(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 07 اردیبهشت 1392 - شماره 20474

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
خطيب جمعه تهران : هيچكس نمي تواند از خط قرمز قانون عبور كند
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
در مصاحبه با رويترز باقري: ايران منتظر پاسخ 1+5 براي مذاكره است
برگزاري رزمايش بيت المقدس با رونمايي از تسليحات نوين دفاعي
سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس:هجمه كنندگان به شوراي نگهبان از اجراي قانون هراسان هستند
امير عبداللهيان با اشاره به ناآرامي هاي عراق: طرف هاي خارجي با آتش بازي مي كنند
صالحي در كنفرانس وزيران خارجه كشورهاي قلب آسيا در قزاقستان شركت كرد
لس آنجلس تايمز: تشديد تحريم ها عليه ايران اوضاع امنيتي خاورميانه را وخيم تر مي كند
معلمان نمونه مدارس اسلامي تقدير شدند
برگزاري بيست ودومين دوره مسابقات قرآن بسيجيان در اردبيل
نماينده مردم اصفهان در مجلس: دور چهارم سفرهاي استاني رئيس جمهوري تبليغاتي است
تشييع 2 شهيد گمنام در شهر سودجان شهركرد
تقويم چاپ و توزيع كتاب هاي درسي اعلام شد
نخستين كنگره علمي خليج فارس در شهركرد برگزار شد
استان البرز ميزبان كنگره كشوري بزرگداشت حضرت زهرا (س) شد
با تصويب هيئت مركزي حل اختلاف شوراهاي كشور شوراي شهر رشت منحل شد
3 روز فرصت براي ارسال اعتراض داوطلبان آزمون دستياري
دكتر زالي رئيس كل سازمان نظام پزشكي شد
حاميان زمين فردا گرد هم مي آيند
   
هديه به خوانندگان

استاد شهيد آيت الله مرتضي مطهري(ره): از كانون دل، حرارت و حركت برمي خيزد و از كانون عقل، هدايت و روشنايي.

 

خطيب جمعه تهران : هيچكس نمي تواند از خط قرمز قانون عبور كند


خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به جايگاه نظارتي شوراي نگهبان در قانون اساسي گفت: اين نظارت كه در قانون اساسي آمده يك ميثاق ملي است و كسي نمي تواند از خط قرمز قانون عبور كند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به سه خط قرمز مهم در انتخابات رياست جمهوري پيشرو گفت: خط قرمز اول قانون است. تمام نامزدهاي انتخاباتي و هواداران آنها بايد بدانند در مقدمات انتخابات و بررسي صلاحيت ها هيچ كس فوق قانون نيست.
وي افزود: اين نظارت شوراي نگهبان كه در قانون اساسي آمده است يك ميثاق ملي است و كسي نمي تواند از خط قرمز قانون عبور كند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به خط قرمز دوم انتخابات پيش رو گفت: خط قرمز دوم انسجام و وحدت است. در طول 34 سال گذشته بيشترين انتخابات در كشور ما انجام شده است كه تمامي اين انتخابات ها حقيقي و قانوني بوده است. تمام كانديداها با آزادي توانستند تبليغات خود را داشته باشند.
حجت الاسلام صديقي ادامه داد: فتنه 88 يك بدعت بود. هر گروه ديگري چه بعد از انتخابات و چه قبل از انتخابات اگر بناي ايجاد اختلاف در درون كشور داشته باشند خائن دين خائن به ملت و خائن به خون شهدا و خائن به رشد و تعالي و عزت اين ملت است.
وي در تشريح خط قرمز سوم انتخابات پيش رو گفت: خط قرمز سوم حفظ حريم اخلاق و ولايت است كه روح قداست ما محسوب مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن هفته كارگر گفت: كارگران ما بسيار متدين و مسلمان هستند و نه منافقين و نه كمونيست ها نتوانستند آنها را براي منافع خود به عنوان يك پل قرار دهند.
وي افزود: امروز نيز كارگران ما انصافا همانگونه اند. حقوق كم دريافت مي كنند، حلال خورند و در خط ولايت قرار دارند، ظلم به حقوق آنها فراوان مي شود.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اين روز بزرگ به نام روز زن و روز مادر نامگذاري شده است. بانوان ما همه عزت و عظمت خود را از كوثر فاطمه دريافت مي كنند. كوثر خير كثير است و توسعه علوم و معارف ما همگي به بركت حضرت فاطمه زهرا(س) است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به اينكه بين عترت و قرآن هيچ گاه فاصله اي وجود نداشته است، گفت: اگر عترت از قرآن جدا شود اسلام آمريكايي تمام اسلام را نابود مي كند. عترت است كه معارف و فقه را به وجود آورده است و اگر حضرت فاطمه زهرا(س) وجود نداشت امروز ما حضرت مهدي(عج) را نداشتيم.
وي با اشاره به اينكه زن و مرد در امكان و ارتقا و همچنين تقرب به خدا و تكامل علمي، اخلاقي، معرفتي و سياسي هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند گفت: انسان همواره به دنبال عمل طيبه است. زندگي كه در آن تزلزل و دغدغه نداشته باشد و چراغ ايمان در زندگي وي افروخته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين در خطبه اول نمازجمعه با بيان اينكه نماز تمرين حضور در محضر خدا است، افزود: وقتي انسان به نماز مي ايستد، در مقابل خدا قرار مي گيرد و بايد خود را براي گفتگو با خدا آماده كند.
صديقي با بيان اينكه كساني كه به ملاقات خدا مي روند بايد حق الناس را رعايت كنند، تصريح كرد: كساني كه آلوده به مال حرام مي شوند نمي توانند با محبوب خود ملاقات كنند چرا كه خدا انسان پاك را دوست دارد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه دشمن به دنبال مقابله با مسجد و مسجدي ها است، تصريح كرد: مسجد و پايگاه ها بايد راه و محل مقابله با انحرافات و ترويج فرهنگ جهاد، شهادت و تعهدات اجتماعي باشد.
امام جمعه قم: گراني هاي اخير براي اقشار كم درآمد طاقت فرسا شده است
امام جمعه قم با تأكيد بر رفع مشكلات اقتصادي گفت: گراني هاي اخير طاقت فرساست و مسئولان بايد وضع بازار و شرايطي را كه براي اقشار كم درآمد به وجود آمده است، مورد توجه قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در نمازجمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري افزود: در همه مجامع بين المللي صلاحيت افراد مورد تأييد قرار مي گيرد و اين امر مختص ايران نيست؛ مردم هم بايد به دنبال انتخاب اصلح باشند كه آن فرد بايد داراي ظرفيت هاي عظيم، تعهد، ولايت مداري، عدالت خواهي، فسادستيزي و متكي به اسلام، متواضع در مقابل مردم، معتقد به خرد جمعي، شايسته سالاري، عمل براساس عزت و مصلحت، ديپلماسي فعال در عرصه بين المللي براي دفاع از حقوق ملت ايران، سرلوحه قرار دادن اخلاق و اخلاص باشد.
وي با اشاره به وقوع زلزله در برخي مناطق جنوبي كشور گفت: در اين استان ها گرماي زودرس از جمله مشكلات اساسي محسوب مي شود؛ اما بايد توجه داشت وسايل سرمازا جزو اولويت هاي كمك رساني محسوب مي شود.
حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري اجلاس علماي جهان اسلام در تهران گفت: امروز شاهد فتنه انگيزي هاي زيادي توسط سرويس هاي جاسوسي و عوامل مزدور بيگانگان در كشورهايي هستيم كه بيداري اسلامي در آنها اتفاق افتاده است.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور خاطرنشان كرد: ايران اسلامي ميزبان علماي جهان اسلام شده است تا اين پيام را به آنها منتقل كند كه وظيفه روشنگري خود را فراموش نكنند زيرا امروز دشمنان درصدد كند كردن و حتي متوقف كردن بيداري اسلامي هستند و در شرايط كنوني حركت هاي تكفيري و انتحاري به نام دين، آبروي اسلام را برده اند.
خطيب جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت شهيد مطهري و روز معلم گفت: مطهري شخصيتي جامع، اثرگذار، انساني ژرف نگر و مخلص بود و بدون ترديد مي توان گفت سطر به سطر كتاب هاي او با اخلاص عجين شده است.
وي بيان كرد: امروز آثار شهيد مطهري در فضاي نشر، پرتيراژترين كتاب ها محسوب مي شود و داراي نو آوري هاي فراواني است.
امام جمعه قم به انتخابات شوراها اشاره كرد و افزود: اميد است كساني به اين شوراها راه يابند كه از انگيزه هاي سياسي و جناحي به دور بوده و تنها سوداي خدمت در سر داشته باشند.
وي با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: امروز زنان در غرب به كالايي جذاب و تنها براي بهره برداري مادي تبديل شده اند در حالي كه نگاه اسلام با اين نوع رويكرد به زن تفاوت هاي زيادي دارد. وي تجليل از كارگران در روز كارگر را مورد تأكيد قرار داد.

 

درپرتو وحي


سوگند ابليس براي فريفتن انسان ها
قرآن مجيد:
(ابليس پس از رانده شدن از درگاه الهي) گفت:
(پروردگارا!) به عزت و جلال تو سوگند، همه آنها (انسان ها) را گمراه خواهم كرد.
مگر بندگان خالص تو، از ميان آنها.
(خداوند سبحان) فرمود: به حق سوگند و حق مي گويم كه:
جهنم را از تو و هر كدام از آنها كه از تو پيروي كنند (و مستوجب عذاب خود ساخته شوند) پر خواهم كرد!
سوره ص - آيات 82 تا 85

 

اخبار ادبي و هنري


كتاب «آموزش فلسفه» آيت الله مصباح برگزيده نمايشگاه سارايوو شد
بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو در حالي به كار خود پايان داد كه گواهينامه برترين كتاب آموزشي به «آموزش فلسفه»، تأليف آيت الله محمدتقي مصباح يزدي تعلق گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار آيت الله مصباح يزدي، ترجمه جلد اول از كتاب «آموزش فلسفه» در بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب سارايوو كه طي روزهاي گذشته برگزار شد، به عنوان برترين كتاب آموزشي در سطح عالي (دانشگاهي) انتخاب شد. اين اثر كه پيش از اين در برخي از مراكز علمي به صورت جزوه مورد استفاده قرار مي گرفت، اكنون به صورت كتابي در 431 صفحه با قطع وزيري و جلد گالينگور در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است. ترجمه جلد اول از كتاب «آموزش فلسفه» به زبان بوسنيايي كه چندي پيش رونمايي شد، توسط «آرمين حادرويچ» صورت گرفته و با همت مشترك بنياد ملاصدرا، بنياد ميراث معنويت و پژوهشگاه جامعه المصطفي العالميه (ص) به زيور طبع آراسته شده است. براساس اين گزارش، تاكنون چندين عنوان از آثار آيت الله محمدتقي مصباح يزدي به زبان بوسنيايي منتشر شده و يا در دست انتشار است كه از جمله آنها مي توان به كتاب هاي «ره توشه»، «خودشناسي براي خودسازي»، «آموزش عقايد»، «فلسفه اسلامي»، «در جستجوي عرفان اسلامي»، «نظريه سياسي اسلام» و... اشاره كرد.
تلاش حلقه انحرافي براي تسلط بر فارابي
با پايان رسيدن عمر دولت دهم، حلقه انحرافي سعي مي كند با تصويب قوانين مختلف، راهكارهاي بودن خود در قدرت را همچنان ادامه دهد.
به گزارش بولتن نيوز، يكي از حوزه هاي مهم براي حلقه انحرافي از ديروز تا به امروز، حوزه سينما و هنر است. علاقه وافر ليدر اصلي حلقه انحراف به سينما تا بدان حد بوده و هست كه در اين چند سال، هر از چند گاهي، خبري از ديدار وي با بازيگران و هنرمندان، و قول مساعدت هاي مالي وي به آنان به بيرون درز كرده است. اين اخبار و ارتباط با هنرمندان و بازيگران البته با واكنش كارشناسان و صاحبنظران نيز مواجه شده است. آنان معتقدند كه چنين عملي در حقيقت به سياسي بازي هنر و هنرمندان تبديل شده و هنرمندان صرفاً تبديل به ابزاري در دست دولتي ها خواهند شد. واضح است كه اين موضوع مي تواند در طولاني مدت، موجب پديد آوردن لطماتي به جامعه هنري كشور شود. هنر و هنرمند اگر چه نبايد از سياست به دور باشند (و اصولاً اين امر امكان پذير هم نيست) اما سياست يك چيز است و سياسي بازي چيز ديگر. متأسفانه حلقه انحرافي در پي سياست بازي و ابزاري كردن هنر و هنرمندان است. در همين راستا، تصويب وكليد خوردن پروژه سينمايي فيلم لاله كه با بودجه چندين ميلياردي توسط اين حلقه مورد پيگيري قرار گرفت نيز با واكنش بسياري از اهالي سينما نيز مواجه شد. بسياري از هنرمندان معتقدند در شرايطي كه به برخي از پروژه هاي سينمايي فاخر، كمك هاي مالي چنداني نمي شود و به همين دليل هم بسياري از اين پروژه ها، در نيمه كار معطل مانده اند، صرف بودجه ميلياردي براي پروژه لاله، امري غيرعقلايي است.

 

در مصاحبه با رويترز باقري: ايران منتظر پاسخ 1+5 براي مذاكره است


معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اعلام كرد كه تهران آماده از سرگيري مذاكرات با گروه 1+5 است.
علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاري رويترز در ژنو گفت: ايران به اورانيوم با غناي 20 درصد براي راكتور تحقيقاتي تهران و چهار راكتور ديگر كه در دست ساختند نياز دارد و به تبديل بخشي از ذخايرش به سوخت راكتور ادامه مي دهد.
باقري گفت: ما منتظر خانم اشتون (كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا) هستيم تا با دكتر جليلي تماس بگيرد و جليلي مسلماً آماده است تا به اين تماس پاسخ دهد.
اشتون نمايندگي گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه، چين و آلمان) را در مذاكرات هسته اي باايران بر عهده دارد و سعيد جليلي نماينده ايران در اين مذاكرات است.
معاون نماينده ايران در مذاكرات هسته اي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: ما منتظريم ببينيم پاسخ خانم اشتون زمان و مكان دور ديگري از مذاكرات را پوشش مي دهد يا اين كه او پاسخش را تنها به صحبت درباره جنبه اساسي امور محدود مي كند.
مايكل مان، سخنگوي اشتون نيز در اين باره گفت: اشتون با وزيران امور خارجه (گروه 1+5) درباره چگونگي اقدامات بعدي صحبت كرده است.
مان گفت: مقدمات براي يك تماس تلفني با دكتر جليلي به منظور گفت وگو درباره گام هاي بعدي صورت گرفته است.
باقري در ادامه گفت وگو با رويترز با اشاره به گمانه زني هايي كه درباره تداوم مذاكرات پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در خرداد ماه صورت گرفته است) گفت: ما آماده ايم كه مذاكرات را ادامه دهيم. تا جايي كه به زمان مربوط مي شود ما هيچ گونه محدوديتي نداريم.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با اشاره به آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: من بايد به اين نكته اشاره كنم كه فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي غني سازي 20 درصدي اورانيوم تحت نظارت دقيق آژانس قرار دارد. مسلم است كه وقتي فعاليت هايي تحت نظارت آژانس قرار دارند دليلي براي نگراني وجود ندارد.
باقري گفت: ما اورانيوم را تا 20 درصد غني سازي مي كنيم تا سوخت راكتور تحقيقاتي تهران و نيز چهار راكتور ديگر را كه در بخش هاي مختلف ايران در دست ساخت قرار دارند تأمين كنيم. با توجه به اين امر، برنامه هايي براي تبديل اورانيوم با غناي 20 درصد به اكسيد تهيه و تنظيم شده است.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در بخش ديگري از اظهاراتش گفت، ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كامل دارد، ولي حاضر است درباره درخواست هايي «كه از وظايف ما (تحت معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي) فراتر مي رود گفت وگو كند.
باقري گفت: ما اميدواريم در اين دور مذاكرات بين كشور و آژانس ديگر مجبور نشويم شاهد دخالت ها و كارشكني ها در مذاكرات باشيم. تجربه به ما مي گويد كه هر بار به رسيدن به توافقي نزديك مي شويم، معمولاً برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا دخالت مي كنند.
وي گفت: «وقتي به توافق با آژانس بين المللي انرژي اتمي دست يافتيم انتظار داريم گروه 1+5 به خاطر همكاري ما با آژانس كه از وظايف مان فراتر مي رود برخي تحريم ها را لغو كنند. تحريم هاي يك جانبه اي كه غير قانوني هستند.»
آخرين دور مذاكرات ايران و كشورهاي 1+5 ماه جاري ميلادي (16 و 17 فروردين) در آلماتي قزاقستان برگزار شد و طبق توافقات اين نشست، قرار شد كه خانم اشتون پس از مشورت با سران 1+5 و بررسي پيشنهادات) ايران براي برگزاري دور جديد مذاكرات با دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران تماس حاصل كند.
باقري پيش از اين و در جمع شركت كنندگان در نشست كميته مقدماتي كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان.پي.تي) در ژنو ضمن انتقاد از تعلل گروه 1+5 در پاسخ به پيشنهاد ايران تصريح كرد: اكنون توپ در زمين 1+5 است و آنها بايد خود را از اتهام عدم پايبندي به الزامات معاهدات بين المللي برهانند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران آماده برداشتن گام هاي اوليه به شرط وجود گام هاي متقابل و هم وزن از سوي 1+5 است.

 

برگزاري رزمايش بيت المقدس با رونمايي از تسليحات نوين دفاعي


جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش از معرفي چند سلاح جديد -ضدهوايي و موشك انداز- در رزمايش اين نيرو به نام «بيت المقدس» در منطقه اصفهان خبر داد.
امير سرتيپ «كيومرث حيدري» در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: چند نفربر زرهي، چند سلاح و تك تيرانداز، سلاح ضدهوايي و موشك انداز در رزمايش بيت المقدس نيروي زميني ارتش معرفي خواهند شد كه در روز برگزاري ارتش جزئيات بيشتري اطلاع رساني خواهد شد.
امير حيدري در پاسخ به سؤالي درباره برنامه هاي اين رزمايش پيرامون تكنيك هاي جنگ هاي نامنظم خاطرنشان كرد: ما طي چند سال گذشته با توجه به تهديداتي كه تصور مي شده تاكتيك هاي نبرد را تغيير داده ايم كه جنگ هاي نامنظم نيز بخشي از آن است به همين منظور قرار بر اين است تعدادي از اين تغييرات تاكتيكي را در رزمايش بيت المقدس در عرصه گستره مورد آزمايش قرار دهيم.
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه وقتي تاكتيك تغيير مي كند تجهيزات هم دچار تغييرات مي شود خاطرنشان كرد: خوشبختانه تجهيزات به روزي داريم كه در رزمايش بيت المقدس نيروي زميني ارتش در اصفهان براي اولين بار از آن استفاده خواهيم كرد.

 

سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس:هجمه كنندگان به شوراي نگهبان از اجراي قانون هراسان هستند


محمدعلي اسفناني با بيان اينكه شوراي نگهبان، نگهبان شرع و قانون اساسي است گفت: هجمه كنندگان به شوراي نگهبان از اجراي قانون هراسان هستند.
سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اينكه مهمترين مرجع نظارتي كه مي تواند افراد واجد صلاحيت مجلس و رياست جمهوري را تعيين كند شوراي نگهبان است تصريح كرد: شوراي نگهبان مانع نامحرمان در دستگاه هاي اجرايي و نظارتي مي شود.
وي ادامه داد: قانون اساسي وظيفه شوراي نگهبان را ترسيم كرده و به همين دليل شوراي نگهبان، نگهبان شرع و قانون اساسي است.
اسفناني با بيان اينكه شوراي نگهبان مصداق مخاطب وصيت نامه امام است كه فرمودند نگذاريد انقلاب به دست نامحرمان بيفتد خاطرنشان كرد: تركيب بسيار ويژه و خاص شوراي نگهبان موجب اعتماد و اطمينان ملت ايران به نهاد مهم حكومتي شده است.
نماينده مردم فريدن در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي كه شوراي نگهبان را مورد هجمه قرار مي دهند از اجراي قانون هراس دارند و در حقيقت افرادي كه به دنبال اجراي قانون نباشند، افراد مطمئني براي نظام اسلامي نيستند.
جواد كريمي قدوسي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: فتنه و انحراف دو جريان هستند كه در اين دور از انتخابات شوراي نگهبان آنها را در پيش روي خود دارد و بايد به عنوان حافظ جمهوريت و اسلاميت نظام توجه خاص به آن داشته باشد.
جواد كريمي قدوسي با بيان اينكه شوراي نگهبان در قانون اساسي نقشي بي بديل براي حفظ جمهوريت و اسلاميت نظام برعهده دارد گفت: شوراي نگهبان بايد هم شرايط حضور و انتخاب اصلح را براي مردم فراهم كند و هم اينكه انتخابات را در چارچوب احكام اسلامي و قوانين نظام جمهوري اسلامي برگزار كند و اين اساس كار شوراي نگهبان در تشخيص صلاحيت ها و احراز شرايط نامزدهاي انتخابات ها و به ويژه انتخابات رياست جمهوري است.

 

امير عبداللهيان با اشاره به ناآرامي هاي عراق: طرف هاي خارجي با آتش بازي مي كنند


«حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه به برخي طرف هاي خارجي كه در سوريه شكست خورده اند، هشدار داد و از آنان خواست با تدبير عمل كنند.
اين مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: طرف هاي خارجي شكست خورده در سوريه، به دنبال ايجاد فتنه در عراق هستند در حالي كه اين كار، بازي با آتش است.
وي خطاب به طرف هاي خارجي شكست خورده در سوريه اظهار داشت كه به جاي اتكا به محور آمريكا و رژيم صهيونيستي به ملت هاي خود اتكا كنند و نام خود را به عنوان عامل اصلي بحران و ناامني در منطقه ثبت نكنند.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه اضافه كرد: اكنون مردم مقاوم سوريه در حال مبارزه با تروريسم در كشورشان هستند و حمايت برخي طرف ها از كشتار مردم و ارسال سلاح و شورشي خارجي به اين كشور، ماهيت تحولات سوريه را به خوبي آشكار ساخته است.
امير عبداللهيان به ايرنا گفت: عراق سرزمين مردم فهيم و مقاوم و رهبراني هوشمند است كه نقشي سازنده در دهه اخير ايفا كرده است.

 

صالحي در كنفرانس وزيران خارجه كشورهاي قلب آسيا در قزاقستان شركت كرد


وزير امور خارجه كشورمان ضمن شركت در كنفرانس وزيران خارجه كشورهاي قلب آسيا، با مقامات ارشد قزاقستان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه كشورمان روز جمعه در سخناني در سومين كنفرانس وزيران خارجه كشورهاي قلب آسيا در آلماتي قزاقستان با برشمردن برخي مشكلات مشترك موجود در منطقه، از توسعه نيافتگي، سطح پايين آموزش، كمبود منابع مالي، ساختارهاي اقتصادي ضعيف و نبود سرمايه گذاري به عنوان موانعي ياد كرد كه تا حد زيادي بر منطقه تاثير گذاشته اند.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان ناتواني بخشي از مقامات محلي منطقه در استقرار نظم و قانون و همزمان فراهم شدن زمينه هاي رشد تروريزم، اعتياد، قاچاق موادمخدر، جنايات سازمان يافته و ساير فعاليت هاي غيرقانوني را از نتايج دخالت نظامي بيگانه در منطقه خواند و با تاكيد بر ناكارآمد بودن نظام حقوقي ايجاد شده در سرزمين هاي تحت دخالت نظامي بيگانه، خروج نيروهاي نظامي بيگانه از منطقه را راه حل مشكلات ذكر شده دانست.
او عبور مشكلات از مرزها و سرايت به ديگر كشورها را خصلت مشكلات عنوان كرد و گفت: بنابراين هر كشور به تنهايي و يا در انزوا نخواهد توانست بر آنان غلبه كند.
صالحي افزود: شواهدي وجود دارد كه در سال آينده مجموع مزارع تحت كشت ترياك در افغانستان به سه برابر افزايش خواهد يافت و در نتيجه ما شاهد سونامي موادمخدر و قاچاق آن از مسيرهاي قاچاق خواهيم بود كه نه تنها بر كشورهاي همسايه افغانستان بلكه بر كل منطقه و جهان تاثير خواهد گذاشت.
ديدار با رئيس جمهور
و همتاي قزاق
همچنين صالحي در حاشيه اين اجلاس با نورسلطان نظربايف، رئيس جمهور قزاقستان گفت وگو و تبادل نظر كرد.
در اين گفت وگو گسترش مناسبات دو جانبه و افزايش رايزني هاي منطقه اي و بين المللي به خصوص در ارتباط با نشست هاي آلماتي 1 و 2 مورد تاييد قرار گرفت.
صالحي در اين ديدار با ابلاغ سلام هاي گرم رئيس جمهور اسلامي به نظر بايف، مراتب قدرداني جمهوري اسلامي ايران را از ميزباني قزاقستان در گفت وگوهاي آلماتي 1 و 2 بيان كرد.
نظر بايف نيز از صالحي خواست سلام هاي گرم وي را به مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري اسلامي ايران تقديم كند.
صالحي با همتاي قزاق خود نيز در آلماتي ديدار و گفت وگو كرد.
يرلان ادريس اف وزير امور خارجه قزاقستان در اين ديدار روابط دو كشور را عالي توصيف كرد و بر ضرورت تقويت همكاري ها در حوزه هاي حمل و نقل و ارتباطات، برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي و فعال تر شدن همكاري گروه هاي دوستي پارلماني تاكيد كرد.
وي با اشاره به نشست وزراي امور خارجه قلب آسيا با محوريت افغانستان گفت: حضور هيات جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس بسيار مهم بود، چرا كه شما نزديكترين همسايه افغانستان و كشور تاثيرگذار در منطقه هستيد.

 

لس آنجلس تايمز: تشديد تحريم ها عليه ايران اوضاع امنيتي خاورميانه را وخيم تر مي كند


به نوشته روزنامه لس آنجلس تايمز، سياست گذاران آمريكايي بر اين باورند كه تشديد تحريم ها عليه ايران اوضاع امنيتي خاورميانه را وخيم تر خواهد كرد.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز در گزارشي به قلم «كارول جي.ويليامز»، كه به مسئله انتخابات رياست جمهوري ايران و ارتباط آن با برنامه هسته اي كشورمان اختصاص داشت، اذعان كرد كه تشديد تحريم ها بر ضد ايران مي تواند شرايط امنيتي خاورميانه را بدتر كند.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي، «در ميان سياست گذاران با نفوذ سياست خارجي اين تفكر در حال قوت گرفتن است كه تشديد تحريم ها عليه ايران به خاطر برنامه هسته اي اين كشور، وضعيت خشونت بار امنيتي خاورميانه را وخيم تر خواهد كرد.»
«جان كري» وزير امور خارجه آمريكا هفته پيش از كنگره اين كشور خواست تا به طرحي كه مجازات هاي بيشتري را عليه ايران وضع مي كرد، رأي ندهد. وي از كنگره خواست تا پنجره را براي فعاليت هاي ديپلماتيك آتي باز بگذارد.
اين در حالي است كه گروهي از مقامات سابق ديپلماتيك، امنيتي و نظامي آمريكا نيز در گزارشي تحت عنوان «گزينه راهبردي در خصوص ايران: توازن فشار و ديپلماسي»، به ايالات متحده توصيه كرده اند كه توان خود را براي مذاكره مستقيم با ايران به كار بندد.
به گزارش فارس، واشنگتن با همراهي اتحاديه اروپا، از تابستان گذشته تحريم هايي را كه نسبت به گذشته سخت تر بودند، عليه ايران اعمال كرده است. اين تحريم ها كه به بهانه عدم انجام وظايف بين المللي توسط ايران در حوزه برنامه هسته اي اين كشور عليه ايرانيان اعمال شده است، مجازات هايي را براي شركت ها و كشورهاي تعامل كننده با ايران در عرصه مالي و حوزه انرژي در نظر مي گيرد.
ايران ضمن تأكيد بر ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي خود تأكيد مي كند كه تحريم ها قادر نخواهند بود در اراده اين كشور براي توسعه فن آوري صلح آميز هسته اي خلل وارد كنند.

 

معلمان نمونه مدارس اسلامي تقدير شدند


يك عضو شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه در كنار وظايف ديگر در كشور نبايد از اهميت تعليم و تربيت غافل شويم، گفت: مملكت داري محدود در مدرسه داري نيست ولي بدون مدرسه داري نمي توان مملكت داري كرد.
غلامعلي حدادعادل در مراسم تجليل از 3 پيشكسوت تعليم و تربيت اسلامي كه ديروز در سالن همايش هاي مدرسه رفاه برگزار شد گفت: اين مراسم به احترام معلم برپا شده است و ما به عنوان نمونه و نشانه اي از احترام قلبي خودمان نسبت به همه معلمان، از چند معلم دلسوخته و تلاشگر تجليل مي كنيم. وي با تأكيد بر اين جمله كه هيچ اصلاح و پيشرفتي در جامعه ممكن نمي شود مگر آنكه سنگ اول بناي آن در مدرسه گذاشته شود، افزود: اگر از مدرسه شروع نكنيم، درخت بي ريشه كاشته ايم.
در اين مراسم كه محمود فرشيدي دبيركل كانون مدارس اسلامي نيز حضور داشت به پاس چندين دهه فعاليت هاي آموزشي و تربيتي از حجت الاسلام سيدعلي غيوري، سيداكبر پرورش و علي قائمي تجليل شد.



 

برگزاري بيست ودومين دوره مسابقات قرآن بسيجيان در اردبيل


اردبيل - خبرنگار كيهان:
بيست ودومين دوره مسابقات قرآن بسيج 3 رشته حفظ، قرائت و مفاهيم با تجليل از نفرات برتر در اردبيل به پايان رسيد.
در اين مسابقات كه به مدت 2 روز در اردبيل برگزار شد، 320 نفر از قاريان و حافظان برتر بسيجي قرآني از سراسر كشور به رقابت پرداختند.
در مراسم پاياني اين مسابقات كه با حضور سرتيپ علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفان، جمعي از مسئولان استان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در سخناني لزوم توجه ويژه به قاريان و حافظان قرآن را يادآور شد و افزود: توجه به اهالي قرآن و سبك زندگي اين قشر در الگودهي به جوانان و نوجوانان مي تواند نقش بسيار موثري داشته باشد.
در پايان اين مراسم براساس راي هيئت داوران نفرات برتر رشته هاي حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم در دو رده سني زير 16 و بالاي 16 سال اعلام شد.
در رده سني زير 16 سال در رشته مفاهيم محسن امير وصلكي از كرمان، مهدي ابايي از ايلام و حميد گندمي از اصفهان، در رشته قرائت سيدطه حسيني از بوشهر و كمال شاه حسيني از مشهد و امير سليماني از آذربايجان شرقي و در رشته حفظ جزء 30 محمدهادي ساجدي از گيلان، عليرضا محمدي از لرستان و محمد صادق افضل به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رده سني بالاي 16 سال در حفظ 5 جزء قرآن مرتضي زماني از خراسان جنوبي، محمد سيلاوي از خوزستان و سعيد محمدوند از همدان، در رشته حفظ 10 جزء قرآن مجيد اميررضا رحيمي روشندل گيلاني، علي سعادتي از اردبيل و علي مهرنژاداصل از آذربايجان غربي و در حفظ 20 جزء حميد رحمتي از خراسان شمالي، محسن حاج حسيني از تهران و عماد انوري از كرمان و در حفظ كل قرآن كريم عبدالله محمدنژاد از سيستان و بلوچستان، حسن رحيمي از گيلان و عبدالمهدي فرامرزي از استان فارس به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنين در اين رده سني در رشته مفاهيم حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا مصباحي پور از همدان، علي اصغري از آذربايجان غربي و عارف پيشه ور از خراسان جنوبي و در رشته قرائت صالح دغاغله از خوزستان، رضا عتيق زاده از زنجان و محمد جمالي از بوشهر در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
در اين مراسم از خانواده اميرمهدي خوبان بسيجي خردسال نمونه كشور و حافظ 4 ساله قرآن از آذربايجان غربي و خانواده مريم رحماني خردسال حافظ قرآن تجليل شد.

 

نماينده مردم اصفهان در مجلس: دور چهارم سفرهاي استاني رئيس جمهوري تبليغاتي است


اصفهان-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با مثبت ارزيابي كردن سفرهاي رئيس جمهور و هيئت دولت در دوره هاي گذشته گفت: اصل سفرهاي استاني هيئت دولت، جزو نقاط مثبت و قوت اين دولت بود.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با كيهان تصريح كرد: دولت با سفرهاي استاني از نزديك با مشكلات شهرها و مردم آشنا مي شد و با اولويت بندي مشكلات، كارهاي خوبي صورت گرفت.
وي با بيان اينكه دور دوم سفرهاي رئيس جمهور و هيئت دولت در مسير دور اول بود به دور سوم اشاره كرد و خاطرنشان ساخت دور سوم سفرها بيشتر جنبه فرهنگي داشت و مصوبات اجرا نشده دور دوم مورد بررسي قرار گرفت.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه دور چهارم با بيش از 10 ماه تاخير آغاز شده گفت: دور چهارم به نظر من از مسير خود خارج شده و به جرأت مي گويم اين سفرها، جنبه تبليغاتي به خود گرفته است.
به گفته فولادگر دور چهارم سفرهاي استاني حمايت از فردي است كه دولت قصد دارد به عنوان كانديداي خود با امكانات دولت معرفي كند.
وي اضافه كرد چه دليلي دارد اگر آقايان به قصد كار و رفع مشكلات مردم سفر كنند فرد مورد نظر را كه هيچ مسئوليتي در بدنه دولت ندارد در كنار رئيس جمهور قرار بگيرد و با تكان دادن پرچم و از اين دست كارها، بكوشد نظر مردم را به خود جلب كند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي افزود: فرد مذبور مي تواند در يك جريان سياسي مثل ديگران كانديدا شود و كار تبليغاتي كند.
وي دولت را مجري انتخابات دانست و تصريح كرد: حركت دولت در سفرهاي دور چهارم آن هم به اين شكل در جانبداري از فردي مغاير قانون است و متاسفانه اين اشكال در نظام انتخاباتي وجود دارد كه بايد رفع شود. فولادگر حضور اين فرد را در سفرهاي استاني، استفاده از امكانات عمومي و دولت عنوان كرد و با انتقاد از اين حركت خاطرنشان كرد: سفرهاي دور چهارم يك كار سياسي شده است.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در ديدار مردمي در اصفهان نيز گفت: بخشي از سخنان وي بوي فرافكني مي دهد كه اگر روزي فردي نقاط ضعف دولت را مورد بررسي قرار داد بگويند با ما همكاري نكردند و نگذاشتند كار كنيم.
نماينده مردم اصفهان در مجلس از تعامل خوب مجلس با دولت سخن گفت و افزود: اگر همكاري مجلس با دولت نبود بحث يارانه ها اجرايي نمي شد اما امروز مجلس متهم است كه در بسياري از لوايح با دولت همكاري خوبي نداشته است.

 

تشييع 2 شهيد گمنام در شهر سودجان شهركرد


شهركرد-خبرنگار كيهان:
در ميان غم و اندوه اقشار مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران شهر سودجان از توابع شهرستان شهركرد پيكرهاي مطهر دو شهيد گمنام تشييع و به خاك سپرده شدند.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با تأكيد بر اينكه حضور شهداي والامقام گمنام در اين استان موجب رحمت و بركت است، گفت: شهداي عزيز، از جان خود گذشتند تا نظام و انقلاب اسلامي بماند.
سرهنگ جمشيد علي بابايي مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان نيز گفت: شهيدان به ملت ايران درس استقامت و پايداري آموختند.
دو شهيد گمنام در عمليات والفجر 8 در منطقه عملياتي فاو به درجه رفيع شهادت نايل شده بودند.

 

تقويم چاپ و توزيع كتاب هاي درسي اعلام شد


رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با اعلام زمان چاپ و توزيع كتب درسي، از توليد بسته هاي آموزشي در قالب فيلم و CD خبر داد.
حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان در گفت وگو با ايسنا با اشاره به روند چاپ كتب درسي براي سال تحصيلي جديد افزود: تمام كتاب هاي درسي مقاطع مختلف به غير از پايه هاي دوم، سوم، ششم ابتدايي و اول راهنمايي زير چاپ هستند و چاپ تعدادي از كتاب ها نيز به اتمام رسيده است. وي افزود: با توجه به اينكه مقرر شده بود پژوهشكده وزارت آموزش و پرورش كتب پايه ششم ابتدايي را ارزشيابي كند. در حال حاضر محتواي اين كتاب ها در دست تجديد نظر و اصلاح است و از ارديبهشت ماه زير چاپ خواهد رفت.
به گفته رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، كتاب هاي سوم ابتدايي واول متوسطه نيز خردادماه زير چاپ مي روند. محمديان با بيان اينكه تمام كتب درسي مقاطع تحصيلي از شهريورماه در سراسر كشور توزيع خواهد شد، گفت: توزيع كتب درسي در تهران نيز از 15 شهريور ماه آغاز مي شود.
وي از تهيه و تدوين بسته هاي آموزشي در كنار كتابهاي درسي خبر داد و افزود: براي پايه دوم و ششم ابتدايي و اول و سوم متوسطه بسته هاي آموزشي در قالب فيلم و CD توزيع خواهد شد. همچنين برخي از كتاب ها گويا به تعداد شمارگان كتاب ها توليد و منتشر مي شود كه بخشي از اين كتاب ها مربوط به دانش آموزان نيست، بلكه براي پشتيباني مدارس است.
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: عناوين كتاب هاي درسي پايه سوم ابتدايي همان عناوين سال هاي قبل اما با محتوا و تاليف جديد است.

 

نخستين كنگره علمي خليج فارس در شهركرد برگزار شد


شهركرد- خبرنگار كيهان:
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، نخستين كنگره علمي خليج فارس تحت عنوان «خليج فارس گذشته، حال، آينده» در سالن شهركرد برگزار شد.
در اين كنگره كه در آستانه روز ملي خليج فارس برگزار شد و جمعي از محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجويان دانشگاهها، هنرمندان، شاعران، روزنامه نگاران و اقشار مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان حضور داشتند، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: از سوي محققان علمي كشورمان 15 مقاله درباره خليج فارس به دبيرخانه كنگره رسيده بود.
حسين گنجي افزود: از اين تعداد 4 مقاله انتخاب و در كنگره ارائه شد.
وي اضافه كرد: دشمنان از سالهاي قبل تاكنون تلاش كرده اند كه نام خليج فارس را تحريف و از اين طريق قطعه طلايي ايران را از اين مرز و بوم جدا كنند اما نمي توانند چرا كه اين نام براي هميشه خليج فارس است و هيچ عنوان ديگري ندارد. وي سپس پيام سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را كه خطاب به كنگره علمي خليج فارس نوشته است قرائت كرد. در قسمتي از اين پيام آمده است: درياي بيكرانه خليج فارس در طول تاريخ سفره دوستداران وطن و حفره دشمنان ميهن بوده است، به دولت خير و بركت بخشيده و بر دشمن شرار پاشيده! نه اسكندرش به فتح گشود و نه پرتغاليان را ميزباني كرد.
در اين كنگره 4 مقاله علمي مورد بررسي قرار گرفت كه از سوي هيئت داوران 3 مقاله آن برگزيده و معرفي شدند. دكتر مجتبي عطارزاده دكتراي علوم سياسي، قاسم فتاحي مدرس دانشگاه و جعفر كريمي دانشجوي دكتراي جغرافيا از جمله افراد برگزيده هستند كه مورد تجليل و قدرداني قرار گرفتند.
براساس گزارش خبرنگار ما، در كنگره ياد شده از خانواده هاي معظم 6 شهيد چهارمحال و بختياري كه 12 تير ماه سال 1367 در منطقه خليج فارس به درجه رفيع شهادت نايل شده بودند تجليل شد. اين شهدا عبارتند از عبده محمد نوروزي، اردشير خسروي، سيد جواد موسوي، شمس علي عزيزي، احمد عالي پور و اسفنديار شيرواني.
در طول برگزاري مراسم كنگره، تعدادي از شعراي استان چهارمحال و بختياري هم اشعار سروده خود را درباره خليج فارس خواندند كه مورد توجه قرار گرفت.

 

استان البرز ميزبان كنگره كشوري بزرگداشت حضرت زهرا (س) شد


كرج- خبرنگار كيهان:
استان البرز ميزبان كنگره فرهنگي مذهبي و كشوري بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س) مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز با بيان اين خبر گفت: برگزاري كنگره مذهبي، اقدامي موثر براي خنثي سازي توطئه هاي استكباري است.
وي اظهار داشت: در سال هاي اخير كشورهاي استكباري و دشمنان اسلام با ابزارهاي مختلف تبليغاتي هجمه سنگيني عليه ارزش هاي ديني و اسلامي آغاز كرده اند.
مجتبي ابراهيمي در ادامه افزود: بر اين اساس با تصويب وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كنگره بزرگداشت مقام والاي حضرت زهرا(س) همزمان با ايام ولادت باسعادت آن حضرت در البرز برگزار مي شود.

 

با تصويب هيئت مركزي حل اختلاف شوراهاي كشور شوراي شهر رشت منحل شد


رشت- خبرنگاركيهان:
هيئت مركزي حل اختلاف و رسيدگي به شكايات شوراهاي اسلامي كشور به انحلال شوراي اسلامي شهر رشت رأي داد.
اين مطلب را دبير هيئت حل اختلاف و رسيدگي به شكايات از شوراهاي اسلامي استان گيلان عنوان و طي سخناني اظهار داشت: در يازدهم فروردين ماه سال جاري با توجه به معضلات بوجود آمده در شوراي اسلامي شهر رشت و عدم تشكيل جلسات شورا و انحراف از وظايف قانوني كه موجب كندي كار در امور جاري شهرداري شد انحلال شوراي اسلامي شهر رشت به تصويب هيئت استان رسيد وجهت تصويب نهايي به هيئت مركزي حل اختلاف و رسيدگي به شكايات از شوراهاي اسلامي كشور ارجاع شد كه در يكصد و دومين جلسه هيئت مركزي حل اختلاف كشور، انحلال شوراي اسلامي شهر رشت به تصويب رسيد.
محمد آقاجانزاده اضافه كرد: طبق ماده 85 اصلاحي قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران تا برگزاري انتخابات مجدد و تشكيل شوراي جديد، استاندار جانشين شورا است.

 

3 روز فرصت براي ارسال اعتراض داوطلبان آزمون دستياري


معاون آموزشي وزير بهداشت گفت:داوطلبان شركت كننده در آزمون تخصصي براي اعتراض به نتايج آزمون 3 روز فرصت اعتراض خواهند داشت.
بهرام عين اللهي در حاشيه برگزاري چهلمين آزمون دستياري تخصصي در پرديس همت افزود: اين آزمون بزرگترين امتحان علمي كشور است و به دليل اهميت آن، توجه داوطلبان بيشتر مي شود. وي ادامه داد: در برگزاري اين آزمون از سخت افزار و نرم افزارهاي جديدي كه براي اين آزمون راه اندازي كرده ايم، بهره گرفتيم و از نظر علمي بهترين اساتيد دانشگاه كه طراح سؤالات بورد تخصصي هستند، را براي اين آزمون دعوت كرده ايم تا سؤالات را طراحي كنند. معاون آموزشي وزير بهداشت با اشاره به اينكه نتايج نهايي، نيمه دوم تير ماه اعلام مي شود، افزود: داوطلبان در 100 رشته محل مي توانند انتخاب خود را داشته باشند و از نظر توزيع ظرفيت، برخي از رشته ها را كاهش و برخي ديگر را براساس نيازسنجي افزايش داده ايم.
عين اللهي گفت: در برخي رشته ها مانند اطفال و داخلي افزايش نداشته ايم اما ظرفيت رشته جراحي، اعصاب و ارتوپدي را زياد كرده ايم.
وي ادامه داد: سهميه مناطق محروم نيز با مصوبه مجلس تعيين خواهد شد تا براساس آن داوطلبان رشته خود را انتخاب و به استانهاي محروم فرستاده شوند.

 

دكتر زالي رئيس كل سازمان نظام پزشكي شد


عليرضا زالي با كسب اكثريت آراي اعضاي مجمع عمومي نظام پزشكي براي مدت چهار سال به عنوان رئيس كل جديد سازمان نظام پزشكي انتخاب شد.
225 نفر اعضاء جديد مجمع عمومي نظام پزشكي صبح ديروز اولين جلسه خود را براي انتخاب رئيس كل و اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي براي مدت چهار سال تشكيل دادند. اين انتخابات برگزار شد و عليرضا زالي با كسب 166 راي به عنوان رئيس كل جديد سازمان نظام پزشكي براي مدت چهار سال انتخاب شد.

 

حاميان زمين فردا گرد هم مي آيند


حاميان زمين در قالب نخستين كنفرانس ملي با رويكرد مقابله با تغييرات اقليمي يكشنبه (هشتم ارديبهشت ماه جاري) در مركز همايش هاي صدا و سيما گرد هم مي آيند.
«عليرضا اجاقي» دبير شوراي سياستگذاري نخستين كنفرانس ملي حاميان زمين روز پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا هدف از برگزاري اين كنفرانس را افزايش فرهنگ و دانش حفاظت از زمين در مقابله با تغييرات آب و هوا عنوان كرد.
وي افزود: افزايش سطح دانش مديران و تصميم گيران صنعت كشور و پيامدهاي ناشي از آن و ترغيب آنها براي بهينه سازي مصرف انرژي در صنعت به منظور كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي از ديگر اهداف برگزاري اين كنفرانس است.
دبير شوراي سياستگذاري اين كنفرانس ملي تصريح كرد: در نخستين كنفرانس ملي حاميان زمين تلاش مي شود تا مردم از نقش خود در تغييرات آب و هوايي آگاه و با تاثيرات سوء اين تغييرات آشنا شوند.
اجاقي ادامه داد: اگر مردم به نسل آينده فكر مي كنند بايد خطر تاثير تغيير اقليم بر زمين را جدي بگيرند و به سمت استفاده كمتر از انرژي هاي فسيلي بروند و در برنامه ريزي هاي خود استفاده از انرژي هاي پاك مانند انرژي خورشيدي را مد نظر قرار دهند. وي خاطرنشان كرد: سه سخنران اين كنفرانس از كشور كرواسي، يك سخنران از آژانس بين المللي همكاري هاي ژاپن (جايكا) و مدعويني از كشورهاي تركيه و اتريش حضور خواهند داشت.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10