(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11  آبان  1391 - شماره 20347

سردار احمدي مقدم در گفت وگو با كيهان؛
تلاش ما پيش بيني جرم قبل از وقوع است
شناسايي 120 قلم داروي اضطراري و مراكز دپوي آنها
اعلام تعرفه هاي جديد درمان اعتياد
محلات پايتخت شناسنامه دار مي شوند
965هزار ايراني مزين به نام و القاب مبارك امام علي النقي(ع)
دانشجو:
آماده همكاري با مجلس در تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد هستيم
فعاليت سامانه 6467 در جهت خدمت رساني به اقشار آسيب پذير
ممنوعيت صدور برچسب سرويس مدرسه
براي خودروهاي بالاي 5 سال عمر
رويداد هاي خارجي
حوادث كوتاه از كشور
كارتن خواب سارق دستگير شد
تشكيل 413 پرونده فالگيري و دستگيري 71 متهم
اسكيت 10 نفره
آموزش لبخند
اعدام يك زنداني آمريكايي
90 بار زير تيغ جراحي!
اعلام مرگ پادشاه عربستان به دنبال فوت شاهزاده همنام


سردار احمدي مقدم در گفت وگو با كيهان؛

 تلاش ما پيش بيني جرم قبل از وقوع است

سرويس اجتماعي ـ
سردار احمدي مقدم گفت: ديدگاه هاي جديد، پيشگيري از جرم را به عنوان يك اصل مطرح مي كند و به پيش بيني جرايم اشاره دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار احمدي مقدم در بازديد از غرفه روزنامه كيهان در نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها در پاسخ به سوال عدم موفقيت سازمان ها در پيشگيري از جرم ضمن اشاره به ديدگاه هاي سنتي در رابطه با برقراري امنيت در مقابله با مجرمين اظهار كرد: بازدارندگي و نظارت بر كانون هاي وقوع جرم مسلما برعهده نيروهاي انتظامي است. اگر ما بتوانيم جرم را قبل از وقوع پيش بيني كنيم ديگر جامعه در مواقع خاص دچار درگيري و بحران نخواهد شد.
در واقع بايد راهكارهاي مقابله با جرايم را فرا بگيريم. به همين لحاظ قانون پيشگيري از جرم در مجلس مطرح گرديد و پس از رفع اشكالات آن به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شد.
سردار احمدي مقدم گفت: بهرحال بايد فعالانه در ارتباط با اين موضوع اقدام نماييم تا امنيت اقتصادي، اجتماعي و بهداشتي مردم را تامين نماييم.
وي در ادامه گفت وگو در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان مبني بر استفاده قاچاقچيان مواد مخدر از راه هاي آبي و نحوه مقابله ناجا با آنها گفت: مواد مخدر اقتصاد بزرگي در دنيا دارد و سودجويان به سادگي از كنار آن نمي گذرند.
وي افزود: از طرفي قاچاق مواد مخدر اقتصاد بزرگي نيز در داخل كشور به وجود آورده و آن بازار مصرف معتادان مي باشد. چرا كه وجود يك ميليون و200 هزار معتاد و 700 هزار معتاد تفنني، بازار وسيع و گسترده اي را براي مواد مخدر فراهم كرده است.
احمدي مقدم ضمن اشاره به كاهش ميزان مصرف داخلي مواد مخدر از 700 تن به 500 تن در سال گفت: علي رغم اين كاهش، هنوز بازار اقتصاد مواد مخدر وسوسه برانگيز و براي افراد سودجو، سودآور است.
وي تصريح كرد: امروزه ترانزيت مواد مخدر به كشور به دليل بسته شدن مرزهاي غربي و شرقي به حداقل رسيده، اما هنوز سودآوري وجود دارد.
احمدي مقدم با بيان اينكه امروزه مسيرهاي دريا، هوا، آسياي ميانه، روسيه و بالكان به مسيرهاي ترانزيت افزوده شده است، گفت: نيروي انتظامي در نظر دارد تا پايان سال 92 با تقويت يگان درياباني و تكميل تجهيزات دريايي، توان خود را در سواحل و درياها دو برابر افزايش داده و جلوي گسترش فعاليت قاچاقچيان را در آب ها بگيرد.
 


شناسايي 120 قلم داروي اضطراري و مراكز دپوي آنها

رئيس اداره مخدر و داروهاي تحت كنترل وزارت بهداشت از آماده شدن فهرست داروهاي اضطراري و مشخص شدن مراكز دپوي اين داروها خبر داد.
دكتر مهدي سليمانجاهي با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث پدافند غيرعامل در سازمان غذا و دارو گفت: اقداماتي كه در اين زمينه انجام مي شود عمدتا در جهت پيشگيري و پايين آوردن ميزان آسيب ها و زيان هاي احتمالي در اقدامات خصمانه عليه كشور است.
به گفته رئيس اداره مخدر و داروهاي تحت كنترل وزارت بهداشت حدود 120 قلم داروي بسيار ضروري در بحث پدافند غيرعامل مشخص شده اند كه حتما بايد به صورت عمده يا نيمه عمده دپوو نگهداري شوند. البته در حال حاضر در اين 120 قلم داروي بسيار ضروري هيچ مشكلي در كشور وجود ندارد.
وي افزود: مراكزي كه اين داروهاي ضروري بايد در آنجا به صورت عمده دپو شوند نيز مشخص شده اند. پرسنل ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي هم آموزش هاي مربوط به اين مبحث را دريافت كرده اند و اين آموزش ها همچنان ادامه دارد.
سليمانجاهي همچنين از تجهيز آزمايشگاه هاي كنترل كيفيت سازمان غذا و دارو در مبادي ورودي كشور خبر داد و گفت: به اين ترتيب اگر فرآورده هاي غذايي، آرايشي- بهداشتي و دارويي آلوده وارد كشور شوند در مبادي مرزي شناسايي و از ورود آنها به كشور جلوگيري خواهد شد.
 


اعلام تعرفه هاي جديد درمان اعتياد


تعرفه هاي جديد درمان اعتياد براي سال 91 اعلام شد.
دكتر عباسعلي ناصحي با اشاره به جلسات برگزار شده براي تصميم گيري در مورد تعرفه هاي جديد درمان اعتياد گفت: براساس تصميم گيري هاي اتخاذ شده، تعرفه ماهانه درمان اعتياد با متادون در مراكز درمان دولتي 54 هزار و700 تومان در نظر گرفته شد.
وي گفت: همچنين تعرفه درمان ماهانه اعتياد با متادون در مراكز درمان خصوصي 86 هزار و400 تومان است.
به گفته مديركل دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت، اين تعرفه ها با احتساب هزينه دارو تعيين شده و براي مدت يك ماه درمان فرد معتاد درنظر گفته شده است.
 


محلات پايتخت شناسنامه دار مي شوند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از شناسايي 35 اولويت و دغدغه ذهني و فكري مردم در طرح امنيت محله محور خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا در مراسم افتتاحيه اولين همايش ملي امنيت محله محور كه صبح ديروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بيان اينكه يكي از مشخصه هاي كلان شهرها نرخ بالاي كج روي اجتماعي، آسيب هاي جمعي و كج كاركردي و روانشناختي است، گفت: آسيب شناسان معتقد هستند كه گمنامي، عدم نظارت دقيق، فقدان هويت جمعي، كاهش سرمايه اجتماعي، موجب وقوع روزافزون جرايم، انحرافات و آسيب هاي اجتماعي در جامعه مي شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه در رويكرد محله محوري اداره برخي امور محله به ساكنان واگذار مي شود، گفت: پليس نيز شهروندان را در اين امر ياري مي دهد.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه براساس اين رويكرد، محله محوري پليس و ديگر سازمان ها شهروندان را در اداره برخي امور ياري مي كنند، گفت: در رويكرد محله محوري پليس شناسنامه جديدي از محلات كه داراي تمام شاخص هاي محله از حيث پارامترهاي امنيتي و اجتماعي است را تهيه كرده بنابراين پليس مي تواند امنيت بيشتري در اين محلات ايجاد كند.
ساجدي نيا با بيان اينكه يكي از كاركردهاي اتخاذ رويكرد محله محوري در كلان شهرها، احياي هويت محلات قديمي و ايجاد هويت براي محلات جديد است گفت: شكل گيري و تقويت هويت اثرات مثبتي از جمله ايجاد تعلق و دلبستگي اجتماعي، كنترل و نظارت مستمر، افزايش مسئوليت پذيري اجتماعي و افزايش وجدان جمعي را به همراه دارد.
ساجدي نيا با بيان اينكه محله بعد از خانواده كوچكترين واحد مدني است گفت: هويت افراد با محلات عجين شده است و براساس ادله علمي مطالعات نشان مي دهد كه محلات معرف كالبد شهرها هستند.
فرمانده انتظامي پايتخت با بيان اينكه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اتخاذ رويكردهاي علمي و عملياتي به بحث امنيت محله محور رسيده است و فعاليت هاي خود را در اين راستا متمركز كرده است، گفت: در دو سال گذشته پليس 35 اولويت و دغدغه ذهني و فكري مردم را مشخص و برنامه اي تحت عنوان «امنيت محله محور» تدوين كرده است.
ساجدي نيا با بيان اينكه در دو سال گذشته و با اجرايي شدن طرح هاي امنيت محله محور شاهد افزايش امنيت و احساس امنيت درمحلات بوده ايم، گفت: براي بهبود اين طرح نشست هاي زيادي با مراكز علمي و در راستاي استفاده از ديدگاه هايشان برگزار كرده ايم كه اين رويكرد علمي پشتوانه محكمي براي اجراي طرح امنيت محله محور است.

 


965هزار ايراني مزين به نام و القاب مبارك امام علي النقي(ع)

پايگاه اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد از آغاز تاسيس ثبت احوال در ايران (1297) تاكنون 965 هزار و 59 ايراني با نام، القاب و كنيه هاي امام دهم- علي النقي(ع) نام گذاري شده اند.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت احوال، در اين مدت اسامي علي نقي پنج هزار و 744 بار و علي النقي 576 بار كه از اسامي امام دهم شيعيان است در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور به ثبت رسيده است.
براساس اين گزارش، همچنين نام هاي مرتضي 408 هزار و 133 بار، هادي 285 هزار و403 بار، امين 199هزار و 685 بار، نقي 26هزار و 582 بار، طي 7 هزار و 134بار، ناصح 2هزار و173 بار، فقيه 16بار، متقي 11بار و موتمن 9بار از فراوانترين القاب امام علي نقي(ع) است كه در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
بنا بر اين گزارش، نام ابوالحسن نيز 29 هزار و413 بار در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور به ثبت رسيده است كه فراوان ترين كنيه امام دهم شيعيان است.
حضرت امام علي النقي (امام هادي) 15 ذيحجه سال 214 قمري در نزديكي مدينه به دنيا آمد.
 


دانشجو:

آماده همكاري با مجلس در تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد هستيم

رئيس دانشگاه آزاد اعلام كرد: دانشگاه آزاد آمادگي كامل براي تحقيق و تفحص مجلس از اين دانشگاه را دارد.
فرهاد دانشجو گفت: تحقيق و تفحص حق مجلس است اگر قانون اجازه مي دهد كه اين كار صورت گيرد و نمايندگان آن را تصويب كنند دانشگاه آزاد با آنان همكاري خواهد كرد.
وي كه در حاشيه نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات سخن مي گفت: افزود: درباره انجام تحقيق و تفحص و نحوه كار آن با دانشگاه آزاد اسلامي هماهنگي نشده است.
وي افزود: البته زمان اجراي اين تحقيق و تفحص هم مناسب نيست.
گفتني است كه محمد دهقان - عضو هيأت رئيسه مجلس نيز دو روز پيش در گفت وگو با مهر درباره صحت مطرح شدن تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي در صحن علني مجلس گفت: طرح تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي در دستور كار است و طبق قانون بزودي انجام مي شود.
 


فعاليت سامانه 6467 در جهت خدمت رساني به اقشار آسيب پذير

اقشار آسيب پذير مي توانند با گرفتن شماره تلفن 6467 به طور شبانه روزي از خدمات سامانه پاسخگويي تلفني بهره مند شوند.
راه اندازي سامانه 6467 براي اولين بار با همكاري سازمان فني و حرفه اي كشور، قوه قضاييه در راستاي خدمت رساني به اقشار ضعيف و آسيب پذير جامعه به ويژه معتادان و خانواده هاي آنها ايجاد شده است.
براساس گزارش باشگاه خبرنگاران اين سامانه با رويكرد اطلاع رساني، مخاطبان مختلف از جمله والدين، محصلان، دانشگاهيان، معلمان راه اندازي شده و در مرحله اول ويژه معتادان است و در آينده اي نزديك به تمامي اقشار آسيب پذير و در معرض آسيب هاي اجتماعي توسعه خواهد يافت.
اين گزارش مي افزايد: نحوه عملكرد اين سامانه به نحوي است كه سوالات و طرح روز در بحث آسيب هاي اجتماعي به ويژه در خصوص اعتياد تهيه شده و سپس نسبت به پاسخگويي به آن مبادرت و در نهايت به آن يك كد اختصاص داده شده است كه مخاطبان مي توانند بدون پرداخت هرگونه هزينه اي با گرفتن شماره 6467 و وارد كردن كد سوال مورد نظر از پاسخ آن مطلع شوند.
گفتني است، در اين سامانه تلاش شده است تا معتادان بهبود يافته با فعاليت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، مراكز آموزشي، نحوه ثبت نام جهت گذراندن دوره آموزشي و كسب توانمندي هاي مهارتي و حرفه اي آشنا شوند.
 


ممنوعيت صدور برچسب سرويس مدرسه

 براي خودروهاي بالاي 5 سال عمر

رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد: براي خودروهايي با بيش از 5 سال عمر، برچسب سرويس مدرسه صادر نمي شود.
احمدرضا ايماني در گفت وگو با مهر گفت: بحث ايمني سرويس مدارس دانش آموزان از موضوعات بسيار مهم آموزش و پرورش است و به همين منظور جلسه اي با مديران حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، پليس راهور، سازمان تاكسيراني برگزار كرده و با موافقت همه اعضا مصوب شد كه برچسب سرويس مدارس تنها به خودروهاي ايمن و با عمر حداكثر 5 سال صادر شود.
وي افزود: معاينه فني، 5 ساله بودن خودرو، عدم سوءپيشينه رانندگان سرويس مدارس، عدم استفاده از مواد مخدر از اولويت هاي آموزش و پرورش شهر تهران براي ايمني سرويس هاي مدارس است.
ايماني درباره تعيين تكليف سرويس هاي مدارسي كه عمرشان بيشتر از 5 سال است، گفت: هفته آينده قرار است جلسه اي با حضور نمايندگان سازمان تاكسيراني، معاونت حمل و نقل و ترافيك و آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شود و در صورتي كه اعضا تصويب كنند، برچسب سرويس مدارس به خودروهاي 6 ساله به شرط داشتن معاينه فني داده مي شود در غير اين صورت براي هيچ خودرويي برچسب سرويس مدرسه صادر نخواهد شد.
رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرورت ايمن سازي خودروها در آستانه فصل سرما گفت: خودروهاي 5 ساله كه مجوز سرويس مدارس دارند نيز بايد از نظر فني و راه اندازي سرويس گرمايشي مورد تأكيد كارشناسان باشند تا بتوان از حوادث ناگوار پيشگيري شود.
 


رويداد هاي خارجي

پرهزينه ترين طوفان آمريكا
طوفان سهمگين سندي كه تاكنون 101 قرباني گرفته است، با وارد كردن خسارت 50 ميليارد دلاري به يكي از پرهزينه ترين بلاياي طبيعي در تاريخ آمريكا تبديل شده است.
سندي كه بعدازظهر دوشنبه وارد ايالت «نيوجرسي» شده است، بيش از 8 ميليون و 200 هزار خانوار آمريكايي را در خاموشي گرفتار كرده و منجر شده تا حضور تبليغاتي ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي دموكرات و جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري 2012 در ايالت هاي تعيين كننده به تعويق بيفتد.
براساس برآوردهاي انجام شده خسارت هاي ناشي از ابر طوفان سندي به املاك آمريكا از 20 ميليارد دلار فراتر رفته و تعطيلي بازارهاي مالي و تجاري در شرق آمريكا دهها ميليارد دلار بر حجم اين خسارات افزوده است. شبكه الجزيره ديروز تصاويري از اين طوفان را در ايالت هاي مختلف آمريكا منتشر كرد كه بيش از پيش بحران كنوني حاكم بر آمريكا را به تصوير مي كشيد. مقامات آمريكايي تخمين مي زنند حداقل زندگي 60 ميليون نفر تحت تاثير اين طوفان قرار گرفته باشد.
توقف فعاليت 3 نيروگاه اتمي، آسيب به نيروگاه هاي بزرگ برق و تصفيه خانه ها در نيوجرسي و نيويورك، تخريب شديد شبكه حمل و نقل شهري و آتش گرفتن دهها خانه، تنها بخشي از خسارت هاي مستقيم طوفان سندي بوده است.
بي بي سي عربي نيز گزارش كرده است آمار تلفات سندي همچنان در حال افزايش است. اين در حالي است كه به نوشته رويترز ميليونها نفر از مردم نيويورك ممكن است روزها يا هفته ها مجبور به زندگي بدون برق باشند.
سندي بلاي جان بي خانمان ها
گزارش ها حاكي از آن است كه بسياري از افراد بي خانمان مناطق طوفان زده آمريكا مجبور شده اند در شرايط سخت طوفان سندي، در خيابان ها بمانند.
در شرايطي كه اكثر رسانه هاي آمريكايي پس از طوفان سندي به مسائلي نظير قطع شدن برق و تخريب آپارتمان ها پرداخته اند، راشاتودي گزارشي را به بي خانمان هاي آسيب ديده از طوفان اختصاص داده كه كمتر مورد توجه واقع شده اند.
در شرايطي كه ساكنان مناطق طوفان زده به هتل ها و خانه هاي دوستان خود در مناطق ديگر پناه برده اند، افراد بي خانمان گزينه هاي زيادي پيش روي خود ندارند. برخي از آنها موفق شدند به يكي از 46 هزار تخت خواب پناهگاههاي افراد بي خانمان دست يابند اما برخي ديگر نيز مجبور شدند در سرما، روز و شب خود را سپري كنند.
با اين حال، تعدادي از پناهگاه ها اجازه دادند كه بي خانمان ها بيش از ظرفيت پناهگاه وارد آنها شوند.
حمله اوباش به اماكن عمومي نيويورك
تنها لحظاتي پس از فروكش طوفان سندي نگراني ها در مورد حمله اراذل و اوباش و غارت مغازه ها و اماكن عمومي آمريكا بويژه در شهر نيويورك آغاز شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، به همين دليل براي محافظت مناطق آسيب ديده، گارد ملي آمريكا بيش از 11 هزار نيروي خود را به خيابان هاي نيويورك و لانگ ايسلند فرستاده است تا از مردم در برابر اراذل و اوباش محافظت كنند.
به گزارش سي بي اس در نيويورك، 9 نفر به خاطر دزدي از مغازه ها دستگير شده اند.
يكي از نكات جالب توجه اين است كه بسياري از اراذل و اوباش ساعت ها قبل، آمادگي خود را براي هجوم به مناطق خالي از سكنه اعلام كرده و با هم در اين مورد هماهنگي داشتند.
به گزارش ديلي ميل، نيروهاي گارد ملي نيز به دليل پيام هاي تهديدآميز اوباش در توييتر به مناطق طوفان زده اعزام شدند.
شهروندان مناطق طوفان زده كه با نبود برق نيز دست و پنجه نرم مي كنند اكنون نگراني بزرگ تري به نام امنيت و غارتگري دارند.
بسياري از مردم از ترس حمله اوباش تابلوهايي بيرون خانه خود نصب كرده اند كه در صورت تجاوز شليك خواهند كرد.
اعلام آمادگي هلال احمر ايران براي كمك به آسيب ديدگان طوفان آمريكا
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با ارسال پيامي به جمعيت صليب سرخ آمريكا مراتب تسليت خود را به ملت آمريكا و خانواده قربانيان اين حادثه اعلام كرد.به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، در اين پيام آمده است: «جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در پي وقوع طوفان ويرانگر سندي در كشور آمريكا كه منجر به كشته شدن و آسيب ديدن تعدادي از مردم اين كشور و ويراني منازل مسكوني مناطق حادثه ديده شد، با اعلام مراتب تسليت خود به ملت آمريكا و همدردي با خانواده قربانيان طوفان سندي، آمادگي كامل خويش را براي ارسال كمك هاي بشردوستانه مورد نياز براي مناطق فاجعه زده اعلام مي كند.»
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف 70 هزار حلقه لوح فشرده غيرمجاز
اهواز-خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي اهواز از كشف 70 هزار حلقه سي دي غيرمجاز و مستهجن و دستگيري 2 نفر در اين شهرستان خبر داد.
ماموران پليس در بازرسي از منزل متهمان تعداد 70 هزار حلقه انواع سي دي و دي وي دي غيرمجاز و مستهجن، 7 دستگاه كيس مخصوص رايت و تكثير سي دي به همراه 2 دستگاه چاپگر كشف و ضبط كردند.
متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
انهدام باند جعل اسناد دولتي
بوكان-خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي بوكان گفت: با تلاش ماموران انتظامي اين شهرستان 3 نفر از اعضاي باند جعل اسناد مختلف دولتي دستگير شدند.
اين افراد با استفاده از ابزارهاي مختلف و ساخت مهر اقدام به صدور گواهينامه جعلي و گواهي هاي مختلف آموزش و پرورش مي كردند.
كشف انبار احتكار كالا
رشت-خبرنگاركيهان: يك انبار بزرگ كالا كه در آن 15 قلم كالاي اساسي شامل موادغذايي و انواع شوينده احتكار شده بود، در شهرستان فومن شناسايي و پلمب و صاحب انبار به اداره تعزيرات حكومتي فومن معرفي شد.
دستگيري 3 شرور زورگير در تبريز
تبريز-خبرنگاركيهان: پليس تبريز 3 مسافركش زورگير را كه اقدام به سرقت و جواهرات زنان مي كردند به دام انداخت. افراد شرور اعضاي يك باند زورگيري بودند كه در اطراف بزرگراه شهيد كسايي شناسايي و در ورودي روستاي «چوان» دستگير شدند.
كشف موادمخدر در بوكان
بوكان-خبرنگاركيهان: با انهدام يك باند تهيه و توزيع موادمخدر در شهرستان بوكان بيش از 7 كيلوگرم انواع موادمخدر شامل حشيش، شيشه، ترياك و شيره ترياك و همچنين 100هزار عدد قرص روانگردان و انواع آلات استعمال موادمخدر كشف شد و در اين زمينه 3 نفر دستگير شدند.
دستگير كردند.
 


كارتن خواب سارق دستگير شد

مرد كارتن خوابي كه با تعارف بيسكويت مسموم از مسافران پايانه غرب تهران سرقت مي كرد، دستگير شد.
بنابر گزارش ماموران گشت كلانتري 209تهران اين مرد كارتن خواب در پايانه غرب تهران با تعارف بيسكويت مسموم به مسافران، اموال آنان را به غارت مي برد.
يكي از قربانيان اين سارق پس از شناسايي او در پايانه غرب وي را تحويل ماموران پليس پايانه داد.
متهم در بازجويي هاي پليسي اعتراف كرد: با پرسه زني در سالن هاي انتظار پايانه غرب طعمه هاي خود را اغلب از بين افراد شهرستاني انتخاب كرده و پس از گشودن باب صحبت به آنان بيسكويت مسموم تعارف مي كردم و پس از بيهوش كردن طعمه هاي خود اموال با ارزش آنان را به سرقت برده و به سرعت متواري مي شدم.
سرگرد محمود مالمير رئيس كلانتري 209پايانه غرب تهران با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از اعترافاتش به همراه پرونده اي كه در اين رابطه تشكيل شده به پايگاه پنجم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ منتقل شده كه در بازجويي هاي فني صورت گرفته علاوه بر اعتراف به سرقت از مالباخته به چند سرقت ديگر از مسافران اتوبوس با شيوه خوراندن بيسكويت مسموم اعتراف كرده كه تحقيق از او براي كشف ساير سرقت هاي احتمالي ادامه دارد.
 


تشكيل 413 پرونده فالگيري و دستگيري 71 متهم

طي 6 ماه نخست امسال 413 پرونده مرتبط با رمالي و فالگيري در پليس آگاهي تشكيل شده است.
سرهنگ مهرداد اميدي، رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي در اين رابطه گفت: در نيمه امسال در رابطه با 413 پرونده مرتبط با رمالي و فالگيري در پليس آگاهي 71 متهم شناسايي و دستگير شدند و براي 64 نفر از متهمان از جمله 43 مرد و 21 زن قرار تامين صادر شد.
وي ادامه داد: طبق قانون اگر در رمالي و فالگيري بزه ديدگان فريب خورده يا گمراه شوند فرد رمال مرتكب جرم شده است و مي توان از اين فرد شكايت كرد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي، اگر فردي اقدام به فريب و گمراه كردن فرد ديگري كند و مدعي شود كه از آينده اطلاع دارد يا با ترساندن افراد پولي را از آنها بگيرد، در صورت شكايت مالباخته تحت تعقيب قرار مي گيرد.

 


اسكيت 10 نفره

چند طراح آمريكايي توانستند با ساخت بزرگ ترين تخته اسكيت جهان در كتاب ركوردهاي جهاني گينس نام خود را به ثبت برسانند.
به گزارش ايسنا، اين تخته اسكيت كه 12 برابر سايز نوع معمولي خود است، حدود 10متر طول دارد. براي ساخت بزرگ ترين تخته اسكيت جهان سه تن مدت يك ماه وقت گذاشتند تا اين ركورد را در سال 2010 ميلادي در كاليفرنيا به دست آورند.
به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين تخته اسكيت بيش از هزار كيلوگرم وزن دارد و 10تن همزمان مي توانند بر آن سوار شوند.
 


آموزش لبخند

دولت چين يكي از معروف ترين دولت ها در تربيت پليس است كه از روش هاي عجيب و غريب استفاده مي كند.در اين تصوير پليس هاي زن با قرار دادن چوب هاي مخصوص صرف برنج مهارت لبخند زدن را مي آموزند.
 


اعدام يك زنداني آمريكايي

 مردي در داكوتاي جنوبي به دليل تجاوز و قتل يك دختر بچه 9 ساله اعدام شد.
به گزارش فارس، دونالد مولر 60 ساله در ايالت داكوتاي جنوبي با تزريق مرگبار اعدام شد. اين دومين اعدام اين ايالت در يك ماه گذشته است كه آماري عجيب براي ايالتي محسوب مي شود كه از سال 1913 تا به حال تنها 2حكم اعدام را اجرا كرده بود.
وي تا پيش از مرگ 8 نفس عميق كشيد و سپس تقريباً به رنگ صورتي درآمد. چشمان مولر باز مانده بود با بررسي هاي پزشكي در ساعت 24:10 دقيقه شب يعني 23 دقيقه پس از آغاز اعدام، مرگ مولر تأييد شد.
مولر در سال 1990 با ربودن «بكي اوكانل» 9 ساله كه براي خريد شكر از خانه خارج شده بود او را به يك منطقه خلوت برد و پس از تجاوز وي را به قتل رساند.به نوشته آسوشيتدپرس «تينا» مادر «بكي» مصرانه خواستار ديدن مرگ مولر بود و حتي براي سفر 1400مايلي خود از نيويورك به «سيوكس فالز» آمريكاي جنوبي مدتها پول جمع كرده بود.
اعدام مولر دو هفته پس از اعدام «اريك رابرت» براي قتل يك نگهبان زندان در داكوتاي جنوبي اجرا شد. قبل از آن آخرين اعدام اين ايالت در سال 2007 انجام شده بود و قبل از آن نيز «جرج سيتس» در سال 1947در اين ايالت اعدام شده بود و از سال 1913 به بعد اعدامي در اين ايالت اجرا نشده بود.
 


90 بار زير تيغ جراحي!

«جاستين جدليكا»، جوان 32ساله آمريكايي تاكنون 90 جراحي زيبايي روي صورتش انجام داده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جدليكا» اولين جراحي زيبايي خود را در 22 سالگي با عمل بيني آغاز كرد.هزينه جراحي هاي جدليكا بالغ بر 100هزار دلار شده است.
 


اعلام مرگ پادشاه عربستان به دنبال فوت شاهزاده همنام

منابع خبري عربستان روز سه شنبه از مرگ شاهزاده اي همنام با پادشاه اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران خبرگزاري عربستان روز سه شنبه اعلام كرد شاهزاده «عبدالله بن عبدالعزيز بن جلوي» در 78 سالگي فوت كرده است.خبرگزاري كويت نيز از تسليت امير كويت به پادشاه عربستان به دليل مرگ اين شاهزاده خبر داد.
اين در حالي است كه برخي پايگاه هاي اينترنتي اجتماعي با اشتباه گرفتن اين شاهزاده با پادشاه عربستان از مرگ ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان خبر دادند.
در برخي از اين پايگاه ها اعلام شده است كه خبر مرگ ملك عبدالله بن عبدالعزيز پس از اعلام حالت فوق العاده نيروهاي نظامي و لغو مرخصي همه كارمندان بخش هاي نظامي عربستان منتشر شده است.خبرگزاري رسمي آلمان نيز اعلام كرد كه ملك عبدالله بن عبدالعزيز دچار تحليل بافت غضروفي شده و از وضعيت جسماني وخيمي رنج مي برد.همچنين برخي منابع وابسته به مخالفان عربستاني نيز خبر مرگ پادشاه عربستان را تاييد كردند.
شبكه خبري الرصد عربستان نيز اعلام كرد كه ملك عبدالله بن عبدالعزيز 87 ساله درگذشته و بلافاصله پس از مرگ وي در همه بخش هاي نظامي حالت فوق العاده اعلام شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14