(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11  آبان  1391 - شماره 20347

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
براثا : پرواز «ايوب» برفراز سرزمين هاي اشغالي
 نشان داد كه نابودي اسرائيل محال نيست
باحضور رئيس جمهور
چهاردهمين اثر تاريخي ايران در فهرست جهاني در اصفهان به ثبت رسيد
در مكتب امام
هاشمي رفسنجاني:
پويايي سياسي جامعه در گرو رقابت طيف هاي وفادار به نظام است
پرسش و پاسخ 2 ساعته شريعتمداري در غرفه كيهان عافيت طلب هاي بي خيال!
كيهان را به تند روي متهم مي كنند
اسباب برخورداري يا محروميت از هدايت خداوندي
الهام دوباره سخنگوي دولت شد
طلايي نيك: شايعه مذاكره ايران و آمريكا
براي ايجاد تزلزل در اقتصاد مقاومتي است
حجت الاسلام حسين جلالي خبر داد
جزئيات ديدار آيت الله مصباح و حداد عادل
شجوني :
مشكل برخي مسئولان كشور عدم پايبندي به قانون است
ادعاي جديد ايهود باراك پس از نقاشي مضحك نتانياهو
سخنگوي ارتش سودان:
سفر 2 ناو ايراني به سودان در راستاي تحكيم روابط دوجانبه است
مقدم فر:
فتنه 88 تنها يكي از گناهان متعدد اصلاح طلبان بود


براثا : پرواز «ايوب» برفراز سرزمين هاي اشغالي

 نشان داد كه نابودي اسرائيل محال نيست

خبرگزاري براثا طي گزارشي تصريح كرد كه پرواز پهپاد ايراني «ايوب» بر فراز سرزمين هاي اشغالي نشان داد كه نابودي رژيم صهيونيستي محال نيست.
در اين گزارش كه به قلم جميل ظاهري نوشته شده، آمده است: توجيه رژيم اسرائيل مقابل ايوب «دشواري زياد در شناسايي هواپيماي شناسايي» عنوان شده است و اين مسئله را با عبارتي همچون «اين كار ماموريتي بسيار مهم، پيچيده و دشوار بود» مطرح كرد.
اين گزارش افزود: اظهارات مقامات مسئول اسرائيلي مبني بر اينكه ماموريت مقابله با پهپاد شناسايي ايوب «بسيار پيچيده و دشوار» بود، در راستاي «توجيه شكست، ترس، نگراني و وحشتي» است كه طي هفته هاي اخير از زمان پرواز ايوب در روز شنبه ششم اكتبر تاكنون مسئولان اين رژيم را سردرگم كرد و اين رژيم را بر آن داشت تا بر برگزاري مانورهاي نظامي خود با نيروهاي آمريكايي در جهت شبيه سازي كشف و شناسايي هواپيماهاي بدون سرنشين و انهدام آن متمركز شود.
در اين گزارش آمده است: شكسته شدن حريم هوايي اسرائيل از سوي ايوب حزب الله و به پرواز درآمدن آن در عمق خاك اسرائيل و حتي در دورتر از حيفا و طي مسافتي بيش از 300 كيلومتر، بيانگر قدرت و توان نظامي بزرگ و پيشرفته اي است كه حزب الله در مقابله با هرگونه اقدام خصمانه احتمالي دشمن اسرائيلي بر لبنان داراست.
جميل ظاهري اضافه كرد: هم چنين اين مسئله بيانگر برگ جديدي از توانايي فرزندان ضاحيه جنوبي لبنان در ترساندن دشمن اشغالگر و حاميان آن يعني آمريكا، غرب، كشورهاي عربي و برخي ها در داخل است كه مي تواند موازنه نظامي را به منطقه بازگرداند و به اين وسيله مانع از انجام اقدامات جنون آميز و تحريك آميز عليه كشورهاي مستقل و ملت هاي منطقه شود.
اين گزارش ادامه داد: عمليات پهپاد ايوب كه سيستم هاي بسيار پيشرفته راداري اسرائيل نتوانستند آن را بعد از طي مسافتي طولاني و حتي عبور از حريم هوايي مناطق بسيارحساس و تحت نظارت شديد امنيتي و پر از سيستم هاي پاتريوت و حيتس و ديوار آهنين، شناسايي كنند همزمان با سي و نهمين سالروز جنگ اكتبر در ششم اكتبر انجام شد تا اين پيام صريح را به دشمن اشغالگر اسرائيلي برساند كه اسرائيلي كه دارنده ارتشي شكست ناپذير است الان در وضعيت امنيتي دشوار و شكننده اي قرار گرفته است. اين نويسنده مي افزايد: پرواز پهپاد ايوب و كنترل آن در مسير درست بيانگر حرفه اي بودن كادر متخصص نيروهاي مقاومت و نشانه توانايي بالاي آنها در پنهان كردن اين توان در يك زمان و آشكار كردن آن در زمان مناسب و فرستادن پيام هايي مناسب در زمان هاي مناسب است. توانايي جديد و بالاي مقاومت برخي كارشناسان صهيونيستي را بر آن داشت تا به اين مسئله اذعان كنند كه «حزب الله دشمني باهوش در منطقه است كه اسرائيل با آن مواجه است.»
 


باحضور رئيس جمهور

چهاردهمين اثر تاريخي ايران در فهرست جهاني در اصفهان به ثبت رسيد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
عصر ديروز با حضور رئيس جمهور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و 30 تن از سفراي كشورهاي مختلف جهان، مسجد جامع و باغ چهلستون اصفهان در فهرست جهاني به ثبت رسيد.
در سفر يك روزه دكتر محمود احمدي نژاد به اصفهان، مسجد جامع اصفهان به عنوان چهاردهمين اثر تاريخي ايران و باغ چهلستون در فهرست جهاني يونسكو به ثبت رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، مسجد جامع اصفهان يكي از ارزشمندترين بناهاي دوره اسلامي است. اين بنا در زميني در قلب منطقه 3 شهرداري در مركز شهر اصفهان ساخته شده و در حاشيه ميدان بزرگ تاريخي امام علي(ع) واقع شده است.
مطالعات باستان شناسي در اين مسجد نشان مي دهد كه پيش از احداث آن، نيايشگاه ساساني در آنجا واقع بوده و در دوره اسلامي بناي نخستين مسجد جامع در محل آتشكده ساساني بنا شد.
مسجد جامع اصفهان به عنوان يكي از مهمترين بناهاي تاريخي ايران در سي وششمين اجلاس كميته ميراث جهاني در سن پترزبورگ روسيه در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيد.
ثبت جهاني مسجد جامع و باغ موزه چهلستون اصفهان و باغ فين كاشان سه اثري است كه در دولت دهم به وقوع پيوسته است.
رئيس جمهور كشورمان علاوه بر شركت در آيين به ثبت رسيدن اين دو اثر بزرگ در فهرست جهاني يونسكو، از برخي پروژه هاي پايان يافته بخش عمراني اصفهان از جمله واحدهاي مسكن مهر بازديد كرد.
شايان ذكر است، استان اصفهان با ساخت 30548 واحد مسكن مهر، بيشترين ساخت واحد مسكن مهر كشور را از آن خود كرده است.
 


در مكتب امام

سعي كنيد از بين شما «مطهري» پيدا بشود!
من اميدوارم كه خواهران و برادراني كه در مدرسه عالي شهيد مطهري- رحمه الله- هستند و مشغول تحصيل و تبليغ هستند توجه داشته باشند كه مدرسه به اسم شهيدي است كه براي اسلام مفيد بود و نوشته هاي او و گفتار او مربي جوانان ما هست، و بايد باشد. شما خواهرها و برادرها كه در اين مدرسه هستيد برنامه تان را آن طور تنظيم كنيد كه از بين شما مطهري ها، يا يك مطهري، پيدا بشود. عزمتان جزم اين معنا باشد، و توجهتان به خدا و اعمالتان خالص براي خداي تبارك و تعالي. جديت كنيد كه در آن مدرسه كه هستيد تحصيل كنيد. و بالاتر از تحصيل، تهذيب اخلاق [است].اسلامي باشيد و علوم اسلامي را با نفوس اسلامي تكميل كنيد. در كنار تحصيل جدي در احكام اسلام و معارف اسلاميه، تهذيب اسلامي داشته باشيد.
صحيفه امام - ج14 - ص168
 


هاشمي رفسنجاني:

پويايي سياسي جامعه در گرو رقابت طيف هاي وفادار به نظام است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رقابت صحيح طيف هاي وفادار به نظام و قانون اساسي، اصل اساسي پويايي سياسي جامعه است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از فعالان سياسي و اجتماعي استان مازندران، برپايي نظام جمهوري اسلامي براساس مكتب اهل بيت(ع) را حاصل ايثار، فداكاري و از خود گذشتگي هاي طولاني مدت دلسوزان اقشار گوناگون جامعه خواند و افزود: خداوند امانت بزرگي را به ما داده و بايد همواره وارثان خوب و صديقي براي اين امانت باشيم.
وي اضافه كرد: حقيقتا دوره هاي سختي را پشت سر گذاشتيم و مرارت هاي بسياري توسط مردم كشيده شد تا انقلاب به پيروزي، تثبيت، سازندگي و پيشرفت رسيد و نبايد اجازه داد زجرنكشيده هاي انقلاب با ندانم كاري و ناكارآمدي به سرمايه و ثروت عظيم انساني و مادي كشور صدمه بزنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري، يكي از ضروري ترين نيازهاي كشور را قانون و قانون گرايي دانست و با بيان اينكه «بعضا به سند چشم انداز، سياست هاي كلي مورد تاييد رهبري، برنامه توسعه و حتي قانون اساسي بي اعتنايي مي شود»، گفت: عدم التزام به قانون يا برخورد گزينشي و سليقه اي با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوري مي شود.
هاشمي رفسنجاني، الهام بخشي انقلاب اسلامي را هدف اصلي سند چشم انداز 20 ساله كشور دانست و تصريح كرد: ناديده گرفتن سند چشم انداز و بي قانوني و ناكارآمدي، نه تنها موجب الهام بخشي ما در منطقه و جهان نمي شود، بلكه الگويي منفي از ما به دنيا نشان مي دهد.
به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه «بايد مردم را اميدوار به آينده اي بهتر و در صحنه ها حفظ كنيم»، تصريح كرد: راهكارهاي خود را براي رفع مشكلات كشور همواره بيان داشته ام. رقابت صحيح و قانوني طيف هاي وفادار به نظام و قانون اساسي، اصل اساسي پويايي سياسي جامعه است. خط كشي هاي سياسي و تفاوت ديدگاه ها و سليقه ها نبايد به جدال، حذف و طرد دلسوزان نظام منجر شود و همه بايد با احترام به قانون و ايجاد شرايط عادلانه و برابر براي رقابت گروه هاي سياسي وفادار به نظام به نتيجه انتخاب مردم كه ولي نعمت نظام اسلامي هستند، احترام بگذارند.
 


پرسش و پاسخ 2 ساعته شريعتمداري در غرفه كيهان عافيت طلب هاي بي خيال!

 كيهان را به تند روي متهم مي كنند

 بعدازظهر ديروز حسين شريعتمداري با حضور در غرفه كيهان در نمايشگاه مطبوعات به پرسش هاي گوناگون بازديدكنندگان پاسخ داد. جمع انبوهي از بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات كه با اطلاع از حضور مديرمسئول روزنامه به غرفه كيهان آمده بودند پرسش هاي فراوان و متفاوتي را درباره مسائل روز، مواضع كيهان، چگونگي كسب خبر و پيش بيني هاي تحقق يافته كيهان، انتخابات پيش روي و... مطرح كردند و شريعتمداري در اين نشست كه بيش از 2 ساعت به طول انجاميد به پاسخگويي پرداخت.
يكي از حاضران درباره دو جريان چپ و راست در عرصه سياسي كشور سوال كرد و مديرمسئول كيهان گفت؛ چپ و راست در كشور ما دو واژه وارداتي است كه با واقعيات انطباق ندارد. چپ هاي ايران نه فقط چپ نيستند بلكه راست افراطي هستند. وي گفت؛ مقابله با آمريكا در سياست خارجي، مبارزه با رانت خواران و مخالفت با اقتصاد آدام اسميتي از ويژگي هاي تعريف شده گروه هاي چپ در همه جاي دنياست به طوري كه از نگاه يك جريان چپ رابطه و نزديكي با آمريكا و يا دفاع از اقتصاد آدام اسميتي و سرمايه داري، فحش و ناسزا تلقي مي شود ولي در اينجا شاهديد كه چپ ها طرفدار نزديكي و رابطه با آمريكا و حامي رانت خواران و مدافعان اقتصاد امپرياليستي هستند. از اين روي نه فقط چپ به معناي مصطلح آن نيستند بلكه «راست افراطي» واقعي ترين و مناسب ترين نام براي آنهاست. شريعتمداري گفت از نظر ما اصيل ترين خط سياسي، خط اسلام است كه مختصات آن با رهنمودهاي حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب ترسيم شده است همان خط اصيلي كه تحولات بزرگ اخير در منطقه و جهان را در پي داشته است و همه خط هاي ديگر نشان داده اند كه به يك بازار مكاره شبيه اند و پايه و مباني تعريف شده اي ندارند و به همين دليل است كه مي بينيد در جريان فتنه 88، همه اين گروهها را علي رغم اختلافات و تابلوهاي ظاهرا متفاوت در يك ائتلاف آمريكايي-اسرائيلي عليه جمهوري اسلامي ايران، به صف كردند.
شريعتمداري در پاسخ سوال ديگري درباره تندرو بودن كيهان گفت؛ بعضي ها براي سرپوش گذاشتن بر بي خيالي ها و عافيت طلبي هاي خود نسبت به برخي از مسائل حساسي كه پرداختن به آن را با مصالح گروهي خويش در تضاد مي بينند، كيهان را به تندروي متهم مي كنند و افزود؛ تندروي و كندروي هنگامي است كه مثلا شما درباره يك موضوع به طور تئوريك اظهارنظر مي كنيد. و از آنجا كه دامنه براي تحليل و اظهارنظر وسيع است ممكن است تندروي يا كندروي داشته باشيد، اما تندروي در بيان واقعيات معني ندارد. مثلا وقتي ما درباره ارتباط برخي از سران فتنه با دشمنان بيروني نظام و يا تكرار شعاري كه دو روز قبل از سوي راديو اسرائيل مطرح شده است و يا ملاقات يكي از سران فتنه با جرج سوروس صهيونيست خبر مي دهيم و اسناد آن را نيز ارائه مي كنيم، ديگر نمي توان گفت كه كيهان تندروي كرده است!
چرا كه ما فقط واقعيات مستند را مطرح كرده ايم و اين واقعيات اگر چه تلخ است ولي وقوع آن در اختيار ما نبوده است كه درباره آن تند برويم يا كند حركت كنيم! مثلا براي اين كه تندروي نكرده باشيم به جاي دو بار ملاقات با جرج سوروس، بايد مي گفتيم كه فقط يك بار ملاقات كرده است؟!
يكي از حاضران پرسيد؛ چرا در انتخابات 84 از آقايان لاريجاني و قاليباف حمايت كرديد؟ و مدير مسئول كيهان گفت؛ سند مواضع و عملكرد روزنامه نگار در روزنامه اش ثبت و ضبط است و مانند بعضي ها نمي توان موضعي اتخاذ و سپس آن را حاشا كند. حالا شما بفرمائيد در كجاي روزنامه كيهان از آقايان قاليباف و لاريجاني حمايت شده بود؟! همه اصرار ما آن بود كه اصولگرايان به وحدت برسند و يك نامزد معرفي كنند و در انعكاس اخبار مربوط به آنها نيز مساوات را رعايت مي كرديم. در اينجا سؤال كننده گفت؛ ولي به اخبار آقايان لاريجاني و قاليباف پررنگ تر مي پرداختيد كه شريعتمداري گفت؛ ابتدا مي فرمائيد از آن دو حمايت مي كرديم كه عرض كردم كذب محض است و همه نسخه هاي كيهان موجود است ولي حالا نظرتان را عوض كرده و مي فرمائيد پررنگ تر مطرح مي كرديد كه اين هم واقعيت ندارد اما سؤال من اين است كه اگر آنچه را گفته ايد قبول داريد و در كيهان ديده ايد چرا بلافاصله نظرتان را تغيير مي دهيد؟ يكي ديگر از حاضران گفت؛ آقاي شريعتمداري! شما چرا به خدمات آقاي احمدي نژاد نمي پردازيد و مديرمسئول كيهان پاسخ داد؛ ما معتقديم دولت نهم خدمات فراواني داشته است كه در برخي از موارد بي نظير هم بوده است و البته اشكالات و انتقادهاي زيادي هم مخصوصا بعداز نفوذ حلقه انحرافي برآن وارد است و افزود؛ پرداختن كيهان به خدمات دولت خيلي بيشتر از روزنامه ايران است و شما مي توانيد اين واقعيت را با يك مقايسه ساده متوجه شويد. پرسش كننده اي گفت: شما سال گذشته به اظهارنظر يكي از علما درباره شرايط اقتصادي انتقاد كرديد در حالي كه ايشان نظر خودش را گفته بود. مديرمسئول كيهان با اشاره به موضوع آن يادداشت گفت؛ انتقاد ايشان به شرايط اقتصادي نبود چرا كه خود ما در كيهان نيز به آن شرايط انتقاد داشتيم. نظر ايشان درباره برخي مسائل آن روز و ماجراي فتنه 88 بود و از آنجا كه به فرمايش حضرت امام(ره) استناد كرده بودند، ما خيلي محترمانه به ايشان عرض كرديم، چرا وقتي همين جماعت تصوير مبارك حضرت امام(ره) را پاره كردند، روي كلمه اسلام در جمهوري اسلامي ايران خط كشيدند و به نفع اسرائيل شعار دادند و... حضرتعالي ابراز نگراني نفرموديد؟!
يكي از شركت كنندگان گفت؛ آقاي مشايي از شما شكايت كرد و دادگاه هم تشكيل شد، چرا متن جلسه دادگاه را منتشر نكرديد؟ مدير مسئول كيهان در پاسخ گفت؛ متن كامل دادگاه شامل كيفرخواست دادستان، اظهارات هر سه وكيل مدافع آقاي مشايي و دفاعيات اينجانب در كيهان چاپ شده است. ضمن آن كه سي دي آن دادگاه در همين غرفه موجود است و البته جريان كامل دادگاه به صورت كتاب درآمده و آماده چاپ است.
شريعتمداري در پاسخ به سوالي درباره «مكتب ايراني» و اينكه چرا، آن را انحرافي مي دانيد؟ گفت؛ وقتي شما از واژه «مكتب اسلام» استفاده مي كنيد، راه را بر هرگونه سوءاستفاده و تحريف بسته ايد، چرا كه اسلام و آموزه هاي آن تعريف هاي مستند و شناخته شده اي دارند و هيچكس نمي تواند موضوعي را كه مربوط به اسلام نيست به اسلام نسبت دهد. اما وقتي آن را به «مكتب ايراني» تبديل مي كنيد، اولا؛ زمينه را براي انحراف فراهم آورده ايد، چرا كه هيچيك از اجزاء آن تعريف مشخصي ندارد. كدام ايران؟ ايران آقامحمدخان قاجار؟ ايران نادرشاه؟ ايران رضاخان؟ كدام ايران و با كدام ويژگي منظور است يعني همه زمينه ها براي تحريف فراهم است البته جايگزيني «مكتب ايراني» به جاي «مكتب اسلام» مدتها قبل از حلقه انحرافي از سوي دولت استعماري انگليس صورت پذيرفته و ناكام مانده بود. همين آقاي ريچارد فراي كه از سوي حلقه انحرافي مورد تجليل قرار گرفت و ساختماني در كنار زاينده رود را از كيسه ملت به او بخشيدند، از معروفترين كساني است كه اصرار داشت «مكتب ايراني» را جايگزين «مكتب اسلام» كند!
شريعتمداري در ادامه اين نشست در پاسخ به سوال يكي از حاضران گفت؛ همه شواهد نشان مي دهند كه انتخابات 92 با حضور حماسي مردم برگزار مي شود و بديهي است عوامل اصلي جرياناتي كه در فتنه 88 با مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل همكاري نزديك داشته و آشكارا دست به وطن فروشي زده اند، ايراني نيستند كه بخواهند در انتخابات رياست جمهوري ايران اظهارنظر كنند.


اسباب برخورداري يا محروميت از هدايت خداوندي


رفتار اختياري ما دو پايه اساسي دارد: يك پايه شناختي و بينشي و يك پايه گرايشي و ارادي. نخست آنكه انسان بايد بداند كه چه كار بايد بكند و دوم آنكه بايد بخواهد آن كار را انجام دهد. شيطان در هر دو مرحله مي تواند با وسوسه، نفوذ كند. شيطان در شناخت انسان خدشه وارد كرده و شك ايجاد مي كند. به عنوان نمونه انسان در آغاز طلبگي فكر مي كند كه اين راه امام زمان(ع) است و با پاكي و كمال اطمينان خاطر وارد حوزه مي شود. اما پس از مدتي براساس شرايط روزگار «»بل مكر اللّيل و النّهار»(1)؛ مي گويد، طلبگي هم شد كار؟ آيا خدا به هيچ كار ديگري راضي نيست؟ امام زمان(ع) فقط به طلبه ها نياز دارد؟ وارد كارهاي ديگر مي شويم تا به جامعه خدمت كنيم! طبيعي است كه كارهاي ديگر درآمد بيشتري دارد، براي اينكه خود را قانع و توجيه كند به بيان نقطه ضعف از روحانيت مي پردازد و مي گويد: علما چنينند و چنانند و دنيا را نشناخته و موقعيت ها را درك نمي كنند. پس از مدتي نيز با خروج از طلبگي، گاه به يك ضد روحاني، ضد آخوند و سپس ضد دين تبديل مي شود. خودم كساني را مي شناختم كه در كلاس درس تفسير بنده شركت مي كردند و با آنها ارتباط داشتيم. بعضي ؛ از آنان جزء منافقين شدند و اكنون در كشور هلند زندگي مي كنند. از بهترين شاگردان من نيز بودند. پيش از انقلاب چند سال زندان بودند و پس از انقلاب نيز به بركت انقلاب و آزادي از زندان رفتند به خارج از كشور! بعضي از آنان نيز در داخل كشور هستند كه شايد كمتر از آنها نباشند. آنها يك مسيري را سپري كردند و اينها مسيري ديگر را. انسان بايد توجه پيدا كند كه نياز به خدا فقط براي جبران گذشته و تأمين آينده نيست بلكه بايد بداند كه هرلحظه هم از نظر فكر و هم از نظر اراده و خواست در معرض انحراف است.
كلمه «زيغ»؛ هم در كجروي و هم در كج انديشي هر دو استفاده مي شود. «فلمّا زاغوا أزاغ اللّه قلوبهم»(2)خدا مردم را هدايت كرد، اما آنها خود منحرف شدند، چرا كه در عمل به كجروي ادامه دادند. گاهي انسان مي داند كه دارد كار اشتباه و غلطي انجام مي دهد، اما خود را به بي خيالي و نفهمي مي زند و تغافل مي كند. گويا توجه ندارد اما در عمق دل توجه دارد. بگونه اي رفتار مي كند كه گويا اصلاً چيزي نشنيده است. پس از مدتي كه او را متوجه مي كنند، حتي از رفتار خود دفاع مي كند، لج كرده و عناد مي ورزد. فرآيند لجبازي و عناد يك مسئله رواني است. روانشناسان بايد تحليل كنند كه چطور انسان لجباز مي شود. آنچه كه آشكار است اگر انسان اشتباه خود را توجيه كند و سپس آنرا ادامه دهد، مصداق اين آيه مي شود: «فلمّا زاغوا أزاغ اللّه قلوبهم»؛ وقتي به كج روي ادامه دادند، خدا نيز دلهاي آنان را كج مي كند و ديگر نمي فهمند كه راست كدام و كج كدام است! خدا از آنها قدرت تشخيص را مي گيرد:«ختم اللّه علي قلوب ه م و علي سمع ه م و علي أبصار ه م غ شاوه »(3)؛ قرآن مي گويد پرده اي در برابر آنها قرار مي گيرد كه ديگر نمي بينند. چطور مي شود كه خداي متعال با آن همه مهرباني و رحمت بي نهايت، بعضي از بندگان خود را كور و نابينا و كوردل كرده و بر دل آنان مهر مي زند: «ختم اللّه علي قلوب ه م، بل طبع اللّه عليها ب كفر ه م».(4)؛ انسان وقتي در سراشيبي شروع به دويدن مي كند، دور برمي دارد و كنترل اختيار خود را از دست مي دهد و با سرعت تمام با سر و صورت بر زمين مي افتد. از جهت توحيد افعالي چه كسي اين انسان را بر زمين افكند؟ همه كارهايي كه در عالم واقع مي شود طبق قوانيني است كه خدا قرار داده است. براساس جاذبه زمين وقتي انسان با سرعت حركت كند، ديگر قدرت كنترل از او گرفته مي شود، اين قانوني است كه خدا قرار داده؛ پس مي توانيم بگوييم خدا او را به زمين افكند. كسي كه با خدا عناد مي ورزد و دين خدا را مسخره مي كند نتيجه اي جز كوردلي ندارد. آن هم كوردلي كه قدرت درك حقيقت از او گرفته مي شود: «أ فرأيت من اتّخذ لهه هواه و أضلّه اللّه علي ع لم و ختم علي سمع ه و قلب ه و جعل علي بصر ه غ شاوه ً فمن يهد يه م ن بعد اللّه ».(5)
مخالفت با دستورات الهي موجب محروميت از هدايت
همه دستورات الهي براي آن است كه ما به صراط مستقيم هدايت بشويم و آنرا پيموده تا به سعادت برسيم: «أ لم أعهد ليكم يا بن ي آدم أن لا تعبدوا الشّيطان نّه لكم عدوأ مب يأ ¤ و أن اعبدون ي هذا ص راأ مستق يأ»(6)؛ اگر مي خواهيد در راه راست باشيد بايد از خدا اطاعت كنيد. هر راهي را كه غير خدا آنرا معرفي كند، انسان را به منزل نمي رساند: «و من يعتص م ب اللّه فقد هد ي لي ص راط مستق يم»(7)؛ اگر مي خواهيد در راه راست باقي و استوار و ثابت قدم بمانيد، بايد به خدا اعتصام داشته باشيد. اگر هم مي خواهيد راه راست را خوب بشناسيد:«و ما اختلفتم ف يه م ن شيء فحكمه لي اللّه»(8)؛ اگر افراد در مسئله اي اختلاف پيدا كردند معلوم مي شود عقل آنان براي تشخيص كافي نيست. در اينجا راهي جز اين نيست كه ببينيم خدا چه مي گويد. اگر انسان به سراغ خدا كه نرفت، هيچ، بلكه به سراغ دشمنان خدا رفت تا تشخيص بدهد كه خوب و بد چيست و كدام قانون درست و كدام غلط است و قانوني را به نام منشور سازمان ملل امضاء كردند و آنرا از انجيل و قرآن ـ العياذبالله ـ برتر دانست، ديگر خدا چنين كسي را هدايت مي كند؟ چند زورگوي گردن كلفت دور هم نشسته اند و براي تأمين مقاصد شخصي و با فكر ناقص خود يك چيزي را به عنوان اعلاميه حقوق بشر نوشته و با هم امضاء كرده اند. در آنجا گفته اند كسي را بعنوان مجازات رفتار، نبايد چوب بزنيد؛ پس حكم خدا باطل است! مجازات اعدام مطلقا، چه در قصاص، چه در امور كيفري و جنايي ممنوع است! پس تمام احكام خدا مربوط به احكام كيفري باطل است! احكام قصاص هم باطل است! چون اعلاميه حقوق بشر اجازه نمي دهد! تمام دستورات و احكام خدا و صد و بيست و چهار هزار پيغمبر را تعطيل كنيد. آنوقت كساني نيز در ميان مسلمانها، با لباسهاي مقدس بگويند اين پايان خط تمدن بشر است! آيا مي خواهيد خدا چنين انساني را هدايت كند؟ كساني كه رسما به خدا مي گويند ما تو و احكام و دستورات تو را قبول نداريم، مي خواهيد هدايت شوند؟! اينان در مقام شناخت و عمل لجبازي مي كنند. مي فهمند كه كار خطايي است اما باز هم توجيه مي كنند و رفتار همه انبياء، اوليا، ائمه اطهار، اولياء دين و مقام ولايت را تخطئه مي كنند. آيا چنين كسي را خدا هدايت مي كند: «فمن يهد يه م ن بعد اللّه «، »فمن يهد ي من أضلّ اللّه»(9).
اگر خداي ناكرده ما جزو يكي از اين دو طايفه بوديم كه يا در مقام شناخت به سخنان خدا و پيامبر (ص) توجه نكرده و بگوئيم خودمان مي فهميم: « نّما أوت يته علي ع لم ع ند ي».(10)؛ يا اينكه در عمل نيز از دشمنان خدا پيروي كرده و به دستورات الهي عمل نكنيم، هر چند هم دعا كنيم كه خدايا ما را هدايت كن خدا چنين كسي را هيچ وقت هدايت نخواهد كرد.
چنگ زدن به ريسمان الهي
انسان در اولين مرحله بايد از راههايي كه خدا براي هدايت در مقام فهم و شناخت به او داده، درست استفاده كند: اول عقل، دوم وحي؛ نبوت، سپس فرمايشات ائمه معصومين (ع) كه مفسر وحي هستند. بايد با دل و جان به سخنان پيامبر(ص) و ائمه هدي(ع)، سراپا گوش فرا دهيم. بگوييم كه حكم آنچه تو فرمايي؛ ما چه كاره هستيم. بعد از مرحله شناخت، در مقام عمل، بنده وار تسليم باشيم: «أسلمت وجه ي ل لّه»(11).
اگر در لحظه به لحظه زندگي، خود را بين آسمان و زمين در حال سقوط ببينيم، به ريسمان الهي چنگ مي زنيم و از او مي خواهيم تا ما را حفظ كند: «و من يعتص م ب اللّه فقد هد ي لي ص راط مستق يم»؛ در غير اين صورت اگر هزاران بار دعاي «و ن م لنا ف يه فعدّ لنا»؛ را دسته جمعي نيز بخوانيم فايده اي ندارد. دعاي واقعي آن است كه مضمون آن را با تمام وجود باور كنيم. بدانيم كه در معرض خطريم و تنها خدا مي تواند ما را حفظ كند. خدا را بخوانيم و با او پيمان ببنديم كه آنچه تومي گويي عمل مي كنيم. آنوقت صادقانه مي توانيم بگوييم : «ربّنا لا تز غ قلوبنا بعد ذ هديتنا»(12)؛ خدايا پس از هدايت نگذار گمراه و كج فكر بشويم. البته خداوند با اجبار كسي را حفظ نمي كند چرا كه خلاف حكمت آفرينش است. بلكه انسان با اختيار خود، راه را انتخاب كرده و در هنگام حركت در مسير، در هر كجا كه به ضعف و نقص توانايي خود پي برد، از خدا مي خواهد تا ضعف و كاستي ها را جبران كند.
ما نيز از خدا مي خواهيم تا در آنجايي كه خيال مي كنيم استقلال داريم، به ما بفهماند كه هيچ كاره هستيم و اوست كه ما را حفظ مي كند: «و ن اشتمل علينا عدوّك الشّيطان فاستنق ذنا م نه». شيطان گاهي از كنار بعضي از بندگان خوب خدا كه مي گذرد، فقط با آنان تماسي گرفته و رد مي شود. قرآن مي فرمايد: « ذا مسّهم طائ أ م ن الشّيطان تذكّروا»(13). «طائف»؛ يا «طوّاف»؛ يعني دوره گرد. در زمان هاي گذشته بعضي ؛ از فروشندگان در كوچه ها مي گشتند، تا اجناس خود مثل ميوه و گوشت و پارچه را بفروشند. به اين دوره گردها «طوّاف»؛ يا «طائف»؛ مي گفتند. بعضي از شيطانها دوره گردند و جاي ثابتي ندارند. بعضي ؛ انسان ها يك قرين و رفيق شيطاني ثابت دارند، يعني رفيق شيطانند. شيطان هميشه مثل رفيق باوفا همراه آنان است: «و من يعش عن ذ كر الرّحمن نقيّ ض له شيطاناً فهو له قر يأ»(14)، «و قيّضنا لهم قرناء»(15). بعضي ها شيطان، همراه هميشگي و رفيق شفيق آنان است، و هيچ وقت آنان را رها نمي كند. آنهايي كه خود را به خدا مي سپارند، اينگونه نيستند. شيطان هميشه به آنها راه ندارد؛ ولي گاهي شيطانهاي دوره گرد هستند كه به انسان مومن تنه مي زنند: «مسّهم طائ أ م ن الشّيطان »؛ يك شيطان عبوري مي آيد و به انسان تنه مي زند، و چيزي مي گويد و القايي مي كند تا شوكي به آدم وارد كند. مؤمنين وقتي با چنين وضعي مواجه مي شوند «تذكّروا ف ذا هم مبص رون»؛ فوراً متوجه مي شوند كه اين شيطان بود و حقيقت را مي يابند و مي بينند، چرا كه مؤمنين بينا هستند و درك مي كنند كه واقعيت چيست، فريب شيطان را نمي خورند. ولي اگر كسي حقيقتي را درك كرده و براي او ثابت شد، اما تغافل و اعراض كرد، بگونه اي كه گويا سخني نشنيده و سپس نيز از آن حقيقت رو برگرداند و انكار كرد: «و من يعش عن ذ كر الرّحمن نقيّ ض له شيطاناً»(16)؛ خود ما شيطاني را مي فرستيم تا رفيق آنان باشد. اين سنت الهي است. ناشنوا نشان دادن خود و اعراض كردن، لازمه ناشكري هدايت خداست چرا كه خدا او را هدايت كرد، اما دل به شيطان و وسوسه او سپرد. سرانجام كار به جايي مي رسد كه گاهي شيطان به انسان حمله مي كند و او را محاصره مي نمايد.گاهي شيطان آنچنان به دور افراد معاند و لجباز مي چرخد و آنان را احاطه مي كند كه راه فرار ندارند. اگر چنين حالتي پيدا شد، بايد به خدا پناه برد: خدايا اين دشمن توست كه اين كار را بر سر ما آورده ما را از چنگ شيطان نجات بده.
هرگاه شيطان به شما برخورد كرد و با وسوسه و القائات شيطاني قصد حمله به شما را داشت، سريع متذكر شده و به خدا پناه ببريد : «و مّا ينزغنّك م ن الشّيطان نزأ فاستع ذ ب اللّه »(17)؛ چون جز خدا كسي ديگر توانايي مقابله و غلبه بر شيطان را ندارد. شيطان در مقابل خدا حقير است. كيد شيطان در مقابل خدا خيلي ضعيف است، چيزي نيست؛ اما براي ما بسيار خطرناك است.اگر ما واقعاً و با تمام وجود شناخت صحيح و توفيق عمل را از خدا خواستيم، خداوند نيز به تحقيق ما را هدايت مي كند: «فقد هد ي لي ص راط مستق يم»
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري
قم - 5/7/87 - رمضان 1429
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. سبأ / 33 2. صف / 5 3. بقره / 7 4. نساء / 155 5. جاثيه / 23
6. يس / 60-61 7. آل عمران / 101 8. شوري / 10 9. روم / 29 10. قصص / 78
11. آل عمران / 20 12. آل عمران / 8 13. اعراف / 201. 14. زخرف / 36 15. فصلت / 25
16. طه / 124 17. اعراف / 200.
 


الهام دوباره سخنگوي دولت شد

معاون رئيس جمهور در امور بين الملل از انتخاب غلامحسين الهام به عنوان سخنگوي جديد دولت خبر داد.
سعيدلو در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت گفت: يكي از مصوبات جلسه هيئت دولت اين بود كه الهام بار ديگر به عنوان سخنگوي دولت انتخاب شود.
گفتني است، غلامحسين الهام كه سابقه سخنگويي دولت نهم را در كارنامه خود دارد، در دولت دهم به عنوان مشاور حقوقي احمدي نژاد فعاليت مي كرد.
پيش از اين محمدرضا رحيمي و شمس الدين حسيني به عنوان سخنگويان دولت بودند كه با تصميم جديد هيئت دولت سخنگويان متعدد دولت با يكديگر ادغام شده و الهام بار ديگر به عنوان تنها سخنگوي هيئت دولت منصوب شد.

 


طلايي نيك: شايعه مذاكره ايران و آمريكا

براي ايجاد تزلزل در اقتصاد مقاومتي است

كارشناس روابط بين الملل، هدف از انتشار شايعاتي درباره مذاكره ايران و آمريكا را تبليغ انتخاباتي در آمريكا و ايجاد تزلزل در فضاي داخلي ايران خواند.
به گزارش فارس، «حميدرضا طلايي نيك» عضو اسبق كميسيون امنيت ملي و كارشناس روابط بين الملل با حضور در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در خصوص انتشار شايعاتي در مورد گفت و گوهاي ايران و آمريكا اظهار داشت: داغ شدن شايعات و فضاسازي در مورد مذاكره ايران و آمريكا با هدف انتخاباتي در آمريكا و ايجاد تزلزل در فضاي داخلي در ايران دنبال مي شود.
وي افزود: خط سازش و تزلزل با اقتصاد مقاومتي مغاير است و فضاسازي و شايعات بي اساس مبني بر مذاكرات پنهاني ايران و آمريكا براي تقويت خط سازش و بهره برداري در رقابت هاي انتخاباتي اين كشور است.
اين كارشناس روابط بين الملل با اشاره به هراس آمريكا و غرب از تكميل شدن پازل هاي اقتصاد مقاومتي در ايران يادآور شد: با كامل تر شدن ابعاد عملياتي اقتصاد مقاومتي، خنثي سازي تحريم ها و ساير فشارهاي سياسي-رواني دشمنان تقويت خواهد شد، لذا دروغ پردازي و شايعه سازي مبني بر گفت وگوهاي غيررسمي يا پنهان با آمريكا در دستور كار دشمنان و برخي عوامل خط سازش داخلي قرار دارد.
وي تلفيقي از برخي واقعيت ها و شايعات در اين فضاسازي اخير را از شگردهاي عملياتي-سياسي غرب خواند و يادآور شد: برخي از جزئيات و مطالب توام با برخي دروغ ها براي ايجاد پذيرش در مخاطب و جريان سازي افكار عمومي به طور ماهرانه اي ارائه مي شود.
 


حجت الاسلام حسين جلالي خبر داد

جزئيات ديدار آيت الله مصباح و حداد عادل

رئيس دفتر آيت الله مصباح يزدي گفت: در جلسه سه شنبه آيت الله مصباح يزدي و حداد عادل، حجت الاسلام نبويان نماينده شوراي تخصصي تحول و ارتقاي علوم انساني شد.
حجت الاسلام حسين جلالي با شرح جرييات جلسه روز سه شنبه آيت الله مصباح يزدي و غلامعلي حداد عادل، رئيس شوراي تخصصي تحول و ارتقاي علوم انساني، گفت: اين جلسه پيرامون بحث هاي علمي جهت ارتقاي اين شورا برگزار شد.
رئيس دفتر آيت الله مصباح يزدي در ادامه با اشاره به اين نكته كه به جز آيت الله مصباح يزدي و حداد عادل شخص ديگري در اين جلسه حضور نداشت، به باشگاه خبرنگاران گفت: اين جلسه صرفا جهت تعيين نماينده شوراي تخصصي تحول و ارتقاي علوم انساني تشكيل شده بود كه در پايان حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود نبويان عهده دار نمايندگي شورا شد.
 


شجوني :

مشكل برخي مسئولان كشور عدم پايبندي به قانون است

عضو جامعه روحانيت مبارز تهران گفت: مشكل برخي مسئولان كشور ما عدم پايبندي به قانون و اجراي آن است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام «جعفر شجوني» عضو جامعه روحانيت مبارز تهران در جلسه هفتگي انصار حزب الله با موضوع ولايت مداري آزمون بزرگ عصر حاضر، اظهار داشت: «طبق فرمايش مقام معظم رهبري در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضي ديده شود و من و شما مردانه و با استقامت نبايد بگذاريم ظلمي شود و بايد با فساد و تبعيض مبارزه كنيم. اگر به فرض پسر مرا بگيرند، نبايد بگويم آخ پسرم مظلوم است؛ بايد ببينيم چه خيانتي و جنايتي كرده است. ولي بعضي ديگر پسر و دخترشان هر غلطي كه بكند، اينها به آنها جا و پناه مي دهند و او را به كشور ديگري مي فرستند تا استراحت كند و بعد كه آب از آسياب افتاد برگردد.»
شجوني ادامه داد: البته از طرفي شاهد بوده ايم كه انسان هايي روحاني مثل اسماعيليان در كياسر سه تا پسرش شهيد شدند و دو تا پسرش مجروح هستند و مثل آيت الله جنيدي كه چهار تا پسرش شهيد شدند. يا مثل آيت الله جنتي كه مي گويد به جهنم كه پسرم تير خورد و مرد، نبايد در خانه تيمي مي رفت يا آيت الله محمدي گيلاني كه حكم اعدام پسر خودش را خودش صادر كرد يا آقاي حسني امام جمعه اروميه كه روزنامه هاي زنجيره اي مسخره اش مي كردند انسان فوق العاده اي است؛ خودش پسرش را دستگير و بازجويي و حكم اعدام براي او صادر مي كند.
عضو جامعه روحانيت مبارز تهران همچنين گفت: در هفته هاي اخير 60-50 نفر پيدا شدند و پول مملكت را به بازي گرفتند و آشفته بازار درست كردند و نظام را زير سوال بردند. حالا دولتمردان هم در اين گير و دار به فكر تسويه حساب افتاده اند و نامه نگاري مي كنند كه به فرموده آيت الله مكارم شيرازي اين نامه نگاري ها حرام است. آن هم مملكتي كه مردم كشورهاي ديگر عاشق آن هستند.
شجوني يادآور شد: مشكل برخي مسئولين كشور ما عدم پايبندي به قانون و اجراي آن است. ما درباره حجاب و شراب قانون داريم كه در اين قانون از نصيحت تا شلاق داريم. ولي وقتي پاي اجراي قانون به ميان مي آيد، برخي مي گويند بايد در جامعه فرهنگ سازي كنيم! اين حرف مفتي است؛ چرا كه 1400سال است پيامبر(ص)، قرآن، نهج البلاغه، منبر، محراب، مجلس فاتحه داشته ايم كه فرهنگ سازي كرده اند. اگر اينها فرهنگ سازي نكرده اند پس چه كاري كرده اند؟ فرهنگ سازي يعني اين كه كاري كنيم سرتاسر مملكت ما اين موضوع را بدانند و بفهمند. اين موضوع را بي سواد و باسواد همگي مي دانند.
عضو جامعه روحانيت مبارز تهران ادامه داد: اما در مورد اين دولت نبايد كاري كنيم كه دشمن شاد شويم كه اين كار نهضت هاي اسلامي منطقه را ممكن است تضعيف كند؛ پس بايد همين طور در حالت تعمير و نگهداري باشيم تا اين مدت بگذرد و لذا اين طور حمله كردن به دولت صلاح نيست؛ چرا كه ما رهبري را معيار قرار مي دهيم و از ايشان جلوتر نمي رويم و پشت سر ايشان حركت مي كنيم.
 


ادعاي جديد ايهود باراك پس از نقاشي مضحك نتانياهو

وزير جنگ رژيم اسرائيل مدعي شد به دليل آنكه ايران يك سوم اورانيوم خود را به پودر تبديل كرده، جنگ را به تاخير انداخته است.
خبرگزاري رويترز از لندن گزارش داد كه وزير جنگ رژيم صهيونيستي روز سه شنبه گفته است ايران از خواسته اش براي ساخت سلاح هسته اي عقب نشيني كرده و در عين حال افزود كه اين رژيم ممكن است هم چنان مجبور باشد سال آينده تصميم بگيرد به اقدام نظامي عليه ايران دست بزند.
ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي به روزنامه ديلي تلگراف گفت كه از يك بحران فوري زماني جلوگيري شد كه ايران در سال جاري تصميم گرفت بيش از يك سوم اورانيوم با غناي متوسط خود را براي اهداف غيرنظامي استفاده كند.
وي به اين روزنامه گفت كه اين تصميم اجازه فكر كردن به تاخيري بين 8 تا 10 ماهه را فراهم كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس مهرماه در گزارشي به نقل از كارشناسان و ناظران سازمان ملل گزارش كرد كه ايران در تلاش براي رفع نگراني ها درباره برنامه هسته اي خود، بيش از يك سوم اورانيوم با غناي بالاي خود را تبديل به پودر براي استفاده در يك راكتور تحقيقاتي پزشكي كرده است كه بازفرآوري آن براي توليد تسليحات كار دشواري خواهد بود.
بنابرگزارش آسوشيتدپرس، اين كار كه در گزارش فني آژانس بين المللي انرژي اتمي در اواخر اوت به آن اشاره شد نشان مي دهد كه ايران در تلاش است حسن نيت كافي براي از سرگيري گفت وگوهاي هسته اي با قدرت هاي جهاني را نشان مي دهد در حالي كه قصد دارد درخواست هاي آمريكا و ديگران براي متوقف كردن غني سازي اورانيوم در سطح بالا در تهران را تلطيف كند.
به گزارش ايسنا، آژانس در گزارش 30 اوت خود تاييد كرد كه ايران 25/71 كيلوگرم از 190 كيلوگرم اورانيوم 20 درصدي توليد شده را تا نيمه اوت به اكسيد اورانيوم تبديل كرده است.
مارك فيتز پاتريك، مدير برنامه منع اشاعه و خلع سلاح موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك گفت كه تصميم ايران براي توليد اكسيد اورانيوم تا حدودي اطمينان بخش است.
وي گفت: اين امر گرايش به سمت تاييد اين موضوع دارد كه غني سازي در اين سطح هدفي غيرنظامي دارد.
اين اظهارات در حالي بيان مي شود كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل با كشيدن يك نقاشي بمب ادعا كرد ايران به مرحله بي بازگشت نزديك مي شود و خواستار تعيين خط قرمز براي ايران شد!
ادعاي باراك براي توجيه چرايي عدم حمله به ايران در حالي است كه رژيم صهيونيستي طي سال هاي اخير بارها از حمله قريب الوقوع به ايران سخن گفته و حتي ضرب الاجل هايي نيز تعيين كرده كه همگي چيزي جز عمليات رواني نبوده اند و به تعبير چندي پيش اينديپندنت بلوف هاي مقامات اسرائيلي براي حمله به ايران «بلوف قرن» است.
 


سخنگوي ارتش سودان:

سفر 2 ناو ايراني به سودان در راستاي تحكيم روابط دوجانبه است

سخنگوي ارتش سودان اعلام كرد كه سفر دو ناوشكن ايراني به اين كشور در راستاي تقويت مناسبات دوجانبه ميان تهران و خارطوم صورت گرفته است.
خبرگزاري رسمي سودان سونا، به نقل از سرهنگ خالد سعد گزارش داد: دو ناو نيروي دريايي ايران از يكشنبه گذشته تا چهارشنبه(ديروز) در بندر پورت سودان حضور دارند.
وي گفت: سفر اين دو ناو جنگي بيش از پيش روابط سياسي و امنيتي دو كشور را تحكيم خواهد بخشيد. سخنگوي ارتش سودان تأكيد كرد: افسران نيروي دريايي اين كشور و دانشجويان رشته هاي دريايي با فرصت فراهم آمده مي توانند با تسليحات پيشرفته و تجهيزات ناوهاي ايراني آشنا شوند كه بازديد از آنها براي عموم سوداني ها آزاد است.
 


مقدم فر:

فتنه 88 تنها يكي از گناهان متعدد اصلاح طلبان بود

معاون فرهنگي- اجتماعي سپاه پاسداران با تاكيد بر اينكه جريان فتنه سيئه اي از سيئات اصلاح طلب هاست، گفت: در جريان اصلاح طلبان، سكولاريسم، لائيسم، فمنيسم، فساد مالي، فساد اخلاقي، وابستگي و جاسوسي براي بيگانگان وجود داشت.
حميدرضا مقدم فر در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير عارف عليه اصولگرايان، با بيان اينكه تصور مي شود اصولگراها را بايد با يك حلقه محدود انحراف ديد و يا هزينه اين انحراف را جريان اصولگرايي بدهد، اظهار داشت: هر جريان اصيل، ممكن است داراي ريزش هايي باشد.
معاون فرهنگي- اجتماعي سپاه با تاكيد بر اينكه در طول انقلاب اسلامي همواره ريزش ها و رويش ها وجود داشته است تصريح كرد: در درون جريان اصولگرايي نيز تعداد محدودي دچار انحراف شدند؛ اما اين مسئله نبايد مستمسك جرياني مثل اصلاح طلبان باشد.
مقدم فر با تاكيد بر اينكه جريان فتنه تنها سيئه اي از سيئات اصلاح طلب ها است يادآور شد: در جريان اصلاح طلبان سكولاريسم، لائيسم، فمنيسم، فساد مالي، فساد اخلاقي، وابستگي و جاسوسي براي بيگانگان وجود داشت و اين انحرافات موجب شد خود اين جريان خجالت زده شود. وي در گفت وگو با فارس، ادامه داد: در جريان فتنه خيانت عظيمي صورت گرفت كه تجميعي از همه انحرافات بود و يك جنگ خندق و احزاب عليه انقلاب اسلامي و براي براندازي آن رقم زدند. از اين رو كساني كه در برابر اين مسئله سكوت كردند اگر بخواهند بازگردند بايد توبه كنند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14