(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 21 مرداد 1392 - شماره 20563

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
آخرین جلسه روحانی با وزرای احمدی‌نژاد برگزار شد
در پرتو وحی
جانشین نیروی انتظامی کشور: اجازه ورود فتنه‌گران را از پنجره دیگر نمی‌دهیم
معاون استاندار: سیل به 4 هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان خسارت زد
گشایش نخستین بوستان کودکان اوتیسم کشور در تبریز
مجوز پرورش آهو در گناوه صادر شد
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه هیچ توجیهی ندارد
در فصل تخم‌ریزی مدیرکل شیلات مازندران نسبت به صید غیرقانونی ‌ماهیان هشدار داد
قیمت کود کشاورزی 100درصد در اصفهان افزایش یافت
نماینده مردم خلیل‌آباد در مجلس: تهدیدهای آمریکا را به فرصت تبدیل کردیم
زینتی برای گلزار شهدای اهواز
اخبار ادبی و هنری
المانیتور: حمایت دولت جدید ایران از حزب‌الله به مانند گذشته است
واشنگتن‌پست: غرب فوراً گفت‌وگو با ایران را از سر بگیرد
اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور اعلام شد
در آخرین نشست خبری با رسانه‌ها
صالحی : پرونده هسته‌ای رو به حل شدن می‌رود
تسهیلات ویژه برای دانشجویان علوم پزشکی متاهل
در دیدار بروجردی و مقام لبنانی مطرح شد
نقش ایران و حزب‌الله در امنیت پایدار منطقه
اعضای اتحادیه رتبه‌های اول و دوم کنکور را فتح کردند
حضور یکی از افراطیون در میان گزینه‌های ریاست سازمان سینمایی
وزارت خارجه ایران انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد
اجلاس شانگهای نخستین مقصد دیپلماتیک روحانی
محکومیت کشتار مردم سوریه توسط فراکسیون اهل سنت مجلس
تجلیل از دو دانش‌آموز رتبه 2و 7 کنکور سراسری در خوزستان
   


رهبر معظم انقلاب: به مسئولان خیرخواه در قوای سه‌گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد، به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است.

 


آخرین جلسه حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس‌جمهور با وزرای دولت دهم در ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
در این جلسه، حجت‌الاسلام روحانی طی سخنانی از زحمات وزرای دولت احمدی‌نژاد تقدیر کرد.
رئیس جمهور همچنین در این جلسه تاکید کرد که از ظرفیت‌های دولت‌های گذشته و دولت دهم استفاده خواهیم کرد و ان شاالله که وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد بگیرند، به آنها خواهم گفت که از ظرفیت‌های دولت‌های گذشته و دولت دهم حتما استفاده کنند. 
در همین رابطه، محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام روحانی در خصوص جلسه روز گذشته هیئت دولت اظهار داشت: در این جلسه وزرای دولت سابق با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری خداحافظی کردند.
وی تصریح کرد: فضای بسیار صمیمانه و معنوی در جلسه دولت حاکم بود و رئیس‌جمهور در سخنانی برای حاضران در جلسه، مطالب بسیار خوبی مطرح کرد.
مشاور حجت‌الاسلام روحانی به فارس گفت: در جلسه روز یکشنبه پیشنهادات مربوط به کمیسیون امور زیربنایی در خصوص سیل و زلزله به تصویب رسید که اخبار آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد.

 


نماز را برپا دار!
قرآن کریم:
آنچه را از کتاب (آسمانی) به تو وحی شده تلاوت کن و نماز را برپا دار زیرا نماز (انسان را) از زشتی‌ها و گناه باز می‌دارد و یاد خدا بزرگتر است؛ و خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌داند.
سوره عنکبوت- آیه 45

 


همدان- خبرنگار کیهان:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجازه نمی‌دهیم فتنه‌گران از پنجره دیگری وارد شوند.
سرتیپ احمدرضا رادان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان افزود: بعضی‌ها اصرار دارند که فتنه 88 را فراموش کنیم و همه چیز تمام شود تا دوباره از پنجره به داخل بیایند.
وی ادامه داد: اما مردم هیچ‌گاه جفایی را که در فتنه مذکور انجام شد، از یاد نمی‌برند، چرا که فتنه‌گران انتخابات و یک امر اجتماعی را به بحران تبدیل کردند.
وی یادآور شد: نوع کار و خدمت در نیروی انتظامی از نوع کارهای سخت و حساس است به طوری که یک موضوع اجتماعی اگر به خوبی مدیریت نشود، به مسئله‌ای امنیتی و سپس به بحران تبدیل شده که در نتیجه فرو نشاندن آن خسارت‌بار بوده و جامعه را عقب نگه می‌دارد.
سرتیپ رادان ضمن اشاره به عملکرد خوب فرماندهی انتظامی استان همدان در دوره گذشته، اظهار داشت: در مدیریت نیروی انتظامی بازگشت به عقب نداریم و برنامه‌ها و فعالیت‌ها توسط فرماندهی جدید باید ادامه یافته و تعامل با همه دستگاه‌ها و به ویژه ارتباط با مردم، خانواده‌های شهدا و جانبازان و بسیج به عنوان یک نیروی مخلص و ولایتمدار افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: وجود روحیه بسیجی، فرهنگ عاشورایی و دیسیپلین خاص نظامی در نیروی انتظامی مد نظر قرار دارد و از سوی دیگر ایجاد ناامنی شدید برای گردنکشان و قانون‌شکنان و دست‌اندازان به امنیت و نوامیس مردم از اولویت‌های کار در این نیرو به شمار می‌رود.
در این مراسم آیت‌ا... غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: نیروی انتظامی هم امانتدار خدا و هم خلق خداست و مهمترین امانت برای آن، امنیت است که باید قدردان‌ آن باشیم.
وی افزود: با مشاهده ناامنی‌های بسیار در کشورهای همسایه و منطقه و وجود امنیت بالا در ایران، باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم هرچند شکرش را هیچ‌گاه نمی‌توان بجا آورد.
وی ادامه داد: فرهنگ قدرشناسی در کشور ما ضعیف شده در حالی که ما باید قدردان این نظام، دولت، امنیت، نیروی انتظامی و... باشیم.
در پایان مراسم، توسط سرتیپ رادان، از تلاش‌های سرتیپ پاسدار معصوم بیگی فرمانده سابق، تقدیر و سرهنگ محمد مهدیان‌نسب به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان همدان معرفی شد.
پاسخ جانشین ناجا به سوالات خبرنگاران در همدان
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور، همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران به کاهش جرائم مختلف طی ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تقویت فضای معنوی در جامعه و رسیدگی به مسائل اقتصادی و امور معیشتی مردم، دو عامل عمده در راستای کاهش جرائم محسوب می‌شود.
وی افزود: جهت افزایش مشارکت و همکاری مردم با نیروی انتظامی در تامین امنیت، طرح ایجاد پلیس افتخاری تهیه و تصویب و ابلاغ شده است تا در قالب آن بتوانیم از نیروهای مردمی هر استان به‌ویژه در کوچه‌ها و محله‌ها استفاده کنیم و به زودی اجرای آزمایشی آن نیز در چند استان به عنوان پایلوت آغاز می‌شود.
وی از اجرای دو طرح «بازآمایش انتظامی» و «مکنا» توسط نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: در طرح بازآمایش انتظامی، وضعیت هر استان و منطقه بر اساس میزان جمعیت و نوع جرائم بررسی شده و استقرار واحدهای انتظامی بر اساس نیاز مناطق کاهش یافته و یا اضافه می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین طرح «مکنا» در کلیه کلانتریها و واحدهای انتظامی و پلیس‌های ناجا با هدف خوشایندسازی محیط برای مردم و پاسخگویی مطلوب و اصلاح فرآیند ماموریت نیروها، به اجرا در خواهد آمد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها جهت تماشای مسابقات مردان، خاطرنشان ساخت: تا زمانی که در این ورزشگاه‌ها زیرساخت‌های مناسب از هر جهت ایجاد نشود، به خاطر حفظ کرامت و ارزش و شأن بانوان، نمی‌توانیم اجازه حضور آنها را در این مکان‌ها بدهیم.

 


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه فصلی و جریان سیل در چند روز اخیر به چهار هزار واحد مسکونی در این استان بین 30 تا 100 درصد آسیب زده است.
رضا اربابی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: خانواده‌هایی که منازل آنان دچار خسارات شده در چادرهای امدادی هلال‌احمر مستقر شده‌اند.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار تخته چادر امدادی بین سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
اربابی گفت: براساس آخرین برآوردها وقوع سیل بیش از دو هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، بخش‌های کشاورزی و واحدهای مسکونی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان خسارت زده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وقوع سیل خسارات جدی برای محصولات کشاورزی به ویژه نخلستان‌های خرما نیز در پی داشته است.
وی در ادامه افزود: با این حال تمام راه‌های ارتباطی اصلی در جنوب سیستان و بلوچستان به غیر از دو محور مهرستان- ایرانشهر و دلگان- جلگه چاه هاشم برای رفت و آمد خودروها باز است.
اربابی در ادامه گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر ادامه ریزش باران تا سه‌شنبه هفته جاری در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، تمامی دستگاه‌های امدادی در حال آماده باش هستند.
از سوی دیگر معاون فرماندار زرند گفت: بارندگی و جریان سیل به 50 واحد مسکونی در این شهرستان بین 25 تا 40 درصد خسارت وارد کرد.
علی پوررنجبر افزود: بارش شدید باران عصر شنبه نه تنها به این تعداد واحد مسکونی در روستاهای علی‌آباد علیا و ارجمندیه آسیب زد بلکه 50 هکتار باغ را نیز دچار خسارت کرد.
وی گفت: سیل باعث قطع برق در دهستان‌های دشتخاک، یزدان‌آباد و محمدآباد شده است. همچنین به خاطر سیل جاده ترانزیتی زرند- راور به مدت یک ساعت مسدود اما با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.
معاون فرماندار زرند افزود: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت وارده در بخش‌های مختلف هستند.بارش شدید باران هفته گذشته نیز در مناطق جنوب و غرب استان کرمان خساراتی را برجای گذاشت.
زرند در 75 کیلومتری شمال کرمان واقع است.
در همین حال فرماندار راور از اسکان موقت 10 خانوار گرفتار در سیلاب خبر داد و گفت: امکانات لازم در اختیار آنان قرار داده شده است.
محمدرضا شریفی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بارندگی‌های چند روز گذشته در شهرستان راور به بخشی از چاه‌های تلمبه آب آشامیدنی و سیل‌بندها خسارت وارد کرده است.
وی با بیان اینکه ماموران امداد و نجات راور جان یک جوان را که در سیلاب گرفتار شده بود، نجات دادند، افزود: بارندگی اخیر موجب تلف شدن شش راس گوسفند شد.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
«پارک فرشتگان»، به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک ویژه کودکان اوتیسم، در ائل‌گلی تبریز، افتتاح شد.
پارک مزبور به مناسبت عید سعید فطر همراه با طرح‌های دیگر به بهره‌برداری رسید. این بوستان با اولین مرکز اطلاع‌رسانی هوشمند گردشگری کشور، سنجش گفت‌وگوی کودکان ملل 5 قاره دنیا و تندیس‌های طاووس و بزکوهی، در ائل‌گلی (شاهگلی) به بهره‌برداری رسیدند.
سنجش گفت‌وگوی کودکان 5 قاره دنیا، در ضلع شرقی ائل‌گلی طراحی و اجرا شده و دربرگیرنده مفاهیم رفاه، نشاط، صلح و نیکی برای کودکان است.

 


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مجوز پرورش آهو در شهرستان گناوه صادر شده است و محل پرورش آن از شهریور امسال ساخته می‌شود.
به گزارش ایرنا از بوشهر، افشین قطبی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان گناوه به زیستگاه و حضور گونه با ارزش آهو در جزیره خارک، برای احیای این‌گونه پس از صدور مجوز پرورش به همت بخش خصوصی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست زمینه دریافت تسهیلات اعتباری برای آغاز این فعالیت فراهم شده است.
وی بیان کرد: این مرکز شامل سایت نگهداری آهو و زمین‌های زراعی تولید علوفه است که با ساخت آن، پرورش آهو با گونه سازگار محیط آغاز می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: برای ساخت این واحد پرورشی یک میلیارد ریال وام در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد که زمینه پرورش 50 آهو در آن مهیا می‌شود.
این فعالیت با هدف جلوگیری از انقراض این حیوان که در معرض نابودی است اجرا می‌شود.
وی گفت: آهو از مهمترین پستانداران ساکن دشت‌ها، مناطق استپی و بیابانی است که تپه‌ماهورهای کوتاه و دامنه‌زارهایی واقع در دشت‌های مسطح را ترجیح می‌دهد که منطقه گناوه و محیط مناسبی برای پرورش این حیوان است.

 


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه هیچ توجیهی ندارد.
جلیل جعفری دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان این نکته افزود: در حالی که مناطق مختلف اردبیل اعم از شمال و جنوب این استان نیاز به آب شرب و کشاورزی قابل توجهی دارد، انتقال آب حوزه آبریز آن به سایر مناطق توجیه منطقی ندارد.
وی اظهار داشت: در انتقال آب ارس منافع استان و حفظ آن برای همه ما مهم‌ترین مسئله است و ما نمایندگان استان اردبیل و اعضای مجمع نمایندگان قویا به دنبال حفظ منابع استان و مردم تلاشگر این خطه هستیم.
جعفری تصریح کرد: از ساحل رود ارس تا جنوبی‌ترین نقطه استان آنچه برای ما مهم به نظر می‌رسد حفظ این منافع است و در این زمینه اعتقاد داریم سهم استان از حقابه رودخانه ارس باید به شکل واقعی و عینی برای مردم این منطقه حفظ شود.

 


ساری - خبرنگار کیهان:
مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید غیرقانونی در فصل تخم‌ریزی، مشکلات تکثیر طبیعی ماهیان را چند برابر می‌کند.
«حسن حبیب‌نژاد» در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته تصور می‌شد که ثروت و ذخایر آبزی هدیه بی‌پایان طبیعت است لکن با گسترش آگاهی و تحولات چند دهه اخیر به این نتیجه رسیدیم که ذخایر آبزی به میزان محدود، قابل تجدید هستند. لذا برای حفظ این ذخایر نیاز است مدیریت مناسب انجام شود.
وی افزود: از ابتدای هفته جهاد کشاورزی تاکنون تعداد 63 میلیون و 507 هزار و 220 قطعه بچه ماهی سفید به 18 رودخانه مستعد استان توسط مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی تولید و رهاسازی شده است.
مدیرکل شیلات مازندران با انتقاد از صید غیرقانونی ماهیان توسط برخی افراد در مسیر مهاجرت ماهیان به رودخانه‌ها اظهار داشت: برخی افراد، خواسته یا ناخواسته اقدام به صید ماهی در فصل تخم‌ریزی و مهاجرت کرده و مشکلات تکثیر طبیعی ماهیان را چند برابر می‌کنند.
حبیب‌نژاد اظهار امیدواری کرد: ظرف سه سال آینده افزایش بیش از 10 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در دریای‌خزر با ضریب بازگشت حدود 15 میلیارد تومانی را شاهد باشیم.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
با افزایش 100 درصدی قیمت کود، کشاورزان از کشت گندم و جو در اصفهان خودداری کردند.
کشاورزان بخش برخوار و میمه با افزایش 100درصدی قیمت کود اوره دست از کار کشیدند و در مقابل اداره کشاورزی اجتماع کردند.
براساس این گزارش، کشاورزان اعلام کردند قیمت هر کیسه کود 50 کیلویی اوره در سال گذشته 22 هزار تومان بود که امسال به 41‌هزار تومان افزایش پیدا کرده است، آنان افزودند: قیمت هر کیسه 50 کیلویی کود فسفات در سال گذشته 35 هزار تومان بود که امسال به 65 هزار تومان افزایش یافته است.

 


خلیل‌آباد - خبرنگار کیهان:
دکتر حسین سبحانی‌نیا گفت: ایران تهدیدهای آمریکا را تبدیل به فرصت و فرصت‌ها را تبدیل به رشد علمی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما حدود 34 سال است که روی پای خود ایستاده‌ایم، و در همین مدت خیلی کارهای بزرگی در کشور علی‌رغم فشارهای زیادی که بر ایران وارد شده به انجام رسیده است. وی با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ سطح سواد با سواد‌ترین کشور در بین 15 کشور همسایه خودمان می‌باشد، افزود: کشور ایران در مقایسه با این کشورها نیز از لحاظ امنیت و فضای اقتصادی جامعه در سطح بالاتری قرار دارد.
وی به معرفی کابینه جدید دولت اشاره کرد و گفت: مجلس درحال بررسی اعضای کابینه است که امیدواریم با کسب رای اعتماد، دولتی روی کار بیاید که بتواند پاسخگوی مطالبات عمومی مردم باشد.
سبحانی‌نیا اظهار داشت: دکتر روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده است و انتظار مردم ارتباط تنگاتنگ دولت با قوای کشور و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌باشد. وی گفت: دولت باید عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهد و با استفاده از تخصص‌های مختلف امور را طوری سامان‌دهی نمایند که منجر به دولتی بر پایه اعتدال و تخصص شود.

 


مراسم تشییع پیکر پاک رزمنده دوران دفاع مقدس سیروس پاک‌نیا از جانبازان عملیات طریق‌القدس در اهواز برگزار شد.
وی در عملیات طریق‌القدس مجروح شد و پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت، در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان به سوی همرزمان شهید خود پرکشید.
جانباز 70 درصدی، شهید سیروس پاک‌نیا محبوبیت خاصی در زادگاه خود اهواز، بویژه نزد جوانان این شهر و محله زردشت داشت.
پیکر پاک این شهید بر دوش مردم شهید‌پرور اهواز و با شعارهای الله‌اکبر، لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله و علی ولی الله تشییع، و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

 


حمله یک صهیونیست به اکبر عبدی
یک صهیونیست ضمن حمله به اکبر عبدی به دلیل حمایت از مواضع ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور سابق‌ایران، به زعم خود از وی خواست دمی هم هنرمندانه زندگی کند!
به گزارش ندای انقلاب، همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان در تالار وحدت تهران که در روز ۳۱ خرداد برگزار شد، اکبر عبدی از هنرمندان سرشناس کشورمان که یکی از برادرانش به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، طی سخنانی در حمایت از مواضع ضدصهیونیستی دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق گفت: «یک خورده جیگرم خنک شده بود (آقای دکتر) به‌این جهودها چیز کرده بود، آدم جیگر داریه،‌اینکه برود توی خونه جهودها یعنی توی سازمان ملل (آن حرف‌ها را علیه صهیونیست‌ها بزند) حالا همشون هم بد نیستند، ما بعضی‌هایشان را می‌گیم،‌این زبل‌هایی که رفتند زمین خریدند در فلسطین، مثلا طرف می‌خواسته ویلایش را بفروشه و‌اینها رفته‌اند آشپزخانه و مسترابش را خریده‌اند، می‌خواهند از توی هال هم رد شوند و می‌گند پولش را داده‌ایم...»
درپی سخنان طنزگونه اکبر عبدی در حمایت از مواضع ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور که با تایید حضار در تالار وحدت تهران همراه بود، الهام یعقوبیان، مالک صهیونیست کمپانی کیف و کفش «آریانا» با انتشار نامه‌ای در وبلاگش ضمن حمله به‌این هنرمند کشورمان به زعم خود از او خواست دمی هم هنرمندانه زندگی کند!
استقبال کم‌نظیر از «یوسف پیامبر(ع)» در یک کشور
فعال قرآنی تاجیک گفت: در دنیا تنها کشوری که در مقابل ابرقدرت‌ها و فرهنگ غرب‌ایستاده، جمهوری اسلامی است. محصولات فرهنگی‌ایران در کشورهای دیگر بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد که فیلم یوسف پیامبر(ع) یکی از موفق‌ترین نمونه‌های آن است.
جمعه‌خان سیداف، مبلغ و فعال قرآنی تاجیکستانی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با تأثیر فرهنگی انقلاب اسلامی بر ممالک دیگر به‌ویژه کشورهای اسلامی گفت: ما از بزرگان خودمان شنیدیم که وقتی در‌ایران انقلاب شد، به مرور زمان در دیگر کشورها نیز حرکات انقلابی دیگری شکل گرفت. به بیان دیگر شروع انقلاب‌ها ضد ظلم و ستم از‌ایران شکل گرفت.کشور ما 20 سالی است که استقلال پیدا کرده و به لطف خدا تاکنون فرهنگ اصیل خودمان را حفظ کرده‌ایم و انقلاب اسلامی‌ایران تأثیرات گسترده عمیقی بر فرهنگ ما اعم از تمایلات دینی جوانان و تشویق و ترغیب آنان به قرآن و نیز ترویج فرهنگ آزادی‌خواهی داشت.
این مبلغ تاجیکستانی در رابطه با محصولات فرهنگی‌ایران گفت: در تاجیکستان واقعا جوانان به قرآن اشتیاق دارند. در خانه هر تاجیک در کنار قرآن شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ و سعدی است و‌این نشان دهنده علاقه مردم به فرهنگ و ادبیات‌ایران است. در دنیا تنها کشوری که در مقابل ابرقدرت‌ها و فرهنگ غرب‌ایستاده است جمهوری اسلامی است. فیلم‌های‌ایرانی در کشورهای دیگر بسیار تاثیر مثبتی دارد به عنوان مثال می‌توان به فیلم یوسف پیامبر اشاره کرد.‌این فیلم در کشورهای مختلف غوغا کرد، حتی سلفی‌ها حکم دادند که تماشا کردن‌این فیلم حرام است. ویژگی‌این فیلم‌این بود که مردم قصه‌ها و آموزه‌های قرآنی را به صورت تصویر تماشا کردند.‌این خیلی خوب است که فیلم‌هایی ساخته شود که زندگی پیامبر و ائمه اطهار(ع) را به نمایش بگذارد؛ کشور‌های اسلامی از نظام جمهوری اسلامی‌ایران توقع دارند که به آنها در زمینه‌های مختلف مادی و معنوی کمک کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد
صهیونیست‌ها با بازی‌های رایانه‌ای
به ‌ایران‌هراسی دامن می‌زنند
سید محمد حسینی گفت که هدف غرب در تولید بازی‌های رایانه‌ای، ‌ایران هراسی و اسلام ستیزی است و راهکار مقابله با ‌این حربه تنها فرهنگ سازی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار کیهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای هدف از برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: تلاش شده است در‌این رویداد فرهنگی خانواده‌ها با آثار مخرب برخی بازی‌های خارجی از جمله خشونت و ترویج ناهنجاری، مکاتب انحرافی آشنا شوند.
وی گفت: صهیونیست‌ها در بسیاری عرصه‌ها همچون رسانه‌ها، انیمیشن و سینما در دنیا نفوذ دارند و هدف آن‌ها‌ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی است.
حسینی با بیان‌اینکه نهادها همچون وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حمایت بیشتری برای‌ایجاد زیرساخت‌های مناسب در‌این عرصه به عمل آورند، افزود: ما به بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای فرهنگ‌ساز و نه صرفا سرگرم‌کننده نگاه می‌کنیم و معتقدیم ‌این هنر رسانه می‌تواند منتقل‌کننده پیام به مخاطبان باشد از‌این رو همه گروه‌ها باید از ‌این هنر صنعت حمایت کرده و رسانه‌ها نیز یاور بازی‌های ‌ایرانی تولید شده باشند.
وزیر ارشاد با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تولید بازی‌های رایانه‌ای اظهار امیدواری کرد مسئولان اقتصادی تصمیم ویژه‌ای برای اختصاص تسهیلات بانکی به تیم‌های تولید‌کننده بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند.
وی با بیان ‌اینکه در‌این دوره از نمایشگاه شاهد برگزاری مسابقه فیلمنامه‌نویسی بر اساس داستان‌های قرآنی، بیداری اسلامی و سبک زندگی هستیم افزود : امیدواریم در آینده نه‌چندان دور بازار بازی‌های رایانه‌ای با حضور کشورهای اسلامی و منطقه در کشورمان برپا شود.
سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران 22 تا 26 مرداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتشار کتابی از قائم مقام
دبیرکل حزب‌الله لبنان در‌ایران
کتاب «مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی (ره)» نوشته شیخ نعیم قاسم از چهره‌های شناخته شده مقاومت اسلامی در لبنان در‌ایران منتشر شد.
به گزارش مهر، تازه‌ترین کتاب شیخ نعیم قاسم از شخصیت‌های جنبش مقاومت و قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان با عنوان «مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی(ره)» با ترجمه مسعود فکری ترجمه و به همت موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در‌ایران منتشر شد.
بانی‌فیلم هم به رابطه شجریان با فارسی‌وان اعتراف کرد
یک بازیگر نقش چندم هم خواستار پخش صدای شجریان از رسانه ملی شد.
روزنامه بانی‌فیلم با آویزان شدن به یادداشتی از یک بازیگر زن نقش‌چندم به انتقاد از برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی در ماه رمضان پرداخت.
«آ.و» بازیگر ناشناخته‌ای که سابقه بازی در نقش‌های بی‌اهمیت در چند سریال را دارد مدعی شد: وقتی «صدای روحانی ربنای شجریان(!) از رسانه ملی پخش نمی‌شود مردم با صدای اذان شبکه‌هایی همچون فارسی‌وان افطارشان را باز می‌کنند.»
وی توضیح نداده است چه وجه اشتراکی میان شجریان و شبکه صهیونیستی فارسی‌وان وجود دارد که مردم روحانیت شجریان(!) را در شبکه مبلغ همجنس‌بازی جست‌وجو می‌کنند!
اینکه برخی از بازیگران بیکار و فراموش شده نقش چندم، برای مطرح کردن خود دست به یادداشت‌نویسی یا مصاحبه‌های مبتذل بزنند چندان غیرعادی نیست. اما‌اینکه روزنامه بانی‌فیلم برای چندمین بار تبدیل به تریبون کسانی شود که بدون سابقه هنری و فرهنگی به سیاه‌نمایی و ابتذال می‌پردازند جای تامل دارد!

 


پایگاه خبری المانیتور طی گزارشی تصریح کرد که حمایت ایران از حزب‌الله ادامه خواهد داشت و اعضای دولت جدید مخالفتی با این موضوع ندارند.
المانیتور در گزارش خود تحت عنوان «روابط ایران و حزب‌الله تغییری نمی‌کند»، به نقل از یک مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده است، نوشت: «هرکس رئیس جمهور ایران باشد و وزرا هرکه باشند، حزب‌الله برای ایران همان حزب‌الله است.»
این مقام ایرانی که به نوشته المانیتور بارها به ایران سفر کرده است، ابراز داشته که کسانی که تصور می‌کنند موضع ایران در خصوص حزب‌الله با تغییر رئیس جمهور عوض می‌شود، در رویا به سر می‌برند. حزب‌الله کارتی نیست که ایران بخواهد با آن بازی کند.
وی از حزب‌الله به عنوان تاج زرین محور مقاومت یاد کرده است که نه تنها در برابر اسرائیل، بلکه در برابر تکفیری‌ها نیز از این محور دفاع می‌کند. مهم‌ترین دشمن ایران در منطقه اسرائیل است و حزب‌الله در سال 2006 اسرائیل را شکست داد و در صورت وقوع جنگی دیگر، باز هم قادر است این کار را تکرار کند.
به گزارش فارس، المانیتور تصریح کرده است که به نظر نمی‌رسد هیچ یک از اعضای دولت جدید ایران مخالفتی با حمایت این کشور از حزب‌الله داشته باشند. وقتی پای اسرائیل و گروه‌های مقاومت وسط باشد، روحانی خود یک تندرو است.
این گزارش از «حسین دهقان»، وزیر دفاع پیشنهادی روحانی به عنوان کسی یاد کرده است که در سن 25 سالگی در تأسیس حزب‌الله لبنان نقش داشت و با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز رابطه خوبی دارد.

 


روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در سرمقاله خود توصیه کرد غرب گفت‌وگو با ایران را به فوریت از سر بگیرد.
واشنگتن‌پست در سرمقاله خود با اشاره به تغییر لحن سیاست خارجی دولت روحانی نسبت به دولت قبلی ایران، از او به عنوان نه یک اصلاح‌طلب، بلکه میانه‌رویی نام برده است که می‌تواند به دوران تقابل‌های تلخ سال‌های گذشته پایان دهد.
واشنگتن‌پست در عین حال مدعی شده است که روحانی تعدادی تکنوکرات را به سمت‌های مختلف گمارده و از کاهش سانسور در اینترنت سخن گفته‌است. وی همچنین معتقد است که نمی‌توان دیواری به دور ایران کشید و آن را از دیگر کشورها جدا کرد.
به گزارش فارس، سرمقاله واشنگتن‌پست پس از قلم‌فرسایی در خصوص اینکه تصمیم‌گیری در خصوص موضوع هسته‌ای تنها به عهده روحانی نیست، به غرب توصیه کرده است که مذاکرات با ایران را از سر بگیرد تا عمق جدیت روحانی در این مذاکرات سنجیده و مشخص شود که آیا انتخابات جدید ایران فضایی برای مانور ایجاد کرده است یا نه؟
واشنگتن‌پست تاکید کرده‌است که اولویت‌های روحانی در داخل ایران و معطوف به مشکلات اقتصادی این کشور است اما بی‌تردید علاقمند به تسهیل تحریم‌های بین‌المللی است، اما به هر حال مشخص نیست که او چگونه و با چه سرعتی می‌تواند عملکرد هسته‌ای ایران را تغییر دهد؟
واشنگتن‌پست در پایان با تاکید بر فوریت مذاکرات، به سخنان بنیامین نتانیاهو اشاره کرده است که «در حالی که همه در تلاش برای صحبت با او هستند، ممکن است او [روحانی] در تلاش برای غنی‌سازی اورانیوم باشد.»
رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرده است که ایران حاضر است برای اعتمادسازی و شفاف‌سازی گفت‌وگو کند اما در عین حال، حقوق هسته‌ای ایران را غیرقابل مذاکره دانسته است.

 


سازمان سنجش آموزش کشور رشته‌محل‌های جدید و برخی اصلاحیات دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری 92 را اعلام کرد.
به گزارش مهر، با توجه به اینکه برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پس از تدوین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2 آزمون مذکور) برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده‌اند یا اصلاحاتی در رشته‌های مورد پذیرش ارائه داده‌اند، متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و کد رشته محل‌های این اطلاعیه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
داوطلبان می‌توانند تا پایان روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد نظر اقدام کنند.
بنابر اصلاحات اعلام شده از سوی سازمان سنجش عنوان صحیح رشته نیمه متمرکز تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فرهنگیان، «دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی» است، دانشکده علوم اقتصادی به «دانشگاه علوم اقتصادی»، ارتقاء پیدا کرده است و به ظرفیت کلیه رشته محل‌های دوره شبانه دانشگاه یزد، 5 نفر اضافه شده است.
با توجه به انتزاع شهرستان طبس از استان یزد و الحاق آن به استان خراسان جنوبی، کلیه رشته‌های تحصیلی واحد آموزشی طبس دانشگاه پیام نور، مربوط به «دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی» است. همچنین شهرستان‌های داراب و جهرم و بخش کربال از شهرستان خرامه به مناطق و شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه پیام نور فارس، مرکز استهبان اضافه شده است.
موسسات غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی رشت، کاشمر و همدان (وابسته به جهاد دانشگاهی) نیز دارای شرایط اختصاصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. کلیه پذیرفته‌شدگان علاوه بر واحدهای مصوب رشته، موظف به گذراندن دوره‌های خاص هستند.
علاوه بر این اصلاحات مربوط به رشته‌های چند گروهی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی نیز اعلام شده است که داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش از تغییرات آن مطلع شوند.

 


وزیر امور خارجه دولت دهم تصریح کرد: اطمینان داشته باشید پرونده هسته‌ای به جایی رسیده که از این به بعد شاهد حل و فصل این پرونده خواهیم بود.
علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و در پایان وزارتش ضمن قدردانی از خبرنگاران و رسانه‌ها به سؤالات آنها پاسخ گفت.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه، موضوع هسته‌ای را موضوع حساسی خواند که از سال 2001 به طور جدی مطرح شد و از آن زمان در وزارت خارجه بود و افزود: به توصیه این وزارتخانه این پرونده به شورای عالی امنیت ملی منتقل و آقای روحانی عهده‌دار آن شد.
صالحی با اشاره به دبیری علی لاریجانی و سعید جلیلی پس از حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی در بحث هسته‌ای در جمهوری اسلامی متعلق به یک سازمان نیست.
وی با ذکر این نکته که سعید جلیلی بر اساس اجماع نظام کار را به پیش برد، اظهار داشت: دستشان درد نکند، به خوبی مسئولیت را انجام داد.
صالحی با بیان اینکه مسئله هسته‌ای به سرانجام نرسیده و هنوز پرونده باز است، یادآور شد: البته به جاهای خوبی رسیده بود و 1+5 برای اولین بار از خود انعطاف نشان دادند. چیزی نیست که جمهوری اسلامی در عرصه فناوری هسته‌ای به دست نیاورده باشد.
وی با طرح این سؤال که آنها می‌خواهند چه چیزی را متوقف کنند؟ عنوان کرد: جمهوری اسلامی با مقاومتی که نشان داد، در بحث هسته‌ای پیشرفت شایانی کرد و پس از فتوای مقام معظم رهبری در حرام بودن سلاح‌های هسته‌ای، آنها متوجه شدند که راهی بجز تعامل با ایران نیست.
وزیر خارجه دولت دهم با اشاره به دومین نشست ایران و 1+5 در آلماتی که به آلماتی 2 معروف شد، اظهار داشت:‌ در این نشست گامی دیگر برداشته شد و اگر ادامه می‌یافت که انشاءالله ادامه خواهد یافت، شاهد برداشته شدن قدم‌های مثبتی در نشست‌های بعدی خواهیم بود.
صالحی اضافه کرد: اطمینان داشته باشید که پرونده هسته‌ای به جایی رسیده که از این به بعد شاهد حل و فصل این پرونده خواهیم بود.
وی با اشاره به نشانه‌هایی که در این زمینه به دست آورده، عنوان کرد:‌به لطف خدا انشاءالله پرونده هسته‌ای رو به حل شدن خواهد بود و این قطعی است.
توافقات هسته‌ای جدید با روس‌ها
به گزارش فارس ،وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر انحلال سازمان انرژی اتمی و الحاق آن به وزارت نیرو، با بیان اینکه اطلاعی در این زمینه ندارم، گفت: کسی این موضوع را با بنده به عنوان یک مسئول مطرح نکرده است. شاید تصور این است که برخی سازمان انرژی اتمی را سازمانی می‌دانند که فعالیت‌های تجاری انجام نمی‌دهد در حالی که محور حیات این سازمان نیروگاه بوشهر است و این سازمان اهداف تجاری را دنبال می‌کند.
صالحی با بیان اینکه صحبت‌های اولیه با روس‌ها برای ساخت چندین نیروگاه مطرح شده، گفت: به زودی تفاهم‌‌نامه‌ای در این زمینه امضا خواهد شد.

 


مدیر امور رفاهی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین آیین‌نامه متمرکز خوابگاه متاهلان و آیین‌نامه خوابگاه مشارکتی برای ترم جدید خبر داد و گفت: برای دانشجویان متاهل نیز وام‌هایی برای پرداخت هزینه خوابگاه درنظر گرفته شده است.
پونه جهانگیری در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت خوابگاه متاهلان در ترم تحصیلی جدید گفت: تصمیم‌گیری برای خوابگاه متاهلان داخلی است و در دانشگاه در مورد آن بحث می‌شود اما در برنامه امسال وزارت بهداشت توجه بیشتر به وضعیت اسکان دانشجویان است.وی ادامه داد: به همین دلیل آیین‌نامه متمرکز خوابگاه متاهلان برای ترم جدید تدوین می‌شود اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که وزارت بهداشت تمرکز زیادی بر وضعیت خوابگاه دانشجویان مجرد دارد و اولویت را برای این افراد درنظر گرفته است.
مدیر امور رفاهی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: چون ساخت، نگهداری، تعمیر و هزینه‌هایی که خوابگاه دانشجویان مجرد دارد بسیار سنگین است و در نگهداری این فضاها دانشجویان هیچگونه مشارکتی ندارند.
جهانگیری از تخصیص وام مخصوص دانشجویان متاهل از سوی صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: این وام در هیئت امنا تصویب شده است و هزینه اتاق و خوابگاه نیز تعیین شده اما اینکه رقم این وام چقدر است از سوی صندوق رفاه اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین آیین‌نامه خوابگاه مشارکتی نیز در حال تدوین است. البته دست‌اندازهای زیادی بر سر راه ابلاغ این آیین‌نامه وجود دارد اما تا حدودی دور از انتظار نیست چون موانع حقوقی آن باید برطرف و شفاف شود تا دانشجو و دانشگاه دچار مشکل نشود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

 


سفیر لبنان در تهران دیروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
علاءالدین بروجردی درابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان و رشد و توسعه ارتباطات فیمابین در عرصه‌های مختلف گفت: حضور رئیس‌جمهور لبنان در مراسم تحلیف یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران نشان دهنده توجه ویژه رهبران دوکشور به اهمیت روابط فیمابین است.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای بسط و توسعه هرچه بیشتر مراودات دوستانه با لبنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، لبنان را کشوری مهم در منطقه قلمداد کرد و افزود: با توجه به اهمیت منطقه‌ای لبنان، دشمنان این کشور به دنبال تعرض به امنیت و ثبات لبنان می‌باشند و جمهوری اسلامی ایران همواره وحدت و یکپارچگی لبنان را مورد تاکید قرار داده است.
بروجردی در ادامه حزب‌الله لبنان را افتخاری برای مردم لبنان و منطقه دانست و تصریح کرد: حزب‌الله لبنان از عوامل مهم حفظ صلح و امنیت پایدار در منطقه می‌باشد.
وی در پایان با اشاره به حوادث کنونی در منطقه به ویژه بحران سوریه افزود: حوادث سوریه نشان داد قدرتهای جهانی نمی‌توانند با جنگ و کشتار در برابر اراده ملت‌ها بایستند.
به گزارش اداره اخبار مجلس، در ادامه این دیدار فادی الحاج علی سفیرلبنان در تهران با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین صلح و امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و غیر قابل چشم‌پوشی است.
وی در پایان روابط دو کشور را در بالاترین سطح دانست و افزود: انتظار می‌رود به موازات توسعه مراودات سیاسی میان لبنان وجمهوری اسلامی ایران ارتباطات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز گسترش یابد.

 


مسئولین انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدارس فاتحان غرورآفرین رتبه‌های تک رقمی تا سه رقمی کنکور سراسری سال 92 شدند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حامد علامتی دبیرکل این اتحادیه با اشاره به احراز رتبه اول و دوم رشته علوم انسانی کنکور سراسری سال 92 توسط اعضا انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: اخبار بسیار خوبی از استان‌ها به دفتر مرکزی رسیده که حاکی از کسب رتبه‌های ممتاز اعضا این تشکل دانش‌آموزی در کنکور سراسری است و این نشان از تلاش علمی اعضا دارد و در آینده نزدیک در برنامه‌ای از همه دانش‌آموزان این تشکل که رتبه یک تا سه رقمی در کنکور را کسب کرده‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح علمی و تحصیلی اعضا یکی از رویکردهای اصلی این تشکل است تصریح کرد اعضای انجمن‌های اسلامی مدارس به ندای هل من ناصر ولی زمانشان و پیش رو بودن در عرصه عظیم علمی که از دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری می‌باشد با احراز و کسب رتبه‌های شوق‌افزا تک رقمی تا سه رقمی کنکور خوش درخشیدند و ثابت کردند به رغم اینکه در وسط میدان و جبهه جهاد مقدس فرهنگی هستند از پرداختن به مقوله علمی و درس نیز غفلت نورزیده و در این مقوله نقش‌آفرین بوده و خواهند بود.

 


شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تعیین رئیس سازمان سینمایی با فشارهای متعددی از سوی افراد مختلف قرار گرفته است.
فارس گزارش داد: در حالی که وزیر باید به راحتی و بدون دغدغه و بر اساس شایستگی‌ها رئیس سازمانی که نوپا است و نیاز به درایت و مدیریت دارد را انتخاب نماید. در‌این مورد از بین گزینه‌های سازمان سینمایی بعضی ‌افراد افراطی که چندان به هنر متعهد پایبند نیستند نیز پیشنهاد شده است. ضمن ‌اینکه ‌این افراد در دوران مدیریت خود در معاونت سینمایی کارنامه درخشانی نداشتند و پول بیت‌المال را صرف ساخت فیلمی کردند که نظام اسلامی را زیر سؤال می‌برد. همچنین در دوران مدیریت‌شان اهالی سینما نیز شرایط مناسبی برای ساخت آثار فرهنگی نداشتند و فیلم‌های فرهنگی به درستی و در موقعیت‌های مناسب اکران نمی‌شد که در مقطعی اعتراض سینماگران را در پی داشت. حوزه فرهنگ حوزه مهمی‌است و نباید به افراطیونی که طی سالهای بعد از جنگ کارنامه مشخصی دارند مجال دوباره در مدیریت‌های فرهنگی داد. به نظر می‌رسد علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت فشار افراد و گروه‌هایی است که روزگاری بر مسند قدرت بودند و حال می‌خواهند حوزه فرهنگ که یکی از حوزه‌های قدرتمند و تاثیرگذار است را تسخیر کنند و به اهداف خود نزدیک شوند و همان خط فرهنگی در زمان موسوم به اصلاحات را ادامه دهند.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای عراق که به کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بی‌گناه این کشور منجر شد را به شدت محکوم و با بازماندگان این حوادث تروریستی اظهار همدردی کرد.
سید عباس عراقچی، تاکید کرد: وقوع این اقدامات تروریستی در روز عید سعید فطر و در روزهای برگزاری جشن پایان ماه مبارک رمضان که نماد وحدت جهان اسلام است، یک بار دیگر نشان داد تروریسم به هیچ اصولی پایبند نیست و این امر وظیفه کشورهای منطقه برای مبارزه با این پدیده شوم را مضاعف می‌سازد.
عراقچی ضمن تسلیت به ملت و دولت عراق ابراز امیدواری کرد، این کشور در سایه اتحاد و انسجام ملی و هوشیاری مردم و گروه‌های سیاسی بتواند بر شرایط سخت کنونی غلبه کند.
همزمان با تعطیلی رسمی در عراق به مناسبت عید فطر، حدود ۸۰ تن از شهروندان این کشور در حملاتی خونین جان خود را از دست دادند. در این میان ۵۷ نفر قربانی انفجارهای بغداد شده‌اند.
بنا بر گزارش رسانه‌های خارجی، خشونت در عراق در هفته‌ها‌ و ماه‌های اخیر به اوج رسیده است. بر اساس آمار سازمان ملل، ما ژوئیه 2013 با بیش از هزار کشته خونین‌ترین ماه در عراق در حدود پنج سال اخیر بوده است.

 


نخستین مقصد دیپلماتیک حسن روحانی در مسند ریاست‌جمهوری، اجلاس شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان خواهد بود.
اجلاس شانگهای که از بیست و دوم شهریورماه در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار خواهد شد، اولین مقصد دیپلماتیک روحانی خواهد بود.
این اجلاس که با حضور سران کشورهای عضو برگزار خواهد شد، اولین سفر خارجی روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است؛ این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و حقیقت ترکیب جدید سازمان «شانگهای 5» است که در سال 1996 تاسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت ازبکستان به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر کرد.
علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال 2004 و یک سال بعد ایران، پاکستان و هند و افغانستان در سال 2012 به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.
به گزارش فارس، ایران همواره به عنوان یکی از اعضای ناظر در این اجلاس حضور داشته است.

 


رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی قتل عام حدود 400 نفر از مردم سوریه در مناطق کردنشین توسط تروریست ها را محکوم کرد.
عابد فتاحی با اشاره به اینکه فراکسیون اهل تسنن مجلس کشتار زنان و کودکان کرد سوریه توسط تروریست ها را محکوم می کند، گفت: نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی از سازمان مدافع حقوق بشر و شخص رئیس سازمان ملل متحد می خواهند که با مداخله خود به قتل عام مردم سوریه مخصوصا مردم بی گناه و غیرنظامی در مناطق کرد نشین سوریه خاتمه دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان کرد مجلس قتل عام اخیر مردم غیرنظامی و بی گناه کرد سوریه به دست معارضین و تروریست ها را به شدت محکوم می کنم.

 


اهواز- خبرنگارکیهان:
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان از دو دانش‌آموز رتبه‌های 2 و هفتم کنکور سراسری تجلیل کرد.
رحمان فلاحی در این مراسم اظهار کرد: با اعلام نتایج رتبه‌های تک رقمی کنکور 92 و کسب رتبه 2 کنکور در رشته‌ تجربی و رتبه 7 در رشته ریاضی، خوزستان بعد از استان تهران، به‌طور مشترک با استانهای اصفهان و فارس در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است که این موفقیت ارزشمند برای اولین بار حاصل شده است.
وی با اشاره به ارتقاء رتبه علمی آموزش‌وپرورش خوزستان از 27 به 12 در 2 سال گذشته، قسمت عمده این موفقیت را در نتیجه کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری دانست و نسبت به ارتقا این جایگاه باتوجه به کسب 2 رتبه تک رقمی در کنکور امسال ابراز امیدواری کرد.در این مراسم از علی عجم و حسین طاهری دارای رتبه‌های دوم و هفتم در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی و فنی تقدیر شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10