(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 03 شهریور 1392 - شماره 20574

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در اولین روز از هفته دولت صورت گرفت
تجدید عهد هیئت دولت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
زمان اعلام نتایج آزمون‌های ارشد و دکترای دانشگاه‌ها
سفیر سابق آمریکا در سوریه و عربستان: ایجاد شکاف در مواضع ایران و روسیه درباره سوریه غیرممکن است
کوچک و ناز و معصوم !
هشدار ایران به آمریکا
هیچ مجوز بین‌المللی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد
حجت‌الاسلام سالک: وضعیت فراری‌های فتنه باید در محاکم قضایی روشن شود
در حکمی از سوی رئیس جمهور
رحمانی فضلی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرشد
گزارش مرکز پژوهش‌ها از مهمترین مسائل سیاست خارجی دولت یازدهم
حجت‌الاسلام قرائتی: مردم صبور بم برای جهانیان الگو هستند
ماموستا مجتهدی: آیت‌الله خامنه‌ای اولی‌الامر است
توصیه‌های بهداشتی برای حاجیان بیت‌الله‌الحرام
نماینده جنبش حماس در ایران: مذاکره با اسرائیل سودی برای فلسطین ندارد
مشکل آب شرب قشم حل شد
وزیر نفت: تجهیزات لازم پروژه‌ها را تامین می‌کنیم
مراسم هشتمین سالگرد درگذشت علامه بهلول در گناباد برگزار شد
مسئول کمیته امور زیارتگاه‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور: 15هزار راوی، دفاع مقدس را روایت می‌کنند
   


رهبرمعظم انقلاب: اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است ولی آرمان‌های نظام را آنگونه که امام ترسیم کرده و در قانون اساسی آمده در دلش قبول ندارد، اشغال آن پُست برای او حرام شرعی است.

 


در اولین روز هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت پس از تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و اعضای دولت صبح دیروز همزمان با آغاز هفته دولت با حضور در مرقد امام راحل(ره) با آرمان‌های آن حضرت تجدید بیعت کردند.
رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی سپس با حضور در مزار شهدای دولت و همچنین شهدای هفتم تیر و با حضور در مزار شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام کرده و یاد و خاطره‌شان را گرامی داشتند.
روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هيئت دولت با آرمان‌های حضرت امام گفت: امام بزرگوار برای ما عزت، سربلندی، استقلال و آزادی را به ارمغان آورد و زیارت و ادای احترام ما به ایشان، یک عمل تشریفاتی نیست.
وی افزود: آرمان امام(ره)، اعتلای کشور، توسعه همه جانبه کشور، مردم‌سالاری و تحقق ارزش‌های متعالی اسلامی و انسانی و ترویج فضایل اخلاقی در این سرزمین بوده است.
روحانی ادامه داد: ما اعتدال را از امام آموخته‌‌ایم که او حتی در برابر حرکت‌های تندروانه برخی جریانات و اشخاص همواره رفتاری سازنده داشت.
وی تصریح کرد: ما تدبیر و امید را از امام آموخته‌ایم که او در دوران نهضت و استقرار نظام اسلامی و همچنین در روند اداره حکومت همواره دورنگری و آینده‌نگری و تدبیر مد نظر آن بزرگوار بود.
رئیس‌جمهور گفت: سراسر رفتار، گفتار و منش حضرت امام(ره) همواره امید بود و به حقوق مردم و صیانت از آن توجه ویژه داشت و این دولت به همه آن آرمان‌ها و خط و راه امام وفادار خواهد ماند.
روحانی در ادامه افزود: دولت در هفته گذشته در جلسه خود همه اقدامات لازم را برای تامین کالاهای اساسی مردم تا پایان سال انجام داد و مردم در این زمینه کاملا می‌توانند آسوده‌خاطر باشند.
وی با بیان اینکه شرایط کشور از لحاظ اقتصادی دچار رکود و تورم است، اظهار داشت: دولت مصمم است در اولین جلسه خود که فردا برگزار می‌شود کارگروهی را مشخص کند تا ظرف 15 روز تمام موانع رونق اقتصادی و راه‌های تحرک در این عرصه را شناسایی کند.
رئیس‌جمهور گفت: وعده می‌دهیم که طبق وعده‌های قبلی حتما طی 100 روز اول و حتی کوتاه‌تر از آن اقدامات ضروری و فوری را برای رونق بخش اقتصادی و حل مشکلات انجام دهیم و ماحصل آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.
رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش نسبت به شرایط منطقه ابراز نگرانی و تاسف کرد و گفت: شرایطی که امروز در سوریه حاکم شده و بسیاری از مردم بی‌گناه آن، آن هم توسط عوامل شیمیایی مصدوم یا شهید شده‌اند، اسف‌بار است.
روحانی افزود: کاربرد سلاح شیمیایی کاملا و قویا محکوم است و دولت جمهوری اسلامی که خود قربانی سلاح‌های شیمیایی است به جامعه جهانی توجه می‌دهد که همه توان خود را برای جلوگیری از کاربرد این سلاح‌ها در همه جا به‌ویژه در سوریه به کار گیرد.
وی تصریح کرد: این توطئه‌ها در سوریه و لبنان و مصر بیش از هر جای دیگر مشهود است و می‌دانیم بی‌ثباتی منطقه به ضرر منطقه و مسلمانان و تنها به سود اسرائیل خواهد بود.
رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد با هوشیاری مردم منطقه و تلاش‌ کشورهایی که دلشان برای ثبات منطقه می‌تپد، در آینده نزدیک شاهد آرامش و ثبات در منطقه باشیم.
در همین حال رئیس‌جمهور کشورمان پس از ادای احترام نسبت به مقام شهدای دولت و هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با ادای احترام به روح بلند شهیدان رجایی و باهنر، از شهید رجایی به عنوان اسوه ایستادگی و مقاومت و صبر و تحول و همچنین ساده‌زیستی و فداکاری و قانون‌مداری یاد کرد و اظهار داشت: شهید دانشمند دکتر باهنر نخست‌وزیر فهیم ما سراسر زندگی‌اش اخلاق و تواضع بود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر که راه ایستادگی و قانون‌مداری و تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود ادامه می‌دهد.
روحانی افزود: این دولت همچنین خط فکری و سیاسی خود را که اعتدال می‌داند، شهید بهشتی را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال می‌شناسد و راه او را خواهد طی کرد.
رئیس‌جمهور گفت: دولت یازدهم فراجناحی بودن و اعتدال را به عنوان درسی که از شهید بهشتی آموخته، می‌داند و به آن پایبند خواهد بود.
وی در عین حال متذکر شد: هفته دولت هیچ‌گاه نباید به عنوان یک جشنواره تبلیغاتی تلقی شود بلکه دولت باید ضمن تبیین خدمات خود برای مردم در عین حال باید فعالیت یکساله خود را به نقل و ارزیابی مردم و فرهیختگان قرار دهد.
گفتنی است در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در آیین ادای احترام و تجدید بیعت اعضای دولت یازدهم با آرمان‌‌های حضرت امام راحل گفت: در جامعه شاهدیم که مردم با امید بسیار زیادی، به فکر، درس، اندیشه و سخن دوستان در دولت توجه می‌کنند که این امید را گرامی می‌داریم و آن را نقطه اتکای برادران در دولت خدمتگزار می‌دانیم و همراه مردم چشم امید به فردای بهتر سرزمین مقدسمان داریم.

 


به اموال مردم دست‌اندازی نکنید!
امیر‌المومنین علی(ع) خطاب به ماموران وصول مالیات:
برای گرفتن مالیات از مردم، لباس‌های تابستانی یا زمستانی، و مرکب سواری، و برده کاری او را نفروشید، و برای گرفتن درهمی، کسی را با تازیانه نزنید، و به مال کسی «نمازگزار باشد، یا غیرمسلمانی که در پناه اسلام است»(1) دست‌اندازی نکنید، جز اسب یا اسلحه‌ای که برای تجاوز به مسلمان‌ها به کار گرفته می‌شود.
زیرا برای مسلمان جایز نیست آنها را در اختیار دشمنان اسلام بگذارد، تا نیرومندتر از سپاه اسلام گردند.
از پند دادن به نفس خویش هیچ‌گونه کوتاهی نداشته، از خوش‌رفتاری با سپاهیان، و کمک به رعایا، و تقویت دین خدا، غفلت نکنید، و آنچه در راه خدا بر شما واجب است انجام دهید. همانا خدای سبحان از ما و شما خواسته است که در شکرگزاری کوشا بوده، و با تمام قدرت او را یاری کنیم، «و نیرویی جز از جانب خدا نیست».
نهج‌البلاغه- نامه 51
ـــــــــــــــــــــ
1- منظور از ذمی، یهودیان و مسیحیانی بودند که در پناه دولت اسلامی زندگی می‌کردند.

 


بازیگری که از خودفروشی
به وطن‌فروشی رسید!
بازیگر جلای وطن کرده که در فیلم‌های درجه سه هالیوودی در نقش‌های مبتذل ظاهر می‌شود، در تازه‌ترین فعالیت خود در یک فیلم ضدایرانی حضور یافته است!
گزارش‌ها حاکی است، «گلشیفته فراهانی» بازیگر نوپای سینمای ایران که به خاطر ناکامی در سینمای غرب، برای خودنمایی و کسب درآمد، به عنوان مدل لباس نشریات مبتذل به کار رفته و یا در نقش‌های غیراخلاقی فیلم‌های سخیف بازی می‌کند، این بار در یک فیلم ضدایرانی به کارگرفته شده است.
روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» به تازگی فاش کرده است که این بازیگر، برای بازی در فیلم «گلاب» به کارگردانی «جان استوارت»، در کشور اردن به سر می‌برد.
گفتنی است، فیلم «گلاب» توسط کمپانی صهیونیستی «اود لوت اینترتیمنت» درحال تولید است و پیش‌بینی می‌شود که دنباله‌ای بر فیلم ضدایرانی «آرگو» باشد. این فیلم به کودتای آمریکایی-اسراییلی سال 88 می‌پردازد. صهیونیست‌های آمریکا که شکست تحقیرآمیز خود در 13 آبان سال 59 را سال گذشته با فیلم «آرگو» عقده‌گشایی کردند، این بار هم قصد دارند شکست خود از مردم ایران در سال 88 را با فیلم «گلاب» ترمیم
نمایند!
پخش تصاویری جدید
از حزب‌الله لبنان
شبکه خبر مستندی جدید با موضوع جریان مقاومت لبنان را به روی آنتن می‌برد.
به گزارش ایسنا، مستند 26 قسمتی «فاتحان» با هدف بررسی جریان مقاومت لبنان و حزب‌الله با تصاویر جدید که از پیروزی حزب‌الله در جنگ‌ها تهیه شده است، از اوایل شهریور‌ماه روی آنتن شبکه خبر می‌رود.
«فاتحان» را گروه تامین برنامه شبکه خبر در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای برای علاقه‌مندان آماده پخش دارد.
خواننده آفریقایی به موج تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی پیوست
«راجر واترز» نوازنده سابق گروه انگلیسی «پینک فلوید» و «سلیف کیتا» خواننده اهل مالی به موج تحریم فرهنگی اسرائیل پیوستند.
به گزارش فارس، در ادامه تحریم فرهنگی و آکادمیک رژیم صهیونیستی از سوی چهره‌های فرهنگی در کشورهای مختلف، «راجر واترز»، نوازنده سابق گروه انگلیسی و مشهور «پینک فلوید» از دوستان خود خواست اسرائیل را تحریم کنند.وی در نامه‌ای سرگشاده به دوستانش در عالم موسیقی «راک» از آن‌ها خواسته است تا «در مقابل جرائم اسرائیل از جمله تبعیض نژادی و پاکسازی قومی ایستادگی کنند».
واترز همچنین از عدم مسئولیت‌پذیری دولت‌های غربی و شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با این امور انتقاد کرده و افزوده است: من این نامه و این درخواست را پس از آن مطرح می‌کنم که صدای ویولن «نایجل کندی» ویولن‌نواز مشهور انگلیسی را شنیدم؛ کسی که اسرائیل را به اقدامات نژادپرستانه متهم می‌کند.
بنابر این گزارش، «راجر واترز» پیش از این بارها اسرائیل را هدف انتقاد قرار داده بود و ده سالی است که در جنبش تحریم رژیم صهیونیستی و ایجاد مجازات‌ها علیه این رژیم و خارج کردن سرمایه‌گذاری‌ها از این رژیم فعالیت می‌کند و کمپین‌های متعددی علیه عادی سازی روابط با اسرائیل برپا کرده است.
در همین حال پایگاه خبری «انتفاضه الکترونیک» نیز از اقدام «سلیف کیتا» در تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: این خواننده اهل مالی که ملقب به «صدای طلایی آفریقا» است قرار بود روز گذشته(23 آگوست) در جشنواره موسیقی اورشلیم حاضر شود که قبل از پرواز به تل‌آویو تصمیم به لغو این سفر گرفت.
پیش از این در طول چند سال گذشته افرادی چون «استیوی وندر» آهنگساز و خواننده سیاه‌پوست آمریکایی، «تون‌یاردز»، «چان مارشال» معروف به «کت پاور»، «الویس کوستلو»، «آنی لینوکس» و گروه آمریکایی موسوم به «دردهای خالص و پاک قلب» و ویلسون کاساندرا، خواننده زن سیاه‌پوست آمریکایی کنسرت‌های خود در تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده بودند.
سریال رسوایی‌های اخلاقی
در بی‌بی‌سی ادامه دارد
مجری سابق رادیوی بی‌بی‌سی به علت اتهامات اخلاقی به دادگاه احضار شد.
دیوی لی تراویس مجری سابق رادیوی بی‌بی‌سی به علت 11 اتهام از جمله اتهامات اخلاقی به دادگاه احضار شد.اتهاماتی که علیه دیوی لی تراویس مجری مطرح است به سال‌های 1977 تا 2007 بر می‌گردد و به شکایت 9 زن از او مربوط است.سن این شاکیان در زمانی که این تخلفات روی داده است بین 15 تا 29 سال بوده است.
تراویس 68 ساله در دادگاه حاضر شد و این اتهامات را رد کرد. او نخستین بار در نوامبر2012 به علت اقداماتی که به دنبال مطرح شدن اتهامات تخلفات جنسی درباره جیمی ساول صورت داد، بازداشت شد.
گفتنی است، طی ماه‌های اخیر، رسوایی‌های اخلاقی فراوانی در رسانه سلطنتی انگلستان بروز یافته است. به نظر می‌رسد که فاش شدن این اتفاقات تنها بخشی از فساد اخلاقی در بی‌بی‌سی باشد.
بخش فارسی بی‌بی‌سی هم از مراکز اصلی فساد در بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیاست که تاکنون با متهمان به تجاوز و مجرمان جنسی در بی‌بی‌سی فارسی برخوردی نشده است.

 


نتایج آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و آزاد در شهریورماه اعلام می‌شود.
بنابرگزارش رسیده نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی زودتر از دو آزمون دیگر اعلام خواهد شد که در این گزارش زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد هر کدام از دانشگاه‌ها آمده است.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول شهریورماه - تا پایان هفته جاری- ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 92 را اعلام کرد.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حدود 99 هزار و 996 نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: نتایج نهایی این دوره از آزمون تا پایان هفته جاری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.
توکلی همچنین یادآور شد که نتایج آزمون دوره دکتری نیز هفته آینده اعلام خواهد شد.
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی
در اوایل شهریور
غلامرضا حسین‌زاده رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در اوایل شهریورماه خبر داد.
وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در روز چهارشنبه ششم شهریورماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در روزهای 13 و 14 شهریورماه انجام می‌شود.
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
در اواسط شهریورماه
همچنین ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 92 در اواسط شهریورماه خبر داد.
وی گفت: نتایج این دوره از آزمون کارشناسی ارشد در اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.
اقبالی با تاکید بر این که معدل در گزینش نهایی داوطلبان تاثیری ندارد، در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره، اظهار کرد: 70 هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

 


سفیر سابق آمریکا در سوریه و عربستان سعودی به شبکه الجزیره گفت: ایجاد شکاف در مواضع ایران و روسیه درباره سوریه غیرممکن است.
ریچارد مورفی در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر افزود: اگر موضع روسها با ایرانی‌ها درباره سوریه همصدا نبود و می‌شد در آن شکاف ایجاد کرد این موضوع می‌توانست بسیار اثرگذار باشد اما به نظر نمی‌رسد که این کار در حال حاضر ممکن است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران مورفی در پایان گفت: دولت اوباما منتظر تحقیقات درباره موضوع کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سوریه است اما این تحقیقات زمان می‌برد و نباید با عجله انجام شود.

 


پنجشنبه از میان روزنامه‌های جورواجور روی کیوسک، تیتر اول کیهان که از تازه‌ترین جنایت تروریستها در سوریه خبر می‌داد توجهم را جلب کرد. وقتی روزنامه را خریدم و از زیر دیگر روزنامه‌ها بیرون کشیدم چشمم به عکس این تیتر افتاد، جا خوردم و ناخود‌آگاه چشمانم نمناک شد. تصویر متعلق به کودکانی بود که آرام و بی‌صدا و بدون هیاهوی کودکی در کنار هم خوابیده بودند. کودکانی با لباسهای جورواجور و رنگی که می‌شد در رنگهای متنوع لباسهایشان سلایق کودکانه آنها و محبت مادرانشان را دید. چهره‌های آنها آرام بود بدون آنکه خبری از شیطنتهای کودکانه را با خود داشته باشند. بدون قیل و قال. بدون بهانه‌هایی که کودکان برای خوراکی و اسباب‌بازی می‌گیرند. کودکانی مثل فرشته‌های خدا. مثل شکوفه‌های بهاری که با رگبار و تگرگ از شاخه‌ها جدا شده باشند. مثل آیه‌های قرآن پاک و معصوم. می‌شد در چشمان بسته‌ این فرشته‌ها امیدهای ناامید شده پدران و مادرانشان را دید. در موهای بعضی از آنها هنوز می‌شد رد انگشتان پر مهر مادرانشان را دنبال کرد که با نواهای مادرانه، شانه شده بود. می‌شد در چهره‌ رنگ پریده و بی‌جان آنها جای بوسه مادرانشان را دید و این آیه را بلند خواند که «بأی ذنب قتلت»؟ بعضی سر به روبرو داشتند و بعضی سر به کنار. شاید در آخرین لحظات یکی بابای خود را صدا زده و به کمک او امید بسته بوده و دیگری چشم به دنبال مادرش چرخانده است. شاید یکی از ترس به جنازه مادرش پناه برده و دیگری عروسکش را بغل کرده است. شاید دیگری برای خبر دادن شهادت مادرش به دنبال بقیه خانواده گشته است. چه می‌دانیم؟...اما، همه آنها الان سرد و بی‌جان در کنار هم خوابیده‌اند. کوچک و ناز و معصوم.
یکی کوچک، یکی کوچکتر، یکی دختر، یکی پسر. یکی دستان کوچکش را کنار صورتش آورده و یکی دستش را کنار پهلوهای کوچکش گذاشته. همانطور که بچه‌های ما راحت می‌خوابند آنها هم راحت خوابیده... ساکت و آرام... انگار بعد از بازی زیاد در یک روز طولانی اینگونه خسته خسته اسیر خواب شده‌اند. یا انگار که با لالایی‌های مادرانشان به خواب رفته‌اند. یا شاید بعضی از آنان خواب بوده‌اند و منتظر صدای با محبت مادر تا با دخترکم و پسرکم آنان را از خواب ناز بیدار کند. اگر مادرشان قبلا شهید نشده باشد. ایکاش هیچکدامشان مادر نداشته باشند تا آنها را در خوابی اینگونه ببیند.
اگر بخواهیم از این عکس بیشتر بگوییم و بنویسیم می‌شود ولی چه سود. این بچه‌ها که جان نمی‌گیرند. قاتلان که مجازات نمی‌شوند. وهابیها که آدم نمی‌شوند. مفتی‌های تکفیری که نمی‌فهمند. خانه ظلم آمریکا و اسرائیل که بر سرشان خراب نمی‌شود و صدای شعارهای حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل که در جهان بلند است خفه نمی‌شود...
دیشب برای دختر دو ساله‌ام جشن تولد گرفتیم. کیک و لباس عروس. میوه و شیرینی و کادو و... نمی دانستم که امروز تصاویر این دخترکان معصوم را خواهم دید. اگر امروز این عکس را نمی‌دیدم هنوز از خنده‌های کودک دو ساله‌ام لذت می‌بردم. اگر این عکس را نمی‌دیدم هنوز دغدغه‌ام خریدن عروسک برای دخترم بود. به دخترم یاد داده‌ام که بعد از غذا خوردن با دستان کوچکش دعا کند: خدایا هیچ بچه‌ای گرسنه نباشد. خدایا همه بچه‌ها سالم باشند. خدایا همه بچه‌ها خوشحال باشند. اگر این عکس را نمی‌دیدم هنوز بلند آمین نمی‌گفتم و هنوز به این کار خودم به دیده‌ یک کار تربیتی نگاه می‌کردم نه یک ضرورت حیاتی.
این باغچه پر از گلهای پرپر، مهد کودکی است که جهان مرتجع و جاهلی عرب به همراهی جهان ملحد و لیبرال غرب و صهیونیستهای کودک‌کش، برای کودکان معصوم و بی‌گناه جهان اسلام تمهید و تدارک کرده است.
و حقیقتی دیگر آنست که در جهانی زندگی می‌کنیم که دیگر گرگهای آن بچه نمی‌خورند و این رئیس‌جمهور آمریکا و اسرائیل و انگلیس است که به همراهی عربستان و کفتاران تکفیری بچه‌ها را پاره پاره می‌کنند و از این به بعد باید در قصه بزبز زنگوله پا به جای گرگ بیچاره قصه، از اوباما، نتانیاهو، ملک عبدالله و اردوغان نام برد.
محمدهادی صحرایی

 


سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره سوریه نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید واشنگتن در منطقه هشدار داد.
سیدعباس عراقچی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر این که آمریکا گزینه‌های نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند، خاطر نشان کرد: ایران بارها اعلام کرده است که بحران سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد و این‌گونه اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز فقط به پیچیده‌تر شدن و متشنج‌تر شدن بیشتر اوضاع در منطقه منجر می‌شود.
وی گفت: مشکل سوریه تنها با پیدا کردن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو میسر است. از سوی دیگر هیچ مجوز بین‌المللی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد.
وی افزود: ما نسبت به هرگونه حرکت و یا اظهاراتی که باعث تشنج بیشتر در منطقه شود، هشدار می‌دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه، ادامه داد: امیدواریم عقلانیت کافی در مقامات کاخ‌سفید وجود داشته باشد که وارد چنین معرکه خطرناکی نشوند. اظهارات تحریک‌آمیزی که توسط مقامات نظامی آمریکا مطرح شده و یا اقداماتی مانند اعزام کشتی‌های جنگی، کمکی به حل و فصل موضوع نمی‌کند و باعث خطرناک‌تر شدن اوضاع منطقه خواهد شد.
عراقچی به ایسنا گفت: ما به اندازه کافی در منطقه مشکل و بحران داریم و امیدواریم برخی کشورها با سیاست‌های نابخردانه موجب افزایش این بحران‌ها و دامن‌زدن به آن‌ها نشوند.
سخنگوی وزارت خارجه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هم‌زمان با حضور بازرسان سازمان ملل در این کشور گفت: از اخبار مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه عمیقا نگرانیم و استفاده از این سلاح‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی با اشاره به اظهارات صبح شنبه رئیس‌جمهور کشورمان در محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه گفت: هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی محکوم است. اسنادی وجود دارد که این اقدام توسط گروه‌های تروریستی صورت گرفته است و هم‌زمانی استفاده از این سلاح‌ها با حضور بازرسان سازمان ملل خود نشانه‌ای است از این که دست‌هایی در کار است که دولت سوریه را متهم به استفاده از این سلاح‌ها کند و به ادامه درگیری‌ها و گسترش بحران کمک کند.
عراقچی با محکوم کردن مجدد جنایات گروه‌های تروریستی در سوریه و به خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه، گفت: ما در تماس نزدیک با دولت سوریه و برخی دیگر کشورها بوده و خواهان روشن شدن ابعاد این ماجرا هستیم.

 


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اولویت وزارت اطلاعات موضوع بازگشت فراری‌های فتنه سال 88 نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: گاها برخی افراد به دلایل اقتصادی و ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند که تردد آنها در داخل کشور با هیچ مشکلی روبرو نیست اما عده‌ای در جریان فتنه 88 از کشور فرار کردند.
وی دلیل فرار کسانی که در جریان فتنه 88 از کشور خارج شدند را ترس و یا مجرم بودن عنوان کرد و گفت: اگر به دلیل ترس از کشور رفته‌اند حتما در جریانات حضور داشته‌اند بنابراین، این بیانی که «اگر کاری نکردند برگردند» باید به دستور قوه قضاییه باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: قوه قضاییه باید با آنها که مجرم بودند، طبق مطالبات مردمی برخورد کند چرا که عناصر و حامیان فتنه باید تکلیف‌شان در محاکم قضایی روشن شود.
وی با تاکید بر اینکه باید علت «ترس» کسانی که از کشور فرار کردند بررسی شود، گفت: باید دید متواری شده‌ها از کشور آیا در قضایای فتنه 88 رد پایی دارند یا خیر؟ به راحتی نمی‌شود به این افراد اعتماد کرد زیرا ممکن است با ورود این اشخاص بستر نفوذ شبکه‌های جاسوسی به کشور باز شود البته دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دقت موارد را رصد می‌کنند.
سالک در پایان تاکید کرد: اولویت وزارت اطلاعات موضوع بازگشت فراری‌های فتنه سال 88 نیست و این موضوعات جزیی است بنابراین در شرایط فعلی کشور نباید به این شکل مطرح شود.

 


حسن روحانی در حکمی عبدالرضا رحمانی فضلی را به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب
کرد.
در حکم رییس جمهور خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:
براساس ماده 33 اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر به مراتب تعهد، تجربه و مدیریت موفق اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان «دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر»
برمی‌گزینم.

 


مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی مهمترین مسائل سیاست خارجی دولت یازدهم را در قالب گزارشی تبیین کرد.
دفتر مطالعات سیاسی این مرکز مهمترین تهدیدات حوزه سیاست خارجی را شامل مسئله هسته‌ای، رویارویی با غرب (تحریم ها) و موضوع حقوق بشر دانست و افزود: در این میان مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها درهم تنیده شده و احتمالا راه حل یکسانی خواهد داشت.
مرکز پژوهش‌ها همچنین اصلی‌ترین فرصت‌های پیش روی سیاست خارجی را اوضاع و تحولات منطقه، تغییر جایگاه خاورمیانه در راهبرد ایالات متحده و تغییر ترکیب قدرت جهانی ذکر کرد و افزود: در میان این موارد سمت و سوی تحولات منطقه ای، اصلی‌ترین مزیت در اختیار دستگاه سیاست خارجی دولت یازدهم خواهد بود.
همچنین در سطح‌بندی مسائل سیاست خارجی، موضوعاتی مانند نفت و انرژی، رقابت‌های منطقه‌ای و همکاری‌های ضد ایرانی در سطح همسایگان ، بحران سوریه، عراق و بحرین در سطح منطقه ای و نوع رابطه با آمریکا در سطح بین المللی پیش روی دولت یازدهم خواهند بود و دولت آقای روحانی ناگزیر است سیاست مشخصی را در قبال آنها پیگیری کند. در جمع بندی این گزارش آمده است: با توجه به این مسائل، سیاست خارجی دولت یازدهم نیاز به آرامش دارد و باید مواضعی مثبت و سازنده از خود به نمایش بگذارد و سعی کند همکاری های بین المللی چندجانبه و موثر داشته باشد.

 


رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مردم بم با صبر و استقامت خود بعد از زلزله این شهر برای جهانیان الگو هستند.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: مردم بم در زلزله اسفناک دی‌ماه 82 سختی‌های زیادی دیدند اما با این وجود نگذاشتند، مشکلات در دینداری آنها تاثیرگذار باشد و در عرصه‌های مختلف از جمله عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه آفریدند.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام قرائتی در جمع روحانیان شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: آشنایی با قرآن و احادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باید به طور جدی در دستور کار روحانیان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در مساجد به کودکان و نوجوانان بها داده شود، گفت: بنده تبلیغ و افتخارات خود را مدیون اشک پدرم و حمایت‌های ایشان از سنین کودکی هستم و معتقدم والدین باید فرزندان خود را صالح و درستکار تربیت کنند.
قرائتی اظهار داشت: مردم ما بدانند که آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی و دین اسلام هیچ دوستی و ارتباطی برای پیشرفت و توسعه با ما ندارند و همه تلاش آنها برای آن است که نسل جوان ما را تخریب کنند.
وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی 165 موشک به دزفول شلیک شد، اما اگر یکی از آن موشک‌ها به دانشگاه‌های سایر کشورها زده شود، اساتید روان‌شناسی آن دانشگاه‌ها روانی می‌شوند، اما مردم ما همواره صبور و مقاوم هستند.

 


نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان، گفت: اهل سنت بر اساس باورهای اعتقادی خویش آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان اولی‌الامر و رهبر جامعه و تبعیت از ایشان را امری واجب و تکلیفی شرعی می‌دانند.
ماموستا «حسام‌الدین مجتهدی» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج افزود: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی در کشور است.
وی اظهار داشت: پیروی از منویات عالمانه رهبر معظم انقلاب زمینه‌ساز تعالی و عزت جامعه اسلامی است و بدون شک در ایران اسلامی با تکیه بر رهنمودهای عالمانه رهبر انقلاب تاکنون از بحران‌ها و مصائب گوناگون به سلامت عبور کرده‌ایم.
ماموستا مجتهدی تصریح کرد: تا زمانی که وحدت و انسجام داخلی خویش را حفظ کنیم و از رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف بهره بگیریم هیچ دشمنی نخواهد توانست در راه پیشرفت و تعالی کشورمان اختلالی ایجاد کند.
وی در پایان تصریح کرد: مردم مسلمان کردستان چه شیعه و چه سنی پیروی از رهبری را وظیفه‌ای ملی و تکلیفی دینی دانسته و در این مسیر نیز با رشادت و ایثارگری همیشگی از مرزهای مادی و معنوی ایران اسلامی دفاع کرده و می‌کنند.

 


سازمان بهداشت جهانی در توصیه‌ای به مسئولان بهداشتی کشورها به بیان شرایط اعزامی افراد به حج تمتع و عمره پرداخت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سازمان بهداشت جهانی توصیه‌هایی برای مسئولان بهداشتی کشورها دارد که بیان می‌کند چه افرادی برای سفر حج تمتع و عمره در ماه‌های آینده انتخاب شوند و همچنین حاوی راهنمایی در ارتباط با کشف و نحوه برخورد و رسیدگی با زائران بیمار است.
به گزارش فارس، احمد جمالی اظهار داشت: طغیان همه‌گیری کوروناویروس در خاورمیانه برای نخستین بار در سال 2012 آغاز شد و تاکنون در 9 کشور گزارش شده است.
وی افزود: استفاده از تمام امکانات و رسانه‌های مؤثر برای اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری و تهدیدات ناشی از این ویروس جدید، قبل از آغاز سفر حج، حین سفر و بعد از پایان سفر حج به همه گروه‌های مهم از جمله زائران، کارشناسان امر سلامت جامعه، اعضای تیم درمانی مسئول مراقبت و درمان از زائران بیمار و آژانس‌های مسافرتی و جابجایی زائران در معرض خطر امری حیاتی و مهم است.
جمالی‌زاده تصریح کرد: افرادی که به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری مزمن ریه و نقص ایمنی بدن مبتلا هستند، احتمال ابتلا به بیماری‌ها در دوران سفر حج از جمله کوروناویروس جدید در آن‌ها افزایش می‌یابد که بهتر است زائران بیمار قبل از سفر،‌ توسط پزشک ویزیت شوند و آمادگی آن‌ها برای سفر حج امسال توسط پزشک معتمد تأیید شود.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از زائرانی که از سفر حج باز می‌گردند، خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم تب و سرفه طی دو هفته اولیه بازگشت به صورت خوداظهاری مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت و درمان منطقه خود اطلاع دهند.

 


نماینده جنبش حماس در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تشکیلات خودگردان دچار تناقض است،‌گفت: چیزی از مذاکره با اسرائیل نصیب فلسطینی‌ها نمی‌شود.
در حاشیه برگزاری مسابقه فلسطین جهانی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و به همت دانشجویان فلسطینی این دانشگاه و با حضور دانشجویانی از 18 کشور جهان برگزار شد خالد قدومی نماینده جنبش حماس در جمهوری اسلامی ایران به تاثیر انقلاب‌های اخیر منطقه بر فلسطین اشاره کرد و گفت: در مورد تحولاتی که اتفاق می‌افتد، باید سرانجام آن‌ها را مد نظر قرار داد، در شرایطی که مستبدان در کشورهای منطقه یکی پس از دیگری برکنار می‌شوند و جوانان مسلمان و عرب برای مطالبه خواسته‌هایشان به خیابان‌ها می‌‌آیند؛ به طوری که یکی از خواسته‌های اصلی آنان رهایی قدس است، می‌توان نتیجه گرفت که این تحولات در راستای تحقق آرمان آزادی فلسطین است.
به گزارش فارس، قدومی افزود: در این عرصه آنچه اهمیت دارد دقت، مراقبت و جلوگیری از انحراف این انقلاب‌ها و حفظ آن‌ها از استفاده‌های سوء است؛ به طوری که انقلاب‌های امروز به شکل‌گیری نظام‌های دیکتاتور مشابه گذشته منتهی نشود.
وی خاطرنشان کرد: تنها در صورت توجه به این نکته است که وقوع انقلاب‌های کشورهای عربی در راستای بهبود اوضاع، منافع ملی فلسطین و آرمان‌های آن است.
نماینده جنبش حماس در پیامی به گروه‌ها و تشکیلات فلسطینی درخصوص خطر ارتباط با صهیونیست‌ها گفت: از طرف فلسطین در رام‌الله و تشکیلات خودگردان انتظار می‌رود با توجه به تجربه‌ای که از سال 1991 تاکنون دارد و نشان می‌دهد تاکنون از مذاکره با صهیونیست‌ها هیچ چیز نصیبشان نشده است، دوباره دچار اشتباه نشوند و از ادامه مذاکره با این رژیم خودداری کنند.وی افزود: در واقع باید رویکرد آنان به سمت پروژه داخلی فلسطین باشد که همانا مقاومت است؛ چرا که مقاومت تاکنون شایستگی خود را نشان داده است.
در حال حاضر یهودی‌سازی قدس، بازداشت مجاهدان در کرانه باختری و یورش به منازل فلسطینیان و مجاهدان آنان به چشم می‌خورد. همچنین در نوار غزه تحریم و محاصره روز به روز تنگ‌تر و شدیدتر می‌شود، گذرگاه‌‌ها بسته است و رژیم از همه این تحولات که به ضرر فلسطین است، بهره‌برداری می‌کند.
خالد قدومی اظهار داشت: از نظر اوضاع منطقه و شرایط سیاسی داخلی فلسطین اولویت‌های تشکیلات خودگردان و در راس آن‌ها «محمود عباس» دچار تناقض است، به طوری که مذاکره با رژیم صهیونیستی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، در حالی که با توجه به تحولات منطقه و شکست رژیم‌های دیکتاتور آن، انتظار می‌رود این رژیم در ضعیف‌ترین وضعیت خود باشد اما محمود عباس هدیه تقدیم رژیم می‌کند و با سران آن بر سر یک میز می‌نشیند و آن را از این ورطه نجات می‌دهد.

 


قشم-خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت آب و برق قشم از حل شدن مشکل به وجود آمده آب شرب قشم خبر داد.
محمدرضا لشکری گفت: مشکلی که در چند روز گذشته باعث قطعی آب برخی از محله‌های پایین شهر قشم شده بود به طور اساسی برطرف شد.
لشکری ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان قشم به خاطر پیگیری حل مشکلات مردم افزود: در چند روز گذشته به علت خرابی قطعه‌ای از سیستم تولید آب RO در توزیع آب در محله‌های پایین شهر قشم دچار مشکل شده بود که با تعمیر آن قطعه برطرف شد.
وی با اشاره به زنگاری بودن آب شرب بعضی از منازل اظهار داشت: لوله‌های آهنی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است که امیدواریم با تعویض لوله‌های آهنی و منبع‌های فلزی با فایبرگلاس و لوله‌های سوپرپایپ و پلاستیکی این مشکل رفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و برق قشم از حل شدن مشکل سهمیه‌بندی آب تا 4 ماه آینده به وسیله نصب یک دستگاه تولید آب با ظرفیت 5 هزار متر مکعب خبر داد.

 


وزیر نفت با بیان اینکه گاز فاز 12پارس جنوبی زمستان امسال وارد شبکه سراسری می‌شود گفت: باید همه تجهیزات لازم و کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم.
«بیژن نامدار زنگنه» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم در صنعت نفت کشور است و توسعه و تکمیل فازهای در دست اجرا در این منطقه از اولویت‌های وزارت نفت است.
وی افزود: فاز12به عنوان بزرگترین فاز در پارس جنوبی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که تا پایان سال جاری گاز فاز 12 وارد مدار شود.
وزیر نفت تصریح کرد: ما باید تمام تمرکز خود را بر روی فازهایی قرار دهیم که در زمان کوتاهی می‌توانند وارد مدار شوند و مقدار برداشت ما را افزایش دهند.
وی از افزایش روزانه 190 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی فاز 17 و 18 روزانه 55 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌کند و با راه‌اندازی و تکمیل فازهای 12 و 15 و 16 و 17 و 18 در پارس جنوبی روزانه بیش از 190 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی اضافه می‌شود.
زنگنه بیان کرد: راه‌اندازی این فازها روزانه بیش از 300 هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند که اهمیت زیادی دارد و همه باید برای تحقق این مهم اهتمام ورزیم.

 


گناباد- خبرنگار کیهان:
هشتمین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی بهلول گنابادی با حضور گسترده مردم گناباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در این مراسم گفت: جهان اسلام به شخصیت‌هایی چون علامه بهلول نیاز دارد و باید ابعاد شخصیتی این عالمان بزرگ به دنیا شناسانده شود.
وی افزود: اگر هنرمندان ایران شخصیت این عالم بزرگ را در همه ابعاد به جهان و نسل‌های حاضر و آینده معرفی می‌کردند و مستندی از زندگی این مجاهد می‌ساختند به یقین مخاطب بین‌المللی داشت.
پناهیان ادامه داد: زهد و وارستگی بهلول، تحرک و تلاش بی‌وقفه و ویژگی‌های اخلاقی برجسته او از این مومن صادق، انسانی استثنایی ساخته بود به طوری که رهبر معظم انقلاب در پیامی فرمودند: این بنده صالح و مجاهد پرهیزگار یکی از شگفتی‌های روزگار ما بود.
مرحوم شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در سال 1297 شمسی در روستای بیلند از توابع شهرستان گناباد متولد شد. این عارف مجاهد پس از 25 سال اسارت در افغانستان و شش سال تبعید در کشورهای مصر و عراق سرانجام در مردادماه سال 1384 دار فانی را وداع گفت.

 


مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و روایتگری قرارگاه مرکزی راهیان نور از فعالیت 15 هزار راوی در مناطق عملیاتی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش فارس، عبدالله ملکی گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار راوی آموزش دیده (70درصد آقا و 30درصد خانم) در مناطق عملیاتی کشور در بحث معرفی و بیان ایثارگری‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.
وی سهم استان کردستان از این تعداد را 271 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد با توجه به حماسه‌ها و زیارتگاه‌های موجود در استان کم است و باید با تلاش مسئولین افزایش یابد.
مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان این مطلب که راویان بر اساس برنامه‌ریزی در قالب سه دسته سازماندهی می‌شوند، گفت: دسته اول راهیان را فرماندهان زمان جنگ که خود شخصا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق حضور دارند تشکیل می‌دهند.
به گفته ملکی، دسته دوم رزمندگان دوران جنگ تحمیلی هستند که پس از گذراندن دوره 10 روزه مقدماتی و تکمیلی روایتگری با عنوان راویان فتح در این حوزه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: جوانان خوش لحن و تحصیلکرده آموزش دیده نیز با عنوان راویان نور گروه سوم راویان مناطق عملیاتی در سراسر کشور هستند.
مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و روایتگری از تدوین بیش از 17 کتاب روایتگری از مناطق مختلف عملیاتی کشور خبر داد و بیان داشت: 10 عنوان کتاب روایتگری برای مناطق جنوب کشور، 6 کتاب برای روایتگری جبهه‌های میانی و یک کتاب خاص کردستان برای مناطق عملیاتی این استان تدوین و در اختیار راویان قرار گرفته است.به گفته ملکی، 9 کتاب جدید هم برای روایتگری استان کردستان در دست چاپ و تدوین است که با چاپ آنها مجموع کتاب‌های روایتگری در این استان مرزی به 10 کتاب خواهد رسید.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10