(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 26 تـیـر 1392 - شماره 20544

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد
آخرین جلسه کارگروه ملی بخش معدن دولت دهم در کرج
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
به مناسبت روز عفاف و حجاب
من چادرم را دوست دارم!
توصیه اندیشکده بروکینگز به کاخ‌سفید:
تغییر رویکرد و تعامل با ایران را پی بگیرید
واکنش عراقچی به جک استراو:
احیای روابط ایران و انگلیس باید از لندن شروع شود
اسلام‌شناس آمریکایی: کنگره 17000 شهید ترور به تفسیر تروریسم کمک خواهد کرد
هدایای مسئولان نظام برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد
به دلیل کمبود اعتبار برج تاریخی قربان همدان تعطیل شد
تجمع عده‌ای از آزادگان مقابل نهاد ریاست جمهوری
32 دانشجوی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور فارغ‌التحصیل شدند
افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری به 2500 نفر
نخستین محموله ترانزیت ریلی از آسیای‌مرکزی به‌پاکستان وارد زاهدان شد
گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آ‌ذریزدی در اردبیل
برای نخستین بار در کشور
سامانه پارکومترهای هوشمند در تبریز راه‌اندازی شد
یکی از بزرگترین قرآ‌ن‌های خطی جهان در کردستان به نگارش درآمد
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:
رسانه‌ها علیه طرح امتیازات مادام‌العمر نمایندگان جوسازی نکنند
کولیوند: پرونده انتخابات شوراها به وزارت کشور ابلاغ شده است
یک هزار خاطره کودکان و نوجوانان‌از زیارت امام رضا(ع) به جشنواره رضوی رسید
افزایش نرخ سرویس مدارس از 20 تا 5/31 درصد
از سوی یکی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس صورت گرفت
ضرب و شتم مدیرکل منابع طبیعی گیلان به دلیل ندادن مجوز بهره‌برداری از جنگل
   


مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره): هیچ گناهی را کوچک نشمارید و به کوچکی آن نگاه نکنید، نگاه کنید ببینید مخالفت چه کسی را کردید. شاید غضب خدا در همین گناه باشد.

 


آخرین جلسه کارگروه ملی توسعه بخش معدن دولت دهم به ریاست «محمود احمدی‌نژاد» در شهرستان کرج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا از کرج، دکتر احمدی‌نژاد صبح سه‌شنبه با حضور در مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین واقع در شهرستان کرج از مجموعه فعالیت‌های این مرکز بازدید کرد.
پس از این بازدید جلسه کارگروه ملی توسعه بخش معدن به ریاست رئیس‌جمهوری آغاز شد.
از اواخر سال گذشته با تشکیل جلسات استانی و ملی کارگروه توسعه بخش معدن برای هر یک از 31 استان کشور 10 تا 15 طرح در این حوزه به تصویب رسیده است.
«مهدی غضنفری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «فریدون عباسی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و «محمدرضا فرزین» رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، رئیس‌جمهور را در جریان این بازدید همراهی کردند.
به گفته غضنفری، سال گذشته برای مجموع طرح‌های حوزه معدن 34 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که 12 میلیون تومان آن اختصاص یافت و امسال نیز 50 میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه معدن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین دو هزار میلیارد تومان از 10 درصد ریالی منابع صندوق توسعه ملی به کار توسعه معدن در استان‌ها اختصاص داده شده و این صندوق نیز اعلام آمادگی کرده است و برای پشتیبانی ارزی از پروژه‌های معدنی محدودیت ندارد.

 


منتظر چنین روزی باشید...
قرآن عظیم:
ولی آنها (کفار، منافقین و مشرکین) در شکند و (باحقایق) بازی می‌کنند!
بنابراین منتظر روزی باش که آسمان دود آشکاری پدید آورد که همه مردم را فرا می‌گیرد؛ این عذاب دردناکی است.
سوره دخان
آیات 9 تا 11

 


تخلف‌های انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران به روایت یک عضو سابق
یکی از اعضای مؤسس انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران درباره تخلفات این تشکل صنفی ناگفته‌هایی را مطرح کرد.
رضا مقدسی، مدیرعامل خبرگزاری مهر در گفت وگویی به تسنیم گفت: اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معتقدند مجوزی را از وزارت کار گرفته‌اند برای تشکیل مجمع عمومی نوبت سوم که با هر تعداد یا با حداقل ۵۰ نفر جلسه برگزار شود. اگر این ادعا درست هم باشد، این مجوز برای یک بار، آن هم برای اصلاح اساسنامه انجمن داده شده بود که در این مورد نیز هیئت مدیره انجمن ناکام ماند و نتوانست اساسنامه را اصلاح کند. اطلاعاتی که این روزها به عنوان دبیر کمیته حقوقی و اعضای سابق انجمن مطرح می‌کنند کاملا کذب است و مجوز گرفته شده برای نوبت سوم مجمع تنها برای یک نوبت بود ولی باز هم در یک اقدام کاملاً غیرقانونی بدون اینکه به اعضا اطلاع دهند سایر مجامع را به صورت غیرقانونی با آن یک مجوز تبدیل کرده بودند به رویه و بر اساس رویه اقدام می‌کردند اما این رویه غیرقانونی بود. بار نخستی هم که مجوز داده شده بود بر اساس روابط بین هیئت مدیره وقت انجمن صنفی با وزارت کار بود که جنبه قانونی نداشت.
وی همچنین درباره هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران اظهار داشت: با عنوان انجمن صنفی به خارج از کشور سفرهای متعددی داشتند که همیشه محل سوال بود و افرادی که در این سفرها بودند بعدها به رسانه‌های بیگانه ملحق شدند. از دبیر کل انجمن گرفته تا برخی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی در رسانه‌های بیگانه فعالیت می‌کنند.
پخش سریال ضد اسرائیلی
از شبکه «آی فیلم»
پخش سریال ضداسرائیلی «فریاد سنگ» از امشب در شبکه تلویزیونی آی‌فیلم آغاز می‌شود.
همزمان با تلاش رسانه‌های عربی برای به فراموشی سپردن دشمن اصلی جهان اسلام در ماه مبارک رمضان و دامن زدن به اختلافات داخلی کشورهای عربی، شبکه «آی فیلم» از امشب نخستین قسمت این سریال جنجالی را که بخش‌هایی از آن دچار اصلاحات شده روی آنتن می‌برد تا علاوه بر مخاطبان شبکه جهان عرب، بینندگان فارسی این شبکه برای نخستین بار شاهد پخش آن باشند.
اسم ترکی این سریال (آیریلق؛ Ayrılık) است و نسخه عربی آن با عنوان «صرخهًْ حجر» فقط یک نوبت از شبکه mbc پخش شد که با موجی از استقبال مردم فلسطین مواجه شد.
موضوع اصلی سریال «فریاد سنگ» مقاومت مردم مظلوم فلسطین است و با توجه به جریان حاکم در سینما و تلویزیون جهان عرب که در ماه مبارک رمضان موضوع اشغالگری صهیونیست‌ها را به کلی به فراموشی سپرده است، پخش این سریال یادآور تعهد رسانه‌های ایرانی به حمایت دائمی از مقاومت اسلامی در فلسطین است. «فریاد سنگ» همچنین خشم دولتمردان رژیم اشغالگر قدس را برانگیخت تا جایی که مقامات زندان نقیب در فلسطین اشغالی از پخش این سریال در آن زندان جلوگیری کردند و خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: در این سریال تلویزیونی سربازان اسرائیلی همچون نیروهای نازی نشان داده می‌شوند. همچنین وزیر امور خارجه اسرائیل اظهار کرده است که این سریال «نفرت علیه اسرائیل» را برمی‌انگیزد.
شبکه آی فیلم این سریال را با عنوان «فریاد سنگ» از شب گذشته هر روز از ساعت 00:30 تا یک بامداد به وقت تهران و 23 به وقت مکه مکرمه پخش و در ساعت 12:30 تا 13:30 به وقت تهران و 11:30 تا 12:30به وقت مکه مکرمه تکرار می‌کند.
اعتراض بازیگر سیاه‌پوست
به حکم نژادپرستانه دادگاه آمریکا
مایکل بی. جردن بازیگر سینما نسبت به صدور حکمی در دادگاه آمریکا و بی‌گناه شناخته شدن مردی با رفتار نژادپرستانه اعتراض کرد.
به گزارش مهر به نقل از ددلاین، این بازیگر سینما که قبلا در فیلم «ایستگاه فروتویل» نقش پسری را بازی کرده است که قربانی رفتار نژادپرستانه می‌شود، به شدت به حکم این دادگاه مبنی بر بی‌گناه بودن مردی به نام زیمرمن که با شلیک گلوله پسر سیاه‌پوستی را به قتل رسانده است، اعتراض کرد. این بازیگر سیاه‌پوست در سایت شخصی‌اش نوشت: این حکم قلب آدم را به درد می‌آورد. متاسفم که دادگاه رای بر برائت زیمرمن داد. این حکم مرا درهم شکست. من فکر می‌کنم فیلم «ایستگاه فروتویل» خیلی معنا دارد، چون این ماجرا تکرار و تکرار می‌شود. ما باید یاد بگیریم که چگونه با یکدیگر رفتار کنیم و قضاوت کردن درباره یکدیگر را به این دلیل که متفاوت هستیم، متوقف کنیم. این فقط مربوط به سیاه و سفید بودن نیست، این یک مساله انسانی است.
فیلم «ایستگاه فروتویل» درباره آخرین روز زندگی یک پسر 22 ساله به نام اسکار گرانت است که مایکل بی‌.جردن در نقش او ظاهر شده است. او مرد غیرمسلحی بود که یک روز در سال 2009، یک افسر پلیس نیویورک به دلیلی نامعلوم به وی شلیک کرد و او را کشت.
همین ماجرا به تازگی برای پسر جوانی سیاه‌پوست هم در دنیای واقعی اتفاق افتاد که دادگاهی برای بررسی جرم و محکومیت قاتل او تشکیل شد. اما در این دادگاه که برای بررسی جرم این مرد آمریکایی اسپانیایی‌تبار برگزار شد، قاضی‌ها به اتفاق آرا حکم بر بی‌گناه بودن زیمرمن که به یک پسر سیاه‌پوست 17 ساله غیرمسلح شلیک کرده بود، دادند. این مرد نژادپرست به دلیل این که این پسر اطراف خانه‌اش راه می‌رفت، به او شلیک کرد و او را کشت.
حکم برائت زیمرمن با اعتراض وسیع چهره‌های هنری رو به رو شده است.
انتقاد نویسنده مطرح آلمانی به دخالت دولت‌های غربی در حریم شخصی مردم
نویسنده مطرح آلمانی و صاحب اثری ادبی چون «در زمان روشنایی رو به کاهش» از تجاوز دولت‌های آمریکا، انگلیس و آلمان به حریم شخصی شهروندان کشورهایشان انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری کتاب، در پی رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، اویگن روگه، نویسنده شناخته شده آلمانی و برنده جایزه گئورگ بوشنر با انتشار مطلبی در روزنامه نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ با محکوم کردن این اقدام، آنگلا مرکل صدراعظم کشورش و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را به باد انتقاد گرفت.
براساس این گزارش، در بخشی از این نوشته آمده است: باراک اوباما باید از بقیه کشورهای دنیا عذرخواهی می‌کرد. حتی اگر خودش این کار را انجام نمی‌داد، دیپلمات‌های او باید این کار را انجام می‌دادند و تلاش می‌کردند تا خسارات ناشی از این رسوایی را تخفیف دهند اما به جای این اتفاق، چه اتفاقی می‌افتد؟ یک وزیر از کابینه آنگلا مرکل اجازه پرواز به ایالات متحده را پیدا می‌کند تا آن جا با خواهش و التماس خواستار روشن شدن موضوع شود. به بیان دیگر، بعد از بی‌شرمی و وقاحت، خفت و خواری از راه می‌رسد.
وی در ادامه آورده است: هموطنان عزیز، کاربران عزیز، مهندسان کامپیوتر عزیز و شما بانکداران عزیز، به انگلستان نگاه کنید. مسلما احمقانه است تصور کنید که دولت‌های اروپایی اصولا نسبت به جمع‌آوری اطلاعات حساس نیستند و امید واهی است اگر به یک امنیت تمام عیار و همه‌جانبه بیندیشید. با این همه من از شما سوال می‌کنم با توجه به همدستی آشکار و بی‌شرمانه شرکت‌های بزرگ آمریکایی با دولت ایالات متحده آمریکا زمان آن فرا نرسیده که در صورت عدم توضیح این مساله به فکر یافتن جایگزین‌هایی برای فیس‌بوک و گوگل باشید؟

 


سمیرا خطیب‌زاده
من چادرم را دوست دارم، چرا که سیاهیش نشانه رفته و بر زمین نشانده است هرچه سیاهی و ظلمت را، هرچه نگاه زهرآلود را!
من چادرم را دوست دارم، چرا که سنگینی نجابتش، خم کرده است کمر دشمنان را و حصار امن و ایمنش، نقش برآب کرده است نقشه‌های بدخواهان و هرزه‌دلان را!
من چادرم را دوست دارم، چرا که سلاح من در جنگ نرم با دشمن است و خاکریزهای آنان را چه ماهرانه فتح می‌کند. بدون این سلاح قافیه جنگ را از همان ابتدا باخته‌ام و با آن، جبهه اراده و فکر و عزم دشمن را سنگر به سنگر فتح کرده‌ام!
من چادرم را دوست دارم و آن احساس زیبا، امنیت و آرامشی که از داشتنش دارم، هیچگاه با نگاه‌های سنگین عوض نمی‌کنم!
من چادرم را دوست دارم، چرا که مرا یاد کوچه‌های غریب مدینه می‌اندازد، یاد چادر خاکی زهرای اطهر(س) و چه پیوند زیبایی بین چادر فاطمه(س) و ولایت علی(ع) است. شاید اگر آن روز حرمت چادر زهرا(س) حفظ می‌شد، به زیر دست و پا نمی‌افتاد، هیچگاه علی(ع) خانه‌نشین نمی‌شد!
من چادرم را دوست دارم، چرا که هرگاه می‌ایستم و آن را با افتخار به سر می‌کنم، به یاد هزاران شهیدی می‌افتم که بر خاک افتادند تا زنان ایران زمین با وقار بایستند!
سرخی خونشان فرش انقلاب شد تا سیاهی چادر زنانی چون من برافراشته بماند، در سطر سطر وصیت‌نامه‌هایشان اینگونه مرا به رعایت حجاب سفارش کردند:
«خواهرم، محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادر سیاهتان و تقوایتان می‌کشید. حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را می‌بینی و دشمن تو را نمی‌بینید.» (1)
من چادرم را دوست دارم، چرا که به این سخن گهربار مولایم علی(ع) یقین دارم که فرمودند: «بهترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد» و چادر مصداق کامل این گفتار است، برترین پوششی است که مرا به خدای مهربان وصل می‌کند و مرا از هرچه غیر اوست جدا می‌سازد.
من چادرم را دوست دارم، چرا که همین سخن رهبر و مقتدایم امام خامنه‌ای برایم بزرگترین و قاطع‌ترین حجت است که در بحث حجاب و عفاف فرمودند: «چادر یک نشانه ملی است، هیچ اشکالی هم ندارد. هیچ منافاتی با هیچ نوعی تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرک یا کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد. لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد و همان‌طور که عرض کردم چادر بهترین نوع حجاب است.» (2)
من چادرم را دوست دارم، چرا که شاید مُحرمی، این افتخار نصیبش شود که خیمه‌گاه عزاداران حسینی گردد. آن روز که پسرم بیاید و چادر مرا بخواهد و با همبازی‌هایش در کوچه عزای حسین(ع) برپا کند!
من چادرم را دوست دارم، چرا که چادر برای من نماد عفاف است و حجاب، نماد نه گفتن به تمام آرزوهای رنگارنگ دنیایی، نماد فاطمه‌وار زیستن و خدایی شدن!
من چادرم را دوست دارم...
___________________
1-فرازی از وصیت‌نامه شهید رحیم آنجفی
2-دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سال 1370

 


اندیشکده آمریکایی بروکینگز به کاخ‌سفید توصیه کرد رویکرد خود در قبال ایران را با توجه به انتخاب حسن روحانی تغییر دهد و عدم استفاده از این فرصت به شدت احمقانه است.
اندیشکده بروکینگز در تازه‌ترین مقاله خود تصریح کرد: دولت آمریکا باید اکنون گزینه‌های در دسترس را آزمایش کند تا در آینده افسوس نخورد.
این اندیشکده آمریکایی افزوده است: دولت آمریکا باید از تغییرات سیاسی داخلی ایران بهره‌برداری کرده و به این منظور رویکرد کنونی خود در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران را مورد بازنگری قرار دهد.
به گزارش ایرنا، در این مقاله با عنوان «واشنگتن و هنر توافق هسته‌ای با ایران»، آمده است: در حالی که مقامات آمریکایی با همتایان اروپایی، روس و چینی خود به منظور بررسی گام‌های بعدی در مذاکرات هسته‌ای با ایران گرد هم می‌آیند، فرصت غیرمنتظره‌ای به لطف نشانه‌های میانه‌روی سیاسی در تهران، در تلاش بیش از یک دهه‌ای برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران پدیدار شده است.
پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از هم‌اکنون در حال تغییر بحث‌ها درباره راهبردهای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران است که این امر از یک سو انتظاراتی برای ابتکارهای جدیدی از سوی آمریکا ایجاد کرده و از سوی دیگر موجب اختلافاتی در ائتلاف ضد ایرانی شده است.
هرچند این موضوع همچنان بطور نسبی یک عامل فرعی و کوچک است اما این گمانه‌زنی‌ها درباره راهبرد گروه 5+1 دقیقا آن چیزی است که برخی را در واشنگتن و سایر پایتخت‌های جهان نسبت به پیروزی روحانی هراسان و سراسیمه می‌کند.
در این حال روحانی که نسبت به اتهام‌های تندروها مبنی بر سازشکاری او حساس است، متعهد شده که یکی از درخواست‌های اصلی مذکور در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یعنی تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را قاطعانه رد کند.
با این وجود، رسانه‌ها و بسیاری از تحلیلگران و حتی چندین تن از مقامات ارشد سابق آمریکا آشکارا خواستار اتخاذ یک رویکرد نوگرایانه آمریکا در مذاکرات شده‌اند؛ رویکردی که متضمن‌ کاهش تحریم‌ها برای کمک به اقتصاد ایران باشد.
این در حالی است که مقامات آمریکایی دست‌کم بطور علنی درخواست‌ها برای انعطاف‌پذیری را رد کرده و تاکید کرده‌اند که ائتلاف بین‌المللی پیش از این پیشنهادی منطقی برای بررسی در اختیار ایران قرار داده و اکنون توپ در زمین ایران است.
این سرسختی قابل درک است و تلطیف موضع در این زمان براساس تغییر مسئولان و نه تغییر سیاست در ایران ممکن است این برداشت‌ها را تقویت کند که خواست آمریکا برای توافق سنگین‌تر از آمادگی تهران برای مذاکره و چانه‌زنی است و این امر می‌تواند اهرم‌هایی را که جامعه‌ بین‌المللی تاکنون به دست آورده است از بین ببرد.
با توجه به دورنمای تغییر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران، تلاش نکردن برای حداکثر استفاده از فرصت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) باشد، به شدت احمقانه خواهد بود.
اندیشکده آمریکایی بروکینگز در ادامه تاکید می‌کند: وقتی کشوری که شما آن را تهدید قلمداد می‌کنید، یک سونامی سیاسی را تجربه می‌کند منطقی است که بحث‌هایی درباره چگونگی استفاده بهینه از این گشایش انجام شود و در این ارتباط نظرات و پیشنهادهای رابرت آینهورن یکی از مقامات ارشد سابق دولت اوباما درباره بازبینی‌های منطقی در رویکرد کنونی آمریکا شایسته مطالعه دقیق است.
این اندیشکده آمریکایی افزوده است: آمریکا باید اکنون گزینه‌های در دسترس را آزمایش کند به جای اینکه در آینده افسوس آنها را بخورد. و اگر بهای میانه‌روی در ایران، اندکی بی‌ثباتی و بلاتکلیفی بیشتر در راهبرد آمریکا در قبال ایران باشد، این مبادله بدی برای منافع آمریکا و امنیت بین‌المللی نیست.
نامه به اوباما
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جمعی از سیاستگذاران پیشین آمریکایی در نامه‌ای به باراک‌ اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفتند که انتخاب حسن روحانی که از تاریخ سوم اوت عهده‌دار سمت ریاست جمهوری می‌شود «یک فرصت بالقوه بزرگ» است.
در این نامه آمده است: ما قاطعانه دولت شما را به استفاده از این فرصت برای دنبال کردن مذاکرات جدید چند جانبه و دو جانبه با ایران در زمانی که روحانی روی کار می‌آید و نیز به خودداری از هرگونه اقدام تحریم‌کننده که می‌تواند این پنجره فرصت برای یک سیاست میانه‌روتر از سوی تهران را محدود کند، ترغیب می‌کنیم.
در این نامه از آمریکا درخواست می‌شود برای استفاده از تحریم‌ها به عنوان اهرم در برابر امتیازات (از جانب تهران) آماده شود.
29 امضا‌کننده این نامه دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی از جمله توماس پیکرینگ، سفیر پیشین در سازمان ملل، آن ماری اسلاتر، دستیار ارشد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین، لری ویلکرسون، رئیس دفتر کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین هستند.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: اقدام قطع ارتباط از طریق دولت انگلیس صورت گرفته و باید از آن ناحیه اقدامی برای رفع این مشکلات انجام شود.
سیدعباس عراقچی در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آمریکا و دولت انگلیس برای مذاکره با ایران بعد از انتخابات آقای روحانی چراغ سبز نشان داده‌اند، فکر می‌کنید این کشورها با حسن‌نیت وارد مذاکره با ایران می‌شوند و این امر خیر اتفاق می‌افتد؟ گفت: اینکه خیلی از کشورها از جمله غرب و اروپایی‌ها به طور رسمی و غیررسمی برای گفت و گو و تفاهم بیشتر با ایران اظهارنظر کرده‌اند امر مطلوبی است، اما در رابطه با آمریکا کار ما از چراغ سبز گذشته است. ما منتظر تغییر عملی در رفتار آمریکایی‌ها هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس درباره تمایل سفرش به تهران و اظهار امیدواری نسبت به بازگشایی سفارت دو کشور خاطرنشان کرد: هیچ درخواست رسمی برای سفر به تهران صورت نگرفته است. اظهارات منتشر شده در رسانه‌ها درباره اظهارات ایشان کاملاً گویا است. ما ازاینکه آقای استراو و هرکس دیگری که علاقمند به سفر به ایران باشد بتواند این سفر را انجام دهد خوشحال خواهیم بود. ملت ایران، ملت مهمان‌نوازی هستند.
عراقچی اضافه کرد: اینکه ایشان ابراز علاقه کردند که بین ایران و انگلیس و برای بهبود روابط اقدامی انجام دهند باید گفت اگر این اراده وجود دارد ایشان اول از لندن شروع کنند تا تهران. ما خواهان قطع رابطه نبودیم بلکه اقدام قطع ارتباط از طریق دولت انگلیس صورت گرفته و تبعاً باید از آن ناحیه اقدامی برای رفع این مشکلات انجام شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره سفر احمدی‌نژاد به عراق گفت: بیش از یک سال است که رئيس‌جمهور دعوت‌نامه از طرف آقای طالبانی رئيس‌جمهور عراق دریافت کرده بودند که سفری رسمی در چارچوب روابط دو جانبه به عراق داشته باشند. این سفر به دلیل بیماری آقای طالبانی به تأخیر افتاد و با توجه به ادامه این بیماری تأخیر ادامه داشت.
وی افزود: ایده‌ای که مطرح است و دوستان عراقی ما بر آن اصرار داشتند این بود که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد این سفر به میزبانی معاون رئيس‌جمهور عراق که در حال حاضر کفیل ریاست جمهوری است انجام شود. برنامه‌‌ریزی برای آخر این هفته صورت گرفته است امیدواریم این سفر انجام شود و آن را اقدام مثبتی می‌دانیم که در چارچوب روابط دو جانبه و بهبود روابط دوستانه و عمیق دو کشور موثر خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران و توهین به رئیس جمهور منتخب کشورمان گفت: اینکه ایشان از حماسه شکوهمندی که در ایران در انتخابات بسیار گسترده و بزرگ رخ داد عصبانی باشند کاملاً قابل درک است و اینکه این مشارکت عظیم مردم مورد استقبال جامعه بین‌المللی قرار گرفته باشد و فضای مثبتی را در جامعه بین‌الملل ایجاد کرده باشد ایشان را عصبانی کرده باشد قابل درک است. شنیدن اظهارات توهین‌آمیز از ایشان عجیب نیست. از رژیمی که سراسر عمرش مملو از جنایات مختلف و جنگ‌طلبی و وحشی‌گری نسبت به مردم بی‌دفاع فلسطین است شنیدن این توهین‌ها عجیب نیست.
عراقچی درباره تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده درباره هدف‌گیری موشک‌های بالستیک عربستان‌سعودی به سمت تهران و تل‌آویو اظهار داشت: ما خواهان روابط دوستانه مبتنی بر احترام متقابل بین ایران و عربستان هستیم عربستان را کشور بزرگ و تأثیرگذار در جهان اسلام می‌دانیم البته اختلافاتی هم با این کشور به خصوص در زمینه موضوعات منطقه‌ای داریم اما برخورد با این اختلافات و حل کردن آن قطعاً از طریق موشک نخواهد بود بلکه از طریق گفت‌وگو است.خبرنگاری پرسید آیا اقدامی برای بازگشایی سفارت‌های ایران در کانادا صورت گرفته است که عراقچی پاسخ داد: هنوز هیچ اقدام جدید در این باره صورت نگرفته و تغییری در روابط رسمی ایران و کانادا انجام نشده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات رهبر اخوان‌المسلمین مصر مبنی بر اینکه به زودی ارتش آزاد مصر تشکیل خواهد شد گفت: هیچ اقدامی که منجر به تشدید درگیری‌ها و درگیری‌های مصری- مصری شود را اصلاً نمی‌پذیریم و رد می‌کنیم. هرگونه حرکتی که منجر شود به درگیری و تنش در داخل جامعه مصر قطعاً محکوم است و مورد تایید نیست. بنابراین از همه طرف‌های درگیر درخواست می‌کنیم که روال آشتی ملی را طی کنند.
به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره خروج کامل نیروهای آمریکایی در سال 2014 از افغانستان و برخی از اظهارات مطرح شده مبنی بر احتمال ادامه حضور بخشی از این نیروها در افغانستان ابراز داشت: این ایده وجود دارد که آمریکایی‌ها به بهانه آموزش نیروهای نظامی افغان و مقابله با تروریسم تعدادی از دفاتر خود را حفظ کنند. ما ادامه حضور نیروهای آمریکایی‌ها را خلاف امنیت افغانستان می‌دانیم. ادامه حضور نیروهای خارجی باعث ادامه درگیری‌ها و تنش‌ها و ادامه حضور نیروهای تروریستی خواهد شد و مخل ثبات و صلح در افغانستان است. دیدگاه‌های خود را به مقامات دولت افغانستان منتقل کردیم و امیدواریم مذاکرات آنها با مقامات آمریکایی به نتیجه‌ای برسد که منافع مردم افغانستان و منافع کشورهای منطقه لحاظ شده باشد.

 


یک محقق و اسلام‌شناس آمریکایی و استاد سابق دانشگاه ویسکانسین - مدیسن آمریکا تاکید کرد: بسیاری از مردم دنیا نمی‌دانند که ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها مورد حمله گروه‌های تروریستی واقع شده است.
به گزارش هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، پرفسور «کوین برت» در مصاحبه‌ای اختصاصی با کنگره ملی 17000 شهید ترور گفت این کنگره به تلاش‌های آموزشی در تفسیر معضل تروریسم کمک خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور ماه 1361 گفت: این حادثه در غرب تقریبا ناشناخته است و در بحث و گفت‌وگوی رسانه‌های غربی کاملا نادیده انگاشته شده است.
وی اظهار داشت: یکی از دلایل آن دشمنی غرب با ایران است و دلیل دیگر این است که این انفجار با روایت دروغین صهیونیست‌ها از «تروریسم اسلامی» و «قربانیان غیرمسلمان» متناسب نیست چرا که عاملان این انفجار افراطیان سکولار مارکسیست و قربانیان با انقلاب اسلامی در ارتباط بودند.
برت همچنین در پاسخ به سوالی درباره منافقین و حذف آنها از لیست تروریستی آمریکا عنوان کرد: مجاهدین خلق حتی در غرب هم به عنوان یکی از وحشی‌ترین و افراطی‌ترین گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند. حذف مجاهدین خلق (منافقین) از لیست تروریستی آمریکا و به دنبال آن حمایت از این سازمان یکی از نمونه‌های ریاکاری است که سیاست آمریکا را در موضوع تروریسم هدایت می‌کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به حمایت دولت‌های اروپایی از گروهک منافقین خاطرنشان کرد: بین مردم اروپا که براساس نظرسنجی‌ها اسرائیل و آمریکا را دو تهدید بزرگ برای صلح جهانی می‌دانند و سیاست‌های ضد ایرانی دولت‌های اروپایی فاصله عجیب و غریبی وجود دارد.
وی که از منتقدین آمریکا در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم است، در پایان درباره حمایت‌های آمریکا و اسرائیل از گروههای تروریستی ضد ایرانی در طول سه دهه اخیر گفت: من شرمنده‌ام که هزینه مالیات من، همسایگان و اقوامم پشتوانه این اقدامات فجیع است.

 


رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه هدایای خود را برای کمک به زندانیان تقدیم ستاد دیه و رسیدگی به امور زندانیان امور مالی غیرعمد کردند.
سیداسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور گفت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دوشنبه‌شب همزمان با جشن گلریزان ویژه کمک به زندانیان یک میلیارد ریال به ستاد دیه اهدا کرد.
احمدی‌نژاد همچنین یک عدد ساعت نفیس که از سوی امیر قطر به عنوان هدیه دریافت کرده بود به این ستاد هدیه کرد.
در همین رابطه همچنین رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی به ترتیب 50 و 30 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند.
بنابراین گزارش از سوی دفتر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی نیز مبالغی برای کمک به ستاد دیه واریز شده است.
بیست و چهارمین همایش جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند کشور با حضور جمعی از نیکوکاران و جمعی از مسئولان کشوری دوشنبه‌شب با حضور خیرین، وزیر دادگستری، رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
سیدمرتضی بختیاری در حاشیه برگزاری این جشنواره، به تلاش دولت در جهت تامین شرایط آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: صدور آیین‌نامه اجرایی ماده 2 قانون محکومیت‌های مالی از سوی رئیس قوه قضائیه تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم مالی غیرعمد داشت.
غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در همین رابطه به خبرنگاران گفت: از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون 70 هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان‌‌های کشور آزاد شده‌اند.
وی تاکید کرد تا تیر ماه سال جاری نیز با کمک مردم خیر بیش از 8500 نفر زندانی غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت.

 


برج تاریخی قربان همدان به عنوان میراث به‌جا مانده از دوران صفوی سال‌هاست که قربانی بی‌توجهی و کمبود اعتبار شده است.
به گزارش فارس از همدان، برج قربان یکی از آثار تاریخی قرون هفتم یا هشتم هجری قمری است که بین چهارباغ شهید مدنی و خیابان طالقانی، جنب دبیرستان ابن سینا واقع است.
این بنا مدفن شیخ‌الاسلام حسن بن عطار حافظ ابوالعلاء همدانی و جمعی از امرای سلجوقی است.
علت نامگذاری این بنا که به برج قربان معروف است این است که در جریان شورش افغان‌ها در اواخر دوره صفویه، فردی به نام قربان این محل را سنگرگاه خود قرار داده و ضمن دفع شورشگران از اهالی محل دفاع کرده و از این رو مسجد و بقعه به نام او شهرت یافته است.
این مجموعه به جا مانده از دوره صفویه اکنون سال‌هاست که در میان هیاهوی شهری گم شده و دیگر کسی گذری به این نقطه تاریخی ندارد به طوری که حتی اگر کسی هم بخواهد از این مجموعه بازدید کند، با در بسته مواجه می‌شود.
معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: برج قربان از آثار تاریخی شهرستان همدان به شمار می‌رود و دغدغه خود سازمان نیز این است که بتواند این اثر را نیز به مجموعه‌ای پربازدید تبدیل کند.
بهرام توتونچیان میزان بازدیدکنندگان این مجموعه تاریخی را مطلوب ندانست و افزود: قرار گرفتن این مجموعه تاریخی در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر و کمبود اعتبار برای تأمین نیرو به منظور نگهداری از این مکان تاریخی، بر کاهش بازدیدکنندگان آن تأثیر گذاشته است.
وی بیان داشت: بازدید از هر مجموعه نیازمند آن است که یک مجموعه روزانه باز باشد اما وقتی میراث فرهنگی به علت کمبود اعتبار نتواند نیروهایی را استخدام و در آنجا مستقر کند، چنین موضوعی را موجب شده است.
معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: باید فضایی ایجاد شود که مسیر این مجموعه سرراست شود تا مسافران بتوانند به سهولت از این مجموعه به جا مانده از دوران صفوی بازدید کنند.

 


روز گذشته عده‌ای از آزادگان هشت سال دفاع مقدس با تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود شدند.
عده‌ای از آزادگان هشت سال دفاع مقدس با تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود شدند.
به گزارش فارس، تجمع این عده در مقابل پارک پاستور در تقاطع خیابان دوازده فروردین با نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته است و جمعیت تجمع‌کنندگان به بیش از یکصد نفر می‌رسد.
تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با شعارهایی همچون «جانم فدای رهبر» و «ما تنها حقوق خود را می‌خواهیم» را در دست دارند.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
اخیراً 32 نفر دانشجو در رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای از دانشگاه علمی کاربردی فارغ‌التحصیل شدند.
رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران که در جریان مجمع انتخابات رئیس جدید هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد سخن می‌گفت با اشاره به خبر فوق افزود: از این فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای رشد و گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که ورزشی با منش پهلوانی و جوانمردی است استفاده خواهد شد.
محمدرضا طالقانی در سخنان خود اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری پایگاه بزرگی است که می‌تواند پهلوانان و باستانی کاران بزرگی را به دنیا معرفی کند.
وی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های استان چهارمحال و بختیاری در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اولین دوره مسابقات منطقه‌ای پهلوانکها بین 6 تیم به این استان واگذار شده است تا برترین‌های این رقابت‌ها به مرحله فینال راه یابند و برای گرفتن بازوبند پهلوان پهلوانان رقابت کنند.
براساس این گزارش در انتخابات مجمع یادشده از بین 18 نفر عضو شرکت کننده، کیومرث هادی‌پور باکسب 13 رأی به عنوان رئیس جدید هیئت ورزش باستانی و زورخانه‌ای استان انتخاب و معرفی شد و از رئیس هیئت قبلی امامقلی بلالی قدردانی به عمل آمد.

 


معاون آموزشی وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت‌ پذیرش دستیاری از 2100 دانشجو به 2500 دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی گفت: امسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 400 دانشجو بیشتر از سال گذشته در مقطع دستیاری تخصصی پزشکی پذیرش می‌کنیم.
وی افزود: خوشبختانه آزمون دستیاری امسال بسیار موفق بود و با رعایت کامل موازین علمی پیشرفته و امنیتی برگزار شده، در موعد مقرر نتایج اولیه نیز مشخص شد.
وی بیان داشت: البته افزایش ظرفیت‌ها شامل چند رشته شده است و در برخی رشته‌ها نیز کاهش ظرفیت داشته‌ایم. در برخی رشته‌ها مثل ارتوپدی و جراحی اعصاب 30 تا 40 درصد افزایش و در برخی رشته‌ها مثل اطفال نیز کاهش ظرفیت داشته‌ایم.
ایجاد دوره کارورزی پزشکی خانواده در مقطع پزشکی عمومی
عین‌اللهی در خصوص برنامه‌های احیای پزشکی عمومی گفت: دو برنامه برای پزشکی عمومی در نظر گرفته شده است، یکی ریفورم و اصلاحات که شامل ادغام علوم پایه و بالینی بوده و هم‌اکنون در 13 دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.وی افزود: این برنامه قرار است یکسان‌سازی شده و در تمام دانشگاه‌ها انجام شود و برنامه دیگر، برنامه سنتی پزشکی عمومی است.
وی بیان داشت: انجام دوره کارورزی 6 ماهه طب خانواده را نیز برای پزشکان عمومی تدارک دیده‌ایم که هم‌اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است و به بقیه دانشگاه‌ها هم گفته‌ایم، انجام دهند.
وی با اشاره به دوره تخصصی پزشکی خانواده گفت: پزشکان عمومی که بعد از فارغ‌التحصیلی پزشک خانواده شوند و خوب فعالیت کنند این دوره تخصصی را به شکل پودمانی (کار و تحصیل با هم) خواهند گذراند.

 


مدیرکل راه‌آهن جنوب‌شرق کشور گفت: نخستین محموله ترانزیتی گاز مایع ارسالی از کشور ترکمنستان برای پاکستان از مسیر ریلی ایران، وارد زاهدان شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سید مصطفی داوودی، مدیرکل راه‌آهن جنوب‌شرق کشور گفت: این محموله ترانزیتی متعلق به کشور ترکمنستان شامل 16 واگن مخزن‌دار گاز مایع است که عصر دوشنبه وارد ایستگاه راه‌آهن زاهدان شد و پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری از طریق بونکرهای حمل گاز مایع به کشور پاکستان ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به میزان تناژ بار و ارزش ریالی محموله افزود: مجموع قرارداد حمل از مبدأ ترکمنستان سه هزار تن است که تناژ این محموله 555 تن با ارزش ریالی افزون بر 23 میلیارد ریال می‌باشد.
مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق کشور گفت: مدت زمان حمل این بار از کشور ترکمنستان به ایستگاه راه‌آهن زاهدان چهار روز بوده است.
مدیر کل راه‌آهن جنوب‌شرق کشور اظهار داشت: موقعیت ممتاز جغرافیایی، سیستان و بلوچستان را به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور و نقطه اتصال کشورهای جنوب شرق آسیا و شبه‌قاره هند با اروپا و کشورهای آسیای میانه قرار داده است.
وی گفت: شهر زاهدان و راه‌آهن جنوب شرق کشور به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب از اهمیت بین‌المللی ویژه‌ای برخوردار است به‌گونه‌ای که این خطه قابلیت ترانزیت و جابه‌جایی بسیاری از کالاهای تجاری و تبدیل شدن به قطب ترانزیت کالا را دارا است.
مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق اضافه کرد: موقعیت خاص این استان سبب شد تا دولت خدمتگزار و عدالت‌محور برای شکوفایی اقتصادی منطقه ساخت راه‌آهن چابهار- زاهدان- مشهد به طول 1330 کیلومتر را آغاز کند.

 


همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان به همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یاد و خاطره مهدی آذریزدی نویسنده فقید کودکان گرامی داشته شد.
در این مراسم که به همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد مهدی آذریزدی برگزار شد.
به گزارش فارس در ویژه برنامه‌هایی که مراکز کانون استان اردبیل به همین مناسبت برگزار کرد دعوت از مسئولان و نویسندگان بومی و محلی، حضور در مؤسسات فرهنگی و فرمانداری‌ها، معرفی شخصیت، معرفی و نقد کتاب و... تدارک دیده شده بود.
در برنامه‌هایی که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل، مشگین‌شهر، کوثر، پارس‌آباد، دولت‌آباد، اصلاندوز، نمین، هشتجین، جعفرآباد، بیله‌سوار و انگوت برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی یکی از نویسندگان برجسته و فعال این حوزه با نقد کتاب‌های آن مرحوم برای کودکان سعی کردند تا این شخصیت برجسته را معرفی کنند.
مرحوم مهدی آذریزدی در سال 1300 شمسی در خرمشاه از توابع یزد در یک خانواده مذهبی و دینی به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نوشتن نشان داد و در 14سالگی همراه با کار بنایی، صبح‌ها به مدرسه می‌رفت و به تحصیل می‌پرداخت.
کتاب هشت جلدی «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» جزو پرتیراژترین کتاب‌های مرحوم آذریزدی است.
آذریزدی سال 1343 از سازمان یونسکو جایزه‌ای دریافت کرد و سال 1345 نیز دو کتابش به عنوان آثار برگزید «کتاب کودک» انتخاب شد. پس از انقلاب هم چهره ماندگار شد و محفل‌ها و انجمن‌های مختلف برای او بزرگداشت‌های متعدد برپا کردند. وی در 18 تیر ماه 1388 در سن 87 سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
برای نخستین بار در کشور و با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار 250 دستگاه پارکومتر هوشمند در تبریز نصب و راه‌اندازی شد.
علیرضا نوین، شهردار تبریز در مراسم افتتاح این طرح گفت: به زودی تعداد این پارکومترها افزایش خواهد یافت تا ضمن دستیابی به سرعت عمل در ارائه خدمات، دقت در محاسبه زمان و تعرفه پارک ماشین‌ها نیز افزایش یافته و عدالت در حقوق شهروندان، بیشتر رعایت شود.
این گزارش حاکی است نصب سامانه پارکومتر هوشمند برای نخستین بار در ایران، در تبریز صورت می‌گیرد و در مرحله اول 250 دستگاه پارکومتر نصب شده که هر یک از آنها می‌تواند 8 دستگاه خودرو را مدیریت کند و در نهایت 2هزار خودرو، تحت پوشش مرحله اول نصب و راه‌اندازی پارکومترهای هوشمند ترافیکی قرار گرفته‌اند.
علیرضا نوین ادامه داد: برای استفاده از امکانات پیشرفته فوق برای هر راننده کارت‌های ویژه‌ای صادر می‌شود و تمام اطلاعات ذخیره شده رانندگان خودروها در این کارت‌ها، محرمانه خواهد بود و تنها صاحب کارت به آنها دسترسی خواهد داشت.شهردار افزود: نصب این پارکومترها در مناطق مختلف شهر تبریز، ادامه خواهد داشت.

 


همزمان با ماه پرخیر و برکت رمضان یکی از بزرگترین قرآن‌های خطی جهان، که توسط هنرمند بیجاری به نگارش درآمده رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، ناصر صانعی خوشنویس و هنرمند توانای شهرستان بیجار در مدت شش سال موفق به نگارش یکی از بزرگترین قر‌‌آن‌های خطی جهان شده است.
به گفته این هنرمند بیجاری، این قرآن خطی دارای 170 کیلوگرم وزن و هزار و 566 صفحه است.
وی گفت: نگارش این اثر معنوی با استفاده از خط ریحان برگرفته از خط ثلث بر روی کاغذ گلاسه انجام شده و وزن صفحات آن بدون احتساب جلد و پایه‌های آن 70 کیلوگرم است.
صانعی با بیان اینکه زندگی در پرتو قرآن کریم رمز سعادتمندی و موفقیت تمامی انسان‌‌هاست، اظهار داشت: امروزه لزوم عمل به تعالیم راهگشای قرآن کریم و تدبر در آیات و مفاهیم این کتاب انسان‌ساز الهی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 


به گفته نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی طرح پاسپورت سیاسی، مجوز حمل سلاح کمری و مجوز ورود به طرح ترافیک به صورت مادام‌العمر امکانات مهمی نیست که مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد و جوسازی کنند.
موید حسینی صدر گفت: با توجه به طرح مطرح شده در مجلس مبنی بر این که نمایندگان از برخی حقوق مانند «پاسپورت سیاسی»، «مجوز حمل سلاح کمری» و «مجوز ورود به طرح ترافیک» به صورت مادام‌العمر برخوردار شوند، این خبر با واکنش شدید جامعه و اصحاب رسانه مواجه شد.
وی به طولانی بودن فرآیند تصویب یک طرح در مجلس اشاره کرد و گفت: امضای یک طرح نشانگر این نیست که نماینده با همه موارد یک طرح موافق است، بلکه بعد از امضای کلیات طرح در مراحل کمیسیون و صحن علنی کامل‌تر می‌شود.به گزارش فارس حسینی صدر بر توجه بیش از حد رسانه بر این مساله انتقاد کرد و افزود: از رسانه‌ها به عنوان بازوی دموکراسی و عدالت‌خواهی، انتظار پیگیری مسائل مهم‌تر کشور می‌رود که در این میان داشتن یا نداشتن گذرنامه سیاسی، حمل سلاح کمری و... موضوع چندان مهمی به نظر نمی‌رسد.
وی با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی نباید بر زیاده‌خواهی نمایندگان تلقی شود، افزود: شخصی که پاسپورت دارد، هنگام خروج از کشور باید با وزارت‌خارجه هماهنگ و گذرنامه را تحویل بگیرد، و هنگام ورود نیز باید آن را تحویل وزارتخانه دهد، بنابراین گذرنامه سیاسی امکانات خاصی نیست و امتیاز ویژه‌ای برای فرد ندارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه بر واکنش شدید مردم در کشور در ارتباط با این مساله اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از مردم مانند عشایران، روستائیان، مردم مناطق مرزنشین و... از سلاح استفاده‌ می‌کنند، که در این میان ضرورت برخورداری نمایندگان از این امکانات با توجه به مسئولیت حساس‌تر آنان نباید به عنوان معضل بزرگ از سوی رسانه‌ها مورد بازخواست قرار گیرد.

 


رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایان بررسی صحت انتخابات در کل استان‌‌های کشور خبر داد.
محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: تنها چند گزارش در کل کشور برای بررسی به هیات مرکزی ارسال شده است.
وی ادامه داد: این گزارش‌ها از گرمدره و شهر جدید هشتگرد در استان البرز، شهر پردیس در تهران و حوزه مرودشت در فارس است که پیشنهاد بررسی این حوزه‌ها در هیات مرکزی وجود دارد که دوشنبه هفته آینده کار این بررسی‌ها به پایان می‌رسد.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: پرونده بررسی صحت انتخابات شوراها در کل کشور به پایان رسید و به وزارت کشور نیز ابلاغ شده است.

 


سرویس شهرستان‌ها-
بیش از یک هزار خاطره کودکان و نوجوانان از زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام در اختیار دبیرخانه جشنواره رضوی قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئول دبیرخانه جشنواره خاطرات زیارت رضوی گفت: براساس فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه آخرین مهلت ارسال آثار 20 تیر تعیین شده بود که تا این زمان بیش از یک هزار اثر توسط دبیرخانه جشنواره در شهر قم دریافت شد و تعدادی آثار نیز به دلیل دوری مسافت و برخی مشکلات پستی پس از این به دبیرخانه رسید.
عادله خلیفی افزود: با پایان یافتن مهلت ارسال، کار ثبت مشخصات آثار برای مرحله اول داوری در دبیرخانه آغاز شده است.
خلیفی مرحله اول داوری را از ابتدای مردادماه به مدت 10 روز اعلام کرد و افزود: پس از پایان مرحله نخست داوری، آثار در مرحله نهایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
کارشناس ادبی کانون قم گفت: مراسم تجلیل از برترین‌ها روز 16 شهریور همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و افتتاح جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در شهر قم برگزار خواهد شد.وی در پایان اظهار داشت: توسط دبیرخانه مرکزی کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) قرار است خاطرات رسیده به جشنواره در قالب کتابچه‌ای چاپ و منتشر شود. این خاطرات به کودکان و نوجوانان 7 تا 17 ساله اختصاص دارد.گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و 16 عنوان جشنواره آن را بر عهده دارد.

 


شورای شهر تهران حداکثر سقف نرخ کرایه خودروهای سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده را، 20 و 32 درصد تصویب کرد.
شورای شهر تهران امروز در جریان پانصد و شصتمین جلسه خود لایحه تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل دانش‌آموزان (سرویس مدارس) در شهر تهران برای سال تحصیلی 93-92 را تصویب کرد.
بر اساس این مصوبه حداکثر سقف کرایه خودروها اعم از مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس 20 درصد و حداکثر سقف کرایه در «ون» و سواری 6/31 درصد افزایش یافت.این افزایش مطابق با نرخ تورم اعلام شده است.تمامی ضوابط و مشخصات خودروهای تایید شده برای سرویس مدارس مطابق با مصوبه سال گذشته است و هیچ یک از آیین‌نامه‌ها و ضوابط برای استاندارد خودروهای سرویس مدارس تغییر نکرده است.براساس این گزارش، رقم تعیین شده برای سقف افزایش نرخ سرویس مدارس می‌تواند در برخی مناطق نظیر مناطق جنوبی شهر تهران متناسب با میزان درآمد خانواده‌ها کمتر شود.

 


مخالفت مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با افزایش پروانه بهره‌برداری از جنگل شفارود سبب ضرب و شتم این مدیرکل از سوی یکی از نمایندگان استان گیلان شد.
اسماعیل آرمون، رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره ضرب و شتم چندی پیش مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دلیل عدم تمکین مدیر کل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این نماینده پس از این اقدام ناشایست آن را در منطقه به‌عنوان دفاع از مردم تالش اعلام کرده است، افزود: البته جای تأسف است که رسانه‌های استان نیز در مقابل این اقدام غیرفرهنگی و ناشایست سکوت کرده‌اند.
رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به اعلام شکایت از این نماینده و پیگیری آن در مراجع مربوطه، افزود: به طور قطع عدم برخورد شایسته با چنین رفتارهای ناصواب، امنیت تمامی عوامل اجرایی و حراستی از منابع ملی در انجام ماموریتشان را مورد تهدید قرار داده و به مخاطره خواهد انداخت.
آرمون ضمن تقاضای برخورد قانونی و منطقی با چنین رفتارهایی که آن را زورگویی‌های رضاخانی دانسته است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان از جمله رئيس‌جمهوری و رئيس مجلس شورای اسلامی و همچنین رسانه‌ها با حساسیت و قاطعیت بیشتری نسبت به این موضوع وارد عمل شوند تا بیش از پیش شاهد شهامت و قاطعیت در انجام مسئولیت‌های محوله از سوی مدیران منابع طبیعی باشیم.
وی از تمام مسئولان، تشکل‌ها، رسانه‌ها و به خصوص شهروندان خواستار دلجویی و حمایت‌ همه‌جانبه از مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان شد.
رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان همچنین درباره سابقه چنین درخواستی در گذشته از سوی مسئولان و نمایندگان نیز به ایسنا گفت: پیش از این سابقه نداشته که یک نماینده یا حتی مدیران خواستار افزایش بهره‌برداری از منابع طبیعی به نفع یک شرکت خاص شود و این موضوع برای اولین بار است که رخ می‌دهد.
وی تأکید کرد: در این راستا نامه‌ای از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برای رئيس جمهوری، رئيس مجلس و دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال شده که در آن خواستار برخورد با این نماینده متخلف و جلوگیری از اقدامات مشابه شده‌ایم.
مهندس رحمانی، مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز که از سوی این نماینده مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با تائيد این خبر از پیگیری موضوع از مبادی قانونی خبر داد و به ایسنا گفت: این حادثه متأسفانه در حاشیه جلسه بازدید مدیرکل استعدادیابی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از استان گیلان در روز دهم تیر ماه امسال رخ داد که بنده از طریق مبادی و اقدامات قانونی در حال پیگیری این موضوع هستم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10