(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11  آبان  1391 - شماره 20347

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خط دشمن و خطاي خيانت (يادداشت روز)
غلط زيادي (گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان از آخرين واكنش ها
پيرامون اصلاح قانون انتخابات
آملي لاريجاني:
اجازه دخالت به هيچ كشور و هيئتي در امور قضايي ايران را نمي دهيم
در ادامه سياست هاي دوگانه عليه ايران
تاكيد اشتون و كلينتون بر سياست فشار و ديپلماسي
فاكس نيوز خبر داد
پاسخ سرد قانونگذاران اروپايي به تحريم ايران
واكنش عباسي به گزارش فعاليت هاي جديد در فردو
كيهان و خوانندگان
وقتي هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم
بفرماييد چه كنيم؟!((خبر ويژه))
از تحريم هاي بي اثر كوتاه بياييم سنگين تريم! (خبر ويژه)
روي ما ترسوها هم حساب كنيد(خبر ويژه)
هوشنگ اميراحمدي: مي خواهم رئيس جمهور ايران شوم!(خبر ويژه)


خط دشمن و خطاي خيانت (يادداشت روز)


1- «تغيير تاكتيك» و در عين حال استفاده از «تاكتيك هاي متعدد» در كارزار تمام عيار مواجهه غرب با جمهوري اسلامي، راهبرد دشمنان نشان دار ايران طي 34 سال گذشته بوده است.
اين تغيير تاكتيك به خطاي در محاسبات دشمن برمي گردد كه به تعبير فارين پاليسي، «نمي توانيم ايران را تحليل كنيم» و يا به قول سردبير ارشد هافينگتون پست «مشكل اينجاست كه اقدامات درباره ايران نتيجه معكوس مي دهد.»
در همين خط، تحليل داني ياتوم رئيس پيشين موساد نيز قابل اعتناست كه عجزآلود و در توضيح به نتيجه نرسيدن تاكتيك ها و سناريوها بر ضد جمهوري اسلامي مي گويد؛ «ايران آميزه اي پرخطر از قدرتي است كه برخوردار از يك خط تلفني مستقيم با خدا به علاوه موشك هاي دوربرد است.»
براي همين است كه فريد زكريا تحليلگر سي ان ان و چهره سرشناس رسانه اي آمريكا در قامت نظريه پرداز تصريح مي كند در مواجهه با ايران بايد از «تاكتيك هاي تركيبي» استفاده كرد.
2- اين روزها نيز دشمنان جمهوري اسلامي تلاش كرده اند تا با تاكتيك هاي متعدد خط آتش جديدي عليه ايران تدارك و ساماندهي نمايند كه البته در ادامه اين نوشته تحركات نافرجام آنها تشريح خواهد شد.
بطور مشخص مي توان تلاش ها و تحركات توطئه آميز دشمن را طي روزها و هفته هاي گذشته در چند محور فهرست كرد؛
الف- القاء رسانه اي و رواني اين مطلب كه «تحريم» ها اثر كرده و «تدبير»ي براي آن نيست.
ب- پمپاژ شايعات و بلوف هايي درباره حمله احتمالي به تأسيسات هسته اي ايران، اگر جمهوري اسلامي بر برنامه هسته اي خود اصرار كند.
پ- طرح پر رنگ و لعاب و چندباره مذاكره ميان ايران و آمريكا.
ت- فعال شدن احمد شهيد در قالب گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در امور ايران و انتشار گزارش سوم او عليه جمهوري اسلامي.
ث- لغو سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران با القاء اين مطلب كه تهران در مناسبات سياسي و ديپلماتيك دچار انزوا شده است.
ج- انتشار اخبار دروغ و تهمت سريالي به ايران در حوادث منطقه اي از جمله دخالت ايران در عربستان، سوريه، لبنان، يمن تا ارتباط ايران با يك كارخانه مهمات سازي در سودان و... .
3- براي اين كه اين فضاسازي ها عليه ايران شكل بگيرد لازم بود تا كارگردانان و عوامل ميداني آن نيز به صحنه بيايند تا به اصطلاح «تاكتيك» هاي متعدد و تركيبي را در قالب يك «استراتژي» رهگيري و پيگيري نمايند.
با واكاوي اين خط براساس آنچه كه در محيط آشكار رخ داد، شواهد و قرائن غيرقابل خدشه نشان مي دهد دشمن اين جنجال سازي ها و فضاسازي ها را طي ماههاي آينده نيز ادامه خواهد داد.
بنابراين كافي است قسمت هاي مختلف اين جورچين كنار هم گذاشته شود تا در فضاي حساس و خطير كنوني در بازي بزرگ دشمن گرفتار نشد.
نمونه هايي از تلاش ها و تحركات كه محورهاي كلي تاكتيك هاي دشمن -موارد الف تا ج در بالا- را بهتر روشن مي كند قابل تامل ويژه است.
به عنوان نمونه؛ دو روز پيش شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در ديدار با مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در آرزوي تاثير بدون تدبير تحريم ها ادعا مي كند كه؛ «تحريم ها در حال نشان دادن برخي نتايج هستند.»
طرفه آنكه اوباما نيز در آخرين مناظره انتخاباتي با رامني كوشيد تا القاء نمايد كه تحريم ها بر ضد ايران اثر كرده است.
در محور القاء تاثير تحريم ها عليه ايران متاسفانه جرياني در داخل نيز سعي مي كند تا «سهم تحريم» ها را پررنگ تر و بزرگ تر از ديگر عوامل در مشكلات اقتصادي و گراني ها نشان بدهد.
از سوي ديگر به موازات پروژه تحريم ها و به صحنه آمدن كساني مانند پرز، اوباما و ... بلوف حمله احتمالي به ايران براي تاثير گذاشتن بر موضوع هسته اي كشورمان نيز دنبال مي شود.
در اينجا هم به عنوان نمونه مي توان سخنان ديروز ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي را آدرس داد كه مدعي شد؛ «ايران از سلاح هسته اي عقب نشيني كرده است و به همين خاطر ما جنگ را به تاخير انداخته ايم» و اين در حالي است كه اولا؛ ايران هيچ گاه برنامه غير صلح آميز و توليد سلاح هسته اي را پي نگرفته كه بخواهد عقب نشيني كند.
ثانيا؛ آنچه محرز است اينكه ايران هيچ گاه از حقوق هسته اي خود عقب نشيني نمي كند.
ثالثا؛ ژست به تعويق انداختن حمله به ايران پس از آنكه طي سال هاي گذشته مقامات كودك كش رژيم صهيونيستي ادعاي حمله را اعلام كرده و حتي ضرب الاجل تعيين نموده و نهايتا كاملا عقب نشيني كرده اند آنقدر مضحك شده كه روزنامه انگليسي اينديپندنت نيز طرح گزينه نظامي از سوي اسرائيل عليه ايران را «بلوف قرن» دانست.
در محور مذاكره ايران و آمريكا نيز كه اين روزها بارها رسانه هاي غربي كوشيدند آن را كليد بزنند تلاش هاي نيويورك تايمز تا بي بي سي و آسوشيتدپرس به سرانجام نرسيد؛ چرا كه افكارعمومي ايران و دنيا فهميد كه اينگونه اخبارسازي ها تنها در پي مصارف داخلي آمريكاست.
اين تلاش ناشيانه وقتي بهتر قابل رويت است كه چندبار رسانه هاي غربي اين موضوع را رسانه اي كردند تا شايد با «تكرار» به عنوان يكي از شگردهاي عمليات رواني موثر واقع بشود ولي هربار تكذيب قاطع مقامات ارشد كشورمان را به دنبال داشت.
همچنين در محور حقوق بشر كه همواره به عنوان پيوست تحريم ها و فشارها برجسته مي شود تلاش هاي احمد شهيد با انتشار گزارش و مصاحبه هاي پي در پي عليه وضعيت حقوق بشر در ايران نياز به توضيح خاصي ندارد.
موضوع لغو سفر هيئت پارلماني اروپا و گره زدن آن به بازديد از زندان هاي كشورمان و ملاقات با دو محكوم امنيتي و همچنين اتهام به كشورمان درباره اتفاقات و حوادث منطقه اي، نتوانسته از قدرت نرم ايران و الگوي الهام بخشي انقلاب اسلامي بكاهد.
4- اما سوال اصلي كه به ميان مي آيد اين است كه هدف دشمن از اين تحركات و تلاش ها در قالب محورهاي ياد شده در بالا چيست؟
پاسخ اين سوال دو مرحله اي است؛ در مرحله اول دشمن مي كوشد تا با به صحنه آوردن همه تاكتيك هاي خود اعم از تحريم ها، فشارهاي هسته اي، بلوف حمله احتمالي، بازي رسانه اي مذاكره ايران و آمريكا، اتهامات حقوق بشري و... «كاستن از عمق استراتژيك ايران» را در دستور كار قرار دهد و رگه هايي از آن را تحقق ببخشد و در مرحله دوم فضاي انتخابات سال 92 را مقارن با پيش فرض مرحله اول شكل دهد.
فضاي ذهني- و نه عيني- دشمن به اين سمت و سو است كه براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده در ايران، كانديداهايي به مردم و نظام تحميل شوند كه سخن از ايستادگي و مقاومت به پيش نكشند و خط سازش را پي بگيرند.
اما اشتباه استراتژيك دشمن كه اين برآورد و فضاي ذهني را به آرزو تبديل خواهد كرد در نظر نگرفتن بصيرت ملت ايران است كه همواره در بزنگاه هاي حساس با رهبري حكيمانه رهبر انقلاب دشمن را آچمز كرده اند.
چهار سال پيش نيز اوباما با شعار كذايي «تغيير» سعي داشت مرموزانه و مزورانه عمق استراتژيك ايران را هدف بگيرد اما پيش از همه رهبر بصير انقلاب از سياست دست چدني و دستكش مخملين «آقاي تغيير» پرده برداشتند.
5- و بالاخره بايد گفت «تحريم»ها كه قابل انكار نيست با «تدبير» مسئولان قابل كنترل است و «تهديد»ها را مي توان به «فرصت»ها تبديل كرد و بازي رسانه اي و عمليات رواني دشمن را مي شود پيشاپيش سوزاند.
بهترين گواهي بر شدني بودن گزاره هاي فوق تاريخ پر رمز و راز مواجهه ايران اسلامي با نظام سلطه و مستكبران است كه ثابت مي كند ملت ايران پيروز ميدان مبارزه با دشمنان بوده است.
همچنانكه رهبرمعظم انقلاب ديروز در جمع پرشور هزاران دانشجو و دانش آموز در تبيين دلايل اين پيروزي خاطرنشان كردند؛ «اولين دليل اين است كه انقلاب اسلامي ايران در اين 34 سال نه تنها از بين نرفت بلكه قوي تر، مستحكم تر، با عظمت تر و پرفروغ تر شده است.»
بنابراين ايستادگي توأم با تدبير در برابر ترفندها و دسيسه هاي دشمن در گرو اتحاد و وحدت مسئولان نظام است و از همين روي «آقا» ديروز به مسئولان و روساي قوا هشدار دادند كه مراقب باشند و اختلافات را به ميان مردم نكشانند.
اما در اين ميان تنها روزنه اي كه دشمن را به اجراي تاكتيك ها و راهبردهايش اميدوار مي سازد خط خيانت در كشور است.
و البته مثل هميشه «آقا» دست دشمن را خواندند و بازي دشمن براي انتخابات 92 در داخل را سوزاندند؛ «از امروز تا روز انتخابات، هر كسي كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند، قطعا به كشور خيانت كرده است.» و بي شك اين بيان روشنگرانه «آقا» بايد نصب العين تمام مسئولان باشد و اجازه ندهند كسي يا جرياني- خواسته يا ناخواسته- در زمين دشمن به بازي گرفته شود.
حسام الدين برومند
 


غلط زيادي (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: از ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي پرسيده اند، ادعاي حمله اسرائيل به ايران به كجا رسيد؟!
گفت: خب! راست مي گويند چون طي يك سال گذشته خيلي در اين باره رجز خوانده اند.
گفتم: ايهود باراك در پاسخ گفته است؛ چون ايران از توليد سلاح هسته اي منصرف شده است حمله را عقب انداخته ايم!
گفت: اولا كه ايران دنبال توليد سلاح هسته اي نبود. ثانياً مسائل هسته اي ايران به كودك كشان صهيونيست چه ربطي دارد؟ ثالثاً؛ موز اگر قوت داشت كمر خودش را راست مي كرد و رابعاً؛ اسرائيلي ها مي دانند كه رزمندگان اسلام براي جمع كردن بساط رژيم جعلي اسرائيل ثانيه شماري مي كنند و...
گفتم: راننده متخلف به افسر راهنمايي كه مي خواست جريمه اش كند گفت؛ اصلاً مي دوني من كي هستم؟! افسر گفت؛ هر كي مي خواي باش. يارو دوباره گفت؛ يعني نمي دوني من كيم؟ و افسر بعد از جريمه پرسيد؛ حالا بگو كي هستي؟ و يارو گفت؛ نوكرتم! مخلصتم! اصلاً بند كفشتم، گره نزن كه خفه مي شم!
 


گزارش خبري كيهان از آخرين واكنش ها

پيرامون اصلاح قانون انتخابات

در تازه ترين واكنش ها به اصلاح قانون انتخابات سخنگوي شوراي نگهبان، تعدادي از نمايندگان و معاون سياسي وزارت كشور نظرات خود را در اين زمينه اعلام كردند.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: محدوديت هاي جديد در اصلاح قانون انتخابات مورد تاييد شوراي نگهبان نيست.
عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با مهر افزود: قرار دادن شرايط حداقلي و حداكثري براي كانديداها بدين شكل در طرح قانون اصلاح انتخابات مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نخواهد گرفت و شورا با چنين اصلاحيه اي كه محدوديت هاي فرا قانوني اعمال مي كند موافقت نمي كند.
وي گفت: در ادوار گذشته نيز مجلس چنين قصدي داشت و اقدامات ابتدايي در اين زمينه انجام شده بود البته نه به اين صورت فعلي كه بيان شده است و در همان زمان شوراي نگهبان نظر خود را اعلام كرد.
وي در مورد طرح جديد قانون انتخابات اظهار داشت: تفسير شوراي نگهبان از شرايط مندرج در اصل 115 قانون اساسي حصري است و در ضمن شوراي نگهبان معتقد است مرجع تشخيص اين صلاحيت ها خود شورا است و هيچ نهاد ديگري از جمله مجلس و وزارت كشور نمي تواند اين شرايط را بررسي و احراز كند.
كدخدايي تصريح كرد: بنا بر اين قرار داد شرايط حداقلي و حداكثري براي كانديداها به اين شكل مورد تاييد شوراي نگهبان نيست.
سخنگوي شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: البته تا مصوبه نهايي مجلس بررسي نشود نمي توان نظر قطعي داد اما برداشت بنده با توجه به رويه شوراي نگهبان اين است كه شورا با چنين اصلاحيه اي كه محدوديت هاي قانوني اعمال مي كند موافقت نخواهد كرد.
رد ادعاي هماهنگي كميسيون شوراها
با شوراي نگهبان
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در گفت وگو با فارس گفت: هماهنگي كميسيون شوراها با شوراي نگهبان براي اصلاح قانون انتخابات واقعيت ندارد.
وي افزود: شوراي نگهبان به عنوان مرجعي كه مراجعات زيادي به او مي شود، هروقت كه بتواند به ساير دستگاه ها كمك مي كند و نظرات كارشناسي اش را در اختيار دستگاه هاي مختلف مي گذارد.
كدخدايي ادامه داد: در مورد اصلاح قانون انتخابات همانطور كه نمايندگاني از وزارت كشور در جلسات كميسيون شوراها حضور داشتند كارشناساني از شوراي نگهبان هم جهت بيان نظرات كارشناسي در كميسيون بودند و اين روالي است كه هميشه وجود دارد.
اظهارات مجلسي ها درباره اصلاحيه قانون انتخابات
از سوي ديگر، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در خصوص برخي اظهار نظرها درباره نظر شوراي نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات گفت: شوراي نگهبان تنها قوانين مخالف شرع را رد مي كند در حالي كه در اصلاحيه قانون انتخابات موضوع خلاف شرعي وجود ندارد.
عبدالرضا عزيزي در گفت وگو با مهر، در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح كميسيون شوراهاي مجلس براي انتخابات رياست جمهوري فيلتر مثبتي است و نبايد از آن به عنوان يك فيلتر منفي تعبير شود.
وي افزود: متاسفانه قانون انتخابات در كشور ما به قدري ضعيف است كه هركس از جاي خود بلند مي شود، نامزد انتخابات رياست جمهوري مي شود و اين براي كشور ما بسيار بد است.
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: هنگامي كه فردي بي صلاحيت نامزد انتخابات رياست جمهوري مي شود وقت شوراي نگهبان براي بررسي سوابق او گرفته مي شود و در مقابل نيز هنگامي كه رد صلاحيت مي شود به بوق تبليغاتي براي دشمنان مبدل مي شود.
امير خجسته رئيس كميسيون امور شوراهاي مجلس نيز از ادامه رسيدگي به طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در جلسات هفته آينده اين كميسيون خبر داد.
سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزارت كشور نيز در اين زمينه گفت: طرح نمايندگان براي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري مغاير با اصول متعدد قانون اساسي است لذا ما مخالف با طرحي هستيم كه مفادي از قانون اساسي را نقض مي كند.
 


آملي لاريجاني:

اجازه دخالت به هيچ كشور و هيئتي در امور قضايي ايران را نمي دهيم

رئيس قوه قضائيه درخواست هيئت پارلمان اروپا براي بازديد از زندان هاي ايران و گفت وگو با زندانيان و نيز اعطاي جايزه به برخي از آنان را دخالت آشكار در نظام قضايي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد و گفت كه قوه قضائيه اجازه چنين دخالتي را به هيچ هيئت و كشوري نمي دهد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اين كه زندان هاي جمهوري اسلامي ايران از زندان هاي بسياري كشورهاي ديگر حتي كشورهاي مدعي رعايت حقوق بشر به مراتب بهتر است، تصريح كرد: پارلمان اروپا چطور به خود اجازه داده است كه براي سفر به كشور ما، پيش شرط بازديد از زندان هاي ايران را بگذارد و اعلام كند كه قصد اعطاي جايزه به افرادي را دارد كه از سوي دستگاه قضايي مستقل ايران محكوم شده اند؟ آيا اين مسئله دخالت بيجا و آشكار عليه يك كشور مستقل نيست.
وي با اشاره به شرايط زندان گوانتانامو ادامه داد: كشورهاي غربي در حالي عليه ايران موضع گيري مي كنند كه بر خلاف ادعاي رييس جمهور آمريكا هنوز هم بعد از چهار سال زندان گوانتانامو فعال است و كسي نمي داند در اين زندان چه مي گذرد و حتي اسامي زندانيان اين زندان در فهرست زندانيان آمريكا نيست. آن وقت مدعيان حقوق بشر عليه كشور مستقل ايران موضع مي گيرند و شرط مي گذارند.
رئيس دستگاه قضايي با تاكيد بر اينكه واقعيت هاي موجود در زندان گوانتانامو و ساير زندان هايي كه حتي در قلب اروپا براي نگهداري زندانيان از سوي آمريكا ايجاد شده، خلاف انسانيت و بشريت است، اظهار كرد: در جمهوري اسلامي ايران رسيدگي هاي قضايي، انساني و اسلامي است و لزومي به آمدن هيئتي از سوي كشورهايي كه خودشان بدترين جنايت ها را عليه زندانيان و غير زندانيان اعمال مي كنند، نيست و به آنها اعلام مي كنيم كه شرط هايشان براي خودشان بماند.
آملي لاريجاني اقدام و درخواست هيئت اروپايي را توهين به ملت ايران و نظام قضايي دانست و تاكيد كرد: عدالت شرط اول و آخر دستگاه قضايي ايران است و قوه قضاييه رسيدگي بر اساس عدالت را وظيفه ديني و قانوني خود مي داند و بازديدها و امثال آن تاثيري در رسيدگي دستگاه قضايي ندارد.
 


در ادامه سياست هاي دوگانه عليه ايران

تاكيد اشتون و كلينتون بر سياست فشار و ديپلماسي

آمريكا و اتحاديه اروپا اعلام كردند همچنان به سياست تحريم و فشار عليه ايران ادامه داده و در عين حال اميدوارند مذاكرات آتي با حسن نيت و رو به جلو باشد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس با اعلام اين خبر از كوزوو گزارش داد: هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا و كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در كنفرانس خبري مشتركي در سارايوو- پايتخت بوسني- پيش از رفتن به صربستان و كوزوو براي ادامه سفر به حوزه بالكان گفتند كه ديپلماسي و فشار تا زماني كه ايران مصالحه اي قابل توجه درخصوص فعاليت غني سازي اورانيوم اين كشور داشته باشد، ادامه خواهد داشت.
اشتون به خبرنگاران گفت: ما به تلاش و يافتن راه هاي رو به جلو درخصوص مذاكرات مان ادامه خواهيم داد.
وي به تماسي ميان يك دستيار خود با يك دستيار سعيد جليلي، مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران اشاره كرد و گفت كه «در آينده اي نزديك» با جليلي ديدار خواهد داشت.
براساس اين گزارش كلينتون گفت كه پيام آمريكا به ايران روشن است.
وي مدعي شد: پنجره هم چنان براي حل نگراني هاي جامعه بين الملل درباره برنامه هسته اي شما به صورت ديپلماتيك و رفع انزواي خود باز است، اما اين پنجره نمي تواند تا بي نهايت باز بماند. بنابراين ما اميدواريم كه مذاكرات جدي با حسن نيت بتواند به زودي آغاز شود.
كلينتون و اشتون در اولين مقصد از سفرشان به كشورهاي حوزه بالكان با يكديگرديدار كردند.
به گزارش ايسنا، رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه روزسه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران درباره برخي اخبار مبني بر اينكه 1+5 در حال تهيه بسته پيشنهادي با رويكرد جديدي است كه در مذاكرات آتي به ايران ارائه شود، اظهار كرد: اخبار متعددي درباره بحث مذاكرات ايران و 1+5 منتشر مي شود كه هيچ كدام تا وقتي به طور رسمي در مذاكره با هيات ايران مطرح نشود قابل توجه نيست. گفت وگوها در مذاكرات قبلي شفاف بوده است و تيم هسته اي ما نقطه نظراتشان را ارائه كرده است و پيشنهادهاي مختلفي را نيز ارائه داده و منتظر پاسخ طرف مقابل است.
 


فاكس نيوز خبر داد

پاسخ سرد قانونگذاران اروپايي به تحريم ايران

فاكس نيوز طي گزارشي اعلام كرد كه برخي كارشناسان سفر گروهي از ديپلمات هاي اروپايي به ايران را نشانه پاسخ سرد قانونگذاران اروپايي به تحريم هاي مد نظر اروپا مي دانند.
شبكه خبري فاكس نيوز، وابسته به نومحافظه كاران آمريكا در گزارشي ضمن اشاره به سفر گروهي از اعضاي پارلمان آلمان به ايران كه به ديدار آنان با محمد جواد لاريجاني، رئيس شوراي حقوق بشر ايران انجاميد، اين سفر را نشانه آن دانسته است كه قانون گذاران اروپايي پاسخي سرد به تلاش هاي باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا درخصوص تحريم و انزواي ايران داده اند.
اين شبكه خبري با يك كارشناس مسائل ايران در آلمان به نام «وحيد وحدت حق» كه خود ايراني الاصل است مصاحبه كرده كه مي گويد اين مسافرت به منزله شكست تحريم هاي اتحاديه اروپا و باراك اوباما عليه ايران بوده است.
به گزارش فارس، از سوي ديگر، «آلن مندوزا»، مدير انديشكده «هنري جكسون» در لندن هم بر اين باور است كه نمي توان از تحريم هاي فعلي انتظار برآوردن نتيجه اي در جبهه اقتصادي داشت، فشار اين تحريم ها بر ايران به آرامي وارد مي شود و به اين ترتيب ايران قادر است آثار آنها را كاهش دهد.
 


واكنش عباسي به گزارش فعاليت هاي جديد در فردو

رئيس سازمان انرژي اتمي در واكنش به خبر انتشار گزارش راه اندازي سانتريفيوژهاي جديد در سايت غني سازي فردو گفت: ان شاءالله همه صحبت ها را با كار بيشتر پاسخ خواهيم داد.
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص انتشار گزارشي پيرامون راه اندازي سانتريفيوژهاي جديد در سايت غني سازي فردو گفت: ما كارها را انجام مي دهيم و تكميل مي كنيم و ان شاءالله همه صحبت ها را با كار بيشتر پاسخ خواهيم داد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ 9 دي بساط فتنه و اميد فتنه گران را در هم شكست و حالا دشمن با واكاوي و آسيب شناسي با تمام قوا درصدد تضعيف و رفع عامل درماندگي خود كه همان حماسه آفرينان 9دي يعني مردم هستند مي باشد. با اين وصف چرا نبايد هيچ نماد و نامگذاري بزرگراهي تداعي كننده اين حماسه تاريخي در شهر تهران و ديگر شهرها باشد؟!
5764---0912
¤ واقعه نسل كشي مسلمانان ميانمار، دل هر مسلماني را به درد مي آورد. مشكل كشور همسايه اين كشور يعني بنگلادش اين است كه آنها هم فقير هستند و نمي توانند مهاجرپذير باشند. لذا به نظر مي آيد وظيفه كنفرانس اسلامي است كه با كمك گرفتن از كشورهاي متمول عربي و حتي ايران به كمك اين مردم بشتابند و در بنگلادش موقتا آنها را بپذيرند.
كاشاني
¤ آيا تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه و مراكز نظامي سودان نتيجه بگو و بخند و خوش باوري مقامات مصري به ويژه رئيس جمهور اين كشور در ارسال پيام دوستانه به صهيونيست هاي كودك كش نيست؟
تمدن
¤ دستگاههاي امنيتي نبايد روند شناسايي و رصد متخلفان اقتصادي را كند يا متوقف كنند اوضاع بازار بايد رصد شود و محتكران و سودجويان كلان سرمايه دار را شناسايي و مجازات كنند. اگر آنها دستگير شوند و كاملا قانوني با آنها برخورد شود بسياري از نابساماني ها فروكش مي كند و حباب هايي كه در نرخها وجود دارد مي تركد.
عليرضا محمودنيا
¤ علت گراني برخي از اجناس كشاورزي واردات نهاده هاي آن است. حمايت از توليد اين نهاده ها در داخل كشور سبب عرضه زيادتر محصولات كشاورزي خواهد شد و همزمان با صرفه جويي مي شود بر گراني ها فايق آمد.
6810---0911
¤ علي رغم اعلام بانك مركزي براي دادن وام 5 ميليوني براي ازدواج، دانشجويان زيادي اقدام به ثبت نام مي كنند اما بانكها اعلام مي كنند با كمبود بودجه مواجه هستيم. چرا وعده ها تحقق نمي يابد؟
خواجه پيري
¤رئيس جمهور در 22 اسفند سال 90 اعلام كرده بود كه تمام امكانات براي محو بيكاري فراهم است. پس كو؟ پروژه عظيم كارخانه آلومينيوم سازي سراب به علت عدم تخصيص اعتبار لازم نيمه تمام مانده و خاك مي خورد. اگر فعال بود حدود 12 هزار نفر از جوانان بيكار از منطقه سردشير آذربايجان شرقي جذب كار مي شدند. حال اين امر كي تحقق مي يابد خدا مي داند.
هموطني از سراب
¤ با اينكه دو ماه از سال تحصيلي مي گذرد، هنوز برخي از مدارس ابتدايي منطقه 15 معلم ندارند. اين در حالي است كه در مدارس راهنمايي نيروي مازاد وجود دارد. آيا اين ناشي از عدم برنامه ريزي نيست.
يك شهروند
¤ شير خشك دو هفته است كه كمياب شده و قيمت آن در داروخانه ها دو برابر شده است. شير خشك 4500 توماني را 9 هزار تومان مي فروشند مسئولان نوزادان را در مشكلات خرج نكنند و با محتكران برخورد كنند.
نورايي
¤با پرداخت سالانه يك ميليون و 200 هزار تومان بيمه اختياري تامين اجتماعي در شهريار اقدام كردم. اما وقتي براي درمان پس از ده روز دوندگي در بيمارستان تامين اجتماعي نوبت گرفتم، مسئولان گفتند هيج امكاناتي نداريم و در نهايت به بخش خصوصي مراجعه كردم.
5914---0936
¤تصادف هاي ناگوار در جاده بهبهان-زيدون در استان خوزستان رو به فزوني است اين جاده ارتباطي كه مسير استانهاي خوزستان-بوشهر فارس و كهگيلويه و بويراحمد است، اكثرا با ترافيك سنگين مواجه است و پيچ هاي تند اين جاده باعث تصادف و كشته شدن هموطنان مي شود. از مسئولان تقاضاي تعريض جاده را داريم.
فاطمي
¤هفت سال در صف انتظار سفر حج تمتع هستيم اين در حالي است كه جواناني از ادارات و ارگانها و هنرپيشه ها بدون نوبت عازم اين سفر معنوي مي شوند و ما سالمندان كه آفتاب لب بام هستيم بايد سالهاي سال در انتظار بمانيم.
از منتظران در گيلان
¤اعضاي شوراي شهر تهران مرتبا نرخ بليط مترو و شركت واحد را بدون در نظر گرفتن شرايط اقتصادي مردم افزايش مي دهند. اين افزايش ها بار مضاعفي بر دوش مردم مي گذارد.
يك شهروند
 


وقتي هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم

بفرماييد چه كنيم؟!((خبر ويژه))

يكي از ضدانقلابيون فراري در يكي از ميتينگ هاي اخير اپوزيسيون اعلام كرده است؛ «چون كشور در خطر است، اگر يكي از نيروهاي معتدل اصولگرا نامزد شود بايد در انتخابات شركت كرد.»
«الف. ص» در سايت ضدانقلابي روزآنلاين با انتشار مقاله اي به شرح دلايل اتخاذ اين رويكرد مضحك از سوي ضدانقلاب پرداخته و مي نويسد دليل اين امر آن است كه اپوزيسيون به آخر خط رسيده و مي داند كه كاري از دستش ساخته نيست و به همين خاطر «حتي با وجود يك چهره «اصولگراي معتدل» در انتخاباتي كه جمهوري اسلامي برگزار كننده آن بوده و شوراي نگهبان صلاحيت كانديداهاي آن را تائيد كرده است، شركت خواهد كرد.»
وي در ادامه مي نويسد: به عقيده نگارنده اين تغيير سطح مطالبات و بازتعريف اين بخش از اپوزيسيون در استراتژي اصلاح طلبي تنها به دليل خلا استراتژي و ضعف تشكيلاتي آنان است. اپوزيسيوني كه بيش از سه دهه از فضاي داخل جداست، فاقد هرگونه تشكيلات منسجم بوده و خاصيت بسيج نمودن خود را از دست داده، هيچ اميدي به تاثيرگذاري ندارد. به همين دليل به اين استراتژي روي آورده كه «در شرايط خفگي، هرنوع مجراي تنفس غنيمت است».
نويسنده در ابتداي مقاله نقبي هم به وضعيت اپوزيسيوني كه ژست چپگرايي گرفته و در آغوش غرب غوطه مي خورد، زده و در شرح احوالشان مي گويد: امروز نيروهاي چپ، دچار چنان انشقاق و پراكندگي هستند كه به سختي مي توان شمار دقيق احزاب و سازمان هاي چپ را در عرصه سياسي ايران حساب كرد. ديگر احزاب اپوزيسيون (آنانكه خود را «سراسري» مي نامند) نيز بيشتر احزابي چند نفره بوده و فقط در چند شهر در خارج از كشور فعال هستند. اين سازمان ها در واقع از ساختار يك حزب منسجم (با اعضاي مشخص، تشكيلات، برگزاري كنگره و...) برخوردار نبوده و بيشتر همچون يك تشكل غيردولتي يا همچون يك رسانه يا سايت عمل مي كنند. اصولا اين اپوزيسيون نه تنها در داخل هيچگونه تشكيلاتي ندارد، بلكه در خارج از كشور هم كه امكان فعاليت آزادانه برايشان فراهم است، از تشكيلات منسجمي برخوردار نيستند. از چنين اپوزيسيوني با اين مشخصات، نبايد انتظار داشت كه بتواند همچون سالهاي قبل از انقلاب اعتصابات را سازماندهي نمايد.
وي در پايان مي نويسد: «اگر اپوزيسيون به ضعف خود پي برده، بهتر است كه ضعف هاي خود را جبران كند و در پي سازماندهي و متشكل كردن خود باشد، نه اينكه از مطالبات خود عقب نشيني كند و سطح آنها را كاهش دهد. كاهش سطح مطالبات، و تغيير تاكتيك و استراتژي بر اساس ضعف خود، يك بازي سياسي قلمداد نمي شود؛ اين امر تنها به از دست دادن جايگاه سنتي اين گروه از اپوزيسيون ميان مردم مي انجامد، و اين يعني تضعيف هرچه بيشتر آنان در آينده.»
دو نكته درباره فراز پاياني اين مطلب گفتني است. اول آنكه؛ ضدانقلاب اگر مطالباتش را كم نكند چه كند؟! و مگر شماها جز خيال خام براندازي جمهوري اسلامي مطالبه ديگري هم داريد كه آن را كم و زياد كنيد؟!
دوم هم آنكه لطفاً از كدام جايگاه و پايگاه اپوزيسيون ميان مردم صحبت مي كنيد؟! مگر نه اينكه خودتان اعتراف مي كنيد حتي گروه هاي اپوزيسيون مدعي سراسري بودن ، فقط شامل چند نفر ساكن كشورهاي اروپايي هستند!
 


از تحريم هاي بي اثر كوتاه بياييم سنگين تريم! (خبر ويژه)

«به طور خلاصه، تحريم ها تأثيرگذار نيستند، زيرا براي تأثير گذاشتن طرح نشده اند. به نظر مي رسد اين مجازات ها به عوض تمركز بر مسئله هسته اي، بر اهداف ديگري متمركز شده اند: اعمال فشار «خرد كننده» بر مردم و تحريك آنها براي ايجاد تنش هاي سياسي و درنتيجه تغيير حكومت تهران.»
فارين پاليسي، نشريه معتبر و نزديك به مراكز تصميم ساز در سياست خارجي واشنگتن با تاكيد بر مطلب ياد شده مي نويسد؛ «حكومت ايران هيچگونه مصالحه قابل توجهي براي برنامه اتمي انجام نداده است. حتي با توجه به هدف اصلي تحريم ها كه تأثير گذاشتن بر روند محاسبات هسته اي حكومت تهران بوده، مي توان گفت كه تحريم ها شكست خورده اند. توضيح آن نيز ساده است: متن مصوبه تحريم ها بسيار فراتر از برنامه هسته اي ايران است و به همين دليل انگيزه خوبي براي عدم همكاري اين كشور با ايالات متحده مي دهد.
اگر ايران به طور كامل برنامه اتمي خود را از همين فردا متوقف كند، باز هم ازسوي ايالات متحده مورد تحريم خواهد بود. پس چرا حكومت تهران بايد در رابطه با برنامه هسته اي خود سازش كند، درحالي كه تحت هر شرايطي مورد تحريم خواهد بود؟»
فارين پاليسي در ادامه به عدم شفافيت سياست هاي واشنگتن در مورد برنامه هسته اي ايران اشاره كرده و مي نويسد: «فرمول فعلي تحريم ها چندان شفاف نيست، زيرا هيچ گونه رويكرد كارشناسانه در آن لحاظ نشده و در رابطه با مسئله هسته اي نيز بسيار مبهم است. ازطرف ديگر، در آخرين نسخه خودنمايي سياسي كنگره درخصوص ايران كه به شكل مصوبه الحاقي 41 سنا مطرح شد، آمده است: «منفعت دولت ايالات متحده و دولت ديگر كشورهاي مسئول در اين است كه با همكاري يكديگر تلاش كنند از دستيابي دولت ايران به توان تسليحات اتمي جلوگيري بعمل آورند.»
آنچه كه كنگره از آن به عنوان «توان تسليحات اتمي» ياد مي كند، مبهم است، زيرا با احتساب برخي مسايل، ايران از هم اكنون اين توان را دراختيار دارد.
هر كشوري كه داراي يك بخش اتمي صلح آميز كاملاً توسعه يافته باشد، «توان» توليد تسليحات اتمي را نيز دارد. در واقع برزيل و آرژانتين نيز داراي توان تسليحات هسته اي اند. ولي همان طور كه داشتن يك اتومبيل پرسرعت كه مي تواند به 200 كيلومتر در ساعت برسد، دليل داشتن اضافه سرعت و دريافت جريمه نيست، داشتن توان توليد تسليحات اتمي ازسوي يك كشور نيز برخلاف مقررات نيست.»
نويسنده در پايان به كاخ سفيد توصيه مي كند؛ »بهتر است ايالات متحده يك گام به سوي ايران بردارد و برخي از اين تحريم ها را ملغي اعلام كند. واشنگتن با رد هرگونه تخفيف براي تحريم ها هيچ امتياز قابل توجهي در قبال آن به دست نمي آورد، بلكه امكان هرگونه مصالحه و سازش با تهران را نيز ازبين مي برد و بدين ترتيب بهانه لازم را نيز به اين كشور مي دهد تا مقدار بيشتري اورانيوم غني كند.»
گفتني است روز 14 خرداد 91 رهبر معظم انقلاب طي سخناني در حرم مطهر امام(ره) فرمودند؛ مشكل آمريكا با ما هسته اي نيست، بلكه آن است كه ايران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمريكا، بلكه در حال درگيري با آن نيز مي توان قدرت برتر منطقه به لحاظ تكنولوژي و نظامي بود. (نقل به مضمون) و نكته درخور توجه آن كه مدتي بعد جرج فريدمن مسئول مركز استراتژيك «استراتفور» آمريكا دقيقاً به همين نكته كه حضرت آقا اشاره فرموده بودند، اعتراف كرد.
 


روي ما ترسوها هم حساب كنيد(خبر ويژه)

دعواي اپوزيسيون داخل و خارج بر سر راه هاي براندازي جمهوري اسلامي همچنان ادامه دارد و گاهي هم كار به جاهاي باريك و البته جالب مي كشد.
بعد از آنكه جبهه آزادي با انتشار بيانيه اي خواستار ايجاد آشوب و اغتشاش در مراسم 13 آبان شد، بابك داد در واكنش به آن، طراحان اين برنامه را غضنفرهايي خواند كه به جمهوري اسلامي پاس گل مي دهند.
مهدي خزعلي نيز در واكنش به اين موضوع نامه اي را با امضاي مجهول 12 نفر از جانبازان و رزمندگان سبز دفاع مقدس! در سايت خود منتشر كرده و بولتن نويس فراري خاتمي را دعوت كرد كه زيپ دهانش را بكشد!
داد هم در جوابيه اي مفصل خزعلي را به داشتن رانت و ويژه خوار بودن متهم كرده و مي نويسد؛ « بهتر است از اين ادبيات «بسيجي هاي جنگ نديده» دست بردارند و به سؤالات پاسخ بدهند. بفرمايند براي فرداي اين راهپيمايي چه برنامه اي دارند؟ جناب خزعلي بفرمايد در فرداي راهپيمايي، با باخته ها و برده هاي اين آكسيون مي خواهد چه بكند؟ برده ها و غنايم آن پيشكش، اما باخته هاي حتمي اين راهپيمايي، عده زيادي دستگير شده و زخمي و حتي قرباني است. ايشان بفرمايد براي آن قربانيان چه برنامه اي دارد؟ آيا از آنها خاطره خواهد نوشت؟ يا بيانيه حمايتي صادر خواهد كرد؟! آيا بچه هاي مردم هم مي توانند مثل جناب خزعلي در زندان اعتصاب غذاي نامحدود(!) كنند و تصادفا« در روز انتخابات هم آزاد شوند و رأي بدهند؟!»
بابك داد در ادامه با ادبياتي جيمز باندي مي نويسد؛ «روي سخنم با جوانهاست. شركت شما در هر حركتي كه به قصد «تغيير» باشد، ستودني است. تأكيد مي كنم اگر راهپيمايي شما هم «به قصد تغيير نظام» بود، روي حضور من و خيلي از همين خارج نشينان هم -ولو به قيمت ورود غيرقانوني به كشور- حساب باز كنيد. به مقدسات سوگند كه مي آييم و در كنار شما -البته فقط به قصد براندازي و تغيير نظام- حتي جان مي دهيم. اما براي مقاصد ديگري كه بوي يك جور خودنمايي سياسي مي دهد و يا معامله هاي پشت پرده براي امور جزيي يا شخصي است، خودتان را قرباني نكنيد و ديگران را هم هزينه نكنيد.»
ادعاي مضحك بابك داد در مورد آمادگي اش براي جان دادن در راه براندازي جمهوري اسلامي در حالي است كه وي همان ابتداي اغتشاشات سال 88 از كشور گريخت و اگر جربزه مبارزه داشت همان روزها مي ماند و غلطي مي كرد و جالب آنكه بابك داد بعد از فرار از ايران طي مصاحبه اي با يك سايت ضدانقلاب در پاسخ به اين سوال كه چرا نمانديد و مبارزه نكرديد و آيا فرار شما از كشور به مفهوم اعتراف به شكست جنبش سبز(!) نيست؟ گفته بود: البته ماندن بر مهاجرت (بخوانيد فرار) ترجيح داشت ولي در حالي كه هيچ نشانه اي از پيروزي ديده نمي شود، حفظ جان نيز لازم است و در پاسخ به اين سوال كه مگر حفظ جان بقيه لازم نبود؟ گفته بود؛ «هر كس مسئول زندگي خويش است. من با صراحت مي گويم كه زندگي در اروپا را به زندان هاي رژيم ترجيح مي دهم.
 


هوشنگ اميراحمدي: مي خواهم رئيس جمهور ايران شوم!(خبر ويژه)

هوشنگ اميراحمدي در گفتگويي مفصل با يك سايت داخلي گفته است كه قصد دارد كانديداي انتخابات رياست جمهوري آتي در ايران شود.
«در آينده نزديك در صورتي كه شرايط اجازه بدهد اين موضوع را رسما اعلام خواهم كرد. من هم اكنون برنامه انتخاباتي مفصلي نوشته ام و در آن به طور مشروح توضيح داده ام كه چرا دارم وارد اين عرصه مي شوم، چرا فكر مي كنم كه واجد شرايط هستم، اگر انتخاب بشوم براي كشور (مردم و سرزمين) چه كار خواهم كرد، و بالاخره چرا بايد نظام و مردم به من شانس خدمت بدهند.»
وي افزوده است: «نمي دانم شوراي نگهبان چه تصميمي خواهد گرفت. متاسفانه عده اي قبل از اينكه شوراي نگهبان درباره من تصميم بگيرد مرا رد صلاحيت مي كنند.»
گفتني است هوشنگ اميراحمدي ساكن آمريكا و از افراد نزديك به محافل سياسي و امنيتي اين كشور است كه كيهان در جلد نوزدهم از سلسله كتاب هاي نيمه پنهان - دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان - به طور مستند از ماهيت وي پرده برداشته است. اميراحمدي طي مقاله اي كه در كميته موسوم به «دفاع از حقوق دموكراتيك مردم ايران»! به سرپرستي مشاور اشرف پهلوي در آمريكا منتشر كرد درباره جمهوري اسلامي ايران آورده است؛ «مسئولين حكومت عقب افتاده و خونخوار ايران عليه هر آنچه ايراني و انساني است قيام كرده و قصد دارند نام ميهن را به قهقرا ببرند و در اين راه از هيچ خرابكاري و قتل و جنايتي ابا نخواهند داشت»؟! وي درباره وجود مقدس حضرت امام(ره) نيز اراجيفي دارد كه قلم از تكرار آن شرم مي كند.
هوشنگ اميراحمدي از سوي حلقه انحرافي براي شركت در اجلاس ايرانيان خارج كشور دعوت شده و در اين اجلاس شركت داشت!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14