت اما حالا در اين رشته تا حد بسيار زيادي پيشرفت كرده ايم و بيش از 200 نفر در اين زمينه خدمات ارائه مي كنند.
قوام زاده با بيان اينكه هم اكنون امكانات بهتري در اين باره فراهم است، يادآور شد: بنابراين نياز است كه اين رشته تكامل پيدا كند و تكامل آن نيز نيازمند پيوند سلول هاي بنيادين است.
به گزارش ايرنا، وي با بيان اينكه پيوند سلول هاي بنيادين، رشته هاي روماتولوژي و مفتاآنكولوژي را تكميل مي كند، تصريح كرد: در سال 69 براي اولين بار پيوند مغز استخوان در بيمارستان شريعتي انجام شد و به دنبال آن مركز مغز استخوان دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين مكان تاسيس شد و با 12پيوند در سال 69 آغاز به كار كرد كه در سال گذشته شمار پيوند مغز استخوان در اين مركز به 400 مورد رسيد.
رئيس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: در ايران با جمعيت 75 ميليون نفر، حداقل يك هزار و500 مورد پيوند مغز استخوان انجام مي شود، ضمن اينكه چهار مركز ديگر در تهران، يك مركز در اروميه و يك مركز در كرمان راه اندازي شده است.
قوام زاده ادامه داد: تمام اين مراكز ظرفيت 200 پيوند مغز استخوان را دارند كه با مركز اصلي تهران كه ظرفيت انجام 400 پيوند دارد، در مجموع 600 مورد پيوند انجام مي شود.
وي با يادآوري اينكه هم اكنون در مركز بيمارستان شريعتي 300 نفر در فهرست انتظار پيوند مغز استخوان قرار دارند كه 100 نفر از آنان كودك هستند، گفت: اين بيماران اگر به موقع درمان نشوند جان خود را از دست خواهند داد، بنابراين بايد نيروي انساني و امكانات مالي را تقويت كنيم تا بتوانيم پيوندهاي مورد نياز را انجام دهيم.
رئيس بخش پيوند سلول هاي بنيادين خون ساز بيمارستان شريعتي اضافه كرد: تنها هفت تا 10درصد بيماران مبتلا به سرطان خون پنج سال بعد از درمان معمولي به وسيله شيمي درماني زنده مي مانند اما اگر پيوند مغز استخوان انجام شود 70 درصد آنها تا 15 سال به زندگي عادي خود ادامه مي دهند. ضمن اينكه پيوند مغز استخوان هم ارزانتر است و هم نتيجه مطلوب تري براي بيمار به همراه دارد.قوام زاده بيشترين تعداد پيوند مغز استخوان اطفال در دنيا را 80 مورد عنوان كرد و افزود: در مركز تهران حدود 110مورد پيوند اطفال در سال انجام مي شود كه موفقيت آن بسيار بالا و در سطح بين المللي قابل قبول است.

 


فرمانده انتظامي فارس خبر داد

برخورد قاطع با محتكران كالا و ارز

شيراز- خبرنگاركيهان:
با اخلالگران اقتصادي و كساني كه خارج از شبكه بانكي اقدام به خريد و فروش گسترده ارز كنند و محتكران كالا برخورد قاطع خواهد شد.
فرمانده انتظامي فارس با بيان اين مطلب گفت: پليس در مقابل كساني كه به دنبال ايجاد اخلال در وضعيت اقتصادي جامعه هستند خواهد ايستاد و از شهروندان نيز مي خواهيم تا هرگونه اطلاعاتي كه از اين افراد به دست مي آورند را با پليس در ميان بگذارند.
سرهنگ سيروس سجاديان اظهار داشت: به همين منظور هماهنگي لازم با دستگاه قضايي استان انجام شده و با افرادي كه اقدام به احتكار كالا و ارز كرده باشند و نيز در اين زمينه با تخلفاتي كه به صورت مشهود انجام مي شود، برخورد مي كنيم و متخلفان به دستگاه قضايي معرفي خواهند شد.
وي افزود: تاكنون با برخي از دلالان كه با تجمع در مكان هايي اقدام به خريد و فروش ارز مي كردند، برخورد صورت گرفته و اين روند ادامه خواهد داشت.
 


در آب هاي قشم

شناور حامل گازوئيل قاچاق در آتش سوخت

قشم- خبرنگار كيهان:
شناور حامل سوخت گازوئيل قاچاق در آب هاي جزيره قشم در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از يك فرمانده نيروي انتظامي، قاچاقچيان سوخت گازوئيل كه از بوستانو بندرعباس مبادرت به سوختگيري كرده بودند و قصد فروش اين گازوئيل قاچاق را در آب هاي بين المللي داشتند، بعد از حضور به موقع گشت درياباني نيروي انتظامي بندرعباس در آب هاي جزيره قشم، مبادرت به آتش زدن لنج حامل سوخت كردند.
براساس اين گزارش، ماموران درياباني نيروي انتظامي موفق شدند 8 نفر از ملوانان اين شناور را زنده از آب گرفته و آنها را دستگير كنند.گفتني است اين عمليات پيش از وزيدن طوفان موسوم به «فارس» در بامداد پنجشنبه صورت گرفته است.
 


درخواست سازمان امور دانشجويان از بانك مركزي

مربيان در حال تحصيل در خارج مستحق دريافت ارز تحصيلي هستند

معاون بورس و امور دانشجويان خارج سازمان امور دانشجويان از مسئولان بانك مركزي خواست تا مربيان دانشگاه ها نيز از ارز تحصيلي با نرخ مرجع برخوردار شوند.
حسن مسلمي نائيني، معاون بورس و امور دانشجويان خارج سازمان امور دانشجويان با اشاره به آغاز توزيع سه هزار و 124 معرفي نامه ارز دانشجويي از مسئولان بانك مركزي خواست تا مربيان دانشگاه ها كه به صورت مامور به تحصيل در دانشگاه هاي خارج از كشور تحصيل مي كنند نيز از ارز تحصيلي با نرخ مرجع برخوردار شوند.
معاون بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم با بيان اينكه اين مربيان مانند بورسيه هاي وزارت علوم از مقرري و شهريه تحصيلي برخوردار نيستند، خاطرنشان كرد: اين افراد فقط حق ماموريت ريالي دريافت مي كنند اين در حالي است كه با هزينه هاي بالاي زندگي خارج از كشور، با مشكلات تهيه ارز نيز مواجه هستند.
به گفته وي 300 تا 400 نفر از مربيان دانشگاه آزاد كه در خارج از كشور تحصيل مي كنند تقاضاهاي مكرر خود را براي دريافت ارز به نرخ مرجع به وزارت علوم ارسال كرده اند.
مسلمي با بيان اينكه نامه اي از سوي وزارت علوم به بانك مركزي براي تخصيص ارز با نرخ مرجع به مربيان مامور به تحصيل در دانشگاه هاي خارج از كشور ارسال شده است، گفت: اين مربيان، تعهد داده اند كه پس از بازگشت به كشور، دو برابر مدت تحصيل خود به خدمت در دانشگاه هاي داخلي بپردازند و برخي از آنها هم وثيقه اي چند صد ميليوني سپرده اند پس اعطاي ارز مرجع به اين افراد كاملا توجيه دارد.
آغاز توزيع بيش از 3 هزار معرفي نامه ارز دانشجويي
بنابر همين گزارش توزيع سه هزار و 124 معرفي نامه ارز تحصيلي دانشجويان از ديروز جمعه توسط 30 موسسه اعزام دانشجو به خارج از كشور، آغاز مي شود و به مدت پنج روز كاري آغاز شد.
پنج هزار درخواست براي دريافت ارز دانشجويي نوبت 28 مهرماه 91 در سامانه اينترنتي نشا ثبت شده است، از اين تعداد سه هزار و 124 تقاضا مورد موافقت قرار گرفته است و توزيع آنها صورت مي پذيرد اما مابقي درخواست ها به دلايل مختلف پذيرفته نشده اند.
براساس اين گزارش، تاييد و عدم تاييد درخواست متقاضيان و دليل پذيرفته نشدن تقاضاي آنها از طريق پست الكترونيك به اطلاع افراد مي رسد، افرادي كه درخواست آنها در سامانه نشا پذيرفته نشده است بايد با مراجعه به اين سامانه نسبت به رفع نقص مدارك خود و ارائه تقاضاي مجدد براي توزيع معرفي نامه اقدام كنند. ارائه تقاضاي توزيع معرفي نامه در نوبت هاي 12 و 26 آبان ماه صورت مي پذيرد.
توزيع معرفي نامه به بانك از ساعت 9 صبح روز 28 مهرماه در 10 موسسه اعزام دانشجو به خارج از كشور در تهران و 20 موسسه در استان هاي كشور صورت مي پذيرد.
 


جوانان بيشترين مراجعان به بخش هاي مراقبت هاي ويژه

دبير انجمن مراقبت هاي ويژه ايران با بيان اينكه به علت بالا بودن آمار تصادفات جاده اي و حوادثي نظير سقوط از ارتفاع، جوانان غالبا بيماران بستري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه در كشور هستند، گفت: اين در حالي است كه بيماران بستري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه در ديگر كشورها اغلب سالمندان هستند.
دكتر اميد مرادي مقدم با اشاره به برگزاري كنگره سراسري «مراقبت هاي ويژه گذشته، حال و آينده» كه از 17 تا 19 آبان ماه سال جاري در سالن همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود، اظهار داشت: به علت جوان بودن بيماران بستري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه كشور بايد با مديريت صحيح اين نيروهاي جوان را دوباره به جامعه برگرداند.
وي با اشاره به وجود 3000 تخت آي.سي.يو در سراسر كشور ادامه داد: براساس قوانين موجود بايد حداقل 10 درصد تخت هاي بيمارستاني به تخت هاي مراقبت ويژه اختصاص داشته باشد از اين رو به هنگام صدور مجوز براي ساخت هر بيمارستاني بايد به اين نكته توجه ويژه اي شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: با توجه به اين كه بيماران نيازمند به مراقبت هاي ويژه به بخش آي.سي.يو منتقل مي شوند و فراواني بيماران تروما و مصدومان تصادفي 3000 تخت آي.سي.يو فعال در كشور كافي نيست.
وي ادامه داد: چون بيماران بستري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه جزو بدحال ترين بيماران هستند از اين رو ميزان مرگ و مير اين بخش نسبت به ديگر بخش ها به مراتب بيشتر است. همچنين ايجاب مي كند با تجهيز بخش هاي آي.سي.يو به تجهيزات و نيروي انساني و كادر مجرب توجه ويژه اي به اين بخش شود.
دبير انجمن مراقبت هاي ويژه ايران افزود: اعضاي تشكيل دهنده بخش هاي مراقبت هاي ويژه مثلثي شامل فوق تخصص هاي مراقبت هاي ويژه ، كادر مجرب پرستاري و تجهيزات تشخيصي و درماني تشكيل مي دهند كه در صورت وجود نقص در هر يك از اين اجزا ميزان مرگ و مير به طور معناداري افزايش مي يابد.
مرادي مقدم با اشاره به وجود 70 فوق تخصص مراقبت هاي ويژه در كشور گفت: در بخش هايي كه توسط اين افراد اداره مي شوند ميزان مرگ و مير به طرز چشمگيري كاهش يافته است كه البته در مرحله دوم متخصصان بيهوشي مديريت اين بخش ها را بر عهده دارند.
وي ادامه داد: هم اكنون مهمترين مشكل در بخش هاي مراقبت هاي ويژه كمبود پرستار است كه آمارهاي جهاني وجود يك پرستار براي هر تخت آي.سي.يو را ضروري مي داند كه اين شاخص در مراكز درماني دانشگاهي حتي در مواردي به يك پرستار به ازاي هر 4 تا 5 تخت مي رسد كه همين موضوع مرگ در بخش هاي مراقبت هاي ويژه را افزايش داده است.
اين فوق تخصص مراقبت هاي ويژه با بيان اينكه با اضافه شدن يك پرستار 9 درصد ميزان مرگ در بخش هاي آي.سي.يو كاهش مي يابد، افزود: جزء سوم كمبود تجهيزات مانيتورينگ و تشخيصي است و حتي المقدور بيماران بستري در اين بخش نبايد براي انجام كارهاي تشخيصي خارج شوند چون جابجايي مرگ و مير را به طور معناداري افزايش مي دهد.
مرادي مقدم گفت: براساس آمار ساليانه گذشته ميزان مرگ و مير در بخش هاي مراقبت هاي ويژه 50 درصد بوده است كه البته با اقدامات سال هاي اخير اين ميزان كاهش يافته است اما هنوز با استانداردها فاصله داريم.
وي يادآور شد: بخش مراقبت هاي ويژه از مهمترين بخش هاي هر بيمارستاني به شمار مي رود و يك بيمارستان يكصد تختخوابي بايد دست كم مجهز به 10 تخت آي.سي.يو باشد.
 


افتتاح بخش مياني خط 3 مترو همزمان با عيد غدير

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه گفت: بخش مياني و فاز اول خط 3 متروي تهران ازچهارراه ولي عصر تا خيابان شهيد بهشتي و به طول 7 كيلومتر همزمان با عيد غدير افتتاح مي شود.
هابيل درويشي افزود: اين خط كه از كمربندي آزادگان آغاز و تا ازگل ادامه دارد داراي 27 ايستگاه مي باشد.
وي ادامه داد: فاز دوم خط 3 متروي تهران شامل 13 كيلومتر، 9 ايستگاه، پايانه و پست برق است كه فاز دوم در اسفندماه سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه خاطرنشان كرد: فاز سوم خط 3 متروي تهران شامل 17 كيلومتر است كه اين خط نيز داراي 13 ايستگاه است و بنا داريم در اسفندماه سال 1392 اين بخش را نيز به بهره برداري برسانيم.
درويشي افزود: در حال حاضر 150 كيلومتر مترو در شهر و بيرون از شهر در دست كار قرار دارد به طوري كه 100 كيلومتر خط شهري و حدود 50 كيلومتر بيرون شهري است.
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه خاطرنشان كرد: خط6، 7 و 3 در حال حاضر در دست اجرا قرار دارند كه خط 6 از دولت آباد شروع و تا ميدان سپاه ادامه خواهد داشت كه مسيرهاي كيانشهر، منصور، تيردوقلو، 17 شهريور، ميدان خراسان، ميدان شهدا و ميدان امام حسين در مسير قرار دارند.
وي اضافه كرد: هم اكنون 4 دستگاهTBM در خط هاي 6، 3 و 7 مشغول فعاليت هستند كه ماهيانه براي هر TBM حدود 5 ميليارد تومان هزينه مي شود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در خط 7 متروي تهران نيز 10 كيلومتر تونل ساخته شده است كه خوشبختانه TBM در اين بخش از بوستان گفت وگو عبور كرده است و پيش بيني مي شود در صورت تأمين اعتبار 11 كيلومتر از اين خط با دارا بودن 10 ايستگاه در نيمه سال 92 به بهره برداري برسد.
درويشي به خط 3 متروي تهران اشاره كرد و گفت: اين خط از كمربندي جاده آزادگان و در واقع نقطه جنوب غربي تهران آغاز و تا شمال شرقي تهران ادامه خواهد داشت كه مسير اين خط از كمربندي آزادگان، پاسگاه نعمت آباد، قلعه مرغي، جواديه، راه-آهن، منيريه، چهارراه وليعصر، ميدان وليعصر، شهيد بهشتي، شهيد قدوسي و تا ميدان قائم ادامه دارد.مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه اضافه كرد: در حال حاضر در 3 خط 3، 6 و 7 پيمانكاران، مشاوران فعال هستند و بنا داريم بخش مياني خط 3 مترو و فاز اول آن را افتتاح كنيم.
 


پيش بيني هواشناسي

رگبار و رعد و برق در شمال و غرب كشور طي 3 روز آينده

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از بروز رگبار و رعد و برق در شمال و غرب كشور طي 3 روز آينده خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با خبرنگار مهر براي سواحل شمالي، شمال غرب، غرب و برخي مناطق جنوب غرب، افزايش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پيش بيني كرد.
به گفته وي، طي سه روز آينده در برخي مناطق غرب كشور بارش ها شدت بيشتري خواهد داشت.
اميدوار اظهار داشت: امروز ناپايداري ها در سيستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب كرمان و شرق فارس كمتر است.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي آسمان تهران را قسمتي ابري در ارتفاعات همراه با افزايش ابر گاهي رگبار، رعد و برق و وزش باد اعلام كرد.
وي افزود: بيشينه دماي تهران 20 درجه سانتيگراد و كمينه دما با يك درجه سانتيگراد كاهش نسبت به روز گذشته به 10 درجه سانتيگراد مي رسد.
 


هشدار به زائران عتبات عاليات در مورد بيماري وبا

رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به تمام مسافران كشور عراق از جمله زائران عتبات عاليات نسبت به ابتلا به وبا هشدار داد.
دكتر «محمدمهدي گويا» در اين رابطه افزود: همه گيري بيماري وبا در عراق به ويژه شهر سليمانيه اين كشور در فصلي غيرمعمول اتفاق افتاده است.
وي خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت بلافاصله پس از اطلاع از وقوع اين همه گيري از منابع غيررسمي، اقدامات خود را توسط دانشگاه هاي علوم پزشكي مرزهاي غربي كشور تشديد كرده است.رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت گفت: ظرف يك هفته گذشته تا روز پنج شنبه توانسته ايم، چهار مسافر ايراني را كه علايم بيماري وبا را داشته اند بلافاصله پس از بازگشت از عراق به ايران در همان مبادي ورودي مرزي، شناسايي و درمان كنيم و اجازه نداديم بيماري وبا وارد كشور شود.
گويا افزود: بيماري وبا فعلا در عتبات عاليات گزارش نشده و مربوط به مناطق كردنشين عراق است اما زائران عتبات عاليات بايد به دقت به توصيه هاي بهداشتي مسئولان كاروان هاي خود توجه كنند.
وي به مسافران عراق از جمله زائران عتبات عاليات توصيه كرد از آب آشاميدني كه از سلامت آن اطمينان ندارند به هيچ وجه استفاده نكنند و تا حدامكان از آب بطري استفاده كنند.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت ادامه داد: مسافران به عراق بايد به طور مرتب دست هاي خود را شست وشو دهند و از خريد و مصرف غذاهايي كه توسط فروشندگان دوره گرد و غيرمجاز ارايه مي شود، جدا خودداري كنند.
گويا به مردم توصيه كرد از مسافرت خارج از مسافرت هاي كارواني مورد تاييد سازمان حج و زيارت، خودداري كنند چرا كه مسئولان سازمان حج و زيارت، نهايت تلاش خود را به كار گرفته اند تا سلامت زائران تامين شود.
 


تصادف در محور كرج-قزوين 24 مجروح برجاي گذاشت

رئيس مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز گفت: تصادف بين دو دستگاه اتوبوس در آزادراه كرج-قزوين،24 مصدوم برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار مهر از ساوجبلاغ، سليمي افزود: اين حادثه ساعت حدود پنج بامداد ديروز در محدوده شهر هشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز رخ داد.
وي ادامه داد: اين دو دستگاه اتوبوس همزمان از تهران به سمت قزوين در حركت بودند كه با هم برخورد كردند.سليمي گفت: تمام مصدومان اين حادثه توسط كارشناسان درماني و آمبولانس هاي مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز به بيمارستان هاي اين استان انتقال يافتند.از اين حادثه تاكنون جراحت منجر به فوت گزارش نشده است و علت حادثه در دست بررسي است.
 


معافيت پيام نوري هاي ايثارگر از گذراندن واحد دفاع مقدس

براساس مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه پيام نور، دانشجويان ايثارگر اين دانشگاه از گذراندن درس آشنايي با دفاع مقدس معاف شدند.
براساس مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه پيام نور، دانشجويان ايثارگر با حداقل 6 ماه سابقه متوالي يا متناوب حضور در جبهه هاي دفاع مقدس با ارائه گواهي از نهادهاي ذيربط در صورت تمايل مي توانند از گذراندن درس آشنايي با دفاع مقدس معاف شوند.گذراندن درس آشنايي با دفاع مقدس براي ساير دانشجويان الزامي است.دانشجوياني كه رشته تحصيلي آنها شامل دروس اختياري است، مي توانند اين درس را به جاي يكي از دروس اختياري و دانشجوياني كه رشته تحصيلي آنها شامل دروس اختياري نيست، بايد اين درس را به صورت درس اضافي به صورت الزامي بگذرانند.


 


رويداد هاي خارجي

سرگرداني هزاران زائر ترك
هزاران شهروند تركيه اي كه براي شركت در مراسم حج عازم عربستان سعودي بودند، به دليل نداشتن رواديد عبور از عراق در مرز تركيه با اين كشور سرگردان شدند.
به گزارش ايرنا، زائران تركيه اي خانه خدا در سال هاي گذشته از طريق خاك سوريه و بدون اخذ رواديد از آن كشور عازم عربستان سعودي مي شدند، اما امسال به دليل بحران سوريه مجبور شدند از طريق عراق عازم مكه مكرمه شوند.
رسانه هاي تركيه روز پنجشنبه گزارش دادند: نيروهاي امنيتي عراق دهها دستگاه اتوبوس حامل شهروندان تركيه را به دليل نداشتن رواديد ورود به خاك عراق در دو نقطه متوقف كردند.
حدود هزار و 200 شهروند تركيه اي كه برخي براي شركت در مراسم حج و برخي براي اشتغال از طريق خاك عراق عازم عربستان سعودي بودند، در نزديكي كربلا متوقف شدند.
روز جمعه نيز دهها دستگاه اتوبوس حامل زائران خدا در مرز «سيلوپي» در عراق متوقف شدند.
زائران خانه خدا با اعتراض به اين شرايط خواستار كمك مسئولان دولت تركيه براي حل مشكلات شدند و براي مدتي با تحصن در جاده ارتباطي با مرز گمركي «سيلوپي» مانع از عبور خودروها شدند.
 


بارش پروازهاي ايلام را لغو كرد

مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت: بارش شديد باران پروازهاي نوبت صبح جمعه اين فرودگاه را در مسير ايلام- تهران لغو كرد.
مجتبي بياتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بارش شديد باران و مه غليظ صبحگاهي سبب تعطيلي پروازهاي صبح جمعه اين فرودگاه شد.
وي كاهش ديد خلبان و پيش گيري از وقوع هرگونه مشكل و سانحه احتمالي را مهمترين علت لغو اين پروازها عنوان كرد.
بياتي همچنين اظهار داشت: پرواز رفت در مسير تهران- ايلام نيز به سبب آذرخش و بارندگي شديد و به منظور رفاه حال مسافران به ناچار در فرودگاه كرمانشاه بر زمين نشست.گفتني است در پروازهاي روزانه فرودگاه ايلام 400 مسافر در مسيرهاي رفت و برگشت تهران و ايلام جا به جا مي شوند.
 


كمك 8 ميلياردي خيرين آذري به زلزله زدگان

معاون كميته امداد گفت: براساس تفاهم نامه ميان خيرين تهراني و آذربايجان شرقي مقرر شد به ازاي كمك خيرين تهراني، آذري ها سه برابر كمك كنند كه اين مبلغ بيش از هشت ميليارد تومان است.
سعيد ستاري اعلام كرد: ستاد بازسازي مناطق محروم كشور بخشي از هزينه هاي ساخت 1345 خانه روستايي مناطق زلزله زدگان را به مقدار سرانه يك ميليون تومان تقبل كرده كه در مجموع يك ميليارد و 345 ميليون تومان مي شود.
وي افزود: همچنين اين ستاد تعهد داده سوله بزرگي را به عنوان مركز توانمندسازي مناطق محروم در ورزقان ايجاد كند.عضو ستاد توانمندسازي مناطق محروم كشور اظهار داشت: براساس تفاهم نامه اي كه با خيرين آذربايجان منعقد شده مقرر شد هر ميزان خيرين تهراني براي كمك به ساخت خانه هاي روستايي كمك كنند خيرين آذربايجان سه برابر آن را اعطا كنند كه اين رقابت و تعهدي خيرخواهانه و مفيد است كه براساس كمك هاي جمع شده خيرين آذربايجاني بايد 6 ميليارد كمك كنند.
ستاري گفت: براي ساخت يك خانه روستايي زلزله زده 16 ميليون تومان را دولت تامين مي كند و 5 ميليون تومان آن باقي مي ماند كه تامين آن به عهده كميته امداد و خيرين است.



 


توقف چاپ نيوزويك پس از 80 سال

مديران ارشد مجله نيوزويك آمريكا، يكي از پر تيراژ ترين مجلات جهان اعلام كردند كه اين مجله انتشار نسخه چاپي خود را از ماه دسامبر سال جاري متوقف كرده و از سال آينده ميلادي تنها نسخه اينترنتي را منتشر مي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، در اين پيام كه در تارنماي ديلي بيست منتشر شده، اعلام شد كه نام نسخه اينترنتي اين مجله نيوزويك گلوبال است و تنها يك نوع نسخه جهاني خواهد داشت.
«تينا براون» سردبير اين مجله و «بابا شتي» مدير اجرايي نيوز ويك همچنين گفتند كه اين مجله همچنان مشترك خواهد پذيرفت كه براي استفاده از تبلت ها و كتابخوان هاي ديجيتال قابل دسترس خواهد بود.
اين دو مدير ارشد نيوزويك همچنين در يادداشت اينترنتي خود نوشتند: ما با نيوزويك خدا حافظي نمي كنيم بلكه در حال تغيير شكل آن هسستيم.
مديران نيوزويك در ادامه، دليل توقف انتشار نسخه چاپي اين مجله را شرايط مالي چالش برانگيز براي چاپ و پخش خواندند.
خبرگزاري رويترز نوشت كه اين تغيير شكل مشمول بيكار شدن عده اي از كاركنان مجله مي شود اما در اين يادداشت اينترنتي اين نشريه از آن سخني به ميان نيامده است.
 


اصرار قاضي آمريكايي به نمايش فيلم ضد اسلامي

 «مايكل دابليو فيتزجرالد» قاضي فدرال شكايت قضايي جديدي را كه براي حذف فيلم موهن ضد اسلامي در آمريكا شده بود، رد كرد.
واحد مركزي خبر به نقل از تلويزيون پرس تي وي گزارش داد اين فيلم هنوز روي يوتيوب قرار دارد و مسئولان يوتيوب و شركت مادر آن يعني گوگل حاضر نيستند آن را حذف كنند و دادگاه فدرال نيز نمي خواهد اين شركت را به حذف اين فيلم مجبور كند.
انتشار اين فيلم راهپيمايي هاي گسترده اي را ميان مسلمانان سراسر جهان به راه انداخت كه برخي از آنها به خشونت كشيده شد.
اين فيلم شب قبل از سالگرد حوادث يازدهم سپتامبر در تابستان امسال منتشر شد.در اين حال «سينديا لي گارسيا» از بازيگران اين فيلم از دادگاه خواست تا دستور به محدود شدن پخش اين فيلم را صادر كند.وي مدعي شد كه تهيه كنندگان اين فيلم او را فريب داده بودند.گارسيا گفت: فكر مي كرده قرارداد ساخت فيلمي متفاوت را امضا مي كند اما زماني متوجه اين مسئله شد كه ديگر فيلم ساخته شده بود.وي يكي از سه بازيگر اين فيلم است كه مي گويند تهيه كنندگان براي شركت در اين فيلم آنها را فريب داده اند.
 

 


جداسازي دوقلوهاي بهم چسبيده

مادر دوقلوهاي به هم چسبيده پس از عمل موفقيت آميز جداسازي فرزندانش در لندن ابراز شادماني كرد.
بي بي سي نوشت: «رزي» و «روبي» فورموسا از ناحيه شكم به هم چسبيده بودند و بخشي از روده آنها با هم مشترك بود.
اين دوقلوها كه اكنون 12 هفته دارند، يك روز پس از تولد، (ششم مرداد) در بيمارستان «گريت اورمند استريت» لندن مورد عمل جراحي قرار گرفتند.
آنجلا، مادر آنها كه ساكن جنوب شرق لندن است، گفت كه حال نوزادهاي تپلي خندانش خوب است.
خانم فورموسا گفت كه در اسكن اوايل بارداري، از پزشكان شنيد كه دوقلوها بيش از حد به هم نزديك هستند، به همين دليل براي اسكن دقيق تر به بيمارستان دانشگاه كينگز كالج رفت.
وي گفت: بين هفته هاي 16 و 20 متوجه شديم كه آنها به هم چسبيده اند. شوكه شده بودم و غصه مي خوردم تا اينكه آنها به دنيا آمدند. آنجلا افزود: پزشكان نمي دانستند كه بچه ها از كجا به هم چسبيده اند. به همين دليل تصميم گرفتند آنها را زودتر از موعد، در 34 هفتگي، به دنيا بياورند.
پرفسور «آگوستينو پيرو»، جراح مسئول اين عمل، گفت كه جراحي بايد اورژانسي انجام مي شد چرا كه روده آنها بسته بود.
وي افزود: با وجودي كه از نتيجه عمل بسيار خوشحاليم اما نوزادان نياز به معالجه بيشتري دارند ولي انتظار ما اين است كه هر دو زندگي شاد و سلامتي داشته باشند.
 


تزريق سوپ به جاي سرم!

 خانواده يك زن 88 ساله برزيلي ادعا كرده اند كه اين زن در پي تزريق اشتباه سوپ در رگ توسط يك پرستار كشته شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «ايليا ويتور ماسيال» پيرزني 88 ساله بوده كه 28 سپتامبر درگذشته اما خانواده وي پس از چند هفته پيگيري علت مرگ متوجه شده اند كه مسبب اين اتفاق مرگ طبيعي زن نبوده بلكه پرستار وقت بخش در آن زمان اشتباهي به جاي تزريق سوپ در سرم غذايي اين زن، آن را به شريان اصلي و حياتي پيرزن تزريق كرده است.
اين خانواده پس از مرگ مادرشان با استفاده از وكيل قضيه را پيگيري كردند كه سرانجام اين موضوع از طريق دادگاه به اثبات رسيد و پرستار خاطي مسبب علت مرگ اين زن شناخته شد.
 

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14