(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29 خرداد 1392 - شماره 20521

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در ديدار احمدي‌نژاد و روحاني تصميم گرفته شد
تعيين نماينده براي پيگيري امور انتقال دولت دهم به دولت يازدهم
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
رهبر معظم انقلاب صعود ايران به جام جهاني فوتبال را تبريک گفتند
با حضور رئيس جمهور 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد هشتگرد افتتاح شد
پيام تبريک احمدي‌نژاد
دقت موشک بالستيک خليج فارس به زير 10 متر رسيد
پيام تبريک رئيس جمهور منتخب
پيام تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت رحلت آيت‌الله مدني تبريزي
يک کارشناس بورس مطرح کرد:
هشدار نسبت به حبابي شدن بازار سهام
ديدار آيات عظام مکارم شيرازي و صافي گلپايگاني
انتقاد نماينده مردم لنجان از توهين به عشاير
مددجويان خنداب 110 متر فرش بافتند
براي جلوگيري از رد پيوند کبد
کليه و قلب نانو بيوسنسور سيکلوسپورين در تبريز طراحي و ساخته شد
مشاور قوه قضائيه: وزير کشور براي تأييد انتخابات شوراي شهر رشت بازرس بفرستد
برنامه غربالگري شنوايي براي 860 هزار نوزاد کشور
شاعر و هنرمند پرآوازه گرمي درگذشت
مطالبات دانش‌آموزان تقديم رئيس‌جمهوري مي‌شود
   


رهبر معظم انقلاب: در انتخابات، مردم در حقيقت به پايه‌هاي اعتقادي خودشان و به آنچه بر آن پايه‌ها مبتني است، رأي مي‌دهند.

 


محمود احمدي‌نژاد با حضور در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ديدار کرد و مجددا پيروزي وي در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري را تبريک گفت.
محمود احمدي‌نژاد پس از ديدار با حجت‌الاسلام حسن روحاني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سنت خوبي گذاشته شده که مسئولين به منتخب ملت تبريک مي‌گويند و بنده نيز از اين سنت خوب، پيروي کردم و خدمت برادر عزيزمان آقاي روحاني که امروز مفتخرند که منتخب ملت باشند، رسيدم تا هم عرض تبريک مجدد و هم اعلام آمادگي اين دولت براي انتقال تجربيات و کارها به آقاي روحاني و همکاران وي و نيز اعلام آمادگي براي کمک به رئيس‌جمهور منتخب و دولت وي داشته باشم.
رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: گفت‌وگوهاي خوبي با يکديگر داشتيم و تاکيد مي‌کنم که دولت آماده است همه کارها را به خوبي و به صورت کامل به دولت آينده و آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ملت انتقال دهد.
حجت‌الاسلام حسن روحاني نيز پس از اين ديدار با تشکر از حضور احمدي‌نژاد گفت: در حقيقت اين حضور براي بيان تبريک پيروزي ملت ايران بود ولي در اين فرصت گزارشي کلي از آخرين وضعيت اقتصادي و سياسي کشور ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
وي خاطر نشان کرد: دوره انتقالي نيازمند همکاري و همفکري است و به فضل‌ الهي همه زمينه‌ها براي انجام اين موضوع آماده است.
وي افزود: همچنين در اين ديدار مقرر شد نقطه‌نظرات و اطلاعات دستگاههاي مختلف منتقل شود و نيز قرار شد جناب دکتر احمدي‌نژاد و بنده دو نفر مشخص کنيم که به عنوان رابط در دوره انتقالي، به طور مداوم با هم ارتباط و تبادل اطلاعات داشته باشيم تا اطلاعات موجود به بهترين شکل مورد استفاده قرار گيرد.
روحاني گفت: البته اين ارتباط همچنان ادامه خواهد داشت و بناي دولت بنده اين خواهد بود که از تجربيات همه دولت‌هاي گذشته استفاده و بهره‌برداري کند.
وي افزود: اين اتفاقات آغاز بسيار خوبي بود که با کمک هم، اين دولت را به دولت بعدي انتقال دهيم.
در اين ديدار که بيش از يک ساعت در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت بطول انجاميد دو طرف مهمترين وضعيت اقتصادي و سياسي جامعه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

 


گردن‌کشان متکبر هرگز وارد بهشت نمي‌شوند
قرآن‌کريم:
کساني که آيات ما را تکذيب کردند و در برابر آن تکبر ورزيدند (هرگز) درهاي آسمان به رويشان گشوده نمي‌شود؛ و (هيچ‌گاه) داخل بهشت نمي‌شوند مگر اينکه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! (که اين هم محال است).
(بدانيد و آگاه باشيد که) اينطور گناهکاران را جزا مي‌دهيم!
سوره اعراف - آيه 40

 


ضرغامي: برخي مي‌گفتند هلهله فتنه‌گران
در عاشوراي 88 را به تصوير نکشيد
رئيس رسانه ملي گفت:در قضيه 88 دو سه کاري که صدا و سيما پخش کرد ، جامعه منقلب شد و حماسه 9 دي رخ داد. اينها عصر عاشورا خيمه‌اي که بنام امام حسين(ع) بود را آتش زدند و هلهله کردند و برخي به من گفتند که اينها را به تصوير نکشيد.
سيد عزت‌الله ضرغامي در مراسم اهداي جوايز پنجمين جشنواره اجتماعي حضرت علي اکبر (ع)طي سخناني، با اشاره به خلق حماسه سياسي در 24 خرداد گفت: اين جلسه در حالي صورت مي‌گيرد که شما جوانان جمعه گذشته از يک رقابت موثر سر بلند بيرون آمديد. وقتي از سوي رهبر گفته شد که بايد حماسه سياسي رخ بدهد کساني که بدبين به اين حضور سياسي بودند و هر چه صحبت کردند گفتند که اين انتخابات انتخابات سردي خواهد بود، شکست خوردند.
رئيس سازمان صدا و سيما بيان کرد: رسانه ملي مجاني در اختيار همه قرار مي‌گيرد که در هيچ جاي دنيا اينطور نيست و همه در اختيار اصحاب قدرت است اما رسانه ملي کشور مجاني بدون حتي يک ريال در اختيار کانديداهاي رياست جمهوري قرار گرفت. در صحنه اين امکان فراهم مي‌شود تا مردم تصميم بگيرند .به همين دليل شما جوانان موفق شديد. راي بالاي 72 درصد بزرگترين افتخاري است که ايران کسب کرده است.ضرغامي افزود: من رسانه‌هاي خارجي را رصد مي‌کردم و مي‌ديدم که گفته شد؛ بگذاريد اعتراف کنيم که ما هنوز بدنه اجتماعي مردم را نشناختيم و فکر نمي‌کرديم اينطور از نظام دفاع کنند، اما اين اتفاق افتاده چون مردم روي نظام حساس هستند و چارچوب نظام را قبول دارند و اين افتخار بسيار بزرگي است.در پايان اين مراسم از خانواده شهيد شهرياري و آتش نشان فداکار اميد عباسي و نفرات برتر پنجمين جشنواره اجتماعي حضرت علي اکبر (ع) توسط سردار نقدي و سيد عزت‌لله ضرغامي تقدير به عمل آمد.

وزير ارشاد:
صدور حکم رئيس نمايشگاه کتاب
تعيين تکليف براي دولت آتي نيست
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد که صدور حکم رئيس بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، تعيين تکليف براي دولت آتي نيست.
دکتر سيدمحمدحسيني ديروز در حاشيه اختتاميه هشتمين دوره جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها که در سراي روزنامه‌نگاران برگزار شد، به خبرنگاران گفت: نمايشگاهي با اين عظمت را که يک ماهه نمي‌توان برگزار کرد و بايد ماهها قبل از شروع آن برنامه‌ريزي و سياستگذاري شود.وي تأکيد کرد: اگر بنا باشد تعلل در کارها ايجاد شود، امور لنگ مي‌ماند.

 


در پي صعود تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني برزيل، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي کسب اين موفقيت را تبريک گفتند.
متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسمه تعالي
پيروزي تيم ملي فوتبال، مردم و بويژه ورزش دوستان کشور را شادمان کرد. از عزيزاني که اين شادماني را پديد آوردند متشکرم، خسته نباشيد.
سيد علي خامنه‌اي
28 خرداد ماه 1392

 


10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد هشتگرد واقع در استان البرز صبح سه‌شنبه با حضور رئيس جمهوري افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا از هشتگرد علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي، غلامحسين الهام سخنگوي دولت و اصغر عربيان استاندار البرز، محمود احمدي‌نژاد را در آيين افتتاح اين پروژه‌ها همراهي کردند. همچنين در اين آيين رئيس جمهوري کليد يکي از واحدهاي مسکوني را تحويل مالک آن داد.
واحدهاي مسکوني مهر افتتاح شده 82 متر زيربنا دارد. در اجراي اين پروژه، آورده متقاضيان 140 ميليون ريال و کمک دولت، تسهيلات 250 ميليون ريالي و اجراي خدمات زيربنايي است.
ساخت اين واحدهاي مسکوني مدت سه سال به طول انجاميده است. در اين مراسم وزير راه و شهرسازي گفت: برخلاف برخي اظهارنظرها، مسکن مهر با طراحي بومي، ايراني و اسلامي ساخته شده است.
علي نيکزاد افزود: اکنون 30 هزار واحد مسکوني در اين شهر در دست ساخت است که در هفت ماه آينده تکميل و به مردم واگذار مي‌شود.
در شهر جديد هشتگرد در مجموع ساخت 55 هزار واحد مسکن مهر آغاز شده بود که تاکنون بخشي از اين واحدها تکميل و به مردم واگذار شده است.

 


رئيس جمهور در پيامي صعود مقتدرانه و دلنشين تيم ملي فوتبال کشورمان را به جام جهاني فوتبال تبريک گفت.
در پيام احمدي نژاد آمده است : "صعود مقتدرانه و دلنشين به جام جهاني فوتبال که با تلاش خستگي ناپذير و غيرت و هوشمندي جوانان عزيز و برومندمان بدست آمد را به ملت بزرگ و به ويژه ورزشکاران سربلند ميهن صميمانه تبريک عرض مي نمايم.اين اتفاق مبارک يک بار ديگر بر شايستگي هاي جوانان و ملت سربلند صحه گذاشت و نوار افتخارآفريني قهرمانان ورزشي ما را طولاني تر و درخشان تر کرد.ضمن تقدير از همه دست اندرکاران و مربيان از خداوند منان براي همگان سلامتي و عزت و موفقيت تحت عنايات امام عصر (عج)مسئلت دارم ."

 


موشک دريايي سپاه پاسداران موسوم به «خليج فارس» مي‌تواند اهداف شناور را با دقت 5/8 متر مورد اصابت قرار دهد.
اخيرا اطلاعات جديدي از موشک «خليج‌فارس» به عنوان مهمترين موشک بالستيک و مافوق صوت دريايي سپاه پاسداران از سوي فرمانده نيروي هوافضاي سپاه منتشر شد.
سردار اميرعلي حاجي‌زاده با اشاره به اقدامات سرلشکر شهيد حسن طهراني‌مقدم در طراحي و ساخت اين موشک اظهار داشت: وقتي موشک خليج‌فارس در دومين تست خود، با دقت 30 متر به هدف شناور متحرک اصابت کرد، احساس کرديم موفقيت بسيار بزرگي به دست آورده‌ايم.
وي افزود: وقتي گزارش اين کار خدمت حضرت‌آقا رسيد، ايشان فرمودند اينکه دقت آن را به 30 متر رسانده‌ايد، عالي است ولي خواسته من اين است که دقت اين موشک را بالا ببريد و به زير 10 تا 15 متر برسانيد.
حاجي‌زاده تاکيد کرد: پس از اين موضوع، کمتر از 6 ماه کارشناسان ما دقت اين موشک را به 5/8 متر رساندند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين اظهار داشت: با عملياتي شدن موشک بالستيک خليج‌فارس، شمارش معکوس پايان ماموريت قايق‌هاي توپ‌دار کشورهاي فرامنطقه‌اي کليد زده شد.
به گزارش فارس، موشک هوشمند و بالستيک «خليج‌فارس» يک موشک مافوق صوت و کشتي‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌هاي قبلي اين است که ديگر موشک‌ها عمدتا با سرعتي زير صوت و به صورت کروز عمل مي‌کنند اما «خليج‌فارس» با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيک از سطح زمين شليک شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي‌تواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.
شعاع برد عملياتي موشک خليج‌فارس 300 کيلومتر بوده و اين موشک به صورت هدايت ترکيبي عمل مي‌کند به طوري که جستجوگر آن در فاز نهايي، بر روي هدف قفل کرده و در اين حالت، هرگونه شناور دشمن هيچ راه گريزي از اصابت موشکي که کلاهکي با حدود 650 کيلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.
در آخرين ارتقاي موشک خليج‌فارس که در رژه نيروهاي مسلح نيز به نمايش درآمده،‌ اين موشک مي‌تواند از لانچرهاي سه‌تايي شليک شود که اين موضوع توانايي مقابله اين موشک با اهداف بيشتر را در آن واحد بالا مي برد.
سوخت موشک «خليج فارس» جامد است و اين موشک توسط مرکز تحقيقاتي نيروي هوافضاي سپاه طراحي و توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح توليد شده است.
بنا بر اين گزارش، موشک خليج‌فارس در تست‌هاي اوليه خود هدفي را مورد اصابت قرار داد که سطح مقطع آن يک دهم اهداف شناوري بزرگ مثل ناوهاي هواپيمابر بود.

 


رئيس‌جمهور منتخب ملت با تبريک صعود تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني تاکيد کرد: اين موفقيت مقدمه‌اي براي پيروزي‌هاي بزرگتر و حضور مقتدرانه ايران اسلامي در همه عرصه‌ها خواهد بود.
حجت الاسلام حسن روحاني پيروزي تيم ملي فوتبال کشورمان در برابر کره جنوبي و صعود مقتدرانه به جام جهاني 2014 برزيل را تبريک گفت.
وي در اين پيام تصريح کرد: صعود سرافرازانه تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني 2014 برزيل مايه مباهات و خرسندي همه ايرانيان و آناني است که به سربلندي ايران و ايراني مي‌انديشند، شد.
رئيس‌جمهور منتخب ملت در ادامه اين موفقيت ارزشمند را به ملت بزرگ ايران ، جامعه ورزشي کشور و ورزشکاران و ورزش‌دوستان صميمانه تبريک گفت.
حجت الاسلام روحاني تاکيد کرد: اطمينان دارم اين موفقيت مقدمه‌اي براي پيروزي‌هاي بزرگتر و حضور مقتدرانه ايران اسلامي در تمام عرصه‌ها خواهد بود.
وي در پايان متذکر شد: اينجانب نيز خود را در شادي ملت بزرگ ايران سهيم دانسته و براي يکايک ايرانيان درعرصه‌هاي گوناگون عزت‌آفريني آرزوي بهروزي و سعادت دارم.

 


سرويس شهرستان‌ها-
به مناسبت رحلت آيت‌الله حاج سيد يوسف مدني تبريزي، جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيام تسليتي به شرح ذيل صادر کرد.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
خبر ارتحال عالم رباني فقيه اهل بيت عصمت و طهارت«ع» حضرت آيت‌الله حاج سيد يوسف مدني تبريزي«ره» موجب تاسف شد.
اين عالم بزرگوار عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و مذهب شيعه و نشر و ترويج معارف نوراني اهل بيت«ع» و تربيت فضلا و طلاب سپري کرد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم اين ضايعه بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولي‌عصر«عج»، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد «دامت برکاتهم»، حوزه‌هاي علميه و بيت شريف و مکرم ايشان تسليت عرض کرده و براي آن فقيه عالي‌مقام غفران و رحمت الهي را از درگاه ايزدمنان مسئلت مي‌کند.
والسلام عليکم و رحمه‌الله و برکاته
محمد يزدي

 


يک کارشناس ارشد بازار سرمايه نسبت به حبابي شدن بورس هشدار داد.
شاهين شايان آراني کارشناس ارشد بازار سرمايه در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس، با اشاره به رشد بيش از 3 هزار واحدي شاخص بورس طي روزهاي اخير و عوامل اين افزايش اظهار داشت: اصولا در فضاي تاثيرگذار بر نرخ و قيمت‌ها در بازار دو عامل و محرک وجود دارد که فراگير است.
وي ادامه داد: اين دو عامل مربوط به تمام بازارها از جمله خدمات، کالاها، ارز و سهام مي‌شود که يکي از آنها پايدار و مبتني بر واقعيت‌هاي رخ داده نسبت به آن کالا و خدمات است که در اقتصاد رخ مي‌دهد.
اين کارشناس ارشد بازار سرمايه افزود: به عنوان مثال در بورس اوراق بهادار مي‌تواند به ‌EPS يک شرکت اشاره کرد که بر ميزان ارزش سهم آن اثرگذار است.
آراني ادامه داد: در بازار طلا و ارز نيز تقاضا عامل اصلي تعيين نرخ است، بنابر اين به عنوان محرک اول بايد گفت که واقعيت‌هاي اثرگذار و ميزان عرضه و تقاضا تاثير گذارند.
وي با اشاره به دومين محرک اصلي نوسان در بازار تصريح کرد: انتظارات آتي (رواني) به عنوان ديگر عامل و محرک در بازار شناخته مي‌شود که فعالان بازار نسبت به آينده پيش‌بيني کرده و آن ديدگاه را در قيمت لحاظ مي‌کند.
آراني تاکيد کرد: به عنوان مثال انتظار افزايش قيمت هر سهم يک شرکت با واقعيت‌هاي اثرگذار اقتصادي مي‌تواند متفاوت باشد. يعني سهامداران در انتظارات آتي خود پيش‌بيني مي‌‌کنند که يک شرکت چقدر سوددهي داشته باشد و امکان دارد با توجه به پارامترهاي دقيق اقتصادي اين واقعه محقق نشود.
آراني با اشاره به اينکه انتظار رواني در بسياري از مواقع مي‌تواند عامل مثبت و منفي باشد، گفت: اگر دورنماي کلي سهام يک شرکت منفي شود نسبت به آينده آن تاثير منفي خواهد گذاشت.
وي با اشاره به شرايط کنوني بازار سهام پس از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به انتخابات برگزار شده اين ذهنيت ميان فعالان بازار ايجاد شده است که کابينه جديد بتواند تحريم‌ها را کمتر کند.
وي ادامه داد: همچنين اين انتظار مي‌رود که کابينه رئيس‌جمهور منتخب مردم استفاده از افراد کارآمد، معتبر، پخته و با تجربه باشد که همين انتظارات موجب شد تا شاخص بورس افزايش قيمت پيدا کند.
آراني با اشاره به اينکه افزايش شاخص بورس در مقابل کاهش ارزش دلار و سکه رقم خورده است، گفت: در واقع جابه‌جايي سرمايه‌ها از بازارهاي غيرمولد به بازار سرمايه موجب افزايش شاخص شده است.
اين کارشناس ارشد بازار سرمايه ادامه داد: هم‌اکنون درواقع اتفاق خاصي نيفتاده بلکه اين افزايش شاخص به دليل انتظارات آتي است که موجب رشد قابل توجه در بازار سهام شده است.
وي تصريح کرد: در بسياري از مواقع که سياست دولت‌ها اعلام مي‌شود انتظارات رواني نيز به تبع آن ايجاد مي‌شود. بنابراين مسئولان بايد توجه کنند که اين انتظارات مثبت، خوب است اما در آينده امکان دارد با افزايش بي‌رويه منجر به ايجاد حباب شود.
آراني خاطرنشان کرد: رشد بي‌رويه قيمت‌ها بدون توجه به عوامل واقعي در آينده امکان دارد موجب ضرر و زيان بسياري از بازيگران بازار سهام شود.
وي گفت: اين افزايش قيمت‌ها نبايد از روند تعادلي خود خارج شود، بنابراين مسئولان بايد از شرکت‌ها در جريان افزايش و رشد شاخص اطلاعات شفاف بخواهند تا قيمت‌ها براساس دلايل منطقي افزايش يابد و در نهايت شفاف‌سازي ايجاد شود.
اين کارشناس ارشد بازار سرمايه با تاکيد بر اينکه ناظران نقش پررنگي در جريان جلوگيري از رشد غيرمنطقي شاخص دارند گفت: ناظران بايد با نظارت دقيق نسبت به شفاف‌سازي بازار اهتمام داشته باشند.
آراني در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه اگر دولت بتواند فشارهاي بين‌المللي را کاهش و يک کابينه حرفه‌اي بر سر کار بياورد باز هم شاهد افزايش شاخص بورس خواهيم بود، گفت: پس از آنکه کابينه حرفه‌اي اقتصادي تشکيل شود باز هم مدتي زمان خواهد برد تا تورم کاهش، توليد رونق و تلاطمات ارزي کاهش يابد.
وي در توصيه‌اي به سهامداران جهت جلوگيري از رفتارهاي هيجاني در بازار، تاکيد کرد: سهامداران بايد بر اساس شرايط منطقي بازار و پيش‌بيني‌هاي درست نسبت به خريد سهام‌هايي که در جريان اخبار آتي واکنش نشان مي‌دهند، خريد کنند.
آراني گفت: مجددا تاکيد مي‌کنم که اين افزايش شاخص به دليل انتظارات آتي (رواني) بوده و پايدار نيست.
وي با توصيه ديگري به سهامداران مبني بر تصميم‌گيري براساس پارامترهاي اقتصادي واقعي گفت: زماني که فضاهاي رواني و انتظارات آتي نقش پررنگي ايفا مي‌کنند بايد بسيار دقت کنند و با مطالعه حرکت کنند.
آراني گفت: به عنوان مثال اگر قرار است دورنماي مثبت، مثبت شود سهامداران بايد دقت کنند تا روي کدام سهم اين دورنما تاثير مثبت مي‌گذارد و به صورت دست‌جمعي روي همه سهام‌ها مانور ندهند تا در آينده متضرر شوند.
شاخص باز هم رشد کرد
شاخص کل بورس تهران ديروز هم در ادامه روند رو به رشد خود از نيمه 48 هزار واحد گذشت و به بيش از 48 هزار و 700 واحد رسيد.
بر همين اساس ارزش بازار سهام نيز از 231 هزار ميليارد تومان گذشت.
از سوي ديگر بسياري از شرکت‌هاي خودرويي، تجهيزاتي و بانکي ديروز روند مثبتي را طي کردند که در اين ميان ملي صنايع مس ايران 48 واحد، بانک پاسارگاد 42 واحد، بانک پارسيان 15 واحد، بانک ملت 41 واحد بر شاخص کل تاثير مثبت گذاشتند.
يادآور مي‌شود گروه بهمن و بانک اقتصاد نوين نيز روند صعودي را طي کرد و بر شاخص کل تاثير مثبت گذاشت.

 


آيت‌الله مکارم شيرازي با آيت‌الله صافي گلپايگاني ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از دفتر آيت‌الله صافي گلپايگاني، آيت‌الله مکارم شيرازي روز دوشنبه با حضور در بيت آيت‌الله صافي گلپايگاني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت‌وگو کرد.
اين دو مرجع تقليد در اين ديدار پيرامون مسائل مهم منطقه، جهان اسلام و موضوعات داخلي بحث و تبادل نظر کردند.
همچنين در ديداري جداگانه دوشنبه شب حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني با حضور در بيت آيت‌الله صافي گلپايگاني با وي ديدار و گفت‌وگو کرد.

 


زرين‌شهر-خبرنگار کيهان:
نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي توهين به عشاير را محکوم و اين حرکت را در مسير خواست دشمن ارزيابي کرد.
مجيد منصوري تأکيد کرد: متأسفانه هر از چند گاهي مشاهده مي‌کنيم که در برخي سايت‌هاي داخلي و خارجي، شيطنت‌هايي عليه عشاير و اقوام ايراني رخ مي‌دهد که بي‌شک هدفي جز تفرقه افکني ندارند و توهين به عشاير و اقوام ايراني بي‌شک يک توطئه استکباري و به ويژه انگليسي است و مردم و مديران رسانه‌ها بايد هوشيار باشند که از زبان و قلم آنها توهيني صادر نشود.
وي اظهار داشت: متأسفانه اخيراً برخي سايت‌هاي خبري لحن تمسخرآميزي را نسبت به واژه عشاير و عشايري استفاده کرده‌اند و اين مسئله زماني قابل توجه‌تر است که اين اصطلاحات تمسخر‌آميز را نسبت به دستان مرد غيور و بزرگي به کار برده‌اند که از فرماندهان اصلي هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کشور بوده و بارها تأکيد کرده که يک عشايرزاده است.
نماينده مردم لنجان گفت: بي‌شک سايت‌هاي خبري که اين رويه را در پيش گرفته‌اند، قصدي جز تحقير عشاير نداشته‌اند و از آنها مي‌خواهم که درباره ضرورت پرهيز از دام تفرقه‌افکني دشمنان، توجه کنند و با هشياري بيشتر مانع از برنامه دشمن براي ايجاد فاصله بين مردم و مسئولين شوند.گفتني است اخيراً يک سايت خبري در مطلبي با عنوان موهن «من محسن رضايي چند من است»، با لحن تمسخرآميز دستهاي محسن رضايي را «بزرگ و عشايري» دانسته و نمايش دستهاي وي را «نافرم» ارزيابي کرده و از وي خواسته‌اند دستهاي عشايري‌اش را مخفي کرده و به نحوي از نمايش دست‌هاي خود در برنامه‌هاي تلويزيوني جلوگيري کند.

 


اراک- خبرنگارکيهان:
به همت مددجويان تحت حمايت امداد شهرستان خنداب، 56 تخته فرش به متراژ 110 مترمربع بافته شد.
مدير کميته امداد امام‌خميني خنداب استان مرکزي، با اعلام اين خبر گفت: اين نهاد مردمي اولويت کاري خود را بر مبناي توانمندي خانواده‌هاي تحت حمايت برنامه‌ريزي کرده است.
سعيد کريمي، صنعت فرش را يکي از صنايع دستي پردرآمد و مناسب عنوان کرد و گفت: ميانگين قيمت، اين فرش‌هاي بافته شده در هر مترمربع بالغ بر 4 ميليون ريال است.
وي يادآور شد:‌ اين نهاد مردمي، در سال حماسه اقتصادي و سياسي با جديت بيشتر در کمک به اقشار آسيب‌پذير تلاش مي‌کند.

 


تبريز- خبرنگارکيهان:
نانو بيوسنسور براي تشخيص و اندازه‌گيري داروي حياتي سيکلوسپورين در دانشگاه تبريز ساخته شد.
اين دارو در جلوگيري از مرحله رد پيوندهاي قلب، کليه و کبد و ديگر اعضاي بدن، کاربرد وسيعي دارد ولي تمام روش‌ها براي تشخيص و اندازه‌گيري سيکلوسپورين پرهزينه بوده و نيز به مراحل استخراج و آماده‌سازي پيچيده نياز دارد که در اين طرح با استفاده از دستگاه کوارتز کريستال نانو بالانس ساخته شده درگروه تحقيقاتي اين دانشگاه، سيکلوسپورين با موفقيت آزمايش شد.
اين دستگاه يکي از ابزارهاي بسيار مهم در بيوتکنولوژي است و قادر است تغييرات جرمي را در ابعاد نانو در محيط‌هاي مايع يا گازي و با دقت بسيار بالا اندازه‌گيري کند.
به گزارش دانشگاه تبريز، طرح مزبور با بيش از 298 ميليون ريال با مشارکت مريم شجاعي عضو هيئت علمي دانشکده علوم طبيعي و جواد حسيني، دانشجوي شيمي اين دانشگاه اجرا شده است. سيکلوسپورين براي درمان رد پيوند مزمن، آرتريت روماتوئيد حاد، درماتيت آتوپيک و پسوريازيس نيز به کار مي‌رود.

 


مشاور حقوقي قوه‌قضائيه با بيان اينکه هيئت مرکزي نظارت مجلس با تاييد افراد مسئله‌دار در شوراي شهر رشت براي مردم اين شهر فاجعه آفريده است، گفت: وزير کشور و رئيس مجلس براي تاييد انتخابات شوراي رشت بازرس امين بفرستد.
جابر کوچکي‌نژاد ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تصريح بر اينکه از اقدام هيئت‌هاي اجرايي و نظارت شهرستان قدرداني مي‌کنيم زيرا منفعت‌طلبان و افراد داراي زاويه با نظام اسلامي را رد صلاحيت کردند، افزود: هيئت نظارت گيلان افرادي را تاييد کردند که از نظر مالي و سياسي مشکلات زيادي را براي شهر ما به وجود آورده بودند.
وي ادامه داد: اين افراد در طول مسئوليت خود به عنوان مديران اجرايي و کرسي‌هاي مختلف علمي و... کمترين خدمت را به مردم فهيم رشت کرده‌اند.
کوچکي‌نژاد، سوءاستفاده‌هاي زياد مالي از امکانات دولتي و قدرت را از جمله عملکرد افراد مذکور دانست و گفت: اين افراد اموال عمومي را به غارت برده‌اند.
وي با بيان اينکه تاييد صلاحيت اين افراد توسط هيئت نظارت گيلان دور از انتظار بود، خاطرنشان کرد: از هيئت مرکزي نظارت مجلس شوراي اسلامي گله‌منديم زيرا کساني را تاييد کردند که دقيقا مسئله‌دار هستند و در واقع اين هيئت براي مردم شهر رشت فاجعه آفريده است.
مشاور حقوقي قوه قضائيه اضافه کرد: ما از وزير کشور و رئيس مجلس شوراي اسلامي عاجزانه استدعا داريم که در تاييد انتخابات شوراي اسلامي شهر رشت بازرسان امين و متخصص را بفرستند تا با کساني که با پول، فريب، استفاده از قدرت مالي شخصي و امکانات دولتي راي واقعي مردم را تغيير داده‌اند برخورد قانوني و شرعي صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه هيئت نظارت شهرستان و استان در مرحله مورد آزمايش هستند، متذکر شد: چشمان تيزبين مردم رشت به آنها دوخته شده و خيانت‌ها را ديدند و نظاره‌گر اين عملکرد هستند.

 


يک مسئول بهزيستي کشور از زيرپوشش قرار گرفتن 860 هزار نوزاد توسط برنامه غربالگري شنوايي خبر داد.
رئيس مرکز توسعه برنامه غربالگري شنوايي بهزيستي روز دوشنبه در آيين آغاز به کار کارگاه کشوري غربالگري، تشخيص و مداخله زودهنگام شنوايي نوزادان و شيرخواران که با حضور مدير کل و معاونان پشتيباني و منابع انساني، توانبخشي و پيشگيري بهزيستي استان و کارشناسان مسئول برنامه غر بالگري از سراسر کشور در اروميه برگزار شد، افزود: پيش‌بيني مي‌شود با برنامه‌ريزي‌‌هاي انجام شده اين آمار در سال جاري از رشد خوبي برخوردار شود.
محسن فيروزبخت اضافه کرد: با معاينه اين تعداد کودک در سال گذشته، 61 درصد از نوزادان هدف کشور زيرپوشش برنامه غربالگري شنوايي قرار گرفته‌اند.
به گزارش ايرنا، وي اظهار کرد: اين برنامه از سال 1384 آغاز شده و هر ساله شاهد رشد درصدهايي زيرپوشش نوزادان هستيم.
رئيس مرکز توسعه برنامه غربالگري شنوايي بهزيستي کشور گفت: آگاه‌سازي مسئولان بايد مورد توجه مديران اجرايي طرح قرار گيرد تا زمينه موفقيت روزافزون آن مهيا شود.

 


اردبيل- خبرنگارکيهان:
فيروز داوودي شاعر برجسته و پيشکسوت گرمي مغان چشم از جهان فرو بست.
اين شاعر پيشکسوت که سالها در سنگر آموزش و پرورش به مردم منطقه خدمت کرده بود در سال 1328 در خانواده‌اي مذهبي در گرمي چشم بر جهان باز کرد و بعد از خدمات قابل توجهي که به فرهنگ و هنر منطقه داشت، در سن 64 سالگي چشم از جهان فرو بست.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گرمي گفت: مرحوم فيروز داوودي در ادبيات دفاع مقدس آثار ارزشمندي از خود به يادگار گذاشته است.
محب‌الله فتاحي افزود: فقدان اين شاعر و نويسنده توانا ضايعه‌اي براي حوزه فرهنگ هنر و شعر و ادب اين شهرستان است.
ابراهيم ذکي شاعر پيشکسوت گرمي نيز گفت: شعرهاي مذهبي داوودي در آيين‌هاي سوگواري و دسته‌جات عزاداري منطقه بر زبان مداحان بومي و غيربومي جاري است.

 


اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان به دنبال مطالبات دانش‌آموزان است.
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در پي حضور باشکوه دانش‌آموزان راي اولي در خلق حماسه 24 خرداد اطلاعيه‌اي صادر کرد.
در اين اطلاعيه آمده است: انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي، حقانيت و مظلوميت نظام اسلامي را براي چندمين بار ثابت کرد و نشان داد ادعاي واهي و دروغ‌پردازي فتنه‌گران و منحرفان، در اتهام مهندسي آراء و تقلب چيزي جز ظلم بزرگ و نابخشودني در حق نظام اسلامي و رهبري حکيم و مردم هوشمند آن نيست.تبريک ويژه‌مان تقديم «راي اولي»‌هاست که طعم شيرين ايفاي نقش موثرشان در سرنوشت جامعه اسلامي چشيدند و در بيست و چهارم خردادماه 92، آيين شکوهمند «جشن تکليف سياسي‌مان» را برگزار کردند.
به رئيس‌جمهور منتخب ملت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي شيخ‌حسن روحاني به واسطه جلب اعتماد مردم تبريک گفته و براي ايشان آرزوي توفيق و سربلندي در خدمت به نظام اسلامي و مردم شريف ايران اسلامي را تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي داريم.
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در بخش ديگري از اين اطلاعيه آورده است که در اولين فرصت مناسب مطالبات به حق دانش‌آموزان ايراني را تقديم رياست‌جمهوري خواهد کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10