(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 مرداد 1392 - شماره 20556

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
با حضور رئیس‌جمهور
پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی راه‌اندازی شد
چشم به راه سپیده
اخبار ادبی و هنری
سفیر بولیوی در تهران: خواهان گسترش سطح روابط با ایران هستیم
چهارمین تجمع بزرگ مدافعان حرم برگزار ‌شد
سخنگوی وزارت خارجه انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد
قبولی 77 درصد کنکوری‌ها
ایران خواهان ریاست کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌الملل سازمان ملل شد
تصویب 23 رشته جدید برای کاردانشی‌ها
اعزام نخستين گروه زائران ايراني به حج تمتع از شهريورماه
مابه‌التفاوت قیمت گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد
اختصاص هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت کشاورزان
پرداخت 120 میلیارد تومان اعتبار به مراکز قرآنی خوزستان
122 هزارمجوز مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی صادر شد
انتقاد نماینده مردم شهرکرد در مجلس از سازمان هواپیمایی کشوری
استاندار همدان: اولویت در واگذاری معادن باید با مردم بومی باشد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد
1000 میلیارد تومان مانده تسهیلات زودبازده خراسان رضوی درهاله‌ای از ابهام
رونمایی از سامانه هوشمندقرآنی در اهواز
382 یتیم در قاین از حامی برخوردار شدند
رهاسازی 85میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های گیلان
راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در اهواز
10 روستای کلاله در مسیر سیلاب قرار دارد
   


رهبر معظم انقلاب: این شب‌ها (شب‌های قدر) را قدر بدانید. برای مسائل خودتان و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید.

 


در آیینی با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نفت، عملیات راه‌اندازی پالایشگاه فازهای 15 و 16پارس‌جنوبی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، در این آیین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اهمیت پارس جنوبی اظهار داشت: فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی از فازهای مهم و تاثیرگذار پارس جنوبی و از دستاوردهای متخصصان کشورمان است.
محمدرضا زهیری افزود: این پروژه به طور 100 درصد تمام مراحل، طراحی، ساخت، توسعه و راه‌اندازی آن به دست توانمند فرزندان ایرانی به بار نشسته است.
وی اضافه کرد: گاز مورد نیاز این پالایشگاه از فازهای 6 و 7 و 8 میدان پارس جنوبی تامین شده و این پالایشگاه با رسیدن به مرحله بهره‌برداری کامل قادر است روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را به شبکه سراسری تزریق کند.
زهیری بیان داشت: با راه‌اندازی نهایی این طرح روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، یک میلیون تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع LPG به منظور صادرات تولید می‌شود.
شکستن انحصار قدرت‌های مستکبر
رئیس‌جمهور صبح دیروز در مراسم آغاز عملیات بهره‌برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی یکی از مراکز اصلی تامین انرژی و درآمدهای کشور است و ان‌شاءالله تا یکی دو سال آینده به هدف نهایی تولید 700 میلیون مترمکعب گاز روزانه در این منطقه خواهیم رسید که اگر محاسبه کنید خواهید دید چه سرمایه عظیمی برای ملت و کشور فعال شده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه تسلط ظاهری و نظامی استعمارگران از بین رفته، اما سلطه آنان بر روند غارت منابع همچنان پا برجا است، گفت: استعمارگران با یک طراحی پیچیده و گسترده روندی را بنا گذاشته‌اند که بر اساس آن سود استخراج منابع و تولید و محصولات حاصل از آن به جیب خودشان می‌رود، اگر نه فقط رسوب 20 درصد از منابعی که از آفریقا غارت می‌شود در این قاره کافی است تا آفریقا را به مرفه‌ترین قاره تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه تئوری‌های بازار آزاد و عرضه و تقاضا موهوماتی بیش برای فریب افکار عمومی نیست، اظهار داشت: اگر قرار است قیمت منابع انرژی در بازار آزاد تعیین شود، چرا امروز مستکبرین قیمت این محصول را به کشورهای صاحب این منابع تحمیل می‌کنند و در تمام مراحل استخراج، تولید و فروش این محصولات با حق وتو حضور دارند؛ تحریم‌هایی که مستکبرین به کشورهایی نظیر ایران به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای تحمیل می‌کنند فقط بازی‌های سیاسی است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرکت‌های غربی فقط یک سری بنگاه اقتصادی هستند، اشتباه است، اظهار داشت: صاحبان اصلی این شرکت‌ها همان کسانی هستند که به بهانه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشورهایی همچون ایران را تحریم می‌کنند.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: مهمتر از ساخت یک پالایشگاه شکستن انحصار قدرت‌های مستکبر در دنیاست و این سرمایه بسیار بزرگتر و عظیم‌تر از ساخت هر پالایشگاهی است. وی افزود: پروژه‌های پارس جنوبی از جمله جاهایی است که امروز به لطف خدا و با کمک متخصصین ایرانی در حال اجراست و انحصارش شکسته شده است.
احمدی‌نژاد با تشکر از متخصصین این عرصه و مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای مستکبران تاکید کرد: آنچه شما عزیزان در پارس جنوبی انجام دادید کار بسیار بزرگی است که تاریخ را خواهد ساخت.
رئیس‌جمهور با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره پروژه‌های در حال اجرا در فازهای 12 تا 24 پارس‌ جنوبی و از جمله اشتغال فعلی بیش از 88 هزار نفر در این منطقه گفت: خود مدیریت کلان این مجموعه کار بسیار عظیمی است در حالی که امروز در جبهه‌های مختلف کارهای بزرگ در حال انجام است و اینها همه از برکت تحریم‌هایی است که مستکبران انتظار داشتند ملت ایران را فلج کند.

 


Email:SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر که با روز قدس و روز خروش جهان اسلام علیه صهیونیست‌ها یعنی جرثومه‌های فساد و تباهی همزمان است با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
نیامدی؟
عمری به انتظار نشستم نیامدی
چشم از همه به غیر تو بستم نیامدی
ای مایه امید بشر، حضرت کرم
از هر کسی بجز تو گسستم نیامدی
ای خضر راه گمشدگان در مسیر عشق
چشم انتظار هر چه نشستم نیامدی
ای سرو سرفراز گلستان زندگی
دیدی مگر حقیرم و پستم نیامدی
گفتی دل شکسته بود جای من فقط
این دل به خاطر تو شکستم نیامدی
عمری در آرزوی تو آخر شد و هنوز
در آرزوی روی تو هستم نیامدی
مست گناه، مرد حقیقت نمی‌شود
دیدی همیشه غافل و مستم نیامدی
زندان تن کلید ندارد به غیر مرگ
چون از رگ حیات نرستم نیامدی
احسان محسنی‌فر
***
یک گل
شهر آینه‌دار می‌شود با یک گل
پروانه تبار می‌شود با یک گل
گفتند نمی‌شود ولی می‌گوئیم
یک روز بهار می‌شود با یک گل
هادی فردوسی
***
پُل خورشید
برآمدنت جهان تفأل زده است
خورشید دوباره بر زمین پل زده است
برخیز و بیا که در قدومت حتی
پاییز به گیسوی خودش گل زده است
زهرا محدثی خراسانی
***
حق تو
ما حق تو را ادا نکردیم هنوز
جان در ره تو فدا نکردیم هنوز
شرمنده که آخر دعا می‌فهمیم
بهر فرجت دعا نکردیم هنوز
شجاع
***
خیال روی تو
خیال روی تو از سر نمی‌رود بیرون
نشسته در دل و دیگر نمی‌رود بیرون
محبت تو ز جانم جدا نمی‌گردد
چنان که شهد ز شکر نمی‌رود بیرون
هنوز در دل بشکسته‌ام امید و صفاست
که آب و رنگ ز گوهر نمی‌رود بیرون
رسیده جان به لب ای دوست بر سرم بازا
که بی‌تو روح ز پیکر نمی‌رود بیرون
گدایی در تو برگزیده‌ام که گدا
به ناامیدی از این در نمی‌رود بیرون
ز سر گرفت مؤید سروده دل و گفت
خیال روی تو از سر نمی‌رود بیرون
سیدرضا مؤید

 


حضور هنرمندان در راهپیمایی روز قدس
و نمایش رایگان فیلم ضدصهیونیستی در سینماها
با اجرای طرحی به عنوان «سینما سنگر مبارزه با صهیونیسم» هنرمندان در راهپیمایی روز قدس حاضر می‌شوند و راهپیمایان می‌توانند به صورت رایگان فیلم ۳۳ روز را در چهار سینما به تماشا بنشینند.
محسن صادقی مدیر موسسه جبرائیل فیلم با اعلام این خبر در گفت و گو با فارس درباره اکران فیلم 33 روز در چهار سینما گفت: این موسسه فیلم، طرحی را به عنوان «سینما سنگر مبارزه با صهیونیسم» از امسال در راهپیمایی روز قدس به مرحله اجرا درخواهد آورد. در این طرح ما مکانی را در میدان فلسطین آماده می‌کنیم و هنرمندانی که درباره فلسطین فعالیت داشته و آثاری را ساخته و ارائه دادند در غرفه حاضر خواهند شد.
وی در ادامه توضیح داد: هماهنگی‌های لازم را برای نمایش فیلم «33 روز» ساخته جمال شورجه انجام دادیم تا این فیلم که موضوع جنگ 33 روزه را دارد، در چهار سینما به صورت رایگان برای شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نمایش داده ‌شود. راهپیمایانی که بلیت‌های رایگان را از غرفه «سینما سنگر مبارزه با صهیونیسم» دریافت می‌کنند، می‌توانند ساعت 22 به تماشای فیلم در پردیس‌های ملت و آزادی همچنین سینما فلسطین و فرهنگ بنشینند.
صادقی درباره حضور هنرمندان در این غرفه در روز راهپیمایی قدس گفت: تاکنون حضور جمال شورجه، پرویز شیخ طادی، فرج‌الله سلحشور، محمد قهرمانی، حمید بهمنی، امین زندگانی و محمد جواد جعفرپور قطعی شده است.
وی درباره ادامه این طرح در سال‌های بعد گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت مسئولین این طرح در سال‌های آتی به صورت جشنواره در پنج یا سه روز به صورت گسترده‌تر انجام شود. در این طرح موسسه تصویر شهر، مدیران پردیس‌ها و مدیران سینماها به ما کمک کردند.
اعتراض به برخورد مهربانانه
با مجری فاسد بی‌بی‌سی
قربانیان مجری بی‌بی‌سی نسبت به حکم مهربانانه دادگاه سلطنتی نسبت به وی اعتراض کردند.
استوارت هال که اصالتاً اهل «چشایر» انگلیس است بین سال‌های 1969 تا 1985 چندین زن و دختر از جمله کودکی 9 ساله را هدف تعرض جنسی قرار داد.
«لورد جاج» رئیس دادگاه سلطنتی بریتانیا، گفت برخی از قربانیان استوارت هال نامه‌ای به دادگاه نوشته و گفتند که رأی قبلی دادگاه مبنی بر صدور حکم حبس 15 ماهه برای وی آنها را مأیوس کرده است.
وی از افزایش حکم محکومیت حبس «استوارت هال» به 30 ماه خبر داد و گفت: حکم قبلی وی با توجه به تأثیری که اقداماتش بر قربانیان داشته بسیار مسامحه‌کارانه بوده است.
استوارت هال که 83 سال سن دارد حدود نیم قرن برای بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی کار کرده و پیش از دستگیری در اواخر سال 2012، گزارشگر ورزشی در شبکه پنج رادیو بی‌بی‌سی بود.
طی ماه‌های گذشته چند مجری سابق و فعلی بی‌بی‌سی با اتهامات مشابه بازداشت و مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.
فیلم ضدایرانی ساخته نشده
جایزه می‌گیرد!
در ادامه تقدیر از فیلم‌های ضدایرانی و سازندگان آن‌ها، این بار کارگردان یکی از این فیلم‌ها قبل از پایان تولید فیلمش جایزه می‌گیرد!
برگزارکنندگان مراسم جشن قهرمانان و سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق، با اعطای جایزه خدمات شهروندی از «جان استوارت» سازنده فیلم ضدایرانی «گلاب» در نیویورک تقدیر خواهند کرد.
به گزارش فارس، در مراسم جشن قهرمانان که ماه نوامبر در نیویورک برگزار می‌شود با اعطای جایزه خدمات شهروندی (غیرنظامی) به سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق، از «جان استوارت»، مجری تلویزیونی شوی معروف «دیلی شو»، تقدیر خواهد شد.
برگزارکنندگان این مراسم طی بیانیه‌ای ضمن اظهار خشنودی و افتخار از اعطای این جایزه به شخصی چون «جان استوارت» اظهار داشته‌اند که او همواره در برنامه‌ تلویزیونی‌اش، «دیلی شو»، به مشکلات سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان پرداخته است.
«جان استوارت» اخیرا به طور موقت کار اجرای این شوی تلویزیونی را کنار گذاشته و به قصد ساخت یک فیلم ضد ایرانی با نام «گلاب» راهی خاورمیانه شده است.
این فیلم اولین تجربه کارگردانی اوست که «گائل گارسیا برنال» نقش اول آن را به عهده دارد و اخیرا «شهره آغداشلو» نیز قرارداد بازی در آن را امضا کرده است.
«استوارت» فیلم «گلاب» را براساس فیلمنامه‌ای که خودش براساس کتاب خاطرات «مازیار بهاری» (جاسوس فراری انگلیس از ایران) به رشته تحریر درآورده، کارگردانی خواهد کرد. او خود یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز خواهد بود.
تشديد مجازات قاچاقچيان
بازي‌هاي رايانه‌اي
مدير كل مبارزه با قاچاق كالا و ارز سازمان تعزيرات حكومتي از تشديد مجازات قاچاقچيان محصولات فرهنگي از جمله بازي‌هاي رايانه‌اي در قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد.
«عبدالمجيد اجتهادي» افزود: در قانون جديد بر رسيدگي سريع به پرونده‌هاي مربوط به قاچاق محصولات فرهنگي تاكيد شده است.
اين مقام مسئول در سازمان تعزيرات حكومتي ادامه داد: اكنون از سوي اين سازمان تاكيد ويژه‌اي بر مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه و بازار وجود دارد.
مدير كل مبارزه با قاچاق كالا و ارز سازمان تعزيرات حكومتي افزود: به طور قطع برخورد با قاچاقچيان محصولات فرهنگي بايد اولويت اصلي مراجع قضايي باشد كه خوشبختانه امروزه اين اولويت در تعزيرات حكومتي وجود دارد.

 


سفیر بولیوی در کشورمان تاکید کرد: روابط ایران با آمریکای لاتین براساس سیاست‌های محترمانه است و به همین خاطر ما خواستار گسترش روابط با ایران هستیم.
سفیر بولیوی در ایران در حاشیه «فراخوان نشست ضد امپریالیست و ضد استعماری ملت‌ها» که رئیس‌جمهور بولیوی تصمیم به برگزاری آن گرفته است در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در نقض حقوق‌بشر در جهان گفت: مقامات آمریکایی از آنجایی که خود را برتر از دیگران می‌دانند و می‌خواهند جهان را تک‌قطبی کرده و تحت کنترل خود درآورند نه تنها از کشورهای منطقه ما بلکه حتی از متحدان خود جاسوسی کرده‌اند. این کشور تنها دم از دفاع از حقوق‌بشر می‌زند و همگان می‌دانند که این کشور خود بیش از دیگر کشورها به نقض حقوق‌بشر می‌پردازد تمامی اعمال آنها به راحتی نشان‌دهنده این مسئله است.
وی با تاکید بر اینکه آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست اظهار داشت: صددرصد این روند تغییر کرده است و آمریکای لاتین دیگر به هیچ عنوان «حیاط خلوت» آمریکا به شمار نمی‌رود. ما مردمان منطقه آمریکای لاتین از هویت خود دفاع می‌کنیم و به جهانیان اعلام می‌کنیم که ما خود بر منابع طبیعی منطقه‌مان تسلط و حاکمیت داریم.
سفیر بولیوی در تهران در پاسخ به سؤالی در مورد ادامه روابط بولیوی با ایران در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی تاکید کرد: در حال حاضر روابط تهران و «لاپاز» بسیار گرم و صمیمی است و دولت کشور ما نیز قصد دارد این روابط را در‌ آینده افزایش دهد. براساس سیاست‌ها و اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران روابط با آمریکای لاتین براساس سیاست‌هایی محترمانه است به همین دلیل ما می‌خواهیم تا روابط خود با ایران را بیش از پیش افزایش دهیم؛ می‌توان گفت که روابط تهران و لاپاز روابطی واقعی و بسیار گسترده هستند.

 


چهارمین تجمع مدافعان حرم حضرت زینب(س) عصر سه‌شنبه با حضور خیل عظیم مردم عزادار و روزه‌دار در میدان امام حسین برگزار شد.
به گزارش مهر در این مراسم که به همت کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع)، ستاد مردمی مدافعان حرم و جمعی از هیئات مذهبی برگزار شد هزاران نفر با پرچم‌هایی که نام مبارک امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) شرکت داشتند. عزاداران مولای متقیان با سربندهای «کلنا عباسک یا زینب» در این تجمع آمادگی خود را برای دفاع از حریم پیام‌آور کربلا اعلام کردند.

 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان عراقی در انفجارهای تروریستی بغداد و دیگر شهرهای این کشور را به شدت محکوم کرد.
سید عباس عراقچی با اظهار نگرانی از تشدید اقدامات تروریستی در عراق، مسئولیت این روند را متوجه طرف‌هایی دانست که با استفاده از ابزاری از گروه‌های تابلودار تروریستی به دنبال پیگیری و تحقق اهداف نامشروع سیاسی خود هستند.
وی همچنین تحولات امنیتی عراق را بخشی از یک توطئه خطرناک نظام سلطه بین‌المللی برای دامن زدن به فتنه مذهبی در جهان اسلام توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه از همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خواست به مسئولیت تاریخی خود در مقابله با این توطئه عمل کنند.

 


رئيس سازمان سنجش آموزش کشور زمان انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1392 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را ساعت 10 صبح امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام کرد.
دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و 83 هزار داوطلب در کنکور 92، گفت: از این تعداد 924 هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.
خدایی با اشاره به مجاز شدن 100 درصدی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون 712 هزار و 367 نفر است.
شانس قبولی داوطلبان
خدایی با اشاره به شانس 77 درصدی قبولی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون درباره میزان شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه آزمایشی مختلف، گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی 218 هزار و 404 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که با توجه به ظرفیت پذیرش 238 هزار و 109 نفری بیش از 100 درصد، داوطلبان شانس قبولی دارند.
وی افزود: همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین رقابت در این گروه بود، 437 هزار و 959 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 168 هزار و 232 نفر پذیرفته خواهند شد به عبارتی شانس قبولی داوطلبان این گروه 41/38 درصد است.
وی با بیان اینکه 247 هزار و 304 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، گفت: ظرفیت پذیرش در این گروه 245 هزار و 22 نفر است، بنابراین شانس قبولی در این گروه 08/99 درصد است.
وی با اشاره به شانس قبولی 62 درصدی در گروه آزمایشی هنر، شانس قبولی در گروه آزمایشی زبان 41 درصد است.
زمان انتشار پاسخنامه
رئیس سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور 92 از ساعت 10 صبح امروز گفت: یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از 10 هزار در گروه آزمایشی هنر و زبانهای خارجی منتشر می‌شود.
ظرفیت پذیرش دوره‌های مختلف
وی با اشاره به ظرفیت 712 هزار و 367 نفری پذیرش در کنکور 92، گفت: از این تعداد حدود 421 هزار نفر ظرفیت دانشگاه پیام نور، حدود 29 هزار نفر ظرفیت شبانه، حدود 136 هزار نفر ظرفیت غیرانتفاعی، حدو 17 هزار نفر ظرفیت فرهنگیان، حدود 102 هزار نفر ظرفیت دوره روزانه و حدود 7700 نفر ظرفیت سایرین است.
چگونگی پذیرش دانشجو در رشته‌های
با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد
وی با اشاره به چگونگی پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد،‌گفت: پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته و پذیرش دانشجوی متقاضیان رشته محل‌های دانشگاه آزاد از طریق این دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های با آزمون و بدون آزمون این دوره از پذیرش در دانشگاه آزاد 300 هزار نفر است، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش این دانشگاه در رشته محلهای با آزمون 60 هزار و بدون آزمون 230 هزار نفر است.
انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا سه‌شنبه
وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا 15 مرداد ماه گفت: پیش از این قرار بود انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته فقط الکترونیکی انجام شود ولی به دلایلی سیاست سازمان سنجش تغییر کرد و انتشار دفترچه‌‌ها علاوه بر الکترونیکی به صورت چاپی نیز منتشر و در اختیار مراکز پستی قرار می‌گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه حدود 70 درصد داوطلبان از طریق کافی‌نت‌‌ها و دفاتر ICT روستایی ثبت‌نام خود را انجام داده بودند، بنابراین قرار شد به دلیل ارائه تسهیلات بیشتر برای داوطلبانی که در منزل از اینترنت برخوردار نیستند، دفترچه راهنمای انتخاب رشته چاپ شود.
خدایی ادامه داد: البته دفترچه الکترونیکی انتخاب رشته قبل از 15 مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.
آغاز انتخاب رشته داوطلبان از پنجشنبه
وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته الکترونیکی از 17 مرداد ماه گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش تا 22 مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به تهیه سه‌ بسته راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان، گفت: برای راهنمای داوطلبان برای سهولت در انتخاب رشته ویژه‌نامه انتخاب رشته، کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده و نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته تهیه شده است.
تعداد رشته‌های انتخابی رشته محل های
با آزمون و بدون آزمون
وی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند علاوه بر رشته محل‌های با آزمون رشته محل‌های بدون آزمون را نیز انتخاب کنند، اظهار داشت: این دسته از داوطلبان امکان انتخاب 150 رشته محل دارند.
وی افزود: همچنین داوطلبانی که غایب جلسه آزمون بودند و یا اصلا در آزمون شرکت نکرده‌اند، می‌توانند از 17 مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه با ثبت‌نام در رشته محل‌های بدون آزمون 100 رشته محل بدون آزمون را انتخاب کنند.

 


ایران و کویت در حال رقابت برای کسب عنوان گزارشگر کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که مسئول تمام مسائل مرتبط با خلع سلاح و امنیت بین‌المللی است هستند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند ایران در حال رقابت با کویت برای کسب عنوان گزارشگر کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل در نشست شصت‌و هشتم سازمان ملل است.
گزارشگر کمیته اول درباره فعالیت‌ها و وضعیت 193 عضو این کمیته گزارش می‌دهد.
یکی از سخنگویان هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل با تایید خبر فوق و در پاسخ به چرایی ارائه این درخواست از جانب تهران گفت: «این یک رویه عادی برای تمام اعضاء است.»
کمیته اول تمام مسائل مرتبط با خلع سلاح و امنیت بین‌المللی، همکاری در حوزه برقراری صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین تدوین اصول خلع سلاح و تنظیم قوانین مرتبط با تسلیحات و جنگ‌افزارها را مدیریت می‌کند.
اوایل ماه جاری میلادی ایران درخواست عضویت در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، سازمان 47 عضوی مستقر در ژنو، را پس گرفت.

 


مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از تصویب 23 رشته جدید برای شاخه کاردانش خبر داد و گفت: از مهر امسال برای همه رشته‌ها دانش‌آموز پذیرش می‌کنیم.
محمد شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه توسعه رشته‌های هنرستانی براساس نیاز بازار کار انجام می‌شود، گفت: هر ساله رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش براساس محتوا و همچنین عناوین جدید جهت بروزرسانی رشته‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد که امسال نیز این روند برای تمامی رشته‌ها انجام شده است.
وی افزود: امسال نیاز بازار کار برای ایجاد رشته‌های جدید مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به اینکه شغل‌های احصا شده در جامعه وجود داشت، برای 23 رشته در شاخه کاردانش برنامه‌ای به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شد که همه رشته‌ها مورد تصویب قرار گرفت.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رشته‌های جدید با هماهنگی سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی شده و از مهر 92 برای رشته‌ها پذیرش دانش‌آموز خواهیم داشت.
شریف‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه آینده شغلی این رشته تضمین شده است، لذا خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که این رشته‌ها با آنالیز شغلی تعریف شده و نگران آینده شغلی این رشته‌ها نباشند.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خود را جدی بگیرند، گفت: براساس اعلام سازمان سنجش، امسال 48 درصد از دانش‌آموزان پشت کنکوری را داوطلبان رشته‌های تجربی تشکیل می‌دادند و این بدان معناست که از بین بیش از یک میلیون و 70 هزار داوطلب کنکور، حدود 500 هزار داوطلب فارغ‌التحصیل رشته‌های تجربی هستند که دانشگاه‌ها تنها برای 31 درصد آنها ظرفیت پذیرش دارند، لذا مابقی داوطلبان نه راه ادامه تحصیل دارند و نه راه ورود به اشتغال.
وی افزود: اگر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به درستی انجام شود و خانواده‌ها برای ورود فرزندانشان به رشته‌های خاص تاکید نداشته باشند، با توجه به استعداد و هوش دانش‌آموزان ایرانی، می‌توان از توانمندی آنها در رشته‌های هنرستانی که تعدادشان بسیار زیاد و متناسب با هر علاقه و استعدادی است، به طور کامل بهره برد و منابع انسانی کشور در آینده را در مسیر درستی هدایت کرد.

 


نخستين گروه زائران ايراني حج تمتع ۹۲، ۲۳ شهريورماه و آخرين گروه نيز ۱۷ مهرماه به زيارت خانه خدا مشرف مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري حج، نخستين گروه زائران ايراني بيت الله الحرام براي حج تمتع سال ۹۲، از ۲۳ شهريورماه عازم سرزمين وحي خواهند شد.
طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته امسال هيچ پروازي از فرودگاه امام خميني (ره) انجام نمي‌پذيرد و زائران همانند سال‌هاي گذشته از فرودگاه مهرآباد اعزام خواهند شد.
همچنين عمليات بازگشت حجاج ايراني به كشورمان هم از ۲۸ مهرماه سال جاري آغاز مي‌شود و ۱۸ آبان ماه آخرين گروه حجاج ايراني به ميهن اسلامي باز مي‌گردند.
امسال، ۶۳ هزار و ۹۹۰ زائر ايراني در حج تمتع به زيارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مابه‌التفاوت تغییر قیمت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که قیمت نرخ خرید تضمینی گندم مجددا 80 تومان افزایش یافته است گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم نان 800 تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم 830 تومان تغییر کرد.
محمد قاسمی‌نژاد افزود: 938 هزارتن گندم به نرخ خرید تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و باید 60 میلیارد تومان مابه‌التفاوت به کشاورزان پرداخت کنیم.
وی گفت: در دو ماه گذشته که قیمت نرخ خرید تضمینی گندم تغییر یافت 500 تومان به عنوان هزینه حمل و نقل به آن اضافه شد که تاکنون به کشاورزان پرداخت نشده بود. قاسمی افزود: مبلغ مابه‌التفاوت شامل هزینه‌های حمل و نقل می‌شود و به طور کلی این نرخ قیمت نهایی گندم است.

 


اراک-خبرنگار کیهان:
اجرای پروژه باران‌افزایی در مناطق بحران‌زده از راهکارهای موثر جبران افت سطح آب‌های زیرزمینی است.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب بالا در اراک افزود: تحقیقات پایه این پروژه توسط وزارت نیرو از طریق مطالعات باروری ابرها در چند استان در حال اجرا است، اما این روش هزینه سنگینی دارد.
عباس رجایی گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر در کشور با خسارات بسیاری در حوزه زیست محیطی همراه بوده است.
وی ادامه داد: کاهش تولیدات کشاورزی و درآمدهای پایه بهره‌برداران و روند رو به رشد گرما، بیابان شدن اراضی، کم‌آبی و پدیده ریزگردها ناشی از این خسارات است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ با توجه به ریسک بالای خشکسالی در حوزه کشاورزی، امسال با پیشنهاد دولت، مجلس یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در اختیار صندوق بیمه گذاشته است تا به موقع خسارات بهره‌برداران جبران شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
120 میلیارد تومان اعتبار به مراکز دارالقرآن استان خوزستان پرداخت شد.
استاندار خوزستان در اختتامیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با بیان اینکه آمار کتاب‌خوانی مردم استان رشد قابل توجهی داشته است، افزود: امروز نهضت کتاب‌خوانی در استان که یکی از جلوه‌های آن برپایی نمایشگاه بوده بسیار پررنگ است.
سید جعفر حجازی گفت: استقبال مردم در نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل بسیار خوب بود طوری‌که به هنگام بازدید از نمایشگاه مردم تقاضا داشتند مهلت نمایشگاه چند روز دیگر تمدید شود.
حجازی ادامه داد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مردم فرصت پیدا می‌کنند که با آثار جدید عرضه شده در حوزه قرآنی آشنا و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی اظهار کرد: زمانی تنها محصولات قرآنی در نمایشگاه ارائه می‌شد اما امروز آثار به روز و دیجیتال قرآنی و حتی کتاب‌های رمان و نرم‌افزارهای مختلف در نمایشگاه عرضه می‌شود.
حجازی افزود: در حوزه نشر و تألیف قدری عقب هستیم و به همین دلیل تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی را مکلف کردیم که از محصولات تولید استان استفاده کنند.
وی از پرداخت میزان اعتبار 120 میلیارد تومان به مراکز دارالقرآن خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در تاریخ استان بی‌سابقه است. همچنین ظرف 4 سال گذشته تعداد کانون های فرهنگی مساجد از 320 کانون به یک هزار کانون افزایش یافته است.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی تعداد 122 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که از این تعداد 96 هزار نفر جهت اخذ وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مهندس محمد سنجری شب گذشته در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان بردسکن اظهار داشت: سال 91 اعتبارات مشاغل خانگی در استان به صورت 100 درصد توسط بانک‌ها اختصاص داده نشد و در حال حاضر کمتر از 50 درصد از اعتبارات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: پیرو پیگیری معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌ها موظف هستند تا شهریور ماه تسهیلات مشاغل خانگی خود را به متقاضیان پرداخت نمایند.
سنجری اشتغال را دغدغه تمامی مسئولان نظام دانست و با اشاره به نبود مهارت در اکثر کارجویان گفت: یکی از علل بیکاری جوانان نداشتن مهارت است که مراکز فنی و حرفه‌ای آماده برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی به جوانان جویای کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی با اعلام اینکه شهرستان بردسکن دارای نرخ بیکاری 13 درصدی است، افزود: در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی شهرستان سرخس با 22 درصد بیشترین نرخ و کلات با 5/2 درصد کمترین نرخ بیکاری را دارا هستند.
وی طرح استاد شاگردی را یکی از طرح‌های موثر در بحث اشتغال مطرح کرد و گفت: در همین راستا کار جویان می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای از امتیازات این طرح استفاده کنند.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
سیاست‌های نادرست حاکم بر مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، موجب تعطیلی پروازهای هوایی به شهرکرد شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی که با خبرنگاران سخن می‌گفت ضمن اعلام مطلب فوق افزود:‌ هواپیمایی کشوری باید هرچه زودتر پرواز‌های شهرکرد-کویت و شهرکرد-تهران و... را مجددا برقرار کند و به پروازهای نامنظم در فرودگاه شهرکرد پایان دهد.
سعید زمانیان دهکردی اضافه کرد: مسئولان فرودگاه یکی از استانهای کشور به انحای مختلف در تعطیل کردن فرودگاه شهرکرد نقش اساسی دارند و شایسته است هواپیمایی کشوری از این استان بخواهد که از دخالت در امور فرودگاه شهرکرد خودداری کند.
وی تعطیل کردن پروازهای شهرکرد را نوعی کم‌لطفی و بی‌توجهی به مردم استان چهارمحال و بختیاری توصیف کرد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
استاندار همدان گفت:‌ واگذاری معادن به مردم بومی هر منطقه باعث محافظت بهتر از آنها می‌شود.
علی‌محمد آزاد در جلسه ستاد توسعه معادن استان همدان افزود: اقدام برای ساماندهی معادن، اولین کار برای توسعه آنهاست که در این راستا ابتدا باید معادن به عموم مردم واگذار شود تا به صورت علمی و منطقی به بهره‌برداری بپردازند.وی ادامه داد: بهتر است اولویت در واگذاری معادن با مردم بومی هر منطقه به ویژه تحصیل‌کرده‌ها باشد چرا که اهالی هر منطقه به علت نفع بردن از معدن، از آنها حفاظت بهتری می‌کنند و از سوی دیگر باعث اشتغال‌زایی نیز می‌شود.استاندار همدان یادآور شد: هدف از این کار، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست و کوتاه کردن دست بهره‌برداران غیرمجاز از معادن است.وی در ادامه اظهار داشت: بهره‌برداری از معادن شن و ماسه یکی از سودآورترین کارها به شمار می‌رود که اگر کیفیت این مصالح به صورت رودخانه‌ای آن در استان پایین است می‌توان از منابع کوهی شن و ماسه استفاده کرد.

 


خلیل‌آباد- خبرنگار کیهان:
1000 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده به دلیل کارشکنی بانکها هنوز محقق نشده است.
به گزارش کیهان از خلیل‌آباد معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: خیز مدیران استان باید پیش بسوی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و در راستای سند تحول اشتغال استان خراسان رضوی باشد.
سنجری افزود: سیاست انقباضی بانک‌ها باید برای کمک به اقتصاد و اشتغال کشور و استان شکسته شود و مسیر برای تولیدکنندگان روانتر گردد.
وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 7 درصد برسد اظهار داشت:
رسیدن به این رقم، چنانچه تسهیلات لازم به تولیدکنندگان و صنعت‌گران به موقع برسد، نرخ بیکاری استان خراسان رضوی به 7 درصد امری شدنی است.
سنجری اهداف کار گروه اشتغال شهرستانها را برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بیان داشت و گفت: هدف‌گذاری برای کاهش نرخ بیکاری، ایجاد سالانه 80 هزار نفر فرصت شغلی است که امسال در استان برای ایجاد 155 هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.سنجری در ادامه این جلسه از ساخت 117 هزار واحد مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته توسط سازندگان بخش مسکن 168 هزار فرصت شغلی ایجاد شد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
سامانه هوشمند قرآنی طی مراسمی با حضور مسئولان، فعالان قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هفتمین نمایشگاه قرآن وعترت اهواز رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: در این سامانه 400 هزار خط برنامه‌نویسی، 30هزار فایل صوتی و 6 هزار فایل متنی وجود دارد که شامل قرائت قرآن آیه به آیه و صور قرآن با صدای استاد پرهیزگار، ترجمه قرآن بصورت صوتی توسط استاد پولادوند، تفسیر نور بصورت صوتی (خلاصه ومشروح) با صدای استاد قرائتی وتفسیر نمونه المیزان استاد یوسف‌پور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر افزود: بخش کودکان و قصص قرآن نیز در این سامانه در نظر گرفته شده که جذاب و قابل شنیدن است.
وی با بیان اینکه ویژگی‌ها، محتوا و شأن نزول سوره‌های قرآن در این سامانه در اختیار مشترک قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین در صورتی که استفاده کننده نیاز به استفاده شخصی از تفسیر قرآن داشته باشد سامانه هوشمند تفسیر سوره را آیه به آیه برای وی فکس می‌کند.
سپهر با اشاره به اینکه این سامانه درحال حاضر به زبان فارسی است و در آینده زبان عربی نیز به آن اضافه می‌شود وکشورهای همسایه و همجوار می‌توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: سامانه هوشمند قرآنی از سوی معاون قرآنی این اداره کل و با همکاری معاون قرآنی وزارت ارشاد طراحی شده است.

 


قاین- خبرنگار کیهان:
382 یتیم در قاین از حمایت 1300 حامی برخوردار
شدند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 382 یتیم تحت حمایت 1300 حامی قرار گرفتند که بیشتر این ایتام دختر هستند.
فارابی در ادامه با اشاره به عدم وجود یتیم بدون حامی در قاین افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان یک سبد غذایی از سوی حامیان و چند نوبت غذای گرم و افطار بین ایتام شهرستان توزیع شده است و در ماه مبارک رمضان به ویژه شبهای قدر شناسنامه ایتام دارای شرایط خاص‌تر جهت برخورداری از حمایت حامیان به شهرهای تهران و مشهد ارسال می‌شود.

 


رشت- خبرنگارکیهان:
85میلیون قطعه بچه‌ماهی استخوانی و خاویاری در سال ‌جاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده است.
مدیرکل شیلات استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: کار رهاسازی این بچه‌ماهیان با هدف حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر از اوایل خردادماه آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه این تعداد بچه‌ماهی به 150میلیون قطعه افزایش یابد.
حجت‌ سعیدی اضافه کرد: ماهی سفید، سوف، کولی، کولمه و ماهی خاویاری از بچه‌ماهیان رها شده در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
با توجه به استفاده خوزستانیها از گیاهان دارویی و مشکلات محیطی مانند ریزگردها دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین گروه از دانشجویان دانشکده طب سنتی، بهمن ماه سال جاری از طریق سازمان سنجش جذب دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌شوند و در این دانشکده به تحصیل می‌پردازند.
دکتر مسعود زادکرمی با بیان مشکلات محیطی مانند ریزگردها وتمایل مردم به استفاده از گیاهان دارویی، راه‌اندازی این دانشکده طب سنتی را ضروری اعلام کرد.
وی گفت: این دانشکده می‌تواند با تربیت افرادی که بصورت علمی این رشته را فرا می‌گیرند در سطح جامعه به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند.
زادکرمی گفت: این دانشکده برای شروع در سه گروه اصلی شامل تاریخ متون پزشکی، داروسازی سنتی و طب سنتی شروع به فعالیت می‌کند که گروه داروسازی سنتی در حال حاضر دانشجو در مقطع p.h.d می‌پذیرد.
وی اظهار کرد: پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و p.h.d طب سنتی و رشته‌های زیرمجموعه پس از برگزاری آزمون در آبان ماه سال جاری است که دانشجویان پذیرش شده از بهمن ماه شروع به تحصیل می‌کنند و اساتید آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و اهواز تامین می‌شود.
زادکرمی هدف از راه‌اندازی این دانشکده را ساماندهی مشاغل مختلف طب سنتی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد. وی افزود: دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت رشته‌های مختلف طب سنتی برای پزشکان علاقمند از ابتدای مهرماه برگزار می‌شود پزشکان باید گواهی این دوره‌ها را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار دهند.
زادکرمی تصریح کرد: با افرادی که بدون داشتن این گواهینامه‌ها اقدام به فعالیت در رشته‌های مختلف طب سنتی مانند طب سوزنی، ماساژ درمانی وغیره را انجام می‌دهند برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلاله گفت: 10 روستای کلاله در مسیر سیلاب‌های فصلی قرار دارد.
سید مجتبی حسینی افزود: براساس بررسی‌ها و مطالعاتی که بعد از سیل سال 1384 در شهرستان کلاله صورت گرفت، اگر پیشگیریهای لازم صورت نگیرد، این روستاها را خطر سیل و خرابی تهدید می‌کند.
وی گفت: این روستاها بخاطر اینکه در حاشیه رودخانه‌های منطقه قرار گرفته‌اند به هنگام بارندگیهای شدید و جاری شدن سیل، از امنیت کمتری برخوردارند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلاله افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده، از 10 روستای مذکور، 7 روستا در طرح ایمن سازی و روستاهای سوار وسط، حاجی‌بیگ علیا و حاجی‌بیگ سفلی از توابع بخش پیشکمراین شهرستان نیز در طرح کوچ و جابجایی قرار دارند. وی تأکید کرد: بخاطر کمبود اعتبار و عدم دسترسی به امکانات خدماتی از قبیل برق، آب، گاز، انتقال روستای مذکور به محل‌های امن تهیه شده، صورت نگرفته است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10